Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

9 x jokken met Lia Roefs (PvdA)

liaroefs.jpg Niks wordt duurder door de euro. Het kwartje van Kok krijgt u terug. Niemand gaat er financieel op achteruit. Nu bezuinigen is later oogsten. Wij hebben niks tegen homo's. U hoeft niet meer te gaan betalen. Integratie werkt! Een nee tijdens het referendum betekent ook nee. Iedereen is voor de wet gelijk. Wij zijn tegen de JSF. Deze oorlog gaan we tot de bodem onderzoeken. Europa staat voor democratie en transparantie. De schoolboeken worden dit jaar gratis. Wij vinden de vrijheid van meningsuiting heel belangrijk. Wij regelen uw kinderopvang. Er komen dit jaar geen extra belastingen bij. De belastingen gaan volgend jaar omlaag. Na het zuur komt het zoet. Natuurlijk luisteren we naar u. De laagste inkomens worden gespaard. De minister heeft kordaat gehandeld. Subsidie is er niet om te verspillen. Dat heeft u mij niet horen zeggen. Wij zijn alleen tegen de uitwassen. Deze wachtgeldregeling is geheel terecht. Wij doen niet aan populisme. U moet JA stemmen anders gaat het licht uit. De overheid is er voor de burgers. Hoeveel flagrante leugens in de polletiek kunt u zich nog herinneren? PvdA-backbencher Lia Roefs doet in het debat over het rekeningrijden ook een klassieke duit in het zakje. Onze vrienden van FlitsService betrapte de volksvertegenwoordiger op het verkondigen van maar liefst NEGEN keiharde onwaarheden. Op naar de nul zetels!

Reaguursels

Inloggen

Ongelofelijk is het toch hoe Nederland naar de klote word geholpen door acties als deze. Dat ze in de politiek altijd hun "eigen plannetjes" en hun "eigen ideeën" moeten hebben om zoveel mogelijk eer te behalen is echt vermoeiend aan het worden.

Rekening rijden op zichzelf is geen gek idee als je het in de context plaats: Hoe meer je rijd hoe meer belasting je moet betalen. Maar het kan ZOVEEL simpeler.

Soms (in andere landen) hebben ze het prachtig opgelost. De brandstof prijs is wel iets omhoog gedrukt maar verder zijn de belastingen weggehaald. De complete voertuig belasting zit dan in de benzine verworven. Dus geen wegenbelasting en geen kilometer heffing. Wat krijg je dan als voordeel? (hoor ik jullie al hard op vragen)

Nou stel je voor je hebt een Hummer. Die zuipt sowieso veel dus moet je vaak (en veel) tanken, en dus betaal je veel belasting.
Ben je een vertegenwoordiger en rij je dus veel kilometers moet je ook veel tanken, blablablablabla.... iedereen snapt het wel.
Mensen met een scooter (die nu geen belasting betalen) betalen dan ook een beetje mee (helaas voor hun) maar zo'n ding zuipt toch bijna niets dus dat valt ook wel weer te overzien.

Waarom o WAAROM kan niemand iemand dat in Den Haag gewoon wijsmaken? Niet 300 verschillende manieren om belasting te trekken, gewoon lekker makkelijk. Ook handig voor de mensen die met hun plezier wagentje (zoals een oldtimer) een mooi rondje maken om hun dorp zonder zorgen.

Bedenk hierbij ook nog es hoe gigantisch veel administratief werk tegenwoordig aan ons belasting systeem zit (en wat straks helemaal GIGA word met rekening rijden).

Dus Den Haag wakker worden, wat ambtenaartjes ontslaan en het systeem makkelijker maken. Jullie je geld, meer mensen voor de normale arbeidsmarkt en de burgers blij.

"JEJ"

Hanz-Kazan | 11-07-08 | 14:12

@Zware Guy
armoedige verdediging of zelfreflectie?
ik praat niets goed maar geloof erin om eerst de splinter uit eigen oog te halen om dan pas naar anderen te kijken.

DonnieD. | 10-07-08 | 18:37

uit elkaar scheuren die hoerrr

Ali Bi | 10-07-08 | 09:44

Vanwege die vergeten 'n' in 'betrapten' moet het onderwerp wel de volksvertegenwoordiger zijn. De negen keiharde onwaarheden zouden dus door onze vrienden van FlitsService zijn verkondigd...

Prze***walski | 10-07-08 | 01:40

@MrWorf | 09-07-08 | 21:44
Vergeet niet dat er nu al veel mensen spitsmijden vanwege de files. Die mensen hebben blijkbaar te veel tijd te verliezen in de file. Zodra een bepaalde groep filerijders van de weg beprijsd is (de verliesgevende ritjes) dan is er weer plaats voor de winstgevende rijders. Hierdoor zal er in totaal niet minder, maar door andere spitsrijders worden gereden. En vervolgens treedt er gewenning op, wat inflatie heet, waardoor de prijs van kilometerheffing (net zoals bij de Congestion Charge, de Maut en de Tol in Stockholm) binnen 2 jaar fors verhoogd moet worden om resultaat te verkrijgen en te behouden.

Het is alsof je een eeuwig telefoonabonnement aangaat waar je keihard hebt onderhandeld over het eerste maandbedrag, waarna de prijs (zonder remming van de EU) verhoogd kan en gaat worden. Ik zou dat abonnement niet aangaan, ook al krijg ik een gratis telefoon erbij. (De mobimeters zijn 'gratis', volgens Diederik Samson, de telefoonverkoperT)

tipo | 09-07-08 | 23:33

@MrWorf | 09-07-08 | 21:44
Als ik een gloednieuwe astra 1.4 koop met nog 40% BPM erop en mijn buurman koopt 2 jaar later een gloednieuwe astra 1.4 als er nog maar 35% BPM over alle nieuwe auto's is, betalen we dan dezelfde kilometerprijs, of betaal ik dan minder, omdat ik 5% meer BPM heb betaald? Voor zover ik weet, betaal ik dan dezelfde kilometerprijs als mijn buurman, waardoor ik 5% bpm dubbel betaal. Wat in absolute termen om behoorlijk grote bedragen gaat. Maar als u aan kunt tonen het plan van de ABvM dit probleem onderkent en oplost, dan laat ik me graag corrigeren. Ik heb het niet gevonden.

Dat compenseren van inkomenseffecten van kilometerheffing heb ik niet bedacht, maar heeft Lia Roefs beloofd aan de FNV. Om de dubbele halfslachtige moraal maar even aan te geven: Aan de ene kant automobilisten van de weg beprijzen, maar ze niet minder willen laten rijden als ze geen geld meer hebben.

Op zich best een sympatieke gedachte die kilometerheffing, maar wel heel omslachtig, met veel bureaucratie en rompslomp en als het als een halfslachtig wordt uitgevoerd ook nog eens zonder enig effect op files en milieu.

Zo zal een platte heffing net zo veel effect hebben als de afgelopen stijging van de brandstofprijzen. Dat effect is nihil, tegen hoge kosten.

Een variabele heffing heeft ook geen effect op milieu en files, alleen is het macro-economisch evenwicht beter, omdat er meer winstgevende ritjes worden gemaakt en minder verliesgevende ritjes. Wat wel jammer is voor eenzame oma's.

tipo | 09-07-08 | 23:16

@Lewinsky | 09-07-08 | 14:57&15:08
“ Cohen, die verklaard heeft dat rapporten van de rekenkamer "niet heilig" zijn. “
Een uitspraak die een politieke storm zou moeten veroorzaken. De rekenkamer rekent; als onafhankelijk orgaan; en trekt uit haar gereken in principe alleen gerechtvaardigde conclusies. Het is schandelijk zo over een rekenkamer te oordelen, tenzij met 100% zekerheid kan worden aangetoond dat de onafhankelijkheid uit het oog is verloren. Dat laatste waag ik ten zeerste te betwijfelen.
.
Campagne "Melden helpt": op zich kan het nuttig zijn. Als een homo discriminatie meldt, en dan wordt geholpen zodat degene die discrimineert wordt aangepakt, is het okee. Maar ik kan me ook voorstellen dat men doorslaat, zoals bij Nekschot. Want wat is wel en geen discriminatie? Dat mag eigenlijk alleen een rechter beoordelen, en niet een meldpunt. De politieke kleur van de meldpunters kan een grote rol spelen. Men meldt waarschijnlijk bij voorkeur politieke tegenstanders aan. De melding maakt iemand wellicht ten onrechte verdacht.

Dorser | 09-07-08 | 23:11

@Eagle_Eye
Zojuist las ik dat er waarschijnlijk € 0,08 p/km betaald moet worden. Dus bij elke volle tank die ik rijd, komt daar 800 * 0,08 bij... € 64,- EURO !?!?!?!? Dat is dus per maand zo'n 192 euro belastingen? Dat is goedverdoemme 100 euro meer dan wegenbelasting.
.
Je vergeet de provinciale belasting nog die je erbij krijgt. Waarschijnlijk € 150 per jaar, ofwel € 12,50 per maand. Maar troost je: ik heb geen auto, dus ik betaal nu nog niet mee aan mijn provincie, maar straks mag ik die belasting óók gaan betalen. Met dank aan dit gristelijk-sosjale kabinet.

MAD1950 | 09-07-08 | 22:12

@Tipo

1. Mensen die een nieuwe auto kopen tussen 2012 en 2018 betalen sowieso dubbel bpm, dus dat er niet dubbel betaald wordt is gelogen.

Dat is niet waar, momenteel wordt gewerkt aan een systeem om bpm geleidelijk af te schaffen, o.a. door een aantal belasting-pilots (uniek, maar het kan) in combinatie met ABvM wordt de komende twee jaar bepaald hoe de resultaten van ABvM zijn en hoe de BPM getrapt verlaagd zal moeten worden

2. Als werkgevers kosten gaan compenseren zal e.a. inderdaad niet gaan werken.
Maar ondanks een aantal foutjes in afgesloten CAO's gaan werkgevers die kosten zoals het nu lijkt helemaal niet compenseren, zowel landelijk via de taskforce mobiliteit en regionaal is dit probleem onderkend en het lijkt er waarschijnljik dat werkgevers moet mobiliteitsbudgetten gaan werken (werknemers krijgt bedrag x). Er zit natuurlijk geen enkele werkgever te wachten op extra kosten.

Als we in Nederland rekeningrijden goed invoeren, zoals mevrouw Roefs is voorgelicht - je kunt haar ook niet echt kwalijk nemen dat ze gewoon doorklept wat mijnheer Eurlings als waarheid verkondigt - dan zal een en ander zeker effect hebben, maar zal er fors in OV moeten worden geinvesteerd. En moet het werknemers gemakkelijk gemaakt worden om met het OV te gaan (combi-kaarten, forens-passen, etc..) of moet op andere locaties werken eindelijk doordringen bij kantoor Nederland (smart working concepten, e-werken, etc..).

Feit is dat we iets moeten doen en de gebruiker laten betalen lijkt een logische manier - zolang je zorgt voor maatregelen.

MrWorf | 09-07-08 | 21:44

@DonnieD. | 09-07-08 | 19:46
Heerlijk dat eufemistische 'jokken' als armoedige verdediging. En nee, op de werkplek wordt niet gelogen, nooit.

De enige legitieme plek om de waarheid op te rekken is als je vriendin in de slaapvertrekken vraagt of ze er niet te stevig uitziet.

Zware Guy | 09-07-08 | 21:40

@all
zelf nog nooit gejokt?

DonnieD. | 09-07-08 | 19:46

Die PvdA moet gewoon keihard als een politieke oplichterspartij te kijk gezet blijven worden. Het is te droef voor woorden hoe deze baantjesjagers/carierristen zich over de rug van de kiezer naar hogerop slepen.
Mag het alsjeblieft allemaal iets minder doorzichitg ..... dank u !

Jokkebrok | 09-07-08 | 18:21

@Mrpurple | 09-07-08 | 17:39
Ha Lia!

tipo | 09-07-08 | 17:43

ik heb het niet eens kunnen lezen ... ik kwam verder in de kritiek op, maar wat een saaie, OOOEEEERRRR saai onderwerp en gelul erover. Dat mensen zichzelf serieus durven te nemen met het zo serieus kunnen ouwekuthoeren over zo'n onderwerp ... waar zijn de te temmen insticten, ben ik nou echt zo afgestorven van binnen dat ik de enige ben die dit zzzzzzoooooooo ver van me af vind staan. Dit vind ik nou eens GEENSTIJL !!!

Mrpurple | 09-07-08 | 17:39

DIt soort personen verkloten het land en alles eromheem.
Deze mevrouw moet gewoon heel snel de politiek uit getyft worden.
Net als de complete PVDA die bestaat op leugens.
Hier wordt ik zo misselijk van, en ik maar weer betalen straks met deze teringlijers in het kabinet.
Ik kan beter een allochtoon zijn met een uitkering, dan weet ik zeker dat ik er niets op inlever, nee dan krijg ik er zelfs wat bij.
Als je werkt is het sowiso al een straf in dit land.
Wil iemand deze tyfushoer een trap verkopen alsjeblieft? misschien wordt ze dan wakker uit haar sproojeswereld.

----TWISTED---- | 09-07-08 | 16:56

@ azijnseikerT | 09-07-08 | 12:17
Interessant punt :-P

brx | 09-07-08 | 16:43

Goede onderbouwing van die Tipo zeg ! Hulde zo zouden er meer moeten zijn.

Cinq-Marquis | 09-07-08 | 16:41

Geenstijlland, kom er maar in!

flying dutchman | 09-07-08 | 16:27

@Eagle_Eye | 09-07-08 | 15:30

volksopstand2008.nl/

Die ludieke acties mogen ze houden wat mij betreft, de fik erin.....

Merk | 09-07-08 | 16:14

tipo | 09-07-08 | 14:43
Dat zeg ik.

Nietvoordekat | 09-07-08 | 16:08

9 leugens op 500 woorden ? geen gekke score voor de PvdA!

chrisje17 | 09-07-08 | 16:02

Nieuwe samenleving is dat net zoiets als "Nieuw Links" of het "Nieuwe rijden" of "Nieuwe Nederlanders" Alles was volgens mij eens nieuw, en morgen is het alweer oud. "Nieuw/Oud Gelul" dus.

de deskundige | 09-07-08 | 15:47

@Eagle_Eye | 09-07-08 | 15:40
Klopt!
Er worden in NL jaarlijks 1 miljard autokilometers gereden.
De BPM en de MRB brengen samen jaarlijks 7,9 miljard Euro op, wat de totale omzet van km-heffing gaat worden.

Dus kost km-heffing 7,9 cent/kilometer

Waar de meerkosten van de invoering en het systeem nog bij opgeteld moeten worden..

Maar de 7 miljoen kilometerheffingkastjes ktijgen jullie gratis!, Aldus Diederik Samson. Knap hoor, gratis kastjes.

tipo | 09-07-08 | 15:46

hoe maak krijg je de economie van een land zo snel mogelijk naar de knoppen? PvdA stemmenn woehoee

henkdekanarie | 09-07-08 | 15:46

Bij Stand.nl vond 72,88% van de stemmers kilometerheffing niet eerlijk.
Bij www.ad.nl/uwmening/2431936/Kilometerhe... vindt 71% van de stemmers kilometerheffing niet eerlijk.

En wat vindt de volksvertegenwoordiging?

Die vinden dat ze beter moeten liegen, om het er door te drukken. nuff said.

tipo | 09-07-08 | 15:41

Zojuist las ik dat er waarschijnlijk € 0,08 p/km betaald moet worden. Dus bij elke volle tank die ik rijd, komt daar 800 * 0,08 bij... € 64,- EURO !?!?!?!? Dat is dus per maand zo'n 192 euro belastingen? Dat is goedverdoemme 100 euro meer dan wegenbelasting. En dan te bedenken dat ik nog niet eens de kilometers rijdt die ik eigenlijk moet doen met diesel... Is niet werken ook een optie? Met dit soort afzetterij wil ik graag wat voor de maatschappij terug doen...

Eagle_Eye | 09-07-08 | 15:40

Als je wel meer dan 18K per jaar rijdt, dan ga je méér betalen: Kortom, de harder je werkt, de meer de PvdA je komt beroven.

Zeddegeizot | 09-07-08 | 15:39

Wat gaat dit stokpaardje van de partij van de armoe nu eigenlijk kosten? Dat het niet werkt is wel duidelijk, dat het geen zin heeft ook.

Jolly Jumper | 09-07-08 | 15:35

Wanneer gaan we met z'n allen Den Haag kapodtrellen? Dit Kabinet heeft geen bestaansrecht en zo'n lijst is om woest van te worden. Al moet ik het in mijn eentje doen, die rotzakken in Den Haag zullen weten dat ik het er niet mee eens ben. (Wel even wachten tot het zomerreces voorbij is)

Eagle_Eye | 09-07-08 | 15:30

Straks gaan hardwerkende burgers die hun auto dagelijks nodig hebben voor hun werk veel meer betalen terwijl de files geen centimeter korter zullen worden. En iedere zondagsrijder kan straks veel goedkoper een autootje kopen. Gevolg: Minder parkeerplaatsen, veel duurdere parkeerplaatsen en meer files in de avond en in het weekend. De standaard rechtvaardiging van rekeningrijden is dat het "eerlijker" is om te betalen voor gebruik dan voor bezit, en dat de files zullen afnemen. Dat is complete onzin. De files worden niet minder omdat niemand voor de lol in de spits zit. Verder betalen we al voor gebruik via accijnzen en parkeergelden. En omdat heel Nederland enorm veel baat heeft bij een goed wegennet, bij transport, en bij werknemers die naar hun werk kunnen rijden, is het juist oneerlijk om de rekening uitsluitend bij de gebruiker te leggen. De rekening moet juist meer bij NL in het algemeen komen te liggen.

Zeddegeizot | 09-07-08 | 15:27

De "nieuwe samenleving" van W. Bos, dat is ook campagne "Melden helpt" die vandaag in pvda-city start. Om Amsterdammers te motiveren melding te doen van discriminatie.
Bekijk hier de posters: afgewezen, buitengesloten, uitgescholden, achtergesteld, bedreigd, geweigerd: www.meldpunt-amsterdam.nl/index.php?s=...

Lewinsky | 09-07-08 | 15:08

Hoe zat dat ook alweer met dat tijdelijke kwartje...?

Bert M. | 09-07-08 | 15:03

@Dorser | 09-07-08 | 14:27
Dank voor de link naar de verontrustende speech van W. Bos. Inderdaad van 14 juni (en niet 14 mei zoals ik abusievelijk schreef).
W. Bos is er trots op dat pvda'erTs in de wijken de "nieuwe samenleving" uitdokteren.
Daarmee bedoelt hij bijvoorbeeld Amsterdam Slotervaart dat in snel tempo een islam-enclave wordt met verplichte koranlessen op openbare basisscholen.
En Amsterdam Zuidoost waar sjoemelende pvda'erts die zichzelf bevoordeeld hebben nu de rekenkamer aanklagen wegens reputatieschade. Onder dekking van Cohen, die verklaard heeft dat rapporten van de rekenkamer "niet heilig" zijn.
Dat is de "nieuwe samenleving" van W. Bos.

Lewinsky | 09-07-08 | 14:57

PvdA. Als je de ideologische veren hebt afgeschud dan rest slechts een dooie mus.

HeerBommel | 09-07-08 | 14:54

@Nietvoordekat | 09-07-08 | 14:03
Het is incompetentie, indien er niet bewust gelogen wordt door Lia Roefs. Waarschijnlijk is dat het geval, als ik dit lees:

"Persoonlijk ga ik bijvoorbeeld met de auto naar Den Haag. omdat ik vanuit mijn huis al met de auto naar het dichtstbijzijnde station zou moeten. In die context zijn ook busbanen heel belangrijk, denk ik.", aldus Lia Roefs @ perdefinitie.nl/?do=profile&mid=11...

De grote vraag is natuurlijk, welke slimmerik spelde de leugens op de mouw van Lia Roefs?

tipo | 09-07-08 | 14:43

Wordt weer een middag politieburo voor GS, want dit stukje is gewoon een populistich opniedelict. Jullie leren het nooit: vrijheid van linkse meningsuiting.

bijtertje1001 | 09-07-08 | 14:42

Liegen en bedriegen bij de PVDA, regel zonder uitzondering. Wie nu nog altijd stemt op de PVDAllochtonenenneukende,tirannieke, fascistoide,potverterende fatsoensrakkers, moet wel door de duvel gezonden zijn naar deze planeet.

Martinello | 09-07-08 | 14:39

Voor mevrouw Roefs en consorten zijn wij als horigen in een feodaal tijdperk.Lijfeigenen, slechts geschikt om "voor te liegen" zodat wij sukkels onze stem gaan geven.

@Lewinsky | 09-07-08 | 13:22
Goed opgemerkt. Die speach/visie van Bos (van 14 juni, www.wouterbos.nl/renderer.do/menuId/32... ) is er één om goed te bewaren. Er staan vele twijfelachtige pretenties en aanmatigingen in, en het heeft mij verbaasd dat er zo weinig commentaar en kritiek op is gekomen, van binnen en van buiten de PvdA (of heb ik iets gemist?). De beste man definieert “de grote Nieuwe Sociale Kwestie van de komende decennia” en hij en zijn partij gaan er leiding aan geven om dat te regelen. En vervolgens is het stil in den lande. Nogal verontrustend. Vergeleken daarbij is het gevalletje Lia Roefs zelfs nog af te doen als een bagatel.

Dorser | 09-07-08 | 14:27

Zucht, vrouwen en auto's...

da wizard | 09-07-08 | 14:15

Uit de Televaag:
Dat Ter Horst als korpsbeheerder later niet volmondig erkend heeft dat hier sprake was van een ernstige misstap van de politie, is volgens de Ombudsman eveneens verwijtbaar. „Het is duidelijk dat het om ernstig laakbaar gedrag gaat”, schrijft hij.

Sisenandus | 09-07-08 | 14:05

"Een leugen is een bewering die met opzet in strijd is met de waarheid." - Wikipedia.

Lie Roefs liegt dus niet. Ze is een incompetente snol die er de hoeren niet van snapt en toch slim over probeert te komen.

"Bij afwezigheid van opzet spreken we van fantasie of een vergissing." - Wikipedia

Conclusie: Mevrouw Roefs heeft een ongelooflijk rijke fantasie, of is de verpersoonlijking van de vergissing.

Nietvoordekat | 09-07-08 | 14:03

Hup. Weer een naam op m'n PvdA lijst. Lia Roefs.
Heb ondertussen de hele PvdA in m'n "Incompetentie-Leugen" lijst staan.
Deze lijst zal ik publiceren vóó'r de volgen de verkiezingen om de mensen even te helpen herinneren waar ze al dan niet op moeten stemmen.

Boomschade | 09-07-08 | 13:40

@Kolonel Mosterd | 09-07-08 | 13:25
Dat GS zo radicaliseert is een grote zegen, de politiek-correcte leugenbrij die de linkse politici over ons uitstorten kan niet hard genoeg aangepakt worden. Rechtse politici vormen al het pispaaltje bij VARA, VK en andere MSM.

Het succes van iedere revolutie zit 'm trouwens in het volharden en herhalen.

Zware Guy | 09-07-08 | 13:38

Ik zie nog de zwart/wit beelden voor mijn netvlies van Den Uyl die op de zijn bekende manier zei dat ook de man met de smalle beurs in staat moet zijn om een auto te bezitten en dat dit geen privilege moet zijn van de meer gegoede burger.
.
Nu is dit het geval en vervolgens gaat men verwoed bezig om dezelfde kleine man weer uit die auto te pesten door te trachten alles zo krankzinnig duur te maken met 10 soorten belasting en accijnzen en belasting over belasting en accijnzen dat dit uiteindelijk gaat betekenen dat je alleen nog maar met goed fatsoen kunt autorijden als de kosten voor jou betaald worden, die vervolgens door de bedrijven weer graag worden neergelegd bij de uiteindelijke eindverbruiker.
En dan maakt het geen ruk meer uit of deze kleine man inkoopt bij de aldi en de lidl of niet.
Genaait wordt ie, dubbel en dwars.

said_fred | 09-07-08 | 13:36

Kolonel Mosterd | 09-07-08 | 13:25
Bij de VVD, Wilders, Rita etc wordt helemaal niet gelogen, dat zijn oprechte politici.. ;-)

baaderraf | 09-07-08 | 13:36

De pvda liegt.... Goh wat een nieuws..... gaaap.

Lebowski Achiever | 09-07-08 | 13:35

-weggejorist-

Kolonel Mosterd | 09-07-08 | 13:25

Naast leugenachtig is de pvda ook knettergek. Wouter Bos zei op 14 mei twee dingen te willen:
A. Hij wil "compromisloos" onze verworven vrijheden verdedigen, namelijk de gelijkheid van man en vrouw, homo en hetero, de scheiding van kerk en staat, de vrijheid van meningsuiting.
B. Hij wil de islam een"volwaardige plaats" geven in de Nederlandse samenleving.

Hoe kan B met A samengaan?

Lewinsky | 09-07-08 | 13:22

Het afgelopen jaar waren er bijvoorbeeld 8% meer files in NL en is de benzineprijs van ongeveer 1,45 naar 1,60 gestegen. Hoe duidelijk wil je het hebben dat beprijzen geen invloed heeft op het aantal kilometers dat er wordt gereden... Maar dat staat niet in de rekenmodellen van de AvbM eb de IBM, dus is het niet waar...

tipo | 09-07-08 | 13:20

Dat hele rekeningrijden gaat voor geen meter werken. Waarom zouden ze niet gewoon de benzine EUR 3,- maken, dat is veel simpeler en werkt net zo slecht.
Wat er nog meer op tegen is: zonder wegenbelasting komen de straten nog voller te staan met auto's die niet gebruikt worden. Je kunt nu al bijna nergens parkeren. Dus dan moeten we weer overal parkeervergunningen gaan invoeren. Overigens betaal ik nu via de belastingen voor de parkeerruimte van mijn overbuurman die op straat parkeert, terwijl ik zelf parkeer op dure zelfbetaalde grond.
Mijn voorstel:
1) Voer een variant op het Japanse parkeersysteem in: laat mensen aantonen dat ze een parkeerplek hebben of anders een parkeerbelasting betalen.
2) Bouw in elke auto een kastje dat een bedrag (EUR 2,-?) in rekening brengt zodra er met de auto gereden wordt. Je voorkomt dan de zinloze korte ritjes. Dit zorgt voor meer rust rond scholen, minder mensen op de snelweg die maar één afslag rijden, etc.

tsjakka | 09-07-08 | 13:18

Overigens gaan het CDA, de Christenunie en de D66 hier ook niet vrijuit. Dit zijn de partijen die de komende jaren miljarden uit gaan geven aan een project dat geen files oplost en geen enkele milieuschade voorkomt, omdat alles gecompenseerd wordt en er geen alternatieven worden aangeboden. Zelfs Duivendak van Groen Links erkent dat. Dus als u de volgende keer stemt: weet waarop.

tipo | 09-07-08 | 13:16

@Agent327: PvdA gestemd wellicht?

Qranck_Jorum | 09-07-08 | 13:10

PvdA gaat naar 0 zetels omdat ze nu niets meer in huis hebben om een land te kunnen regeren. Beroven, beledigen, bedriegen en bekokstoven zijn de huidige slogans vd pvdA. Wie daar nu nog op stemt wil geen zuivere koffie.

Syk | 09-07-08 | 13:07

Ow en de pvda is ook kut~!

Zeiker | 09-07-08 | 13:06

paradoxical | 09-07-08 | 12:55
dat - overigens onfatsoenlijke - rookverbod komt uit het vorige kabinet

hetluis | 09-07-08 | 13:06

Het zijn vuile smerige leugenachtige wormvormige aanhangsels. Wij leven nu een maal in een dictatoriale politiestaat, wat dat betreft wel te vergelijke met zimbabwe. Zoals iedereen al wist maar steeds duidelijker wordt maakt het natuurlijk geen bal uit op welke party u stemt, het zijn allemaal boeven die over uw rug zijn eigenzakken loopt te vullen. Het nederlandse politieke klimaat is gebasseerd op angst en graaien. Het zal dan ook niet lang meer duren dat het hele land naar de knopen gaat dus de haagse mafia rooft nog snel even wat centjes bijelkaar. Leugenaars en boeven, georganiseerde misdaad, dat is het! Laaielichters en criminelen, terrorristen van de samenleving. Moordenaars van de democratie!

Zeiker | 09-07-08 | 13:05

Meer fabels vindt u in de sprookjes boeken van Hans Christian Andersen, en die zijn helaas geschreven voordat het huidige democratische stelsel bedacht was...

Santayana Fantasicus | 09-07-08 | 13:04

@Berno | 09-07-08 | 12:15
sgp aanhang?

brain damage | 09-07-08 | 12:57

De intelligente mensen onder ons weten allang dat ons democratisch systeem achterhaald is.
Hoe kan het zo zijn dat alle partijen verschillende standpunten hebben over een onderwerp, dat deze vervolgens om een grote hoop gegooid worden, waarna we hopen dat er iets fatsoenlijks uit komt rollen. Om vervolgens na 4 jaar (of wellicht eerder) weer van beleid te veranderen.
Of neem het (onterechte) vertrouwen in mensen er organisaties; geef ze subsidies om er iets goeds mee te doen, waar natuurlijk niets van terecht komt (zie talloze voorbeelden, ook op deze site).
Privatiseren van bedrijven: als resultaat stakingen en tekorten, slechte zorg en aanverwante ellende. Ik zie eerlijk gezegd meer nadelen dan voordelen aan privatisatie van staatsbedrijven, waarom? Ik pleit voor Russische praktijken: terug met die bedrijven!
En nog: wij stemmen als Nederland collectief tegen een verdrag, waarna dit gewoon door onze strot geramd wordt.

Het enige fatsoenlijke wat uit dit kabinet is voortgekomen is het rookverbod.

paradoxical | 09-07-08 | 12:55

Negen taalfouten in een tegeltje is bijna net zo erg als liegen. Sorry.

tipo | 09-07-08 | 12:55

Goddome, krijgen we straks dus ook nog inwonerbelasting per provincie.
Afschaffen, al die belastingen.

ZDEV | 09-07-08 | 12:54

@MrWorf | 09-07-08 | 12:45
"... als er maar alternatieven worden aangeboden."

Welke alternatieven biedt Lia Roefs aan?

Er komt een vast bedrag met daarbovenop een spitsheffing en een versnelingsprijs. Onduidelijk is of die laatste twee heffingen extra heffingen zijn, of dat zij onder kostenneutraliteit vallen. Als Eurlings zegt dat automobilisten gemiddeld niet extra gaan betalen door kilometerheffing, dan betekent dat, dat de spitsheffing kostenneutraal moet worden ingevoerd. Lia praat hier echter enkel over de 'platte heffing', wat natuurlijk geen toeval is.

Mensen die een nieuwe auto kopen tussen 2012 en 2018 betalen sowieso dubbel bpm, dus dat er niet dubbel betaald wordt is gelogen.

De grootste grap is dat het doel van km-heffing het van de weg beprijzen van automobilisten is, maar dat dat gecompenseerd wordt via de werkgever, zodra dat ook werkelijk gaat gebeuren. Heeft het onderzoek van het ABVM en de IBM waar jij naar verwijst rekening gehouden met die comensatiemaatregel die Lia Roefs voorsteld?

Ik durf mijn auto in te zeten dat dat niet het geval is.

dus.

tipo | 09-07-08 | 12:53

Je hoeft in de aankomende verkiezingsdebatten alleen maar dit lijstje ff op te noemen en PvdA zakt tot nihil, dat kan niet anders....

Blake Bier | 09-07-08 | 12:45

Wat een onzin stuk op flitsservice - Lia Roefs is ongetwijfeld heel erg incompetent, maar liegen doet ze niet.

Er zijn verschillende onderzoeken dat ABvM wel werkt (lees: tolheffen), als er maar voldoende alternatieven worden aangeboden (= een werkje). IBM heeft daar een aardige studie over gemaakt.
Ook is het wel waar dat er een vast bedrag per kilometer wordt geheven, maar varieert dat vaste bedrag naar tijd en vermoedelijk vervuiling.

Ofwel het kopieren van dit stuk is weer heerlijk nodeloos kwetsend ;-). Maar goed daarom zijn we op dit weblog.

MrWorf | 09-07-08 | 12:45

Je moet je als Balkje zijnde toch knap rot voelen. 4 Kabinetten in 6 jaar. Zou toch, in politieke ogen, 16 jaar moeten zijn. Wat voor leider ben je dan?

Agent327 | 09-07-08 | 12:39

@koreapassie 12:17

Ik wist niet dat je tegelijk op meerdere partijen kon stemmen. Leg eens uit.

mark twain | 09-07-08 | 12:39

Let maar op, als we minder zouden rijden, wat ik niet geloof, maken ze gewoon de KM-prijs hoger en verzinnen ze wel weer een of ander belastingkje om alles te compenseren en zo de schatkist en hun zakken te vullen. Nee dit kabinet is er duidelijk niet voor ons. Ze weten zelf niet waar het geld blijft. Blijkt wel uit de ondoorzichtige uitgaven van ons Koningshuis. Ook daar hebben ze geen zicht op. Ze doen maar wat. Allemaal hun eigen toko in stand houden daar zijn ze goed in. Machtsspelletjes: wie vult het snelst zijn/haar zakken.

oxided | 09-07-08 | 12:37

@lector saluti | 09-07-08 | 12:31
Dat we altijd een coalitieregering zullen hebben met ons bestel, betekent inderdaad geven en nemen. Wat ik echter niet snap is waarom alle beloftes van de PVDA zijn opgegeven en vervolgens ook nog even de lasten voor iedereen flink verzwaren en er zoveel voor die minderheid in de regering (CU) wordt toegegeven. Hoewel, Balk weet ook dat als de CU eruit stapt, hij ook dit kabinet voortijdig ziet oprotten.

Agent327 | 09-07-08 | 12:36

@ Agent327 | 09-07-08 | 12:28

Wel is het tijd voor "gewogen stemmen". Dus naast je stem even 10 multiple choice vraagjes beantwoorden. alles goed, stem telt 100%, 2 fout 80%, alles fout 0%.
Uitslag wordt ook naar de stemmer niet bekend gemaakt, Een dombo kan dan zijn hele leven zinloos stemmen. Niet kunnen lezen, Nederlands niet machtig en daarom maar 20% of 10% stemwaarde? Lijkt me een terechte invloed.

hekkesluiter | 09-07-08 | 12:33

@Agent327: Inderdaad!

Fleauxe | 09-07-08 | 12:32

Dat heb je nu eenmaal in een coaltieregering. Dat is vaak een kwestie van geven en nemen. Bovendien staat de maatschappij niet stil en dat vraagt voortdurend om aanpassingen.Dit snap jij toch wel Brusselmans? Jouw PVV Brusselmans, kan zich makkelijk houden aan haar verkiezingsbelofte want die zullen namelijk never nooit regeren. Je kunt hier op geenstijl dus nog jaren je frustratie kwijt.

lector saluti | 09-07-08 | 12:31

107: "We beschermen de mensen in Sebriiva"
108: "Het was generaal Bernard Janvier's zijn schuld dat er geen klote van terecht kwam""

de Boesselaere | 09-07-08 | 12:31

Het ergste is dat al die eerstgenoemde leugens in dit GS artikel ook allemaal genoemd zijn en dat die niet alleen PvdA zijn (ik zie JPB uitspraken). Alle politici zijn gajes van de richel die het hardste roepen dat we hen moeten vertrouwen. Er bestaat niet 1 betrouwbare politicus of politica.

Adriaantjeeeeeuh | 09-07-08 | 12:29

Stemmen is nog steeds geheim in NL en dat moet zo blijven. Wie wat gestemd heeft dient dan ook niet hier aangegeven te worden. Bovendien, zelfs al heb je PvdA gestemd kun je het nog steeds oneens zijn met het gedraai. In de aanloop naar de verkiezingen veel beloven en daarna alle beloften gewoon laten vallen.

Agent327 | 09-07-08 | 12:28

"We zorgen dat de Afgaanse meisjes naar school kunnen!"

de Boesselaere | 09-07-08 | 12:27

Wat een gelul allemaal. De complete politiek, landelijk als op lokaal niveau, liegt toch al met jaar en dag?
Misschien wordt het tijd voor een opstand?

En voor wat betreft Balkenende. Dat is een mannetje dat vroeger schijnbaar gepest werd op school. En toen zwoer hij al, dat hij op later leeftijd wraak ging nemen. EN dat probeert ie u ook al. Enig overeenkomst met vroeger op school is, dat wij hem nu ook niet serieus nemen....

straatjochie | 09-07-08 | 12:26

Ik heb het nooit zo op gehad met PVDA TEVEN

Burn Baby Burn !!

Ervarings_deskundige | 09-07-08 | 12:25

koreapassie | 09-07-08 | 12:17
.
Ik heb bij de afgelopen kamerverkiezingen op de PvdA gestemd. En ik ben je geen enkele verklaring schuldig.

Niet voor Jan | 09-07-08 | 12:24

der zit nu toch een CDA-er op verkeer en waterstaat?

Kerby | 09-07-08 | 12:24

*Zo te zien mis ik een paar toetsen op mijn laptop*

Agent327 | 09-07-08 | 12:23

@Maxime | 09-07-08 | 12:18
De auto wordt niet niets de heilige koe genoemd. Een koe kun je namelijk god melken. En dat gebeurt dus.

Agent327 | 09-07-08 | 12:22

@koreapassie: Ik!

Fleauxe | 09-07-08 | 12:21

De ECHTE reden wordt nooit genoemd. Als we straks allemaal op milieuvriendelijke brandstof rijden, zoals stroom bijvoorbeeld, dan zou de overheid geen accijnzen meer binnenkrijgen. Door een elektronisch kastje met GPS in de auto te verplichten gaan we een bedrag per kilometer betalen dat ook makkelijk periodiek kan worden verhoogd. Bovendien registreert datzelfde kastje gelijk elke snelheidsovertreding, dus die boete is straks eerder bij je thuis dan jijzelf.

Maxime | 09-07-08 | 12:18

Godverdomme, ik wil echt foto's van CDA en PvdA stemmers hier op GeenStijl zien. Krijgen we een beeld van waar we mee te maken hebben. Ik snap er gewoon niks van. Hoe heeft dit kunnen plaatsvinden?
Als er hier iemand is die op CDA, Groenlinks, PvdA of SP heeft gestemd, mag het nu zeggen, en zichzelf verklaren.

koreapassie | 09-07-08 | 12:17

Soms denk ik wel dat GS bij de gevestigde orde hoort. In de reaguurderspanelen wordt me toch een woede geabsorbeerd. Terwijl dit natuurlijk gewoon IRL aan de oppervlakte dient te komen.

azijnseikerT | 09-07-08 | 12:17

@Berno | 09-07-08 | 12:15
Als je zo schreeuwt versta ik je niet.

Nonnes | 09-07-08 | 12:17

Wat mij opvalt is dat geeneen van de politici in nederland het na de verkiezingen nog heeft over zijn stemmers en achterban, we horen alleen maar, "Ik vind, Ik denk, Ik wil, Ik ga, ik doe.. geeft al aan dat ze er niet voor ons zitten.

css.... | 09-07-08 | 12:16

ik stem nooit, het helpt toch niks, ze beloven vanalles en vervolgens gaan ze er een heel andere draai aan geven.

lelijkevent | 09-07-08 | 12:15

-weggejorist-

Berno | 09-07-08 | 12:15

Draaiende kamerleden van de PvdA; is dat net zoiets als liegende ministers van de VVD (later TON), of onrealistisch fantaserende kamerleden van de PVV ?

Niet voor Jan | 09-07-08 | 12:14

@ Arwin | 09-07-08 | 12:07

De gemiddelde 0031er rijdt nu iets van 18000km/jaar. Men gaat er rustig vanuit dat men door de heffing minder gaat rijden, zeg 20% dus bij 14400 km/jaar kost het u niets extra.
Veelrijders als Hekkesluiter gaan bij 50000km/jaar dus volkomen nat met dat rekeningrijden

hekkesluiter | 09-07-08 | 12:14

Arwin | 09-07-08 | 12:02
je hebt helemaal gelijk, maar dat is in politiek den haag aan de orde van de dag hoor, dit is echt niks nieuws.

baaderraf | 09-07-08 | 12:13

Goh een Pvdaster die het volk beliegt, dat is iets nieuws. En het werkvolk maar betalen. Dat het mensen decennia lang kostte om daar achter te komen geeft aan hoe dom de gemiddelde (voor zover) Nederlandse kiezer is.

ExtremeExtremist | 09-07-08 | 12:13

@bebe | 09-07-08 | 12:06
Terwijl we van het CDA echt meer te vrezen hebben aan vrijheidsinperking en op religieuze gronden gestoelde enge maatregelen.

Nonnes | 09-07-08 | 12:13

pvda is de grootste leugenachtige graaipartij die er bestaat, we moeten deze partij op democtratische manier gaan verbieden, kijk maar hoe dhr. Klink dat heeft gedaan met het rookverbod... dat moet dus geen probleem zijn, want aan stemmers en achterban moet je schijt hebben, gewoon pvda per 1 januari 2009 verbieden te bestaan.

css.... | 09-07-08 | 12:12

Theemuts!!

Ma Flodder | 09-07-08 | 12:11

ga

godverdomme

kapot

vuile flikkers

tis geen kouwes gedicht, maar dekt wel de lading....

Merk | 09-07-08 | 12:10

Negen leugens valt eigenlijk niet eens echt tegen. Voor een PvdA madam dan.

De Pruis | 09-07-08 | 12:10

Die bij het CDA en PvdA kunnen zoveel liegen als ze willen, er komen straks toch weer stemmen bij, omdat ze iets "gratis" zeggen te willen gaan maken. Sowieso, ze zien er niet uit alsof ze liegen. volgens mij zijn er in Nederland 5 miljoen idioten (of arme buitenlanders), die stemmen. De rest stemt niet.

koreapassie | 09-07-08 | 12:09

trouwens... de automobilist is niet duurder uit... hmm vreemd; wie betaald dan de investeringen welke nodig zijn?

Arwin | 09-07-08 | 12:07

Ik kan de reclame in dit stukkie niet vinden. Istie heel erg sluik?

Nonnes | 09-07-08 | 12:07

het zijn niet helemaal 9 legens, 6 1/2 eerder. Dezelfde leugens gebruikt het CDA overigens ook. Maarja, CDA-bashen is natuurlijk veel minder cool...

bebe | 09-07-08 | 12:06

Die ingezetenen belasting ter vervanging van de opcenten moet natuurlijk een paspoort belasting worden. 150 euro/jaar voor uw eerste paspoort en 1200 euro/jaar voor elk extra paspoort.

hekkesluiter | 09-07-08 | 12:05

@dr. tikshit | 09-07-08 | 11:25
ja inderdaad REVOLUTIE... nu moeten we alleen nog iemand vinden die ons kan "leiden", iemand die "weet waar ie over praat"... misschien is JPB een geschikte keuze

brain damage | 09-07-08 | 12:05

Na het beroepshalve omgaan met de doorsnee NederlanderT het afgelopen uur, kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat dit land de PvdA zo keihard verdient !

de Bree | 09-07-08 | 12:04

baaderraf | 09-07-08 | 11:57

Of de woordvoerder nou liegt of de club die de woordvoerder informeert, feit blijft dat de informatie niet deugt!

Arwin | 09-07-08 | 12:02

Geen nieuw. Politici zijn mensen die dwangmatig liegen, omdat je voor de camera en in de media nu eenmaal niet de waarheid kunt vertellen. Dat is slecht voor je imago, en dan moet je te vroeg oprotten uit de kamer, en dan krijg je misschien wel korter wachtgeld. Ze moeten gewoon zeggen waar het op staat, dat stelletje egoïstische solipsisten. Dan worden ze vanzelf populair, maar dat snappen zij niet en hun spindoctors hebben ook wat moeite met het de concepten waarheid, duidelijkheid en woordhouden. Ik wed dat je elke politicus op tenminste 9 leugens kunt betrappen. 348 Handjes boven hoofd. 9 politieke levens.

Squartaq | 09-07-08 | 12:01

negen leugens zegt niets... DE TIJD, de tijd is belangrijk! werden ze in meer of minder dan 5 minuten geventileerd?

Arwin | 09-07-08 | 12:00

Voor het gros van de reaguurders hier geldt:

Mocht jij zo faliekant falen op je werk als deze vrouwspersoon doet, dan kun je per direct op zoek naar een nieuwe baan.

En deze huppelkut ? Die kruipt nog eens lekker bij Woutertje op schoot en fluistert:
"We hebben weer een persmomentje................... "

Tyler-Durden | 09-07-08 | 12:00

Lang leve de pvda! Dat ze maar snel op 0 staan

Firm36 | 09-07-08 | 12:00

"vergoeding door de baas", ja, en die rekent dat niet door in zijn product.... linksom of rechtsom, de kleine man is altijd de lul.

css.... | 09-07-08 | 11:59

Weer een voorbeeld van zo'n bullshit beleid.. laat ons lekker de auto pakken en het milieu verpesten.. Zowiezo is het grote bullshit dat je emissierechten van een ander land kan kopen.

EPluribusUnum | 09-07-08 | 11:58

Volgens mij verwarren we hier liegen met iets anders..
Deze mevrouw liegt niet, ze is gewoon een radar in het rad van de gevestigde (cda/d'66/pvda/vvd,cu) haagse politiek. Daar zijn dit soort dingen heel gewoon hoor, alleen begrijpt het volk dat niet, want we zijn te dom en moeten onze mond houden..

baaderraf | 09-07-08 | 11:57

zal ook wel ge-spindok-trineerd zijn

Junkie Jantje | 09-07-08 | 11:54

PVDA STERF!! deel 9
Ik word echt niet goed van die gasten.
Misschien toch maar een solliciteren in het buutenland.

I (8)You fokker | 09-07-08 | 11:53

Zou het groter nieuws vinden als een van die salonsocialisten iets zegt dat ook echt waar blijkt te zijn.

Lobo | 09-07-08 | 11:52

@ Nappert
Het nederlandse volk lijdt al decennia lang tijdens verkiezingen aan collectie geheugenverlies. Mogelijk dat niet alleen een rook(blow)verbod maar ook een alcoholverbod de toekomstige generaties redt van de degeneratie van de hersenen.

knight03 | 09-07-08 | 11:51

9 leugens maar van de pvda... hmmm valt nog mee.

Karel Kruizenruiker | 09-07-08 | 11:51

deze hele kilometerheffing toestand heeft alles in zich om tot een ongeevenaard drama uit te groeien. Het gaat (zoals gebruikelijk) alleen maar om het geld wat er mee verdient moet worden, de lieden die erover moeten beslissen, zijn doodsbenauwd dat het strax misschien minder oplevert dan nu. Alle inspanning is er op gericht om dat te voorkomen, het bestrijden van files lijkt geen onderwerp van discussie mee. Ofwel, de uitgangspunten zijn fout, het doel is tweeledig (files bestrijden, maar vooral ook geld verdienen), de mensen die erover moeten beslissen totaal incompetent en de conslusie lijkt al bij voorbaat onvermijdelijk: De kosten zullen de pan uit rijzen, de technische problemen zullen legio zijn, belastingmaatregelen vliegen ons om de oren om ervoor te zorgen dat er genoeg geld binnen komt om de uitkeringen en het generaal pardon te betalen, en uiteindelijk staan we met z'n allen nog net zo lang in de file...

Klaboesterbeer | 09-07-08 | 11:50

Oliedom vrouwtje, die Roefs.

fuckje | 09-07-08 | 11:49

<p>Ieder keer als ik een PvdA politicus aan het woord hoor en/of zie, moet ik aan iets denken. Hebt U dat ook?</p>
<p>http://www.muzieklijstjes.nl/Tips/KootenBieDraaikonten.jpg</p>

Prof. Drs. Klavan | 09-07-08 | 11:49

Het zijn eerder wolven in schaapskleding.

schijtzionistenzooi | 09-07-08 | 11:48

Oh ja, en bedankt nog aan alle PvdA stemmerTs. Lang leve de democratie.

Tuvai | 09-07-08 | 11:46

@ Dorser | 09-07-08 | 11:40
Geen ingangscontrole? Jawel hoor, je hebt ze zojuist benoemd. Slecht of incompetent, corrupt is ook een aanbeveling, gekoppeld aan partijtrouw en waar mogelijk van het vrouwelijk geslacht en/of allochtoon.

spanarchist | 09-07-08 | 11:45

Dat verhaal van Lia Roefs kreeg ik trouwens in afgeslankte vorm als antwoord op m'n vragen aan de PvdA over het rekenigrijden. De SP antwoordde dat ze tegen is, de VVD eveneens. Uiteraard heeft het CDA tot op heden niet geantwoord.

Murdockyoufool | 09-07-08 | 11:44

't Mens heeft geen idee waar ze het over heeft en dat 'doet' dan verkeer, ongelooflijk wat een dom loeder.

Adalgar | 09-07-08 | 11:44

[email protected]

Stuur 'r even een lief mailtje. Hebbik net ook gedaan. Stelt ze wel op prijs in deze moeilijke dagen.

KlootViooltje | 09-07-08 | 11:43

een ander leugentje is dat de accijns niet verlaagd kan worden omdat er dan ergens anders geld vandaan gehaald moet worden om de begroting te laten kloppen. Echter wordt er in een begroting met absolute getallen gewerkt, dus er is 10 miljoen nodig voor dit en dat. Aangezien de accijn in procenten gaan wordt er nu reeds meer verdiend als er begroot wordt. 10% van 1 euro is nou eenmaal meer dan 10% van 1,5 euro. Absoluut gezien is er dus wel degelijk ruimte. Om zijn woorden kloppend te maken (pffffffff) moet er een variabele accijn ingevoerd worden.

stekman | 09-07-08 | 11:42

nou ze zijn er uit met de vervoers sector... de accijns blijft gewoon ... ook voor hen .. maaaar er komt een subsidie op de roetfilters...
nou is dat ff een vette bek voor de vervoers sector.

sijtje boes | 09-07-08 | 11:42

De teksten gelezen hebbende is er geen andere conclusie: slecht, incompetent of beiden. Is er bij de PvdA geen ingangscontrole of zelfreinigend uitkotsvermogen?

Dorser | 09-07-08 | 11:40

-weggejorist-

Violator[xL] | 09-07-08 | 11:40

@ Patrick Bateman | 09-07-08 | 11:29
Dank, mooi artikel.
Is dit trouwens niet dezelfde krant die de Turkse Superman in Rotterdam ontdekt heeft (ook PvdA)?

www.volkskrant.nl/binnenland/article10...

spanarchist | 09-07-08 | 11:40

Was de toezegging over een nieuw referendeum over de 'gewijzigde' Europese Grondwet al genoemd?

Patrick Bateman | 09-07-08 | 11:40

Helemaal niet op naar de nul zetels ... Er zijn veel te veel mensen afhankelijk van de PvdA, de subsidiesponzen die ze sponsoren, uitkeringstrekkers en uitvreters, de moslims die zich geen betere belangengroep kunnen wensen enz. enz.

Het enige dat naar de nul gaat is de hoeveelheid geld die je als werkende en belastingbetalende burger overhoudt. Lees het verhaaltje "Flatgebouw Nederland" maar eens door. Dan besef je dat de PvdA altijd een belangrijke factor in NL zal blijven om de simpele reden dat het al veel te ver is afgegleden.
www.vrijspreker.nl/wp/2008/07/flatgebo...

James Lastig | 09-07-08 | 11:40

Het wordt tijd voor een nieuwe kabinet.

StijlvolRechts | 09-07-08 | 11:39

P.v.d.A. , De portemonnee van de Ander...

Sarcasper | 09-07-08 | 11:38

Prima zo, dat ontleden van parlementaire leugenregens
Niet dat die volksverlakkers nu opdonderen maar je kan waarschijnlijk niet alles hebben

Tobi | 09-07-08 | 11:38

Ik wilde hier iets gevats neerzetten, iets naars over de pvdaapjes maar er over nadenken alleen al maakt me zooo moe dat ik maar niks opschrijf. Nou ja, bijna niks dan.

Dr R. Clavan | 09-07-08 | 11:38

Hé. Kleine meid. Op je kinderfiets. De zon draait steeds. Met je mee.

Murdockyoufool | 09-07-08 | 11:38

En nu maar hopen dat de Nederlandsche kiezert straks bij de verkiezingen niet aan de meest voorkomende ziekte in Nederland lijdt: collectief geheugenverlies.
Want Woutert geeft straks, vlak voor de verkiezingen weer wat extra's aan zijn achterban (lees: buitenlanders, werklozen, bijstandtrekkerts, etc), dat alles om zieltjes te winnen. En dat gaat weer lukken ook.

Nappert | 09-07-08 | 11:38

Bij de oude PVDA is liegen een woord wat vervangen is door 'diversiteit in waarheden'.

Fleauxe | 09-07-08 | 11:36

*boekt alvast een enkeltje Montreal-Canada*

Johannes de Sloper | 09-07-08 | 11:36

Kom eesn met wat nieuws over de PvdA!

Hyppo Kriet | 09-07-08 | 11:33

Wat een opsomming... Daar wordt je toch woest van.
Als je in het bedrijfsleven zulk soort leugens loopt te verkondigen wordt je er KEIHARD op afgerekend.
Maar om een of andere manier kan een politicus zonder angst op represaille 'Wij regelen uw kinderopvang' of 'Het kwartje van Kok krijgt u terug' lopen verkondigen.
Waarom kan het volk hier niks tegen doen? Waarom doet het volk hier niks tegen?
Als zoiets in een ander land gebeurd sneuvelen er ramen, ligt de hele infrastructuur van een land plat en worden politici besmeurd.. maar in NL gebeurd dit alleen als je een te-rechtse-politicus gevonden wordt...

desmodus | 09-07-08 | 11:33

Wat zijn het ook een leugenachtige zwijnen. Jammer dat ik ooit eens op ze gestemd heb.

Vossie | 09-07-08 | 11:31

@redactie
mooi artikel:)
I lol'd

Hondelulz | 09-07-08 | 11:31

Politiek:
Zooitje volk met beperkt voorgelichte vooringenomen meningen en frustraties die ze kosten wat het kost willen botvieren op het land voor uiteindelijk persoonlijke genoegdoening. Dus lieg je alles aan elkaar om het toch door te zetten, want normale onderzoeksrapporten tonen in een vroeg stadium al aan dat al die kudtideeen geen levensvatbaarheid hebben...

Pilsvogel | 09-07-08 | 11:30

brain damage | 09-07-08 | 11:24 als ze ademhalen liegen ze al..

van dal | 09-07-08 | 11:29

@ Redactie
Misschien hebben jullie het niet meegekregen, maar vanuit de PvdA komt het verzoek niet zo negatief te berichten over de partij:
extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/sho...

Patrick Bateman | 09-07-08 | 11:29

... en Duivendak (Groen
Links) bevestigen dat en zijn ...
-
das dan wel weer een minpuntje.. je gelijk halen met rare rara randebielen..

ed.. | 09-07-08 | 11:27

Met de punten voor de verkiezingen komt de PvdA aardig bij mijn eigen standpunten in de buurt. Ze doen er na het binnen harken van de zetels alleen zo weinig mee..

ic3y | 09-07-08 | 11:26

Hoe lang gaat dit gewanpresteer nog door ..?#%!? REVOLUTIE!! ;-)

dr. tikshit | 09-07-08 | 11:25

.. tja als je een topper bent werk je niet voor de overheid, muv Medisch Specialisten.
dus als je een over ijverig bijtje bent die vroeger veel gepest is, dan word je politicus en ga je dit soort eigen waarheden verzinnen.

MrRo | 09-07-08 | 11:24

Hoe zie je dat een politicus liegt?
-Als zijn/haar lippen bewegen!

brain damage | 09-07-08 | 11:24

MEt dit in het achterhoofd moet je straks wel een extreem dikke plaat voor je kop hebben om met goed fatsoen op de PvdA te stemmen.
PvdA: De "A" staat al een tijdje niet meer voor "Arbeid" maar voor "Achterlijk". Ik ontkom niet aan de waarneming dat betreffende bewindslieden het gewoon niet "zien" of snappen, duidelijke tekenen van onvermogen.

Nog een keer dan:

Achterlijk bestuur -> Achterlijk land. Op deze manier gaat ons mooie land naar de knoppen.

Revolutie. Nu.

Homer J. Simpson | 09-07-08 | 11:24

Het wordt met de minuut aantrekkelijker om te emigreren.

Ongelofelijke Boer | 09-07-08 | 11:23

Belachelijk dat ik als niet automobilist meer moet gaan betalen (heffing provincie) om automobilisten te korten.

bookie | 09-07-08 | 11:22

Het mooie is dat we er toch geen reet aan kunnen doen.
*gaat over tot de orde van de dag*

Chipdude | 09-07-08 | 11:21

pipi langkous is nu op ned 3. rekening rijden had men toen nog niet van gehoord maar leugens vertelde de pvda toen ook al... al met al is er niks veranderd en de mensen blijven toch wel op hen stemmen. buiten dat zolang als het CDA in de regering zit veranderd er totaal nul komma nul niks. En aangezien die weer winst hebben behaald is het voor mij wel duidelijk wie er weer gaan regeren.

sijtje boes | 09-07-08 | 11:21

Hmm... Meisjes van 60 die jokken. Daar krijg ik een natte punt van in mijn slipje.

blawablawa | 09-07-08 | 11:20

En de PvdA zich maar afvragen waarom mensen vinden dat de partij draait.

-=PyP=- | 09-07-08 | 11:20

@ Brusselmans
Je vergeet de bijdrage voor Kinderopvang. Maar het is ook teveel om op te noemen natuurlijk...

Gestas | 09-07-08 | 11:20

Tipo for president

wateenfeest | 09-07-08 | 11:19

@De Briemusketier | 09-07-08 | 11:18
helaas gebeuren bep. dingen nou eenmaal niet

brain damage | 09-07-08 | 11:19

We moeten deze mevrouw niet al te hard aanpakken, anders zit ze ook per volgende tot 2058, op 9857 EUR wachtgeld per maand.

Biff Eagleburger | 09-07-08 | 11:19

treurige pvda-troela. gaarn, in het algemeen belang afmarcheren naar dichtsbijzijnde blinde muur en van extra gaten in haar begroting voorzien.

De Briemusketier | 09-07-08 | 11:18

Dit is geen jokken,
dit is een PvdA politicus, die heeft dus werkelijk geen idéé waar ze over praat,
dat is heel wat anders.

vander F | 09-07-08 | 11:18

Kan dit artikel niet integraal in alle kranten worden gepubliceerd??

breiz | 09-07-08 | 11:17

Mevrouw Roefs neemt een loopje met de waarheid.

CoJoNes | 09-07-08 | 11:17

*ongeleid
precies mijn plan ^^... daarna doorstuiteren naar usa en... schoon is ons kunstgebit!!

yepyep | 09-07-08 | 11:16

oh, en de kinderopvang. Dat deze partij nog bestaat zeg!

Dommelsch | 09-07-08 | 11:16

Na het zuur komt het zoutzuur zul je bedoelen!

Skeflau d'Bouterique | 09-07-08 | 11:16

-weggejorist-

NeoApocalypse8 | 09-07-08 | 11:15

aah PvdA, vul je het lijstje even aan met de letters JSF, Brusselmans?

Dommelsch | 09-07-08 | 11:14

@ yepyep

haar daar de *Kuch* economie *kuch* laten op bouwen...

Ongeleid Prohjectiel | 09-07-08 | 11:13

Een politicus liegt nooit, zij hanteert slechts andere waarheden.

Hellsmurfje | 09-07-08 | 11:13

na zuur komt zoet..? met een bitter na smaakje cker..

Ongeleid Prohjectiel | 09-07-08 | 11:12

kunnen we die muts niet afvuren op iran?

yepyep | 09-07-08 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken