Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jezus redt dus niet

grootnieuws.jpgPijnlijk momentje voor de Gristenen onder ons: Jezus redt niet. Not, zoek het maar uit op die pleurisaarde van je! Begrepen? De radiozender GrootNieuwsRadio is deze week keihard geconfronteerd met de naakte werkelijkheid. Het christelijke sympathieke zendertje op 1008 AM leeft zonder subsidie. En die 500 schraperige donateurs zijn niet genoeg om de redactie van acht man van brood te voorzien. Adverteerders verkopen hun ziel liever aan de GeenStijlen van deze wereld omdat ze hun rommel uiteindelijk ook echt willen verkopen. Dus is het einde oefening voor de bijbel-on-air, dat maar liefst eenton per maand nodig heeft om de blije boodschap te verspreiden. De nieuwe boodschap van de zender luidt als volgt: Als binnen vier weken geen half miljoen wordt overgemaakt door een goedgelovige, is het over en uit. En zijn we weer overgeleverd aan goden van Spuiten en Slikken. Joehoe, Jezus, kom er maar in...

Reaguursels

Inloggen

ik luister toch geen radio... radio=gay

brain damage | 08-07-08 | 11:11

'oh happy day...'

BlijeKleier | 07-07-08 | 22:39

-weggejorist-

WB vigilante | 07-07-08 | 14:47

Vreemd dat jullie geen soepsiedie ontvangen van onze (islam)regering want alle moslimomroepen, je kunt het werkelijk zo gek niet bedenken, krijgen allemaal royaal gevulde kisten met euro's..... Misschien naam veranderen in GrootIslamRadio en daarna je hand ophouden...

Snuf-van-snuitje | 07-07-08 | 09:50

flauw hoor, een beetje christenen pesten.

Thermometer | 06-07-08 | 20:26

Mij ontgaat het nut van deze zender volledig. De goed gelovigen hebben de EO, de NCRV en Max al. Er is dus weinig noodzaak deze zender te steunen. Bovendien draaien ze nog waardeloze muziek ook.

lector saluti | 06-07-08 | 12:07

En dat vragen ze mij op een ZONDAG? Mag dat wel van jezus cccchhhhristussss??

Rambo666 | 06-07-08 | 11:23

God's wil?

Pikkestrijder | 06-07-08 | 10:41

Kristunnuzielen, ben ik weer de eerste op deze zondegoggund....?!
Eh, waddik zeggewou: vijf miljoen overmaken, dammag tochnie?
* aan ontevreden valsemunters denkt *

Bernhard Bang | 06-07-08 | 08:06

Jezus redt, Jezus redt, alle mensen opgelet
Jezus redt, Jezus redt, enkel door het gebed

*Robert Long post mortem dansje doet*

LeverCees | 06-07-08 | 03:35

Ze moeten op die zender de hits van de positivo's draaien weet ik zeker dat het goedkomt met ze. youtube.com/watch?v=8djVz2yzRxc

basset hound | 05-07-08 | 23:18

In een land waarvan grote delen van het volk Goddeloosheid, onkuisheid en materiële zaken adoreren, zal Christus uiteindelijk wijken. Het is helemaal geen toeval dat zijn boodschap vanwege geld gebrek niet meer te horen zal zijn.Men heeft Hem hier vaarwel gezegd en geeft daarom niet meer. En weg gaat Hij....

Boellie | 05-07-08 | 22:48

toch zenzuur hier. Het noemen van zwepen mag niet en geloof wel.
jammer.

Pascal9919 | 05-07-08 | 21:29

@King of controversy | 05-07-08 | 17:41,

Ah, dus vandaar dat gelul over de 'wederopstanding'. Ies nooit gevallen!

Joost Maghetweten | 05-07-08 | 20:43

@ Samenzwering
"goed informeren en je mening blijven bijstellen"
En daarom geloof jij in een volk wiens bestaan nog nooit is aangetoond?

King of controversy | 05-07-08 | 20:33

Nee, ik ben niet dood. En ja, zoek het lekker zelf allemaal uit. Weet je wat voor pijn ik moet doorstaan om voor jullie zonden aan dat kruis te worden genageld.

*Tukkie doet en afvraagt waarom straf krijgen voor misstappen anderen*

jezuszelf | 05-07-08 | 20:24

King of controversy | 05-07-08 | 19:03
Wat voegt een gezamenlijk begin toe, als later de wegen scheiden?

nattebever | 05-07-08 | 19:50

Geen Elly en Rikkert CD als keuze bij de maandelijkse donatie -1

neo2k | 05-07-08 | 19:48

Dus de lijfspreuk van Robert Long kan ook naar het rijk der fabelen worden gezonden? Robert WIE? zullen jeugdige GS-ers stellen...

totivs | 05-07-08 | 19:45

@CoJoNes
Wat dom van me, kan er trouwens niks aan doen helaas. Mijn lerares op VMBO
was overspannen precies toen we alle afkortingen moesten leren.

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 19:23

@CoJoNes | 05-07-08 | 19:15
And I believe in you Mr.Jones. Give me the cup and I will drink it all!
*gehoord in de jungle van Guyana*

Dr.Samenzwering | 05-07-08 | 19:19

@Dr.Samenzwering | 05-07-08 | 19:12
Geloof ik niet.
I believe in the cock, I believe in the pussy.

CoJoNes | 05-07-08 | 19:15

@King of controversy | 05-07-08 | 19:03
Mooie aan discussies is dat we beiden ons gelijk niet kunnen hard maken. Ook zijn we er niet bij geweest. Het enige wat je kan doen is je goed informeren en je mening blijven bijstellen.
.
Maar als we echt over de bouwers van die piramides en tempels etc gaan praten dan heb je enigzins wel gelijk in de manier hoe ik daar tegenaan kijk. Ik denk inderdaad dat die (oorspronkelijk) door mensen met dezelfde achtergrond gebouwd zijn. Het is bewezen dat een hoop heiligdommen gebouwd zijn op plaatsen waar in de oudheden al heiligdommen waren. Op de fundamenten werden nieuwe tempels gebouwd. Kijk maar naar Angor Wat in Cambodja.
.
De wijze waarop deze bouwwerken gebouws zijn verraden een hoge kennis van sterrekunde en wiskunde. Met name de bewegingen van de sterren en de planten zijn vertaald in bouwkundige ontwerpen. Meer bewijs voor het aanbidden van de zon en de sterren kan je niet vinden in mijn ogen. Zodoende kan ik niet anders concluderen dat met God oorspronkelijk de Zon "gever van al het leven" (zonder zonlicht gebeurt er namelijk heel weinig) bedoeld wordt.
.
En geloof is niet iets wat je kan uitvinden ... de drang om in iets te geloven zit diep in de mens ingebakken.

Dr.Samenzwering | 05-07-08 | 19:12

@xxxbull
ds. staat voor dominee.
Da's een doctorandus die ook niets weet maar het dan ook nog eens niet kan bewijzen.

CoJoNes | 05-07-08 | 19:10

@ Dr.Samenzwering
Echt nuttig word ik pas weer als die verslavingsproblematiek achter de rug, maar toch bedankt!

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 19:06

@ Dr Samenzwering
Ja vast. 1 geloof. Jij denkt zeker ook dat de piramide's van Egypte en de tempels van de Maya's door dezelfde mensen zijn gebouwd? Onzin.

Handige uitvindingen zijn dikwijls dubbel gedaan. Of het nou het buskruit befreft of de atoombom. Waarom zouden mensen overal ter wereld het geloof niet dubbel hebben kunnen uitvinden?

King of controversy | 05-07-08 | 19:03

@XXXBuLL666 | 05-07-08 | 19:00
Maak je niet druk. Ook jij bent nuttig. GS blijft een doorsnede van de maatschappij. En de maatschappij ... dat ben jij! Zelfs als VMBO-er.

Dr.Samenzwering | 05-07-08 | 19:03

Nu weer een doctorandus, blijf nergens met m'n VMBO..........

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 19:00

@ Dr. Draaibaar 18:51
Het probleem met jou vergelijking is dat er geen enkele overeenkomst is.

En ga jij maar eens bij jezelf na hoeveel van die klote popliedjes in je kop zitten. (Que si, Que non er verzin de rest er maar bij)

De rest van je verhaal boeit me totaal niet. Je geeft een vergelijking zonder overeenkomsten. Dus je vergelijking zuigt

King of controversy | 05-07-08 | 18:59

Leuk he, gristenen pesten. Laat ze toch lekker, volgens mij doen ze op die AM frequentie weinig mensen kwaad. Ik heb mijn diensten als predikant inmiddels aan ze aangeboden, graties.

Ds. Bobbelindebroek | 05-07-08 | 18:57

@King of controversy | 05-07-08 | 18:46
Dr. is niet nieuw voor mij, dat ik blijkbaar zo populair ben dat anderen het ook gaan doen is wel nieuw voor me.
.
De Bijbel, Koran, Thora en de Hindoestaanse Vedas bevatten allemaal dezelfde verhalen. Van het verhaal van de Ark, Het verhaal van Mozes etc etc)
Sommige van deze "heilige boeken" zijn zelfs bijna identiek alleen worden bepaalde hoofdstukken niet erkend. Als je kijkt naar de oorsprong van deze geschriften is wel duidelijk dat de hindoestaanse vedas ruimschoots het oudste zijn. Deze verhalen zijn wel 6000 jaar geleden voor het eerst opgeschreven. Dus zeer aannemelijk dat deze verhalen al duizenden jaren hiervoor mondeling overgeleverd werden.
.
Waar is naartoe wil is het volgende : in mijn ogen is er ooit 1 geloof geweest. Een geloof gebaseerd op natuurfenomenen als de zon en de sterren. Dit geloof is door de loop de tijd meer en meer veranderd door de overleveringen en vertalingen dat de essentie totaal verloren is..
.
Het trieste is wel dat tegenwoordig mensen zichzelf dus opblazen om mensen te vernietigen die eigenlijk in hetzelfde geloven. Of zou het echt allemaal om geld gaan ? ;)

Dr.Samenzwering | 05-07-08 | 18:56

In Jezus' naam geef ik jou vrede van Hem, vrede van God. De vrede van God zij met jou. De Heilige Geest zij met jou. Vrede van Hem, vrede van God zij met jou.
-Nederland Zingt-

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:55

King of controversy | 05-07-08 | 18:18 Het was een eenvoudige vergelijking. De moeilijkheid met vergelijkingen is dat je nooit gelijke situaties vind, je kan slechts overeenkomsten vinden, verschillen zullen altijd blijven bestaan.
.
Het onthouden van 10 sinterklaasliedjes a 10 regels, kan natuurlijk niet vergeleken worden met het enorme boekwerk van honderdduizenden regels tekst van de Bijbel. Het schrift bestaat misschien wel even lang als de Bijbel, maar is pas toegankelijk voor iedereen gedurende de laatste honderd jaar.
.
Voor die tijd was er geen schrift of was er slechts een select gezelschap, die lezen en schrijven beheersten. De overdracht van verhalen en ervaringen gebeurde mondeling. Die verhalen vervagen en veranderen in de loop der tijd, zie daar de Bijbel.
.
Niemand maakt mij wijs dat een belevenis uit zijn kindertijd (gebruik je fantasie voor welke belevenis dan ook) in diezelfde woorden aan zijn kleinkinderen gereproduceerd zal worden, zoals hij 50 jaar eerder aan zijn ouders deed.
.
Niet alleen iemands geheugen speelt een rol, maar ook diens geschiedenis, achtergrond, leeftijd en noem maar op wanneer je een verhaal wilt reproduceren. Niemand gelooft toch dat journalisten 1 op1 het verhaal van de geïnterviewde vertellen, er zit altijd een persoonlijk tintje van de journalist aan, dat is nu eenmaal hun vak. Tel daar 20 eeuwen verhaaloverdracht van de Bijbel bij op en u weet wat ik bedoel.

Dr.Draaibaar | 05-07-08 | 18:51

@King of controversy
Hebben die wetenschappers al een onderduikadres?

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:51

*probeert het wel, maar kent de tekst niet*

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:48

@ nattebever 18:38
prut
@ Dr. Samenzwering (is dat nieuw, dat iedereen zich tegenwoordig zomaar Dr. noemt?)
Het is een mislukt voorbeeld omdat het volstrekt voorbij gaat aan de realiteit. De verhalen in de Bijbel werden juist vaak herhaald, waardoor misschien details sterker werden aangezet, maar de kern van de boodschap wel redelijk gelijk is gebleven. Die kern is er vervolgens compleet uitgerukt door een keizer en een stel bisschoppen. als je het over de geloofwaardigheid van de Bijbel wil hebben, dan is het een veel sterker voorbeeld om te zeggen dat mensen 400 jaar na dato dat ding willekeurig in elkaar hebben geflanst.
@ CoJoNes
Een paar Duitse wetenschappers zijn bezig te bewijzen dat de bijbelse Jezus eigenlijk de Mohammed van de Koran is. Vind ik persoonlijk een stuk interessanter dan of Jezus een zoontje had of niet.

King of controversy | 05-07-08 | 18:46

Dr.Draaibaar | 05-07-08 | 18:10

Onafhankelijke berichtgeving is zelfs na millennia beschaving nog niet eens mogelijk, dus wat verteld dat ons van de waarde van teksten van zo, zo lang gelden, toen er zelfs niet eens het schrift bestond en men mondeling teksten overdroeg.
Volgens mij ben je in de war met de Koran wat betreft teksten mondeling overdragen,maar Mozes kon echt al schrijven hoor;)

Poepdrol43 | 05-07-08 | 18:45

@nattebever
Onwillekeurig word ik er altijd wat wee van.

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:44

Na Nederland Zingt begint om 19:00 uur Het derde testament. Ik ga die radiozender toch niet missen, wat een weelde!

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:43

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:39
Die open bekkies - wie kan het meeste fapsel in één keer weghappen.

Prachtige beelden, kortom.

nattebever | 05-07-08 | 18:41

Jezus blijft toch wel in de lucht hangen...

Fleauxe | 05-07-08 | 18:40

@CoJoNes | 05-07-08 | 18:28
Dat zie je goed. Ik heb zelfs een aversie tegen "populair wetenschappelijk". Tegenwoordig worden zulke zware onderwerpen in een Hollywoodjasje gepropt om ermaar voor te zorgen dat de meerderheid van de mensen alles wat ze niet begrijpen kunnen wegwuiven met "Jij kijkt teveel films.."
.
En idd worden er in Zeitgeist een hoop dingen met de haren erbij gesleept zonder enige diepgang. Dat is jammer maar maakt de andere feiten niet minder sterk.
.
Terwijl als je logisch naar het geheel kijkt :
Miljoenen mensen geloven in een man die geboren is zonder bevruchting. Een man die over water kon lopen. Een man die doden tot leven kon wekken. Een man die vermoord is en drie dagen later weer herrees om daarna in de hemel te verdwijnen. Als je zoiets geloofd dan kan je het in mijn ogen niet maken om te beweren dat andere zaken onmogelijk zijn.

Dr.Samenzwering | 05-07-08 | 18:40

De ideale soundtrack bij deze topic, me dunkt................

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:39

dan = dat

nattebever | 05-07-08 | 18:39

Beminde gelovigen, op Ned 2 is het heerlijk genieten van Nederland Zingt!

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:39

@Raoel:
Als conservatief-liberaal atheïst zeg ik:
Ga eens dood! Wat een kudttekxsdt zeg.

Chiant | 05-07-08 | 18:39

King of controversy | 05-07-08 | 17:52
De bonte avond in de TBS-kliniek noem jij een 'afstudeerfeestje'?
Moet je nageven, veel verschil is er doorgaans niet.

Ik bied je een plaatsje aan als schaapje in mijn kudde. How 'bout that? En nee, niet zomaar een schaapje, maar het schaap dat altijd als eerste over de dam gaat. De beverTdam, maar dan had je ws al begrepen.

nattebever | 05-07-08 | 18:38

Are you the believer? Well, I'm the deceiver!

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:32

En een bijbel online is natuurlijk ook niet God.

Einde van de Domheid | 05-07-08 | 18:32

Two Wrights can make a wrong, XXXbull

CoJoNes | 05-07-08 | 18:32

Dr.Draaibaar | 05-07-08 | 18:10
Een radiozender is geen bijbel-online. Maar enfin, je bent dus een zoeker die zich distantieert van het geloof maar niet van de bron. Waarvan akte.

Einde van de Domheid | 05-07-08 | 18:31

@Cojones
Het ware woord toch?

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:31

@XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:08
Don't drink the whole crock, or you'll get a limp cock.

CoJoNes | 05-07-08 | 18:29

@Dr.Samenzwering | 05-07-08 | 18:05
Dan zijn we het eens. Verdiep je nog eens in de voorgestelde Jezus doctrine van Zeitgeist en je zult zien dat er een aantal dingen aan de haren wordt bijgesleept.
Voor een populair wetenschappelijke uiteenzetting van de jezusfiguur verwijs ik je graag naar de Da Vinci Code, die is behoorlijk spot on, maar iets zegt me dat jij best wat minder populair wetenschappelijk kunt handelen.

CoJoNes | 05-07-08 | 18:28

Jezus zei ooit :velen zullen tot mij komen en zeggen heb ik in uw naam geen goede dingen gedaan?En toch zegt ie dan:ik heb u niet gekend,ga weg van mij.... Hieruit blijkt dus dat niet iedereen die zich Christen noemt gesteund wordt door hem.:P

Poepdrol43 | 05-07-08 | 18:24

God kun je overal ontvangen , daar heb je geen zender voor nodig .

Eurotokkie | 05-07-08 | 18:23

*stelletje betweters*

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:21

@King of controversy | 05-07-08 | 18:18
Mislukt voorbeeld wil ik het niet noemen. Draaibaar gebruikt gewoon Jip en Janneke taal om het begrijpelijk te maken voor de minder bedeelden onder ons. Aan jou dus blijkbaar niet eens besteed.

Dr.Samenzwering | 05-07-08 | 18:20

@ Dr. Draaibaar 18:10
"Velen zullen het spelletje van school kennen" etc.

Da's natuurlijk onzin. Dat soort verhalen werden juist heel vaak verteld. Als kind kon ik alle sinterklaasliedjes uit het hoofd meezingen, en die teksten waren mondeling overgedragen, zonder schrift. Het spelletje van school is in deze dus gewoon een mislukt voorbeeld.

King of controversy | 05-07-08 | 18:18

Godverdomme!

Siebrandt | 05-07-08 | 18:17

Raoul... ga eens naar spatieschool

Rest In Privacy | 05-07-08 | 18:11

Einde van de Domheid | 05-07-08 | 17:11 God is allang online: www.downloadbijbel.nl/
.
De Bijbel van A tot Z ingesproken door duizenden bekende en minder bekende Nederlanders, zelfs onze koningin heeft haar bijdrage geleverd, vraag me niet welk boek.
.
Ik ben al decennia een atheïst pur sang. De God die in de Bijbel beschreven word is het verhaal, het verzinsel van mensen. Mensen vertelden deze verhalen en mensen schreven ze op.
.
Onafhankelijke berichtgeving is zelfs na millennia beschaving nog niet eens mogelijk, dus wat verteld dat ons van de waarde van teksten van zo, zo lang gelden, toen er zelfs niet eens het schrift bestond en men mondeling teksten overdroeg.
.
Velen zullen het spelletje van school kennen, waarbij de kinderen in een kring zitten en de eerste een woord of zin fluistert aan zijn buurman. De buurman fluistert het woord of de zin weer door. De hilariteit is enorm als de laatste in de kring mag vertellen wat hij gehoord heeft en de eerste verteld wat hij echt gezegd heeft.
.
Dat was kort samengevat het ontstaan van de Bijbel. Maar omdat ik geloof dat er ook veel goeds instaat, veel wijsheden bevat, aanwijzingen met spirituele wijsheden en richting geeft in goed en kwaad, wil ik dit boek niet negeren. Het had alleen lang geleden herschreven moeten worden naar de huidige tijdsgeest.
.
Aangezien de meest fervente gristenaanhangers de leiding hebben binnen de kerk en dol zijn op oude stokpaardjes en middeleeuwse wetten en regelgeving, en alleen het slechte uit de Bijbel accentueren en niet het goede (Ik heb geen problemen met de tien geboden) koersen de gristenen naar hun zelf gegraven afgrond.
.
Daarom heb ik en vele met mij, mezelf overtuig atheïst gedoopt, om me te distantiëren van goede bedoelingen, die door misbruik ervan, in een slechte boodschap vertaald word.


Dr.Draaibaar | 05-07-08 | 18:10

@King of controversy | 05-07-08 | 18:04

'Wir brauchen einen Führer?'

Harde woorden, mijn beste. Uiteraard zijn wij de schapen.

Boris Poepnagel | 05-07-08 | 18:08

God helpt toch alleen degene die zichzelf helpt ?

said_fred | 05-07-08 | 18:08

Na al dat gelul over schapen krijg ik dringend behoefte aan een nummertje NoMeansNo om de ziel weer eens punksgewijs te reinigen.

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 18:08

Zeitgeist bevat meer waarheden dan welk religieus boek ter wereld ook...

VanFrikschoten | 05-07-08 | 18:06

(17:33) Neushoorn, ghehe.
Dat stuk had ik nog geeneens gezien.
Tuurlijk moet je vergeving vragen als je een potje heb zitten schijten!
Het kán helemaal niet dat je juist bedankt voor de voedzame spijzen die je gezonde gestel verteerd heeft en zich slechts ontdoet van de overbodige resten.
Stel je voor!

Afijn, dit was al op het randje van off topic.
Zag de kans schoon deze site te introduceren, want er staan wel degelijk (inderdaad Nils, 17:53) doctrines op die hoogst kwalijk zijn. En dan ben ik geeneens een gelovige.

Wat betreft dit radiostation, gaat goed komen.
Jezus was namelijk ook een dj. Toch?

Kudtkip | 05-07-08 | 18:06

@CoJones
Helemaal met je eens. Zelf een mening vormen aan de hand van verschillende informatiebronnen (zoals zeitgeist in dit geval) is de te volgen denkwijze. Ik loop dus niet blindelings achter de makers van de film aan, ik geef gewoon aan dat bepaalde aangedragen feiten wel zeer sterk zijn. Ik ben het met je eens dat ze best wat dieper hadden kunnen gaan.
.
Wat allemaal niet wegneemt dat de religies gebaseerd zijn op zogenaamde "heidense overleveringen". Lang leve Sinterklaas!

Dr.Samenzwering | 05-07-08 | 18:05

Ik zeg ,eindelijk goed nieuws alhier, sterf gristenhonden sterf.
Alhoewel dat klinkt wel weer errug boslimmerig en dat kan eauk de bedoeling niet zijn.

papegaaienflats | 05-07-08 | 18:05

@ cojones 17:56
Je abboneert je maar op de KoC nieuwsbrief. 5 euri per maand, en verschijnt even ferquent als de GS nieuwsbrief.

Verder haat ik dit soort inteelt gezever dus:

@ CoJoNes 17:59
Onzin. Mensen zijn kudde dieren. Mensen hebben altijd in groepen samengewerkt, werken in groepen samen en zullen in groepen samen blijven werken totdat de zon de aarde zal doen verschroeien. Kenmerk van groepen is dat er altijd een leider is. Sheep need a shephard, Wir brauchen einen Fuhrer

King of controversy | 05-07-08 | 18:04

@Dr.Samenzwering | 05-07-08 | 17:56
Ik zeg: Zelf nadenken!
Only sheep need a leader, only morons need Zeitgeist.

Zeitgeist is een fraai voorbeeld van klok en klepel. Door het zeer gebrekkige IQ van de makers, zijn enkele zinvolle gegevens geinterpreteerd door een stel ZMOK-jes.

CoJoNes | 05-07-08 | 17:59

@King of controversy | 05-07-08 | 17:52
Afstudeerfeest?
Je hebt te zijn grappend mij!
En nu? Bijstand of ben je naar Lomburg verhuisd om champignons te steken in een mergelgrot?
Vertel, vertel!

CoJoNes | 05-07-08 | 17:56

- Adonis werd in 2000 v. Chr. geboren uit de maagd Astarte. Hij werd in de mythe God de Vader en de Zoon genoemd, en in die mythe werd hij gekruisigd om de mensheid te redden en stond hij drie dagen erna op uit zijn graf.
.
- Horus werd in 1550 v. Chr. geboren uit de maagd Isis (Egyptische belichaming van Astarte), ontving geschenken van drie koningen en werd gekruisigd. Er zijn nog vele parallellen met het kerstverhaal uit de bijbel.
.
- Krishna werd in 1200 v. Chr. geboren uit de maagd Devake in een grot. Zijn geboorte werd door engelen aangekondigd, net zoals de aankondiging van Jezus’ geboorte door Gabriël. Ook de vroegste Christelijke verhalen hebben het over een grot. Krishna’s geboorte werd ingeluid door een zeer heldere ster, terwijl zijn pleegvader belasting betaalde in de stad. De duistere koning Kansa gaf het bevel dat alle jongens die toen werden geboren, gedood moesten worden om te voorkomen dat er een Verlosser op zou staan… Ook Krishna werd gekruisigd en stond na drie dagen zo fris als een hoentje weer op uit de dood.
.
- Indra werd in 725 v. Chr. maagdelijk ontvangen, wandelde ook over water, leerde zijn discipelen dat wat Jezus later ook verkondigde, en werd eveneens gekruisigd.
.
Ik zeg .... Zeitgeist kijken!

Dr.Samenzwering | 05-07-08 | 17:56

Had Jezus ook wel eens een vriendin of zo? Hoor je nooit iemand over.

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 17:55

@Neushoorn | 05-07-08 | 17:33
Zeg Neus, zal wel aan mij liggen maar kan daar nu niet bepaald om lachen.
Uitsluitend complimenten voor die Allah-gangers.
Kijk, dat u uw fapsap en poepvingers aan uw broek afveegt......... tja.

Nil desperandum | 05-07-08 | 17:53

@ nattebever 17:45
Nou het begon tijdens m'n afstudeerfeest, en daarna is alles een grote blur, met als resultaat dat ik de afgelopen maanden (jaar?) niet in de buurt van een computer kon komen.

King of controversy | 05-07-08 | 17:52

Of Judas

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 17:52

Wat zou Mozes hier dan van zeggen?

Boris Poepnagel | 05-07-08 | 17:51

misschien is bezuinigen een betere optie, ik zou als eerste die weerman, Jan Versteegh eruit gooien, die praat veel te veel en te lang...
Webradio is misschien niet eens zo'n gek idee...

Onderbuik | 05-07-08 | 17:50

Wat eten we trouwens?

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 17:49

Jezus had ook geen geld.....................

XXXBuLL666 | 05-07-08 | 17:46

King of controversy | 05-07-08 | 17:41
King man! Where have you been? Vertel mij/ons eens alles over je avonturen!

nattebever | 05-07-08 | 17:45

CoJoNes | 05-07-08 | 17:38
Ja, dan heb ik zoiets van...

nattebever | 05-07-08 | 17:44

ze weten niet wat ze doen. !

goodray | 05-07-08 | 17:43

misschien kan die EO befkanari Boomsma, de ouwe geylneef, een inzamelingsactie houden. Het is tenslotte voor het goede doel. Het woord van god verspreiden. Labiele zieltjes winnen.

Stanoniem | 05-07-08 | 17:41

@ Zo Jammer
Bullshit. Jezus is nooit aan het kruis gestorven. Na een paar uurtjes bungelen is hij bevrijd en de woestijn ingevlucht. (Volgens sommigen is Jezus richting Mekka gevlucht, en daar vrolijk door gegaan met profeetje spelen)

King of controversy | 05-07-08 | 17:41

'.. de Geenstijlen van deze wereld..'

De laatste keer dat ik zulk oubollig taalgebruik hoorde was een week voordat m'n grootvader overleed.

CoJoNes | 05-07-08 | 17:38

Tja subsidie is alleen bedoeld voor dat andere geloof.

baggerboer | 05-07-08 | 17:34

@Kudtkip

Geweldige site, dat al-yaqeen.com! In onderstaand citaat is geen letter veranderd. Lees en bulder! Who needs stand up comedians, as long as we have islam? ;-)

"Manieren bij het gaan naar het toilet

We stappen met onze linkervoet het toilet binnen en zeggen dan: “Bismillah. Allaahoemma innie acoedhoebika mina l-Khoebthi wa l-Khabaa’ith.” Dit betekent in het Nederlands: “In de Naam van Allah. O Allah, ik zoek toevlucht bij U tegen de mannelijke en vrouwelijke Djinn.”

We mogen met niets het toilet binnentreden waar de Naam van Allah op staat.

Wij slaan de deur achter ons dicht, zodat niemand ons kan zien en wij praten niet in het toilet, alleen als daar echt behoefte voor is. Ook zeggen wij de adhaan (de oproep tot het gebed) niet na wanneer deze wordt gedaan terwijl wij op de wc zitten.

We maken ons goed schoon door de viezigheid met water te verwijderen gebruikmakend van onze linkerhand.

Bij het verlaten van het toilet, stappen wij met onze rechtervoet naar buiten en zeggen wij: “Ghoefraanak.” Dit betekent in het Nederlands: “Vergeef mij (O Allah).”

Daarna wassen wij onze beide handen goed schoon met water en zeep."


Neushoorn | 05-07-08 | 17:33

Overigens, Jesus is hartstikke deaud. Die hebben ze aan een kruis genageld. Althans, de Romeinen.

Zo jammer! | 05-07-08 | 17:31

Nederland in bage hopen:
'Jesus redt, Jesus redt, Jesus redt het niet'
The Anti-Christ will! Wat mij betreft. Red ons van de mensheid.

Zo jammer! | 05-07-08 | 17:30

Ik heb net met Rabobank SMS Betalen even 5 ton overgemaakt. Eigenlijk jammer, van dat geld was ik eerst van plan om een 7er uit China te laten importeren.
.
Onnodig te zeggen dat dit reaguursel mede mogelijk is gemaakt door Rabobank SMS betalen.

Claude Balzac | 05-07-08 | 17:27

Zelfs binnen de PvdA begint Jezus aan invloed te verliezen. Zie hier de tussenstand van een poll op www.pvdaamsterdam.nl:
WebPoll
De PvdA moet uit het confessionele kabinet stappen
Mee eens, de PvdA laat zich teveel leiden door de CU en het CDA 79%
Mee oneens, kabinetsdeelname biedt de kans om het sociale gezicht te laten zien 11%
Nog even afwachten 8%
Weet niet 1%


Totaal: 175 stemmen

Neushoorn | 05-07-08 | 17:24

Tsja... als je de hoofden hier: www.grootnieuwsradio.nl/presentatoren bekijkt dan weet ik eigenlijk wel weer genoeg.
Kers op de taart was de banner van Gristelijke datingsite "funkyfish". Gemiddeld opleidingsniveau (of moet dan dan juist weer nivo zijn...?) van de aanwezige damesch "mbo". nice...

roeinerd | 05-07-08 | 17:24

Raoul dwaas, weer zo'n betekenisloze post. Niet de competentie hebben het geloof op een slimme manier aan te vallen. Steeds die oppervlakkige domheid... om moe van te worden.

Ahiraz | 05-07-08 | 17:23

@Einde van de Domheid

Je hebt geen idee wat een radiozender kost. Denk je nu, nadat ze jou bericht hebben gelezen. "O, Ja misschien een goed idee, hier besparen we maandelijks 80.000 euro mee." Ik vind een ton ook ongelofelijk veel geld, maar de kosten van commerciële omroepen zijn zeker wel gigantisch veel hoger, als ze zouden KUNNEN bezuinigen, zouden ze dit zeker al lang hebben gedaan.

dragontje | 05-07-08 | 17:20

Jezus was een wereldvreemde freak met grootheidswaanzin, niet meer niet minder. Geen wonder dat die die een klein zendertje in de AM niet redt. Jezus doet het niet met minder dan de frequentie van 3FM of 538.

Watcher | 05-07-08 | 17:16

Er zitten nogal wat haken en ogen aan deze post.
Zoals eerder gemeld. Heeft Jezus wel iets van doen met deze radiozender en met de kerken waarvoor nieuws wordt gemaakt. (En dan ga ik er voor het gemak vanuit dat Jezus bestaat en Goddelijk is) Moet een radiozender die een TON opmaakt een niet gaan bezuinigen? Is het niet raar om een radiozender te hebben, iedereen weet toch waar een kerk staat (om het half uur worden de meesten daaraan herinnerd.) Als kerkdiensten op de radio worden uitgezonden, moeten ze dan eens niet overstappen op internet (ook) Voor 100 EU en een PC begin je met podcastradio, Nouja, je hebt een ruimte nodig, een redactie en je betaalt wat rechten maar dan kun je toch echt goedkoper klar zijn, Maar dat zijn nog niet de grote vragen. Wat als deze zender blijft bestaan. Is Geenstijl dan instrumenteel geweest voor het Goddelijke? Of is de kerkzender dan geholpen door de duivel? Maar als God niet bestaat, bestaat de duivel dan wel. En als God bestaat is God dan in de kerk? Is Hij/Zij daar exclusief of kan een ietsist minstens zo gelovig zijn? Vragen, vragen, vragen.

Einde van de Domheid | 05-07-08 | 17:11

Rouwgoed heeft net een stuk of 50 miljoentjes te verdelen. Als hij dat op de rekening houdt kan hij van de rente 2 zendertjes sponsoren.

Plebsies | 05-07-08 | 17:10

Voor Christengeld moet je bij de Paus zijn.
O nee, dat is al betaald aan de misbruikte kindertjes...

da wizard | 05-07-08 | 17:04

Hallo mannetjes van GrootNieuwsRadio, als je in de problemen zit, even contact opnemen met Menno van HelpDesk Live (eo). Menno is speciaal door God naar deze aarde gezonden om gristenen die in de problemen zitten, te helpen.

de deskundige | 05-07-08 | 16:56

Zijn toch geen gristenen, daar op die golflengte? Heb altijd begrepen dat het kattelieken waren. Veel Mariaverering en zo.
Evengoed ook heel erg.

JumboXL | 05-07-08 | 16:47

Dan moeten ze maar eens bellen met 'helpdesk live'. Die weten vast wel een oplossing. Maar ik denk dat een radiozender zonder hulp van de Heer het langer volhoudt.

Megazand | 05-07-08 | 16:45

intro mop:
De dijken doorgebroken en boven op het dak van hun huis zit een oud echtpaar, komt er een bootje langs en er wordt geroepen; "stap in, we redden jullie." Waarop het echtpaar roept: "Nee, wij blijven hier, wij geloven dat Jezus ons zal redden!" Dit gebeurt nog twee keer en na de derde keer verdrinken ze in het stijgende water.
Bovengekomen bij Peter aan de poort doen ze hun beklag: "wij zeiden dat Jezus ons zou redden maar hij heeft ons mooi laten verzuipen!" Waarop Petrus antwoord: "wat lullen jullie nou, hij heeft drie keer een bootje gestuurd maar jullie wilden zelf niet mee"

Ook dit lijkt me een typisch gevalletje van: het bootje is al gestuurd als redding maar ze stappen er zelf niet in. Het bootje heet subsidie.
Gewoon aanvragen op basis van geloof en ta-tjing!, kassa. Lijkt me duidelijk dat als je dat zelf niet doet om onduidelijke reden je dus eigenlijk geen redding verdient.

Joost Maghetweten | 05-07-08 | 16:44

Doe maar een staatslootje keaupen (met sjaakpot) en veul bidden.

kneuterzak | 05-07-08 | 16:39

[Ruud de Wild modus ON/]
Zit geloven tussen je oren?
[Ruud de Wild modus OFF/]

RTLNieuws | 05-07-08 | 16:35

@Coby de Vogel:
Lees nu eerst het artikel voor je iets zegt.... komt een beetje dom over...

Broccemaeker | 05-07-08 | 16:33

even een makkelijk sommetje:

Na ruim een half jaar wordt duidelijk dat het station nu al geen toekomt meer heeft.

half jaar... ton per maand... nu een half miljoen schuld. toch knap al 1 maand te hebben betaald. Bestaan er tegenwoordig geen adviseurs meer, die kunnen berekenen of het starten van deze radio omroep rendabel is??

dragontje | 05-07-08 | 16:32

"Visa kaart trekt en royale donatie doet"

*moewahahahahahahaha*

DANNY3960 | 05-07-08 | 16:31

De oplossing is zo simpel als Balkellende nu de kerken toestaat om bepaalde onkosten van de kerk aftrekbaar te maken om dat ze beroepsgerelateerd te zijn; www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland... komt er al spoedig heel veel geld vrij.

Dr.Draaibaar | 05-07-08 | 16:30

een TON per maand?? Verdienen die gristenhonden daar de man zeker 12.000 per maand ofzo..

Coby de Vogel | 05-07-08 | 16:30

Ze moeten Jezus in een modern jasje zetten...

arthur2006 | 05-07-08 | 16:29

Ben zeer nieuwsgierig wie deze rakkers de ruimte heeft gegeven om hun blije boodschap te verkondigen in de ether. Want als je na 8 maanden al uit de lucht gaat is er iets niet helemaal goed gegaan. Het lijkt mij toch echt wel noodzakelijk om een gedegen financieel plan te hebben voor je aan zo'n avontuur begint. Je marktwaarde inschatten, inkomsten etc. Of dachten ze nu echt dat het geld uit de lucht zou komen vallen???

Broccemaeker | 05-07-08 | 16:29

Ook dit sprookje is dus gelukkig over...

Dirk Tang | 05-07-08 | 16:26

Maar eens met de plaatselijke geheime zender gaan praten, 1 op een strategische plek geplaatste zender moet genoeg zijn om de hele biblebelt te voorzien.

johnnie | 05-07-08 | 16:26

Natuurlijk kapt Jezus die subsidie af, onze beminde gelovigen hebben toch al: www.downloadbijbel.nl , de gesproken bijbel on line, en ook de zoon van God kan iedere Euro maar 1 keer uitgeven. Het schijnt dat Balkellende nog een cheque heeft gekregen van 50 miljoen van sinterklaas Bos, bel hem even op, zou ik voorstellen, helaas mag ik geen NAW-gegevens plaatsen.
En anders is Raymond van het Groenewoud er nog met enkele troostende woorden; www.youtube.com/watch?v=XVQNjxIGQnk

Dr.Draaibaar | 05-07-08 | 16:26

JeGrootmoeder, op deze site zie je een variant hoe een team van moslims (gesubsidieerd eigenlijk?) het christendom onderuit haalt.
al-yaqeen.com/nieuw/

In het Nederlands hè.

Kudtkip | 05-07-08 | 16:26

@ Raoul: En als ze er over vier weken nou wel in geslaagd blijken te zijn om een half miljoen bij elkaar te krijgen, ga je dan een rectificatie schrijven met als titel: "Jezus redt toch wel?"

Ivoren Toren | 05-07-08 | 16:25

JeGrootmoeder | 05-07-08 | 16:17
Imam Haselhoef heeft zich een keer opgesteld tussen stenengooiende Marokkanen en paarden van de politie.

Einde van de Domheid | 05-07-08 | 16:22

En bidden helpt ook niet dus houd maar op met ademen

Tobi | 05-07-08 | 16:20

Jezus rules wel! Al heb ik mijn twijfels bij het 'zoon van God' deel. Hij maakte wel tijd voor zieken en hoeren en zo. Stenigen? Toen zei ie: Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen. Niemand meer gooien natuurlijk, wat zijn bedoeling was.
'
Kom daar maar eens om bij onze moslimvrienden...

JeGrootmoeder | 05-07-08 | 16:17

Jezus of Allah voor de naam van je organisatie zetten garandeert nog geen betrokkenheid. (Iedere fundamentalist kan en doet dat.)

Einde van de Domheid | 05-07-08 | 16:14

Maar als ze die half miljoen nou toevallig wel krijgen dan zit je met een probleem he.

Arieh | 05-07-08 | 16:14

Wel lief dat jullie zo voor wat promotie zorgen.. :)

Kogando | 05-07-08 | 16:13

jz

Junkie Jantje | 05-07-08 | 16:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken