Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Weer zo'n populistisch voorstel van de PVV

ronaldsnuifiaan.jpgHet is officieel zomer en dus gaat het land weer op slot. Vanaf vrijdag beginnen de eerste schoolvakanties en de week erop krijgt ook de Tweede Kamer vrij. Niet 1 week, niet 2, niet 3, niet 4, niet 5, niet 6, niet 7, niet 8 weken, maar 9 weken zomervakantie! Voeg daarbij nog de week herfstreces, de drie weken kerstreces, de week krokusreces, de twee weken meireces en de dinsdag na pinksteren en je komt uit op ruim 16 weken vakantie per jaar. Dat zijn omgerekend 81 vakantiedagen, daar waar velen van u het met 20 moeten doen. Oké, Matthijs van Nieuwkerk mag dan misschien nog meer vrije dagen hebben, maar het is natuurlijk lastig uit te leggen aan de burger die toch al weinig op heeft met Den Haag. Dus moeten nu ook politici langer gaan werken. Tenminste wanneer het aan PVV’er Hero Brinkman ligt. Hij vindt dat het zomerreces moet worden beknopt tot maximaal vijf weken. "Ik heb veel kritiek op de Antillen, maar daar krijgt het parlement ook ‘maar’ vijf weken vrij." En wat vindt een meerderheid van de Kamer van dit voorstel? Inderdaad: die zijn TEGEN....

Reaguursels

Inloggen

... is er nog zo'n stoel vrij daar? (kom voor de helft van het reguliere salaris!)

JCDecaux | 25-06-08 | 20:39

Wat zeuren we nu? Zo lang die gekken op vakantie/reces zijn kunnen ze geen schadelijke activiteiten ondernemen.
Wat mij betreft gaan alle politici 365 dagen per jaar op reces, en nemen ze hun belasting-ambtenaren mee naar de camping in Tirol. Wat zou het leven mooi zijn...

Kiwi45 | 25-06-08 | 12:45

Van Snikkelenburg | 24-06-08 | 18:26
Zorg dan maar dat het puntje niet zo makkelijk te scoren is zou ik zeggen. Voorlopig vindt De Parlementarier dat hij of zij al heeeeeel hard werkt en dat dat reces de hele tijd gewoon niet anders kán. Hahaha, ja hoor. Snurk maar door hoor.

denouden | 25-06-08 | 09:02

Van mij mag het hele kabinet 52 weken vrij hebben! Dan laten we de PVV samen met Rita regeren en wordt het hier weer een stuk prettiger leven!

Henkieeee | 24-06-08 | 23:51

kazimir | 24-06-08 | 20:01
Een staatssecretaris heeft geen nut.
Net zoals een eerste kamer geen nut heeft, 150 2e kamerleden geen nut hebben, zou de helft minder kunnen, en ambtenarij ook voor een zeer groot gedeelte geen nut heeft.
Net zoals het instellen van een rekordaantal onderzoeks kommissies door dit kabinet geen enkel nut heeft omdat deze onderzoeken al vele malen uitgevoerd zijn , en in een burola liggen te verstoffen.
Het is alleen maar nuttig voor betrokkenen zelf, om een vet betaalde , maar volstrekt on nodige bezigheid te hebben.

feuerfrei | 24-06-08 | 20:13

Bijvoorbeeld Jet Bussemaker. Naast zeeen aan vakantie was ze druk met zichzelf tijdens elke Oranje wedstrijd in de media te laten gelden "Als verantwoordelijk bewindsvrouw voor sport" Wat is nu eigenlijk verder het nut van een staatssecretaris? Is dit misschien ook een stukje folklore zoals het koningshuis?

kazimir | 24-06-08 | 20:01

Ach ja, die zakkenvullers daar in Den Haag nemen zelf wel betaald verlof op, maar 2 weken betaald verlof voor een kersverse papa zit er niet in. Groen links voorstel he, da's eng.... Begrijp me goed, ben zelf geen fan van die linkse club, maar dit voorstel vond ik best te pruimen. Maar nee, gaat niet door.... is te duur voor het bedrijfsleven.

Templar | 24-06-08 | 19:30

Afschaffen die schijn democratie waarin de burger eens in de 4 jaar voorgelogen , en voor de rest van de tijd niet serieus genomen wordt.
Sterker nog totaal genegeerd ,en uitgemolken wordt.
Die poppenkast is net als het koningshuis trouwens volstrekt achterhaald en komt steeds lachwekkender over.
Gewoon een ploegje vakmensen die de zaken regelen al die on nodige ambtenaren en politici aan een echte baan schoppen en voor een fraktie van wat het nu kost worden we vele malen beter bestuurd.

feuerfrei | 24-06-08 | 18:46

Weer heerlijk goedkoop een puntje scoren. Een voorstel indienen waarvan je weet dat het het nooit gaat worden, alleen maar om je achterban te bewijzen dat je aan hun kant staat. Roep nog eens wat leuks, PVV-lutsers.

Van Snikkelenburg | 24-06-08 | 18:26

Tijd om in die 9 weken de boel maar over te nemen, PVV blijft uiteraard, dat zijn tenminste mensen met mentaliteit en doorzettings vermogen.

Die verstaan hun vak, en willen gewoon het beste voor NL.

Of hun manier de juiste is nog maar de vraag, maar ik geloof erin.

Balkenende, die was pas populistisch met zijn wannabe VOC mentaliteit. *iets met links lullen, rechts zakken vullen*

Nee, de PVV gun ik het van harte, ze hebben groot en groot gelijk.

+3468763407469764,5 voor de PVV,

HULDE !

appeltaartislekker | 24-06-08 | 17:45

PVV +1000

Landwind-Rijder | 24-06-08 | 16:20

LinksIsLeuk | 24-06-08 | 13:50
Het gemiddelde kamerlid wordt in elk geval een stuk meer betaald dan de gemiddelde Nederlander. De rest moeten we maar zien, te controleren is het in elk geval niet, en het voelt ook niet zo voor ontzettend veel mensen. Daarnaast weet ik dat er ook heel veel werkbezoeken naast het reces plaatsvinden, dus daar hoeven we het echt niet voor in de lucht te houden.

denouden | 24-06-08 | 14:07

lekker belangrijk

zwarte magica | 24-06-08 | 13:52

Brinkman kletst weer eens uit zijn nek. Gelukkig zijn er parlementariers die niet alleen maar willen vergaderen, en ook tijd overhouden voor werkbezoeken en om het land in te gaan. Want daar zijn die "vrije" dagen voor. Het is lekker makkelijk scoren op recessen etc, maar uiteindelijk draait het gemiddelde kamerlid volgens mij een stuk langere werkweek dan de gemiddelde Nederlander. Met minder vakantie.

LinksIsLeuk | 24-06-08 | 13:50

laat ze maar eens werken daar.. en met zinnige voorstellen komen.. naar mijn mening hebben de meeste die in de Tweede Kamer zitten hun werkervaring opgedaan in het bestuur van de plaatselijke amateurvoetbalclub.. en vervolgens hun werkschema maar meegenomen naar de Tweede Kamer..

Zeit fur die Arbeit, JAWOL!

chris010 | 24-06-08 | 13:43

De titel had natuurlijk moeten zijn:
Hero Brinkman complimenteert de Antillen.

azijnseikerT | 24-06-08 | 13:23

25 dagen max. of zijn onze regering en kamers nog basisschoolleerlingen? Als zo'n ambtenaar heb je al het belachelijke voordeel dat je nauwelijks hoeft te presteren!

realiteitswaanzin | 24-06-08 | 13:04

Nonnes | 24-06-08 | 12:39
Die stage hoeft van mij dus geen reces te heten en mag ook wel in februari plaatsvinden. Als er af en toe een kamerlid op stage is zal het land wel doordraaien. Ik weet niet of reces nou zo'n goede motor is om ook eens in werkkleding buiten te kijken. Eerder om langer op vakantie te blijven, vrees ik. Kamerleden zijn ook maar mensen.

denouden | 24-06-08 | 12:49

@denouden | 24-06-08 | 12:31
Nou... zeg dat niet te snel. Zo'n stage in ziekenhuis of verpleegtehuis kan wonderen doen voor die Kamerleden hoor.

Nonnes | 24-06-08 | 12:39

commentaarderer | 24-06-08 | 11:54
"Als je t niet ok vindt hoe diegene dat doet dan is t simpel:
niet op stemmen"

Ja lekker gemakkelijk. Ik kan maar op 1 persosn WEL stemmen, en helemaal niks doen met die 123 kamerleden die ik misschien helemaal niet wil.
Prima dat er iemand om de zoveel tijd wil kijken of we met z'n allen nog wel goed bezig zijn. Als er nu te weinig tijd te vinden is om besprekingen te plannen (en blijkbaar is dat een klacht!) , kan er toch best eens een beetje ingeschikt worden? Komop zeg, het is Center Parcs niet. Alles zal wel zijn voor- en nadeel hebben, maar ik denk niet dat een reces een positieve werking heeft op productiviteit.

denouden | 24-06-08 | 12:31

Dear international readers,
Today's Dutch scandal: Dutch members of parliament (MP's) have 81 days of no work (holidays) per year, that's equivalent to 3.5 months in a row!!! The majority of MP's does not want to give that up. But still they are telling the hard working Dutch civilian population to work more and to retire later.
Socialist parliament chairman Gerdi Verbeet (she is a woman, but 'man' is fine) even stated: "We don't have to be ashamed". Outrageaous !!!!
So, now you know one of the reasons why so many things are going wrong and will go wrong in this country. Those MP's waste time, rather than solving problems.
This issue was raised by MP Mr. Hero Brinkman of the Party for Freedom (PVV). He is disliked by the lazy MP's, because he has a 'nasty' habit: speaking the truth very loud and clear.

Dorser | 24-06-08 | 12:30

Ik ga pas op vakantie als ik weet dat het op de zaak loopt... Dat zouden i.d.d. meer mensen moeten doen...

Tommygunner | 24-06-08 | 12:06

Negen weken zomerreces? Moet genoeg tijd zijn om eens zelf iets te ondernemen, niet?

Truttebol | 24-06-08 | 12:05

Wel gelijk ja... een land moet elke dag van het jaar bestuurd worden =p geen vakantie voor politici!

EPluribusUnum | 24-06-08 | 11:59

@ denouden | 24-06-08 | 11:44
Neen. Geen contract, slechts een gelofte en daar staan geen voorwaarden in genoemd, anders dan trouw aan onze Koningin en onze lieve heer.

Robin Hood | 24-06-08 | 11:58

@Commentaarderer

Mooi, dan kan het aantal weken toch terug als je zegt dat bepaalde kamerleden er prijs op stellen om hun vakanties toch aan werk te besteden?
En Brinkman heeft alle recht zich ermee te bemoeien als collega-parlementarier.

inquisitra | 24-06-08 | 11:57

Waar kan je solliciteren?
Ook even een populistisch partijtje oprichten en dan niks uit voeren onder het motte het komt toch niet de kamer door.

Haas82 | 24-06-08 | 11:57

Het is maar wat je vrij noemt. Een kamerlid dat zn werk serieus neemt gaat echt geen 9 weken op t strand liggen. En bovendien, zelfs als er wel vergaderd wordt, het is niet verplicht al die bijeenkomsten daadwerkelijk bij te wonen (Hoe vaak is Rita bijvoorbeeld in t gebouw te vinden als het geen reces is?)

Onzin verhaal dus weer van deze PVV-er die er vast bij sommigen wel weer de handen voor op elkaar zal krijgen. Nou dan gaat hij lekker wel vergaderen, niks aan de hand.

Een kamerlid is volksvertegenwoordiger en dat volk dient hij of zij te vertegenwoordigen op die manier die hem of haar t beste lijkt.

Als je t niet ok vindt hoe diegene dat doet dan is t simpel:
niet op stemmen.

En Hero heeft gelukkig niets te maken met de manier waarop andere leden van de kamer hun lidmaatschap invullen. Wat heeft die man een enorm talent om zich met zaken te bemoeien waar hij niets over te zeggen heeft.

commentaarderer | 24-06-08 | 11:54

@denouden | 24-06-08 | 11:48
Foei. Nooit over Maaier heenlezen!

Nonnes | 24-06-08 | 11:52

Brinkman heeft hartstikke gelijk. Waarom moet een PVV'er dit soort dingen weer roepen? Juist, omdat de rest vuistdiep mijn zijn reet in dat pluche zit en het allemaal wel prima geregeld vindt. En maar zeiken over arbeidsparticipatie en flexible ontslagrecht. laten ze eerst zelf maar eens zien dat er van die 16 weken duimendraaien daar minstens 10 wel productief besteed worden in die oligarchie die we Tweede kamer noemen.

inquisitra | 24-06-08 | 11:50

Nonnes | 24-06-08 | 11:44
Potjandikkie, waar je zoals overheen leest! Ik zal zelf eens een iets uitputtender onderzoekje doen.
Dank!

denouden | 24-06-08 | 11:48

@denouden | 24-06-08 | 11:42
Nee hoor, ik ga uit van wat Maaier | 24-06-08 | 10:50 zegt.

Nonnes | 24-06-08 | 11:44

Robin Hood | 24-06-08 | 11:14
het zal wel niet controllerbaar zijn hoeveel dagen men komt opdagen, maar het staat gewoon ergens in een contract hoeveel vakantiedagen plus ADV er is. Misschien dat het nog een beetje afhangt van de leeftijd, maar dat kan niet veel zijn. Toch? Iemand die iets weet? Al is het maar een indicatie? Dus contractuele vakantiedagen plus ADV.

denouden | 24-06-08 | 11:44

Goed voorstel..

baaderraf | 24-06-08 | 11:42

Nonnes | 24-06-08 | 11:09
Nonnes, nee, dat bedoel ik niet.

Ik heb het erover wat in de arbeidsovereenkomst met de Nederlandse Staat staat. Niet over hoeveel ze eventueel willen overwerken. Gewoon - vakantiedagen plus ADV. Maar je gaat nu al denken dat omdat niemand het lijkt te weten, het inderdaad wel duizelingwekkend veel zal zijn vergeleken met ons stervelijken. Maar als iemand een antwoord weet, gaarne.

denouden | 24-06-08 | 11:42

Iko Nal | 24-06-08 | 11:30

Men is in de politiek uitstekend in het trekken van conclusies die het eigen denken en gelijk moeten bevestigen.
Komt het volk niet opdagen bij een doorzichtige truc als het burgemeestersreferendum dan heet het in de politiek dat het volk er duidelijk blijk van heeft gegeven dat men wil dat alles bij het oude blijft.
Stemt het volk in een referendum tegen de EU-grondwet dan heeft het volk het allemaal niet begrepen. En als het volk vóór de EU-grondwet had gestemd dan krijgt het volk een veer in de gat en begrijpt het zo goed wat onze politici willen met de EU.
Gelegenheidsargumenten in overvloed bij de poltici.......

knerf | 24-06-08 | 11:39

Als ze zich eens met hoofdzaken i.p.v. bijzaken zouden bezighouden, hadden ze sowieso tijd over. Maar liefst neuzelen ze over details, dus als ze er zijn gebeuren er geen zaken van belang. Want policor betekent met de huidige problemen dat je vooral belangrijke zaken niet bespreekt.

* gaat werken *

NoMinister | 24-06-08 | 11:36

En zelfs bij het huidige vakantie-niveau klagen ze nog dat sommige teveel spoeddebatten aanvragen en dat de zittingsdagen te lang zijn.MEERMAALS heb ik Gerdie Verbeet die daarover ook klaagde een kritisch email gestuurd!

elisamad | 24-06-08 | 11:35

365-81 = 284 dagen dat ze geen reces hebben. Als ze in een gewone week 3 van de 7 dagen vergaderen is dat 122 dagen per jaar. Dus gemiddeld iets meer dan twee dagen dat ze werken, over het hele jaar genomen. En dan is het OOK nog eens zo, kijk de live-streams er maar voor na, dat bij de meeste debatten een groot gedeelte niet aanwezig is.. Maarja, een Kamerlid heeft natuurlijk het recht om uit te slapen, dat moet Brinkman niet vergeten!

Grieg | 24-06-08 | 11:32

wordt - t

NoMinister | 24-06-08 | 11:30

@knerf | 24-06-08 | 11:27

Hey, wij kunnen soms best onze eigen burgermeester kiezen hoor. Dan kun je kiezen uit iemand van de PvdA of iemand van de PvdA. En als de opkomst dan laag uitvalt kun je concluderen dat men in NL helemaal geen burgermeester WIL kiezen en het vervolgens 15 jaar in de koelkast zetten.

Iko Nal | 24-06-08 | 11:30

Als burger wordt je geacht je netjes te gedragen in allerlei functies. En dan moet je de schijn ook helpen correct te zijn. Maar onze 2e Kamerleden hebben daar schijt aan blijkbaar. Uitstraling, vertrouwen, het is ze een worst. Want nu raakt het ze zelf en dan is het piepen en zuchten.

Ik begrijp best dat ze liefst vrij hebben, 18 weken is prima, slecht 3 dagen aanwezig moeten zijn en na 4 jaar een riante wachtgeldregeling krijgen, soms tot aan 65. En prima pensioen, onkostenvergoeding en we weten niet wat allemaal nog meer. Worden kosten van de 'werkbezoeken' vergoed, zoals die tripjes naar Antillenland? Naar sportevenementen? Uitnodigng = belangenverstrengeling, weke schijn ze natuurlijk willen vermijden.

Enfin, het stinkt en deugt niet, maar is wel begrijpelijk. Zei iemand dat ze worden onderbetaald? Kijk, dat is nu een genuanceerde opmerking en tenminste niet negatief. Met jou gaan we verder!

NoMinister | 24-06-08 | 11:30

Iko Nal | 24-06-08 | 11:20

Ja, en als die burger dan ergens wel in geinteresseerd is,wordt hij vaak met een kluitje in het riet gestuurd.
Zijn vergaderingen geheim, rapporten niet toeganglijk etc.
Wil die burger zijn eigen burgemeester kiezen , zoals overal elders in Eurioa, mag dat niet.
Laat hij zijn stem horen in het referendum, wordt dat referendum genegeerd.
Wijzen kiezers in Ierland de EU af, vindt een Franse minister dat de stemmen maar herteld moeten worden.
Zou ie dat ook gezegd hebben als de Ieren "Ja" hadden gezegd?

knerf | 24-06-08 | 11:27

Sikkeneur | 24-06-08 | 11:19

Kan toch, schat? Heb niet altijd zin.

NoMinister | 24-06-08 | 11:25

Maaier | 24-06-08 | 11:00

Passend en werk. Dat wordt een probleem.

NoMinister | 24-06-08 | 11:21

@Robin Hood | 24-06-08 | 11:14

Zolang de partij dat zelf maar controleert. Lijkt me een interne aangelegenheid.

De StoorZenDer | 24-06-08 | 11:21

@Sikkeneur | 24-06-08 | 11:14

De doorsnee burger heeft geen flauw idee waar het over gaat. Maar herinner je je nog de discussie en krantenartikelen in de weken voor het referendum? Toen waren veel burgers wel degelijk op de hoogte van (een deel van) de EU-grondwet. Dat is de burger nu ontnomen, terwijl het verdrag eigenlijk niet is veranderd.

Iko Nal | 24-06-08 | 11:20

* UNKLIK*

NoMinister | 24-06-08 | 11:15

Afgelopen nacht vond je me nog liev en nu ga allerlei gekkigheid verzinnen...?

Tot laterzzzzzzz

*KLIK*

Sikkeneur | 24-06-08 | 11:19

Sikkeneur | 24-06-08 | 11:10

Ik heb het nog niet helemaal gelezen want zo meteen staat de systembeheerder voor mijn deur.
Maar ik heb wel begrepen dat Kamerleden die 10 jaar of langer Kamerlid zijn geweest geen sollicitatieplicht hebben.
En dat dat ook geldt voor Kamerleden die 55 jaar of ouder zijn (mogelijk wordt de grens nog verlegd naar 57,5).

Kijk zo blijft er nog weer even onderscheid met het gewone volk waar iemand die voor een schijntje zich de pleuris heeft gewerkt bij een Buro voor Rechtshulp op z'n 62ste nog mag gaan solliciteren en iemand anders op z'n 62ste als passend werk inpakwerk moest accepteren.

Hoezo gelijkberechtiging? Hoezo democratie?

knerf | 24-06-08 | 11:17

Dames en heren,

Het was me weer een waar genoegen, maar arbeid adelt, dus.... *KLIK*

Sikkeneur | 24-06-08 | 11:17

Die werkbezoeken houden ze gewoon het hele jaaar door, dus dat is sowieso gelul. Ik vindt het zo tekenend voor hedendaagse politici dat ze wel vinden dat burgers langer moeten werken maar zelf niet thuis geven als er gevraagd wordt een absurd lange vakantie periode te verkorten.

Jammer dat de PVV standpunten heeft waar ik me absoluut niet ik kan vinden, want ze zeggen ook veel dingen waar ik volledig achter sta.

Brandje | 24-06-08 | 11:16

Hell, wat maakt het uit. Geef de CDA-, CU-, PvdA-, SGP-, GL-, PvdD-leden én Rita de komende honderd weken vrij'af.

Murdockyoufool | 24-06-08 | 11:16

Sikkeneur | 24-06-08 | 09:49

Pffff. Dus nu moeten we de politiek in volgens jou. Weet jóúw baas wel dat je reaguurt? Ik proef dienstjaren en pensioen, dus een ingegraven positie...

NoMinister | 24-06-08 | 11:15

@ denouden | 24-06-08 | 11:05

Er is geen restrictie aan het aantal dagen. Als een Kamerlid meent buiten het reces om niet te verschijnen op plenaire dagen, dan is er niemand aan wie zij verantwoording af hoeven leggen. Hooguit binnen de eigen fractie, maar daar blijft het ook bij. Ook de maandagen en vrijdagen zijn vele Kamerleden gewoon thuis. Niemand controleert of zij een lang weekend genieten of dat zij op werkbezoek zijn of dossiers bestuderen. Hooguit het bestuur van de eigen fractie. Het is dus binnen het huidige systeem feitelijk NIET controleerbaar hoeveel dagen een Kamerlid vakantie 'heeft' (of neemt).

Robin Hood | 24-06-08 | 11:14

Iko Nal | 24-06-08 | 11:07

Om dan maar op je eerste post inzake dit verhaal terug te komen wbt ambtelijke taal, verwijzingen naar andere verdragen enzo.

Heb jij het idee dat de doorsnee burger dan überhaupt wel weet waar het over gaat?

Sikkeneur | 24-06-08 | 11:14

@knerf | 24-06-08 | 11:09

Niet iedereen in de 2e kamer is capabel, maar ze zijn gekozen door een achterban dus verdienen dan een plaats. Uitzonderingen als Marianne, Gonny en Tara (aargh allemaal vrouwen zeg..) daar gelaten. Ben ik helemaal met je eensch heur.

De StoorZenDer | 24-06-08 | 11:12

@Robin Hood | 24-06-08 | 11:09
Ach ja, we kunnen er wel over in discussie maar het heeft niet zoveel zin he... Ik weet de 'verplichtingen' van een paar Kamerleden dit reces. Maar tussendoor gaan zij ook op vakantie hoor. Zou ik Geert ook gunnen.

Nonnes | 24-06-08 | 11:12

Maaier | 24-06-08 | 11:09

Mag dat wel van GS? Zo meteen kom iemand mijn computer opschonen en verder revalideren dus dan is mijn computer een halve dag met reces.
Enfin ik ga maar vast dat rapport lezen over de EU en hoe ik daar buiten werd gehouden.....

knerf | 24-06-08 | 11:12

Maaier | 24-06-08 | 11:00

Dank voor het linkje.

Ik zal knerf later overhoren wbt de ambtelijke taal van het rapportje dat makkelijk vanuit een luie stoel te bevatten valt.

Sikkeneur | 24-06-08 | 11:10

@Maaier | 24-06-08 | 11:09
Ik heb juist reces. Dus ben ik hier op werkbezoek.

Nonnes | 24-06-08 | 11:10

@teh_thuismus_ | 24-06-08 | 11:05

ga es deaud.

De StoorZenDer | 24-06-08 | 11:09

De StoorZenDer | 24-06-08 | 11:02

Wie zegt dat die minder capabel zijn? Dat is een subjectieve vaststelling. Ieder z'n capaciteiten. Ik zie dat Tweede Kamerlid nog geen recherchewerk doen of de taken van een verpleegkundige overnemen.Je overschat gewoon de intellectuele capaciteiten van het gemiddelde Kamerlid, een symptoom dat je wel vaker tegenkomt bij mensen die leiden aan "Autoriteitenontzag".

We herinneren ons allemaal nog dat reuze capabele Tweede Kamerlid Tara Singh Varma nog......

knerf | 24-06-08 | 11:09

@ Nonnes | 24-06-08 | 11:03
Toch wel hetzelfde. Reces = geen vergaderingen + geen verplichtingen. Enkel bij een crisis terugkomen van je vakantie als dat van je gevraagd wordt, maar dat geldt bij meer 'bedrijven'. Het is dat Geert vindt dat je niet het hele reces met vakantie mag, anders zouden ook PVV-kamerleden onbereikbaar zijn tijdens ieder reces. Reces is een duur woord voor vakantie.

Robin Hood | 24-06-08 | 11:09

@denouden | 24-06-08 | 11:05
Dat verschilt dan per Kamerlid en is afhankelijk van de grootte van de fractie, de druk die de fractie oplegt, de passie voor het werk, het wel/niet hebben van een gezin en vooral de eigen inschatting van nut en noodzaak. Zoiets?

Nonnes | 24-06-08 | 11:09

Ik eis reaguurdersreces.

Maaier | 24-06-08 | 11:09

teh_thuismus_ | 24-06-08 | 11:05

Net ontwaakt uit je kater, lutser?

Sikkeneur | 24-06-08 | 11:07

@Sikkeneur | 24-06-08 | 10:53

VVD en D66 waren ook ooit regeringspartij. De Christen-Democraten, Sociaal-Democraten en Liberalen hebben de grootste afvaardigingen in het EP. Die leggen enorme druk op de landelijke partijen om dit door te laten gaan. Er zijn inmiddels teveel gevestigde belangen om nog tot een neutraal oordeel van deze partijen te kunnen komen. De anti-democratische praktijken van de EU om dit verdrag er toch door te drukken vind ik huiveringwekkend.

Iko Nal | 24-06-08 | 11:07

Ben het niet altijd eens met de PVV maar ze hebben nu groot gelijk. Wat een flauwekul om 16 weken vakantie te hebben. En dan ook nog zo'n kabinet die geen flikker voor mekaar krijgt in de tijd dat ze er zitten.

überbrain | 24-06-08 | 11:06

Robin Hood | 24-06-08 | 10:41
Sorry Robin. Dat heb ik wel gelezen. Het reces is weliswaar 81 dagen, maar dat zijn niet allemaal vakantiedagen van het kamerlid als ik het goed begrijp. Wie kan hier uitsluitsel geven? En hoeveel vakantiedagen (incl eventuele ADV, al komen er nooit méér kamerleden) heeft een kamerlid dan echt?

denouden | 24-06-08 | 11:05

@knerf | 24-06-08 | 10:53
Met artsen en advocaten heb ik niet zo veel medelijden. Ze kunnen een zware baan hebben (al twijfel ik over de dermatoloog), maar krijgen er naar betaald. Met de verpleegkundige, verzorgende, thuishulp -die tevens als praatpaal dient, wijkagent, rechercheur, maar ook de middenstander en zijn personeel voel ik mee. Hard werken voor weinig geld en langer dan drie weken aaneengesloten vakantie zit er vrijwel nooit in. Dat laatste geldt ook voor medewerkers van een klein of middelgroot bedrijf. Elke graver is onmisbaar. Kamerleden zijn dat niet.

Murdockyoufool | 24-06-08 | 11:05

9 weken... oMg
Dat is meer dan zelfs studenten, studeren ze soms ieder jaar opnieuw af ofzau?
die klote overheid van ons, tuurlijk zullen ze tegen zijn. anders moesten ze godverdomme toch eens gaan werken.

luie flikkers

teh_thuismus_ | 24-06-08 | 11:05

@Robin Hood | 24-06-08 | 10:58
Nee, dat is niet hetzelfde. En wat Maaier hierboven al ergens zegt: het zou goed zijn als Kamerleden eens laten weten wat ze uitvoeren in het reces. Deze discussie komt ieder jaar terug.

Nonnes | 24-06-08 | 11:03

knerf | 24-06-08 | 10:06

Ok✓

NoMinister | 24-06-08 | 11:02

@knerf | 24-06-08 | 10:49
"In dat reces is dat Kamerlid niet controleerbaar. Wie zegt dat hij dan werkt? Jij? Hij?"
Kwestie van inlevingsvermogen.
*
"omdat jij aan een autoriteitenontzag lijdt"
Nee, maar ik kan wel respect op brengen voor mensen die het werk in Den Haag doen. Ongeacht de politieke opvattingen van een partij. Dat is het zelfde respect voor iemand die whatever werk doet wat ik niet zou kunnen. (Metselen, prof. voetballen, werken met bejaarden, etc.)
*
"dan vind je 81 dagen reces of hoe je dat ook noemt al gauw normaal"
Ik zeg nergens wat ik van die 81 dagen vind en of dat er meer of minder moeten zijn.
*
"Er zijn genoeg mensen die harder werker dan deze Kamerleden en die privileges niet hebben."
Inderdaad. Die zijn of minder capabel, of verdienen beter in het bedrijfsleven.

De StoorZenDer | 24-06-08 | 11:02

NoMinister | 24-06-08 | 10:57

En nu maar hopen dat ze niet allemaal met een burn-out een jaar uitgeschakeld raken.

Hoewel ik daar geen minuut wakker van zal liggen....

Sikkeneur | 24-06-08 | 11:00

Nonnes | 24-06-08 | 10:55
SIkkeneur
Knerf

Die verandering is overigens nog niet aangenomen, de SP wil niet omdat er meer salaris uitkomt voor het kabinet, het CDA is huiverig omdat eventueel ook bijna bejaarde ex-kamerleden meer moeten werken. Maar er komt zo goed als zeker een sollicitatieplicht voor passend werk. Meer info: parlando.sdu.nl/cgi/showdoc/session=an...

Maaier | 24-06-08 | 11:00

@ Nonnes | 24-06-08 | 10:49
Dat is hetzelfde. Tenzij je een onverwachts in een onderzoekscommissie belandt, maar daar vraag je meestal niet om. 81 dagen vakantie dus. Mits je ze als vakantie gebruikt. Als Geert 2 weken per jaar niet op kantoor is, dan is dat veel. Bij GL hebben ze bijvoorbeeld maar 4 werkdagen per week en zijn ze standaard onbereikbaar op vrijdag. Tel die dus nog maar bij die 81 dagen reces (=vakantie) op.

Robin Hood | 24-06-08 | 10:58

Maaier | 24-06-08 | 10:50

Dat speelt al jaren. Het gebeurt gewoon niet, die sollicitatieplicht. Er zijn veel te veel mensen tegen die er ook belang bij hebben om er tegen te zijn.

Merkwaardig dat een sollicitatieplicht voor bijstandmoeders met een kind ouder dan 4 (of zoiets) er wel snel doorheengejast kan worden.

knerf | 24-06-08 | 10:58

Als je op werkbezoek gaat omdat dat nuttig is, kun je dat gewoon doen onder werktijd. Dus wat is het probleem? Nu is het alleen zo dat is georganiseerd dat je vrij hebt, een belachelijke vertoning waar de PVV heel erg terecht wat van zegt en tegen probeert te doen!

NoMinister | 24-06-08 | 10:57

Nonnes | 24-06-08 | 10:51

Ik ga ook maar klagen......

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:56

@Maaier | 24-06-08 | 10:50
Dat vermoedde ik al.
En over die sollicitatieplicht... Ik denk dat dat er nu eindelijk wel van gaat komen. En terecht. Maar het is al vaak aan de orde geweest en er zijn nooit spijkers met koppen geslagen dus we kunnen nergens vanuit gaan.

Nonnes | 24-06-08 | 10:55

@ Sikkeneur | 24-06-08 | 10:41
Probeer maar eens een fractie te bereiken op vrijdag. Meeste kans maak je bij de PVV. Die werken het hardst. Zelfs in het reces is het nog een crime om vrij te krijgen. Toen ik er wegging kreeg ik een berg geld mee voor onder andere niet opgemaakte vakantiedagen en kon ik drie maanden slapen, zegt dat niet genoeg? Er is maar 1 fractie die hard doorwerkt tijdens ieder reces...

Robin Hood | 24-06-08 | 10:55

Murdockyoufool | 24-06-08 | 10:48

Inderdaad. Zware functie, verantwoordelijkheid. Die Kamerleden vinden dat vooral van zichzelf en niet van anderen en ze kunnen dat ook nog eens bij herhaling in de camera blaten.
Die rechercheur, verpleegkundige of arts heeft die toegang niet.

knerf | 24-06-08 | 10:53

Iko Nal | 24-06-08 | 10:49

U spreekt uit ervaring?

Mogelijk dat u gelijk hebt wbt de specialisten van de regeringspartijen, maar hoe rijmt u uw stelling tav de oppositie?

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:53

@Sikkeneur | 24-06-08 | 10:47
'In 2007 werd hij voorzitter van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Zijn salaris in deze functie, van 270.000 euro per jaar, een ton meer dan de minister-president, leidde tot kamervragen.' (Wiki) Gaat fantastisch met hem natuurlijk.

Nonnes | 24-06-08 | 10:51

Nonnes | 24-06-08 | 10:37

Ik heb even een kort en zeker niet uitputtend onderzoekje gedaan, maar volgens mij hebben kamerleden geen vakantiedagen. Volgens mij worden ze geacht tijdens reces op vakantie te gaan, maar is niet gebonden aan expliciete vrije dagen. Wat ik overigens wel heb gevonden is dat de hier reeds aangehaalde solliciatatieplicht zit in de nieuwe APPA, Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers (TK 30424), die samen met de nieuwe beloningsstructuur is voorgesteld.

Maaier | 24-06-08 | 10:50

De StoorZenDer | 24-06-08 | 10:39

In dat reces is dat Kamerlid niet controleerbaar. Wie zegt dat hij dan werkt? Jij? Hij?
Die wachtgeldregelingen en dat gebrek aan sollicitaiteplicht sleep ik erbij om aan te geven dat we hier met een bevoorrechte kaste te maken hebben die zo gauw er getornd wordt aan haar privileges op haar achterste benen gaat staan.
Van die sollicatieplicht hebben we ook niets meer gehoord.
Als jij dat allemaal normaal vindt omdat jij aan een autoriteitenontzag lijdt, dan vind je 81 dagen reces of hoe je dat ook noemt al gauw normaal, terwijl ik dat niet vind omdat in niet met die kwaal zit die autoriteitenontzag heet. Snappie?
Er zijn genoeg mensen die in hun vrije tijd ook nog moet studeren, werken of anderszins taken hebben.
Er zijn genoeg mensen die harder werker dan deze Kamerleden en die privileges niet hebben.

knerf | 24-06-08 | 10:49

@Sikkeneur | 24-06-08 | 10:30

Het siert je dat je nog in het proces gelooft maar helaas is de werkelijkheid keihard anders. De politici hebben echt geen idee wat er precies in het verdrag staat. Er zijn inderdaad 'specialisten' maar die belichten alleen maar de positieve zaken en zijn gebonden aan het regeerakkoord. Men durft niet uit een rijdende trein te stappen en vertrouwd erop dat men het beste met ons voor heeft

Iko Nal | 24-06-08 | 10:49

@Robin Hood | 24-06-08 | 10:41
Nee, dat is reces.

Nonnes | 24-06-08 | 10:49

Brinkman is een proleet, maar hij heeft wederom gelijk. Zware functie, verantwoordelijkheden, blablabla. Geldt ook voor menig manager en directeur. Vlak ook de verpleegkundige, rechercheur en Afghanistanganger niet uit. Bovendien, hoe zwaar het leven zijn als men stevig verdiend en af en toe een avond moet doorouweh... werken? Zestien weken vrij is écht veel te veel.

Murdockyoufool | 24-06-08 | 10:48

Zo heb ik er bijvoorbeeld wel vijf procent van mijn inkomen voor over om Hirsch-Ballin voor de rest van zijn armzalige leventje op wachtgeld te zetten.

knutsel | 24-06-08 | 10:47

Nonnes | 24-06-08 | 10:35

Ik ben ook zeer benieuwd hoe het die lamlul van een Hoogervorst vergaat.
Je weet wel; die geinponem die 'ons' zonodig zijn nieuwe zorgstelsel door de strot duwde. 10% premieverhoging per jaar, de 250 euries no-claim zijn 'we' kwijt en hebben er 150 euries eigen risico voor terug gekregen = verschilletje van 400 euries per jaar ex 10% verhoging. Het einde is nog niet in zicht, maar de kwaliteit van de zorg is niet toegenomen.

Het Orakel is hem namens de zorgverzekeraars eeuwig dankbaar......

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:47

@knerf | 24-06-08 | 10:40
Die privileges en open deuren zijn er vooral als ze nog Kamerlid zijn, en de backbenchers hebben een heel andere positie dan de bekende Kamerleden. Maar zoals gezegd, het pamperen mag echt wat minder.

Nonnes | 24-06-08 | 10:47

@ Nonnes | 24-06-08 | 10:37
Domme vraag van DenOuden, want het staat hierboven... 81.

Robin Hood | 24-06-08 | 10:41

Als ze niet werken kunnen ze ook niets kapot maken aan dit land...

da wizard | 24-06-08 | 10:41

Robin Hood | 24-06-08 | 10:33

" Ga je vergaderingen maar lekker voorbereiden in het reces in plaats van je personeel alle onderzoek te laten doen. Of kom eens uit je hok en laat je neus zien in het land."

Ik vond deze uitspraken wel grappig van iemand die het kan bevestigen...

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:41

Nonnes | 24-06-08 | 10:31

Die onderbreking van zijn carriere om als Kamerlid te fungeren is eerder een pluspunt dan een minpunt als het Kamerlid weer later een baantje zoekt.Denk aan zijn naamsbekendheid, de status van het Kamerlidmaatschap.
Zeuren dat het Kamerlidmaatschap zo zwaar is maar niet lullen over alle privileges en deuren die voor hen open worden gehouden.

knerf | 24-06-08 | 10:40

ga werken lul

Bad_Attitude | 24-06-08 | 10:40

@knerf | 24-06-08 | 10:27

Je snapt heel mijn punt niet. Als het kabinet met reces is wil dat zeggen dat de kamer op slot is. Dat wil niet zeggen dat kamerleden dan ook vrij (als in vakantie) zijn. Snap ook niet waarom je "wachtgeld" erbij haalt, dat heeft hier niets mee te maken.

De StoorZenDer | 24-06-08 | 10:39

@denouden | 24-06-08 | 10:29
Nee, sorry. Misschien weer Robin Hood het?
En je kunt het vast zo opzoeken.

Nonnes | 24-06-08 | 10:37

Kweenie hoor, uit pure frustratie gaan ze dan waarschijnlijk nog meer onzinnig beleid zitten bedenken. Nee, hoe meer vrij, hoe minder ergernis. Wel een optie is om de vakantie onbetaald te maken.

knutsel | 24-06-08 | 10:35

Nonnes | 24-06-08 | 10:26
denouden | 24-06-08 | 10:29
Sorry was je vergeten te quoten...

denouden | 24-06-08 | 10:35

@Sikkeneur | 24-06-08 | 10:33
Ja ja, is waar. Maar wat de zeurders ZeggeN is niet belangrijk, wat de (ex)politici DoeN wel.

Nonnes | 24-06-08 | 10:35

@ Sikkeneur | 24-06-08 | 10:24
Doet dat er wat toe?

Robin Hood | 24-06-08 | 10:33

Nonnes | 24-06-08 | 10:31

En vervolgens kunnen we gaan klagen over baantjesjagers, vrindjespolitiek, want een lopende band is natuurlijk niet een uitkomst voor de werkeloze politicus.

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:33

Porrello | 24-06-08 | 10:32

Inderdaad, scheer je weg.

Maaier | 24-06-08 | 10:33

werken voor je geld!

Porrello | 24-06-08 | 10:32

@knerf | 24-06-08 | 10:27
Ja, hier krijg jij een punt van me. Beetje thuiszitten met je dikke snor tot ze aan je deur komen kloppen, tsss. En het wachtgeld mag van mij wel minder. Die mensen hebben dan wel hun carriere moeten onderbreken om kamerlid te worden, maar ze hebben als het goed is genoeg capaciteiten om rap een andere baan te vinden. Beetje opjagen... net als andere uitkeringstrekkers.

Nonnes | 24-06-08 | 10:31

knerf | 24-06-08 | 10:27

Nee, dat zijn verschillende zaken. Het ontbreken van solliciatatieplicht is een rare zaak. Het reces, waarin geen plenaire debatten worden gehouden, is een vergaderstop, geen vakantietijd. Het zou kamerleden sieren duidelijk te maken wat ze doen in die weken, in plaats van het generieke en nietszeggende "werkbezoeken". Maar het is écht wat anders dan arbeidsvoorwaarden.

Maaier | 24-06-08 | 10:31

Iko Nal | 24-06-08 | 10:24

Lijkt me toch vrij lastig voor de heren en dames politici iets te ratificeren wat ze niet hebben of mogen lezen.

Of ze alles begrijpen is een ander verhaal maar daar hebben ze ook weer specialisten voor, de vaste kamercie's en het vragenuurtje, naast een plenair debat.

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:30

Vier weken vakantie in de zomer? Maar ik bedoel het hele jaar... het maakt me niet uit wanneer de vakanties worden gepland. hoeveel dagen hebben ze in totaal? Weet je dat toevallig?

denouden | 24-06-08 | 10:29

De StoorZenDer | 24-06-08 | 10:17

Niet weglopen uit de discussie. Die 81 vrije dagen behoren tot de priviliges waartoe ook riante wachtgeldregelingen en geen sollicitatieplicht toe behoren.
Waarschijnlijk ben jij ook zo iemand die vindt dat werklozen maar allles moeten aanpakken, maar houd je er ineens andere normen op na als het om de boven-jou-geplaatsten gaat.
Autoriteiten-ontzag.... Een kwaal die je wel vaker tegenkomt.
Trappen naar beneden en likken naar boven.

knerf | 24-06-08 | 10:27

@denouden | 24-06-08 | 10:21
Ja maar daar kunnen wij wel tot overeenstemming komen hoor. Gaan ze het inkorten tot 5 weken, plenaire vergaderingen worden nog even uitgesteld en dan hebben we precies dezelfde situatie als nu. Zoals eerder al gemeld hier, een paar jaar geleden kwamen Kamerleden gemiddeld op 4 weken vakantie in de zomer. Geert heeft er niet 1, dus iemand anders misschien wel 8. Die komt hopelijk niet terug in 2010.

Nonnes | 24-06-08 | 10:26

Natuurlijk zijn die kamerleden tegen.

Zou ik ook zijn.

Zij vertegenwoordigen het volk zonderdaarbij hun eigen belangen uit het oog te verliezen.

spinoza | 24-06-08 | 10:26

Iko Nal | 24-06-08 | 10:24

Aaaargh, neen. Verwijzingen naar andere artikelen, verdragen en ambtelijk taalgebruik. Het moet niet gekker worden.

Maaier | 24-06-08 | 10:26

Maakt het uit, regeren deden ze toch al niet behoorlijk.

Zo jammer! | 24-06-08 | 10:25

Nonnes | 24-06-08 | 10:22

Ja, dat is dan ook weer een prestatie an sich.

Maaier | 24-06-08 | 10:25

Robin Hood | 24-06-08 | 10:21

Je spreekt uit ervaring, toch?

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:24

@Sikkeneur | 24-06-08 | 10:15

*kuch*

Als er 1 rapport is dat de heren en dames politici niet hebben gelezen dan is dat wel het Verdrag van Lissabon. Kan ook niet, want het is met opzet zo ingewikkeld mogelijk gemaakt door ambtelijk taalgebruik en constante verwijzingen naar andere artikelen en verdragen die je er dan apart bij moet zoeken. De beknopte samenvatting is VERBOTEN voor publicatie door de EU tot NADAT het verdrag is geratificeerd.

Iko Nal | 24-06-08 | 10:24

Waarom moet balkie dan het meeste verdienen van de publieke sector, als hij zo weinig werkt?

Inferi0r | 24-06-08 | 10:24

[email protected] | 24-06-08 | 10:19
Lamzak zou dus ook nooit in aanmerking komen om door het volk gekozen te worden tot kamerlid van het jaar, maar Rita zou die titel zomaar kunnen krijgen.

Nonnes | 24-06-08 | 10:22

Geert werkt toch 24/7, hoezo reces? Dat bepaal je zelf. Ga je vergaderingen maar lekker voorbereiden in het reces in plaats van je personeel alle onderzoek te laten doen. Of kom eens uit je hok en laat je neus zien in het land. Dat er geen vergaderingen zijn wil niet zeggen dat je niet kan of niet mag werken.

Robin Hood | 24-06-08 | 10:21

Nonnes | 24-06-08 | 10:12
Goed moment om dat even uit te spitten. Weet je toevallig ook hoeveel vakantiedagen (dus inclusief ATV/ADV) een kamerlid ter beschikking heeft?

En een peridode van negen weken inkorten naar vijf weken komt op mij niet slecht over moet ik zeggen. Hebben ALLE kamerleden zoveel tijd nodig voor werkbezoeken of andere zaken? Nee toch? En voor de vakantiespreiding is het niet echt nodig lijkt me, tenminste, niet meer dan bij een willkeurig bedrijf. En op de Antillen redden ze het ook ;)

denouden | 24-06-08 | 10:21

Claude Jacque | 24-06-08 | 10:12

Ik ben mijn eigen baas, soms doe ik niks en soms maak ik werkweken van 80 tot 100 uur en ik hoef niet zwart bij te beunen om aan de balknorm te komen.

Ik weet het, het is niet eerlijk.....

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:20

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:15

O, je bedoelt dat zo'n Kamerlid nog even moest nadenken of hij de volkswil (referendum, weet je nog wel) zou negeren.

Maaier | 24-06-08 | 10:15

Ik heb Fleisch niet nodig maar ga af op de feiten: wachtgeldregelingen en sollicitatieplicht plus diverse andere privileges.

knerf | 24-06-08 | 10:20

@Maaier | 24-06-08 | 10:17
Ja, maar dat is toch echt anders. Lamzak probeerde zoveel mogelijk in de schaduw te blijven, zodat niemand iets aan hem zou vragen of iets van hem zou verwachten. Verdonk doet het tegenovergestelde.

Nonnes | 24-06-08 | 10:19

Dat wordt omrekenen die harry potter norm....

Tabula Rasa | 24-06-08 | 10:19

@Sikkeneur | 24-06-08 | 10:15

LMAO

De StoorZenDer | 24-06-08 | 10:18

@knerf | 24-06-08 | 10:14

Je gaat trouwens lekker offtopic.

De StoorZenDer | 24-06-08 | 10:17

Nonnes | 24-06-08 | 10:15

Ali Lamzak, dat was pas een tijd. Al doet Rita het, een niveautje lager maar toch, prima.

Maaier | 24-06-08 | 10:17

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:10

A. Lees ik die Fleisch nooit maar ga gewoon even op de feiten af
B. Sta je weer eens met je mond vol tanden

knerf | 24-06-08 | 10:16

knerf | 24-06-08 | 10:14

Qua wachtgelden heeft u gelijk, maar dat is wat anders dan klakkeloos Fleisch' z'n reces verhaaltje na te hijgen.

Maaier | 24-06-08 | 10:15

@pimp-hustler | 24-06-08 | 10:08
Nee hoor, hij werkt wel hard.
Jammer dat Lamzak niet meer in de kamer zit... dat was een mooi slachtoffer geweest.

Nonnes | 24-06-08 | 10:15

knerf | 24-06-08 | 10:09

Een rapportje doorlezen en dan een besluit nemen of een EU- verdrag wel of niet geratificeerd moet worden is toch wat anders dan 3221 deksels op een mayonaisepot draaien, maar gelukkig denk jij erg simpel.

knerf voor presidente!

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:15

@knerf | 24-06-08 | 10:14

De SP staat niet voor niets te boek als zijnde populistisch.

De StoorZenDer | 24-06-08 | 10:15

Brinkman gunt de anderen gewoon hun vrije tijd niet omdat ie die zelf kwijt is aan het afmaken van z'n mavo

jekroketje | 24-06-08 | 10:15

@knerf | 24-06-08 | 09:44

Daar speelt de PVV juist op, afgunst. Lekker de boel lopen opruien omdat ze bijvoorbaat wel weten hoe de tokkie achterban dat oppakt. Die gaan dan lekker doelloos mee zitten schreeuwen.

Geloof je werkelijk dat een kamerlid tijdens het reces de volle tijd met vakantie gaat/vrij is?

Alexander P. kom d'r maar in.

De StoorZenDer | 24-06-08 | 09:51

Het is niet alleen de PVV. Ook de SP en andere partijen hebben al eerder gewezen op de belachelijke riante wachtgeldregelingen van werkloze Kamerleden en het gebrek aan sollicitatieplicht dat er is.
Dat heeft niets met afgunst te maken maar alles met een bevoorrrechte kaste.
Een bouwvakker, verpleegkundige of ambtenaar moeten ook solliciteren als hij of zij werkloos wordt.

knerf | 24-06-08 | 10:14

Dommelsch | 24-06-08 | 10:05

Dat is -staatsrechterlijk althans - geen zelfverrijking aangezien de ministers niet zelf beslissen over hun salaris. Net zo goed als dat veel 'zelfverrijking aan de top' eigenlijk geen zelfverrijking is, aangezien aandeelhouders beslissen. Maar ik vind die salarisverhoging best ok.

knerf | 24-06-08 | 10:06

Je bedoelt mensen die 30-40 uur reaguren/week?

pimp-hustler | 24-06-08 | 10:08

Neen, volgens mij is Brinkman een zeer hardwerkend kamerlid, die echt wel aan die 60 u. + komt. Dat er, ook imho, veel onzin uit z'n mond komt, betekent niet dat ie niet hard werkt.

Maaier | 24-06-08 | 10:13

@denouden | 24-06-08 | 10:02
Reces houdt in dat er geen plenaire vergaderingen zijn. Dat is dus het meest geschikte moment om werkbezoeken te doen en dossiers aan te leggen e.d. En het meest geschikte moment om op vakantie te gaan trouwens.

Nonnes | 24-06-08 | 10:12

@Lobo | 24-06-08 | 10:03
Beslist geen incompetentie.
Het is kwade opzet. Het land wordt stukje bij beetje overgenomen.
Men maakt het makkelijk om valse aangifte te doen tegen Wilders, en tegelijk kunnen mishandelde vrouwen feitelijk geen aangifte meer doen.

@GS redactie: zouden jullie hier een item aan willen wijden? Niet zozeer omdat het veel ophef kan maken, maar omdat het ophef MOET maken. Spam warning: ik herhaal de link nog even: hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2008/06/b...

Mark d'Aviano | 24-06-08 | 10:12

Als we die 169.000 euro nou eens koppelen aan een 40-urige werkweek dan voorzie ik een pracht van een bezuiniging... het komt neer op 81,25 per uur maal het aantal gewerkte uren...

spuitje11 | 24-06-08 | 10:12

Willen de reagerende politici zich NU bekend maken?

express | 24-06-08 | 10:12

@Sikkeneur Sorry voor de wat late reaktie. Was even aan het werk. Maar helaas, zoals jij ze voorspiegeld, zo zien mijn werkdagen er niet uit. Ik begin wat eerder en werk wat langer door. En dan naast mijn 'normale' baan beun ik er nog wat zwart bij om een beetje in de buurt van de Balkendenorm te komen. En ja, mijn baas weet dat ik hier reaguur! En hoe zit dat bij jou?

Claude Jacque | 24-06-08 | 10:12

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:08
Ik mag toch zeker hopen dat je minister wordt vanuit een bepaalde overtuiging en motivatie om dingen te veranderen. En anders ga je maar bij ABN Amro aan de slag ja.

Dommelsch | 24-06-08 | 10:10

en dat voor iemand met zo'n opleiding .... hahahah

de SENSEI | 24-06-08 | 10:10

knerf | 24-06-08 | 10:06

U bent lollig.... en leest teveel Fleisch verhaaltjes!

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:10

pimp-hustler | 24-06-08 | 10:02

Tsja en even een rapportje doorlezen in je luie strandstoel op de Bahama's noem jij zeker werken?

knerf | 24-06-08 | 10:09

ik heb ook maar 2 weekjes ...... maar ach ik verdien iig meer dan de jp norm hahahahah

de SENSEI | 24-06-08 | 10:09

black sparrow | 24-06-08 | 10:04
Ik denk dat de meeste tk-leden een werkweek hebben van 60 uur of meer en dat ze tijdens het zomerreces wel meer doen dan doelloos voor zich uitstaren. Netwerken, lobbyen, werkbezoeken afleggen etc. Brinkman doet 81 dagen per jaar kennelijk niets en de rest van de tijd komt er niets zinnigs uit zijn mond. Van mij mag hij 365 dagen p/j op vakantie.

pimp-hustler | 24-06-08 | 10:08

Dommelsch | 24-06-08 | 10:05

Vraag even aan Rijk Groenink of hij voor dat bedrag zijn bed uit wil komen...

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:08

Een simpele oplossing: Vakantiedag belasting. Boslim kom er maar in.

Fapdrol | 24-06-08 | 10:07

Sikkeneur | 24-06-08 | 09:49

Hoe weet jij dat van die 80 tot 100 uur? Wie controleert dat dan? Jij? Of omdat ze dat zelf beweren?
Ik heb mannetjes in het bedrijfsleven en op universiteiten meegemaakt die ook altijd stonden op te scheppen dat ze 80 tot 100 uur werkten per week.
Ze stonden het grootste gedeelte van hun tijd te leuteren en zich met allerlei andere zaakjes bezig te houden die vooral hun eigenbelang moesten dienen.
Het gaat om de effectiviteit van het werk. Je kunt ook 80 uur aanwezig zijn en uit je neus vreten wat het gros van die Kamerleden schijnt te doen.
Een ander werkt misschien 30 tot 40 uur maar in effectiviteit doet hij nuttiger werk dan die luiwammesende Kamerleden. Het gros van die vergaderingen gaat helemaal nergens over.
Je lijdt gewoon aan een autoritetenontzag vandaar dat je alles maar voor zoete koek slikt.

knerf | 24-06-08 | 10:06

PVV'ers hebben het hele jaar vakantie. Een blik op de voorpagina van de Telegraaf zegt hun wat ze die dag gaan bezeiken in de Kamer, dat noem ik niet werken.
Maar belachelijk is het wel: ik heb ook slechts 5 weken, en ik heb wat bereikt dit jaar, dat kan je van het kabinet niet zeggen!

dinges1332 | 24-06-08 | 10:06

dikkepiemol | 24-06-08 | 10:02

Alleen zuipen die teveel....., kunnen ze niet op audiëntie bij Trix enzo.

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:06

Maaier | 24-06-08 | 09:53
Met het woordje zelfverrijking doelde ik puur op de ministers hoor. Kamerleden moesten 2% krijgen. Ik snap je punt maar ik vind 30% toch moeilijk te verkopen op een gemiddeld belastbaar loon van 169.000 euro. Dat betekent een salarisverhoging van zo'n 50.000 euro.

Dommelsch | 24-06-08 | 10:05

@pimp-hustler 10.02
Het ís ook verkansie. Alleen mogen we het zo niet noemen.

black sparrow | 24-06-08 | 10:04

@Mark d'Aviano | 24-06-08 | 09:48:
Huiveringwekkend verslag. Is dit incompetentie of kwade opzet?

Lobo | 24-06-08 | 10:03

Ze kunnen beter wat Polen inzetten, die klagen niet zo over loon en vakantiedagen en preseteren waarschijnlijk beter dan het huidige kabinet.

dikkepiemol | 24-06-08 | 10:02

@Maaier | 24-06-08 | 09:57
Ja dat doet hij zeker goed. En ik kom het toch weer lezen, al waait de wind altijd uit dezelfde hoek behalve als er persoonlijke belangen en fitties een rol spelen. Het zijn echt net mensen.

Nonnes | 24-06-08 | 10:02

Het klapvee stelt het zomerreces gelijk aan vakantie. Kan ik me voorstellen met de lopende band arbeiders die even komen chillen op gs.

pimp-hustler | 24-06-08 | 10:02

Nonnes | 24-06-08 | 09:58
Ik snap je niet. De kamer vergadert niet... maar daar zeg ik toch ook niets over? En geheel op de hoogte ben ik ook niet helemaal, maar dan hebben we jou voor ;)

Reces is vakantie van de kamerleden? Of slechts een voorkeursperiode om hun 28 vrije dagen op te nemen? Wat wil je zeggen?

denouden | 24-06-08 | 10:02

150 kamer leden 45 (9 x 5 werkdagen) werkbezoeken per kamerlid dat zijn slechts 6750 , als 1 op de 10 stijlloze 1 dag 1 kamerlid achtervolgd gedurende de dag weten we precies wie wat heeft uitgevreten.

Andersom dag | 24-06-08 | 10:00

Nonnes | 24-06-08 | 09:55

Reken maar dat Fleisch nu zit te fappen, onderwijl naar het schermpje kijkend hoeveel zijn verontwaardiging weer meer waard is geworden...

Sikkeneur | 24-06-08 | 10:00

Ik stel voor vakantie-belasting voor politici

Duderoo | 24-06-08 | 09:59

fuckje | 24-06-08 | 09:01
Fijn!

Einde van de Domheid | 24-06-08 | 09:59

Nonnes | 24-06-08 | 09:55

Fleisch leest gewoon een piepklein artikeltje dat uiteraard een véél groter stuk krant verdient.

denouden | 24-06-08 | 09:58

@denouden | 24-06-08 | 09:56
De kamer vergadert niet. Dat is reces. En in het reces plannen de kamerleden hun vakanties. Je bent niet helemaal op de hoogte.

Nonnes | 24-06-08 | 09:58

Nonnes | 24-06-08 | 09:55

Je moet Ome F. daar dan ook credits voor geven, hij doet dat uitstekend. Jammer dat ie geen aandacht heeft voor webloggers met afwijkende meningen.

Maaier | 24-06-08 | 09:57

Hahaha, dat krantenartikel! Tijdens het reces juist tijd voor werkbezoeken...
Wat betekent dat nu weer? Zijn dat spek-en-bonen bezoeken ofzo, die zonde zijn van werktijd? Blijf dan maar thuis. Of wordt er tijdens reces dubbel uitbetaald ofzo? Weet iemand dat?

Als er tijdens reces gewerkt moet worden, maak er dan maar werktijd van. Hup, inkorten die vakanties! Aan het werk, stelletje.... want om dít te betalen ga ik niet rekeningrijden natuurlijk.

denouden | 24-06-08 | 09:56

@Maaier | 24-06-08 | 09:48
Het verbaast me altijd weer hoe makkelijk dat Fleisch af gaat, een blik verontwaardiging open trekken. Schieten voor open doel en de afkeer staat in the end weer een treetje hoger.

Nonnes | 24-06-08 | 09:55

gewoon een jaartje zonder de politiek proberen, kijken of t echt uitmaakt..

ginsletje | 24-06-08 | 09:55

-weggejorist-

br00djeaap | 24-06-08 | 09:53

Dommelsch | 24-06-08 | 09:50

Dat is voor de bühne. Ministers horen gewoon meer te verdienen, een beetjketopman bij een bank, die ook maar gewoon in loondienst is, verdient een stuk meer met minder risico en verantwoordelijkheid. Kamerleden kun je iets meer over discussiëren, maar het meteen zelfverrijking noemen is te makkelijk.

Maaier | 24-06-08 | 09:53

Hoe meer vakantie die omhoog gevallen debielen krijgen hoe minder infantiele ideeen er ontsproten worden uit de toch al gekrenkte hersentjes van onze landvertegenwoordigers. Laatst nog Ab Klink die zich in allerlei bochten wrong, om het donor probleem, een schreewend tekort aan organen, een goed plan van commissie Terlouw ( je bent automatisch donor tenzij je bezwaar maakt, naar Belgisch en Oostenrijks voorbeeld) werd van tafel geflikkerd door Klink omdat hij dacht dat je met een landelijke campanje het zelfde en zelfs meer zou bereiken.... de lul, dus je moet nu naar nabestaanden gaan als hun familielid of vriend zojuist is overleden, en dan vragen of je even in het lichaam mag graven om wat orgenen eruit te vissen..... Dit systeem is al sinds mensenheugenis bekend en ook bekend is dat het niet werkt er lopen nu zelfs Nederlandse mensen met Belgische organen rond. Iets met glas, plas en was.

p.s. ik ben donor en vind dat iedereen dat moet zijn.

Karel Kruizenruiker | 24-06-08 | 09:53

Stuur alle politici permanent op vakantie!!

Ahum | 24-06-08 | 09:52

Wat De StoorZenDer (24-06-08 | 09:51) zegt.

kolonel klootoog | 24-06-08 | 09:52

st_joris | 24-06-08 | 09:20
@ illuvatar: Ga eens deaud.

*Illuvator sterft* maar heeft meer bijdrage geleverd dan de drie woorden van you!

illuvatar | 24-06-08 | 09:52

@knerf | 24-06-08 | 09:44

Daar speelt de PVV juist op, afgunst. Lekker de boel lopen opruien omdat ze bijvoorbaat wel weten hoe de tokkie achterban dat oppakt. Die gaan dan lekker doelloos mee zitten schreeuwen.

Geloof je werkelijk dat een kamerlid tijdens het reces de volle tijd met vakantie gaat/vrij is?

Alexander P. kom d'r maar in.

De StoorZenDer | 24-06-08 | 09:51

Misschien maar eens de Drachtense verkeersbordenmethode toepassen: "Zonder sturing gebeuren er minder ongelukken. "

Dus: alle kamerleden met onbetaald reces. Ga maar lekker vakantie vieren en je eigen huis opknagen. Lamballen.

OoO | 24-06-08 | 09:50

pvv 4 staatspartij +1

anti hippie | 24-06-08 | 09:50

PVV is ook tegen de 30% loonsverhoging (zelfverrijking) van ministers en de loonsverhoging van kamerleden.

Dommelsch | 24-06-08 | 09:50

knerf | 24-06-08 | 09:44

Als diegene ook werkweken maakt van 80 tot 100 uur, hou ik me bek wel.
Afgunstig gelul, want 'wij' zijn zielig heb ik een broertje deaud aan.
Als je zoveel beter kan moet je ook de politiek ingaan en het verschil maken, niet anoniem mistroostige verontwaardiging spelen, omdat Fleisch er een zurig stukje over schrijft.

Sikkeneur | 24-06-08 | 09:49

Nonnes | 24-06-08 | 09:47

Zolang mensen in de baas z'n (of haar) tijd kunnen klagen hoe kut het is in Nederland, maak ik me nooit zo heel veel zorgen.

Maaier | 24-06-08 | 09:48

De Amsterdamse politie maakt het mishandelde moslima's onmogelijk om aangifte te doen. Het plitiebureau Allebéplein staat onder controle van de imam van de moskee ernaast.
hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/2008/06/b...
Als de kamerleden zich eens nuttig willen maken stellen ze hier vragen over.

Mark d'Aviano | 24-06-08 | 09:48

@Sikkeneur | 24-06-08 | 09:34
Inderdaad. Er zitten hier vast wat reaguurders die na een week Den Haag heel graag terug zouden willen naar hun baas, beetje reaguren de hele dag, om 5 uur naar huis, 's avonds met hun snufferd voor de TV ipv in de papieren. Maar de Kamerleden nemen hun werk niet allemaal even serieus, dat is ook waar. Een paar jaar geleden namen de Kamerleden gemiddeld 4 weken vakantie in het zomerreces.

Nonnes | 24-06-08 | 09:47

@ Sikkeneur 9.30
Geert heeft nooit meer vakantie.Die neemt 24 uur per dag zijn werk mee naar huis.

express | 24-06-08 | 09:45

Hypocriete werkschuwe ambtenaren? Goh, had ik nooit verwacht...

Shit rolls downhill my friend

Homer J. Simpson | 24-06-08 | 09:45

Twee hele goede voorstellen.Jammer dat de 150 uitverkorenen er meteen een streep doorzetten en er niet eens serieus naar willen kijken. Zegt veel over de heersende moraal.

nadenkeniseenkunst | 24-06-08 | 09:44

Sikkeneur | 24-06-08 | 09:25

Goedkoop om bij de ander altijd maar weer "afgunst" te gaan bespeuren.
Alsof iemand niet gewoon zich kwaad kan maken over zulke privileges.
Het zijn niet alleen die vrije dagen maar ook de riante wachtgeldregelingen en het afwezig zijn van de sollicitatieplicht die duiden op een bevoorrechte kaste.

knerf | 24-06-08 | 09:44

Maaier | 24-06-08 | 09:41

Is een moslim, die hebben geen vrijheid van meningsuiting, nur vir blankes!

Sikkeneur | 24-06-08 | 09:43

dikkepiemol | 24-06-08 | 09:41

Heeft Cheert dat filmpje overigens tijdens z'n betaalde kameruren gemaakt?

Maaier | 24-06-08 | 09:42

Tja, het zou wel weer 'es tijd worden dat de politiek een zaak werd van de gedrevenen, in plaats van een trog voor de graaiers. Aan de andere kant; als iemand in de oppositie zoiets zegt, kan de desillusie hiermee alleen maar groter worden. En iedere partij in de oppositie is het hier waarschijnlijk mee eens. Alleen de VVD is altijd eerlijk over haar ambities op dit vlak; meer, meer, meer, zelfs als ze, zoals nu, in de oppositie zitten.

Niet voor Jan | 24-06-08 | 09:42

Kan Rutger niet eens het binnenhof binnen rijden met die oranje tank?

Zo jammer! | 24-06-08 | 09:42

Geef ze liever 52 weken per jaar verlof.

sjaakdeslinksesul | 24-06-08 | 09:41

Nederland wordt langzaam naar de klewte geholpen door overbetaalde, halfbakken werk-leverende, zak-vullende politici zonder enig greintje interesse om Nederland te verbeteren als het ten koste gaat van centjes en vakantie.

Dat Politici dit soort uitspraken schaamteloos blijven maken wanneer de economie bergafwaarts blijft boren in de grond verbaasd mij.

dikkepiemol | 24-06-08 | 09:41

@Sikkeneur 9.38
We gaan gewoon door. Da's nog eens wat anders dan die lapzwansen in Den Haag.

black sparrow | 24-06-08 | 09:41

Goed voorstel ...........
Mja..... dat komt er natuurlijk never nooit doorheen

Hobbykip | 24-06-08 | 09:41

Geen sollicitatieplicht, 81 vrije dagen, riante wachtgeldregeling en bij werkloosheid is er wel een burootje dat weer een nieuw baantje voor je zoek.
En dat nieuwe baantje betekent natuurlijk werk op niveau en niet elk baantje moeten accepteren zoals voor de meeste Nederlanders geldt als ze werkloos worden.

Zwaar? Ach waarom willen ze het dan allemaal zo graag?

knerf | 24-06-08 | 09:39

Sinds wanneer werken die rooie hufters ueberhaupt?

Dr R. Clavan | 24-06-08 | 09:39

Al wat meer bekend over Herfkens trouwens... het wordt weer (te) stil aan het front.

Onderduiker | 24-06-08 | 09:39

Ze hebben dan eauk wel een verantwoordelijke baan dus het is wel eens goed om even een paar weken stoom af te blazen.

kneuterzak | 24-06-08 | 09:39

@siebrand 9.24
11,5 week? 81:5=16,2 weken. Is bijna 4 maanden!
Een week heeft 5 werkdagen hoor.

express | 24-06-08 | 09:38

Kijk dat de 2e kamer met reces is, wil niet zeggen dat de studies, onderzoeken en overige politieke werkzaamheden ook gestopt zijn. Het kamerlid heeft niet 8 weken vrij ofzo.

Idd, populisme Fleisch.

De StoorZenDer | 24-06-08 | 09:38

black sparrow | 24-06-08 | 09:36

U bent uit het goede hout gesneden. 's Nachts een kerel, 's ochtends vroeg ook een kerel....

Sikkeneur | 24-06-08 | 09:37

Hoe meer vakantie, hoe minder tijd ze hebben om onzinnige dingen te doen.

Pikkestrijder | 24-06-08 | 09:37

Die 100 dagen bijkomen van de verkiezingsperikelen was al een voorteken.

black sparrow | 24-06-08 | 09:36

Claude Jacque | 24-06-08 | 09:30

Jij begint om 8.30u en gaat om 17.0u weer naar huis voor de andijviestamppot met worst. En dat van maandag tot vrijdag, want zaterdag moet de auto in de was en boodschappen gehaald worden.

Als je dat ook kunt staven voor politici ben ik je man.

Btw. weet je baas dat je zit te reaguren?

Sikkeneur | 24-06-08 | 09:34

@Vloekende Vlaming | 24-06-08 | 09:18
Dat dacht ik dus ook.

Prof. Yakko | 24-06-08 | 09:33

Junkie Jantje | 24-06-08 | 09:26

Rita heeft iedere week 4 vakantiedagen.

Maaier | 24-06-08 | 09:31

Dat zegt toch ook wel iets over onze kamerleden.. dat ze gewoon 9 weken op vakantie kunnen gaan en het land gewoon doordraait.. Ik bedoel, als we dat hier in het bedrijf doen, waar ik werk, gaan we gewoon failliet!

Claude Jacque | 24-06-08 | 09:30

Prima voorstel van de PVV !!

Het is een schandaal dat het is, zoals hier staat vermeld!

Mark Rubel | 24-06-08 | 09:30

express | 24-06-08 | 09:28

En je Geert werkt gewoon door, een man van het volk, zo gezegd?

Sikkeneur | 24-06-08 | 09:30

Hmm. grappige topic. Combineer die 'ns met een telling van aanwezigheidsdagen in de kamer en je haalt de echte 'uitkeringstrekkers' er zonder meer zo uit....

F. von Zeikhoven | 24-06-08 | 09:28

Dit komt dus neer op 4 maanden vakantie per jaar, terwijl de burger maar 4 weken heeft.Niet verplicht op vergaderingen komen enz.
Zo'n baan kan je niet eens serieus nemen.Knettergek!!!!!
Go Geert.

express | 24-06-08 | 09:28

Vloekende Vlaming | 24-06-08 | 09:18
Doe eens gauw onderscheid maken tussen ministers en leden van de Tweede Kamer.

Inert | 24-06-08 | 09:27

Wat een slappe topics de laatste tijd. Gaat het vlammetje weer eens branden?

bijtertje1001 | 24-06-08 | 09:27

verdonk had gelijk
de arrogantie van de macht

Junkie Jantje | 24-06-08 | 09:26

Je kunt het ook positief bekijken. Als ze op vakantie zijn dan richten ze ook geen schade aan.
Op de Antillen hebben ze altijd al vakantie dus die 5 weken maakt geen verschil.

El_Guapo | 24-06-08 | 09:26

Keessie Kletser | 24-06-08 | 09:24

Bespeur ik daar enige afgunst.....?

Sikkeneur | 24-06-08 | 09:25

OoO | 24-06-08 | 09:08
Ministers werken gewoon door. Alleen kamerleden, die toch al geen zinnig ding doen, gaan op reces.

Inert | 24-06-08 | 09:25

Zelfs die luie negers op de antillen hebben minder vakantie. Moet niet gekker worden. De hele dag vergaderen en dan ook nog 11,5 week vakantie. En dan komen ze nog met van die dooie kamervragen etc. die ze uit de krant halen ipv dat ze zelf iets verzinnen.

Siebrandt | 24-06-08 | 09:24

Dit is toch geen nieuws voor jullie, waarde reaguurders? Ikzelf heb er niet zo veel problemen mee, mits er maar capabele mensen zitten die hun werk naar behoren, eer en geweten doen. Dat dat niet het geval is, is veel schrijnender en daar heb ik dan ook veel meer moeite mee.

Doe-eens-rustig | 24-06-08 | 09:24

Teen | 24-06-08 | 09:21

Last van PMS die dagen...?

Sikkeneur | 24-06-08 | 09:24

En dan heb ik ook nog één keer in de week pappadag. Flikker ik die kleine bij mijn moeder en ga lekker in mijn eentje naar de Mac!!

Teen | 24-06-08 | 09:24

81... jezus... daar zakt mn broek van af...
Maar ja, laten we wel wezen, deze mensen hebben het hardstikke zwaar. Frauderen, piepelen en verbieden kost veel energie natuurlijk.
Schandalig weer dit. Wordt tijd dat deze vrije dagen op zn minst gehalveerd worden... of anders maar die salarissen...

Keessie Kletser | 24-06-08 | 09:24

@Octavianus: misschien zijn er deze zomer wel leuke idols achtige voorverkiezingen voor TON ;-)

Rebellis | 24-06-08 | 09:23

nu nog een voorstelletje over het beperken van de belacheloos riante wachtgeldregeling, dan komen we heeeeel langzaam op een niveau van bijvoorbeeld landen als zimbabwe e.d. Ik weet ut, wishfull thinking.... maar je moet toch ergens beginnen he...

Klaboesterbeer | 24-06-08 | 09:23

Ik geloof dat zomerreces in de politiek iets anders betekent dat vakantie bij den overige Neerlanders.

Toch klinkt het niet gek...

Beau for president

Beau ter Ham | 24-06-08 | 09:22

Ik ben ongeveer 2 dagen in de maand ziek en mijn collega's maar hard werken. Sukkels!!

Teen | 24-06-08 | 09:21

360 dagen in het jaar zit er in die hele tweede kamer 3 man en een paardekop en dan nog moeten ze meer vrij dan de rest van Nederland bij elkaar...

Dr Nobel Preiz | 24-06-08 | 09:21

Als je Maorijnisen moet geloven is de politiek "topsport"?? ha ha ha ha daarom kreeg hij een hernia van het op zijn reet zitten.

baggerboer | 24-06-08 | 09:21

Gisteren in de krant dat de sufferdjes van NL 17 miljoen (!) vakantiedagen laten 'liggen'. Uw werkgever is daar uitermate content mee....

Sikkeneur | 24-06-08 | 09:21

@ illuvatar: Ga eens deaud.

st_joris | 24-06-08 | 09:20

Dus als je de Balkenende-norm voor inkomens omrekent naar gewerkte uren, dan mag je toch nog miljoenen verdienen.

Vloekende Vlaming | 24-06-08 | 09:18

Ik heb er 41... maar ja daarom ben ik ook raamambtenaar geworden.

T!GER1125 | 24-06-08 | 09:17

Als ze niet je eerst voor 2/3 zouden bestelen, en vervolgens dat geld precies uitgeven aan die dingen waar je last van hebt, zou het ze van harte gegund zijn.
Gezien het feit dat ze zich alleen maar bezig houden met bemoeien en verbieden, heb ik liever dat ze nog veel meer vakantie hebben.

Pierre Moustache | 24-06-08 | 09:17

Ach, ik heb dan weer veel verzuimdagen.

Teen | 24-06-08 | 09:17

if you cant beat them, join them. waar kan ik me inschrijven???

Octavianus | 24-06-08 | 09:17

Stelletje blinde analfabeten! Kamerleden moeten juist minder vergaderen en vaker het land in... toch? We willen toch dat ze naar hun achterban luisteren? Juist! Dus moeten ze af van die vergadercultuur en in hun reces eens rondkijken in welk land zij de lakens uitdelen....

Zalfje | 24-06-08 | 09:17

Het is dan eindelijk toch gebeurd: Ik ben het een keer eens met de PVV.

Onweer | 24-06-08 | 09:16

Zo zie je maar weer wat voor slechte invloed dat smerig stukje mens, dat voor vrouw door moet gaan, heeft. Was Kamp maar gewoon voorzitter geworden in plaats van die nietsnut van een Verbeet. Ik zou bijna hopen op een terroristische aanslag in de vakantie om ze terug te laten keren van hun reces, stelletje kudtambtenaren.

En waar is JP die heeft al 20 weken reces ofzo.. lutser!

Dirk Tang | 24-06-08 | 09:16

Hoe minder dit soort mensen doeT. Aai, week of negen bijles nemen..

hozz | 24-06-08 | 09:15

Hoe minder dit soort mensen doen, hoe beter het met ons land gaat. Ik snap het wel..

hozz | 24-06-08 | 09:14

Je moet toch ergens tijd vinden om al je commesariaten en andere bijbaantjes invulling te geven...

loerelau | 24-06-08 | 09:14

Ze komen natuurlijk door alle vragen over bloemetjes en bijtjes van Marianne Thieme tijd te kort voor onderwerpen die er echt toe doen...

Gnagdoen! | 24-06-08 | 09:14

9 weken de boel plat is inderdaad wel erg veel. Hoewel ik soms het niveau van het vragenuurtje zo verschrikkelijk vind, dat een het voor iedereen wel goed is dat er niet zoveel gebeurt.

Achterdocht | 24-06-08 | 09:13

Misschien gaat het land erop vooruit als we ze 52 weken per jaar vakantie geven.

Dr Nobel Preiz | 24-06-08 | 09:13

Tuurlijk zijn die Kamerleden tegen...
Als het gaat om goed voor zichzelf te zorgen, staan de Kamerleden vooraan.
Er zijn bijvoorbeeld ook een sollicitatieplicht komen voor werkloze Kamerleden.
Iemand daar ooit nog iets over gehoord?

knerf | 24-06-08 | 09:13

@ Fleisch: lekker scoren voor open doel?

plaklul | 24-06-08 | 09:12

Ze moeten gewoon voor altijd met vakantie.

Niet Steil | 24-06-08 | 09:12

Van mij mogen ze permanent op vakantie.

Lobo | 24-06-08 | 09:11

Dat is de wet van Meden en Perzen, je komt niet aan privileges van het parlement. Daarentegen komt het parlement wel aan jouw centen, vrijheden en vrije dagen.

Hyppo Kriet | 24-06-08 | 09:11

Mijn salaris van 40 uur/week is inderdaad na 3 weken vakantie op..... sommigen hebben nou eenmaal wat meer weken daarvoor nodig.....

illuvatar | 24-06-08 | 09:11

meer belasting, meer vakantiedagen. in nederland weten we in ieder geval wel wat ontspanning is! het is jullie gegund hoor

Geoclaps | 24-06-08 | 09:09

9 weken vakantie, is dat de nieuwe Balkenende-norm?

Patrick Bateman | 24-06-08 | 09:09

@bluto blutarsky
helemaal juist, dus nog meer vrij is zeer gewenst. wie weet hoe dit land erbij ligt als we ze pakweg het gehele jaar op verplicht op wachtgeld zetten.

De Briemusketier | 24-06-08 | 09:08

Tijd voor werkbezoeken? Lintje knippen, bier zuipen en naar huis getaxied worden zeker.
@cooleboel 09:02
Dan zou JP met terugwerkende kracht zijn vakantiedagen moeten inleveren. En dat na 6 jaar? Dan moet hij nog zeker 2 jaar minister blijven, nee dankjewel

OoO | 24-06-08 | 09:08

-weggejorist-

illuvatar | 24-06-08 | 09:07

@ lammy | 24-06-08 | 09:01
Dan doe je toch iets verkeerd!

Aldebaraan | 24-06-08 | 09:05

Eigenlijk zou je in die 9 weken reces een (burger)schaduwregering moeten vormen. Die de taken overneemt. Dat zullen ze goed kudt vinden.

superjan | 24-06-08 | 09:04

Ik vind het niet zo gek, laat ze net als de meeste ambtenaren eens beginnen met ca 45 vakantie dagen per jaar. En het salaris koppelen aan de opkomst bij vergaderingen.

Aan de andere kant als ze 9 weken niet hoeven te werken kunnen ze ook niets verkloten.

Bluto Blutarsky | 24-06-08 | 09:03

Vakantie naar prestatie

cooleboel | 24-06-08 | 09:02

Alof die werkbezoeken iets uithalen!
Helemaal eens met Brinkman, zoals (bijna) altijd.

fuckje | 24-06-08 | 09:01

Goed voorstel van de PVV. Een beetje ondernemert heeft zelfs helemaal geen vrij dussss...

lammy | 24-06-08 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken