Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Henk Kamp: eigen huis eerst!

pardonnertjes-ole.jpgHenk Kamp, de geïsoleerde rechtervleugelspits van de VVD, is boos. Hij verwijt de PvdA illegaal zieltjes te winnen door stiekem woningen weg te geven aan zielige mensen. In de volksmond ook wel generaal pardonners genaamd. Neem bijvoorbeeld Amsterdam. Daar moet je gemiddeld 6,5 jaar wachten alvorens je een sociale huurwoning kunt betrekken. U kent die huizen wel, bevolkt door figuren die vanaf 15 graden buiten op een bierkrat plaats nemen. Alleen blijkt nu dat alle generaal pardonners 1 april 2000 als inschrijvingsdatum hebben gekregen, waardoor zij dus onmiddellijk een huis kunnen opeisen. De hardwerkende starter moet zodoende nog langer wachten op een betaalbare huurwoning. En dat is Kamp in het verkeerde keelgat geschoten. Want wat is next? Een gratis auto, een doos vol roze strippenkaarten, een bubbelbad en een flatscreen ter bevordering van de integratie? Neen, stelt Kamp, als staatssecretaris dien je je aan je toezeggingen te houden. Zo niet: opbokken! Daarom de volgende motie: "De Kamer, gehoord de beraadslaging, verzoekt de regering er zorg voor te dragen dat de huisvesting van de afgewezen asielzoekers die in het kader van het generaal pardon in het bezit zijn gesteld van een verblijfsvergunning, er niet toe leidt dat anderen langer moeten wachten op de toewijzing van een sociale huurwoning en gaat over tot de orde van de dag." Was getekend, Henk Kamp.

Reaguursels

Inloggen

Zo doet de VVD voor de variatie ook eens iets goed, ipv steeds dat populistische gedoe van ze...

Rottend Schaap | 05-06-08 | 09:30

Tijd om dat generaal pardon met terugwerkende kracht terug te draaien.
Er lopen hier zoveel lui rond die geen NL paspoort hadden moeten krijgen dat het om te huilen is.

Tremor | 05-06-08 | 09:21

Go Henk gooo! GO GO GO!!!!

Stuyff | 05-06-08 | 00:08

Om de weeromstoot kan ik mij ook een Maorijnissen herinneren die ook in P & W een vlammend betoog hield om de nieuwe Europeanen aan de grens tegen te houden en dingen als Quota voor deze groep in te stellen. Dit onder het mom dat ze de banen en huizen inpikten en voor overlast gingen zorgen.
Kortom, eigen volk eerst ?

said_fred | 04-06-08 | 23:34

Kamp is een goeie vent. En het generaal pardon is een generale ramp. Iemand ergens 400 chinezen rond zien hangen?

doskabouter | 04-06-08 | 22:01

@ kees de short | 04-06-08 | 21:23
Henk Kamp was als minister van Defensie verantwoordelijk voor de misleiding van de kamer en het NLse volk om verwikkeld te raken in de oorlogen in Irak en Afghanistan. En jij hebt 't over feiten ?... Leugens zul je bedoelen.

Prikker | 04-06-08 | 21:38

Over Henk Kamp kan gemeld worden dat hij altijd over feiten spreekt en nooit bezig is populistisch een slaatje uit een zaak te slaan. Henk Kamp zat met Bolkenstein in de 2de Kamer.

kees de short | 04-06-08 | 21:23

Einde van de Domheid | 04-06-08 | 18:25 hé, het was natuurlijk de bedoeling dat Wilders zich erdoor bedreigd zou voelen. Dat snapt ieder weldenkend wezen (verklaar je naam nader) en hijzelf natuurlijk als beste. Grappig is wel dat hij niet gehyped heeft, weinig spraakmakend is geweest en falikant mislukt is met zijn weinig creatieve kudnst-werkjes in het park.

Joris de Koekebakker | 04-06-08 | 20:08

Rutte moet opstappen, Kamp 4 fractieleider! anders: Wilders4president

Joris de Koekebakker | 04-06-08 | 20:05

*verwaand over sjaakdeslinksesul heenstapt*
.
zo hee | 04-06-08 | 19:50
Goed idee!
Krijgen SP stemmers daar een koekje van eigen generaalpardon-deeg.

Miretra | 04-06-08 | 19:59

eigen volk eerst ja, GVD!

eigen doelpunt laatst aub

Patrick Zweedsey | 04-06-08 | 19:56

*zucht, niemand die me leest*
Op de A'damse huurmarkt zijn het meest allochtonen die nu gepasseerd worden door die asielzoekers. Autochtonen zijn zo slim om zich in te schrijven als ze 18 zijn of kopen gewoon een woning. Dus als iemand reden tot klagen heeft over de bevoordeling van die 26.000 gezichten zijn het allochtonen.

sjaakdeslinksesul | 04-06-08 | 19:54

Waarom moeten die mensen allemaal in Amsterdam wonen? In Oost-Groningen staan hele wijken leeg. Doen ze in Zweden ook: als je een verblijfsvergunning krijgt moet je verplicht een paar jaar in het noorden gaan wonen.

zo hee | 04-06-08 | 19:50

En ik moest als nette niet-Westerse allochtoon WEL gewoon op de wachtlijst gaan staan met blanke kaas-etende paupers. Discriminazi!

Bijstandskoning | 04-06-08 | 19:40

PS Meeste immigratie komt door 'gezinshereniging', niet door azielzoekers, zoals Fritsma in zijn boek laat zien.

dr Rechts | 04-06-08 | 19:37

Waar staat dat de wachttijd voor een woning in Amsterdam gemiddeld 6.5 jaar is ? Er is niemand te vinden die binnen 6.5 jaar een woning heeft in Amsterdam en zelfs niet in omliggende gemeenten. Generaal Pardonners of niet het is sowieso al een schande dat de wachttijd (ook voor hardwerkende Nederlanders) langer dan tien jaar is, maar daar hoor je natuurlijk niemand over...

NFC | 04-06-08 | 19:37

Uit "Hoe het vertrouwen in de rechtstaat werd hersteld".
"Inderdaad, het generaal pardon kon niet ongedaan meer worden gemaakt. Maar na de selectieve immigratiestop werd er een wet tegen landverraad aangenomen die het mogelijk maakte de verantwoordelijke politici alsnog te vervolgen. De voornaamste aanklacht luidde OPVOEREN VAN ETHNISCHE SPANNING DOOR ONGEBREIDELDE IMMIGRATIE en natuurlijk ACHTERSTELLING VAN AUTOCHTONEN in een land dat toch al uit zijn voegen barstte."

dr Rechts | 04-06-08 | 19:35

@ Miretra 19:21

Begrijp idd totaal niet waarom op GS geen aandacht aan is geschonken.
K walg van Timmermans, ga ip niet op het uiterlijk af, vind hem echter een copie van de SS.

born to be wild | 04-06-08 | 19:34

Jouw kamp of ...
(Ho ho, hij ligt voor de hand, maar hij blijft leuk.)

dr Rechts | 04-06-08 | 19:30

Miretra | 04-06-08 | 19:21
Ik druk gemiddeld één keer per vier jaar op een knopje en verder verbaas ik mij iedere dag weer over het bijzondere land waarin ik leef.

Lambalski | 04-06-08 | 19:27

Vertel is, wat gaat er gebeuren als jij terug bent?

Lambalski | 04-06-08 | 19:05
--
Door dit gemekker over embryoselectie wordt het echte nieuws naar de achtergrond gedrukt. Vanmiddag gaat de Tweede Kamer het Verdrag van Lissabon er definitief doorheen drukken. Maar daar hoor je bijna niemand over, door de uitmuntende politieke marketing. Zelfs Fleischbaum trapt erin.

Lambalski | 03-06-08 | 09:24
--
Wat ga jij doen?

Miretra | 04-06-08 | 19:21

De juiste man bij de verkeede partij. VVD heeft immigratie als rgeeringspartij jarenlang op zijn beloop gelaten.

dr Rechts | 04-06-08 | 19:21

Go Henk. +1

Henry | 04-06-08 | 19:16

bottehond | 04-06-08 | 18:54
Laten we het hopen. Mochten de Ieren tegenstemmen, dan blijkt ineens dat het een raadgevend referendum was.
Miretra | 04-06-08 | 18:43
Vertel is, wat gaat er gebeuren als jij terug bent?

Lambalski | 04-06-08 | 19:05

Weten ze bij het CBR wel dat asielzoekers geen voorrang meer krijgen?

Hyppo Kriet | 04-06-08 | 19:01

Eindelijk, als hij touwtrekker bij de VVD wordt, dan stem ik op de vvd.

Yzord | 04-06-08 | 18:57

Gelukkig is de wachtlijst voor gezinswoningen in sommige grote steden slechts VIJFENTWINTIG jaar! Dus als iemand zich op zijn 18e inschrijft maakt hij op zijn 43ste kans. Precies op het moment dat de overgang bij vrouwen in begint te zetten.
Zo krijgt de autochtoon daar nog nauwelijks kans zich voort te planten onder fatsoenlijke omstandigheden en slagen de PVDA-plannen voor een enorme Austausch helemaal.

du Roi Soleil | 04-06-08 | 18:55

Miretra | 04-06-08 | 18:43

De Ieren laten zich, denk ik, niet intimideren door Benito Barroso.

bottehond | 04-06-08 | 18:54

e | 04-06-08 | 18:38
Macchiavelli past in jouw comment uitstekend voorzover je er mee bedoelt dat de staat (of de wbv) alles zal doen om in charge te blijven.
Ik zie geen enkele reden waarom iemand die 2 ton verdient er niet voor zou mogen kiezen om in een doorgeblazen krotwoning te gaan zitten voor euro 250 per maand.

Aan jouw idee ligt een raar soort collectivisme ten grondslag, in wezen socialisme, al denk je zelf van niet. Dat al bewezen heeft niet te werken.
Jij doet net of iedereen 'recht' heeft op een woning. Wel Honing, ik heb nieuws voor je. Als je geboren wordt heb je nergens recht op en moet je je godverdomde best doen om er iets van te maken en zorgen dat je later voldoende verdient om een woning te kunnen betalen en anders blijf je lekker thuis bij paps en mams.

Ik kwam vroeger beroepshalve (als adviseur) wel eens bij woningbouwverenigingen, overleg met het bestuur (kuch). Grotere idioten heb ik nog nooit bij elkaar gezien. Die zouden er werkelijk in elk bedrijf meteen uitgedonderd worden en volkomen terecht ook. Enfin, ik dwaal af.

Als er ergens al een taak ligt voor de staat dan ligt die op het gebied van gronduitgifte, zonder geouwehoer over krekels en hamsters die in hun voortbestaan bedreigd worden.

nattebever | 04-06-08 | 18:47


De VVD trollen hebben de aandacht van de EU en Turkije afgeleid....
maar niet voor lang.
I'll be back!

Miretra | 04-06-08 | 18:43

Over multikul: de meeste starters op de A'damse sociale huurmarkt zijn zelf allochtoon. Ben benieuwd of zij ook solidair zijn als de partijen waarop zij stemmen.

sjaakdeslinksesul | 04-06-08 | 18:40

@Miretra 18:29
Uiteraard. Is immers ook een vorm van subsidie.

steven paul | 04-06-08 | 18:40

@nattebever | 04-06-08 | 18:27:

Ik heb het over huur naar inkomen voor zover het de primaire voorraad betreft, dat zijn de goedkope huurwoningen van de woningcorporaties dus. Woningen die voor iedereen betaalbaar zijn (met huursubsidie, enzovoorts).

Dat zijn niet de woningen waarin stevig verdienende tweeverdieners thuis horen denk ik. Dat trekt de markt namelijk scheef. En er is al zo veel scheefheid, zowel in de huur als op de koopsector. Al snap ik de problematiek echt wel hoor. Maar je moet ergens beginnen en begin dan daar waar het passend is. Bij relatief rijke tweeverdieners in een te goedkope woning dus.

En daar is niks socialistisch bij. Eerder iets Machiavellistisch.

Reinaert | 04-06-08 | 18:38


Progressief huren én progressief hypotheekrente aftrekken?
Iets klopt er niet in de VVD logica.
Kopers mogen binnenlopen op kosten van de belastingbetaler maar huurders moeten dokken... juist ja.
VVD.

Miretra | 04-06-08 | 18:35

Einde van de Domheid | 04-06-08 | 18:25

Blijf eensch ontopic, rancuneuze aandachtshoer.

bottehond | 04-06-08 | 18:34

@ El Donkey | 04-06-08 | 17:51

Gewoon eer aan uzelf houden en met middelvinger omhoog elke dag om 16.00 uur voor torentje van balk gaan staan. (Doe ik ook en geloof me, het lucht op. Ik neem elke dag 2 vakantieuren op en ga dan in mijn astra met een thermoskan met koffie een uur met mijn middelvinger omhoog voor dat torentje van balk staan, bij die vijver,...misschien zie ik u morgen)?

pronto | 04-06-08 | 18:34

@Einde van de Domheid | 04-06-08 | 18:25 ,
daag!
Hoe gaat het met jullie?

vander F | 04-06-08 | 18:33

Hoe foei ende vreeselyck dat "Eigen volk eerst" is, dat weet ik zo ondertussen wel. Dat daar nare dingen op spykerlaerzen van komen, dat is ondertusschen wel bevestigd als een soort natuurwet.
Toch prettig dat er ondanks zoveel vastgeroeste tegelwijsheid in den haag soms nog een politicus durft op te staan met de boodschap dat het toegepaste "Eigen volk -Achter Aansluiten" eveneensch zuigt.

Jan Passant | 04-06-08 | 18:33

Voor er 1 paal de grond ingeslagen wordt zou eerst de hele zieligheidsindustrie moeten worden gesloopt. Aan dat laatste zou ik graag een bijdrage leveren door bijvoorbeeld zelf te bepalen hoeveel ik de inspanningen van de overheid waard vind. Mijn toptarief zou dan de 10% zeker niet halen.
Ik haat de staat en kan er niets anders in zien dan een roversbende.

nattebever | 04-06-08 | 18:06

Great stuff. Geen jota aan toe te voegen.

*

nattebever | 04-06-08 | 18:13

Ik ben steeds verbaasd dat (vrijwel) niemand die verzorgingsstaat aan durft te vallen en het als de perversie ontmaskert die het is.
Als we aan de vooravond staan van de ondergang van de westersche beschaving zoals wij die kennen is de zieligheidsdoctrine de daarvoor noodzakelijke decadentiefactor.
De Vrije Mensch als slaaf van de angstbezwering. Een belediging voor de potentie van iedere Vrije Mensch.
In filsofisch-ethische zin een armetierige vertoning.
Ik zeg: kies die extragraties Vrijheid, want in the end:

nl.youtube.com/watch?v=d0qMf3E2hfo

bottehond | 04-06-08 | 18:32

Afhankelijk van uw politieke voorkeur, maar Bolkestein, Fortuyn en Janmaat krijgen uiteindelijk gelijk.
*roept: Eigen volk eerst! (zonder gevangenisstraf te riskeren of gelijk tot kaalkopje bestempeld te worden)

kapotte_stofzuiger | 04-06-08 | 18:30

steven paul | 04-06-08 | 18:27
Goed idee, dan ook de hypotheekrente-aftrek afschaffen.

Miretra | 04-06-08 | 18:29

@nattebever stemrecht naar inkomen (=maatschappelijke relevantie) is nog een veel beter id.
wie betaalt bepaalt.

Pierre Moustache | 04-06-08 | 18:29

@nattebever
Stemrecht moet je alleen geven aan mensen die ook netto belasting betalen. Voor de rest ben ik het met je eens.

steven paul | 04-06-08 | 18:28

@Fleaumeau | 04-06-08 | 17:59 ,
dat zijn vrijwel allemaal geen asielzoekers maar immigranten,
asielzoekers zitten hier tijdelijk, gevlucht voor geweld e.d.

Immigranten willen graag in Nederland blijven wonen.
Dat is heel wat anders.

vander F | 04-06-08 | 18:27

@Miretra
Als iedereen gewoon betaalt wat hij moest betalen dan werd het al een stuk beter. Geen huursubsidie en geen generaalpardonners meer bevoordelen zorgt al voor wat verlichting op de markt voor huurwoningen. Wie heeft trouwens gezegd dat jij het voorrecht hebt om in Amsterdam te wonen? Woningen zat, maar dan moet je wat verder kijken dan Amsterdam.
Trouwens, alleen al door het feit dat er wachtlijsten zijn voor huurwoningen, zijn er mensen die niet uit hun woning gaan. Want het is zo moeilijk om aan een andere woning te komen. (Bijvoorbeeld na tijdelijke emigratie of bij mensen die eigenlijk wel door willen stromen)

steven paul | 04-06-08 | 18:27

Reinaert | 04-06-08 | 18:20
Een huur naar inkomen zou absurd zijn, nu je inkomen al progressief belast wordt. Kan ik straks bij de bakker 15 euro voor een brood gaan betalen en jij 2 euro (ik noem maar wat).
Eerst een wezenlijk fout systeem invoeren (progressieve heffing) en dat dan gaan oplappen. Totale onzin.

Het Calvinisme heeft hier en daar nog wel iets goeds gebracht: wie niet werkt, zal ook niet eten.
Waaraan is toe te voegen: en krijgt dus ook geen woning beneden kostprijs.
Het hele systeem van HRA en huursubsidie moet gewoon gefaseerd verdwijnen. Heeft als bijkomend voordeel dat de staat kleiner wordt en zich kan richten op haar kerntaken.
Stemrecht zou ik koppelen aan de vraag of iemand in eigen onderhoud kan voorzien. If not, geen stemrecht. Wie betaalt, bepaalt. Prima systeem. Democratie heeft zo zijn grenzen, in alle opzichten.

nattebever | 04-06-08 | 18:27

Het lijkt ook verdomme nergens op!
Hoe kan het toch dat Nederland altijd extra veel rekening houdt en extra veel doet voor de mensen die nog NOOIT wat hebben gedaan voor Nederland en dat ook hoogstwaarschijnlijk niet zullen doen!
Laten we gewoon eens zuinig zijn op onze eigen mensen!

Nijluus'n | 04-06-08 | 18:26

@Miretra | 04-06-08 | 18:23:

Huur naar inkomen is best interessant hoor. Neem al die brave huurders maar eens die al jarenlang een goedkope woning bezet houden: €500 huur betalen terwijl ze € 5000 netto per maand te besteden hebben (ik tel ff 2x2500). Die zijn er. Meer dan je denkt. En als die 35% van hun inkomen aan huur moeten afdragen dan zijn ze zó weg. En heb je weer een woning vrij voor iemand die er meer recht op heeft.

Want zo werkt dat met woningcorporaties en primaire voorraad.

Reinaert | 04-06-08 | 18:25

Zo Botte, weer terug? Botte, de RK pitbull van Andries Knevel. Botte de taptaptap revolutionair. Botte die scheldt en kleineert, warrige Botte die op een deel van een reactie ingaat. Beetje tegenvallend dagje niet? Je vriend Wilders heeft zijn aanklacht tegen een kunstenaar verloren. De rechter is vast links toch?

Einde van de Domheid | 04-06-08 | 18:25

Reinaert | 04-06-08 | 18:20
Oei, huur naar inkomen...
Dat klinkt als een nieuw monsterverbond tussen de socialisten van VVD en PvdA.
Paars 3 dan maar?

Miretra | 04-06-08 | 18:23

@ Schoorsteenveger | 04-06-08 | 18:00
Een verbod op "doodknuffelen" is niet genoeg. Maak een greencard systeem op Amerikaanse leest geschoeid en bepaal duidelijk wie wel en wie niet naar binnen mag, zonder een beroep te doen op zieligheidsfactoren.

de Conciërge | 04-06-08 | 18:22

@Miretra | 04-06-08 | 18:15:

Een wachttijd van 12 jaar duidt om een vastgelopen huursector. Da's wat anders. En het duidt vaak ook op overdreven woonwensen trouwens. Maar het is met name de gebrekkige doorstroming die de boel de das om doet.

En een "huur naar inkomen" principe is trouwens op zich wel interessant. Het idee speelt al jaren alleen niemand durft er aan. En zo zijn er nog wel meer interessante ideetjes in omloop om de vastgelopen huurmarkt in beweging te krijgen. Maar niemand durft daar zijn of haar politieke billen aan te branden.

Reinaert | 04-06-08 | 18:20

Reinaert | 04-06-08 | 18:12
Wachtlijsten tot 12 jaar noem ik woningnood.
De VVD wou dat "oplossen" *proest* door huren te vierdubbelen.
Mag ik even overgeven op de VVD?

Miretra | 04-06-08 | 18:15

bottehond | 04-06-08 | 18:04
't Is alsof je als ouder juist de zwakke kanten bij je kind bejubelt in plaats van hem te leren zelfstandig te worden en hem te stimuleren in de dingen waar hij goed in is, waarbij hij ook z'n zwakke kanten kan hebben (wie heeft die ook niet?).
Er groeien nu generaties op voor wie het de gewoonste zaak van de wereld is dat de staat overal voor zorgt (3rd generation living on welfare) - dat is zeer moeilijk terug te draaien, zij het niet onmogelijk.

Met onze multicul-vrienden gaan we dat zeker niet redden. Die liggen 's avonds in bed de redevoeringen van Castro te lezen of zoiets.

nattebever | 04-06-08 | 18:13

@Miretra | 04-06-08 | 18:08:

Je verwart woningnood met ghettovorming. Woningnood bestaat eigenlijk niet in dit land, er is voldoende leegstand, alleen op die plekken wil geen hond wonen. Jammer genoeg is er niet of nauwelijks sprake van een marktmechanisme op de woningmarkt. Zou dat er wel zijn dan werd er wel zo hier en daar iets herverdeeld.

Maar het maakt in dit land nu eenmaal niet uit of je wel of niet werkt. Zo kan een eeuwige bijstandsklant een prachtwoning centraal in een stad bezetten zonder daar ooit ook maar enige tegenprestatie voor te hoeven leveren. Da's Nederland.

Reinaert | 04-06-08 | 18:12

Enkele jaren geleden toen de roep om een Generaal Pardon steeds luider klonk
heeft toenmalig minister Zalm gezegd dat het om heel, heel veel geld gaat
bij zo'n Generaal Pardon. Zalm had vast geen 55 miljoen euro voor ogen.
Jammer genoeg heb ik nooit van hem gehoord om hoeveel geld het volgens hem
gaat. Waarschijnlijk gaat het om zoveel geld dat zelfs Zalm het niet durfde te zeggen.

Ella | 04-06-08 | 18:11

.... ennuh VVD, Turkije in de Europese Unie?
15 miljoen Erdoganisten die West-Europa straks gaan opzoeken, dàt noem ik nog eens een generaal pardon. Staat de VVD helemaal achter.
Hoezo woningnood?

Miretra | 04-06-08 | 18:08

@bottehond | 04-06-08 | 17:52
Dank voor de link. Dat is nog eens proza.

AntiSoof | 04-06-08 | 18:08

Voor er 1 paal de grond ingeslagen wordt zou eerst de hele zieligheidsindustrie moeten worden gesloopt. Aan dat laatste zou ik graag een bijdrage leveren door bijvoorbeeld zelf te bepalen hoeveel ik de inspanningen van de overheid waard vind. Mijn toptarief zou dan de 10% zeker niet halen.
Ik haat de staat en kan er niets anders in zien dan een roversbende.

nattebever | 04-06-08 | 18:06

nattebever | 04-06-08 | 18:00

Het tragische is dat genoemde partijen en hun aanhang individuele Vrijheid zonder er überhaupt over na te denken inruilen voor een geinstitutionaliseerde vorm van clientalisme.
"Wij zorgen voor U, van wieg tot graf. In ruil levert U Uw zelfbeschikking in"

bottehond | 04-06-08 | 18:04

@bottehond | 04-06-08 | 17:56:

Daarom hoort 'ie naar dezerzijds mening ook linksachter bij een partij die zich liberaal wenst te noemen. Alleen wordt die positie al jarenlang ingenomen door saxofoonspelende hoelahoepfiguren als Hans Dijkstal.

De VVD heeft linksige trekjes, net zoals D'66 die (openlijk) heeft. Het Nederduitsch liberalisme schijnt nu eenmaal een bepaald slag linksig slampampervolk aan te trekken. Hoe het komt is me een raadsel, maar het is een feit.

De rechterflank wordt bij de VVD per definitie gedefameerd en uitgekotst of als het niet anders kan via de fluwelen route op een zijspoor gezet. Noem mij een andere partij die het zou toestaan dat lieden als Ayaan, Rita en Geert afgeserveerd zouden worden. Juist ja, zo'n partij is er niet. Behalve de VVD dan.

Reinaert | 04-06-08 | 18:03

Vuilnis | 04-06-08 | 17:00

Dude, Nederland wordt etnisch-cultureel gezuiverd op het offerblok van de multikuldoctrine en als jij daar niet heilig in gelooft dan donder je maar op.

bottehond | 04-06-08 | 18:02

de Conciërge | 04-06-08 | 17:57
Laten we eens beginnen met een verbod op doodknuffelen.

Schoorsteenveger | 04-06-08 | 18:00

bottehond | 04-06-08 | 17:52
Strikt genomen is iets niet op 'staatskosten'.
Het is 'tax-payer's money'.
Goed doen (wat je 'goed' noemt) op andermans kosten: iets weerzinwekkenders is nauwelijks denkbaar. Die notie, daaraan ontbreekt het nogal eens bij de PvdA, de SP, GL en vergelijkbare partijen.

nattebever | 04-06-08 | 18:00

@Eikenhout | 04-06-08 | 17:41

dat lijken wel argumenten... Klinkt al beter dan "optiefen"! Maar zoals ik al zei mag je als asielzoeker dus niks. Niet inschrijven voor een huis, maar ook niet solliciteren of jezelf op een andere manier nuttig maken. Puntje 4 en 5: helemaal akkoord!

Fleaumeau | 04-06-08 | 17:59

Een generaal-pardonner die ik zelf ken, een aardige en hardwerkende kerel, is zich gelukkig zéér bewust van de mazzel die hem ten deel is gevallen. Wetende van het abjecte politieke spel dat hem een verblijfsvergunning opleverde, was hij niettemin uiterst dankbaar en verguld toen hij zijn pasje in ontvangst mocht nemen. Toen ik hem een tijd geleden vertelde dat hij ongetwijfeld, en onterecht, een voorsprong op anderen zou krijgen op de woningmarkt, schudde hij meewarig zijn hoofd. "Ah, these people are killing their own country", zei hij over het Haagse bestuurstuig. Zelf woonde hij voorlopig liever op een kamertje zonder huursubsidie en een uitkering ziet hij niet zitten; teveel papierwerk, teveel gedoe, waardeloos. Hard werken is zijn motto en daarin kan ik hem natuurlijk alleen maar gelijk geven. Eén en ander bevestigde voor mij weer eens het beeld dat we in Nederland een duidelijk en hardvochtig immigratiebeleid nodig hebben waarin we niet de zwakken, doch juist de sterken tegemoet komen.

de Conciërge | 04-06-08 | 17:57

Ze kiezen natuurlijk allen voor een woning midden in de grote steden, want vlakbij familie en is het zo gezellig druk.. Amsterdam 48% Rotterdam 46% nog 2 a 3 jaar en ze mogen zich daar geen allochtoon meer noemen..... img253.imageshack.us/img253/5230/alloc...

seven | 04-06-08 | 17:56

Reinaert | 04-06-08 | 17:47

Wie lid is van de VVD ondersteunt de praxis van die partij en die is in reeële termen een softe vorm van staatssocialisme. Dus linksig. Kamp wordt misbruikt door de VVD als rechtsdragend schaamlapje. Onbeduidende man, eeuwige crypto- kroonprins en de facto een oplichter en een stemmenronselaar zonder scrupules.

bottehond | 04-06-08 | 17:56

'veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven'

AntiSoof | 04-06-08 | 17:55

Oh ja VVD, hoe zat het met dat foutje in het Europarlement met Polen en onze WW kas?
Oeps, effe niet opgelet he, VVD.

Miretra | 04-06-08 | 17:55

VanFrikschoten | 04-06-08 | 17:44
Valt me nog mee dat ze voor de overkomst van het kopvod met bijbehorende inteelt geen hoersoepsidie krijgen, want van alle dagen rukken gaan je hersenen, vzv aanwezig, er ook niet op vooruit.
Daar ligt volgens mij een taak voor de BuurtVaderTs; die moeten een comité oprichten van BuurtMoederTs die alleenstaande *kanen wekelijks komen afslurven en daarvoor kunnen ze bij Job Cohen soepsidie aanvragen. Die zal niet weigeren, want hij is een Groot Kosmopoliet ende WereldtburgerT met heel veel stickers en medaljes voor al het goede werk dat hij in 'Amterdam' (zoals Van Thijn het altijd uitsprak) heeft gedaan.

Verder ja, te ziek voor woorden.

nattebever | 04-06-08 | 17:53

Mag ik de reag(l)uurderTs er aan herinneren dat dit "generaal pardon" hoogstpersoonlijk door ongeleid politiek correct projectiel en asielindustrietijger
La Huizinga mogelijk gemaakt is?
La Huizinga is de vleeschgeworden Saraitanitis waarmee zowel de linksmensch als de moderne gristenfascist de Burger teistert.
Linksch is ethisch hobbyisme op staatskosten?
Dan geldt dat ook voor de Gutmensch-projecten van de gristenhunden.

openorthodoxie.literatesolutions.org/a...

bottehond | 04-06-08 | 17:52

@Miretra | 04-06-08 | 17:49:

Polen hebben het principe van het hotbunken in hun genen. 200.000 Polen kosten je dus ruwweg 20.000 woningen. Da's minder dan 26.000 asielgedoogmigranten opslokken.

Reinaert | 04-06-08 | 17:51

Het is hier een tyfusbende in dit land.... ik kan het echt niet geloven.
Weet niet wie het zei maar hij heeft gelijk dat het de grootste zonde is die je maar kunt begaan om als nederland zoveel ongeschoolde mensen binnen te halen. ik bedoel als het nu echte vluchtelingen waren hoorde je mij niet, maar dit zijn voor zover ik weet allemaal mensen met economische motieven waarvan een groot deel ook nog eens hun procedure bemoeilijkt heeft door te liegen.
-
Tot nu toe is alles in mijn leven kut. opleiding, gezondheidszorg, huisvesting, enz. enz. hierdoor presteer ik nu zwaar onder niveau en ben niet meer gemotiveerd om iets aan de Nederlandse samenleving bij te dragen. Vooral niet omdat ik weet dat ambtenaren zonder blikken of blozen frauderen. Ik voel mij letterlijk in de steek gelaten door mijn eigen overheid. Aangezien ik geen allochtoon meer kan worden en toch al als een crimineel behandelt word door de overheid overweeg ik ook maar het criminele pad op te gaan..... moet haast wel want een beetje rijtjeshuis kost al bijna 3 ton....... kutland. Als je de verhalen leest van mensen zoals vuilnis begin je onze overheid echt te haten. Ben ook een startertje en moet dus ook wel huren, liever had ik ook gewoon een hypotheek om bakstenen ,die soms al 20x zijn betaald, mee af te betalen. Helaas zit dat er voorlopig niet in omdat de hele woningmarkt in nederland verziekt is.
-
Majesteit ik weet dat u meeleest.... doe er wat aan! Geef balkie billenkoek ofzo.... dit kabinet zit u waarschijnlijk net zo dwars als ons!!
Wellicht luisterd het legioen wel naar u....... oranje boven!!
-
p.s. heb evt. al een leuk ochtendprogramma samengesteld.
-
0900 Aankomst konigin
0905 Openingslied door Dhr. H.teeuwen i.s.m. stealband marinierskapel.
0920 Aankomst overvalwagen met ministers
0925 kabinet word met pek en veren ingesmeerd door leden van de jeugscouting
1000 brandmerken met GS logo op voorhoofd kabinetsleden (erg spectaculair!)
1030 kielhalen kabinetsleden onder de Hms. Rotterdam in de hofvijver
1100 Rondrit open kar met leden van het kabinet (SP zorgt voor tomaten)
1200 Afsluiting ochtendprogramma
-
iemand al plannen voor de middag en avond?

El Donkey | 04-06-08 | 17:51

En dan te bedenken dat die 26.000 door 1 (één) mevrouw zijn geholpen, die vervolgens de hele dikbetaalde door schuldgevoelens overvallen linkse kliek achter zich kreeg incluis die zgn sociaal correcte types van de tv, walgelijke manipulatie vond ik het. Zoiets als boer zoekt vrouw waar gotbeterhet een man weken met zijn hoofd op tv mag voor zijn behoefte, het kan echt bijna niet gekker.
En het trieste was dat het geval waar genoemde mevrouw mee begon buiten de boot viel. Ze waren op dat moment in Duitsland.
Het is toch wat dat ik Kamp nu even waardeer, hoewel t zal wel weer populisme zijn, veel beloven en weinig geven houdt de domme stil.

AntiSoof | 04-06-08 | 17:49

hahaha, de VVD neemt het op voor huurders... hahahaha!
Waar laten we die 200.000 Polen, VVD?

Miretra | 04-06-08 | 17:49

@Schoorsteenveger 17:35
Loyaliteit is volgens de linkse kerk de verplichte morele verbondenheid van blanke, werkende mannen met groeperingen die door de linkse kerk tot minderheid zijn verklaard.
Help me trouwens even met de definitie van genocide.

steven paul | 04-06-08 | 17:48

@bottehond | 04-06-08 | 17:46:

Je had 'm liever op linksachter begrijp ik?

Reinaert | 04-06-08 | 17:47

De Nederlander, gehoord de beraadslaging, verzoekt de Tweede Kamer er zorg voor te dragen dat Nederland een land blijft voor de Nederlanders en gaat over tot de orde van de dag.

Lambalski | 04-06-08 | 17:46

"Henk Kamp, de geïsoleerde rechtervleugelspits van de VVD"

* Grinnik *

bottehond | 04-06-08 | 17:46

@VanFrikschoten | 04-06-08 | 17:40:

Gezinsuitbreiding is niet per definitie een reden voor urgentie, althans niet overal. Tering, nering, dan maar niet neuqen dusch. Hetzelfde geldt voor gezinshereniging.
Amsterdam is in dat opzicht een rampgebied te noemen. Wie daar géén urgentie heeft is een zonderling als ik het wel heb.

Reinaert | 04-06-08 | 17:45

Hebben ze dan de afgelopen 8 jaar braaf inschrijfgeld betaald?

"Wanneer word ik uitgeschreven?
U wordt uitgeschreven wanneer:
.
.
u de inschrijfkosten niet betaalt"
www.woningnet.nl/vragen_antwoord.asp

seven | 04-06-08 | 17:45

@nattebever | 04-06-08 | 17:42
Uitkering, huursubsidie, kinderbijslag, kwijtschelding gemeentelijke lasten, etc. Het is echt waar... helaas..

VanFrikschoten | 04-06-08 | 17:44

VanFrikschoten | 04-06-08 | 17:40
Dan toch wel met soepsidie hè, mag ik hopen, want anders wordt het wel heul erg zielig voor de *kaan in jouw voorbeeld.

nattebever | 04-06-08 | 17:42

@Fleauxe | 04-06-08 | 17:37:

Zonder verblijfsstatus krijg je geen woonruimte in het reguliere circuit. Dus je mag je inderdaad ook niet inschrijven als woningzoekende. Maar dat geldt natuurlijk alleen voor gemeenten waarin een inschrijvingssysteem gehanteerd wordt. In andere gemeenten kan het weer anders liggen, afhankelijk van de gehanteerde methodiek m.b.t. de woonruimteverdeling.

Er zijn gemeenten die de "woonduur" in een AZC bij de toewijzing meenemen bijvoorbeeld. En dan zijn er volgens goed Hollandsch gebruik nog allerhande uitzonderingen. VVtV'ers en dergelijke mogen wel direct huren meen ik, enzovoorts, maar helaas (of misschien wel gelukkig) is mijn kennis niet meer up-to-date.

Reinaert | 04-06-08 | 17:42

@ Fleauxe | 04-06-08 | 17:37
Ik zeg dat een heel groot deel helemaal nergens recht op heeft omdat ze opgetiefd hadden moeten zijn.

Eikenhout | 04-06-08 | 17:42

@ Fleaumeau | 04-06-08 | 17:31
Man, de overheid wist niet eens hoe groot die groep precies was.

Vooruit, ik zal je helpen en het puntsgewijs opsommen:

1) Het overgrote deel van deze groep zal tot haar dood toe zijn aangewezen op uitkeringen, huursubsidie etc.
2) Niet bijdragen aan de economie.
3) Was illegaal in Nederland.
4) Immigratie in de huidige vorm is pure kapitaalvernietiging.
5) De negatieve effecten van immigratie worden afgewenteld op de zwakkeren in de samenleving, de onderkant van de arbeidsmarkt, bewoners van oude wijken etc....

Eikenhout | 04-06-08 | 17:41

*kaan laat vrouw en 7 kinderen overkomen naar 031 in zijn pijpenla van 60M2 en is opeens urgent. Zit binnen 2 jaar in een nieuwbouw woning met 4 slaapkamers. Aan de orde van de dag in 020... Ik kijk nergens meer van op hier...

VanFrikschoten | 04-06-08 | 17:40

Het gaat om 26.000 asielgezichten toch? Dat zijn dus ruwweg zo'n 39.000 woningen, inflatiecorrectie en geboortecijfer meegerekend. Migrantengezinnen zijn namelijk opeens verdomd klein als je woonruimte uit gaat delen. Dit onder meer in het kader van de *kuch* planmatige gezinshereniging (lees: importbruiden en omstreken). Maar goed, de Regeering zag dat Het goed was en dan is Het dusch ook goed. Amen.

Niets nieuws onder de zon dus. Behalve dan dat Kamp wel een punt heeft. Dat wel.

Reinaert | 04-06-08 | 17:39

@Eikenhout: Is het niet zo dat mensen, in afwachting zijnde van een uitspraak van de rechtbank, niet op de wachtlijst voor een huurwoning mogen worden geplaatst? Weet jij dat?

Fleauxe | 04-06-08 | 17:37

@ Fleaumeau | 04-06-08 | 17:31

Kom maar met argumenten. Wat klopt er niet?

Eikenhout | 04-06-08 | 17:36

Ivoren Toren | 04-06-08 | 17:26
*'Populist' is gewoon een ander woord voor 'democraat' en tegengesteld aan 'elitaire regent'.*

Zo ontzettend waar!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-06-08 | 17:36

steven paul | 04-06-08 | 16:53
Inderdaad, Albayrak zal wel met een uiterst kromme redenering komen die een geheel unieke interpretatie van het woord 'langer' zal bevatten, waardoor het volkomen terecht zal gaan lijken dat die lui voorrang krijgen. Net zoals het woord 'loyaliteit' een nieuwe betekenis kreeg, alsmede het begrip 'genocide'.

Schoorsteenveger | 04-06-08 | 17:35

@ Flippo | 04-06-08 | 17:02
Ik woon al meer dan 25 jaar in Nederland denk je dat ik daar ook maar een seconde van als inschrijving mag tellen voor die (a)sociale woningbouw?
Daar gebeuren zoveel rare dingen: Ik heb mensen een woning zien krijgen tijdens het trouwen van die bierpens en dat Zuid Amerikaanse sletje, die precies 0,0 jaar insgeschreven stonden. Diezelfde mensen kochten later dat huis (zo sociaal beperkt waren ze dus ook niet, sterker de urgentie was schrikbarend laag) van die woningbouwvereniging, voor ongeveer 70% van de marktwaarde. Ik gun het hen wel (iedereen verdient een beetje mazzel), maar rechtvaardig is het natuurlijk niet.

alpha_mannetje | 04-06-08 | 17:34

"Ja en nou heeft die rotturk van hiernaast zijn wagen op MIJN parkeerplaats gezet. Zegt die Ali: "is openbare weg toch?". Sta d'r GVD al sinds ik hier een sociale huurwoning kreeg toegewezen. Was in 1972, vlak nadat ik in de WAO belandde. En dan ook nog het lef om mij een 'goedenavond buurman' te wensen. Nee jongen, de buurt gaat hard achteruit, net als de hele maatschappij! Mijn en dijn, dat kent dat bruine volk niet!".

sjaakdeslinksesul | 04-06-08 | 17:34

Dat men hier nog verbaasd over is, dit kon je natuurlijk zien aankomen toen links haar natte droom in de vorm van dat kudtpardon er doorheendrukte. Bah! OT: Fleaumeau is wel een heel erg slap aftreksel!

Fleauxe | 04-06-08 | 17:34

Belachelijk ! Mag ik ook ingeschreven staan vanaf 2000 ? Dan kan ik terug naar Amsterdam.
*snuffelt aan Fleaumeau*

Rammstein | 04-06-08 | 17:31

@Lebowski Achiever
sorry voor de interpunctie werd beetje opgewonden ervan
en ja je hebt gedeeltelijk gelijk maar nee vind nog steeds dat het een kwestie van fatsoen is

misswhateverdude | 04-06-08 | 17:31

Tsja maar als asielzoeker mag je dus niks, dus ook niet inschrijven voor een woning. En wat betreft Eikenhout: verdiep je eens wat beter in de materie voordat je dit populistische gebral te berde brengt!

Fleaumeau | 04-06-08 | 17:31

@ Lebowski Achiever | 04-06-08 | 17:27

Dat getal van je 25000 is gewoon keihard gelogen. Mag ik raden naar je 'betrouwbare' bron? Vluchtelingenwerk Nederland, de VPRO?

Flikker toch op. Denk je dat al dat gedoe over dat generaal pardon nodig was omdat al duidelijk was dat er 25000 mochten blijven?
Nee, er zaten duizenden illegalen bij en dankzij een smerige samenzwering van de Linkse Kerk en die verotte Christenunie hebben wij een complete stad aan kanslozen binnengehaald.

Eikenhout | 04-06-08 | 17:31

helemaal met kamp eens

JWA | 04-06-08 | 17:29

Oh leuk, dat missen we nog hier in Amsterdam, een paar leuke buitenlanders.

Lying Dutchman | 04-06-08 | 17:29

@nattebever@17:25
Yes, it is, it still is, and will ever be so.

fuckje | 04-06-08 | 17:27

Eikenhout | 04-06-08 | 17:25
maar een ander groot deel (ca 25000) mocht "blijven"... daar gaat het nu over. En juist omdat de overheid zo laks is geweest, mogen ze nu hun eigen puisten doorknijpen.

Lebowski Achiever | 04-06-08 | 17:27

@ Fleaumeat 17:18: Nee, want ze waren niet ingeschreven, echter de autochtonen wel.
De overheden koppelden een belofte aan die inschrijving, die nu echter niet waar wordt gemaakt. Zelf ben ik al 54 jaar in Nederland, maar als ik mij nu inschrijf voor een andere woning kan ik ook minstens 5 jaar wachten.

wijsvinger | 04-06-08 | 17:26

Dat is het Geert Wilders-effect. De VVD ziet dat Geert en Rita significant zetels van ze afsnoepen. Daarom probeert Rutte aan de ene kant Geert en Rita als onbetrouwbare populisten weg te zetten, terwijl Kamp tegelijkertijd door net zulke populistische dingen te roepen, kiezers terug probeert te lokken.

Overigens is 'populist' gewoon een ander woord voor 'democraat'. Het is het tegenovergestelde van 'elitaire regent'.

Ivoren Toren | 04-06-08 | 17:26

Prikker | 04-06-08 | 17:24
... en dan word je dus politicus.

Lebowski Achiever | 04-06-08 | 17:25

fuckje | 04-06-08 | 17:23
Hoort Delfzijl niet bij Duitsland? Kut, heb ik me toch jaren vergist.
Say it ain't so, please say, say it ain't so.

nattebever | 04-06-08 | 17:25

@Fleaumeau | 04-06-08 | 17:18

Ben jij waanzinnig of zo?
Een groot deel van die groep had in 2001 al te horen gekregen dat ze moesten oprotten naar het land van herkomst. Wat ze vervolgens jarenlang niet deden.

Dat de Nederlandse overheid zo slap was om die mensen niet dezelfde dag op het vliegtuig te zetten geeft ze nu geen recht op wat dan ook.

Eikenhout | 04-06-08 | 17:25

Henk Kamp, dat is toch die VVD'er die ons de Irak èn Afghanistan oorlog ingelogen heeft.
Sommige mensen kennen ook ècht geen schaamte he...

Prikker | 04-06-08 | 17:24

misswhateverdude | 04-06-08 | 17:20
interpunctie? Anyway, jouw post bevestigt wat ik schrijf. Het is niet de schuld van asielzoekers, maar van de overheid die ze pampert. Als er vanaf het begin paal en perk zou zijn gesteld, kwamen ze ook niet zo bij jouw loketje.
Een hond bedelt ook niet uit zichzelf.

Lebowski Achiever | 04-06-08 | 17:24

In Delfzijl staan honderden huizen leeg, mag je gratis in.
Maar iedereen wil natuurlijk in die verdervelijke randstad vertoeven....

fuckje | 04-06-08 | 17:23

@ Multikuli | 04-06-08 | 17:17
Knijp er ook me handjes mee dicht.
Sociale studentenappartementen in historische gebouwen (oude scholen, kloosters, ziekenhuizen) die vanwege het stadsgezicht niet gesloopt mogen worden (logisch).
Enige nadeel is dat ik er na mijn studie weer uit moet, maar alsnog mag ik niet klagen.

Linkse Zakkenvuller | 04-06-08 | 17:21

Al hoerbak!!!

René from the Café | 04-06-08 | 17:20

@ Lebowski Achiever
sorry hoor maar daar heb ik een andere mening over als ik zie dat 2 derde van mijn loon opgaat aan belatingen over elk achterlijk ding wat er bestaat en dan nog mensen moet helpen die tegen mij zeggen jij mij offerte geven wat dat kost dan ik krijgen van de gemeente gaan mijn tenen krullen
als het nou zo was dat de regering van ze eiste dat ze er wat voor terug deden al was het maar vrijwilligers werk kon ik er nog bijna mee leven.
maar je kan in nederland beter allochtoon zijn als autochtoon

misswhateverdude | 04-06-08 | 17:20

Henk Kamp op de bres voor kansen in de sociale woningbouwmarkt? Gekker moet het niet worden! Leuk om die linkse rakkers met hun gemankeerde logica om de oren te slaan, maar die hele sociale woningbouw is krommer dan een banaan in een wasmachine, daar gaan 28k handjesophouders niks aan veranderen.

alpha_mannetje | 04-06-08 | 17:19

Dat is niet nieuw, maar wel schandalig. Niet zo leuk voor de mensen die al 5 jaar op een huis wachten.

cabbit | 04-06-08 | 17:19

Kijk het generaal pardon geldt alleen voor mensen die voor 2001 al in Nederland waren... Dan lijkt het me niet meer dan terecht dat zij ook ongeveer die datum als inschrijving krijgen, want ze wachten dus ook echt al zo lang!

Fleaumeau | 04-06-08 | 17:18

" er niet toe leidt dat anderen langer moeten wachten op de toewijzing van een sociale huurwoning"

Lijkt me duidelijk, even wat (ongeplande) extra nieuwbouw erbij plaatsen en ze daar in plaatsen.
Goh nu ik het zo teruglees voor het posten, het had een PvdA-idee kunnen zijn ;)

Gijsie | 04-06-08 | 17:18

Doe je goed Linkse Zakkenvuller, 280 voor 50m2 in centrum Haarlem das niks.

Multikuli | 04-06-08 | 17:17

Kamp leest voor:
"De Kamer, euhoort de beraadslaging, versoekt de regering er sorg voor te draagn dat de huisvesting fan de afgeweezn asielsoekerts die in het kader van het generaal pardon in het besit zijn gesteld fan een verblijfsvergunnink, er niet toe leidt dat andern langer moetn wachtn op de toewijzing vannun sociale huurwoning en gaat over tot de orde van de dag."
"Ik wil daar nog aan toevoegn dat bij ons int oostn het ook niet alle daagn feest is.'"

nattebever | 04-06-08 | 17:17

Niks nieuws onder de zon. Was in de jaren '70 al zo dat de autochtone (wat een HEERLIJK woord!) bevolking dag-in-dag-uit naar het stadhuis mocht togen (mèt of zonder koters) in hoopvolle toewijzing van een huurwoning.
Zij die van verre streken kwamen, kregen bij 1e verschijning de sleutel al direct mee.
Dus Henk, verzin een nieuwe; dit is gepasseerd nieuws (en een voldongen ON-omkeerbaar feit).

Onkel Adolf | 04-06-08 | 17:16

@ Flippo | 04-06-08 | 17:02
"Tussen die gasten zitten vaak hoogopgeleide types zoals gepromoveerde natuurkundigen of wiskunde leraren of programmeurs die deze website maken."

Hilarisch. Pleur toch een eind op met je linkse propaganda.

Weet je wat de waarheid is? Dat het overgrote deel na 10 jaar nog volkomen kut Nederlands spreekt, volledig gefixeerd is op de eigen cultuur en tot aan hun dood toe op onze kosten zullen leven en geen reet zullen bijdragen aan de economie.

En oja, dat kost miljarden aan huisvesting, gezondheidszorg, criminaliteit etc.
Immigratie is de allergrootste fout die wij in het Westen gemaakt hebben.

Vrij naar Fleur Agema van de PVV: "We hadden Monaco aan de Maas kunnen zijn."

Eikenhout | 04-06-08 | 17:16

Zucht. Henk Kamp. Anders nog iets?

niet voor de hond | 04-06-08 | 17:14

@Lebowski Achiever
u heeft een dik punt. Het valt de individuele import piepeltjes niet kwalijk te nemen dat ze het proberern, maar de overheid die het toestaat des te meer.

Pierre Moustache | 04-06-08 | 17:14

Een fantastische Patstelling.

Uw Verzekeringsadvis | 04-06-08 | 17:13

Hoezeer ik het ook eens ben met het generaal pardon, dit gaat me ook wel een beetje ver. Er zijn genoeg gezinnen en starters die al jaren op zoek zijn naar een woning. Een pardon betekent niet dat de overheid ook meteen de verantwoordelijkheid over deze mensen draagt. Net zoals wij moeten hoppen van zolderkamer naar zolderkamer, moeten zij dat ook.

Trouwens, 6,5 jaar is wel erg positief. Dat is dan inclusief de voorangsregelingen. In de stadsdelen rondom het centrum is het MINIMUM acht jaar.

looskuh | 04-06-08 | 17:13

Hé Weessie! Ik ben als student hartstikke blij met mijn sociale huurwoning van 50m2 met dakterras in het midden van Haarlem Centrum voor, pak em beet, 280 euro. Daar gaat de huursoebsidie nog vanaf.
.
Als het 15 graden is, zit ik ook heerlijk op mijn bierkratje, maar dan wel op mijn eigen dakterras, daar val ik niemand mee lastig!

Linkse Zakkenvuller | 04-06-08 | 17:12

mmm.... raar verhaal. Wat ik helemaal raar vind is dat ineens de vreemdelingenhaat bij het reaguursel omhoog komt, terwijl deze mensen toch echt niet de schuldige zijn. Zouden jullie een woning en verblijfsvergunning afstaan?? Nee, dacht ik al.
De meesten van jullie richten je frusties een beetje (klein beetje maar, hoor) in de verkeerde richting.

Lebowski Achiever | 04-06-08 | 17:10

Flippo | 04-06-08 | 17:02
Ja heel erg vaak ook dus echt *not*.
Maar dat maakt niet uit. Vluchteling is vluchteling. En die helpen we graag. Maar dan moeten het wel echte vluchtelingen zijn, en niet van die paspoortverscheurders die *toevallig* niet zich net over de grens van hun eigen land eindelijk het vege lijf redden maar geheel toevallig via-via-via-via-via in NL terecht komen. Wat een stakkers. Sommigen wel hoor, maar wat er tegenwoordig gebeurt, dat klopt gewoon niet. Hou toch op.

denouden | 04-06-08 | 17:10

@Flippo En hoeveel geleerde asielzoekerts noem jij 'vaak'. Misschien 1 of ietsje meer? Heb jij daar een lijstje van? En denk jij niet dat, als er al geleerden bij zijn, die niet onmiddellijk doorverhuizen naar de USA met hun verse NL-paspoort. De kanslozen blijven dan over.

lijn5 | 04-06-08 | 17:10

@Kamp: werkende burgers eerst!. Als iemand voor zijn werk naar een ander stad moet verhuizen en door te werken enorm veel belastingen en dergelijke betaald voor de nederlandse staat moeten deze mensen minimaal als eerste een woning toegewezen krijgen.

pronto | 04-06-08 | 17:09

lijken wel communisten.
Je wilt het voor het zeggen hebben in een bepaald gebied, dan stop je gewoon heel veel van je eigen partij in de woningen.
Let maar op, over een paar jaar heeft de PvdA burgermeesters in alle grote steden. Niet slecht voor een partijdje met 16 zetels, toch ??!!

eureka | 04-06-08 | 17:08

@Junkie Jantje 17:01
Doen ze toch al jaren? En toch trappen we er steeds weer in.....(Persoonlijk denk ik dat we Rita met haar hangende Ccup tieta maar weer een kans moeten geven) (Ook weer tegen beter weten in)

H.A. Ram | 04-06-08 | 17:07

@Flippo
je bedoelt: als die types al 10 jaar van ons geld ongewenst zitten te wezen en weigeren op te rotten?
En als ik dan bedenk dat er zelfs overbevolkertjes gefokt worden in asielzoekerscentra draait mijn maag zich helemaal om. Zelf durf ik het als freelancer met onzeker inkomen niet aan, maar de ongewenste elementen fokken gewoon door, want wij betalen wel. Hoersoebsidie, fokpremie, uitkering, enzovoort.

Pierre Moustache | 04-06-08 | 17:06

Als er 1 ding is wat zeker is, dan is het dat Amsterdammerts niet uitgesproken raken over huisvesting in Amsterdam.

Niet voor Jan | 04-06-08 | 17:03

Als je al 10 jaar in NL woont en dan nu eindelijk echt bent goedgekeurd als echte NL'er heb je ook recht op een huis en tellen die 10 jaar nu eenmaal mee. Zolang ben je tenslotte al in NL.
En over die werklozen of niet opgeleide kanslozen. Tussen die gasten zitten vaak hoogopgeleide types zoals gepromoveerde natuurkundigen of wiskunde leraren of programmeurs die deze website maken. Daar is nu juist enorme behoefte aan.

Flippo | 04-06-08 | 17:02

de vvd probeert zetels van verdonk af te snoepen dus bedrieg je je volk weer even
straks is die elite partij weer aan de macht en dan gebeurt er weer nakkos

Junkie Jantje | 04-06-08 | 17:01

tuuuuurlijk waarom niet doe maar lekker, en ik neem aan dat wij ook nog de huur betalen en de inrichting en opleiding( ohw nee doen ze niet) en we kleden ze en de zwemclub en de ondersteuning van de rest van de fam van het land van herkomst zeker moet kunnen toch
waar kan ik me melden doe wel een burka aan voor de gelegenheid

misswhateverdude | 04-06-08 | 17:01

Luistert en Huivert....
Vuilnis staat al sinds 1986 (ja tel maar uit: 22 JAAR) ingeschreven als woning zoekende in Amsterdam. Na 7 jaar niets te horen regelde ik zelf even een woning. Die zelf geregelde woning procederen ze weer onder mijn reet vandaan en zetten daarop een asiel zoekert die wel geteld 9 maanden in het land was.
Vuilnis natuurlijk de tering in en koopt na zijn doorbreken op de software markt verschillende blokken met woningen (ook GHD), verbouw er 3 schroeven aan en flikkerde de huur direkt boven de vrije sector grens. 3 maanden later waren ze 18 GHD woningen kwijt en waren ze leeg omdat die paupers die er op zaten geen huur soepsidie meer kregen. Ineens probeert de GHD (gemeentelijke dienst herhuisvesting) deze woningen met diverse rechtzaken weer onder mijn vleugels vandaan te krijgen met als reden dat ik een deel als sociale (lees vluchtelingen huisvestiging) moet afstaan. Deze procedures lopen nu 10 jaar later nog. (zelfs een roofoverval verjaard sneller). Welnu beste luilebol ambtenaren op de ons kent ons departementen, als je de woningen wil hebben houd er wel rekening mee dat ik een rekening van 22 jaar dakloos ga vereffenen als ik mijn hutten weer moet afstaan, u zal ze dan krijgen, maar wel uitgefikt en of die asielzoeker nu in mijn huis was of niet zal me een zorg minder zijn.

Vuilnis | 04-06-08 | 17:00

KAMP

Teen | 04-06-08 | 17:00

Henk rules!

U-staat-op-mijn-hond | 04-06-08 | 17:00

Ik denk bij dit soort berichten aan mijn overleden grootvader.
Die zijn hele leven vrijwillegerssloof was voor de sociaal democraten.
Gecondoleert opa.
Wat heeft de partij mannen nodig zoals jij.
Wat een treurnis.
Je zou je ogen niet geloven als je nu een wandelingetje maakt door je wijk.

bijtertje1001 | 04-06-08 | 16:59

Tja en deden ze dan nog wat met die woning.
Onze buren zijn al vanaf Januari hun huur huis aan het opknappen.
Zijn assielzoekers dus de gemeenschap betaald,wonen tevens op een kamping dus wat maakt het uit.
Mijn zoon wou de woning ook hebben maar dat ging niet die was bedoeld voor urgente gevallen.
Hoe urgent kun je zijn als je al van Januari bezig bent om de boel op te knappen.
En de gemeenschap betaald ,de huur en straks ook de meubels natuurlijk.
We geven ze denk ik nog twee weken en dan wordt het gekraakt.
Nederland is n het verrotten de Nederlanders zelf worden benadeeld niet de buitenlander die krijgen alles hier in dat kut land.

Jaapioooo | 04-06-08 | 16:59

Henk Kamp = Konsekwent Inkonsekwent.
Zo !

fuckje | 04-06-08 | 16:58

lijkt me duidelijk

ginsletje | 04-06-08 | 16:56

Als dit artikel op waarheid berust, wordt het echt tijd om onze koffers te pakken en te emidingessen naar een lekker warm land waar geen enkele mededingesmens meer aanwezig is. (dus Marokko). Laten we daar dan maar weer een mooi land van maken, (zon zee strand), en laat dat spul lekker in dit klote vlekje op de aardbol gelukkig worden (incl. onze huidige regering).

H.A. Ram | 04-06-08 | 16:56

Gezien het feit dat nu iemand dit durft te zeggen zijn we toch al een beetje opgekrabbels sinds het pre-Pim tijdperk.

Pierre Moustache | 04-06-08 | 16:56

Wil de laatste sociaaldemocratische arbeider het licht uitdoen?

sjaakdeslinksesul | 04-06-08 | 16:55

denouden | 04-06-08 | 16:52

mooi gesproken.

chris010 | 04-06-08 | 16:55

Cohen valt toch niet meer te redden.

Die is alleen nog bezig met de culti's.

Wat een tragische verwording, die man.

bijtertje1001 | 04-06-08 | 16:55

@ Want wat is next?

Wat denk je van de rest van je leven een gratis inkomen, wat hoger is dan het inkomen van het hele dorp waar je vandaan kwam. Gek heh?, dat ze dan als vliegen op de stroop afkomen. Als ze mij in Zwitserland een kapitale villa aanbieden en een uitkering van 3 ton per jaar voor de rest van mijn leven wil ik ook wel een kutsmoesje verzinnen om een zielig verhaal op te hangen. Ik zeg wel dat ik stripfiguurtjes over het geloof teken, en dat ik daardoor wordt vervolgt!

WaarDeWindWaait | 04-06-08 | 16:54

"Huisvesting van de afgewezen asielzoekers die in het kader van het generaal pardon in het bezit zijn gesteld van een verblijfsvergunning, leidt er niet toe dat anderen langer moeten wachten op de toewijzing van een sociale huurwoning. Weliswaar is de tijd tussen aanvraag van een sociale huurwoning en de daadwerkelijke oplevering van deze woning groter geworden, maar deze tijd had volgens de prognose van verleden jaar nog groter moeten zijn. Dus deze toename zie ik eigenlijk als een afname."

steven paul | 04-06-08 | 16:53

Henk Rulez. Bij de keus tussen (toen nog) Rita en Mark was het bij mij snel duidelijk: vakje 3, Henk Kamp.

Als Henk zijn eigen partij begint doe ik mee.

snokkertje | 04-06-08 | 16:52

Dit soort fratsen is waarom de doodgewone mensen zich met Bossen ;) van de PvdA afkeren. Waar vroeger dit soort berichten konden worden doodgezwegen in de pers (hoezo pers niet links?), staat het nu op het toegankelijke GeenStijl. Waar de gewone man ook maar uit ellende zijn toevlucht neemt, en het bevalt hun goed! Ja, dit soot berichtgeving stond eerder ook wel in Elsevier et cetera, maar de mensen die dat lezen stemmen wisten al beter en stemden toch al geen PvdA of wat voor Sinterklaasweggeefpartij dan ook... Eén plus één is twee, en uw euro kan maar 1x worden uitgegeven. Heel simpel, maar bij de links partijen wil dat er maar niet in. En u? U wacht gewoon braaf zes-en-een half jaar. En moet maar wennen aan duren benzine! Maar zal ik wat verklappen? Wouter Bos (en Jole en-en-en) , wen maar aan GeenStijl!

denouden | 04-06-08 | 16:52

Henk heeft wéér gelijk.

Ari Gold | 04-06-08 | 16:51

Ach, die PvdA toch! Altijd maar weer opkomen voor de zwaksten in de samenleving en dan toch wegzakken in de peilingen. Heusch waar, 't is sneu voor die partij. Ik stuur WouterT geregeld een e-mail waarin ik hem uitleg dat hij gewoon zo door moet gaan.
't Zit namelijk zo. Ik word betaald door de Shell en die zien de PvdA liever gaan dan komen, dus ik stuur WouterT de hele tijd berichtjes dat hij het geweldig goed doet en nog veel meer moet meewaaien met de gristelijke en islamitische putluchtwinden die er in ons land waaien.
En dat doet hij dan.
Arme WouterT.
Is er niet een vacature bij de Dierenbescherming voor hem?

nattebever | 04-06-08 | 16:50

Toffe peer die Kamp. Maar met deze kritiek is hij wel een beetje laat. Dit beleid qua inschrijftijd was al bekend ver voordat het generaal pardon zou worden uitgevoerd. Gek dat hij toen lag te slapen.

BlitzFlicker | 04-06-08 | 16:50

BTW: doet es mirror

Iko Nal | 04-06-08 | 16:49

Ik neem niet aan dat zo'n motie het haalt bij dit kabinet. Het is een pardon of niet. Dus moet je je wel meteen overal voor gaan excuseren.
Bij deze dus: Pardon dat wij jullie met 8 jaar wachttijd niet kunnen laten wonen aan de grachten, of de pijp, of de jordaan. Daar wacht je het dubbele voor...

Hooijstra | 04-06-08 | 16:49

Henks Kamp?

desmodus | 04-06-08 | 16:49

Slechtse. 1-aprilgrap. Ever.

Iko Nal | 04-06-08 | 16:48

Er is een genocide bezig, genocide uitgevoerd door de PvdA op de autochtonen met de generaal pardons als wapen. Nog even de PvdA stopt de niet-moslims in massa-graven. Dat zou pas integratie zijn!

Onslo | 04-06-08 | 16:48

En die hoer van een albajrak blijft volhouden dat ze geen voorrang krijgen. Godverdomme, waarom wordt ze niet van haar plek geschopt???????

DeRuk2008 | 04-06-08 | 16:47

Vrouwtje Albayrak heeft dus gewoon keihard lopen liegen toen ze zei dat GP'ers geen voorrang kregen bij huisvesting. Daarnaast willen veel van die figuren niet in de Achterhoek of Groningen wonen, want da's afgelegen. Weet je wel meteen dat het geen politieke vluchtelingen zijn.

Goldfinger | 04-06-08 | 16:47

Juist die mensen kunnen ook in tenten, Kamp!

f@pzwans | 04-06-08 | 16:46

Da Buschauffeur | 04-06-08 | 16:43
Jij moet al helemaal je kop houden. Vieze luie staakhond!
Pauper piloot! Gepromoveerde trucker!

Boze Buur | 04-06-08 | 16:45

Waarom sturen ze die gasten niet naar Stadskanaal of Winschoten, daar is nog genoeg woonruimte

aa | 04-06-08 | 16:45

oei... dat worden spandoeken, Henk!

Lebowski Achiever | 04-06-08 | 16:45

Prima! Hadden ze Rita en Geert binnenboord gehouden dan was de VVD nu in de peilingen de grootste partij.
Maarrrrr behalve Henk is de VVD een linksliberale partij en krijgt derhalve niet mijn stem bij de volgende verkiezingen.

Het hoeft verder geen betoog dat het importeren van nietopgeleide kanslozen het allerstomste is wat je als land kunt doen.

Eikenhout | 04-06-08 | 16:45

Ach, dit soort zaken zullen de komende maanden nog veel meer aan het licht komen. De PvdA heeft de gratie van de autochtoon terecht verloren en probeert nu met alle macht zieltjes te winnen onder de groeiende allochtone bevolking van Nederland. De PvdA zou opgedoekt moeten worden op last van landverraard. Als het aan die partij ligt heerst hier over 20 jaar de Sharia; de PvdA brengt willens en wetens radicale moslims aan de macht. Wat een SCHIJTpartij. Zo, dat lucht op!

Wim Bitterzaad™ | 04-06-08 | 16:44

Wtf? inschrijfdatum 1/4/2000? Voor mensen die pas in 2007 zeker wisten dat ze mochten blijven als GP'ers? En dat is normaal?
*verzucht nog maar eens Marsmans "denkend aan Holland"*

Tim | 04-06-08 | 16:44

Goh, Kamp. Jij?
Heb je de jenever laten staan gisteren? Want normaal kom je niet zo helder over, vrind.

Boze Buur | 04-06-08 | 16:44

Zal me een worst wezen wie ze in die tokkiehuizen stoppen.. als die huizen maar niet te dicht bij mij in de buurt staan.

Claude Jacque | 04-06-08 | 16:44

Inderdaad zo is het. die wachtrijen zijn al lang genoeg!

dus...

Als je in de stad wilt wonen: wachtrij van 5 jaar.
Als je in een boerendorp wilt wonen (wil je niet als kleurling): wachtrij van 1 jaar.

of .. nog beter... OPBOKKEN.

neuzoiets_dn_twidde | 04-06-08 | 16:44

Waarom kun je van sommige berichten toch verrast zijn, terwijl je ze eigenlijk al mijlenver aan ziet komen...?
Grote diepe zucht...

Da Buschauffeur | 04-06-08 | 16:43

Die gelukszoekers kunnen wel bij de krakers gaan inwonen. Ze hebben tenslotte dezelfde doelstellingen: profiteren van wat andere hardwerkende mensen hebben opgebouwd.

Sinar | 04-06-08 | 16:43

Vergiffenis-illegalen

Multikuli | 04-06-08 | 16:42

Toch wel grappig. De Generaal Pardonners verdrukken ook blanke autochtone werklozen en bijstandtrekkers. Dus de ene groep die later links gaat stemmen, verdrukt een groep die op dit moment al links stemt.

prohibitandis | 04-06-08 | 16:42

Eigen volk eerst!

Flippo | 04-06-08 | 16:42

Partij van de A...?

tchr | 04-06-08 | 16:41

of toch wel LOL

MDF | 04-06-08 | 16:40

Henk Kamp heeft geen verstand.....

MDF | 04-06-08 | 16:40

Zo is dat.

denouden | 04-06-08 | 16:39

Kamp for President!!!

Thunderblade | 04-06-08 | 16:39

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl