Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pvda gaat religieus

Vroeger waren alle moslims blankHet gaat (nog even) goed met de Partij van de Allochtonen. De gemeenteraadsverkiezingen verliepen uitstekend dankzij Wouter Bos en zijn plotselinge leger van de binnenstedelijke schotelbezitter. Immers, ruim 80 procent van de medelanders stemde op de Pvda. Maar Woutert heeft er nu een nieuw probleem bij. De moslims hebben gestemd, en nu willen ze een STEM. "Een grotere rol voor allochtonen in de PvdA zal zorgen voor mooie, maar lastige discussies binnen de partij", zo zegt de Pvda-denktank. Orgaandonatie, heaumeaux en gelijke rechten voor vrouwen. Dat zijn volgens het wetenschappelijke bureau van de Pvda allemaal dingen waar de gemiddelde moslim een broertje dood aan heeft. Hoe de Pvda deze ruk naar Mekka noemt: "het herstel van de religieuze inspiratie van de partij". Moehahaha. We zullen ze missen, die ouderwetse sjekrokende geitenwollensok. Wil de laatste rooie het licht uit doen?

Reaguursels

Inloggen

whahahahahahaha al die softe pvda-stemmers worden toch weer lekker genaaid ,nog effe en ze kunnen hun eigen partij niet meer verstaan (of je moet tjurks,marjokaans,enz spreken)
volgende keer weer op de Partij v.d.Armoede stemmen?

nldennl | 24-04-06 | 10:30

@Deense Postbode
ok bedankt, het lijkt me geen slechte partij.

Onderbuik | 24-04-06 | 08:05

Religieuze inspiratie herstellen? Mooie, maar lastige discussies? Tij-fus, dat is een knap staaltje braaftaal van die PvdA-kneus. Even voor de niet-managers vertalen: die moslims gaan onze partij verneuken met hun religieuze opvattingen en ze gaan moeilijk doen over zaken die in ons land al jaren geaccepteerd zijn.

Murdockyoufool | 24-04-06 | 00:00

die foto hierboven is van Bayezid II, keizer van Turkije in de 15e eeuw..
Laat het net degene zijn die de joden heeft gered van de spaanse inquisitie...

de volgende slachtoffer van de spanjaarden, jawel, protestant Nederland, werd weer gesteund door dezelfde Turken, en hun toenmalige vazallen, de algerijnse berbers, nauw verwant aan de tegenwoordige marrokanen.

daarnaast is orgaandonatie een non issue voor moslims. je mag het ontvangen en je mag het geven..

Marsli | 23-04-06 | 23:36

Heb even gekoekeld: Fremskrittspartiet is een liberale partij. Deze is gebaseerd op de Grondwet van Noorwegen, Noorse en Westerse traditie en cultuur-erfenis op grondslag van een Christelijk mensbeeld.
www.frp.no/?module=Articles;action=Art...
(Dit is even vrij vertaald, heb altijd moeite met 'mooi' vertalen)

Deense Postbode | 23-04-06 | 21:38

@elten
ja wat is de Fremskritsparti precies?

Onderbuik | 23-04-06 | 20:54

@BigGayAllah
Beter geven we de marokanen een eigen feesthal, kan ik weer naar de discotheek zonder op mn slaapkamer een testament achter te laten.
Hoewel... als je geen homo of christen bent, en je kijkt niemand recht in zn ogen, je gaat niet op de verkeerde plek staan dansen én je neemt geen gadgets of cash mee op zak schijnt de kans om neergestoken te worden al een stuk kleiner te zijn!!! Jeej voor integratie... of hoe zegt men het ook al weer... ASSIMILATIE

Koekje-dr-bij? | 23-04-06 | 15:46

Boeit mij ook wel Elten, want de verschillende landen willen, uit een soort van schaamte denk ik, niks van elkaar leren en willen het multikulturele wiel uitvinden, en dat is een lang en bloedig proces. Als men van elkaar leert is het echter zo gebeurd met die Multi Cultus. Oh, weet ik meteen al waarom men niet naar een ander kijkt; zou heel wat geytenwollensokken hun baan kosten.
"Fremskritsparti" Wat is dat voor partij dan? Zijn die Noren al wakker, behalve de regering dan?
In Zweden willen ze nou ook een school sluiten in Malmeu, net als in Berlijn vanwege alle agressie en criminaliteit van al die bruine gasten.
Volgens mij zijn die Zweden het meest soosjalisties, klopt dat?
De allochtonen uit Denemarken gaan daarheen omdat ze in Zweden minder strenge regels hebben tav. importbruidjes.

Deense Postbode | 23-04-06 | 13:36

Scandinavische kranten of andere media, bedoel ik. Aan pc-journalisten is ook daar geen gebrek.

elten | 23-04-06 | 12:49

@romanus,@CoJones

Dank voor de links. Het zou ook verhelderend zijn om de zaak in Scandinavie te volgen. Ik kan wel eens wat doorgeven uit Noorse, zweedse of Deense kranten.
In Noorwegen is de Fremskritsparti olv Jensen, nu drie keer zo groot als Hoyre (rechts) en hard op weg om ArbeiderParti olv Stoltenberg in te halen. Stoltenberg is een soort kruising tussen Bos en Blair.

elten | 23-04-06 | 12:48

De PVDA van Wouter Bos staat garant voor visieloze draaikontenpolitiek.
Enfin, we weten het: zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Wouter Bos krijgt gewoon de afrekening gepresenteerd voor zijn laffe beleid.

Gravin v Kippenbouth | 23-04-06 | 11:35

Voorwaarts voor de Islam! Een mooie leus voor de komende 1 mei viering.

aivd | 23-04-06 | 10:10

Mohammed Bos als MP. LOL

killermiller | 23-04-06 | 10:10

duimdrop 22-04-06 @ 18:59
ja enerzijds is het interdaad knap van links, al ligt het denk ik ook meer in hun aard om dingen van de daken te roepen en op de barricades te gaan staan om aandacht te krijgen voor hun zaak.
Ik denk zelf dat cda en vvd zich vaak hebben laten overschreeuwen, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Linkse mensen (om even te generaliseren) kunnen inderdaad drammen zonder dat ze het zelf misschien doorhebben, het maakt op mij wel eens de indruk alsof ze zichzelf beter vinden, of meer ontwikkeld etc. verbaal zijn ze vaak wel sterk. Een gelijkwaardige discussie is dan niet altijd makkelijk, als ik jou was zou ik blijven zitten en eens vragen hoe ze bv staan tegenover andersdenkenden, zonder meteen jezelf te hoeven verdedigen waarom je een bepaalde mening hebt.

Onderbuik | 23-04-06 | 09:06

@crixus 18:46
ja het was best koud gisteravond.
Over het Nos Journaal: m.i. is de praktijk dat veel mensen 's avonds even het Nos Journaal kijken om weer op de hoogte te raken van wat er die dag gebeurt is. Vroeger was dit ws. nog sterker dan nu, want toen had je maar 2 of 3 netten. Hetzelfde geldt m.i. ook voor Nova, als je wat meer achtergrond informatie wilde en wat dieper op de zaak in kon gaan, keek je naar Nova.
Nova is van Nps en Vara, ik heb even enkele regels over de Nps gekopieerdhttp://www.cvdm.nl/pages/regelgeving.asp?m=w&ID=23: (met dank voor de link).
"1. De Nederlandse Programma Stichting verzorgt een programma dat bestaat uit onderdelen die voorzien in de bevrediging van IN HET VOLK levende maatschappelijke, culturele, godsdienstige of geestelijke behoeften,..."
Kijk Nps hoord naar het volk te luisteren, en zich NIET te laten leiden door de politieke voorkeur van de medewekers. Dat is wat er m.i. staat.
Voor de NOS geldt m.i. hetzelfde: de NOS is er voor "het volk" niet andersom.
Samenvattend: er staat m.i. nergens dat er bepaalde meningen of bevolkingsgroepen MEER vertegenwoordigt moeten worden. Dus voor mevr. van der Laan genoeg handvatten om het zaakje (nps, nos) eens tot een betere afspiegeling van de maatschappij te maken.

Onderbuik | 23-04-06 | 08:58

Vadianoanova, je moet niet zo drammen; De PVDA heette voor die verkiezingen al de Partij van de Allochtonen, omdat ze altijd opzichtig en bovendien tenenkrommend weerzinnwekkend flirten met alles dat bruin is en in het bijzonder de mohammedaan.
Waar heb je uitgehangen de laatste zeg maar twintig jaar? Terrirring.
Laat die bleauw is staan!

Deense Postbode | 23-04-06 | 07:43

Ja het ziet er lekker uit voor NL..... ahum ahum

kruisridder | 23-04-06 | 02:41

Rotterdam... ik d8 aan de landelijke gigantische winst van de PvdA...
Tja, Rotterdam is nu al bevolkt door 55% allochtonen, in de grote steden zullen rond 2015 zo'n 2/3 van de bevolking ook allochtoon zijn.
als je de meeste demografische studies mag geloven dan.
dat ter zijde, zoals gezegd is de doorslaggevende stem LANDELIJK niet van de allochtoon geweest.

Vodianova | 23-04-06 | 02:31

@Vodianova,

Eerst even weten waar je over typt. In Leefbaar Rotterdam was de opkomst ongeveer 50-50.

Houdt in dat van die ene 50% weer 80% stemde op de PvdI.

Stemmers die ik persoonlijk ken zochten doodleuk de lijst af op een naam die enigsinds leek op die van hun etnische afkomst, zonder zich af te vragen waar deze eigenlijk voor stond.

En niet meer typen dat de allochtone stem niet doorslaggevend zou zijn.

Geschnappt ?

bijnagekgevogelte | 23-04-06 | 01:25

@derks,
leer eerst typen peuter...
80% van de arabieren? haha wat een constatering, echt een lachertje.
als je geen onderontwikkelde spruit bent zou je dus eigenlijk dit bedoelen;
van alle allochtone stemmers hebben er 80% PvdA gestemd.
ooit wiskunde gehad?
Nogmaals; de lage opkomst geeft verhoudingsgewijs aan dat de doorslaggevende stem niet de allochtone geweest kan zijn...
kijk, je hebt meer rode appeltjes dan groene appeltjes;
die groene appeltjes gingen lang niet allemaal naar de stembus, maar van de rode appeltjes gingen er juist best veel stemmen.
pffff geschnappt oder was!?

Vodianova | 23-04-06 | 00:23

Ik snap de ophef niet, als moslims meer zeggenschap willen in een partij moeten ze toch ook de normen en waarden ervan accepteren...

@Zeven

Zet de wekker eens enw ordt wakker. Moslims en aanpasse..... en aangezien Bos voor een stem bereid is zijn moeder te laten hoereren omdat hij zo geil is op macht zal dit nog wel een tijdje samengaan.

derks | 23-04-06 | 00:21

@ Vodianova

Je hep ff zittuh slapuh.

80 % van de arabieren stemde pvda en in rottredam een meerderheid cvan de autochtone Leefbaar Rdam. Jij trekt daaruit de conclusie: de allochtone stem zeker niet de doorslaggevende stem was voor de winst van de PvdA.

Waarmee een zinnige discussie met jouw meteen is uitgesloten.

En dit kabinet zit nog maar een zeteltje of 9 onder weer een meerderheid, dusssss

derks | 23-04-06 | 00:13

De opkomst lag bij de allochtonen ver onder het gemiddelde. Ongeveer 37 procent van de allochtone kiezers ging stemmen.

*geeft aan dat de allochtone stem zeker niet de doorslaggevende stem was voor de winst van de PvdA.
de bewering P vd Allochtonen is gewoon banale stemmingmakerij.
men is dit hoere-kabinet gewoon zat en het geloof dat de PvdA nu wel lering uit de vorige rampverkiezing heeft getrokken zijn de 2 redenen voor de omslag.

*verder is het bullshit van die PvdA denk-tank om deze uitspraken te doen, i.p.v te 'ontzuilen' heeft het juist het tegenovergestelde effect.
secularisatie graag!!! verbod op alle partijen met een geloof als grondslag misschien!? lijkt me wel zo'n goed idee...

Vodianova | 22-04-06 | 23:48

Altijd hetzelfde met de PvdA, ze zegt tegen de iedereen wat hij/zij wil horen! Ze moeten opkomen voor wat ze staan (dan verlies je maar een paar zetels, so be it), en niet zomaar ieders belangen behartigen! Ik kan ook tegen iedereen gaan zeggen wat hij/zij wil horen, maar wat als je de grootste partij van Nederland bent... Wat dan, proberen al die (onmogelijke) beloftes na te komen?

Thank you, I rest my case!

Eigen Stijl | 22-04-06 | 22:26

Och, laat de PvdA maar de Moslim Zuil van de toekomst worden, veilige gedachte, doen ze ook mee met het Haagse spelletje inclusief eindeloze discussies, splitsingen en een hoop blahblahblah...
Gefahr bekannt, Gefahr gebannt.

Levereter | 22-04-06 | 21:37

een schande voor links

argh | 22-04-06 | 20:50

ZonderNaam 22-04-06 @ 12:46 *LOL*
Hét bewijs dat het socialisme morsdeaud is.
colonnecinco 22-04-06 @ 19:39
Klopt. Hij is nu voor het eerst verplicht geweest een poging tot communicatie te wagen met een deelraadslid (= half analfabete schotelbezitter uit 020-west). Shocking voor ons handtasje zég!!!

brrkah | 22-04-06 | 20:20

Nu zal de PvdA erachter komen dat moslims überhaupt niet willen discussiëren.
Moslims willen dat er gebeurt wat zij zeggen of anders ..... boem!
-
Ze zullen ook merken dat voor moslims democratie betekent dat de imam tijdens het vrijdaggebed de kiezers beveelt op wie ze moeten stemmen.
Zo is de PvdA immers ook aan hun pyrrusoverwinning gekomen.
Woutertje, ga er maar niet vanuit dat je nog lang op je plek zit.
Je "kiezers" willen nu een van hun op dat plekje komt... en in NL geldt "de meeste stemmen gelden"...... Auf wienerschnitzel, Woutertje !
Tja, dat heb je als je dit land voor een paar stemmen probeert te verkopen.
-
De autochtone PvdA stemmer moest ook eens nadenken of hij/zij een door moslims geregeert land kent dat geen dictatuur is.
Waar andere geloven geaccepteerd worden.
Waar ze ook maar iets van een sociale regeling kennen.
-
Kijk ook eens of je een moslim land kent die moderne medische faciliteiten heeft die NIET door westerse, niet-moslims, is gebouwd en wordt onderhouden.
Moeilijk hè ?
-
Dit is dus wat jullie PvdA ook met Nederland van plan is.... en dat alleen maar voor een paar stemmen zodat de huidige partijtop zijn fijne en goed betaalde baantje kan houden.
-
Toegegeven, Groen Links wil dit ook, maar dat zijn hoofdzakelijk nog naïve studenten.
Die hebben tenminste nog het excuus van jeugdige naïviteit en gebrek aan levenservaring.

Moi | 22-04-06 | 19:41

Op de Nieuwendammerdijk van Wout for Christ wonen geen allochtonen

colonnecinco | 22-04-06 | 19:39

@bottehond
Die gangbang met SD (meer SM in mijn ogen) sla ik liever over. Bedankt voor het aanbod. Ik zie de video vast wel verschijnen op Geenstijl.
Voor een gangbang met dat Deense mokkel -dat is opgepakt voor wangedrag in een Martinair vliegtuig- ben ik wel te porren. Dat ze giftig werd van de Martinair service kan ik mij goed voorstellen. Ik vloog 1x met ze. Doe ik niet meer tenzij Martinair mijn enige optie is.

Haarlemmerolie | 22-04-06 | 19:19

@CoJoNes 22-04-06 @ 19:08:
Ah... dus de vrijwilligers om de fysieke handtekeningen te jagen kunnen zich alvast gaan melden bij de lijstgeenstijl op de google mail.... Wat staat er trouwens is de kieswet tegenswoordigs? Is een online petitie ook rechtsgeldig? Dat zou een boel papieren kul schelen.
Overigens, ken je nog een leuke vastgoedmakelaar die de borgsom kan storten bij de kiescommissie? Ze moeten eerst een paar honderd, en dan een iets van 12.000 kudo's hebben. Dat krijgt 'ie wel weer terug als we een deel van de kiesdrempel halen. Sjoerd Kooistra bellen?

crixus | 22-04-06 | 19:14

@crixus 22-04-06 @ 18:46
Ik heb de aanvraagformulieren op de post gedaan. Het grote handtekeningen verzamelen kan volgende week een aanvang nemen

CoJoNes | 22-04-06 | 19:08

@onderbuik

Je kan ook zeggen dat het bijzonder knap is van geweest van links dat ze zo de media, de rechterlijke macht, de ambtenarij etc. hebben weten vol te plempen met hun eigen dramfiguren, die menen dat ze ons geweten moeten zijn en zichzelf en hun zielige meninkjes vereenzelvigen met "de maatschappij", terwijl ze sinds 1970 er van 36 jaar maar 13 in de regering hebben gezeten. Daarom is het de vvd en cda nog zwaarder aan te rekenen, want zij hebben er voor gezorgd dat in ons land een rechtse politiek onmogelijk is gemaakt en mensen met een rechtse mening outcasts zijn geworden.
Ik loop de laatste jaren wel demonstratief weg uit vergaderingen, als collega's een linkse mening verkondigen op een manier die veronderstelt dat iedereen zo'n mening zou moeten hebben en dat zo'n mening eigenlijk de enige goede mening is. Bovendien mijdt ik vergaderingen waarop ik verwacht dat deze meningen gespuid gaan worden en als mij gevraagd waarom dan zeg ik het ook onverbloemd. Dat is in ieder geval nog de verdienste van Pim Fortuijn geweest, want voor die tijd zou ik zeker ontslagen of weggepest zijn. By the way: Ik werk in een van bovengenoemde sectoren.

duimdrop | 22-04-06 | 18:59

@Onderbuik 22-04-06 @ 18:26:
Het zonnetje is weg van het balkonnetje, dus het trekt wat koud op nu... Ben maar weer naar binnen gegaan met m'n blikje Lidl-bier.
Daar heb je wel gelijk in meneer Onderbuik, maar je hoeft natuurlijk ook niet naar Nova te kijken. Ik heb nog nooit iemand om kwart over tien aan de deur gehad om te kijken of ik mijn TV wel op 3 had staan. Ik heb wel eens zo'n idioot aan de deur gehad om te kijken of ik SBS6 wel op 6 had in plaats van 38. Ik bedoel maar!
Je hoeft niet naar de NOS te kijken. Het valt me overigens op dat het meerendeel van het klootjesvolk dat De Partij van de Allochtonen zegt de stemmen ook in meerderheid naar dat Luxemburgse Kul-kanaal op 4 koekeloert. Dus het is allemaal wel iets genuanceerder.
Ja, ik weet wat je gaat zeggen, dat de publieke omroep neutraal moet zijn etc etc etc, die plaat heb je al 100.000x afgedraaid, en dat ben ik met je eens. Maar, de mediawet zegt niks over neutraliteit van de zendgemachtigde integendeel. Volgens de mediawet moet een zendgemachtigde (ook de ledenloze) een maatschappelijke, culturele of religieuze stroming vertegenwoordigen. Dat is natuurlijk peop, en kudt met peeren en moet weg, maar zo zit het nu eenmaal. Dus dan kun je schelden tot je een ons weegt, of je kunt een partij steunen die de mediawet op de helling wil. Dus niet CDA! Het rare is, bij de PvdA staat de mediawet veel meer ter discussie dan bij de rechtse partijen.
Enfin... het beste is natuurlijk de lijst GS.

crixus | 22-04-06 | 18:46

@crixus
Zon? Waar...

El PiS | 22-04-06 | 18:34

@crixus
hondje is uitgeweest...
ja maar op internet kun je zelf bepalen welke site je kiest, en ben je niet afhankelijk van een soort Nos Journaal of Nova etc. voor je algemene informatie, als je geen krant hebt, zoals volgens mij redelijk veel mensen.

Onderbuik | 22-04-06 | 18:26

Hierbij alvast een item voor de verkiezingen van 2008 (het kabinet Bos valt in het eerste jaar)

"Wilhelmus van Nassau ben ick van Duitschen bloed."

Dat deel van het volkslied klopt voor het overgrote deel van de PvdA kiezers niet dus wordt een van onderwerpen het aanpassen van het Nederlands volkslied.

Roberto Fransisco | 22-04-06 | 18:24

@Onderbuik 22-04-06 @ 18:01:
Nou............. Het aantal grote bekken op GS is ook wel groot hoor. Ik noem geen namen verder....

*Gaat ook even naar buiten, in het voorjaarszonnetje zitten.*

crixus | 22-04-06 | 18:05

zo ff een hondje uitlaten...

Onderbuik | 22-04-06 | 18:02

toevoeging:
maar het bekende spreekwoord luidt: "al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald haar wel...". En een onderdeel van die waarheid komt via internet, want daar heerst niet het recht van de grootste bek, maar is iedereen gelijkwaardig.

Onderbuik | 22-04-06 | 18:01

@bottehand
en dat allemaal dankzij het feit dat rooien brutaal zijn en een grote bek hebben, die ze al decennia lang laten horen in de media. Niet alleen bij de Vara helaas, (want daar horen ze) maar ook bij de NPS, NOS, IKON, het lijkt hier $%^&*#@$ wel de voormalige USSR waarbij je stelselmatig objektieve berichtgeving onthouden wordt!

Onderbuik | 22-04-06 | 17:58

Overigens komt het nogal kolderiek over: "herstel van de religieuze inspirantie van de partij." Hoezo? Religieus is die partij nooit geweest en ook niet religieus geinspireerd. Een somsgehoorde theorie is dat slinx heel goed weet dat het in feite geen bestaansrecht meer heeft, na de verheffing van de arrebeiers zochten de rooien naarstig naar andere gedepriveerde groepen. Na de vrouwen volgden eerst de vluchtlingen. Nu die er niet meer zijn zoekt de BV pvda nieuwe "slachtoffers" en meent ze gevonden te hebben in de allochtonen. Vandaar de hetze tegen LR en Rita Verdonk. Da's alleen maar om de nieuwe doelgroep te pleasen. Gezien de gedachten van de pvda in deze post zou je bijna gaan denken dat er sprake is van onvervalst revanchisme á la Van Speyck: "Dan liever de lucht in." Ze hebben nooit kunnen bereiken wat hen voor ogen stond, alle experimenten (onderwijs, ontwikkelingshulp, de multicultiramp) zijn op een catastofe uitgedraaid. Niet raar opkijken als ze, voordat de laatste sjekrokerT het licht uit doet, het land nog een stukje verder richting de afgrond duwen.

bottehond | 22-04-06 | 17:54

De pvda zal in bittere ontkenning ten onder gaan.

Jan Passant | 22-04-06 | 17:48

Ontwaakt, gheytebeffers der aarde!
Ontwaakt, verdoemde in hongers sfeer!
Onreedlijk willen stroomt over de aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Sterft, gij oude Europeanen en Amerikanen!
Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten,
Begeerte heeft ons aangeraakt!
refrein:
Mujaheddin, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en De Mohammedane
Zal morgen heersen op aard.
De staat verdrukt, haar wet gelogen,
De Westerling leeft goddeloos voort;
Tot merg en been wordt de moslim uitgezogen
En zijn recht is een ijdel woord
Wij zijn het moe naar anderer wil te leven;
Broeders hoort hoe gelijkheid spreekt:
Geen recht, waar plicht is opgeheven,
Geen plicht, leert zij, waar recht ontbreekt.
De heerschers door duivelse listen
Bedwelmen ons met bloedigen damp.
Mujaheddine, strijdt niet meer voor anderer twisten,
Breekt de rijen! Hier is uw kamp!
Gij die ons tot helden wilt maken,
O, barbaren, denkt wat ge doet;
Wij hebben waap'nen hen te raken,

bottehond | 22-04-06 | 17:47

Ik snap de ophef niet, als moslims meer zeggenschap willen in een partij moeten ze toch ook de normen en waarden ervan accepteren...

Zeven | 22-04-06 | 17:47

bos moet helemaal geen onervaren nieuwelingen c.q. schapenneuqers als bestuurders in zijn partij .. idd wie wel :P .. kijk als je bos eruit lult dan heb je kans .. maar anders houdt ie je mooi op afstand ...

Draaitafel Demagoog | 22-04-06 | 17:46

Die vuist is ook out; dat moeten twee zwaarden worden.
Hoewel een bommetje met zo'n lontje ook wel toepasselijk zou zijn.

Deense Postbode | 22-04-06 | 17:45

De internationale zal ook aangepast moeten worden. Melodie kan behouden blijven. Titel: De Mohammedane. En de tekst moet natuurlijk over het komende wereldkalifaat gaan en over de heldendaden van Mohammed (wtc).

Barbapoeppa | 22-04-06 | 17:26

@bennie hellemaal tof
het zou me ook niet verbazen dat Wouter Bos het leuk vind om zijn christelijke frustraties t.a.v. het CDA te botvieren. Alleen hij vergeet dat de Moslims aanmerkelijk minder aardig en tolerant zijn dan christenen in Nederland. Dus ik wens hem veel succes, de landverrader.

Onderbuik | 22-04-06 | 17:25

Het wordt tijd dat wow ter bos eens gewoon toegeeft dat hij het gat in de markt heeft gezien. Wow komt uit het bedrijfsleven en is gewend rekensommetjes te maken. Geen links of rechts gedoe, gewoon uitrekenen hoeveel vliegende tapijten er zijn, en daarbij de niederlenders optellen die na alles wat er is gebeurd nog steeds falikant achter die tapijten staan.

En aan de andere kant niederlenders met 1 kind ( of geen 1 )

Laat dit sopje 20 jaar doorkoken, succes gegarandeerd.

bennie helemaal tof | 22-04-06 | 17:13

hier bv Kees Driehuis www.sp.nl/nieuws/tribune/200508/interv... Hij was/is volgens mij voorzitter van de NPS, en tevens Vara man.
Vorige week liet hij zich in zijn programma " Per seconde wijzer" nog laatdunkend uit over de regering. De kandicaat was het niet eens met Driethuis zijn uitspraak, waarop Kees Driehuis heel snel uitbracht: of laat je je er niet over uit.
Juist DÁT soort dingen zijn m.i. o zo verraderlijk.

Onderbuik | 22-04-06 | 17:13

@bottehond 22-04-06 @ 15:40
helemaal eens met je reaguursel betreffende de linkse beeldvorming waarmee we ongevraagd overspoeld worden.
Weet je wat het gekke is: linkse mensen (bv Kees Driehuis, Joost Zwagermans, en ik vermoed ook het duo Witteman en van Dam) zeggen, of liever gezegd: VRAGEN zich dan hardop af: wat is er zo links aan bv nova).
Er zijn m.i. 2 mogelijkheden: of ze weten het écht niet, of ze spelen dat ze het niet weten, en dat betekent dat ze tamelijk slechte mensen zijn. Voorlopig houd ik het op dat (sommige) het echt niet door hebben.

Onderbuik | 22-04-06 | 17:10

@CoJoNes 22-04-06 @ 16:57:
Wij noemen Dijksma thuis het liefst niet.

crixus | 22-04-06 | 17:05

De Bier: De band uit Hardenberg heette Altar, hun debuutalbum heette Youth Against Christ. Compleet met shirts met Godverdomme op de mouw. Mijn ouders waren not amused.

Der Gröfaz | 22-04-06 | 17:03

Overigens zijn we een handtekeningenaksie begonnen om Sjjhhharon weer toegang tot het strand van Zandvoort te laten krijgen. Vorig seizoen heeft ze een beachban gekregen, nadat Greenpeace tot 4 (vier!) maal toe had gepoogd Sjharron terug in zee te rollen.

bottehond | 22-04-06 | 17:03

geen gelul over dat afzichtelijke vette varken van een dijxma zo vlak voor het eten
tyylitön! 22-04-06 @ 16:59

Too kinky voor je?

"ambtelijke maakbaarheidsevangelisten"
tyylitön!

Briljant!

bottehond | 22-04-06 | 17:01

Partij v.d. Allochtonen is nog teveel eer voor dat clubje van de ambtelijke maakbaarheidsevangelisten. Partij v.d. Arabieren dekt de lading een heel eind beter.

@bottehond 22-04-06 @ 16:47
geen gelul over dat afzichtelijke vette varken van een dijxma zo vlak voor het eten

tyylitön! | 22-04-06 | 16:59

Wij noemen Sharon Dijksma thuis altijd liefkozend 'Het Nijlpaard'.

CoJoNes | 22-04-06 | 16:57

Haarlemmerolie 22-04-06 @ 16:34

Je bent me voor met je correctie (die sjhaaaaron rondom ook zou kunnen gebruiken ), waarvoor dank. Wellicht ben je niet op de hoogte van het bestaan van "het K(!)omittee ter Bevordering van Gangbangs met Shjjjjaron Dijxma, waarvan ik voorzitter ben. Voor de lentegengbeng heb ik nog enkele vrijkaartjes beschikbaar voor GS-ers. Interesse?

bottehond | 22-04-06 | 16:47

@CoJoNes
Bedankt voor de tip.

Romanus | 22-04-06 | 16:46

Correctie op hierboven. Ik bedenk mij net dat dat PvdA wicht Sharon Dijksma heet... herstel dus.

Haarlemmerolie | 22-04-06 | 16:34

Een raszuivere Rooie wist mij een poosje geleden te melden dat soosjalisten -de PvdA in het bijzonder- tegen Kroeg Kerk en Kapitaal zijn. Laat Wouterkabouter dat maar eens uitleggen.
Al kan ik niet zeggen dat ik het erg zou vinden als al die sjekrokende Marxistisch Leninistisch Feministische types voortaan in een burka over straat lopen. Zeg nou eerlijk wat is mooier: Sjaron Dijkstra zonder burka, of Met?...

Haarlemmerolie | 22-04-06 | 16:33

@Romanus
Toevallig heeft Bernadette de Wit net dat artikel vertaald en op Frontaal Naakt gepubliceerd. Leest wellicht ietwat makkelijker weg, dus bij dezen ook even die link. www.peterbreedveld.com/archives/000004...

CoJoNes | 22-04-06 | 16:13

Elke dag vind ik het weer opvallend, dat er in de NL staatsmedia zelden of nooit een bericht voorkomt over de multicul wantoestanden elders in Europa, zoals bv. Duitsland, Belgie of Zweden. En ook dat je zelden iets hoort over belangwekkende publicaties in de media van die landen t.a.v. dit onderwerp.
Daarom hier een link naar een m.i. belangwekkend artikel in Der Spiegel:

service.spiegel.de/cache/international...

Romanus | 22-04-06 | 15:49

ZonderNaam 22-04-06 @ 12:46

{religie opium voor de massa }

Nope. Marx zei: Religie is de opium VAN het volk. Een heel groot verschil.

Roberto Francisco@

"Toch wel humor dat de meest conservatieve mensen in de samenleving stemmen op een partij die zichzelf progressief noemt"

Ik heb het al zo vaak gezegd, maar het schijnt maar langzaam door te dringen in zowel jargon als de hoofden van mensen:
De slinkse partijen, PvdA voorop, ZIJN het establishment van onze tijd. Gisteren gaven berend en van slurp eindelijk toe dat zowel zij als hun collegae hoernalisten links zijn. Ergo: de media in handen van slinx; het overgrote deel van de ambtenaren: slinx; een groot deel van de rechterlijke macht: slinx; het leeuwendeel van onderwijzend NL: slinx; vrijwel alle NL NGO's : slinx. Ons tijdsgewricht vraagt daarom om een soort "burgerlijke revolutie" waarin de sleutelposities in het land terugveroverd worden op het huidige establishemt. Precies om die reden gaat Rita het erg goed doen: common sense moet weer leidend worden in NL.
Weg met het establishment!!

bottehond | 22-04-06 | 15:40

65 jaar geleden liet van alle partijen ook de SDAP (= voorloper van de PVDA)zich het gemakkelijkste gelijkschakelen door de nationaalsocialisten, inclusief alle aan haar gelieerde clubjes als de VARA, NVV, Arbeiderpers en AJC.
Wie kijkt er vreemd van op dat dat nu weer gebeurd door de moslimfascisten?

duimdrop | 22-04-06 | 15:26

@CoJoNes 14:21
Ik heb het ook gehoord in Kamerbreed op de staatsradio vanmorgen. Walgelijk, hoe die fascistoide PvdA-lui elk kansje mis-/gebruiken om Mw. Verdonk en het kabinet onderuit te halen. Nu was het die Van Deijsselbloem, maar meestal is het die Klaas de Vries, alias Stalin. Inderdaad over onderbuik en xenofilie gesproken. Kun je nagaan hoe groot de angst bij links is. Ze willen bloed zien en zo snel mogelijk verkiezingen, zodat de Verdonk-, Wilders- en Pastoorseffecten niet voldoende kunnen rijpen.

Romanus | 22-04-06 | 15:24

@Vossie 22-04-06 @ 15:18
"hoe meer ik straks op hem ga stemmen"

Jij bent gemachtigd om te stemmen voor de hele familie Vossie begrijp ik hieruit?

Aussie | 22-04-06 | 15:23

hoe meer er op geenstijl over wouter bos gezeken wordt, hoe meer ik straks op hem ga stemmen

Vossie | 22-04-06 | 15:18

Ik snap zowiezo niet dat no-slims op de (goddeloze) pvda stemmen.

braadlap | 22-04-06 | 15:15

@Aussie
Dan te bedenken, dat de PvdA altijd de mond vol heeft over 'onderbuik' gevoelens. Valt het citeren uit een geheim rapport, met als enige doel een concurrerend politica te schaden, niet onder het oproepen van 'onderbuikgevoelens'? Links heeft toch ook een onderbuik?
Hypocriete opportunisten zijn het, gelukkig met een gigantisch probleem binnen de iegen gelederen.

CoJoNes | 22-04-06 | 14:21

Komop, we gaan zondag allemaal op de relitoer. Gezellig met W. Bos, inclusief witte boord, discussieren over de overduidelijk religieuze achtergrond van de PvdA. Hosti, iemand? (Ben er nooit achter gekomen wat het moslim-equivalent van de hosti is, maar ik doe een on-PCe gooi: gewijde kebab?)

Xixulon Gralgrathor | 22-04-06 | 14:17

Over 20 jaar voert de Pvda de doodstraf op homoseksualiteit in.

Pannie | 22-04-06 | 14:16

Als visionair zag ik dit 20 jaar geleden in Den Haag al helemaal fout gaan. De PvdA is de ideale partij om te infiltreren en, om te beginnen met de grote steden, de zaken helemaal naar de allochtone hand te zetten. Nederland gaat een heel ander land worden.
Overigens heb ik helemaal geen hekel aan buitenlanders. Maar ik neem waar & verwonder mij.
Het bier begint te werken.

Dirrek | 22-04-06 | 14:15

Onderbuik, Geloof jij Bos? Woehaha, ik zei toch: zwaar gevaarlijke sekte; kijk maar hoe snel je bent gehersenspoeld.
Ik heb er een familielid bijzitten, en weet precies waar ik het over heb helaas. Die meid zit er al bij vanaf haar jeugd en is er nooit meer van los gekomen. Compleet geschifte lui, die de mens niet meer zien staan en de hele dag 'helleloeja prees de loordt' roepen. En werken heau maar natuurlijk.

Deense Postbode | 22-04-06 | 14:10

Toch wel humor dat de meest conservatieve mensen in de samenleving stemmen op een partij die zichzelf progressief noemt. Ligt dat aan de partij of aan de mensen die er op stemmen?

Roberto Fransisco | 22-04-06 | 14:07

Hoezo zijn er discussies nodig over homosexualiteit, gelijkwaardigheid van man en vrouw, scheiding tussen kerk en staat etc. etc? Die zaken staan toch allemaal al vast?

Over zulke zaken hoort nit geduscussieerd te worden, als je het er niet mee eens bent, rot je toch op naar het apenland waar je ((groot)ouders) vandaan bent (zijn) gekomen?

Mujahid | 22-04-06 | 14:03

heerlijk hiero, al die expliciteit; maarre 'blaffende honden bijten niet', razende rita, regeert niet!

markm | 22-04-06 | 13:58

Partij voor de Apartheid.

Dan roep ik alle autochtone PvdA stemmers of op de SP of Pastoors te stemmen en aanhangers van klaas de vries zich te verhangen.

solidstate | 22-04-06 | 13:55

Deense Postbode 22-04-06 @ 13:40
valt wel mee hoor, volgnes Bos was het een vrolijke boel daar, hij zal er i.i.g. nog met weemoed aan terugdenken als hij morrend zijn hoofddoek (hoe heet zo'n ding voor mannen eigenlijk) om gaat doen, over een paar jaar of eerder.

Onderbuik | 22-04-06 | 13:50

Rita gaat het voor elkaar krijgen hoor ,de VVD blijft groeien dus weg met dat rooie tuig !

Salvatore Riina | 22-04-06 | 13:49

@Deense Postbode
Daarom was het erg mooi dat een black metal band uit het zwaar gereformeerde Hardenberg en gramsbergen zich Youth Against Christ noemde. Compleet op de kop staande kruizen. Ze werden nog 1 van de grootsten in hun genre in Nederland ook....

de bier | 22-04-06 | 13:47

Het PVDA promotie team Up With People

Mellorenz | 22-04-06 | 13:41

Youth for Christ is een zwaar gevaarlijke sekte btw.
Nu snap ik die arrogante zweem van zelfgenoegzaamheid wel beter van Wouter Burkabouter. Beeldenstorm op komst bij de Partij van de Afgrond hahaha

Deense Postbode | 22-04-06 | 13:40

uiteraard hoor of zie je hier niets van op de propagandazuil van de pvda (nova, netwerk), die zijn alleen nog maar gericht op het wegen (met het bekende goude schaaltje) van ieder woord wat er wordt uitgesproken door Verdonk

QB (ja die.....) | 22-04-06 | 13:40

Blawahablawa 12.56 Is je straat in de thuis-woestijn al volgebouwd dan?
En doe dan daarna nog even wat irrigeren en sanitair aanleggen, komen wij gezellie 3* p/j bij je op verkansie, met behoud van uitkering.

Deense Postbode | 22-04-06 | 13:36

Rita had gelijk over Kalou. AD van vandaag:

Maar toen de deur dicht ging en de 12 koppen waren geteld was niemand verbaasd over de namen die ontbraken. Met die van Salomon Kalou als meest in het oog springende.

,,Ik ben blij dat de groep vannacht onderling heeft gesproken,?? zei Erwin Koeman gistermiddag. ,,Dat daar niet iedereen bij was, wekte ook bij mij geen verbazing. Wie écht hart voor de zaak heeft zat er. En de spelers die er waren voelen het als hun morele verplichting om morgen in de return nog één keer alles te geven. Al was het maar als signaal naar ons hondstrouwe publiek.??

Het komt er goedbeschouwd op neer dat vanuit de spelersgroep nu het vertrouwen in Kalou is opgezegd. Zowat iedereen bij Feyenoord (tot voorzitter Jorien van den Herik aan toe) is al in gesprek gegaan met de Ivoriaan van wie maar niemand hoogte krijgt. Dat Kalou zo onverbeterlijk in zichzelf blijft gekeerd, is een probleem. Zeker ook in relatie tot zijn invloed op andere jonge talenten die nieuw bij de groep komen. Zij beschouwen Kalou?s houding al snel als de norm. Wat dat betreft is het in de groep als zéér positief ervaren dat Jonathan De Guzman donderdagnacht bleef zitten om mee te praten.

Der Gröfaz | 22-04-06 | 13:35

Dat licht zal dus tot in de eeuwigheid blijven branden. De laatste rooie heeft de partij begin jaren 90 al verlaten. Bovendien heeft de roode vaandelvolger zijn sociale gedrag altijd beperkt weten te houden tot de interactie tussen de sterke schouders en zijn eigen knip. Een lichtknopje buitenshuis bedienen, hoe durf je het te vragen.

ventus_aqualis | 22-04-06 | 13:35

@CoJoNes
het is alleen een ongelijke strijd: 80% moslims ongeveer tegen 20% socialisten... je zou nog bijna medelijden krijgen met die linkse rakkers... het zijn wel ónze linkse rakkers...!

Onderbuik | 22-04-06 | 13:34

als ze maar geen bussen op gaan blazen straks om hun standpunten kenbaar te maken

Mellorenz | 22-04-06 | 13:32

@Barbapoeppa 22-04-06 @ 13:28
Goed, dan heb je een afspiegeling van de politieke voorkeur, maar zoals we allebei weten, is het voor de Nederlandse kiezer veel interessanter om te schurken tegen ideologien. Dus.... Leuk idee, maar kansloos.

CoJoNes | 22-04-06 | 13:32

Eigenlijk dient er een partij te komen waar de linker en middenvleugel van de VVD, het complete CDA en het niet islamitische gedeelte van de PvdA in op kunnen gaan. Voor linkse elitaire grachtengordeldieren en wannabeeterroristjes heb je dan GL. De echte diehardsocialisten kunnen bij de SP terecht. Er zou naar mijn meninger nog een onversneden rechtse partij moeten komen waar politici als Wilders en Pastors in thuishoren. Misschien kan datgene wat nu aan het rommelen is aan de laatste restjes van het sociaal democratisch gehalte van de PvdA zich aansluiten bij de PAN. Schuif de Christenunie en de SGP in elkaar. En zie je hebt een werkelijke afspiegeling van de politieke voorkeur van Nederland.

Barbapoeppa | 22-04-06 | 13:28

Dit wordt een zeer interessante danse macabre van de PvdA, stelling nemen tegen de typische islam-dogma's die lijnrecht tegenover de socialistische dogma's staan, zonder een van beide partijen af te stoten.
Voorwaar een 'hels' karwei, gedoemd om te mislukken met slachtoffers in beide kampen.

CoJoNes | 22-04-06 | 13:26

GheileBouhremann 22-04-06 @ 13:16
we zullen zien, ik persoonlijk heb het niet zo op Wouter Bos.

Onderbuik | 22-04-06 | 13:23

De linkse kerk, wel vijf keer per dag met de neuzen naar het oosten graag

Mellorenz | 22-04-06 | 13:22

@BigGayAllah 22-04-06 @ 13:13
k weet een leuke combinatie. Importhuwelijken met een Nederlands sfeertje zijn prima te vieren in Orange County in Kemer (Turkije)
www.orangecounty.nl/

Roberto Fransisco | 22-04-06 | 13:20

@BigGayAllah 22-04-06 @ 13:13
Wat is er mis met de 013...

da wizard | 22-04-06 | 13:17

@onderbuik 13:02: Uruzgan was ook geen probleem. En ik meen me te herinneren dat Bos zelf een weekje of wat geleden problemen met de nieuwe aanwas van leden met een niet Westerse achtergrond als "lastig" heeft aangekaart.

GheileBouhremann | 22-04-06 | 13:16

Dit wordt nog een selffullfilling prophecy; kwestie van tijd dat bij een interne stemming officieel besloten wordt dat het "Arbeid" inderdaad vervangen gaat worden door "Allochtonen". En Wouter kabouter wordt dan verplicht tot het dragen van een djalabba -of hoe zon ding maar mag heten-, zijn vrouw mag niet meer werken en moet in een burka achter de geraniums zitten.

BitchSuperSoaker | 22-04-06 | 13:15

Hier zijn de eerste eisen al:
www.brabantsdagblad.nl/regios/tilburg/...

de turkse gemeenschap eist een feestzaal, toegang alleen voor turken, de belastingbetaler (de niet-turken) moeten het gaan betalen..

de feestzaal is nodig om de import-bruidjes in te wijden

een mooi voorbeeld van cliëntelisme dus

BigGayAllah | 22-04-06 | 13:13

Ja Rita mijn stem heb je, door al dat kontegedraai door de PvdA.
NIET LINKS NIET RECHTS MAAR RECHT(S) DOOR ZEE

Dj. Ango | 22-04-06 | 13:10

-edit: spamhoerrrrr

BigGayAllah | 22-04-06 | 13:08

Als je binnen een partij wat wilt veranderen moet je lid worden en op vergaderingen komen, zie ik nog niet zo snel gebeuren bij 90% van alle mensen...

da wizard | 22-04-06 | 13:08

nederlanders worden vanzelf wakker en zullen massaal de linkse lente inruilen voor een rechtse zomer............. doeiiiiiiii Woutert

Fatwabuster | 22-04-06 | 13:03

@GheileBouhremann
ik denk dat Bos niet naar Iran dúrft, en nu hij nieuwe vrienden in zijn achterban heeft, al helemaal niet.

Onderbuik | 22-04-06 | 13:02

"Hij sluit uit dat opvattingen over homoseksualiteit of gelijkheid van mannen en vrouwen ter discussie komen te staan door de achtergrond van allochtonen in de partij."

Oh? Is de PvdA dan al om? Of wordt de islamieten de mond gesnoerd?

TRS | 22-04-06 | 13:01

" Bos zelf zegt dat hij gelooft in religie als bron van moraal. "

Oh ja joh? Wordt nu toch echt nieuwsgierig naar zijn morele opvattingen.
Komt er dan nu een PvdA / CDA /CU / SGP coalitie?

TRS | 22-04-06 | 12:59

De PvdA wordt geassimileerd door de islam. Resistance is futile.

Barbapoeppa | 22-04-06 | 12:59

Komt Rita toch nog op die 40 zetels

TRS | 22-04-06 | 12:57

Nee, niet de PvdA...! Ik krijg nu al zo heel veel euri per maand gratis om te verkwisten omdat ik zielig ben. Straks weet ik helemaal niet meer hoe ik al die uitkeringen op moet krijgen. Op een gegeven moment heb je wel genoeg plasma's aan de muur en vuurwerk gekocht van de zorgtoeslag.

blawablawa | 22-04-06 | 12:56

@independ
je doet net of de allochtonen zielig zijn.

Onderbuik | 22-04-06 | 12:54

Partij van de Arrogantie, Volkspartij voor Vrijheid en Schizofrenie, ik zie weinig verschil, maar misschien komt het nog.....

gevallenverstand | 22-04-06 | 12:50

En die ouwe Marx zijn hele leven maar preken dat religie opium voor de massa was. Gelukkig is niks opportunistisch de socialist vreemd.

ZonderNaam | 22-04-06 | 12:46

Ik vind het ook heerlijk dat de PvdA aan de macht komt. Aangezien ik toch lekker in Letland zit, kan ik dan mooi hier royaal leven op een Nederlandse uitkering. Prachtig!!!

Euroboerrrt | 22-04-06 | 12:45

Heerlijk dat de PVDA aan de macht komt, Ik kan niet wachten tot we weer mogen stemmen. Dankzij al die stemmerij makers op oa geenstijl worden de allochtonen gewoon verplicht om op PVDA te stemmen. Ik zie al een rooskleurige toekomst.

independ | 22-04-06 | 12:42

Ehh, Woutertje zelf zat voorheen bij de Youth for Christ. Dat beangstigt me nog veel meer. Diepgelovige christen nepsocialisten zoals Blair zijn veel gevaarlijker dan de gemiddelde Abouttaleb. Ik twijfel er geen seconde aan dat een kabinet Bos met veel vreugde mee gaat doen aan de aankomende gezellige kruistocht in Iran.

GheileBouhremann | 22-04-06 | 12:39

Stemt Koekoek! Stemt allen Boerenpartij! Voor een rechtgeaard vaderland!

Euroboerrrt | 22-04-06 | 12:39

@Dj. Ango 22-04-06 @ 12:31
ja dat is de kern van de laffe pvda aard. net zo lang wachten met het hebben van een mening totdat je weet wat de meerderheid wil horen en dan dat ook vinden.

zuurkool | 22-04-06 | 12:37

ik wens de pvda veel succes met het verspreiden van hun verlichte dogma's (abortus, homosensueel, kapokjes, enz, enz.) ze zullen de christenhonden nog missen, die waren veel vriendelijker.

Onderbuik | 22-04-06 | 12:37

@ Fuck That 22-04-06 @ 12:30
Spamhoer !

NoClass24 | 22-04-06 | 12:36

als Imam zegt: PvdA.... ies Pvda !!

Tilbostan | 22-04-06 | 12:36

politiek is als de natuur eten en gegeten worden

speurneus | 22-04-06 | 12:36

Waarom stemmen ze dan PvdA terwijl deze voor abortus e.d. is?

Ouwe | 22-04-06 | 12:34

wat voor bospaddo's heeft woutertje gerookt ?

harry de leipe | 22-04-06 | 12:34

Waarom uberhaupt op PVDA stemmen dan ben je sowieso al niet goed wijs.
Staan altijd maar te dubben over bij wie ze liever willen.

Dj. Ango | 22-04-06 | 12:31

geen autochtoon die straks nog op de pvda gaat stemmen

gordon99 | 22-04-06 | 12:29

tegen homos zijn, maar wel op wouter de boslimkabouter stemmen... lekker hypocriet

zuurkool | 22-04-06 | 12:27

Ik ga denk ik maar op het vrouwmensch met de grootste borsten stemmen.

Harige Bangmaker | 22-04-06 | 12:24

-weggejorist-

Opa-Buiswater | 22-04-06 | 12:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken