Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Diesel al bijna lekker schoon

lexiiii.jpgNog even en de uitlaatgassen van auto's met dieselmotoren zijn écht gezond! De ANWB heeft een milieurapportage opgesteld waarbij elke automobiel milieupunten krijgt. Hoe viezer, hoe minder punten. Hoe schoner, hoe meer punten. Bovenaan staan uiteraard de Prius en de Civic Hybrid. Maar op de derde plaats staat al een diesel, de VW Passat 1.9 TDI BlueMotion. En op de vierde plaats staat een Skoda Octavia diesel. Het volledige rapport staat op deze plek en hier als pdf. Sowieso opmerkelijke resultaten. Want een gemiddelde BMW, Audi of Lexus scoort -relatief- al beter dan een gemiddelde 1.2 Fiat panda op aardgas. Jazeker, met dit monster red je bomen, cavia's en eekhoorntjes. Terwijl je met dit bakkie, dood en verderf zaait in de natuur. Je doet gewoon meer voor het milieu als je rijdt in een Audi R8 dan in zo'n zelfvoldane Citroen C4 -doodvervuiler- Picasso of een Fiat 500. Raar maar waar. Knoop het in uw oren; kudtautootjes zijn schadelijker voor het milieu! Red de wereld, Koop Lexii...

Reaguursels

Inloggen

@ley007: Dank u! Ik ga net zolang door totdat mijn ouwe VW T2 op waterstofgas loopt want ik wil gewoon zonder ontheffing binnen de ring van A'dam kunnen rijden;ik heb helemaal geen zin in nog meer papier en kosten... het is welbegrepen eigenbelang met hopelijk grote sociale en maatschappelijke effecten, voor mij een goede brandstof om op door te gaan, en voor de auto: waterstofgas!

Zie mijn plan op
www.youtube.com/profile?user=plusvisio...

En over de waterstof revolutie:
noorderlicht.vpro.nl/dossiers/11867650...

Wessel Meijer,
Aardappeleter.
(aardappels bij voorkeur gefrituurd op waterstofgas en met een vette kwak mayo)

Wessel Meijer | 28-05-08 | 16:44

@Wessel Meijer: U gaat lekker........:-) vooral doorgaan !!!

ley007 | 28-05-08 | 16:04

Heerlijk schoon die diesel. Nou nog even de literprijs terugbrengen onder de 1 euro per liter. Er gaat al 80% naar de belasting, dus aan 1 euro per liter wordt dan nog genoeg verdient. Dan graaien ze maar wat minder geld.

Megazand | 28-05-08 | 10:31

Mijn Ferrari turbodiesel (met trekhaak, voor de sleurhut) staat er niet eens bij. Schoon is ie el, want ik was hem elke week.

PietjeSpanje | 28-05-08 | 08:45

Lullig maar waar, de Prius is juist de meest vervuilende auto die er is. Alleen het maken en transporteren van de accu’s, de vervuiling die het met zich mee brengt is groot genoeg om tenminste 10 jaar loodhoudende benzine te kunnen gebruiken.

Helaas staat de Bugatti Veyron-16.4 er niet tussen, hij rijdt weliswaar niet op gas, daar kook je immers op, diesel is voor landbouwwerktuigen en aggregaten en kerosine voor vliegtuigen.

Kudt, de Vayron staat er niet tussen!!!

Mois

mois | 28-05-08 | 07:30

@tokkie: ik kan ook een nickname aannemen en een zooitje volslagen verzonnen flauwekul opschrijven. Ik kan je niet echt serieus nemen. Hele volksstammen van geleerden zijn het er over eens dat we de piek in de olievoorraden al gehad hebben. De olie-vraag rijst de pan uit, daarom is er begonnen met een van de meest kostbare en energie-slurpende raffinageprocessen die er zijn: teerzand. Enorme opervlaktes oerbos moeten ook nog eens worden gekapt om bij het teerzand te komen. En hoezo Sovjetunie? Die bestaat al een tijdje niet meer hoor, ik weet niet van welke planeet jij komt, maar Breznjev is ook al een tijdje dood, maar goed, die unie is nu omgevromd tot een van de meest mafiose en ondemocratische kliek van landen op deze aardkloot; als je daar afhankelijk van wordt dan verlang je straks nog met tranen van weemoed terug naar Hirsh-Balin en Co. Overigens heeft men dat in de jaren 60 helemaal niet zo slecht ingeschat; het is nu dus 2008 en de oorlogen om olie zijn evident en dat komt vast en zeker omdat er nog zat olie is? Kom nou! Dacht je nou echt dat de USA miljarden uitgeeft voor een zandbak met olie als de olie overal voor het oprapen lag? Get real en hou op met deze lulkoek of schrijf onder eigen naam en kom met feiten en cijfers.
Mijn tip aan jou: kijk deze 2 VPRO documantaires over de waterstof revolutie:
noorderlicht.vpro.nl/dossiers/11867650...

Wessel Meijer,
Aarappeleter.

Wessel Meijer | 28-05-08 | 01:18

de mens zal nog wel 100 jaar gebruik maken van fossiele brandstoffen
in de jaren 60 zei men dat het in 2000 al afgelopen zou zijn
de voorraden in saudie arabie zijn gigantisch
de voorraden in irak zijn gigantisch
de voorraden in de canadese teervelden zijn alleen al genoeg voor bijna 8 jaar wereldverbruik
de voorraden in de voormalige sovjet unie zijn gigantisch
de allergrootste voorraden zullen tevoorschijn komen wanneer er delen van de poolkappen smelten (=verplaatsen)
dat er delen van de poolkappen verdwijnen is een volledig natuurlijk effect, het gebeurt de hele geschiedenis al
toen groenland werd ondekt was het helemaal groen (vandaar de naam) de vikingen hadden er hun moestuinen
wanneer groenland wit was geweest tijdens de ontdekking had men het vast geen groenland genoemd
al het broeikaseffect gelul is onzin
het is echt volslagen verzonnen flauwekul dat co2 de aarde opwarmt
de mens is nog niet eens verantwoordelijk voor de uitstoot van 4% van de totale co2 op aarde

tokkie | 28-05-08 | 00:56

@WaarDeWindWaait: "zeewater is NIET geschikt om te splitsen naar waterstof want de opgeloste stoffen in zeewater zouden neerslaan op de elektroden die de elektriciteit het water insturen. Na verloop van tijd zou de waterstofproductie dan tot stilstand komen." Las ik net op de VPRO site: noorderlicht.vpro.nl/dossiers/11867650...

Wessel Meijer | 28-05-08 | 00:23

@WaarDeWindWaait: zoetwater uit zeewater halen kost ontzettend veel energie, daarnaast hou je een ingedikte ontzettend zoute pap over die weer teruggepompt wordt in zee, gevolg: alle leven rond de zoutpijp sterft af. Van zoutwater waterstofgas maken leverd vergelijkbare problemen op, daarnaast valt dan de mogelijkheid af om te herbebosssen en land te irrigeren want dat gaat dus niet met zout water. Onze zoetwaterreserves zijn zo groot dat we vele miljoenen kubieke meters moeten spuien naar zee; dood zonde. De kracht van mijn plan zit hem in de gecombineerde aanpak van problemen en oplossingen. De droogte in Spanje (Barcelona) maakt mijn plan nog actueler. Echt, waterstofgas is de weg.

Kijk hier voor mijn gecombineerde plan:
www.youtube.com/profile?user=plusvisio...

Kijk hier voor 2 VPRO documantaires over de waterstof revolutie:
noorderlicht.vpro.nl/dossiers/11867650...

Wessel Meijer,
Aardappeleter.

Wessel Meijer | 28-05-08 | 00:16

Mag dan eindelijk ook ff die toeslag op de wegenbelasting omlaag voor dieselauto's??
Als diesels nog schoner zijn dan benzinebakken is dat de omgekeerde wereld nietwaar?

puntkomma?! | 27-05-08 | 23:24

Het maakt allemaal niet uit want er zit een miezerige PVDA-er op Financiën. Die zal dit soort berichten zo lang mogelijk negeren. Wie is het deze week nog meer opgevallen dat die achterbakse etter van een Bos met z'n oogjes stond te draaien toen ie zei dat die accijnsverhoging toch echt door moest gaan omdat ie anders ergens anders dat geld vandaan moest halen? Hij vergat er even bij te zeggen hoeveel extra BTW die acherlijke brandstofprijsstijgingen hem opleveren. Bos als je dit leest: ik hoop dat je zult branden in de hel vies leugenachtig mannetje dat je bent.

Crusher | 27-05-08 | 22:25

@bijstandskoning
Voor het kopen van een mazda (meervoud mazdae) zul je toch eerst aan het werk moeten.
steven paul | 27-05-08 | 15:04

Dan laat ik de Mazdae mooi rijden.

Bijstandskoning | 27-05-08 | 22:09

is toch een lexus dat plaatje?

verkopertje | 27-05-08 | 19:29

and @ Renault Espace 2.0 FAP privilege

Dr Nobel Preiz | 27-05-08 | 18:14

LOL @ Peugeot 1007 1.6 hdi FAP sporty

Dr Nobel Preiz | 27-05-08 | 18:10

@ Wessel Meijer

Waterstof kan je gewoon van zeewater maken, daar heb je geen pijpleiding voor nodig, bovendien denk ik dat de zoetwater reserve in Europa te klein is om hele stukken woestijn te irrigeren. . Zoetwater kan je trouwens ook uit zeewater maken, in Australie zijn er zoetwater plants die draaien om zonne en windenergie.

WaarDeWindWaait | 27-05-08 | 17:44

hoe zal mijn 4.1l chevy blazer k5 uit 1978 scoren?

bees | 27-05-08 | 17:18

Die idioten hebben natuurlijk weer niet gekeken wat de milieubelasting van de productie van die stofzuiger prius is. Dan komt het sommetje heel naar uit. Net als bij windmolens, die van ertswinning via productie, onderhoud en afvoeren nooit meer energieproduceren dan dat ze hebben gekost. **start v8 op LPG en doet een extra rondje A10**

Aleph | 27-05-08 | 17:14

op een andere auto inrijden zodat beide auto's total loss zijn is milieuvriendelijker...

Patrick Zweedsey | 27-05-08 | 16:56

@Spinal Fap: bedankt voor uw open en eerlijke antwoord. Ik verwachte al dat u geen technische opleiding heeft gehad en dat is ook helemaal niet erg. Probleem is echter dat vele politici dat naar mijn idee ook niet hebben en dat vind ik zorgelijker want in onze wereld hangt alles aan elkaar van de techniek, of het nu gaat om de kont afvegen of een microchip, het is allemaal techniek en om dat een beetje te kunnen besturen moet je toch op zijn minst de meest elementaire zaken begrepen hebben en dan kom je met een LTS al een flink eind. Uw reactie komt een beetje uit de complottheoriehoek, de grote oliemaatschappijen, auto's die op water lopen maar waarvan het patent is opgekocht en de uitvinder vermoord is en zo voort, allemaal gelul. Autos rijden alleen op watersofgas, niet op water. Aluminum geleidt ook maar minder dan koper dus de electromachnetische toepassing in een electromoter is dus minder en naar mijn weten zelfs onmogelijk.

We zijn niet blijven hangen in circel-denken, we zitten in een circel-economie, helaas helaas olie is nog steeds het makkelijkst en goedkoopst te winnen en het makkelijkst te distribuweren dus we zitten in de val totdat het op is en dan breekt op een Godsgruwelijke mannier de pleuris uit; tenzij we de moed hebben om over te stappen naar waterstofgas als energiedrager binnen een totaalplan van droogtebestrijding, wateroverlastbestrijding, herbebossing, wind-energie en zonne-energie voor elektra waar we water mee kunnen splitsen in zuurstof en waterstofgas. Ik heb WEL een technische opleiding gehad en nog een tijdje voor oliemaatschappijen gewerkt ook. Ik denk het een beetje begrepen te hebben.

Ik heb er een gigantisch plan omheen bedacht:
Kijk maar op www.youtube.com/profile?user=plusvisio...

Wessel Meijer,
Aardappeleter.

Wessel Meijer | 27-05-08 | 16:38

@Wessel Meijer | 27-05-08 | 16:05
Ben zelf geen techneut maar mag me als Alfa tussen de nerds bewegen. Heel bijzonder. Het geneuzel vertalen in normale mensentaal. Vanwaar uw vraag?

OT: In de spoorwereld wordt steeds meer gekeken naar de toepassing van aluminium. Ik weet dat er grote nadelen aan kleven en het lang niet overal ipv koper toegepast kan worden.

Mijn punt is echter deze, dat we met zijn allen heel lijdzaam blijven hangen in cirkeldenken en dat vernieuwing van denken en doen en aanpassing aan de huidige situatie wel heel erg langzaam gaat. Ik krijg af en toe van die Mel Gibson / The Road Warrior visioenen waar iedereen elkaar de harses inslaat om een tank benzine. En laten we wel wezen: de eerste olie-oorlog wordt al gevoerd. Triest.

Spinal Fap | 27-05-08 | 16:16

@Spinal Fap: ik vraag jet aan jou; wat is het alternatief voor koper dan? Zal mij niet verbazen als dat ook een edelmetaal is dat schaars wordt. Nog een vraag; bent u technisch opgeleid?

Wessel Meijer | 27-05-08 | 16:05

Wessel Meijer | 27-05-08 | 15:41

O ja, en voor koper zijn ook al alternatieven voorhanden. Ook een kwestie van de juiste prikkel. Vraag maar aan ProRail.

Spinal Fap | 27-05-08 | 15:50

@Wessel Meijer | 27-05-08 | 15:41
Dat is de typische denkfout die gemaakt wordt. De zuigermotor die niet te verdringen zou zijn. De grootste vertragers in dit proces zijn de grootst belanghebbenden. lees: de oliemultinationals en de overheden die bakken accijnzen binnenhalen. Met andere woorden, de prikkel om te veranderen is totaal afwezig. En blijkbaar gaat het nog steeds te goed in ons land, want ik zie niemand op de barrikaden tegen de brandstofprijzen.

Spinal Fap | 27-05-08 | 15:48

@Spinal Fap: de zuigermotor is verre van perfect maar inmiddels zo ver doorontwikkeld dattie erg moeilijk te verdringen is door andere concepten; niet in de laatste plaats vanwege de enorme industrie die er omheen is gebouwt. Het is dus geen eenvoudige opgave om die rijdende trein even 180 graden om te draaien. Ik denk dat het beter is om brandstoffen te gebruiken (waterstofgas) waarop het bestaande wegenpark in principe gewoon ook kan draaien zodat zonder al te veel idiote fratsen en investeringen omgeschakeld kan worden naar schoon. De omschakeling naar brandstofcellen die een elecromoter aandrijven kan indien gewenst en haalbaar daarna gemaakt worden. Vergeet niet dat in een electromoter grote hoeveelheden koper verwerkt zijn, en koper wordt steeds schaarser en duurder dus of dat de oplossing is betwijfel ik.

Wessel Meijer,
Aarappeleter.

Wessel Meijer | 27-05-08 | 15:41

@Pierre Moustache | 27-05-08 | 13:32
Oh dat is fijn om te weten, dat mijn gezonde tomaatjes en komkommers worden bemest met roet en fijnstof :-/

padjakker deluxe | 27-05-08 | 15:36

@whatisup? Eentje van wat? Een waterstofauto? Ik wil de mijne liefst ombouwen, mijn ouwe T2 mag straks tegen heug en meug en met ontheffing nog Amsterdam in, dus daar wil ik vanaf zijn, bij mij alleen nog water uit de uitlaat aub.

Wessel Meijer | 27-05-08 | 15:32

Bottom line is natuurlijk dat het verbijsterend blijft dat de hele auto-industrie en toeleverende bedrijvigheid niet in staat lijken - of niet willen - om eens af te stappen van die oubollige verbrandingsmotor. Dat ding is in de afgelopen 4500 jaar niet wezenlijk veranderd en niet meer van deze tijd.

*aluhoedje opzet* benieuwd waarom de ontwikkeling van de brandstofcel zo getraineerd wordt, Jeroen van der Veer!

Spinal Fap | 27-05-08 | 15:31

@van dal | 27-05-08 | 14:38 - Als mijn auto voor €0,69 per liter naar een friettent ruikt doe ik glimlachend mijn raampjes dicht en de airco aan. Ik weet niet of je wel eens achter een optrekkende bus heb gestaan met de fiets, maar dan ruik ik liever frituur.

Voltea Terra Vitalis | 27-05-08 | 15:29

scasse 15:06
mee eens, correcter latijn maar toch bekt mercedici lekkerder. Vind ik hoor en is verder van geen enkel belang (-:

T@ Riest | 27-05-08 | 15:14

@van dal: om kritiek, commentaar en anderzins te spuien op (Groen)Links moet je bij voorkeur op hun site zijn en niet in de Donald Duck ofzo. Ik heb ook het een en ander bij de VVD gedropt en op de site van de PvdA maar dat is echt een kudt site; nota bene de partij die voor de ongeletterde arbeider op kwam verplicht mensen om met maximaal 250 karakters te reageren op de meest ingewkkelde onderwerpen, een volkomen belachelijke restriktie, daar drop ik dus niets meer. De GL-site is technisch erg goed; je kan achteraf wijzigen en eenvoudig citeren, de GS-site is niet slecht vind ik en verder schrijf ik waar ik wil en laat ik mij niet de les lezen door mensen die met hun kopin het zand zitten, zich in een koffer opsluiten of mijn browser-historie voor 18 maanden opslaan.

Wessel Meijer,
Aardappeleter.

Wessel Meijer | 27-05-08 | 15:14

Wessel Meijer | 27-05-08 | 14:02
Doe mij er maar eentje :-)

whatisup? | 27-05-08 | 15:09

@ T@Riest
Nee dan wordt het mercedi :-)

scasse | 27-05-08 | 15:06

@bijstandskoning
Voor het kopen van een mazda (meervoud mazdae) zul je toch eerst aan het werk moeten.

steven paul | 27-05-08 | 15:04

Ik wil een Mazda 6, hoe zit het daar mee? Niet dat ik die ga kopen, ik zeg nadrukkelijk WIL ;-)

Bijstandskoning | 27-05-08 | 14:57

scasse 14:27

Het meervoud van mercedus(gangbare uitspraak)mercedici?

T@ Riest | 27-05-08 | 14:50

Van Dal 14:26

Ik ga op yoga(hatha yoga)om een nog rustiger ademtempo te krijgen en tevens de ingewanden langzaaaam en ruuuuustigg hun werk te laten doen. Alles voor minder uitstoot.

T@ Riest | 27-05-08 | 14:48

@ Biersmurf | 27-05-08 | 14:29
Er is zelfs een FAP automaat (Citroen C6 2.7 HDi V6).
Krijgt 3 sterren, zou beter moeten kunnen.

makkie | 27-05-08 | 14:45

@van dal: Duh, het vocht zit in de fles natuurlijk.
-
Al dat gejank over zuinige auto's, je moet eens een bootje kopen. Dan sta je om de drie dagen te lachen bij de tank.

Fleauxe | 27-05-08 | 14:42

Fleauxe | 27-05-08 | 14:34 wel droog hout hé?

van dal | 27-05-08 | 14:38

Het woord relatief hoort veel vaker in dit artikel te staan! Relatief, in relatie tot... Ja, in relatie tot wat?

RedBill | 27-05-08 | 14:38

Voltea Terra Vitalis | 27-05-08 | 14:35 stinkend als een frietkot bedoel je.

van dal | 27-05-08 | 14:38

Als je het meteen wilt merken in je portomenee kan je beter op zonnebloemolie rijden. Ruikt nog lekker naar oliebollen ook. iedereen houdt van oliebollen

Voltea Terra Vitalis | 27-05-08 | 14:35

@vandal: Ow, dat zou fijn zijn. Krijg je van mij een flesje wijn, én een kistje eromheen.

Fleauxe | 27-05-08 | 14:34

Fleauxe | 27-05-08 | 14:30
ik ga dan op hout rijden, je mag wel meerijden..

van dal | 27-05-08 | 14:32

Wessel Meijer | 27-05-08 | 14:28 dus jij schrijft op het forum van groen links...





ik rust mijn koffer.

van dal | 27-05-08 | 14:31

Wel even eerst het rapport lezen.
De Co2 is relatief mbt het gewicht gemeten, een beetje onzinnig.
Een kleine auto is dus wel beter.

Oh ja, telegraaf is aandeelhouder; het is te merken....

mark2328 | 27-05-08 | 14:31

Als de brandstoffen op zijn ga ik wel lopen.

Fleauxe | 27-05-08 | 14:30

van dal | 27-05-08 | 14:26
en weet jij waar die superscript 2 voor staat?

DenLangel*l | 27-05-08 | 14:30

@ albert136 | 27-05-08 | 13:46

Franse FAP auto's? Ik wil niet weten wat daar uit de uitlaat komt...

Biersmurf | 27-05-08 | 14:29

sorry scasse, idd je hebt gelijk correctie: (regel 2) ... allerlei Lexi...

Joris de Koekebakker | 27-05-08 | 14:29

@Pierre Moustache: autogas (LPG) is een bijproduct van olieraffinage, ik denk dat je het nu zelf je vraag wel kan beantwoorden. Schone fossiele brandstoffen bestaan niet, het blijft allemaal hopeloos en het raakt nog op ook dus waarom zoveel moeite getroost? Ik heb mijn vingers er al blauw op geschreven op de site van Groen Links (forum.groenlinks.nl/viewtopic.php?pid=...) De tijd voor de grote stap is gekomen: waterstofgas, waterstofgas wordt de nieuwe energiedrager. Kijk even op www.youtube.com/profile?user=plusvisio... daar staan mijn ideeen en nog meer aanvullende zaken. Water is het nieuwe goud, we moeten niet zo zitten te zeiken, we moeten (weer) aan de bak met water! Een prachtige grondstof, een prachtig ruilmiddel...

Wessel Meijer,
Aardappeleter.

Wessel Meijer | 27-05-08 | 14:28

"Terwijl je met dit bakkie, dood en verderf zaait in de natuur.".
Ja logisch, dat bakkie heb ze stuur aan de verkeerde kant.

JumboXL | 27-05-08 | 14:27

het meervoud van lexus is lexi

scasse | 27-05-08 | 14:27

@Pierre Moustache> Euh, daar is een hele goede reden voor, namelijk, euh... erhm... wat was het ook alweer...
Daarom! EN NOU GEWOON BETALEN JA!

Lange Neus | 27-05-08 | 14:26

T@ Riest | 27-05-08 | 14:24 ademhalingstax.. weet je wel hoeveel buitenlucht je omzet in CO²..?

van dal | 27-05-08 | 14:26

tzt komt er vast en zeker ook een extra belasting op autotjes met A-label. Wouter laat dat heus niet zomaar passeren. Ruitoppervlaktaks, hoe wordt dat glas gemaakt?Velgentaks, kunnen die ook niet wat schoner gemaakt worden?audiosysteemtaks? Laktaks? passagier in autotaks? Gewoon takstaks?

T@ Riest | 27-05-08 | 14:24

wist ik al, mijn 92er BMW 325i automaat rijdt met 192pk en een gemiddeld verbruik van 1:9,5 - 1:10 echt ultrazuinig. En dat al in 1992!!! Die start-stop technieken die nu op allerlei Lexen en VW's beschikbaar is, had je al op een oude Golf II Eco in 1990, dat ding reed 1:25 ! Die zogenaamd milieuvriendelijke auto's zijn niets anders dan een trend, en leidt ons af van de echte vraag: wanneer komt er nou eens een waardig vervanger voor de gebruikelijke brandstoffen? Aan (milieu)hypes hebben we niks, BMW bouw snel door aan die waterstofauto's !!!

Joris de Koekebakker | 27-05-08 | 14:20

Doe mij maar die Skoda Octavia Combi RS 2.0 TDI. Leker hoog scoren en toch even 125 Kw uit een 2 liter dieseltje pompen. Zou bijna denken dat er sprake is van meetfouten.

Zuma | 27-05-08 | 14:17

Okee, toch nog even doen alsof het eeuwige milieu een onderwerp is:
waarom wordt autogas (het allerschoonst) het hardst belast?

Pierre Moustache | 27-05-08 | 14:14

Andersom dag | 27-05-08 | 14:11 ik doe niet aan wegenbelasting..

van dal | 27-05-08 | 14:13

Krijg ik nu ook een beloning van meneer Bos omdat ik een Passat onder m'n reedt heb?

Tuvai | 27-05-08 | 14:13

In amsterdam wil men nu gaan 'weren' op de euronorm emissie-klasse, ben al een tijdje aan het googlen geweest maar kan nergens een volledige lijst vinden van zeg maar alle hedendaagse auto tot zeg maar een jaar of 15 terug. Wat doet bijv een Audi A6 2.8 Quattro 142KW uit 1998.

Bluto Blutarsky | 27-05-08 | 14:12

mijn ds uit "67 op gas, rijdt schoner dan menig 'modern' golfje of civicje met zo'n petje op achter het stuur. het brandstofverbruik van die auto's wordt nog altijd het meest bepaald door de bestuurder en de parkinson in zijn rechtervoet.

van dal | 27-05-08 | 14:12

Ja en nog heel even en niemand koopt meer een schone diesel omdat het prijsverschil tussen een liter diesel en een liter Euroloodvrij smelt als sneeuw voor de zon. Met dank aan onze visionaire overheid die diesel auto's als vervuilender beschouwt. Herinnert iemand zich mevrouw Cramer nog? Wilde ongeveer een jaar geleden de Diesel auto in nederland nog verbieden. Ja deze regering heeft het beste voor met het milieu...... in haar eigen schatkist.

Jeblijftjeverbazen | 27-05-08 | 14:12

pff 640 euri ik doe "maar" 360 euries, dank je de look voor je gulle bijdrage

Andersom dag | 27-05-08 | 14:11

Tja, met mijn Q7 rijd ik 1 op 9, maar wel met roetfilter (jammer eigenlijk, want nu rookt ie niet meer zo lekker als ik de kickdown indruk). Maar wel 640 euri per kwartaal aan wegenbelasting.

de look | 27-05-08 | 14:08

diesel is ook heel goed te drinken
verlaagt je cholesterol en zit vol anti-oxidanten.

rioolguurder | 27-05-08 | 14:06

Naja... toch 52 punten binnen gekopt!

bo-oz | 27-05-08 | 14:06

Zo en nou niet meer zo afgeven op Prii, m'kay?

Hoefter | 27-05-08 | 14:06

@JamesHuntLive @albert136
Franse auto's met fap-factor?

kapotte_stofzuiger | 27-05-08 | 14:04

@whatisup: Dus na een weekendje bruut stappen, moet ik gewoon even een uurtje met m'n bek aan een uitlaatje gaan hangen?" Je slaat de spijker in je hoofd na een avond stappen keihard op de kop: BMW heeft de "Hydrogen7" een conventionele zuigermotor die op benzine OF waterstofgas loopt, wel ff opletten dus in welke modus die staat, maar als ie op waterstofgas draait dan komt er alleen maar water uit de uitlaat. Paracetamol of Alkazelter moet je zelf meenemen....

Ik weet het, weterstofgas moet ook gemaakt worden, maar daar heb ik een groot plan voor, kijk hier voor dat plan en voor een filmpje over de BMW Hydrogen7:
www.youtube.com/profile?user=plusvisio...

Wessel Meijer,
Aardappeleter.

Wessel Meijer | 27-05-08 | 14:02

Maar hoe schoon worden deze auto's gemaakt voordat ze op de weg komen ?
misschien gebruiken ze wel lak dat 10x zo belastend is voor het milieu dat andere
merken, dus ja het is maar hoe je het bekijkt wat schoon is.

Eurotokkie | 27-05-08 | 14:02

Altijd al geroepen dat schone diesels schoner zijn dan die andere fossiele brandstogf bakken. Kwestie van roetfiltertje en je bent al een héél eind!

Zuma | 27-05-08 | 14:01

Ruud-imentair | 27-05-08 | 13:37
lutser

DenLangel*l | 27-05-08 | 13:59

Komt Hoxha weer aan met z'n audi-fetish...

de bier | 27-05-08 | 13:57

niemand wil toch dat die wagens schoon worden dan kunnen ze er niet meer
over zeiken , en als ze dit wel willen dan hadden ze dit al 20 jaar geleden kunnen
doen.
dus gewoon vieze auto's blijven maken daar verdien je het meeste mee en
daargaat het om.

Eurotokkie | 27-05-08 | 13:48

Vanmorgen de 90,- eurigrens gepasseerd aan de pomp met m'n A4 1.9tdi. Fijn karretje. Rijd heel prettig en doet gemiddeld 1 op 18. Dus kan niet zeggen dat ie zuipt. Maar ik kan niet zeggen dat milieubewustrijden wordt beloond door de staat. Stelletje trekzakken.

Opse Hontjus | 27-05-08 | 13:48

"Nog even en de uitlaatgassen van auto's met dieselmotoren zijn écht gezond!"
Dus na een weekendje bruut stappen, moet ik gewoon even een uurtje met m'n bek aan een uitlaatje gaan hangen?

whatisup? | 27-05-08 | 13:47

Dus het maakt niet uit of je auto veel zuipt, als ie maar niet uitademt...

Alucid | 27-05-08 | 13:46

Na de zomervakantie, koop ik gewoon t eerste beste auto'tje wat ik tegenkom, en t zal me reet roesten of ie goed voor t milieu is ofnie....:p
Dan laat de overheid eerst maar eens zorgen, voor goede ov-lijnen, en goede verlichte, VEILIGE opstapplaatsen....

DaSanniej | 27-05-08 | 13:41

Prof. HOAXha!

Roaldt | 27-05-08 | 13:41

Ik weet 't niet.
Die subaru heeft inderdaad iets kwaadaardigs... ;o

Noiseja | 27-05-08 | 13:38

Meervoud van lexus is lexi.

steven paul | 27-05-08 | 13:38

Weet niet hoe dit getest is, maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n pauper-panda op de snelweg met 120km/u veel harder moet werken en dus veel meer uitstoot dan de 'Lexii' die met die snelheid nog net niet stationair draaien...

themanwiththeplan | 27-05-08 | 13:38

Fuck duurzame topics.

waskuip-admiraal | 27-05-08 | 13:38

kapotte_stofzuiger @ 13:34

Nou ik toevallig met pijn in mn portemonnai.

Anyway, we krijgen nog zo'n 1000 euri de man terug van het Reich

Kniftig | 27-05-08 | 13:37

diesel stinkt

Ruud-imentair | 27-05-08 | 13:37

@ Zeddegeizot | 27-05-08 | 13:35 ; maar ze doen het toch. En uitleggen ho maar.

ongeveerprecies | 27-05-08 | 13:37

redt den natuur, rijdt BMW!

DenLangel*l | 27-05-08 | 13:36

Waren auto's al helemaal niet slecht zijn voor het milieu, nu hebben de Bosjes al helemaal geen reden meer om milieutaks te heffen. Kudt hè.

Zeddegeizot | 27-05-08 | 13:35

Waar is de Berlingo in dit onderzoek?

Dr. Mabuse | 27-05-08 | 13:34

@Kniftig
Spamhoer! Daar staat niets over diesel, alleen euro95 (wie rijdt daar nu nog mee...)

kapotte_stofzuiger | 27-05-08 | 13:34

Geenstielo is mijn vriendo

RTV Utrecht | 27-05-08 | 13:33

En nu de dieselprijs fors omlaag dan zijn we allemaal happy.
*kutzooi*

vlammetjuh | 27-05-08 | 13:32

Veel tuinders die zelf met dieselaggegraten hun elektriciteit opwekken laten de uitlaatgassen de kas in, want daar gaan de plantjes beter van groeien.
Auto's die vol met accu's zitten hebben weer een geheel eigen "bijdrage" aan het milieu.
Trouwens, wat heb je aan een milieu als je er dankzij het anti auto getreiter van de milieumaffia niet meer komen kan?
Verder vind ik het wel welletjes met dat gezeik over dat eeuwige milieu.

Pierre Moustache | 27-05-08 | 13:32

Zeg Hoxha, zijn we volgevreten en nietgeïnteresseerd aan het raken? Dit is letterlijk yesterdays news.

Overigens blaas ik onverminderd roetfilterloos door in deze kudtwereldt.

Spinal Fap | 27-05-08 | 13:32

Nou, dat wordt dus een belasting/toeslag/patserpenning voor de diesel-in-grote-bak.
En een forse belastingverhoging op diesel.

Een beetje Groen Links en PvdA te kakken zetten, dat laten die niet ongestraft.

vander F | 27-05-08 | 13:32

Mijn M1 Abrams tank rijd ook op diesel, ben ik nu ook milieu vriendelijk?

Scheetje Beef | 27-05-08 | 13:30

Lol @ Lexii

Superior Bastard | 27-05-08 | 13:29

op p. 2/6, goed bezig ikzelf

hetluis | 27-05-08 | 13:29

Kom je mee Shoppeu Femke gaan we helemaal los......kopen kopen kopen.

HetOrakel | 27-05-08 | 13:29

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl