Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verdonk doet gooi naar premierschap

Komt dat schot...Joehoe Taida. Doe es snel vertrekken, anders zet Rita je eigenhandig uit. Je grote vriendin dreigt namelijk een gooi te doen naar het premierschap. Zo overweegt Verdonk zich alsnog kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van de VVD bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2007. En dat is slecht nieuws voor Kosovaarse bReEzAh’s, Iraanse handtasjes, Ivoriaanse balkunstenaars, Kongolese doodshoofdaapjes en Syrische zelfontbranders. Komend weekend wil Rita eerst nog met haar gezin praten en met mensen uit de partij, maar volgende week woensdag zegt ze definitief JA. Bye bye, zwaai zwaai Geert Wilders, Wouter Bos, Mark Rutte en Marco Pastoors. De rechtse zomer komt naar je toe deze lente...

Reaguursels

Inloggen

Helaas zal ik nooit op vvd stemmen.
Is niet echt mijn partij maar ieder zijn mening.
Dit is een democratie dus je mag zeggen wat je wilt(vrijheid van menings uitting noemen we dat).
Kijk ze haandhaaft keurig de wetten maar waarom discrimineren veel mensen dan?
Dat al die allochtonen hier wonen is niet van Minister Verdonk maar van al haar voorgangers(okee misschien ook een paar van haar kant ik heb geen idee).
Maar de meeste waren hier als gastarbeiders en toen was er iemand in de regering toen en die zei van:jullie zijn hier al zo en zo lang jullie mogen hier blijven onder bepaalde voorwaarden
Die weet iedereen ondertussen dus die hoef ik niet te vertellen.

Bucky | 01-04-06 | 14:19

een lijder die ons land waart is geen softie

bigboss | 01-04-06 | 10:19

Als zij lijsttrekker word van de VVD hebben ze daar mijn stem binnen.

Mister 10 | 31-03-06 | 19:10

Rita, jahahaha die is zeeeer rechtlijnig en standvast, niet van haar mening af te brengen.
Dat zijn autisten ook.

Ventiel | 31-03-06 | 19:08

@wimmus: dus ze heeft zichzelf eigenlijk overbodig gemaakt?
Kan wel begrijpen dat ze nu een ander baantje zoekt dan.

Zeurders | 31-03-06 | 14:14

We hebben het weleens over Pechold, een papieren minister, maar Rita kan er ook wat van. Het is een ministerie van niks. Er komen bij geen asielzoekers meer naar Nederland. Ze heeft nu drie jaar de tijd gehad om de overige 34.000 asielzoekers terug te sturen en daarvan zit nog een derde in de procedure. Ze lijkt haar op de tanden te hebben maar dat is alleen haar imago. Zo wil ze gezien worden. Het probleem had binnen een jaar opgelost moeten zijn en zij creeert haar eigen werk door weer nieuwe, inwezen kleine zaken, toe te voegen. Inburgeringscusussen en dat soort geneuzel. Ik begrijp niet dat je een ministerie Vreemdelingenzaken moet hebben. Dat kan eenvoudig door een staatssecretaris gedaan worden. Het gebied is veel te klein. Zo kun je allerlei ministeries bedenken. Ministerie voor ouderenbeleid. Ministerie voor klimaatbeheersing, ministerie voor auto keuringen.

wimmus | 31-03-06 | 10:56

@Tap ass 30-03-06 @ 17:00 : You're right. Maar Rita interpreteert de wet niet zoals de bedoeling is, zij interpreteert hem als een instrument waar je mee kunt terugslaan.
En zie Ksi-Ziks' antwoord : de aandacht afleiden met trivia. Beste Ksi-Ziks : de landsadvokaat trad op *namens* Rita Verdonk en haar ministerie. Je vlucht in semantiek en haarkloverij. Als Verdonk die Kalou wel had willen toelaten dan was dat allang gebeurd. Of twijfel je daar aan?

TM 30-03-06 @ 17:34
Tap ass 30-03-06 @ 18:29

Ik neem aan dat Rita niet wil dat het Nederlanderschap of een verblijfsstatus oneigelijk gebruikt wordt omdat het een precedentwerking heeft. Er is in NL al veel te lang gedoogd en er is al veel te lang misbruik gemaakt van precedenten om de wet op te rekken.

Oja, het is de advocaat die het proces voert en het is ook de onkunde of de domheid van de advocaat die er voor zorgt dat er een process verloren wordt, immers hij/zij is het die uiteindelijk de stukken ter rechtbank brengt.

De VU heeft ooit eens een onderzoek gedaan naar de relatie tussen de eisen in civiele zaken en vonnissen. In nagenoeg 100% van de vonnissen kwam de zin voor: eiser heeft nagelaten te bewijzen dat.... Nader onderzoek leerde dat in 81% van de gevallen het ontbrekende bewijs wel door de eiser geleverd is aan de advocaat maar dat het om welke reden dan ook niet is bijgevoegd.

Ik denk dat elke samenleving die een bepaalde beroepsgroep een uitzonderingspositie met een eigen tuchtcollege heeft gegeven op enig moment door die beroepsgroep genaaid wordt. Dat geld voor advocaten maar ook voor medici, notarissen en ook voor beroepsgroepen die zwaar gecontroleerd worden door een extreem linkse vakbond zoals de NVJ.

Al die beroepsgroepen zijn vooral gericht op handhaving van de interne solidariteit en misbruiken de exclusiviteit vaak ongegeneerd.

Het recente SCP rapport over de opienivorming in NL laat dan ook geen spaan heel van de zelfbenoemde kwaliteit van de z.g. "kwaliteits" media en haar medewerkers. Het manipuleren van de publieke opinie om de eigen mening door te kunnen drukken lijkt het hoofddoel van deze "kwaliteits" media te zijn. dat objectiviteit en professionaliteit ver te zoeken zijn laat zich moeiteloos uit dit rapport afleiden, evenals het feit dat twee onderzoekers van het SCP door journalisten onder druk gezet zijn om hun als anti-links bevonden conclusies te herschrijven.

Als u een betere term weet die deze uiterst corrupte en anti-democratische beroepsgroep beter omschrijft, dan houdt ik mij zeer aanbevolen, echter tot zolang hanteer ik mijn eigen perfect passende term: "het links journalistiek geteisem".

Goed nieuws is geen nieuws volgens de journalist, maar slecht nieuws over de linkse kerk is ook geen nieuws, slecht nieuws over de rechtse kerk is altijd voorpaginanieuws bij de linkse pulpbladen, die hun redactie en opinie pagina's uitsluitend laten volkotsen met pro-links semi-intellectueel braaksel.

Ksi-Ziks | 31-03-06 | 09:30

@Jan-Istanbul 30-03-06 @ 19:39 : No Way! gewoon een ouwe ICT-er...

Ik had zo ondertussen trouwens wel een reaktie van die Ksi-Ziks verwacht...

TM | 31-03-06 | 04:55

op hoeveel stemmen zitten we hier al( de mijne bij deze meegerekent?)

luckystrike | 31-03-06 | 01:52

ik vind het maar een populistisch teefje

crass | 31-03-06 | 00:31

Rita rulezzzzzz!
Met haar krijgt Links NL echt een gat in de markt.......

Smegma | 31-03-06 | 00:25

van mij mogen ze verdonk verdonkermanen

crass | 31-03-06 | 00:09

hahaah rita hahahahah

antimaterie | 31-03-06 | 00:00

Rita is toch degene die het PVDA beleid uitvoert?

Polderdrama | 30-03-06 | 23:07

Eindelijk iemand met een ruggengraat, rita is 10x beter dan Rutte, Bos, marijnissen, halsema, loesewies.... enz enz

Hugo Van Den Loonsch | 30-03-06 | 22:42

Kan ze niet eerst wat veldwerk in Kongo of Syrie doen en per ongeluk zoekraken?
Als ze na een paar jaar opduikt mag ze asiel aanvragen in Nederland. En dan eerst jaren een worst voorhouden en dan uitzetten die hap!

ristretto | 30-03-06 | 22:31

Rita als lijsttrekker van de VVD zal zeker een bijdrage leveren aan de amusementswaarde van de komende verkiezingsstrijd. Rita, recht door zee en van geen compromis willen weten tegen Wouter draaitol. En natuurlijk de traditionele judaskus in de CDA gelederen die Bakellende definitief de das om doet. Marijnissen en Rouvoet voor de inhoud. Femke en versplintert rechts voor de hilariteit. Go go go!

Barbapoeppa | 30-03-06 | 22:28

Het verbaast me nog steeds hoeveel leeghoofden er tussen de reacties staan. Meer dan de helft van Nederland kotst het huidige kabinet uit (incluis VVD!), maar ondertussen wel op Rita 4 president? Come on...

freedom_of_speech_72 | 30-03-06 | 22:13

Goed zo, lekker zo doorgaan Rita. Zo win je misschien veel kiezers, maar mij niet. Inderdaad, een politikut. Na altijd VVD gestemd te hebben is Rita er de oorzaak van dat ik niet meer op deze partij zal stemmen zolang zij daar ook nog maar enige stem in het kappitel heeft. Wilders rulez dus..................... (overigens ook een oud VVDer

titanio | 30-03-06 | 21:56

Politikut!!

Gerrit_Galbak | 30-03-06 | 21:53

Hoera!!!!! Rita for president!!!!

kuttekop | 30-03-06 | 21:50

wiegel wil premier worden, verdonk wil premier worden? waarom denken die zwakzinnige vvd-ers nou toch dat je premier wordt terwijl je de 3e (of tegen die tijdmisschien zelfs 4e) partij bent?
word wakker, het is 2006 en er heerst democratie!

Vingerverf | 30-03-06 | 21:43

IK hoop dat het deze uitgedroogde oma het lukt om lijsttrekker te worden.
want alleen dan zullen alle stille stemmen eindelijk gaan stemmen.
en niet op de vvd?
tering dat ze kan slapen zeg!
dan moet je echt bar bar en bar slecht zijn.
wedden dat ze geen kinderen en 5 keer gescheiden is?

Targent_ | 30-03-06 | 21:28

@zeurder & knuffelpoes

Ehhh..... de wet Cohen laat extreem veel "vrije interpretatie" over aan de bewindvoerder zie de.... affaire breezer en foottie (badminton wel en voetbal niet?).... haar "handicap" is overduidelijk rechts............. lijkt mij!

Golradir | 30-03-06 | 21:11

Wat zal je een geld over houden als die nachtmerrie werkelijkheid word.

groezel | 30-03-06 | 20:57

@Zeurders 20:33
Dit is het eerste in dit topic dat behoorlijk ergens op slaat

knuffelpoes | 30-03-06 | 20:52

Ik herhaal nog maar eens mijn nachtmerrie van onlangs: Rita Staatsecretaris van Justitie met als potefeuille verkeersovertredeingen. Per ongeluk 121 op de snelweg en je rijbewijs wordt ingenomen.

knuffelpoes | 30-03-06 | 20:51

@JJJJ: of Rita links of rechts is, dat wordt nog afwachten. Ik denk dat ze zich geen raad weet als ze ineens zelf moet verzinnen wat ze er van vindt, in plaats van de wet volgens de letter uit te voeren.

Zeurders | 30-03-06 | 20:33

Ze heeft in ieder geval wel ervaring met ongewenst gespuis op te sluiten, als we naar getuigschrift kijken.

groezel | 30-03-06 | 20:13

lol check ned 3 llink...."de broertjes" by de directeur van schiphol voor de deur!

Golradir | 30-03-06 | 20:09

Ik vind dat Rita ook mee moet met Lubbers naar bevrijdingspop, of nee eigenlijk niet Rita is de Bevrijding!!

groezel | 30-03-06 | 20:04

Rita is een linkse snol.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-03-06 | 20:02

@ TM 30-03-06 @ 17:29

Je bent toch niet toevallig advocaat?

Jan-Istanbul | 30-03-06 | 19:39

Wat Bookie en Harige Bangmaker zeggen...
Velen van die Rita aanhangers zijn sinds vorig jaar in een euforische stemming geraakt toen ze plotseling beseften dat Rita een stemmentrekker zou zijn nadat ze uit een of andere enquete als beste uit de bus kwam.
Zodoende denken ze dat de te bewandelen weg naar die premierspost makkelijk zal zijn voor hun "stiefmoeder" van het land met positief advies aan het adres van hun mams tot gevolg.
Maar blijkbaar deden ze niet of niet goed opletten bij lessen begrijpend lezen en rekenen (verbazingwekkend) want uit diezelfde enquete kwam naar voren dat ze maar een klein beetje moest onderdoen voor Donner en Balkie op het lijstje van slechtste politici en zodoende na hun op de derde plaats eindigde.
@Deense Postbode
Tsss, denk je dat? Dat ik bij Verdonk in de oppositie ga zitten?
Ik kijk wel beter uit!
En nee, ik draag haar zak ook niet!

MAXIMO | 30-03-06 | 19:29

verlies voor het cda en wilders? zou er dan toch een bovennatuurlijke kracht bestaan?

Prego | 30-03-06 | 19:22

Doet Geenstijl tegenwoordig ook al aan CENSUUR? Heleboel reacties op dit bericht zijn opeens zomaar verdwenen, waaronder ook mijn reactie. Beviel mijn commentaar jullie niet? Absoluut stijlloos, jullie laten je zo wel erg kennen. Aan de andere kant verstrekken jullie hiermee de door zovelen blijkbaar gewenste duidelijkheid. Waar jullie voor staan is mij nu in ieder geval wel heel duidelijk. Bah!

Jan-Istanbul | 30-03-06 | 19:18

En de zak van Sinterklaas dragen.

Deense Postbode | 30-03-06 | 19:09

Jij roeleert Maximo! Je mag in de oppoosietsie!

Deense Postbode | 30-03-06 | 19:08

Dit is goed nieuws. Zo'n wijf heeft Nederland nodig.
Geen woorden, maar daden. Zelden zo'n daadkrachtige politica gezien.
Mijn stem heeft ze !

Koekwaus | 30-03-06 | 19:04

www.nu.nl/news/703852/11/%27Meer_zetel...

M.a.w. Verdonk haalt stemmen weg bij Pastors, Wilders en allicht het CDA. Veel zullen het er dus niet zijn en de kiezers die ze trekt, stemmen toch al rechts.

Harige Bangmaker | 30-03-06 | 18:37

@bookie
Dat was te voorspellen...

MAXIMO | 30-03-06 | 18:33

Tussenstand rita-rute 5 tot 7 extra zetels volgens nu en nos. Voor de antilinkerts
slecht nieuws. Verlies voor cda en wilders.

bookie | 30-03-06 | 18:30

@ Ksi Ziks@ 17.34.

Ksi Ziks, bedankt. Niet alleen is Rita Verdonk dus teruggefloten, want dat blijft staan toch?, maar naar nu blijkt kan ze ook nog geen fatsoenlijke leiding geven aan de landsadvocaat! Compleet incapabel om een land te besturen dus, die Atir. Of hebben anderen het nu weer gedaan, net als die twee lulhannessen die ze onlangs ontsloeg bij de Immigratiedienst?

Wie is nu fukking verantwoordelijk voor deze figuren, zij togggg?? Maar verantwoordlijkheid neemt deze dame alleen wanneer het haar uitkomt, wanneer ze punten kan scoren bij onderbuikfiguren. Bah, wat een nare vrouw met haar minzame trekjes om de mond. Ik wou dat zij eens een ijsblokkie naar die Lange Gek gooide met alle consekwensies van dien!

Tap ass | 30-03-06 | 18:29

ook in het volgende kabinet rita op de post waar ze nu zit....... en geertje wilders for president!

wat nah! geen hand gefuh? ff wetje aanpassen.... doeiiiiiii!

orderafterchaos | 30-03-06 | 18:28

"Rita is niet teruggefloten maar de landsadvocaat die namens haar heeft opgetreden"
Zo kun je wel heel makkelijk je handen in onschuld wassen en de verantwoordelijkheid van je afschuiven, wat overigens niet vreemd is voor Verdonk gezien die 2 laatst overgeplaatste IND-medewerkers:
www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2006/...

MAXIMO | 30-03-06 | 18:13

absoluut toppie, ik hoop dat ze ervoor gaat ze is nl. een van de weinige politici die CONSEQUENT is!!

sebdar | 30-03-06 | 18:05

AVE maRITa, moeder van ons land, redder van de natie, de victorie in Europa begint met RITA.
Al moet iIk lid worden van de VVD maar mijn stem krijgt U.

Johannes Gerbrand | 30-03-06 | 17:54

Hoera het land is nog niet verloren nu Rita lijsttrekker word. Jullie zijn dat vast wel met me eens.

groezel | 30-03-06 | 17:49

@Tap ass 30-03-06 @ 17:00 : You're right. Maar Rita interpreteert de wet niet zoals de bedoeling is, zij interpreteert hem als een instrument waar je mee kunt terugslaan.
En zie Ksi-Ziks' antwoord : de aandacht afleiden met trivia. Beste Ksi-Ziks : de landsadvokaat trad op *namens* Rita Verdonk en haar ministerie. Je vlucht in semantiek en haarkloverij. Als Verdonk die Kalou wel had willen toelaten dan was dat allang gebeurd. Of twijfel je daar aan?

TM | 30-03-06 | 17:34

@Ksi-Ziks 30-03-06 @ 16:44 : Doet zeer he? Als je zelf ook eens een MonGool genoemd wordt?

Waar is jouw onderbouwing eigenlijk? En voor de duidelijkheid : IK BEDOEL NIET JE MENING WANT DIE IS ONBELANGRIJK ZONDER FEITEN!

Hard genoeg geschreeuwd?

Overigens ben toch echt niet van plan om - alleen maar voor jouw genoegen - alle argumenten die ik op GS heb neergezet over Verdonk nogmaals te gaan neerpennen. Je leest maar gewoon eens wat meer postings, dan kom je vanzelf achter mijn meningen en overtuigen. Dit is niet het eerste topic over Verdonk. Dat jij je niet herinnert welke beloften deze dame heeft gedaan aan de Tweede Kamer, beloften waar ze werkelijk haar reet mee afveegt op dit moment(tip : ga eens kijken op de asielboot in Rottterdam), daar kan ik niet mee zitten.

Een gemiddeld citaat van meneer/mevrouw(?) Ksi-Ziks :

"Ik acht Rutte momenteel minder geschikt OMDAT HIJ TE LANG OVER ZIJN ANTWOORDEN MOET NADENKEN ALVORENS HIJ ZE FORMULEERD(sic), immers de door het links journalistieke geteisem bediende kamera is dan al op een ander gericht."

Punt 1 : Je denkt lang na OVER je formulering, jij bedoelt 'voor hij ze geeft'.

Punt 2 : "Links journalistiek geteisem", tuurlijk joh, hardstikke beargumenteerd en heel beleefd hoor. En daar bovenop : jij vind Rutte dus ongeschikt omdat ie nadenkt voor hij zijn bek open doet? ZEEEEEEER onderbouwd standpunt.

Punt 3 : Is het rechtse journalistieke geteisem wellicht uitgesloten van het beginnen van een krant? Een omroep? Hebben ze een berufsverbot gekregen of zo? Of slagen ze gewoon niet in om de gewone gemiddelde nederlander te boeien?


Ach, lees eigenlijk je hele eigen posting van 14:09 er nog maar eens op na. Geen greintje fatsoen, geen elementaire beleefdheid, alleen maar gescheld op links links links links en links. En jij hebt de euvele moed om tegen MIJ te zeggen dat ik collega-reaguurders afzeik? Rot alsjeblieft een rot-eind op. Er zijn hier zoveel reaguurders waar ik het pri-ma mee kan vinden dat je argument op drijfzand is gebouwd.

Niet iedereen blaat uitsluitend in one-liners over 'links journalistiek tuig'. Niet iedereen denkt dat de wereld in een handomdraai is te perfectioneren als links maar de schuld wordt gegeven en er uit wordt gegooid. Niet iedereen is vergeten dat het RECHTSE kabinetten waren die de laatste 25 jaar aan de macht zijn geweest(en ja, het CDA is gristelijk maar OOK rechts-georienteerd).

En niet iedereen waardeert het als anderen - zoals jij - met eentonig geblaat aankomen zetten dat niets toevoegt aan wat dan ook en is gebaseerd op een puur persoonlijke mening die niet is gebaseerd op feiten. Een mening heb ik zelf ook wel, die heb ik van jou niet nodig. Overtuigingskracht zou een stuk meer helpen.

Daarbij nog : Denk je nou echt dat ik 1 moment geloof dat ik jou van mening kan laten veranderen? Iemand die met de grootste bek loopt te schreeuwen over links, iemand die Rita fucking Verdonk een goede premier vindt? Een zelfs tegen haar eigen fractie liegende en verzwijgende kenau die op de nabevingen van Fortuyn denkt te kunnen scoren? You must be joking.

Jouw mening is net zo in beton gestort als die van Osama Bin Laden of George Bush. Niet meer te veranderen lijkt me, want je loopt al eeuwen zo te posten op GS.

For the record : Ik Stem Niet Links. Dit even voor je *daar* over gaat beginnen. Het is slechts dat jouw 1-dimensionale karikaturen van omschrijvingen van links en rechts mij bijzonder stoort.

En dan reageer ik in GS-stijl. So live with it or emigrate to www.weallloveeachothersomuchithurts.com. Of kom met zakelijke, duidelijke op feiten gestoelde argumenten. Niet met gebakken lucht.

TM | 30-03-06 | 17:29

blijf waar je zit
dat doe je goed, als geen ander

ranonkel | 30-03-06 | 17:28

Tap ass 30-03-06 @ 17:00

Rita is niet teruggefloten maar de landsadvocaat die namens haar heeft opgetreden. Beide keren was het niet omdat Rita fout zat maar omdat de landsadvocaat nagelaten had een beschikbaar zijnd stuk toe te voegen.

De professionaliteit van de advocatuur in NL is zo bedroevend laag dat de rechtszekerheid van de burger beter gediend wordt met zelfverdediging, al dan niet onverplicht ondersteunt door een vaktechnische jurist, dan met de huidige droeve schare aan uurtje factuurtje schrijvende juristen dat namens de burger moet optreden.

Ksi-Ziks | 30-03-06 | 17:12

@ CyberKooKie

Je hebt een punt, consequent beleid uitvoeren is lovenswaardig. Maar graag ook nog een beetje aandacht voor de menselijke kant. En dat hele verhaal Kalou is toch puur een prestigestrijdje geworden. Ze is tot twee keer toe door de rechtert teruggefloten en blijft toch vasthouden aan haar eigen weg. Dus vind ze zichzelf belangrijker dan de zaak en dat kan nooit goed zijn. Bovendien iemand die wist dat (gevaarlijke) informatie over Congolese asielzoekers wordt doorgespeeld naar randfiguren daar in de jungle, en daar ook nog eens over liegt in de Kamer, is gewoon fout! Hetzelfde betreft de Iraanse handtasjes, gewoon lekker terugsturen en in hun dossier er bij zetten dat ze homo zijn! Prettige ontvangt!

Maar als ik zo de reacties hier lees, maken de bezoekers van geenstijl een ruk naar rechts, want Ruige Rita kan hier op behoorlijk wat sympathie rekenen. Is dat omdat het ijsblokje van links kwam?

Niks mis mee natuurlijk, ieder heeft recht op zijn mening. Ik constateer slechts dit ongenoegelijke feit.

Tap ass | 30-03-06 | 17:00

Go Rita! Alleen zit ze bij de verkeerde partij. Ik heb nooit VVD gestemd en zal dat ook niet gaan doen vanwege: Eerst was 't Erica Terpstra die niks deed behalve met dr dikke kop op de feautau als n olympisch team gewonnen had. En nu is 't Rutte.. Gatverdamme, Rutte! Meneer de kak-student uit het elitaire Leiden heeft 7 jaar (3 jaar te lang) over een studie geschiedenis (jah, daar moet de economie t van hebben) gedaan. En in de tussentijd nog lekker aangeklooid bij de JOVD... Nu wilt hij alle studenten die 1,5 jaar te lang over hun studie doen 4500 euro collegegeld gaan laten betalen.... Hypocriete z*k dat 't is. Het wordt weer studeren alleen voor de rijken. Nogmaals: Rita is OK, Zalm heb ik in principe ook niks op tegen, maar de VVD presteert 't weer keer op keer om van die irritante figuren ertussen te plaatsen en dat is jammer. Jammer voor goeie politici als Verdonk.

Ned Flanders | 30-03-06 | 16:59

Geen paars, geen grijs (Rechts) maar gewoon vuurrood. Dat is ons streven.

wimmus | 30-03-06 | 16:56

Rita bedankt!

ipje | 30-03-06 | 16:50

En ik maar denken dat het niet erger kon dan met Bakellende.. welnu ik moet mijn mening op voorhand herroepen want met Riet Verdriet wordt het pas echt bananenrepubliek...

ScHrEeUwLeLiJkJe | 30-03-06 | 16:46

TM 30-03-06 @ 16:37

Heeft TM M/V ooit een onderbouwde mening geventileerd op GS, volgens mij is TM een grappenmaker die zijn frustaties botviert op reageerders die TM in grappigheid naar de kroon proberen te steken. TM doe eens een poging om inhoud aan grappigheid toe te voegen zoals een Youp.

Ksi-Ziks | 30-03-06 | 16:44

Op de dag dat Verdonk premier wordt verhuis ik naar de vrijstaat Nijmegen.

aivd | 30-03-06 | 16:39

De dag dat Verdonk premier wordt is een zwarte dag voor Nederland. Of mag ik dat woord niet meer gebruiken van die Surinamert?

TM | 30-03-06 | 16:37

Dance-Energy 30-03-06 @ 15:23 'Eindelijk een rechtse die niet gaat floppen.'
Als premier zal ze zich anders wel heer wat meer koest moeten houden dan nu als minister, anders is het snel gebeurd met de VVD-??? coalitie.

Zeurders | 30-03-06 | 16:27

@ErachterKijkerd 30-03-06 @ 12:55 : Kun jij niet gewoon naar een rechts dictatoriaal kudtland opzouten met je facsistoide ideeen?

@Deense Postbode 30-03-06 @ 13:24 : Ik kan je het Nationaal Front aanbevelen. Echt iets voor jou lijkt me.


Het is overigens kostelijk om te zien hoe de Rechtse Rita-kliek op dit topic ingaat. Wat een fundamentalistisch rechtse mongolen lopen er toch ook rond in Nederland. Kan Verdonk DIE er niet eerst maar eens uitflikkeren? Want het is toch jammer dat die idioten het al 30 jaar verzieken voor de intelligente doordenkende rechtserts. Die allemaal over 1 kam worden geschoren. Niet dat dat iets exclusiefs is voor rechts natuurlijk, ook links wordt zo gebashed. Lees deze thread maar eens door, de meest idiote zinloze leeghoofdige postings.

"RITA ROEEEEELLLLLLLLZZZZZZZZ!!!!!" Yep, jongens, helemaal waar. And she cheats and she lies and she misinforms and she twists and she turns and she.... enzovoort, Zelden zo'n pluche-klevertje gezien.

TM | 30-03-06 | 16:11

Ik zou Wilders graag als premier zien, maar met Verdonk zou ik ook goed kunnen leven. Als we nou maar eindelijk eens een keertje een goed rechts en daadkrachtig persoon krijgen als premier zou dat wel een geweldige revolutie in de Nederlandse politiek zijn. Komt het toch nog een beetje goed met ons landje. En Nederlanders willen nu ook weleens een standvastige en daadkrachtige premier hebben, die al het uitschot het land uitschopt. Als Pim Fortuyn niet was vermoord was hij ook premier geworden, en Wilders en Verdonk zijn ook populair. (behalve bij de allochtonen en de groene milieufreaks natuurlijk). Kortom, RECHTS RULES!

muisje01 | 30-03-06 | 16:09

Waar haalt Mw. Verdonk toch de moed en de energie vandaan. Elke keer maar weer die slinkse aanvallen over je heen laten komen. Ongelooflijk!
Rita veel succes en sterkte!
RITA RULES!!!

Romanus | 30-03-06 | 15:57

mahdi33 30-03-06 @ 15:09
Welnee joh, Rita profileert zich. Rutte lijkt teveel op een studentje...

gevallenverstand | 30-03-06 | 15:49

Ik zie haar al rellen met arabieren op staatsbezoek die haar geen hand willen geven.

ronnie007 | 30-03-06 | 15:47

1 april!

Biebel | 30-03-06 | 15:40

Ik stem Rita. Eindelijk een rechtse die niet gaat floppen.

Dance-Energy | 30-03-06 | 15:23

@mahdi: mee eens, Rita is een olifant in de porceleinkast. Prima als je directeur of minister bent, maar erg onhandig als partijleider van een partij waarbinnen zowel conservatieve als liberale krachten om de macht strijden.

Zeurders | 30-03-06 | 15:13

@Ksi-Ziks

Je had bevestiging van je eigen stelling nodig zie ik.....

Golradir | 30-03-06 | 15:13

Laten we eerlijk zijn, Rita als lijstrekker lijkt mij geen goed idee omdat zij te veel weerstand oproept door haar beleid. Dus ''eizeren'' Rita leuk dat je me doet (hebben de VVDers ook wat te kiezen) maar het moet het vooral Rutte worden.

mahdi33 | 30-03-06 | 15:09

Golradir 30-03-06 @ 14:48

Opnieuw ben ik geimponeerd door het verschil in aantal, moet ik nu ook tegen u meneer zeggen of prefereert ook u een andere aanspreektitel?

Opvallend is echter ook hier dat als je het verschil tussen ons beiden opmeet in millimeters, dat er dan beduidend meer personen met een Golradir verstand in een mm gaan dan Ksi-Ziksen, heeft u daar wel een plausibele verklaring voor?

Mogelijk wordt de kwalitieit van uw postings minder hoog gewaardeerd of zal het komen doordat er twee grote leugens in NL zijn, n.l. CBS statistieken en het bestaan van niet parasiterende linkse zakkenvullers?

Ksi-Ziks | 30-03-06 | 15:02

@derks

Inhoud was natuurlijk dat zalm niet met geld om kan gaan..... maar dat is je waarschijnlijk ontgaan........ hahaha over inhoud gesproken.... waar hebben we het nou eigenlijk over als we over " het gros van de Rotterdamse PVDA'ers" praten?

Golradir | 30-03-06 | 15:00

linksisooknietalles 30-03-06 @ 14:44
Het bespreekbaar maken van diefstal en onbetaalde telefoonrekeningen door asielzoekers (niet allemaal maar een aantal) werd bespreekbaar gemaakt door Ada Wilde(n)kamp van de CPN destijds. Zij was degene die de uitwassen van politieke correctheid doorbrak. Bolk hielp haar.

gevallenverstand | 30-03-06 | 14:58

Rita!!!! want de door links beloofde lente wilmaar niet op gang komen. Langzaam komt de wolf onder zijn schaapskleren vandaan: Wouetr B voorziet ongelukken met de buitenlandse raadsleden van zijn partij. Die stonden natuurlijk wel op zijn lijst om stemmen te trekken, in vele landen stemt men namelijk niet voor politiek maar gewoon op de eigen Iman, maar niet zoveel dat ze door voorkeursstemmen ook daadwereklijk wat te vertellen zouden krijgen. Dat was nou ook weer nietde bedoeling. Ze mogen van Woutertje wel op hem stemmen, maar dan moeten ze toch al weer gauw 4 jaar hun muil houden.

Zie ik daar een premier in spe????

Mag ik een tijltje?

derks | 30-03-06 | 14:56

@ahasveros

Ik weet het, achterkamerpolitiek is meer hun ding! God wat hebben we daar toch lekker mee afgerekend na paars 2..........

Golradir | 30-03-06 | 14:55

Ksi-Ziks 30-03-06 @ 14:52
lol, lees je de comment op doorpakken ook? Groet. Oja, goed idee van Rita he? Zegen voor het land!

gevallenverstand | 30-03-06 | 14:54

En wat is de visie van Rita op de toekomst van Nederland dan eigenlijk? Ik geloof niet dat ik haar al over andere dingen heb gehoord dan inburgering en uitzetting.
Dat ze wetten strikt en met oogkleppen op kan uitvoeren geloof ik best, maar van een leider van een partij (laat staan een premier) wordt toch wel iets meer verwacht.

Zeurders | 30-03-06 | 14:54

Rita Verdonk was begin jaren tachtig lid van en actief voor de PSP, de Pacifistisch Socialistische Partij. In 1996 heeft ze nog op Wim Kok gestemd. Pas in 2002 werd ze lid van de VVD.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-03-06 | 14:53

gevallenverstand 30-03-06 @ 14:38

Ik ben geimponeerd door het verschil in aantal, moet ik nu meneer tegen u zeggen of prefereert u een andere aanspreektitel?

Opvallend is echter wel dat als je het verschil tussen ons beiden opmeet in millimeters, dat er dan beduidend meer personen met een gevallen verstand in een mm gaan dan Ksi-Ziksen, heeft u daar een plausibele verklaring voor?

Ksi-Ziks | 30-03-06 | 14:52

@Golradir

Ja als de inhoud ontbreekt dan maar grappen maken raardier. Dus praat meer over het ontbrekenvan welk IQ dan ook van de pvdallastemmers.

derks | 30-03-06 | 14:51

@Ksi-Ziks

Je bedoelt toch niet die linkse smerigheid van D66, VVD en pvda? Overigens was het Zalm zelf die na zo'n 5 maanden coalitie met LPF de boel op blies om effe electoraal te kunnen cashen...(want laten we wel zijn.... lange termijn geheugen van rechts Nederlands is op z'n zachts gezegd.... schokkend kort van duur......)

www.googlefight.com/index.php?lang=en_...

Golradir | 30-03-06 | 14:48

Dit beloofd alweer veel goeds. Polariseren wordt helemaal de bom in 2007...

stretch | 30-03-06 | 14:48

Onze linkse vrienden schijten hun boks vol, zie ik. Herinner U de act van Bolkesteijn!!! Die scoorde erg lekker in zijn tijd! Ik hoop dat de geschiedenis zich herhaalt. Mijn stem gaat naar Rita. Terwijl ik normaal gesproken nooit op de VVD zou stemmen. En die mening hoor ik meer in mijn omgeving.

linksisooknietalles | 30-03-06 | 14:44

Lieve Rita. Word a.u.b. lijstrukker van de VVD. IJskoud is nog altijd de lekkerste.

Krities@ | 30-03-06 | 14:43

Tap ass 30-03-06 @ 11:21: kapitale fouten worden keer op keer afgedaan door ongemeend sorry en het ontslaan van uitvoerend personeel...

@Tap ass 30-03-06 @ 11:21
"Sorry het spijt me" komt al helemaal NIET voor bij links: Het waren altijd
"Goede bedoelingen"...

Ahasveros | 30-03-06 | 14:41

Ja Rita, je kunt het.
Waar gewerkt word vallen spaanders!
Doen. Dit gaat voor de doorbraak zorgen!!!!!!!!!!

gevallenverstand | 30-03-06 | 14:36

Nee!! God onthoud ons dit, de eerste vrouwelijke premier van Nederland mag nooit een feit worden! De ee-man-sie-paa-sie is te ver doorgeschoten!!!

bral-aap | 30-03-06 | 14:34

@derks

Jemig... had je iets beters van Rotterdammers verwacht dan? Zelfs de autochtone bevolking is de Nederlandse taal niet machtig...... of was het nou machtigT.....

Golradir | 30-03-06 | 14:30

Golradir 30-03-06 @ 14:16

Ik geloof dat niemand van de kiezers dacht dat zij met een stem op de goddelijke kale hem weer tot leven zouden kunnen wekken. Eerder was hun stem een protest tegen de linkse smerigheid die toen NL in zijn greep had en waarin het links journalistiek geteisem ongestraft alle linkse gekken kon oproepen een poging te doen om Fortuijn uit te schakelen. Volkert van der Graaf nam dat wel erg letterlijk.

www.googlefight.com/index.php?lang=en_...

Ksi-Ziks | 30-03-06 | 14:27

zie ik daar de volkertjes hun wapens vast oppoetsen?

drijflijk | 30-03-06 | 14:24

@chloorhexidine

Nee lieverd dat mag niet.... maar nu snel naar bed he! Morgen weer vroeg op.......

Golradir | 30-03-06 | 14:24

@ Golradir

Over IQ van de kiezers gesproken. Mag ik je verwijzen naar de resultaten van de Gemeenteraadsverkieizngen in Rotterdam..... Het gros van de pvdAllah kiezer bleek analfabeet of op zijn minst het nederlands niet machtig

derks | 30-03-06 | 14:22

Op<a href="http://www.democrates.net/bb/viewtopic.php?t=611" target="_blank">democrates.net</a> wordt dit artikel schaamteloos gejat. Mag dat?

chloorhexidine | 30-03-06 | 14:22

-weggejorist-

derks | 30-03-06 | 14:21

De VVD, dat is toch die partij met vele jaren meer regeringsverantwoordelijkheid dan de PvdA? De partij van Zalm en paars?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-03-06 | 14:19

@Ksi-Ziks

Als Nederland geen billenkletser als president wil, waarom was pim dan zo popi? Overigens is er geen causaal verband tussen de lijstrekkers van de VVD en hun succes. Een en ander hangt meer af van het IQ van de VVD stemmers. VVD weetje wel, die partij die onder paars 1 en 2 verantwoordelijk was voor de Neerlandse portomonnee............!

Golradir | 30-03-06 | 14:16

@ wILL
Dus Paars was toch niet zo soft en slecht? Hoe zit het nou? Ofwel Rita voert beleid uit waar ze achter staat en als Rita fan moet je dan ophouden met PvdA alle verwijten te maken. Of je blijft erbij dat het paarse beleid shit is maar dan kan je geen Rita fan zijn want een minister hoort achter het uitgevoerde beleid staan.

Nick da Prick | 30-03-06 | 14:14

Over my dead body;P..... nee geintje, ze is wel grappig, ze heeft meestal ook wel gelijk, toch? Maar leider van Nederland? We hebben Balkenende, de beste man ter wereld, yeah righ:P. NOT. Alles beter dan Balkenende

iliminati | 30-03-06 | 14:10

Ik denk dat Rita met haar uitspraak aan heeft willen geven dat er naast Rutte en Wiegel nog andere goede stemmentrekkers bij de VVD zijn.

Ik acht Rutte momenteel minder geschikt omdat hij te lang over zijn antwoorden moet nadenken alvorens hij ze formuleert, immers de door het links journalistieke geteisem bediende kamera is dan al op een ander gericht.

Tegen kontol Bos zou Rutte het in een eerlijke maar felle discussie moeiteloos kunnen winnen want eigenlijk wil NL geen homo of bisexueel als president, maar kontol Bos wordt gesouffleerd en als ware hij een hersenloze kleuter ondersteunt door duizenden linkse zakkenvullers bij de media en door duizenden mensen die in hem een leider zien die hen zal steunen in het behouden van hun parasitaire status.

Met Rutte op 1, Rita op 2 en Kamp op 3 is het succes van de VVD verzekert. Als de onervaren Rutte zich niet laat vangen op uitspraken over toekomstige politieke ontwikkelingen door het links journalistiek geteisem, dan zal er voor kontol Bos slechts een plaats in de bezemwagen zijn.

Ksi-Ziks | 30-03-06 | 14:09

Rita mogelijk (l)ijsttrekker hee waar doet me dit aan denken??

groezel | 30-03-06 | 14:04

@ freedom of speech
Je kan en mag hier je eigen menging hebben en geven. Maar met opruiend scheldachtig gezeur kom je niet ver.
""kom maarrr kom koma koma kom maarr -cup a soup reklame-""

wILL | 30-03-06 | 13:54

eindelijk krijgt die linkse luller ( wouter Bos) echt een tegenstander. go rita!!
iedereen zeurt wel over rita... maar het zijn ten slotte de wetten die ze uitvoerd die het vorige kabinet (paars 2) hebben gemaakt..

kelsmans | 30-03-06 | 13:53

@ Harige Bangmaker 30-03-06 @ 11:52
eigenlijk van een persoonsbeveiliger die druk is met alle rechtse politici in leven te houden, of die wel eens in een reganjas onder het GS hoofdkwartier te vinden is weet ik niet, zal het hem eens vragen..

rechtselente | 30-03-06 | 13:51

Zoals al vaker gezegd, Rita for President!
Zodra ze kandidaat wordt, mogen er meteen vervroegde verkiezingen.
Kunnen we mooi inhaken:
"Rite is oké ole oleeeeee..."

Alfa33QO | 30-03-06 | 13:51

@Dömper & Deense Postbode
Tsss, ik sta niet voor niets in de GS-top 30....

MAXIMO | 30-03-06 | 13:40

ik ben voor ! rita vs bush ..

Draaitafel Demagoog | 30-03-06 | 13:34

@Deense Postbode

Huh we gingen toch fileren en dissen... hmmm.. bij nader inzien misschien toch handig als je even uitlegt wat je daar nou "precies" mee bedoelt? We zouden natuurlijk niet "ongewild" vaag en provocerend zijn..... toch?

Golradir | 30-03-06 | 13:31

@badabingea

Welk woord dan, of bedoel je soms die wet van Cohen?

Golradir | 30-03-06 | 13:27

Goldradir 13.13 waar slaat je tekst op? Je bent zeker "links?" Altijd vaag en provocerend.

Deense Postbode | 30-03-06 | 13:24

Nou heerlijk is dit, eindelijk af van al die splintertjes misschien kan Geertje weer terug bij de VVD, maar het bewijs wordt hier weer geleverd als er een minister negatief over allochtonen uitlaat is dat meteen de presidents -kanditaat bij uitstek. VVD heeft het allang verpest, ze hadden tijd genoeg gehad om zich te bewijzen en zie nu enkel maar meer sociale afgang.

independ | 30-03-06 | 13:23

@Deense Postbode.
MAXIMO heeft altijd het maximale...
BTW, jij moet er nog harder werk van maken: www.googlefight.com/index.php?lang=en_...
@bastyboy
Hij wordt in ieder geval nog gequote...

MAXIMO | 30-03-06 | 13:21

Ze is tenminste een minister die zich houd aan zijn of haar woord. Kan je niet van allemaal zeggen.

Ga zo door Riet, mijn stem heb je.

Badabingea | 30-03-06 | 13:18

Go RITA. go RITA... misschien moet ik nog maar ff wachten met emigreren..

> | 30-03-06 | 13:18

@deense postbode

Hoezo? We hebben toch altijd nog onze eigen gastarbeidertjes? Of zijn die een maatje te groot voor je?

Golradir | 30-03-06 | 13:13

Wimmus,
Nog steeds aanhanger van één van de Nederlandse Socialistische Bewegingen?
Het zal wel erfelijk bepaald zijn.

Bunt | 30-03-06 | 13:11

@bunt

Meen je dat nou? Laat jij je 'dictateren' door oppositiepartijtjes.... sneu zeg.

Golradir | 30-03-06 | 13:08

Prima. Dan weten we waar de VVD voor staat. Wilberts/ Eerdmans/LPF/Pastors hebben een voorvrouw. Rechts verenigd in èèn partij. Dat is gunstig voor links. En wel zo duidelijk. Ik hoop dat zij het red en dan net als Vlaams Blok( sorry, Belang) aan de slag kan. Als linkse kiezer ben ik zeer tevreden met deze ontwikkeling. Mark haalt stemmen uit het midden en Rita van rechts. Kan ze de hielen likken van Bush.

wimmus | 30-03-06 | 13:07

Nee Erachterkijkerd, die cokemegolowide slinkse afa's moeten juist blijven hier, anders hebben we niks meer te fileren en te dissen!

Deense Postbode | 30-03-06 | 13:07

dit had ik al veel langer verwacht!
wordt spannend!

marteltor | 30-03-06 | 13:04

Maorijnisse is een monoloog.
Hij dictateert.

Bunt | 30-03-06 | 13:04

Dat wordt dan inderdaad een zeer hete lente, inclusief burgeroorlogen, rellen, genocides en al.. Heil Rita!!

ShullBit | 30-03-06 | 13:01

Kan al dat linkse tuig dat tegen Rite is niet een vette ip ban krijgen. Zodoende kunnen we GeenStijl officieel Rita-Verdonk-fanclubsite noemen. Met GS-marketingacties moeten we Rita toch wel in het premierschap krijgen lijkt me zo.

ErachterKijkerd | 30-03-06 | 12:55

LOL@MAXIMO

Harige Bangmaker | 30-03-06 | 12:55

Mijn zegen heb je Rita. :-))

Príncipe | 30-03-06 | 12:53

Beter dan die linkse anarchie.

Stijlbaat | 30-03-06 | 12:53

Goed plan.
Marijnissen en Verdonk in debat.
Lijkt me lachuh.

forgie | 30-03-06 | 12:51

beter dan "premierschap doet gooi naar Verdonk". Heeft zij een gezin? WTF wil har neuqen?

dommedodo | 30-03-06 | 12:48

Noem je dat eerlijk HB? Een bos heeft ook nog een andere betekenis.
Nee je hebt gelijk, voor slinks is dat eerlijk.
Maar de goddelijke Kale heeft-ie nog niet verslagen, terwiijl de eerste morsdood is! Hij kan het nog niet eens winnen van een lijk hahaha.
www.googlefight.com/index.php?lang=en_...

Deense Postbode | 30-03-06 | 12:48

@CyberKookie @ 11:53
Nee, beter lezen, dat zijn jouw woorden, ik zei niet dat Rita zeker op de 20% LPF-achtigen/Lonsdalerts/Neo's kan rekenen die dit land rijk is. Dat zeg ik nu.

MAXIMO | 30-03-06 | 12:47

Eindelijk is iemand die geen uitschot knuffelt.

Bunt | 30-03-06 | 12:46

Stemmen op Verdonk? Nooit van zijn leven, dat mens had allang moeten zijn opgerot. Fauten zat gemaakt, maar opstappen? Njeh...

Wel goed nieuws voor de rest van de politiek, zo'n lijsttrekker kost de VVD gewoon stemmen.

TM | 30-03-06 | 12:42

Je mag wel zeiken over het gevoerde beleid maar daar zijn wel bepaalde voorwaarden aan verbonden. In het geval je VVD stemt en vervolgens Rita afvalt omtrent de zaak Kalou maakt dat je niet voldoet aan die voorwaarden en dus netjes je grote waffel moet houden. Dit voorbeeld van met twee maten meten valt mij nogal vaak op.

FermeKnaep | 30-03-06 | 12:39

Mijn stem heeft ze ook!

Rollator | 30-03-06 | 12:37

@ Harige Bangmaker 30-03-06 @ 12:28


moet dat natuurlijk zijn...

CyberKookie | 30-03-06 | 12:37

@ Alfa75 30-03-06 @ 12:30

?
Dat is eerlijk op de 'slinkse' manier.

CyberKookie | 30-03-06 | 12:36

@Alfa75
Ophokplicht voor milieufetisjisten en allochtonenknuffelaars lijkt me al een aardig beginnetje

die hofstadtgruppe | 30-03-06 | 12:35

Zeg maar daaaaag Rutte, moehahahaha, vraag je mammie maar weer om raad wat je nu het beste kan doen...

mid-rechts | 30-03-06 | 12:33

Eigenlijk wel handig: als Rita premier wordt, dan:
- kunnen alle andere ministersposten vervallen. Rita regelt alles
- alle ambtenaren kunnen naar huis toe, Rita luistert toch niet.
- verkiezingen zijn niet meer nodig: Rita zorgt voor alles... niets mag meer, simple as that,.. vergunningen worden dus ook niet meer afgegeven.

Weten jullie hoeveel dat zal gaan besparen?

The Hedge | 30-03-06 | 12:30

Klein probleembje : hoe voorkomen we dat ze voor de vekiezingen omgelegd wordt door links ??

Alfa75 | 30-03-06 | 12:30

mijn stem ook

spartaann | 30-03-06 | 12:25

Mijn stem heeft ze. TOP WIJF!!

KissableZlet | 30-03-06 | 12:22

@ Kabaal
Dat is precies mijn punt. Ze doet wat ze moet doen, maar heeft twee zaken in de media laten ontsporen. Ik zeg niet dat ze in die gevallen anders had moeten beslissen. Ik ben minder links dan je wellicht denkt. Maar ik vind het raar om op basis van die twee gevallen verdonk plots ferm en standvastig te noemen. Mede omdat, zoals je zelf aangaf, heel veel anderen het voordeel van de twijfel hebben gekregen.

Nick da Prick | 30-03-06 | 12:21

De VVD heeft nog nooit een premier geleverd, en terecht. Dus Rita, stel je lekkerrrrr kandidaat en op je afgangsfeestje vragen we of Lange F. te 020 teaumaten naar je kop gooit.

Boer Harms | 30-03-06 | 12:19

Mijn stem heeft ze, sterker nog, ik pak verlofdagen op om stemmen voor haar te gaan ronselen als het moet

die hofstadtgruppe | 30-03-06 | 12:18

@@ nick da Prick,
Tis jammer dat die linkse klootzakken haar op alle mogelijke manieren proberen af te branden, terwijl ze gewoon het beleid uitvoert dat mmet algemene lstemmen is aangenomen ten tijde van Paars 2.

Bovendien heeft ze van die 26000 klaplopers, ach sorry, gezichten, ruim 9000 mensen het voordeel van de twijfel gegeven, zij mogen al hier blijven.
Links kan overigens roepen wat ze willen, Rita blijft (ook onder de linkse burger) de meest populairste minster.......

KABAAL | 30-03-06 | 12:18

FermeKnaep 30-03-06 @ 12:12

Ja, lekker makkelijk.
De meerderheid heeft dan voor dit kabinet gekozen. Dat is iets anders dan het volk. Afzonderlijk gezien zijn er genoeg mensen, die niet voor dit beleid hebben gekozen. Waarom zou je dan niet mogen "zeiken" over het gevoerde beleid? Moeten we de oppositie dan ook maar meteen monddood maken?

Volgens mij snappen sommige mensen inderdaad het idee van de democratie niet helemaal.

Harige Bangmaker | 30-03-06 | 12:17

@ nick da Prick
wat een bullshit,ze handhaaft gewoon regels.En ja in een land waar al 30 jaar gepolderd wordt is dat wel eens moeilijk te accepteren

kruisridder | 30-03-06 | 12:14

bestaan er ook ijsklontjes voor politici?

topcat | 30-03-06 | 12:13

Ik ga voor Rita. Volgens mij snappen sommige mensen het idee van de democratie niet helemaal. Het volk heeft gekozen voor bepaalde mensen aan de macht die een beleid samenstellen. Het is taak van de ministers om dit beleid te handhaven. In het geval van kalou, wij hebben zelf voor dit beleid gekozen en wat Rita deed is het beleid hanteren, zoals het hoort. Het slaat dan ook helemaal nergens op als je gaat lopen zeiken dat ze die gast versnelt had moeten laten naturaliseren. Mooi staaltje van met twee maten meten. Aan de ene kant lopen mekkeren dat het allemaal naar de klote gaat en dat er geen structuur in dit klote land zit. Aan de andere kant ministers afvallen die juist proberen structuur aan te brengen. Hulde.

FermeKnaep | 30-03-06 | 12:12

haha idd heerlijk geformuleerd :) HAAT TAKEN

bakabana inc. | 30-03-06 | 12:12

Volgens mij gaat ze sneuvelen als minsiter op d epleuris die gaat uitbreken over het lekken van informatie over Syrische asielzoekers. Dan kunnen haar lijsttrekersplannen ook meteen op sterk water.

josdevos | 30-03-06 | 12:12

Ria for President.....

Neehè | 30-03-06 | 12:10

kentika 30-03-06 @ 12:02
Zo kan je het ook noemen...., ik noem het een typfout. ;)

Twinkel | 30-03-06 | 12:08

Way to go Rita!

beller | 30-03-06 | 12:08

Opmerkelijk dat een minister door een 18 jarig meisje haar eindexamen af te nemen en een voetballer een paspoort te weigeren de reputatie van "rechtvaardig" en "eerlijk" heeft gekregen. Er zijn twee mediageile voorbeelden genomen waarmee Verdonk haar imago als stevig en doortastend heeft willen vestigen. Jammer dat deze truck bij zoveel mensen heeft gewerkt.

Nick da Prick | 30-03-06 | 12:08

@ Twinkel 30-03-06 @ 11:59
"haat taken overneemt"
freudiaans vergissinkje?

kentika | 30-03-06 | 12:02

Ik hoop al tijden dat deze heks de VVD gaat leiden.. Waarom? Omdat we dan afzijn van Wilders, Eerdmans en ander rechts gespuis... De sociale VVD' er stapt over naar het midden en eindelijk gerechtigheid :)

Rita go your gang!

bakabana inc. | 30-03-06 | 12:02

Klopt maar het laat wel het potentieel aan kiezers zien dat er in Nederland rondloopt. Dat voor Rita zal kiezen.

Weisse rose | 30-03-06 | 12:00

Ik vind Rita een geweldig wijf, eindelijk een paar ballen in de Kamer. Nu maar hopen dat wanneer (wanneer en geen als!) zij MP wordt er geen balletje komt die haat taken overneemt....

Twinkel | 30-03-06 | 11:59

Weisse rose 30-03-06 @ 11:56
Als dit een representatieve poll zou zijn...

Maar, dat is het niet!

Harige Bangmaker | 30-03-06 | 11:57

Even de reacties bekeken ongeveer een derde zal op Rita stemmen. Als dit een representatieve poll is dan zal de VVD onder Rita een geduchte concurrent van de Partij van de Allochtoon zijn.

Weisse rose | 30-03-06 | 11:56

Je moet alles in je leven een keer geprobeerd hebben. VVD stemmen lijkt nu aan de beurt.

Shareholder | 30-03-06 | 11:53

@ MAXIMO 30-03-06 @ 11:48

He ja, ga weer lekker ff alle stemmers op 'rechts' meteen afschilderen als een stelletje hersenloze nazi's. Dergelijke figuren blijf je altijd houden (onwetend) en ze zijn in ieder geval niet zo geweldadig als de vele links-extremisten in ons land. Daar maak ik me veel meer zorgen over.

CyberKookie | 30-03-06 | 11:53

rechtselente 30-03-06 @ 11:48

"Betrouwbare bron"?
Diezelfde man met de regenjas in de kelder onder het GS-hoofdkwartier?

Harige Bangmaker | 30-03-06 | 11:52

Coño Morales 30-03-06 @ 11:44

Goh, niet zo verbazingwekkend, dat Rita hier populair is.
Ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken voor de VVD. Allicht geeft ze de VVD een kleine boost, allicht jaagt ze het progressieve gedeelte juist weg. We zullen zien. Maar de grootste zal de VVD er niet mee worden. Lijkt me erg onwaarschijnlijk, dat Rita de volgende MP zal worden.

Harige Bangmaker | 30-03-06 | 11:50

@Flathead
Dat zijn nou de prototype aanhangers van Verdonk, Wilders en Pastors.
Sommigen stemmen zelfs AHA en denken zich zo vrij te waren van hun onvriendelijke vreemdelingen praatjes of hun Lonsdale-imago...
Gelukkig zet het uitsterven onder deze groep voort, tot nu aan toe is het hooguit 20% v/d bevolking en dat worden er dus langzaam steeds minder...

MAXIMO | 30-03-06 | 11:48

alsof de vvd de nieuwe premier gaat leveren, dream on.

kentika | 30-03-06 | 11:48

eindelijk een wijf met ballen, hoef ik tenminste niet op Geert Wilders of Marco Pastors te stemmen. Overigens heb uit buitengewoon betrouwbare bron vernomen dat ze twijfelt omdat zij en haar gezin nogal worden lastggevallen door groenslinksers en/of hakbarren

rechtselente | 30-03-06 | 11:48

hoe soft nederland word is niet leuk meer, ik hoop dat zij Nederland (ja sorry) toch echt wel wat Nederlandser kan maken en tenminste knopen doorhakt, niet dat ik geheel achter haar sta, maar als ze er een gooi naar doet heeft ze wel mijn (protest)-stem.

the_w | 30-03-06 | 11:48

"Weisglas toonde zich donderdag zeer verheugd dat Verdonk nu toch overweegt zich verkiesbaar te stellen. Als ze het doet zal hij "met volle overtuiging" op haar stemmen. Volgens Weisglas past haar duidelijke manier van politiek bedrijven beter bij de VVD. Rutte is volgens Weisglas "toch te veel het broertje van Wouter Bos".

De man heeft gelijk...

CyberKookie | 30-03-06 | 11:47

Als ik zo al die commentaren lees gaat mevrouw Verdonk flink scoren. Mijn stem heeft ze bij deze ook!

Coño Morales | 30-03-06 | 11:44

Fantastisch nieuws. Hopen dat ze dr echt voor gaat!
Mijn stem heeft ze iig.

Wokkel | 30-03-06 | 11:41

Of deez`n.........

Hans Janmaat onderdezoden@kafka.nl

En nou hou ik er mee op....

Flathead | 30-03-06 | 11:41

@Aussie
Ik noem het beestje enkel bij de naam, sorry.

MAXIMO | 30-03-06 | 11:40

Geweldige actie trouwens.... tegen blanke vla..... niet verwacht.

Flathead | 30-03-06 | 11:39

@ Flathead 30-03-06 @ 11:38

Ach ja, van dergelijke hersenloze heb je er altijd bij...

CyberKookie | 30-03-06 | 11:39

Mijn stem heeft ze

OuweHoer Hackbar | 30-03-06 | 11:38

Cyberkookie

Ik heb je link eens bekeken..... leuke actie. Maar van een enkeling lijkt me de intentie wel erg vanuit de foute hoek.
Dit type stond ook op de petitie: 88_allesprachtig@stormfront.org

En z`n naam is Richard Lonsdale.....

Flathead | 30-03-06 | 11:38

Zou wel eens lekker zijn een minister-president die niet met alle winden meewaait en iemand die zich aan de afspraken houdt. Mijn stem heeft ze.

smartist | 30-03-06 | 11:38

Ik hoop nog steeds op Wiegel.

*burb*

Roberto Fransisco | 30-03-06 | 11:36

Rita krijgt zeker mijn stem. Eén van de weinige politici, die consequent hun lijntje doortrekken en eerlijk communiceren. No bull shit van Rita. En het is ook goed voor de VVD. Dan kan Zalm, rat-met-slangen-gezicht eindelijk met pensioen. Rita redt de VVD en Nederland!

LangeBerry | 30-03-06 | 11:36

Ik stem Verdonk

12me | 30-03-06 | 11:35

ik stem doorgaans niet op de vvd, maar vind Rita Verdonk een goede lijsttrekker. Desnoods een duo-baan samen met Zalm, lijkt me een goed team.

Onderbuik | 30-03-06 | 11:35

@Jack
Verdonk geeft haar fouten toch ook toe? Maar wat schieten we er mee op als ze opstapt? In mijn ogen heeft ze de kamer niet verkeerd ingelicht. Op het moment dat ze het zei was ze er van overtuigd dat het de waarheid was. Dat achteraf blijkt dat IND medewerkers haar verkeerd hebben ingelicht is punt twee. Ik snap dat zij daar politiek gezien verantwoordelijk voor is, maar het lijkt mij ontzettend dom als ze op basis heirvan haar conclusies trekt en optstapt. Haar eigen woorden: ik ben geen minister geworden om af te treden, ik ben er om op te treden. En zo is het. Je verbetert het systeem niet door bij elke fout een minister de laan uit te sturen. Je verbetert het systeem door de rotte appels eruit te halen. En dat doet ze goed.

Daarnaast: elke keer als er zoiets gebeurd dan is de Tweede Kamer te klein. De SP en GroenLinks rollenbollen over elkaar om schande te spreken van de fouten. Maar waarom komt er dan nooit een breed gedragen motie van wantrouwen? Ik bedoel dan niet eens dat er een meerdeheid hoeft te zijn (gezien de coalitiepartijen een meerderheid hebben) maar een motie van wantrouwen van de PvdA, GroenLinks en SP is natuurlijk wel behoorlijk. Ik heb ze nog niet gezien. Waarom niet?

ZI | 30-03-06 | 11:34

@Jack: Klopt, ambtenaren hebben de onderhandelingen over hun CAO niet goed gespeeld. Maar dat is hun eigen schuld en niet die van het zorgstelsel. Hadden ze maar een betere vakbond moeten kiezen. Of zelf onderhandelen.

bastyboy | 30-03-06 | 11:34

Ah, de minst liberale politica van de VVD. Nee, dankje. Liever Rutte of Hirsi Ali, niet die stronteigenwijze teef.

Baron Haussmann | 30-03-06 | 11:33

ze gaat m'n stem gewoon krijgen jongen, swaaa

snoeshaan | 30-03-06 | 11:32

@ZI: Ik ben er netto per maand 120 euro op achteruit gegaan. Maar ik ben ambtenaar, en dan mag het blijkbaar. Dit stelsel is alleen gunstig als je doorfokt en veel kindertjes hebt.

JackRandom | 30-03-06 | 11:31

Marco Pastors? moet ie nog wel wat aan zijn PR gaan doen... niet iedereen kijkt naar Paul Witteman / B&vD etc. en met alleen maar blazen kom je niet..

El Comandante | 30-03-06 | 11:31

@Jack: De total kosten van de zorg blijven hetzelfde. Artsen zijn niet meer of minder gaan verdienen. Verzekeraars waren er en zijn er nog steeds. De kosten worden nu alleen wat eerlijker verdeeld. Ook arme mensen moeten nu betalen voor prdoucten die ze afnemen.

bastyboy | 30-03-06 | 11:29

@ JackRandom 30-03-06 @ 11:26

Daarom heeft ze er van de 26.000 al zeker 7.500 een paspoort gegeven ?

Met Pim Fortuyn was heel deze ellende rondom 26.000 gezichten niet eens voorgekomen, die had hen allemaal direct zonder pardon een paspoort gegeven. Had veel kosten, ellende en tijd gescheeld.

CyberKookie | 30-03-06 | 11:29

Voordeel van Rita als lijsttrekker bij de VVD is dat ze stemmen weghaalt bij Wilders en Pastors, en ze daarmee tot 1-mans splinterfracties degradeert.

Zeurders | 30-03-06 | 11:28

@JackRandom
Voor mij is de premie in verhoudig gedaald. Ik betaal (met zorgtoeslag) nog steeds 5 tientjes, maar heb wel een grotere dekking gekozen. Dus als ik dezelfde dekking zou kiezen betaal ik minder dan voorheen. Ik hoor van meer mensen uit mijn kring deze verhalen. Slechts enkelen zijn er op achteruit gegaan, maar zij zien hun premie niet eens terug in hun saldo. Van die types: "Ik heb geen zin om het uit te zoeken, dus ik neem maar een volledige dekking." Maar goed, het zal vast niet voor iedereen positief uitpakken, maar dat kan ook niet denk ik. Het is in ieder geval wel een goede zaak dat er rekening gehouden wordt met de lange termijn.

ZI | 30-03-06 | 11:27

Het COC juicht het toe dat Rita Verdonk zich kandidaat stelt voor het lijsttrekkersschap van de VVD. Zie: www.gayvote.nl
We hebben nu twee homoseksuele kandidaten voor het premierschap: Wouter Bos en Rita Verdonk!

aivd | 30-03-06 | 11:27

@ZI: Een goede minister durft ook fouten toe te geven, en daaraan consequenties te verbinden. Verdonk heeft de kamer nu willens en wetens 2x voorgelogen. Met alleen sorry zeggen kom je er niet. En een goede minister kan medeleven tonen. Verdonk is alleen maar bikkelhard, en komt klaar als ze weer een asielzoeker het land uit kan trappen.

JackRandom | 30-03-06 | 11:26

@ mullahimam 30-03-06 @ 11:26

Hij is nog steeds fel tegenstander, geloof me.

CyberKookie | 30-03-06 | 11:26

Het is vast bij de IND zo'n puinzooi doordat die linkse ambtenaartjes de boel aan het verzieken zijn. Er alles aan doen om de minister in een kwaad daglicht te stellen. Want ook ambtenaartjes bedrijven politiek. TERWIJL ZIJ TAKEN MOETEN UITVOEREN VAN EEN MINISTER......

ikkenietweten | 30-03-06 | 11:26

@ ZI : Compleet me eens, verdonk is ok :)

IPFREELY | 30-03-06 | 11:26

Mooi.
Eindelijk een politica met kloten.

Lafayette | 30-03-06 | 11:26

Rita splitst zich gewoon van de VVD af en wordt de zesde (*) pimplistische partij voor klaaggraag rechtse stemmers.

(*) LPF, Lijst Wilders, Lijst Pastors, Lijst Eerdmans, Lijst Nawijn

El Gouda | 30-03-06 | 11:26

@CyberKookie... Nee niet die Eurlings! Ooit heb ik mijn stem gegeven voor de Europese verkiezingen omdat hij tegen Turkije was in Europa. Eenmaal gekozen draaide hij 180 graden en vond dat Turkije lid mocht worden. Die man is een bedrieger!

mullahimam | 30-03-06 | 11:26

@ JackRandom 30-03-06 @ 11:23

Ik denk dat de VVD met Rita een hele berg extra stemmen zal krijgen omdat ook veel mensen die normaal op andere partijen stemmen haar ook wel jofel vinden. persoonlijk denk ik dat Marco Pastors hoge ogen gaat gooien.

CyberKookie | 30-03-06 | 11:24

@MAXIMO 30-03-06 @ 11:09

"Het zijn dan ook niet voor niets losers.."

Als je geen argumenten kunt aandragen ga je maar schelden, heerlijk dat MAVO-niveau:)

Aussie | 30-03-06 | 11:24

Als het nu maar geen proefballonnetje blijkt te zijn. Rita for President, zet hem op meid!!

hoppig | 30-03-06 | 11:24

@ZI: Als mevrouw Verdonk zo'n goed beleid zou voeren, dan zou 't bij de IND niet zo'n puinzooi zijn...

freedom_of_speech_72 | 30-03-06 | 11:24

hossa!

Rita regeert!

brutus | 30-03-06 | 11:23

@Jack Random> voor mij is het ziektekostenstelsel veel goedkoper geworden.

superjan | 30-03-06 | 11:23

Eeej dat schept alternatieven.

Bende | 30-03-06 | 11:23

Een minister met een twijfelachtige reputatie doet een gooi naar... Lijkt wel de YouNaaithetStates

mangajanga | 30-03-06 | 11:23

@ Tap ass 30-03-06 @ 11:21

Rita's wil is de wet van Cohenm, zij doet slechts wat ze moet doen: hem naleven. Wij als volk eisen dat van een minister, en er zijn er slechts enkele die dat ook werkelijk doen. Daarom is mevrouw populair.

CyberKookie | 30-03-06 | 11:23

@CyberKookie: Degenen die Rita top vinden, stemmen toch al wel op de VVD of op Wilders en andere rechtse splinters. Verdonk is echter zo hardvochtig en rechtlijnig, dat ze mensen naar de stembus jaagt (bv. allochtonen, het Rotterdam-effect) die anders niet waren gaan stemmen, of mensen wegjaagt van de coalitiepartij CDA die niet met de harde politiek van Verdonk geassocieerd willen worden.

JackRandom | 30-03-06 | 11:23

@JackRandom
Ik ken ze, zijn er niet veel. Maar gezinnen van 3 kinderen die eerst particulier waren zijn er opzich wel vooruit gegaan..

kw_nl | 30-03-06 | 11:22

De koningin van de polarisatie en rechtlijnigheid die een gooi naar het premierschap doet, heerlijk. Komt helemaal goed met dit land. Discussieren zit er dan niet meer in want Rita's wil is wet en vice versa, kapitale fouten worden keer op keer afgedaan door ongemeend sorry en het ontslaan van uitvoerend personeel, en Cruijff en Van Basten mogen de pupillen op het uitzetcentrum van Ter Apel gaan trainen.

Mijn stem heeft deze gedegenereerde versie van de Klokkenluider van de Notre Dame in ieder geval.... NIET!

Tap ass | 30-03-06 | 11:21

.... en jawel, ik begon WOII al te missen in deze discussie. Mensen toch, haal GVD niet elke keer die oorlog van 65 jaar gelden erbij. De (s)linkse wijze van demoniseren zijn we onderhand beu.

CyberKookie | 30-03-06 | 11:21

Slecht nieuws voor de beroepszieligerts.

Jan Passant | 30-03-06 | 11:21

@Jack 11.14
Wat een heerlijk teleurstellende reactie weer. Verdonk vergelijken met Videla. Dat kan twee dingen betekenen. Of je weet niet wat er in die tijd met Videla is gebeurd of je argumenten om Verdonk te bekritiseren komen jammerlijk tekort.
Verdonk heeft 700 schrijnende gevallen een verblijfsvergunning gegeven, terwijl haar voorgangers opgeteld misschein tot 10 kwamen. Daarnaast is het nog maar de vraag of het zo menselijk is om duizenden mensen in onzekerheid te laten en van het kastje naar de muur te sturen omdat je te bang bent om impopulaire beslissingen te nemen. Ik ben blij dat we een minister hebben die dat wel durft en die ook durft op te treden als er mensen falen (zie IND-medewerkers overplaatsen) en durft op te treden als er een zielige uitgeprocedeerde in de media haar gelijk probeert te halen terwijl mevrouw de boel bij elkaar fraudeert. (zie Taida) Dat is in mijn ogen wat een goed minister doet. Een beleid uitdragen en dat ten alle tijden verdedigen. Met draaikonterij komen we nergens.

ZI | 30-03-06 | 11:20

Ahasveros

Het fijne van een site als GS vind ik dat de algemene kennis lekker bijgespijkert word zo af en toe. Ik wil je dan ook hartelijk bedanken voor deze broodnodige informatie. Ik was op de hoogte van het bestaan van extreemrechtse partijen sinds de Nazi`s...... moet ik je nou Constant noemen?

Flathead | 30-03-06 | 11:18

@ZI: Ken jij iemand voor wie het nieuwe ziektekostenstelsel goedkoper is geworden? Zal wel aan de kringen liggen waar ik in verkeer, maar voor iedereen die ik ken is het alleen maar duurder geworden...

Maar als je kosten wilt beheersen, moet je zeker geen tussenpersoon (de verzekeraars) nemen die wel wat voor zichzelf aan de strijkstok laten hangen...

JackRandom | 30-03-06 | 11:18

Rita 4 President!

Quintana | 30-03-06 | 11:18

@ JackRandom 30-03-06 @ 11:14

Alleen blinden zien haar populariteit niet...

CyberKookie | 30-03-06 | 11:15

Mijn stem heeft ze!

Hodja | 30-03-06 | 11:15

@bastyboy: Misschien was de Argentijnse junta van Videla wat voor je geweest, die hadden ook geen last van emotie en medeleven...

Maar nu ik erover nadenk, ach, dit bericht is vast een hoax. Zelfs Verdonk moet inzien dat haar lijstrekkerschap de VVD alleen maar schade berokkent.

JackRandom | 30-03-06 | 11:14

Wat zou dat mooi zijn, Verdonk als Premier, Wilders, Pastors, Eerdmans, misschien Eurlings, allen in één partij... Ayaan erbij om af en toe wat olie op het vuur te gooien.

Wedden dat ze zeer veel stemmen wegslepen.

CyberKookie | 30-03-06 | 11:14

@JackRandom
Hoe kom je toch aan al je wijsheid. Dat moet je me toch eens leren. Ziektekostenstelsel duurder? Voor sommigen, en voor anderen weer goedkoper. Daarnaast was deze maatregel nodig, omdat de kosten de pan uit reizen en ik er vanuit ga dat jij op je oude dag ook graag een nieuwe heup wil als dat nodig zou zijn.

ZI | 30-03-06 | 11:12

Misschien kan zij wat tegengewicht inzetten tegen mister goedlach Bos. Ik zat ernstig te twijfelen aan vvd's zalm enz. maar misschien biedt dit uitkomst.

GodfriedV.Bouillon | 30-03-06 | 11:11

Mijn stem heeft ze!!
Gaat nu trainen om geen lamme arm te krijgen van het zwaaien naar allochtoontjes!

ThaCroW | 30-03-06 | 11:11

Rita is best geschikt als rechtlijnige 'Befehl ist Befehl'-beleidsuitvoerder, maar zal ze als lijsttrekker ook in staat zijn om met anders-denkenden tot compromissen te komen?

Zeurders | 30-03-06 | 11:10

@Jack: Nee niet te duur stelsel, maar die armoedzaaiers betalen eindelijk eens wat het kost.

Lijkt me ook geen goede zaak om een land met emotie te regeren.

bastyboy | 30-03-06 | 11:10

Wie had dat kunnen verwachten? Dat Rita inzet op nog meer versplintering aan de rechts-buitenkant... Het zijn dan ook niet voor niets losers..
*Steunt het actiecomité van JackRandom*

MAXIMO | 30-03-06 | 11:09

ja, leuk, maar ik denk dat Rita op weinig sympathie kan rekenen van het overgrote deel van NL. Ze werkt bovendien binnen het ministerie met de meest waardeloze PR.

flashkiddy | 30-03-06 | 11:08

En nu is het hopen dat ook Hans Hoogervorst toch nog mee gaat doen voor het lijstrekkerschap van de VVD. Kiezen tussen de man die het veel duurdere ziektekostenstelsel heeft ingevoerd, en de vrouw die geen enkele emotie kan tonen, heerlijk.

JackRandom | 30-03-06 | 11:08

Rita is ok!!! tenminste geen sufkut...

Mijn stem gaat naar haar...

IPFREELY | 30-03-06 | 11:06

ik ga het advies van de PVDA maar eens opvolgen, ga deze keer voor de verandering maar eens op een vrouw stemmen.

ganzo | 30-03-06 | 11:06

schokkend! het geeft nog familie ook...

P.T.Wyler | 30-03-06 | 11:05

Mijn zege heb je

Rielozz | 30-03-06 | 11:05

@Henkiemaardannietgek 30-03-06 @ 10:59:
Nee... jij hebt dus duidelijk het hele principe van de lijst Geen Stijl nog niet begrepen. Geeft niks... De lijst Geen Stijl is niet voor volgers, maar voor rechtstreekse democratie.
Hierrrrr wat documentatie voor je. www.geenstijl.nl/paginas/wereldheersch...

crixus | 30-03-06 | 11:05

Flathead 30-03-06 @ 10:42 En Rita richt dan tussen neus en lippen door weer fijn de NSDAP op? (de D vervangen door N dan)

FF ietsje meer met je pootjes in de Mij. staan sukkelhead! Dit soort partijen bestaan al lang! PvdA en de Internationale Socialisten...
Ook is er maar één verschil met de I.S en de NSDAP
Wat NSDAP voor één land wil, willen de I.S. voor de HELE wereld...:-(((

Go Rita! Go Rita! :-)

Ahasveros | 30-03-06 | 11:03

Verdonk=Dirty Harry. Beetje bot, maar wel broodnodig.
De enige vent in dit kabinet. Mijn stem heeft ze al bij voorbaat.

Colossi | 30-03-06 | 11:03

@Aart.. Natuurlijk ben je het met het beleid eens. Dat is opgezet door de PvdA-ers Schmidt en Cohem. Rita voert gewoon uit

bastyboy | 30-03-06 | 11:03

Rita lijkt me niet echt diplomatiek genoeg om de VVD 'bij elkaar te houden', maar een stoer boegbeeld is ze natuurlijk wel.
Ben benieuwd of de strijd tussen de conservatieven en progressieven (Rutte & co) binnen de VVD binnenkort op laait.

Zeurders | 30-03-06 | 11:03

@Veteran: op je miniatuur pik getrapt kaalkopje? Zeg maar mevrouw tegen me hoor ennuh, moffen zijn er niet meer, oosterburen wel en nieuw rechtse kaaskoppen: zo met een oranje legerhelpje op en witte vetertjes.

FReeForever | 30-03-06 | 11:03

muhahha
dan zou VVD mijn stem in 2007 krijgen!

Bep Handicap | 30-03-06 | 11:02

Laat dit alsjeblieft waar zijn! Met Verdonk als lijstrekker gaat de VVD nog meer klappen krijgen... De man in de straat zit niet te wachten op *nog* een premier die bot, rechtlijnig, koppig en ontoegeeflijk is. Men moet geen harde polarisatie meer. Go Rita, ga voor dat lijstrekkerschap, samen met JP die 'zijn beleid met trots gaat uitdragen, want wij hebben gelijk, en men begrijpt ons niet'. Dan gaat dat linkse kabinet er wel komen...

*start het steuncomité 'Rita for lijstrekkert'*

JackRandom | 30-03-06 | 11:02

@freedom_of_speech_72
Haha, nu je het zegt, misschien zit ze wel aan de pijnstillers, zelden zo'n gevoelloos persoon gezien...
@Hutch
Het is een vies werkje maar iemand moet het doen hé...

MAXIMO | 30-03-06 | 11:01

Jammer voor Pastors, maar ook mijn stem heeft ze.

~Johan | 30-03-06 | 11:01

Dit is lastig. Ik bedoel als zij lijsttrekker wordt dan hoeft ze in feite ook dat asielbeleid niet meer door te voeren. Het ligt er dus aan wat voor programma zij heeft wil ik er dan vervolgens op stemmen. En anders zie ik nog het meest een coalitie van VVD met Rita als premier samen met Lijst Wilders. Dan krijgen we pas echt een steengoeie rechtse lente.

Maargoed, de meerderheid in Nederland is momenteel allochtoon dus dat winnen we never nooit niet. Zal wel iets van PVDA/VVD worden of zo.

MiRRoRMaN | 30-03-06 | 11:00

Die autistische muts al premier? Whahaha, grapjurken... Ach ja, weten we iig zeker dat de VVD nog meer mensen verliest.

Japster | 30-03-06 | 11:00

Leuk! De eerste lesbische premiere van de Wereld!!

aivd | 30-03-06 | 11:00

Ik hoef toch niet meteen een voor of tegenstem uit te brengen he?
Nu heb ik heel rustige allochtone buren, volledig traditioneel. Daarvoor had ik Brabeaux naast me wonen. Altijd over mijn muur hangen om te lullen wanneer ik gewoon rustig een biertje wilde drinken. Altijd bij de eerste zonnestraal deur open en Frans Bauer en de Deurzakkers keihard aan.
Niet begrijpen dat als ik al 40 keer heb gezegd: "nee ik kom geen bakske doen."Dat het ook echt nooit gaat gebeuren.

Lizart777 | 30-03-06 | 10:59

Vindt eigenlijk wel dat geenstijl verplicht is deze mevroui te steunen met een spetterdende internet actie.
Kijk het is gewoon inversteren in de toekomst.
wie denk je dat de meeste nieuwsberichten zal geven , waar zouden de schandalen kunnen ontstaan ? daar moet je als GS zijnde achter de schermen toch rekening mee houden.
Dus pro acties voor verdonk , zalm(we zien hem graag betrapt worden op een leugen) wilders (goed voor meeste quote's) en hmm ach neem de profiteur van een hirschi.
30% van de dagelijkse nieuws heb je dan al weer veilig gesteld.
je moet het gewoon niet moeilijker maken als het niet nodig is :)

White-rabbit | 30-03-06 | 10:59

@crixus
Jij bent gewoon een dwaze volger?
Jij hebt de vorige keer Pim gestemd?

Henkiemaardannietgek | 30-03-06 | 10:59

Rita, go for it! Eindelijk tegengas voor de Partij van de Allochtonen.

Breinstein | 30-03-06 | 10:59

Altijd nog veeeeeeeeeel beter dan Wouter Bos, die heeft het trouwens toch veel te druk met Papadag.

groezel | 30-03-06 | 10:58

Ik ga voor de lijst Geen Stijl, wie er ook lijsttrekkert is.

crixus | 30-03-06 | 10:58

@maximo
het doet me deugd te zien dat jij de visie en het inzicht hebt in hetgeen wat de nederlandsche bevolking wel al dan niet wil.

Hutch | 30-03-06 | 10:57

Mijn stem heeft ze! De enige politicus met ballen verdient dat.

Zippy | 30-03-06 | 10:57

@superjan
Rita snoept enkel de zetels aan het uiterst rechtse spectrum af.
Gemiddelde Nederlander wil niet nogmaals 4 jaar VVD in de regering, al zwaait Rita de scepter.
De arrogantie van Zalm, Balkenende en Donner verbleken bij die van Verdonk, dus kunnen we stellen dat we dat niet nogmaals 4 jaar willen meemaken.
In ieder geval vermaak ik mij nu al op de aankomende debatten in de media en de discussies hier op GS...

MAXIMO | 30-03-06 | 10:56

Mijn stem heeft ze.

Aussie | 30-03-06 | 10:55

@Henkiemaardannietgek

Ja ... links houden doen ze niet aan..... rechts houden ook niet...

Herman Brood | 30-03-06 | 10:55

hello Rita!
bye Taida!

benj | 30-03-06 | 10:55

@ Flathead: ja, ze zou het goed doen als koe tijdens 't carnaval...

freedom_of_speech_72 | 30-03-06 | 10:54

Ach ja, Rita, modehype-je. Veel meer dan allochtonen uitzetten kan ze toch niet.

blt | 30-03-06 | 10:54

freedom of speech

je bedoelt die ik-sta-in-de-wei-en-kauw-gras blik???
Nja....... die herken ik wel bij Rita.

Flathead | 30-03-06 | 10:53

Eindelijk is een keer goed nieuws!!!!!
Wanneer kan ik stemmuh??
Love Rita

__NN__ | 30-03-06 | 10:53

@MAXIMO: als ik soms diep in haar ogen kijken, denk ik vaak dat ik eerder met een blowende hippie te maken heb... Misschien overgebleven uit de tijd dat ze nog het pacifisme ondersteunde (en nog geen lid was van de VVD?)

freedom_of_speech_72 | 30-03-06 | 10:52

Puur door haar huidige portefeuille destintegratie kan Verdonk schitteren. Helaas is ze een slecht debater en wordt ze tijdens de komende verkiezingsdebatten weggevaagd door de combo Maorijnissen en Bos.

El Gouda | 30-03-06 | 10:51

*stemt op Rita* Waar zit dat verdomde knopje? Eauw pas in 2007!

Armageddon | 30-03-06 | 10:51

@Herman Brood
Is lastig tusseninduiken he zo'n stoep met hoofddoekjes.

Henkiemaardannietgek | 30-03-06 | 10:51

@maximo> ik denk dat mensen snakken, naar een moeder des vaderlands. Een moeder met lange rokken om onder te schuilen. Een moeder met dikke eeltige handen die kan meppen en kan aaien. Zo'n moeder die een appelmoespotje in een machtige zwaai opendraait. Die moeder is Rita. Ik blijf trouw aan Geert. Maar Rita Verdonk wordt premier.

superjan | 30-03-06 | 10:51

Pssst... niet verder vertellen ... ik ben geheim agent..... heb je misschien m`n laptop of USB-stick gevonden?????

Flathead | 30-03-06 | 10:51

Ik ben het redelijk eens met rita d'r beleid, zelfs als structureel links stemmer.. Duidelijkheid boven alles, zonder uitzonderingen, iedereen hetzelfde beoordeeld, vind ik een heel eerlijke benadering. Ik denk ook wel dat ze een hoop goed kan draaien hier in nederland, wat betreft de integratie. maar dan mag ze gewoon lekker op haar post blijven zitten, dat kan ze tenminste erg goed.

Aartsnikkelbaart | 30-03-06 | 10:51

Na de verkiezing van JP als premier mogen we toch verwachten dat we nooit meer een autist aan de macht krijgen in dit kikkerlandje...

MAXIMO | 30-03-06 | 10:50

Verdonk zou een prima leider zijn.

Brederodekater | 30-03-06 | 10:49

Betekend dat versnelde doorschuiving van kanslozen uit Asielzoekercentra?
En minder NMO op de TV, op zondag? En geen zielige Afrika-programma's?
En minder 419 - scammers in mijn mailbox? En minder stille tochten?
En minder hoofddoekjes op straat, 4 rijen dik met kinderwagens ?
Van mij mag ze dan.....

Herman Brood | 30-03-06 | 10:48

Hiihhaaaaaa Go Rita, your my baby !

Dit wordt een stemmentrekker voor de VVD, Rita heeft zich al bewezen als ijzeren, standvastige onvermumbare tante. Mensen zullen dat belonen met een stem. Rita is al aardig op weg met de opruiming van Nederland en als ze voor premier gaat gaat de bezem er helemaal door :-)))

Mijn stem en die van veel, heel veel mensen die ik ken krijgt ze.... en nee
dat zijn geen nieuw rechts adepten of stormfront aanbidders, maar gewoon next door people.

lenny | 30-03-06 | 10:48

Hmmmmm.... als alternatief stel ik voor dat Rita aftreedt, zich helemaal terugtrekt uit de politiek, en zich aanmeldt voor fotosessies op MILF-Hunter..... Kunnen we ook eens om `r lachen.

Flathead | 30-03-06 | 10:48

Rita moet nadenken en overleggen met haar man. Minder iron lady dan verwacht. Dat heeft ze waarschijnlijk niet gedaan qua de Kalou kwestie...

Wel grappig als ze premier wordt. Sturen we Rita samen met Merkel naar de kroeg voor een paar sherry. Die krijgen wel wat gedaan samen.

Ike Turnert | 30-03-06 | 10:48

Hihihi, die wordt nooit MP, Nederlanders willen namelijk nooit diezelfde behandeling krijgen die zij aan immigranten geeft...

MAXIMO | 30-03-06 | 10:47

@#redactie
Tijd voor een nieuwe poll.

Henkiemaardannietgek | 30-03-06 | 10:47

@Freeforever
Ga es snel doen dan....!! ook niet meer zurückkommen !! Sofort!

de melkboer | 30-03-06 | 10:46

Het goede nieuws: Bos wordt geen premier.
het slechte nieuws: Bos wordt geen premier. (want dat was zeker hilarisch geworden)

superjan | 30-03-06 | 10:46

-weggejorist-

VeteraN | 30-03-06 | 10:46

mijn stem heeft ze

Hutch | 30-03-06 | 10:46

Go Rita.... Go.

Mazzeltov | 30-03-06 | 10:45

Is wel lastig hoor, moet ik nog gaan kiezen tussen Geert en Rita...
gelukkig hebben we de stemwijzer nog, PvdA en GL wegdenken en dan de bovenste pakken

VeteraN | 30-03-06 | 10:45

Mensen, loop niet zo te zeiken. Of je stemt Rita, of je stemt wat anders. Dat heet democratie, dat je zelf mag kiezen. Maar ga geen anderen uitmaken voor dom oid vanwege hun keuze.

Crimson is back | 30-03-06 | 10:44

Rita doet gewoon precies wat 'r is afgesproken. Zonder uitzonderingen op de regel te maken als iemand de media zoekt. Goeie zaak. Rita, kom d'r maar in!

Meneer de Leeuw | 30-03-06 | 10:44

En Rita richt dan tussen neus en lippen door weer fijn de NSDAP op? (de D vervangen door N dan)

Flathead | 30-03-06 | 10:42

Waar kan ik een Rita tatoe laten zetten? en andre gaat er gelijk af dat snap je wel he

groezel | 30-03-06 | 10:42

Nu.nl is in ieder geval de strijd al lekker begonnen door een foto op de homepage te zetten waarop Verdonk een soort Hitler-groet maakt. Of is het mijn zieke geest die dat meteen zo ziet?

PvH70 | 30-03-06 | 10:42

Als Rita hier president wordt naturaliseer ik terug naar Duitser.
Nederlanders, het domste volk sinds de moffen in WOII.

FReeForever | 30-03-06 | 10:41

rita ist der sieg

zakje pinda´s | 30-03-06 | 10:39

Er is veel kritiek op Rita Verdonk maar ik vind dat hij het goed doet...

MILF | 30-03-06 | 10:38

Tuurlijk: als 't aan Rita ligt gaan de grenzen op slot, vergrijst Nederland nog meer, kennismigranten mijden Nederland en uiteindelijk mogen we met z'n allen nog meer belastingcentjes ophoesten... Nee dank u. Ik ben weg hier (gek he dat de emigratie toeneemt?)

freedom_of_speech_72 | 30-03-06 | 10:38

Iedereen die tegen zou stemmen is het land dan uitgekniqerd mmduzz

Gheys | 30-03-06 | 10:38

@ sammy

Ik ben bang dat er niet veel mensen daar over nadenken... zucht, en dat zeurt dan over Breezah-volk...

Slavink | 30-03-06 | 10:36

mijn stem heeft ze

Fioravanti | 30-03-06 | 10:35

Lovely Rita!

McCool | 30-03-06 | 10:35

Iemand die zo veel liegt als zij hoort geen lijsttrekker te zijn. Ook geen minister trouwens.

sammy de moraalridde | 30-03-06 | 10:34

@ZI: roerend mee eens. Optreden is het weerwoord van 2006 :)

Habibi | 30-03-06 | 10:34

Op zich jammer dat ze van de VVD is... Maar als Rita premier wil worden, ga ik er toch heel serieus over denken op haar te stemmen. Zouden we eindelijk weer eens een premier met een ruggegraat hebben.
.
Rita rules!

Mister Crabs | 30-03-06 | 10:33

@kruT: Jij bent echt in de war zeg. Ze krijgt mijn stem ook en ze zal er nog veel meer krijgen!

sAner | 30-03-06 | 10:32

Rita is tenminste geen draaikont zoals Boris.
En wie tegen Roaring Rita is kan lekker aan mijn wortel knabbelen.

Habibi | 30-03-06 | 10:32

Ja een ex gevangenis directeur moet je echt premier maken. Daar wordt het land echt heel veel beter van. Ook na al die blunders zie ze gemaakt heeft had ze allang moeten aftreden.

kruT | 30-03-06 | 10:32

Voor mij staat Pastors nog altijd op 1 (als ie mee gaat doen)
Maar Rita komt op een verdiende 2e plaats nieuw binnen.

Lethal Innocence | 30-03-06 | 10:32

Voor mij staat Pastors nog altijd op 1 (als ie mee gaat doen)
Maar Rita komt op een verdiende 2e plaats nieuw binnen.

Lethal Innocence | 30-03-06 | 10:32

@inshallah
Misschien, maar het lijkt mij tactisch gezien toch verstandiger om op een woensdag een persconferentie te beleggen en dan even de PvdA de stuipen op het lijf te jagen door Verdonk te laten zeggen dat ze zich beschikbaar stelt voor het lijsttrekkersschap. Daarnaast voorkom je ook nog genante situaties waarbij Verdonk uit moet leggen dat ze het niet doet omdat manlief het niet zo'n goed plan vond.

@Habibi
Vertrouwen is niet voor eeuwig. Ik vond het wel goed van Verdonk. Die GroenLinksbig zat alweer om het aftreden van Verdonk te drammen en Verdonk antwoordt zeer stellig: Ik ben niet aangesteld om af te treden, ik ben minister om op te treden. En zo is het. Als je personeel keer op keer faalt dan moeten ze weg. Zo simpel is het.

ZI | 30-03-06 | 10:31

Mevr. Verdonk kan nogsteeds rekenen op stemmen, lees ik: Hoe vaak moet iemand liegen voordat die persoon niet meer geloofwaardig is? En dan ook nog minister president worden? Ach ja... Zo gaat de wereld toch wel naar de klote.

Slavink | 30-03-06 | 10:31

Mijn stem krijgt ze. En ik ken veel mensen die ook op haar zouden stemmen.
Go Rita go.

Hockey | 30-03-06 | 10:31

Rita:"Gezin, ik wil graag premier worden maar dan ben ik wel veel vaker niet thuis"
Gezin:"Yes eindelijk, flikker maar op met je gezeik"

doorduiker | 30-03-06 | 10:29

Heerlijk zo,n vrouw met ballen, come baby come quick

groezel | 30-03-06 | 10:29

Rita stuurt Woutertje het Bos in...

Contento-Limbo | 30-03-06 | 10:28

ZI 30-03-06 @ 10:24

Ze wil ook niet terug maar ze kan niet van zondag nee naar woensdag ja.. daar moet een politiek stapje tussen

inshallah | 30-03-06 | 10:26

Opzouten met dat mens. Mijn stem heeft ze in ieder geval NIET.

freedom_of_speech_72 | 30-03-06 | 10:26

Hmmm... ik hoop maar dat ze dan wel _voor_ haar eigen mensen gaat staan in plaats van erachter, zoals ze dat bij die IND dudes deed. Rita, mijn zegen heb je en mijn stem ook, maar dan wel een rechte lijn blijven bewandelen ok? En kun je dan ook Gerrit even vragen naar Sicilie te verhuizen? Daar voelt hij zich vast beter thuis.

Habibi | 30-03-06 | 10:25

"De rechtse zomer komt naar je toe deze lente..." Briljant...

Een beetje vreemd, want nu kan ze eigenlijk niet meer terug, toch? Eerst zeggen dat je niet wilt, dan zeggen dat je misschien toch wilt, en het uiteindelijk niet doen. Dat zou wel erg vreemd zijn. Als ze het doet, dan heeft ze mijn stem, absoluut.

ZI | 30-03-06 | 10:24

Yeah!!! That's my babe! Rita for PREZ

DeRepubliekNL | 30-03-06 | 10:24

Komt het dan toch nog goed in +31............???

de melkboer | 30-03-06 | 10:23

@ kruT, daarin vergis je je. Mijn stem heeft ze.

Koning Koel | 30-03-06 | 10:23

Okay, je kan zeggen van Rita wat je wil, maar ze is standvastig (tegen het stronteigenwijze aan)

Burgemeester Kiesman | 30-03-06 | 10:23

VVD-PvdA kabinetje?

Harige Bangmaker | 30-03-06 | 10:21

Die krijgt dus echt nul stemmen he. Kan ze weeeeer afgaan.

kruT | 30-03-06 | 10:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken