Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Afzakkertje? Beter niet in cafe Jur...

fightklub.jpgWie kent het niet. Je komt vers terug uit een ver land en je maakt al snel -hernieuwd- kennis met de ouderwetse Nederlandse gastvrijheid. Was je toch even vergeten hoe het was om in een land te leven waar elke ober, bediende of baliemedewerker denkt een afgezant van god te zijn. Maakt niet uit of je uit wat voor land dan ook komt, Marokko, Amerika of Colombia. Daar was iedereen aardig, maar Nederland is horkenland. De NOS correspondente Marjon van Royen overkwam dit in Café Jur in Amsterdam en schreef de kroeg direct maar even kapot. Best wel terecht, want die ene gozer in Jur mag heus wel head first van een flat gegooid worden. Maar ja. Wat is nou erger. Een NOS-correspondent (lieden die over het algemeen niet bepaald uitblinken in bescheidenheid danwel bescheiden drankgebruik) uit je tent schoppen, of een omhooggevallen gewelddadige bediende van JUR, die vieze kloodtzak met zijn misplaatste grote bek terwijl hij niet in staat is om fatsoenlijk een biertje te tappen. Mocht u nog door de Egelantiersgracht te Amsterdam wandelen, vraag het ze gewoon zelf even, of schreeuw wat aardigs naar binnen. Vinden ze leuk hoor!

Reaguursels

Inloggen

Zo'n tent moet gewoon gesloten worden. Punt uit

ed48nl | 15-05-08 | 14:50

Prachtig.
Marjon is tevens een schoolvoorbeeld van die “onafhankelijke en objectieve” (“proest”) correspondenten waar ook een NOS mee werkt..
.
“in die periode was Marjon van Royen correspondente in Rome. Onder alle leden van de vakgroep en de studenten was toen al bekend dat Marjon van Royen verhalen uit haar duim zoog. Elk artikel van haar (en daarnaast haar radioreportages) leverde bij ingevoerden al een spontane hartkramp op omdat het overduidelijk verzinsels waren. (Een van de docenten merkte over haar op: "dat je je elke nacht door een andere Italiaan laat nemen betekent nog niet dat je deskundig bent", "wat een leeghoofd", "hoer", en meer van die teksten, ook over haar vriendin Rosita Steenbeek, maar dat terzijde).
Dit speelde nog voor 1993. Naar aanleiding van het verschijnen van haar boek Italië op Maandag kwam zij ons, studenten en docenten, eens vereren met een lezinkje op de Universiteit, in dit geval in de Oude Manhuispoort. Ze kreeg er pittige vragen te verduren maar wist met veel gedraai en geklets haar tijd vol te krijgen en vertrok vervolgens ijlings uit het gebouw.
Dat dit bij de NRC destijds niet bekend was verbaast mij bijzonder, het komt mij zelfs zeer ongeloofwaardig over, daar het onder velen in de grachtengordel een publiek geheim was. Ik neem aan dat haar spraakmakende/sensationele stukjes zo lekker lagen bij een aantal lezers cq (feministische) lezeressen, dat men deze dame binnenboord hield en de kennis over haar journalistieke zondes onder de pet hield.

Het heeft mij er echter altijd van weerhouden de NRC als dagblad al te serieus te nemen.”
www.google.nl/search?hl=nl&q=marjo...
Je vraagt je trouwens wel af vanonder welke steen men deze inteelt figuren elke keer vandaan weet te peuren.

said_fred | 15-05-08 | 09:52

Wie gaat er dan ook naar Amsterdam?

Zo jammer! | 15-05-08 | 09:50

Toen van Royen eens lallend een lofprijzing op Hugo Chavez afstak heb ik de Publieke Omroep voorgoed vaarwel gezegd. Dat mens is knettergek en ik geloof dus helemaal niets van dat verhaal.

Quadrifoglio | 15-05-08 | 09:26

Vreemd, als ik daar ben is het altijd heel gemoedelijk en is het personeel wel vriendelijk. Jammer dat het begin van het verhaal is 'weggevallen'. Dus zo gaat deze journalist om met waarheidsvinding. Dan zal ze dat op haar standplaats ook wel zo doen. Mooi, weet ik in ieder geval zeker dat ik die verhalen kan overslaan omdat ze toch niet kloppen.

Granaatappel | 15-05-08 | 09:08

Heey da's leuk. Over twee weken komen een paar goeie vrienden van me uit IJsland over voor een weekendje stappen in 020. Boomstammen van kerels, beetje ruwe bolsters, maar prima gasten. Tegen sluitingstijd met deze jongens nog even een afrondend bezoekje brengen aan JUR lijkt me wel wat. Boomstammen houden namelijk niet zo van blaffende en meppende obers...

Reykjavik | 15-05-08 | 00:14

Ik besef ook dat ik een domme fout heb gemaakt door een appartement te kopen in een flat in Amsterdam. Het gebouw zit vol met recalcitrante egocentrische intellectuelen. Misschien moet ik maar gaan borrelen met de nieuwe buren, ik weet nog een leuke vreetkroeg! Snel voor sluitingstijd nog een rondje geven en succes verzekerd!

OversteKarremans | 15-05-08 | 00:07

In 020 heeft bijna iedereen (onterecht) een grote bek!

Nonbeliever | 14-05-08 | 23:32

OversteKarremans | 14-05-08 | 23:07
Daar heb je in Rio inderdaad geen last van;' geluidsoverlast' maar ook 'geluidshinder' komt in het woordenboek van een Braziliaan niet voor.
Geweldig land.Ik wou dat Nederland daar een beetje op leek

LoudAndProud | 14-05-08 | 23:13

Was Brad Pitt daar ook?!

OneandOnly | 14-05-08 | 23:13

@Rabarberke: ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat je daar in Rio geen last van hebt!

OversteKarremans | 14-05-08 | 23:07

Het meest idiote van dit verhaal is dat die doos het zelf niet eens doorhad. Zo heb je ook hordes Nederlanders die bij hun auto staan te schreeuwen, bij windstilte de houtkachel nog eens goed opstoken met wat nat hout of een oud geimpregneerd tuinhek, constant (vals) fluiten zodra ze buiten zijn, de vuilcontainer de avond te voren alvast wegzetten zodat ze de volgende (werk)dag kunnen uitslapen - want ja dat er kleine kinderen van wakker kunnen worden 'ikke niet snap', in de tuin met 3 generaties randdebielen tot laat in de avond op een doordeweekse dag zitten te lallen want 'morgen hoeven we niet te werken en die uitkering komt zo ook wel' en ga zo maar door.

Nederland barst van de mafkezen die zelf niet eens doorhebben hoeveel overlast ze veroorzaken, er gewoon te dom voor zijn.

Nou en die mensen zouden gewoon eens via natuurlijke selectie wat sneller mogen uitsterven, bij gebreke waarvan een paar welgemikte kogels ook wonderen zouden doen.

Rabarberke | 14-05-08 | 23:00

half bezopen met je ziekenfonds brilletje op je kop een beetje semi intelectueel bijdehand lopen doen als je gevraagd wordt de tent te verlaten...
een paar corrigerende tikkies zijn dan wel op op zn plaats..... toch!?

Kees Kogel | 14-05-08 | 22:59

Ik doe wederom niet de moeite om alle reaguursels te lezen. Heb vanmiddag de blog gelezen (JULLIE ZIJN LAAT, GS!) en uit de reacties aldaar wordt alras duidelijk dat mevrouw de Zuid-Americum zich flink misdragen heeft. Was vanmiddag ook al op radio 3 een intervjeu met kroegbaas.

Journalistieke misbaksels zoals Van Royen zullen zich voortaan wel 3x bedenken voor ze op hun blog gaan lopen jokken. truthola!

Spinal Fap | 14-05-08 | 22:11

Ach, Jur is inderdaad een kudtplace. Ze hebben er daar echt helemaal geen zin in om klanten te helpen. Heb die nare bediengozert (op zeker een junk) trouwens ook letterlijk een keer zien kwatten in het eten van een groepje toeristen die zich ietwat klagerig afvroegen waarom het allemaal zo lang moest duren met hun simpele bestelling. Ik vermoed dat de aldaar werkzame cokesnuiverts stevig onderbetaald worden.

Klikspaan | 14-05-08 | 21:25

.... k heb zo'n gevoel dat het geschetste,.... niet het hele verhaal is...

@xel | 14-05-08 | 21:24

@loudAndProud: rond sluitingstijd zal het zeker druk zijn met ramptoeristen. Eens kijken wie er vandaag vriendelijk doch dringend wordt verwijderd. Ik gok op Jort Kellert.

OversteKarremans | 14-05-08 | 21:03

Het stukje van Hoxha en van Rooyen heeft in ieder geval geen invloed gehad op de klandizie; ik fietste er 5 minuten geleden langs en het zat binnen en buiten bomvol.

LoudAndProud | 14-05-08 | 20:55

Noem mij nou eens een kroeg in Amsterdam waar het personeel niet aan de snuif is..

yamahaha | 14-05-08 | 20:49

@infodumpzone 20.28

Lol, was mij ook opgevallen, staan nog wat andere taalfoutjes in dat stukje, zal wel met met stukgeslagen brilletje te maken hebben.....

brutus68 | 14-05-08 | 20:42

Ik ben gestopt met lezen bij 'zeebrapad'.

infodumpzone | 14-05-08 | 20:28

Ken die types uit 1ste hand.Gauw nog ff een drankie bestellen terwijl ze zien dat je de boel staat schoon te maken.En dan een kwartier op hun drankie zitten nippen.Met een ijlie van heb ik jou daar.En de boel zolang mogelijk rekken.Gelijk heeft die barkeeper.Bevalt het niet,rot je op.

ViciousDick | 14-05-08 | 20:20

Vreemd. Ik ben nog nooit onbeschoft behandeld in het boerengat dat we uit armoede de hoofdstad noemen.

Murdockyoufool | 14-05-08 | 20:06

Dorre tent.

Adam Smurry | 14-05-08 | 20:00

Eigenlijk hoor je 2 kanten van het verhaal te beluisteren voordat je je een goede mening kunt vormen. Maar als je de schrijfstijl ziet op nos.nl is al duidelijk dat de helft van het verhaal gelogen is.
Het typische "ZIJ waren er niet bij en IK heb onschendbaarheidsbumpers, dus ik kan het verhaal verdraaien zoals ik wil", dat je wel vaker tegenkomt bij de "hoger opgeleide" vrouw.

Ad Caweau | 14-05-08 | 19:53

Iedereen weet dat ook de bediening in amsterdam waardeloos is,daarom willen kapitaalkrachtige bourgondische gulle intellectuelen er ook niet wonen,die wonen in 'n echte wereldstad of in 't zuiden!

de harige frik | 14-05-08 | 19:45

@LoL @ Sévèke
Zeker nog nooit in Rio geweest?
Daar zijn ze dus echt vriendelijk.
Vriendelijk is trouwens iets anders dan veilig..
Maar aardiger zijn ze zeker.
Ook trager trouwens dan in Amsterdam.
Maar zolang je 1,20 voor 3 bier (Skol) betaald op zaterdag avond in het centrum, ijskoud bier, hoor je mij niet klagen...

Weeraanmelden | 14-05-08 | 19:39

Ik geloof er geen reedt van. Overdrijving en gebrek aan wederhoor trekken het verhaal krom. Next.

Zeddegeizot | 14-05-08 | 19:35

@BloedendMaandverband | 14-05-08 | 16:03
MOH, zo, daar bent u te vinden dus. Dommer volk bestaat niet.

Nil desperandum | 14-05-08 | 19:31

Wie er gelijk heeft interesseert me geen ene flikker maar het is gewoon wel zo dat Nederland een ongastvrij kutland is. Ik heb 't niet over gastvrij tegenover asielzoekers ofzo, dat mensen daar niet op zitten te wachten kan ik nog wel begrijpen. Maar als je kijkt hoe we gasten behandelen waar we ons geld mee verdienen dan moeten we ons schamen. Amsterdam is wat dat betreft inderdaad wel het dieptepunt van ons land maar op de meeste andere plaatsen is het niet veel beter. Ik kom volgende week na 5 maanden weer terug in Nederland en ik zal er weer aan moeten wennen dat het normaal is dat je een half uur op een biertje moet wachten, asociaal behandeld wordt en dat fooi verplicht is.

Zwaffelaar | 14-05-08 | 19:31

@Starf*cker 19.05

verbaast je dat dan, dat de Staatsomroep dat linkje verwijdert? Overigens had ik als Staatsomroep zijnde dat blogje van Jufrouw Ooievaar Van Royen geweigerd te plaatsen, als was het alleen maar om mevrouw tegen zichzelf te beschermen. Om over het hoge schoolkrantgehalte van het stukje maar te zwijgen. Of dat Jur nou een ballentent is of niet, het verhaaltje komt me toch een ietswat ongeloofwaardig over..... Overigens fiets ik 's nachts liever door 020 Zuid-Oost, dan overdag door een favela in Rio.., maar waarheidsbevinding en Marjon.., geen gelukkig huwelijk klaarblijkelijk.

brutus68 | 14-05-08 | 19:27

Massaal BOYCOTTEN die KUDT kroeg.

Poepdrol43 | 14-05-08 | 19:19

Ach, de affaire is wel komisch. Mevrouw Van Royen mag zonder weerwoord de hunnen van Cafe Jur neersabelen, maar de NOS verwijdert mijn linkje naar de NRC-Ombudsman Mischa Kat over de journalistieke geloofwaardigheid van Marjon van Royen. Tsja, af en toe is het echt de staatsomroep. Overigens wandel ik in de nachtelijke uren liever door de Jordaan dan in het ozo-gezellige Rio.

Starf*cker | 14-05-08 | 19:05

Prachtig! Schrijft ze ook eens wat nuttigs. En hopelijk vat de locale brommerclub dit op als een persoonlijke uitnodiging een avondje te gaan pilsen in Jur.

En driewerf pjoek op de pliesie! (alhoewel je ook weinig beters kunt verwachten van gesjeesde vmbo-ers)

Recreatiedictator | 14-05-08 | 18:49

Mijn hoogbejaarde buurvrouw van 83 had bij Jur geklaagd dat ze een oud koekje bij de koffie had gekregen. De ober liep paars aan en voordat de buurvrouw het wist, werd ze door het voltalig personeel (incl. de keuken) de gracht in gejonast...
.
Dat verhaal van die achtergebleven brillen, daar twijfel ik ernstig aan, want bij mijn buurvrouw werd de rollator nog netjes achter haar aan de gracht ingeworpen.
.
Toen de politie arriveerde, kreeg de buurvrouw ook nog eens een bon wegens zwemmen in vervuild water.
.
Daarintegen in Rio wordt men door uiterst beleefde locals beroofd. Wilt u aub uw kostbaarheden afgeven? Kunnen wij u nog ergens mee van dienst zijn?

OversteKarremans | 14-05-08 | 18:38

@ kleurling | 14-05-08 | 18:27
Misschien omdat jij nergens inkomt ??

J. Trajkovic | 14-05-08 | 18:31

Wie het bier heeft, heeft de macht... en dus ook een grote bek. Allemaal logisch dit.

Pilsvogel | 14-05-08 | 18:29

Mevrouw van Royen is Zuid-Amerika deskundige bij de NOS. Herkenbaar aan haar gelijkhebberige, zalvende stemgeluid.
Bijna elke ochtend op radio 1 te horen, tenminste, als je de radio niet uitzet. Je hoort dat ze vochtig wordt als ze "arme boeren" koppelt aan "bevrijdingsideologie" , en echt schuimen wordt het als ze in de buurt van Hugo Chavez komt.

Aan de andere kant : ook in dronken toestand mag ze niet geslagen worden door een stoere snorremans.

dr.drees | 14-05-08 | 18:28

waarom herken ik me niet in dit verhaal, terwijl ik al mijn hele leven in a'dam woon?

kleurling | 14-05-08 | 18:27

Amsterdam heeft het......

Enfin: Jur van lijstje schrapt voor a.s. zondag en wil ik verder zo gastvrij zijn u allen uit te nodigen voor de mega-boekenmarkt www.amsterdamwereldboekenstad.nl/

Zo kan het ook.....!

Sikkeneur | 14-05-08 | 18:27

Redenen om voor de medewerkers van cafe Jur te zijn.

1; Ze waren dronken
2; Het waren journalistentypes (ligt qua uiterlijk dichtbij student)
3; Ze droegen brillen
4; Ze hadden een bekkie

Dronken studenten die met hun bril op hun harses vervelend tegen me doen en een bekkie tegen me hebben, krijgen doorgaans ook een paar vuistslagen tegen hun vreettegels van ome Nummer.

thenummer | 14-05-08 | 18:22

Leuk het verhaal van 1 kant.

WvB | 14-05-08 | 18:20

Ik ben er niet bijgeweest maar heb 2 weken geleden bij Jur gegeten, eten was goed maar wij werden om 22.00 uur weggekeken!! Eerst op terras wat gedronken toen geholpen door een vriendelijke dame die ineens weg was. De "heer"die ons bediende had totaal geen gevoel voor service en dienstverlening, kwam niet vragen of het smaakte en kregen niet de kans om nog een glas wijn te bestellen, wat dat betreft begrijp ik de schrijfster wat ik niet begrijp dat ze in zo'n korte tijd vaak voor hoer is uitgemaakt. Fiets dagelijks van oost naar west, van noord naar zuid door Amsterdam en zelden wordt ik uitgescholden.

recht door zee | 14-05-08 | 18:17

volgende keer je kaasie geoliede gun mee nemen. daar schrik je ze wel mee af. ben benieuwd wanneer de tijd komt dat kaasburgers via de overheid pistolen aangerijkt krijgen

zoalshetis | 14-05-08 | 18:08

DrKaasschaaf | 14-05-08 | 17:18

Alleen die quasi popi nick van je opponent zegt al genoeg. Plank slaan misssss!

bottehond | 14-05-08 | 18:00

wat een idioot, misschien kan cohen op de thee gaan..

DE FRITS | 14-05-08 | 17:53

het is gewoon vies vuig tuig. na 2 uur vind je in amsterdam tegenwoordig met cohen en zijn inmiddels burgerlijkgelulde pvda hood nauwelijks café's die nog gezellig zijn.

zoalshetis | 14-05-08 | 17:50

@ Hodja | 14-05-08 | 16:55
Laat me raden : Homolulu ?
Overigens vraag ik me af hoe goed je A'dam kent als je aan komt zetten met een cafe in de Kerkstraat.

J. Trajkovic | 14-05-08 | 17:46

kind kan de was doen

Tilburger | 14-05-08 | 17:43

Kan heel goed het verhaal zijn van het pedante studentje dat in de kroeg op zijn bek getimmerd wordt. Niet iedereen is snel gebekt.

Toch had de politie de aangifte van mishandeling in behandeling moeten nemen. En dan geen medelijden als blijkt dat ze gesmoesd heeft !

Mocrosoft | 14-05-08 | 17:36

Mijn buurman vertelde me dat hij ene Marjon van Royen in 1994 op een strandje nabij Hoek van Holland flink droog in haar kont gepomd heeft. Alleen zou deze Marjon (volgens hem) verslaggeefster zijn geworden in het buitenland dus iedere verdere vergelijking houdt daar op helaas.

ojédiaré | 14-05-08 | 17:32

@ JasperdePiPaPasper | 14-05-08 | 17:04
Wijsheid na wijsheid en nog geloof ik in je domheid. Doe er eens een schepje bovenop, schakel nog eens een tandje bij en kom met nog meer pretentieuze wijsheden. Misschien dat je dan een een vleugje respect afdwingt van het zweet op mn linker balzak.
.
.
Lees nog eens je laatste twee zinnen @ 15:36, vervolgens alle andere comments en dan nog eens die laatste twee zinnen en voorwaar.. de absolute waarheid!

DrKaasschaaf | 14-05-08 | 17:18

"Amsterdam telt 177 nationaliteiten en dat zorgt volgens de gemeente voor innovatie, creativiteit en vooruitgang."

Marjon mag ook gaan klagen dat ze gediscrimineerd werd als hoer.

www.nrc.nl/binnenland/article1086539.e...

bottehond | 14-05-08 | 17:16

*upclass internationale keten voorziet van cafe's waar de klant aan het eind van de avond grondig in het gips geslagen wordt*

Telegraafhoerrr | 14-05-08 | 17:12

Goeie aktie van dat personeel. Vreten en zuipen doe je maar thuis of bij vrienden, maar niet in het openbaar.

black sparrow | 14-05-08 | 17:12

beetje tendensieus volgens mij, als Jur zo zou doen waren ze alleen failliet of was de tent in de fik gestoken, nee leuk verhaal maar het klopt niet. Jur.. niet bij laten zitten!

HitchHiker | 14-05-08 | 17:10

Vooral de manier waarop Jur nu in een kwaad daglicht wordt gesteld door middel van een weblog zou toch verboden moeten worden.

kenny harder | 14-05-08 | 17:08

@ Dr Kaasschaaf
Dat dacht ik al. Je snapt niet welke zaken je door elkaar haalt. Blijkbaar voel je je aangesproken, zonder nou eens na te gaan waar je fout zit. Zoals Koos Koets al zei: Opgehangen, jammer...

JasperdePiPaPasper | 14-05-08 | 17:04

Nee, die met het oudste biljart, kom hoe heet ie. Dat is een fijne kroeg. Of was. Toen ik er nog kwam iig.

LibertasSimplex | 14-05-08 | 16:58

Genootschap?

LibertasSimplex | 14-05-08 | 16:56

Volgens mij bestaat er maar 1 kroeg in het centrum van 020 waar het personeel nog wel aardig is en je voor een biertje een normale prijs mag afrekenen. En omdat ik geen spammer ben zeg ik alleen maar dat ie in de Kerkstraat zit.

Hodja | 14-05-08 | 16:55

Yep, best fijn, die foto.

Truttebol | 14-05-08 | 16:49

@BloedendMaandverband en de Liegende Nederlander
Doe een sophouden kindertjes, genoeg geruzied, handje schudden en verder spelen, oke?

vitu | 14-05-08 | 16:46

@J. Trajkovic

Natuurlijk weet ik ook niet of 'Cees' echt bestaat. Maar ik ken geen buurtgenoot die daar komt, de zaak draait op toeristen en dagjesmensen.

de ouwe wester | 14-05-08 | 16:44

Wedden dat ze binnenkort in Pauw&Witteman zit, daar is het haar allemaal om te doen, netwerken&publiciteitgeilen.

klapvee | 14-05-08 | 16:43

@myself
correctie : misschien loop je kans op zo'n behandeling als je met keppeltje op of Rastafari-muts in Cafe Excalibur ( Hell's Angel cafe op de wallen) gaat zitten. Verder nergens...
Overigens : Eten doe je natuurlijk bvk. niet bij een eetcafe

J. Trajkovic | 14-05-08 | 16:43

Draaitafel Demagoog | 14-05-08 | 16:28

Hey, ik heb één keer een ban gekregen en vrijwel geen jorissen, behalve als ik naar mijn eigen artikels link. Tegenwoordig ook als ik überhaupt naar het open riool link, maar vooruut mear.

bottehond | 14-05-08 | 16:39

Kan Rutger niet es ff de onderste steen boven gaan halen daaro, geheid een kijkcijferhit voor GS-TV

DrKaasschaaf | 14-05-08 | 16:39

@ de ouwe wester | 14-05-08 | 16:22
Helaas valt de identiteit van " Cees" natuurlijk niet te controleren. Ik, met mijn paranoide geest , kan me best een beetje voorstellen dat het gewoon een vriendje van mevr. Van Royen is of een grappenmaker, misschien wel Bijstandskoning of Bloedendmaanverband. Snap je wat ik bedoel....
Ik ben het met bv. Doe-eens-rustig | 14-05-08 | 15:35 eens. De horeca in NL wordt overspoeld door werkstudenten met een minder serviele instelling, maar dit verhaal lijkt op zijn minst eenzijdig . Ik woon zelf in Mokum ( grachtengordel nu, Jordaan als student) en dit gedrag kom je in zelf de meest kleaute cafes niet tegen. Althans niet ongeprovoceerd.

J. Trajkovic | 14-05-08 | 16:38

Fijne foto bij dit stukje.

Truttebol | 14-05-08 | 16:36

-weggejorist-

DatDus | 14-05-08 | 16:33

@Rabarberke | 14-05-08 | 16:29
Aan dat lodderhoofd van van Royen te zien, hebben ze waarschijnlijk allemaal twee drankjes besteld bij het horen van de laatste ronde. Dat soort.

CoJoNes | 14-05-08 | 16:31

@van dal | 14-05-08 | 16:26
Doe eens rustig...
Dit is cafe Jur niet...

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 16:31

Hmmm viel het niet meer recht te neuqen??

www.theovangogh.nl/lux1_lexicon_4.htm
Royen, Marjon van: reeds als correspondente voor de GPD te Rome verzon ze al verhalen; bij NRC ging ze daar tien jaar mee door. Toen daar ook nog een plagiaatzaak overheen kwam, werd ze als eerste correspondente ooit de laan uit gestuurd, overigens met een dikke zak geld als beloning voor haar rijke fantasie. Nam uiteraard geen advocaat om te voorkomen dat haar fictie-journalistiek wereldkundig werd. Verantwoordelijk voor de grootste en langste rectificaties uit de geschiedenis van de krant. Ten grondslag aan haar creatieve omgang met de werkelijkheid ligt vooral excessief drugsgebruik. Organiseerde met vriendinnen in Nederland en Griekenland orgieen waarbij de vrouwen zich dienden te verkleden als heks en een bezemsteel moesten meenemen. Is nog altijd actief namens het Radio 1-journaal. Wist haar leven bij NRC ondermeer te rekken door op adequate wijze seksuele gunsten uit te delen. "Zelfs de timide Mark Kranenburg zat op feestjes in haar truitje" smaalde een NRC'er ooit.

Beugelflesje | 14-05-08 | 16:30

Ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Hoe lang heeft men over die drankjes gedaan en hoe vaak is netjes gevraagd om er een einde aan te breien..

Rabarberke | 14-05-08 | 16:29

@BloedendMaandverband | 14-05-08 | 16:22
Nou, in tegenstelling tot jou kom ik niet op StarWarsconventies en LANparty's. Dus maak je maar geen zorgen. Jouw laatste keer weten we allemaal, dat was op de premiere van "Brokeback mountain".

Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:28

Hahaha toch typisch dat botte het voor die uitbaterT opneemt terwijl hij er hier op GS ook regelmatig uitvliegt. Voor de rest heb ik geen mening al moet ik wel zeggen dat ik ooit een gast lekker door zijn eigen gezeik heen heb gehaald. Maar die stond ook gewoon over het meubilair heen te zeiken. Beetje botte achtig dus ... hehehe

Draaitafel Demagoog | 14-05-08 | 16:28

Als je er uitziet als een hoer wordt je ook zo behandeld.

klapvee | 14-05-08 | 16:27

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 16:22 hou nou een sop, kudtbelg.

van dal | 14-05-08 | 16:26

CoJoNes | 14-05-08 | 16:18 was landelijk dan, hier ook lege vakken...
terwijl je op zaterdag door de vakkevullerTs omver wordt gelopen...
(lastig hoor al die klanten die die rekken weer leeg halen, zo heb je nooit eer van je werk..)
was het dinsdag droevig gesteld met de winkelvoorraad..

van dal | 14-05-08 | 16:25

de ouwe wester | 14-05-08 | 16:22
"Voor mij, nooit weer amsterdam"
Mooi, met zo'n nick..

Superior Bastard | 14-05-08 | 16:24

@Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:20
Lol, vernederd...
Jij bent goed...
Wanneer ben jij de laatste keer weggeweest?
Aan je frustratie te horen zal dat zeeeer lang geleden zijn.
Ik ken jou soort.

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 16:22

@VanFrikschoten | 14-05-08 | 16:11
"Lekker knokken met mes en vork"

VanFrikschoten | 14-05-08 | 16:22

Maar dit lees ik als reactie (gepost door ene Cees):

Tijdje geleden ben ik naar deze betreffende kroeg geweest. Ik met mijn vriendin, heel erg gezellig. Ongeveer 5 minuten voor sluitingstijd geeft 1 personeelslid aan, dat we heel snel ons drankje moeten opdrinken, ze willen dicht.

Wij, niet vaak in Amsterdam, doen braaf wat ons gezegd wordt, we zaten toch in een hotel vlakbij, we gaan er snel vandoor. We staan nog even buiten, op zo’n 30 meter van de uitgang gezellig te doen, beetje het vrij onbekende amsterdam bekijken.

Opeens vliegt de deur van de uitgang open, worden er 2 heren, ik denk van een jaar of 22, er uit gegooid. Woorden als kanker, ik maak je moeder dood, ik snij je strot open wordt door een personeelslid geroepen.

Vol verbazing, mijn vriendin er haast de tranen van in de ogen, zijn we snel weggelopen. we hoorden nog glazen rinkelen en veel geschreew, we zijn maar snel ons bed in gedoken.

Voor mij, nooit weer amsterdam

de ouwe wester | 14-05-08 | 16:22

@Inferi0r | 14-05-08 | 16:18
Iens is waardeloos. 'Vriendjes van' kunnen die ratings zo vreselijk makkelijk manipuleren, is echt een lachertje. Er is maar één restaurantgids die in elke auto moet liggen en dat is de 'Lekker'.

CoJoNes | 14-05-08 | 16:20

Dat mens ziet er ook niet uit. Voelt zich natuurlijk op en top latina en verwacht dat zij in 'Ollanda gewoon aanbeden wordt door elke man. Beetje jammer dat ze er zelf uitziet als een omgebouwde vent. Die operatie schijnen ze in Brasil nogal goed in te zijn

www.nos.nl/nosjournaal/images/royen_ma...

E.duardo | 14-05-08 | 16:20

@BloedendMaandverband | 14-05-08 | 16:17
Ben je nog niet genoeg vernederd? Je bent vast een liefhebber of homosensueel. Ik denk beide en dat is rot voor je.

Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:20

Hoe zou Treble hierop reaguren, we hebben al zo lang nix meer van die meiden geheurd

Cas Ferrot | 14-05-08 | 16:19

@CoJoNes | 14-05-08 | 16:14
Toch heeft dat Iens dacht ik nog verschillende web awards gewonnen. Maar dat kan ook aan de smaak van de gemiddelde Nederlander liggen die graag polls invult.

Inferi0r | 14-05-08 | 16:18

@bottehond | 14-05-08 | 16:16
Wat dacht je van de supers PUNT.
Hier in 050 was de AH gisteren net zo goed gesorteerd als een Staatswinkel van de DDR in 1986.

CoJoNes | 14-05-08 | 16:18

@ JasperdePiPaPasper | 14-05-08 | 16:13

Hou es op, jij bent toch niet zo'n (en ik citeer) kansloze bemoeial?

DrKaasschaaf | 14-05-08 | 16:18

Als dronken mensen te dicht tegen je komen dansen, moet je gewoon voetje zetten. Hun glas bier valt dan meestal op een kaalkoppie en dan begint de fun pas.
Ambiance verzekerd .

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 16:17

Rio de vriendelijkste stad.. hoe krijgt ze het uit haar pen.. er worden in Rio meer moorden gepleegd per maand dan in heel West Europa vanaf de Tweede Wereldoorlog. Goed ze zal dan met haar horkenkop nagefloten worden door een paar favela boys zonder centen, ik zou mijn kinderen liever hier op voeden (vakantie vieren is een ander verhaal).

alpha_mannetje | 14-05-08 | 16:17

Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:01

haha, grappig....

@ muxje

wat dacht U van de vakkenvullende sgolieren in de supers?

bottehond | 14-05-08 | 16:16

@LibertasSimplex | 14-05-08 | 16:12
Of hier.

Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:16

LOL@LibertasSimplex | 14-05-08 | 16:12

Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:15

En dat is correspondent voor de NOS. Bij de wereld draait door kan ze amper uit haar woorden komen....
Ze heeft de uitstraling van een dronken troela, ook al is ze nuchter....
Ik geloof dat ik binnenkort eens ga soliciteren om correspondent te worden in Rio. Als zij kans maakt, maak ik dat ook.

cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id/VARA...

pfffff

Jan Gordelroos | 14-05-08 | 16:15

Minderwaardigheidscomplex, Onzeker, Haaruitval ?

Zottelkopf | 14-05-08 | 16:15

@aso-sjaaltje | 14-05-08 | 16:11
Duidelijk, u heeft uw punt na talloze pogingen gemaakt. Toch ben ik het niet met u eens, u zult met iets anders moeten komen.

Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:15

En dan opeens moeten we reaguurder BloedendMaandverband kwijt. Je eerste reactie had nog gekund, mits je niet zei dat je te vinden bent op Masters of Hardcore. De combinatie staat de meeste intellectuelen hier niet aan.

Inferi0r | 14-05-08 | 16:15

@VanFrikschoten | 14-05-08 | 16:11
Hè ja, de Iens restaurant gids. Heb ik nog eens gebruikt om een waardeloos restaurant van een vriend van me de hemel in te prijzen. Je kunt die site niet eens openen in Opera.

CoJoNes | 14-05-08 | 16:14

@ Dr. Kaasschaaf: Goeie argumenten!

JasperdePiPaPasper | 14-05-08 | 16:13

Moet je hier eens op drukken.

LibertasSimplex | 14-05-08 | 16:12

Miezerig, Onhandig en Hopeloos?

Superior Bastard | 14-05-08 | 16:12

Johannes geeft toch alleen maar tienen tegenwoordig... even tegenwicht bieden...

VanFrikschoten | 14-05-08 | 16:12

t = d, dus.

Muxje | 14-05-08 | 16:11

Wat doet dat wijf in een kroeg. Heeft ze geen gezinsleven?

Jan Aaldrik | 14-05-08 | 16:11

*er bouwt zich hierboven verdomme een reuzeregenbui op*

vander F | 14-05-08 | 16:11

@bottehond 15:47: Mooi en nog steeds actueel.

Ik geloof ook niets van dit verhaal, maar ze heeft wel gelijk dat Nederlanders, en dan met name mensen met een dienstverlenend beroep, ongekend onbeschoft en ongeinteresseerd zijn in vergelijking met welk ander land dan ook. Zelfs in het blijkbaar legendarisch onbeschofte New York wordt je in winkels en restaurants gewoon vriendelijk behandelt.

Het valt me elke keer weer op als ik uit het buitenland hier terug kom. Let maar eens op, als je in een vol cafe tussen de tafeltjes doorloopt en een ober tegenkomt. Overal zal die ober voor je opzij gaan (jij bent immers gast), behalve in Nederland waar de ober verwacht dat jij hem voor laat gaan. Jij bent immers alleen maar aan het bier hijsen terwijl hij aan het werk is. Fijne instelling...

Muxje | 14-05-08 | 16:09

@CoJoNes | 14-05-08 | 16:07
Haha, ja dat kan natuurlijk ook!

Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:09

-weggejorist-

Violator[xL] | 14-05-08 | 16:08

Mama's Opgezwollen Heuvel

CoJoNes | 14-05-08 | 16:07

Hoax! Amsterdammers hebben een grote bek, zijn onbeschoft, bluffen maar lopen altijd weg als er geslagen wordt...

Fimbulvetr | 14-05-08 | 16:07

@ BloedendMaandverband
Dankzij bovenstaand repliek zijn wij allen nu volledig overtuigd van het gelijk van Lying Dutchman. Thanks for proving his point.

DrKaasschaaf | 14-05-08 | 16:07

@CoJoNes
Schaam me diep

aso-sjaaltje | 14-05-08 | 16:06

@BloedendMaandverband | 14-05-08 | 16:03
MOH? Miezerige Onervaren Homo's?

Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:06

Maar goed. Mevrouw Van Royen is geen onbeschreven blad als het gaat om het bijelkaar liegen van de waarheid.

www.theovangogh.nl/lux1_25.htm

Starf*cker | 14-05-08 | 16:06

@aso-sjaaltje | 14-05-08 | 16:04
Moeilijk he, een linkje kopieeren

Agent327 | 14-05-08 | 16:06

Wat een gemiste kans! Stel dat de barman een allochtoon (of het liefst natuurlijk een KutMarokkaan) was. Maar ja.. je kunt niet alles hebben. Het zonnetje schijnt al. Nu moeten we het maar even doen met het idee dat het slachtoffer in ieder geval van de linkse kerk is. Dat scheelt.

Uhh | 14-05-08 | 16:06

@BloedendMaandverband | 14-05-08 | 16:03

MOH?

lounge01 | 14-05-08 | 16:06

Een horecagelegenheid met BEDIENING ?
en dit was in Nederland ?

Gert Wolders | 14-05-08 | 16:06

*zucht*
Stijlloze klassieker numero 44: Linkende n00bs

CoJoNes | 14-05-08 | 16:05

GVD ... linkjes plaatsen gaat niet eens meer ...

Ik kan niet anders als het met u eens zijn Lying Dutchman. Ik gooi de handdoek in de ring voor vandaag ....

aso-sjaaltje | 14-05-08 | 16:05

Herstel :

<a href="http://www.nos.nl/nosjournaal/images/royen_marjon_van_2007_foto_leendert_jansen_158x171_tcm44-1293.jpg">Klik HIER maar eens</a>

aso-sjaaltje | 14-05-08 | 16:04

@aso-sjaaltje | 14-05-08 | 16:02
Aha, uitermate interessante kijk op dit hele gebeuren. U weet wat er speelt in de maatschappij.

Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:04

Amsterdam is inderdaad een kutstad, maar dat de NOS liegt is overduidelijk.

Akabei | 14-05-08 | 16:04

@Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:01
Ik haat StarWars. Ik ben nog nooit op een LANparty geweest. ik ben 1m90 en vrij breed. Als ik voor jou zou staan in cafe Jur kruip je snel in je schelp. Pennenclip? Echt wel. Je kan me wel vinden op MOH soms.

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 16:03

@ Lying Dutchman

Uiteraard :

<a href "http://www.nos.nl/nosjournaal/images/royen_marjon_van_2007_foto_leendert_jansen_158x171_tcm44-1293.jpg">Klik u hier maar eens...</a>

aso-sjaaltje | 14-05-08 | 16:02

@DrKaasschaaf
Vind U? Voor een goede tocht door A'dam vind ik 4x hoer bijzonder karig.

vitu | 14-05-08 | 16:01

@BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:55
Ik herhaal: Terwijl je met de punt van je wijsvinger je ziekenfondsbrilletje ietwat omhoog duwt, tegelijkertijd met het fatsoeneren van je pennenclip aan je overhemdzak. Sta je dan, met je 1.67 kleine tengere lichaampje en witte gelaatsuitdrukking interessant te doen op StarWarsconventies. En alleen maar op LANparty's over terrabytes te lullen. Maar hier op het anonieme geenstijl ben je een echte vent hoor. Zo...

Lying Dutchman | 14-05-08 | 16:01

Zo, Lying Dutchman is zen frustratie kwijt.
Toch nog een goede daad gedaan vandaag.

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 16:00

Je moet uberhaubt niet naar Am*dam gaan! Niet voor zaken en zeker niet voor je lol! Gevalletje "Eigen schuld dikke bult / gebroken voet" dus....

Wim-Lex | 14-05-08 | 16:00

@aso-sjaaltje | 14-05-08 | 15:57
Ja, daar heb je een punt, maar kun je het ook onderbouwen?

Lying Dutchman | 14-05-08 | 15:59

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:55 niet gaan dreigen... niet doen.

van dal | 14-05-08 | 15:59

@CoJoNes | 14-05-08 | 15:56
Nee klopt, maar verveelde me een beetje en dan pik ik z'on figuurmans er zo uit. Maar je hebt gelijk, te makkelijk.

Lying Dutchman | 14-05-08 | 15:59

@BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:55
....... even denken....... Nee, je hebt me niet overtroffen, dus geen partij.

Lying Dutchman | 14-05-08 | 15:57

Oprottuh!

aso-sjaaltje | 14-05-08 | 15:57

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:55 doei....

van dal | 14-05-08 | 15:57

@Lying Dutchman | 14-05-08 | 15:53
Ik begrijp niet dat je jezelf zo tekort doet door te reageren op iemand met zo'n nick.

CoJoNes | 14-05-08 | 15:56

toch wel terecht dat ze 4x voor hoer is uitgemaakt op de fiets

DrKaasschaaf | 14-05-08 | 15:55

@Lying Dutchman | 14-05-08 | 15:54
Jij bent zo een tenger ventje die dronken meisjes lastig valt in cafes.
En ik ben dan zo een gast die je volledig kapodtslaat.
Snap je de structuur?

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:55

am*dam hé, dat zegt toch al voldoende... Deelder heeft gelijk!

010waus | 14-05-08 | 15:55

Lying Dutchman | 14-05-08 | 15:50 gezien de reactie op 15.52 was de spijker op zijn kop...

van dal | 14-05-08 | 15:55

Gefrituurde aardappelpartjes gaan anders best goed samen met 20 bier.

Biff Eagleburger | 14-05-08 | 15:54

@BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:52
Ja klopt, niet op je uiterlijk of je charme, want die heb je niet.

Lying Dutchman | 14-05-08 | 15:54

*blij is met nijmegen en café jos*

van dal | 14-05-08 | 15:54

@BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:49
En nou niet huilie huilie gaan doen, want dat staat nog triester.

Lying Dutchman | 14-05-08 | 15:53

Vooral de zinsnede ' In mijn vak plegen we hoor en wederhoor toe te passen' is werkelijk hilarisch uit de mond van een NOS correspondente.

CoJoNes | 14-05-08 | 15:53

@Lying Dutchman | 14-05-08 | 15:50
Mag ik geen grapjes meer maken?
Damn wat ben jij zuur, ga effe naar je familie in cafe Jur.
Je bent gewoon jaloers op men intellect.

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:52

Mmmm. Jammer maar het woord van een cafe-medewerker is meer geloofwaardig dan dat van een journalist zeker als deze van de staatsomroep is.

Contra | 14-05-08 | 15:51

@ijzeren blub | 14-05-08 | 15:48
Fout. Een eetcafé is een armoeierig etablissment, waarvan de eigenaar denkt dat ie z'n shabby gasten kan verleiden om te blijven plakken na het eten en bier te drinken in de walmen van de gefrituurde aardappelpartjes uit de halfopen keuken.

CoJoNes | 14-05-08 | 15:50

@BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:42
Terwijl je met de punt van je wijsvinger je ziekenfondsbrilletje ietwat omhoog duwt, tegelijkertijd met het fatsoeneren van je pennenclip aan je overhemdzak. Sta je dan, met je 1.67 kleine tengere lichaampje en witte gelaatsuitdrukking. Interessant doen op StarWarsconventies. En alleen maar op LANparty's over terrabytes te lullen. Maar hier op het anonieme geenstijl ben je een echte vent hoor. Zo...

Lying Dutchman | 14-05-08 | 15:50

Huilen!

Flamey | 14-05-08 | 15:50

@bottehond | 14-05-08 | 15:47
Ja oke, maar als hun vriendin me slecht pijpt op het toilet dat de tanden in men lul staan, mag ik toch op hun vriendje slaan? Die gast heeft zijn vriendin dan echt niks geleerd.

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:49

Zou dit de andere kant van het verhaal zijn?

Dumoulin zegt: 14-05-08 om 12:37
Geachte mevrouw van Royen,
Journalisten behoren ter allen tijden een vehaal zo objektief neer te zetten.
U was bij de laaste ronde in het restaurant gekomen. Na de laatste ronde was de volle zaak binnen 15 minuten leeg behalve U en uw vrienden. Ik heb U meerdermalen vriendelijk verzocht of U alstublieft de zaak wou verlaten. Extra niet uw glas leegdrinken en vervelende opmerkingen naar het personeel toe heb ik nog gedoogd, maar toen u compagnon mij van de tafel weg probeerde te duwen heb ik hem buiten gezet. Ook probeerde deze man mijn werknemer te slaan, maar gelukkig was hij zo dronken dat hij niks heeft uit kunnen halen. Ook U en uw vrienden zijn er toen uit gezet. Het was intussen 3.30 en ruim over sluitingstijd. Ik heb u de toegang van mijn restaurant ontzegd voor onbepaalde tijd, maar u en uw vrienden probeerde gewoon terug het restauarnat in te komen, waarop ik de politie heb gebeld. U en uw vrienden waren behoorlijk dronken, wat mag op koninginnenacht, maar ga dan niet liegen dat u bent geslagen. Uw vrienden zijn overigens ook niet geslagen. En hoe komt het dat u voet in het gips zat terwijl u nadat u eruit bent gegooid u nog een half uur om mijn zaak heeft gelopen om op de ruiten te bonken.

The Face of Boe | 14-05-08 | 15:49

JasperdePiPaPasper | 14-05-08 | 15:36
Daahaag lummel

Klukkluk | 14-05-08 | 15:49

eetcafe?
een cafe waar je kunt eten is gewoon een restaurant.

ijzeren blub | 14-05-08 | 15:48

Raar verhaal, maar het komt wel vaker voor dat er tuig achter de bar staat. Zo werkte er vroeger ene Louis in de Zwart, u weet wel, dat café waar schrijvers, linksmensen en verzuurde ambtenaren komen. Enfin, deze Louis mepte ook wel eens iemand de tent uit en ging hem op straat nog achterna
om hem verder inelkaar te tremmen. Gelukkig werdt hij opgepakt wegens drugs en moest brommen ergens in noord Afrika. De juiste plek voor dit soort hufters.

Qubth ut Allah | 14-05-08 | 15:48

Ja, maar - Amsterdam ! Dan vraag je er ook om.

Niet voor Jan | 14-05-08 | 15:48

*zwaait naar edonis*

CoJoNes | 14-05-08 | 15:47

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:42

Hier een strofe uit een gedicht van Slauerhoff:

In Nederland wil ik niet leven,
Men moet er altijd naar iets streven,
Om ‘t welzijn van zijn medemenschen denken.
In het geniep slechts mag men krenken,
Maar niet een facie ranslen dat het knalt,
Alleen omdat die trek mij niet bevalt.
Iemand mishandlen zonder reden
Getuigt van tuchtelooze zeden.

bottehond | 14-05-08 | 15:47

Rio is inderdaad de stad met de vriendelijkste mensen ter wereld, net als heel Brazilie overigens.
Cafe Jur zit bij me om de hoek, ik kom er af en toe voor een biertje, en hoewel de uitbater er eentje is van "ruwe bolster blanke pit" geloof ik geen ene moer van dit verhaal.

@Hoxha
Wat ben je toch ook een miserabel ventje om zelf lekker anoniem op te roepen om "wat aardigs naar binnen te schreeuwen" zonder de uitbater van Jur de kans te geven zijn versie van het verhaal te doen.

LoudAndProud | 14-05-08 | 15:46

-weggejorist-

edonis | 14-05-08 | 15:45

@Carpa | 14-05-08 | 15:27,
kijk, dié Marjon!

"Binnen NRC was het vanaf 1993 algemeen bekend dat Van Royen verhalen verzon en dat de vaak bloederige en wrede scènes die ze beschreef slechts zelden door haar zelf waren aanschouwd. Dit bleek ondermeer uit tal van onjuistheden in de namen en de beschrijvingen van de betreffende plaatsen."

Dus die zit nu bij de NOS,
die is daar dan ook he-le-maal op haar plaats.

vander F | 14-05-08 | 15:45

@M@rk.. doe eens niet. Ik moet nog eten vanavond.

Claude Jacque | 14-05-08 | 15:45

dat wijf is afschuwelijk dom

Schele Japie | 14-05-08 | 15:45

CoJoNes | 14-05-08 | 15:41

Indeed. Ik kan moeilijk begrijpen dat het FD één sou spendeert aan dat linkse zelfingenomen tuig, zoals Hugo Reitsma, Bas van Werven (vrind van doekle, nuf said) en die oliedomme polikorkoei Frederique de Jong. Paul van Liempt en zelfs Harmke Pijpers doen het beter dan die vooringenomen propagandisten van de politiek correcte kerk. Wat een gemiste kans om echt goeie nieuwsradio te maken.

bottehond | 14-05-08 | 15:44

-weggejorist-

Stoke® | 14-05-08 | 15:44

Als ik een cafe zou hebben, zou ik dat wijf er ook uit tremmen.. ze schrikt klanten af

Claude Jacque | 14-05-08 | 15:43

Uit... goed voor U....

Tonline | 14-05-08 | 15:43

Zuipschuit Marjon over de Rooie had gewoon netjes moeten vertrekken toen 't haar nog vriendelijk werd gevraagd in plaats van achteraf zo kinderachtig te zeuren.

Lobo | 14-05-08 | 15:42

Ach, ik boks soms ook wel eens mensen in elkaar op cafe.
Gewoon omdat ik hun shirt niet mooi vind, of hun vriendin me slecht pijpte op het toilet...

BloedendMaandverband | 14-05-08 | 15:42

Zo gaat Gordon Ramsey ook met zijn klanten om.

Calastir | 14-05-08 | 15:41

(Over het feit, dat op voorspraak van de milieubeweging DDT is verboden en tientallen miljoenen mensen dientengevolge zijn overleden aan malaria, uiteraard geen woord op het superslecht geïnformeerde BNR. Wat een linkse bende is dat toch geworden.)

Overigens ben ik van mening dat een NOS correspondent nou niet bepaald de meest ideale papieren heeft om als geloofwaardig te worden beschouwd.

CoJoNes | 14-05-08 | 15:41

Mevrouw heeft een graute duim en dr vrind moet 's naar de Jellinek.

Adalgar | 14-05-08 | 15:40

@botte
Inderdaad, een meesterlijke film. Vond het einde zelf toch ietwat onbevredigend.

Doe-eens-rustig | 14-05-08 | 15:40

@JasperdePiPaPasper | 14-05-08 | 15:36
Vooral je laatste twee zinnen tekenen je onmetelijke domheid. Ga lekker verder met reageren op GS zou ik zeggen!

En die van Royen liegt, ik ben een aantal maal bij Jur geweest en ik ben nog nooit in elkaar gerost, zelfs niet toen ik de moeder van de barman nam op de biljarttafel en hem ondertussen uitschold voor k*nkerjood

DrKaasschaaf | 14-05-08 | 15:39

Waarom durf jij hierboven uberhaupt ook maar iets te vinden van het logisch oordeel van de geachte reaguurderTs? Commentaren als dat van jou slaan werkelijk waar nergens op, als je niet weet waar jet het over hebt.

Kansloos meninkje hier van een kansloze bemoeial. Wie de schoen past trekke hem aan...

JasperdePiPaPasper | 14-05-08 | 15:36

Nou, doei!

bottehond | 14-05-08 | 15:39

Marjon van Royen is met voorsprong de meest onderhoudende correspondent(e) van de NOS. Haar radio 1 reportages uit Latijns amerika zijn niet alleen buitengewoon informatief maar ook nog eens vol humor. De uit de baarmoeder geslingerde lompe neanderthaler uit het stinkende kutcafe Jur, die met z'n platte penose muil Marjon en gezelschap lastig viel wens ik van harte een drie dubbele hernia toe en hoop tevens dat z'n hele smerige kutcafe totaal verbouwd wordt door een stel op hol geslagen Ajax hooligans on speed.

chinaski | 14-05-08 | 15:39

Jaja ok ze doet niet objectief... nogal logsich na wat r gebeurd is. En mss waren ze idd wel heel vervelend maar betekent niet dat daarom maar je botten gebroken dienen te worden.
Gewoon n kutkroeg waar zsm n molotov naar binnen mag.

jeroener | 14-05-08 | 15:38

@CoJoNes | 14-05-08 | 15:37
Ik dacht al wat te voelen...

Irony | 14-05-08 | 15:38

Is Marjon familie van Leen ?

aso-sjaaltje | 14-05-08 | 15:37

Zo te lezen leeft mevrouw Marjon van Royen in haar eigen fantasiewereld. Niets mis mee, maar ga dan de politiek in en verwacht niet dat wij nuchtere lezers geloven wat zij schrijft.

Biff Eagleburger | 14-05-08 | 15:37

/OT
Ik hoorde net op BNR van een 'wetenschapper'van Nemo dat de gemiddelde temperatuur in de afgelopen 30 jaar 6 (!!) graden is gestegen. Wilde het toch even melden.

CoJoNes | 14-05-08 | 15:37

Echt een zaak voor de Rijdende Rechter, kunne wij ook eens lachen....

Gifkikker | 14-05-08 | 15:37

Madam kon er jarenlang op los liegen bij NSB Handelsblatt. Waarom verbaast mij dit verhaal nou weer niet? Ze past aardig in het rijtje van die establishments- hoernalisten en functionariae bij dat vod. De krant voor weldenkend Nederland? Aha! Dat verklaart veel.

www.nrcombudsman.nl/artikel/916/conclu...

bottehond | 14-05-08 | 15:36

Kansloos leugenachtig verhaal alcohol verslaafde journaliste met dito vriendenclubje kan de laaste ronde niet handelen en gaat dan in de kroeg lastig lopen doen. Triest pauperwijf kan het niet anders schrijven constant voor hoer uitgemaakt worden op de fiets? leer dan fietsen of fiets tenminste op het fietspad. Als alles zoveel beter is in Rio stay there! laat je daar rippen of neersteken in een of ander favela hebben ze je wel met een smile je booze gebracht...
Probeer niet Amsterdam de schuld te geven van je eigen alcoholverslaving junky

Kleine Ris | 14-05-08 | 15:36

Misschien waren ze toch niet zo nuchter als men denkt...

vlammetjuh | 14-05-08 | 15:36

Waarom durft iemand van jullie hierboven uberhaupt ook maar iets te vinden van het voorval als je er niet bij bent geweest? Commentaren als 'ik geloof niets van wat die tyfushoer zegt' of 'Ja inderdaad, wat een belachelijk gedrag van die nazi-obers' slaan werkelijk waar nergens op, als je niet weet waar jet het over hebt.

Stelletje kansloze meninkjes hier van een stelletje kansloze bemoeials. Wie de schoen past trekke hem aan...

JasperdePiPaPasper | 14-05-08 | 15:36

"De politie praat met het personeel. Maar niet met ons. ‘Waarom niet?’ vraag ik. De diender trekt zijn schouders op. ‘In mijn vak kennen we het begrip: hoor en wederhoor’, dring ik aan. De agent stapt in, zegt ‘dronken journalist, dronken tor’, en rijdt weg.

Rolstoel
Mijn vriend heeft er een dubbele voetbreuk en een gekneusde rib aan overgehouden."

Jaja volledig geloofwaardig, de politie in A'Dam staat er om bekend opm redelijk zwaar gewonde mensen na een opstootje uit te schelden en achter te laten.

Overigens begrijp ik weer wel dat Marjon onsteld is over dat "Tering hoer", terwijl het allerminst vast staat dat zij daadwerkelijk tering heeft.

Carpa | 14-05-08 | 15:36

eetcafe jur kookt vanavond op de server

waskuip-admiraal | 14-05-08 | 15:36

Ondanks dat de bediening in AMsterdam over het algemeen te wensen over laat, lijkt dit verhaal toch niet te kloppen.In geen enkel cafe krijg je een biertje om er vervolgens een minuut later uitgebonjourd te worden. Juist om dit te verkomen is er de laatste ronde.

Als je in de horeca werkzaam bent, is er niets vervelender dan mensen die maar blijven plakken, "omdat het zo gezellig is". Tijd is tijd, en na enkele waarschuwingen houdt het op. Je kunt als horecapersoneel gewoon de pliesie bellen en melding amken van huisvredebreuk; zijn ze zo weg.

Doe-eens-rustig | 14-05-08 | 15:35

Is die pica bij het topic geen feauteau uit Saturday Night Fever?

keauss | 14-05-08 | 15:33

-weggejorist-

/()1l) | 14-05-08 | 15:33

Eiiiiiiiiiiindelijk slaat er een Cafe klant terug. En goed ook! Die horekaffers zitten al jaaaaaren te mekkeren en te klagen: dat ze de schuld krijgen van het euro-effect (bleek terecht te zijn), dat er tegenwoordig zo weinig fooi gegeven wordt (komt door dat 'kwartje van Kok' dat zijn ook maar even op elk bierje en colaatje hebben geheven), dat de Nederlandse zomers zo slecht zijn (waaaaaaat?). En ondertussen niet op het idee komen dat ze heel gemakkelijk iets kunnen doen aan dat imagoprobleem: klantvriendelijk zijn.

Er moeten veel en veel meer horeca gelegenheden compleet de grond in geschreven worden als ze brakke service leveren. Goed zo publieke omroep: ga zo doorrrrrrr [doet stemmetje van Matthijs van Nieuwkerk na].

Zwavelzuur | 14-05-08 | 15:33

Als Marjon van Royen het opschrijft, dan is het natuurlijk 100% waar. Want Marjon van Royen schrijft altijd de waarheid en niets dan de waarheid, dat is bekend...

Whimpysinger | 14-05-08 | 15:31

@Carpa, idd dat wijf is gewoon een duimzuigertje..

Claude Jacque | 14-05-08 | 15:30

Een correspondente die Chavez een geweldige kerel vindt, kan niet hard genoeg geslagen worden. Eng mens.

artbrut | 14-05-08 | 15:29

Hoor en wederhoor? Geen wederhoor te bekennen op dat weblogje... Tot zover de fabeltjeskrant! Succes met duwen. En als je lekker bent, dan wil ik je ook wel aanduwen, maar dat betwijfel ik...

De Minister | 14-05-08 | 15:29

Geweldige pica bij het topic. Knettergoeie film. Snoeihard beuken en filosoferen tegelijk.

bottehond | 14-05-08 | 15:28

Biertje?

qluotezaq | 14-05-08 | 15:28

Terechte actie van het personeel. Kan me het arrogante linkse toontje zo voor de geest halen. Tijd = tijd.

Superior Bastard | 14-05-08 | 15:28

LoL @ Sévèke | 14-05-08 | 15:23
Bedankt voor de reactie cafe Jur

vinny-diablo | 14-05-08 | 15:27

Klinkt als een normale nacht uit, So What?

delta12H21 | 14-05-08 | 15:27

Eenzijdige berichtgeving.

Zijn er geen andere getuigen?

Calastir | 14-05-08 | 15:26

LOL @ "Was je toch even vergeten hoe het was om in een land te leven waar elke ober, bediende of baliemedewerker denkt een afgezant van god te zijn". Idd, Nederland bestaat voornamelijk uit hufters en egocentrische klootzakkies, te asociaal om uit hun ogen te kijken.

Lying Dutchman | 14-05-08 | 15:25

Ik zei het toch, die nos mensen zijn gewoon een stelletje verwende en arrogante asocialen.

LoL @ Sévèke | 14-05-08 | 15:24

Geachte mevrouw van Royen,
Journalisten behoren ter allen tijden een vehaal zo objektief neer te zetten.
U was bij de laaste ronde in het restaurant gekomen. Na de laatste ronde was de volle zaak binnen 15 minuten leeg behalve U en uw vrienden. Ik heb U meerdermalen vriendelijk verzocht of U alstublieft de zaak wou verlaten. Extra niet uw glas leegdrinken en vervelende opmerkingen naar het personeel toe heb ik nog gedoogd, maar toen u compagnon mij van de tafel weg probeerde te duwen heb ik hem buiten gezet. Ook probeerde deze man mijn werknemer te slaan, maar gelukkig was hij zo dronken dat hij niks heeft uit kunnen halen. Ook U en uw vrienden zijn er toen uit gezet. Het was intussen 3.30 en ruim over sluitingstijd. Ik heb u de toegang van mijn restaurant ontzegd voor onbepaalde tijd, maar u en uw vrienden probeerde gewoon terug het restauarnat in te komen, waarop ik de politie heb gebeld. U en uw vrienden waren behoorlijk dronken, wat mag op koninginnenacht, maar ga dan niet liegen dat u bent geslagen. Uw vrienden zijn overigens ook niet geslagen. En hoe komt het dat u voet in het gips zat terwijl u nadat u eruit bent gegooid u nog een half uur om mijn zaak heeft gelopen om op de ruiten te bonken.

LoL @ Sévèke | 14-05-08 | 15:23

Heb dat in Rotterdam ook een keer meegmaakt in een gelegenheid bij de kralingsche plas. Heb toen 1 cent fooi achtergelaten. Toen de ober er naar keek zei ik "voor de service". Het wilde nog wat zeggen maar toen het mij aankeek besloot het maar dat dat beter was van niet.

Das nou weer een voordeel van de Euro.

Kingeef1975 | 14-05-08 | 15:23

Ik geleauf er heulemaal nats van... dwz, ik kan me niet veurstellen dat mevr. van Royen niets heeft gedaan om het beschreven voorval uit te lokken. Wellicht heeft mevrouw gezien de achternaam onder invloed van de caipirinha's haar middelbare boezem lopen flashen?

lounge01 | 14-05-08 | 15:23

@ iTim
Borrelnoot ?

Tobi | 14-05-08 | 15:22

de uitbater denkt er anders over weblogs.nos.nl/latijns-amerika/2008/05...

@ Lol @ Seveke en toch heeft die troela met uiterst dubieuze reputatie hier een punt. Paar jaar geleden was ik ook in Rio, en inderdaad is iedereen daar erg vriendelijk, ook als je geen woord portugees spreekt. Een vriend van mij welke daar permanent woont heeft mij echter uitgelegd hoe dit komt: iedereen is doodsbang voor elkaar, je weet nooit wie je voor je hebt en ze knallen je voor een dubbeltje overhoop.

Carpa | 14-05-08 | 15:22

Tsja, oud nieuws, toch? Amsterdam = links/liberaal, en dus per definitie asociaal.

Godward | 14-05-08 | 15:21

Ik mis toch nog steeds even een officiele goed-praat-reactie van de Jur vriendjes. Waarschijnlijk had ze te weinig fooi gegeven, stond ze niet op de gastenlijst en had ze geen ledenpas. Tja dan vraag je erom...

Japie de Boeselaere | 14-05-08 | 15:21

Joh.. dat wijf was gewoon dronken. En ipv geyl doen ging ze lopen irriteren. En een wijf dat irriteert sla je op haar muil. Want dat is de enige goede manier om ze te laten stoppen.

Kom op zeg.. ik las het ergens anders ook al.. ze had net een biertje besteld voordat ze bonje kreeg..

Ik doe altijd vervelend in cafe's en ben er nog nooit uitgegooid.

Claude Jacque | 14-05-08 | 15:21

Beetje onwaarschijnlijk verhaal, stond de Gestapo achter de bar ofsow?
OT vind ik Amsterdam een kudtstad

der maupmeister | 14-05-08 | 15:20

Dat noemt men 'minder goed gelukte medemenschen'. Wie gaat er dan ook bij f*cking eetcafe jur werken .. zeau kansloos..

dr. tikshit | 14-05-08 | 15:20

ooh nee, nog niet

guinnessdude | 14-05-08 | 15:20

Rio is zo'n vriendelijke stad omdat iedereen die er zijn bek optrekt wordt omgelegd, denk ik.

dieED | 14-05-08 | 15:20

site plat ?

guinnessdude | 14-05-08 | 15:19

Marjon van Royen... familie van?

dr.spin007 | 14-05-08 | 15:19

Ja dat is toch normaal in Amsterdam ??

BierBuikBas | 14-05-08 | 15:16

Ik snap het heel goed dat die ober agressief werd van die grachtengordel ogende figuren. Ik zeg volgende keer harder aanpakken dat verwende volk.
.
Dat wijf is helemaal gek:
"Ik kom net uit Rio. De vriendelijkste stad ter wereld. Dat zeg ík. Maar dat zeggen ook de onderzoeken. Elk jaar weer."
.
Rio de vriendelijkste stad van de wereld :D

LoL @ Sévèke | 14-05-08 | 15:16

In amsterdam heeft toch iedereen een grote muil?

Biff Eagleburger | 14-05-08 | 15:15

Staatstelevisie, noot te vertrouwen.

iTim | 14-05-08 | 15:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl