Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl: het nieuwe Vrij Nederland

Het nieuwe Vrij NederlandVoor u geknipt uit de Adformatie, het huis-aan-huisblad van Multilul Nederland. Een column van Michiel Bicker Caarten, voormalig hoofdredacteur van BNR en hier vooral bekend door zijn audiocolumn over de Azijnbode. Michiel zit tegenwoordig ook in de advertising media consultance en mag dus maandelijks zijn licht laten schijnen over de ontwikkelingen in de media. En nu even bukken allemaal want er worden wat veren anaal ingebracht. Zeg maar gerust een heel donzen dekbed: "In de jaren zestig en zeventig was Vrij Nederland de schrik van het establishment. Vaak schokkend, soms smakeloos en er stond veel in over seks. Maar voor de lezers was Vrij Nederland precies goed. Een journalistiek topproduct, dat regelmatig Den Haag in beweging bracht en zelfs ministers deed wankelen. Welnu, we hebben in de 21ste eeuw eindelijk een nieuw Vrij Nederland en het heet GeenStijl. En het establishment van de 21ste eeuw spreekt er schande van." Dank je wel Michiel, dat kistje bier komt je kant op. Even vragen wat het links-intellectuele magazine dat al jaren zieltoogt in 's lands tijdschriftenrekken zelf hierover te zeggen heeft: "De opkomst van de onder de gordeljournalistiek is een gevaarlijke ontwikkeling. Research verrichten, de feiten checken, hoor en wederhoor toepassen – die hele journalistieke instrumentenkist wordt in toenemende mate tot overbodig verklaard. De pers bevindt zich op een hellend vlak." Driewerf hoera voor het ethisch besef van een pinda...

Reaguursels

Inloggen

Heej kijk, ik sta in VN! "‘Let op mijn woorden: Rutger, jongen, je hebt vandaag journalistieke geschiedenis geschreven met dit interview’. Als freelancende persmuskiet in een vorig leven haalde ik dit journalistieke verzetswalhalla nooit. Maar nu als 'vaste bezoeker van website Geen Stijl' eindelijk wel. Ik kan nu sterven...
Maarrrr, nu duidelijk is dat VN toch meeleest (mijn opa zat vast ook op het verzet), Kinderen van de politiek correcte grachtengordel, hoe bestaat het dat de brakert van dat VN-verhaal de onder andere door Rutger toegepaste stijl als Journalistiek Hooliganisme betitelt? Ik blijf het dan maar roepen. Het is een gevestigd genre.... Check BBC's Newsnight, vooral de mission "Our aim isn't to beat the politicians, but always to question the way things are." news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/newsnig... Ik kan ook wel weer linken naar het intro filmpje, maar ik kan het dan maar beter even in de Dumpert gooien...
En over VN: weet je wat echt het aller trieste is? Dat de nabestaanden van journalisten die daar in WOII voor schreven en daarvoor door die Deutschen werden abgeknallt, nu moeten constateren dan Vrij Nederland anno 2008 alsnog in handen van Journalistieke Neo-NSB-ers is gevallen!

F. von Zeikhoven | 07-05-08 | 10:37

Heej. Meneer Voor Christus! Waarom wachten op een 'eigen voordracht' met je prijs? Als je GS echt waardeert, keil je die prijs van je gewoon op de GS-redactie door het raam. En neem je de dank-speech die daar ongetwijfeld op komt als een man!

F. von Zeikhoven | 07-05-08 | 10:12

Gefeliciteerd! @oude media: hoor en wederhoor is een non-argument, wordt nooit toegepast (bij oude media) (eigen ervaring) en ALS het gebeurd is het ook nog een rete traag.. daaaag.

Jan Middelmaat | 07-05-08 | 02:26

bottehond | 06-05-08 | 20:22 Truste keesje....

campion | 07-05-08 | 00:39

Kistje wijn of een kratje bier ? of hebben ze bier ook in kistjes.

Cor Vus | 06-05-08 | 22:59

campion | 06-05-08 | 16:22

Gefrustreerd? Geenszins. Jij waant je kennelijk een orakel. Komt vaker voor bij de Biedermann-Gutmensch. Die weten wat de medeMensch denkt en nodig heeft.

bottehond | 06-05-08 | 20:22

Heel af en toe een veer erin mag best eens omdat het terecht is en geen stijl het helemaal verdiend. Maar niet te vaak natuurlijk want anders gaan jullie nog vaker met de hele redactie pleitte en lopen wij ons op zon en feestdagen nog meer de tiefus te vervelen .

Krak Eling | 06-05-08 | 19:14

@GS Gefeliciflopstaart!

Luis in de pels: niet fijn, want dat doet pijn.

@ dr.spin & maximo:

ik heb maar een 1/2 uur pauze, moet ik 14 boterhammen wegwerken en ook nog roke...

eerste post dr.spin 12.02 laaste 13.36
eerste post maximo 12.16 laatse 13.34

ik wil ook zulke lange pauzes.

Politiek correct: links lullen & rechts zakken vullen. Nee is geen witteboordencriminalieit

Boeie | 06-05-08 | 19:10

Wedden dat GS wél serieus was genomen op dode boom? Wat je aan de VN-link kan zien is een fundamenteel wantrouwen tegen interactieve, real-time, online media en een onbegrip van satirische stijlfiguren.
Wat GS doet is niet fundamenteel anders dan wat Private Eye in de UK doet en dat blad wordt door toute intellectueel Groot-Brittannië begrepen. Michiel BC snapt het ook. Maar die heeft dan ook een aantal jaar in Engeland gewerkt en gewoond. Dat scheelt.
In dit land, waar vorm belangrijker is dan inhoud, "toon" belangrijker dan argument, traditie belangrijker dan geschiedenis, politiek correctisme belangrijker dan skepsis en humor wel óver politiek mag gaan maar er niet mee vermengd mag worden is zo'n stukje van VN logisch.

koerbagh ® | 06-05-08 | 18:00

Mmmm. De gevestigde orde (corrupte graaiers) zal zich tegen websites als GS blijven verzetten. Zij hebben dan ook veel te verliezen.
GS+1

Contra | 06-05-08 | 16:46

Soms gaat GS ook tever.
En maar denken dat alles zomaar gepost en gezegd kan worden.

Aan de andere kant heb ik hier ook wel weer wat bewondering voor hoor!
Groet

Kolenschopper | 06-05-08 | 16:36

hulde voor GS en terecht. jullie zijn zonder enige vorm van concurrentie, het medium wat onderzoek pleegt, vernieuwend, shockerend en informerend is. zeer gekleurd, maar zet de deur voor de discussie/ fik open. iets minder stemmingmakerij zou jullie niet misstaan, maar alles is vergeven voor dit prachtige medium. mag ik jullie daarvoor bedanken?

een dankbare grachtengordel lul met misplaatst salon-socialistisch signatuur

liger | 06-05-08 | 16:29

Oh, gatverdamme, jakkes, weer wat geleerd, botte hond is die vieze stalkende frust.

campion | 06-05-08 | 16:22

En hopla, off to the beach! Een laatste juweeltje nog. Kijk, Michiel Meer en Ilbrit: hier wordt ruimte geboden aan hetgeen verzwegen wordt door jullie rioolkrant NRC.

gatesofvienna.blogspot.com/2008/05/bir...

bottehond | 06-05-08 | 16:07

@ bottehond | 06-05-08 | 16:01
Nou, recentelijk bezocht ik m'n oude CW faculteit van de UvA weer eens, en ik hoorde daar tóch een paar verfrissende ideetje omtrent (het succes) van GS – in termen van construcite van 'cultuur', burgerschap, etc. althans.

Pa Cartwright | 06-05-08 | 16:06

-Michiel Meer- | 06-05-08 | 15:44

Laat me raden: jij stemt op volksmenner Pechtold?

repulse | 06-05-08 | 15:49

Hehehehe... hele faculteiten hebben zich gewaagd aan het duiden van GS. Ook infiltrerende hoernalisten (hoi paul!) en anderen hebben dat geprobeerd. Het lukt ze niet. Het geheim van GS kan alleen door het Vrijdenkend deel der natie begrepen worden.

bottehond | 06-05-08 | 16:01

bottehond | 06-05-08 | 15:31
Maak je geen zorgen het oude policor is dood, nu word het steeds belangrijker om maar niet policor te worden,
waardoor de nieuwe (geen)stijl stroming, uit eindelijk weer de policor stroming wordt met als reactie een nieuwere vor van... juist.. stijlozen zonder respect, das vooruitgang heheheh

repulse | 06-05-08 | 15:49

Ik denk dat het grote verschil tussen Vrij Nederland en Geen Stijl is, dat de meeste lezers van Vrij Nederland wel werken cq hebben gewerkt en het grootste gedeelte op GS het alleen maar heeft over werken, het liefst tijdens werktijden. De enige serieuze overeenkomst tussen VN en GS is dat tiep fauten in VN een aparte ruimte hebben, terwijl het "hier" gemeen goed is.
Ik moet weer terug aan het werk

-Michiel Meer- | 06-05-08 | 15:44

Vogelbeest | 06-05-08 | 14:53

Met zijn talenten zou hij een belangrijke stap kunnen zetten om het angstig en/of politiek correctisme in zijn beroepsgroep verder af te breken. Laat hij een voorbeeld nemen aan Carel Brendel:

home.hetnet.nl/~c.brendel/

Tsjek die coumns maar eens (doorscrollen). Ik vind het een gotspe dat er nog steeds veel en veel te weinig journalisten zijn die hun nek uit durven steken, zodat er een gezonder debatklimaat kan ontstaan.

bottehond | 06-05-08 | 15:31

Grootse site, respect, dolle pret, beetje raar dat de reaguurders het tegenwoordig moeten doen met minder dan 50 % van het beeldscherm,
dus op dat puntje na, keep up the good work!

gentle giant | 06-05-08 | 15:19

Sinds wanneer checken journalisten feiten?

daniel565 | 06-05-08 | 15:17

@Quadrifoglio | 06-05-08 | 14:27

Een wat voor filtertje?
Zoveel berichten heb ik ook weer niet gelezen.
Althans, niet diegenen die relevant zouden kunnen zijn met betrekking tot deze afkorting, tenminste, als het een afkorting is...

RoyalFlusher | 06-05-08 | 15:16

Felies @ GS. Dat is inclusief de reaguurders.

Iko Nal | 06-05-08 | 15:09

Citypaul | 06-05-08 | 14:50

Het is veel vaker andersom natuurlijk: GS dat een verhaal van de Televaag of de Azijnbode plukt. Maar dat is niet erg. Het is niet óf GS of oude media, verstandige mensen doen en en.

Maaier | 06-05-08 | 15:05

@labrit | 06-05-08 | 13:56
Het valt toch wel mee dat gescheld hier, hoor, of het is dat ik daaraan ondertussen gewend ben. Ook de recalcitrante pubers mogen hun mening geven, daar zie ik niets fouts in. En de mening van de wat doorgedraaide rechts- of linksextremist (niet verwarren met hen die onder invloed zijn) is toch ook belangrijk? Zoveel mensen zoveel meningen.

AntiSoof | 06-05-08 | 15:00

@ GS,

Feli hoor jongens. Kijken jullie wel uit dat de klad er niet in komt over een jaar of wat?

/\/\addog | 06-05-08 | 14:59

@bottehond | 06-05-08 | 12:23
Heb niet gezegd dat de man foutloos is. Vindt alleen wel dat hij in zijn werk met kop en schouders boven de rest van NL uitsteekt.

Vogelbeest | 06-05-08 | 14:53

labrit | 06-05-08 | 13:56
Morgen lees ik door jouw reactie (voor het eerst) het NRC. Dat is meer dan 180 reacties en dan beleef ik jouw wereld eens met open vizier... Geef daarna hier op dit topic een reactie. En dat is speciaal omdat ik: Geen kranten lees, al 4 jaar geen tv kijk. Door GS te bezoeken is vaak de krant een dag later met hetzelfde nieuws dan GS en spitsnieuws al hebben laten zien aangevuld met diverse reacties.

Citypaul | 06-05-08 | 14:50

MAXIMO | 06-05-08 | 12:16

Het feit dat vooral de linkse papieren media zich tegen GS afzetten is een teken dat de democratie dankzij GS echt handen en voeten gaat krijgen.

GS zal zich dankzij zijn "verbeteringen" binnenkort wel uit de kijker spelen maar de reageerders zullen daardoor niet verdampen maar op zoek gaan naar site die dezelfde of betere topics voegt aan betere leesbaarheid en een stabielere server.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 06-05-08 | 14:41

Veel journalisten van 'oude media' lijken wel in de war. Eindelijk lijkt er een opkomst van interactieve berichtgeving en vrijwel de enige reactie is dat de reaguurders selectief reageren. Dat wat GS lukt, mislukt bij alle andere partijen en de reactie is afgunst.
Bovenstaand lees ik louter mensen die graag onderling bezig zijn met nieuws of op z'n minst de andere kant van een verhaal willen lezen. Vrij Nederland reaguurt zelf door een valse vergelijking te maken. In eerste instantie geven zij bijval aan de wijze waarop GS een interview af probeert te namen bij Vogelaar (koekoek!). Daarna vermelden zij dat GS geen hoor en wederhoor verricht zoals een goed journalist zou betamen. Is dat nou net het geval in dit interview.... "Mevrouw hoe gaat het met de spindokter?": is juist een wederhoor over de berichtgeving. Meeste andere journalisten zijn alleen bang dat ze niet langer ministers krijgen in hun praatprogramma'tje. Toegegeven dat de meeste berichtgeving zijn eigen kleur heeft, maar dat is bij alle talk shows net zo.
@labrit
www.newseum.org/todaysfrontpages/defau...
Dit is een site waar vele kranten ter wereld dagelijks worden aangeboden. Maak er is gebruik van. Ik ben zelf reaguurder en ik ben NRC Next lezen en NRC Handelsblad lezer en de rest van het nieuws kan ik prima van dit soort sites halen.

Hooijstra | 06-05-08 | 14:38

@RoyalFlusher 14:21
Een bwovm-filtertje neem ik aan?

Quadrifoglio | 06-05-08 | 14:27

Geenstijl vind ik persoonlijk spraakmakend, de comments die gepost worden moet je met een soort filter lezen. Soms zijn ze gemeend bedoelt maar soms juist helemaal niet. En om dat weer te weten moet je al enige tijd hier aanwezig zijn geweest, je leert dan de posters kennen. Ik bijvoorbeeld lees praktisch alles wat er gepost wordt bij de onderwerpen die ik dan interessant vind. Ik post alleen bijzonder weinig...

RoyalFlusher | 06-05-08 | 14:21

sjaakdeslinksesul | 06-05-08 | 14:12

Die ga ik ook eens proberen. Wat krijg je dan?

Maaier | 06-05-08 | 14:19

Voorlopig heb ik genoeg aan de NRC.

labrit | 06-05-08 | 13:56

Dat verklaart dan weer je zelfingenomen gezeur over het vermeende gebrek aan niveau op GS. Je zou de betere draden eens moeten lezen. Moet je maximo wel over slaan, net zoals de reacties op hem. Als jij je baseert op NRC toon je aan nog heel wat te moeten leren. How's that, zelfingenomen zuurpruim?

www.klokkenluideronline.nl/artikel/163...
keesjemaduraatje.web-log.nl/keesjemadu...
www.maxpam.nl/2006/08/volkert-folkert/...

Schurk jij maar fijn tegen die intellectuele volksmennende boevenbende
van de NRC aan. Jij hebt hier inderdaad niets te zoeken. Hier is men gewoonlijk eerlijk.

bottehond | 06-05-08 | 14:18

@labrit:

Je moet iets vaker en beter Gs lezen. Sowieso moet je meer dan 1 medium tot je nemen, dat is goed voor je. Dat er hoop flauwekul en rommel op GS staat, klopt, maar het is ook een bron. En sommige reaguurders kun je een hoop van opsteken, of je het eens nou mee eens bent of niet. Mijn kennis is zowaar verruimd door GS. Zou je ook moeten proberen, is goed voor je.

Maaier | 06-05-08 | 14:18

Aanhangers van linkse agi-prop media of rechtse "zo-heeft-Pim-het-niet bedoeld" aan slurptaks onderhevige neo-tokkies... de waarheid ligt in het midden.

Grijskijkert | 06-05-08 | 14:17

labrit | 06-05-08 | 13:56
Ik neem er de tijd voor omdat het mij dus wel interesseert. Maar zoals uninvited guest schrijft...

uninvited guest | 06-05-08 | 14:08
100 % mee eens.

Citypaul | 06-05-08 | 14:16

@labrit | 06-05-08 | 13:56

Al dat gescheld hier is eng, en gelijkertijd noemt U mij nsber?

verfsmijter | 06-05-08 | 14:14

labrit | 06-05-08 | 13:56
Ctr+f+sjaak ! Doe ik ook altijd.

sjaakdeslinksesul | 06-05-08 | 14:12

@labrit | 06-05-08 | 13:56
Heb je nou speciaal een account aangemaakt om dit te kunnen posten? Je wil niet de moeite nemen om de meningen van anderen tot je te nemen. Dat zegt wat over jou.
Je roept iets over de NSB, een clubje dat zich ontpopte als landverraders. Je kunt veel van de mensen hier zeggen, de reaguursels zijn niet allemaal even relevant en verheffend, maar als je daar een beetje omheen leest, dan blijven er hele goeie en interessante (botsende) meningen over. Maar zeker geen NSB-ers.
Dus probeer het nog eens, maar dan wel inhoudelijk.

uninvited guest | 06-05-08 | 14:08

Allemaal de schuld van Vogelaar en de pvda...

klauwkikker | 06-05-08 | 14:05

Wie heeft er tijd om, zoals in dit geval 164 'reaguursels' te lezen. En wie heeft daar zin in? De ziektes en geslachtdelen vliegen je om de oren. Nooit kwam ik de NSB zoveel tegen. Er staan ook wel leuke grapjes tussen, maar weegt dat op? Bicker Caarten heeft gelijk dat die Volkskrantkop niet deugt. Maar zijn bewering dat GeenStijl het nieuwe Vrij Nederland zou zijn... laat me niet lachen. De mening van het volk... laat me niet lachen. Al dat gescheld hier is eng. Het zou prachtig zijn als GeenStijl een kritische internetkrant was. Voorlopig heb ik genoeg aan de NRC.

labrit | 06-05-08 | 13:56

@dr.spin007 | 06-05-08 | 13:30
Ja, mijn collega (naast me dus) legt zorgvuldig de uienringen op de burgers. Ik ben al wat verder hoor....... ik mag ze al flippen...... en ondertussen houd ik natuurlijk mijn collega nog in de gaten of hij het wel goed doet.

Lying Dutchman | 06-05-08 | 13:44

@ redactie

wanneer worden de kleuren van de comments aangepast? Als slechtziende word ik knettergek van die virtuel stem die mijn schermteksten voor moet lezen..... en er niet uitkomt met al die brakken grammatica des reaguurderen.

DubbelzouteSalmiak | 06-05-08 | 13:43

dr.spin 007 12:20
Nee mijn beste, het is: "de moord STEEKT!"
Ken uw Deelder...:)

Quadrifoglio | 06-05-08 | 13:41

@MAXIMO | 06-05-08 | 13:34

Juist deze opmerking toont aan dat U een vervelend zijkwijf bent.
In de eerste instantie heb ik Uw comments met gepaste aandacht gelezen.
Nu laat U zich kennen.

verfsmijter | 06-05-08 | 13:40

doorgezakt | 06-05-08 | 12:41

Citypaul is onafhankelijk... niet links of rechts. Recht door zee is een inkoppertje, maar ook niet van die afdeling. Ik hou van liefde en genegenheid, Mensen die NL hebben bevrijd in en na de oorlog, Mensen die het wat minder hebben, Mensen die 73 jaar zijn geworden, enz. Maar waar kan je zoveel gevoel kwijt? Een beetje bij Geen Stijl als het nieuwe VRIJ NL. Verder heb ik nog weinig gevonden of doorgezakt moet nog een tip hebben...

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:43
Ik geniet mee met jouw van het leven én van de vrijheid. En nu is het tijd voor het strand.

Citypaul | 06-05-08 | 13:39

GeenStijl pw0n3d iedereen... lolz.

deuZige | 06-05-08 | 13:38

Nee, ik ga graag naar buiten als levensgenieter zijnde.

MAXIMO | 06-05-08 | 12:38

--------

Levensgenieter, hé ?
Een zuurpruim bedoel je.
Kan je nederland niet een gunst doen en binnen blijven?

LutserT.

solidstate | 06-05-08 | 13:37

MAXIMO | 06-05-08 | 13:34
Dat klopt maar er is niemand die mij vertelt wat ik wel en niet mag doen en ook dat is een heerlijk gevoel.

Pa Cartwright | 06-05-08 | 13:33
Ik ben meer van de absenthe en de ouzo

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:36

nakomertje:

[email protected] | 06-05-08 | 13:33
precies en daarom is GS niet zozeer een nieuwssite maar een opiniesite.

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:35

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:33
Had je dat niet al een half uur geleden moeten doen?
Je zou hier toen nog maar een kwartier verblijven, zei je..

MAXIMO | 06-05-08 | 13:34

nattebever | 06-05-08 | 13:28
Werken? En je sociale leven dan? Laat je je echte vrienden op GS zomaar zitten?

MAXIMO | 06-05-08 | 13:33

@ dr.spin007 | 06-05-08 | 13:28
En woest bierkoppen in de zon doe je ook nooit?

Pa Cartwright | 06-05-08 | 13:33

Zo... dan ga ik nu weer verder met onbeschoft veel verdienen.

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:33

Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten,
een mening vormen doe je meestal door een onderwerp van meerdere kanten te bekijken. Beetje uit de krant, beetje van internet en door discussies aan te gaan. Voordeel van internet is dat, als je hier je mening dropt, je na 5 minuten op F5 drukt om de reacties daarop te zien ipv:
een brief te moeten schrijven, naar de brievenbus lopen, hopen dat de postbode niet al geweest is, hopen dat je brief de volgende dag aan is gekomen bij de krant, hopen dat ie geplaatst wordt en dan in spanning afwachten of iemand dat hele proces wilt herhalen om te reageren op jouw brief....

*wacht even en begint te F5-en*

MDA | 06-05-08 | 13:31

Dat zou zo maar kunnen maar we leven nu en niet over 40 jaar. Wat nu nieuw is...

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:32

werk ze nattebever!

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:31

Dus over 40 jaar is GS de Nieuwe Revu van nu? Oud, stoffig en achterhaald? ;-)

MDA | 06-05-08 | 13:31

Alleen het feit al dat je collega's hebt... eeerk...

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:30

nattebever | 06-05-08 | 13:22
-
Tja... Zo heb ik ook een paar van die gemeentelijke bruikbare idioten 'te vriend' om zaken die via de gemeente verlopen wat soepeler te laten verlopen...(pvda gemeente, ondernemer... je kent 't wel)

Bertus Betonsloper | 06-05-08 | 13:29

LOL @ dr.spin007 | 06-05-08 | 13:26
Aha, nu begrijp ik die man wat beter als ie het over vrienden heeft..

MAXIMO | 06-05-08 | 13:28

MAXIMO | 06-05-08 | 13:25
Hoe dat ook zij, 'geen vrienden noch vriendinnen' - daarmee zeg je precies het omgekeerde van wat je bedoelt.
Die onnozelheid is kenmerkend voor jou en voor alles waar jij voor staat.
Nou, veel plezier verder, ik ga weer aan 't werk.

nattebever | 06-05-08 | 13:28

Pa Cartwright | 06-05-08 | 13:23

Dat niet maar ik zweet ook niet. Zweten is voor paupers, fanatieke sporters en angstige linksmensen. Ik val in geen van die categorieën.

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:28

De verwende kindertjes uit de babyboomgeneratie moeten nou toch echt eens ophouden met zeuren, zeg. Een leven lang compensatie zoeken in 'ik ik ik', en dat alleen maar omdat ze zich tijdens de wederopbouw een paar jaar hebben verveeld, tenminste: volgens Reve. Ik heb zo ontzettend mijn buik vol van een generatie die materialisme en ego wilde afzweren en nu inmiddels zoveel geld aan zichzelf heeft gespendeerd dat een ander voor hun oude dag mag opdraaien. En relativeren, wat is dat? Daar heeft die generatie nog nooit van gehoord. Jongens, jullie waren toch ook ooit eens de wereld aan het inrichten zoals jullie het wilden? Is het nou echt echt echt zo erg om eens ruimte te maken voor iets nieuws? Jullie wilden vernieuwen, maar zijn inmiddels zelf aan vernieuwing toe. Ja, dat doet pijn, toegeven dat je dus gewoon een ouwe lul; bent geworden. Onee: 'ouwe lul', dat is een opmerking die jullie gebruikten voor jullie ouders. Jullie zelf zijn natuurlijk 'wijze ouderen die nog veel bij kunnen dragen'. Stelletje eikels.

Truttebol | 06-05-08 | 13:28

LOL @ Lying Dutchman 13:24
Jij boft echt met zulke collega's..

MAXIMO | 06-05-08 | 13:28

@nattebever | 06-05-08 | 13:25
Dat van GS is nu wel gedecoreerd met een donzen dekbed aan vederen.

Mr. Plukhem Kael | 06-05-08 | 13:27

MAXIMO | 06-05-08 | 13:25

Nattebever is mijn vriend.

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:26

pssst, doorgezakt: bij vooRbaaT maar dat terzijde.

kwootje: ... jammer dat ik nog nooit zoiemand ben tegengekomen maar feit blijft dat je rifapen niet bij voorbaad rifapen mag noemen. (dat klinkt raar en is raar en heet democratie)...

Wat bedoel je nu eigenlijk? Dat de democratie kan bepalen wat ik vind? De "democratie" zegt helemaal niets over opvattingen en denkbeelden. Denken mag, benoemen mag, zeggen mag. Dat heet "vrijheid van meningsuiting".

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:26


GeenStijl rukt op!

Geen zalfjes maar oprechte open wonden.

Gaat serie zwart met roze schilderen.

verfsmijter | 06-05-08 | 13:26

nattebever | 06-05-08 | 13:22
Jij hebt geen vrienden noch vriendinnen.
Anders zou je niet tot midden in de nacht als een zendeling hier dagelijks jouw bijdragen plempen.

MAXIMO | 06-05-08 | 13:25

Clint Eastwood (een Groot Geleerde) zei het al: opinions are like assholes, everybody's got one.
Daar had deze Geleerde wel een punt, hoezeer ook dat weer een opinie is.

nattebever | 06-05-08 | 13:25

@MAXIMO | 06-05-08 | 13:21
Ja, best wel. Neem nou mijn collega hier naast me, die is van mening dat jij wél goed bij je hoofd bent.

Lying Dutchman | 06-05-08 | 13:24

@ dr.spin007 | 06-05-08 | 13:16
Scheer jij je okseltjes dan?

Pa Cartwright | 06-05-08 | 13:23

ROFLOL @ Michiel Meer- 13:21
Zo is het!

MAXIMO | 06-05-08 | 13:23

spanarchist | 06-05-08 | 13:11

Hulde voor "alternatieve seksuele voorkeur". Ik hoorde vanochtend op weg naar de mondhygiëniste (ik ben graag schoon van top tot teen en een beetje ijdel) op BNR de opmerking "seksuele aberratie". Ook wel een leuk eufemisme.

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:22

Bertus Betonsloper | 06-05-08 | 13:19
Ja. Misschien moeten we een actie starten. Zal m'n linksangehauchte vrienden eens bellen, die zijn daar beter in dan mensen die gewoon werken voor hun geld. 'Vrienden' is een groot woord hoor, 't zijn veeleer bruikbare idioten.

nattebever | 06-05-08 | 13:22

nattebever | 06-05-08 | 13:18
Klote he? Mensen met een andere mening.

MAXIMO | 06-05-08 | 13:21

@dr.spin007 | 06-05-08 | 13:15
om even de veelbesproken discussie met Pim te herhalen.
ik ben het met je eens dat je bij voobaad weet dat "die Marokkaanse mohammedanen" zich zullen gedragen als apen. de reden dat ik me beter voel dan dat soort mensen is dat ik tóch elke keer mijn verstand op nul zet onder het mom van "misschien zit er een wit schaap in deze zwarte kudde, die mag ik dan niet beoordelen op het gedrag van zijn soortgenoten".
jammer dat ik nog nooit zoiemand ben tegengekomen maar feit blijft dat je rifapen niet bij voorbaad rifapen mag noemen. (dat klinkt raar en is raar en heet democratie).

doorgezakt | 06-05-08 | 13:21

Vrij Nederland...? IK zie GS toch meer als een digitale combinatie van: Volk en Vaderland, De Telegraaf en de Mad.

-Michiel Meer- | 06-05-08 | 13:21

Gefeliciteerd GS, waar en wanneer wordt er getrakteerd?

flame_me | 06-05-08 | 13:20

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:16
En rechtse mensen neuken amper..

MAXIMO | 06-05-08 | 13:20

Dat research verrichten en de feiten checken is nou toch juist wat ik een beetje mis de laatste tijd in die "oude media". Dat is het hem nou juist.
Zeker als ze denken hip mee te moeten doen door iets over internet te schrijven.

Volgend jaar komt er in het Parool een stuk over Rick Ashley, want dat schijnt heel populair te zijn bij de jeugd op het internet.

dieED | 06-05-08 | 13:20

nattebever | 06-05-08 | 13:18
-
Mis jij 'm eauk al zo?

Bertus Betonsloper | 06-05-08 | 13:19

MAXIMO | 06-05-08 | 13:13

Ik vroeg jou niet voor niets om een nadere definitie van extreem ;-) Maar goed; extreem links weet zich prima te vermommen. De wolf in de overbekende schaapskleren. Marianne Thieme? Duyvendak? Neu... meneertje, dat is niet extreem... dat is maatschappelijk aanvaard... dan mag het.

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:19

Iemand de laatste maanden nog iets van MAXIMO gehoord? Hij heeft toch geen ban hè, godbewaarme!
't Was altijd iemand die wat leven in de brouwerij bracht, weliswaar op de manier zoals een bezopen zeeman ook altijd wel wat leven in de kroeg weet te brengen, maar toch, ga d'r maar aan staan.

Ik mis hem.
@Redactie
Kunnen jullie hem, MAXIMO, niet un-bannen?

nattebever | 06-05-08 | 13:18

Bertus Betonsloper | 06-05-08 | 13:05
Vertel dat eens aan de mensen in de USA of Zuid-Amerika die zo erg zijn afgetroggeld door rechts dat ze nu en de komende tientallen jaren rechts middels verkiezingen continu buiten spel (zullen) zetten.
Of dacht je bijv. werkelijk dat Bush zijn Iraq-oorlog uit eigen zak financieerde?

MAXIMO | 06-05-08 | 13:17

@dikkepiemol | 06-05-08 | 13:08
Gestaafd op wat? En natuurlijk als je van eenzijdig nieuws houdt. Moeilijk als je nog jong bent, kan je nooit een mening vormen.

Lying Dutchman | 06-05-08 | 13:16

linksmensen hebben zure zweetplekken onder hun behaarde okseltjes.

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:16

Pim was kaal

doorgezakt | 06-05-08 | 13:16

doe eens aangeven dan waar de schrijver van het stukje ongelijk heeft?

Ballenman | 06-05-08 | 13:16

doorgezakt | 06-05-08 | 13:07

Het feit dat ik die Marokkaanse mohammedanen rifapen noem heeft niets met populisme te maken. Dat heeft er slechts mee te maken dat alle rifapen die ik ken, het gedrag van rifapen vertonen. Empirisch onderzoek in mijn eigen omgeving rechtvaardigt het gebruik van die term. De enige uitzondering is mijn poetsvrouw, die is wel aardig maar die is dan ook geslaagd voor haar inburgeringscursus. Ze maakt wel klote schoon en molt maandelijks een stofzuiger maar dat neem ik graag op de koop toe.

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:15

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:09
Jij verwart links met extreem-links.
Zolang jij het verschil tussen die 2 stromingen niet ziet is een discussie hierover onmogelijk.
En WTF is Pim?

MAXIMO | 06-05-08 | 13:13

@dr.spin007 | 06-05-08 | 13:09
En ze wassen zich zo slecht.

CoJoNes | 06-05-08 | 13:12

Artikel VN: "De respectabele Gelderlander zweeg er discreet over."
Dus het wordt als verdienste gezien dat je er niet over wilt praten dat je door één of ander lelijk mokkel gepijpt bent? Het is edelmoedig dat je er "discreet" over zwijgt, zodat je vrouw niet in verlegenheid gebracht wordt?
Als op Depla´s computer kinderporno ontdekt zou worden zou de VN waarschijnlijk schrijven dat hij er slechts een alternatieve seksuele voorkeur op nahoudt waar hij verder discreet over zwijgt.

spanarchist | 06-05-08 | 13:11

@dr.spin007 | 06-05-08 | 13:05
Onzin, je hebt wel vrienden, o.a. maximo en ondergetekende, zat je maar een beetje te plagen.

Lying Dutchman | 06-05-08 | 13:11

doorgezakt | 06-05-08 | 13:07
Nee, want die Axe-lucht drukt alle vieze geurtjes veilig weg.

Schoorsteenveger | 06-05-08 | 13:10

MAXIMO | 06-05-08 | 13:01

Linksmensen kenmerken zich juist door het idealisme dat ze hun ideaalbeeld met geweld door de strot willen persen van mensen die daar absoluut niet op zitten te wachten. En dat ook nog op kosten van "de maatschappij". Daarom verzetten rechtse mensen zich daartegen.
Gelukkig is dat verzet niet zo fascistisch als het linkse verzet en dan bedoel ik uiteraard ook de moord op Pim, vandaag 6 jaar geleden. Verder de krakersacties, de milieuterroristische aanslagen en andere extremistische vormen van links geweld. Daarom MAXIMO, daarom heb ik een teringhekel aan links gespuis.

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:09

--
CONCLUSIE:

De nieuwe generatie is niet geïnteresseerd in oudbollige, voorgekauwde cliché-journalistiek. Keiharde realiteit, hedendaagse-issues en moeilijke onderwerpen die vermijd worden door de gemiddelde publicatie is waar wij over discussiëren. + een vleugje humor.
--

dikkepiemol | 06-05-08 | 13:08

@doorgezakt | 06-05-08 | 12:53

doorgezakt | 06-05-08 | 13:08

daarom komen we elkaar hier tegen en niet ergens anders.
hier wordt nergens omheen gedraaid (dat dan weer wel) en hier kunnen de mensen tenminste een beetje spellen *schijnheiligheid!*
aan de andere kant is er het populistische deel van GS (ja, dat deel dat mensen van een bepaalde groep bij voorbaad rifaap noemt enz.) dat is een beetje als een lekker wijf dat niet geschoren is, jammer, maar je blijft er daarom niet vanaf.

doorgezakt | 06-05-08 | 13:07

@campion | 06-05-08 | 12:41

Uitschelden kost 50 pleurootjes. Uitschelden + in mekaar slaan 100.

Biff Eagleburger | 06-05-08 | 13:06

Lying Dutchman | 06-05-08 | 13:00

Je denkt toch niet dat ik mijn ware identiteit ga onthullen? Vervang Rotterdam door Utrecht en stapelbed door waterbed, 41 door (bijna) 48 en briefje van de sociale dienst door stapeltje facturen (zoals gewoonlijk op de eerste echte werkdag van de maand). Roken doe ik niet want daar ga je deaud van en mijn moeder van 82 roept niet maar mailt mij. Dat van pseudo intellectueel klopt aardig maar vrienden heb ik niet, dat moge duidelijk zijn.

dr.spin007 | 06-05-08 | 13:05

MAXIMO | 06-05-08 | 13:01
-
Het verschil is dat rechtse mensen het verwezelijken van hun 'idealen' uit eigen zak betalen. De linkschmens ontwikkelt op dat vlak in den regel slechts een parasiterend vermogen...

Bertus Betonsloper | 06-05-08 | 13:05

-weggejorist-

KaKeL Kees | 06-05-08 | 13:04

Ha heerlijk. Geenstijl is eigenlijk een beetje TROS. Voor elk wat wils. Dikke tieten voor de mannen en het ontmaskeren van (vooral linkse) leugens. Voor en door het volk (U de internetgebruiker en deelnemer van de maatschappij). Zoals de PvdA het zo graag had gewild doch vanwege nepotisme en ander eigenbelang het nooit heeft gedaan. Hoogmoet komt voor den val. Het volk is mondig geworden en laat zich niet meer beteugelen. Alleen domme mensen zullen nog naar de PvdA luisteren.
Ook het superieure randstedelijke denken wordt op deze site vaak aan de kaak gesteld en ontmaskerd als zijnde grotendeels eigenbelang en/of compleet misplaatste naiiviteit die de plattelandsche mensch alleen maar onnodig op kosten jaagt (en soms, doch misplaatst, een gevoel van minderwaardigheid over zich voelt komen).
Adieu grachtenelite. We gaan er alles aan doen om jullie voorrechten te bevechten. Weg met al die gezellige inside borrels met linkse bestuurders, bestuurders van overgewaardeerde stichtingen in hun veel te duren panden. Weg met dat "lekker onderelkaar" de buit verdelen. Weg met dat Ubermensch gevoel. Nu nog de NOSS en de Wereldomroep denazificeren. Dit is democratie in optima forma. Hulde aan GeenStijl.

ad melkert | 06-05-08 | 13:04

waskuip-admiraal | 06-05-08 | 12:59
Dat kwam waarschijnlijk omdat er een paar nog niet gebande vrije geesten zoals ik daar rondliepen..
Komt tegenwoordig ook niet meer zo vaak voor, de aanwezigheid van vrije geesten op GS...

MAXIMO | 06-05-08 | 13:02

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:53
Ideaal, idealimse whatever..
Feit is dat als 'linkse' mensen een ideaal hebben dat niet mag van 'rechts' omdat dat te dromerig zou zijn etc. maar ondertussen streven deze idioten zelf wel idealen na. Iets met hypocresie enzo..

MAXIMO | 06-05-08 | 13:01

@dr.spin007 | 06-05-08 | 12:58

zwaktebod...

Lying Dutchman | 06-05-08 | 13:00

En heeft de redactie Bicker al een al een column aangeboden ipv een kistje bier?

Karel Kruizenruiker | 06-05-08 | 13:00

@maximo
jeukt het in jouw hoofd?

En wat je zegt over die zogenaamd volgzame reaguurdersmeute is niet waar. Je kunt het bijvoorbeeld zien in topic waar GS tekeer ging tegen 'betuttelende agenten' in Utrecht die marrokaanse kinderen naar huis moesten brengen. Daar lieten reaguurders direct merken die mening niet te delen.

waskuip-admiraal | 06-05-08 | 12:59

Lying Dutchman | 06-05-08 | 12:56

Ik waardeer jouw open manier van fantaseren, waarvoor hulde.

veer... reet... sterf...

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:58

doorgezakt | 06-05-08 | 12:53

De inhoud, mijn beste, kenmerkt zich door het feit dat je hier als rifaap verrot gescholden kan en mag worden. Dat is een zekerheid. Net zoals het op de sites van de linksmensen de gewoonte is dat je een mes in je rug krijgt zodra je je omdraait. Dat is het kenmerkende verschil tussen enigszins botte openheid en schijnheilige achterbaksheid. Dat is het kenmerkende verschil tussen rechts en links. Ik ben in de grond van mijn hart een beetje linksig liberaal maar ga bij voorkeur met rechtse rakkers om vanwege de eerlijkheid.

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:57

En nu gelijk Bicker Caarten bashen, anders horen jullie nu ineens bij het establishment.
(Sorry Michiel, is niet persoonlijk, maar moet gewoon even)

JamesHuntLive | 06-05-08 | 12:57

@dr.spin007 | 06-05-08 | 12:43
Yes, (W)right. Blijf er maar lekker in geloven. Je zit nu met een shaggie in je mondhoek op het bovenste deel van je stapelbed op je Feyenoordovertrek in je spiderman pyama. Je moeder roept dat de lunch op tafel staat, wat best wel zielig is voor een man van 41. Je laptop verwar je met het briefje van de socialedienst. Hou toch op, fatsoensrakkert, pseudo intellectueel. Bah, ga je vriend bellen.

Lying Dutchman | 06-05-08 | 12:56

'fighting spirit" tikt de racistische e-thug die toetsenbordheldendom verwart met echt heldendom.
*proest*

MAXIMO | 06-05-08 | 12:55

*zelfschouderklopt*

zooishettoch | 06-05-08 | 12:54

MAXIMO | 06-05-08 | 12:45

Ontwijkende dooddoenerij. Zeg nu eens wat je zelf vindt? Overigens, lees even de nuance. Ik had het over "ideaal" en niet over "idealisme".

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:53

@dr.spin007 | 06-05-08 | 12:46
+1 voor jou(w) ;)
maar terug naar de inhoud, want daar heb je niet op gereageerd.
en die enigsinds ter spraken was wel heel lelijk..
*schaamt zich nog steeds en durft geen poging te ondernemen dit goed te praten*

doorgezakt | 06-05-08 | 12:53

@Walt Disney | 06-05-08 | 12:47
Sorry, had je comment compleet verkeerd begrepen.

CoJoNes | 06-05-08 | 12:51

@Walt Disney | 06-05-08 | 12:47
*kuch* Starf*cker, van Bommel, van der Ham*kuch*

CoJoNes | 06-05-08 | 12:50

Avalon | 06-05-08 | 12:35

Je moet eens opiniebladen, couranten en teevee van 6, 7, 8 jaar terug bekijken. Dan besef je dat ik geen optimist maar een realist ben. Wat jij mist is "fighting spirit".

bottehond | 06-05-08 | 12:49

@Sytze
Nou niet meteen ad hominem op de man gaan spelen hè?!

CoJoNes | 06-05-08 | 12:48

't Is alleen jammer dat hij het woord 'bangeriken' niet kan spellen, maar ja.

OoO | 06-05-08 | 12:48

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:43
En je neus groeide zojuist ook zomaar een paar CM.

MAXIMO | 06-05-08 | 12:47

Het valt me altijd op dat de GS criticasters of afzeikers nooit gelegenheid geven tot commentaar. Hun dogmatische instelling is heilig. Rot lekker op met je commentaar en hulde aan GS !!!!

Walt Disney | 06-05-08 | 12:47

CoJoNes | 06-05-08 | 12:45
maar dan met kleinere tieten

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:47

Arghhhh.., ik word oud :-( Ik vond het hier al zo herkenbaar. Sinds die rookbom werd gegooid naar Claus en Trix en de dansjes om het lieverdje. Jointjes met Roel van Duin in de kraakpanden Sarphatistraat. Kabouters consulteren in het bos.. Ik word oud.. Johnson is allang geen 'molenaar' meer. Geen fakkeloptochten meer naar het Am. consulaat. Van Hall is allang ten val. Het Maagdenhuis niet langer ontmaagd. Maar geniet er hier elke dag van..!! :-)

Als hier de volgende Balkenende vandaan moet komen, dan liever vandaag dan morgen..

Biels | 06-05-08 | 12:46

doorgezakt | 06-05-08 | 12:41

Weet je wat écht niet leuk is? Als je iets wilt zeggen maar niet kunt schrijven. Dat wil zeggen; ik denk dat dat iets is wat jou dagelijks dwars zit.

enigsinds ter spraken...

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:46

-weggejorist-

Violator[xL] | 06-05-08 | 12:45

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:38
Zo zie je maar weer.. waar links vroeger idealen had mbt de maakbare samenleving hebben de rechtse idioten die idioterie overgenomen..
Maar ondertussen wel gefrusteerd en zuur zitten doen over links...

MAXIMO | 06-05-08 | 12:45

Ik heb het ergens al eerder geschreven maar God wat ben ik nog steeds blij dat het nieuws, nieuws is geworden. Die stukjes in de VN etc blijven een week door je klieren spoken en ondanks hoor en wederhoor, hoor je er vaak niets meer van. Nee dan hier, afbranden, ter plekke en als het beklijft is het ook echt nieuws. Vaak verdwijnen hier de stukjes ook zonder dat er eer mee behaald is. Als het maar snel en onverbiddelijk gaat! Hoezo Vrij Nederland, dat is toch verpakkingsmateriaal, goed voor de vis, die langzamerhand onbetaalbaar is geworden, dus wel kwaliteits verpakkingsmateriaal. Luie journalisten! Eerst bijna 15 jaar internet negeren en nu tot de ontdekking komen, dat de broodwinning op het spel staat! Begin je eigen GS en zie dan nog maar eens aansluiting te vinden met de doelgroep, waarvan je nog steeds denkt dat die bestaat!
Met name het 'terug branden' van Rutger is ondenkbaar geworden, want dan moet je ook reacties opnemen in het artikel waarin je dat doet, dat is nu 'hoor en wederhoor'. GS zou niet meer leuk zijn als iedereen hetzelfde zou schrijven, en hier mag en kan iedereen met een beetje detailkennis mee schrijven aan een uiteindelijk, genuanceerd stuk. Dat zou wel eens de reden kunnen zijn van P&W om nog net op tijd aansluiting te krijgen met dit fenomeen. e.a.
Net als de Groene loopt VN achter de fanfare aan of misschien wel voor uit, daar waar de Telegraaf een metamorfose ondergaat. Het vrije woord bij de Telegraaf hoe bestaat het! (e.e.a. met uitzondering van K.Spaink www.spaink.net/varia/nkw-eigenrichting...)

Yets | 06-05-08 | 12:45

Ik zie Geenstijl meer als een Bunte Illustrierte.

CoJoNes | 06-05-08 | 12:45

MAXIMO | 06-05-08 | 12:38

Jazeker wel. Picture this: momenteel zit ik aan de rand van een prachtig meer in het centrale deel van 0031 in bijzonder prettig gezelschap naar mijn laptopje te staren. Ik zie om mij heen: spelende kinderen en blije mensen. Zojuist nog een praatje gemaakt met een fietser die gisteren 73 geworden is. En als over een kwartiertje mijn "pauze" voorbij is, schrijf ik weer lekker verder aan iets waarmee ik mij graag bezig hou.
Linksmensen kunnen niet genieten dus ik twijfel sterk aan jouw opmerking. Het enige waar linksmensen van genieten is van het verbieden van dingen en het opleggen van hun wil aan anderen. Ik geniet van het leven én van de vrijheid. Nu jij weer!

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:43

*spuugt in het gezicht van Michiel Bicker Caarten*

Fleauxe | 06-05-08 | 12:43

Van dat bashen van links raak ik vermoeid. Rechts is veel geiler, maar ook 'bij het ochtendgloren met de peuken op de borden'? Verdonk, Wilders, etc., zijn best leuk, maar alleen voor de onderbuik. Dat is weliswaar een belangrijk deel van de buik, maar niet van het hoofd. Chapeau met de plume anal. Toch zou ook links moeten ophouden met self bashing.

Oudeneenzaam | 06-05-08 | 12:41

Karel Martel | 06-05-08 | 12:37
Jouw comment ja..
nattebever | 06-05-08 | 12:36
Whatever.. over droog houden gesproken; feit is dat jij nu huilliehuillie doet naar aanleiding van mijn comments..

MAXIMO | 06-05-08 | 12:41

Biff Eagleburger | 06-05-08 | 12:17 Hoer!

campion | 06-05-08 | 12:41

@Citypaul | 06-05-08 | 12:11
ik stelde de onafhankelijkheid van dit medium enigsinds ter spraken, de vrijzinnigheid die door Michiel Bicker Caarten (beftekkel van GS of andersom?) wordt geprezen is volgens mij, schijn. dit medium is net zo onafhankelijk als de azijkbode, telefaag of privé of wat dan ook, GS is afhankelijk van z'n lezers en reaguurders, wat willen die lezen/reaguren? rechts populisme, want dat zeikt gewoon het lekkerst. lijkt me nog redelijk on-topic..

@dr.spin007 | 06-05-08 | 12:13
kan me goed voorstellen dat wat jij "rifapen" noemt hier niet komen reaguren, om dezelfde reden dat jij niet naar www.ikbenlinks.nl gaat. ten eerste verspilde moeite, te tweede wordt je daar constant met "rechtse bal, blankman, rifaap, of fin" aangesproken, en dat is niet leuk, ad hominem, op de man spelen.

doorgezakt | 06-05-08 | 12:41

MAXIMO | 06-05-08 | 12:37

zwaktebod...

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:39

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:36
Nee, ik ga graag naar buiten als levensgenieter zijnde.
Jij niet he?

MAXIMO | 06-05-08 | 12:38

Avalon | 06-05-08 | 12:35

Bottehond is niet alleen een optimist maar ook een idealist. Dat zouden meer mensen moeten zijn. Dát is wat er mis is met 0031: je mag geen ideaal meer hebben.

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:38

@kets22
Met deze lay zeker....

petshopboy_mike | 06-05-08 | 12:38

minimo, de aandachtshoerrrr van GS... volgens mij kom jij in je dagelijkse leven helemaal niemand tegen.

Bertus Betonsloper | 06-05-08 | 12:37

MAXIMO | 06-05-08 | 12:32
Wat een gelul, slappe hap...

Karel Martel | 06-05-08 | 12:37

Wat een treurige, zielige, hijgerige hang naar bevestiging spreekt er weer uit deze topic, ondanks alle branie hunkerend naar acceptatie van het establishment. En dat donzen dekbed is óf het gevolg van nepotisme of angst. Lutsers.

campion | 06-05-08 | 12:37

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:30
Ik kan dat.
Mocht je het echt willen weten; zoek het maar op in de van Dale.

MAXIMO | 06-05-08 | 12:37

MAXIMO | 06-05-08 | 12:31
No worries mate.
't Is trouwens niet erg elegant om als ik iets ten aanzien van jou veronderstel dat maar even om te draaien.
Dat kan beter, Maximo. Veel beter. Zoals er in dit land van alles beter kan, zoals je wel zult weten.
Maarruh, probeer het droog te houden hè!

nattebever | 06-05-08 | 12:36

Caarten ziet het goed, ik zie GS (en mezelf) wel als erflater van die oude VPRO- en provo-traditie, alleen zijn de oude progressievelingen nu zelf oerconservatief geworden, in beeld, geluid en politieke voorkeur. Ze zeiden ook altijd dat Tabloids, Bild of een Amerikaans TV-journaal er in 0031 nooit zou komen, daar waren wij te nuchter voor ofzo. Na Hart van Nederland zou je toch denken dat ze verstandiger zijn geworden maar nee, nu is het GS dat niet deugt. Slaap maar lekker door...

sjaakdeslinksesul | 06-05-08 | 12:36

MAXIMO | 06-05-08 | 12:32

Laat me raden, je bent een autistische kluizenaar?

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:36

Dus over 20 jaar is geenstijl vastgeroest ?

Kets22 | 06-05-08 | 12:36

@bottehond | 06-05-08 | 12:16: kennelijk zie geen andere werkelijkheid meer dan de websites waar je graag vertoeft. En ja, natuuuurlijk lees je de ongezouten reacties. Op het vrijevolk.com is inmiddels een leuke schare van auteurs die het morele failliet van links onfeilbaar aantonen. Allemaal waar, maar op straat zie ik het nog niet terug. Ik heb het al vaker gezegd: in de grond zijn NL-ers bang, doodsbang. En zodra er echte maatregelen genomen moeten worden (stoppen multicul, geleuter over milieu, etc.) geven Nederlanders niet thuis.
Zo optimistisch zijn als jij dat bent: ik wilde dat ik het kon. Ik denk dat links in zijn (groeiende) almacht sterker terugkomt na de rechtse schrubbeling die we nu meemaken.

Rest In Privacy | 06-05-08 | 12:35

Michiel Bicker Caarten hulde!
pulizer voor GS ?

trivius | 06-05-08 | 12:35

39 jaar, me dunkt... kudT

niettemin: 40 jaar hetzelfde denken is aardig conservatief.

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:35

Het probleem is dat de linkse media journalistiek verward heeft met hun eigen mening verkondigen. Daarom haten ze het internet en sites als GS omdat die ook eens de andere kant laten zien, de kant die de NOS en NRC/Volkskrant angstvallig voor ons verborgen houden, zeg maar de multiculturele beerput.

ExtremeExtremist | 06-05-08 | 12:34

Een beetje recht(s)geaarde linkse fascist denkt al sinds de bezetting van het Maagdenhuis niet anders meer en dat is toch ook al bijna 40 jaar geleden. Misschien zelfs wel bijna op de kop af 40 jaar geleden over een week.

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:34

Bertus Betonsloper | 06-05-08 | 12:29
Ik kom hier tegenwoordig niet meer voor de cuntent.
Ik beleef tegenwoordig meer plezier aan het bashen van gefrusteerde paupers zoals jij.
In mijn dagelijkse leven kom ik ze namelijk amper tegen...

MAXIMO | 06-05-08 | 12:32

Staan er al verse bloemetjes op de GeenStijl burelen?
*belt de Fleurop*

AntiSoof | 06-05-08 | 12:31

nattebever | 06-05-08 | 12:29
Huiliehuile?
Denk dat de droevige emoties meer bij jou (zullen) opspelen...

MAXIMO | 06-05-08 | 12:31

MAXIMO | 06-05-08 | 12:24

Kun je de term "extreem" nader definiëren?

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:30

MAXIMO | 06-05-08 | 12:27
-
''Nou, ik denk dat er zolang het licht nog brandt altijd gefrusteerden zullen bestaan die vallen voor deze cuntent...
Net als FOX in Amerika nog steeds vele paupers weet te trekken..''
-
*Wat een zelfkennis, minimo, je doet me versteld staan... bravo!*

Bertus Betonsloper | 06-05-08 | 12:29

ach, laat die ouwe links-conservatieve sociaal calvinisten maar lullen!
Ooit eens waren ZIJ de Angry Young Men, maar tegenwoordig zijn ze in slaap gesukkelde muisgrijze grachtengordeldieren.

Tja, en dat doet en beetje auw...

Ahasveros | 06-05-08 | 12:29

MAXIMO | 06-05-08 | 12:27
We gaan niet huiliehuilie doen hè?

nattebever | 06-05-08 | 12:29

bottehond | 06-05-08 | 12:23

Als je daar een PDF-je van draait, krijgt je exact 100 pagina's met heulers. Je zult er maar tussen staan, als stille steun voor een kansloze actie...

*proest*

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:28

CoJoNes | 06-05-08 | 12:2
Ik haalde die twee even door elkaar heen in de war. Dat komt omdat ik een botte boer ben. Maar... soms, af en toe, nu bijvoorbeeld, nadat jij het vertelt, zie ik de nuance en subtiliteit. Dat verschil is er. De verhouding reaguurders-bezoekers (kwantitatief) ligt denk ik 1 op 20.

nattebever | 06-05-08 | 12:28

"Door de juiste boodschap op het juiste moment in de juiste volgorde op de juiste mensen af te vuren, bereiken we ons doel sneller, slimmer en effectiever. Essentieel in deze overspannen communicatiewereld."
www.bbccommunicatie.nl/4/bennink-bicke...

Schoorsteenveger | 06-05-08 | 12:28

nattebever | 06-05-08 | 12:22
Zinkend schip GS..
Nou, ik denk dat er zolang het licht nog brandt altijd gefrusteerden zullen bestaan die vallen voor deze cuntent...
Net als FOX in Amerika nog steeds vele paupers weet te trekken..
Wat dat betreft kunnen ze nog wel effe voort..

MAXIMO | 06-05-08 | 12:27

CoJoNes | 06-05-08 | 12:18

Ahum maestro, i.d.d. niet gedaan noch gelezen zoals het er staat. Excusez moi. Luister net maar kende die al. Legde alleen zelf geen link...

NoMinister | 06-05-08 | 12:26

@"Nog een paar jaar geleden zou de frustratentaal op een website als GeenStijl door de traditionele pers zijn genegeerd."
Op welke manier is Ella's demonstratie van onbekwaamheid frustratentaal?

@"Het gaat alleen om het toebrengen van slagen onder de gordel."
Heul nie! Het gaat erom om slagen toe te brengen op terechte plekken (keiharde linkse faalpunten dus) waar het linkse journaille lang geleden heeft besloten vanaf te blijven om hun verse nieuwstoevoer veilig te stellen.

Hoe dom denkt die rukker van VN dat we zijn?

Joris Draaksteker | 06-05-08 | 12:26

CoJoNes | 06-05-08 | 12:20

Subwat?

Biff Eagleburger | 06-05-08 | 12:26

bottehond | 06-05-08 | 12:16
Tyf op met je "echte mening van de burger".
Iedereen weet dat hier voornamelijk rechtse ballen en extreem-rechts figuren de reaguurdersconsensus bepalen aan de hand van wat de extreem-rechtse redactie voorspiegelt, vooralsnog zijn deze zielige figuren een minderheid in Nederland.

MAXIMO | 06-05-08 | 12:24

Uit natte VN-scheet:
"De invloed van websites als GeenStijl, Nu.nl en Nieuws.net is fascinerend. De auteurs mogen zich – anders dan bij de traditionele media – van een pseudoniem bedienen. Ouderwetse methoden als hoor en wederhoor (..) zijn voor de makers (..) van geen enkel belang. Het gaat alleen om het toebrengen van slagen onder de gordel."

Van GS wist en waardeerde ik het, maar sinds wanneer deelt Laurens Verhagen vanachter een pseudoniem knietjes uit?

Oorlof | 06-05-08 | 12:23

MAXIMO | 06-05-08 | 12:16
Troost bij dit alles is natuurlijk dat jij ook een beetje bij het establishment behoort. Weliswaar het zinkende deel ervan, maar toch.
Jij dus ook een beetje gefeliciteerd.

nattebever | 06-05-08 | 12:22

@Biff en bevert
Zien jullie hoe subtiel ik het heb over bezoekers en angstvallig het woord reaguurders vermijd?

CoJoNes | 06-05-08 | 12:20

Quadrifoglio | 06-05-08 | 12:17

... de moord stikt...

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:20

Bicker Caarten heeft het weer eens goed gezien. BNR is er ook niet beter op geworden sinds hij weg is. Tis da Bas van Werven er nog zit....
-
En effe over die hoor en wederhoor... Leve de comments! Net zoveel hoor en wederhoor als men zelf belieft.

Vogelbeest | 06-05-08 | 12:19

@NoMinister | 06-05-08 | 12:15
Nee lul, hij deed een audiocolumn OVER de azijnbode met de historische quote: " De Volkskrant is zo zuur, dat als je er komkommers in rolt ze eruit komen als augurken." (vrij gekwoot). Klink die link dan.

CoJoNes | 06-05-08 | 12:18

Teen | 06-05-08 | 12:14

Ook context is van belang hoor.

NoMinister | 06-05-08 | 12:17

LMAO @ artikel VN:
"De Nijmeegse PvdA-wethouder Paul Depla wist zijn seksuele escapades in het fietsenhok van het stadhuis niet lang geheim te houden. De respectabele Gelderlander..."
MvW, ik hoop dat je de moord steekt in je subsidie. Teringsocialist!

Quadrifoglio | 06-05-08 | 12:17

@CoJoNes | 06-05-08 | 12:12

Ik wil best iemands natte droom zijn, maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.

Biff Eagleburger | 06-05-08 | 12:17

Nu behoren jullie echt tot het establisment en de oude media, waar jullie zogenaamd zo op neerkeken.
Ondanks dat kijkcijferprinsesjes zoals Pauw en Witteman jullie pas ontdekt hebben is de nieuwigheid is er ook wel een *kuch* beetje vanaf he..
Maar toch gefeliciteerd!

MAXIMO | 06-05-08 | 12:16

CoJoNes | 06-05-08 | 12:12
Je bedoelt dat ik mezelf als 'natte droom' moet zien of aldus bekeken wordt?

Da's even wennen voor een

nattebever | 06-05-08 | 12:16

Turrukje | 06-05-08 | 12:01

Moeha! Wat een intens zure reactie. Volgens mij krijg jij ook alle ruimte om je mening te geven op GS. Tsja: t'is natuurlijk even wennen voor iemand die gewend was dat in Nederland alle gedachten en uitlatingen voorgeschreven waren. Die tijden zijn definitief voorbij, mister. En wat je nu ziet is de échte mening van de Burger. Weg met de polikordictatuur!

bottehond | 06-05-08 | 12:16

CoJoNes | 06-05-08 | 12:09

?

Hij doet een audiocolumn voor de Azijnbrigade toch?

En als het compliment niet uit de linkse establishment hoek komt, wat is het dan waard? Niet idioten lezen VN al minstens een decennium niet meer. Lijkt meer een verkapte reclame voor VN zo (beter bekend dan onbekend sterven). Anyway, je zal wel gelijk (kunnen) hebben, maar begrijpen doe ik het dan niet.

NoMinister | 06-05-08 | 12:15

Binnenkort verdwijnen ook de stukjes boven mijn reacties. Dan wordt GS nog beter.

Teen | 06-05-08 | 12:14

Wat over the top allemaal weer... hulde!

VanFrikschoten | 06-05-08 | 12:14

doorgezakt | 06-05-08 | 12:05

Finnen en andere rifapen, alsmede kudTkrakerTs staat het vrij om hier ook hun mening te komen geven. Dus... wat is het probleem? Probeer eens op een linkse site je mening te ventileren. In no time ben je geswifferd. Dát, mijn waarde, is digitaal vergassen. Ausradieren volgens goed nationaal socialistisch recept.

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:13

GS is af en toe wat onzeker en moet zichzelf soms aanprijzen. Gooi toch die deken van onzekerheid van jullie af. Jullie stellen echt wel wat voor....

azijnseikerT | 06-05-08 | 12:13

En laten we wel wezen, de bezoekers van GS zijn de natte droom van iedere marketing manager. (OK, behalve die van Max Havelaar)

CoJoNes | 06-05-08 | 12:12

doorgezakt | 06-05-08 | 12:05

Misschien meedoen met de Geen Stijl discussies en niet in de tijdsgeest van vroeger of oorsprong te blijven hangen.

Citypaul | 06-05-08 | 12:11

Hulde!!

Stuyff | 06-05-08 | 12:11

@ Redactie

Hulde en feli. Bicker ziet het goed. Jullie hebben het lef om buiten de voorgeschreven paden te treden en dat levert behalve snoeiharde pecunia ook hoon en hysterische kritiek op. Hoe je het ook wendt of keert: dat ergt een fikse dosis ethisch lef. Welldone, dudes!

bottehond | 06-05-08 | 12:10

en toch vind ik het allemaal wat minder sinds het reaguren een paar tinten minder zichtbaar is dan de andere tekst. Deze onderbuik voelt zich achtergesteld.

hetkansnellerofniet | 06-05-08 | 12:09

Turrukje | 06-05-08 | 12:01

Dat klinkt als een bevooroordeelde nationaal socialistische opvatting. Wat wil je dan? Alle reaguurders vergassen, in de stijl van jouw stroming? Ga eens even op onderzoek uit pummel en ontdek de sites waar extreem linkse fascisten samenklonteren en hun fascistische acties op de vrije samenleving voorbereiden. Vooral anoniem en uitermate ontoegankelijk. Alsof Kraker Friso niet anoniem wenst te zijn met zijn bivakmuts en palestijnensjaal...

Hier zit wellicht "rechts" maar hier zit wel een soort van rechts dat vrijheid, echte vrijheid hoog in het vaandel heeft staan.

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:09

@NoMinister | 06-05-08 | 12:07
Ik kan op basis van persoonlijke ervaring zeggen dat Michiel Bicker Caarten allesbehalve een Azijnbode paarse broek is.

CoJoNes | 06-05-08 | 12:09

@Teen

Niet te bescheiden worden he. Als iemand het alleen zou kunnen, ben jij het. Of Leen, maar da's logies.

Doe-eens-rustig | 06-05-08 | 12:08

Nou, gefeliciteerd hoor!

Vergeleken worden met VN...

Een veer in jullie reet van een Azijnbode paarsebroek...

Nog effe, en jullie zijn establishment. Hebben jullie al winstdeling? En nuttige contacten. Dan is het wachten op de ommezwaai. Ach, zo is het leven.

NoMinister | 06-05-08 | 12:07

"hoor en wederhoor toepassen", ik dacht dat Rudegrrr dat nou precies aan het doen was, maar mevrouw Vogelaar klapte dicht als het voortplantingsorgaan van een 90-jarige non.

Biff Eagleburger | 06-05-08 | 12:07

@Turrukje | 06-05-08 | 12:01
eens!

@dr.spin007 | 06-05-08 | 12:02
ik vraag me af hoe het eeuwige afzijken van minderbedeelden, "finnen" en krakerts past in jouw visie van "iedereen de ruimte geven voor zijn/haar mening".

doorgezakt | 06-05-08 | 12:05

Bennink Bicker Caarten is dan ook een goede club.

CoJoNes | 06-05-08 | 12:05

De soep wordt meestal heter gegeten als zij wordt opgediend.

Octavianus | 06-05-08 | 12:05

"En nu is er dus de affaire-Vogelaar. Eén ongelukkig interview met Rutger Castricum en de minister voor WWI werd in Den Haag vogelvrij verklaard."

Sterf Vrij Nederland. Dit was ABSOLUUT NIET het eerste ongelukkige interview met Vogelaar.

die ene van daarzo | 06-05-08 | 12:05

@ dr.spin007 | 06-05-08 | 12:02
Waarschijnlijk een verbastering van 'wrong'.

Pa Cartwright | 06-05-08 | 12:04

@Turrukje | 06-05-08 | 12:01
Nee dan liever al die Vara programma's waarin gezwaaid wordt wanneer je boe moet roepen en iemand die een andere mening heeft helemaal de grond in wordt getrapt. Dankzij Pim (je weet wel, vandaag is zijn sterfdag na een moordaanslag) durven mensen eindelijk meer en meer hun echte mening te vertellen. Tja, dan kan wel eens vervelend zijn.

Onderduiker | 06-05-08 | 12:04

drs. C. Riticus | 06-05-08 | 11:58

met dank voor de nieuwe geuzennaam

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:04

Ik had het niet alleen gekund, dus jullie ook bedankt!!

Teen | 06-05-08 | 12:04

Wat leest Vogelaar eigenlijk...

da wizard | 06-05-08 | 12:04

wie is die schrijvert 'MvW' van vrij nederland ?

baba4oog | 06-05-08 | 12:04

Lying Dutchman | 06-05-08 | 12:02

wright???

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:02

*keel schraapt*

Ik ben trots dat ik een onderdeel mag zijn van het fenomeen dat zoveel stof doet opwaaien: GeenStijl. Trots ook op het feit dat Geenstijl iedereen de ruimte geeft zijn of haar mening te geven, zonder aanziens des persoons. Trots tenslotte ook dat GeenStijl kan bogen op een grote schare felle tegenstanders maar ook aanzienlijk domein met fervente voorstanders. Hulde, driewerf hulde!

*traantje pinkt*

dr.spin007 | 06-05-08 | 12:02

Yes wright, maar wat is onze rol als reaguurder hierin?

Lying Dutchman | 06-05-08 | 12:02

@Onderduiker | 06-05-08 | 11:55
Je bent wel erg naïef als je denkt dat je mening nu niet wordt voorgekauwd hoor.
Het zijn nu alleen rechtse onderbuikrukkers die de boventoon voeren op het internet. Enigszins beïnvloedt door de anonimiteit.

Turrukje | 06-05-08 | 12:01

@drs. C. Riticus
Tevens de academische onderbuik van Nederland.

kapotte_stofzuiger | 06-05-08 | 11:59

Ik vind het erg tegenvallen met die dikke tieten.

Teen | 06-05-08 | 11:59

gefelicitaart!

DenLangel*l | 06-05-08 | 11:59

GS ies linksch. Doe mij de Elsevier maar.

de aap | 06-05-08 | 11:58

*draagt Geenstijl voor bij "De Tegel".

kapotte_stofzuiger | 06-05-08 | 11:58

GS het nieuwe VN? Eerder een broeinest voor rechtse bouwvakkers.

drs. C. Riticus | 06-05-08 | 11:58

Oude media wordt links en rechts ingehaald door de nieuwe media. Kan nu echt leuk worden. Leve de echte democratie, waarin meningen banuit het volk komen ipv voorgekauwd.

Onderduiker | 06-05-08 | 11:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken