Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Plakplaatjes voor vieze auto's

He auto, ga eens dood!Nederlandse auto's krijgen op korte termijn een sticker waaraan te zien is hoe vervuilend ze zijn. Een soort "name en shame" principe. Gemeenten kunnen naar aanleiding van de sticker hun parkeerbeleid wijzigen en vervuilende auto’s fors meer laten betalen. De stickers moeten nog voor de zomer het daglicht zien, zo bevestigt staatssecretaris van Milieu Pieter van Geel. Volgens de bewindsman, die bij zijn aantreden zonodig milieuvriendelijk wilde rijden in een Japanse batterij maar al snel teruggreep naar Duitse degelijkheid, is nog niet duidelijk of het label op het nummerbord of achter de voorruit komt. “Als het maar goed zichtbaar is” stelt Van Geel. Maar er is ook goed nieuws: u bent niet verplicht voor lul te rijden met een dergelijk plakplaatje. Voor wie geen sticker heeft, is het gewoon automatisch verboten zich te begeven in gebieden waar een zogenoemd fijn stofalarm van kracht is. GroenLinks in 020 de Baarsjes zal trots zijn op onze staatssecretaris…

Reaguursels

Inloggen

Ik vind het wel stoer.
Zien ze tenminste dat ik een dikke portemenee en een extreem-rechtse auto heb. ;-)

Captain Diehard | 24-02-06 | 20:13

Ik haat al die kudtstickers op mijn auto opflikkeren dus.

Fijnstof? Fijnstof? Ik rijd biodiesel!

Rabarberke | 23-02-06 | 21:42

Nederlanders babbelen alleen maar en schelden alleen maar op de regering.
Tot acties komt het nooit, we worden steeds meer leeggemolken.
Eigenlijk zijn we een stel makke schapen op weg naar de slachtbank en het enige wat we doen is gillen.

Nieuwjaarsduiker | 23-02-06 | 19:52

dat is jammer voor balkie want die kan nergens meer komen met zn veel te zware gepantserde auto , die zal namelijk ook wel een slokje euro bleifrei lusten.....

jenicknamebestaatal | 23-02-06 | 18:23

Moeten we straks ook allemaal aan het (auto)gas?

NvdB | 23-02-06 | 16:28

Ik wil gewoon een witte sticker met een blauwe mercedes ster. Moet genoeg zeggen.

NvdB | 23-02-06 | 16:27

Eindelijk een manier om de pliesieauto's aan te pakken. Laat staan je baas. Stikker zijn zoo leuk eh.

alstublieft | 23-02-06 | 15:31

-edit volgende keer niet zo schreeuwen-

nummertje | 23-02-06 | 14:39

ik laat me toekomstige auto wel registreren op de naam van iemand anders en hem ook laten parkeren.

Onnoot | 23-02-06 | 14:22

Wat een nutteloze actie zeg. Als ik rustig rijd met mijn auto dan haal ik een gemiddeld verbruik van zo'n 1:11.5 - 1:12 maar als ik allemaal kleine stukjes in de stad ga rijden en sprintjes trek, in de winter, tussen de verkeerslichten haal ik nog maar 1:7.

Ofwel het is allemaal maar relatief en heeft veel te maken met de staat van de auto (slecht bijgehouden, olieslurpend etc,) en de rechtervoet van de bestuurder. Maarja ik heb zo'n vermoeden dat de linkse rakkers hier achter zitten. In het openbaar wordt roken van sigareten (en dus ook de joints van onze neo-hippies) bemoeilijkt dus waarom dan ook niet het in het openbaar roken van onze auto's?

eL-diABLo | 23-02-06 | 14:17

En nou maar hopen dat het een statussymbool wordt zo'n sticker.

caspert79 | 23-02-06 | 14:10

@Yeeaah Right, No Way
Mijn mening hierover geven is zo zinloos hier op GS maar soms kan ik het niet laten. Die generaties na ons in die Hummer, die hebben dat van hun ouders, die kiezen voor een bepaalde manier van leven en leren dat aan hun kinderen. Je zou ze ook anders kunnen opvoeden. Als antwoord op waarom we het niet doen. Omdat we er voor kiezen het niet te doen en tegelijkertijd onszelf aanpraten dat we geen keuze gemaakt hebben maar doen wat onvermijdelijk is.

spooky | 23-02-06 | 13:26

Sodemieter allemaal toch lekker een eind op met je kudtsticker, überzinloze actie weer... Als we nou ook stickers krijgen voor politici die poep blaten dan is t wel grappig, als dr dan zo'n linkse debiel weer begint over fijnstof, waar je binnenshuis 20x meer last van hebt dan van de ergste straat in de stad, plak je um mooi helemaal vol met die stickers! Of je stopt zn muil dr mee vol, kan ie in ieder geval niks meer opkloten met zn achterlijke ideeën... Het zijn ook altijd die automobilisten en de bovenmodalen die het moeten ontgelden, dubbel zuur als je bovenmodale automobilist bent... Heb je net alle milieutroep op je auto laten schroeven, van 3weg katalysatoren tot roetfilters tot motormanagement dat zo min mogelijk uitstoot tot doel heeft, komen ze weer met wat nieuws dat geld kost! Als ze nou al die idioten die zich bezighouden met dit soort fratsen te verzinnen dr uit knikkeren dan houden ze zoveel geld over dat het niet eens meer nodig is! Want stel je voor, je verdient meer dan een overheidsambtenaar en je hebt nog een grotere auto ook!! Ooooohooohhh dat gaat zomaar niet! Maximaal geld aftroggelen!

Hyperkritisch | 23-02-06 | 13:18

En voor iederen die denkt dat ik revolutie predik, U heeft gelijk !!!

Het KAN SOCIALER, BETER, maar waarom doen we het dan niet ??

Geef eens antwoord JP en zijn 40 rovers !!

Yeeaah Right, No Way | 23-02-06 | 13:10

@spooky,

Hear hear, de generatie na mij.
Tot zover kon ik het nog met je eens zijn, maar wacht es ff, die generatie is van na mijn generatie en laat het nou nét zo wezen dat juist DIE generatie graag rijdt in, Hummers, grote Chryslers, vette Mercedesen an alles wat brandstof slurpt, en dan nog het liefst op grijs kenteken, want dan mag de gemeenschap er lekker voor dokken.

Ik begrijp je standpunt, fietsen is gezond dat kan niet ontkend worden, maar de generatie die na ons gekomen is en die nog zullen volgen interesseert dat echt geen reet hoor, die worden namelijk opgevoed met de normen en waarden van nu, IKKE IKKE IKKE, EN DE REST KAN STIKKE.

Yeeaah Right, No Way | 23-02-06 | 13:06

@Yzord
Dat het volk je gestolen kan worden is jou mening. Omdat we veel mensen hebben met die mening zitten we met de regering die we nu hebben. Dan moet jij het niet gaan omdraaien en de regering de schuld geven dat je doet zoals je doet. In deze discussie denk ik in zoverre aan mezelf dat ik zelf fiets en ik graag schonere lucht wil en minder auto's in steden. Maar de hoofdreden dat ik fiets heeft niet zoveel te maken met aan mezelf denken maar meer met de generaties na mij.

spooky | 23-02-06 | 12:59

De kreet "Stop the World, I wanna get off" kan nu beperkt worden tot
"Stop Holland, laat me d'r uit"

Conan de Rabarber | 23-02-06 | 12:57

@Yzord 23-02-06 @ 12:04:
Hoe lang weaun jij in dit land? Het begint met een proefballonetje onder het mom van "Vrijwillig", dan blijkt het toch wel heel onhandig al die mensen zonder stickert, en wordt het verplicht. Inclusief leges en verwijderingsbijdrage, en boetes voor het niet hebben van een stickert.
Maar al blijft het vrijwillig, de brave burgerman zonder stickert zal het onmogelijk worden gemaakt zonder stickert ergens te komen zodat de brave burgerman vanzelf een stickert aanschaft omdat het anders wel duur wordt, dat auteau-rijden.

crixus | 23-02-06 | 12:52

Mijn auto heeft een klasse D energie label, maar rijdt op Super-te-gek. Dus straks moet ik extra betalen om buiten de stad te rijden, maar mag ik wel goedkoop parkeren, is dat dan mazzel?

CoJoNes | 23-02-06 | 12:51

Beetje off-topic, maar toch.. Zo is er in het verleden een discussie geweest van verzekeringsmaatschappijen over de kleur van een auto. Bepaalde kleuren waren volgens de statistiek meer vatbaar voor ongelukken, waardoor de premie in die gevallen omhoog zou gaan. Overigens, statistisch gezien zijn chauffeurs met het sterrenbeeld tweeling de grootste brokkenpiloten, steenbokken weer de beste... Er kan dus best een stickertje bij!

Fruitvlieg | 23-02-06 | 12:45

moeten op schepen vliegtuige en huisdeuren,(huishoudens) ook sticers ?
deze veroorzaken n.l meer fijnstof dan auto's zelfs diesels!!
Maar het probleem is dat de overheid hier niets op kan heffen vandaar dus maar weer onze auto's.

veluwenaar | 23-02-06 | 12:45

Verkiezingspraatjes meer is het niet, alles wat er in de laatste weken gezegd wordt én bepalde bevolkingsgroepen aanspreekt zorgt voor een stem, als de gemeenteraadsverkiezingen (en in 2007 de verkiezingen) achter de rug zijn wordt er van alle kanten weer afbreuk gedaan aan alle uitspraken en worden dit soort uitingen afgedaan als juridisch onhaalbaar. Inmiddels heeft CDA/VVD het dan wer voor elkaar en zitten we weer een aantal jaren vast aan die kotshalzen.

Laten we ons eens zorgen gaan maken over andere zaken zoals de honderden gezinnen die er maandelijks bijkomen in nederland die niet meer kunnen rondkomen en aangewezen zijn op de voedselbank, laten we vooral op het Haagsche pluche eens luisteren naar welke ellende nu weer aan het licht komt als gevolg van de doorvoering van het nieuwe zorgstelsel (en straks de WMO).

Dit land wordt naar de kloten geholpen door het zaaien van verdeeldheid en haat door die viezerikken in den Haag (en hun afgezanten in de lokale politiek) wanneer realiseert zich dat eens iemand ?

We moeten niet gaan lopen zeiken en kankeren omdat we dit weer eens niet zien zitten, NEE, het wordt tijd dat we eens voor eens en altijd afrekenen met deze zielige vertoning in Den Haag en onze heren politici (lees uitvreters) aan de kant zetten en als één volk, één natie naast elkaar gaan staan en laten zien dat WIJ het hiet niet langer zo willen.

Zegt Amsterdam, Malieveld, de Dam etc. u nog iets ? het wordt tijd, tijd voor een revolutionaire opstand in dit Land.

Yeeaah Right, No Way | 23-02-06 | 12:43

Lelijke wieldoppen.

kezie | 23-02-06 | 12:40

quote;(en daar is het volgens mij ook voor bedoeld, niet als weer een 'extra' belasting)
-
Geloof je het zelf lol

Yzord | 23-02-06 | 12:34

als het vervuilende auto's uit de binnensteden houdt ben ik het er volledig mee eens (en daar is het volgens mij ook voor bedoeld, niet als weer een 'extra' belasting), iedereen heeft recht op schone lucht en dat recht sla ik een stuk hoger aan dan het recht om met een absurd grote auto fietsers en voetgangers van de smalle straatjes in stadscentra te drukken

Loki | 23-02-06 | 12:30

Een held is iemand voor het volk. Het volk kan me gestolen worden. Deze regering zorgt ervoor dat men maar aan zich zelf moet denken en dat doe ik dan ook maar. Wedden dat jij dat ook doet?

Yzord | 23-02-06 | 12:20

Yzord 23-02-06 @ 12:09
Maar bij verkeerscontroles zie je de niet gordel dragers zelden vasthouden aan het principe. Net voor de controlle gaan alle riemen om. Een echte held gaat uit principe een discussie aan over keuze vrijheid. Ben jij zo´n held

spooky | 23-02-06 | 12:18

Mooi om je ambtenaren mee zoet te houden, die stickers. Ondertussen kan zo'n dikke mercedes misschien wel per hoeveelheid brandstof milieuvriendelijker zijn, maar door zijn gewicht en luchtweerstand zal hij milieuonvriendelijker zijn dan de kleine kutautootjes waar de meeste mensen het mee moeten doen.

Zeurders | 23-02-06 | 12:17

@White-Rabbit
Als ik de sticker weiger en ik parkeer alleen in mijn garage en/of bij mij baas op zijn terrein, waarom zou ik dan verplicht moeten zijn (in jouw woorden) om alsnog de sticker erop te plakken? Omdat ik dan goedkoper kan parkeren in een parkeergarage terwijl ik dat nooit doe? De sticker komt er simpelweg niet op.

Yzord | 23-02-06 | 12:12

@MDE,
" Van Geel, Wij Weten Waar Jouw Auto Woont".

fuckje | 23-02-06 | 12:11

Ik vind het wel een goed idee.
Dan wordt het nog eens aantrekkelijker om een minder vervuilende auto te rijden...

verlindera | 23-02-06 | 12:11

@Spooky
Dat hangt verreweg de meeste mensen boven het hoofd, want de olieprijzen en dus de benzine zal binnen afzienbare tijd voor vrijwel de meeste mensen onbetaalbaar worden. In mijn omgeving zie ik al dat mensen proberen van hun in alles veel te dure auto af te komen om iets voordeligers te gaan rijden.

Romanus | 23-02-06 | 12:10

@spooky
Goh, in mijn Fiat 500 zitten anders geen gordels hoor en zijn ook niet verplicht. Dus waar jij die onzin haalt dat iedereen zijn gordels draagt, weet ik niet, maar er worden dagelijks nog boetes uitgeschreven voor zonder gordel dragen.

Yzord | 23-02-06 | 12:09

Gewoon een keer snachts van Geel z'n auto opzoeken en daar 50.000 van die stickers op plakken...

MDE | 23-02-06 | 12:08

ja, ja, straks bij smogalarm mogen alleen de auto's met een sticker met een witte, groene, blauwe stip rijden. auto's met een rode stip mogen aan de kant gezet worden. waar kan ik het bureau voor emigratie vinden?

ganzo | 23-02-06 | 12:07

Eagle_Eye
Zelfmoordplannen

spooky | 23-02-06 | 12:07

Zo zie je dat het CDA al regeringsgeyl aan het worden is, samen met de knuffelaers van Bos. Als ze een toekomst zagen met de VVD zouden ze dit nooit aankondigen.

fuckje | 23-02-06 | 12:06

@Yzord
Ooit filmpjes uit de oude doos gezien toen de veiligheidsgrodel werd verplicht, die waren net zo dapper als jij nu. In woorden dan want een gordel draagt iedereen.

spooky | 23-02-06 | 12:06

@Yzord

Nee niet verplicht maar wel zwaar opgedrongen wat ongeveer gelijk is aan verplicht.

Jij bent ook niet verplicht om nederlans te leren maar zwaar gedwongen om het te doen en om dat het praktish is.

ongeveer het zelde als verplicht dus.

White-rabbit | 23-02-06 | 12:04

@crixus, je kan echt niet lezen huh?? Ik verwijt je niks hoor, maar je had je inburgeringscursus wel wat beter af mogen ronden

Yzord | 23-02-06 | 12:04

Hij die een sticker op mijn auto plakt zal dit bekopen met de deaud!!

Eagle_Eye | 23-02-06 | 12:04

@endannog 23-02-06 @ 11:56
Een auto is geen recht, dat is het sinds het vertrek van Den Uyl al lang niet meer. Heb je geen geld voor een auto ga dan fietsen!

spooky | 23-02-06 | 12:03

@Yzord 23-02-06 @ 11:59:
Ok, iets van vroeger... sorry... Neemt niet weg dat dat op het moment dat het verplicht wordt ingevoerd jij als brave burger ook zo'n ding op je koekblik plakt hoe stoer je hier ook wilt overkomen.

crixus | 23-02-06 | 12:03

En natuurlijk zijn mensen met oude auto's die geen geld hebben voor een zuinige nieuwe weer de lul...

da wizard | 23-02-06 | 12:02

@crixus
Welke apk sticker? Uit welk jaar stam jij af?

Yzord | 23-02-06 | 11:59

@alle ongelovigen
Lees eerst eens wat in, de stickers zijn NIET verplicht!! Tis duidelijk dat er steeds meer poep pratende mensen op GS komen :(

Yzord | 23-02-06 | 11:58

Je reinste discriminatie, ongefundeerd, tendentieus en kwetsend(in de portmonee that is)

Heeft die klootviool er ooit aan gedacht dat voor veel mensen (met name ouderen en minder bedeelden) geldt dat hun auto, 'hoe oud, verrot en vervuilend het ding ook is' volledig stuk gereden wordt omdat ze geen geld hebben voor een nieuwe "zgn. schonere" auto.
Als ze al geld hebben voor vervanging wordt het een 2e of 3e handsje, en dus wederom een vervuildend geval.
Resulterend in dat wederom de ouderen en minder bedeelden onnodig geld uit de zakken geklopt wordt. en de rijken er zoals gewoonlijk weer ontzien worden.

Het lijkt mij een beetje of grafbakken als v Geel en Dekker beiden uit zijn op het zelfde namelijk;
De grote steden, sloeber vrij maken. Dekker probeert het met astronomische huurstijgingen, v Geel poogt het zelfde te bereiken via de auto.

Bovenal zal het niets uithalen want PC hoofd trekkers, worden voornamelijk gereden door rijk volk, zij kunnen de extra kosten toch wel opbrengen dus.......

endannog | 23-02-06 | 11:56

@SuperG
Jij snapt het, je zou zo ambtenaar kunnen worden. Inderdaad komt er een rainbowparty aan stickers en aan daar aan vastgekoppeld parkeertarief. Was op de radio vanmorgen.

spooky | 23-02-06 | 11:54

En je zult ook zien dat auto's met een 'slechte' score méér moeten gaan betalen, ipv auto's met een 'gunstige' score minder. Want het moet natuurlijk wel iets opleveren.

SuperG | 23-02-06 | 11:52

@Yzord 23-02-06 @ 11:35:
Dat nummerbord en die APK sticker zitten er bij jou natuurlijk geheel vrijwillig...
Praat geen onzin! Die zitten er bij jouw auto ook op omdat het moet en je anders een giga-boete krijgt. Zo recalcitrant ben je... Maar het is makkelijk anoniem iets heel stoers en flinks roepen op een weblog, maar je kan het niet waarmaken, je bent net zo'n loser als iedereen.

crixus | 23-02-06 | 11:51

Persoonlijk zie ik meer in graveren, popnagelen of spuiten

spooky | 23-02-06 | 11:51

laat van geel maar zware subsisie geven op de combi benzine/ gas zodat iedereen in de duitse degelijkheid kan rijden...

manna | 23-02-06 | 11:51

- Fijnstof wordt met name veroorzaakt door DIESELmotoren
- Het wordt nog 75% verergerd door die kudt-verkeersdrempels
- Zorg eens voor minder files, DAT helpt ons milieu
- Een geparkeerde auto vervuilt het milieu niet. Waarom dan meer betalen?
- Een vervuilende auto betaalt ook al via brandstofaccijns
- Ik ben al benzinerijder, geen diesel
- Die benzine is al loodvrij geworden
- Ik heb al betaald voor een peperdure 3-weg katalysator met lambdasonde
- Ik betaal al een enorme sloot BPM, ik betaal BTW, ik betaal motorrijtuigenbelasting, ik betaal brandstofaccijns + BTW, ik betaal snelheidsbelasting, assurantiebelasting, parkeergeld en noem het maar op...
Dus van Geel: STERF!

Breinstein | 23-02-06 | 11:50

Schandalig joh
Alleen oude auto's zijn redelijk slecht dus dit wil zeggen dat iedereen maar een nieuwe auto moet kopen.
Maar er zijn een hoop mensen die dat niet kunnen betalen.

kloaka | 23-02-06 | 11:49

@Fuckje
Wat is staatsburgerschap tegenwoordig nog? Zo langzamerhand is iedereen een halve ambtenaar of een halve robot. Je bent voortdurend bezig met formulieren invullen,aanvragen doen, belastingen rijk, belastingen gemeente. Ze vallen je overal mee lastig en zitten je voortdurend dwars. Je wordt bijkans geen dag meer met rust gelaten. En die hele terreur verloopt via de brievenbus. De terreurbus eigenlijk, want als er iets van een instantie in ligt is het meestal weinig goeds en is je dag weer verpest.

Romanus | 23-02-06 | 11:46

En hoe zit het dan met die arme krakerts etc? ALS die met een auto rijden is het altijd een op loodhoudende benzine rijdende stinkende rammelende Franse kar van 30 jaar oud. Moeten we strax allemaal in de Prius gaan rijden dan?

Rest In Privacy | 23-02-06 | 11:44

In plaats dat die Van Geel gewoon auto's verplicht om met de technologie van 2006 minimaal 1:15 te rijden, heeft hij een cunning plan. Het geheime wapen van VROM en de kroon op 50 jaar milieubeleid:
een sticker

SuperG | 23-02-06 | 11:44

@Der Icebear
Nee, een Chevy

Ogre | 23-02-06 | 11:41

Ach ik als ik een "schone auto" heb (wat een woorden combinatie, schone auto), dan zou ik om het plan te boycotten ook gewoon met zo'n sticker rond gaan rijden.

pedarast | 23-02-06 | 11:39

@ Horror Scoop:
Wat kunnen we eraan doen dan?
- Als er niet afgerekend wordt, worden de burgers individueel gepakt door de overheid/gemeente. (Ik zie mijn buren niet helpen als de deurwaarder op de stoep staat);
- Als je protesteert halen de heren/dames bewindslieden hun neus op en gaan vrolijk verder (het stront-in-de-oren syndroom);
- Alleen deaudschieten lijkt angst in te boezemen, maar dat is zoooo 2002.

koyt | 23-02-06 | 11:38

ze blijven met hun poten van mijn auto.

reade romke | 23-02-06 | 11:38

@Yzord: maar voor die sticker mag (lees: ga) je ook betalen, dus kan-ie gewoon op je rijdende koekblik hoor.

KoningB | 23-02-06 | 11:37

Op mijn auto komt geen sticker. ze kunnen hoog en laag springen wat ze willen, ik heb voor mijn auto betaald, dus ik bepaal wat er op mijn auto komt.

Yzord | 23-02-06 | 11:35

fietsers moeten niet denken dat ze zomaar straffeloos lucht kunnen inademen. Kan daar geen stickeractie tegen opgezet worden, zodat zichtbaar is of een fietser al dan niet zijn gemeentelijke lucht-inadem-leges heeft betaald?! Ik sta gvd niet voor niks al die diesel te verstoken in het centrum. Dus: dokken en anders muil houden (en adem).

KoningB | 23-02-06 | 11:35

@fuckje
Niet dus. Iedereen legt zich er straks gewoon bij neer. Mensen zijn zó volgzaam, ontzettend frustrerend maar waar.

Horror Scoop | 23-02-06 | 11:32

De hetze over gezondheidsschade door fijnstof heeft grote parallellen met de hetzes over dioxine, asbest en radioactive straling. Je kan het meten dus is het schadelijk dus is het een thema voor lijp links.

In Seveso in Italië id die enorme uitbraak geweest van dioxine, het gebied zou volgens lijp links zeker 30 jaar onbewoonbaar zijn, echter de mensen die stiekum terugkwamen merkten al snel dat hun gezondheidscondities met sprongen toenam en nu, nog geen 10 jaar na de uitbraak is Seveso een zeer gewild kuuroord vanwege het zeer hoge dioxinegehalte in het drinkwater, het voedsel en de lucht.

Diezelfde parallellen vindt je met asbest in Goor en de kernstraling in Nagasaki. Natuurlijk zijn er mensen overleden aan asbest, straling en dioxine gerelateerde ziektes maar het leeuwendeel van de mensheid heeft er geen last van of juist veel plezier.

fijnstof wordt aan silicose gehangen. Silicose kregen sommige steenslijpers en mijnwerkers maar lang niet iedereen en daarbij was vaak sprake van doseringen die miljoenen malen hoger waren en uren achtereen duurden.

Van Geel hoort bij de lijp linkse vleugel van het CDA en kan dus niet als een volle gerekend worden maar veel meer als een goedkoop excuus naar de lijp linkse sufferds van de andere partijen.

Ksi-Ziks | 23-02-06 | 11:32

@fuckje
Dat moet je maar een rijkere vent uitzoeken. Jij reed toch in zo'n ouwe duitse stinkbak? Met zoveel rooien in de raad, komt die sticker er ook wel in Grunn...

de bier | 23-02-06 | 11:30

Uiteraard is de stocker niet gratis.

SuperG | 23-02-06 | 11:30

Als Fietser kan ik het eigenlijk best vinden in deze maatregel. Er wordt hier maar gezeikt op de parkeerterreur voor auto's maar waar in het centrum mag ik mijn fiets nog kwijt zonder dat hij verwijderd wordt. En fietsend door het centrum van Amsterdam zou ik heel blij zijn als de leucht die ik inadem schoner is.

spooky | 23-02-06 | 11:27

wat staat er nou? vieze plaatjes voor plakauto's?... oh nee, een fraudiaanse verlezing :-)

yumpie | 23-02-06 | 11:25

@Romanus,
op een moment pikt de bevolking dit echt niet meer. Dan dit, dan weer dat, iedereen wordt hier toch zo langzamerhand schijtziek van?

fuckje | 23-02-06 | 11:24

@Ogre
Is het een Hemi?

Der Icebear | 23-02-06 | 11:23

Ik stel voor dat de vorm van die sticker gaat bestaan uit 2 gelijkzijdige driehoeken die elkaar overlappen, 1 met de punt naar beneden, en 1 omhoog.
Een soort Davidster dus eigenlijk.

crixus | 23-02-06 | 11:21

Er zijn vele vormen van terreur. In NL is parkeerterreur en flitsterreur het ergste. De godjes en goden in de landelijke en gemeentelijke politiek denken dat ze maar eindeloos kunnen blijven doorgaan met het opleggen van hun ideeen aan de bevolking in het kader van de robottisering. En dat heet dan nog democratie ook.
Fuckje, inderdaad burgerlijke ongehoorzaamheid zal wel toe moeten nemen.

Romanus | 23-02-06 | 11:21

En weer een verknipte manier gevonden om de burger uit te persen. Heel goed; zeer creatief. Ik wil best zo'n sticker op mijn achterbumper plakken, zolang die Übermongeaul van Van Geel aan mijn voorbumper kleeft.

koyt | 23-02-06 | 11:13

Ik zou wel een doosje stickers willen hebben om her en der op auto's te plakken. "hardcore fucker", "ik rem alleen voor jezus" en "i love felching"

Der Icebear | 23-02-06 | 11:12

Wat is nu 'vervuilend' in dit verhaal ? Gaat het alleen om fijnstof-diesels of komt mijn 5,7 liter V8 benzine (loopt toch een nette 1 op 4) ook in aanmerking voor zo'n fijne plakkert ? Beetje onduidelijk...

Ogre | 23-02-06 | 11:09

KoningB 23-02-06 @ 11:00
12) ik heb wel een kont, maar de stront komt uit mijn mond

Roberto Fransisco | 23-02-06 | 11:01

Mijn sticker:
I love rainbow parties en ben op weg naar de bijlmer.

de bier | 23-02-06 | 11:01

Kunnen we ook een sticker plakken op mensen die louter peop praten?

KoningB | 23-02-06 | 11:00

11) ik ben krakert, ga dus niet te lang op vakantie als ik weet waar je bed slaapt

matjak | 23-02-06 | 10:57

en het ergste is nog dat zo'n lutser door ons allemaal betaald wordt. ( oke de meesten van ons dan die zich tot de beroeps bevolking mogen rekenen).

Als m'n hummer op aardgas rijdt, mag ik dan weer in nijmegen (gratis) rijden en parkeren?

NastyNick | 23-02-06 | 10:50

Zoiets als die communisten hadden met de kleur en soort auto.
Waaraan je kon zien welke status iemand had.

Dus we kopen een diesel thingie , sticker er op
vervolgens prop je er een mod chip in en laat je hem iets rijker afstellen

maarrreee hoe zit het nu met die fijne stadsbussen , zillion onnodige taxi bussen die meestal leeg of half leeg rond scheuren ? de gemeentelijke buitendienst hebben nog nooit zoveel auto's etc gehad als tegenwoordig terwijl onderhoud eigenlijk beroerder is als jaren geleden doen we daar nog wat aan ?
nee we gaan publiek wat waarschijnlijk geld wil spenderen bij de locale middenstand pesten omdat men een niet zo schone panda hebben.
ja fijn , bedankt namens denk iedereen ongeveer.

maargoed Rijden we toch ergens anders heen , zal wel mileu vriendelijker zijn dan.

White-rabbit | 23-02-06 | 10:48

@Robert Francisco
7) Ik ben pedo
8) Ik ben heaumeau
9) Ik wil Geyle Neuqsex
10) ......

kruT | 23-02-06 | 10:47

OK, doe mij zo'n E klasse, lullen we nergens meer over.

John McClane | 23-02-06 | 10:45

7) Ik heb een pipa en ben agressief

Roberto Fransisco | 23-02-06 | 10:44

Van Geel luistert u even mee? Ik weet er nog wel een!
Alle voertuigen met een grijs kenteken, auto's met motoren met een cilinderinhoud van meer dan 2 liter en SUV's - u weet wel die tot personenvervoer omgeboude bestelbussen - verplicht begrenzen op 80 km/u!

Zippy | 23-02-06 | 10:44

@Mr. D
Wegens overweldigende belangstelling is de door u gemaakte keuze tijdelijk niet leverbaar.

Lucifer | 23-02-06 | 10:43

@Roberto Fransisco
6) Ik wil ressspect, graties BMW en beroof 90-jarige hoeren

Mr.D. | 23-02-06 | 10:41

das twee keer voor als je de eerste gemist had.. ;)

Conjeau | 23-02-06 | 10:40

wat een onzin... kunnen we Van Geel niet voor zijn dienstauto zetten, touw om zijn nek en trekken maar.. das pas schoon...

Conjeau | 23-02-06 | 10:39

wat een onzin... kunnen we Van Geel niet voor zijn dienstauto zetten, touw om zijn nek en trekken maar.. das pas schoon...

Conjeau | 23-02-06 | 10:39

En 1 speciaal voor van Geel met : 'Ik ben de grootse übermongeaul aller tijden'

diepgraver | 23-02-06 | 10:37

Van Geel is een haatzaaiert.

fuckje | 23-02-06 | 10:37

Ik wil een sticker dat ik op het voorhoofd kan plakken van mensen.
Graag in de volgende categorieen:
1) Ik zuip, snuif, rook en ga naar de hoeren
2) Ik hou van fietsen, diertjes en windenergie
3) Ik hou niet van buitenlanders, uitkeringstrekkers en invaliden
4) Ik ben gristen
5) .....

Roberto Fransisco | 23-02-06 | 10:35

Elke dag denk je dat het niet gekker kan....

verbatim | 23-02-06 | 10:34

vett, krijgt mijn nieuwe hummer, en SUV-autootje een pimp-sticker

de aap | 23-02-06 | 10:34

Kan iemand me uitleggen wat er nou precies vervuilend is aan een geparkeerde auto?
Hoor ik daar trouwens orgastisch gekreun uit Nijmegen?

Lucifer | 23-02-06 | 10:34

Burgerlijke ongehoorzaamheid wordt het helemaal in 2006,2007 en 2008.
Dacht zo'n parkeerwacht nu echt dat hij/zij iets tegen een paar miljoen automobilisten kan beginnen? Dat fijnstof is zo'n overtrokken reactie!!
3 Dagen oostenwind en alle bruinkool - roet uit het voormalig oostblok valt als een zwarte hoed op onze koppies.

fuckje | 23-02-06 | 10:33

Discriminazie Ik fiets altijd en wil ook een sticker.

harry de leipe | 23-02-06 | 10:32

Mijn sticker: ik rem niet voor Van Geel.

Spetsnaz | 23-02-06 | 10:32

Bij de APK wordt toch een roetmeting gedaan? Dan is het toch binnen de normen?
Niet met 2 maten meten hè!

Echt He! | 23-02-06 | 10:31

Pleur toch op zeg ! Dus als je een schone auto niet kan kopen ( lees Mercedes E-klasse met een vanaf prijs van ongeveer 50.000,-) moet je nog meer gaan betalen......

Laat die lul maar eerst gaan fietsen, dan praten we verder............

Stijlvol stijlloos | 23-02-06 | 10:29

Op mijn auto zit al een sticker: "I fuck like an animal..."

Kippeling | 23-02-06 | 10:28

Alsof iemand dat wat boeit !! Die plaatjes op pakjes cigaretten helpen ook geen zak....

PiaH | 23-02-06 | 10:27

Een parkerende auto verbruikt nix, of het nou een hummer of een prius is. Belachelijk!

Luftwaffel | 23-02-06 | 10:27

Mazzel als je een Panda hebt.

ristretto | 23-02-06 | 10:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken