Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Komt die aangifte...

He geytenneuqer!Dames en heren opgepast: tegen iedereen die het waagt ook nog maar een verkeerd woord te zeggen over moslims, wordt vanaf vandaag systematisch een klacht ingediend wegens haatzaaierij. Kamerlid Geert Wilders en hoofdredacteur Pieter Broertjes van de Volkskrant zijn de eersten. Advocaat *kuch hoest rochel* Nico Steijnen pakt hen aan voor het stelselmatig bashen van moslims (knvb). Vanmiddag stapt meneer naar Justitie. Steijnen zegt in opdracht te werken van zes grote moslimorganisaties en 67 particulieren, die genoeg hebben van de ‘hetze’ in de media tegen moslims en de islam. Tot zover de 15 minutes of fame voor relnicht Steijnen. Meneer doet namelijk te pas en onpas aangifte tegen iedereen die kapitalisme foutloos weet te spellen. Bovendien liep hij al een tijdje met het idee rond, hij zat alleen nog even te wachten op het juiste moment. Tot zijn grote opluchting was daar opeens de cartoonoorlog. Even wat moslimorganisaties ophitsen en 67 handtekeningen verzamelen onder krakersvrienden en je staat op GeenStijl. Gefeliciteerd Steijnen, nu kun je rustig inslapen... UPDATE: De aanklacht.

Reaguursels

Inloggen

Wat nou 'haatzaaien'. Kunnen we niet gewoon met zijn allen gaan Bamzaaien?

TM | 23-02-06 | 13:02

@kaan78
krijg ik mijn antwoorden nog?
ik zal ze even voor je herhalen:
1) snij je zelf in je kinderen, of laat je dat een ander doen
2) hoe oud was aisha nu precies toen de profeet haar paalde?

moslim worden, daar kies je niet voor, dat word je opgelegt. Geen verstandig vrij mens zou voor een degelijk gewelddadig en onderdrukkend SHIT geloof kiezen. Nog erger word het, als moslims ONS dwingen zich OOK aan de islam wetten te houden.

Never nooit niet! Oprotten, kanker moslims!

waarom moeten wij respect hebben voor een geloof wat ons van de aardbodem wil doen verdwijnen? waarom moeten wij geloven dat de islam vrede is, op straffe van opsluiting (mochten wij tot een andere mening komen)?

HET MOET NIET VEEL GEKKER WORDEN.

Brullio | 23-02-06 | 11:04

Niet-te-geloven..
stel je voor dat we iedereen zouden oppakken die niet gelooft in sinterklaas..
wie sinterklaas voor de gek houd, of er een tekening van maakt, moet vrezen voor zijn pieten...

en de overheid? die zet iedereen achter tralies die het geweld van de sint en zijn pieten afkeurt en probeert te stoppen...

het moet niet gekker worden!

ongelovigen alle landen, verzet u tegen het geweld in de islam, wat er ingebakken zit via de koran. U kunt zelf lezen wat voor lot ons, ongelovigen, te wachten staat mocht onverhoopt de islam aan de macht komen hier.

de islam bespotten en bashes is geen racisme, of discriminatie. Het is zelfverdeding.

Brullio | 23-02-06 | 11:01

IS NOU EENS OVER MET AL DAT GEKUDT-MOSLIM!
.
Trieste Geitekringspierdouwers in jurken met een geestesziekte, meer zijn ze niet.
.
En nu wil ik weer eens een keer positief nieuws: geboren olifantjes en zo...
Al dat gemoslim brengt toch never nooit wat positiefs voort.

zinloosgekweld | 23-02-06 | 10:45

Ik voor mij, persoonlijk, bij mezelf, ik ben doodsbang van die koppensnellers. Ik huilde me rot toen ik die cartoons 10 keer zag.
Maak me niet dood, a.u.b. Ik ga morgen een jurk kopen. Bloemetjes O.K. ?

Eurobuck | 23-02-06 | 05:50

wat een ..........
maar ja, wel grappig dat een hoerenjong varken door zijn clientelen wordt gewaardeerd, zal ongetwijfeld pro-deo-dorant zijn.....

wat klopt er niet in deze zin

WhYnotDanWel | 23-02-06 | 01:54

@hubiex

Als zipperfish nog niet als beledigend wordt ervaren door Steijnen.......... erg leuk..

Flathead | 22-02-06 | 23:26

Als ik de stijl en de inhoud van de aangifte bekijk dan mag GS wel eens een onderzoek doen naar het oneigenlijk gebruik van de naam van het advocatenkantoor. De opsteller van de aangifte lijkt mij geen jurist.

nomen nescio | 22-02-06 | 23:09

Hmmm.... zeg t maar. Steijnen is een NAzi.. Blijft zuur dat dat stuk is geschreven door meneer Neumays, wat als een joodse naam aandoet..

Nou ja, het gaat in ieder geval al wel die kant op toch?

Flathead | 22-02-06 | 22:51

Europeans are ready to become what the Muslims of old called the "people of the pact," unbelievers who could live under Islam with a few circumscribed rights, provided that they recognized the supremacy of Islam and submitted to taxes and regulations from the dominant Muslim state.
.
While a few European liberals are not yet ready to negotiate for this restricted freedom -- if only out of a spirited hedonism that makes them keenly aware of Islam's power to imperil their fun -- others, weighted down by liberalism's persistent self-doubt, are all too willing to capitulate. The price of curbing free speech, restricting western religious freedom (which, if it means anything at all, presupposes the right to reject the false ideas of other religions and oppose them loudly), and carving out even more space for radical Islam is one Europeans will eagerly pay to secure their own short-term safety.
.
Europe's hate-speech codes do not extend to the repository of hate speech in radical Islam. Radical Islam is not a thought crime, according to Europeans; only criticizing it is.
.
www.humaneventsonline.com/article.php?...
.

Ik zou zo zeggen dat Nico Steijnen [wat heeft hij in godnaam op z'n hoofd, op die foto?] een van de 'people of the pact' is.
.
Al hadden we daar tijdens WOII een pittiger benaming voor.

filter | 22-02-06 | 21:47

@kaan jaa ik kan er wel over discussieren maar ik denk dat we dan op een dood spoor lopen want dan is het mijn bronnen tegenover de jouwes en dan houdt het denk ik op.

ChristenUnie | 22-02-06 | 19:00

@ChistenUnie

Volgens mij stuur ik veel te veel berichten op Geenstijl. Ik krijg allemaal berichten.
Als je verder wilt discussieren over dit onderwerp. Kan je gewoon je mail achterlaten. Dan kunnen we daar verder discusieren.

Kaan78 | 22-02-06 | 18:47

Steijnen is de raadsman van Slobo, die van die leuke wandelvacanties voor etnische minderheden (moslims dus) liet organiseren.

Knave | 22-02-06 | 18:42

Moslimorganisaties huh? Ik gok erop dat als je met een zaklampje gaat zoeken er allemaal touwtjes richting london en washington lopen..

JensDensen | 22-02-06 | 18:36

Wat een vuile viezerik, die overloper van een Steijnen. Ik begrijp niet dat er nog steeds advocaten zijn die het met dit soort dingen voor de islamieten op willen nemen tegen hun eigen landgenoten. Uiteindelijk zal iedere overwinning die ze hiermee behalen toch in hun eigen nadeel werken? Maar ja, zaken zijn zaken. Als er maar lekker voor wordt betaald. Bah!

Nick1981 | 22-02-06 | 18:18

Je mag zelf weten hoeveel waarde je hecht aan een terroristenstaat Armenië.
Ook opent Armenië niet zijn militair archief over 1915. Vind je dit niet raar? Dit terwijl Turkije alle Archieven heeft opengesteld. Je mag er net zo lang in rondneuzen als je maar wilt. Waarom mogen wij dat niet in hun archieven?
Dat je alles wat zo'n terroristenstaat levert als zoete koek slikt moet jij weten. Ik lever je argumentatie en jij komt met veronderstellingen dat er naar alle waarschijnlijkheid iets moet zijn gebeurd. Ik zeg toch ook niet je vader is naar alle waarschijnlijkheid pedo. Ik weet niet of het daadwerkelijk zo is. Maar iemand die je vader haat, noemt hem wel zo. Je vader is een ontkenner, dus is dat wel vreemd en zal hij dat ook wel gedaan hebben.

Dit zijn dus de mensen waarvan jij als naief mannetje informatie ophaalt.
* Armenian Terrorist Groups
www.tallarmeniantale.com/terrorists.ht...

* Roots of Armenian Violence
www.tallarmeniantale.com/violence-arme...

* Turkish diplomats killed by fanatical Armenian terrorists
www.tallarmeniantale.com/Westwood-deat...

* Lijst van alle dode diplomaten aan de hand van Armenen
www.tallarmeniantale.com/diplomats.htm...

*Armeense terroristme - het vervolg
www.tallarmeniantale.com/lowry-threads...

Kaan78 | 22-02-06 | 18:10

@kaan78 Kijk maar liever op:
www.armenian-genocide.org

En vergelijk het wetenschappelijke gehalte van die site met de incoherente brol op jouw sites of armenie.nl
Armenie.nl is tussen haakjes de Nederlandse vertaling van een pamflet dat in de 90er jaren werd uitgegeven door het Ministerie van Buitenlandse Zaken van Turkije. Echt wetenschappelijk en objectief, niet?

ChristenUnie | 22-02-06 | 18:03

There were many witnesses to the Armenian Genocide. Although the Young Turk government took precautions and imposed restrictions on reporting and photographing, there were lots of foreigners in the Ottoman Empire who witnessed the deportations. Foremost among them were U.S. diplomatic representatives and American missionaries.

ChristenUnie | 22-02-06 | 18:00

@kaan dat heb ik van het Armenian National Institute
1518 K Street, NW Suite M
Washington, DC 20005
www.armenian-genocide.org/ officieel erkend ;)

ChristenUnie | 22-02-06 | 17:56

@kaan wat boeit mij het wie er tegen christenpropaganda in durft te gaan?
TRT daar haal jij je ozo betrouwbare informatie uit haha ik moet erom lachen! dat jij zo'n naief mannetje bent die alles wat hij tegenkomt voor zoetekoek slikt moet jij weten. Maar zadel aub ons niet op met onzin verhaaltjes.

ChristenUnie | 22-02-06 | 17:53

In ieder geval niet bij ChristenUnie.

Aantallen Armenen in 1915 in OSmaanse rijk.
Volgens Fransen 1.300.000
Fransen in 1885 1.200.000

Torumnekize 1900 1.300.000
Lynch 1901 1,158,484
Ottoman census 1905 1,294,851
British Blue Book 1912 1.056.000
L.D. Conterson 1913 1.400.000
Franse gele boek 1.475.000
Let op Armenian Patriarch 1.579.000
Lepsius 1.600.000

De vraag is eerder hoe kom jij aan 2.000.000?

Kaan78 | 22-02-06 | 17:52

@kaan ik heb het ook niet over de VN sukkel maar de EU

ChristenUnie | 22-02-06 | 17:50

www.tallarmeniantale.com/69histors.htm...
Dit zijn Armerikanen die wel durfen tegen de christenpropaganda in te gaan.

Als je toch wat van Armenen wil horen dan wil ik je het volgende nog aanbevelen:
* Betogen van Edward Tashji. Google maar.

@Klaboesterbeer 22-02-06 @ 17:34
Idd, wie waargebeurde feiten onder tafel veegt, moet niet in de EU. Kijk het lijst van reaguurder ChristenUnie even na. Dan houden we nog weinig landen over die wel in de EU kunnen. Komen feiten die door TRT worden genoemd voor in de Westerse documentaires?

Kaan78 | 22-02-06 | 17:47

@ kaan waar haal je die onzin info vandaan? voor WWI woonden er 2 miljoen armeniers in turkije, en na de genocide 60 000 de rest was gevlucht.

ChristenUnie | 22-02-06 | 17:46

de ?hetze? in de media tegen moslims en de islam? Ze lopen elkaar uit te morden, ze gooien bommen bij moske's en polities, ze vermoorden de mannen van vredesmissies en kergangers in Turkiestan. Een wereldwijde rel om 12 spotprentjes(waarvan er bij hun 15 verschijnen). Moord, doodslag, brand, onderdrukking van mensen. En dan nog klagen over een zogenaamde hetse in de media. Nou, als die er is hebben ze het zeker zelf

herc | 22-02-06 | 17:36

@ Christenunie

Nee sukkel. Niet de joden maar armenen hebben Hitler geholpen.
Ook Nederlanders hebben een flink aandeel in de deportaties van Joden.
En er zijn bijna 200 serieuze landen op de wereld. Daarbij zijn de individuele landen die jij hebt genoemd een kleine minderheid.

Kijk maar op de website van VN of de armeense genocide wordt erkend.

Je krijgt zo een lijst van 69 westerse geschiedkundigen!!!! Die niet dezelfde mening delen.

Kaan78 | 22-02-06 | 17:36

wordt nog een interessant verhaal. Ben blij dat je de nazie holocaust niet ontkent. Het scharen van de holocaust onder 'een mening' of het zelfs ontkennen is namelijk nogal hip onder bepaalde groepen moslims en dat lijkt me (understatement) een nogal foute gang van zaken. Wonderbaarlijker is je eindeloze geloof in het rechtssysteem. De holocaust is gebeurt omdat er een proces is geweest? Wat een onzin! Het Neurenberg proces is het eerste proces ter wereld waarin mensen juridisch zijn veroordeeld voor oologsmisdaden. Hebben er voor die tijd dus nooit oorlogsmisdaden plaatsgevonden? Als ik in elkaar wordt gemept en daar nooit iemand voor wordt veroordeeld, is het dan nooit gebeurt? Ik ben je wederom kwijt...

Wat er met de armeniers is gebeurt weet ik niet precies, ik heb me ook nooit uitgebreid in hun historie verdiept. Het interesseert me ook helemaal niets wat hun politieke overtuiging in een bepaalde periode was, er waren wel meer volken die heulden met de nazies, dat betekent nog steeds niet dat we tegenwoordig alle Italianen maar moeten afmaken.
Het lijkt er in elk geval wel sterk op dat er iets niet in de haak was. De krampachtige manier waaop Turkeije hier mee omgaat bevorderd deze zaak niet, het zou een terechte reden zijn om toelating tot de EU te weigeren. Het argument dat dit alles nooit gebeurt is omdat er in een proces iets anders is gezegd is echt de grootste flauwekul. Ga me er verder ook niet meer mee bemoeien, want ik weet er echt te weinig van af, maar feit blijft dat een dergelijke houding van veel Turken en van de Turkse overheid alle reden geeft om te vermoeden dat er iets onder het tafelkleed moet worden geveegd.

Klaboesterbeer | 22-02-06 | 17:34

-weggejorist-

righteousness | 22-02-06 | 17:30

@Kaan78 Ik dacht, kom ik doe een klein onderzoekje waarom Ottoman zo van zijn neefjes heeft gehouden. Was uiteraard om 'pecunairy' redenen, kortom een leninkje.

Uit wikipedia:

The attitude of the Ottoman government towards the Jews in the 19th century was very tolerant, although there were a number of attacks against Jews throughout the empire, prompt punishment follows attacks on the Jews.

In the war of 1885, although not admitted to the army, the Jews gave pecuniary and other aid. In Adrianople 150 wagons were placed by them at the disposal of the government for the transportation of ammunition; and in the war of 1897 the Jews of Constantinople contributed 50,000 piasters to the army fund.

lijn5 | 22-02-06 | 17:30

@ChristenUnie 22-02-06 @ 17:14

Wat een mooie getallen ChristenUnie
En als ik je nou vertel dat er 1,27 miljoen Armenen woonden in Turkije.
En dat er na de oorlogen nog 300.00 woonden in Turkije.
En 700.000 in het buitengebied van Turkije? Dan moeten de Turken wel haast zo wreed zijn geweest dat ze meerdere keren mensen hebben vermoord.
Tijdens de deportaties zijn 55.000 mensen doodgegaan.
De rest is omgekomen nadat burgers elkaar probeerden af te slachten. Van de 6 grootste slachtpartijen die ik weet zijn 4 van Armeense hand.
Ook waren het geen speciale leger eenheden. Die moesten allemaal naar het front. Osmaanse rijk moest toen op 5 fronten oorlog voeren.
De deportatie werd geleid door gendarmerie. De mensen verantwoordelijk voor het lijden van Armenen zijn veroordeeld door Turkse rechtbanken. Omgekeerd zijn de Armenen die verantwoordelijk waren voor het Turkse lijden gepromoot tot volkshelden! Dit is niet humaan, en oneerbiedig voor de mens.
....
Dat academici van Turkse afkomst in Frankrijk en Duitsland anders beweren, kwam omdat zij anders "hun baan zouden verliezen".
....
-> Wat klopt hier niet aan? Kijk eens hoe jullie reageren als ik een paar feitjes op dreun. Laat ik het zo zeggen. Het zal niet bijdragen aan hun imago.

Kaan78 | 22-02-06 | 17:25

@kaan joden die hitler helpen? ben je wel goed bij je hoofd?

ChristenUnie | 22-02-06 | 17:23

@kaan 90% ? leef lekker verder in je eigen zieke wereldje: Verschillende landen en internationale organisaties erkennen de armeense genocide: Argentinië, Armenië, België, Canada, Cyprus, Europese Unie, Frankrijk, Griekenland, Italië, Libanon, Nederland, Polen, Raad van Europa, Rusland, Uruguay, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Op 7 maart 2000 ondertekenden 126 academici en voorzitters van verschillende holocauststudiecentra een politieke verklaring in Philadelphia, waarin zij vastlegden dat de genocide heeft plaatsgevonden.

ChristenUnie | 22-02-06 | 17:20

Heb ik de joodse holocaust ontkend?
Nee dus. Waarom niet? Hun Neurenberg trial is geweest en Duitsland is schuldig gevonden.
Waarom ik de Armeense holocaust ontkent.
Turken hebben hun "Neurenberg" trail gehad en zijn onschuldig gevonden. Ook in 1948 zijn Turken niet veroordeeld tot genocide. ( hebben de VN verklaring over Genocide ook erkend) Ook in 1985 toen Armenen via een achterdeur het alsnog probeerden is de genocide niet erkend. Ik mag toch best de mening delen van de overige 90% van alle landen op de wereld?

Zo vreemd is dat toch niet.
Kijk dat zijn feiten!
Dat een christenfundamentalist als Andre Rouvoet vind dat er een Armeense genocide heeft plaatsgevonden kan ik wel begrijpen. Staat bijna gelijk aan het evangelie tegenwoordig. Je moet er haast wel in GELOVEN.

Ik adviseer Rouvoet ook eens te kijken naar wat voor leed de Armenen hebben gegeven aan de Turken bij hun staatsvorming. Is dit geen genocide? Als Armenen geleden hebben tijdens hun landverraad dat moet dat haast wel genocide zijn is de mening van hem waarschijnlijk. Westerse geschiedkundigen en Armenen met een mening dat Turken wel eens gelijk kunnen hebben ( wel een deportatie, geen genocide) worden denk ik niet meegenomen in hun besluit. De echte genocide is gepleegd door de Armenen. Zij hebben Turkse dorpen uitgemoord nadat de mannen naar het front waren gegaan. Hoe bedoel je landverraad!
De Armeense zaak is ook om van niets ( Uiteindelijk kwamen ze met lege handen te staan) iets te maken.

Maar ja dank zij de Genocide industrie 47 Miljoen dollar op jaarbasis hebben de armenen nog wat brood op de tafel. En christelijk hulp gelden, verdwijnen lekker in de zakken van een paar rijken in Armenië. Zij hebben een dictatuur, zonder vrijheid van meningsuiting, geloof. Waarom wonen er weinig joden in Armenië? Ze hebben destijds Hitler erg goed geholpen bij het opruimen van Joden. Moet je eens kijken hoe groot Jodenhaat is in Armenië. Ook hebben ze dorpen van Tartaren platgebombardeerd (Moslims) Wat me ook opvalt, is dat de meeste landen die genocide erkennen, zelf ook actief hebben meegeholpen aan Hitlers plan. Ow ja, daarna hebben jullie sorry gezegd. Dat betekent dat ?Westerse? landen van een hoger moreel

Turken hebben echter altijd de deuren opengehouden voor Joden. Ook toen Turkije helemaal was omsingeld door Nazi Duitsland. Dit heeft voor Joden veel levens opgeleverd. Ik denk persoonlijk dat ze dat meer waarderen dan sorry.

Kaan78 | 22-02-06 | 17:14

@kaan78 zal ik jou eens even een feit vertellen want ik zie in je comments dat je graag om de feiten heen draait. De genocide op de Armeniërs werd bureaucratisch georganiseerd en speciale legerdiensten werden ingezet door de Turken. Veel van de overlevende Armeniërs vluchtten na de moordpartijen. Volgens de Britse historicus Martin Gilbert ligt het aantal slachtoffers rond de miljoen, waarvan 600.000 vermoord in bloedbaden in Anatolië en 400.000 door geweld en hongersterfte tijdens deportaties naar woestijnen in tegenwoordig Syrië en Irak. Nog 200.000 Armenen werden verplicht zich te bekeren tot de islam.

ChristenUnie | 22-02-06 | 17:14

@Kaan78
Kaan, je moet ook altijd het laatste woord hebben he. Even over die vermeende genocide waarover je begint. Nu heb ik 'andere tijden' gezien en daar zeiden mr. Milli Gurus en de Turkse ambassadeur hele verstandige dingen: genocide vereist een vooropgezet plan tot uitroeiing en dat is in het geval van de Armeniers niet afdoende bewezen. Prima dat deze discussie hier gevoerd wordt, maar wees eens heel eerlijk: in Turkije is dit niet het geval he?.
Ik zat namelijk eens te zappen en belandde op TRT, dat tegenwoordig ook Engels ondertiteld is. Een 'wetenschappelijke' discussie tussen twee historici (o.a. van de Ataturk universiteit) en de presentator over de Armeense kwestie. God man, het was alsof je oud-SS'ers over de holocaust hoorde praten. Voorzover er al Armeniers waren vermoord, hadden ze aan zichzelf te wijten door de 'genocide' op Turken in het Oosten ten tijde van de Russische revolutie (onafhankelijkheid Armenie binnen Sovjet-Unie). De Armeense doden ontsonden door ziekte en hongersnood. Dat academici van Turkse afkomst in Frankrijk en Duitsland anders beweren, kwam omdat zij anders "hun baan zouden verliezen". Letterlijk zei een van die gasten dat in Europa geen vrijheid van meningsuiting bestond. Da's andere koek he Kaan!

sjaakdeslinksesul | 22-02-06 | 16:55

kan ut toch niet laten, weetje Kaan78. We focussen soms allemaal denk ik wel eens wat te veel op de negatieve zaken, je hebt gelijk, er zijn ook genoeg positieve zaken. Zowel vanuit de islamitische cultuur alswel vanuit de Westerse cultuur. Maar we moeten de negatieve zaken uit het verleden niet vergeten, durf onder ogen te komen dat er in de islamitische geschiedenis misstanden hebben bestaan, net zoals in de westerse geschiedenis. Geschiedenis is een les voor de toekomst en die moet je onder ogen durven zien.

Klaboesterbeer | 22-02-06 | 16:55

Vogelpest, vogelpest, waar blijft die moslimpest

zeveroare | 22-02-06 | 16:53

@kaan78
en nu echt voor de laatste keer, want het is te zonde van de tijd en bovendien begreep ik werkelijk niets van wat je bedoelde met je laatste reactie, was geloof ik gewoon dronkemanspraat (of deden jullie daar niet aan, da't weet ik nooit precies), anyhoer: Ik begrijp de typisch moslim uitspraak van een historisch feit benoemen tot een mening niet. Ik begrijp echt niet hoe een historisch feit een mening kan zijn. Het is echt niet mijn mening dat de turken miljoenen armeniers over de kling hebben gejaagd, da's gewoon iets wat (naar alle waarschijnlijkheid) is gebeurt. Een historisch feit kan toch nooi een mening zijn, hooguit kan ik (en met mij elke serieuze historicus) het mis hebben, tenslotte ben ik er niet bij geweest.
De holocaust van de nazies is geen mening, het is een feit en als islamieten denken dat het niet heeft plaatsgevonden is dat geen mening maar dommigheid.
Sneeuw is wit, da's geen mening, da's een feit!

Klaboesterbeer | 22-02-06 | 16:49

@Klaboesterbeer 22-02-06 @ 16:32

Eindelijk een verstandig iemand.
Lees een huiver... Ik weet ik val in herhaling maar ja, jij vraagt en ik draai.
Voltaire:
"De grote Turk regeert vredig over twintig naties met verschillende godsdiensten. Turken hebben Christenen geleerd hoe gematigd te zijn in vrede en mild bij een overwinning".

Philip Marshall Brown:
"Ondanks de grote overwinning die zij hebben behaald, hebben de Turken heel genereus aan de volkeren in de overwonnen gebieden het recht op zelfbestuur gegeven overeenkomstig hun eigen regels en tradities".

Politis:
(Griekse Minister van Buitenlandse Zaken in de regering van Premier Venizelos)
"De rechten en de belangen van de Grieken in Turkije zouden niet beter beschermd kunnen worden door enige andere macht dan de Turken".

J.W. Arnold:
"Het is een onweerlegbaar historisch feit dat de Turkse legers nooit tussenbeide gekomen zijn in de religieuze en culturele aangelegenheden in de door hen veroverde gebieden".

De Duitse Generaal Bronsart:
"Tenzij zij ertoe worden gedwongen, zijn de Turken het meest tolerante volk ter wereld ten opzichte van mensen met een ander geloof."

Kaan78 | 22-02-06 | 16:40

Net zo als het uitroeien van de armenieers door de turken -> is een mening van nog niet eens 10% van alle landen op de wereld.Ze zijn overwegend christelijk. De rest laat zo'n vermeende genocide niet door zijn neus boren.
Kan iemand mij wat overeenkomsten vertellen van de Joodse genocide en de vermeende Armeense genocide. Dan zoek ik ff de verschillen op.
Geen flauw benul hebben van de feiten, weerhoud jullie er niet van om Turkije ervan te beschuldigen :))) En dat in één betoog met geloofwaardigheid.

De afgelopen 200 jaar zijn niet de Moslims maar meer de Christenen die expansiedrang hebben. De huidige problemen in de wereld heeft meer met deze beweging te maken dan de beweging tot 1800.

Kaan78 | 22-02-06 | 16:34

@kaan78
Als we zo verschrikkelijk slecht waren voor Hindoes. Waarom hebben die lui dan Turkije financieel gesteund in hun onafhankelijkheidstrijd tegen de Russen, Engelse, Fransen, Italianen, Grieken en de lokale reutemeteut.
Gandhi liet zich zelfs inspireren door Ataturk.
---
Daar is een heel simpel antwoord op te geven. In tegenstelling dat veel huidige moslims weten de meeste mensen tegenwoordig op een verstandige manier met de geschiedenis om te gaan. Ik reken de huidige moslims niet af op misdaden van 500 jaar geleden. Sterker nog, ondanks de onbeschrijvelijke misdaden van de nazies koester ik geen wrok voor de huidige Duitsers, en da's relatief gezien nog maar net achter de rug. Je weet kennelijk nogal veel van geschiedenis, gebruik de feiten da ook verstandig. Geschiedenis is een waarschuwing voor fouten die we niet nog een keer moeten maken. Het is geen excuus om elkaar tot in de eeuwigheid hardgrondig te haten. Geloof me, ik ben geen kruisvaarder...

Klaboesterbeer | 22-02-06 | 16:32

Mohamed Jabri, de opperfascist, zat er ook bij, bij het Elqalem-leger alias de Nederlandse hamas. Die hebben ze er nu uitgeschopt. Die maakt in z'n eentje carriere in het landschap van moslim-fascist-deskundigen. Alleen weet hij niet dat, doordat hij zo veel aan het babbelen is in het land, zijn meisje dingen doet die hij niet mag weten.
Doch dit geheel terzijde.
Hij haatte namelijk Nederlandse meisjes, dus moest hij zo'n Marokkaans importbruidje binnehengelen. Maar ja, trouw aan zo'n Elqalemgriezel.... Is ook niet alles.

Jahoor | 22-02-06 | 16:31

Dat bedoel ik maar.
De islam is DE perfecte religie, blablabla.
Vooral omdat dit soort uitspraken worden gedaan door mannetjes die zo ongekend fascistisch zijn. Racisten tot in het diepst van hun vezels. Werkzaam over het algemeen op het ministerie van Sociale Zaken (echt waar). Het zijn parasieten van deze samenleving. Maar ze vinden elkaar in hun treurige geloof. Vooral omdat ze dan hun meisjes mogen slaan.

Jahoor | 22-02-06 | 16:27

Heeeee! Ik kan op elqalem.nl niet inloggen met m`n email [email protected]...... Dat doen ze al vast beter dan Yahoo! Ik wilde eens een kritisch tekstje plaatsen. Stormfront kan er wat van, maar Elqalem vind ik de Moslim-equivalent. Enge shit! Ook er weer vanuit gaan dat de Islam de ware weg is.........

Flathead | 22-02-06 | 16:26

Altijd leuk die site elqalem.nl
--------
Quote: ""Voor alle duidelijkheid, ons standpunt in de spotprentenaffaire: de Islam is dé perfecte religie, verheven boven alle andere religies omdat zij als enige religie de ultieme Waarheid impliceert. Allah (swt) is één, en Mohammed (vzmh) is Zijn profeet. Iedere aanval op de Islam zien we als een persoonlijke aanval."
-------------
Zielieg en wellicht is dit een zogenaamd extreem persoon die dit schrijft, maar volgens mij denkt iedere moslim er zo over en dat is eng. Geloof relativeren is volgens mij voor deze gasten onmogelijk en het zal nog wel tijdje duren (als de decadentie en rijkdom toeslaat zeg maar) voordat deze lieden er anders over gaan denken, beangstigend wel...

Gies van Agt | 22-02-06 | 16:23

De Verelendungstheorie van Marx gaat er van uit dat het proletariaat (arbeidende klasse) steeds armer worden, en zij zijn afhankelijk van de kapitalisten.

Dat er nu steeds opstanden (lees:oorlogen) zijn door sommige moslims, heeft misschien niet alles te maken met afhankelijkheid. Niet onder eerste generatie 'gastarbeiders'. Die hoor je niet, en hebben zich nooit geroerd, is mijn idee. De onrust wordt eerder gecoordineerd bewerkstelligd door radicalere Imams die ingevlogen worden uit een onontwikkeld land, en vervolgens zijn hele gemeente bewust maakt van het verdorven Westen. Let wel dat de meeste radicalen jongeren zijn, die niet in Nederland radicaal worden, maar juist in het 'land van origine'. Ook denk ik dat er een hoop jaloezie is op de vrijheden van het westen, de rijkdom, en het verlichte denken. Als je vanuit de middeleeuwen denkt........ cultuurschok. En aan de andere kant; als ze in die landen centen genoeg hadden, had je ze waarschijnlijk niet gehoord. Kijk naar Koeweit, Dubai en dat soort landen. Centen zat, dus waar zou je je druk om maken. Ze zijn onafhankelijk.

En er wonen lekkere wijven!


Flathead | 22-02-06 | 16:20

@Kaan78
Op het risico af onevenredig moe te worden van het reageren op dergelijke onzin, maar kan ut nie laten... Maar wat hebben de native americans hier nu in godsgodes(allahs)naam mee te maken? Ja inderdaad, westerlingen zijn schuldig aan vele misdaden. De manier waarop de europeanen de indianen hebben uitgeroeid is een zwarte vlek op de Europese/Amerikaanse geschiedenis. Vind ik persoonlijk een afgrijselijke historie. Punt is dat ik (en de meeste GS'ers denk ik) nooit dit soort wandaden zullen goedkeuren aangezien 'de andere partij' ook dit soort grappen uit haalt. Het is een beschamende historie en dat moet je durven erkennen. Net zo als het uitroeien van de armenieers door de turken een schandvlek op de Turkse historie is, en er daarnaast nog 10-tallen oorlogen uit naam van Jezus/God/Mohammed/Allah zijn gevoerd waarvoor we ons met z'n allen de ogen voor uit onze kop moeten schamen!
Lul niet recht wat zo krom is als een hoepel! Je maakt jezelf daarmee ongeloofwaardig. De huidige Islam is een zeer intolerante, agresieve en expansieve stroming. Dit is behoorlijk in lijn met de historie van deze stroming. De eerste stap om daar een einde aan te maken is dat mensen zoals jij de problemen onder ogen durven te zien zonder meteen met een vingertje te wijzen naar compleet ongerelateerde zaken die ook niet deugen.

Klaboesterbeer | 22-02-06 | 16:19

@sjaakdeslinksesul 22-02-06 @ 16:13
Doe je best om de volgende keer iets te leveren van vergelijkbaar kwaliteit.

Kaan78 | 22-02-06 | 16:16

Islamieten zijn gewoon in de war. Ze geloven oprecht dat er maar 1 waarheid is.
Zou prima zijn. Ware het niet dat ze niet in 1 ruimte willen verkeren met mensen die er anders over denken. Zie ook de zieke geesten op de elqalem.nl site. Dat gedweep met die viespeuk van een Mohamed (stront zij met hem). Die jongens menen het echt. Dus iedereen moet zo denken.
Mensen als Nico S. zijn uit hetzelfde hout gesneden. Ze delen een voorliefde voor dwang in het denken.
Ik zou zeggen: huur een werelddeel en ga daar samen wonen (ik stel Afrika voor).

Jahoor | 22-02-06 | 16:15

@Kaan78 16:07
Jouw betogen zijn meestal ook maar ten dele waar. Verschil tussen jou en mij is dat ik mijn kennis uit mijn blote hoofd haal en opschrijf (vandaar het grbek aan nuancering en de slordigheden), terwijl jij copy-paste uit wikipedia.

sjaakdeslinksesul | 22-02-06 | 16:13

Als we zo verschrikkelijk slecht waren voor Hindoes. Waarom hebben die lui dan Turkije financieel gesteund in hun onafhankelijkheidstrijd tegen de Russen, Engelse, Fransen, Italianen, Grieken en de lokale reutemeteut.
Gandhi liet zich zelfs inspireren door Ataturk. ( Turkije liet zien dat je de imperialistische landen "tijdelijk" wel een halt toe kunt roepen, volgens mij proberen sommigen het verdrag van Sèvres weer uit de kast te halen :))))

Kaan78 | 22-02-06 | 16:13

'k Heb nog een Ford Transit staan met 4 banken (voor grote gezinnen), heeft slecht 483.000 op de teller staan. Uniek exemplaar en heeft alleen grote afstanden gereden. Extra's: groot imperiaal. T.e.a.b.

schaamstreek | 22-02-06 | 16:13

@Jahoor 22-02-06 @ 16:04
Islam=Religieus Communisme/Totalitarisme (bestaat dit woord?) van het ergste soort, omdat de drijfveer religie is, en dat staat gelijk aan de identiteit van de betreffende aanhanger. Het principe van 'Verelendung' van Karl Marx gaat volgens mij op in al die landen waar de mensen zich zo hebben gekeerd tegen de spotprenten...
Wat denkt men van deze stelling?

Gies van Agt | 22-02-06 | 16:10

@sjaakdeslinksesul 22-02-06 @ 16:00
Je betoog is maar ten dele waar.

Small pox was used by the Spanish and British to wipe out millions of Indians to great effect.

In the East Coast of America, 12 million buffalo (the staple food of the Indians) were killed between 1870-1880 alone, in order to speed up the demise of these peoples.

Hundreds of boatloads of condemned European convicts were sent with Smallpox victims throughout the 17th,18th and 19th centuries.

General Custer was promoted for bravery in burning an Indian village of 90,000 dead Indians.

Smallpox and the Plague, according to some archaeologists, was the reason for the rapid demise of the Mian kingdoms in South America.

Kaan78 | 22-02-06 | 16:07

Aha, dankjewel lijn 5, ik weet niet zoveel van wetten vandaar.
Dacht dat die hele vrijheid zou komen te vervallen door je maatregel.
Welk artikel is dat dan? Dus Christelijke scholen zouden nog mogen wel mogen dan met staatssubsidie?
Of gaat dat hier over dat beruchte artikel 23, ik word gek. Tegenwooordig moet je alles weten hiero.* duikt in Grondwet*

Deense Postbode | 22-02-06 | 16:05

Lieve mensen,
We hebben toch allemaal het type-Nico vroeger in de klas gehad.
Nooit naar iemand luisteren en als hij wat moest zeggen, zei Nico: TEGEN. Ik ben tegen. Tegen alles. Maar vooral tegen Amerikanen en joden.
Nico is gewoon een blanke moslim. Aksiebereid tot in den dood.

Jahoor | 22-02-06 | 16:04

@Flathead: mooi stukje...
Stel je voor, je krijgt ineens een echt grote massa agressieve fundi SGP-ers in de grote steden, die de volgende eisen op tafel leggen, zoals "vrouwen geen stemrecht", "homo's, weg ermee!", "abortus, verbieden"... Hoe zou Groen Links reageren? Nu het om moslims gaat, die zich door hun achtergrond en/of opvattingen meer thuis voelen in de middeleeuwen en zich enorm spiegelen aan hun 'geloofsgenootjes/broeders (het woord alleen al...)' in landen waar ze zelf nooit en te nimmer zouden willen wonen (als was het alleen maar om het geld), hoor je politici omslachtig reageren en wordt vrijheid van meningsuiting ineens niet meer zo absoluut...

Gies van Agt | 22-02-06 | 16:01

@Klaboesterbeer 15:28
Precies mijn punt omdat dat hindoe's (op zijn moslims: afgodendienaars) waren. Maar Kaan en superappie hebben het steeds maar over het verlichte handelen jegens joden en christenen. Of ze komen met andere relevante zaken aanzetten zoals een tekort aan anti-virussen bij Indianen. Tsja Kaan, de pest kwam ook uit het Oosten en dat neem ik jou toch ook niet kwalijk.

sjaakdeslinksesul | 22-02-06 | 16:00

Dat is afschuwlijk Kaan! 15.52
Wat is je punt?

Deense Postbode | 22-02-06 | 16:00

@Deense Postbode Ho ho. Ik wil niet de godsdienstvrijheid schrappen, ik wil het betreffende grondswetartikel schrappen. Geen extra wettelijke privileges voor godsdienstigen. Voor voetballers of duivenmelkers is er ook geen grondwetsartikel.

lijn5 | 22-02-06 | 15:55

An estimated 120 million native Indians were killed in Canada, America and South America. Niet door Moslims.

General Custer was promoted for bravery in burning an Indian village of 90,000 dead Indians.

Kaan78 | 22-02-06 | 15:52

Gies van Acht, dat sloeg op lijn 5 15.03, die de vrijheid van godsdienst wou schrappen.
Maar gelukkig is het gros hier tegen dus.
De meeste geloven zijn redelijk te behappen zonder ernstige gevaren voor de veiligheid van de mensen.
De islam daarentegen is een bewezen totalitaire ideologie, volgens onze westerse maatstaven en is dus geen geloof in die zin, namelijk die van ons.
Wat zij een geloof noemen, noemen wij anders.
Die islam kan je dus zonder meer schrappen, maar ja nou de politiek nog he, die de hele boterberg op zijn hoofd lijkt te hebben.
Nou kun je natuurlijk geen godsdienst zomaar schrappen zonder dat de gemeente in opstand komt, dus bedenk maar een scenario.
Waarom denk je dat T drinken zo favoriet is onder de machthebbers?
Laten we dat toch positief duiden: Zij zijn aan het moed indrinken voor de klus die eraan komt: kiezen of delen.

Deense Postbode | 22-02-06 | 15:52

Waar de discussie in NEEderland ooit over begon was dat iedereen recht heeft op 'het vrije woord' . Hoe kwetsend dat ook kan worden ervaren, dat recht heeft een ieder. Daar ging het van Gogh om, en met hem veel andere Neder- en medelanders. Dat wordt betwist door bevolkingsgroepen die geleerd hebben dat vrijheid van meningsuiting niet altijd opportuun is. Zoals daar zijn; sommige christelijke stromingen, en moslims hebben zich duidelijk ook laten horen. Het slaat nu heel erg door. Moslims voelen zich gauw gekwetst als je het over de profeet hebt, en hem af durft te beelden. Volgens onze seculiere Nederlandse samenleving kan dat! Het recht om afbeeldingen te plaatsen van heilige huisjes kan hier. Dat daar nu een soortement van kruistocht voor de vrijheid van meningsuiting uit voortkomt, is te gek voor woorden. Soms kunnen de uitlatingen genuanceerder..... maar mensen die sterk in hun geloof staan halen daar toch hun schouders over op? Het beginsel van de Islam; de Islam is de enige manier tot bevrijding, ongelovigen (kafirs) moeten worden bekeerd of gedood" komt nu steeds dichterbij. De angst voor Islamisering van een samenleving die gebaseerd is op Joods-Christelijke uitgangspunten, komt steeds dichterbij. Mij zou het niet verbazen als uit alle naslepen van de Golfoorlogen, en daarmee de bemoeienissen van de VS in Irak, Koeweit, Afghanistan, in de toekomst gaan zorgen voor een Islamitische oorlog tegen het westen in ons eigen land. Dat politici zich in alle bizarre bochten wringen om maar de kwestie niet te veel hoeven aan te roeren, en er een standpunt over innemen, is te gek voor woorden, verwerpelijk en getuigt niet van karakter. De verkiezingen komen er aan, dus willen de politici graag nieuwe vrienden maken. De dialoog wordt echter nog steeds niet aangegaan, en worden er steeds meer concessies gedaan aan Grondwettelijke uitgangspunten. Haatzaaien, schande.... vrijheid van meningsuiting en aanpassingsvermogen van de (zich aangesproken voelende en rebellerende) bevolkingsgroepen staan centraal.

Flathead | 22-02-06 | 15:49

OMFG
Een aanklacht opgesteld in Comic Sans.

CoJoNes | 22-02-06 | 15:41

@Deense Postbode 22-02-06 @ 15:28
"Waarom moeten de Christenen en Katholieken ed. opeens hun geloof vaarwel zeggen omdat een paar indringers hier van plan zijn het leven voor de oorspronkelijk bewoners van het land ondraaglijk maken?"
Huh? We waren het er geloof ik over eens dat helemaal niemand z'n geloof vaarwel moet zeggen, of wat bedoel je hiermee... We hadden het over het feit dat iemand wegens z'n geloof blijkbaar bepaalde privileges heeft en anderen mag discrimineren...

Gies van Agt | 22-02-06 | 15:37

Check deze site voor wat extra informatie die ik hier nog niet heb gezien. Interessant. Misschien dat daarom de kaalkopjes zich zo stil houden....

www.hetvrijevolk.com/?pagina=220

Flathead | 22-02-06 | 15:34

@Kaan78 Tja, om eerlijk et zijn zou ik geloof ik ook liever niet willen dat een willekeurige tiener zwarte uit mijn kraan dronk. Wat heeft zij met haar mond gedaan? Lees je de krant niet?

lijn5 | 22-02-06 | 15:30

@kaan78

een minder eenzijdige blik op de historie is op z'n plaats:
Doe eens een google op 'Islam holocaust india'. Levert je op vele sites en boeken het verhaal op van een ongeevenaarde massamoord die duurde van ongeveer 1000 tot 1500. Leden van het 'vredelievende' religie vermoorde in die periode in India ongeveer 80 miljoen mensen in naam van profeet en godheid. Er waren dagen waarop er 100.000 mensen op beestachtige wijze werden vermoord aangezien ze iets anders geloofden. Kon Adolfje alleen maar van dromen.
Kom dus asjeblieft niet aan met verhalen over islamitische tolerantie, want die geld echt alleen voor mensen die over alles precies hetzelfde denken.

Klaboesterbeer | 22-02-06 | 15:28

Lijn 5, dank voor je aanwijzingen!
Dus (dat woord is niet lief) mag niet en poepchinees mag wel?
Op zich is er niets mis met vrijheid van godsdienst, zolang deze niet in strijd is met de Grondwet en nog wat van die regeltjes.
Waarom moeten de Christenen en Katholieken ed. opeens hun geloof vaarwel zeggen omdat een paar indringers hier van plan zijn het leven voor de oorspronkelijk bewoners van het land ondraaglijk maken?
Ik heb nog nooit een gristen met een bomgordel zien lopen, of horen dreigen hoe flikkers van de flat af moeten worden gesmeten.
Godsdienst afschaffen van de oorspronkelijke bewoners is zeer onrechtvaardig ; je haalt er hun hele bestaansgrond mee onderuit.
Zij waren hier eerst tenslotte, of moet er nou ook een land komen voor Christenen? Waar moeten ze dan heen? Wordt hier wel lekker leeg als alle gelovigen van alle godsdiensten opdonderen; hebben die hierboven ergens genoemde moslims eindelijk wat zij willen: heel NL voor zich alleen, met een paar atheïsten misschien, maar die kunnen ze leuk tot het Ware geloof bekeren.
We zien aan Israël wel hoe gladjes iets dergelijks verloopt allemaal.
Maximo, apart dat jij je excrementen namen geeft, alsof het een pasgeboren kindje is!
Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ben dan ook geen moslim.
Je brengt me wel op een hoop ideeën.
De meest voorkomende naam van geboren kinderen in Amsterdam is mohammed. Wist je dat?

Deense Postbode | 22-02-06 | 15:28

Ach... weet je..... het zal me allemaal ook een zorg zijn.
Hier met die 72 maagden!!!!!

Flathead | 22-02-06 | 15:28

@Gies Zeker, iedereen mag geloven wat hij/zij wil. Prima, maar de extra steun uit het wetboek lijkt me niet meer nodig dan voor een ander. Zo heeft, om een voorbeeld te noemen, het kolderijke verhaal van Adam en Eva wetsprotectie, maar de evolutietheorie niet.

lijn5 | 22-02-06 | 15:23

-> Ottomaan had zeker wat geld geleend voor een oorlogje of zo.

Nee andersom was het wel het geval. Bijvoorbeeld GB. Na hun inval hebben ze de hele boekhouding met hun schuld meegnomen :) Nou ja, dat is niet alleen het geval. Ze hebben ook geprobeerd de Turken ervan te overtuigen dat Turken een schuld hadden ten opzichte van GB :) Kijk maar in de musea van GB. Zit daar voor 15.000 kilo aan Ottomaans goud. Boefjes:)))
En wat heeft een geestelijk leider van minderheden in een land nou met oorlogvoering te maken.

Verschil moet er zijn. In die tijd werden hoge functies aan andere mensen van andere religies gegeven binnen het staatsbestuur. Tot een jaar of 50 geleden was het voor een zwarte niet mogelijk om uit de zelfde kraan water te drinken in USA.

Kaan78 | 22-02-06 | 15:22

@lijn5 22-02-06 @ 15:12
Van mij mag iedereen geloven wat ie wil (is dat geen godsdienstvrijheid?), als je je maar niet beroept op je geloof om daarmee discriminatie goed te praten of te verklaren. Het lijkt wel alsof je zelf geen mening meer hebt, maar alles wordt verklaard vanuit een gloof. De eigen identiteit (ik) bestaat niet meer, je bent moslim of christen, en geen Frans Bauer of zo... Dat zie je dus heel sterk bij moslims (zijn in onze begrippen allemaal fundo's)... Ik word er schijtziek van dat de overtuiging van godsdienstaanhangers meer waard is dan mijn overtuiging cq. normen en waarden, daar moeten we heel erg snel van af...

Gies van Agt | 22-02-06 | 15:18

@Gies Ik bedoel ze beide. Een godsdienstige heeft toch maar meer vrijheden dan een niet godsdienstige. Als Fascisme een godsdienst zou zijn, zou het heel moeilijk met het wetboek in de hand te bestrijden zijn. Het is daarom een goede reden om eerst een heilig boek te schrijven en daaruit je haat en imperialisme te ontlenen. 'Ze' kunnen je dan nix meer maken. Lijkt wel op de Islam, of niet.

lijn5 | 22-02-06 | 15:12

Hier op GS doen we aan mosimbashen, face it. Dat wordt gedaan op basis van nieuws, als een reactie op moslims die zichzelf hopeloos belachelijk maken op TV. Moslim bashen kan flink opluchten want het is soms om goed gek van te worden die lange tenen. Over tenen gesproken, die vind ik provocerend, daar moet je gewoon op gaan staan en blijven springen want het is verslavend. Ze blijven maar reageren die moslims en worden het nooit beu dat op tenen gespring. Maar vastgesteld hebben dat media opiniemakers zijn, de moslim media is dat zeker ook. Haatzaaierij is van twee kanten, voorbeelden van moslims die zelf bashen kennen wij reaguurders vast genoeg.

spooky | 22-02-06 | 15:11

Meneer Steijnen doet het voor de Moslims, en natuurlijk de berg geld die hij hiermee gaat verdienen.
Hij is net zo schijnheilig als de Moslims die hij representeert.... Oeps...

Framoes | 22-02-06 | 15:08

@lijn5 22-02-06 @ 15:03
Je bedoelt waarschijnlijk niet vrijheid van godsdienst, maar het feit dat je als godsdienstige bepaalde privileges hebt, zoadt algemene wetten ineens niet meer opgaan... Stel je voor dat ik het geloof van Kabouter Plop (vno) aanhang waarin wordt gezegd dat alle weet ik wie van de hoogste paddestoel af mogen worden gedonderd, het moet toch niet veel gekker worden zeg...

Gies van Agt | 22-02-06 | 15:07

@Kaan78 Ottomaan had zeker wat geld geleend voor een oorlogje of zo.

lijn5 | 22-02-06 | 15:06

Het probleem is niet zozeer die aanklacht, het wordt wel een probleem wanneer de wet wordt aangepast om zo'n aanklacht gegrond te verklaren...

mid-rechts | 22-02-06 | 15:06

@sjaakdeslinksesul 22-02-06 @ 15:00

Lees en huiver over tweede rangs burgerschap in Islamitische landen in het verre verleden:

?It is actually an understatement that there was no anti-Semitism in Turkey. In fact, there was a pro-Semitism. Ottoman governments treated their Jewish subjects with a special consideration and compassion as one of their own, as one of the most loyal and devoted subjects of the empire:?

Haim Nahum, last Grand Rabbi of the Ottoman Empire, (1924)

Kaan78 | 22-02-06 | 15:04

@Gies Ik had hetzelfde nare gevoel toen ik het weer las. Die vrijheid van godsdienst moet ook maar eens zo snel als mogelijk uit de grondwet. Achterhaalde wet..

lijn5 | 22-02-06 | 15:03

Kunnen we zon man niet terrechtstellen met als aanklacht .. landverraad

Southstyler | 22-02-06 | 15:01

Hoe vaker ik dat vonnis lees hoe meer ik me begin te ergeren aan het feit dat als je een geloof aanhangt bepaalde zaken niet meer gelden...

Gies van Agt | 22-02-06 | 15:00

@Deense postbode.
Was in reactie op superappie die met zijn beperkte historische kennis zei dat moslims wel tolerant zijn, omdat ze in een ver verleden andere gelovigen niet over de kling jaagden. Monotheisten konden idd als tweederangsburgers meedoen, andere gelovigen (zoals de inwoners van Kafiristan) werden wel afgeslacht.

sjaakdeslinksesul | 22-02-06 | 15:00

En dan die site waarop vriend nico op reagluurt. De rillingen lopen je over de rug als je ziet dat er nog steeds mensen overtuigd zijn van het communistische 'ideaal'. Hoe naief / dom moet je zijn om met een soort misplaats gevoel voor nostalgie terug te verlangen naar een systeem wat types als Stalin, Castro, Chauchescu (schrijf je dat zo?), pol pot en mao voorbracht. Ideetje voor Nico en al zijn 'anti-fascistische' kamerraden: Enkelje Noord-Korea, het laatste land waar jullie idealen nog echt worden hoog gehouden. Maar op de een of andere manier heb ik het idee dat deze krakerts daarvoor toch wat te veel gehecht zijn aan onze o zo verfoeilijke kapitalistische idealen. Mijn god (allah), wat een leeghoofdig hypocriete bende!

Klaboesterbeer | 22-02-06 | 14:59

@schaamstreek 22-02-06 @ 14:53
Waar haal jij het vandaan hier op GS te bepalen wie welkom is. Zelf weggaan is ook een optie.

spooky | 22-02-06 | 14:59

Dit is het antwoord van God/Allah op zoveel Moslimhaat in Nederland.
Als je van Nederland een politiestaat gaat maken, waarbij niks meer gezegd mag worden, is dit ook de consequentie ervan. Of willen we weer terug naar het oude systeem waarbij haatzaaien weer geoorloofd wordt?

Kaan78 | 22-02-06 | 14:59

@schaamstreek
Vervuilen?
Ik zeg altijd een beter milieu begint bij jezelf... dus... voor jou de hoogste tijd voor suicide....

MAXIMO | 22-02-06 | 14:57

@Gies van Agt Net als de rechtbank vond het hof dat de uitspraken van de geestelijke 'Khalil EL MOUMNI aangaande homo's onder de vrijheid van godsdienst vallen. Wilders en de Volkskrant beroepen zich niet op hun 'godsdienst' of wel, dan mag het zoiezo.

lijn5 | 22-02-06 | 14:57

Uit het vonnis van El Moumni
-----------------------------
Het hof is van oordeel dat vorenbedoelde fragmenten, waarvan genoegzaam is gebleken dat zij door een aantal personen als aanstootgevend zijn ervaren, niet op zichzelf bezien moeten worden doch in samenhang met de overige inhoud van het interview, waarbij met name moet worden gelet op de strekking daarvan. Die context en de daaruit blijkende kennelijke bedoeling ontneemt in elk geval, naar het oordeel van het hof, het mogelijk beledigende karakter aan deze fragmenten. Het hof kent in dit verband in het bijzonder betekenis toe aan het feit dat de gewraakte fragmenten dienden ter aanduiding van de in de islamitische geloofsovertuiging van de verdachte verankerde opvatting omtrent het zondige karakter van de homoseksuele levenswijze, gelijk hierna wordt toegelicht.
------------------------------------------------------------------

Als je vanuit je geloofsovertuiging discrimineert, is er dus nopppes aan de hand.... voor mensen zonder geloof geldt dit dan ook?

Gies van Agt | 22-02-06 | 14:56

@spooky
Dank je voor de hulp maar tegen infantiele kneusjes zoals deense postbode en schaamstreek kan ik het wel alleen af.
Heb er helaas niet altijd de tijd voor aangezien er ook dagelijks euri moet worden gemaakt, en dát vind ik stukken belangrijker.
Overigens, op Maroc.nl komen volgens mij meer Nederlandse "autochtonen" dan "allochtonen".
AL vaak genoeg meegemaakt dat hier een als rechts bekend iemand een link plaatst waar ik niks mee kan aangezien ik daar moet inloggen..

MAXIMO | 22-02-06 | 14:56

Deense Postbode 22-02-06 @ 14:48
Daar raak je de kern; is een krant een medium of een opiniemaker? Een krant is beide, maar zelf onderkennen media die positie nooit.

spooky | 22-02-06 | 14:54

Het lijkt me meer voor de hand liggen om de aanhangers en handlangers van de Linkse Kerk aan te pakken.

Het zijn zij die in eerste istantie onze verziekte maatschappij veroorzaakt hebben en derhalve aansprakelijk gesteld moeten worden voor de gevolgen ervan.

Bunt | 22-02-06 | 14:54

-edit zullen we het deurbeleid aan het GS managment overlaten, lutser-

schaamstreek | 22-02-06 | 14:53

Misschien kan de heer Steijnen de jurisprudentie rondom het gevalletje 'Khalil EL MOUMNI, geboren te Beni Mansour (Marokko)' er nog ff bij halen, is wel leerzaam denk ik zo...

Gies van Agt | 22-02-06 | 14:53

Bash dit, Bash dat, die gast basht zelf ook vanuit zijn Ekklesia Den Haag. Beetje je kerk gebruiken om een aanklacht in te dienen, hoezo vanuit geloofsovertuiging...

Smen | 22-02-06 | 14:52

@MAXIMO
Blijft lachen met jou, grappert.

schaamstreek | 22-02-06 | 14:50

Kut fietsers!...... oeps! Sorry Nico!! Klaag mij niet aan, ik bedoelde niet alle fietsers, alleen die zonder licht en 3'en naast elkaar rondrijden. Of mag ik dat ook niet zeggen?

Ruler | 22-02-06 | 14:49

Ik kom ook niet verder dan twee alinea's van die aanklacht, wat een flauwekul.
Een krant zou dan niks meer kunnen schrijven immers, als je die gedachtengang extrapoleert za'k maar zeggen
Een krant is in mijn woordenboek nog steeds een "medium" en geen opiniemaker. Nou ja alles is betrekkelijk, maar in principe dan he.
Hoewel het dan wel weer goed voor mijn gezondheid zou zijn als er dan tevens geen moslimkots meer wordt gepubliceerd.
De kranten zullen dan wel gauw failliet zonder stukjes van niemand erin, want het mag niet. Duur tekenpapier hoor.
Die Zwijnen woont vlakbij de onlangs in opspraak geweest zijnde moskee, dus ik denk dat zijn hersens erg zijn aangetast door dat nimmer aflatende mohammedaanse gejengel; ik hoop dat er een dokter is die hem uit zijn lijden kan verlossen.

Deense Postbode | 22-02-06 | 14:48

@Deense Postbode.
Zoals Zum Kotsen zegt; Bullshit!
Het is duidelijk dat ze boos zijn om die spotprenten en dan vooral die ene met die bom-tulband, heb nog geen moslim in de media horen klagen over die foto met die man met varkensneus en ik weet zeker jij ook niet.
Dag drol!
-
@Zum kotsen
Veel Moslims? M.i is het maar een hele kleine minderheid die achter dat geweld staat.
-
@schaamstreek
Weet je, mij bevallen mensen zoals jij niet.
De grenzen zijn nog open, wil je alsjeblieft optyfen?
-
@dat.dan.weer.wel
Bijhouden = Turven.

MAXIMO | 22-02-06 | 14:47

@dat.dan.weer.wel:
Het zal in werkelijkheid eerder andersom zijn: Nicootje die weken, zoniet maandenlang stad en land telefonisch heeft lopen stalken, net zolang tot er iemand "ja" zei, om van het gezeur af te zijn..

poktor | 22-02-06 | 14:46

Waar is het voor nodig dat iedereen over MAXIMO heenvalt. Mag de man geen mening hebben. Hij stelt vast dat de media het wel erg vaak over moslims heeft en denkt dat daar financiele bedoelingen achter zitten. Ik denk dat hij gelijk heeft. Kijk hier op GS en het is toch helder dat na de moord op van Gogh en na de cartoons hoogtijdagen zijn. En dan heb je targets wat pageviews betreft en dan wordt daar na gehandeld. Maar aan de andere kant, maroc.nl heeft ook gare gesponnen bij de moord op van Gogh.

spooky | 22-02-06 | 14:46

Tja, zat niet helemaal bij het juiste topic, hoewel het ook wel een beetje in elkaar overloopt , die ongein.

gentle giant | 22-02-06 | 14:45

@Deense Postbode Met het beledigen van een groep Israëliërs moet je wel voorzichtig zijn omdat Israëliër in het Nederlands ook Jood betekent (en dat is weer een rassoort alsmede gelinkt aan een godsdienst).

lijn5 | 22-02-06 | 14:45

@gentle giant:
Dat mag dan weer niet van Yahoo, he... iets met de letters a,l,l,a en h...

poktor | 22-02-06 | 14:44

Is het al eens eerder gebeurd dat moslims zich verenigen en op juridische wijze proberen hun gelijk te krijgen? Dat doen ze doorgaans toch alleen door haat en terreur te zaaien.... Zouden ze dan toch langzaam aan het inburgeren zijn?

dat.dan.weer.wel | 22-02-06 | 14:42

@ zum kotzen 22-02-06 @ 14:17

Ok, een beetje schreve redernatie. Maar wieof wat was er eerder in het nieuws.
AHA of MO. B
Wilders of Samir.
Commerciële oorlog in Irak of 9/11
Dus het is maar de vraag of Islamitisch geweld eerder was dan haat tegenover Islamieten. Ik zie de link hiervoor in ieder geval niet. Ik kan me wel voorstellen dat je dit graag wilt geloven.

Kaan78 | 22-02-06 | 14:40

Deense Postbode Artikel 137c en/of artikel 137d Wetboek van Strafrecht, zie ook de link naar DE aanklacht. Gelukkig mogen we nog rotmoffen of zeikbelgen zeggen zonder gevaar voor een aanklacht.

lijn5 | 22-02-06 | 14:40

Het wordt tijd voor: "Dirty" Harry Callahan, "Go ahead punk, make my day ".

gentle giant | 22-02-06 | 14:39

horen wie het zegt:
"1. Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenissttraf van ten hoogste een jaar of een geldboete van de derde categorie."
En die moslims dan die zich beledigend uitlaten over heaumeaux dan? Dubbele straf?

yumpie | 22-02-06 | 14:37

*De aangifte lezend ondertussen*

Die N.M.P. Steijnen is echt het pad kwijt, ik denk eerder dat hèm opsluiting in een inrichting wacht, zijn schrijven en perceptie en verdraaïng van zaken kan dus nooit serieus genomen worden.

* aangifte terzijde geschoven en niet meer uitgelezen, van me kruk gedonderd van verbazing*

zinloosgekweld | 22-02-06 | 14:36

lijn 5, ik heb nog wat wetboeken liggen; zou je een artikel etc. willen noemen?
Maar goed, kudtmarokkanen mogen wij dus gewoon zeggen, gelukig maar, want er zijn er een heleboel van en je moet het beestje wel bij de naam kunnen noemen uiteraard.

Deense Postbode | 22-02-06 | 14:36

Dien een aanklacht in tege de schrijvers van HET RODDELBLAD "de Koran".
Daarin word namelijk ook gedaan aan haatzaaierij discriminatie etc.

Welke mensen lezen nou dat soort boeken??

JW | 22-02-06 | 14:35

Erg bestempelend voor MOSLIMS trouwens, dat er dus zo'n links radicale knakker het uit vrije wil en met veel blind enthousiasme het moet gaan opnemen voor ze....
Moslims zijn dus incapable of hebben zich de nederlandse taal nog steeds niet eigen gemaakt om zelf en uit eigen overtuiging de gang naar de rechter te ondernemen.

Triest dat zo'n links NSB-ertje met Fascitische inslag als Nico de moslims dus nog een ergere allure geeft dan zij reeds in de ogen van vele hebben.

zinloosgekweld | 22-02-06 | 14:31

zetten dit soort belachelijke acties zelf niet ook aan tot haat jegens moslims?

zakje pinda´s | 22-02-06 | 14:29

Sjaakdelinkselul, jij stelt dat de islam tolerant is naar joden en Christenen, dan moet je ook zelf met bewijzen komen!
Ik weet alleen van passages die het tegendeel beweren, wat raar zeg.
Gadferdamme poktor smerig zwijn, mijn maag draait zich om.
Of ben je moslim, help wat heb ik nou weer gezegd?

Deense Postbode | 22-02-06 | 14:29

@Kaan78 kan mee op de tandem.

schaamstreek | 22-02-06 | 14:26

@Crixus:
LOL!
*veegt nog even een druppel van zijn kin met de tissue*

poktor | 22-02-06 | 14:24

Wellicht ten overvloede: stratterreur= straatterreur

Deense Postbode | 22-02-06 | 14:24

Ik bedoelde uiteraard de juridische definitie Kaan; jouw orakeltaal brengt ons niet verder.
Hoewel, volgens jouw bedenkelijke formulering zit je nu zelf miscchien wel te haat zaaien. En omdat ik dat dan weer vind, ben ik misschien ook wel weer en haatzaaier, en zo lossen we niks op.
Ja, laat ons vooral elk woord dat wij uitspreken op een goudschaaltje wegen en ermee naar de rechter stappen.
Voordeel is wel dat wij dan masaal van de straat zijn, en geen slachtoffer hoeven zijn van de stratterreur die met de dag blijkt toe te nemen in gruwelijkheid!
Asjeblieft, ik smeek je, sue me, zodat ik eindelijk veilig ben.

Deense Postbode | 22-02-06 | 14:23

De wet stelt: hij die een uitlating openbaar maakt die, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, voor een groep mensen vanwege hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid beledigend is, etc etc . Onze advocaat vindt blijkbaar dat "Marokkanen" voor het merendeel homo zijn, anders kan ik zijn aanklacht niet duiden. Sinds wanneer namelijk is een nationaliteit equivalent aan een ras of godsdienst? Dus "Marokkanen" zijn allemaal homo?

lijn5 | 22-02-06 | 14:22

@ MAXIMO:
"Het is dat ik het niet heb bijgehouden...."

Dat was ons al duidelijk ja.

dat.dan.weer.wel | 22-02-06 | 14:21

Who the f*ck denkt MAXIMO wel dat 'ie is??!! Als het je allemaal niet bevalt, de grenzen zijn nog steeds open.

schaamstreek | 22-02-06 | 14:18

@Kaan78 22-02-06 @ 14:10

Zonder de moslimextremisten zouden AHA en Wilders geen enkele rol spelen. Dat ze nu zo in het nieuws komen, heb je te danken aan de extremistische moslimbroeders.

zum kotzen | 22-02-06 | 14:17

Wat een smerige racist is die k*tadvocaat. Maar ja, milosevic of moslims; 1 pot nat.

Spetsnaz | 22-02-06 | 14:17

@zum kotzen 22-02-06 @ 14:10

Geloof mij terreur, criminaliteit, dreiging, belediging komt niet alleen voor bij mensen met een islamitische levensbeschouwelijke overtuiging.

Kaan78 | 22-02-06 | 14:17

@Deense Postbode 22-02-06 @ 14:07

Inderdaad. Afgezien van de felheid en het geweld waarmee de achterlijke zandratten protesteren, zou je toch verwachten dat de protesten gericht zouden worden tegen de bron: een Deense krant en nog enkele andere media die de cartoons moedwillig publiceerden. Maar wat gebeurt er:

- demonstraties tegen het hele Deense volk
- demonstraties tegen het hele westen
- demonstraties/geweld tegen christenen
- demonstraties tegen joden en de 'zogenaamde holocaust'

Dat is toch lichtelijk verbazingwekkend, zal ook de linksdraaiende moslimknuffelaar moeten beamen. Kennelijk zit er heel veel wrok. Omdat het westen en 'de joden' (Israël) de arabieren/moslims op elk front de baas zijn misschien? En omdat de islamitische hordes te laf zijn om openlijk het object van hun haat aan te vallen en hun haat dus uiten door het kinderachtig verbranden en vertrappen van vlaggen, en het laaghartig afslachten van weerloze christelijke burgers (Nigeria)?
Allemachtig, met zulke volgelingen heeft de islam geen vijanden meer nodig...

zum kotzen | 22-02-06 | 14:15

@superappie:
Je commentaar slaat telkens weer helemaal nergens op.
Misschien ben jij het niet eens met mijn mening, dat mag... zit ik niet mee.
Een discussie over een mening hoef je eigenlijk al niet te voeren, maar proberen gelijk te krijgen met uiterst domme argumenten, zonder enig raakvlak, is wel heel erg triest. Ik gok op een 15 jarige scholier (van allochtone afkomst)?

dat.dan.weer.wel | 22-02-06 | 14:13

@superappie
Je roept wel zomaar wat. De Islam was/is tolerant binnen bepaalde grenzen: namelijk voor Joden en Christenen, zeker niet voor andere geloven. Ga maar eens uitzoeken waar de term Kafir eigenlijk vandaan komt en wat er met de inwoners van dit gebied in Afghanistan gebeurd is.

sjaakdeslinksesul | 22-02-06 | 14:13

@Deense Postbode 22-02-06 @ 13:44
Wat is haatzaaien eigenlijk?

Tja, moeilijk uit te leggen. Je kan beter kijken naar wat je oogst. Of is het onkruid?
Aan de onderkant van wat je zaait komen figuren als Mo B en Samir en aan de bovenkant komen AHA en Wilders te voorschijn.
Ik zie alle 4 liever gaan dan komen.

Kaan78 | 22-02-06 | 14:10

@MAXIMO 22-02-06 @ 14:04

Nogmaals bullshit. 'elk wissewasje'??? Veel moslims doen de laatste jaren wel heeeeel erg hun best om negatief in de publiciteit te komen (terreur, criminaliteit, dreiging, belediging) En als ze dan in de publiciteit komen, beginnen ze steevast te janken dat de media hun altijd moet hebben. Rot toch op.

zum kotzen | 22-02-06 | 14:10

@poktor:
Kijk, in het linkje van de update staat het e-mail adres ook. Dat mag wel.
Maar ik wil niemand op een idee brengen om ook daadwerkelijk te gaan mailen. Dat is een beetje kinderachtig, toch? Vooral niet mailen met zo'n yahoo mailadres met haatzaai naam... Nee, dat is niet kies. Helemaal niet netjes.
En dat heeft de redactie ook helemaal niet bedoeld door beide onderwerpen op dezelfde dag te publiceren. Is puur toeval. Dusssss.....

crixus | 22-02-06 | 14:09

@dat dan weer wel:

Goeie argumenten heb je!
Als je een keer in Turkije op vakantie bent geweest betekent niet dat je inzicht heb in de Islam. Lees eens een boek man!

Superappie | 22-02-06 | 14:08

Maximo, en ik durf wel te stellen het gros van zijn geloofsgenoten, vergeten natuurlijk ook eventje dat een aantal imams expres met verkeerde cartoons en een emmers met leugens naar het MO is getogen om een hatcampagne te orkestreren .
Op één van die zelf getekende cartoons had mohammed een varkenskop bv. Over haatzaaien gesproken. Die imam had in wezen dus al lang de doodstraf moeten hebben, volgens hun eigen wetten.
Ook vergeet men eventjes hoe een aantal landen aldaar de betogers doelbewust ophitste en nauwlijks ingreep of expres te laat, bij de 'betogingen' waarbij ambassades, winkels en auto's in de hens gingen.
Oh ja vergeet ik nog een klein detail.
Wie gaat ons Maximo er even aan helpen herinneren dat ook Christenen afgeslacht worden nav. een paar plaatjes, zoals bv. in Nigeria?
Dichter bij huis dan, is je dat ook ontgaan hoe horden boze moslims de straat opgingen met hamas-tekens en de jihad uitroepend, omdat er ergens in Denemarken een paar plaatjes in de krant staan die hem niet zinnen? Tenminste dat denken ze, want er is geen enkele moslimdan wel -organisatie die deze hoax eens even lekker tot op de bodem uitzoekt.
Nee, liever grijpt hij dit aan om ons nog meer in het stof te doen bijten.
Dit soort mentaliteit staat in mijn woordenboek onder "lafhartige huilebalk"
of is het huilenbalk)

Deense Postbode | 22-02-06 | 14:07

@zum kotzen
"Bullshit" ? Elk wissewasje of scheet van hun kant wordt overbelicht de laatste tijd.
Zelfs NOVA en de Volkskrant maken zich hier sinds een aantal jaar schuldig aan.
Het "verkoopt" tegenwoordig simpelweg niet als er geen "Moslim", "Islam" of "Jihad" in één van de rubrieken of katernen wordt belicht.
Het is dat ik het niet heb bijgehouden....

MAXIMO | 22-02-06 | 14:04

GEITENNEUKERS !!!
.
Zo ... laat die aanklacht maar komen.

Professor Plons | 22-02-06 | 13:59

Dit betekend waarschijnelijk het einde van GS.

schaamstreek | 22-02-06 | 13:59

@superappie:
Nou doe je het weer!!
Ohja, een cursus Nederlands zal je schrijfvaardigheid wellicht ten goede komen. suc6!

dat.dan.weer.wel | 22-02-06 | 13:57

Fatwa!

Achtertuyn | 22-02-06 | 13:55

Nico Steijnen is een bruinwerker van de bovenste en bruinste plank. Hij zit met z'n bruinwerkersarm tot aan z'n elleboog in de reet van de nieuwe bruine horden en is er erg trots op. Een pure en onversneden neo-fascist die zich vast wil inlikken bij de toekomstige machthebbers.
Alsof Shell Pernis een Puch maxi aanklaagt wegens luchtvervuiling.

chinaski | 22-02-06 | 13:54

@zum kotzen
Ze zoeken toch zelf altijd de media op!

schaamstreek | 22-02-06 | 13:50

@poktor 22-02-06 @ 13:36:
*tissue aangeeft* Bedankt, lekker, maar ik ga er niet over. Dan moet je Fleischbaum zijn. Ik weet niet of zijn tampeloeres in jouw mond past, maar je kunt het proberen.

crixus | 22-02-06 | 13:50

Dan ook maar de Discovery Channel en National Geographic aanklagen voor het negatieve beeld die ze wekken over de nazis.

perl | 22-02-06 | 13:49

Qoute MAXIMO:
"Steijnen heeft in deze gewoon gelijk.
De manier waarop dag in dag uit de negatieve kanten van de Islam worden overbelicht in de actualiteitenrubrieken van onze media is een teken van uitholling van onze cultuur. Punt."

Bullshit, de media is eerder pro- dan anti-islam gericht. In het journaal worden steevast de positieve verhalen breed uitgemeten, terwijl de negatieve verhalen vaak buiten beeld blijven. Met die cartoonrellen kon dat echter niet meer. Maar is het de schuld van de media dat krankzinnige hordes moslims overal ter wereld een golf van geweld ontketenen als gevolg van een paar cartoons? Het negatieve beeld dat veel mensen (waaronder ik) van de islam hebben, is geheel te wijten aan het gedrag van veel moslims.

zum kotzen | 22-02-06 | 13:47

Schitterend graafwerk GS! Bedankt; legt weer een hoop bleaut za'k maar zeggen, hoe verrot deze maatschappij wel niet is.
Ik dacht dat die juristen min of meer onafhankelijk hoorden te zijn; breek me de bek niet los.
Dat stuk in de Waarheid laat zien dat die Nico Pijnbank niks meer is dan een omhooggevallen RAS-echte Kudtkraker (sue me oetloel) die slechts olie op het vuur gooit.
Het juridische systeem is al overbelast door omstandigheden *ahum* nu krijgt dat helemaal een beroerte met allemaal wissewasjes van jankerige moslims.
Zo los je dus de problenmen niet op Zieko Zwijnen!
Had-ie vroeger maar wat meer gerookt en gesnoven, dan had hij zijn rechtenstudie niet af kunnen maken.
Ik moet er overigens volledigheidhalve wel bij vermelden dat Rechten niet zo een heel moeilijk studie is, en net het niveau van het VMBO ontstijgt.
Wat is haatzaaien eigenlijk?! Het staat niet in van Dale.

Deense Postbode | 22-02-06 | 13:44

@dat dan weer wel

Wat denk dat ik zomaar wat roep ofzo.
De Islam is van oudsher zeer tolerant. Wanneer zij vroeger een dorp/stad veroverden mochten de bewonders hun eigen geloof blijven beoefenen.
Kan je niet van de kruistochten zeggen!!

Hou zou jij je bovendien voelen na jarenlange onderdrukking van bv. Israel of de Sovjet-Unie

Superappie | 22-02-06 | 13:44

@crixus 22-02-06 @ 13:14, tuurlijk, maar haast bij elke topic hier worden de moslims er wel weer bijgesleept, vaak zonder enige reden.

Levereter | 22-02-06 | 13:42

Wil zeker in 1 adem genoemd worden in het rijtje Spong, Moscofiets e.d.
Aandachtg**lert!

schaamstreek | 22-02-06 | 13:38

@Crixus:
"Dom dom dom... Ik had het ook allang ge-googled, maar dat plemp je hier dus niet neer. Wel even de huisregeltjes lezen. Nou ja... misschien als je heel lief bent en de redactie pijpt dat je mag blijven."
*fap fap fap*...*oewaa!*
Zo, mag ik nu blijven?

poktor | 22-02-06 | 13:36

@superappie:
een kleine groep?
Tis toch een groep met een bepaalde omvang die het voor de overige 10% verpest onderhand. Kom eens onder je steen vandaan en kijk eens naar buiten. Het gaat trouwens niet alleen om de acties van een groep, veel meer om de geloofsovertuiging van die hele groep... verdiep je er eens iets meer in voordat je de volgende keer weer onzin schrijft...

dat.dan.weer.wel | 22-02-06 | 13:35

@ redactie
..
zijn jullie aan het rukken of iets dergelijks? of mag je nu opeens wel persoonsgegevens posten?
..
*bedenkt zich dat dat basisscholen vanmiddag een vrije dag hebben*

kolonel klootoog | 22-02-06 | 13:35

AHA komt op voor haar vrijheid en TERECHT. Zij weet wat het leven in een dictatoriale omgeving is en heeft dus recht van spreken. In WO 2 zijn er mensen afgemaakt ivm persvrijheid en begint het weer. Heeft dan niemand hier hersens?

derks | 22-02-06 | 13:34

@Roberto Fransisco:
Valt wel mee hoor, ik ben er nog. Overigens vind je die info op een flink aantal sites als je effe googelt op "nico steijnen"..

poktor | 22-02-06 | 13:32

Ik las in de krant; Moslims, HAATZAAIERIJ AANPAKKEN, dacht ik at iedereen dacht, he he het zal tijd worden dat die geloofswaanzinnigen die fundamentalisten eindelijk gaan aanpakken. Hoe ontluistered was de waarheid. Moslims, althans deze, jullie zijn ziek en rijp voor een healing in Damascus. Go!!!

derks | 22-02-06 | 13:31

Ach, in de jaren 30 had je ook die oppurtunistische NSB-ers die alvast een wit voetje probeerden te halen bij de toekomstige machthebbers.

BASinnic | 22-02-06 | 13:31

Zolang je je eigen mening verkondigt kan niemand je wat maken. Zo kan je met je mening de pliesie ook flink beledigen. Hoezo de hakbars boven de pliesie stellen. Ga alsjeblieft wat nuttigs doen met je leven!

Blauwvinger | 22-02-06 | 13:28

Toch, het is natuurlijk wel een idee waar geld in zit. Als hij het voor elkaar krijgt dat de rechter de regel accepteert; 'Verander het woord moslim door jood', en het blijkt pijnlijk voor de CiDi, dan is hij binnen!
En daar heb je de gedachtengang van een rasadvocaat. money money money. Dat de wereld er saai, eenkennig, facistisch etc van wordt kan hem geen reet schelen natuurlijk.

heldje | 22-02-06 | 13:27

Ik ga me ook maar eens bezighouden met een aangifte.
We gaan immers al weer naar april.

kriezus | 22-02-06 | 13:25

prima zaak toch?
geweaun lekker naar de rechtert stappen,
alleen niet janken als je de zaak niet wint, of erger, moslim haatzaaiers ook worden gedagvaard.
Niks mis mee.

vander F | 22-02-06 | 13:23

Levereter 22-02-06 @ 13:07
Weet je waar ik moe van wordt?
Van die vervelende, criminele groep Marocs die het voor alle (goedwillende) moslims compleet zitten te verzieken. Daar wordt ik ontzettend moe van.
Ik wordt ook heel moe van het feit dat de politiek hier alles tolereert.
Ook het feit dat de moslimgemeenschap zelf niets doet om het tij te keren heeft een negatieve invloed op mijn geestelijke gezondheid.

J.S. Bach | 22-02-06 | 13:20

Oeps, dat ging iets te snel. Steijnen laat de term moslim namelijk niet vallen waarmee hij impliceert dat het woord geitenneuker ook de lading moslim dekt. Zou dat strafbaar zijn?

sjaakdeslinksesul | 22-02-06 | 13:20

@rara
Hoe weet je dat dat Mo is dan? Wie weet is het wel een onbekende imam uit Saoedie Arabië. Ben jij ff gefopt.

kruT | 22-02-06 | 13:20

@dat.dan.weer.wel

Heb jij uberhaubt wel verstand ofzo?
Een volk aanspreken op de acties van een kleine groep is laf.
Je moet de hand eerst in eigen boezem steken.

Superappie | 22-02-06 | 13:17

Ik ga Steijnen aanklagen. Lees nog eens goed: "Iedereen is het er over eens dat je niet kunt schrijven over jodenzwijnen.Dan moet je ook niet schrijven over geitenneukers'."

sjaakdeslinksesul | 22-02-06 | 13:16

Die Nico Stijnen mogen ze dan samen met alle andere moslims lekker deporteren... achterlijk KUDT-volk!

dat.dan.weer.wel | 22-02-06 | 13:15

Wil het groepje Noord-Afrikaanse allah aanhangers die recentelijk mijn dure racefiets gejat hebben zich ook even melden bij die advocaat?
Nee? Dat dacht ik al. De liefde komt weer van 1 kant zoals gewoonlijk.
Bah. Geytenneuqers.

J.S. Bach | 22-02-06 | 13:15

@Levereter 22-02-06 @ 13:07:
Is Nico Steijnen een moslim? Ik kreeg de indruk dat hij een linxe advocaat is of zeau...

crixus | 22-02-06 | 13:14

Ik dacht dat mensen opblazen meer haat zaait dan woorden.....

Superappie | 22-02-06 | 13:14

Die Nico Stijnen mogen ze wat mij betreft samen met al die andere moslims lekker deporteren. KUTVOLK!!!!!

dat.dan.weer.wel | 22-02-06 | 13:14

Ik geef 1000 roepie en een zak drop aan degene die Nico Steijnen omlegt.

Specht | 22-02-06 | 13:14

Hulde aan de Volkskrant. De lafaards van de Telegraaf durven nooit stelling te nemen

Knip | 22-02-06 | 13:08

Worden jullie nou nooit eens moe van dat eeuwige "Moslim-bashen" hier op GS? ik wel.

Levereter | 22-02-06 | 13:07

@ Kaan

Je bent zelf extremiteit luel...

Ayaan | 22-02-06 | 13:05

Steijnen lijkt me zo`n beetje de Adolf Hitler van het strafrecht worden. Daar past maar een goede Joodse straf bij: STENIGEN
"Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen"
En reken maar dat er hard wordt gegooit.

Flathead | 22-02-06 | 13:05

bah.. De wijzende, danwel zwaaiende, vingertjes zijn weer niet van de lucht in de .nl.. 16 miljoen rijdende rechters, voortuin advocaten, sleep-in profeten en straathoek ministers krijsen ons de regels weer ' s voor. (als of we met het officiele gajes nog niet onze lol op konden).
Duizende kleine osama's en bushjes eisen op hoge toon onvoorwaardelijke gehoorzaamheid aan hun waanbeelden.

Gelukkig ben ik van mening dat respect iets wederzijds is. Zo doende hoef ik me tegenover dergelijk tuig niet in te houden. De H5N1 voor ze!

X4I | 22-02-06 | 13:04

Geen land ter wereld waar weldenkende menschen nog zo rijk worden van nobel geleuter.

Jan Passant | 22-02-06 | 13:01

Kaan78 @ 12:46
Helemaal mee eens, als haatzaaien strafbaar is dan zijn die 2 al een tijdje strafbaar bezig. Wordt de hoogste tijd dat ze voor de rechter verschijnen...

MAXIMO | 22-02-06 | 13:01

Ik vind dat die Steijnen een haatzaaier is..

McCool | 22-02-06 | 13:00

@Antinl 22-02-06 @ 12:50
Je vergeet de aanslagen in Istanbul en Marocco

Kaan78 | 22-02-06 | 13:00

poktor 22-02-06 @ 12:52
Zie ik daar een IP-ban / *-wegjoris-*

Roberto Fransisco | 22-02-06 | 12:59

@poktor
Lezen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

pooface | 22-02-06 | 12:59

Stuur Nico fijn een mailtje.....

[email protected]

En wat is zijn doel??? De grenzen van de vrijheid van meningsuiting aftasten en begrenzen, binnenlopen op geld dat voor de bouw van moskeeen bedoelt is? Dat de moslimbevolking zich daar maar niet voor leent dan....

Flathead | 22-02-06 | 12:59

Steijnen heeft in deze gewoon gelijk.
De manier waarop dag in dag uit de negatieve kanten van de Islam worden overbelicht in de actualiteitenrubrieken van onze media is een teken van uitholling van onze cultuur. Punt.

MAXIMO | 22-02-06 | 12:59

telefoon telefoon telefoonboek is geen stijl..

poppermotje | 22-02-06 | 12:56

Alle haat- en bommenzaaiende terroristen zijn achterlijke moslims, ik heb gezegd. Kom maar op Nico met je dagvaarding!

BlueMoon1903 | 22-02-06 | 12:55

@kabaal: nee, maar ik zie opeens wel een gat in de markt: toiletpapier met de spotprenten erop. Dan kunnen de moslims er gewoon hun reet mee afvegen.

rara | 22-02-06 | 12:55

okee kaan maar kunnen we extreme sex er wel in houden aub?

Tubifiks | 22-02-06 | 12:54

@ poktor 22-02-06 @ 12:52
..
hee poktor. veel plezier met je ban alvast. geenstijl is geen telefoonboek. je wist tog!

kolonel klootoog | 22-02-06 | 12:54

Wat is dit trouwens voor aktie van die KLootzak?
Wil hij zo alle media de mond snoeren?
En als een ECHTE FASCIST bepalen wat mensen mogen zeggen en niet zeggen!

Belachelijk, die man moeten ze opsluiten of gewoon Doodrammen.
Hij benadrukt louter dat moslims nog dommer zijn en een groot bord voor hun kop hebben, dus hij zaait alleen maar meer verdeeldheid en haat.
.
Nico, pas op hoor, moslims willen niet door een linkse idioot in een nog kwader daglicht gesteld worden...

En als je er niet tegen kan , dat we eindelijk een beetje vrijheid van meningsuiting hebben in onze nederlandse democratie, pleur dan op! ga naar een psychiater
Of ga opkomen voor de rechten van moslimvrouwen in Iran ofzo...

LOSER !

zinloosgekweld | 22-02-06 | 12:54

Nico Steijnen... Kan ongezien de graftyphus krijgen,aandachtsgeile kutmegool.Waarom mag je moslims niet beledigen en ieder ander wel.Diskriminazie.

Yammie | 22-02-06 | 12:54

@Kaan78 22-02-06 @ 12:46

Kun je voortaan voordat je reaguurt even wachten voor je verstandsverweking is opgetrokken?

KaiserSoza | 22-02-06 | 12:53

-weggejorist-

poktor | 22-02-06 | 12:52

Was hij ook niet de advocaat van Milosefiets?

djforecoast.nl | 22-02-06 | 12:52

Alle moslims hebben een te kort lontje kijkend naar de cartoonrellen word ik nu ook aangeklaagd?
Alle moslims zijn terroristen kijkend naar de aanslagen bijna dagelijks in irak en die van 9/11, london en madrid.
Kortom goed idee van de moslims om weer een beperking aan de vrijheid van meningsuiting te stellen.

Antinl | 22-02-06 | 12:50

Joo Steijnen, een varken moslim noemen is een belediging voor het varken!!!!

Tubifiks | 22-02-06 | 12:50

@rara,
Niet op je peophand...?

KABAAL | 22-02-06 | 12:49

Heb in het verleden gezegd dat de imam Fawaz(As Soenaah) met zijn oproep "steun aan de moslimstrijders in de filipijnen" te ver is gegaan.
Zie de oproep om te verschijnen voor de rechter al aankomen.
Familie van Wannabecool die N.S.?

ANTOON | 22-02-06 | 12:49

@KABAAL
als dat zo ie is, is ie echt te dom om z'n veters te strikken.

pooface | 22-02-06 | 12:49

Ik heb een afbeelding van Mo op mijn voetzolen laten tattooeren. Mag dat?

rara | 22-02-06 | 12:48

Zeker zo;n prodeoLUL....

KABAAL | 22-02-06 | 12:48

mijnheer heeft last van grootheidswaanzin....

pooface | 22-02-06 | 12:48

Ik vind het allemaal wel meevallen, vergeet niet dat hij ook Slobodan Milosevic verdedigt, toch niet bekend om z'n liefde voor moslims.
En dat hij boos is hoe deze regering ons in die (illegale) Irak oorlog heeft gerommeld vind ik ook zeer begrijpelijk.

Levereter | 22-02-06 | 12:47

Ik vind dat AHA en Wilders op dezelfde gronden moeten worden berecht als de Hofstad groep. Zij ontwrichten de maatschappij ook.
Nico doet er goed aan om te gaan kijken op welke punten mensen zijn beschuldigd van haat zaaierij en de aanklacht ook gegrond is verklaart.
ALs weldenkende mensen moeten we elk vorm van extremiteit hard aanpakken.

Kaan78 | 22-02-06 | 12:46

Nico stelt dat alle haatzaaiers tegen de islam worden aangeklaagd. Op grond van grondwetartikel 1 is het niet mogelijk om alleen alle haatzaaiers tegen de islam aan te klagen, de betreffende advocaat dient ook andere godsdiensten en niet godsdiensten, homo's, lesbo's, pedofielen, hoeren etc meet te nemen. De oproep van de man is discriminerend en daarmee haatzaaiend.

Aldus ik de advocaat.

Roberto Fransisco | 22-02-06 | 12:46

Kan die kerel niet eens wat nuttigs gaan doen ipv de rechtbank bestoken met onzin.

Lucifer | 22-02-06 | 12:45

Steijnen, domme haatzaaïende idioot!
Moslims die slecht zijn en slecht doen, zijn slecht!
hoor je me? Kom maar op met je dagvaarding OEN!

zinloosgekweld | 22-02-06 | 12:45

Heeft deze meneer geen website met gastenboek, weblog en/of e-mail adres?
Of is dat uitzoeken exclusief het domein van Pritt Stift tegenwoordig?
Op deze manier is hier weinig lol aan te beleven, vrees ik.

crixus | 22-02-06 | 12:42

Zijn initialen zijn N.S.? Ik mis een letter...

Kapitein Stijlvol | 22-02-06 | 12:41

Communisten hé, iedereen is gelijk en verdient zo behandeld te worden. Een succesje in Latijns Amerika en het schiet ze direct weer in de bol.

heldje | 22-02-06 | 12:41

Mohammed *oink* had een slecht gekapte baard
[sue That]

Tobi | 22-02-06 | 12:41

Krijg nou wat zeg, wel alle geyteneukers op een stokkie...
oeps...

MDE | 22-02-06 | 12:41

Met Nico?

blikjegrolsch | 22-02-06 | 12:41

Als hij echt, zoals hij beweert, in opdracht van die moslims werkt, dan is dit het zoveelste bewijs dat die moslims zo hypocriet als de pest zijn, want ze doen totaal geen moeite om de steeds groter wordende rotte plekken in hun eigen gemeenschap aan te pakken!

poktor | 22-02-06 | 12:40

@redactie 67 handtekenen = 67 handtekeningen.
Volkomen kansloos die aanklacht. Een religie beledigen is iets anders dan een individueel mens beledigen. Dat iemand er zich mee vereenzelvigt is zijn eigen probleem.

Albert Heijn | 22-02-06 | 12:40

Het wordt tijd voor een beller :)

Allochteen | 22-02-06 | 12:40

Moslims zijn vies en stinken.Mohamed neuqte kleine moslimas in hun te kleine kudtje........
En nu dan Nico..............?

Boze Buur | 22-02-06 | 12:39

oink
[sue That]

Tobi | 22-02-06 | 12:37

Kutmoslims!
Oei, word ik nu ook aangeklaagd? Moehahaha!

poktor | 22-02-06 | 12:37

Nico Zwijnen

yamahaha | 22-02-06 | 12:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken