Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De gele rups gaat er voor in 2066

Ies snel!De oplossingen waren nog wel zo briljant: minder service, minder reizigersinformatie, keiharde boetes, kleinere treinen, meer hinder door onderhoud, vollere vuilnisbakken, meer defecte toiletten, duurdere kaartjes, afgeschafte lijnen en vaker laten overstappen. De gele rups zou het helemaal worden in 2005. Maar helaas, de afspraken over punctualiteit (lees: überhaupt rijden) werden niet nagekomen. Kudtsneeuw, kudt herfstbladeren, kudt kudt kudt. En dus is de NS-top heel verdrietig, zo blijkt uit een vertrouwelijk schrijven. Met tranen in de ogen geven ze toe dat ze echt niet weten hoe het dan wel moet in 2006. Dus wordt er gereorganiseerd, zoals managers zonder enige betrokkenheid maar met jaarlijkse bonus gewend zijn te doen in tijden van crisis. Zo bereidt de Gele Rups B.V. zich voor op de toekomst, zeggen ze. Sein- en wisselstoring zeker? Prettige reis, en reis gerust zwart want de pakkans is nog geen 30 procent...

Reaguursels

Inloggen

Comments over hoofd in een emmer poep duwen zijn dus leuk en worden niet gecensureerd?

OK. Kook LdeLL zijn lulspier in een emmer lauwe plas.

holtor | 10-02-06 | 02:33

NS= Nur Sheise

aaarrrggghhh!!! | 10-02-06 | 01:47

In the whole wide fucking world rijden treinen op tijd. In de periode 40-45 reden treinen op tijd. In België rijden treinen op tijd. In Afghanistan (waar ze vast geen treinen hebben) rijden treinen op tijd. In Nederland rijden treinen niet op tijd.
Het antwoord is zoals gewoonlijk simpel. Zet één sterke man aan het roer. Blaas railinfrastructuur op. Als in de dienstregeling staat dat trein A om 14.53 uur vertrekt van spoor 7a, dan vertrekt trein A om 14.53 uur van spoor 7a. Niet om 14.52 uur van spoor 6b, niet om 15.56 van bushalte 9k, niet om 12.03 uur in de buurt van spoor 4 a/b, maar om 14.53 uur van spoor 7a. Dit betekent tevens dat de trein van 15.20 uur op spoor 5B aankomt om 15.20 uur en niet om 16.48 uur op spoor 87L. Iedere werknemer van de NS die dat niet laat gebeuren wordt zonder enige vorm van proces tegen de muur gezet. Zoals de legendarische Darth Vader eens zei: "Asteroids do not concern me admiral Needa".

President Babboe Bab | 09-02-06 | 21:58

leuk hoor? NS bashen. Lijkt wel een gewoonte te worden. Ik reis ruim twee jaar met de NS en heb eigenlijk geen klachten. Oke, kaartjes zijn duurder geworden. Maar wat is tegenwoordig niet duurder geworden dan?

magnifor | 09-02-06 | 21:06

Zonder trein geen gein :-)

NS : Nederlandsche Stoorwegen

PestVogel | 09-02-06 | 16:46

Even een polletje.

Staan de letters OV voor:
A. Onmogelijk vervoer
B. Onbetrouwbaar vervoer
C. Openbaar vervoer
D. alleen a en b zijn juist

MR. X | 09-02-06 | 16:21

@ fuckje

Zwartrijden is een overtreding, geen misdrijf
Hoofd in poep duwen, danwel het dreigen ermee, komt dichterbij. Zeker als bij de aangesprokene de verwachting bestaat dat het dreigement ook daadwerkelijk zal worden uitgevoerd. Dusss.... Het lot van Lucas in handen van Fuckje.

On Topic
Die targets zijn een drama en hebben een contraproductief effect. Kan er een trein op tijd weg dan gaat ie ook, ook al komt er 30 seconden later een aansluitende trein aan (waar ik dan in zit natuurlijk...).
Gewoon kappen met die bemoeizucht. regeltjes stellen maximaal over prijsopdrijven en vervoersverplichting (geen lijnen er zomaar uittieffen) en voor de rest wegwezen. En Prorail en NS onder 1 dak. Hebben ze tenminste samen 1 doel: iets met klanten en zo.
Nu zit Prorail in een ivoren toren en is niet benaderbaar door de reiziger als klant.
Zelfs de conducteur mag niet bellen, wat denkt ie wel, informatie voor zijn klanten opvragen, alsof ze niets beters te doen hebben!

haasje over | 09-02-06 | 16:00

Ah. De NS. Sinds deze week is er echt geen reden meer voor mij om met de trein te gaan, want we stonden in de file. U leest het goed, de trein stond in de file. Duuuus.... naast het feit dat je nooit op tijd komt, geen zitplaats hebt en uberhaupt al blij mag zijn als je minder dan 10 minuten bij -5celcius staat te wachten op de gele rups, gaan we nu ook file rijden met de trein..... Ik ben voor meer privatisering! Dit trekt toeristen aan! 'Heb je het al gehoord? Er schijnt een utiermate welvarend land te zijn waar je met de trein in de file staat en de energiebedrijven bezuinigen op de netwerken!'

koyt | 09-02-06 | 14:51

NS = Niet Sporen.

FreakMachine | 09-02-06 | 14:14

De NS moet eens in Belgie gaan kijken, daar rijden ALLE treinen op tijd, daar heeft men geen last van kutdbladeren, geen last van kudt sein en wisselstoring, geen last van torenhoge prijzen.. sterker er zijn trajecten die zelfs gratis zijn.

Karel Kruizenruiker | 09-02-06 | 14:12

Zja... als je dan toch te lam of te vrekkerig bent om een auto te kopen, dan zit ook niet te zeiken dat de trein te laat komt! Beetje Halal; eerst afhankelijk opstellen, en als je dan niet precies geholpen wordt zoals je had gedacht er over gaan rellen.... Maar; idd.... alle spoornetten asfalteren; perfecte oplossing! Mooie rechtstreekse verbindingen... Idee-Aal

FreakMachine | 09-02-06 | 14:11

De Ns is de enige goeie reden om in de file te staan

joelende boer | 09-02-06 | 14:05

Leuk, dat NS bashen, ze krijgen mij ook niet in zo'n rups - maar kunnen we het ook nog even hebben over de onvolprezen rol die de Nederlandse overheid hierin heeft gespeeld? Bijvoorbeeld:
onze treinen rijden op een spanning van 1500 Volt, dankzij een niet-zo-erg vooruitziende blik van de vooroorlogse regering Colijn. Het komische daarvan is, dat je dus flink stroom moet trekken om aan het benodigde vermogen voor een optrekkende trein moet komen. In het voorloorlogse Nederland was men van mening dat het zo'n vaart niet zou lopen - maar die fout hebben ze toen in wel meer opzichten gemaakt. Resultaat: in landen om ons heen gebruikt men 15.000 of zelf 25.000 Volt, bij ons niet (in België 3.000). (Vergelijk ons land dus met een plek waar met niet op 220 Volt lampen aansteekt maar het hele huis op 12 Volt probeert te verlichten, erop te koken en te verwarmen.) Zodat, als er meer treinen tegelijk moeten vertrekken in bijvoorbeeld Utrecht, de kabels zo ongeveer smelten omdat er onvoldoende vermogen op het net beschikbaar is. Zodat een vertraging van één trein een enorme verstoring teweeg brengt. En om de 5 minuten een trein laten vertrekken op één traject betekent, los van de beveilingsingsproblemen, dat er op de andere trajecten helemaal niets meer kan. En dit op één van de volste spoorwegnetten ter wereld. Oplossen? Alles ombouwen naar 15 of 25kV, maar dat is natuurlijk te duur, net zoals in 1938.

vraagstaart | 09-02-06 | 14:00

Lucasdelinkselul 09-02-06 @ 12:46
Zeker eerste klasse, daar wordt inderdaad nauwelijke gecontroleerd

Karel kwakbol | 09-02-06 | 13:47

al is de reiziger nog zo snel, de NS vertraagt hem wel..

ghettogangstah | 09-02-06 | 13:46

JR-Nederland lijkt mij wel wat.

RobertJ | 09-02-06 | 13:39

Wellicht een idee om het spoorboekje van '40-'45 weer uit de kast te halen.

corvanderlaak | 09-02-06 | 13:34

@L33ch:
Maar je weet toch hoe dat gaat in 0031? Een reprimande betekent hier op management niveau: Sorry zeggen, en dan mag je lekker blijven zitten, krijgt een promotie en een extra 13e maand. Als je het echt bont maakt ga je op non-actief, krijgt een gouden handdruk van een paar ton en wordt via een achterdeur een leuke regeling ingeloodst...
Op de werkvloer betekent een reprimande: geen kans op promotie komende 10 jaar, een chef die constant in je nek hijgt en collega's die tegen je worden opgehitst. En dat kerstpakket kun je ook vergeten.

crixus | 09-02-06 | 13:31

Je kunt het bedrijf wel uit de ambtenarij halen maar de ambtenaren niet uit het bedrijf. Zie je bij al die ex staatsbedrijven, één en al lamlendigheid bij dat personeel. Ze denken nog in oude patronen (lees baan voor het leven maakt niet uit wat je presteert). Eruit flikkeren die ouwe meuk en hardwerkende Polen erin.

Ajeto | 09-02-06 | 13:27

Het wordt tijd dat we de Japanse treincultuur gaan aannemen.

1 Minuut te laat? Hatseflats: officiële waarschuwing!

Zal ze leren punctueel te rijden.

L33ch | 09-02-06 | 13:22

@crixus
.. en ook hoe ze zoveel mogelijk mensen tegelijkertijd kunnen vervoeren?
Tot zover de gevoeligheid.
----
Waarom lukt het in de buitenlanden wel om treinen goedkoop, op tijd en met meer service te laten rijden?

Mr.D. | 09-02-06 | 13:19

helemaal eens met Lucifer, de trein is het perfecte vervoermiddel voor de middellange intra europese afstand. voor korte trajecten heet een een trein een metro en heeft ie geen dienstregeling nodig, want dan moet ie gewoon elke 5 minuten rijden. Nederland denkt veel te klein, individuele steden bestaan hier al lang niet meer...
de driehoek Alkmaar-Spijkenisse-Wageningen (zomaar een voorbeeld) is één grote stad: de Randstad. deze is dan nog steeds kleiner als bijvoorbeeld Parijs of Londen. daar moeten dus gewoon continu treinen(metro's) rijden zonder dienstregeling, elke 5 a 10 minuten, anders werkt het nooit...

Slimme Schaduw | 09-02-06 | 13:19

@bwahaha: Maar jij vraagt er ook om. Die conducteurs lezen ook GS.

kezie | 09-02-06 | 13:18

Die hele NS verkopen aan de DB... Hun railplanner op internet is al beter dan die van NS, ook als het gaat om Nederlandse treinen. En dan krijgen we hier ook van die kekke ICE treinen... 't Zal wel gevoelig liggen, maar sinds WOII weten Duitsers wel hoe ze treinen op tijd moeten laten rijden.

crixus | 09-02-06 | 13:10

Als ze nou al die spoorlijnen zouden asfalteren...

superjan | 09-02-06 | 13:05

Grrr, ik begin er niet over..... Zit elke dag in de trein, z'n ding uit 1901...
Stinkt, en is altijd te kort... Maar echt te kort (mensen die gewoon niet mee kunnen)

En dan nog geirriteerd over de intercom beginnen te jammeren over dat de mensen niet snel genoeg instappen... Of niet via 1 deur naar binnen moeten proberen te komen.. (afijn, de deur waar nog plek is staat dan ook iedereen)

Stakkers daar bij de NS, stelletje prutses vanaf de top tot aan de droplul die de deuren los gooit.

szol2001 | 09-02-06 | 13:01

Opeens heb je het......... maar ja te laat.

TheGreatProfet | 09-02-06 | 12:59

Wie gaat er dan ook met de trein?

Yzord | 09-02-06 | 12:56

@LLL : Je had dus 2x niet je conducteursuniform aan?!
Nee echt. Ik moest 1x omdat mn auto een beurt kreeg met de trein naar Utrecht... En tsjakka!

bwahaha | 09-02-06 | 12:55

Kudt... LeidsChendam natuurlijk.. ;) En dan ook nog vice-versa.. :P

TenderMaster | 09-02-06 | 12:52

Iedere dag Leidshendam < > Schiedam.. 1 x per week gecontroleerd worden is veel.. ALS het al gebeurt.

TenderMaster | 09-02-06 | 12:51

@Bwahaha: ik zit elke dag in de trein van Utrecht naar Amsterdam en vice vera (drukste traject van Nederland) en ben tot nu toe 2 keer gecontroleerd (van de pak em beet 150 keer). Dus, waar hebben we het over?

Lucasdelinkselul | 09-02-06 | 12:46

Ik vind de trein een heel goed vervoermiddel en echt helemaal van deze tijd. Enige nadeel is dat ik wel eens moeten wachten met mijn auto als de spoorbomen dicht zijn.

Roberto Fransisco | 09-02-06 | 12:42

@mammon: nee, die betalen belasting om de treinreizigers van de snelweg te houden.

Zeurders | 09-02-06 | 12:42

@ Eagle_Eye 09-02-06 @ 12:33
-
En alle mensen die nooit gebruik maken van de trein betalen elk jaar netjes belasting voor een dienst waar zijn nooit aanspraak op maken. Laat mensen betalen voor de diensten die zij afnemen en zelf beslissen of ze in de file willen staan of op een perron willen wachten op een trein. Privatisering van de spoorwegen is voor de belastingbetaler de meest eerlijke optie.

Mammon | 09-02-06 | 12:40

Misschien moet de overheid maar stoppen met zich ermee te bemoeien. Die privatisering is een grote farce

Pierke Smulders | 09-02-06 | 12:40

Met de trein ga je heel langzaam vanaf een plek waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn onder het genot van je medereizigers die: je zitplaats innemen,
mandarijntjes of whoppers zitten te vreten zodat de hele coupe meurt
en anders naar de knoflook van gisteravond ,
harde muziek en of telefoongesprekken voeren,
je beroven,
bedelen en ander lomp en hufterig gedrag.
Neen dank u. Clarkson had het al aangetoond dat een moderne diesel bovendien goedkoper en energiezuiniger= milieuvriendelijker is. Het enige waar de trein goed voor is zijn de hsl en ice trajecten van 200 tot 600 km met ruimte en luxe en uitstappen in het centrum.

Lucifer | 09-02-06 | 12:39

Nog geen 30%?! De ENE keer dat ik met de trein moest werd ik heen EN weer gecontrolleerd.
En omdat ik vergeten was een kaartje te kopen op de heenreis (door een vertraging kon ik die trein nog NET nemen, maar vergat door de opwinding mijn kaartje te kopen) , was het meteen 35 ballen + ritprijs neerleggen...

bwahaha | 09-02-06 | 12:38

LLL

Alleen als ze je aanklaagt. Maar wees gerust, voor dat soort onzin hebben onze flitshelden geen tijd.

Eagle_Eye | 09-02-06 | 12:38

Is Fuckje haar hoofd in een emmer poep douwen een zwaar misdrijf?

Lucasdelinkselul | 09-02-06 | 12:35

NS = uit de hand gelopen fleischmann hobby.

Lekker Belangrijk© | 09-02-06 | 12:35

Zwartrijden, jatten en kraken zijn allemaal verachtelijke bezigheden. Klaplopen op anderen, misbruik maken van anderen die voor jou betalen.
Is zwartrijden propageren aanzetten tot een misdrijf?

fuckje | 09-02-06 | 12:34

De-privatiseren en weer onder staatstoezicht stellen.

Werkt in Spanje al jaren en nog steeds meer dan perfect!!

Schone treinen, bijna altijd zitplaats, op tijd, airco, muziek, enz.

En voor een prikkie uiteraard.

Eagle_Eye | 09-02-06 | 12:33

Genoeg reden om de auto weer niet te laten staan in 2006. Asfalteren die bende en het file probleem is definitief opgelost. Treinreizen is zeau 1875! (jaar van de spoorwet)

Freddie | 09-02-06 | 12:30

2066 al, snel!

wesnanda | 09-02-06 | 12:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken