Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Journalisten (v) willen mediaboycot Wilders

rechterhandje100.jpgGelezen op De Nieuwe Reporter, deze uitermate pathetische oproep aan alle Nederlandse hoofdredacteuren om NIET meer over Geert Wilders te schrijven. Bij deze zouden wij alle hoofdredacties van Landelijke Dagbladen, actualiteiten- programma’s en alle opiniebladen en andere mediaredacties willen oproepen geen woord meer over Wilders te schrijven. Het initiatief komt van freelance publicisten Annette Birschel en Jowi Schmitz, twee schatten van mensen, die het goed met de journalistiek voor hebben. Wilders wil geen debat aangaan, en daarom moet hij doodgezwegen worden. Vingers in je oren, en heel hard roepen LALALA. Er niet aan denken dan bestaat het niet, er niet aan denken dan bestaat het niet, er niet aan denken dan bestaat het niet. De hoofdredactie van GeenStijl neemt met klem afstand van deze baarlijke nonsens, bedacht door twee wereldvreemde bezopen bloemetjesjurken, die hun huiswerk niet gedaan hebben. Ongezien de tiefus, tuthola's Birschel en Schmitz. Ga toch koken. Iets met Sauerkraut ofzo. GeenStijl BLIJFT over Geert Wilders schrijven. Gewoon, omdat het kan. We trappen in het kader van de Waanzinnige Wilders Weken af met een quote van Geert zelve: "Na de film ga ik met moslims in gesprek, daarvoor niet."

Reaguursels

Inloggen

Barry van Hommel 19-03-08 @ 09:53
Ik ben wel in voor een ouderwets duel, jouw linkse handje tegen mijn rechtse vuist. Laten we het Keizer Karel plein nemen als ring der gladiatoren.
Hoe hoog is jouw IQ en sukkelgehalte eigenlijk als je gelijk begint te schelden?

Brakke Obama | 19-03-08 | 10:14

Brakke Obama 18-03-08 @ 14:22
Jij en welk leger? Sukkeltje!

Barry van Hommel | 19-03-08 | 09:53

-weggejorist-

phhs | 19-03-08 | 09:25

@repulse 19-03-08 @ 00:06
haha! pwnd!

tipo | 19-03-08 | 00:11

@repulse 18-03-08 @ 23:38
tsja, een - op valse voorwendselen- doorgeladen geweer uploaden op 'denieuwereporter', is moreel gezien blijkbaar geaccepteerder dan in debat gaan, sorry zeggen en weer verder met leven.

tipo | 19-03-08 | 00:10

Ik heb nog een kleine toevoeging gemaakt zal ook wel gedelet worden.
-
In het absurde geval dat een van de betrokken Journalisten alsnog wat onderzoek wil doen.
De notulen van de discusie tussen Dhr wilders en Dhr marijnisen is terug te vinden op parlando.
Handelingen 2007-2008
1-10-2007 nr2,pag 42-77 pag. 19
Het debat waar Dhr wilders op doeld in zijn discusie met Dhr marijnisen is terug te vinden
17-9-2007 nr93 pag.5244-5260 pag. 1-9
-
Verder zou ik willen opmerken dat hoewel de Heer Kat zijn laatste reactie erg duidelijk was het bij lange na niet in contrast stat op welke manier Dhr wilders word benadeeld door journalisten van uw niveau.
Als U Uw gelijk moet halen met leugens en censuur, heeft U dan wel gelijk?

repulse | 19-03-08 | 00:06

Tipo ze hebben zijn commentaar verwijderd, het blijft natuurlijk moeilijk voor mensen, die leugens nodig hebben om hun gelijk te krijgen, om niet terug te grijpen naar het al oude systeem van censuur!

repulse | 18-03-08 | 23:38

Micha de kat schaalt het schandaaltje even op naar Wilders-nivo (luidspreker voluit):
"Het is inmiddels meer dan duidelijk: mensen als Dersjant en Birschel zijn een schande voor ons vak, laffe meelopers in de kudde van politiek-correcte Wilders-bashers die zich niets gelegen laten liggen aan de feiten maar als hyena's proberen nog een reep vlees af te scheuren van een reeds aangeschoten slachtoffer. Ik zie zo'n Dersjant als iemand die wanneer hij ziet dat een groepje mensen op straat een weerloos slachtoffer dat reeds op de grond ligt naar god aan het trappen is, erop af stormt in de hoop ook nog enkele schoppen te kunnen uitdelen alvorens het slachtoffer overlijdt. Elke aanzet tot zelfstandige en autonome oordeelsvorming is bij het type-Dersjant afwezig: wat 'het gezag' ook zegt: hij loopt erachter aan. Als dat is: kill Wilders, dan killt Dersjant Wilders. Hiermee is Dersjant, sorry hoor, de waarheid moet nu eenmaal gezegd worden, in de kern en fascist."
.
Nou, dat wordt weer een slecht humeur als ze dit morgenochtend leest.

tipo | 18-03-08 | 22:17

-weggejorist-

de grote boze wolf | 18-03-08 | 21:57

Goed zo Pritt Stift. Er zit nog een andere bedoeling achter Geerts weigering om allerlei dhimmies en aanverwanten slinkers en gristendhimmie apen te woord te staan. Het is een uitputtingsslag. In die zin heeft Geert sowieso gelijk. Hij laat het moment van discussieren niet door een ander bepalen. Want vermoeiend. Hij kiest het zelf uit. Dan kan hij zich rustig voorbereiden. Want vergeet niet. Het publiek te woord staan kost energie. En die energie moet je niet verkwanselen aan dhimmie en ander mosseltuig. Heel goed, Geert. Voor mij kan je niet stuk. Nog even de film publiceren. Even nog een nachtje goed slapen. En eventueel presenteren. Maar niet teveel discussies. Zijn toch maar zanikers met een tegenagenda. Houd je koers vast Geert.
Ik stem Geert

blaater | 18-03-08 | 21:38

@ tipo 18-03-08 @ 21:20

Je mag ook trots op jezelf zijn, tipo, je doet de laatste tijd opvallend veel goed speurwerk, je uitleg is zeer helder en je zet de zaken heel goed op een rijtje, ik leer er veel van, dank je.
Keep up the good works & words!
Ja, zonder Geenstijl en nog wat andere sites zou het in hoernalistenland hemaal onleefbaar zijn.

wopper | 18-03-08 | 21:35

ikke maakt diepe buiging voor tipo

repulse | 18-03-08 | 21:28

wopper 18-03-08 @ 21:11
thanks, ik is erg trots. Wel erg dat Geenstijl opeens voor media-ethiek moet opkomen. Het zijn barre tijden in journalistenland.

tipo | 18-03-08 | 21:20

@ tipo 18-03-08 @ 21:03/21:04

Huldos voor je speurwerk en je comment. Deze Stasitrut -en zij niet alleen- kan niet zindelijk lezen, luisteren en denken. Vandaar ook dat de media maar wat roepen, vandaar dat GW gelijk heeft niet in lulprogramma's te gaan zitten. Vandaar dat men geen weerwoord heeft, vandaar de hetze en de demonisering. Vandaar de opgeklopte angst

wopper | 18-03-08 | 21:11

Wijffies, we hebben net 10 jaar mediaboycot achter de rug.

dr Rechts | 18-03-08 | 21:09

@Administrator
Dank voor het antwoord.
Dat was dit debat: nl.youtube.com/watch?v=l3IgUOpZ7Qo
Ik hoor het hem nergens zeggen. "Moslims het land uit."
Ik hoor Wilders over de Koran (de ideologie) fulmineren en Marijnissen over moslims (de mensen) spreken. Daar gaat het dus al mis, want een mens is geen ideologie. Maar goed.

Ik hoor Wilders tevens zeggen dat hij "morgen zou tekenen voor een Koran waar alle moorddadige en intolerante Soera's zijn uitgehaald". Ik hoor Wilders tevens zeggen: "als Marijnissen meent wat hij zegt, als hij tegen het in elkaar slaan van homofielen is, dat vrouwen worden vernederd, dat afvalligen worden vermoord en dat overspeligen worden gestenigd, dan moet hij nee zeggen tegen DEZE Koran." (einde citaat) DEZE Koran staat daar. Daarmee bedoelt hij de Koran die volgens hem voor een groot deel vol staat met aansporingen tot wandaden.
Aan de journalist is het nu om uit te leggen, waarom hij de mis-interpretatie van Marijnissen in dat debat prefereert boven het letterlijke citaat van Geert Wilders zelf. Aan de journalist is het nu om uit te leggen, of zij begrijpt waarom Geert Wilders onversneden in de krant wil komen, en niet als racist, xenofoob of anti-semiet, door onjuiste interpretaties als citaten te presenteren. Aan de journalist is het om uit te leggen of zij de dodelijkheid van haar werkzijze voor haar rekening wil nemen, zodra iemand haar verzonnen citaten voor de werkelijke citaten van Wilders aanziet. Ik verwacht een rectificatie of op zijn minst een ander citaat in bovenstaande oproep.

tipo | 18-03-08 | 21:03

ze zijn gewoon op hun pick getrapt, omdat Geert sgeit heeft aan vragende journalisten. moet hij toch weten. waar hebben we t eigenlijk over. er is nog niks op de beeldbuis en nu al beledigd.

jeweetzelf | 18-03-08 | 20:59

@ repulse 18-03-08 @ 20:57

Goed speurwerk!

wopper | 18-03-08 | 20:58

@ redactie Annette Birschel heeft via admin. op de betreffende site een reactie gegeven over de vraag wanneer wilders de uitspraak "moslims het land uit" heeft gedaan
-
Dit was haar reactie:
Administrator
maart 18th, 2008 at 8:01 pm
Desgevraagd laat Annette Birschel aan De Nieuwe Reporter weten:
"Het citaat komt uit een debat in de Tweede Kamer. Wilders had toen een verbod van de koran geëist en gezegd dat moslims die hier willen blijven de koran moesten verscheuren. Dus in feite zei hij: wie hier wil blijven moet zijn geloof opgeven. Dat betekende, zo bevestigde laatst weer zelfs Henk Kamp van de VVD: moslims het land uit."

Is er iemand die haar het verschil kan uitleggen tussen citeren en parafraseren?
Raad voor de Journalistiek mischien?

repulse | 18-03-08 | 20:57

Eens kijken, onze linkse vrienden: Mao, Pol Pot, Stalin, Lenin, de Dwerg van Noord-Korea, de Zoon van de dwerg van Noord-Korea om er maar eens een paar te noemen. Oosterijkse Adolf uit Duitsland, zo links als de nete en daar begon de ellende voor Nederland. Linkse Adolf viel Nederland binnen en kwam ons vertellen wat we moesten denken en doen. Nadat we met behulp van derden dat linkse gajes(door links graag rechts genoemd) kregen we plots een linkse advocate uit Duitsland die dacht dat ze net als haar opa ons kon vertellen wat te doen. Onze rechtsstaat deugd niet en het Koninklijk Huis moeten we afschaffen. Dank u, maar dat bepaal ik als geboren Nederlander zelf wel, en hoef ik niet te horen van een Duitse aanhangster van de Rote Armee Fraktion en de Bader-Meinhoff Gruppe. Denk je na al dat linkse gajes in de kraakbeweging, dierenbeweging, GroenLinks, SP alles gehad te hebben komt er weer eens een linkse Duitse met Hollands vriendinnetje ons vertellen hoe of wat. Opgejoritzt. Zolang jullie Duitsers de Stasi en voormalig Oost Duitse mensenhandelaars en moordenaars onbestraft laten, vooral je maul halten over interne Nederlandse aangelegenheden.

IndeSaharah | 18-03-08 | 20:16

Ah, de vrouwtjes zijn jaloers op alle media-aandacht die Geertje weet te genereren!

dr Rechts | 18-03-08 | 20:03

@ GangstAllochtoontje 18-03-08 @ 19:51

Welke studie, manneke, en doe je capslock even uit

wopper | 18-03-08 | 19:54

-weggejorist-

GangstAllochtoontje | 18-03-08 | 19:53

-weggejorist en opgerot-

GangstAllochtoontje | 18-03-08 | 19:51

Anette Birschel over haar rol als journalist:
'wij bepalen wat mensen bezighoudt'. LETTERLIJK.

Absoluut fout mens!

waskuip-admiraal | 18-03-08 | 19:50

Sinar 18-03-08 @ 14:10

Zo is het en niet anders. Maar links vindt showprocessen ook altijd beter dan geen proces. Hekel hebben aan de CIA maar de Russen die in een schijnproces ter dood zijn veroordeeld, of de Goelag, is nooit enige bron van verontwaardiging geweest. Geert afbranden door oneerlijke discussies, nl. met partijdige discussieleiders en een minderheid tegen een meerderheid, is precies wat links graag ziet. Het is hetzelfde als de beer zonder tanden tegen de honden in de door links zo geadoreerde moslimlanden zoals Afghanistan. Het zijn zulke fijne sociale mensen, die linkse mensen. * gaat even maagzuur bestrijden *

NoMinister | 18-03-08 | 19:00

een boek waarin vrouwen word opgeroepen vrouwen te tuchtigen? moet natuurlijk zijn:" een boek waarin word opgeroepen vrouwen te tuchtigen"

repulse | 18-03-08 | 18:38

megageek 18-03-08 @ 17:39
Een boek met een mening nee idd die mage je niet verbieden, een boek waarin word opgeroepen tot haat tegens bepaalde bevolkingsgroepen? een boek waarin vrouwen word opgeroepen vrouwen te tuchtigen?
een boek waarin word opgeroepen homo's van een berg te gooien alleen omdat zij homo zijn?
Sorry maar als gw dat soort taal zou uiten zou ik de eerste zijn die zou eisen dat hij word aangeklaagd en opgesloten

repulse | 18-03-08 | 18:37

Boeken moet je niet kunnen verbieden. Dat valt net zo goed onder vrijheid van meningsuiting...

megageek | 18-03-08 | 17:39

megageek 18-03-08 @ 17:27

Daar geef ik je helemaal gelijk in, ik doel ook niet op de Wilder's film, maar meer op maatregelen als bijvoorbeeld het verbieden van de Koran.

KevinVDB | 18-03-08 | 17:35

Blijkbaar heb je een kristallen bol waarin je kijkt, want niemand, maar dan ook helemaal niemand weet wat de uiteindelijke gevolgen kunnen zijn, en mensen die dat wel kunnen zijn helderzienden. Wat ik eng en het gevaarlijkst vind is het feit dat die man zo nadrukkelijk het zwijgen moet worden opgelegd. Daarmee zeg je keihard dat we niet meer vrij onze mening mogen uiten. Daarmee zeg je ook dat we ons tegenwoordig laten regeren door angst voor een stel mensen die keihard lopen te roepen over iets waar ze helemaal nog niks van weten... Sterker nog... Waar WIJ ook helemaal niks over weten. Hoe kun je dan praten over gevolgen hierover?

megageek | 18-03-08 | 17:27

megageek 18-03-08 @ 17:10

Minder discussie voeren? Wilders roept maar raak zonder problemen van verschillende kanten te zien en de gevolgen daarvan in te schatten. De "oplossingen" die rechts momenteel denkt te hebben zijn geen oplossingen, maar vergroten uiteindelijk de problemen.

KevinVDB | 18-03-08 | 17:17

Omdat schijnt dat elke PvdA aanhanger bang is om beestjes bij de naam te noemen... Hoewel dat "natuurlijk" voor jouw niet opgaat is dat over het algemeen wel de tendens bij jullie draaikont-aanhangers... Misschien wordt het tijd om wat minder discussie te gaan voeren en problemen eens een keer op te lossen. Maar dat schijnt wat moeilijk te zijn in linkse contreien.

Als je je oogleden eens omhoog trekt zie je dat hier zeer zeker word gediscussieerd, maar dat kop in het zand steken niet gewaardeerd word. Die songtekst vind ik btw wel toepasselijk bij de PvdA...

megageek | 18-03-08 | 17:10

KevinVDB 18-03-08 @ 17:00
Hoe kom je er bij dat die post aan jou gericht is? Hij is voor Annette Birschel en Jowi Schmitz.
De post van 16.51 echter is wel voor jou.

de honden blaffen... | 18-03-08 | 17:07

de honden blaffen... 18-03-08 @ 16:45

Uiterst toepasselijk?

Ik ben hier juist degene die om zich heen kijkt, de mening van rechts aan wil horen en iets wil zeggen door de discussie aan wil gaan. Jullie schijnbaar niet, en dan kom je aanzetten met een zielige songtekst die totaal niet voor mij opgaat.

Je maakt jezelf op deze manier enigzins belachelijk...

KevinVDB | 18-03-08 | 17:00

KevinVDB 18-03-08 @ 15:23
"PVDA aanhanger, dus ik kom nog niet in de buurt van een rascist.
Dat is nog helemaal niet zo vanzelfsprekend: www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland...

de honden blaffen... | 18-03-08 | 16:51

Hier heeft Bram Vermeulen een uiterst toepasselijk lied over geschreven:
Als ik niet kijk
Heb ik het niet gezien
Heb ik het niet gezien
Wist ik er niets van
Kunnen ze mij niets maken
Dus ik kijk niet

Als ik niet praat
Heb ik het niet gezegd
Heb ik het niet gezegd
Wist ik er niets van
Kunnen ze mij niets maken
Dus ik praat niet

Politiek, politiek
Ik ben er niet, ik ken ze niet
Politiek, politiek
Ik kijk niet en ik zeg niets

Als ik niet lees
Weet ik het niet
Weet ik het niet
Wist ik er niets van
Kunnen ze mij niets maken
Dus ik lees niets

Politiek, politiek
Ik ben er niet, ik ken ze niet
Politiek, politiek
Ik kijk niet en ik zeg niets

Ik kijk niet en ik zeg niets
Ik praat niet en ik zeg niets

Als ik niet luister
Hoor ik het niet
Hoor ik het niet
Wist ik er niets van
Kunnen ze mij niets maken
Dus ik luister niet

Politiek, politiek
Ik ben er niet, ik ken ze niet
Politiek, politiek
Ik kijk niet en ik zeg niets

Politiek, politiek
Ik ben er niet, ik ken ze niet
Politiek, politiek
Ik kijk niet en ik zeg niets

Ik praat niet en ik zeg niets
Ik luister niet en ik hoor niets

(c) Bram Vermeulen

de honden blaffen... | 18-03-08 | 16:45

Moi2 18-03-08 @ 16:12

Ik geef ALLEEN MAAR argumenten. Dus je reactie zegt meer iets over je eigen intilligentie. En ben eens blij dat er eindelijk eens iemand met een andere mening geenstijl bezoekt. Anders ontaard deze weblog in alleen maar rechts papegaai-gedrag i.p.v. dat er discussie wordt gevoerd.

Misschien is het voor jullie "geenstijl fanatics" beter om deze website om te dopen tot een Wilders fanpage, waarbij geen ruimte is voor openlijke dicusssie.

KevinVDB | 18-03-08 | 16:34

Moeha, twee gestaalde stalinisten roepen op tot een mediaboycot.. het moet niet gekker worden in dit pathetische achterlijke land waar het terreuralarm rood in eerste instantie niet is ingesteld door de situaasie rond Fitna maar doodordinair vanwege de opgepakte Paak, lid van de Europese Al Qudts cel die aanslagen beraamde en beraamt in Europa

wopper | 18-03-08 | 16:23

Blijkbaar hebben de dames en heren, "wij vinden onszelf zeer weldenkend en uitermate intelligent want we zijn immers links en weten daarom alles beter" geen argumenten meer ?

Moi2 | 18-03-08 | 16:12

Brakke Obama 18-03-08 @ 15:28

Waarom is het zo gek dat je een als aanhanger van de PVDA een website als geenstijl bezoekt. Is dat verboden? Dit geeft precies aan hoe veel rechtse mensen zoals jij denken....
Ik bezoek een rechts-georienteerde website als geenstijl om problemen van een andere kant te bekijken, om te zien wat er in de wereld speelt, en te zien wat dit te weeg brengt. Dit is iets wat jij meer zou moeten doen, en geen oogkleppen opzetten en jezelf afsluiten van andere standpunten of een andere denkwijze.

Daarnaast heb ik in mijn opmerking over gangsta-allochtoontje een rechtvaardige mening gegeven. Zulke allochtonen crimineeltjes horen niet in Nederland thuis. Hier zijn we het samen over eens. Je vergelijkt mij met een allochtone crimineel puur vanwege het feit dat ik een linkse partij aanhang, terwijl we op dit punt dezelfde mening hebben. Beetje jammer.

KevinVDB | 18-03-08 | 15:55

Als wij nu eens geen kranten meer kopen, geen journaal meer kijken.
Weg reclame geld, weg loon, weg journalist.

NIEUWS is NIEUWS, ik volg GS wel.

eed | 18-03-08 | 15:31

@Prick Stift
nonsens = nonsense
dus, eigen taal eerst a.u.b, meneer wereldburger.

undutchable | 18-03-08 | 15:29

Ik schrijf (over wilders) dus ik blijf!

(BTW!) kan me goed voorstellen dat vriend Geert zich de laatste weken kapot lacht. Hij is degene die iedereen momenteel SCHAAK heeft staan; en kijk hoe het kruipt. Dit is weer zo'n geweldig voorbeeld. Twee kruipende angstige zich joernalist noemende poepchineesjes in gebreide onderbroek, die een volwassen discussie niet eens AAN durven te gaan. Kortom prachtig. wordt vervolgd...

VonHierbisGinder | 18-03-08 | 15:29

@KevinVDB
PvdA-aanhanger, en le leest GS? Je bent al net zo zeldzaam als allochtone reaguurders zoals dat gangsterkind.

Brakke Obama | 18-03-08 | 15:28

Ah de VMBO-scholen zijn weer vrij, welkom GangstahAllochtoontje. Inderdaad ik ben jaloers op je bontkraag en gouden ketting, maar vooral op je scooter. Als je straks na vele dubbele jaren vmbo klaar bent met school, dan zal mijn jaloezie helemaal hoogtij vieren als ik met mijn zelf betaalde auto langs je villa met schotelantenne rijd, als ik daar dan nog mag rijden. Zal vast wat extra belastinggeld opzij houden voor je parasietenfamilie en jouw gevangeniswelzijn.

Brakke Obama | 18-03-08 | 15:25

GangstAllochtoontje 18-03-08 @ 15:14

Als je jezelf wilt mengen in een discussie, kom dan met argumenten en roep geen onzin.

Ik ben anti-wilders. PVDA aanhanger, dus ik kom nog niet in de buurt van een rascist. Maar als je werkelijk het crimineeltje bent dat je nickname doet vermoeden verdien jij je plekje in dit land niet. Laten we het daar over eens zijn!

KevinVDB | 18-03-08 | 15:23

De Grappen van Geert: "Na de film ga ik met moslims in gesprek, daarvoor niet."
Ja, als ik een serieus gesprek met iemand wil aangaan pis ik ook altijd eerst even op zijn schoenen en geef hem een klets op de wang, en dan gaan we praten.

Zeurders | 18-03-08 | 15:21

@ GangstAllochtoontje 18-03-08 @ 15:14

Een puur uit nieuwsgierigheid; waar ben ik dan precies jaloers op?

kolonel klootoog | 18-03-08 | 15:17

-weggejorist-

GangstAllochtoontje | 18-03-08 | 15:14

@ kolonel klootoog 18-03-08 @ 14:29
Is dat een tegen-argument, denken dat het moeilijk regeren met hem zou zijn? Vind het een hele goeie. bedankt.

me,myself and IK | 18-03-08 | 15:06

Ik vind een boycot onnodig, dat zou een verlies zijn voor de democratie die we zijn.

Anderzijds is het wel ontzettend zwak van Wilders om nu niet in debat te gaan. Hij veroorzaakt een hoop comotie, maar wil er niet over praten...

Dan hoor je wat mij betreft niet in de politiek thuis.

KevinVDB | 18-03-08 | 15:04

okey allemaal bek houden tot die film op dumpert is gedumpt!

Haas82 | 18-03-08 | 15:03

De Islam is op dezelfde manier het geloof van de vrede als dat het derde rijk was, zodra de hele wereld onderworpen is, is er vrede

repulse | 18-03-08 | 14:56

@ hoernalisten

Sterf? Alstublieft dan?

Nietvoordekat | 18-03-08 | 14:52

Ik wil maar al te graag dat die lamlul dood wordt verzwegen. Als ik dan dit www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland... weer zie, jemig hebben jullie zelf wel enig besef van wat al die nieuwsruimte kost? Een boycot is mij welkom, ik word strontziek van al die berichtgeving.

* | 18-03-08 | 14:51

bij deze roep ik iedereen op om vanaf nu de linkse media te negeren en geen linkse kranten meer te lezen.

scheelt een hoop indoctrinatie.
De sfeer zal er snel beter op worden...

Sjakie Snel | 18-03-08 | 14:51

repulse 18-03-08 @ 14:37

1 - je haalt dingen door elkaar: racisme is geen fascisme.
2- je moet toch beter lezen
3- De koran is niet fascistisch (een heuse godwin van Wilders), in het boek staan wel gewelddadige en anderszins zeer onwenselijke passages: Fascisme is een moderne, Europese politieke stroming.De uitleg van de Koran door clubs als de moslimbroederschap lijkt er iets meer op, die is ook modern in in bepaalde opzichten, is tegen de indivduele vrijheid gericht net zoals het fascisme. Dan nog is fascisme geen al te beste vergelijking.

Maaier | 18-03-08 | 14:50

Ik schrijf (over wilders) dus ik blijf!

(BTW!) kan me goed voorstellen dat vriend Geert zich de laatste weken kapot lacht. Hij is degene die iedereen momenteel SCHAAK heeft staan; en kijk hoe het kruipt. Dit is weer zo'n geweldig voorbeeld. Twee kruipende angstige zich joernalist noemende poepchineesjes in gebreide onderbroek, die een volwassen discussie niet eens AAN durven te gaan. Kortom prachtig. wordt vervolgd...

VonHierbisGinder | 18-03-08 | 14:37

@ alle links georienteerden,

Van al de mensen die tegen wilders zijn heb ik nog nooit een keer een antwoord gehoord/gelezen wat ook maar enigzins zijn stelling dat de islam een fascistiche racistische ideologie/geloofsovertuiging is
Niemand die inhoudelijk iets op deze stelling heeft aantemerken?
Niemand die wil volblijven houden dat gw degene is die de discusie onduidelijk maakt en niet ingaat in het debat, na de filmpjes die ik heb gelinkt?

repulse | 18-03-08 | 14:37

@ Barry van Hommel.
Een klein voorzetje voor je eigen onderzoek.
Het Stimuleringsfonds voor de Pers (tot 1989 gesteund door OCW), voor meer info onder meer www.bedrijfsfondspers.nl/emc.asp?pageI... en www.bedrijfsfondspers.nl/emc.asp?pageI...)
De Stichting Democratie en Media (PCM: ontvangt onder meer vele miljoenen aan overheidsadvertenties).
De Universiteit van Amsterdam, o.a. ondersteuning in de administratieve en logistieke sfeer (ministerie van OCW).

Peter Siebelt | 18-03-08 | 14:37

@ me,myself and IK 18-03-08 @ 14:17

Een paar geluiden tijdens die discussie waren dat het moeilijk regeren zou zijn met Wilders omdat hij veel riep maar nauwelijks oplossingen had, zich exclusief met een probleem in de maatschappij bezig hield en dat ze geen heel zagen in regeren met Geert Wilders.

kolonel klootoog | 18-03-08 | 14:29

Barry van Hommel 18-03-08 @ 14:22
geen interesse om op de filmpjes te reageren barry?

repulse | 18-03-08 | 14:28

J.B. van Heutsz 18-03-08 @ 14:11
Niet in de minste mate. Ik ben alleen bang dat het gemiddelde IQ van mijn regio toch een stuk lager is dan gedacht. Tenzij Brakke zelf ook lekker aan de andere kant van de grens blijft.

Barry van Hommel | 18-03-08 | 14:22

@Barry van Hommel
Jij mag blijven, jou duw ik wel van de (Nijmeeegse)Waalbrug, er is immers plek genoeg in de multi-culti Noordzee!

@"publicisten" van mijn klote
Waarom gebruiken jullie een ENGELS 'citaat' van Voltaire "Qui plume a, guerre a". Vertaal het gewoon naar het Nederlands. En door een oproep te doen om niet over Wilders te berichten, bericht je er toch zelf weer over, en zorg je voor nog meer berichten. Einde bericht.

Brakke Obama | 18-03-08 | 14:22

kolonel klootoog 18-03-08 @ 13:43: "Ik zou ook liever zien dat GW in debat gaat met zijn tegenstanders, maar ik heb de vrees dat GW zich in een debat zal bedienen van zijn favoriete instrumenten: iets roepen, het blijven roepen en de calimero uithangen, zoals hij dat zo goed kan. Het gesprekje met de lijsttrekkers na de laatste verkiezingen maakt dat meer dan duidelijk. Na dat aan alle lijsttrekkers was gevraagd of ze met Geert Wilders wouden regeren en niemand daarop een positief antwoord wou geven begon hij te piepen over een Cordon Sanitaire, waarop hem door Mark Rutte (nota bene!) de oren werd gewassen."
..
Met welke argumenten komen de politieke tegenstanders van Wilders dan precies? kan je dat even laten weten? Ik heb er nog nooit één gehoord en ben er zo benieuwd naar.

me,myself and IK | 18-03-08 | 14:17

@nik1718 18-03-08 @ 14:14
Links+Gristenhonden=Een zeer bijzondere cocktail!

J.B. van Heutsz | 18-03-08 | 14:15

Vingers in je oren, en heel hard roepen HAHAHA.
Alles is al gezegd?

schijtknijter | 18-03-08 | 14:14

dat mag je niet zeggen,dat mag je niet schrijven,dat mag je niet uitzenden,dat mag je niet bekritiseren,dat mag je niet denken...... in welke bananenrepubliek zitten we hier eigenlijk?zet je aan het denken toch!

nik1718 | 18-03-08 | 14:14

@Barry van Hommel 18-03-08 @ 14:08
Zeker ook bang dat je door Brakke ook bij Nijmegen-Kleef het land wordt uitgezet?

J.B. van Heutsz | 18-03-08 | 14:11

Het heeft voor Geert geen nut om in discussie te gaan. Zoals al te zien was bij P&W worden discussies die teveel de kant op gaan dat rechts gelijk heeft abrupt afgekapt om naar een ander onderwerp toe te gaan.
Geert maakt gewoon geen kans op een eerlijke discussie. Het beste is dan om er niet aan te beginnen.

Sinar | 18-03-08 | 14:10

Journalisten denken dat ze iets biezonders zijn maar in mijn ogen gewoon opruiers en waslappen

gerrit5042 | 18-03-08 | 14:10

het enige recht van de vrouw is het aanrecht!

walnoot_B.V. | 18-03-08 | 14:09

Als Wilders gevaarlijk is omdat mensen zijn film zien en elkaar afmaken, moet je die redenering dan niet doorzetten? zijn dan niet de mensen gevaarlijk die Wilders zo hebben geergerd dat hij die film wil maken?

reagurotron | 18-03-08 | 14:08

Brakke Obama 18-03-08 @ 14:04
Beangstigend dat klooio's zoals jij bij mij in de buurt wonen....

Barry van Hommel | 18-03-08 | 14:08

Barry van Hommel 18-03-08 @ 13:59
nl.youtube.com/watch?v=HbZIRVc49nQ&...
Ook hier alleen de manier waarop hij zijn boodschap verteld
nl.youtube.com/watch?v=3LcLKdPg0_M&...
Let vooral op het 2de filmpje wilders heeft het over de islam jp begint over moslims als persoon, wie vertroubeld hier het debat?
Wie eindigd met de woorden "ik geloof dat ik op deze woorden maar niet in zal gaan"

repulse | 18-03-08 | 14:08

Ach ach ach, de dhimmi's weten niet meer hoe ze het hebben. Het lukt maar niet om Wilders weerwoord te geven, hè, dus leggen we een cordonnetje om hem heen. Het feit dat Wilders niet met anderen in debat gaat, moet het juist makkelijker maken om 'm onderuit te halen... toch?!

Murdockyoufool | 18-03-08 | 14:06

@Brakke Obama 18-03-08 @ 14:04
Ik ben bang voor de Duitsers, als je hen met onze problemen opzadelt ;)

J.B. van Heutsz | 18-03-08 | 14:06

Anneke van Ammelrooy in haar eigen Iraakse krant 'NewsAbaH':
"Of course, some muslims have already taken action. Wilders received an email, according to the Washington Post, with a link to a website, asking for Wilders' beheading, among the sound of a rattling Kalashnikov. Such Muslims are acting in the same way as Wilders: as a self-appointed Inquisition. I personally hate terrorists as executioners, as self-appointed judges, even against dirty Wilders.
The state and society of Holland have enough means to block Wilders from doing real harm, and I personally will use these, because I think this man could become a new Hitler." www.newsabah.com/look/enarticle.tpl?Id...
.
Wil ze dat de Fitna postuum wordt uitgezonden, door deze impliciete ronseling van een hitman in Irak?

tipo | 18-03-08 | 14:06

Ik ben van plan een filmpje te maken waarbij ik een Marokkaan zo hard onder zijn gat schop, dat ie hier letterlijk de grens over vliegt (Nijmegen-Kleef). Het zal ongeveer 2 minuten duren, maar ik ben nog aan het monteren. Verwachte premiere half december. Enige paniek?

Brakke Obama | 18-03-08 | 14:04

@ Zeven 18-03-08 @ 13:43
heel poetisch, het zwijgen opgelegd door van der G die ook zwijgt...
... nu had Fortijn inhoud en dat mis ik bij Wilders, maar linkse intellectuelen reageren net zo krampachtig pavlov: zeuren over de vorm en reageren met godwinnetjes. Wildes bashed Moslims, moslims roepen jihad. Pfff.. zo vermoeiend geleuter. De Islam is een achterlijke cultuur, maar Moslims hebben het recht achterlijk te zijn. Het probleem is dat er teveel geknuffelt en niet opgetreden wordt. Geen baan omdat je de taal niet spreekt, burkha draagt of 5x per dag wil bidden, prima, geen uitkering. Criminele bondkraagjes, oppakken en in de bajes flikkeren. Dochtertje besnijden, kindjes uit huis plaatsen. Eerwraak, pa in de bajes, zoontje in hulpverlening. De middelen zijn er, ze worden alleen niet gebruikt.

Fimbulvetr | 18-03-08 | 14:02

Peter Siebelt 18-03-08 @ 13:56
Vertel mij eens waar zij hun subsidie vandaan krijgen dan....

Barry van Hommel | 18-03-08 | 14:00

repulse 18-03-08 @ 13:54
Op het moment dat andere parlementariërs met Wilders de discussie willen aangaan geeft hij zelden tot nooit thuis. Hij verklaart simpelweg iedereen die het niet met hem eens is voor gek. Dat is niet debatteren, dat is schelden, en dat hoort niet thuis in de 2de kamer.

Barry van Hommel | 18-03-08 | 13:59

Ik vind Geert Wilders een gevaarlijk man. Maar één ding snap ik niet van het hele kabinet en andere mensen dat er al een oordeel klaar ligt over de film van Wilders voordat iemand iets van de inhoud van de film kent.
Ik vind het wel eng dat doordat nog niemand de film kent Islamitische landen waarvan ik besef dat niet alle moslims of gelovige van de Islam (Koran), dat degene die kwaad spreken over Wilders zijn film. Nu alle burgers in ons land dreigen met terreur-aanslagen of nog erger. Ik vind het heel eng worden in heel de wereld want iedereen heeft wel een mening en niemand mag die mening geven in feite als het aan onze tegenstanders ligt die dreigementen naar ons ge-uit hebben. Maar ik wil niet mee doen en bang worden daarvoor
ikzelf zou de film van Wilders wel willen zien omdat iedereen recht heeft op vrijheid van meningsuiting.

Ypsie | 18-03-08 | 13:57

Ach, Der Nieuwe Reporter, een van de vele gesubsidieerde instrumentjes van der linken gedankenpolizei.

Het zou de PVV sieren indien ze over de hoeveelheid subsidies aan dit vage instituut eens Kamervragen gingen stellen.

Peter Siebelt | 18-03-08 | 13:56

@Kolonel Klootoog:
Dito. Helemaal mee eens. Niets aan toevoegen,

MrDeke | 18-03-08 | 13:56

Barry van Hommel 18-03-08 @ 13:33
Wilders wil wel het debat aangaan, het debat over de problemen die hij aan de kaak stelt, dat is het debat wat hij wil!
Niet het debat over of hij zijn mening mag uiten, niet of zijn bewoordingen te hard zijn ja of nee.
Dat zijn onzinnige discusie's die gewoon rond uit zonde van de tijd en energie zijn.
Van al de mensen die tegen wilders zijn heb ik nog nooit een keer een antwoord gehoord/gelezen wat ook maar enigzins zijn stelling dat de islam een fascistiche racistische ideologie/geloofsovertuiging is
Geloof mij ik zou graag horen dat hij het verkeerd heeft, dat ik niet bang hoef te zijn dat mijn zoon van 6 jaar oud later homo is en zijn leven in angst in nederland moet leven. Omdat mensen nu, hier, niet over mogenlijke problemen willen praten, maar alleen over de manier waarop dit debat word aangezwengeld door gw

repulse | 18-03-08 | 13:54

Flikker toch om slinkse media, onderzoeksjournalisten lijken schaars en die er zijn vooral bang voor hun hachje/opdrachtgever en ontbreekt er waarschijnlijk voldoende markt voor echte kwaliteit/onafhankelijke verslageving
Verder kost onderzoeksjournalistiek meer geld dan een stukkie uit de losse pols en daar zitten de media en hun loonslaafjes niet op te wachten.

J,vd sloot | 18-03-08 | 13:46

@ Fimbulvetr 18-03-08 @ 13:39

Pim is doodgeschoten, volgens mij.

Zeven | 18-03-08 | 13:43

Knuckle Sandwich 18-03-08 @ 13:37
"Sinds Fortuyn er geen politicus is die meer het debat heeft gezocht en gevoerd dan Wilders en nog steeds wachten we op de eerste valide tegenargumenten (schelden en bedreigen telt niet)."

Nough said inderdaad !

.
Trouwens wat een schande die hourrnalisten, heel gevaarlijk en dom!

Creaguurder | 18-03-08 | 13:43

"To hold a pen is to be at war."

Gelukkig strooien beide dames heerlijk met kwootjes in het stukje en lijken ze voorbij te gaan aan het feit dat GW al jaren met een redelijk effectieve guerrilla bezig is. Iets wat ze hier ook al aangeven:

"Hij zegt niet ‘Moslims het land uit’ om vervolgens het gesprek met ons aan te gaan, hij zegt ‘Moslims het land uit’ en rent hard weg."

Ik zou ook liever zien dat GW in debat gaat met zijn tegenstanders, maar ik heb de vrees dat GW zich in een debat zal bedienen van zijn favoriete instrumenten: iets roepen, het blijven roepen en de calimero uithangen, zoals hij dat zo goed kan. Het gesprekje met de lijsttrekkers na de laatste verkiezingen maakt dat meer dan duidelijk. Na dat aan alle lijsttrekkers was gevraagd of ze met Geert Wilders wouden regeren en niemand daarop een positief antwoord wou geven begon hij te piepen over een Cordon Sanitaire, waarop hem door Mark Rutte (nota bene!) de oren werd gewassen. Bovendien kan je van Geert Wilders ook niet verwachten dat hij het debat aangaat, net zoals dat je van een kudde hooligans doorgaans ook geen poëtische hoogstandjes hoeft te verwachten.

kolonel klootoog | 18-03-08 | 13:43

"Of, zoals Evelyn Beatrice Hall het stelde (hoewel de uitspraak wordt toegeschreven aan Voltaire, die het er overigens mee eens was)
‘I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.’"

Leuk zo'n erudiete kwoot in je slappe oproep, alleen staat het zo knullig als je er zelf de ironie niet van inziet...

padjakker deluxe | 18-03-08 | 13:41

Vanavond voor het eerst geen Wilders bij Pauw en Witteman?

CoffeePatch | 18-03-08 | 13:40

@ Atlantis-95 18-03-08 @ 13:22, volgens mij is Pim dood...

Fimbulvetr | 18-03-08 | 13:39

Mooie hetse maakt die Wildebras toch he.

Leuk gedaan hoor krullebol van me,....

D3fix | 18-03-08 | 13:39

-weggejorist-

Bloodzone | 18-03-08 | 13:39

Boycotten is zeau 2007

man on the edge | 18-03-08 | 13:38

@Pieter Bas 18-03-08 @ 13:36
Ieder volk krijgt haar volksvertegenwoordigers zo bekrompen als zij zelf is...

zeaumaar_iemand | 18-03-08 | 13:37

Telkens als je denkt dat die anti-Wilders freaks het niet bonter kunnen maken, doen ze precies dat. Wat dat betreft zijn het net moslims.
Sinds Fortuyn er geen politicus is die meer het debat heeft gezocht en gevoerd dan Wilders en nog steeds wachten we op de eerste valide tegenargumenten (schelden en bedreigen telt niet).

Knuckle Sandwich | 18-03-08 | 13:37

Laat mensen zelf bepalen wat ze lezen en willen weten... ondanks dat ik die film helemaal niet interessant vind.
Kan overigens ook wel raden hoe die debatten gaan verlopen:

Wild.: Islam = haat
---
Mosl.: We zijn eigenlijk heel lief. Maar u beledigt ons en dan worden sommigen van ons boos en dan is het uw schuld.
Links: Bereikt u zo niet het tegenovergestelde van wat u wilt bereiken?

Maar ik hoop dat er op TV nog eens een grote geloofsinhoudelijke discussie gaat plaatsvinden! Waarin de moslims(evt. gristenen) flink gepwnd worden.

jeanmondo | 18-03-08 | 13:36

Ieder volk krijgt de journalisten die het verdiend heeft?

Pieter Bas | 18-03-08 | 13:36

Wilders gaat wel het debat aan, maar alleen op zijn werkplek, de tweede kamer!
Dat hij met anderen geen debat aan gaat is begrijpelijk, die kunnen toch niet buiten hun eigen tunneltje kijken.

me,myself and IK | 18-03-08 | 13:35

@ van dal 18-03-08 @ 12:46
.. Beetje laat meinerseits..
Stimmt, Teveel met Ossie's gepraat vrees ik..
Do wist idd waar de remise ende koppeling lag.. Mea Culpa

RickH | 18-03-08 | 13:34

@Lying Dutchman 18-03-08 @ 13:21
Gevaarlijk om zo te gokken, lijkt me..

fun-lovin-criminal | 18-03-08 | 13:34

Ik vind dat ze gewoon gelijk hebben. Wilders is laf, durft de discussie niet aan te gaan. Vrijheid van meningsuiting leeft bij het kunnen beargumenteren en verdedigen van je standpunten in een debatvorm.

Barry van Hommel | 18-03-08 | 13:33

Atlantis-95 18-03-08 @ 13:22

Volgens mij is Pimmetje anders het ultime stilzwijgen wel opgelegd.

Lachende mandarijn | 18-03-08 | 13:33

jounalisten nu ook moslimhoeren ???

bentheman | 18-03-08 | 13:33

@reagurotron 18-03-08 @ 13:27

Trust me, jij hoeft je dan niet te verkleden.

Lying Dutchman | 18-03-08 | 13:28

@Aktivist 18-03-08 @ 12:30 "Wij blijven voor echt nieuws toch op GS kijken..."
-
*grinnikt*

Dikr | 18-03-08 | 13:27

@VanFrikschoten 18-03-08 @ 13:25

Ja, en een neqschot een "kanskaart"

Lying Dutchman | 18-03-08 | 13:27

Ik heb zin om me als Mongool te verkleden, en dan elke keer als iemand suggereert dat Genghis Khan mensen heeft vermoord roep ik "Je polariseert en veroorzaakt etnische spanningen, kijk maar", en dan rij ik snel langs hem op een paard en schiet ik hem vol met pijlen.

reagurotron | 18-03-08 | 13:27

Heeft Teen eigenlijk nog geneuqt?

kolonel klootoog | 18-03-08 | 13:26

@Lying Dutchman 18-03-08 @ 13:21
In dat kader zou ik het plan willen voordragen om Schiphol te hernoemen tot "Af"...

VanFrikschoten | 18-03-08 | 13:25

The attempt to silence a man is the greatest honour you can bestow on him. It means that you recognise his superiority to yourself. - Joseph Sobran

Jan-Joost Boezeroen | 18-03-08 | 13:24

en naar zijn bevijliging gaat mijn belasting centjes

AntiCookies 18-03-08 @ 12:36

.
Belastingcentjes is één woord. De rest zien we wel door de vingers, gezien jouw statement.

OoO | 18-03-08 | 13:23

LibertasSimplex 18-03-08 @ 13:17
En de rest zou geschiedenis worden. Stukje slapstick eigenlijk, alleen het eind is kut.

LibertasSimplex | 18-03-08 | 13:23

Doodgezwijgen wilden ze Pimmetje ook, maar dat werkte niet zo goed...

Atlantis-95 | 18-03-08 | 13:22

Voorstel tot nieuwe wet:

Bij asielaanvraag moet de desbetreffende asielaanvrager een dobbelsteen gooien. 1 t/m 5 is direct het land verlaten. Bij 6 mag je nog een keer gooien.

Lying Dutchman | 18-03-08 | 13:21

Wilders roept poep, links roept bah, de media buitelt er over heen. Het is zo Pavlov allemaal...

... kunnen we het nu over belangrijke dingen hebben? De economie, tieten, whatever....

Fimbulvetr | 18-03-08 | 13:21

Collega Wilders hoeft zich niet te verantwoorden tegenover de moslims en linksmensen voor een filmpje dat nog uit moet komen. We hebben Godzijdank nog geen groen-rode Kulturkammer in Nederland.

Excellentie Verdonk | 18-03-08 | 13:19

spreken ies zilver, zwijgen ies goud... toch?

ed.. | 18-03-08 | 13:17

van dal 18-03-08 @ 13:11
Waarna hij zich gedwongen voelt om dan maar a la minute een film in elkaar te flansen. In de haast vergeten dat eigenlijk grappig bedoelde stukje over het nucleair bombarderen van Iran eruit te cutten. En zo ermee op het internet.

LibertasSimplex | 18-03-08 | 13:17

Wilders krijgt bovenmatig veel aandacht, zeker van Geenstijl, maar oproepen tot een verbod? Onzin. Wilders loopt nu al constant onterecht zielig te doen dat ie geboycot wordt. Dáár moet je m op aanpakken, niet boycotten. Dat is onzin en dat moet zo blijven.

Maaier | 18-03-08 | 13:16

Wilders: Alle moskeen zouden wat mij betreft dicht moeten
Imam: Jai doot moet
W: Alle islamitische scholen dicht
I: Jai doot moet
W: Koran verbieden
I: Jai doot moet

kwetal | 18-03-08 | 13:14

Veel journalisten zijn vervelende linksmensen, waar je het stof vanaf moet slaan. Hun kleding vertelt ons hoe het modebeeld in 1998 was. Ze zijn vaak opvallend lelijk.

Lying Dutchman | 18-03-08 | 13:13

Niet voor Jan 18-03-08 @ 13:08
Het bewijs dat het beide kan is al geleverd.

sockpuppet | 18-03-08 | 13:12

Niet voor Jan 18-03-08 @ 13:08 de hele hoax over dat gezegd hebben van die kutfilm is hem gigantisch uit de klauw gelopen.... het begint met: "mwah, misschien maak ik er wel een film over".... bij de toehoorders is die film er dan meteen... wilders ziet het effect en speelt er nog wat mee, waarna de zaak gierend uit de klauwen loopt.... en hij eigenlijk wat moeite heeft met zeggen dat het maar een grapje was.

van dal | 18-03-08 | 13:11

jamesHuntlive ga jij maar naar Afganistan ... graag ,loezer!!!!!!!!!!!!!!

de pastoor | 18-03-08 | 13:11

Bespeur ik hier symptomen van drie generaties ongeremde dhimmi-inteelt? *pleit voor onafhankelijk onderzoek*

Wilder Wein | 18-03-08 | 13:11

@ Niet voor Jan 18-03-08 @ 13:08

Als je dat over Kermit de Kikker had gezegd in plaats van over Wilders zou iedereen je voor gek verklaren.

reagurotron | 18-03-08 | 13:11

Waarom moet nou weer heel de media links zijn? Wilders heeft t gewoon goed voor me kaar.. Heel half-labiel nederland tegen hem

Bouwvakkert | 18-03-08 | 13:08

Maar kun je de premisse dan ontkennen, lieve Pritt - namelijk dat Geert met niemand praat ? Dat doet 'ie namelijk ook niet. En op gegeven moment wordt dan alles speculatie. Bovendien is het baarlijk slecht voor een volksvertegenwoordiger dat 'ie met niemand praat. En dan heb ik 't niet eens alleen over die kut-film van 'm; ik bedoel: meneer zegt achtereenvolgens: we moeten met scherp gaan schieten op groepen ongewapende relschoppers, Iran bombarderen, en administratieve detentie in kampen in Drenthe gaan uitvoeren. Wordt 'm gevraagd: 'meen je dat nou ?', maar meneer houdt stijf z'n bek dicht, op het af en toe onder-de-adem gemompelde 'lafaards' en 'landverraders' na dan. NOVA wil 'm, de Volkskrant wil 'm, iedereen wil 'm, maar meneer geeft niet thuis, en mompelt wat over 'linkse media'. Op zo'n manier kun je toch geen politiek of nieuwsgaring bedrijven ?

Niet voor Jan | 18-03-08 | 13:08

punter 18-03-08 @ 13:04 misschien zijn ze wel slimmer dan de politiek en het journaille bij elkaar.... er is namelijk geen film.

van dal | 18-03-08 | 13:08

welovegeertwilders 18-03-08 @ 13:02 spammen?

van dal | 18-03-08 | 13:05

Voor een deel hebben ze wel gelijk. De media blaast de hele situatie buiten proportie. Wilders zegt gewoon dat hij een film gaat lanceren en de wereld ontploft. Wilders gaat achterover zitten en lacht zich kapot om alle ophef en aandacht dat hij krijgt. Die hele film gaat iedereen nog vies tegenvallen, als hij ooit al uitkomt. Voor Wilders hoeft het niet eens meer, want hij heeft zijn portie publiciteit allang gehad. Zelfde als toen met Peter R de Vries. De media blaast het op, maar er komt vervoglens jack shit uit de uitzending.....

Timski | 18-03-08 | 13:04

De enige die nog niet van zich hebben laten horen zijn de zogenaamde "kutmarokkaantjes". Wellicht zijn ze minder kut aan het worden?

punter | 18-03-08 | 13:04

VanFrikschoten 18-03-08 @ 13:00
die laat ik op een aardewerk tegel zetten, geniaal!

van dal | 18-03-08 | 13:03

@hetkansnellerofniet
Juist niet omdat het kan, maar omdat het moet! Ik zie nu programma's als, 'de leugen regeert', door mensen die zelf onderdeel uitmaken van één van de grootste beleidsbepalers, namelijk het publieke bestel. Niks belangrijker dan een aparte zender die kritiek uit op dat wat gezegd en geschreven wordt binnen het publieke bestel. Als de overheid dit ook durft te financieren doorbreekt het de trend van 40 jaar publiek bestel, nog altijd verzuild en schouder-kloppend-eens zijn met elkaar.

Hooijstra | 18-03-08 | 13:02

- SPAMHOER weggejorist en opgerot-

welovegeertwilders | 18-03-08 | 13:02

Het journaille begint ongeduldig te worden. Ze weten niet meer hoe ze de zaak nog verder op moeten kloppen en dus zoeken ze daar een zondebok voor: WIlders. Wilders die niergens op reageert.
Ik vind deze situatie tekenend voor hoe de media al jarenlang de hele maatschappij in een houdgreep hebben en hoe alle BN-ers zich laten leiden door een stelletje steeds minder erudiete (neem Pauw en Witeman) klooioos met enorme inkomens die de hele stemming, sfeer en gedragsrichtingen in dit land bepalen.
Ik was tegen Wilders maar onder druk van al die lui die zonodig op eigen houtje willen meepraten over dingen waaar ze geen verstand van hebben (HArry de Winter) of over dingen die ze niet kunnen weten (de film) begin ik aardig te polariseren.

punter | 18-03-08 | 13:02

D'r zit wel iets in, laat Wilders nou eerst maar es met die verdoemde kudtfilm over de brug komen.

Conan de Rabarber | 18-03-08 | 13:01

En waarom besteed men aandacht aan deze twee onbelangrijke mensen. Alleen omdat het over Wilders gaat is het nieuws. Hierdoor zijn er IMO de laatste tijd teveel mensen die in the picture komen, wetende dat ze aandacht krijgen als ze het magic word FITNA uitspreken. Iets als sesam open u en alle media deuren gaan voor je open.

spooky | 18-03-08 | 13:00

@bwahaha 18-03-08 @ 12:58
Voorlopig bepaalt hij wel de richting ...

J.B. van Heutsz | 18-03-08 | 13:00

reagurotron 18-03-08 @ 12:53

Islam is een dodelijke ziekte voor de vrijheid van alle mensen op deze wereld.

zwart | 18-03-08 | 13:00

Lepo 18-03-08 @ 12:59 als je dat over joden had gezegd......

van dal | 18-03-08 | 13:00

Tijdens de Waanzinnige Wilders Weken kom je voordelig in de vooroordelen te zitten...

VanFrikschoten | 18-03-08 | 13:00

bij de weg, NieuweReporter, is dat zoiets als De Nieuwste Show?

Lepo | 18-03-08 | 12:59

"Na de film ga ik met moslims in gesprek, daarvoor niet."
Tief toch dood. Als je nou echt dacht dat JIJ de baas bent van het gesprek, flikker dan een end op.

bwahaha | 18-03-08 | 12:58

Mmmm. Elke journalist die direct of indirect afhankelijk is van subsidie (belastingcentjes) zou zich diep moeten schamen.

Contra | 18-03-08 | 12:58

Wilders kan de Pot op.

Ik wil dikke tieten

Stank | 18-03-08 | 12:58

Is er een sms service waar ik mijn nummer kan achterlaten als de film verschijnt?

J.B. van Heutsz | 18-03-08 | 12:58

Wilders kan de Pot op.

Ik wil dikke tieten

Stank | 18-03-08 | 12:57

van dal 18-03-08 @ 12:52

Als je dat over de holocaust had gezegd had je nu de SiDi achter den broek.

Lepo | 18-03-08 | 12:57

bij de politie willen ze meer allochtonen in dienst hebben..... het effect is al merkbaar... vorige week al, riep de politie om meer repsect....

van dal | 18-03-08 | 12:57

... En Wilders lacht zich rot.

Zeven | 18-03-08 | 12:56

Je verwijt iemand dat ie de discussie ontloopt, dus ga je hem doodzwijgen, in het kader van de vrijheid van meningsuiting. Raar. De vrijheid van meningsuiting is er niet bij de gratie van de toehoorders, maar die van de spreker.
Of, zoals Evelyn Beatrice Hall het stelde:
‘I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.’

sjaakdeslinksesul | 18-03-08 | 12:56

Om met de woorden van Harry de hongerwinter te spreken 'uhuh uh ja eh uh'

Arktos | 18-03-08 | 12:56

Bij dezeN! Domme journalistieke trol die niets van spellen weet!

glassveselmann | 18-03-08 | 12:56

Volgens mij hebben we goed beet bij die salonsocialisten ze beginnen steeds verder overspannen te raken.
En ze begrijpen het nog steeds niet dat ze allang het debat verloren hebben, gaat er gewoon niet in bij die mensen.

zwart | 18-03-08 | 12:55

Stop dan ook eens met die dikke boehoe berichtgeving over bijvoorbeeld de Pallestijnse 'kwestie'. Dat hangt me nu al sinds de uitvinding van dat volk de keel uit.

Zo jammer! | 18-03-08 | 12:55

Ik roep: Wilders het land uit! En het liefst zo snel mogelijk.
Wil hij daar dan met mij over debatteren?

JamesHuntLive | 18-03-08 | 12:54

hetkansnellerofniet 18-03-08 @ 12:52 omdat gs als omroep nét zo zou worden als de campingzender, simpelweg omdat je van de politiek behoorlijk wat leden moet hebben, dus moet je een breed publiek trekken. ergo, weer een campingzender erbij...

van dal | 18-03-08 | 12:54

Mohammed Rabbae: "Racisme is het betonrot van de samenleving."

Als Rabbae dat over het jodendom had gezegd, was hij allang afgeserveerd als antisemiet!

reagurotron | 18-03-08 | 12:53

Lepo 18-03-08 @ 12:50 er is geen film.

van dal | 18-03-08 | 12:52

fuk doos bitsjes!

glazen_afgrond | 18-03-08 | 12:52

@hooijstra
dat heb ik ook al gedacht.. Waarom idd gs niet als omroep, alleen al omdat het kan.

hetkansnellerofniet | 18-03-08 | 12:52

Zullen wij dan maar de media boycotten behalve Geenstijl.Als er zo al gecensureerd word hebben al die kranten en mediabladen geen enkele zin meer dus kunnen we beter al die abbonnementen en losse verkoop blaadjes mijden en als we dan perse wat willen lezen beter een sprookjesboek aanschaffen.Wat een slimme mensen zeg die Annette Birschel en Jowi Schmitz.

huppeltrutje | 18-03-08 | 12:52

Een kunstenaar legt zijn kunstwerk niet uit. Het kunstwerk spreekt voor zich.
quote reactie, nieuwe reporter.

docker | 18-03-08 | 12:52

VanFrikschoten 18-03-08 @ 12:47 ga je van een pruik raar praten?

van dal | 18-03-08 | 12:50

Fillem al gesignaleerd?

Lepo | 18-03-08 | 12:50

Persoonlijk erger ik me juist al maanden aan al dat gelul over een film die niet bestaat. Moslims daarentegen hebben het al weer heel wat eeuwtjes over een god, die ook niet bestaat. (hetgeen natuurlijk ook voor christenhondjes geldt).

Ik heb het gewoon niet zo op hypes. Dat was destijds al zo toen de kranten zichzelf volschreven over een watersnoodramp (die niet had plaatsgevonden) en nu is het weer Wilders. Lekker allemaal achter elkaar aanrennen en zelf stoppen met nadenken. Wat overigens ook een treffende omschrijving is voor de gemiddelde reaguurder bij GS.

Broxy | 18-03-08 | 12:50

Oh ja? Werkt dat zo tegenwoordig? Politburo, Pravda, Goebbels en Gestapo zouden er nog van kunnen leren. Gelukkig hebben we Elsevier nog en als dat ook gecensureerd wordt dan is GeenStijl het ultieme reduit
*Zingt: het vrije woord, het vrije woord gaat nooit verloren, ook al vliegen de kogels om je oren!

JosVerbeek | 18-03-08 | 12:49

TWISTED---- 18-03-08 @ 12:36
Uw nick refereerd naar de toestand in uw hoofd ?

rokertje | 18-03-08 | 12:49

Het enige dat wilders wil zeggen is "Haal die onnozele paardenkop uit die islamitische reet en ga eens voor jezelf denken." Moet hij daar over in debat gaan? Met wie dan? Met randdebiele figuren die nog geen ezelsbruggetje kunnen onthouden? Bovendien; debatteren moet je leren. Dat leerden we vroeger dan ook op school. Helaas valt aan islamieten geen fatsoenlijk onderwijs te geven. Want wat kunnen wij Westerlingen nou helemaal weten? Wat de koran betreft helemaal niets.

kwetal | 18-03-08 | 12:49

Hier nog wat inspiratie voor de soepjurkvrouwen
www.spruiten.info/

Tobi | 18-03-08 | 12:49

AntiCookies 18-03-08 @ 12:36 en niet naar jouw scholing... bevijliging.... je bedoelde natuurlijk beveiliging...

van dal | 18-03-08 | 12:49

Yesssssss een heuze Wilders-Topic
*chips en bier haalt*

lounge01 | 18-03-08 | 12:49

Links heeft geen idee wat ze tegen de waarheden van Wilders moeten doen. Dan weer roepen tot het doen van aangifte waar niks uit komt, dan weer als fascist proberen neer te zetten wat niet werkt, dan weer allerlei policor politici en mediageilen die blijven roepen wat niet helpt. En nu dus proberen via doodzwijgen.
Dat laatste doen ze ook met de grootste problemen die de islam veroorzaakt. Want als je het er niet over hebt bestaat het niet.

Sinar | 18-03-08 | 12:49

tegel-spreuk-van-de-maand:

Ik zie niks, waar is het licht?
Ik zie zwart voor mijn gezicht.
Ach, ach, ach, wat ben ik dom!
Ik heb mijn burka andersom!

lijn5 | 18-03-08 | 12:48

De oude media, die nog steeds denkt te kunnen bepalen wat het volk moet denken. Wat heerlijk dat het internet bestaat, leve de vrijheid van meningsuiting!

Boven het Maaiveld | 18-03-08 | 12:48

Als je het woord 'moslim' vervangt door 'ekkie ekkie ekkie' zie je meteen wat voor teksten je in de kuip hebt.

LibertasSimplex | 18-03-08 | 12:48

"Nee, Hjilkje; Wilders bestaat niet. Dat was altijd pappa met een pruik op..."

VanFrikschoten | 18-03-08 | 12:47

Hahaha .. en geert reageert meteen ! Maar ik ben ook voor een Grodon WC voor wilders en zijn aanhangers ! Vingers in me oren, en heel hard roepen LALALA ... hahahaha

Draaitafel Demagoog | 18-03-08 | 12:47

Welkom in de nieuwe democratie, genaamd mediacratie.
De demos is niet langer de machthebber via vertegenwoordiging in het parlement, maar de media is het uitvloeisel van macht. Zij die vanaf heden willen bepalen hoe de poppen moeten dansen in Den Haag dienen zich aan te melden bij het publieke bestel.
Ik denk overigens dat met de hoeveelheid reaguurders GS misschien wel is een mooi plaatsje kan veroveren in het publieke stelsel, dan kunnen we het systeem van binnenuit gaan uithollen.

Hooijstra | 18-03-08 | 12:46

Als je het woord moslims in "geert gaat pas met moslims in discussie ná de film"..... vervangt door joden, krijg je veel moeilijkheden. Welke film? Welke discusie. Klinkt heel dreigend.

lijn5 | 18-03-08 | 12:46

RickH 18-03-08 @ 12:37
met 'dort' als in: "do, do ist der bahnhof", is 'dort' als 'do' juist gespeld....

van dal | 18-03-08 | 12:46

van dal 18-03-08 @ 12:37

Dat kan ie makkelijk betalen van het geld dat nog over is van de tijd dat ie zijn ziel verkocht.

NoMinister | 18-03-08 | 12:45

van dal 18-03-08 @ 12:40

Hmmm, hoebedoelu? Klinkt onheilspellend. Maar ik denk dat het niet zo een vaart zal lopen. En hoop dat ook trouwens.

NoMinister | 18-03-08 | 12:44

Hier alvast de voorfilm:
www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuse...
Vooral dat stukje over wat die fundamentalisten met Wilders zullen doen (stenigen!) is een grappig stukje slapstick.
(Zat ook in de zap-sevice van P&W, maar dit terzijde.)

Alex J | 18-03-08 | 12:44

VanFrikschoten 18-03-08 @ 12:42 even aan iets anders denken, lees het gedicht maar even, linkje in mijn vorige reaguur...

van dal | 18-03-08 | 12:44

"Ach mens, ga toch koken!"

sohofuel | 18-03-08 | 12:44

-weggejorist-

Will F4rrel | 18-03-08 | 12:43

Annette Birschel en Jowi Schmitz zijn zo te lezen de kamelentenen van deze Eurabische woestijn. Wonende in Rabat aan de Rijn zijn zij geassimileerd met de islamitische bevolking. Wat jammer nou.. Next..

R0gerthat | 18-03-08 | 12:43

LALALALALALALALALALALALALALA ik hoor je toch niet LALALALALALALALALALALALALA.

Harry Mama1867 | 18-03-08 | 12:43

Als ik zo die Bio lees kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat die zweefteef van een Schmitz geen idee heeft wat er in de maatschappij ( dat zijn wij ) leeft.
Nog nooit eerlijk werk verricht.
Via de bekende en onbekende soepsidikanalen en op de "rug-lig-kanalen" een CV opgebouuwd waar niemand wat aan heeft.
Ze is natuurlijk wel lekker belangrijk ( vind zij zelf )
Is zij soms een telg uit het roemrijke geslacht Schmitz dat o.a superlinkse lesbische burgemeesters heeft voortgebracht die lagen te rollebollen met de familie Dales ex-ministers?

bennietboosmaar verd | 18-03-08 | 12:43

@van dal 18-03-08 @ 12:40
Wat ontzettend diep, van dal....

VanFrikschoten | 18-03-08 | 12:42

@----TWISTED---- 18-03-08 @ 12:36
Want ja, je kan ook zo goed discussieren met mensen die de hele dag niets anders doen dan doodsbedreigingen krijsen, buiten de context je citaten verkrachten en bij het minste beetje weerwoord al 'racist', 'fascist' en 'nazi' brullen.

dlseth | 18-03-08 | 12:41

"Als je nu even je handen over je oren legt.
En dan diep inademen. En uit. En nog een keer, maar dan wat dieper."
Die Wilders hakt er wel in bij ze zeg.

LibertasSimplex | 18-03-08 | 12:41

Wilders mag anders niet klagen met al die gratis publiciteit die zijn tegenstanders hem geven, ik bedoel laatst nog een gratis advertentie op de voorpagina van de Volkskrant, dan weer Trouw enz enz.

ExtremeExtremist | 18-03-08 | 12:41

diek 18-03-08 @ 12:40 ben jij het? diewertje diekema?

van dal | 18-03-08 | 12:41

Michael Franti zei al n X over de TV:"Is it the reflector, or the Director? Does it imitate us, or do we imitate them?" En dat geldt dus ook voor de nieuwsgarende media: Is it a reflector or a Director? Ik zou zeggen meiskes: neem de proef eens op de som! Ga n half jaar lang dagelijks schrijven over Piet Janssen, uit de tweede dwarsstraat in Hardinxveld! Dat ie zo van zn goudvissen houdt en zo. Wedden dat ie dan net zo populair is als Wilders? Zucht... Stop met janken en doe je werk, meiden.

Comrade | 18-03-08 | 12:40

"geert gaat pas met moslims in discussie ná de film"..... oftewel, geert gaat dus niet met moslims in discussie.... nooit!

van dal | 18-03-08 | 12:40

En nog een van haar blog:)

Lente is: actie ondernemen en er niet tot de zomer over nadenken

diek | 18-03-08 | 12:40

Het begint al lekker heet te worden onder de voetjes van bepaalde persoontjes.Wordt dit het begin van journalistieke censuur?dacht het effe niet.En GW heeft gelijk als hij zegt ik ga pas in discussie na de film,want over welk deel van de film moet je discuseren als niemand hem nog gezien heeft.

snoes | 18-03-08 | 12:39

Journalisten (en hoofdredacteuren) bepalen natuurlijk al eeuwen of- en wat er geschreven (in de ruimste zin van het woord) zal worden. De media hebben een poortfunctie van nieuws betreft, zo simpel is het. Volgens mij is wILDERS nog nooit een debat aangegeaan en heeft hij de laatste maanden niets anders gedaan dan roepen dat er een filmpje aankomt. (Dit naar aanleding van de oproep tot doodsangst van onze premier). Nauwelijks nieuwswaarde dus. In dat opzicht hebben de bloemetjesjurken (foto?) gelijk. Bovendien, een parlementariër -met een missie- die geen oplossingen biedt voor de aangekaarte problemen en het debat in alle toonaarden schuwt heeft niet zoveel te willen.

driekeernee | 18-03-08 | 12:39

Ik ben een bloem, Jij bent een bloem en we zijn allemaal bloemen. Ik hoop dat we een mooie lente krijgen en dat de zomer net zo mooi is. Ik ben er wel aan toe

diek | 18-03-08 | 12:38

VanFrikschoten 18-03-08 @ 12:37 in het donker zijn alle katjes grauw... of niet soms? en van spreekvaardigheid hoef jij het niet te hebben, dat scheelt.

van dal | 18-03-08 | 12:38

*Pritt.. do soll dort sein..*

RickH | 18-03-08 | 12:37

Met wie moet Wilders het debat aangaan? Met de media die niets anders proberen dan hem onderuit te halen? Kan me goed voorstellen dat hij niets met hen te maken wil hebben.

Jelmer | 18-03-08 | 12:37

Hoe dan ook, Geert Wilders is ontzettende lulhannes... dat uitstellen van zijn filmpje duurt veel en veel te lang. Waar wacht hij nog op?! Godkolere!

Gezellig! | 18-03-08 | 12:37

ingezonden brief(je) in de azijnbode van vandaag, een lezer heeft er geld voor over als de azijnbode een week niet over wilders schrijft. voorlopig bod van de schrijverT: tien euro!

van dal | 18-03-08 | 12:37

Zou toch heerlijk zijn, een paar weken geen nieuws over Wilders.
* zucht *

adtheist | 18-03-08 | 12:37

Ik doe het ook altijd pas met moslims ná een filmpje....

VanFrikschoten | 18-03-08 | 12:37

Vrijdenkertjes beloven loyaliteit met de islam; begrip voor de sharia; en resspect voor de boze profeet. En wie dat niet doet is een facsist uit de vorige oorlog en moet als zodanig worden behandeld tot hij bewezen heeft nimmer met mein kampf in bed gelegen te hebben.

Jan Passant | 18-03-08 | 12:36

ga toch koken, vrouw

DenLangel*l | 18-03-08 | 12:36

en naar zijn bevijliging gaat mijn belasting centjes

AntiCookies | 18-03-08 | 12:36

Pica met Tag is kudt.. beetje op z'n Laroeschisch.

RickH | 18-03-08 | 12:36

Wilders is een laffe homeau!!!
Hij moet gewoon eens het lef hebben om in het openbaar een debat aan te gaan.
Grote bek met zijn film maar weinig daden.
Het lijkt me beter voor iedereen om deze man dood te zwijgen.
Hij heeft al VEEL TE VEEL aandacht gekregen.

----TWISTED---- | 18-03-08 | 12:36

Landelijke Dagbladen, actualiteiten- programma’s en alle opiniebladen en andere mediaredacties ....

En laten die nou allemaal gesubsidieerd worden door de overheid. Zou Balkenende iets met deze 'oproep' te maken hebben ? Neeeeee dat kan niet. zo'n integere man als hij *proest*

James Lastig | 18-03-08 | 12:35

hoer!

the0roger | 18-03-08 | 12:34

Wat heb ik toch een hekel aan linkse mensen die denken dat de media hun bezit is.

Jelmer | 18-03-08 | 12:34

nog meer idioten met de kop in de kont!

nik1718 | 18-03-08 | 12:34

Cordon Sanitaire.. goed idee!
Zolang je er niet over praat bestaan de problemen ook niet.
Heeft goed gewerkt in Vlaanderen ook..

RickH | 18-03-08 | 12:33

Geert Wilders is liev :)

decepticon | 18-03-08 | 12:33

nanananananaar jullie luisteren we toch niet lekker puh! Geertjuuuh!!

wtfm8 | 18-03-08 | 12:33

Kom maar op, was de discussie toch al zat ... donder maar op met je film snijd geen hout.

flame_me | 18-03-08 | 12:33

Lezen er nog mensen kranten dan? Kijken ze nog naar het staatsjournaal? Wat een prutsers allemaal. Ik heb maar 1 ding te zeggen: leve Geert Wilders.

lekker wijf | 18-03-08 | 12:32

Hahaha, ons neutrale journaille. Wat een baan toch.

ReligionSucks | 18-03-08 | 12:32

Gaat nu de media bepalen wat er gebeurt in de wereld?
Nonsens!

Zeven | 18-03-08 | 12:32

miss komt er een eind aan dat als wilders iets zegt de journalisten alles opschrijven en geen wederhoor toe passen. Wilders heeft wel lef om van alles te zeggen, maar elke kritiek is links gelul, ongeacht welke partij het zegt.

joene101 | 18-03-08 | 12:31

het moet toch niet gekker worden als hoernalisten al gaan bepalen wat wel en wat niet in het nieuws komt.

rokertje | 18-03-08 | 12:31

- daar zouden we het niet over hebben! -

Teen | 18-03-08 | 12:31

Vooral DOEN, stelletje mutsen, niet lullen!
Wij blijven voor echt nieuws toch op GS kijken...

Aktivist | 18-03-08 | 12:30

Na de film.. welke film?

Arktos | 18-03-08 | 12:30

Aha, de erudiete, deskundige en alom gekende publicissies Schmitz en Birschel?

Nou!!

rechtselente | 18-03-08 | 12:29

Het is ziek, het is verkeerd, het is ongelooflljk. Zjoernalisten gaan bepalen wie wel en niet het nieuws bepalen. Ik weet niet eens welk kwaad dit precies is, maar het is heel erg.

NoMinister | 18-03-08 | 12:29

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Batavia Casino. Hét online casino van Nederland
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland