Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verdonk lapt regels weer eens aan laars

Waar moet ze blijven?De publieke omroepen hadden weer eens een 26K-gezichtje. Een zielig en opgesloten VWO-BreeZahtje met een lekker koppie. De 18-jarige Taida Pasic uit Winterswijk haalt goede cijfers, heeft veel vrienden en dreigt op brute wijze uitgezet te worden. Welk monster doet nou zo iets? Tja, Verdonk natuurlijk. Dus sprongen klasgenootjes voor Tadi op de bres. Mooie mediahype met boze scholieren en huilende vriendinnetjes. Er kwam bijvoorbeeld een aktiesite, een Taida aksielied en haar klasgenoten bezetten pleinen en straten. Bijna was het eind goed al goed: lekkere 18-jarige meisjes hoor je niet uit te zetten, het was weer de schuld van Verdonk. Let wel, bijna ging het goed. Want Tadia blijkt een kleine fraudeur en Verdonk krijgt nog 7000 euri van haar. Gelukkig voor Taida lijkt alles toch nog goed te komen...

Reaguursels

Inloggen

Die komt nog wel in de prostitutie, gewoon laten begaan :)

zeveroare | 08-02-06 | 16:55

@ Lia: Verdonk en immigratie is een drama, maar Verdonk en integratie is een klucht. Integratie is een goede zaak, waar ik volledig achter sta. Maar doe het dan goed! Eerst kwam ze met een plan waarbij ik als Arubaan na bijna 40 jaar in NL te wonen, hoog opgeleid, goede baan, toch maar even moest gaan inburgeren. Oudkomer. Werd afgeschoten. Kwam ze vervolgens met een variant waarbij mijn vrouw ineens zou moeten gaan inburgeren. Komt mijn vrouw uit de rimboe? Nee, ze is een geboren Nederlandse, blond en blauwe ogen, maar ze had minder dan acht jaar onderwijs in Nederland gevolgd. Tijdje in Zuid-Afrika gewoond namelijk. Dat mijn vrouw (naast Afrikaans en Engels) vloeiend Nederlands spreekt en een keurige baan op MBO niveau heeft deed er niet toe, gelijke monniken gelijke kappen. Natuurlijk werd dat domme plan ook afgeschoten. Hoe komt het toch dat Verdonk steeds afgeschoten wordt? Is dat een links complot? Nee, het is haar eigen incompetentie die er toe leidt dat ze in de uitvoering van een in essentie goed beleid telkenmale de plank misslaat. Ik vind haar een blamage voor het gezonde rechtse gedachtengoed. Een aanfluiting. Ze ontbeert elke visie en dat terwijl ze op zo een belangrijke post zit. Schadelijk is het. Het is een strijdbaar type, die helaas steeds maar weer tegen de verkeerde mensen en zaken ten strijde trekt. Met Taida als jongste wapenfeit. Of ze dit wint of verliest, ze richt in ieder geval schade aan.

poppermotje | 08-02-06 | 12:06

dat meisje heeft niet gefraudeerd en en is hier gewoon legaal gekomen met een schengen visum, is afgegeven door frankrijk maar in alle schengenlanden geldig
hebben jullie ook wat tegen tatjana? die komt ook van de balkan en verdonk is gewoon een vieze harteloze kut nazi

crass | 08-02-06 | 04:41

Voor alle fans van Rita : Ik hoop dat je tijdens je vakantie in welk Europees
land dan ook hopeloos verliefd mag raken op iemand die gestudeerd heeft,
geld kan verdienen in Nederland en je helemaal suf neukt !!
Ga dan is naar de i.n.d. check voordien je bankrekening nog even !!!
Kost veel tijd, veel geld en geeft veel frustratie.
Partner gevonden in een ander werelddeel, geloof me, je gaat Verdonk haten.
Ben dan ook van plan om de zaak te laten ploffen en te gaan genieten van
een uitkering welke mij miljonair maakt op een heerlijk tropisch eiland .
Lang leve Nederland en Rita bedankt !!

Lia | 08-02-06 | 04:34

@ Moi: toon mij één Arubaan in Nederland die aan de beschrijving van Verdonk voldoet en ik zal nederig buigen en mijn ongelijk bekennen. Door héél hard te roepen dat ze er zijn gelooft iedereen dat het ook wel waar moet zijn. Het zou immers onvoorstelbaar zijn dat ze zo halsstarrig volhoudt dat het een complete probleemgroep is, terwijl dat niet zo zou zijn, toch? Aansturende op een conflict binnen het koninkrijk, want Aruba dreigt met tegenmaatregelen (toelatingsregeling voor Europese Nederlanders) dat zal ze toch niet voor niets doen? Dus zullen het er best wel veel zijn, toch? Toch zeker wel 1000? Of tenminste 100? 10? Eén? Welnu, ga ze maar zoeken. Toon mij één kansloze criminele Arubaan in Nederland. Ik heb het nu even niet over die horden van Curaçao, ik heb het over Aruba. Eéntje maar en ik zal je gelijk geven. Die ene Arubaan zal ik dan voor 100% verantwoordelijk houden dat ik mij niet meer welkom voel hier. En als je er zelfs twee vindt zal ik door het stof wentelen en toegeven dat het zelfs inderdaad om een GROEP blijkt te gaan. Ik ben niet flauw, twee is een groep. OK? Tot die tijd houd ik Verdonk even voor 99% verantwoordelijk. Met permissie. De resterende procent is voor haar joelende aanhang die haar op haar woord gelooft. En niets controleert.
@ warrior: natuurlijk is het prima om ze terug te sturen. En laten we dan gelijk een wet aannemen om criminele kansloze autochtonen afkomstig van Rottumeroog terug te sturen. Wie kan er nu tegen zijn om criminele kansloze Rottumerogers terug te sturen naar Rottumeroog? Toch? Iemand die zou roepen dat een dergelijke maatregel overbodig is, heeft het niet goed met Nederland voor, lijkt mij.

poppermotje | 08-02-06 | 01:11

poppermotje 07-02-06 @ 19:29
"Al met al begin ik mij (als Arubaan) in dit land steeds minder op mijn plaats te voelen"

Tja, daar kan ik inkomen maar misschien ook even naar je mede Arubanen kijken.
Die zijn 100% verantwoordelijk dat jij je minder op je plaats voelt.
Niet Verdonk en niet haar fans.

Moi | 07-02-06 | 22:23

Behangdelul 07-02-06 @ 15:17

Jouw ouders hadden ook geen subsidie vretende "kijk mij nou toch eens sociaal zijn, wat ben ik toch goed hè" Vluchtelingenhulp clubje om ze te alle trucs te leren.

Moi | 07-02-06 | 22:17

poppermotje @ 19:29
ad 1. Yep. En niet alleen zij maar met haar alle subsidiesponsen.
ad 2. Geen idee. Daar gaat in een rechtstaat de rechter over. Ze schijnt al 3 x afgewezen te zijn. Zal wel een reden hebben. Bv dat haar woonplaats gewoon veilig is. Komt voor, niet?
ad 3. Alweer. Ze is heintje davi niet.
Was lekker. Vandaar vertraging in reactie.
En wat betreft kansloze criminee Arubanen. Is toch goed voor iedereen als die retour gaan?

Warrior4freedom | 07-02-06 | 21:27

@ bromm 11.23: een ban? denk van niet. Je vertegenwoordigt de mening van het Nederlandse Volk, toch?

poppermotje | 07-02-06 | 19:43

@ warrior:
1. Heeft Taida ooit ergens iets anders beweerd?
2. En wat denk je dat er was gebeurd als ze NIET vrijwillig was teruggekeerd?
3. Dat neemt toch niet weg dat ze een voorlopig verblijf mag aanvragen?
4. Crimineel? Welke wet heeft ze dan overtreden?

Proost.

Verdonk zal het ongetwijfeld diep van binnen heel goed bedoelen. Net zoals met haar kruistocht tegen de kansloze criminele Arubanen. Las vandaag in de Spits dat ze weer eens heeft lopen hameren hoe erg dat allemaal wel niet is. En ze is minister, dus het zal wel waar zijn als zij het zegt toch? Al met al begin ik mij (als Arubaan) in dit land steeds minder op mijn plaats te voelen. Een triomf voor Verdonk en haar fans. Een nederlaag voor de waarheid.

poppermotje | 07-02-06 | 19:29

Taida is een teringhoer, er worden geen uitzonderingen gemaakt, gewoon opzoute!

MR. X | 07-02-06 | 19:12

poppermotje @ 18:54
Waarom gaat de discussie niet meer over de feiten.
1. Die frauduleuse dame is niet uit de klas weggesleept zoals pvda en groen-links deden geloven. Feit is dat er een meneer is komen vragen of Taida zich wilde komen melden na afloop van school. Ze is dus zelf naar bureau gegaan!!!
2. Ze was vrijwiillig weggeaan uit NL met 7000,00 op zak. Niet uitgezet dus.
3. Nl heeft haar niet beloofd dat ze kon terugkomen.... dat deed een pvda-club (vluchtelingen werk)
4. Tis gewoon een huilende crimineel (sorry, genoeg boos geweest, nu eerst wijn)
En ehhh ze moet niet achter tralies. Ze moet naar school. Gewoon thuis.
En dus niet in Nederland.

Warrior4freedom | 07-02-06 | 19:12

MAXIMO @ 18:36
Ben ook benieuwd of jij naerhand het lef hebt om toe te geven dat Mevrouw Verdonk heftig heerschste. Kromme tenen van Femke. Bah, wat een walgelijk persoon.

Warrior4freedom | 07-02-06 | 19:06

Ik begrijp uit de berichtgeving dat Verdonk tegen de beslissing van de rechter dat Taida de beslissing van de IND in vrijheid mag afwachten in beroep gaat. Oftewel, ze zal en moet achter tralies. Een dergelijke insteek doet niet vermoeden dat Rita serieus naar de aanvraag van dit meisje gaat kijken. Jammer.

poppermotje | 07-02-06 | 18:54

Stijlloos roze spandoek trouwens.

knijntje | 07-02-06 | 18:45

Is het niet raar dat wanneer dat meisje de publiciteit opzoekt op een foute manier: eenzijdig, Verdonk de publiciteit opzoekt om dat eenzijdige beeld recht te zetten Verdonk de fout is?

Aquemini | 07-02-06 | 18:44

@Pannie en Warrior4freedom
Heb het debat jammer genoeg niet LIVE kunnen volgen.
Zal het met de samenvatting moeten doen op het nieuws of op NOVA, ben benieuwd.

MAXIMO | 07-02-06 | 18:36

Warrior4freedom 07-02-06 @ 15:30
Vluchtelingenwerk is toch die club van menopauzedames, die via vluchtelingenimport nog aan de man hopen te komen?? Raar dat ze een meisje hebben aangemoedigd om hier te blijven. Dat is immers oneerlijke concurrentie. Of zou het een val zijn geweest???

brrkah | 07-02-06 | 18:05

Dikke tieten 07-02-06 @ 11:44

Lul niet mens de rest van de wereld is nog veel erger wat dat betreft.

Pannie | 07-02-06 | 18:02

Typische linkse agitprop ontmaskerd. Alle asielfraudeurs (25,9K) het land uit!!!!

brrkah | 07-02-06 | 18:01

MAXIMO 07-02-06 @ 17:29
Verdonk wordt gewoon ziek van de onbeperkte hoeveelheid leugens vanuit de linkse kerk.

Pannie | 07-02-06 | 17:59

MAXIMO @ 17:29
Niet via radio maar meegegluurd. Live enzo.
Mevrouw Verdonk was top. Geweldig om te zien hoe ze alle populistische agit-prop weerstond en rustig en waardig antwoord gaf. Vooral Femke was helemaal de weg kwijt.
En die Taida heeft zichzelf zwartgemaakt door te liegen en te bedriegen.
Ik benzelf niet zo liberaal als mevrouw Verdonk. Ik zou haar alles laten terug betalen.

Warrior4freedom | 07-02-06 | 17:57

Verdonk moet niet zo achterlijk doen.. Hebben we eindelijk een lekkere hakbar in ons land, wilt ze d'r wegsturen..

pff.. ambtenaren..

1Willem | 07-02-06 | 17:35

@Warrior4freedom
Toevallig zojuist nieuws op de radio geluisterd?
Verdonk heeft Taida *kuch* nooit zwart willen maken.
Yeah Right! Klinkklare onzin van Rita, zoals altijd...

MAXIMO | 07-02-06 | 17:29

Ik vind dat ze haar opleiding af mag maken onder de voorwaarde dat ze niet meer aan over-acting doet op tv. Wat kan zij overdrijven...

Framoes | 07-02-06 | 17:27

MAXIMO 07-02-06 @ 16:53

Nee hoor daar vind ik dus helemaal niets vreemd aan, integendeel.
Ik vind wel dat als al je wettelijke mogelijkheden zijn uitgeput en de rechter nog steeds vind dat je nergens recht op hebt, dat je dan weg moet.
En dan hebben we het dus over die 26.000 gevallen die allemaal uitgeprocedeerd zijn.
En Verdonk arrogant, so what?
Het door Cohen neergezetten besluit voert ze prima uit.
Die linkse leugenaars deden het nota bene voorkomen alsof dat meisje door een arrestatieteam uit de klas werd gesleurd, nog zoiets.

Pannie | 07-02-06 | 17:19

MAXIMO @ 16:53

Maak jezelf toch niet zo belachelijk. Je lijkt Marijke wel.
Heerlijk veraal dit. Bijna net zo goed als die zielige asielzoekert uit commie afghanistan. Die bleek zo goed bejaarden uit planes te kunnen gooien.
Hopelijk horen we nog waarin Taida goed is (behalve huilen en geld van Nederland jatten).

Warrior4freedom | 07-02-06 | 17:17

Behangdelul @ 15:48
Alleen links is fout in deze zaak.

Warrior4freedom | 07-02-06 | 16:59

@Pannie
Je kan altijd nog in hoger beroep als asielzoeker, al klinkt het raar in jouw oren; asielzoekers hebben in dit land ook rechten.
BTW dat Verdonk haar fouten in deze zaak probeert te bedoezelen middels het onnodig zwart maken van dit meisje is typisch voor de manier van haar optredens: Arrogant en kwetsend.

MAXIMO | 07-02-06 | 16:53

Een ijzersterke Verdonk inderdaad. Ze liet zich geen moment uit het veld slaan en bewees telkens weer haar gelijk. Dit werd vooral duidelijke toen de vragenstellers weer het eeuwige debat over haar beleid wilde beginnen. Zeer sterk!

Aquemini | 07-02-06 | 16:12

@Warrior4freedom

Dus zelfs links is in deze de fout in gegaan :S

Behangdelul | 07-02-06 | 15:48

Marijke Vos, wat heb je jezelf belachelijk gemaakt in het debat met Verdonk. Het blijven herhalen van vragen waar reeds drie maal antwoord op is gegeven
en dan ten slotte de mond gesnoerd moeten worden door de voorzitter; " ik doe dit niet vaak, maar ik moest even de microfoon uitzetten mvr. Vos" HAHA, ik verheug me nu al op NOVA/DH vandaag... Verplichte kost voor diegene die dit stukje ik-ben-dom-maar-ik-ben-heel-sociaal heeft gemist. Al zal het waarschijnlijk wel een verkorte weergave zijn. Verdonk was trouwens ijzersterk, but what else is new?

petbur | 07-02-06 | 15:46

Achja, ik vind dat ze haar vwo-diploma best nog effe mag halen, al is het maar omdat ik een paar klasgenoten van d'r ken.

Tiemez | 07-02-06 | 15:31

@behangdelul 15:17
en nog erger.... die zgn toezegging van de kans om terug te keren kwam niet van de overheid maar van de linkse subsidiesponsen van VluchtelingenWerk.
Google ff en zie welke partijen deze club dragen!

Warrior4freedom | 07-02-06 | 15:30

Driemark.nl

Vorig jaar kreeg de familie Pasic (vader, moeder en 3 dochters) bericht dat ze Nederland moesten verlaten. En dat na ruim 5 jaar in Nederland te hebben gewoond!
Er werd hun beloofd dat als ze vrijwillig zouden gaan, Taida de kans zou krijgen om terug te komen naar Nederland, om haar eindexamen VWO in 2006 alsnog te kunnen doen. Dit hebben zij dus ook gedaan?

Het gastgezin moest een verblijfsvergunning aanvragen. Na lang overleggen met allerlei instanties kon Taida terugkomen naar Nederland. Hier kreeg ze een plek in een gastgezin en ?De Driemark? zou alle schoolkosten betalen (schoolgeld, boeken etc.).
-------------------------------------------------------------------------------------

Dus;
A) ze wisten het al vorig jaar
B) er wrodt gesproken over een KANS (Taida de kans zou krijgen om terug te komen naar Nederland)
C) en ?De Driemark? zou alle schoolkosten betalen (schoolgeld, boeken etc.).
SAY WHAT?????? Waarom wordt haar boekengeld etc allemaal betaald? weet je hoe focking duur dat is? ik kan mij niet herrineren dat mijn ouders dit ook betaald kregen!

Behangdelul | 07-02-06 | 15:17

@stijlloze-alwin 07-02-06

Ik wil me nog wel verder verlagen dan dat :)

kruT | 07-02-06 | 15:02

@pannie 13:43 leuk filmpje;
Pim had echt gelijk; "het is een achtelijke cuktuur" zo fokken ze elkaar nu op!
Ze verbanden een ambassade, gooien stenen, maar de helpt heeft de cartoons niet gezien. Die Imams gooien olie op kleine vuurtjes.

Johannes Gerbrand | 07-02-06 | 14:50

@ commentaarderer: ben benieuwd welke nieuwe gezichtspunten dat weer oplevert. Helaas geen TV op mijn werkplek.

poppermotje | 07-02-06 | 14:46

14.41

nederland 2 vragenuurtje.
Als je het wilt horen van de minister zelf
Mede mogelijk gemaakt door GL

commentaarderer | 07-02-06 | 14:41

@oppergek
Indien goed-gek-groen-links accoord zou gaan met eerst de rifratten en daarna de albaneese BreeZahSletJes waren we het snel eens. Dan wil het weldenkende deel van Nederland nog wel zelf de resterende 3 maanden studie betalen. Probleem is echter dat die marcelvandam-achtigen per definitie alles en iedereen binnen willen halen en houden. Niemand mag wel van ze. Kost stemmen en opbouwwerkers.

Warrior4freedom | 07-02-06 | 14:41

@ behangdelul: de chronologie van het geheel staat te lezen op de website van haar school www.driemark.nl en door linkse kringen zou ik me als ik jou was niet door laten informeren.

poppermotje | 07-02-06 | 14:38

Maar wat ik niet snap is; Dit is toch niet van de ene op de andere dag? Dit wist ze toch al langer dat ze op die en die datum op moest zouten? Of dacht Verdonk van nou; laat ik eens iemand er uit pakken voor de camera pleuren en mijn beleid belachelijk laten maken?

Taida zag dit toch al aankomen?

kan iemand uit de "Linkse" kringen mij dat even uitleggen?

Behangdelul | 07-02-06 | 14:25

Waarom moet zo iemand eruit? Ze is perfect ingeburgert is geen crimineel en doet nota bene VWO. Dat kun je van een heleboel allochtonen die hier blijkbaar wel legaal mogen verblijven niet zeggen. Die maken hun MAVO niet eens af. Laat staan dat in hun land van herkomst de situatie ook zo vijandig is (ik dacht niet dat er oorlog heerste in Marokko?). Wie op geenstijl zou graag in belgrado willen wonen? Die hele stad ligt aan flarden. Gooi eerst die vervelende marrokaantjes er eens uit die de hele boel bij elkaar jatten en vijandig tegen je doen op straat. Die verdienen het juist niet om hier te mogen wonen.

OpperGek | 07-02-06 | 14:21

@Romanus 07-02-06 @ 14:09

Echt heel strak LOL

godvergeten... | 07-02-06 | 14:21

Logisch van verdonk dit hele gebeuren. Doet ze het niet dan kunnen die pistolen-paultje yugo's hier ook zo blijven. Het is rot dat deze geile breezahsnol er juist uitmoet, maar het zij zo.

Dit zijn nou gevalletjes wat idd klote is, omdat ze er lekker uitziet,vwo heeft gedaan goed Nederlands spreekt etc, maar ja het blijft zo dat als zij mag, zou de rest ook mogen, en dat kan natuurlijk never te nooit!

Anders wordt er komende jaren weer steeds meer gebelt in nederland

Behangdelul | 07-02-06 | 14:13

@kruT:

Wil jij je ook zo verlagen? Samenvoegen met het GS-volk?

stijlloze-alwin | 07-02-06 | 14:12

Verdonk, de enige vent in dit kabinet!

Gaius Julius | 07-02-06 | 14:11

Romanus 07-02-06 @ 14:09

Erg komisch inderdaad ;)

Pannie | 07-02-06 | 14:11

@ godvergeten: zonder sofinummer mag je hier niet werken en als toerist krijg je geen sofinummer. Als toerist kun je je (waarschijnlijk) ook niet inschrijven voor het centraal schriftelijk examen. En als toerist mag je niet lang genoeg blijven om een studie af te kunnen ronden. Echter, als haar oude school op eigen titel en eigen kosten haar de lessen laat bijwonen is dat hun zaak. Daarnaast liep de aanvraag voor de MVV. De bedoeling was dat tegen de tijd dat het toeristenvisum zou zijn verlopen, de MVV inmiddels zou zijn toegewezen. En met die MVV zou ze zich dan kunnen inschrijven voor het examen. In dier voege. Alleen werd die aanvraag afgewezen. Volgens de rechter met onvoldoende motivatie. (lees: mogelijk ten onrechte)

poppermotje | 07-02-06 | 14:06

Waar blijft die mohammed feauteauf*ck nou?

kruT | 07-02-06 | 13:50

Iedereen die een leuke Mohammed-spotprent kan tekenen mag blijven.

Pannie | 07-02-06 | 13:43

MAXIMO 07-02-06 @ 12:55

Dat wordt wel door Rita gerespecteert uiteraard.
Jij/jullie moeten al helemaal niet zeiken want die 26.000 gevallen daar hebben ook MEERDERE (!!) rechters van bepaald dat ze geen recht maken op asiel of een verblijfsvergunning.

Pannie | 07-02-06 | 13:38

@Poppermotje 13:18
Quote>Dat de procedure via de ambassade wordt afgewikkeld wil toch niet zeggen dat ze in het land moet blijven waar ze de aanvraag vandaan heeft ingediend? <Quote
Dat MOET niet, maar is wel aan te bevelen ivm bepaalde ontwikkelingen in de procedure en mogelijke interviews die moeten worden afgenomen of verzoeken om meer documenten of nadere informatie.
Verder is het normaliter zo, dat ingeval de aanvraag wordt toegewezen, de aanvrager zich in persoon bij de ambassade meldt. Immers, dan vindt de standaard consulaire handeling plaats: de stempels in het paspoort.
Over dat geld heb ik al iets gezegd en het lijkt me verstandig daar niet verder op in te gaan.

Romanus | 07-02-06 | 13:32

Stuk verdriet, eerst lekker een terugkeerpremie (die ik betaald heb van mijn belasting centen) opstrijken met je familie, prettig vakantie vieren in Kosovo, daarna janken en illegaal het land binnenkomen met leugens om hier verder te profiteren van onze voorzieningen. Hoe je het ook wend of keert het klopt niet en als het aan mij lag dan gooide ik je gelijk de grens over.

ikwordnietgoed | 07-02-06 | 13:30

@poppermotje 07-02-06 @ 13:18
Ik heb niet alle post gelezen dus misschien val ik in herhaling maar met een toeristen visum mag je toch helemaal geen school genieten of werken?
Dan praten we dus toch wel over fraude?

godvergeten... | 07-02-06 | 13:25

Daaaaaaag Taida, daaaaaaag

Bazzup | 07-02-06 | 13:23

@ Romanus: Dat de procedure via de ambassade wordt afgewikkeld wil toch niet zeggen dat ze in het land moet blijven waar ze de aanvraag vandaan heeft ingediend? Dat zou betekenen dat ze gedurende de aanvraag ook niet naar Ibiza op vakantie zou mogen. Of naar Frankrijk. Of Nederland. Mag best volgens mij of moet ze de beslissing in persoon gaan ophalen op de ambassade? En wat die ?7000 aangaat, zie mijn reactie van 11.21. De suggestie dat ze daarmee heeft toegezegd niet meer (tijdelijk) terug te keren is volgens mij onjuist. Ze heeft daarmee alleen afgezien van (het streven naar) de vluchtelingenstatus. Nogmaals, correct me if I 'm wrong.

poppermotje | 07-02-06 | 13:18

@Poppermotje 12:42
Ik heb alleen uitgelegd hoe de regels zijn, omdat dit soort zaken juridisch gezien vaak heel gecompliceerd zijn. Het punt is verder, dat zij volkomen legaal in NL verbleef met haar Franse toeristenvisum totdat dit afliep en zj illegaal werd. Het juridische probleem is echter, dat, zoals eerder gesteld, de procedure via de Nederlandse ambassade loopt, c.q. hoort te lopen. En die kan dus niet op de juiste manier afgerond zijn, als zij zich in Nederland of Frankrijk bevond.
Hoe dan ook, de rechter heeft een uitspraak toegezegd, waarin andere motiveringen zullen staan en tot die tijd krijgt zij waarscnijnlijk de tijd om die school af te maken.
En zoals Moi ook al zei, dat aspect van die 7000 euro maakt die zaak extra zwak, ook als je vanuit een menselijk standpunt naar deze zaak kijkt.

Romanus | 07-02-06 | 13:05

@Lucasdelinkselul 07-02-06 @ 12:21
Helemaal eens, geen speld tussen te krijgen en helaas hebben we weinig "goede" leiders in DenHaag.....
Blijft mij toch het verveelende gevoel knagen dat in dit geval de dame in kwestie wel erg slinks haar wegen heeft bewandeld en daar de rekening voor gepresenteerd krijgt.
Uiteraard heb ik geen enkel idee om hoeveel het in dit soort gevallen gaat wat het erg moeilijk maakt Rita en haar Ambtenaren te veroordelen terwijl ik voorop sta om ambtenaren te veroordelen :)
Zouden de bewuste ambtenaren geval voor geval bekijken of gaat alles op een grote hoop om vervolgens af te wijzen? Ik weet het niet maar blijf bij me standpunt dat de dame in kwestie het spel uiteindelijk verkeerd heeft gespeeld.
Weet jij als goed redactie lid van GS of het hier om een geval appart gaat of dat er tig verzoeken liggen met dezelfde vraag?

godvergeten... | 07-02-06 | 13:00

ALLEMACHTIG die Verdonk is inderdaad een bijzonder slechte verliezer en een zuur wijf. N beetje achter een 18-jarige VWO-er aangaan die de staat niks kost en die alleen haar VWO diploma wil halen.

Rita kan beter gaan meepraten met Renate D. over een droge V.

Lodewijkje | 07-02-06 | 12:58

@Pannie
Dat is juist het grote probleem, de rechter is tot een juridische uitspraak gekomen en dat wordt niet door Rita gerespecteerd.

MAXIMO | 07-02-06 | 12:55

@ pannie: de rechter heeft slechts de afwijzing van de IND terugverwezen naar de IND zelf omdat die afwijzing niet voldoende gemotiveerd was. Die gaan ze nu dus proberen beter te motiveren. Verdonk kennende zal ze proberen koste wat kost haar gelijk alsnog te halen. Dat is het probleem.

poppermotje | 07-02-06 | 12:52

Als dat meisje nu strafbaar is, hoe zit het dan met die school en die gastouders, zijn die niet strafbaar dan door haar resp. onderwijs en onderdak te verlenen?

rosalie | 07-02-06 | 12:49

Van de rechter mag ze haar school afmaken dus wat is het probleem??

Pannie | 07-02-06 | 12:47

Overigens is die wet bescherming persoonsgegevens waar het CBP op toeziet een gedrocht van de eerste orde die geleid heeft tot de meest onverkwikkelijke en zelfs gevaarlijke situaties binnen allerhande bedrijven die beroepsmatig met persoonsgegevens moeten omgaan. Die wet is dacht ik geconcipieerd op voorspraak van D'66, need I say more?

Carpa | 07-02-06 | 12:46

@ Romanus 11.44: Als ik goed heb opgelet heeft het gastoudergezin de MVV tot twee keer toe ingediend terwijl ze in het buitenland verbleef. Zoals het hoort. Vervolgens werd ze 18 en diende ze op eigen titel een aanvraag voor een MVV in. Mag ook. Tevens vroeg ze een toeristenvisum aan voor een ander schengenland, waar ze toevallig ook moest wezen (ik dacht dat ze haar oma in het ziekenhuis had opgezocht?) en reisde door naar Nederland om daar de uitslag van haar eigen aanvraag voor een MVV af te wachten. Nu geeft het feit dat je een MVV hebt aangevraagd je niet het recht om in NL te verblijven, maar dat toeristenvisum gaf dat wel. Prima deluxe dus. Ik hoor wel eens verhalen over mensen die even nar België verhuizen om daar van allerlei niet geïntegreerd spul te laten naturaliseren tot Belg en dan legaal hierheen te verhuizen. Mag ook allemaal en is een stuk minder leuk voor NL.

poppermotje | 07-02-06 | 12:42

poppermotje 07-02-06 @ 11:40

Haar familie neemt wel 7000 euro aan en sturen haar dan via slinkse wegen terug om alsnog verder te gaan met school.
Met andere woorden, die 7000 euro steken we even extra in de zak.
Dit geeft al aan wat voor een spelletje ze spelen en hoe betrouwbaar deze familie is.
Ik ben van mening dat we met deze familie geen verder risico moeten nemen. Deal is deal, einde oefening.

Moi | 07-02-06 | 12:40

7000 euro is in Kosovo een groot bedrag waarmee ze een goede start kunnen maken. Al moet Taida straks Nederland verlaten, dan nog vind ik dat ze het recht heeft om haar opleiding af te maken. Kom op, die paar maandjes moet het verschil toch niet maken voor minister Verdonk? Normaal heeft ze best goede argumenten maar door dit meisje haar opleiding te misgunnen vind ik dat ze toch de plank erg misslaat!

Regels zijn regels, true, maar niet alles is puur zwart/wit.

eL-diABLo | 07-02-06 | 12:35

@ godvergeten: zij betaalt zelf de kosten van haar verblijf (gastgezin)natuurlijk, wie anders? Niet de staat hoor. En de school had uit persoonlijke betrokkenheid aangeboden haar schoolkosten voor hun rekening te nemen. Verder neem ik aan dat ze gewoon netjes een ziektekostenverzekering heeft in haar thuisland die tijdens verblijf in het buitenland ook dekt, net als jij en ik.

poppermotje | 07-02-06 | 12:31

schijnheilig bedoel ik.

o.g. | 07-02-06 | 12:27

@Godvergeten 12:03
Normaliter is daar dus een zgn. sponsor voor nodig, iemand of een instelling of bedrijf, die garant staat voor al deze zaken. Zoiets is, voor zover ik begrepen heb, in deze zaak niet aan de orde. Immers, dat zijn zaken die deel uitmaken van de MVV-procedure, die bij de Nederlandse ambassade gevolgd moet worden.

Romanus | 07-02-06 | 12:25

We zouden veel meer buitenlandse type's als Taida moeten hebben in NL, slim en ambiteus, i.p.v. aangetrouwd volk uit Anatolië of het Rif gebergte waar je over struikelt hier in NL.
Al dat scheinheilige gejank over regeltjes volgen hier in deze topic kan niet anders dan het werk zijn van zich vervelende ambtenaren en luie studenten.

o.g. | 07-02-06 | 12:25

@Godvergeten: ikben het er mee eens dat er ergens een rgens getrokken moet worden maar die grens soms hard, soms zacht toepassen en eventueel verschuiven toont pas echt goed leiderschap. Het is namelijk een complex probleem waar je doe grens dan legt. Het vraagt enorme leiderschapskwaliteiten om daar goed mee om te gaan.

Lucasdelinkselul | 07-02-06 | 12:21

GEEN harige dozen in de Playboy! Ik herhaal: geen harige dozen in de Playboy!

whoppah | 07-02-06 | 12:21

@poppermotje 07-02-06 @ 12:03
Kom kom, heb je haar acteer werk niet gezien op alle kanalen?
Nogmaals, er moet ergens een grens getrokken worden hoe lullig dit ook is voor deze meid...
Uiteraard kan Rita haar hand over haar hart halen maar hoeveel denk je dat het er zullen worden die precies het zelfde gaan doen?
Maar wat ik helaas nergens lees, stel dat ze mag blijven. Wie betaald dan de kosten van haar verblijf, school kosten, ziektekosten etc etc.

godvergeten... | 07-02-06 | 12:13

@Poppermotje 12:03
Hoe weet je zo zeker dat die aanvraag volgens de regels is gedaan?
Zoals eerder geimpliceeerd: men moet een MVV in zijn bezit hebben VOORDAT men het Nederlands grondgebied wenst te betreden voor de doelstelling waarvoor dat MVV is afgegeven. En zoals iemand eerder ook al opmerkte: als een Schengen-vergunning (visum) is verlopen, dan is het verblijf illegaal.

Romanus | 07-02-06 | 12:11

Nou vooruit Taida mag blijven maar dat is eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeccccccccccccccccccccccttttttttttttttttttt
de laatste keer!

harriedeparrie | 07-02-06 | 12:09

@ godvergeten: als die ouders het geld niet zouden hebben geaccepteerd zouden ze gewoon zonder oprotpremie onder dwang zijn uitgezet, inclusief kinderen. Dus zijn ze vrijwillig gegaan, en vervolgens hebben ze netjes via de regels om een MVV gevraagd. Wat is in deze het misbruik? En wat is het lasterlijke dat Taida jegens Verdonk of anderen heeft gezegd?

poppermotje | 07-02-06 | 12:03

GS moet Verdonk lid maken van de redactie, tis gewoon een perfect wijf.

ipje | 07-02-06 | 12:00

Over het algemeen ben ik het met Rita eens alleen hier gaat ze wel erg kort door de bocht.
Laat dat meisje toch gewoon haar VWO afmaken, wat een flauwekul om haar vlak voor haar eindexamen weg te sturen. Zo maak je dus jonge mensen kaput.

o.g. | 07-02-06 | 12:00

@godvergeten...
Mee eens. Dat "Nou, vooruit dan maar..."-politiek staat haaks op onze samenleving.

Dikke tieten | 07-02-06 | 11:59

@Lucasdelinkselul 07-02-06 @ 10:
Als je geld aan neemt ga je ook accoord met de achterliggende regels.
De familie heeft voor het geld gekozen om een nieuwe start te maken in hun geboorte land.
Als je het geld accepteerd accepteer je ook de gevolgen voor je kinderen.
In mijn gedachte is dus niet Rita hier de boosdoener maar hebben we het hier over een meisje dat onze regels goed kent en daar misbruik van maakt.
Het gaat inderdaad nog maar om 4 maanden maar waar wordt de grens getrokken?
Als Rita dit over haar kant laat gaan, inclusief de laster door dit meisje op TV, zullen er waarschijnlijk nog zeer veel volgen.
Het is zeer lullig voor deze meid maar er moet ergens een grens getrokken worden.
Mee eens?

godvergeten... | 07-02-06 | 11:55

@ mucky: zeker moet ze zich aan de wet houden. Ze heeft een machtiging tot voorlopig verblijf aangevraagd met als doel haar studie af te maken, de IND heeft deze afgewezen, haar vervolgens direct proberen uit te zetten, waarop zij de beslissing van de IND heeft aangevochten bij de rechter. En de rechter heeft haar inzoverre gelijk gegeven dat hij de beslissing van de IND onvoldoende gemotiveerd vond en besloten dat ze een nieuwe, beter gemotiveerde beslissing hier mag afwachten. Tot zover de Nederlandse wet.

poppermotje | 07-02-06 | 11:52

@ Peppermotje... Ik ben het met je eens op de wijze dat ze hier gekomen is... Dat is legaal.... Ik ben het alleen niet eens met het verdere verloop... Ze is nu uitgeprocedeerd en mag hier niet blijven.... Het toeristenvisum is ook NIET geldig meer... Zij heeft 7000 euro geaccepteerd en gaat dus akkoord met voorwaarden die daaraan verbonden zijn (overeenkomst)..... En nu gaan alle vrienden lopen zeiken dat ze hier moet blijven.... Als de rechter daarmee instemt krijg je nog meer mensen, die hun oprotpremie al hebben opgestreken, opnieuw in de rechtzaal omdat ze nog schoolgaande kinderen hebben.... Ik ben niet tegen Taida en ook niet tegen asielzoekers in het algemeen... Van mijn part mogen er hier meer komen en geef ze direct zoals in de VS een werkvisum zodat ze zich nuttig maken en misschien op termijn voor altijd kunnen blijven (ze zijn immers vaak hoogopgeleid en spreken vaak goed Nederlands, als ze hier langer wonen)... Maar die wet bestaat niet en zij moet zich aan de Nederlandse wet houden...

Mucky | 07-02-06 | 11:46

@poppermotje 11:32
Normaliter kan een MVV slechts afgegeven worden na het doorlopen van de procedure dmv de ambassade in het land waar de aanvraag is gedaan. In dit geval zou een MVV hoogstwaarschijnlijk afgewezen zijn gezien de voorgeschiedenis, afgezien van het feit, dat als ik het goed begrijp, dat zij zich in Nederland bevond. Hoe zou die MVV-procedure dan gedaan moeten zijn? Voor studie is een speciaal visum nodig en de studieinstelling zal moeten sponsoren of iig een uitnodiging hebben moeten zenden.

Romanus | 07-02-06 | 11:44

Wat doen we dat meisje toch aan?
Willen we haar beschermen of wat? Haar hier laten waar de tendens is dat meisjes een BreEzah stempel hebben en zo behandeld worden, mensen enkel op uiterlijk gewaardeerd worden, artiesten die niet kunnen zingen wel geld verdienen als de videoclip oke is, waar leedvermaak scheer en inslag is, als je geen persoonlijkheid hebt dit kunt opkrikken door een beetje engels te gebruiken in je dagelijkse vocabulairiteit, waar de politiek zoveel draait tot hun zeteltje en inkomsten weer veilig gesteld zijn, waar de TV als afrukmeduim wordt gebruikt voor kijkcijfers met sex op de reguliere zenders 24 uur per dag, waar soldaten als een bridgeclub wordt beschouwd die niet in gevaarlijke gebieden gedropt mogen worden, waar het land als voorbeeld van verdraagzaamheid wordt misbruikt terwijl het naar de klote gaat, waar justitie schijnheiliger is dan de paus, waar bekeuringen als bron van inkomsten worden beschouwd en niet als afschrikmiddel, waar Nederlanders een grote bek hebben maar geen standpunt in durfen te nemen, waar mobieltjes een statussymbool zijn, waar je als burger beschermd wordt tenzij de "beschermenden" zelf beschermd moeten worden of er geld aan verdient kan worden of de burger misbruikt kan worden voor posities of... en... en...
Dat meisje kan goed leren en zal heel wat opsteken van haar opleiding. Maar het verderf dat Nederland als samenleving haar bij brengt moeten we ons voor schamen. Dus de enige bescherming voor haar is haar terug brengen naar eigen land. Of was haar beschermen niet ons hoofdbelang?

Dikke tieten | 07-02-06 | 11:44

Ik ben ervoor om een dubbele regeling voor vreemdelingen te maken.
1) politiek vluchtelingen
2) mensen met bijzondere capaciteiten (minimum scholingseisen) die voor een bepaalde periode (bijv. 5 jaar) beperkt van de sociale voorzieningen gebruik kunnen maken en binnen 6 maanden een baan vinden.

controle | 07-02-06 | 11:42

@ Moi: ten eerste vraag ik me af waar je het idee vandaan haalt dat ze hier tot in lengte van dagen op de staatskas zou willen leven. Als ze hier al zou blijven/terugkeren dan is het erg waarschijnlijk dat ze een brave belastingbetaler zou worden. En haar ouders op onze kosten? Het lijkt mij dat deze mensen ook van het type netto betaler zijn en niet van het type netto ontvanger. Dus wat is je probleem dan? Met alle immigranten die we hier krijgen met als doel de voorzieningen te komen plunderen is het toch zot dat we reeds geïntegreerde hard werkende mensen te vuur en te zwaard gaan weren als immigrant?

poppermotje | 07-02-06 | 11:40

Gutteguttegut..... ik twijfelde eerst nog wat aan mijn standpunt in dezen, maar denk dat ik nu toch meer en meer neig in de richting van Rita. het is meer het principe van de hele zaak dat hier stinkt! Eerst 7000 euro cashen, gezelli met pa en moe naar huus te Kosovo, en dan toch nog even stiekem tussendoor naar NL. En dan die heisa eromheen! Ik denk dat ik daar vooral op afgeknapt ben: "o boehoe ik ben zielig......."waarop er gelijk een hele horde geyle eikeltjeskoffieslurpers opaf springen om dat ozo sneue wicht dan maar te steunen.... yeah right

Anneke Tanneke | 07-02-06 | 11:38

Zelfs de linkse gestapo is van stal gehaald om illegalen, leugenaars, vervalsers, en fraudeurs te beschermen. Lekker neutraal bestuur in dit land. Overigens heeft de NOS het nieuws van het ministerie volledig geboycot. Niets op het journaal (wel kabouter bos met zijn velepte (kop) rozen op een zondag dat het journaal om 8 uur op beide netten wordt uitgezonden. De tijd dat ik dacht dat dat toeval was is al lang voorbij. Daarvoor wel een echte real life soap over deze fraudeur met tranen en al. Maar niet de clue. Dat is de nieuwsvoorziening in dit land. Vanavond, ik voorspel, zo'n mislukt D66-er Kohnstam uitgereid op alle netten. Het wordt tijd voor een revolutie in Hilversum

derks | 07-02-06 | 11:38

Het is goed om te lezen dat een meerderheid een buitenlander in Nederland wil houden. Wedje leggen dat bij het volgende topic de meerderheid weer eens schreeuwt om mensen het land uit te trappen?

Inhoudelijk: we willen allemaal strenge regels mbt asielzoekers en dat die gevolgd worden. Nu gebeurt dat eens een keer en meteen is half Nederland in het geweer. Als het een lelijk en puisterig VMBO studentje was geweest had er geen haan naar gekraaid.

NOYB | 07-02-06 | 11:36

Wel eens gedacht aan het gebruikelijke feit, dat ingeval van toestemming voor korter of langer verblijf van EEN persoon, dat als katalysator werkt voor hele hordes familieleden, vrienden en kennissen?
De "fraude van Taida" is al jarenlang een veel gebruikte methode in het Schengen-gebied. Door deze methode verblijven er nog steeds vele, vele duizenden lieden illegaal in ons land. Mw. Verdonk probeert daar nu iets aan te doen itt Paars.

Romanus | 07-02-06 | 11:33

@ mucky: ze had een MVV aangevraagd en verbleef ondertussen op een Frans toeristenvisum hier dat ze in het land van herkomst had aangevraagd. Creatief, maar niet illegaal. Correct me if I 'm wrong.

poppermotje | 07-02-06 | 11:32

Moment,
NL neemt barmhartig "vluchtelingen" uit gevaarlijke gebieden op met de afspraak dat, als het weer kan, deze mensen terug gaan.
Ze krijgen zelfs 7000 euro mee.
-
Als dank wordt NL regelmatig door deze "vluchtelingen" afgeperst en onder druk gezet.
-
Miepje wil eerst een vergunning voor de laatste paar maanden VWO,
Daarna natuurlijk door studeren, op onze kosten, aan de Univeristeit.
Omdat ze nog jong is wil ze dan dat haar ouders ook in NL komen, op onze kosten, natuurlijk.
Als ze dan afgestudeerd is wil ze hier blijven omdat ze al zolang hier woont.
Dus alles bij elkaar opgeteld, gewoon doorgaan met hier wonen maar ook nog 7000 euro extra ontvangen
-
Heeft ze dit zelf bedacht ?
Welnee, dat is haar aangepraat door die "vluchtelingen" organisaties voor wie zij gewoon handelswaar is.
Hoe meer "vluchtelingen" hoe meer subsidie die organisaties krijgen.
Dus dat ze het leven van Miepje stukmaken is niet belangrijk, Miepje is gewoon x euro waard.
-
Zo ga nu maar weer krokodilletranen laten vloeien, "vluchtelingenwerk" heeft dit weer goed georganiseerd.
De giften stromen weer binnen en de salarissen van de zoooo sociale "hulpmedewerkers" kunnen weer omhoog.
-

Moi | 07-02-06 | 11:31

sinds wanneer is een schoolopleiding gratis?

lulsmurf | 07-02-06 | 11:30

@ Flex 187, Ze wil hier blijven om haar school af te maken... Volgens mij mag je met een toeristenvisum geen onderwijs volgen.....

Mucky | 07-02-06 | 11:30

@Flex,

het land binnenkomen op een toeristenvisum zal geen fraude zijn. Echter tot nu toe, de toeristenvisa die ik kreeg omschreven precies wat je wel en niet mocht doen:
-werken
-studeren
-handel drijven

....

commentaarderer | 07-02-06 | 11:28

Ik heb het helemaal gehad met al die profiteurs, maar ik heb nog wel zoiets van, laat haar die opleiding afmaken. En daarna meteen, hup, eerste de beste boot weer terug.

HaagseNees | 07-02-06 | 11:28

@Poppermotje, ik zeg helemaal niet dat zij hier nooit meer mag terugkeren.... Als ze hier tijdelijk wil blijven zal ze naar mijn mening een visum moeten aanvragen in land van herkomst......

Mucky | 07-02-06 | 11:28

@ fuckje: we proberen hier een inhoudelijke discussie te voeren over hoe regels in elkaar zitten, zouden moeten worden toegepast en trachten de vraag te beantwoorden wat hier nu feitelijk gebeurd is en verder zou moeten gebeuren. Los daarvan merkt deze en gene op dat Verdonk het zichzelf niet gemakkelijker maakt door een mediageniek meisje uit te kiezen voor een persoonlijke prestige kwestie. Als je de argumenten die ten gunste van haar worden aangedragen tracht te diskwalificeren door te suggereren dat ze zijn ingegeven door haar sex-appeal, dan laat je je meer kennen dan die 'mannen' waar je het over hebt.

poppermotje | 07-02-06 | 11:26

wanneer gaan ze nou echte boeven vangen ,in plaats van meisjes uit de schoolbank sleuren en kinderen die geen licht op de fiets hebben aanhouden.
de helden.

roelofw | 07-02-06 | 11:24

@poppendokter
Juist, ze krijgt de mogelijkheid van de Nederlandse staat om hier een goede opleiding te volgen, om daarna misbruik te maken van nieuwe wetten over uitzet procedures, pleurt op.

Luckyluuk | 07-02-06 | 11:24

@popo
-
Ik ben nooit voorstander geweest van het huidige beleid. En ook niet van het immigratie-beleid van de jaren zestig en zeventig.
-
Wat ik beweer is dat we het huidige probleem in Nederland "Teveel laaggeschoolde immigranten" moeten oplossen en tegelijkertijd het toekomstige probleem "Een groot tekort aan hoger opgeleiden in Nederland" moeten aanpakken.
-
Taida zelf zal me wurst zijn, ze is er 1 van 1000en. Maar ze staat wel model voor een toekomstige groep ambitieuze oost europeanen die aan de poort rammelen.
-
Na de opmerkingen van Verdonk lijkt het alsof zij persoonlijk die remigratie papieren ontvangen heeft en geld op de rekening gestort. Volgens mij zit het anders.... Logischer lijkt het dat pappie en mammie eieren voor hun geld kozen en zij mee moest.
-
Maar dat is allemaal niet belangrijk. De rechter bepaalde dat ze hier mag blijven. Dus is ze hier legaal. Een minister die vervolgens via haar ambtenaar (slim want zo wekt ze wel de suggestie zonder zelf haar nek uit te steken....) beweert dat Taida een fraudeur is. Daarmee laat ze zich zwaar kennen.
.
Verdonk kan het kennelijk niet verkroppen. Logisch ook, na alle stoere taal en terugtrekkende bewegingen waar Verdonk inmiddels bekend om is.
-

commentaarderer | 07-02-06 | 11:24

@dagkinderen, daar ben ik het mee eens... Alleen ik hoop dat de rechter niet alleen naar het huilend meisje kijkt maar ook naar andere feiten zoals veiligheid etc (zie mijn eerdere reactie).... Want zoals je misschien weet (tenminste het lijkt dat je verstand hebt van Nederlandse Rechtspraak). Als de rechter dit accepteert dan krijg je niet alleen mevrouw Taida die blijft. Maar veel andere asielzoekers zullen dat ook als een maas in de wet gebruiken.....

Mucky | 07-02-06 | 11:23

Ik vond het wel slim om dan maar op een frans toeristenvisum binnen komen. Het kan dus is het legaal. Is niets meer en niets minder als handig gebruik maken van de regels. Dat is GÉÉN, ik herhaal, GÉÉN fraude.
Fraude is het als je de boel tegen de regels belazerd. Persoonlijke gegevens doorspelen aan mensen die daar niets mee te maken hebben is bijvoorbeeld tegen de wet. Als je dan vervolgens ook nog gaat zitten beweren dat je het niet wist dan ben je de boel aan het bedonderen en is het terecht als je het land uit geflikkert wordt.

Flex187 | 07-02-06 | 11:23

Ojee ik schoot uit. Dit wordt een ban.

bromm | 07-02-06 | 11:23

Zou ze deze hele VWO-route echt helemaal zelf vezonnen hebben? Vanuit Kosovo, zonder hulp van een geitenwollensok? Die dus niet schuldig is aan het aanzetten tot fraude? Het heeft er alle schijn van, toch?

CoJoNes | 07-02-06 | 11:22

Taida is zelf met een mediageniek zielig snuitje op de vaderlandse beeldbuis verschenen. Laten we er ons nou maar mee verzoenen dat als je echt een gevaar voor een regime bent je niet heelhuids een lijnvlucht richting Nederland kunt nemen. De economische immigranten zijn een voorhoede van een clan om meer mensen richting het rijke westen te halen. er wordt aan verdiend door mensensmokkelaars, corrupte ambtenaren en mevrouwen die goedkope werksters in huis halen. Intussen faket een vluchtelinge zelfs dat ze lesbisch is, terwijl ze tegelijk aanvragen voor man en kinderen heeft lopen om hier ook binnen te komen. Onze vermeende verzetsstrijders hebben soms hun eigen verminkingen toegebracht, terwijl elders de echte oppositie aan de galgen bungelt en wij vrolijk zaken blijven doen met dictaturen. Nederland is ook meestal 2e of 3e keus voor vluchtelingen.

Laten we het inderdaad niet hebben over de neefjes en nichtjes van Taida. Die komen alleen op tv als ze voor de 3e keer uitgezet en weer binnengekomen en opgepakt de boel op Schiphol in de hens steken, zoals Taida haar paspoort verbrand heeft om zo uitzetting te voorkomen. Dat maakt het erg moeilijk om daar nog een visumstempel in te zetten. Als ik het verhaal goed volg zitten pappa en mamma allang in Parijs met een ander zielig verhaal en reist Taida regelmatig heen en weer met dat verbrande paspoort. Geef Taida gewoon gelijk dat diploma. Ze liegt beter dan Charles Schwietert: Geef haar een bul.

bromm | 07-02-06 | 11:21

Er wordt hier door verschillende mensen geopperd dat Taida (of haar ouders) door de ?7000 terugkeerpremie te accepteren haar recht heeft verspeeld om ooit nog voet op Nederlandse bodem te zetten. Volgens mij is dat gewoon niet waar. Ze zijn als vluchtelingen vertrokken, maar we zijn niet in oorlog met Taida of de Serven of de Kosovaren. Dus als zij een paar maanden hier wil terugkeren als gast, niet gebruik makende van voorzieningen die voor vluchtelingen zijn bedoeld, maar op eigen kosten bij een gastgezin verblijvende, dan lijkt het mij dat ze de ?7000 op een positieve manier aanwendt, namelijk om een toekomst veilig te stellen. Precies waar dat geld voor bedoeld was. De suggestie dat ze het geld ten onrechte heeft opgestreken snijdt derhalve mijns inziens geen hout.

poppermotje | 07-02-06 | 11:21

@commentaarderer,
ook mensen die niet zo slim zijn maar wel hard werken en niet zeiken dat ze te weinig verdienen als pizzakoerier, mogen wat mij betreft blijven, graag zelfs!!! Kunnen ze het uitschot laten zien dat je gewoon moet werken voor je centjes. Als Taida hier zou blijven is het gewoon weer een hoogopgeleide, die zorgt wel goed voor zichzelf. Volgens mij hebben we juist niet zeikende laagopgeleiden nodig.........

Peppi van Kokki | 07-02-06 | 11:20

"Ze gaat weg, omdat ze hier geen verblijfsstatus heeft, maar wil dat pas over vier maanden doen."
eerst zien, dan geloven.....

Tilbostan | 07-02-06 | 11:20

@mezelf Ik ga niet eens proberen de spel en schrijffouten te herstellen

poppendokter | 07-02-06 | 11:17

als je een studie wilt doen, vraag je een verblijfsvergunning voor studie aan. Dit betekent na je studie terug waar je vandaan komt. Zo had het gemeoten en niet via de Franse route. Dit is moedewillig de boel belazeren.

Heeft niets met zielig te maken. Kortom optyfen Taida

poppendokter | 07-02-06 | 11:16

@commentaarderer, al wat ze deed is naar een land teruggaan waar al duidelijk gemaakt was van, ga maar lekker terug naar kosovo, een oprotpremie krijg je niet voor niets
maargoed, blijkbaar vind je dat er niet genoeg breezahs zijn in nederland.

ik denk dat verdonkin ieder geavl een stap in de goede richting doet door eens naar buiten te komen met de andere kant van het verhaal, we staan hier elke keer te springen om die ene buitenlander die zo goed is en die moet dan weg en blablabla.
dat zeiden ze ook over die buitenlander die vervolgens tijdens een drugsdeal vermoord werd, tijdens een tasjesroof, en zo kunnen we even doorgaan.
maar omdat er een paar scholieren het vinden mogen ze blijven?

omdat heel veel scholieren vonden van niet, kwam de 2e fase er ook

popo | 07-02-06 | 11:11

Zo, en dan na het schelden maar even een paar feiten:
1. Op een Frans toeristenvisum kun je in het hele Schengengebied reizen inclusief Nederland. Daar is niets illegaals of frauduleus aan.
2. De Nederlandse rechter heeft, geheel onafhankelijk, besloten dat Tadi hier de uitspraak mag afwachten op haar nieuwe verzoek haar VWO te mogen afmaken.
3. Dat ze dit nieuwe verzoek heeft ingediend, is een wettelijke mogelijhkheid.
In de Deense cartoon-rel hoor je het verstandige argument dat hier, bij ons, de RECHTER gaat over de uitvoering van de wet. Gek dat somigen dat meteen vergeten als ze een buitenlander kunnen bashen.

dagkinderen | 07-02-06 | 11:11

Feit blijft.... Kosovo is veilig.... Taida heeft 7000 euro geaccepteerd... 7000 euro zijn heel wat maandsalarissen in Kosoavo....... Een laatste jaar middelbare school is daar ruimschoots van te betalen.....

Mucky | 07-02-06 | 11:10

@poppermotje,
ik wou aangeven dat, als het een goor uitziende pukkelige dikzak betrof, er andere reacties waren gekomen. Sommige "mannen" verliezen hun gezonde verstand als hun bloed door het zien van een aantrekkelijk meisje ergens naar beneden stroomt en zich aldaar vezamelt.....

fuckje | 07-02-06 | 11:09

Volgens mij, maar ik moet zeggen dat ik niet helemaal in zit, is het enige wat ze wil haar VWO afmaken en vervolgens weer vertrekken. Er zijn duizenden studenten die dat jaarlijks doen. Ik begrijp het probleem daar gewoon niet zo van. Ze gaat weg, omdat ze hier geen verblijfsstatus heeft, maar wil dat pas over vier maanden doen. De meeste asielzoekers doen er jaren over voordat ze eindelijk uitgezet worden. Wat is dan 4 maanden? Dan gaat ze vrijwillig.
Het doet er inderdaad niet toe of ze jong of mooi is, maar als je als politicus op sympathie vand e bevolking wilt rekenen, wat normale politici willen maar Verdonk volgens mij uberhaupt niet (tsja... VVD he...) is het niet handig om dan iemand te bashen die he goed doet bij het publiek. Dit zal het niet goed doen binnen haar partij. En wat wint Verdonk er mee? Dit is een geval wat toch weer weggaat over voier maanden en waar niemand last van heeft. Een hele overwinnig als je die 4 maanden eerder kwijt kunt...

Lucasdelinkselul | 07-02-06 | 11:09

Altijd hetzelfde mt die Yoego's....

trat | 07-02-06 | 11:08

Peppi van Kokki 07-02-06 @ 11:02

Dat is heel makkelijk uit te leggen Peppi:
We leven in een land dat talent nodig hebt. Als je dat toont, volgens door ons vastgestelde eisen, ben je welkom.
Zo niet, dan is het pech en we hebben u niet nodig. Dank u voor de moeite. Canada, Australie, etc etc doen het al tijden zo, en het is een werkend systeem.

commentaarderer | 07-02-06 | 11:08

Ook zij heeft net als alle andere Balkanvrouwen haar onder haar oksels.

kezie | 07-02-06 | 11:07

Nieuw!

Naast het aksielied van Taida, nu ook een ringtone Taida. Bestel de ringtone hierrrr

-Edit: spam.-

Yo quiero taco bell | 07-02-06 | 11:07

Rita Verdonk is het bewijs dat vrouwen niet in de politiek thuis horen. Peijs is een ander goed voorbeeld.

Flex187 | 07-02-06 | 11:07

Wat een hoop frustratie bespeur ik hier. Het is vooral ageren tegen zogenaamde linkse politiek.. Nou kan ik vertellen dat het 10 jaar geleden onder Paars I een stuk gemoedelijker er aan toe ging dan ik hier bespeur. Wat geeft jullie het recht te oordelen over een meisje wat jullie niet tot last is, perfect Nederlands spreekt, waarschijnlijk een hogere opleiding heeft dan velen van jullie en over 3 maanden 'oprot' zoals enkelen het liefste nu willen. Als Verdonk roept dat ze een frauder is, is ze een fraudeur. Diezelfde Verdonk ook heeft geroepen dat Congolese asielzoekers veilig konden terugkeren terwijl dat een aantal van deze mensen zijn vermoord. Daarnaast was dit 'touristenvisum' de enige mogelijkheid voor haar om een opleiding af te ronden zodat ze wat in haar eigen lang kan betekenen. Het egocentrisme van bepaalde mensen staat mij enorm tegen, hoe wil je problemen in de wereld oplossen als je mensen met nog 3 maanden opleiding te gaan en een goed diploma in het verschiet het land wil laten uitzetten?

objectivo | 07-02-06 | 11:06

Nou, 7000 euri terug ophoesten lijkt mij. Beetje lullig dat juist zo'n iemand eruit wordt gegooid, terwijl er genoeg zijn die uberhaupt nooit voet op Nederlandse bodem hadden mogen zetten. De ongeletterde moslim allochtoon laten ze zitten, dat is pas een leuk potentieel. Binnenkort hier ook ambassades in de fik? Zie ik dat grietje nog niet doen. En als ze eruit moet worden gegooid, dan kan dat ook wel op een nette manier. Tenzij je natuurlijk gefrustreerd bent om het feit dat jezelf geen vwo hebt kunnen doen:-D

Klaas Vaak | 07-02-06 | 11:04

@ fuckje: ongenuanceerde onzin? spreekt hier jouw persoonlijke frustratie jegens aantrekkelijke jonge vrouwen? Ik ben van jou een scherpere blik gewend.

poppermotje | 07-02-06 | 11:03

Leuke en lekkere asielzoeksters mogen wat mij betreft altijd het land binnenkomen. Zo principieel ben ik nou ook weer niet. Wel tegelijkertijd een paar lelijke autochtonen eruit zetten aub.

sjaakdeslinksesul | 07-02-06 | 11:03

Waarom ligt de aandacht niet gewoon op wetgeving en uitvoering daarvan i.p.v een meisje en een minister ?

De minister voert gewoon de wet uit

... en het meisje doet wat alle intelligente 18 jarigen zouden doen

Alle kritiek die relevant is voor dit geval kan alleen maar op onze wetgeving gericht zijn.

Persoonlijk vind ik dat onze immigratie wetgeving een veel groter discriminerend karakter mag hebben a la de United States --> alleen de WINNERS en geen losers binnenlaten. Nederland moet van zijn GAARKEUKEN-imago af!

BGNH | 07-02-06 | 11:03

Nee, laten we het asiel beleid vooral baseren op emoties en leuke plaatjes. Als je uitgezet bent, dan moet je niet stiekem weer terug komen en heel zielig gaan doen. btw. hoe kan zij een vwo diploma halen als zij illegaal is? Grappig ook dat de 26000 boegbeelden vaak een heel ander verhaal hebben dan de geitenwollensokken ons willen laten geloven, zijn er dan geen echte zielige verhalen te vinden? Zouden al die mensen dan toch terecht teruggestuurd worden? Is het dan inderdaad allemaal linkse propaganda?

Domichan | 07-02-06 | 11:02

@Lucasdelinkselul,
het uitvergroten van Verdonk is een reactie op de keuze van Taida om naar de media te stappen. En inderdaad, het is een slimme meid maar als we haar "zomaar" hier zouden laten, hoe ga je dat uitleggen aan de minder slimme meiden die ook moeten vertrekken?

Peppi van Kokki | 07-02-06 | 11:02

Ik ben zeer tevreden over Rita Verdonk; illegalen, criminelen en fraudeurs moeten hard worden aangepakt. We wonen immers niet op de Balkan.

Dr. Faustus | 07-02-06 | 11:01

Zelden zulke ongenuanceerde onzin hier gelezen. Alsof het belangrijk is dat het "slachtoffertje" mooi en jong zou zijn. Zaterdagavond had ze ook al 10 minuten zendtijd bij Pauw en Witteman. Jeroen Pauw kroop er zowat in!! Voor de zoveelste keer PvdA-propaganda bij de VARA, komen er verkiezingen????
Rita Verdonk hanteert de regels, voor de een is dat gunstig, de ander komt er minder goed van af. Ook wat betreft drugsdealertjes, Antilliaantjes e.d. wordt er binnen het rechtssysteem gehandeld.
Wil men de zaken veranderen, verander dan eerst de wet.

fuckje | 07-02-06 | 11:00

@Lucasdelinkselul

"mavrouw neemt uitgerekend een media-geniek slachtoffer." --> wie heeft dat zielige geval in de media gebracht?? Verdonk reageert alleen maar, en laat zien dat het toch allemaal niet zo zielig was zoals door de (linkse) media wordt gesuggereerd..

Ow, en die brute wijze is geen moetje hoor, als zulk soort fraudeurs maar verdwijnt..
Als ik fraudeer wordt ook niet gezegd: "ow, meneer heeft het VWO met goede cijfers doorlopen, heeft bijna zijn universitaire studie af, is dus een grote belastingbetaler in spe, laten we het dan maar door de vingers zien."

Tilbostan | 07-02-06 | 11:00

Taida werpt elk middel in de strijd. Hard werken, integreren, de regels gebruiken zoals ze bedoeld zijn en tevens zoals ze niet bedoeld zijn maar wel gebruikt kunnen worden. Met als enig doel haar diploma halen. Ze is hier destijds met goede redenen naar toe gevlucht en inderdaad is het nu weer weilig. Als vluchteling heeft ze hier dus niets meer te zoeken. Maar ze heeft haar hele middelbare school hier doorlopen en de taal er voor geleerd. Ze heeft toegezegd te vertrekken, alleen wil ze als gast, zonder dat het de belastingbetaler nog iets kost, haar diploma nog even halen. Als ze hier als toerist op een toeristenvisum naar toe wil komen, prima. Er zit geen ijzeren gordijn tussen Nederland en Kosovo of Servië! Ze is géén vluchteling meer, ze is een buitenlandse studente. En een goede ook. Daar is niets illegaal of verwerpelijk aan.

poppermotje | 07-02-06 | 10:58

Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat Verdonk 'gewoon' haar werk doet. Je kunt de regels op meerdere manieren toepassen omdat er een vrij groot grijs gebied is. Verdonk past dit op haar, naar mijn idee verkeerde, manier toe. Laat Taida toch haar VWO afmaken.

BullShit | 07-02-06 | 10:57

Shit, Lucasdelinkselul heeft gepost. Nu gaan we weer een vlaag aan "@Lucasdelinkselul" berichtjes krijgen... Staat zo stoer blijkbaar.

Dikke tieten | 07-02-06 | 10:57

@Lucasdelinkselul 07-02-06 @ 10:50

7000 euri niet veel? Waar zij vandaan komt, en eigenlijk terug had moeten zijn, is dat 1.5 tot 2 jaarsalarissen... Wees blij dat er in iedergeval een poging wordt gedaan om eventuele fraude op dit specifieke gebied aan te pakken. Helaas in dit geval vreselijk voor dat lieve meisje. Helemaal zuivere koffie is het nu ook weer niet, met een Frans vakantievisum terug naar Nederland om je studie even af te maken, misschien als ze via de geeigende procedure dit had gedaan was er helemaal niks aan de hand...

KaiserSoza | 07-02-06 | 10:56

@ Maximo
idd,regels zijn regels

kruisridder | 07-02-06 | 10:56

AHA heeft ook fraude gepleegd, een valse naam opgegeven, om dit land binnen te komen, laat haar daar maar over gaan zeiken....

MAXIMO | 07-02-06 | 10:51

LOL@ED!
Verdonk doet precies hetzelfde als waar ze over klaagt: een specifiek "zielig" geval uitvergroten en dat chronisch misbruiken. Als ze dat wil kan ze beter iemand nemen waar je meer steun van de bevolking voor krijgt. 7000 euri is peaunuts, laten we eerlijk zijn. En dan ook nog een mooi, jong meisje. Er zijn ongetwijfeld duizenden foute drugsdealertjes, mislukte crimineeltjes en enge Antilliaantjes die Verdonk aan kan pakken maar mavrouw neemt uitgerekend een media-geniek slachtoffer. Zo handig. Maar ach, wat kun je verwachten van een VVD-er.

Lucasdelinkselul | 07-02-06 | 10:50

Dit zijn nou van die randgevallen, Verdonk voert slechts het door Cohen en consorten bedachte uitzetbeleid uit. Erg sneu voor het meisje, edoch ik vind het een hele goede zaak dat eventuele fraude aan de kaak gesteld wordt. Verder niet zeiken, zijn er nog cartoons?

KaiserSoza | 07-02-06 | 10:48

Wat kunnen meisjes al vroeg acteren. Die rechtbankscene is knap gedaan. Als Taida nog 4 maandjes oefent komt het nog geloofwaardig over ook.

Dikke tieten | 07-02-06 | 10:47

@Tilbostan: waarom moet dat meisje op brute wijze worden uitgetrapt precies? Heeft ze jou al wat aangedaan? Het is bijvoorbeeld niet zo dat ze een uitkering heeft, crimineel is, ruiten in gooit, of kansarm is want ze heeft bijna haar VWO-opleiding afgerond. Dus waarom moet ze weg? Hoe komt een mens als jij zo hardvohtig en haatdragend?
Als ze blijft kan ze overigens een goede bijdrage aan de maatschappij leveren en gezien haar vooropleiding is ze een grote belastingbetaler in spe.

Lucasdelinkselul | 07-02-06 | 10:47

Ben het compleet met Dedalus eens als we de grens openzetten krijgen nog meer van dat soort NINJA'S (je weet wel die vrouwen met burka's uit verre oosten van turkije ofzo) die dan vervolgens hier komen om te leven van onze BELASTING GELD.

Nee iemand die keihard zes jaar lang heeft gestudeerd voor haar vwo diploma en in ware de toekomst is van dit land, nee wat doet verdonk die stuurt haar terug... volgens mij doet zij haar werk achterste voren.

Navid | 07-02-06 | 10:46

Wat doet zo'n naaktreportage in de PlayBoy (of de Chick of zo) nou tegenwoordig? Een euro-tje of 7000?

ed.. | 07-02-06 | 10:45

Pappa en mamma Taida Zielig zitten in Belgrado, niet in Kosovo. Taida Zielig is niet slim genoeg voor het VWO in Belgrado en heeft een leerachterstand door de krakkemikkingheid van het Nederlandse onderwijsstelsel.Taida moest een klas doubleren in Belgrado. Het scenario staat vast. Taida een vergunning, en hoppa mamma en pappa Zielig op de studentenkamer polenta te koken en dan lekker met rooie jekjes aan folderen voor de PvdAkbar. Trouwens wie betaalt hier het schoolgeld voor Taida Zielig? Wie betaalt al die reisjes, richting Nederland, richting Bosnië, richting Frankrijk? Hadden de Zieligs zoveel geld verdiend met de verkoop van de daklozenkrant?

bromm | 07-02-06 | 10:44

Hoera ! We nemen weer één uitzonderingsgeval en dan kunnen we hupsakee weer 600 posts Rita Verdonk bashen.

Als je met EUR 7.000,-- op zak optyft, dan is het niet de bedoeling dat je terugkomt. Lullig maar waar. En al helemaal niet door ff lekker misbruik te maken van het Schengen akkoord. In Frankrijk toeristje spelen en hupsakee op de TGV richting Amsterdam en hier dan de illegaal uit gaan hangen, illegaal naar school gaan (pa en ma betalen hier ook géén belasting als ze in Kosovo wonen) en dan ook nog de vermoorde onschuld gaan spelen en een hoop heisa maken als je in je kraag wordt gegrepen voor repatriëring.

Of ben ik nu gek ?

Van Rechts | 07-02-06 | 10:43

GO VERDONK !!!
Weg ermee... zo'n import-fraudeur in opleiding... opzouten (op brute wijze) !!

Tilbostan | 07-02-06 | 10:43

Een streng beleid is prima maar dit is onzin. Je kunt ook gezinnen tijdens de vakantie terugsturen. Gun dat kind nou gewoon die paar maanden om haar school af te maken.

Professor Plons | 07-02-06 | 10:42

Tja, @Amsterdammer, laten we de grenzen voor iedereen open zetten - dat betekent wel het einde van de bijstand. Dus hoe komen we van die zotte sociale regelingen af? Zet de grenzen wagenwijd open! Dag Taida, veel plezier in Kosovo.

dedalus | 07-02-06 | 10:42

No.1 in de strategie bij beleidsmatige "strondt aan de knickor":

- tegenstander/andere partij in discrediet brengen.

Need I say more?

KoningB | 07-02-06 | 10:41

Verdonk is goed bezig! Ze heeft goed recht de leugens die ontstaan rond haar beleid aan te kaarten. Dat mag ze doen, uiteindelijk beslist de rechter. Dat is toch een goede gang van zaken of mis ik iets????? Moeten alle schreeuwerts met zielige varhaaltjes zomaar gelijk krijgen. Ik ben zelf eerlijk gezegd blij de andere kant van het verhaal es een keer te horen dan enkel de verhalen van de "zielige mensen". Ik zou het trouwens OK vinden als ze haar studie hier af kan maken, maar volgende keer niet meer jokkebrokken, foei!

Peppi van Kokki | 07-02-06 | 10:40

commentaarderer 07-02-06 @ 10:38
Inderdaad. Koloniseer de hele wereld ter meerdere eer en glorie van onsch Volck!

Roberto Fransisco | 07-02-06 | 10:40

Dit stond gisteren al om 9 uur 's ochtends op teletekst, maar goed.
ELke asielzoeker mag van mij blijven, helemaal als ze het VWO doen en normaal nederlands lullen. Dan doen ze het namelijk beter dan sommigen die hier deritg jaar wonen etc., etc,

Amsterdammer | 07-02-06 | 10:39

En over die fraude:
.
De fraude die gepleegd is is het op een toeristenvisum naar Nederland reizen. Het aannemen van geld voor terugkeer en dan weer naar Nederland komen is namelijk niet illegaal.
.
Citaatje van Telegraaf:
Tot ergernis van Verdonk is het meisje na die afwijzingen niet in Pristina gebleven, maar is zij op een Frans toeristenvisum hierheen gekomen. " Dat is gewoon fraude", aldus de zegsman van de minister.
.
Alles wat dat meisje deed is doen wat ze wilde. Ik zie niet in waarom er voor een zo volhardend mens met kennelijk hersens geen plaats is in Nederland. Het hele immigratie-beleid gaat uit van repressie terwijl, als we een beetje nadenken, iedereen weet dat we meer talent nodig hebben in dit land om mee te kunnen met de rest van de wereld.

.

commentaarderer | 07-02-06 | 10:38

@nachtherrie , AAAH AAAH NEEE NEE geen werk.. ze heeft meerdere malen fouten gemaakt en dat ze nog steeds niet eruit is gezet begrijp GVD nog niet maar oke over Nederlands poltiek begrijp ook niet veel maar dat terzijde.

Het word tijd dat ze gewoon normaal gaat doen want ik heb beetje het idee dat ze dit allemaal uit wraak doet oefzo voor wat voor reden GEEN idee maar dit slaat nergens op.

Navid | 07-02-06 | 10:36

Die hoerrrr moet terug naar Pristina, want er is daar al jaren nix meer aan de hand. En stuur gelijk het MDI en Amnesty mee

Spetsnaz | 07-02-06 | 10:36

Ach man... Een goed leider weet af en toe genade te tonen en de hand over het hart te strijken. Gun dat kind gewoon haar diploma, ze heeft er zes jaar voor op het VWO gezeten. De manier waarop VErdonk nu haar Machiavellistische spelletjes speelt begint verdacht veel op haar persoonlijek frustraties en machtswellust te lijken. 7000 euro fraude, dat plegen honderduizenden mensen is dit land. Wel een erg zwak excuus om zo'n meije kapot te krijgen.
Waarom moet ze het land uit eigenlijk? Seems to me dat ze volledig ingeburgerd en niet crimineel is, dus waarom moet ze weg. En waarom kan er geen 4 maanden gewacht worden?

Lucasdelinkselul | 07-02-06 | 10:35

Verdonk mag toch gegevens van geldzoekertjes openbaar maken als ze haar beleid moet verdedigen. Dit lijkt me een uitstekend gevalletje van beleid verdedigen. Ik vond het een lullge actie van de IND om d'r vast te zetten, maar dan vertelt ze er huilend voor de camera niet bij dat ze er al eens uitgegooid is en nu onder valse voorwenselen terug is gekomen.... Rita is helemaal zo gek nog niet.

prestodegekste | 07-02-06 | 10:34

Iemand enig idee waar zo'n reisbureau zit, leuk reisje en als bonus 7000 euro? Reisbureau Rita had ze in ieder geval niet meer in de aanbieding.

Kapitein Stijlvol | 07-02-06 | 10:33

wegwezen met die Breazah: eerst 7000 eurietjes met je familie cashen met daarnaast ook nog eens gratis vliegtickets en dan op een toeristenvisum via Frankrijk terugkeren. Ik heb begrepen dat ze in het land van herkomst ook prima haar school kan afmaken dus move!
hoe lang is zo'n toeristenvisum btw eigenlijk geldig? maand of drie, dan kan ze daarna toch sowieso gewieberd worden?

need i say more | 07-02-06 | 10:33

Rita had ons vorig jaar al beloofd, om de eenzijdige, linkse, verslaggeving van dergelijke gevallen, af en toe eens van de andere zijde te belichten. Echter trapt ze daarmee natuurlijk wel onze geitenwollensokken op de tenen.....

KABAAL | 07-02-06 | 10:33

Laat dat meisje met rust en ga GVD eens boeven vangen.

drs. G. Flater | 07-02-06 | 10:33

Weer een VWO-er die in haar stinkende land mensen gaat ophitsen tegen ons mooie Westen. Der knieen kapot slaan met een hamer en aan haar schaamhaar het land uit tieven! Nadat ze door 26 Londsdalers banaal is vernedert natuurtelijk ....

Ik zeg je: Verdonk is de volgende PM van Nederland!

whoppah | 07-02-06 | 10:32

Het wordt wel moeilijk regeren als mensen als Taida en vluchtelingenwerkers alles mogen (mis)gebruiken en de minister aan handen en voeten gebonden is door regels. Verdonk ga door met je strijd tegen deze scheve verhoudingen!

Roberto Fransisco | 07-02-06 | 10:31

De linkse partijen liggen vast weer als bloedhonden te wachten tot ze Verdonk kunnen aanvallen.

Aussie | 07-02-06 | 10:31

Ik wil ook 7000 euro om te emigreren. Waar kan ik die ophalen?

kniebelknuistje | 07-02-06 | 10:30

@jan-joris-dinges-nogwat
mischien, maar ze doet alleen haar werk

nachtherrie | 07-02-06 | 10:28

Rita is een bijzonder slechte verliezer en een zuur wijf.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 07-02-06 | 10:27

Ja ik las het in de spits mevrouw had beetje fraude gepleegt althans over fraude kunnen we niet spreken maar verdonk is weer goed bezig, solliciteren naar de dood? anyway waar gaat het heen.. alle criminelen in NL HOUDEN GO VERDONK GO en een 6vwo leerling eruitzetten

Navid | 07-02-06 | 10:27

Ik heb begrepen van Verdonk dat dat geld aan de familie betaald is, niet aan dat meisje persoonlijk.
.
We kennen de zaak niet tenslotte, misschien wilde ze helemaal niet mee met pappa en mamma, 17 tenslotte.
.
Verdonk mengt zich in de discussie als persoonlijk belanghebbende, een zeer slechte zaak vind ik voor een minister. Sta er boven en laat het aan de rechter over.

commentaarderer | 07-02-06 | 10:27

Meteen uitzetten! Fruade = misdaad is foetsie. Maar wat is een 26K-gezichtje? Heb ik weer iets gemist?

dies | 07-02-06 | 10:25

-Edit: FIPO-posities zijn topposities. Daarom zijn FIPO\'s alleen voorbehouden aan reaguurders die echt slimme opmerkingen maken, dus NIET aan jankerds, drammers en andere offtopic zemelaars.-

verbatim | 07-02-06 | 10:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken