Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Boerkini van harte welkom in crematorium

schoorsteen.jpgDe Nederlandse crematoria ontvangen boerkini-draagsters met open armen. Uitvaartondernemers hebben geen enkele moeite met het islamitische badpak, dat eerder deze week voor veel ophef zorgde toen een Zwols zwembad een draagster van een dergelijk zwempak sommeerde het bad te verlaten. "No problemo," aldus Kees-Jan van Bakkelen, managing-director van uitvaartonderneming Avondstond in Helmond. "Bij ons is iedereen welkom, dus ook boerkini-draagsters." De uitvaartbranche kent sinds enige jaren een full tolerance beleid. Slechts een klein aantal crematoria hanteert nog aparte uurtjes voor bijvoorbeeld diabetes-patiënten, mensen met obesitas en negers. "Zo belachelijk. In Helmond zijn wij daar tijdens het eerste Paarse kabinet al vanaf gestapt. Ook op het strooiveld gaan boerkini-draagsters gewoon met de rest mee." Aan het cremeren van boerkini-draagsters kleven verder geen technische moeilijkheden. "Onze ovens kunnen het makkelijk aan. We hoeven echt niet harder te stoken," aldus Van Bakkelen. Hij beaamt dat het verbranden van synthetische badkledij enige luchtverontreiniging met zich meebrengt. "Maar zolang de dames niet al te dik zijn, blijven we onder de landelijke emissienorm zitten." Voor familieleden die dat wensen, zijn er in de uitvaart shop van Avondstond speciale urnbedekkende hoesjes leverbaar, in vier neutrale kleuren. "Een stukje beleving naar de nabestaanden toe, zeg maar. De urnkini bieden wij aan voor €49,95. Onze schoorsteen, nou ja, u begrijpt mij wel."

Reaguursels

Inloggen

Inderdaad, wat een belachelijk bericht. Het is gewoon één en al reclame.. En alsof er ook maar iemand is die in zijn badpak gecremeerd wil worden, zeg!*rolls eyes* ''I wouldn't want to be caught dead in that thing!''

Dutch Cherry | 29-02-08 | 11:05

Waar gaat dat gezeur over die burkini's over. Wij/autochtonen hoeven ons totaal niet aan te passen. Wat is dan het probleem, live and let live. Als mensen zich al druk kunnen maken over dit soort onzinnige dingen vraag ik mij af of ze niet gewoon beter kunnen gaan zwemmen, of een andere hobby gaan zoeken in ieder geval.

germ | 28-02-08 | 23:55

Wow Pritt. Wat een verbanden leg je. Heerlijk. De hoerkini is een affront voor de westerse geemancipeerde vrouw (behalve voor Vogelaars en dit idiote kabinet dat gewoon de westerse waarden voor de zwijnen gooit). Maar om een verband te leggen met een tolerante begrafenisondernemer. Heel leuk gevonden. En ja, dood gaan we allemaal. En naakt zijn we allemaal hetzelfde. Alleen is het van de zotte (vrij naar Klukkluk) dat mossels zich geheel omhullen met een kleding. Zo van "ik ben lekker heilig, jij niet. Na na na na na naaa. Jij bent een hoer, want niet bedekt". Kijk, daar gaan we naar toe. De begrafenisondernemer is voor de dood. Maar tijdens het leven wil ik niet geconfronteerd worden met bedekte mossels. Het Westen moet vrij blijven. The west is the best.

blaater | 28-02-08 | 20:51

@pritt,... burkini's,... finnen,...+ cremeren???????zal nooit gebeuren. Daarbij hebben finnen hun eigen uitvaartverzekering en over het algemeen ondernemer namelijk zo'n finse maatschappij die er voor zorgt dat dode finlichamen snel weer naar land van herkomst worden gevlogen. (Dan wel)!

pronto | 28-02-08 | 18:53

-weggejorist-

de ondervoorzitter | 28-02-08 | 18:35

Op GS betekend getopt met reauken doorgaans toch dead.
Dit is typisch een gevalletje beginnen danwel deaurgaan met reauken.

mastermattie_back | 28-02-08 | 18:19

Pritt, koninklijk stukje weer.

Korreltje Zout | 28-02-08 | 17:53

moslims? crematie? dat gaat niet samen! en is t geen gewoonte om in t vaderland begraven te worden? van mij mogen ze allemaal t lava ingedumpert worden....

AuchtungPanzer | 28-02-08 | 17:24

Rokers krijgen korting op de crematiekosten omdat ze zelf een zootje brandstof in hun longen meenemen.

punter | 28-02-08 | 17:24

grote haas 28-02-08 @ 14:28
Leukk zwemtuigje voor moeder de vrouw. Alleen als ze het echt wil natuurlijk.
shadow.leather.googlepages.com/gag6eba..... JPG/gag6ebay.-full.jpg

Schoorsteenveger | 28-02-08 | 14:47

Morgen massaal zwemmen in gevechtspak. Moet van god.

grote haas | 28-02-08 | 14:28

Boer zoekt kini......

Mark7608 | 28-02-08 | 14:12

Wat zijn wij toch een tolerant volkje zeg. Volgende stap: met burkini in de sauna? Onder de zonnebank?

Lachende mandarijn | 28-02-08 | 14:11

roflol
Toch wel een van de grappigere columns op geensteyl.

"Slechts een klein aantal crematoria hanteert nog aparte uurtjes voor bijvoorbeeld diabetes-patiënten, mensen met obesitas en negers."
deed het hem vooral. Top entertainment pritttt stifffftt.

BloedendMaandverband | 28-02-08 | 13:39

nieuw, de ku klux clan burkini, niet te verwarren met kabouter plop.

paradocx | 28-02-08 | 13:36

Joran toch oppassen bij het dumpen van burkini vrouwen in de zee, ze blijven namelijk drijven.
voor het seizoen 2009, verwacht de leverancier van burkinis biologisch afbreekbare pakjes.
Bij dumping in zee wel verzwaren met minstens 100 kilo beton.

paradocx | 28-02-08 | 13:34

mc donalds laat ook weten dat burkaklompen bij hen altijd welkom zijn.
Zolang de mond zichtbaar is, kan er altijd een hamburger/patat in.

paradocx | 28-02-08 | 13:31

En ja hoor, grachtengordelgrondel Groenteman heeft, als voorganger van de linkse kerkdiensten, ook alweer stelling genomen:

"... en komend uit het zwembad, deze foto ziend, dacht ik Dat zouden méér mensen moeten doen!"

www.hannekegroenteman.nl/images/boerki...

Schoorsteenveger | 28-02-08 | 13:17

Even vastleggen.
Per 28 februari zeggen de huisregels van het Twentebad (nog):
"Toegang tot de zwemzalen en de buiten- en binnenbassins is alleen toegestaan in badkleding (zwembroek/zwemshort/badpak en bikini). Spijkerstof, T-shirts en hoofddeksels behoren, uitgezonderd badmutsen, niet tot de toegestane badkleding. Zwembroeken/-shorts mogen niet over de knie komen."
www.twentebad.nl/smartsite.dws?id=5946...

Schoorsteenveger | 28-02-08 | 13:10

@flopmeister
Ik vind het meer een meesterlijk hoogtepunt.

dummy59 | 28-02-08 | 12:52

Geen slecht idee, ware het niet dat baardmannen en snorvrouwen zich als enige echte ALLOCHTONEN in hun land van 1e paspoort laten begraven.
Het 2e paspoort (NL) wordt immers alleen gebruikt om hier de NL bevolking te terroriseren en om op een makkelijke manier hun zakken te vullen.

dummy59 | 28-02-08 | 12:38

@ volksmenner 28-02-08 @ 10:47

Creamatoriumfoob.

Het is veel goedkoper om als handbagage onder de arm met je familie naar je thuisland gevolgen te worden dan in het vrachtruim met kistje.

Je moet het praktisch bekijken.

solidstate | 28-02-08 | 12:37

Het interessantste aan dit topic is de doorlink naar het bericht in Tubantia.
Een dappere zwembadmanager, I. Melisie, van het plaatselijke Twentebad houdt stug vol dat een Boerkini geen zwemkleding is en dus verboden.

Afhankelijk van de politieke situatie aldaar zal waarschijnlijk snel worden ingegrepen en zal de manager via de subsidie-stop-dreiging tot de orde worden geroepen.

Schoorsteenveger | 28-02-08 | 12:36

Grappig?
*gaat naarstig zoeken naar gevoel voor humor*

Flodder | 28-02-08 | 12:32

Sketch uit Jiskefet?

Murdockyoufool | 28-02-08 | 12:28

"Maar zolang de dames niet al te dik zijn, blijven we onder de landelijke emissienorm zitten."
Dat gaat dus geen vaart lopen.

Schoorsteenveger | 28-02-08 | 12:25

Geestig.

Toine Rorije | 28-02-08 | 12:22

Vroeger was dat altijd één van m'n grapjes...
"Wat draagt een moslima naar het strand? Een Burkini!" "Hahahaha!"
En d'r werd ook nog om gelachen. Nou, nu is er weinig meer om over te lachen.
Wel een mooi stukje duimzuigen, Pritt. Keep it up xD

Nietvoordekat | 28-02-08 | 12:05

Misschien dat Wilders in zijn film een passage op kan nemen over een dikke moslima in boerkini die door haar moslim man dood wordt geslagen en vervolgens wordt gecremeerd in een Koranvuur.. Of zou een Koranverbranding rellen veroorzaken?

Ik ga de domeinnaam www.moslimpesten.nl registreren en die link ik aan www.geenstijl.nl

geFlippeD | 28-02-08 | 11:59

Haaaaaaaaahahahaha!! De eerste moslim die verbrandt zonder dat hij zichzelf heeft aangestoken moet nog geboren worden.

Anders gezegd: moslims cremeren niet na overlijden

geFlippeD | 28-02-08 | 11:53

Smakeloos. Het niveau op GS heeft een dieptepunt bereikt.

Flopmeister | 28-02-08 | 11:52

WooT... Is dit serieus??Maar wel grappig :-)

salonsocialist | 28-02-08 | 11:45

En heeft Wilders al aangegeven zich bedreigd te voelen door dit stukje over de urnkini?

bwahaha | 28-02-08 | 11:45

LOL @ iedereen. bijzonder geestig polemiekje.

superjan | 28-02-08 | 11:37

De urnkini?? Is dat niet gewoon een vaaslamp?!?

Cesar Maximus | 28-02-08 | 11:23

Geen discrimatorium dus.
LOL @ top stukje en mooie one-liners.

Hutspotentieel | 28-02-08 | 11:22

Dan zal de barkini ook niet lang op zich laten wachten.

dr.spin007 | 28-02-08 | 11:17

@toytoy

Inderdaad

de PR assistente | 28-02-08 | 11:17

how about een oprotkini?

die.ene | 28-02-08 | 11:15

Islamieten worden van top tot teen (gezicht vrij) in een wit laken verpakt, nadat ze ritueel zijn gereinigd. Vooral dat laatste duurt erg lang.........

Anjin Mohammed | 28-02-08 | 11:14

Een purnkini?
Is dat een boerkini met gaten op die plaatsen die ons het meest interesseren? B&B bedoel ik.

't wordt nog spannend in de nederlandse zwembaden!

vangodlos | 28-02-08 | 11:10

... en met carnaval iedereen in een burkiel

dr.spin007 | 28-02-08 | 11:10

Ik vind die burkini wel een topper, graag met de afbeelding uit Denemarken van de profeet achter op de kont.
En dan de oven in.

toytoy | 28-02-08 | 11:08

*een nordic-walkini aantrekt*

KaiserSoza | 28-02-08 | 11:05

De volksmenner probeert wat "leven in de brouwerij" te brengen.

dr.spin007 | 28-02-08 | 11:02

@BYO 1100
ik lees er een gezonde 'ga eens deaud' in.

CoJoNes | 28-02-08 | 11:02

Hoe van hartelijk welkom?, horizontaal of verticaal.

mal paiter | 28-02-08 | 11:02

is dit soms een verborgen boodschap die oproept om alle burkini draagsters levend te verbranden ofzo?

BYO | 28-02-08 | 11:00

graag nog toevoegen aan het artikel:
'als ze dood zijn geldt zelfs een 'rabat'- korting van 10%!'

Octavianus | 28-02-08 | 10:58

Waarom een urnkini als een theemuts ook volstaat?
Is there a Ralph's around here?

DiagnosisTyphus | 28-02-08 | 10:56

;)

Kittekatje | 28-02-08 | 10:56

Worden die niet eerst gewassen met OMO-kini in een Zanussikini ?
Geef mij maar Eskimo's !

De Limburgse | 28-02-08 | 10:55

@volksmenner
jaja, wijsneus. dat is gewoon common knowledge

Octavianus | 28-02-08 | 10:55

Geweldig Pritt, je bent verdomd heet de laatste weken.

CoJoNes | 28-02-08 | 10:53

volksmenner 28-02-08 @ 10:48
Nee, slechts een reaguurder heeft die associatie.

sjaakdeslinksesul | 28-02-08 | 10:52

Slecht 56 comments en Volksmenner pakt de eerste Godwinpunten. Het gaat een hele mooie dag worden.

kolonel klootoog | 28-02-08 | 10:52

De meeste vrouwen zouden zo'n merkloos ding nooit aanwillen, maar met een beetje geluk komt Karl Kani dit jaar nog met een BurKani.

DiagnosisTyphus | 28-02-08 | 10:52

-weggejorist en opgerot-

volksmenner | 28-02-08 | 10:48

LOL@Pritt!

@Patat-generatie: zucht. Je hebt een goede psychiater nodig, mafkees.

blikjegrolsch | 28-02-08 | 10:48

Moslims worden begraven na hun dood. Crematie mag niet.

volksmenner | 28-02-08 | 10:47

En ja hoor, de rook waait naar het Oosten, zie ik op het bijgevoegde plaatje. Voor mij het bewijs dat we ons land aan het verliezen zijn, helaas. Wel een mooie blauwe lucht overigens.

patat - generatie | 28-02-08 | 10:45

lachen als een boerkini met kistpijn

f@pzwans | 28-02-08 | 10:44

@Mabel Pis en Shit 28-02-08 @ 10:35
Burkini's zijn ook puur om de niet-moslims te provoceren en hebben geen enkele binding met de islam.

Sinar | 28-02-08 | 10:44

De schoorsteen moet ook blijven roken.

Mr_Pikibelly | 28-02-08 | 10:43

#Hij beaamt dat het verbranden van synthetische badkledij enige luchtverontreiniging met zich meebrengt.#

eehhh overschrijden we hier de emissie norm niet mee?

groothoeklens | 28-02-08 | 10:42

De Mosselbegraafrite

Na rituele wassing meteen dezelfde dag onder de aarde, met de kont niet naar Makkah, op de rechterzij, liefst gehuld in een lap stof, voor eeuwig begraven in een mosselgraf, op een aparte plek op een dhimmikerkhof of nu gelukkig op het eigen mosselkerkhof, in dhimmilanden als de laatste overtocht naar het zand te duur is.

wopper | 28-02-08 | 10:42

En dat terwijl we godverdomme (allahverdomme) m'n moeder niet eens een onderbroek mochten aantrekken voor d'r crematie omdat dat slecht was voor 't miljeu...
Godverdegodverdomme! Wat an ik hier kwaad om worden zeg!

Bert M. | 28-02-08 | 10:41

Makkelijk praten, wetende dat moslims zich vrijwel nooit zullen laten cremeren...... niet met en niet zonder boerkini!

Domino | 28-02-08 | 10:41

Voor het zelf terugvliegen naar het thuisland is wel een afterburnkini nodig.

superjan | 28-02-08 | 10:40

Een echte moslima wordt na overlijden zo snel als mogelijk per vliegtuig terug getransporteerd, om na een leven volop gebruikt te hebben gemaakt van de Nederlandse faciliteiten op gebied van gezondheid, onderwijs en graties geld, weer lekker in de echte grond van het moederland begraven te worden. Crematie is helemaal uit den boze uiteraard!
.
www.uitvaart.org/info/religie/rmoslim1...

Auke | 28-02-08 | 10:39

Waarom nu weer alleen focussen op cremeren? Begraven in een Burkist kan ook hoor!

Luis | 28-02-08 | 10:39

De fik erin!

Deport | 28-02-08 | 10:37

ROTFLOL @ van Bakkelen

CynicalBastard | 28-02-08 | 10:37

sjaakdeslinksesul 28-02-08 @ 10:32

Sommige mensen hebben de kwaliteit om je eigen gedachte zo treffend op te schrijven dat het ineens heel helder wordt.

azijnseikerT | 28-02-08 | 10:37

Ik heb ff gebeld met vuilnisophaaldiensten, ziekenhuizen, het leger des heils, het leger, het energiebedrijf, de dierentuin en de reddingsbrigade en die zijn ook helemaal klaar voor de burkini kan ik u melden.

zooishettoch | 28-02-08 | 10:36

Als er spontaan brand uitbreekt in een burqini, door broei of zo, hoe krijg je dan zo'n ding snel uit. Zit er in een staatsgoedgekeurde burqini wel een branduitgang?

Ing Evert | 28-02-08 | 10:36

stel nou dat zo'n boera draagster een sigaar zou willen roken (bijvoorbeeld op een stage bij het witte huis of bij Jan Peter, moeten ze er dan aan de voorkant een rond gaatje in maken waar die sigaar ingestoken wordt? Je wordt me dit soort dingen steeds weer met problemen opgezadeld waar je over na moet denken.
btw. grappig verhaal van pritt

jan-lul-de-behanger | 28-02-08 | 10:35

wat is dit voor een belachelijk bericht. wat een schaamteloze meelifterij. wat een gratis reclamemakerij. hier heb ik echt geen woorden voor. wat een ongelooflijk zielig gedoe. hier word ik dus echt misselijk van. en dan ook nog eens dat volstrekt onnodig afzetten tegen anderen. wie wordt er in haar badpak bedraven? in zijn clownspak? bassie? de uitvaartbranche, ik zou er nog niet dood gezien willen worden. ik wil sowieso niet bedraven worden door van die lelijke, te dikke oude meisjes met reclame op hun revers en hun manchetten. wie dat bedacht heeft, verdient een zeer pijnlijke en langzame deaud

Mabel Pis en Shit | 28-02-08 | 10:35

lol @ lifecatcher.

superjan | 28-02-08 | 10:35

Hoax?
Wel grappig.
Valt me mee dat er niet staat:
Wij cremeren burkinidraagsters wel. Sterker nog ze hoeven niet eens deaud te zijn.
Liberaal he?

Lifecanbesimple | 28-02-08 | 10:34

Volegns mij is dat gewoon een verkapte '" ze mogen van mij verbranden die burkini-draagsters"- reactie :D

Bommenleggert | 28-02-08 | 10:33

komkommertijd? De redactie heeft duidelijk behoefte aan weekend...

prestodegekste | 28-02-08 | 10:33

volgend jaar met carnaval: allemaal een burkini aan

voneichbosz | 28-02-08 | 10:33

Je kan ze ook aan de grenzen op staken neerzetten ter afschrikking van vijandige stammen. Zo doen papoea's het ook al jaren met succes.

Sinar | 28-02-08 | 10:32

Ja, alleen die moslims willen teruggevlogen worden naar eigen land zodra ze dood zijn. Hier heb je immers onheilig grond.

Het_leuke_zuiden | 28-02-08 | 10:32

Boerkini zoekt vrouwkini.

LifeCatcher | 28-02-08 | 10:31

Heerlijk stukje duimzuigen, @Prittemans!

fuckje | 28-02-08 | 10:29

z'n boekini drrogt wel lekker snel en het lijkt me wel handig bij het nablussen...

guid007 | 28-02-08 | 10:29

Boze Buur 28-02-08 @ 10:23

Daar kun je de feestgangers wel mee verassen. (met dank aan Koerbagh)

azijnseikerT | 28-02-08 | 10:29

@noorderling 28-02-08 @ 10:25
Daar zou ik een geintje over kunnen maken. Iets met kou vatten of zo, maar aangezien het je vader was zal ik het niet doen

Klukkluk | 28-02-08 | 10:27

humor ;-0

Evilonyourass | 28-02-08 | 10:27

Crematoria discrimineren anders als de pest: toen ik wijlen mijn vader ongekleed ter verbranding aanbood ging het mooi niet door.

noorderling | 28-02-08 | 10:25

"Bij ons is iedereen welkom, dus ook boerkini-draagsters"

Dat snap ik, dood is immers dood, maar wie wordt er nu gecremeerd in een boerkini? Ik ga ervan uit dat, mocht ik komen te overlijden en gecremeerd worden, dat dat niet in mijn speedo is.
Wat voor kleding wel dan, hoor ik u niet vragen. En waarom kleding? Het wordt toch verbrand!

Vragen, vragen, vragen...

Doe-eens-rustig | 28-02-08 | 10:24

LOL @ Bobu

superjan | 28-02-08 | 10:23

azijnseikerT 28-02-08 @ 10:19
Lol.
Problemen mee als ik deze grap in mijn omgeving gebruik? Als dat ik `m zogenaamd zelf heb verzonnen? Heb namelijk twee verjaardagen dit weekend.

Boze Buur | 28-02-08 | 10:23

Van onze verslaggever ter plaatse begreep ik dat ze op Aruba ook welkom zijn, er hoeven geen krachtiger buitenboordmotoren voor aangeschaft te worden

Klukkluk | 28-02-08 | 10:22

grinnik@google ads

Alcoholic | 28-02-08 | 10:22

@jaapioo> ja hij vond het maar een dooie boel.

superjan | 28-02-08 | 10:22

Probeert die Kees-Jan van Bakkelen de dooie boel daar wat op te vrolijke

Jaapioooo | 28-02-08 | 10:21

LOL @ azijnseiker

ajaan dun uurste | 28-02-08 | 10:20

Die gasten mogen niet gecremeerd worden, toch? ja van mij wel hoor, no problem

toytoy | 28-02-08 | 10:20

ze mogen dus wel roken

rioolguurder | 28-02-08 | 10:20

Ja... en?

jopperdepopper | 28-02-08 | 10:20

voor moslim-as

azijnseikerT | 28-02-08 | 10:19

of tijdens de sex... purnkini.

superjan | 28-02-08 | 10:19

kijken of het tijdens gymnastiek voortaan ook mag... ... inderdaad een turnkini

superjan | 28-02-08 | 10:18

haha ik moest wel een beetje lachen

gaap | 28-02-08 | 10:18

Hmja, een b-urn-kini krijgt in combinatie met een crematorium wel ineens een rare bijklank :)

Neon | 28-02-08 | 10:18

burnkini?

superjan | 28-02-08 | 10:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken