Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Binsbergen, Kerstens en Kamphuijs in Enschede

Studeren in Enschede is enorm geyl Gezocht: huisgenoot. Eisen: man, ariër, verwend en in het bezit van een das. Flinke mat in de nek geen bezwaar. Onze voorkeur gaat uit naar VVD-leden of aanhangers van Wilders. Wat wij bieden: een mieters huis, een jofele vrindenclub, een huiskamer met bar (onbeperkt goudgele rakkers drinken) en natuurlijk een band voor het leven. Voorts zijn wij in het bezit van pappa’s boot en auto. Wij willen overigens geen buitenlanders (wij herhalen: geen buitenlanders) en al helemaal geen studenten van de kunstacademie. Die vinden wij namelijk vies. Dat zijn van die vieze, rare types met bizarre culturele uitingen. Plebs is het, paupers, kanslozen. Alleen echte Heeren zijn welkom is ons kansrijke midden. Voor klachten kunt u hier terecht. Instant update: wij hebben onze pappa's reeds gewaarschuwd!

Reaguursels

Inloggen

Zo zo, had een aantal weken geleden van "het incident" over Beurd gehoord en dacht, ik ga de reacties eens lezen.

Het lijkt erop dat het merendeel een mening heeft die niet echt gebaseerd is op het combineren van feitenkennis, maar meer gestoeld is op frustraties en afzeiken in het algemeen.
Voordat ik inhoudelijk op het onderwerp inga allereerst iets over een aantal specifieke posters.

Allereerst robert Fransisco: losers is met één o en niet met twee (over een loser gesproken), daarbij; niet echt bijdragend aan de discussie.
Net als overigens Jim Bean; Wel heel erg cool om te vertellen dat je vroeger veel mensen met je arbeidersvuistjes hebt bewerkt, maar ik proef toch een algemene frustratie tegen "de student" in het algemeen. Misschien omdat je nu onder een voormalig studentje moet werken? Je hoopt verder ook dat je zoons de traditie voortzetten; ik zou eens bij een psycholoog (= ex-student) langsgaan.

Verder zijn er verschillende mensen (dante, harige bangmaker, godsammekrake, donnert) die thermen als "kutknorren"en "corperaal" (e=o !!!) laten vallen; als ik een echte corporale kerel was (wat ik overigens ook niet pretendeer te zijn) zou ik dit op een andere manier proberen uit te dragen i.p.v. moddergooien.

Over het onderwerp zelf:
Ik ken het huis van een afstand wel, en ik kan met zekerheid stellen dat Beurd absoluut geen corporaal of een corps-wanabe huis is. De mensen die dit soort eigenschappen toebedelen aan een dergelijk huis, hebben zelf waarschijnlijk nooit de hecjtheid van een echt studentenhuis ervaren. Ik heb het dus niet over een huis waarbij iedereen een eigen plankje in de koelkast heeft en er een schema is voor het gebruik van het gasfornuis. Nee beste mensen huizen als Beurd vormen een vriendengroep die nog lang na het verstrijken van de studietijd elkaar ontmoeten en activiteioten ondernemen. Ik had zelf niet de beschikking over een auto en boot op mijn studentenhuis maar leuk voor Beurd dat hun dit soort zaken wel weten te regelen. Inderdaad, de tekst in de advertentie is wel erg knullig gekozen en had beter opgelost kunnen worden in de wijze zoals Opa Bangepoep dit schetst.
Echter een geschetste huiscultuur waarbij de huisgenoten onderling goed kunnen opschitene vergt wel een soort van balans in het gezelschap. Als de relaties onderling te opppervlakkig blijven, en men elkaar niet begrijpt door andere achtergronden, culturen of talen komt de optimale sfeer binnen een huis in gevaar.

Echter de kernvraag is er eentje die niet alleen in het studentenwereldje speelt: kijk naarde ophef die ontstaan is rond de vacatures in de kranten: hier mag ook alleen maar m/v achter worden gezet.
Turken en marrokanen worden bij interviews ook geweigerd om hun afkomst en slechte reputatie.

Ik vind het daarom wel moedig dat Beurd in ieder geval niet de schijn hoog houdt maar durft te zeggen wie ze absoluut niet willen hebben, terwijl de meeste autochtone nederlandse studenten en burgers ervoor kiezen de allochtonen en "andersdenkenden" onder andere voorwendselen het gat van de deur tonen.


henk80 | 07-02-06 | 16:11

beter dat ze dit meteen in de advertentie zetten dan dat de buitenlanders daar voor niets aan de deur komen. waarom eigenlijk alleen zeuren over buitenlanders, dat ze daar geen vrouwen willen is dan dus geen discriminatie ofzo?
als het hier om een woningbouwvereniging zou gaan dan zou ik dit niet zo fraai vinden, maar een studentenhuis mag zelf weten wie ze als nieuwe vriendjes willen.

selena | 06-02-06 | 16:16

Wat doen mensen schijnheilig.
Probeer eens met een allochtoonse naam :)))) een kamer te zoeken in de randstad. Lachen man, al die lui die je afwijzen om je naam.
Dit is geen discriminatie, want problemen kan je koppelen aan etniciteit.

Kaan78 | 06-02-06 | 14:06

Moge die studente tog zekur zelluf wete...... ik hau ook nie van buitelandurs

Herman Brood | 06-02-06 | 12:22

Blijven jullie je maar lekker verzetten tegen mensen die iets van hun leven proberen te maken (studenten). Wij krijgen naar vooruitzicht toch de betere banen. Het leven is nu eenmaal niet eerlijk.

trekhaak | 06-02-06 | 11:38

Weer een typische uiting van Lucas die alles wat studeert, zich meer interesseert in bedrijfskunde dan kunst en spiritualiteit en zich vaker dan 2 keer per week wast minderwaardig vindt. Laat die gasten lekker een huisgenoot zoeken die bij ze past (dus geen slecht engels sprekende buitenlander of slipknots-fan). Echt get a life, waar jij je al niet druk om maakt...

Brandje | 06-02-06 | 00:37

-weggejorist-

de das | 05-02-06 | 22:16

LdeLL kan zijn jaloezie weer niet temmen, en terecht dat ze QatoenPluccers en Geitenneuqers niet toelaten... Soort zoekt Soort zo zit ons instinct nou eenmaal in elkaar ben ik bang. En welke geitenneuqer wil nou bij van die corpsballen in huis zitten?

Hugo Van Den Loonsch | 05-02-06 | 20:45

Nee gezelligheid is leuk...

blikjegrolsch | 05-02-06 | 19:54

Psssst? Wat is precies een "knor"?
Voor mij waren studenten namelijk bewegende en stilstaande doelwitten, in de terminologie heb ik me als niet-student namelijk nooit verdiept.

Overigens vond ik degenen met stropdas het fijnste, had je wat om vast te houden terwijl je ze hun kop in elkaar mepte.
Die gaven ook het finste commentaar die eerste seconden, dat we er toch over konden praten enzo.

Onbetaalbaar!

Jim Beam | 05-02-06 | 17:22

Zeer jammer dat onze opperknor Lucas het niet kan laten na studenten.net ook Geenstijl te gaan bevuilen met zijn eeuwige frustratie jegens alles wat bij een studentenvereniging zit. Kon je het nou echt niet laten om dit soort onzin te plaatsen? Anyway: het zijn natuurlijk unieke knorren, die overigens groot gelijk hebben dat ze geen hebben in stinkende, vieze, asociale, teruggetrokken, ongeschoren, blowende, niet-communicatieve, niet-gezellige buitenlandse studenten </generaliseer>.

[havana] | 05-02-06 | 17:13

@Pannie: dit volgt niemand... Verklaar je nader....

blikjegrolsch | 05-02-06 | 16:39

Pannie, wederom onnavolgbaar off topic. Hulde.

WillemIII | 05-02-06 | 16:18

Nee bij Talpa werken veel allochtonen

Pannie | 05-02-06 | 16:10

Ja, dat ze enigszins moslimiaans zijn qua partnerkeuze betekent niet dat ze er net zo bijlopen inderdaad.

WillemIII | 05-02-06 | 16:01

Ja. Maar ik heb wel op een mooie zomerdag in Enschede een blonde 20-jarige dame in een doorkijkjurk gezien, met alleen een wit slipje eronder, en mooie tieten uitgelicht door het zonlicht. Heb sindsdien altijd een zwak plekje voor Enschede overgehouden.

holtor | 05-02-06 | 15:39

@ magicmarine: de viger op de zere plek. Complimenten. De hoeveelheid lelijke arrogante blonde vrouwen die je in enschede tegen het lijf kunt lopen is bijna groter dan het aantal bedevaartgangers te Mekka. Gelukkig is het in betreffende uithoek van ons land nog erg bon ton om voor je 21ste te trouwen met je eerste liefde, wat de kans dat zo'n boerinneke zich aan ons vrije westerlingen opdringt gelukkig tot vrijwel 0 reduceert.

WillemIII | 05-02-06 | 15:34

ga toch weg man, je moet toch zelf kunnen bepalen wie je huisgenoten worden. als je dat er niet onder zou zetten zou zo'n "foreign student" langskomen en gelijk weer op mogen rotten omdat het zonde van het bier is.

Stijntje | 05-02-06 | 14:26

In enschede zijn teveel B vrouwen met een A status! Wijven zijn al irritant maar als ze dan ook nog eens lelijk zijn maar zich gedragen alsof ze Cleopatra zelf zijn is (en ook die aandacht krijgen) dan is er helemaal niets meer aan...

magic marine | 05-02-06 | 14:18

blikjegrolsch
Als liefhebber van Grolsch, met haar vestiging in Enschede, zou u dat moeten weten!

doktersnuggles | 05-02-06 | 13:48

@dokter: Zijn e r ook vrouwen in Enschede???
@Roberto: rechts natuurlijk. Linksdragers zijn heaumeaux.
@Fookert: liever emotioneel dan een loser in jasjedasje.

blikjegrolsch | 05-02-06 | 13:41

@Roberto Fransisco
Zo u wilt.

doktersnuggles | 05-02-06 | 13:39

doktersnuggles 05-02-06 @ 13:34
En mAARSsen is een plaats voor homo's?

Roberto Fransisco | 05-02-06 | 13:38

"Is dat ter bevestiging dat studenten inderdaad alleen aan neuken denken?"
Lijkt me geen negatief kenmerk. Integendeel, er dient meer geneuqd te worden! Vooral met dames uit Enschede. Een topstad met topstudenten. Bovendien, de enige stad met daarin de naam van het vrouwelijk geslachtsorgaan.

doktersnuggles | 05-02-06 | 13:34

Lucasdelinkselul 05-02-06 @ 13:19
Nou Lucas, nu je toch over neuqen begint. Heb je als linkse lul nu een rechts of links hangende?

Roberto Fransisco | 05-02-06 | 13:32

@lucas
wat reageer je emotioneel

foolkert | 05-02-06 | 13:20

iiin-hooooud? Elk stukje wat reacties oproept als "Lucas vuile frust heb je te weinig geneukt/kon je de ontgroening niet volhouden/heb je VVD-ouders*" is een succes. Geen mooier slachtoffer dan een verenigingslid. Succes gegarandeerd.

*=doorhalen wat niet van toepassing is.

Lucasdelinkselul | 05-02-06 | 13:19

@Lucas.dll
Prima stukje Lucas. Inhoudelijk gaat het nergens over en heeft het geen enkele nieuwswaarde, maar aangezien de reacties desondanks toch wel komen, kom je ermee weg. Nul-items zijn ook items, zo blijkt maar weer.

criticus | 05-02-06 | 13:16

"jij nooit een studente kon neuken in Wageningen."
Kunnen wel, maar willen is wat anders. Nooit in Wageningen geweest zeker?
Vanwaar eigenlijk die voortschreidende koppeling tussen "neuken" en "studentenfrustraties"? Is dat ter bevestiging dat studenten inderdaad alleen aan neuken denken?

Lucasdelinkselul | 05-02-06 | 13:15

@lucas
dat jij nooit een studente kon neuken in Wageningen hoeft niet te betekenen dat jij iedereen continu lastig met vallen met je studenten-frustraties (je hoeveelste studenten stukje in hoeveel maanden was dit ook al weer?).
Vind het ook iets te makkelijk om gelijk weer "discriminasie"te gaan roepen (als jij kan aantonen dat je nu met 20 negurs in huis woont neem ik het laatste graag terug)

foolkert | 05-02-06 | 12:44

@Redneck
ik denk dat je blij mag zijn dat er uberhaupt iemand wil studeren in dat zielige stinkdorp..

doktersnuggles | 05-02-06 | 10:40

Enschede!? Oh! Pluskut!

Achtertuyn | 05-02-06 | 10:28

er wonen ook teveel van die studenten ballen in enschede, die er een paar jaar komen studeren en daarna fijn weer oprotten, oja AKI = kunst academie

Redneck | 05-02-06 | 10:23

@poppermotje 04-02-06 @ 20:32 & 20:34
:) Taalgymnastiek!

holtor | 05-02-06 | 06:22

haha dat is weer typisch nederland he, gelijk weer 200 aanklachten tegen ze vanwege racisme.... want nee, je mag geen voorwaarden met betrekking tot culturele afkomst binden aan je toekomstige huisgenoot waarmee je minstens 5 uur per dag mee optrekt (het bootjevaren en autorijden niet mee geteld). Pff...

vieskleinrotventje | 05-02-06 | 00:12

Raul Petrovski Muslims are bad people

doktersnuggles | 05-02-06 | 00:08

Dit heeft dus echt helemaal niks met corperaal te maken, kijk op ww.corps.nl waar wel echte corpsen zitten. Dit zijn gewoon weer een paar van die indolente knorren die willen doen of ze er echt bij horen.
maar toch, het is logisch dat ze van tevoren aangeven wat voor iemand ze als huisgenoot willen. Heb zelf veel tijd verkloot met instemmingen waarvan de aankondiging veel te vaag was.

Donnert | 05-02-06 | 00:01

@Roberto Fransisco
Verklaar je nader.

The Q | 04-02-06 | 23:04

MMM, van een aantal reaguurders heb je het idee dat ze prive banden hebben met de lutsers van Beurd.

Roberto Fransisco | 04-02-06 | 22:56

Wat een gezeik om niets... is dit nieuws?

Fury | 04-02-06 | 22:48

Waar gaat dit over dan, nergens over dus... Triest zelfs. Is dit nou nieuws?

nl2dav | 04-02-06 | 20:48

Dat vind ik nou geen thumor.

Lucasdelinkselul | 04-02-06 | 20:46

@ LLL: 20.20: dat de rechtsdraaiende variant beter smaakt in combinatie met bosbessenjam hè.

poppermotje | 04-02-06 | 20:34

@ Lagging 20.09: Je moet heel letterlijk roepen 'wat de neuk wordt er gekromplast' [(c) Holtor] want anders herkent kameraad Lucas de gemene deler niet.

poppermotje | 04-02-06 | 20:32

@Belgiaan
Wij wensen op niet tendentieuze wijzen te worden geinformeerd. Voor het uiten van persoonlijke frustraties is helaas geen plaats.

doktersnuggles | 04-02-06 | 20:24

Wat is er mis met een extreem-linkse hersentumor?

Lucasdelinkselul | 04-02-06 | 20:20

Eej holtor doe es rustig man. Akkoord de journalistieke waarde van dit stukje was niet om over naar huis te schrijven maar we mogen toch wel es lachen met kakkers? En LLL schrijft leuk, dat dan weer wel. Dit is Elsevier niet, neem de dingen wat minder serieus.

Belgiaan | 04-02-06 | 20:18

oink oink

Buurman | 04-02-06 | 20:09

Hoop gezanik over niks. Die studenten staan volledig in hun recht om geen korte termijn studenten in hun huis te willen.
Vraag me net als anderen af of kameraad Lucas ook zo zou zaniken als een studentenhuis vol allochtonen een nieuwe huisgenoot zocht die bij hun past (waar in tegenstelling tot dit geval dus dan wel sprake is van discriminatie).
We zullen maar hopen dat het volledig misplaatst sarcasme van kameraad Lucas was dat hem heeft aangezet om dit soort zwakzinnigheden te publiceren en geen kwaadaardige extreem-linkse hersentumor.

Lagging | 04-02-06 | 20:09

Groot gelijk, Huize Beurd. Ik moet ook geen dispuutsmietjes of zware ballen in mijn huis.

Guido R. | 04-02-06 | 20:07

Morgen verder. Goed weekend!

holtor | 04-02-06 | 20:01

Nog niet, kerel.

holtor | 04-02-06 | 19:56

@ holtor 04-02-06 @ 19:50
.
maar niet geneukt?

GodfriedV.Bouillon | 04-02-06 | 19:54

-weggejorist-

holtor | 04-02-06 | 19:50

Dat liedje van lente met de tandartsassistente waar gaat dat over?

GodfriedV.Bouillon | 04-02-06 | 19:46

Wijs die meerderheid eens aan Holtor, we zijn erg benieuwd naar het overweldigende aantal reaguurders dat zich afvraagt wat de neuk er gekromplast wordt in het stukje. Ikzelf kan het nergens terugvinden maar je wilt ongetwijfeld wat bijdragen met je eeuwige wijsheid. Waarom ik overigens een baan moet zoeken als anonieme buro-smurf ontgaat me ook. Wellicht is een verklaring op zijn plaats?

Lucasdelinkselul | 04-02-06 | 19:42

Ik kan er niets aan doen, dat het je geheel ontgaat.

holtor | 04-02-06 | 19:39

@holtor: die meerderheid ontgaat mij geheel. Of beschouw je jezelf als meerderheid?

Lucasdelinkselul | 04-02-06 | 19:32

Stukje van LdeLL. En wat blijkt? Meerderheid van reageerders vraagt zich af *wat de neuk* er gekromplast wordt in het stukje.

Ga gvd een baan zoeken als anonieme buro-smurf!

holtor | 04-02-06 | 19:18

Verbeurd verklaard.

Broeder | 04-02-06 | 19:00

Jaja, een maison.
Ik heb ook mijn wensen wat betreft huisgenoten: vrouwelijk. Maar zo adverteer ik niet met mijn lege ruimte. Dat is discriminatie he...
Het is zo schijnheilig tegenwoordig: Je mag je wens niet uitspreken in een advertentie, je moet achteraf heel "eerlijk" zeggen: we hebben een betere kandidaat gevonden, maar je hebt wel je tijd verpest met solliciteren, we wilde je vantevoren al niet, alleen tja, we moesten je wel langs laten komen. Dat je stinkt, anders en dom bent hou ik voor mezelf.
Trouwens, ik durf ook al niets meer te zeggen over afkomsten, anders krijg ik de MDI op mn dak. Maargoed, mijn punt is duidelijk

Henk Zeiksloot | 04-02-06 | 18:54

Ik jaargenoten? Parbleu?

Lucasdelinkselul | 04-02-06 | 18:42

Ik zou ook geen blanke religieuze Amerikaan in huis willen. Tijdens mijn studenten tijd een Austrlische (blanke) huisgenoot gehad was ook geen pretje. Onze Antilliaanse huisgenoot was tof. Waarom moet buitenlander zijn meteen aan ras gekoppeld worden?

Weisse rose | 04-02-06 | 18:28

@ Harige Bangmaker

Anders ga jij even lekker vast een carnavalskraker inzetten...

Ayaan | 04-02-06 | 18:25

@Opa Bangepoep
hebben we er tenminste nog 30 jaar plezier van gehad :-)

doktersnuggles | 04-02-06 | 18:23

Amsterdamsche snit, superjan?

Iedereen weet dat de woensdagavond de mooiste avond is.

Harige Bangmaker | 04-02-06 | 18:23

Vriest het in Damascus? Ze schijnen daar nogal behoefte te hebben om met z'n allen om een Noord-Europees kampvuurtje te gaan staan. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat een of andere doorgeflipte Hakbar besluit dat Nederland ook een 'Schandinavisch' land is...

Opa Bangepoep | 04-02-06 | 18:22

@ Superjan

KKKKKKKKKOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOMT!

Ayaan | 04-02-06 | 18:22

>>>@WillemIII
Als dit niet sarcastisch bedoeld is ben ik het met je eens. Geyle knoepers in strakke jeans.<<<

Ik kan zo zien hoe oud jullie zijn. Wel eens opgevallen dat die inderdaad bloedmooie marokkaanse schoonheden na hun dertigste steeds meer op hun vader gaan lijken?

Opa Bangepoep | 04-02-06 | 18:19

@WillemIII
Als dit niet sarcastisch bedoeld is ben ik het met je eens. Geyle knoepers in strakke jeans.

doktersnuggles | 04-02-06 | 18:14

Ik zou schrijven dat je op zoek bent naar een Marokkaanse meid. Erg lekker zijn die namelijk over het algemeen.

WillemIII | 04-02-06 | 18:08

Effe vraagje. Ik wil zo'n advertentie plaatsen op een dating site. Mag ik nu ook niet schrijven dat ik op zoek ben naar een Nederlandse meid? Of is dat ook discriminatie?

Atlantis-95 | 04-02-06 | 18:04

Samengevat: een paar kakkers zoek een soortgenoot om mee samen te hokken: iedereen blij, toch?

Belgiaan | 04-02-06 | 18:03

Zoals een Surinaamse collega ooit eens een keer zei: Alle blanken zijn racisten.

Ik vraag me af of hij het zelf door had wat hij zei.

Roberto Fransisco | 04-02-06 | 17:56

Arische mensen gewenst bij deze club van - weliswaar Enschedese - Heren. Is dat geen goede kans voor jou Lucas?

WillemIII | 04-02-06 | 17:49

@dr snuggles> donderdag/maandag avond. conservatief, kroegdispuut, doodgeweest, drinkers. ra ra

superjan | 04-02-06 | 17:39

Al één ambasade opgefikt lees ik

..Whatever | 04-02-06 | 17:37

@dokter snuggles> als je dat voor elkaar kan krijgen, ben je mijn held.. vooral geinteresseerd in de stukjes audentes, karaat, oktopus en jonquille

superjan | 04-02-06 | 17:37

@superjan
in welk dispuut zit jij nou, kerel?

doktersnuggles | 04-02-06 | 17:36

Als iemand nog behoefte heeft aan de streams die zijn geschoten in een vrouwelijk studentenhuis te Amsterdam. Ik kan wel eens kijken of ik ze ergens op het net kan zetten.

doktersnuggles | 04-02-06 | 17:34

`@jom beam> ik denk het niet, een beetje corpsstudent herken je niet in de kroeg. t zijn altijd die knorren van Lanx die zich vermommen als bal. Met een kekke blazer en een siguaartje en zo.. *griezelt*

superjan | 04-02-06 | 17:34

jim beam is een stumperd die in zijn hele leven niets meer gepresteerd heeft dan een balletje van de fiets schoppen, waar hij het na 10 jaar nog steeds over heeft

Weautjuh | 04-02-06 | 17:34

Een handige knor zou ongewenste elementen eerst de schijn van een kans geven alvorens ze de deur te wijzen. Scheelt een hoop gezeik.

Of ze moeten hun advertentie gewoon in lastig te begrijpen nederlands opstellen (Het schijnt dat Dittrich tegenwoordig tijd genoeg heeft om je daarbij te helpen). Iedere zichzelf respecterende ongewenste buitenlander spreekt geen nederlands, toch?

Trouwens, in Amsterdam zie je wel eens advertenties voor studentenhuizen waar alleen dames in mogen wonen. Kan iemand daar eens wat van zeggen? Omdat ik toevallig een piel heb moet ik maar op straat gaan slapen?

Opa Bangepoep | 04-02-06 | 17:31

Meneer Beam dwingt op delfde manier R.E.S.P.E.C.T. af als die petjes. Misschien is hij wel een petje. Ik dacht dat Islam & alcohol niet goed samenging?

/etc/pwd | 04-02-06 | 17:28

@Jim Beam 17:20

Wat is er is met studenten?

P.daalemmer | 04-02-06 | 17:25

site ligt plat, what ever
*trekt een bruine pater open*

MILF | 04-02-06 | 17:21

Als ik zo lees posten hier nogal wat studenten en ex-studenten he?
Lachen, het is goed mogelijk dat ik de vent was die je "zomaar" een dajakker gaf. :)

Jim Beam | 04-02-06 | 17:20

Ik weet genoeg: Lucas heeft ook wat van zijn leven gemaakt: hij trekt een zuur smoel op een weblog, zijn jaargenoten hebben waarschijnlijk minder zorgen.

/etc/pwd | 04-02-06 | 17:19

Die knorren hebben groot gelijk.

/etc/pwd | 04-02-06 | 17:15

Zeg wie heeft die site platgegooid? 'k Wilde ook weer ff lachen om een paar knorren.

P.daalemmer | 04-02-06 | 17:13

Wat is dat toch de hele tijd tussen Lucas en studenten??? Nare ervaringen gehad kerol. Ontgroening niet overleefd ofzo? Of waren de fleurrondes wat te zwaar voor je...

doktersnuggles | 04-02-06 | 17:12

BTW;
Hier in Rotterdam zijn er ook Islamitische dames-studentenhuizen; lijkt me reuze-gezellig maar daar ben ik dan helaas weer niet welkom.

DJW | 04-02-06 | 17:06

Balletjetrap is leuk, ik kan het iedereen aanraden en ik hoop dat mijn zoons de traditie voortzetten.

Jim Beam | 04-02-06 | 17:06

Wat heeft dit voor fucking nieuwswaarde?

garibaldi | 04-02-06 | 17:05

Ik kan me best voorstellen dat ze geen zin hebben in 'foreign students'. Hoe vriendelijk ze ook zijn; binnen een jaar zijn ze weer pleite, wanneer je jezelf als doel stelt een band op te bouwen met nieuwe huisgenoten heb je dus niks aan ze. Niks mis mee dus.

DJW | 04-02-06 | 17:04

@Whatever
Skype is knorrig en bovendien van inferieure kwaliteit. Wat belet je nou eigenlijk. Bel dan verdomme. Gaat dat huis in man. Lekker in elkaars bek poepen als je dronken bent.

doktersnuggles | 04-02-06 | 17:00

Zo mooi vind ik dit soort nazi's. Doen alsof je tradities hebt en Latijn kent, maar ondertussen het enige Latijnse woord (dies) verkeerd spellen.

ElEndoscoop | 04-02-06 | 17:00

Goed dat er Antidiscriminatiebureaus zijn waar we ons hart kunnen luchten.

Er zijn er alleen veel te weinig, we hadden in 2003 slechts 34 ADB's wat een teruggang is van 42 in 2000. Deze bureaus krijgen ook slechts enkele tonnen subsidie per jaar, wat natuurlijk veel te weinig is om het opkomend nazisme in Nederland tegen te gaan, dat sinds de komst van Fortuyn zo erg toeneemt.

Dus hup meer van deze subsidiesponsen erbij, Nederland heeft het nodig want zeker 70% van de bleekneuzen in dit land zijn zwaar racistisch! De rest stempt gelukkig op een door Lucas de Linkse Lul goedgekeurde partij of is zelf van onverdachte (lees: allochtone) afkomst.

Reetpeper | 04-02-06 | 16:58

we skypen al tijden dokter...

..Whatever | 04-02-06 | 16:58

Als rechtgeaarde Bal stoort het mij buitengewoon over een kam geschoren te worden met deze KUTKNORREN!!!!

godsammekrake | 04-02-06 | 16:58

Wat een stelletje paardenbeffers zeg. Voldoende reden om te gaan verhuizen. B-)

Oh Ja? | 04-02-06 | 16:56

Wat een drukte om niks weer. Stelletje ballen die een bal zoeken als huisgenoot. Hun goed recht dunkt me.

poppermotje | 04-02-06 | 16:56

@Whatever
Moet je Voipbuster even downloaden www.voipbuster.com/en/index.html. Kan je net zo lang als je wilt gratiez met de leden bellen.

doktersnuggles | 04-02-06 | 16:55

Ja hoor, ? 350,- p/maand.

Eventuele huurdsters mogen onder geen beding stinken tussen hun tietjes en kunnen zich melden na zevenen in Cafe Igor.

Brusselmans | 04-02-06 | 16:54

@dokter, 2euro per minuut.

..Whatever | 04-02-06 | 16:52

@Whatever
Heb jij wat aan je vingers of is je beltegoed op?

doktersnuggles | 04-02-06 | 16:51

Nou is toch duidelijk! of moeten ze politiek correct hypocriet doen, heb je dat liever?

lara | 04-02-06 | 16:51

wat een powernerds daar en het zijn nog knorren ook... helemaal rampzalig dus

Nikkele A | 04-02-06 | 16:50

Doe mij maar een whiskey..

cheese | 04-02-06 | 16:50

@dokter, doe nog eens bellen dan, en vertel ze even dat het te ver gaat om dat vlot een boot te noemen.

..Whatever | 04-02-06 | 16:50

Ik kan iedereen aanraden dat nummer eens te bellen. Heb een fijne conversatie met een van de boyz gehad. Toch zijn dit wel redelijke knorren hoor.

doktersnuggles | 04-02-06 | 16:48

He lucas, een groenteboer deelt niet het leven met zijn klanten.

..Whatever | 04-02-06 | 16:47

Het meisje uit mijn berging is per direct overleden. Studente(s) onder de 16 zijn welkom om naar mijn berging te komen solliciteren.

Bende | 04-02-06 | 16:42

Brusselamns heeft trouwens nog een muurkast te huur in zijn loft.

Lucasdelinkselul | 04-02-06 | 16:41

Uh dat slaat niet op allochtonen hoor, maar op tijdelijke studenten uit het buitenland. Dat weet ik zelfs?

Bende | 04-02-06 | 16:40

"Gelukkig begrijpen de meeste commenters het. Een AKI huis wil ook geen corpsballen. Zo simpel is het. Soort zoekt soort zeg ik maar."

QFT

Vrijheid blijheid moet je maar denken.

Howard Roark | 04-02-06 | 16:37

't Was ooit een leuke tent hoor "Het Gebeuren"... Maar nu is 't beurd, inderdaad!

crixus | 04-02-06 | 16:37

" Ik verhuur in mijn huis ook kamers en wel aan diegenen die ik dat gun."
Nog een reden om van de woningnood af te komen. Met het huidige schaarse aantal kamers krijg je idioten die bewoning niet als recht zien maar als gunst: jij hebt een dom hoofd dus jij mag hier niet huren. Lijkt me wel wat dat de bakker of de slager dat tegen mij zeggen, maar nee, die zijn blij met elke klant. Pandjesbezitters/maffia daarentegen hebben het eenvoudigweg te makkelijk.

Lucasdelinkselul | 04-02-06 | 16:36

pfff.. had de roomweg maar zich verplaatst naar de oude markt... een hoop gezeik minder!

alexb | 04-02-06 | 16:32

@SmoeZziE 04-02-06 @ 16:25 Dat wordt kraken voor jou haha

hans-1975-laptop | 04-02-06 | 16:28

eisen: eigen douche, keuken. Kamer van minimaal 6m bij 8m. Geen dieren, of andere gasten. Prijs max. 200 euro inclusief

SmoeZziE | 04-02-06 | 16:25

Worm op zoek naar het Trudy Winkler Prins vocabulaire...

Worm van der Waarden | 04-02-06 | 16:23

Gelukkig begrijpen de meeste commenters het. Een AKI huis wil ook geen corpsballen. Zo simpel is het. Soort zoekt soort zeg ik maar.

magic marine | 04-02-06 | 16:20

ik ben ali en op zoek naar een kamer!!

SmoeZziE | 04-02-06 | 16:18

En wat is er op tegen als je geen mocro's in de kamer naast je wilt? Om wat voor reden dan ook. Als je dat niet wilt is dat je goed persoonlijk recht. Punt.

DeKeet | 04-02-06 | 16:12

Moeten ze fijn zelf weten, als ze geen schuim in huis willen. Zelf zou ik geen studenten in huis nemen, omdat het luidruchtige viespeuken zijn, maar da's weer mijn ding. Kortom, dat maken we allemaal zelf wel uit.

Colossi | 04-02-06 | 16:10

Hallo, noemen we dat vlot een boot? Ik zie een buitenboord motortje... een boot heeft twee 8 cylinders benedendeks ja.

..Whatever | 04-02-06 | 16:08

Allemaal enkele achternamen daarzo. Haha! Strontadel noemen we dat bij ons.

blawablawa | 04-02-06 | 16:06

Zeik niet zo! Kunstacademie en technische universiteit gaat gewoon NIET samen. Ja, zo'n snol van de aki kun je wel een keer neuken maar om nu met van die krakerstypes in een huis te gaan zitten?

En wat buitenlandse studenten betreft: we willen gewoon geen n####rs en geen fl####rs. OK OK volgende keer gewoon alleen voor leden van het corps. Nu jullie zin?

geytennöker | 04-02-06 | 16:05

Ik schopte vroeger dat soort balletjes van hun fiets na een avondje stappen, dat was een leuke tijd.
Best lastig, je moest zien dat je qua wandeltempo precies goed uitkwam om een perfecte mawashi geri uit te kunnen voeren.

Jim Beam | 04-02-06 | 16:02

De frase 'no foreign students' is een beetje onhandig geformuleerd, maar om er dan zo'n drukte om te maken.... politieke correctheid is ZO jaren negentig!

tunnelvisionair | 04-02-06 | 16:00

Kudtknorren...

Harige Bangmaker | 04-02-06 | 16:00

Oh wacht het is een stukje van Lucas, dat verklaart het, die heeft vast een rijke papa die in zo'n geval bijspringt en de telefoonrekening betaalt...

Mujahid | 04-02-06 | 15:58

Liever puber dan zo'n '3d artist' als Kentika.

Pritt Stift | 04-02-06 | 15:57

Hee Lucas! Gaaaaap. Ik verhuur in mijn huis ook kamers en wel aan diegenen die ik dat gun. Inderdaad, de tekst "no foreign students" komt een beetje dommig over, maar ik vind dit geen reden voor eens post. Nu heb ik me weer 5 minuten druk zitten maken. Terug aan het werk.

de razende chileen | 04-02-06 | 15:56

J. Padberg lijkt verdomd veel op die maf die de hond paco van die princes wou hebben. Ik zou tussen die maffen niet willen wonen al was het gratis

hans-1975-laptop | 04-02-06 | 15:55

@LdLL
Gewoon handen op de oren en hard duwen...

da wizard | 04-02-06 | 15:55

en toch heb ik het gevoel dat deze gasten straks meer belastinggeld gaan opbrengen vor de nederlandse schatkist dan die krakerts.

derks | 04-02-06 | 15:54

Hahaha willen nemen. (In het kader van gras en voeten)

CoJoNes | 04-02-06 | 15:52

Wat is daar nou zo gek aan? Het zal niet de eerste keer zijn dat een buitenlandse student ineens spoorloos verdwijnt met achterlating van een telefoonrekening van e2000 naar Timboektoe....

Mujahid | 04-02-06 | 15:51

Jezus, wat een lutsers zeg. Wat een smoelwerken. Genoeg geld voor plastische chirurgie denk ik.

zoeffie | 04-02-06 | 15:50

@Da Wizard: wil je mijn puistje uitknijpen?

Lucasdelinkselul | 04-02-06 | 15:49

Zolang huize de Beurd geen subsidie ontvangt, of onderdeel uitmaakt van een woningcorporatie, lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze zelf mogen bepalen wie ze in huis willen nemen.

CoJoNes | 04-02-06 | 15:49

@Lucas en Pritt
30+ pubers...

da wizard | 04-02-06 | 15:48

Pritt. hoor je dat? Ze noemen ons puber!

Lucasdelinkselul | 04-02-06 | 15:47

Moeten ze toch zelf weten wat voor profielschets ze maken van een nieuwe bewoner?!
Overigens zou ik daar niet willen wonen, tussen die over het paard getilde kakkers en met alleen verwende papkindjes, maar dat terzijde.
Maar dat maakt Jisekefet dan wel weer leuk natuurlijk. Hahaha.
Hee lullo, voor een beurt kom je naar Beurd!
Wat zullen we eerst doen biertje of neuken?

Deense Postbode | 04-02-06 | 15:47

@blikjegrolsch 04-02-06 @ 15:41

Die ontgroeningen zijn dan ook niet meer wat ze geweest zijn.

KaiserSoza | 04-02-06 | 15:46

Die kunstacademie regel is natuurlijk terecht, je wilt als lullo natuurlijk geen onverzorgd persson in je huis. Zo iemand die het huis niet schoonhoud, de afwas niet doet, teveel drinkt, en ouders heeft die VVd stemmen...

da wizard | 04-02-06 | 15:46

Ten eerste: Enschede is GEEN studentenstad!
Ten tweede: De heeren van Huize Beurd WILLEN graag iets zijn, wat ze juist NIET zijn, nl. Corporaal!!
Ten derde: Wie niet begrijpt dat dit huis deze opmerking maakt in zijn advertentie kent de realiteit niet! Een griezelige Nederlandse linkso begrijpt immers meteen dat dit huis niet het huis is waar hij graag wil wonen, maar alle Murken begrijpen er geen snars van! *ik ga u nu ophangen-maar jij kamer heb-ik ga u nu ophangen mijnheer-maar iek zoek kamer, jij heb, jij mij geven moet- dag, mijnheer*

dante | 04-02-06 | 15:46

hoogstaand stukje journalistiek van het kaliber 'storm, glas, water' weer lucas, je bent al bijna net zo geweldig als huispuber pritt. nog even doorzetten. en roep mij maar weer als fleischbaum of hoxha in de pen klimt.

kentika | 04-02-06 | 15:44

@Lucas, en dan niet er een beetje lafjes tegenaan gehangen.

KaiserSoza | 04-02-06 | 15:44

Ik zou als buitenlander vereerd voelen om NIET met dit soort korpsballen gezien te worden, wat een akelige VVd koppen...

da wizard | 04-02-06 | 15:44

De 'lijntrekkers' foto's op de op die beurd site zijn gemaakt op het water voor camping Erkemederstrand te zeewolde. Ze eunen een legertent, 2 boten(1 speed, 1 met mast), een caravan met geluidsinstalllatie en een dozijn vrouwen.

NB. Ze stonden op de 'jongeren standplaats'.

The Q | 04-02-06 | 15:43

AKI = Krakerstype?
Ahaaaa...

blikjegrolsch | 04-02-06 | 15:42

Gaap, kom op Geenstijl ga eens wat interessanter nieuws zoeken dan een paar studentjes die gewoon een nederlands sprekende huisgenoot zoeken en dit alleen op een beetje ongelukkige manier bekend maken.

nare baas | 04-02-06 | 15:41

En wat is nu het probleem, gewoon een studentenhuis welke duidelijk maakt dat buitenlanders en AKI (krakerstypjes) geen schijn van kans maken om ingestemd te worden dus ook niet hoven te reageren.

Plonk | 04-02-06 | 15:40

Wel gdvrdmm! GEEN GASTENBOEK! Dan maar weer naar Dagobert.net...
@Brusselmans: er zat een haar in Lucas' glas.

blikjegrolsch | 04-02-06 | 15:39

HUIZE BEURD = 100% LOOSERS

Roberto Fransisco | 04-02-06 | 15:38

Echt consequent zijn ze ook niet in hun beleid, lid van de "Vrindenclub" De heer M.T. Czyzyk, klinkt echt als een oerhollandse vlerk....

Alea iacta est | 04-02-06 | 15:38

Lucas, even to the point. Heb je nu geneukt of niet?

Brusselmans | 04-02-06 | 15:37

Wat een gezeur om niks. De volgende keer zetten ze de disciminerende zinnen er niet op. En als dan zo'n gast komt, borrelen ze 2 minuten met hem, en dan zeggen ze het klikt niet...

Hakbarrr | 04-02-06 | 15:37

"Wat vraagt huize Beurd van je: - zin in de mooiste tijd van je leven."
Goh! Dat klinkt goed! Ik ga gelijk even bellen...

blikjegrolsch | 04-02-06 | 15:36

Kortom, ze zoeken mensen die niet weten waar het toilet is en in de gootsteen pissen. Hun doelgroep is dus duidelijk het plaatselijke studentencorps. Maar die zijn inmiddels kopschuw wegens de algemene hilaeriteyt. Misschien dan toch maar advertentie ophangen bij het plaatselijk asielzoekerscentrum.

brrkah | 04-02-06 | 15:36

ja zeg, ga een beetje in een knorrenhuis wonen.

superjan | 04-02-06 | 15:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken