Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Hour of Power' vanuit het Catshuis

godgodgod.pngEn wederom glijden we weer een stukje verder richting een fundamentalistische gristenstaat. Het extremistische halleluja-programma 'Hour of Power' werd gisteren namelijk geheel verzorgd vanuit het Catshuis, de ontvangstruimte van onze regering en tevens thuishonk van het Ministerie van Algemene Zaken. Inderdaad, God doet langzaam maar zeker zijn intrede in onze democratie en er is geen weg meer terug. Te gast was niemand minder dan Jan Peter Balkende, onze eigen MP. En, wat had Balkie zoal mede te delen aan het land? Allereerst natuurlijk alle lof voor 'Hour of Power'. Goed dat zoiets bestaat, want 'zonder geloof kun je niet functioneren, dat hoef ik de kijkers van 'Hour of Power' niet uit te leggen'. Zo, steek die maar in je zak, atheïsten van Nederland! Maar voor jullie is er ook nog hoop: 'Als je voelt dat je een kind van god bent, dat geeft je enorm veel kracht,' aldus De Balk. 'We zitten in een wereld waarin alles kan en mag, maar de vraag 'wat betekent geloof in de samenleving?' is essentieel, daar moeten we meer aandacht aan besteden.' Dat u het maar even weet. Tot slot nog een boodschap voor alle mantelzorgers van Nederland: 'Vrijwilligerswerk, mantelzorg, dat is toch het liefdegebod dat vanuit het christendom tot ons komt.' Was getekend, JP vanuit het Catshuis. Volgende week: Rouvoet op visite bij Pat Robertson.

Reaguursels

Inloggen

(ook) weg met het herejezusvolk.

dlagewaa | 20-02-08 | 18:12

Gelijk zappen op de tv als dat langskomt toch.

tehprincess | 19-02-08 | 12:21

Als de hemel bestaat uit psalmen orakelende Balkenendes en enge Jan van Den Boschen cs., dan toch maar de hel, waar het een vrolijke boel schijnt te zijn met veel seks en waar we verschoond blijven van dergelijke zwakzinnig geleuter.

Sendis | 19-02-08 | 12:01

JP weet niet dat ziekenhuispersoneel een hekel heeft aan mantelzorgers (bezorgde familieleden van patienten). Mantelzorgers zijn de ergste vijanden van het medisch personeel, dat de patienten afhankelijk en onmondig wil maken.

juriste | 19-02-08 | 09:17

Onthouden: BALKELLENDE....................................!

willem1957 | 19-02-08 | 04:09

Ja die halleluujja giechelende nicht daar word ik ook eng van. Verder, dat is gewoon de toko van de bv schuller ze zijn niet eens tegen nichten, als ze maar niet trouwen, ja ja. 10 dollar toegang.Ze hebben in die kristallen artistuin wel n riant 5 klaviers orgel, nou zoiets wil ik ook wel.. En om nog even terug te komen op ds giechelnicht...... die droplul blèrt zn texten nadat dat orgel is weggedraaid......................... weten jullie ook ns hoe het in de hel toegaat, christenhondtjes!!! En voor balkellende geldt deze;
Dat s Heren zegen op u daal,
Gelijk een heiblok op een paal!

willem1957 | 19-02-08 | 04:04

ZO, mailtje naar publieksvoorlichting van het CDA:

"MP Balkenende zou er verstandig aan doen om zijn excuses aan te bieden voor de ondoordachte en ronduit beledigende uitspraak in zijn interview in het programma 'Hour of power'. Het gaat vooral om de passage: "... zonder geloof kun je niet functioneren...".

Dat de MP niet kan functioneren zonder geloof is heel spijtig voor hem. Het wil echter niet zeggen dat de vele honderduizenden atheïsten, agnosten en andere nuchter denkenden dat ons land rijk is dezelfde 'mening' deelt.

Geloof hoort thuis in de huiskamer of in een gebedshuis. Het is al erg genoeg dat verschillende geloofsstromingen vertegenwoordigd zijn in de tweede kamer. Als, notabene, de Minister President dit soort stupide uitspraken op televisie gaat maken is werkelijk het hek van de dam."

We zijn benieuwd...

McShamus | 18-02-08 | 21:36

Iek functiuen neiot maae iek betaals welsbelaetreing huer.
Oftwel kan deze man niet door het om worden vervolgd? Wegens nietgodslastering. als niet dwalende vind ik het nog beledigend, lasterend als mij wordt verteld dat ik niet functioneer.
Afgezien daarvan, hoe kan het in godsnaam gebeuren dat een minister president die andere ministers verbied om een zo nu een dan een partijstandpunt te verwoorden, voordat de regering een standpunt heeft ingenomen, nu in het catshuis dus namens de regering verkondigt dat niet gelovigen niet functioneren. Dus de meerderheid in nederland functioneert niet. KAMERVRAGEN AFTREDEN EN VERKIEZINGEN ENGERD

devries666 | 18-02-08 | 21:32

@JeGrootmoeder 18-02-08 @ 16:57

Het blijven sprookjes.

Stir Glenfarclas II | 18-02-08 | 21:10

De mens is uit klei door God geschapen
.
Verbindt u hierzelf als lezer maar conclusies aan, is met de rest van mijn geschriften tenslotte ook gedaan.

beroepskleier | 18-02-08 | 19:21

Religie is de grootste hoax in de wereldgeschiedenis. Kijk Zeitgeist, briljante film, vooral deel I: www.zeitgeistmovie.com

Pokkel | 18-02-08 | 18:34

*zucht* wanneer kunnen we weer stemmen...?

Doc Damage | 18-02-08 | 18:10

Dit land verdient zoveel beter, *proest*...

da wizard | 18-02-08 | 18:08

@JeGrootmoeder 18-02-08 @ 16:57:
Dus hij heeft die Crystal Cathedral helemaal uit eigen zak betaald?
(hij hoeft geen belasting te betalen, dat scheelt natuurlijk wel iets...)

koerbagh ® | 18-02-08 | 17:41

Hallo, daar ben ik weer met mijn gristelijke nuanceringsdrang. Hour of Power komt voort uit een 'gematigde' stroming, een gezond tegenwicht tegen enge Amerikaanse politiek evangelische conservatieven. Je weet wel, die lui die homo's haten, alles opdringen aan anderen en abortusartsen omleggen "in Jesus' name". Hour of Power is daarmee vergeleken een verademing, een tolerante gemeente waar iedereen (wit/zwart/homo/hetero/enz.) welkom is, je geen geld hoeft te geven en de voorganger is Bob Schuller, een aimabele en doortastende oude baas die een positieve boodschap heeft.

Stick that in your collectezak.

JeGrootmoeder | 18-02-08 | 16:57

Zoveel rabiate ongelovigen (en ik hoor daar zelf bij) dat het toch mogelijk moet zijn deze hypocriete bende bij de volgende verkiezingen op te ruimen.

hoogh | 18-02-08 | 16:41

Ik denk dat ik binnenkort maar een eigen staat ga uitroepen waarin geen plaats is voor de J.P. Balkenendes van deze wereld. Als Kosovo-Albanezen een nieuw land mogen oprichten op Servisch grondgebied mag ik dat toch zeker ook in Nederland.

Rarend | 18-02-08 | 16:29

scheiding van kerk en staat, betekent dat niet dat iemand in z'n functie als premier zich niet met geloof moet gaan bemoeien enzo?

Wintermuts | 18-02-08 | 16:26

Dany 18-02-08 @ 16:16

Mooi gezegd II.

NoMinister | 18-02-08 | 16:25

NoMinister 18-02-08 @ 16:07
Aan de vrucht herkent men de boom, ik denk dat het zo simpel als dat is. Helaas ziet men alleen de verkeerde vruchten en is men niet geïnteresseerd in de goede vruchten. Dat is ook weer de kwestie van willen. Als men wil gaat men het ook begrijpen.

Dany | 18-02-08 | 16:16

Hakkepof 18-02-08 @ 16:03

Misschien moest dat wel gebeuren. Do not shoot the messenger. Klinkt als van heel extreem naar ontwaken. Maar goed, is wat vaag. Hopelijk krijg je geen hekel aan mensen die dat niet verdienen, laat ik dat dan zeggen.

NoMinister | 18-02-08 | 16:11

Dany 18-02-08 @ 15:57

Ik ben verre van alwetend, maar waag er toch een reply aan.

Ten eerste noemen Christenen zich ook Christenen. Dus dan krijg je ook commentaar als zijnde Christen. Ik denk dat het zich 'Christen; noemen arrogant en misplaatst is. Oftewel: is er een God, dan zal hij het niet leuk vinden dat hij zo gebruikt wordt. Ik denk namelijk dat JP e.c. gewoon mens zijn en niets meer goddelijks hebben dan andere mensen die niet-Christelijk zijn. Zo wordt 'Christelijk' wel een heel eng begrip.

Ten tweede: Bij uitstek Christenen zijn goed in intentie en berouw. Katholieken op het hilarische af met biechten maar ook andere Christenen menen te mogen geloven dat er vergiffenis komt. Ik kan daar wel over uitweiden maar ik laat dat even zo staan. Bottom line vinden Christenen dat ze het wel allemaal goed zien en zij alleen omdat ze Christelijk zijn, maar als ze vervolgens foute dingen doen hebben zij alleen een God die hun kan vergeven. En juist Christenen zien veel slechts in de mens (is geneigd tot alle kwaad, hetgeen mijns inziens corrrect is, maar neigen is dus iets anders dan streven). Dus die Christelijke moordenaar doet echt helemaal niets af aan het Christen zijn mits je berouw toont, hetgeen dan past in het Christendom en van de moord geen 'streven' maakt maar een dwaling.

Ben je niet sufgeluld? Ik zou gewoon een potje gaan janken en diep ademhalen en dan heel goed laten bezinken waar ik ben beland in mijn leven. Ik ben echter geen officiele Christen (waarom zou ik de man afvallen? Vandar).

NoMinister | 18-02-08 | 16:07

NoMinister 18-02-08 @ 15:44
Ik noem mezelf al heel lang geen christen meer.
Ik heb ervaren dat alles uit eenzelfde energie bestaat.
Geen verschil tussen mannen/vrouwen, joden, moslims, hindoes, buddhisten en whatever.....
Zelfs geen verschil tussen 'n stoeptegel en de paus.
Kort nadat ik dit ervaren had ging ik via Israël naar huis.
Daar kwam ik dus het uitverkoren volk gods tegen.......
en zat ik binnen de kortste keren weer op het level van afgescheidenheid.

Hakkepof | 18-02-08 | 16:03

Toch wil ik nog 1 ding zeggen, het beeld dat gevormd word door de media over het christendom is niet correct. Zodra er iets fout gaat is het gelijk "christenen". Hoe kan iemand zich christen noemen en een moord plegen? Die 2 gaan niet samen.

Dany | 18-02-08 | 15:57

@ Hakkepof 18-02-08 @ 15:36

Erg hè.. hebben ze zich weer misdragen?

wopper | 18-02-08 | 15:56

Dany 18-02-08 @ 15:40

Het is ook mijns inziens veel belangrijker dat je gevoel klopt dan dat je weet wat je precies doet. Maar ook die weg is vol obstakels. Willen is belangrijker dan weten is wel helder denk ik. Mooi gezegd.

NoMinister | 18-02-08 | 15:46

@IWAB 18-02-08 @ 15:28:
Correctie: Balkenende is bezig met een kruistocht. Ik verweer me daar slechts tegen.

koerbagh ® | 18-02-08 | 15:44

Hakkepof 18-02-08 @ 15:36

Beste Hakkepof, Jouw reactie spreekt echt boekdelen. Er zijn in jouw visie blijkbaar twee soorten mensen: Christenen en Joden. Noem ik de een superieur, krijg ik de andere ter vergelijking aangereikt. Waarom? Wellicht ben ik wat pertinent door te stellen 'Christen voelen zich superieur', maar laat ik dan zeggen: ze acteren mijns inziens alsof ze dat zijn. En Joden die zich superieur gedragen? Ik zou dat niet zo vreemd vinden na 2000 jaar vervolging. Ik zou zelf dan nog een grote neus opzetten, al had ik hem niet. Als iets door God is gegeven, dan wel de grote neus van de Joodse mens. Richting allen die hem hebben getracht uit te moorden.

En wat vredelievender: ik denk dat superioriteit uitstralen voor Israel een kwestie van noodzaak is. Voor Christenen in Europa bepaald niet en die doen het ook, en dat vind ik veel erger. Ik ben trouwens nooit in Israel geweest en ga gemakshalve even van de waarheid van jouw suggestie uit. Hoewel heel veel mensen Joden 'superieur' vinden, vooral gezien de bescheiden houding die ze van die mensen zouden moeten aannemen gezien het feit dat ze Jezus niet hebben erkend. Dus ik neem beweringen als die van jou wel met een vaatje zout, maar sluit niets uit.

NoMinister | 18-02-08 | 15:44

@.HerNihilist 18-02-08 @ 15:13:
Vandaar dat het dus ook uit de wet moet.

koerbagh ® | 18-02-08 | 15:42

NoMinister 18-02-08 @ 15:35
Mss is dat ook wel ons probleem, we kunnen niet alles begrijpen maar willen het wel, als het niet kan lopen we juist weg van hetgeen we niet kunnen begrijpen. Het is meer een kwestie van willen dan begrijpen.

Dany | 18-02-08 | 15:40

Christenen voelen zich superieur !!!!?????
NoMinister 18-02-08 @ 13:29

Ben je wel eens in Israël geweest?
Kennis gemaakt met die uitverkorenen Gods??

Hakkepof | 18-02-08 | 15:36

Dany 18-02-08 @ 15:32

De vraag is: wie is een werktuig van God in de zin van 'voorbeeld' en in de zin van 'God beschikt'? Mensen kunnen zelf beslissen, dus die tellen niet mee. Welnu, hoe herken je 'God' of een 'zoon van God' of hoe je het ook wilt noemen (messias). Een boek = een boek en niet opeens een goddelijk boek, ook al willen anderen (God? Messias? Of gewoon JP e.c.?) je wellicht anders doen geloven. Roept u maar. God zou best wel eens 'alles' kunnen, maar hoe zorgt hij/zij/het ervoor dat wij mensen het ook begrijpen?

NoMinister | 18-02-08 | 15:35

Shalome 18-02-08 @ 15:28
Stel, stel, stel, stel. Stel er is echt een God, denk je dan dat hij niet in staat zou zijn om zijn woorden te bewaren, dat hij daarvoor niet de juiste mensen zou kiezen en God er niet voor kan zorgen dat dit boek voor altijd bewaard zou blijven?

Dany | 18-02-08 | 15:32

IWAB 18-02-08 @ 15:28

Gaat 'IWAB' weer even pilletje slikken en op bed liggen met gordijnen dicht graag, ja?!

NoMinister | 18-02-08 | 15:31

Dany 18-02-08 @ 15:20

Weet het niet hoor, maar hij zal wel meer hebben gezegd dat niet helemaal nieuw was. Hij sprak zelfs een bekende taal! Benieuwd hoe men zo goed wist dat het goddelijk was wat hij zei. Heeft de Bijbel ook al niet zelf geschreven. Misschien kookte hij erg lekker? I don't know!

NoMinister | 18-02-08 | 15:30

Tralala falderie. IWAB loopt vrolijk fluitend GS weer af. Dipje in de kijkcijfers GS? Ach, christendom doet het altijd goed, is de Televaag-baas óók weer blij.
Tralala falderiehiehiehiehiehie
IWAB doet tussen neus en lippen door Koerbagh nog even de groeten en wenst hem veel plezier met zijn "kruistocht".

IWAB | 18-02-08 | 15:28

Dany 18-02-08 @ 15:20
Stel, er komt een armageddon en het enige wat over duizenden jaren door de nieuwe mensen wordt teruggevonden, zijn de boeken van Harry Potter. Ik lach me slap bij de gedachte dat Harry later tot profeet wordt gebombardeerd, een profeet die 'dit zegt 'en 'dat zegt'.

Shalome | 18-02-08 | 15:28

Onze premier heeft in het openbaar over God gesproken. Aan het heftige tegenstribbelen hier op GeenStijl te zien gaat er werkelijk een niet te keren ongewilde drang naar dit geloof uit.

Inferi0r | 18-02-08 | 15:26

Gelovigen zijn gewoon mensen die niet kunnen toegeven dat ze op het verkeerde paard hebben gewed.

Patrick Zweedsey | 18-02-08 | 15:26

Klassiek oogkleppen syndroom; je niet kunnen voorstellen dat de boodschap ook die toehoorders bereikt die je niet op het oog had. Psychologisch overblijfsel van 'als ik m'n gezicht verberg zien ze me niet' gedrag dat ook baby's vertonen. Beetje autistisch. Bush had daar ook veel last van, in het begin: die zei ook dingen, ervan uitgaande dat alleen de Amerikaanse televisiekijker het zag. Moest 'ie aan de rest van de wereld uitleggen dat het misschien toch niet zo'n gebeitelde waarheid was dat Saddam WMDs had. Moest 'ie dat vervolgens weer aan het US publiek gaan uitleggen (nee, het is toch echt zo). De moraal: lieg altijd op dezelfde manier. Hint voor Balkie: je bent ook minister president van alle Nederlanders als je op de EO bent, hoor !

Niet voor Jan | 18-02-08 | 15:25

.HerNihilist 18-02-08 @ 15:13
-> opgenomen wordt
Toevoeging: Ik zou er voor pleiten art 6 en 7 samen te voegen, en daarbij de toevoeging 'behoudens ieders verantwoordelijkheid voor de wet' te verwijderen

.HerNihilist | 18-02-08 | 15:24

Shalome,
Geschiedvervalsing? Dacht nog altijd dat Jezus zei, "heb je naaste lief als jezelf".

Dany | 18-02-08 | 15:20

@koerbagh ® 18-02-08 @ 14:59
Consequent betekent jouw pleidooi ook het afschaffen van de scheiding van kerk en staat, dit moet zijn scheiding tussen staat en vereniging. Iets wat niets betekent en toch opgenomen word in de wet, geeft haar wel een speciale positie, zo is het ook met de scheiding tussen kerk en staat, als fictieve scheiding.

.HerNihilist | 18-02-08 | 15:13

koerbagh ® 18-02-08 @ 14:59
Afgezien van alle kul is het ook nog eens geschiedvervalsing wat die gek preekt. Het liefdesgebod komt helemaal niet uit het christendom maar is bij mensen zelf aanwijsbaar ontstaan al ver voor de monotheïstische godsdiensten. Is allemaal gedocumenteerd.
Onuitstaanbaar dat wij zulke terminaal stupide politici hebben die de geschiedenis niet eens kennen.

Shalome | 18-02-08 | 15:11

NoMinister 18-02-08 @ 14:12
Mooi gezegd. Het is een onderwerp dat je meestentijds ook maar beter links kan laten liggen, omdat er weinig mensen tegen zijn opgewassen (de druk van de schuld etc, al kunnen zij er niets aan doen). Dan grijpen ze naar de raarste (soms harteloze) instrumenten om dat maar niet te hoeven voelen. Als ze het niet aankunnen, kun je ze er ook maar beter niet mee belasten, me thinks. Daar krijg je alleen maar akelige dingen van.

Shalome | 18-02-08 | 15:09

@JP Balkenende:
"maar de vraag 'wat betekent geloof in de samenleving?' is essentieel, daar moeten we meer aandacht aan besteden.'"
Het betekent niets in de samenleving. En daar moeten we inderdaad aandacht aan besteden. Weg met Art. 6, Art. 23 lid 3, en het woordje "godsdienst" in Art. 1 in de Grondwet. Weg met Art. 137 en 147 van het WvS, BW 2:2 mediawet 39f. "We" moeten inderdaad zorgen voor een strakkere scheiding van kerk en staat.
Heel goed dat je dat even op de agenda zet, JP. Dank je wel.

" 'Vrijwilligerswerk, mantelzorg, dat is toch het liefdegebod dat vanuit het christendom tot ons komt.' "
Ah, vandaar dat je denkt dat je de thuiszorg en mantelzorg de nek om kunt draaien door er niet in te investeren. Het moet uit liefde gebeuren. Juist. Vertel je dat ook aan alle hoogwaardige opgeleide verpleegkundigen die met een oproep-contractje voor alfa-hulp worden afgescheept? Fijn.
Charitas hoort exclusief bij de kerk? Of dien je als seculiere samenleving ook voor je burgers te zorgen? Wat zal het zijn JP?

koerbagh ® | 18-02-08 | 14:59

Hier komt de ware aard van onze mp boven.... In april 2006 vertelde hij aan Indonesie dat het homohuwelijk niet zijn eigen idee was, maar dat hij nu eenmaal niet anders kon omdat de Kamer dat in meerderheid wel wilde toestaan. Hallo....? De zwartekousen zijn aan de macht en niemand lijkt het te beseffen.

ijsmuts | 18-02-08 | 14:52

Hour of Power, dat is toch dat gristelijke Telsell?
Volgens mij is de volgende stap dan het voltallige kabinet op marktplaats.nl.

Graag! Zo snel mogelijk!

Granaatappel | 18-02-08 | 14:45

p0rn0 18-02-08 @ 14:37

Doekle? Jan-Peter B.? Hebben ze nu werkelijk geen fatsoenlijke mensen. Van Agt is afgedwaald. Lubbers verneukt en daarna dwalende. Als we een Christen willen, dan een Katholiek. Die zijn tenminste niet helemaal van de wereld. Als ze wat ouder worden moet je ze echter wel even goed opsluiten, want zp een Van Agt is genant.

NoMinister | 18-02-08 | 14:43

@ p0rn0 18-02-08 @ 14:37

Atheisten zijn niet zozeer in de minderheid maar op geen enkele wijze goed georganiseerd. Atheisten spannen geen rechtzaken aan om godsdienstvrijheid (of de vrijheid van godsdienst) af te dwingen, hebben geen grote gebouwen in elke woonwijk, steken geen auto´s in brand als een gestoorde atheist op politiemensen gaat inhakken en vliegen geen vliegtuigen in kantoorgebouwen.

Iko Nal | 18-02-08 | 14:42

Gevaaarlijk die religieuze bullshit in de politiek... Jammer dat atheïsten in de minderheid zijn en moeten toezien dat de politiek altijd doordrenkt is met de ideeën van een stel psychotische christenen (pleonasme). En dan hoorde ik op het nieuws ook nog dat Doekie al genoemd wordt als de mogelijke opvolger van Balkie! Hij zit zichzelf inderdaad aardig omhoog te likken de laatste tijd... Bah!

p0rn0 | 18-02-08 | 14:37

Geloof is een gevaar voor iedereen. Geloof lekker maar val een ander er niet mee lastig.

monaco | 18-02-08 | 14:32

Ik geloof niet......... in Balkenende.

coolmos2 | 18-02-08 | 14:30

Daarom heb ik ook op de c.u gestemd. want alvorens de onvermijdelijke strijd met de islam begint,moeten we natuurlijk eerst af van de ongelovigen in eigen gelederen.

baggerboer | 18-02-08 | 14:18

Er is maar een ding dat Jp in het landsbelang kan doen en dat is zijn functie
ter beschikking van iemand anders te stellen.

mark twain | 18-02-08 | 14:18

Als minister-president voor een land met godsdienstvrijheid, is het uitermate ongempast dat Balkenende in dit programma's verschijnt. Hij geeft daarmee de indruk (en dat meent hij waarschijnlijk eigenlijk ook) dat christenen betere mensen zijn dan anderen, bijv. atheisten zoals mijzelf.
Maar om Balkie even van repliek te dienen: voor moraal, naastenliefde en liefdadigheid hoef niet bij religies te kijken. Daar zit namelijk altijd een bijbedoeling achter, al is het alleen maar om niet in de hel te komen. Niet bepaald oprecht.
Dit is werkelijk de meest waardeloze minister-president die NL ooit gehad heeft.

EenNederlander | 18-02-08 | 14:17

Shalome 18-02-08 @ 13:54

Sterkte. Voelde me zelf 'gedwongen' tijdens een bezoek aan Berlijn naar Sachsenhausen te gaan om er te kijken en een beeld te krijgen van de verschrikkingen waarover ik alleen de overlevering ervaar. Ik vond het toen al indrukwekkend, je voelt de dood. En niet eens het menselijke lijden. Je voelt een niets dat toch aanwezig is, heel onwerkelijk maar heel aanwezig. Het was toen 'fris' en met jas aan was het zelfs fris. Stelde me zo het plein en de barakken voor en dan deze wind en kou. Het moet erger zijn geweest. Toen ik later zelf kinderen kreeg begin het drama helemaal een dimensie te krijgen die nieuw was voor me. Alleen al het uit elkaar halen van moeder, vader en kinderen... In gedachten hetgeen ik meende te doorvoelen in Sachsenhausen is trouwens alles mogelijk. Totale onverschilligheid heeft maar een klein duwtje nodig om je in de hel te doen belanden. Klinkt misschien te wijs maar zo ervaarde ik het echt. En de mensen die dit hebben doorstaan moeten we misschien maar beter in alle waarde laten die wij ze wel kunnen laten behouden., ja da's wel zo eigenlijk. Zal uitkijken met onderwerp, is heftiger dan ik dacht.

NoMinister | 18-02-08 | 14:12

Toen ik 10 was vond mijn zwaar gristelijke tante het geen goed idee dat ik allemaal posters van dinosaurussen aan de muur had hangen. Toen wist ik al dat ik nooit een gristen zou worden. Vanaf dat ene moment.

Korreltje Zout | 18-02-08 | 14:05

punter 18-02-08 @ 13:52

Dit is een Apple, maarruh... berichtijes verdwijnen gewoon: ik wilde zeggen: de maffia, ja: de maffia, zegt ook tegenover derden niet welke mores ze hanteert en waar ze toe behoren. CDA e.c. voelen haarfijn aan dat hun boodschap iets mist waardoor niet-Christenen niet zo snel enthousiast zullen worden. Hahaha. Moet er zelf om lachen (= storing, excuus).

NoMinister | 18-02-08 | 14:04

Openbare religie verbieden! Geen hoofddoeken, geen bijbels op nachtlastjes niks. Religie is net als seks iets voor thuis of op de buis.
Laten wij atheïsten samen komen en liederen zingen in een duur gebouw vol versieringen... shit.

Vloekende Vlaming | 18-02-08 | 14:03

De scheiding kerk van en staat is een van de weinige punten waarop NL een voorbeeld kan nemen aan Frankrijk. Optiefen met die islamitische en gristelijke scholen in NL. Daar ligt het slagveld tegen irrationalisme. Het CDA is het grote kwaad in NL. De fietsenhok- en fraude-affaires van de PvdA vallen daarbij in het niet.

Korreltje Zout | 18-02-08 | 14:02

Eerst dat polygamie verboT uit de wet. Dan praten we verder JP. Tot die tijd .. adieu en tot ziens

Draaitafel Demagoog | 18-02-08 | 13:57

@ Schoorsteenveger 18-02-08 @ 12:58
Ik vrees dat je gelijk hebt. Het Hilbrand Nawijn excuus kan hier zeker niet opgaan. Waarschijnlijk heeft het merendeel van de massa niet eens door dat met Balkie's actie een cruciale en gevoelige grens is overschreden. Impeach da bastard!

Korreltje Zout | 18-02-08 | 13:57

punter 18-02-08 @ 13:52
CDA & PvdA zijn allebei draaireten. Als ze van tevoren hadden gezegd wat ze allemala gingen doen, waren ze nooit gekozen. Wij zijn gewoon een derdewereldland geworden.

Shalome | 18-02-08 | 13:56

Hweb contact gehad met publieke voorlichting CDA, ze hadden het filmpje goeddoemme nog niet eens gezien!
Maar buigen deed ze wel :)

LifeCatcher | 18-02-08 | 13:55

NoMinister 18-02-08 @ 13:40
Geen idee. Ik ken alleen mijn eigen positie in dezen. Ik probeer niets te verklaren, want wat er indertijd is gebeurd gaat mijn verstand te boven.
Het enige wat ik doe is het me herinneren en telkens tot me door laten dringen, en die herinneringen zijn pijnlijk. Ondraaglijk soms. En het is geen boetedoening uit schuld noch doet het ertoe wat ik denk. Ik kan alleen voor mijn gevoel beoordelen dat het minste wat ik nog voor ze kan doen, is aan ze denken zonder naar verklaringen te zoeken om het wat minder ellendig of minstens begrijpelijk te maken. Lukt niet. Het zijn pijnlijke momenten maar het is het enige wat ik heb, dus dat wil ik vasthouden.

Shalome | 18-02-08 | 13:54

De Bijbel heeft ons al gewaarschuwd voor deze vazallen van de Antichrist die met name nu, in de Eindtijd, de macht overnemen en zich anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn.

GaitJanKruutmoes | 18-02-08 | 13:53

Quote: "'Als je voelt dat je een kind van god bent, dat geeft je enorm veel kracht,' aldus De Balk. 'We zitten in een wereld waarin alles kan en mag, maar de vraag 'wat betekent geloof in de samenleving?' is essentieel, daar moeten we meer aandacht aan besteden."

Waarom kan dit kind van Jezus nooit eens voor zichzelf spreken? Hij spreekt altijd met "je" of "we". Typisch dat CDA gedraai.
Als hij zegt "Ik voel dat ik een kind van God bemn, dat geeft me enorm vee kracht. "Ik zit in een wereld waarin alles kan en mag........ daaraan moet ik meer aandacht besteden"

Ik bedoel maar dat klinkt toch zeker 25% minder hypocriet. Had meneer Sint Petrus Balkenende in zijn verkiezingscampagne deze dingen maar eens gezegd.
Toen noemde hij, uit electorale overwegingen, het woord God of Jezus in al die weken geen enkele keer als zijn inspiratiebron. En dat noem ik het schijnheilige ervan. Toen moesten we alleen maar blij zijn met elkaar.
"Laten we blij zijn met God"... had ie moeten roepen.

punter | 18-02-08 | 13:52

zooishettoch 18-02-08 @ 13:47 wel jammer van die caps.....

van dal | 18-02-08 | 13:48

-weggejorist-

Violator[xL] | 18-02-08 | 13:48

-weggejorist-

zooishettoch | 18-02-08 | 13:47

een boer en een pastoor lopen samen over het land van de boer, de gewassen staan er prima bij, "kijk pastoor, tarwe heb ik hier laten groeien" zegt de boer, "met gods hulp" zegt de pastoor... ze lopen verder, "rogge" zegt de boer, "rogge heb ik hier laten groeien"... "met gods hulp" zegt de pastoor.
even verderop ligt wat land braak, er groeit onkruid. de pastoor kijkt de boer vragend aan... "en dit heeft god alleen gedaan" zei de boer....

van dal | 18-02-08 | 13:47

Rosenberg 18-02-08 @ 13:41

Er kan zoveel. Je moet echter wel een beetje gericht proberen. Zeg maar Speltip 20.

NoMinister | 18-02-08 | 13:46

Shalome

Hoe kun je mensen veroordelen om wat ze niet doen terwijl je ze niet veroordeelt om wat ze wel doen?

Dany | 18-02-08 | 13:42

probeer dit eens van een andere kant te bekijken... dit KAN ook een positieve uitwerking hebben op nederlanders... klaag eens wat minder op deze site, als je veranderingen wilt zien... Dentzel Washington goeie actor man!

Rosenberg | 18-02-08 | 13:41

Shalome 18-02-08 @ 13:34

Maar naast de Katholieken, waren er toch velen die zelf Hitler niet steunde. Niet elke Katholiek is zo dom de Paus te volgen. Het instituut Kerk kleunde natuurlijk wel in die zin mis, dat haar bestaansrecht heel vaag is. Hoewel Polen wel war makkelijker van het Warschau-pact kon worden losgeweekt met de toenmalige Paus.

En niet om Joodse mensen en slachtoffers een schop (na) te geven, maar ik vraag me af of het geloof geen makke schapen van ze maakte in die tijd. Hun eigen geloof dan bedoel ik. Is beetje zout in wonde en heel brute gedachte wellicht, maar het staart me toch in het gezicht.

NoMinister | 18-02-08 | 13:40

Boris Poepnagel 18-02-08 @ 13:36
En als er een God was - en die is er niet - dan zou hij het zo gewild hebben!

zooishettoch | 18-02-08 | 13:40

teiltje aub

padjakker deluxe | 18-02-08 | 13:39

*stookt de destilleerketel nog eens goed op en gaat zometeen zijn wijf eens effe hard in d'r sterretje palen in zijn bijstandsflat*

Boris Poepnagel | 18-02-08 | 13:36

De ironie is dat de vraag wat geloof betekent voor de samenleving inderdaad essentieel is voor de samenleving, maar daar zijn de ongelovigen zelf niet verantwoordelijk voor, want de vraag komt aan de orde omdat we leven in een klimaat waar nu juist steeds meer vrijheden worden ingeperkt omdat politieke gelovigen steeds meer aan invloed winnen en hun psychopathologische afwijking willen opleggen aan ongelovigen, en niet omdat we zouden leven in een wereld waar alles mag en kan, dat betreft een suggestieve leugen. Dit inperken vinden zij gerechtvaardigd omdat je zonder geloof immers niet kunt functioneren zo redeneren zij, maar vanuit de kerk kunnen ze na het einde van de middeleeuwen deze mensen niet meer bereiken, en daarom koesteren zij ook de overheid als het instrument bij uitstek om ongelovigen te dwingen ook hun denkbeelden te gaan volgen, return of the medieval 'Ages of Power'.

@hoogh 18-02-08 @ 12:30
verlichtingshumanisten.web-log.nl/huma...

.HerNihilist | 18-02-08 | 13:36

Loromits 18-02-08 @ 13:30

Voltreffer! Eigenlijk volslagen belachelijk.

NoMinister | 18-02-08 | 13:35

Toch maar eens een aanklachtje indienen, aangezien hij discriminerende en schofferende uitlatingen over atheisten bezigt? Artikel 1 Grondwet (omdat hij dit vanuit het Catshuis als premier zegt), en de wetsartikelen tegen beledigende uitlatingen en haatzaaien (kan er ook nog wel bij) geven volgens mij voldoende grond voor zo'n aanklacht. Van mij mag het eindelijk eens gebeuren, ook al maakt het niet veel kans. Misschien volgt er in elk geval nog wat leuke publiciteit (net zoals bij al die aanklachten tegen Wilders)

Muxje | 18-02-08 | 13:35

NoMinister 18-02-08 @ 13:29
Kijk maar naar Amen van Costa-Gravas. Zelfs een nazi-officier die gruwde van wat zich afspeelde in de gaskamers, heeft via een jonge jezuïet geprobeerd om de paus zich te laten uitspreken op de radio tegen de misdaden die tegen joden werden gepleegd. De paus zweeg in alle toonaarden, de vuilak. En ja, in '68 kwam er een sorry maar voor miljoenen joden, zigeuners en homo's was dat te laat.
Wie iets zinnigs met een geloof wil doen, moet vreselijk sterk in zijn schoenen staan en een krachtige eigen ethiek hebben. Maar degenen die dat hebben, hebben nou weer net niets met het geloof. Dus dat gristelijke gedoe in de regering is beslist iets om van te huiveren. Het zegt iets over die mensen zelf. Cripes.

Shalome | 18-02-08 | 13:34

Shalome 18-02-08 @ 13:29

Ik heb met 'mystiek' en andere zachte waarheden in die zin een heel groot probleem dat ik niet ontken dat ze eventueel zouden kunnen bestaan, maar dat het accepteren van het niet-kunnen-bewijzen + 'geloof' werkelijk ALLES mogelijk maakt. Dat leidt tot chaos en is zeer slecht voor wat Plato als harmonieus beschreef. In elke harmonie zit samenhang. Als je in dat streven niet streng bent met wat wel een bouwsteen is en wat niet, dan... enfin, wel duidelijk denk ik.

NoMinister | 18-02-08 | 13:34

Sterf Bijbelneukers, sterf!

Hoer of power..? Huh...!

Boris Poepnagel | 18-02-08 | 13:32

Ehhhhh... heb het niet gezien maar ben toch wel in shock. Het kan toch niet zo zijn dat ik ga meemaken dat de scheiding tussen staat en kerk gaat worden opgeheven.

Een MP die willens en wetens staatseigendom misbruikt om een "religieuze" boodschap uit te dragen? Kan dat zo maar? Misdadig en corrupt, andere woorden heb ik er niet voor. Strafrechterlijke vervolging zou hier op z'n plaats zijn. Misbruik van overheidseigendommen en landverraad in de meest erge vorm...

Loromits | 18-02-08 | 13:30

'wat betekent geloof in de samenleving?' vraag het Theo droplul...

Tubifiks | 18-02-08 | 13:29

Nog afgezien van hun moorddadige onverschilligheid jegens de joden in WO2.

Shalome 18-02-08 @ 13:20

Ik heb altijd begrepen dat er veel Christelijke Duitsers anti-Hitler waren omdat die zo anti-Joods was?! Maar ben relatieve leek. De Katholieke Kerk heeft volgens mij wel 'sorry' gezegd (ik schrijf het bewust zo debiel op). De houding van veel Christenen is natuurlijk laakbaar geweest, maar zoals zoveel 'gewone' mensen: zij gingen met de stroom mee. Wat me wel weer enorm stoort, want Christenen voelen zich superieur, maar bottom line heb ik telkens begrip voor hun falen omdat ik ze als gewone mensen beschouw. Het lijkt wel of niet-gelovigen de lieve vrede moeten zien te bewaren. ECHT WAAR!

NoMinister | 18-02-08 | 13:29

NoMinister 18-02-08 @ 13:21
Ik beschouw het geloof ook als een geestelijk mankement. Een neurologisch constructiefoutje. Zeker als je kijkt hoe het geloof is ontstaat en waarom, welke vormen het allemaal heeft gekend. Hoe bestaat het dat iets wat gewoon gedocumenteerd in de bibliotheek staat uitgelegd, alsnog door iemand voor waar wordt aangenomen.
Het is tergend dat onze eigen MP ook een constructiefout heeft. Ik vertrouw mensen niet die te laf en te bang zijn om de realiteit onder ogen te zien, en zeker niet als ze een dominante opslokkende religie aanhangen. We gaan dood. Klaar. Op. Dát moet de basis zijn voor de 21ste eeuw, en niet die terugval naar mystieke onzin van duizenden jaren terug. Dan kunnen we net zo goed een aap in de Tweede Kamer zetten.

Shalome | 18-02-08 | 13:29

Bush sprak de Afrikanen bestraffend toe over hun veelneukerij en aids, maar verdomde het om geloofsredenen om even een miljard condooms mee te nemen. En Balk is zijn braafste leerling.

fuckje | 18-02-08 | 13:25

@tol hansse

Ik regel de planken en schep

Bunker-Buster | 18-02-08 | 13:25

Jezus keert terug op aarde.

Snel, pak hamer en spijkers!

Tol Hansse | 18-02-08 | 13:24

Homo's hebben toch ook eem kruis? Misschien jeukt het af en toe wat meer, maar thats it.

Bunker-Buster | 18-02-08 | 13:23

Alle gekheid op een stokje, het is in feite wel triest dat iemand die in feite nog in Wodan en Donar gelooft onze MP is... Jaaaaa, Wodan en Donar! Die zijn net zo relevant als Jezus en Maria en Mohamed en weet ik veel. Het is net het Nederlands elftal, iedereen denkt dat ie er verstand van heeft maar niemand weet er het fijne van. Als er een God was zou die vast willen dat je je tijd niet verspilde aan religie. En al helemaal niet dat je in een glitter-reli-programma op tv zou verschijnen. Dus JP, jij zal branden, ik niet, lamlul.

zooishettoch | 18-02-08 | 13:23

Shalome 18-02-08 @ 13:14

Ken ik niet nee. Maar 'linkse kerk' is wel een term die hout snijdt, daarvan ben ik ook steeds meer overtuigd. 'Geloven' an sich is echter een begrip dat niemand tot zich laat doordringen. En enige verantwoordelijkheid nemen voor het feit dat je zelf besluit te 'geloven' ben ik nog nooit tegengekomen. Zelfs van ex-gelovigen niet, die toch in alle redelijkheid zouden kunnen beweren tot de conclusie te zijn gekomen dat ze zijn vergelogen respectievelijk dat er te weinig inhoud met teveel aan uitleg als 'de waarheid' is gepresenteerd. Maar nee, de 'gelovige' is stoicijns voor beschouwing van het fenomeen waar hij of zij zelf een voorbeeld is. Je wantrouwen tegen 'gelovigen' is mijns inziens dan ook verklaarbaar en terecht. Ik bedoel: ik heb dat ook maar beschouw de gelovige daarom meestal onuitgesproken als geestelijk niet helemaal in orde maar zolang aan andere eisen (nuchter, op leven en mensen gericht, verstandig) is voldaan, wel als normale gesprekspartner. Hoewel het idee dat die mensen echt denken dat ik in de hel beland, een vreemde invloed op mijn gevoel blijft houden. Puur 'geloof' en niet prettig, toch? Dus wel een beetje een heikel punt bij mij.

NoMinister | 18-02-08 | 13:21

"ik heb niet zoveel met status of ik nu de president van China of de VS tegenkom" LOL

tada | 18-02-08 | 13:21

NoMinister 18-02-08 @ 13:14
Als je alleen al kijkt wat ze met de herenliefde hebben gedaan. Mannen die met mannen neuken was volstrekt normaal bij de Grieken en de Romeinen. Voor de Grieken was het zelfs een verhoogde vorm van seks omdat het om de Erotiek (Eros) ging en niet om voortplanting. En toen kwamen die kutchristenen die meenden zich ermee te mogen bemoeien uit naam van de almachtige. Stuitend. Een legendarisch oud gebruik en die hebben die kutgelovigen voor altijd besmeurd en bezoedeld. Alles wat christen is zou zich deep, heel diep moeten schamen alleen al hiervoor. Nog afgezien van hun moorddadige onverschilligheid jegens de joden in WO2.

Shalome | 18-02-08 | 13:20

Ik heb echt een tijdje gedacht dat de overheid het juk van de religie volledig van zich af had geworpen. Hoe naief was dat van me...
Een overheid die zich met religie bezighoudt verliest echt belangrijke zaken uit het oog. Dan gaan politici zich plotseling druk maken over seksreclame's om 3 uur 's nachts op televisie...

GodHandKiller | 18-02-08 | 13:20

Gelovigen zijn misleide idioten. Alle gelovigen. Wederom sta ik verbijsterd dat mensen het nog aandurven om in 2008 dit soort middeleeuwse uitspraken te doen, je moet toch wel een ont-zet-tend dikke plank voor je kop hebben om zoiets te roepen. Laat ik dan ook maar eens: Balkenende, Rouvoet en andere senielen: Ga eens zelf leren nadenken stelletje napraters! Dat noemt zich weldenkende mensen, laat me niet lachen...

Homer J. Simpson | 18-02-08 | 13:19

"To believe something in the face of evidence and against reason - to believe something by faith - is ignoble, irresponsible and ignorant, and merits the opposite of respect," AC Grayling, 'Against All Gods'
En ik citeer meer dan dat ik insinueer.

doedeljantje | 18-02-08 | 13:19

@ LifeCatcher 18-02-08 @ 13:07

Ongelovige honden/apen en varkens als ik hebben geen radiokiesjes..
da's sligs vir gehoornde gelovigen..

wopper | 18-02-08 | 13:18

Wanneer komt Ted Haggert ?

Barbarous_Relic | 18-02-08 | 13:18

@ Schoorsteenveger 18-02-08 @ 13:07

exactly!

* gaat nu weer aan de slag met functioneren zodat de mp mede van haar belastingcentjes zo goed kan funtioneren*

gooischetrut | 18-02-08 | 13:17

-weggejorist-

Violator[xL] | 18-02-08 | 13:16

Balkenende is dus serieus bezig met haatzaaien in NL...(kots)...

v.d.geilaardson | 18-02-08 | 13:15

Na vandaag komt morgen en na morgen de rest van de tijd. Christenen hebben voor mijn gevoel de neiging te denken dat ze richtingsgevoel ontlenen aan hun geloof terwijl ze op korte termijn zoveel schade aanrichten met hun onzinnige denkbeelden en uitspraken dat ze de gehele toekomst vanaf overmorgen in gevaar brengen. En dan suggereren dat het is zoals God het zou willen. Trusten Balkie, beertje mee en lekker gaan slapen en snaveltje toe.

NoMinister | 18-02-08 | 13:14

@doedeljantje
"I can take about an hour on the tower of power
'Long as I gets a little golden shower"

U insinueert?

Rhun | 18-02-08 | 13:14

@ NoMinister
Ken je The Chronicles of Barchester van Anthony Trollope? Die schetste uitstekend hoe de kerk het volk reguleerde en zich overal mee bemoeide, elkaar posities en geld toeschoof, maar soms ook een integere ziel ertussen die oprecht iets voor de gemeenschap wilde doen. Het was de PvdA ten voeten uit, met Spekman als de enige niet rotte appel.
De PvdA heeft dat hele kerkgebeuren overgenomen, maar nou gaan die jandoedels er alsnog de kerk aan toevoegen.
Zie je wel? Die gelovigen zijn gewoon niet te vertrouwen. Het is maar goed dat ik ze nooit enig respect heb gegeven. Lutsers.

Shalome | 18-02-08 | 13:14

Nu snap ik eindelijk waarom mantelzorgers géén faciliteiten krijgen en al helemaal geen soepsidie. Ies naastenliefde.
Jammer dat m'n ex-baas (semi-overheidsinstelling) er anders over dacht. Ies lastig dus toedeloe!

Aktivist | 18-02-08 | 13:13

en JP zal WBos even vertellen de niet-Obama stemmers niet tegen de schenen te schoppen om vervolgens de miljoenen niet-gelovigen in zijn eigen kudtlandje bruusk te schofferen

hetluis | 18-02-08 | 13:12

sjaakdeslinksesul 18-02-08 @ 13:07

In overdrachtelijke zin is ie anders lekker bezig de laatste tijd... Inhaalslagje?

NoMinister | 18-02-08 | 13:11

Extragraties leestip: Sam Harris - The End of Faith

Biff Eagleburger | 18-02-08 | 13:10

*neuriet

Eventually me 'n a friend
Sorta of drifted along into S M
I can take about an hour on the tower of power
'Long as I gets a little golden shower

Oh God I am the American dream
With a spindle up my butt till it makes me scream
An' I'll do anything to get ahead

* briest

JPB merits the opposite of respect (vrij naar AC Grayling)

doedeljantje | 18-02-08 | 13:10

LOL @ sjaakdeslinksesul 18-02-08 @ 13:07
Einde discussie, volgende topic

Pilsvogel | 18-02-08 | 13:09

@ Biff Eagleburger 18-02-08 @ 13:04
Als "Junior Manager Normen en Waarden" staat hij op Gods loonlijst

Pilsvogel | 18-02-08 | 13:08

wopper, waar hoor jij opeens in jezelf dan?
Of is dat ingefluistert in je kies?

LifeCatcher | 18-02-08 | 13:07

JP Balkenende geboren 1956-getrouwd in 1996. Jongens hij heeft 40 jaar niet geneukt, moeten we zijn uitspraken nog serieus gaan nemen?

sjaakdeslinksesul | 18-02-08 | 13:07

Verbouwing van het Catshuis heeft maar 15.8 miljoen aan belastinggeld gekost.

www.minaz.nl/Actueel/Pers_en_nieuwsber...

"Het Catshuis is niet meer in gebruik als woning van de minister-president, een gedeelte is nog wel in gebruik als diens pied-à-terre. Daarnaast wordt het Catshuis de laatste jaren vooral gebruikt als representatieve ontvangstruimte voor de minister-president en de regering."
Dus, als J.P. Balkenende vanuit het Catshuis opereert, dan is dat per definitie als minister-president.

Schoorsteenveger | 18-02-08 | 13:07

@ LifeCatcher 18-02-08 @ 13:03

'Geloof in jezelf.. bedoelde hij.. hij liet per ongeluk 2 kleine woordjes weg..

wopper | 18-02-08 | 13:06

@ Biff Eagleburger 18-02-08 @ 13:04
Hij is een beetje van god los bedoel je zeker?

Mikey70 | 18-02-08 | 13:06

NoMinister 18-02-08 @ 13:02
Amen! *stort dertig ruggen naar NoMinister*
(geintje)

zooishettoch | 18-02-08 | 13:05

Balkenende is toch ook een beetje god?

Biff Eagleburger | 18-02-08 | 13:04

"HET FUNDAMENTELE VAN MIJ IS DAT IK GELOOF DAT JE ZONDER GELOOF OOK HELEMAAL NIET KUNT FUNCTIONEREN!!!"
-J.P.Balkenende 17-02-2008-
We hebben een fundamentalist!
Ophalen en afvoeren!

LifeCatcher | 18-02-08 | 13:03

Iemand moet die lui stoppen.
Shalome 18-02-08 @ 12:48

Moest effe goed kijken of je een i of een l had getypt... Maar hoe dan? Het is net een horde wilden, die geloofsfanaten. En inderdaad zijn er bij beschouwing altijd verdacht veel overeenkomsten tussen onderontwikkelde geloofsfanaten en geloofsfanaten die hebben doorgeleerd. Is iets dat redelijk los staat van intellectuele vermogens en ontwikkeling lijkt wel. Wel gaan niet alle Christenen op tilt als bijvoorbeeld abortus ter sprake komt. En voor de goede orde: ik vind abortus ook iets heel erg verschrikkelijks, maar haal het toch niet in mijn botte hersenen om anderen re veroordelen op die gebeurtenis an sich.

zooishettoch 18-02-08 @ 12:49

Ik moet je toch mededelen dat ik wel in samenhang (collectieve spirit en verbinding) letterlijk 'geloof' en dat er wellicht, who knows, ook een god is. Alleen kan ik die met mijn vermogen tot oordelen niet inschatten en mensen hier een beetje. Ik doe dus mijn best en ga niet van de kansel preken of schreeuwen hoe het allemaal in elkaar zit en wie goed en fout is op basis van zaken die overduidelijk alleen in een context beoordeeld (<> veroordeeld) kunnen worden naar eigen gevoel en verstand. Dus ik ben niet zo pro-'er is niets' maar ben heel erg tegen mensen die namens God (die zij daarmee beweren te kunnen = grove grootspraak en niet bewezen en als je met die houding niet oppast: daarmee speelbal voor iedereen die kwaad wil) zeggen te spreken.

Amen (geintje).

NoMinister | 18-02-08 | 13:02

Hallelujah Prais Mohammed Hallelujahhhhhhhhhhh

wILL | 18-02-08 | 13:02

Zwakzinnige relifascisten.

Stir Glenfarclas II | 18-02-08 | 13:01

Schoorsteenveger 18-02-08 @ 12:53
Tja, als al die religies hun energie nou s in iets positiefs zouden steken... Ze preken vrede maar ze maken alleen maar oorlog... Met uitzondering van het boedhisme dan... Ik zou bijna boedhist worden maar ik heb helaas een hekel aan linkse mensen en die mag ik dan niet deaud wensen....

zooishettoch | 18-02-08 | 13:00

gooischetrut 18-02-08 @ 12:55
Zit me sterk af te vragen of dit eigenlijk wel kan, ja. Die lul moet hiervoor ter verantwoording worden geroepen, en wel onmiddellijk. Wat denkt-ie wel. Wat-ie als CDA-eikel allemaal oprispt is zijn zaak, maar als minister-president dient-ie gewoon zijn fatsoen te behouden en zijn plaats te weten.

Schoorsteenveger | 18-02-08 | 12:58

Als iedereen hier inderdaad zo bang is voor moslims, lijkt me dit geen slechte zaak. Geloof tegen geloof, kruistocht etc.

Mach10 | 18-02-08 | 12:57

@ Schoorsteenveger 18-02-08 @ 12:55
Het Catshuis bestaat niet meer. Het is nu Gebedshuis geworden.

Mikey70 | 18-02-08 | 12:57

Aanbevolen: "God is niet groot" van Christopher Hitchens. Nu in de boekhandel.
Om de smaak te pakken te krijgen: www.slate.com/id/2184186/

BroodenSpelen | 18-02-08 | 12:57

'... zonder geloof kun je niet functioneren...'

Kun je nagaan wat een labiele slappeling die MP eigenlijk is; hij heeft een sprookjesboek nodig om te kunnen functioneren. Ongelooflijk...

NEXT!!!

McShamus | 18-02-08 | 12:57

Als ik bijvoorbeeld kijk naar de plaatjes van mijn penis die ik op een datingsite heb gezet, die zijn zo mooi. Daar straalt zoveel kracht van uit. Daar moet haast wel een hogere macht achter zitten.

Teen | 18-02-08 | 12:56

Scheiding kerk en staat is hier ver te zoeken. Of hebben ze stiekum een wetswijzigingetje erdoor gedrukt???

gooischetrut | 18-02-08 | 12:55

Iko Nal 18-02-08 @ 12:53
Precies, de aap komt uit de mouw. Gristenpropaganda rechtstreeks vanuit het Catshuis.

Schoorsteenveger | 18-02-08 | 12:55

Ziehier de werkelijke reden van het bevoorrechten van moslims in dit land. Dat is een bijverschijnsel van het centraal stellen van religie in dit land, het veilig stellen van religieuze scholen en het marginaliseren van de vrijheid van meningsuiting. Denk maar niet dat ik dat vergeet, Balkenende.

Iko Nal | 18-02-08 | 12:53

zooishettoch 18-02-08 @ 12:49
"Als ik met die gereformeerde inteeltkoppen de eeuwigheid in moet, verkies ik de hel, want daar komen misschien een paar aardige mensen."
Jan Wolkers

Schoorsteenveger | 18-02-08 | 12:53

me oren beginnen te klapperen, hou geloof en poltiek nou gewoon gescheiden. Ik dacht dat balkie een premier van alle nederlanders is/was. Kan er geen atheistische politieke partij komen, mijn stem heb je!

zuid | 18-02-08 | 12:53

Gelukkig wordt hier zo min mogelijk aandacht aan besteedt!

Ienoo666 | 18-02-08 | 12:53

Dus als mantelzorger voor bejaarde ouders ben ik, ATHEÏST, een gristen volgens Balkie. Godverdomme opzouten lulhannes!
In NL gaat de scheiding kerk en staat ook in rap tempo naar de kleauten!

Fender Bender | 18-02-08 | 12:52

@ Shalome 18-02-08 @ 12:43

Kalmeer! Heb net Zeus aangeroepen om deze Zacque + kornuiten met de bolbliksems van Shiva te treffen.
Indeed, vreselijk, maar wel spannend hoe dit circus zich gaat ontwikkelen.

wopper | 18-02-08 | 12:51

@ sjaakdeslinksesul 18-02-08 @ 12:48
Bedankt. Ik heb wel altijd al gedacht dat er iets is. Of dat dan God is weet ik niet, maar er is wel iets.

Teen | 18-02-08 | 12:51

Die presentator is Jan van den Bosch, voormalig EO presentator; stond hij bij collegea en ik (ex medewerker oude media)vooral bekend als handtastelijk bij het mannenvolk; een keer meegemaakt dat collega na de zoveelste ongewenste aanraaking hem bij z'n keel greep en hem total loss wilde slaan; typische hypocriete gristenhond dus

Coño de Barbaar | 18-02-08 | 12:50

NoMinister 18-02-08 @ 12:45
Hear hear. Als er een hel is zullen ze branden. Als er geen hel is hebben wij gelijk. Religie = barbaars.

zooishettoch | 18-02-08 | 12:49

*voelt lunch omhoog komen*

Ari Gold | 18-02-08 | 12:49

zonder geloof kan je niet functioneren, hij beledigt half Nederland daar ongeveer mee. Pleur lekker op met je geloof. Ga ergens anders ff mensen bekeren en als ze dit niet willen "doodslaan". Geloof is de nummer 1 als het gaat redenen voor oorlogen

altijd goed | 18-02-08 | 12:48

Teen 18-02-08 @ 12:47
Ja, hij zal er echt wel een stijve van hebben gekregen!

Schoorsteenveger | 18-02-08 | 12:48

[email protected]
Het is nog niet te laat voor je, zondaar.

sjaakdeslinksesul | 18-02-08 | 12:48

Jeremieetje!

Bernhard Bang | 18-02-08 | 12:48

NoMinister 18-02-08 @ 12:45
Absoluut. Die kutgelovigen hebben de vreselijkste ellende verzonnen voor flikkers, vrouwen, anders-gelovigen, seks, drank. Wij hebben hier een rechtsstaat, godverdomme. Met wetten voor en door mensen, en nou begint onze eigen mp met die bespottelijke onzin. Zet hij nog eens even fijn de sluizen verder open voor al die dolgedraaide moslims hier die nou al niet te houden zijn.
Iemand moet die lui stoppen.

Shalome | 18-02-08 | 12:48

Toch heeft hij wel een punt met wat hij zegt.

Teen | 18-02-08 | 12:47

Als ouderling van de vrijgemaakt gereformeerde gemeente distantieer ik me van de uitspraken van Jan-Peter, hoewel hij het vast goed bedoelde. Ik zal voor hem bidden en voor het zieleheil van jullie atheisten, want het kan erg heet zijn in de hel.

sjaakdeslinksesul | 18-02-08 | 12:46

God spelled backwards is dog.

cram | 18-02-08 | 12:46

Ik word geschoffeerd door mensen die zich Christen noemen (of Moslim trouwens, ik discrimineer in deze niet) en zeggen namens God te spreken of volgens hetgeen God (volgens hen!) zegt, te leven. En dan als een boven ons gestelde ... ja wat is het... uitbraken (?) dat het ene zus en het andere zo moet worden gezien. Als er een hel is, dan komen dit soort godsdienstfanatiekelingen als Balkenende en Rouvoet daar zeker in, denk ik zomaar, want weinig lijkt mij erger dan volkomen nodeloos en in alle rust zo uit de hoogte te doen en mensen en menselijke gedragingen zo simpel maar toch fanatiek en met klem te kwalificeren? Echt walgelijk.

NoMinister | 18-02-08 | 12:45

Korreltje Zout 18-02-08 @ 12:42
Nee, om de sodemieter niet! Hij gebruikt het Catshuis bewust, en laat zich bewust introduceren als minister-president Balkenende.

Schoorsteenveger | 18-02-08 | 12:44

wopper 18-02-08 @ 12:41
En religie leidt tot ellende, altijd en overal. Met god als opperste leidraad kan iedereen naar eigen believen gaan invullen wie er gelijk heeft. Vreselijk. Vreselijk!

Shalome | 18-02-08 | 12:43

Balkenende is een gristenhond als hij het Catshuis misbruikt voor gristenpropaganda.

Schoorsteenveger | 18-02-08 | 12:43

Die Balkenende is gewoon GS en haar reaguurders aan het provoceren

Pilsvogel | 18-02-08 | 12:43

Bert_uit_Urk 18-02-08 @ 12:40
Sterkte met afkicken man.

zooishettoch | 18-02-08 | 12:42

Hij zei deze sneue dingen vast 'als mens' en niet 'als MP'. Het Hilbrand Nawijn excuus.

Korreltje Zout | 18-02-08 | 12:42

@ Shalome 18-02-08 @ 12:39

But but, het heeft juist wel visie want het ziet z'n kans schoon om mee te liften op de RoP, daar zit 'm de hele relikneep.

wopper | 18-02-08 | 12:41

Sulfuric-Acid 18-02-08 @ 12:38
Wordt zomaar even de hele vooruitgang en de wetenschap overboord gekieperd. Nederland gidsland, my ass. NOg even en we hebben paters en kardinalen in het kabinet.
Het is toch om te gruwen hoe weinig die lui van de geschiedenis weten? En dat moet regeren! In de 21ste eeuw!

Shalome | 18-02-08 | 12:41

Dit is echt een grof schandaal.
Hour of Power vanuit de residentie, het Catshuis, met als gast minister-president Balkenende.
Dus niet J.P. de gristenhond vanuit zijn eigen woonkamer/kelder/kerk/hooizolder, nee de minister-president rechtstreeks vanuit het catshuis.
Dacht dat we scheiding van kerk en staat hadden, maar nee. Het Catshuis, duur verbouwd van ons aller belastingcenten, wordt gebruikt als uitvalsbasis van gristenhonden.
Werkelijk een grof schandaal.

Schoorsteenveger | 18-02-08 | 12:41

Als er geen scheiding van kerk en staat (meer) is verschillen we in niets van een intolerant land land als Saoedi-Arabië. Voor je het weet is het altijd autoloze zondag en mag je je alleen nog maar met zwarte kousen en hoed op straat vertonen. Daarom zal ik nooit op een religieus georienteerde partij als CDA, CU SGP en straks wellicht een of andere islampartij stemmen.

Remington.223 | 18-02-08 | 12:40

-weggejorist-

Bert_uit_Urk | 18-02-08 | 12:40

Balkenende is een slappe incompetente liegende lafbek. Nu hij ook nog zelf blijkt te denken over veel kracht te beschikken moeten we hem toch wegens een bewezen psychose kunnen afzetten.

Iko Nal | 18-02-08 | 12:40

Oh god, dank u dat u mij atheist hebt gemaakt...

Alcoholic | 18-02-08 | 12:39

GVD

ginsletje | 18-02-08 | 12:39

Is die smeerlap vergeten waarom het geloof ooit uit de publieke arena is verdreven?
Ik word schijtziek van die visieloze idioten in Den Haag met hun notendopkennis en hun blinde vlekken.

Shalome | 18-02-08 | 12:39

Godverdegodverdegodver, wat is die Balkellende toch een ongelofelose stakker.
En dat sprookjesboek van hem mogen ze van mij wel in de fik steken. Dan heb je er in ieder geval nog wát aan.

Sulfuric-Acid | 18-02-08 | 12:38

Pieter Bas 18-02-08 @ 12:31
Vanaf 34:50 daar hoor je het hem zeggen..

de bier | 18-02-08 | 12:38

@ de bier 18-02-08 @ 12:32

Is hij dat? Zo ja, ik dacht al dat er iets in die tronie niet klopte.
Zo nee, idem.
Het is echt bij 'vangodlos' hoe de ware aard van de balk & co. zich vanuit de relikrochten een weg omhoog heeft geglibberd.

wopper | 18-02-08 | 12:36

-weggejorist-

br00djeaap | 18-02-08 | 12:36

Scheiding van kerk en staat is ver te zoeken.
Ik geloof in mezelf en functioneer uitstekend, aan mijn belastingaangifte te zien.

sr69 | 18-02-08 | 12:35

@ hoogh 18-02-08 @ 12:30
Ja, richt de Partij van de Atheïsten (PvdA) op...

Patrick Bateman | 18-02-08 | 12:35

Teeeering, en ik dacht dat moslims erg waren....

zooishettoch | 18-02-08 | 12:34

Word er een beetje misselijk van....

paaltje | 18-02-08 | 12:33

@ hoogh 18-02-08 @ 12:30
Ies geen soepsiedie voer...

Mikey70 | 18-02-08 | 12:33

Als christen zijnde wil ik wel een welgemeende "Sodemieter op idioot!",richting JP uiten. Mensen functioneren prima zonder geloof en dat moet zeer zeker niet door de staat worden opgelegd. Geloof is een prive kwestie en dat moet zo blijven. Elke stap die de staat richting een religie (hindoe, islam christen, boedhisme etc etc ) is een stap naar het verleden en de afgrond.

Hellsmurfje | 18-02-08 | 12:32

Die Jan van den Bosch hield er toch zo van om kleine jongetjes in Azie aan stukken te trekken?

de bier | 18-02-08 | 12:32

Als Balkenende dit:

'zonder geloof kun je niet functioneren, dat hoef ik de kijkers van 'Hour of Power' niet uit te leggen'

Werkelijk gezegd heeft, dan eis ik het directe aftreden van de MP. Is hij nou helemaal van de pot gerukt! Ik word doodziek van die relifanaten.

Pieter Bas | 18-02-08 | 12:31

Het is onze eigen schuld dat we dit niet hebben zien aankomen (Chamberlain: peace in our time). Vertrouwen in de kennis en het inzicht die we bij prof. Balkenende meenden te constateren. De open blik van Rouvoet met zijn vertrouwen wekkende uitspraken voor de verkiezingen. We geven af op de kudde schapen die leke zondag ee of tweemaal naar de kerk gaan maar laten ons nu zelf naar de slachtbank leiden. Deze gristenen hebben hun masker afgeworpen en laten nu hun ware gezicht en aard zien. Reken maar niet op tolerantie van hun kant. Doen wat zij zeggen want god staat aan hun kant, dus hebben zij gelijk. Lijd je in je laatste levensfase ondragelijke pijn, geen sprake van euthanasie. DAT WILLEN WIJ NIET! Ik ben zo langzamerhand een fundamentalistische atheist geworden en kijk uit naar de dag waarop deze gluiperds en huichelaars met pek en veren op de Dam of het Coolsingel worden rondgereden. Waarom verenigen alle atheisten in Nederland zich niet in een partij om deze achterlijke uitwassen voorgoed uit te bannen?

hoogh | 18-02-08 | 12:30

fuck dit is echt een slechte dag voor geenstijl, eerst mac propaganda vervolgd door gristenpropaganda. kom op zeg doe weer iets leuks, beledigends en provocerend. Omdat het kan.

lokado | 18-02-08 | 12:28

Zoals een burgemeester geacht wordt voor àl de inwoners van z'n gemeente burgervader te zijn, zo hoort Balkenende premier van alle Nederlanders te zijn. Compleet onaanvaardbare uitspraak van dat functioneren dus. Krijgt misschien nog een staartje?

van Maerlant | 18-02-08 | 12:28

kruizigen die lul

ReligionSucks | 18-02-08 | 12:28

Teen 18-02-08 @ 12:27
He ouwe pedo, moet jij niet in de moskee zitten?

de bier | 18-02-08 | 12:28

Sterf stelletje heidenen sterf!!

Teen | 18-02-08 | 12:27

En homo's zijn kinderen van Satan, gok ik maar ff voor 't losse polsje weg. Kan je in je zak steken Wâhter, de baas tolereert je maar je zal branden in de hel. Heerlijk geloof dat gristalisme.

orca | 18-02-08 | 12:26

Sorry, kan dit niet aanzien.. eerst een interviewer op leeftijd met een te wit kunstgebit en een te stralende heel verdachte grimlach op z'n fassie, en dan de hypocriet der hypocrieten, de heer Ellende die na 3 gesjeeste kabbelnetten e.i.n.d.e.l.i.j.k zijn kans schoon ziet om den volke terug naar de Heer te brengen met z'n geleuter.. Man, ga regeren, hou op met je inhaalslag!
* 2e teiltje volkotst *

wopper | 18-02-08 | 12:26

Dr. Dino schijnt in de bak al Nederlandse les te volgen om over 10 jaar hier de eerste Amerikaanse MP te worden..

de bier | 18-02-08 | 12:25

Is JPB een kind van God??
Halleluja.... Jezus is terug op aarde !!!!!!!!

Mikey70 | 18-02-08 | 12:25

Pat Condell is God!

Sterf grrristentuig, sterf!

kolonel klootoog | 18-02-08 | 12:24

*concludeert dat er in het kabinet sprake is van behoorlijk wat ongeloof*

Rhun | 18-02-08 | 12:23

Sorry, na het aanklikken van het linkje val ik steeds in slaap.

bad to the bone | 18-02-08 | 12:23

Hedendaags taalgebruik

De term Farizeeër wordt soms gebruikt om personen aan te duiden die de letterl&#307;ke naleving van regels belangr&#307;ker vinden dan mededogen.

Boze Buur | 18-02-08 | 12:22

AAAHRRG wat een enge homo is die presentator!

kommabijmebinnen | 18-02-08 | 12:22

Dat is nou tolerant zijn, vrijheid van Godsdienst en elkaar in de waarde laten. Zo doet Balkie dat, de moslims een handreiking geven en ondertussen je eigen God steeds meer macht geven. Einde Moslim hoera voor Balkenende. Een kind van God, dus niet een kind van Allah. Alle anderdenkenden snappen het dus niet volgens onze MP en het heilige boek de Bijbel. Ies ook oplossing voor het probleem van Geert

Mellorenz | 18-02-08 | 12:22

De schoft, meer mantelzorg is minder staatsuitgaven, om dat in een christelijke boodschap te verpakken is vals.

waskuip-admiraal | 18-02-08 | 12:21

@Rarend
idd, het wordt tijd voor "black steel in the hour of chaos" ipv "hour of power"

man on the edge | 18-02-08 | 12:20

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP

webish | 18-02-08 | 12:20

Het wordt tijd dat we in Nederland paal en perk stellen aan de vermenging van politiek met religie. Er is nog een erg lange weg te gaan voordat de scheiding tussen kerk en staat hier daadwerkelijk een feit is.

Rarend | 18-02-08 | 12:18

Sterf gristenhond, sterf!

Atheisme.nu | 18-02-08 | 12:18

volgende keer vanuit de westerveld-moskee, t.b.v. gelijke monniken, gelijke kappen

Bisschop Gijsen | 18-02-08 | 12:18

Sterf gristenhond, sterf!

Alex J | 18-02-08 | 12:17

REAGEER OOK