Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sociale Dienst betaalt ontsnapte criminelen

bananen.jpgToevallig op de vlucht voor de sterke arm? Gewoon een uitkering aanvragen. De sociale dienst is verplicht je reiskosten te betalen. Uit handen van Justitie blijven kost immers geld. Ok, een korte toelichting is misschien op zijn plaats. Zo kreeg een 42-jarige Hindoestaanse drugsdealert (nee, wij generaliseren niet, wij noemen alleen graag het beestje bij de naam) gedurende de vijf jaar dat hij aan de wandel was, keurig zijn bijstandsuitkering doorbetaald. Het leverde de narcotica-expert ruim een halve ton op. En nu opeens wilde de sociale dienst dat geld eigenlijk wel terugzien. Niets ervan, zo oordeelde de bestuursrechter. In de wet staat immers nergens dat voortvluchtigen geen uitkering mogen trekken. Case closed. Ja, zelfs de advocaat van de verdachte kon zijn verbazing over de uitspraak niet onderdrukken. Mogen wij dan vanaf deze plek misschien even onze verbazing uitspreken. Neen, niet over de uitspraak, die ligt namelijk volstrekt in lijn met eerder vonnissen. Wat ons bevreemd, is dat de verdachte gedurende vijf jaar lang gewoon zijn hand kon ophouden bij de sociale dienst, zonder dat ergens een alarmbel ging rinkelen dat meneer voortvluchtig was. Ach laat eigenlijk ook maar. Kopje thee iemand? Neem er gerust een stukje bananenrepubliek bij...

Reaguursels

Inloggen

Schande! Echt geen stijl!

increment | 30-01-08 | 09:26

Koekje erbij ?

mambo43 | 29-01-08 | 23:02

@ QB (ja die.....) 29-01-08 @ 09:41

Amen! En zo is het.

mr.Visser | 29-01-08 | 18:40

solidstate 29-01-08 @ 12:08
Finse rechters zijn urban myth.

Timooooo | 29-01-08 | 14:47

zo erg is het dus geworden. Dat ik dit lees en in schaterlachen uitbarst. Maar het is eigenlijk in- en intriest.

HerrOttoFlick | 29-01-08 | 14:28

@Ronnie. Klopt, betrapt. ZO vervelend als ze niet naar me luisteren...

DeEchteWimHeitinga | 29-01-08 | 14:05

@DeEchteWimHeitinga
Frustraties??? Je valt in herhaling.

Ronnie M. | 29-01-08 | 14:02

Neen, niet over de uitspraak, die ligt namelijk volstrekt in lijn met eerder vonnissen. Wat ons bevreemd, is dat ...

Graag 'eerdere vonissen' en 'Wat ons bevreemdt'.

Voor de rest is dit geen nieuws. Een ieder weet dat je in NL als normale burger genaaid wordt. Als rechtgeaarde buitenlander kom je in een paradijs waar het geld je in de zakken wordt gepropt zelfs al zeg je nee...

de look | 29-01-08 | 13:48

Verbaast het iemand nog dat criminaalk gedrag in Nederland beloond wordt? Het is toch aan de orde van de dag. En de hardwerkende arbeiders maar PvdA stemmen. Schapen. Mwahahahaha

FreshClash | 29-01-08 | 13:36

Tenenkrommende taal- en spelfouten leveren u een ban op. Lees uw reactie terug alvorens te posten. - Het is bevreemdT met een T Fleish, 3e persoon.

DeEchteWimHeitinga | 29-01-08 | 13:23

solidstate 29-01-08 @ 13:06

Ik vind het wel echt ontzetten knap dat jij:

- op grond van de naam van de rechter kan zien dat het een moslim is.
- op grond van dit besluit kan zien dat deze rechter bezig is de sharia in te voeren.

Je zou ook kunnen denken, zonder overal de islam bij te halen: gôh, dat is wel een verbazingwekkend gat in de regelgeving zeg, ik hoop dat er heel snel een reparatie komt om dit te verhelpen, zowel in wetgeving omtrent bijstand als in de methoden van de politie.

Maaier | 29-01-08 | 13:13

@ Maaier 29-01-08 @ 12:23

Nee, geen alu hoedje op, moslims roepen dat zelf.
Dat ze o.a. door middel van jurispondentie hier een moslimstaat willen maken.
De uitspraak van het bestuur van de al taweed moskee dat ze hier een moslimstaat willen stichten heb je zeker weer gemist.

Domme halal varken!

solidstate | 29-01-08 | 13:06

@ Prof. Ikweetnietveel 29-01-08 @ 09:49
My bad.. Geen ervaring met bijstand..

BroncO | 29-01-08 | 12:56

solidstate 29-01-08 @ 12:08

Aluhoedje op en onder de deken blijven.

Maaier | 29-01-08 | 12:23

Wat mij bevreemdt (ja Fleischie dus dt ook voor jouw zinnetje grrr) is, dat het Fleischbaum niet heeft bevreemd, dat er veel meer niet in de Wet staat, t.w. dat een rechter oogkleppen moet dragen (geen grapjes over zijn blinddoek) Er bestaat ook nog zo iets als DE GEEST van de wet, denk ik. In dit geval had zeker geen uitkering mogen worden verstrekt. Daar is elk weldenkend mens het toch mee eens?

echt niemand | 29-01-08 | 12:20

Inmiddels hebben De Roon en Fritsma van de PVV Kamervragen gesteld.

fuckje | 29-01-08 | 12:16

De rechterT J. Ghrib.
Zoals alle muzzelmannen helpt hij met deze uitspraak de islam hier jurispundentie te scheppen die voordeel biedt voor voorvluchtige terrorisme verdachten.

Geheel in lijn met de ambities van de islam om de wereld te overheersen.
Dat de dader nu een hindustan is is niet het belangrijkste maar dat de RECHTERT vrijwel zeker een moslim is wel.

solidstate | 29-01-08 | 12:08

@Ing Evert 29-01-08 @ 11:30
Je kunt vanaf het vmbo niet naar de pabo

overVecht | 29-01-08 | 11:41

Ik ga pas weer belasting betalen in Nederland als dit soort gezeik over is. Wil best meebetalen aan een staat die goed is voor ECHT kansarmen, maar het dat politiek correcte moet afgelopen zijn.
Tot die tijd, gaan mijn belastingcentjes naar Hong Kong.

Oerkoendoe | 29-01-08 | 11:34

Foute foute van mij. Las 5 ton i.p.v. halve ton. Joris maar weg.

JumboXL | 29-01-08 | 11:30

@Jumbo PABO-scholier zeker?

Ing Evert | 29-01-08 | 11:30

Lalalala, half maart zit ik op een tropisch eiland en ik kom nooit meer terug in dit gekkenhuis...

Tapu | 29-01-08 | 11:27

-weggejorist-

JumboXL | 29-01-08 | 11:27

Geniaal dat bananen logo, Hulde!

goudbrasem | 29-01-08 | 11:07

Die kudtwet ook, afschaffen! Ummm, nee aanpassen.

Louis Renault | 29-01-08 | 11:07

Misdaad loont??

cooleman | 29-01-08 | 11:06

@Arrabinekoeterine Dat ben je inderdaad. Als je geld wilt hebben van de soos, moet je niet zeuren over je privacy. Anders ga je maar naar een ander land. De belastinbetalert heeft er recht op om te weten dat zijn geld goed wordt besteed. Wie betaalt, bepaalt.

Ing Evert | 29-01-08 | 10:45

@Arrabinekoeterine
Ja, omdat daardoor redundantie optreed.

Zo krijgen mensen die dood zijn brieven.
Zo komt het dat je post op je oude adres krijgt terwijl je al 5 jaar geleden bent verhuist.
Zo komt het dat je alles 10x moet vertellen en overal je papieren bij je moet hebben.
Zo komt het dat mensen je Identiteit kunnen stelen.
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Ronnie M. | 29-01-08 | 10:43

@LifeCatcher@ meerdere keren.
Mag de " haha"- knop even uit? Dank U.

fuckje | 29-01-08 | 10:42

BevreemdT met een T heer Fleishbaum.

DeEchteWimHeitinga | 29-01-08 | 10:41

Ben ik de enige hier die blij is dat er in Nederland tenminste nog een paar gegevensbestanden niet met elkaar zijn gekoppeld?

Arrabinekoeterine | 29-01-08 | 10:35

-weggejorist-

KaKeL Kees | 29-01-08 | 10:35

@myself @10:29
na aanvraag moet natuurlijk zijn na goedkeuring. Want je kan aanvragen wat je wilt of het goedgekeurd word is een tweede.
Gij ook deropofderonder ???

Ronnie M. | 29-01-08 | 10:31

hahahahaha
wat denk je dan hoeveel uitkeringtrekkers er naast dealen?
en studenten dan?
hahahahahahahahahahahahahahahahhahahaa

KNIJTERGEKTE hierzo lol

LifeCatcher | 29-01-08 | 10:30

Dit probleem is zoooooooooooo simpel op te lossen maar dan moet je de Wet van de Privacy omzeep helpen maar dat is heilig voor de meeste mensen.
Je kan niet het niet allebei hebben mensen met systemen kennis weten wat ik bedoel.

@KlunsJohannus 29-01-08 @ 10:19
Goh was jij dan zo schrijnend gevalletje dat ze uitzondering op de regel maakte en gelijk tot betaling overging. Terwijl elk "normaal(??)" mens pas de 3e maand na aanvraag geld krijgt, weliswaar met terugwerkende kracht.

Ronnie M. | 29-01-08 | 10:29

-weggejorist-

LifeCatcher | 29-01-08 | 10:27

ik zeg: benoemen en bouwen (kots)

moe de loos | 29-01-08 | 10:25

Er is bij de SP natuurlijk maar 1 opperwezen dat door ieder lid aanbeden wordt, maar bestuursrechter mr. J. Ghrib kan er vanaf nu als ondergod in dienst (of wellicht toekomstig minister van justitie)

dr Geisteskrank | 29-01-08 | 10:24

@ KlunsJohannus 29-01-08 @ 10:19
.
Ik herken je verhaal, je was net als ik niet crimineel genoeg.

deropofderonder | 29-01-08 | 10:22

@Ing Evert 29-01-08 @ 10:05

De meneer waar ik over schreef behaalde zijn grootste triomf toen hij uiteindelijk naar een psycholoog van de soos werd gestuurd ( jaaaa, zelfs dat gebeurt...), daar een paar gesprekjes van een half uurtje had met iemand die echt net was afgestudeerd , zero werkervaring, en het verhaaltje wat meneer aflegde als zoete koek slikte. Netto resultaat? Meneer valt nu in de categorie ' Geen land mee te bezeilen' ,en hoeft nu alleen maar 1 keer in de maand zijn brieffie op de bus te doen. Levert bijna 800 euro op. En vrijstelling van gemeentebelasting, huursubsidie, langdurigheidstoeslag natuurlijk.

bello | 29-01-08 | 10:20

Kluns_Johannus heeft eens een keer een maandje bijstand nodig gehad ter overbrugging naar een andere baan. Ik werd ondersteboven gekeerd, gefouilleerd, gecontroleerd en gekleineerd. Alle bankafschriften van de afgelopen twee jaar moesten ze zien. De lengte van mijn pik werd opgemeten. Ik moest 176 formulieren invullen en bewijzen dat mijn schoenmaat niet gelogen was. En toen.... toen mocht ik een maand 700 euro beuren om eten van te kopen. Joepie! De vijf dagen die ik eerder kon beginnen met werken moesten uiteraard direct worden terugbetaald. Iets in mij zegt daarom ook dat hier met twee maten wordt gemeten. Ben ik niet getint genoeg soms?

KlunsJohannus | 29-01-08 | 10:19

Eerste comment hier is gillende onzin. Alleen en uitsluitend van NIET-criminelen wordt onmiddellijk geld teruggeëist. Dit is een verachtelijk maffiastaatje c.q. bananenrepubliek en daar gaat het zo. Wie dat nog niet wist loopt achter.

Hammar | 29-01-08 | 10:18

Ach mijn belastingcenten moeten toch ergens heen. Of het nu naar mevrouw Herfkens gaat of naar deze Hindoestaanse PvdA-stemmer, het is mij om het even. Kwijt ben je het toch.

Zillion | 29-01-08 | 10:16

En na zo'n bericht weer met frisse zin aan het werk... Uiteraard werk ik geen 40 uur om het geld.... Als ik geld wou verdienen liep ik wel bij de Sociale dienst. Werken doe ik gewoon voor de fun of it... *kuch*

sharonneke | 29-01-08 | 10:07

Briljante pica, die PvdA roos van bananen.
Verhaal ligt in de lijn der verwachtingen, als een bankovervaller uiteindelijk ook de kosten voor zijn wapen, kleding en vluchtauto mag aftrekken van de belasting als zijnde beroepskosten.

Lifecanbesimple | 29-01-08 | 10:06

@bello En zo is het! Amen. In de grote steden waar de linksmensen regeren, wordt de soos als een sinterklaas gezien voor de stemmers op de linksmensen. Men koopt zo stemmen, en waarom zou je in je voet schieten door op de soos te bezuinigen.

Ing Evert | 29-01-08 | 10:05

Mr. Plukhem Kael 29-01-08 @ 10:04

Ja, natuurlijk, want het het telegraafvolk vindt dit kut. Dus is de rechter een slappe linkse zak, en is Nederland een bananenrepubliek.

Maaier | 29-01-08 | 10:05

@Quichegerechtigde 29-01-08 @ 09:54

Blasfemist! Wanneer je praat met god is je goed recht. Krijg je antwoord terug dan wordt het tijd voor een plekje in een groot gebouw met rondom veel bos.

El Gouda | 29-01-08 | 10:05

Mijn telegraafklieren gingen ineens heel veel gossiepossie afscheiden bij het vernemen van dit nieuws. Maar, met verwijzing naar het onvolprezen artikel "Nederland definitief bananenrepubliek", heeft dit ook niet iets met de Trias Politica te maken? Of had de rechter moeten zeggen, "er is geen wettelijke basis voor terugbetaling maar ik vind dat niet het moet kunnen dat zoiets heden ten dage kan in Nederland, dus dokken, apekop"?

Mr. Plukhem Kael | 29-01-08 | 10:04

Mr.SunTzu 29-01-08 @ 09:53

Die rechter doet z'n werk. De wet zit niet goed in elkaar. Wel vreemd overigens, er zijn zoveel gevallen bekend van mensen die in drugs handelden en gewoon alles terug moesten betalen aan de soc dienst. én daarnaast gewoon juridisch straf kregen.

Maaier | 29-01-08 | 10:03

Het recht op ´handje ophouden voor gratis geld´ is heilig verklaard in NL. Het is niet voor niets dat NL DE grote immigratieknaller van de jaren 70, 80 en 90 was... en nog steeds kan het hier niet op, je moet het wel heeeeeeel bont maken voordat je je soos verliest.
Zo ken ik iemand die al 11 jaar ( ! ) vrolijk in de bijstand zit en moeilijke vragen van de soos zonder enige problemen afwimpeld met vage medische klachten ( hoofdpijn etc) Sollicitatieplicht? Nee hoor, niet van toepassing. Meneer krijgt zelfs '' langdurigheidstoeslag'' . Met de patient zelf is niets aan de hand natuurlijk, het is gewoon een lui zwijn.

Geveinsde medische klachten, discriminatie roepen, uit een ver en vreemd land komen, huilie doen : het zijn allemaal omstandigheden waaronder de beroepsprofiteur gewoon netjes tot aan het graf gratis poet kan claimen.

bello | 29-01-08 | 10:02

Blijkbaar kun je bij de bijstand gewoon binnen lopen, geld vragen, en daarna met geld weer weg gaan. De bijstand mag om privacy redenen natuurlijk niet vragen of je misschien voortvluchtig bent, natuurlijk niet. Kortom in vijf jaar tijd is deze man, waarschijnlijk een analfabeet, geen betaald werk kunnen vinden. Misschien zorgde hij voor zijn zieke moeder of vader. Laten we eerlijk zijn: door niet in het gevang te zitten, heeft hij de maatschappij voor een paar miljoen euro, namelijk 200 euro per dag!, bespaard. Dan is die ton bijstand toch peanuts.

Ing Evert | 29-01-08 | 09:59

Weet iemand ook waar en hoe ik de nederlansche rechtsstaat kan aanklagen wegens het op effectieve wijze vermoorden van mijn rechtsgevoel?

meq | 29-01-08 | 09:58

Die belangenverstrengeling met De Telegraaf gaat wel ver; een artikel met maar één verwijzing en naar wie dan? Juist.

zoek | 29-01-08 | 09:56

Oeps verkeerde topic, maar God is ook boos om onterechte uitkeringen.

Quichegerechtigde | 29-01-08 | 09:54

Volgens mij heeft die rechter geen Ghrib meer op de realiteit

Mr.SunTzu | 29-01-08 | 09:53

Zeg, en als je terrorist bent dan? Helemaal mooi als de staat zelf de bommen heeft gefinancierd waarmee ze bestookt wordt.

Pablo's ijscocar | 29-01-08 | 09:53

" Laten we blij zijn met elkaar! "
* pakt teiltje en haalt ontbijt terug *

fuckje | 29-01-08 | 09:52

@rioolguurder 29-01-08 @ 09:48

Valt waarschijnlijk tegen. De geldkraan gaat dan snel dicht. Dan kan je beter de belastinginspecteur op z'n bakkes rammen. Aan je geld kunnen ze dan toch niet komen.

El Gouda | 29-01-08 | 09:50

@in de regenjas 29-01-08 @ 09:44

Wat, Bijstandskoning een collega? Je komt hier ook alle lagen van de bevolking tegen....

djiezuskrijst | 29-01-08 | 09:50

@BroncO 29-01-08 @ 09:38

In de bijstand ben je wel verplicht te sollicteren, en je bent verplicht een aangeboden baan (welke baan ook, zelfs vuilnisman of plantsoenendienst) aan te nemen anders vervalt je recht op bijstand. Enige uitzondering is als je fysiek bepaald werk niet aan kan, als je bijv. een doktersverklaring hebt dat je niet mag tillen.

Prof. Ikweetnietveel | 29-01-08 | 09:49

gewoon een beetjes dreigen en schreeuwen bij de sociale dienst , dan krijg je je geld wel. "geef hem nou maar een uitkering anders wordt hij nog bozer."

rioolguurder | 29-01-08 | 09:48

Regels niet handhaven => materiele wettelossheid => drang naar ordeing => recht van de sterkste => buitenwettelijke organisaties ('maffia', 'milieuorganisaties'en 'linkse actiegroepen') bepalen de mores in ons NL)=> 'bananrepubliek'. Lees eens wat over het ontstaan van de maffia in Zuid-Italie en je weet waar je in leeft. Wijsneus he?

NoMinister | 29-01-08 | 09:47

@BroncO 29-01-08 @ 09:38
Dus Bijstandskoning verdient bij als drugsdealer ;-(
Het is toch wel van de gekke dat dit kan gebeuren.

in de regenjas | 29-01-08 | 09:44

what's new..... prioriteit bij justitie ligt nu eenmaal bij het verstoppen in de bosjes met een lasergun om vervolgens achteloze mensen te verbaliseren voor 3 km/u te hard rijden.

---da's handhaving mensen---

QB (ja die.....) | 29-01-08 | 09:41

@ deropofderonder 29-01-08 @ 09:34
Da's de WW. De bijstand is voor de meer hopeloze gevallen zoals Bijstandskoning, met minder plichten..

BroncO | 29-01-08 | 09:38

Als ie dan uiteindelijk gepakt wordt, wordt ie geplukt volgens de Plukze-regeling. Komt goed.

WahWow | 29-01-08 | 09:38

Als we daarvoor geen belasting hoefde te betalen kon ik eindelijk eens ophouden met zeiken en eens een andere auto dan een Opel Astra gaan rijden.

bidlip | 29-01-08 | 09:38

@ mezelf.
Dom, bovenstaande comments niet gelezen.

cram | 29-01-08 | 09:36

Heeft de sociale dienst ook 5 jaar de huur van zijn 3k-appartement aan Central Park betaald?

p0rn0 | 29-01-08 | 09:35

Tja, sociale dienst... Als je daar al moet aankloppen dan heb je sowieso je zaakjes niet in orde. Daar hangen natuurlijk dan ook veel tokkies en ander gespuis aan de deurbel.

Tuvai | 29-01-08 | 09:34

We kunnen lullen wat we willen, maar als dat soort gasten er niet zijn hoe moeten we anders aan onze lijntjes komen...?
En het is niet alleen maar zitten en je hand ophouden. Je moet die shit snijden, wegen, in zakjes doen, s avonds rondrijden en weet ik veel wat nog meer! Keihard (zwart) werken hoor!

Wim-Lex | 29-01-08 | 09:34

Ik dacht dat uitkeringstrekkers een sollicitatie plicht hadden? Toen ik jaren geleden 1 hele week werkeloos was moest ik meteen reageren op advertenties. Maar ja, die regels gelden blijkbaar niet voor voortvluchtige drugsdealers in NL. Koekje dr bij?

deropofderonder | 29-01-08 | 09:34

kunnen we Eveline Herfkens hier ook onder scharen?

cram | 29-01-08 | 09:34

lol@fuckje.

Dat mag ook wel eens gezegd worden

Maaier | 29-01-08 | 09:33

-weggejorist-

Banketstaaf | 29-01-08 | 09:33

zullen we afspreken dat we morgen:met een: tietentopic, of met een nieuw gevonden knuffelbaar beestje topic beginnen. Die bananen republiek, marrokanen-islam-wilders topics vergallen de dag zo....

Hellsmurfje | 29-01-08 | 09:30

5 jaar een bijstandsuitkering leverde ruim 50.000 euro op, dan moet je er ook wel bij gaan dealen!!!

deenigeechte | 29-01-08 | 09:30

Iedere dag wordt het gekker in dit land, totdat de status van knaettergeak wordt bereikt.
Straks zal je zien dat Hoge Ambtenaren bij de VN onterecht geld van Ontwikkelingssamenwerking krijgen!!! Dat zou me niets verbazen!

fuckje | 29-01-08 | 09:29

Als een rechter de wet letterlijk tot op de letter gaat uitvoeren, in plaats van godverdomme z'n werk te doen en de wet te interpreteren, waar zijn we dan helemaal mee bezig?
.
Zijn de heren en dames rechters somds vergeten dat de basis van hun bestaan is het beschermen van de zwakkeren in de samenleving? Het is verdomme een drugsdealer in deze kwestie.

ViagraFalls | 29-01-08 | 09:26

De rechter is geen activist. Hij buigt zich alleen over de vragen die hem gesteld worden, niet over het welzijn van de maatschappij in het algemeen. De enige die hier schuldig is, is de rechercheur die het nagelaten heeft om van tijd tot tijd de gegevens van de sociale dienst na te trekken. Zou een automatisme moeten zijn (en zou ook vrij gemakkelijk te automatiseren moeten zijn), maar dat is het kennelijk niet. Eigen schuld - ik vind het ook niet leuk om hiervoor mijn belastingcenten te hebben moeten ophoesten - maar toch dikke bult.

Niet voor Jan | 29-01-08 | 09:25

@Ed: mjah... Lastig woord, dat 'geen' :-)
maar goed, de strekking van mijn reactie is duidelijk, hoop ik... :-)

Cavaco | 29-01-08 | 09:22

Waarom heeft hij vijf jaar lang van zijn vrijheid kunnen genieten voordat de sterke arm hem in de (bont)kraag vatte?

djiezuskrijst | 29-01-08 | 09:21

Doe maar ergens een t bij.

OoO | 29-01-08 | 09:18

@cavaco
gene stijl of niet?

ed.. | 29-01-08 | 09:17

Sja, dat is Nederland op z'n best. De overheid snapt het niet helemaal geloof ik. Maar ik vraag me af of er ooit een regel tegen zal komen. Gok van niet. Wat boeit het de overheid nou...

altijd goed | 29-01-08 | 09:17

He weer lekker \o'n bericht aan het begin van de dag. Voel me met de dag beter in onze Nederlandse Kromstaat. Werd ie soms gefinancierd met inbeslaggenomen pokergelden? En was er daarom geen gelegenheid om hem even van de straat te plikken? Wat overigens te denken van Ferdi E, de moordenaar van mijn vroegere baas, die tonnen ving van de Roverheid toen ie vrij kwam via een WW annex WAO-uitkering die braaf doorliep? Verder nog nieuws vandaag?

supersniper | 29-01-08 | 09:17

en ik maar hardwerken terwijl je dus gewoon eenbank kan overvallen om je geld op te halen, daarna je gun kan declareren. En zodra de gevangis uitloopt gewoon een uitkering aanvragen. wat een een bananenrepubliek!!!

deenigeechte | 29-01-08 | 09:15

@Andreas: Nee, niet iedere week. Tegenwoordig heb je een wijzigingsformulier wat je moet invullen en opsturen als er iets is veranderd in je woon-/werksituatie.

Bovendien heeft een sociale dienst gene directe toegang tot het bestand van voortvluchtige criminelen.
Als iemand dus bijstand aanvraagt, heb je gene directe mogelijkheid om te weten of de aanvrager een (voortvluchtige) crimineel is of niet. De sociale diensten treft wat dat betreft gene blaam, want ze hebben geen toegang tot die informatie...

Cavaco | 29-01-08 | 09:15

Pff, een halve ton. Een ICT-projectje dat een dag uitloopt, kost al meer.

Lobo | 29-01-08 | 09:14

Hoop wel voor hem dat ie z'n bonnentjes bewaard heeft.

Fruitcake | 29-01-08 | 09:12

De kosten voor de aankoop van vuurwapens en andere benodigheden behoort tot de zakelijke onkosten en dienen uiteraard belastingtechnisch vergoed te worden.

El Gouda | 29-01-08 | 09:10

als je bij de Sociale Dienst je hand ophoudt moet je toch iedere week stempelen ?
Verder moet je "beschikbaar zijn voor werk"
vraag me af hoe die voortvluchtige dat gedaan heeft terwijl hij op het strand van Goa lag.

Andreas B. | 29-01-08 | 09:10

Ja natuurlijk kan dat in dit land. Het verbaasd me helemaal niets eigenlijk. Word tijd dat DenHaag eens wakker word, maar volgens mij is de wekker al wat vaker afgegaan. Niemand lijkt er daar echt wakker van te worden. Wilders een puntje op de agenda misschien, want jij schijnt het wel te begrijpen

starytime | 29-01-08 | 09:09

Heerlijk dit zo voor de koffie. Kamervragen aub.

joyriders | 29-01-08 | 09:08

Begin Nederland steeds lachwekkender te vinden! En dan vind men (regering) het gek als het volk een radicale beslissing neemt en Wilders dalijk de grootste van het land is. (Voor die 5 dagen omdat Allah heeft bevolen dhr. Wilders te doden)

Just my opinion | 29-01-08 | 09:08

Bestaan er weldenkende mensen die dit normaal vinden? Gaarne onmiddellijk de wet aanpassen.

Kees Maf | 29-01-08 | 09:06

Overigens wordt er normaliter gewoon geld terugge-eist en gekregen door de scoiale dienst.

Maaier | 29-01-08 | 09:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl