Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook referendum Eindhoven een fiasco

referendumeindhovenflop.jpgDe burger heeft het weer eens laten afweten. En maar zeiken over democratie. Mogen ze een keer stemmen, komt 76% niet opdagen. Zijn al die geacteerde tegenstellingen tussen Rob van Gijzel (PvdA 1) en Leen Verbeek (PvdA 2) toch voor niks geweest. Gelukkig blijft de uitslag hetzelfde: de nieuwe burgemeester van Eindhoven wordt geleverd door de PvdA...

Reaguursels

Inloggen

@ koerbagh ® 24-01-08 @ 01:52
Na een aanvankelijk stellig ontkennen van het bestaan van enig probleem, A la Depla. Zoals men ook stellig beweerde in het filmpje van het AD, lijkt men toch overstag te willen gaan na kamervragen van de PVV zoals nu blijkt uit;
www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland...
Maar mevrouw is zich van geen kwaad bewust en peinst er niet over om haar zetel op te geven zegt ze.
What else is new, niewaar ?
Het ethisch besef van een pinda.

saidfred | 24-01-08 | 21:31

Mijn achternaam is Verbeek en ik ben woonachtig in Eindhoven.

DePotOP | 24-01-08 | 21:22

Ziek is de Partij van Islam, Partij van de Allochtonen, wel. Van Gijzel die ook nog in het openbaar zegt dat de kiezers hebben gekozen. Inderdaad. De kiezers hebben gekozen; de niet kiezers niet. Of wel?
De arrogantie van islam macht. Ook in Animal Farm gold Some are more equal than others. Alles eigenen deze PvdIslammers zich toe. Ze laten zich afzuigen (fietsenstalling), verkondigen de sharia (Bouchra Islaimi), rijden te hard (ergens in de buurt van Purmerend), zuipen zich een ongeluk (Guusje Nadorst), plegen grootschalige fraude (gemeenteraadsleden Zuidoost Amsterdam), hebben democratische verkiezingen (PvdI of PvdI), drinken thee met radicale imams (Cohen) en nog veel meer.
Nu nog de democratische instelling van de sharia.

blaater | 24-01-08 | 20:49

er moet juist een referendum komen voor t kiezen van Minister President... geen burgemeesters, gemeente worden tog in gijzeling gehouden door raden, commissies en wethouders. The Road to Democracy is still very long in Hollandais...

AuchtungPanzer | 24-01-08 | 17:55

Meneer Ford van de auto's zei het vroeger als : "Je mag alle kleuren auto's kiezen als het maar een zwarte wordt"

Dat was het .... | 24-01-08 | 16:33

Jeroen9995 24-01-08 @ 10:17
PVDA of PVV? Dan nog liever PVDA 1 of PVDA 2.

Kunnen we die hele burgemeester niet gewoon afschaffen? Dan hoeft er hoeft er helemaal niet meer gestemd te worden.

Timooooo | 24-01-08 | 14:07

En wat heeft dit circus de burger gekost? Had daar ook een speeeltuintje voor opgeknapt kunnen worden, of twee?

knurfie | 24-01-08 | 13:43

Er viel niets te kiezen en daarom komt er niemand opdagen.

GodHandKiller | 24-01-08 | 12:37

best kudt dat 21 procent nog PvdA stemt in 040-Kanswijk

Patrick Zweedsey | 24-01-08 | 12:26

En zo gaat het met alles in dit schijtland. Je krijgt straks de keuze tussen wel de nieuwe grondwet en wel de nieuwe grondwet.

de look | 24-01-08 | 11:56

Kortom, je geeft de mensen geen keuze... en als ze dan geen keuze maken dan is dat de schuld van het referendum...
.
Jaja... (schudt zijn hoofd)...

Prikker | 24-01-08 | 11:51

Vermolming en Corruptie hebben schoenen aan. En daarmee trappen ze om zich heen.

Hammar | 24-01-08 | 11:33

25% van de stemmers was zo dom om te stemmen en gingen met het
Bedrog van de PVDA mee

gerrit5042 | 24-01-08 | 11:27

Samenzwering! Dat hele burgemeestersreferendum is een conspiracy van het koningshuis, links en de oude families die de macht in handen hebben in de ambtenarij om eens en voor altijd af te rekenen met de 'gekozen burgemeester'.

Eerst hebben ze Thom de Graaf, de voorvechter van de gekozen burgemeester, tot burgemeester benoemd (wat een ironie) en nu brengen ze het gekozen burgemeestersschap in diskrediet door het twee keer te laten mislukken in een schijnvertoning.

Zodat niemand het meer in zijn hoofd haalt om in de toekomst over een gekozen burgemeesterschap te beginnen. Want welke politicus wil er nou geassocieerd worden raken met de herinnering van een meesterlijk geensceneerde mislukking? Zelfs een D66 politicus niet meer.

Rabarberke | 24-01-08 | 11:19

Test referendum heeft gefaald en we gaan gewoon verder tot de orde van de dag. Oja, u had iets te kiezen bij deze referendum? KIES uit: Pvda of Pvda of u kiest Pvda en natuurlijk om het nog wat moeilijker voor u te maken kiest u eventueel voor de Pvda. Zeg het maar ????

Mr_Pikibelly | 24-01-08 | 10:57

Waarom niet ook Paul Depla als keuze, was er vast een grotere opkomst die kent de burgert tenminste. Was ook eerlijker en nog doorzichtiger, is immers een PVDA'ert die nog veel promotie moet maken volgens de 'geheime' PVDA lijst, ongeacht zijn verleden of prestaties.

Hairy Armpit | 24-01-08 | 10:54

Dus je had ze ook kunnen laten kiezen tussen Hans van der Togt en Clint Eastwood?

Boris Poepnagel | 24-01-08 | 10:45

Oh is het weer mislukt zo'n referendum? Check please!

Rabarberke | 24-01-08 | 10:39

Zo leuk, zo fijn, dat we eindelijk eens echt kunnen kiezen en er staat ook zoveel op het spel, zo leuk, zo fijn, en nog wel 2 pvda-ers, zo leuk, zo fijn, wat ook leuk en fijn is, de gedachte dat er een comite of een stichting in het leven wordt geroepen, die tot doel heeft: de opheffing van de pvda, zo leuk zo fijn. Is trouwens beter voor hun zelf, het land, maar vooral beter voor mij, zo leuk, zo fijn.

Karel Kruizenruiker | 24-01-08 | 10:36

Wil ik toneelstukjes meespelen ga ik wel naar de toneelschool.

-brulaap- | 24-01-08 | 10:35

PvdA Utrecht zet voor...
PvdA Eindhoven kopt in...
PvdA minister Guusje fluit af.

Dahaag D66 met je gekozen burgemeester.

Novius | 24-01-08 | 10:24

Hoe dom kan de Nederlandse politeik zijn.
Doe eens een verkiezing met kandidaten van PVDA en PVV... Kijken of de opkomst dan nog steeds laag is.

Jeroen9995 | 24-01-08 | 10:17

het kost een paar centen, maar dan heb je ook niks...

rioolguurder | 24-01-08 | 10:13

Nog een dikke maand en dan zit Van Rechts definitief in Frankrijk. Daar mag ik begin maart al meteen een burgemeester kiezen.

Niks vooropgezet spel; wie burgemeester wil worden meldt zich aan als kandidaat en de burgers gaan naar de stembus en kiezen een nieuwe burgemeester (of de oude, als die beviel).

Simple comme bonjour.

En de Hofstadgroep ? Die had Sarko allang enkele reis naar Achter-Abchazie gestuurd.

Van Rechts | 24-01-08 | 10:05

En de volgende staat alweer in de startblokken:http://www.nrc.nl/binnenland/article906417.ece/Koole_ook_Den_Haag_kan_PvdA-burgemeester_krijgen

de honden blaffen... | 24-01-08 | 09:53

nduss 24-01-08 @ 08:53
*zucht* ik wou dat het niet nodig was om de PvdA te bashen. Maar helaas.... er is teveel stront aan de knikker in die partij (en ook in andere partijen).
Gemakzucht = De PvdA niet bashen en lekker meelopen met de pseudo-policor regenten. Is ook nog goed voor je carriere.

Aktivist | 24-01-08 | 09:48

@eagle_eye: da's niet waar. De keuze uit 1 kandidaat was ook een optie geweest.
Pvda wil zo snel mogelijk van referendum af want dat gooit zand in het achterkamertje tandrad.

Andersom dag | 24-01-08 | 09:45

in een vrije samenleving is iedereen lekker met zichzelf bezig en, o ja! er moet ook nog gestemd worden. Dan heb je keuze uit grijs, laf en middelmatig. Het lijkt wel of politiek pas echt focus krijgt als het aan bepaalde eerste levensbehoeften of basis rechten ontbreekt. Na een bepaald welvaartspijl is het meer een soort peperdure wassen neus en worden plekken in de politiek vooral ingenomen door idioten.

bidlip | 24-01-08 | 09:44

Zei ik toch...

Maelstrom | 24-01-08 | 09:42

Kiezen tussen PvdA en PvdA is ook geen referendum waard. Ondemocratischer kan een referendum niet zijn op deze manier.

Eagle_Eye | 24-01-08 | 09:37

76% van de bevolking die geen PvdA burgemeester wil,democratie is al lang aan de kant geschoven in deze dictatuur.

willie1971 | 24-01-08 | 09:36

bij de meeste stemmen gelden wordt Frans Bauer de beste zanger.

bidlip | 24-01-08 | 09:36

Guusje ter Horst is gemarkeerd als landverraadster, en een fascist. Er zal ooit rekenschap afgelegd moeten worden over deze perversie door die gore linksen.

Dr Doom | 24-01-08 | 09:29

Waarom moet je mensen in dit geval een keuze geven? De Burgemeester moet zich houden aan het coalitie-akkoord in de betreffende gemeente.
Als we echt een gekozen burgemeester willen moeten we de wet veranderen en moet je de man/vrouw ook inhoudelijke invloed geven. Als je nu een burgemeester kiest kan deze niet eens roepen dat hij een boom om wil hakken zonder de gemeenteraad te raadplegen.

MrWorf | 24-01-08 | 09:28

"It doesn't matter who the people vote for, they always vote for us." - Josef Stalin

Pierke Smulders | 24-01-08 | 09:25

Haha, is die Guusje ter Horst nou helemaal bezopen, "de opkomst in Eindhoven is zo laag, net als in Utrecht, dat we kunnen concluderen dat de burger niet zit te wachten op een burgemeestersreferendum"

Misschien moet je ons eens een echte KEUZE geven? Maar neeeee, dat komt niet in d'r emotieloze hoofd op.

Lange Neus | 24-01-08 | 09:21

Chavez is er niks bij.... wat een bende in dit land, die opkomst betekend gewoon dat men dat linkse tuig niet ziet zitten, houdt daar eens rekening mee!!!!!

TIp voor gemeente Eindhoven, next time burgerts laten kiezen tussen Willy en René vd Kerkhof.

Captain Orange | 24-01-08 | 09:12

OOstblok uitslag zonder stemverplichting.

cooleman | 24-01-08 | 09:02

W-J.. gefeliciteerd he lullo

hockeysnol | 24-01-08 | 08:58

@nduss 24-01-08 @ 08:53
Een luizenbaantjesjagerT?

Guusje Nadorst | 24-01-08 | 08:56

76 heeft zichzelf blijkbaar gezworen nooit op een PvdA'er te stemmen. Ja, dan wordt het wel moeilijk bij dit soort referenda. Het lijkt de sovjetunie wel. Stemmen op 1 partij.

Bokassa | 24-01-08 | 08:54

toch jammer dat veel mensen niet eens weten wie Rob van Gijzel is en maar uit gemakzucht de PvdA beginnen te bashen...

nduss | 24-01-08 | 08:53

Waarom zou je je nest uit komen om te gaan kiezen, als er geen goede opties zijn om uit te kiezen?

Met de tweede kamer hetzelfde. Vanaf een half jaar voor de verkiezingen krijg je de mooie praatjes en beloftes, en de daarop volgende vier jaar, als ze dat al redden, gaat het vertiefen van het land verder.

Lekker makkelijk om te zeggen dat het volk niet wil kiezen. Ze kán gewoon nit kiezen.

frickY | 24-01-08 | 08:53

Brave new world in +31. Qua politieke richting beweegt de PvdA zich intussen richting Ceaucescu en al Qaida.

Aktivist | 24-01-08 | 08:52

Tja, als je niet van peren houdt en je moet kiezen tussen een peer en een peer dan is de keuze snel gemaakt...

Pugna Pro Patria | 24-01-08 | 08:48

Ja duh, het gros van de mensen weigert uit principe op de PvdA te stemmen. Dat weet elke idioot, behalve de idioten van de PvdA.

Tarak | 24-01-08 | 08:45

Over tien burgemeesterreferendum keuze tussen de shiara-partij of de shiara-partij.
-Guus verhuist in de tussentijd naar Zweden-

Guusje Nadorst | 24-01-08 | 08:44

En we hebben de conclusie van Guusje Nadorst al binnen. Volgens mevrouw is de lage opkomst het bewijs dat een referendum gewoon zinloos is. Bovendien, zo zegt zij, duurt het toch minstens tien jaar tot er een gekozen birgemeester mogelijk wordt, dus waarom zo'n tussenoplossinkje? Gewoon afschaffen, vindt ze.
Nadorst gaat dus geheel voorbij aan de vraag wat er zou kunnen mankeren aan de wijze waarop het referendum is opgezet en vormgegeven, en schuift gemakshalve alle schuld van zich af richting burger die het niet waard zou zijn een referendum voorgeschoteld te krijgen. De arrogantie van de macht.

Schoorsteenveger | 24-01-08 | 08:38

@tre_qe 819
Met blanco stemmen haal je ook 30%, dus wel slim om niet te stemmen.

Pigha Lal | 24-01-08 | 08:33

tragisch dat een van de weinige redelijke PVDA types, van Gijzel, zijn naam ook bezoedelt en zich leent voor dit soort vieze spelletjes.

superjan | 24-01-08 | 08:28

Niet stemmen was niet zo slim. Juist veel blanco stemmen had een krachtig signaal kunnen zijn. Nu werk je het alleen maar in de hand. Dit en ook de gekozen burgermeester zien we voorlopig niet meer terug.

tre_qe | 24-01-08 | 08:19

Iemand een lijstje met leden van de 'onafhankelijke' selectiecommissie?

BroncO | 24-01-08 | 07:57

Referenda werken niet. Punt. Afschaffen.

Kielzog | 24-01-08 | 06:48

tip aan de politie, doe net als hier, en schiet met scherp,

MDE | 24-01-08 | 04:53

Goh jullie hebben dat gezeik over 2 pvda'rs, hier (USA) hebben we het gezeik over 3 democraren, en 4 republikeinen..
en dat noemen ze "voorverkiezingen", dus je moet 2x stemmen op dezelfde eikel/muts...
(persoonlijk hoop ik dat Billary wint)
Anyway... ik zit nog steeds vol smart te wachten op de film van Wilders, en daaruit voortvloeiend WO III, maar Wilders heeft (helaas) al te kennen gegeven dat het nog minimaal 2 weken gaat duren.
Daar ben ik het niet mee eens, met alle reclame hier gaat die soap dan 4 jaar duren.
Lanceer nu die film, en ik zit dan lekker in m'n home-cinema naar fox/cnn/msnbc te kijken

MDE | 24-01-08 | 04:51

Maar alle gekheid op een stokje.
--
Referenda bestaan gewoon nog niet, dus het zou een leuk zijn als een citizen initiative werd opgezet in eindhoven (een soort alternatiev referendum).

Dr Doom | 24-01-08 | 04:49

Pluizig Konijn 24-01-08 @ 02:45 ".. Een erg aparte vorm van democratie..."
--
Het communistische Oost-Duistland noemde zichzelf de DDR (de D was voor Democratie. Dus we weten uit welke bron de Partij van de Afgunst deze idieen put. Gek genoeg denkt de nieuwe generatie linksen dat de DDR inderdaad democratisch was. En ze hebben gelijk, gezien de definitie die gehanteerd word door de progressieve intellectuelen.

Dr Doom | 24-01-08 | 04:42

@Koeiebagger,
Grappig, waar eerst door jou dom wordt betwijfelt of bepaalde uitspraken (enf bepaalde symbolieken zoals SA armbandjes) niet verboden kunnen worden is 137D wel erg duidelijk:
--
Art 137D:
1e lid: Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift OF AFBEELDING [hoofdletters, nota van mij] afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig ....
--
@Maaier 24-01-08 @ 00:21"... fout van D66 om ooit met dat het idee gekozen burgemeester op de proppen te komen in nl,.."
--
>>Meet democratie, zoals referenda (zie Zwitserland), is inderdaad walgelijk. We moeten MINDER vrijheid hebben en MEER Regenteske gekronkel, zoals de Pvda ons voorschoteld. Werkelijk dat soort stront kan alleen uit de bek van een linkse Nederlander komen.


Dr Doom | 24-01-08 | 04:34

ik begin die items over Amy Winehouse en Britney spears, en over de voetbal, en de upskirts en de dikke titten en de dromedarischentenen en al die andere godvergeten klotezooi steeds meer op waarde te schatten.

Doe wat meer ad hominum berichtgeving.

bloody honky | 24-01-08 | 02:57

Dat ze dit een referendum durven noemen verbaast mij. Eerst zoekt de gemeente 2 kandidaten uit waar de bevolking uit mag kiezen. Dan wordt die keuze voorgelegd aan het rijk en beslist het rijk of de kandidaat burgermeester mag worden. Een erg aparte vorm van democratie.

Pluizig Konijn | 24-01-08 | 02:45

En zo heeft het establishment het referendum vakkundig omzeep geholpen. Schande!!

Reethaarklont | 24-01-08 | 02:33

In verband met de drukte op deze draad noopt mij de gedachte vooralsnog uit te loggen onder voorbehoud. Het is niet meer bij te houden. Sorry. plop.

VanFrikschoten | 24-01-08 | 02:21

... rookt tevreden een sigaret... Hè, hè wat ben ik vandaag weer heerlijk genaaid door de politiek (en door de rechterlijke macht natuurlijk - zie hofstadgroep - zodat er eigenlijk sprake was van een soortement sandwich). Oh... en de Voorlopige 2008 lag bij wijze van voorspel vanmiddag ook nog op de mat, want het falderappes moet natuurlijk wel gefinancierd blijven worden. Kortom: het zijn orgastische tijden voor de ware masochist.

Hetze Haatstra | 24-01-08 | 02:20

VanFrikschoten 24-01-08 @ 02:06
Ja ja zo zo. U heeft terugtrapremmen op uw stalen ros begrijp ik. Is gevaarlijk bergaf. het is maar een tip.

jatochnietdan? | 24-01-08 | 02:19

@buzzelbas 24-01-08 @ 02:11
TIP!
Houd een logboekje bij van dit soort kwalijke zaken...

VanFrikschoten | 24-01-08 | 02:14

@mezelf
.
intervieu moet zijn intervieuw
twwe moe zijn twee

. Soory.. tikfouten.

buzzelbas | 24-01-08 | 02:11

Hypocriete "democratie"noemt men zoiets! P.v.d.A ten voeten uit. Ik heb de uitzending van Paul en Witteman gezien en GEHOORD. Guusje Nadorst heeft het mislukken van het referendum volledig afgeschoven op de kiezers van Eindhoven! Gek he? Er waren weer eens twwe PvdA kandidaten... dus wat nou keus... rood of rood???? Ze heeft tijdens het intervieu niet EEN keer de naam van de PvdA genoemd! Schaamte? Ik vind het bewuste huigelarij... wederom PvdA ten voeten uit!!!

buzzelbas | 24-01-08 | 02:07

@jatochnietdan? 24-01-08 @ 01:45
Ik moet niets van artiesten hebben. Anders was ik een jaar voor Jos' dood; als ik hem op een andere manier kende; wel op de fietsrem getrapt toen hij me nakeek om te zeggen dat hij er slecht uitzag.
Ook werkten mijn remmen niet bij Ramses als ik over de Herengracht zoefde en hij me herhaaldelijk vanaf zijn stoep in de avondzon volgde. Met Ramses wilde ik trouwen, flessen wijn drinken, dansen en naar muziek luisteren. Huilen tot aan de morgen om het verdriet wat we nooit echt hebben gehad. Maar dan moet je wel aktie ondernemen...

VanFrikschoten | 24-01-08 | 02:06

@saidfred
.. en ik zou wel eens willen weten waarom GS dat onderwerp heeft laten liggen..

waskuip-admiraal | 24-01-08 | 02:03

Nog steeds OT Canada:

Mark Steyn wordt voor zijn vrije woord vervolgd door de Human Rights Commission
www.hetvrijewoord.com/?p=160

Umwertung aller Werte

Mark d'Aviano | 24-01-08 | 01:45

De helaas te vroeg overleden Jos Brink mode on: Mensenlief wat leven we toch in een héérlijk land dat dit gewoon mogelijk is. De helaas te vroeg overleden Jos Brink mode off

jatochnietdan? | 24-01-08 | 01:45

Trouwens, gesproken over de PVDI;
“Het Rotterdamse PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili blijkt haar naam te hebben gezet onder een petitie van de moslimbeweging Hizb ut-Tahrir.”
“PvdA’ster dubbel in de fout” www.ad.nl/rotterdam/stad/article198954...
prachtig prijsloos filmpje van de AD erbij. Dit keer geen fietsenhokfellatiogate, ordinair zakkenvullen of het bestaan van wetten en regels ontkennen. Maar weer eens een Rotterdams PvdA-deelraadslid Bouchra Ismaili. Mevrouw had eerst een ordinair scheld-emailtje gestuurd naar een verontruste burger. Maar blijkt zich ook middels een ondertekening van een petitie zich ook solidair te hebben getoond met een Hizb ut-Tahrir. nl.wikipedia.org/wiki/Hizb_ut-Tahrir
.
PvdA-fractie Charlois: Ismaili moet opstappen
www.elsevier.nl/nieuws/nederland/artik...

saidfred | 24-01-08 | 01:44

@VanFrikschoten 24-01-08 @ 01:34
Ja, jij doet de afwas echt met roze rubberen handschoenen, niet?

VanFrikschoten | 24-01-08 | 01:40

Goh... ik moet opeens aan ons sociaal bewogen Petertje uit elitedorp Haren denken die al jong Drs. is geworden en na een blauwe maandag in de kamer zijn vleugels over Naarden uitspreid als burgemeester... Fijn voor die Naarden...
Joehoe, Peter.... Doelgroep zeker wel te pakken he?

VanFrikschoten | 24-01-08 | 01:34

@Mark d'Aviano 24-01-08 @ 01:30
Over een half uurtje zullen ze het wel klaar hebben, nog even wachten dus....

OneandOnly | 24-01-08 | 01:34

-weggejorist-

Mark d'Aviano | 24-01-08 | 01:30

@wiebje 24-01-08 @ 01:25
Ik mis nog wat partijen.....

Herman Flipsen | 24-01-08 | 01:27

weet je... als er gewoon wat anders te kiezen was... dan had ik nog serieus gestemt ook... maar 2 keer pvda... wat the fuck... hoe dom... kun je kiezen... stom of nog stommer... waarom laten ze ons niet gewoon wat serieus stemmen ofzo... laat iedereen zich aanmelden voor zoiets en dan kan er gekozen worden... al stemt dan iedereen zichzelf... 70000 keuzes en allemaal 1 stem... dan is het iig duidelijk dat we wat anders willen dan deze zelfde bullshit... wij willen geen pvda en we kunnne kiezen uit 2 x pvda... tuurlijk stem ik dan niet...

Ayahuasca | 24-01-08 | 01:26

Wai heiro zijn glukkig Modern! Waqi maggen tenminste kiezne uut:

- PvdA (= naar de Asociaal-democratische) verdommenis gaan!
- CDA (= naar de GODVERDOMMIS gaan!!)
- VVD (= naar de Vrijwillige Verdommenis gaan!!)
- CU (= is naar de ALLE-JEZUS Godverdommenis gaan!!)
- D-66 (= is naar de 'democratische' Verdommensi gaan!!)
- SP (= naar de sociialistiche) Verdommenis gaan!
- Status Quo (= naar de Royalistisch/koninklijke) verdommenis gaan!!

Wat een geweldig land is dit toch!!??

wiebje | 24-01-08 | 01:25

Tijd voor een nieuwe poll:

U moet kiezen:
1 - PvdA
2 - PvdA

ViperNL | 24-01-08 | 01:24

Deze vorm van referendum lijkt me net zo uniek als het de gebeurtenis dat ik een stuk rundergehakt mijn neusholte innieste bij het lezen er over....

VanFrikschoten | 24-01-08 | 01:17

Eigenlijk zou er op elk stembiljet de optie moeten staan:
"Screw you guys, I'm going home."
youtube.com/watch?v=Ppm3MIsqsK4

koerbagh ® | 24-01-08 | 01:17

Herman Flipsen 24-01-08 @ 01:16

hehe, vanuit Al Gore perspectief is het een hele goede opkomst inderdaad

Maaier | 24-01-08 | 01:17

Lamlul en Slapleuter.... de keuze, de keuze

Lepo | 24-01-08 | 01:16

gna gna, dat heb ik nu ook bij referenda en inderdaad zijn burgers lui, maar wat is er mooier dan niets doen en juist daardoor een signaal af te geven? In het kader van zuinig omgaan met energie, behaal je wel het optimale rendement.

Herman Flipsen | 24-01-08 | 01:16

Glukkig: we zijn Modern! Althans: we doen alsof: we kennen & maggen Kiezen!!

We zijn baina net zo modern als het huidige Afhanistan!! Daaro maggen ze ook kiezen tussen:

1) Taliban (=gekeeld worden)
2) NATO (= modern: gebombardeerd worden)

Wat hebben die menschen daaro toch een VERSCHRIKKELIJK mooie keuzen!??

Ben jalours!!

wiebje | 24-01-08 | 01:13

Herman Flipsen 24-01-08 @ 01:11

Jawel, ik ben ook volkomen tegen dit soort kulreferenda (tegen alle referenda eigenlijk), maar wat ik zeg: burgers zijn veel te vaak lamme takken.

Maaier | 24-01-08 | 01:12

@Maaier 24-01-08 @ 01:06
Ik heb wel vaker een blanco stem uitgebracht (gemeente), om daarmee een signaal (allemaal pulp) af te geven. Bij deze referenda heeft het geen nut (imho).

Los daarvan, Van Gijzel is blij met de „geweldige opkomst”, zelfs waterschappen hebben een hogere opkomst..... Dat moet genoeg zeggen toch?

Herman Flipsen | 24-01-08 | 01:11

ik bedoel: 60% bij een fatsoenlijke opkomst, >60%

Maaier | 24-01-08 | 01:08

@maaier
dat percentage blanco zou toch nu al bekend moeten zijn?

waskuip-admiraal | 24-01-08 | 01:07

Herman Flipsen 24-01-08 @ 01:03

Ja klopt wel, maar 60 % blanco zou mooi zijn. Dán geef je ene signal. Ik verdenk "de burger" er altijd in eerste instantie van te lui te zijn, pas daarna zo slim om niet blanco te stemmen.

Maaier | 24-01-08 | 01:06

@VanFrikschoten 24-01-08 @ 01:02
Nee, dit is geen doorgestoken kaart.... dit is het lot. Dit stond ook in de bijbel volgens mij..... of de koran.

OneandOnly | 24-01-08 | 01:05

-weggejorist-

de grote boze wolf | 24-01-08 | 01:04

@VanFrikschoten 24-01-08 @ 00:58
Wie is die wiebje? En schiet eens op; Ik moet ook....

VanFrikschoten | 24-01-08 | 01:03

@Maaier 24-01-08 @ 00:59
Blanco stemmen, was niet verstandig geweest (indien mensen een signaal af wilde geven), ook een blanco stem, is een stem.
Daarmee was de opkomst boven de 30% gekomen en was het referendum geldig.

Herman Flipsen | 24-01-08 | 01:03

AHA! Dus het is doorgestoken kaart! Mooi dat we daar achter zijn gekomen... Dat hadden ze vast nooit van ons gedacht!

VanFrikschoten | 24-01-08 | 01:02

Herman Flipsen 24-01-08 @ 00:57

Jazeker een duidelijke uitspraak: we zijn te lam om naar de stembus te gaan en blanco te stemmen.

Maaier | 24-01-08 | 00:59

Kan de text van het topic worden aangepast en de naam Rob van Gijzel vervangen worden door BIJLMERBOY.....?

dat is namelijk het enige politieke wapenfeit dat deze droopy op z'n naam heeft, in tranen uitbarsten bij een onderzoekscommisie.

te triest voor woorden dit, maar goed genoeg voor het ons kent ons volk in brabant.

QB (ja die.....) | 24-01-08 | 00:58

@wiebje 24-01-08 @ 00:45
Ga jij nog even discreet een stukje typen terwijl ik volstrekt anoniem afgezonderde handelingen verricht? ♥♥♥

VanFrikschoten | 24-01-08 | 00:58

"Gelukkig blijft de uitslag hetzelfde: de nieuwe burgemeester van Eindhoven wordt geleverd door de PvdA..."

Dus is er reden voor vreugde:
"Winaar Rob van Gijzel vindt niet dat het burgemeestersreferendum een mislukking is. Nadat de uitslag woensdag na middernacht bekend was geworden sprak hij van een „geweldige opkomst”. „Vooraf zei iedereen dat het in Eindhoven wel net zo'n mislukking zou worden als in Utrecht, maar de opkomst hier is wel drie keer zo hoog. Daar mogen we hartstikke trots op zijn”, aldus Van Gijzel. Volgens hem heeft de kiezer een duidelijke uitspraak gedaan. " www.telegraaf.nl/binnenland/3106300/_R...

Herman Flipsen | 24-01-08 | 00:57

Kudtstudent 24-01-08 @ 00:52
'T komt door wilders.

de honden blaffen... | 24-01-08 | 00:55

Kudtstudent 24-01-08 @ 00:52

sssst, je hebt natuurlijk gelijk, maar dan kun je niet PvdA bashen.

Maaier | 24-01-08 | 00:55

De verkiezing in Cuba noemen we "ondemocratisch" en die hier noemen we mislukt.
Dat is het enige verschil

Wouterr | 24-01-08 | 00:52

Is het de schuld van de PvdA dat de ONAFHANKELIJKE KIESCOMMISSIE tot 2 kandidaten komt? Twee conclusies:
a) twee kandidaten is aan de krappe kant (wie heeft dat verzonnen?)
b) de overige partijen leveren BLIJKBAAR onvoldoende kwaliteit, niet iedereen kán het, niet iedereen wíl het.

Los daarvan doet de partij van de burgemeester er natuurlijk niet toe, in principe dan. Net zoals de persoonlijke voorkeur van een scheidsrechter voor partij A er niet toe zou moeten doen.

Gekozen burgemeester is sowieso al schijndemocratie, tenzij de burgemeester meer bevoegdheden krijgt. Straks gaan we nog stemmen wie het vuilnis op gaat halen..

Kudtstudent | 24-01-08 | 00:52

Zoals Ford zei: "U kunt elke kleur kiezen, als het maar zwart is".

dr.spin007 | 24-01-08 | 00:49

Het is bevestigend dat sommige reaguurders dit als een "slimme zet" zien van de PVDA. En als dit in de toekomst een slimme zet blijkt te zijn, is het bevestigend over de algehele terloorgang van de Nederlandse intelligentie.

Craptain | 24-01-08 | 00:48

@ Befklep:

Dank U!!

wiebje | 24-01-08 | 00:45

U kunt kiezen,
PVDA:
PVDA:
Ja, andere smaken hebben we niet.

de honden blaffen... | 24-01-08 | 00:42

Hoewel Rob van Gijzel een van de zeer weinigen integere PvdA violen is.

beffje | 24-01-08 | 00:41

@vander F 24-01-08 @ 00:39:
Wat moet je er eigenlijk anders op zeggen? Ik zou het niet weten.

koerbagh ® | 24-01-08 | 00:41

@koerbagh ® 24-01-08 @ 00:29,

*ontroerd*

vander F | 24-01-08 | 00:39

De volgende keer maggen wai kiezen voor onze Prumjee:

1) Balkebende (CDA)
2) Een andere CDAer edoch minder bekend (CDA)

En laten we DIT gemeenschappelijk afspreken: we noemen dit Democrazie!!
En bai minder dan 30% opkomst zijn wai un dergelijke vorm van ultieme & extreme vorm van democrzaie niet waard! Kortom: In that case: we are all Fascists!!

wiebje | 24-01-08 | 00:37

wiebje
Fijn dat je er weer bent jongen.

beffje | 24-01-08 | 00:37

Maaier 24-01-08 @ 00:21

jazeker, tijdens het Sonja Bakkeren.

dr.spin007 | 24-01-08 | 00:37

Die rode ogen mag trouwens echt niet meer met de fototoestellen die tegenwoordig op de markt zijn.

OneandOnly | 24-01-08 | 00:33

@Einhovenaren
Beetje "Apple Store" Erlebnis, niet?

VanFrikschoten | 24-01-08 | 00:32

Er was toch foebal...

dikkeboehoe | 24-01-08 | 00:31

@dr.spin007 24-01-08 @ 00:13
Ik gok op die hitsige ijsberen en dat zenuwachtige gedribbel van de boerka's.

Nonnes | 24-01-08 | 00:30

@dr.spin007

Zoals de Nagburgemeestah (ben helahs Haags van orhsprong .. mahr wel gesturdeeht in Ghoterdam): Jules Deelder ooit eens zei: "Hoognodig tijd dat ie eens anaal genomen wordt door 17 lichtmatrozen! Daar knap tie van op!"

aNNAlen zijn overigens wat anders!!

wiebje | 24-01-08 | 00:28

@hetkansnellerofniet 24-01-08 @ 00:23
Met *hik* erachteraan?

OneandOnly | 24-01-08 | 00:26

Je moet er niet aan denken als er meer dan 2 PvdA kandidaten waren geweest.... Het gepeupel zou nog wel eens tot nadenken kunnen worden verleid...

VanFrikschoten | 24-01-08 | 00:24

druk @ gs vandaag? veel artikelen =O

lokado | 24-01-08 | 00:24

Meest gore tekst van guusje was ongeveer deze:
'D'66 is een kleine partij, dus er is geen animo voor een gekozen burgemeester'.

hetkansnellerofniet | 24-01-08 | 00:23

Er is toch nog hoop voor dit land. Net als in utrecht laat de bevolking van Eindhoven zien dat ze zich niet laat belazeren door schijndemocratie. Hoewel 24% vind ik nog knap veel.

speerpunt | 24-01-08 | 00:22

Heb het idee dat er in Cuba nog meer te kiezen valt.

Achiel | 24-01-08 | 00:22

r.spin007 24-01-08 @ 00:13

Het staatsjournaal?

Maaier | 24-01-08 | 00:21

fout van D66 om ooit met dat het idee gekozen burgemeester op de proppen te komen in nl, fout van de rest het op zo'n compromis aan te laten komen.
fout van de Tweede Kamer, die hadden nooit in moeten met dit soort onzin en gewoon de gemeenteraad laten beslissen.
Ook fout van de gemeenteraad om twee PvdA-ers voor te dragen.
fout van de lamme eindhovense bevolking, die met z'n allen blanco had moeten stemmen

Maaier | 24-01-08 | 00:21

Goeie aktie om referenda definitief de nek om te draaien. Geef ze een niet werkende formule of een inferieure constructie (Ghe, ghe, hebben ze niet door...) en ze piepen wel anders. Is Hitler of Stalin nog verkiesbaar, btw?

VanFrikschoten | 24-01-08 | 00:20

Burgemeestersverkiezingen dan maar?

Jan de Slager | 24-01-08 | 00:19

Allebei niet gewonnen dus bij gebrek aan beter zou ik zeggen.... Johan Vlemmix!

OneandOnly | 24-01-08 | 00:19

*Heeft als inwoner van de bewuste stad zijn stembiljet meteen bij ontvangst verscheurd en weggejorist*

Het is lood om oud ijzer.

Ned Flanders | 24-01-08 | 00:17

Het mogen kiezen van een burgemeester, zonder die burgemeester extra bevoegdheden te geven, was al een wassen neus, een toonbeeld van democratische invloed van de burger, enkel bestemd voor de bühne.
Het mogen kiezen tussen kandidaten van dezelfde politieke kleur, heeft de keuze totaal overbodig gemaakt.

Herman Flipsen | 24-01-08 | 00:16

Ze hebben zelfs een zangert ingehuurd.

"This is the moment...."

Ze doen net alsof het een feestje is.

Jan de Slager | 24-01-08 | 00:16

68 % voor Rob van Gijzel.

Jan Marijnissen | 24-01-08 | 00:15

Dure en omslachtige manier om het burgemeestersreferendum in z'n algemeenheid om zeep te helpen.

Jan de Slager | 24-01-08 | 00:14

*vindt dat wiebje in de kont geneuqt moet worden*

dr.spin007 | 24-01-08 | 00:14

@wiebje
urst maar es zien hoeveel er blanco gestemd hebben.

hetkansnellerofniet | 24-01-08 | 00:14

1 - 0 voor de PvdA: het referendum is om zeep. Houzee (driewerf) voor de linkse fascisten.

OT: tijdens het staatsjournaal heden avond bedacht ik me dat als we 35 jaar geleden gewoon waren gestart met kernenergie, we helemaal geen broeikaseffect hadden gehad. Met andere woorden: wie is er schuldig aan het smelten van de poolkappen? Nou, nou, nou?

dr.spin007 | 24-01-08 | 00:13

Kijk, dan moet je dus blanco gaan stemmen, en dat is in strijd met kiesvrijheid. Of democratie. Maar eigenlijk ben ik al vergeten wat die woorden betekenen.

MistahMastah | 24-01-08 | 00:13

Godzijdank. Ik wil geen burgemeestersreferendum in Mokum.

Shalome | 24-01-08 | 00:12

En als Eindhoven iets NIET kan gebruiken, is het wel zo'n linkse draaikont aan het stuur... het is al zo'n bende :(

Chauvinistische Hond | 24-01-08 | 00:11

en welke fake peiling van de hond zei ook alweer dat wij burgers graag een referendum wouden?

Frankos | 24-01-08 | 00:09

Het ergste is die Mongolen die wel zijn gaan stemmen!! 26 procent!! 26 procent!! Mensen?? Volgus MIJ een genoeg percentage aan Mongolen om EINDhoven voorgoed van de kaart te Nuken!!

NUKE Eindhoven!! Een Kwart daarvan is immers Extreem Debiel!! Bewais genoeg dacht ik zooo??

wiebje | 24-01-08 | 00:09

Bitte het percentage blanco-stemmen..

hetkansnellerofniet | 24-01-08 | 00:07

Gaaf. PvdA, PvdA of PvdA. Doet me denken aan Stalin.

Stir Glenfarclas II | 24-01-08 | 00:06

Jan Marijnissen 24-01-08 @ 00:02
*Horror*

Dr.Dreetje | 24-01-08 | 00:04

24% opkomst: lachertje

en daarvan ook nog eens 100% voor de PvdA: Horror

Jan Marijnissen | 24-01-08 | 00:02

Er is nog maar een uitweg voor de PVDA, bekeren.

de honden blaffen... | 24-01-08 | 00:01

@Mokum Kosher
Ik bedoelde Aleid Wolfsen (Utrecht) en de winnaar van Eindhoven

die hofstadtgruppe | 24-01-08 | 00:01

Goh, allebei PvdA flikkers. Kortom, een erg kleine groep stemt PvdA, de rest wil er niks van weten en stemt niet...

Vip3r | 24-01-08 | 00:00

Eerst laak je de lakse houding van de kiezer in een democratie (blijk van vertrouwen in de plaatselijke democratie), daarna heb je het over "geacteerde tegenstelling" in een democratische verkiezing (blijk van wantrouwen in de plaastelijke democratie). Geenstijl, onnavolgbaar....

BY | 23-01-08 | 23:59

Ik word een beetje moe van de PvdA die de hoofdrol speelt in zijn eigen feestjes. Alles voor de schone schijn! Ze vergeten te melden dat bij een dergelijk referendum en net zo veel te kiezen is als in Communistisch China tijdens een vertoning als vandaag in Eindhoven. De dag dat de PvdA 0 zetels haalt in de 2de kamer laat ik een geknakte roos op mijn voorhoofd tatoeëren! Wat een kudtpartij is het ook!!! En maar zeggen dat ze het beste voor hebben met iedereen die 1,5x modaal of minder verdienen terwijl al die al dan niet goedbedoelde naïeve kul klauwen met geld blijft kosten. Zonder de PvdA met al die linkse hobbies zouden we de helft minder belasting hoeven te betalen. Ze zijn als ezels zonder langetermijngeheugen, alles wat langer als 3 jaar geleden is vergeten die treurwilgen. Ik haat ze!!!

Tommygunner | 23-01-08 | 23:58

@da wizard 23-01-08 @ 23:55
dan hadden ze blanco moeten stemmen

Marv007 | 23-01-08 | 23:56

wat is dat, PvdA?

Marv007 | 23-01-08 | 23:56

De burger heeft wel gestemd.
Ze willen GEEN PvdA blijkbaar...

da wizard | 23-01-08 | 23:55

@Lange Neus 23-01-08 @ 23:51
En sommigen hebben een hoog IQ, weten we nu. Daar zal dat dan wel aan liggen.

Louis Renault | 23-01-08 | 23:54

Wederom een grap van onze politiek en wederom een grap die de positief uitpakt voor de pvda. Als ze niet meer op een eerlijke manier kunnen winnen dan maar zo.
Ik verhuis naar Egypte, zelfs daar zijn verkiezingen nog eerlijker.

Framoes | 23-01-08 | 23:53

Net Cuba.
Kiezen uit een socialist of een socialist.

spinoza | 23-01-08 | 23:53

@die hofstadtgruppe: Er wordt er maar één burgemeester hoor. ;-)

Mokum Kosher | 23-01-08 | 23:52

Als je het referendum om zeep wil helpen moet je twee niet-inspirerende lötserts van de PvdA als kandidaten neerzetten. "Zie je wel" zeggen de Gristenhonden van het CDA dan: "de burgert wil geen referendum".

Zaadhaan | 23-01-08 | 23:51

De PvdA is een vreselijke regentenpartij maar ze spelen het spel wel slim. Ze zijn altijd tegen de gekozen burgemeester geweest en zorgen nu eigenhandig voor een dusdanige negatieve sfeer dat het experiment is mislukt en ze de referenda de nek omdraaien. En twee PvdA'erts houden er ook nog eens een leuk baantje aan over

die hofstadtgruppe | 23-01-08 | 23:51

Waarom kon je geen "none of the above" stemmen.

Andersom dag | 23-01-08 | 23:51

Ach, PvdA heeft er weer een burgemeester en een argument om de gekozen burgemeester niet in te voeren, "want de burger komt toch niet stemmen".

De enige winnaar is de PvdA in dit geval :(

Lange Neus | 23-01-08 | 23:51

Aangezien Nederland verwordt tot een bananenrepubliek is het stemmen navenant.

DANNY3960 | 23-01-08 | 23:49

Ik zal nooit van mijn leven op PVDA stemmen. Daarom was ik er ook niet vandaag. Twijfelde nog wel even of ik blanco zou gaan stemmen.

TSquares | 23-01-08 | 23:49

Of je nu door de kat of de hond wordt gebeten. Lekker belangrijk.

Lying Dutchman | 23-01-08 | 23:48

PvdA = Spam

Arie de huisnegert | 23-01-08 | 23:47

Lekkere democratie, keuze tussen 2 PVDA-erts. Geef ze eens ongelijk dat ze niet komen opdagen!!

rz | 23-01-08 | 23:47

bron?

Tim | 23-01-08 | 23:47

Blanco in leveren en dan als partij gewoon 90% scoren. Klinkt bekend?

Weisse rose | 23-01-08 | 23:47

Zo veel keuzes...

Caramelneger | 23-01-08 | 23:47

Gelukkig maar.

Jan58_WindowsXP | 23-01-08 | 23:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken