Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koos Spee zegt nee

Autoweek, goed voor u Flitsofficier Koos Spee heeft het helemaal gehad met de kritiek op zijn persoontje. Dat flitsen en vangen is allemaal voor onze eigen bestwil. Kost wat extra files maar dan heb je ook niets. Zo verslikte Spee zich in een column in het autoblad Autoweek. Wat doe je dan als boze burger? Je schrijft helemaal zelf een eigen brief, pakt een envelop en doet de postzegel er op. Maar Koos is geen gewone burger. Koos is Hoofd Bureau Verkeershandhaving met zijn eigen briefpapier en zijn eigen tiepmiep. Dus dan laat je je secretaresse je abbo opzeggen en gebruik je de poststempel van het Openbaar Ministerie. Zo doen we dat!

Reaguursels

Inloggen

De weledelgestrenge heer Spee gebruikt papier van de overheid om zijn eigen prive-ontstemming extra kracht te geven. Dit is een schoolvoorbeeld van misbruik van macht. En als ik de AUTOWEEK was (wat voor kudtblad dat ook is) dan zou ik gewoon doorgaan met leveren van dat blad en een rekening sturen. Als de weledelgestrenge heer Spee dan gaat zijyken dan zeg je gewoon dat hij niet de juiste procedure heeft gevolgd. Bij verkeersboetes ben je ook altijd de LUHL (of je je nou houdt aan de procedure of niet trouwens).

dante | 26-01-06 | 21:49

Ik ben wel zo redelijk dat ik vind dat Spee gelijk heeft. Wees redelijk en niet zo simpel door te denken dat het een hond is. Het is nl. een kat en muis spel. Ikzelf krijg ook vaak bekeuringen. Maar veel vaker rijd ik te hard. Veel te hard. Ik kan me goed bedenken dat het voor Justitie een sport is om zo veel mogelijk hardrijders op de bon te slingeren. Verplaats je eens in Koos. Echt onredelijk is ie trouwens niet. Het zijn die teringlijers die de hele dag in de berm staan. Dat zijn de kutbakken. :)

woolfster | 26-01-06 | 11:46


Artikel in de NRC stelde dat flitsen niets bijdraagt aan de veiligheid. Niet dat we dat nog niet wi$ten maar ik zou het graag verantwoord zien door de buitendienst van de belasting.

Multikuli | 26-01-06 | 11:42

Jammer nou dat die handtekening er nèt niet helemaal op staat.
Kun je zulke leuke dingetjes mee doen...

pocoloco | 26-01-06 | 01:06

Ik ben bang dat Dhr. Spee wat aan het verslijten is.
Door de Tuf Tuf Club en flitsservice op deze wijze, in deze context, te noemen, (b)lijkt steeds meer dat Koos de functionaris Spee en de privepersoon Spee niet meer los van elkaar kan zien.
Dit leidt tot (het gevoel van) van een persoonlijke vete die uitgevochten moet worden.
Die emoties leiden onherroepelijk tot het maken van publiekelijk zichtbare fouten, waarna een promotie naar een adviseursfunctie niet uit zal blijven.
Ik voorspel dat Koos het jaar niet volmaakt in deze functie, mark my words!

Arzu | 25-01-06 | 22:36

LOL@Commentaarderer
Werkelijk? En zijn het er, naast Weisglas en van der Vlies, ook meer dan 2?

Chiant | 25-01-06 | 22:30

ik wist helemaal niet dat dat Koos Spee was bij wegmisbruikers. Wel altijd al gevonden dat het een enorm irritante en domme sukkel was die kerel...

Quadrofoglio | 25-01-06 | 22:15

Chiant,
Ik snap dat t nog niet opgevallen was, echter de kamer is weer aan t werk...

commentaarderer | 25-01-06 | 22:05

Het zou mij verbazen als het Afghanistan-debat na déze openbaring nog geen plaats zou maken voor diverse spoed-debatten inzake misbruik van macht en middelen door het OM (deel MMMLXXIV). Naar ik aanneem zullen met name de progressieve partijen hun kamerleden nu toch wel met gezwinde spoed van het wintersportreces doen terugkeren!

Chiant | 25-01-06 | 21:57

Het lijkt me dat Spee uit hoofde van zn functie op wel meer bladen is geabonneerd, die worden dan dus ook door de MinJus betaald. Niks mis mee.
-
Zelfs dat ie op briefpapier van de zaak laat weten wat ie er van vindt vind ik te billijken.
-
Dat de boodschapper vermoord moet, sja. Uit hoofde van zn functie zal hij toch kennis moeten nemen van wat de bevolking beweegt. Daar gaat ie wat mij betreft fout. Tenzij het zn prive-mening betreft, die is tenslotte vrij.
-
Maar, of hij leest het prive, en dan mag t niet op zakelijk briefpapier.
Of hij leest t professioneel, en dan heeft ie maar te slikken. Als je wekelijks met je hoofd op tv verschijnt moet je natuurlijk niet raar staan te kijken als mensen menen daar wat over te moeten zeggen.
-
Commentaarderer oordeelt: Kinderachtig gedrag van Spee, en heerlijk dat t op t net verschijnt.
-
Opgelegde handhaving: Verplicht 4 weken 80 km/u rijden waar 170 kan.

commentaarderer | 25-01-06 | 21:48

De postzegel/tiepmiep/briefpapier ed zijn door ons betaald. Deze mijnheer maakt prive kosten die hij afwentelt op de zaak, want die betaalt deze ongein. Dat is dus mooi loon in natura. A) Hoe vaak doet hij dat? B) Geeft hij dat wel netjes op bij onze blauwe vrienden? C) Is er geen onderzoek nodig naar misbruik van publieke middelen ? D) Volgens mij is dit schering en inslag daar in D-H, want las gisteren op het -zo 1984- teletekst, dat kamerleden ook de bonnen voor te hard rijden gewoon afwentelen. Klinkt onderhand wel heel erg 1984 "All are equal, but some are more equal than others." En dan vinden ze het raar dat de gemiddelde nederlander een hekel aan de politiek krijgt. Ik noem het gewoon corrupt.

BitchSuperSoaker | 25-01-06 | 21:17

En terecht! Ik heb ook meteen mijn proefabonnement opgezegd!
Tip voor de wakkere agent: Verdrijvingsvlak camera's! Vet geld mee te verdienen!

disone | 25-01-06 | 20:32

Dat Meneertje Spee maar een flink zwerende open wond aan z'n plassertje mag krijgen!!
En die vervelende schandknaap van 'm (presentator 'Wegmisbruikers') met hem!

marsupilami | 25-01-06 | 19:56

Nog niet zo lang geleden stond Koos Spee ook op Wikipedia. Heeft hij daar ook zijn abonnement opgezegd?

Mexicano | 25-01-06 | 19:51

Schokkend nieuws!

Hommel | 25-01-06 | 19:35

200 nieuwe abo's erbij.

Mongeaul | 25-01-06 | 19:19

Hehe na verder gepor blijkt de brief gewoon authentiek te zijn :D
Schitterend sneu hoe de "journalist" afgeeft op koos, nog kanslozer om dan maar je abbo op te zeggen.

(damn GS heeft wel op een hoop plekken infiltranten :P )

Maitreya | 25-01-06 | 19:13

@ Bende 18:42
Gewoon bij de Blokkert. Heb er 2, maar die gaan niet weg

@ Arnie
Goed ingelezen joh

haasje over | 25-01-06 | 18:57

Lol GS maakt zich schuldig aan spoofen :D
Mijn moeder IS de secretaresse van koos.... en deze brief is poep :'D

Maitreya | 25-01-06 | 18:56

Waar kan ik dat Playmobiel poppetje met flitscamera krijgen? Vet! Zijn ze er ook met laser?
@antagonist het tarief van frankeermachines ligt voor iedereen een cent lager. Het zal wel iets Zeeuws zijn ofzo.

Ik vind het overigens niet vreemd dat Spee zijn tiepmiep dit laat doen, waarschijnlijk drukte hij ook de kosten voor het abo uit onze belastingknip achterover.

Bende | 25-01-06 | 18:42

Jodokus Spee, voor al uw pijn in de portomonaie

gekke gerrit | 25-01-06 | 18:25

Waarom betalen wij, burgers, voor een poststuk (brief) E 0.39 en het ministerie E 0,38 ????

antagonist | 25-01-06 | 17:23

leve koos spee!

?vejk | 25-01-06 | 17:18

Gadver de gadver wat een akelige man. Op TV is ie regelamtig te zien in een programma over 'weg misbruikers' staat ie daar met zijn fris geschoren kin.... bah bah bah

Arnie | 25-01-06 | 17:17

@Ray 25-01-06 @ 16:31

Kudt he, dat 180 rijden toch net niet voldoende compensatie geeft voor je erectieproblemen?

Met mijn fiets haal ik toch al gauw ruim 40 km/u. In de 30 km-zone in mijn woonplaats kun je daarvoor bekeurd worden, hahaha.

zum kotzen | 25-01-06 | 16:38

@zum kotzen:
Kudt he, 180 niet kunnen halen op die fiets van je?
Aan alle anti-tuftufgastjes: Ga effe kijken waar die club voor staat. Of stond. Dan pas verder praten, ok?

Ray | 25-01-06 | 16:31

De nieuwe column van Bas van Putten is nog veel leuker. Ik ga niet alles overtypen, maar dit fragment wil ik jullie niet onthouden:

" (..) Je stelt je voor hoe Spee na de wekelijkse uitzending van Wegmisbruikers tijdens het borreluur op zaterdagavond AutoWeek openslaat. Eindelijk rust. Mevrouw Spee zet een goed glas Morgon op het bijzettafeltje naast zijn Chesterfield fauteuil, schuift een krukje onder Koos? dienstschoenen en strijkt haar opperdiender zacht over het uitgeputte handhaafhoofd. Een kleine dissonant is het telefoontje van André van der Toorn, die vlak voor sluitingstijd hijgend aan de lijn hangt om de crimefighter nog één keer in het oor te likken hoe geweldig hij weer was. Maar dan is het ook echt zover: het leesgenot kan een aanvang nemen.
En hoe! Spee ziet Sandor van Es duizelingwekkende toeren uithalen in een Ferrari 430. Hij leest de liefdesverklaring van Damiaan Hage aan de nieuwste Impreza WRX STI. En Bas van Putten, dezelfde, schrijft op de achterpagina zonder een spoor van schaamte hoe hij op twintig kilometer na driehonderd reed in een Porsche Cayenne, tot overmaat van ramp buiten zijn jachtgebied.
Maar Spee heeft het volgehouden. En al die tijd moet hij zich hebben gevoeld als de drooggelegde alcoholist die voor straf elke dag een folder van de Gall & Gall moet spellen. (..) "

Pee (niet Spee) | 25-01-06 | 16:27

Koos Spee SUCKS

ech wel | 25-01-06 | 16:26

Een neqschot voor Koos. Mag dat?

De_Hufter | 25-01-06 | 16:25

WTF is Lori?

linksisooknietalles | 25-01-06 | 16:23

Koos is helemaal de bom, je weet toggg!

Henk Zeiksloot | 25-01-06 | 16:21

@Framoes: nee, de lachende derde: een motorrijder!

Zippy | 25-01-06 | 16:18

Zie het eens positief,
Volgend jaar ? 80.60 minder belasting betalen omdat Koos S. slecht tegen kritieken kan... das toch weer mooi.
Wel even door 16 miljoen delen, maar toch, alle kleine beetjes helpen.

Als nu meerdere columnisten deze rend volgen zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

Lambo | 25-01-06 | 16:18

Linksisvolkomenkudt 25-01-06 @ 15:33

"het is een erg aardige man, die ook erg geestig is"
Huh??

Laten we het bij het topic houden. Iemand die om zo'n column zijn abbo opzegt is gespeend van elke vorm van humor.
van Putten (wat een ongelovelijke gup) zegt niets. Krampachtig zitten lezen waar ie los ging. Nergens dus.

En dan op briefpapier van de 'zaak' en postzegeltje van de maatschappij. Het is een futiliteit maar wel VAUT.
Maak je als gediplomeerd moraalridder toch een mispeer.

haasje over | 25-01-06 | 16:17

Ach gut, het over het paard getilde ventje is nog steeds boos op de Tuftuf club.
Frank Jacobs, volgens mij heb heb je ergens een gevoelige snaar bij dit manneke geraakt en daar komt hij maar niet overheen... hahaha !
-
Je gaat je afvragen hoe zoiets aan zo'n baan komt.
Moet wel een hele goede "kruiwagen" hebben gehad.
Papa zal wel zijn 'old boys' netwerk hebben laten werken.
-
Btw, Koos, 'op de man spelen' doe jij ook.
Maar dan natuurlijk wel met andermans geld.
Dus oogjes droogmaken en probeer eens een kerel te wezen.

Moi | 25-01-06 | 16:12

@YerOldeNewspaper 25-01-06 @ 15:57

He fijn die kortzichtigheid van iemand die denkt een ander in een bepaald hokje te kunnen duwen als hij over 1 onderwerp zijn mening geeft.

Jammer joh, maar ik heb geen Citroën en al helemaal geen slaolie-verbrander. Mijn auto rijdt gewoon op benzine.

Fijn als je een over goede voertuigbeheersing en verkeersinzicht beschikt. Het maakt mij niet uit dat je veel te hard rijdt, maar dat voortdurende gejank van de tuftufclub-leden is hemeltergend irritant. Jemig man, koop gewoon een radardetector, als je daarmee gepakt wordt koop je weer een nieuwe, maar hou toch op met dat gejammer over onzinnige verkeersregels waar jij je niet aan wilt houden.

zum kotzen | 25-01-06 | 16:06

-weggejorist-

its-hammertime | 25-01-06 | 16:06

Koos, wij zijn jou al jaren spuug-beu.
Dat je nog maar jaren afgezeikt wordt.
P.S. hoe kan de tuftufclub van dit artikel genieten: je hebt deze zelf met overheidsgeld ten gronde gericht.

Maasje | 25-01-06 | 16:02

Wat een dikke vette jankerd die Bas van Putten met zijn huilbrief, zeker te vaak gepakt voor stoute rijhandelingen? Ga bij je moeder uithuilen kneusje.

Arnulfo | 25-01-06 | 16:00

@zum kotzen: he, fijn die kortzichtigheid van iemand die denkt te weten waar een club of stichting voor staat.

Aangezien je overal rotte appels hebt, kan je inderdaad aannemen dat sommigen ook die instelling hadden bij de TTC, maar in doorsnee kan je ervanuit gaan dat de voertuigbeheersing en verkeersinzicht bij de TTC een stuk hoger ligt dan de gemiddelde *$%@@# die 's ochtends op weg naar werk een krant zit te lezen, make-up verzorgt, eet, drinkt, telefoneert etc.

Maaruh, succes met je geitenwollen sokjes in je slaolie-gestookte 2CV.

YerOldeNewspaper | 25-01-06 | 15:57

HANDTASJE!!

Wortelbier | 25-01-06 | 15:57

Wegmisbruikers draait op SBS6 voor zover ik weet en niet op Veronica

nl2dav | 25-01-06 | 15:54

neqschot ?

IgNOraNcE | 25-01-06 | 15:50

volgens onbetrouwbare bron heeft het geschnabbel op de buis hem zijn plezierjacht de "Tirpitz" opgeleverd.

Tubifiks | 25-01-06 | 15:49

Bij deze zeg ik mijn abonnement op Lucas op. Weg d'r mee. Niet eens en rijbewijs. En maar afgeven op SUV's. Schande!

carl cockburn | 25-01-06 | 15:48

Shit, posting van 10 minuten geleden ging niet goed vanwege serverproblemen hiero... anyway, volgende poging:

Ik vind André van der Toorn een uitermate irritante kwal die zichzelf volslagen ten onrechte de rol van moraalridder aanmeet. Koos Spee faalt jammerlijk in zijn act als 'vadertje die het beter weet'.

Maar goed, ik heb gewoon een nog grotere schurfthekel aan tuftufclub-frustraatjes die menen dat hun levensgeluk afhankelijk is van de mogelijkheid om met 180 over de snelweg te jakkeren en met 70 door de bebouwde kom (zonder drempels!). En als ze daarin gehinderd worden is het land te klein. Van enige zelfreflectie schijnen de heren (ja 't zijn vooral heren) nog nooit gehoord te hebben.

zum kotzen | 25-01-06 | 15:46

@zum kotzen
De Volkskrant noemt GS-lezers kleuters. En wat doet die Van Putten? Die zegt alleen wat hij ziet en wat de rest van Veronicakijkend Nederland ook ziet. Een verkeersdominee op een vluchtheuvel die uitlegt dat 126 rijden toch echt niet kan. Vind ik nog al een verschil. Als Die van Putten met zn Skoda had geroepen dat Koos Spee een NSB-er is, dan had ik het een ander verhaal gevonden. Ik vind deze column nog een beetje magertjes eigenlijk.

ZI | 25-01-06 | 15:40

@ zum kotzen:
ik quote uit de column:
"nationale ordedienst van Spee (...) bullebaktronie"
"... op die misselijkmakende toon van eenbevoegd gezag"
Als dat alles is waarover die struikrover (oops, sorry dat mocht dacht ik niet meer) zich druk over maakt... Afgaande op deze column, dan mag André van der Toorn hierbij vergeleken de Autoweek wel sue-en voor een tonnetje of wat. Spee is een publiek figuur, zeker op de wijze waarop hij zichzelf in z'n rol als verheidsdienaar uitdraagt in de media. Dan mag-tie rustig rekenen op dergelijke reacties. Dude, if you can't stand the heat, stay out of the f*cking kitchen!

Maar Spee ziet dat anders. Het feit is dat de maatschappij zowel als de politiek het over één ding al jaren eens is: er moet meer blauw op straat. Maar Spee legt dat net ff anders uit: zo worden al die vers afgestudeerde PA'ertjes veelvuldig ingezet als waren zij 's Rijks tollenaars van deze moderne tijden. Met de invoering van de wet Mulder is de lichte verkeersovertreding uit het strafrecht gehaald en zo verworden tot een soort van ondernemersrisico van de automobilist. Compleet met "strafheffing" i.p.v. boete oplegging, omkeren van de bewijslast en overheidstargets met betrekking tot het jaarlijks via de snelheidsovertredingen te incasseren overheidsgelden. Groot gelijk dus ook dat men zich daar straks tegen verzekeren kan. Maar daar zal J(odocus) Spee ook vast wel weer wat op weten te vinden.

AllesBrander | 25-01-06 | 15:36

BWOEHAHAHAHAHA!!!
Daaaaaaaag, Koosje!
Wat een huilie...

poktor | 25-01-06 | 15:34

Ach, zolang Koos allerlei onzin preekt in dat debielen-programma (waar hij waarschijnlijk nog een mooie schnabbel aan overhoudt), staat het bij mij altijd aan om weer eens smakelijk te lachen om het opperhoofd van de flitsbrigades.

Die man weet echt waar de grootste onzin uit te kramen over allerlei regeltjes en voertuig-vereisten, maar vergeet wel te vermelden dat ook overheidsauto's te pas en te onpas met (bijvoorbeeld) andere vering, bepantsering en verduisterde ramen rijden zonder te zijn herkeurd bij de RDW en dat zijn eigen collega's rondrijden met verlopen APK-gegevens.

Geeft allemaal niet hoor, Koos, dat je ongelukkig getrouwd bent en dus je diepste lusten op de Nederlandse automobilist mag botvieren. Maar hou het dan wel in perspectief en zorg dat je je prioriteiten van flitsen (vanwege snelheid, ergernis 6 in Nederland) verlegt naar het aanpakken van ergernissen 1 t/m 5, zoals vorige week vertoond in dat zielige programma of houden jullie niet van aktief werken maar liever passief in een ongekeurde flits-auto naast de weg in slaap vallen?

YerOldeNewspaper | 25-01-06 | 15:33

Ken Koos Spee persoonlijk en moet zeggen het is een erg aardige man, die ook erg geestig is. Maar is ook behoorlijk ijdel en voor hem geldt dat slecht in het nieuws komen ook een orgasme betekent. Dus jullie doen hem hier met alle reacties een groot plezier.

Linksisvolkomenkudt | 25-01-06 | 15:33

Neeee BROMMERBAK!

Lucasdelinkselul | 25-01-06 | 15:32

Je kunt geen lidmaatschap van een blad (of krant) opzeggen, je zegt je abonnement op. Lid ben je van een club, vereniging, partij of in het geval van Spee: een bende.

Tonnie Keilbout | 25-01-06 | 15:30

Ik zie dagelijks schokkendere epistels.

Lucifer | 25-01-06 | 15:27

of heb ie een trapbakker?

..Whatever | 25-01-06 | 15:27

De verloedering begint bij jezelf, is het niet Koos?

il professore | 25-01-06 | 15:27

@zum kotsen:
Het gaat om het feit dat Koos niet tegen ÉÉN stukkie kan (Volkskrant heeft het structureel over GS) en dat Koos gebruik maakt van briefpapier en poststempels van justitie (voor privedoeleinden)

Weeraanmelden | 25-01-06 | 15:26

ook geen bromfietscertificaat LLL?

..Whatever | 25-01-06 | 15:26

Ik ben ook niet zo'n Tuftuf-club neuroot, heb geen eens een rijbewijs, maar vind het een beetje kort door de bocht (woordspeling! hahaha!) om meteen maar je abo op te zeggen omdat een of andere columnist een columnpje schrijft. Alleen Trouwlezers, Francisco's en GJ Bogaerts doen dat.

Lucasdelinkselul | 25-01-06 | 15:25

Who the Fukkk is Koos Spree? Enne, wie Veronica kijkt, is zelf ook een beetje een stakkerT

Wel leuk dat deze Keaus Spray denkt zijn machtspositie te moeten mis/gebruiken, waarna zijn zielige episteltje hier op het weeweewee belandt, B'vo!

Graaf Gulpenduiker | 25-01-06 | 15:23

Jatmoos Spee..

Tubifiks | 25-01-06 | 15:22

Laten we nou eerlijk wezen, Spee is gewoon goed in zijn functie. Hij heeft de plicht om de orde te bewaken op de snelwegen met zijn legertje blauwpakken. Dat hij iets doet waar een groot gedeelte van de bevolking een hekel aan heeft, dat moge duidelijk zijn.
Echter, dat hij zo naïef is om zijn abonnement op te zeggen bij zulks een aanteiging duidt wat mij betreft op een heel klein pikkie. Als hij een echte wegJoris zou zijn, had hij al z'n manschappen ingezet om de bewuste collumnschrijver flink het leven zuur te maken.
Om nou zijn slechte kant te laten zien door de TufTufclub en de Flitsservice (de enige weerstand tegen zijn gestapo) als argument voor een onjuiste belichting van de inhoud te noemen, bevestigd mijn gevoel dat het een dom menneke is.
Koos, ongelukken komen door plotselinge veranderingen in rijgedrag (en het door andere weggebruikers daar niet op tijd kunnen aanpassen), hoe meer bebording / regeltjes / flitspalen, hoe groter de kans op ongelukken.

Smen | 25-01-06 | 15:17

@Vastgoed: het is de persoon achter de ambtenaar die invulling aan het ambt geeft, en in dit geval is volgens Autoweek het karakter van de persoon bepalend voor die invulling. Niet geheel onterecht. En voor een column vond ik de taal niet onbetamelijk.

Muxje | 25-01-06 | 15:17

Beetje kort Montgomery, de meeste bekeuringen worden weggeschreven op 3, 5, 8 km. Niet echt de beren op de weg, mijn standaard 220 door de polder heeft me nog nimmer een flip opgeleverd. Dus om van monohersencelligen te spreken klopt niet helemaal, me ma heeft zelfs al flippen gehad en als er al een verkeer verbeteraar rond loopt dan is zei het wel, niet vooruit te branden in die express. Allemaal 3Km geneuzel maar toch weer een tankje diesel, voor een iemand die het zeker niet verdiend.

..Whatever | 25-01-06 | 15:15

Nou ik vond het een briljant stukkje copij van bas van Putten.
Het tekent de vader van Lori dat hij zo kinderachtig reageuurt

superjan | 25-01-06 | 15:14

is dit niet gebruik maken van kantoormiddelen voor prive gebruik?
Ze zijn er wel eens voor minder uit gekinkelt.
En per direct je abbo opzeggen? Dat ken ook niet!

Weeraanmelden | 25-01-06 | 15:12

Bas van Putten is een ongelovelijke kudtmongeaul, maar dat zal ik wel niet mogen zeggen op GS, waar de impotente tuftuf-frustraatjes welig tieren.

Volkskrantjournalist noemt GS-redactie en reaguurders 'kleuters': GS looft t-shirts uit aan mensen die Volkskrant-abonnement opzeggen.

Autoweekjournalist heeft kleinzielige en stompzinnige kritiek op Spee: Spee zegt abonnement Autoweek op, GS pakt Spee hier gelijk op.

Ik weet niet wat iedereen daar verder van vindt, maar op mij komt dat akelig sterk over als hypocriet gedrag. Iets waar GS pretendeert een hekel aan te hebben.

zum kotzen | 25-01-06 | 15:12

He Blikjegrolsch ! Wat dacht je van Judas ?

Bwork | 25-01-06 | 15:11

Autoweek beschimpt de persoon achter de ambtenaar in functie. Dat is goedkoop en dom.

vast goed | 25-01-06 | 15:11

Goed nieuws, als hij om die column z'n abbo opzegt, is een zenuwinzinking niet ver weg meer.

John McClane | 25-01-06 | 15:08

@montgomery burns

Als je met je schele bek wat beter gekeken had, dan had je gezien dat het slechts een Skoda was en geen Alfa.
Vind ik het wel vreemd dat jij weet dat hij een klein pikje heeft... dat zul je dan ook wel niet "gezien" hebben, maar gevoeld... snoeihard in je strakke anusje ofzeau.

Specht | 25-01-06 | 15:07

@ZI
Tis idd een Skoda. Nog infantieler dus.

Montgomery Burns | 25-01-06 | 15:06

Inderdaad een kaasprogramma. De Engelse variant is veel leuker, met achtervolgingen, stomkoppen die zichzelf te pletter rijden, afgewisseld met grappige gesprekken met lui die staande zijn gehouden. Wegmisbruikers geeft inderdaad mooi de saaiheid van ons landje weer. En dan nog iets: die Engelse coppers spreken hun klantjes tenminste normaal aan: beleefd, of streng als het nodig is. De nederlandse collegae zijn altijd zo godvergeten neerbuigend, of ze nu praten tegen een fietser zonder licht of een dronkelap die net met 210 over de Maasboulevard kwam.

Muxje | 25-01-06 | 15:05

Spee een abo op autoweek? Daar staan toch meestal auto's in die boven de 80 rijden?
@Zippy 25-01-06 @ 14:51
Ben je een vrouw of van de Groene partij? Of allebei?

Framoes | 25-01-06 | 15:02

@Montgomery
Nee! Het is erger, het is een Skoda. Das Tsjechisch voor Volkswagen.

ZI | 25-01-06 | 15:02

Keaus is echt zo'n vies ambtenaars typetje waarvoor je, als je hem ziet oversteken je nog wat extra gas bijgeeft.... en dan het liefst in een hummer met bullbar erop.

Specht | 25-01-06 | 15:01

mooi hoor, hoe Van Putten met z'n kleine pikkie tegen een Alfa Romeo aan staat te rijden. Foto's zeggen meer dan duizend woorden...

Montgomery Burns | 25-01-06 | 15:00

@Need i say more
Bedankt man!

Wat is hier nu erg aan dan? Waar speelt hij op de man dan? Het is toch gewoon zo? Die krullenbol doet alsof hij een normale burger is die door wil jakkeren en Spee staat daar te evangeliseren. Een kritische doorvraag is er niet bij. Spee komt er nog goed vanaf!
Overigens is Wegmisbruikers een kudtprogramma. Wat een stel cowboys zitten daarbij. Eerst 20 kilometer achter iemand aanrijden en dan aan de kant zetten omdat hij toevallig een verdrijvingsvlakje mee heeft gepakt, of omdat hij op de weg Meppel - Heerenveen toevallig 15 kilometer links blijft rijden met slechts 130 km/h. Kudtprogramma.

ZI | 25-01-06 | 14:58

Nou zeg... zou het leuk vinden als de vader van Lori Spee met een appel in zijn kont en pluizige konijnenoren op en een wasknijper aan zijn zakje in de darkreaum was gesignaleerd. Maar iemand aanspreken op het gebruik van zijn eigen briefpapier vind ik een beetje spijkers op laag water zoeken.

superjan | 25-01-06 | 14:58

Van Putten moet voor de Volkskrant gaan schrijven!

St-Eenmans | 25-01-06 | 14:57

De man pakt geld af van monohersencelligen, patsers en ander schorem dat stom genoeg is om zich te laten pakken. En dat dan volgens gaat jammeren dat Spee een nazi is. Het grootste deel der mensheid is vullis. Niemand die een beerput hierarchisch gaat rangschikken: stront is stront. Hoe meer rijdend vee geflitst wordt hoe beter.

Montgomery Burns | 25-01-06 | 14:55

Goed zo Koos! Je oogst - in tegenstelling tot vele anderen in Nederland - bij mee steeds meer waardering.
't Valt me alleen een beetje tegen om te moeten lezen dat je geabonneerd was op dat flutblaadje voor fileprobleemliefhebbers.

Zippy | 25-01-06 | 14:51

Het is ook niet het moment om kudt stukjes over hem te schrijven natuurlijk, ijzel dus het gaat al niet lekker met de inkomsten heden, dan nog dat een ieder zich aan de 80KM houd dat stond ook niet in zijn draaiboek. Wat wil je dan dat hij een beetje vrolijk over het kantoor huppelt?

..Whatever | 25-01-06 | 14:51

Beste Koos, de inhoud blijft inderdaad onderbelicht als jij met je rotkop elke vrijdagavond de verkeersdominee loopt uit te hangen bij Veronica. Je begrijpt toch wel dat mede door jouw eigen mediageilheid je inmiddels de meest gehate persoon van Nederland bent. Met vriendelijke groet, en een linkerhand, E.K.

ErachterKijkerd | 25-01-06 | 14:48

@Cojones 14:44

Heb je een Landwind?

Imhotep | 25-01-06 | 14:47

-weggejorist-

its-hammertime | 25-01-06 | 14:47

Ik bedoel natuurlijk Spee, hè. Speer is duidelijk een typo, ik zou het lef niet hebben, bovendien gaat de vergelijking volledig mank.

CoJoNes | 25-01-06 | 14:45

Koos Speer is een megalomane stakker, op een door haat,nijd en afgunst geschoeid onderdeel van justitie. Hoe groot is de kans dat iemand zich met 80km/uur kapotrijdt trouwens?

CoJoNes | 25-01-06 | 14:44

De man is geraakt in zijn ziel! En nu doorbeuken!

Ayaan | 25-01-06 | 14:44

wat een LooserT

Eagle_Eye | 25-01-06 | 14:43

Blijven enge mannetjes, die ventjes die een hoop macht hebben maar niet de persoonlijkheid die daar bij past, zover ik dat natuurlijk kan beoordelen uit alle verhalen (de monomanistische kruistocht van meneer tegen de Tuf-Tuf club) en optredens van meneer want publieks- en televisie-cheil is hij beslist. Raar he. Je zou toch uit geschiedenislessen over de eeuwen heen moeten zien dat dit soort tiepetjes - zelf-bevredigers met macht - proberen de maatschappij naar *hun* idee te vormen. En oh, oh, oh wat is dat vaak verkeerd afgelopen.... Ik zou zeggen: vooral na zijn wapenfeit tegen Tuf-Tuf (mág dat eigenlijk wel: gemeenschapgeld gebruiken om op persoonlijk gronden iemand te dreigen te ruïneren): ga jij eens eens gauw in een vluchthaventje staan!

Jawel | 25-01-06 | 14:42

Volgens mij is het niet mogelijk aan iemand een nog grotere hekel te hebben dan aan deze verschrikkelijke huichelachtige gristen met zijn gekochte propaganda programma op SBS 6. Brrrrrrrr

Lucifer | 25-01-06 | 14:41

Zo'n brief hoor je toch gewoon naar de abonnementenafdeling te sturen ipv naar de hoofdredacteur? Of kunnen wij onze bezwaarschriften ook gewoon direct aan Koos richten?

John McClane | 25-01-06 | 14:41

Mr. S(pee)?

neuzel | 25-01-06 | 14:41

J.:
Jood
Jozias
Jezus
Jozef
Jay

blikjegrolsch | 25-01-06 | 14:41

Ik zeg mijn abo op het CJIB op.

poppermotje | 25-01-06 | 14:40

Misschien heeft hij dat gedaan om z'n authenticiteit aan te tonen?

TRON | 25-01-06 | 14:40

Volgens mij is de ideologische evenknie van de heer Spee, Jacques Wallage, een keer ernstig in de problemen gekomen door zo'n akkefietje. Voorwaar Amice.

CoJoNes | 25-01-06 | 14:39

Prima zo, auteauweek is voor liefhebbers en niet voor diegene die pogen het tot een elitair clubblaadje te laten verworden.

..Whatever | 25-01-06 | 14:38

De man heeft een abbo op kosten van de zaak. Jeez! Wat een nieuws!

Branie | 25-01-06 | 14:37

Wat nou dichtbij de doelgroep blijven staan - als ambtenaar moet je toch weten wat er onder het volk leeft, en daar vervolgens niets mee doen (vooral voor leidingevende ambtenaren)

Snijbonenmolen | 25-01-06 | 14:37

Lolz, wat is ut manneke toch zielig... ;)

@Imhotep: waarschijnlijk Jacobus, en roepnaam koos ofsow... :S

Rowdy.nl | 25-01-06 | 14:37

ooh, dat wist ik niet. Maar is juist mooi als hij zijn abbonement opzegt, kunnen ze meer over hem schrijven zonder dat hij dat leest. Let ook op de "wellicht dat sommigen zich aangesproken voelen, maar ik niet" opmerking.

Imhotep | 25-01-06 | 14:35

Valt dit niet onder onrechtmatig gebruik van publieke gelden?

clandestino | 25-01-06 | 14:34

Blijkbaar een keer iets leuks in de Auteauweek. Link naar column?

_nwanko_ | 25-01-06 | 14:34

wil ik ook.

DNB | 25-01-06 | 14:34

Hup Tuf Tuf Club! Aangifte doen van smaad!

bwahaha | 25-01-06 | 14:34

Jacobus

Mr. S | 25-01-06 | 14:32

@Imhotep: Jodokus :)

Hoe komt GS aan deze brief trouwens? Bron?

WebMX | 25-01-06 | 14:32

Allemaal leuk en aardig, maar "J. Spee"?

Imhotep | 25-01-06 | 14:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl