Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderhuidse paranoiachip komt er an

explosivecharge.jpgDe toekomst is eindelijk begonnen. De Britse overheid wil gevangenen een onderhuidse chip geven. Met de chip kunnen de criminelen met een gps-systeem eenvoudig voor altijd en eeuwig gevolgd worden buiten de gevangenis. De Chip is klein en kan gewoon door iedere doktor met een injectienaald ingebracht worden. Het gaat om een zogenaamde Rfid-chip, waar honden en katten al langer mee rondlopen. Alleen zijn de Britten er blijkbaar in geslaagd om hier een GPS-zender aan te koppelen. Nu niet piepen over '1984' en Big Brother en overheid die de macht pakt. Het is eigen schuld dikke bult van de gedetineerden, als ze netjes hun enkelbandje om hadden gehouden was een dergelijke chip niet nodig geweest. Volgens de Independent is er wel een klein risico dat binnen afzienbare tijd iedere Brit verplicht een chip krijgt. Met toekomstige versies van de chip kun je de dragers ervan afluisteren, berichtjes geven of een schok geven. Kewl!

Reaguursels

Inloggen

koerbagh ® 15-01-08 @ 06:14

Ok, ok! Je standpunt is nu wel duidelijk! Ik ben het echter niet met je eens , maar ok...

moviemaker911 | 15-01-08 | 15:39

Even nog... @moviemaker911 14-01-08 @ 22:44
"Jij hebt het over het 'feit' dat er niets van bewezen is"
Er is inderdaad niets bewezen van enig complot in die richting.
"kun jij dan het tegendeel bewijzen?.. Natuurlijk kun je dat niet, het is er ook niet"
Dat hoef ik ook niet, ik beweer niks. Ik maak geen claim, ik heb geen bewijslast. Degene die poneert moet bewijzen. Ik hoef niks te bewijzen. Shifting the burden of proof is geen al te slimme tactiek. www.nizkor.org/features/fallacies/burd...
Er is inderdaad nooit een bewijs te geven voor een propositie die niet in werkelijkheid bestaat.

Ik hoef ook het niet-bestaan van god niet te bewijzen, ik hoef het niet-bestaan van een theepot in een baan om Mars ook niet te bewijzen. Ik hoef het niet bestaan van sprookjesdieren niet te bewijzen, ik hoef het niet-bestaan van een diamant ter grote van koelkast begraven in mijn achtertuin ook niet te bewijzen.
Het niet-bestaan van een hypothese hoeft niet bewezen te worden. Het is de hypothese die bewezen moet worden. Jij stelt de hypothese (veel meer nog, je stelt het als absolute waarheid), niet ik. Dat fundamenteel onwetenschappelijke uitgangspunt en vergrijp tegen elementaire logica haalt je hele geloof in één keer onderuit.

koerbagh ® | 15-01-08 | 06:14

@moviemaker911 14-01-08 @ 22:44:
Dan maar arrogant. Het IS magisch-realistisch denken met kleuterlogica. En maak a.u.b. geen aannames over wat ik wel en niet gelezen heb, ik ken alle prietpraat van "cover to cover" van alle complottheoretici van de afgelopen 200 jaar. Van William Pelley tot David Yallop, van Milton Cooper tot David Icke en alles er tussen. En altijd maar weer de linkjes met de antisemitische en geheel uit de duim gezogen en valse Protocols of the Elders of Zion, vrijmetselarij, pseudo-Egyptologie en al die pseudo-historische nonsens.
www.publiceye.org/tooclose/conspiracis...
www.wooster.edu/geology/FYSW/NonsenseF...
skepdic.com/illuminati.html
Sorry, ook na bestudering van alle complotten en theoretici op dat gebied, geheel onbevangen, maar wel met Occam's scheermesje in de hand en kennis van argumentatieleer en drogredenen, blijft er gewoon niets over van enig complot. Het is F.L.A.U.W.E.K.U.L.
Als jij je lekker voelt om dat soort onzin te geloven moet je dat vooral blijven doen, maar je kunt je beter druk maken om reële bedreigingen van je vrijheid en vrijheid van meningsuiting dan overal spoken te zien.

Vooralsnog hebben we in dit land gewoon de grondwet en art. 11, die de lichamelijke integriteit beschermt, en zorg nou maar dat jij en je naasten op politici stemmen die de grondwettelijke vrijheden en rechtsbescherming willoen garanderen, dan is er allemaal niks aan de hand. En wil je niet meehelpen om bepaalde bedrijven rijk te maken: koop die rotzooi die ze je aansmeren dan niet. Ben je bang dat de overheid je overal in de gaten houdt? Ga in een hutje op de hei wonen zonder telefoon, zonder PC, zonder TV, zonder iets, verbouw je eigen groente en trek je van de wereld niks aan. Dan ben je echt vrij. In een geïndustrialiseerde urbane samenleving is je vrijheid in die zin beperkt. Ja, er zijn bewakingscamera's. Ja, met je mobiele telefoon kun je getraceerd worden. Daar is het niet voor bedacht hoor. Het is bedacht om niet aan een touwtje te hoeven lullen maar gewoon overal kan bellen waar je wilt. Dat is een expansie van vrijheid, geen beperking. Je kan er ook voor kiezen geen mobieltje te nemen. Dat je getraceerd kán worden betekent niet dat het ook gebeurt of dat het daar zelfs voor bedoeld is. Het feit dat jij kan kotsen betekent dat je mond daarvoor is bedoeld. Het is een handig biologisch bijprodukt van de spijsvertering.

koerbagh ® | 14-01-08 | 23:45

@ koerbagh ® 14-01-08 @ 21:00

Ach ja, ik heb gewoon een geheel andere visie van de 'werkelijkheid'. Bovendien heb ik al vaak genoeg van dat soort geschreeuw, zoals dat van jou, moet aanhoren en lezen van mensen die DENKEN te weten dat ze het bij het rechte eind hebben. Jij hebt het over het 'feit' dat er niets van bewezen is, kun jij dan het tegendeel bewijzen?.. Natuurlijk kun je dat niet, het is er ook niet. Bovendien is dit dezelfde prietpraat waar stichting Skepsis altijd mee komt opdraven, als ze het tegendeel weer eens niet kunnen bewijzen. Jij spreekt telkens van complottheoriën terwijl hier helemaal geen sprake is van een 'theorie'! Het zijn complotten die ergens op gebaseerd zijn, die zijn onderzocht, waar nieuwsgierige onderzoekers hun leven voor hebben moeten wagen. Jij, daarentegen, leest enkele passages en/of leest sceptische boeken en voegt er je EIGEN mening aan toe... om vervolgens alles van tafel te vegen. Complot(theoretici) af te stempelen als kleuters met magisch-realistisch denken getuigd in mijn optiek van grote arrogantie...

moviemaker911 | 14-01-08 | 22:44

@moviemaker911 14-01-08 @ 20:24:
Ik heb me tot vervelens toe in de materie verdiept. Al vér voor 9/11. Het is dezelfde onzin keer op keer weer. Het is een idioot geloof in niet bestaande verbanden, niet bestaande "geheime" organisaties, in een geloof in een "groot geheim", een "geheime" kennis en er is gewoon niets van waar. Ik ken bijna alle relevante literatuur op dat gebied en het is allemaal K.U.L., kul.
Lulkoek, onzin, fabricatie, nonsens, idiotie, gekte.
Er wordt in die literatuur NIKS bewezen, geen enkel FEIT aangedragen dat die theorie ondersteunt en niet op een normale rationele manier zonder abacadabra en nonsens kan worden verklaard. Occam's razor skepdic.com/occam.html en Toulmin's argumentative model commfaculty.fullerton.edu/rgass/toulmi... en het blootleggen van drogredenen www.nizkor.org/features/fallacies/ doen altijd bijzonder goede diensten in dit soort gevallen. Als je eens met die instrumenten al die bijbeltjes en andere heilige literatuur van je gaat bestuderen blijft helemaal NIKS over van die complottheorietjes. Nul, komma niks.

Je bent alleen in het universum, er is geen "groots" mysterie, er ligt geen monster onder je bed, Sinterklaas en de paashaas bestaan niet, en iedereen, echt IEDEREEN, de Rockefellers, Von Amsbergjes, Bush's, Cheney's en Rothchilds incluis, echt geloof me, IEDEREEN in dit leven is in wezen alleen in het universum en klooit maar wat aan met z'n eigen modelletje van de wereld.
Het verschil is, sommige mensen kunnen met heel veel geld aanklooien, en anderen niet. Sommigen kunnen met slijmen bij de mensen met geld macht krijgen om aan te klooien en macht corrumpeert. Macht wil macht behouden en uitbreiden. Is geen complot, het is hoe de psychologie van de mens in elkaar zit. Het is niet anders. En natuurlijk bestaan kartels, natuurlijk is er overleg over van alles en nog wat op heel hoog niveau waar jij en ik niks van weten (en da's in jou geval maar goed ook, denk ik...), maar dat betekent niet dat er een soort eeuwenoud wereld-complot is van mensen die door de generaties de kluit willen belazeren.

Het enige complot dat er is, is dat onze frontale cortex te klein is en onze adrenaline-klieren te groot. En dat de mens niet eerlijk en altruistisch is, maar egoistisch en machtsbelust. En dat we bang zijn in het donker, bang voor de dood, en we zouden willen dat er een vader- of moederfiguur is die zegt: wees maar niet bang, alles komt goed. Compottheoretici zijn als kleuters met hun magisch-realistisch denken.
Grow up!

koerbagh ® | 14-01-08 | 21:00

@ koerbagh

"Het is los zand van idiote veronderstellingen aan elkaar geknoopt met paranoia."

Jij hebt je nooit echt goed in deze materie verdiept merk ik. Je zal her en der wel wat aan informatie hebben opgepikt, waar je nu mee rond loopt te zwaaien, maar het voegt bar weinig toe... Heb je ooit wel eens een boek gelezen over dergelijke onderwerpen? (nee, ik bedoel hier niet de Skepsis varianten). Mischien moet je daar maar eens aan beginnen.

moviemaker911 | 14-01-08 | 20:24

-weggejorist-

Lizzard | 14-01-08 | 20:11

@Lizzard 14-01-08 @ 19:00:
Oh ja, maar...: you have dealt with it...
Dan wordt het inderdaad gewoon leuk op de wereld.

koerbagh ® | 14-01-08 | 19:07

-weggejorist-

Lizzard | 14-01-08 | 19:00

@LifeCatcher 14-01-08 @ 18:19:
Wat valt er te weerleggen? Het is los zand van idiote veronderstellingen aan elkaar geknoopt met paranoia.
De basis-veronderstellingen van elke complottheorie worden niet bewezen en daarop wordt vrolijk verder gespeculeerd en gefantaseerd met argumenten die zelf ook niet meer zijn dan veronderstellingen en meningen.

koerbagh ® | 14-01-08 | 18:45

Jammer dat je leven zuigt koer, wanneer begin je nou eindelijk eens wat van de "onzin" te weerleggen?
----------------------------------------------------------
En ik snap het wel, mensen zijn (doods)bang, willen houvast, verklaringen voor het onverklaarbare, zijn niet tevreden dat er geen mysterie is, dat de mens niet meer is dan een verzameling cellen, moleculen en atomen, dat er geen troost is, dat iedereen doodgaat, dat je helemaal bent in dit universum, dat je zelf je eigen zingeving moet verzinnen
-----------------------------------------------------------
heeft het nog wel zin koerbagh te zijn, vraag ik me af... zo zielugjes allemaal... zo hopeloos..

LifeCatcher | 14-01-08 | 18:19

@thispissesmeoff 14-01-08 @ 07:51:
Luister pik, je geloof is zo idioot als scientology. Kan ik bewijzen dat het sprookje van een galactische heerser genaamd Xenu een paar miljoen jaar geleden alle wezens in zijn rijk heeft bevroren, naar de aarde heeft gebracht, in een vulkaan heeft geflikkerd en de zielen van die wezens in de mens zijn gaan wonen? Nee, ik kan niet bewijzen niet dat het niet zo is. Ik kan ook niet bewijzen dat er geen theepot om een baan om Mars cirkelt. Ik kan ook niet bewijzen dat er geen griffioen bestaat. Maar erg waarschijnlijk is het allemaal niet hè...

Kan jij bewijzen dat er überhaupt zoiets is als een wereldwijd complot waarbij een groep met daarin de Rockefellertjes en Rothchilds maandelijks bij elkaar komen om te overleggen hoe ze alle individuen van alle regeringen, alle parlementen, alle bedrijven van de hele wereld kunnen laten doen wat zij willen? Nee, kun je niet. Het is ook niet erg waarschijnlijk... Complottheorieën zijn heel mooi hoor, maar het is allemaal onzin. Als de slimste president (gemeten hoogste IQ) van de VS van de vorige eeuw niet kan voorkomen dat naar buiten komt dat hij is afgzogen door een stagiaire en dat hij daarom bijna wordt afgezet, dan is de waarschijnlijkheid van zo'n complot niet erg hoog.
www.youtube.com/watch?v=zhTc2bu5lVw (e.v.)
www.youtube.com/watch?v=Rtt_f94ywRg (e.v.)

En geen enkel linkje, geen enkel filmpje die je plempt levert enig bewijs. Het is los zand van veronderstellingen, suggestief achter elkaar plakken van bedrijfs- en andere logo's, een soort kabbalistiek, genealogische verbanden (alsof iedereen in 1 van familie het ooit eens is over een idee - blijkbaar ben je nog nooit op een familiefeestje geweest: het is 1 grote ellende van onderhuidse haat en nijd, maar nee... voor de complotdenker is een bloedband het bewijs van complot. Het complot wordt genetisch overgebracht... ja hoor...)
De veronderstelling zelf is absurd, idioot en volkomen religieus. Om dat te geloven moet je geloven dat een mens niets meer dan een automatische robot die en millennia oud programma afdraait, dat een complot van wereldheerschappij en slavernij binnen een kleine groep kan worden afgesproken, en millennia-lang onveranderd kan voortbestaan. En dan iedereen die op één of andere manier succes heeft hoort volgens de alu-hoedjesdragers opeens bij dat complot. Iedereen die dat gelooft is nog verder heen dan de meest fanatieke moslim hakbar of Staphorster dominee. Iemand die dat gelooft is knettergek.

En ik snap het wel, mensen zijn (doods)bang, willen houvast, verklaringen voor het onverklaarbare, zijn niet tevreden dat er geen mysterie is, dat de mens niet meer is dan een verzameling cellen, moleculen en atomen, dat er geen troost is, dat iedereen doodgaat, dat je helemaal bent in dit universum, dat je zelf je eigen zingeving moet verzinnen. De mens heeft het verbazingwekkende vermogen om patronen te ontwaren, en da's een nuttig eigenschap, maar het betekent nog niet dat elk patroon dat je ziet ook klopt door onvoldoende data, onvoldoende kennis en informatie. Alex Jones c.s. vertellen jou precies wat in het patroon past, niet wat er niet in past.
www.ted.com/index.php/talks/view/id/22...
Stap van je geloof af. Je hoeft niks te geloven. Helemaal niks. Denk voor jezelf. Luister niet naar idioten die alle mysteries in de wereld willen verklaren met 1 klein simpel theorietje.
Life sucks, deal with it.

koerbagh ® | 14-01-08 | 17:38

Ik wil wel een chip die aangeeft als je een vieze wind moet laten, en dan wel waar een lekker wief bij is. Dan weet je wanneer je even drankjes moet gaan halen, en je andere mensen kunt laten genieten van je frisse o'deur, en dus niet je date.

Hollandsche Kozd | 14-01-08 | 16:05

@Iko Nal schreef: "Met verbazing dit draadje gelezen, vooral omdat helemaal niemand door lijkt te hebben dat dit artikel pure onzin bevat. Een RFID chip is niet hetzelfde als een GPS-zender. Een RFID chip is een passieve chip die de energie van een scanner gebruikt om een ID terug te kaatsen. Daarom moet je dus met een scanner vlakbij de chip komen om hem uit te kunnen lezen. Een GPS-zender heeft enorm veel energie nodig (lees dikke batterij) om via satelliet of GSM-netwerk aan de buitenwereld te kunnen vertellen waar hij zich bevindt. Dat past dus nooit in een rijstekorrel en je kunt hem dan ook niet opladen."

Het gaat hier ook feitelijk om de zg VERI-chip. Het heeft de afmeting van een reistkorrel en het put zijn energie uit lichaamswarmte. Deze chip is speciaal ontworpen voor GPS. Google maar eens op 'verichip' en je zal zien dat het GEEN onzin is.

moviemaker911 | 14-01-08 | 15:48

psst... Als je ligt te slapen, rem slaap, injecteren ze zo'n chip achter je oor. Hiermee kunnen ze je overal volgen, zelfs kunnen ze zien wat jij ziet.

Natuurlijk. Diegene die dit doen, zijn paranoia, psychose. Blijkbaar zo bang voor die persoon.

Dit gebeurt al. Als ik daar achter kom zou ik zeker 200 miljoen en 81 cent eisen.

maar... | 14-01-08 | 15:42

-weggejorist-

Lizzard | 14-01-08 | 15:24

Hoe heet de film ook alweer waar het plaatje van is? Als ik het me goed herinner waren ze een gebouw aan het binnenvallen oid, en dan had zij zo'n chip in d'r hoofd die ook kon ontploffenl dat gebeurde en toen schoot dr oog zo gek weg. Wie o wie helpt even?

tehprincess | 14-01-08 | 15:23

@Boellie te 11:26
wat moet ik nu doen als dit 'teken' helemaal geen chippie is maar gewoon m'n ip-adres?

Mout van Amstel | 14-01-08 | 15:13

pff aan mijn lijf geen polonaise.

luistukvreten | 14-01-08 | 14:53

-weggejorist-

Lizzard | 14-01-08 | 14:14

Ik wil de ambtenaar wel eens zien die mij een chip probeerd te implanteren, haha mensen laat je niet gek maken, dit zal tot een enorm geweldadig verzet leiden.
Het heeft niks meer met menselijkheid te maken.

souty | 14-01-08 | 12:53

nou, als oma Van Amstel destijds rustig die tatoonummerts op haar arm had laten zetten, dan had ik hier nu niet gereaguurd hoor!

Mout van Amstel | 14-01-08 | 11:52

Datgene wat in Openbaringen staat, zal geschieden.Of wij dit nu willen of niet.Diegene die het teken niet accepteert, zal niet meer aan het openbare leven kunnen meedoen.
U kunt zich beter gaan bezighouden met datgene wat u te doen staat wanneer u niet meer kunt kopen, verkopen, reizen en geen gebruik van medische voorzieningen kunt maken.
Gaat u het teken van het beest accepteren of kiest u anders?

Boellie | 14-01-08 | 11:26

Met verbazing dit draadje gelezen, vooral omdat helemaal niemand door lijkt te hebben dat dit artikel pure onzin bevat. Een RFID chip is niet hetzelfde als een GPS-zender. Een RFID chip is een passieve chip die de energie van een scanner gebruikt om een ID terug te kaatsen. Daarom moet je dus met een scanner vlakbij de chip komen om hem uit te kunnen lezen. Een GPS-zender heeft enorm veel energie nodig (lees dikke batterij) om via satelliet of GSM-netwerk aan de buitenwereld te kunnen vertellen waar hij zich bevindt. Dat past dus nooit in een rijstekorrel en je kunt hem dan ook niet opladen.

Iko Nal | 14-01-08 | 10:07

Al de controle zuch van de staat, gaat uiteindelijk tegen ze werken.
Het enigste wat ze doen is teroristen kweken.

souty | 14-01-08 | 10:03

@Koebark: hoeveel verdient dat nou om de NWO te helpen introduceren? Of doe je het zelfs umsonst?
Opvallend dat jou soort nooit veel verder komt dan argumenten ad hominem: de boodschap ontkrachten door de boodschapper te ridiculiseren met kreten als aluhoedje en “believer”.
Als je dan toch zo bijbel vast bent, waarom citeer je dan niet gewoon even Openbaringen 13.17: "En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft". Doe je huiswerk om kom dan met zinnige skepsis i.p.v. lege kreten als "idiote veronderstellingen". Los van de ware agenda achter deze techniek, zou iedere vrijheid en democratie minnende burger hierover als een bok op de spreekwoordelijke haverkist moeten staan. Tenzij natuurlijk niemand meer de waarde van privacy weet te schatten.

thispissesmeoff | 14-01-08 | 07:51

www.youtube.com/watch?v=_BVNN1wqw3k (Vooral vanaf 7mins+)
www.youtube.com/watch?v=VPPFgHF9VR4

Denk nou eens na. Het gaat hier niet op betalingen, barcodes, chipknip of betalen met je PIN of het scannen van een chip. Het gaat erom dat er mensen zijn die de chip controleren. En of ze mij horen bellen of zien mastruberen zal me een worst wezen (en hun ook), maar als de hele wereld draait om die chip, hebben ze ook controle over jou, mij en de wereld.

Deed me overigens ook denken aan de film Equilibrium.

Flixy | 14-01-08 | 03:47

@am*dam 14-01-08 @ 01:36:
Joh? Jij wordt in het ziekenhuis aangesproken met een barcode door de verpleegster? Wat kan jou het nu schelen hoe ze hun administratie doen? Dat zal toch moeten gebeuren. Ik heb dan toch meer vertrouwen in de barcode dan het risico lopen dan ik als Jan Jansen met een blinde-darm ontsteking verward wordt met Jan Janssen die gelijktijdig een beenamputatie moet ondergaan.
(En die voorbeelden zijn er genoeg.)

koerbagh ® | 14-01-08 | 02:38

niemand zou het moeten willen op zich zo te laten controleren hier moet wat tegen gedaan worden totaale controle over de mensheid is nabij en daar zouden we tegen moeten vechten. iedereen!!!

binaries4me | 14-01-08 | 01:21

@moviemaker911 13-01-08 @ 22:45:
Jajaja... en nou naar bed hoor... tanden en radiokiezen poetsen, alu-pyjama aan en morgen weer complotjes tracken op niburu.nl, zapruder.nl en al die andere fijne religieuze sektes.

911conspiracysmasher.blogspot.com/
www.freerepublic.com/focus/f-news/1013...
www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi...
www.geocities.com/CapitolHill/Embassy/...

Enfin, goedgelovigheid is niets om je voor te schamen.
www.ted.com/index.php/talks/view/id/22...
Maar je moet er wel wat aan doen hoor...

koerbagh ® | 13-01-08 | 23:22

De Documentaire End Game mag zeker niet ontbreken en moet door iedereen gezien worden. Hier het begin ervan: nl.youtube.com/watch?v=veHhcxQjZ2w

moviemaker911 | 13-01-08 | 23:10

Deze dingen worden oa ook bij paarden gebruikt. Bekend probleem hierbij is dat deze dingen dus 'onderhuids' worden aangebracht. Ze worden zeg maar scheef ingespoten en het lichaam parkeerd ze dan netjes vlak onder de huid. Dus als je dan even flink op je tanden bijt of even wat verdovingsmiddel regelt, haal je vrij makkelijk die chip weer weg. Als het wondje nog vers is gaat het nog makkelijker natuurlijk.
In tegenstelling tot de enkelband, die een beveiliging heeft als hij verbroken word, kun je dit soort dingen niet met RVID chips regelen. Oftewel de ter goeder trouw zijnde crimineel is voor zijn leven getagged, de rest voor 5 minuten. Hopelijk bedenkt de overheid dit ook voordat ze dit gaan invoeren...

germ | 13-01-08 | 22:44

@fuckje,
Eh lieverd, hoe was jouw hielprikje verlopen? Nog kunnen tegenstribbelen? Je dna profieltje ligt namelijk ook al vast...
-
@iedereen die roept dat het wel handig is om tbs-ers op een uitstapje te tracken moet even wakker worden. Wat doet die tbs-er uberhaupth op een uitstapje?

Vuilnis | 13-01-08 | 22:28

Ik heb al lang zo'n chip. Die is er een jaar of tien geleden ingezet toen ik door groene manetjes uit het deltakwadrant ben meegenomen voor een kleine out-of-orbit-trip en een paar medische onderzoekjes.

Cookie v. eigen deeg | 13-01-08 | 22:24

@thispissesmeoff 13-01-08 @ 21:06:
Het is zeker een een geloof. 90% is ongefundeerde paranoia op basis van idiote veronderstellingen. Met feiten, wetenschap en skepsis heeft het niks van doen.
En linkjes naar Alex Jones maken je betoog niet overtuigender. Integendeel, die man verdient miljoenen aan jullie paranoia-adepten.
Laughing all the way to the bank.

Oh, en als je Benjamin Franklin wilt citeren (een overigens onterecht aan hem toegeschreven regel) doe het dan tenminste correct.
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Bill of Rights of Pennsylvania, 1760)

Om een regeltje uit een berucht boek aan te halen (zo soms staan daar wel wat nuttige adviesjes in):
"Anyone who can be trusted in little matters can also be trusted in important matters. But anyone who is dishonest in little matters will be dishonest in important matters."
Bible, King James Version, Luke 16:10

koerbagh ® | 13-01-08 | 22:15

@ Sparky79 13-01-08 @ 21:45

Ze zullen zo'n 'totalitair regime' echt niet in één klap doorvoeren, zoiets gaat heel geleidelijk. Zo grote 'gebeurtenissen', die ze zelf opzetten, proberen ze jou het gevoel te geven dat het noodzakelijk is. Aan het einde van de rit zul jij je schouders ophalen en zoiets hebben van: "ach, waarom ook niet. Ik heb niets te verbergen, dus kom maar op met die chip..." Zó zal het bij een hoop mensen gaan. Dat merk je nu al: men is nog zó onwetend op dit gebied dat naïviteit al snel de overhand neemt en ze al zuchtend met hun handen in het haar hun aandacht afwenden van alles wat met complotten te maken heeft. Want de (gecontroleerde) mainstream media blijft er nog altijd lacherig over doen en dat heeft al een enorme invloed op de grote massa, die zich al zo gemakkelijk een oor laat aannaaien en laat leiden door grote angst die terrorisme heet. Een angst dat doelbewust is verzonnen door de neoconservatieven.

moviemaker911 | 13-01-08 | 22:09

"En hij zal zijn volgelingen merken met een teken op de rechterhand en het voorhoofd" Het einde der tijden nadert!
"zet aluhoedje op"

Maar toch heb ik zoiets van over mijn lijk met zo'n chip. De kans om een ECHT totalitair regime op te zetten.

Sparky79 | 13-01-08 | 21:45

@ thispissesmeoff 13-01-08 @ 21:29

Dat was een interessante link. Ik zou willen dat Geenstijl hier eens wat meer aandacht aan zou besteden.

moviemaker911 | 13-01-08 | 21:41

"Some folks might foolishly discount all of these downsides and futuristic nightmares since the tagging is proposed for criminals like rapists and murderers," Ms McIntyre said. "The rest of us could be next."
Tenzij wij op tijd dwakker worden ...

thispissesmeoff | 13-01-08 | 21:10

@Koebagh: was het maar een geloof: dat kun je achter je laten. Dit heeft alles te maken met geiformeerd zijn of niet. Aan mensen zoals jij de keus. Maar straks niet miepen als je nu besluit onwetend te blijven en niets te doen.

thispissesmeoff | 13-01-08 | 21:06

@thispissesmeoff 13-01-08 @ 20:35
Wat een leuk geloof heb je. 't Is bijna net zo absurd als Scientology.
Nee, ik vergis me. 't Is nog absurder.

@Lizzard 13-01-08 @ 20:43:
Dat is goed... laat je het nieuwe velletje eerst wel even goed uitharden?

koerbagh ® | 13-01-08 | 20:58

@reptiel (lizzard): niet van de mensheid maar wel van vrijheid van geest en handelen. Informeer jezelf eerst voor je een standpunt inneemt over een thema als dit.
Onwetendheid is hier onze grootste vijand.

thispissesmeoff | 13-01-08 | 20:57

-weggejorist-

Lizzard | 13-01-08 | 20:43

Werkelijk onvoortslebaar naief hoe sommige reaguurders hier posten.

thispissesmeoff | 13-01-08 | 20:41

-weggejorist-

thispissesmeoff | 13-01-08 | 20:35

De eerste Nederlanse kandidaat isal bekend. Joran van der Sloot.
Weten we binnenkort ook waar hij Natalee heeft begraven.

Walt Disney | 13-01-08 | 20:19

Doe mij maar Croky chips.

souty | 13-01-08 | 20:17

Heeft er ook iemand het telefoonnummer van een helpdesk? niet zozeer voor als ie stukgaat, maar wel voor mij, dit is eng en ziekelijk

UltimateMarcel | 13-01-08 | 20:00

ziek

Jantje beton. | 13-01-08 | 19:52

Zoiets kun je ook in Cola, in een pak rijst, en Mars (en in grote dingen als in Levi's, je auto of de telefoon etc.) kan stoppen. Maak het klein genoeg en niemand zal het vinden.

Dan heb je het niet over het bewust (al dan niet vrijwillig) in laten brengen om de 'veiligheid' van de smaenleving beter te maken, maar simpelweg tracking en beinvloeding voor commerciele doeleinden.

Idlewild | 13-01-08 | 19:47

@Lizzard 13-01-08 @ 19:18:
*kuch*
Jouw vermomming is inderdaad niet al te best geslaagd...

koerbagh ® | 13-01-08 | 19:44

-weggejorist-

Lizzard | 13-01-08 | 19:18

Die chip halen de boefjes zo weer uit hun lichaam.

Kittekatje | 13-01-08 | 19:05

@RA 13-01-08 @ 18:00
Iedereen zal ook wel zo'n chip krijgen alleen zijn de gegevens van sommigen 'iets minder' toegangkelijk.

Zodra deze ontwikkeling in 0031 ter sprake gesteld wordt zal een "mensen bevrijdingsfront" ingesteld moeten worden. Zo afzichtelijk medogenloos als mogelijk zodat de techniek op zich verboden zal worden.

*zich verdiepen gaat in de RFID techniek en tegenmaatregelen*

paost712 | 13-01-08 | 18:58

@ Lizzard 13-01-08 @ 18:44

Dat is niet zomaar even in het kort uit te leggen, daar is het te veelomvattend en complex voor. Er is al veel studie gedaan naar de Nieuwe Wereld Orde en welke 'organisaties' hierin betrokken zijn - en de rol die 911 hierin heeft gespeeld. (Zie nl.youtube.com/watch?v=hjXenMbAM_0 ). Al vele boeken zijn er over geschreven en internet (de nieuwe media) zit al vol met dergelijke informatie. Het is gewoon een kwestie van goed je huiswerk doen en niet je te veel laten beïnvloeden door de grote (mainstream)massa-media.

moviemaker911 | 13-01-08 | 18:57

@moviemaker911 13-01-08 @ 18:01:
Omdat GS niet jouw NWO-complot paranoia ondersteunt? Er is geen complot, het is een ontwikkeling van een heleboel onafhankelijk opererende personen en bedrijven die er allemaal wel brood in zien. Die zitten echt niet elke maand rond de tafel in een geheime bunker op Long Island om te vergaderen in de volgende stap in een soort 5000 jaar oud plan voor een wereldwijde slavernij. Daar waren dan in die 5000 jaar heus makkelijkere perioden om dat volledig voor elkaar te krijgen. Mensen die macht krijgen, op wat voor manier dan ook, willen die macht behouden en uitbreiden. Zo simpel is het. Is gewoon een psychologisch mechanisme en heeft niks met alu-hoedjes complot te maken.

Dat dit niet echt een ontwikkeling is waar je als vrije burger op zit te wachten is iets anders. Zolang je wil vechten voor je grondwettelijke rechten en mensen in parlement en regering kiest die daar voor willen staan dan is dat genoeg. Dat je ook de kudde CDA en PvdA collectivisten moet waarschuwen (want die stemmen op de idioten die het allemaal willen en faciliteren) is ook wat anders. Die stemmers vinden het echter ook wel een goed idee met de oude argumenten "Als je niks te verbergen hebt... en ik heb niks te verbergen", en "je moet veiligheid garanderen", "criminaliteit moet gestopt" etc. Daar moet je tegen ageren, dát is het werkelijke complot. Dat doe je beter met een beroep op gezond verstand en het uitleggen wat die burgerlijke vrijheden inhouden en waarom je die moet beschermen, niet met bangmakerij van een onzin-verhaaltje van een stel buitenaardse reptielen die duidenden jaren lang onze regering zijn geinfiltreerd en zich illuminati noemen. Je hebt teveel science-fiction gelezen. Dat idee is net zo bizar als Scientology of mormonisme. Met doodeenvoudige psychologische en sociologische mechanismen is deze ontwikkeling afdoende te verklaren. Heb je geen onzichtbaar complot voor nodig.

koerbagh ® | 13-01-08 | 18:57

-weggejorist-

Lizzard | 13-01-08 | 18:44

Het probleem is alleen dat veel mensen nog maar weinig snappen van deze materie, inclusief de redacteuren van Geenstijl.

moviemaker911 | 13-01-08 | 18:40

@ moviemaker911 13-01-08 @ 18:01

Ach, zo zien we goed wat er leeft en hoe het leeft. Niet te veel van aantrekken.

annefleur canteclaer | 13-01-08 | 18:34

@ Gijsie 13-01-08 @ 18:05

Ja, straks ben ik een fundi prone to terrorism ;-)

annefleur canteclaer | 13-01-08 | 18:32

Doodenge ontwikkeling dit. Straks zijn we allen gechipt als vee en worden we ook zo behandeld. Volkomen afhankelijk van de willekeur van degene die dan aan de macht is. U overtreedt een verbod? direct een stroomstoot. U laat zich kritisch uit - elimineren die hap...

doe eens niet | 13-01-08 | 18:28

@annefleur canteclaer 13-01-08 @ 17:55

Inderdaad, dat is allemaal mogelijk, het is maar net onder welk label je in de database bij de overheid komt.

Gijsie | 13-01-08 | 18:05

Jammer dat Geenstijl helemaal niet serieus met dit onderwerp omgaat. Ze doen er maar wat graag lacherig over en dat vind ik erg betreurenswaardig.

moviemaker911 | 13-01-08 | 18:01

@Bokassa 13-01-08 @ 15:09,

Het koninklijk huis mag wat mij betreft ook meedoen aan dit experiment. Ook wil ik dat er een optie op komt dat je de drager van de chip ongemerkt kunt executeren zonder sporen achter te laten. De deelnemers aan het experiment mogen dit natuurlijk niet weten. Door een aantal strategische "natuurlijke" doden kunnen we de politiek mooi de juiste kant op dirigeren.

RA | 13-01-08 | 18:00

Ghaha 666 menschen,eenieder zal het nummer van het beest dragen of uitgesloten zijn van deelname aan het openbare leven.
Nah je moet niet in sprookjes geloven dikke kolder en larie allemaal.

Be?lzebul | 13-01-08 | 17:58

@noorderling 13-01-08 @ 17:52
Afwachten. Wel grappig dat ik als brave burger straks toch nog terrorist wordt ...

Ja, of geloofsmalloot of fundi of whatever.

annefleur canteclaer | 13-01-08 | 17:55

@annefleur canteclaer 13-01-08 @ 17:24
Afwachten. Wel grappig dat ik als brave burger straks toch nog terrorist wordt ...
@Gijsie 13-01-08 @ 17:21
Kan ook, kost wat meer. Techniek is de achilleshiel van de overheid aan het worden. Of nee, niet techniek, maar het grenzenloze vertrouwen dat mensen er in hebben.

noorderling | 13-01-08 | 17:52

@ moviemaker911: ja, daar gaan we langzaam maar zeker heen. De honden blaffen en de karavaan trekt verder.

annefleur canteclaer | 13-01-08 | 17:51

@moviemaker911 13-01-08 @ 17:39

Dat is nu al de 3e of 4e keer dat je met dat filmpje aankomt zetten.
Prima nummer van Pink Floyd eronder, maar het filmpje zelf is op z'n minst matig te noemen.

Persoonlijk vind ik deze dan een stuk indrukwekkender, omdat het precies aantoont wat dit kan betekenen: www.youtube.com/watch?v=FVmD4iTXRLE

En als je de IBM-commercial wilt bekijken: www.youtube.com/watch?v=9WV3_jYB5HU

Gijsie | 13-01-08 | 17:49

-weggejorist-

Lizzard | 13-01-08 | 17:33

Zouden we in de toekomst dan ook stroomstoten uit kunnen delen middels de chip? Of beter nog, de hartslag stopzetten? Dat bespaart dan weer een hoop opsporingsambtenaren en uitgaven aan gevangenisgebouwen en werkkampen..

rokershoest | 13-01-08 | 17:29

@ noorderling: maar denk jij dat dat zo blijft? Die chips worden ook steeds verder ontwikkeld. Het gaat mij om het beginsel: ik wens niet getagd te worden.

annefleur canteclaer | 13-01-08 | 17:24

@Lizzard 13-01-08 @ 15:51> ja had ik gelezen. En dus? En mij maar meteen uitschelden en rare dingen over hekken roepen? Spoor jij wel?

Kyokushinkai | 13-01-08 | 17:21

@noorderling 13-01-08 @ 17:15

Dat kan veel makkelijker en hoef je geen stromannetje voor in te huren.
Een RF-ID is vrij makkelijk te emuleren en een emulator hoeft echt geen formaat rijstkorrel te zijn.
Kortom, je leest de code uit van je eigen RF-id en programmeert dat in een emulator. Die maak je vast aan de halsband van je hond en je wikkelt wat alu-folie om je arm en loopt naar buiten. Op de plek waar je wat wilt uithalen, schakel je een 2e emulator in met de code van een willekeurige voorbijgangen, aangezien je die gewoon ongemerkt kunt uitlezen en je doet je ding als zijnde die persoon.
Dan mag dat slachtoffer van de gestolen id gaan uitleggen waar de fout in het systeem zit.

Gijsie | 13-01-08 | 17:21

Ik vind het eigenlijk achteraf gezien best el makkelijk dat we alle linkse rakkerts eenvoudig kunnen opsporen als bijltjesdag is aangebroken. Ook zou het fijn zijn als we de gegevens als haarkleur, lengte, gewicht, schoenmaat e.d. dan ook op de chip vermelden. Ik heb altijd al de schurft gehad aan mensen met van dat vette peper en zoutkleurig haar. Als ik aan de macht kom wil ik die eerst .. eh.. het leven ontmoedigen. Wel zo makkelijk als deze misbaksels via moderne tecbnieken snel en geruisloos op te sporen zijn.

rokershoest | 13-01-08 | 17:17

@annefleur canteclaer 13-01-08 @ 17:02
Maar dit is wel een heel fundamentele wet. Op dit moment vallen we zelfs landen lastig die zich niet aan het verdrag houden. Dus hoe geloofwaardig ben je dan in de wereld als je ineens zelf het verdrag negeert?

Trouwens: het kromme van de hele gedachtengang is dat juist (!) een rfid chip gemakkelijk te verwijderen is. Veel gemakkelijker dan een enkelband bijvoorbeeld. Dat ding zit onderhuids, boven de spierlaag. Dus verwijderen is niet moeilijker dan een vetgewasje verwijderen.
Ik voorzie een levendige handel onder criminelen: stroman inhuren om met jouw rfid'tje ergens 'aanwezig' te zijn, terwijl je zelf iets donkers uitspookt.

noorderling | 13-01-08 | 17:15

@noorderling: je bedoelt dat je niemand mag dwingen een chip in te laten planten? Wel, verdragen en wetten blijken maar al te vaak tijdelijk en kunnen opgeschort of afgeschaft worden. Ik heb niet zo veel vertrouwen in gemaakte afspraken. Hoe het ook gaat lopen, ik zal me niet laten chippen, ongeacht de persoonlijke consequenties.

annefleur canteclaer | 13-01-08 | 17:02

@annefleur canteclaer 13-01-08 @ 16:45
Had Nl niet zo'n verdrag ondertekend? Iets met universele rechten van de mens en zo? Dus je hoeft geen gewetensbezwaarde te zijn: het mag simpelweg niet.

noorderling | 13-01-08 | 16:56

@ Gijsie: Nee, uiteraard wil je dat niet. Maar als je je kunt beroepen op gewetensbezwaard zijn (daar hoef je niet gelovig voor te zijn, een geweten is niet exclusief voorbehouden aan gelovigen), dan heb je dus een ontsnappingsclausule. Die clausule is er dus nu niet. Oftewel, we worden eens gedwongen. Wat de sanctie zal zijn als je weigert, laat zich raden.

annefleur canteclaer | 13-01-08 | 16:45

@annefleur canteclaer 13-01-08 @ 16:01

Waarom zou je ontheffing voor gewetensbezwaarden willen, je wilt gewoon helemaal niet dat je verplicht gaat worden een chip in je arm mee te dragen. Dat recht is niet alleen voor behouden aan gelovigen.

Gijsie | 13-01-08 | 16:27

Wat is er mis met sterren en driehoeken?
Nieuwerwets gedoe ook allemaal.

vander F | 13-01-08 | 16:20

www.christenunie.nl/nl/k/news/view/412...

[b]Nieuwe brochure over biometrie, nummeridentificatie en chips[/b]

Begin 2005 correspondeerde Spaans met (oud)minister Th.C. de Graaf over de mogelijkheid om in toekomstige wetgeving over biometrie en chipimplantatie ontheffingsmogelijkheden op te nemen voor gewetensbezwaarden. In een vier pagina’s tellend antwoord gaf de minister toen aan, dat in de nieuwe Paspoortwet [u]geen[/u] ruimte zal komen voor ontheffing voor gewetensbezwaarden.

annefleur canteclaer | 13-01-08 | 16:01

Iedereen die het ermee eens is, is te kortzichtig om de gevolgen ervan te overzien. Extreem eng, zulke zaken.

Delilah | 13-01-08 | 15:52

-weggejorist-

Lizzard | 13-01-08 | 15:51

Jullie denken hier weer veel te luchtig over. Jullie snappen ook helemaal niet dat dit het begin is van een hoop ellende. Denk je eens in wat voor een macht ze over je hebben als ze je straks overal kunnen volgen. Big Brother is watching you! Klinkt misschien als een cliché, maar het is wél de ziekelijke waarheid! Check het volgende filmpje maar eens. nl.youtube.com/watch?v=pkqfC9NX_DY

moviemaker911 | 13-01-08 | 15:44

de Kerstman 13-01-08 @ 14:54
Bedankt! Wanneer zullen ze Balkenende ontvoeren? Er moet snel een daad worden gesteld. Moeten we JP wel eerst even opensnijden om te kijken waar hij zijn chip heeft verstopt. Anders hebben de opsporingsdiensten hem zo weer gevonden en dat zou jammer zijn.

rokershoest | 13-01-08 | 15:37

@Lizzard 13-01-08 @ 14:56
Mobiel en pinpas zijn toch nét iets anders dan een implantaat...
Ik denk dat kans op herhaling een maatstaf kan zijn. Terroristen die meerdere malen zijn veroordeled komen idd voor een chippie in aanmerking. Ach, who am I kiddin', zoals je zegt, het ge3beurt toch wel. Alleen al onder het mom van veiligheid -nooit meer een vermissing, tenzij de chip wordt verwijderd- kan MEN ons van alles wijs maken.
Wel, misschien wil ik godverdomme ooit nog 'ns een keer niet gevonden worden!

Murdockyoufool | 13-01-08 | 15:35

Juich deze nieuwe stap die een politiestaat weer iets dichterbij laat komen maar lekker toe jongens, bewijst weer dat GS echt niets van de zwaar bevochten waarden van een democratische rechtstaat begrijpt. Stelletje gevaarlijke gekken hier zeg.

Kyokushinkai | 13-01-08 | 15:31

Ik ben wel voor een experiment waarin alle Tweede Kamerleden en AIVD-medewerkers een jaar lang zo'n chip krijgen, en waarbij de burgers via een website de hele handel en wandel van al deze figuren kunnen nagaan. Als het experiment geslaagd is en de Tweede Kamer door wil gaan met het experiment breiden we het wellicht uit.

Bokassa | 13-01-08 | 15:09

inquisitra 13-01-08 @ 13:05

Nee, ze zullen je bankpasje niet meer ongemerkt uit je broekzak weten te vissen. Stel die (betaal)chip komt in je bovenarm, dan is ineens je arm een stukje meer waard geworden. Lekker makkelijk toch?

Ook handig dat die chips zo klein zijn dat ze door het lichaam kunnen gaan zwerven en dus dat je de kans loopt dat de tussen je gewrichten komen.
Ook leuk als zo'n chip stuk gaat doordat je bijvoorbeeld in een MRI-scanner moet voor een of ander onderzoek. Na afloop prik je gewoon een nieuwe bij en hoef je alleen een nieuw serienummer toe te voegen aan je account in de database.
Heel handig is dat wij mensen ongeveer in de orde van 10x langer op de aarde rondlopen dan dat de gebruikte technieken verouderen. Dus loop je als bejaarde met een stuk of wat van die chips rond, omdat de oudere versies te lastig zijn eruit te halen, maar niet meer praktisch gelezen kunnen worden door de nieuwe scanners, of dat ze mischien wel eens te kraken bleken te zijn en dat criminelen graag met jouw id-code rond lopen, omdat jij niets te verbergen hebt, maar zij wel.

Ook heel handig dat het voor de AH-bonuspas-achtige zaken ineens heel interessant is om op elke hoek van een stelling een scanner neer te zetten (kosten toch maar in de orde van 5 - 10 euro in grote aantallen) zodat ze precies kunnen zien welke route mensen nemen en hoe lang ze ergens stil staan. Uiteraard gaat het dan ook noodzakelijk worden dat kantoorgebouwen, ziekenhuizen, fabrieken en uiteindelijk je eigen huis in de deurposten zo'n scanner moeten hebben, zodat je heel eerlijk belast kan worden naar mate je meer gebruik maakt van openbare voorzieningen, of vul iets anders in om geld uit je te kloppen.

Nee, perfect idee dit soort chips. Gelijk invoeren.... of toch niet?
Mischien moet de wet wel een klein beetje aangepast worden omdat -zoals Fuckje al zei- het ongewenst binnendringen van een lichaam onder verkrachting valt. En het is natuurlijk niet meer dan logisch dat dit soort verkrachting van de vrijheid toegestaan moet worden om verkrachters en pedofielen in de gaten te kunnen houden.

Gijsie | 13-01-08 | 14:59

-weggejorist-

Lizzard | 13-01-08 | 14:56

@rokershoest 13-01-08 @ 14:48
stopchip.hyves.nl
.
zolang we elkaar maar niet uit het oog verliezen in deze

de Kerstman | 13-01-08 | 14:54

M.a.w.; Ik sluit me bij deze reeds vrijwillig aan bij de partizanen. Kan ik me al ergens aanmelden?

rokershoest | 13-01-08 | 14:48

Veroordeelde pedo's, serieverkrachters en -moordenaars chippen: prima. Kleinere criminelen en gewone burgerts: that's a nono.

Murdockyoufool | 13-01-08 | 14:44

inquisitra 13-01-08 @ 14:05

Jij mag van mij best een chip in je lijf krijgen. Vrijheid blijheid. Maar ik pas! Ik heb er absoluut geen zin in om volledig ter beschikking van de overheid te worden gesteld. Nu staat de suffe Balkenende aan het roer maar wie weet staat over 10 jaar een onverwacht opedoken achterkleinzoon van Adolf aan het Europese roer. Kijken of je dan nog zo lacht met je chippie in je schedel.

rokershoest | 13-01-08 | 14:44

Geef mijn chip maar gewoon aan fikkie

in de regenjas | 13-01-08 | 14:41

Levensgevaarlijk deze ontwikkeling. Een onacceptabele aantasting van de individuele vrijheid, die nu niet en nooit niet geaccepteert moet worden. Of willen we slaven worden van de elite?

hoeder | 13-01-08 | 14:34

RFiD in me reedt, nu de gedetineerden (lees: untermenschen) straks de rest want het systeempje is o-zo handig!
.
stopchip.hyves.nl/

de Kerstman | 13-01-08 | 14:33

Pff, ik weet niet of ik dit nou wel zo'n goed idee vind... Kunnen we criminelen niet beter gewoon in het cachot houden? Of heeft dit weer met de centjes te maken?

Doc Damage | 13-01-08 | 14:29

Maar chips maakt toch dik?

Megalomaantje | 13-01-08 | 14:27

Geen politici, geen politie, geen bewaking, geen hulpdiensten, geen religie, geen hardrijders. NU alles onder controle met de nieuwe, volkomen veilige, bewustzijnschip. (Iedere dag inclusief een nieuwe overheids firmware upgrade)
* alleen MET bewustzijnschip vrijstelling van alle belastingen voor de periode van 3 jaar!! *

Oerkoendoe | 13-01-08 | 14:20

Straks geen gejengel en gejank meer over het milieu, straks geen betutteling meer, straks geen politici meer die eeuwig proefballonnen laten vliegen, maar straks gewoon lekker het einde der tijden.
Eindelijk rust.

LoL @ Sévèke | 13-01-08 | 14:14

De mens is een computer.

LoL @ Sévèke | 13-01-08 | 14:11

Oerkoendoe 13-01-08 @ 14:10: ze kunnen beter de ogen als camera gebruiken, die zijn straks ook te koppelen.

LoL @ Sévèke | 13-01-08 | 14:11

Webcam implantaatje erbij .............. kunnen "ze" meelezen wat je zit te reaguren

Oerkoendoe | 13-01-08 | 14:10

@ tarak

Sorry dat ik wat laat reageer,maar ik wilde even zeggen dat het geen ENKELE dode waard is, omdat je privacy opvoert als reden die chip tegen teb houden.
Het is dan meer jouw argwaan naar een overheid die jij op een Balde Runnerachtige manier ziet omspringen met die chipgegevens. Dus OF je hebt dingen te verbergen OF je bent bang voor misbruik. Hoewel jij nu ook al permanent afgeluisterd kan worden weegt niet op tegen de mogelijkheid criminaliteit te beteugelen of doden door gekken te voorkomen.
Jij schiet gewoon in automatisme die juist bijna niet meer overeind gehouden kan worden.
Vanuit mijn perspectief vind ik het goed risico-angsthaas te zijn. Vanuit jouw perspectief vind je het ondraaglijk dat illegalen ineens opvallen, TBS'ers optijd gepakt kunnen worden voordat ze iemand ombrengen.
Jij moet dan maar eens fijn uitleggen WELKE privacy je zo belangrijk vindt dat ze opwegen tegen alle voordelen die ik nu gedeeltelijk al heb opgesomd. Ik durf te wedden dat je nauwelijk concreet kan worden. Het is immers voor jou meer een idee dat je angst aanjaagt.

inquisitra | 13-01-08 | 14:05

Het einde der tijden is nu officieel en eindelijk begonnen. Heerlijk!

LoL @ Sévèke | 13-01-08 | 14:04

En ik neem me alvast voor dat ik me ga specialiseren in het hacken van de implant-chips. Ik zie ongekende humoristische mogelijkheden.

rokershoest | 13-01-08 | 13:57

Iedereen zit wel te zeiken over rekening leven, maar ze vertellen er niet bij hoeveel CO2 een mens nou uitstoot. Dan is die CO2 leef belasting toch niet zo'n gek idee. U en uw CO2 stinkbek maken uiteraard de wereld kapot, maar dokt er niet voor.

... Einde uitzending enige politieke partij in Europa...

Eye in the Sky | 13-01-08 | 13:57

Maar als het dan toch zo ver zal komen heb ik het liefst paprika chips in mijn lijf.

rokershoest | 13-01-08 | 13:55

Volgende uitvinding: een stoorzendertje waarmee je de chipsignalen ongedaan maakt.

Shalome | 13-01-08 | 13:55

Barbarous_Relic
Deze is ook leuk:
Texe Marss - POJECT L.U.C.I.D The Beast 666 Human Control System.
83.161.104.6/henryv/lucid.html

-LoKi- | 13-01-08 | 13:54

Doe gevangenen nou eens gewoon opsluiten.
Dat gaat al een paar duizend jaar goed.
Je eigen onmacht toegeven om er strengere straffen doorheen te drukken is zo 1940...

da wizard | 13-01-08 | 13:53

bookmark dit en lees het over 10 jaar nog eens weer. waarschijnlijk is de publieke opinie dan zo bewerkt dat >90% lacht om alle reacties hier.

je postbode | 13-01-08 | 13:51

@ekimov 13-01-08 @ 13:42
Fout!
Ja, het gaat ook over intenties van de bestuurders. En het moge duidelijk zijn dat die niet vertrouwd worden.
Maar het gaat ook over de techniek. Deze techniek is nieuw en geeft hiermee de overheid meer inzicht in het gedrag van individuen dan ze ooit gehad heeft. Waarom zou de overheid dit inzicht moeten hebben? Moet je dat niet beter voorkomen? Dat is het ethische dilemma waar dit ook over gaat!

Openbaringen, het laatste Bijbelboek werd al genoemd in dit topic, maar het eerste Bijbelboek Genesis is net zo relevant: Eva eet de appel van de boom der kennis van goed en kwaad. Een prachtig verhaal waarin men aangeeft dat van dat moment af de mensen zich onderscheiden van de beesten. Zij hebben immers nu zelf een moraal waarin ze - in tegenstelling tot beesten - morele afwegingen tussen goed en kwaad kunnen maken.
Een overheid die volledig inzicht heeft in alle bewegingen van al haar ingezetenen, is dat "goed" of is dat "kwaad"?

Tarak | 13-01-08 | 13:50

Leuk, RFID chip is net gehackt, kan je alles en iedereen in de gevangenis laten stoppen. Doen!

Timooooo | 13-01-08 | 13:48

@Evilonyourass 13-01-08 @ 13:3

Yep. zie ook Alex Jones.

Barbarous_Relic | 13-01-08 | 13:47

Wat al geroepen is, de echte booswichten snijden die rijstkorrel er gewoon uit. Los daarvan kun je erop wachten dat een bedrijf dit ook aan bezorgde ouders gaat aanbieden, gewoon je kids laten chippen zodat er in geval van ontvoering achterhaald kan worden in welke kelder ze door een kindervriend worden stukgetrokken.

Over een jaar of 10, 20 heeft iedereen (of in ieder geval iedereen onder een bepaalde leeftijd) zo'n ding.

liederlijk individu | 13-01-08 | 13:44

Hou eens op met die paranoide spam. Als je serieus denkt dat er maar één functionaris serieus geinteresseerd is in jouw individuele beslommeringen zolang je je aan de wet houdt heb je eigenlijk al hulp nodig.
Het probleem zit 'm niet in de techniek, maar in de intenties van je bestuurders. En dat is altijd al zo geweest.

ekimov | 13-01-08 | 13:42

@van de kraats 13-01-08 @ 13:14
Verzet tegen de EU is dan ook gelijk aan verzet tegen Hitler-Duitsland. Het gaat in beide gevallen om een niet democratisch systeem dat de Nederlandse soevereiniteit aantast. Hitler Duitsland begon ook niet op 16 mei met de Jodenvervolging, dat deden ze geleidelijk, de EU zal ook geleidelijk gaan beginnen met alle tekenen van de Nederlandse soevereiniteit uit te wissen. Zeg beginnen dit jaar geloof ik al dat de EU vlag verplicht overal bij gehangen moet worden. En dan zijn er nog mensen die voor de EU zijn..... landverraders.

Tarak | 13-01-08 | 13:40

@ iedereen
wees niet zo dom om uit angst dingen toe te staan die alleeen bedacht zijn om jou als individu te controleren. www.zeitgeistmovie.com

Evilonyourass | 13-01-08 | 13:38

De paranoia van de linkse angsthazen toch...
Liefst willen ze terug naar de jaren '50 toen alles nog heel gewoon was.
Prima methode om criminelen te controleren, in de cel wordt je ook niet beter over het algemeen.

ekimov | 13-01-08 | 13:37

En de volgende stap is een 2e chip: elk ongewenst persoon kan men via de Grote ComputerT laten ontploffen..

wopper | 13-01-08 | 13:37


oeps. Zeer slordig ja.

Barbarous_Relic | 13-01-08 | 13:36

Kijk eens het kentekenbewijs wordt vervangen door een chipkaart. Europese regelgeving....... uiteraard...
frontpage.fok.nl/nieuws/86579

Tarak | 13-01-08 | 13:36

-weggejorist-

Lizzard | 13-01-08 | 13:36

dit gaat mij dus echt niet bevallen
straks moet echt iedereen aan die chip

cast | 13-01-08 | 13:35

Als de voorstanders nu eens de daad bij het woord voegen en hun identiteit hier bekend maken.

sjaakdeslinksesul | 13-01-08 | 13:34

is toch gewoon Bladerunner. Rutger Houwer snijdt dan dat ding eruit en dan gaan ze op zoek naar hem ? Of was het die film met Arnold S. op mars.
Hoe dan ook...... Dit gaat geheid gebeuren op termijn.

Barbarous_Relic | 13-01-08 | 13:29

@G-unite
Schaatsers dienen voortaan ook gechipt te worden; men wil niet het risco lopen dat er een in een wak valt.

kapotte_stofzuiger | 13-01-08 | 13:27

sjaakdeslinksesul 13-01-08 @ 13:20
Met die chip heb je juist geen portemonne meer nodig. Ideaal!

tipo | 13-01-08 | 13:26

Elke dag een nieuw verbod en nu dit weer... Waarom vinden hier nog sukkels dit een goed idee ook? Hebben jullie nu nog niet door dat de kans dat je van terreur of misdaad dood gaat kleiner is dan dat je dood van het keukentrapje valt? De overheid wil gewoon de angst onder de bevolking vergroten om hun eigen positie te rechtvaaridgen en op grip op de mensen te krijgen. Ze denken dat dat nodig is als over een paar jaar de pleuris echt uitbreekt wegens energieschaarste en alle gevolgen daarvan (wat 200% zeker gaat gebeuren, mark my words). We hebben nog een paar jaar om onze vrijheid terug te krijhgen, anders zijn we gewoon zwaar de lul!

synchronicity | 13-01-08 | 13:26

tipo 13-01-08 @ 13:22
Als je het mij vraagt is het hele koninklijke huis al gechipt. Mocht Amalia ontvoert worden dan zal ze niet als Nathaly Holloway van de aardbodem verdwijnen. Nee, Trix is gechipt en gemerkt. En ze zal het er honderd procent mee eens zijn geweest.

Jeremia | 13-01-08 | 13:25

yep, het past allemaal perfect in de plannen van de illuminati, "the new world order"... in amerika zijn ze er ook al mee bezig onder het mom van medische zorg.

LiamP | 13-01-08 | 13:24

G-unite 13-01-08 @ 13:13
Volgens mij zal de volgende stap zijn dat je gaat betalen voor het niet hebben van een chip. Er komt een heffing om de gemaakte extra onkosten te vergoeden. Dus voor elke financiële transactie die gemaakt wordt zonder tussenkomst van de chip betaal je een boete (=belasting). En daarna volgt volgens mij die regeling van jou dat de niet gechipten uitgesloten zullen worden van alle politieke activiteiten.

Jeremia | 13-01-08 | 13:23

Geen. Een risicovrij leven is geen leven.

G-unite | 13-01-08 | 13:23

Alleen de koningin krijgt geen chip. Anders wordt haar privacy geschonden.

tipo | 13-01-08 | 13:22

Hoeveel privacy wil men opgeven voor een zo goedkoop mogelijke en risicovrije samenlevin?

kapotte_stofzuiger | 13-01-08 | 13:21

Fish y chips

Multikuli | 13-01-08 | 13:20

Tarak 13-01-08 @ 13:11
Juist. Dit soort maatregelen (net als identifciatieplicht, DNA-banken en camera's) worden altijd eerst toegepast om criminaliteit tegen te gaan, dan vindt iedereen het wel OK. Dan neemt de weerzin tegen dergelijke privacybeperkende maatregelen langzaam af en op een gegeven moment ziet de overheid er brood in om een ander maatschappelijk probleem hiermee op te lossen. Niet dat er een duidelijke strategie achterzit zoals de aluhoedjes denken, maar je krijgt langzaam oprekkende grenzen. Op een dag wordt je wakker, verlies je je portemonnee en blijkt dat je niet meer bestaat. Ik zit niet te wachten op drugstesten als onderdeel van een sollicitatiegesprek en een digitaal internetpaspoort.

sjaakdeslinksesul | 13-01-08 | 13:20

-weggejorist-

Lizzard | 13-01-08 | 13:19

*zet aluhoedje op* Rockefeller krijgt zijn zin!

Harry Turtle | 13-01-08 | 13:17

@g-unite
volgende stap erna:
chippen is niet verplicht, maar zonder mag je niets kopen in de supermarkt.
Je kan nog zo hard tegen zijn, maar in the end zul je zien dat openbaringen 13 nog gaat gebeuren ook. hoe was dat franse spreekwoord ook al weer? het is de eerste stap die telt...

je postbode | 13-01-08 | 13:17

Volgende stap:
DNA screening bij de geboorte op mogelijke criminele eigenschappen.

G-unite | 13-01-08 | 13:16

"Het gaat om een zogenaamde Rfid-chip"

Voor bepaalde groepen in Nederland zou je ook een zogenaamde Rif-chip kunnen gaan gebruiken.

Molly-Bolly | 13-01-08 | 13:15

absurd,een ieder die daarmee instemt moet eerst een nieuw stel hersens ingeplant krijgen.tsja en eerst bij criminelen om te testen en alvast wat goodwill te kweken bij de angstige medemens

alles en niks | 13-01-08 | 13:14

Tarak @12:59 als je dit 50 jaar geleden had gezegt dan had iedereen je gek verklaard maar het klopt wel wat je zegt men kan zo,n ding simpel met een injectienaald injecteren :de tegenwoordige chip die men gebruikt bij dieren is ongeveer zo groot als een rijstkorrel tevens is hij niet zo eenvoudig te verwijderen als iedereen denk hij vergroeit namelijk met het botweefsel.
Dit is heel ernstig men bazeld over een geert wilders maar als iemand dit niet als iets facistisch ziet dan heeft men zijn hoofd in zijn reet zitten goeie genade duidelijker als dit soort ideeen kan het niet worden.
ik noem ze maar even op
Men wil een europese prsident
men wil bepaalde meningen in de toekomst verbieden.
de grondwet is ons door de strot gedrukt.
men eerbiedigd waarschijnlijk in de toekomst ons lichaam niet meer
overal camera,s
Waar heeft men het in godsnaam over als men wilders fascistisch noemt ?
Het lijkt erop dat de stelling klopt als men zo hard het over een ander heeft dan heeft men vaak zelf wat te verbergen.
Waarom snappen mensen dit niet ?wat is er zo moeilijk aan deze redenatie?
Ook churclill heeft gelijk gehad de facisten van de toekomst zullen zich ant-facist noemen.

van de kraats | 13-01-08 | 13:14

@G-unite
Precies...

kapotte_stofzuiger | 13-01-08 | 13:13

kapotte_stofzuiger 13-01-08 @ 13:07
En airmailes en korting op de verzekeringpremies, tenzij je als persoon veelvuldig in kansenwijken ophoudt. Dat Generaal Pardon komt nu ook in een ander daglicht te staan. Die arme mensen komen nu ook in aanmerking voor zo een chip en kunnen fluiten naar hun korting op verzekeringspremie.

tipo | 13-01-08 | 13:13

Volgende stap:
Chippen is NIET verplicht, maar zonder mag je niet stemmen.

G-unite | 13-01-08 | 13:13

@inquisitra 13-01-08 @ 13:05
Ik prefereer liever een aantal ontsnapte TBS-ers met de doden die daar het gevolg van zijn boven een overheid die alles en iedereen kan controleren.
Jij vindt jezelf geen privacy angsthaas, maar je bent dan wel een risico angsthaas. Je wilt immers je persoonlijk risico en maatschappelijk risico verminderen en offert daarvoor je privacy op.

Tarak | 13-01-08 | 13:11

@fuckje
Die betaalt u voortaan niet meer.
(zoals een ICT-medewerker van een verzekeringsmaatschappij al wist te vertellen dat 'rekeningrijkastjes' door hun worden getest, met als doel de premie af te stemmen op plaats/gebruik van de auto. Vrijwillige plaatsing betekent straks fikse korting. *trekt parallel met onderhuidse chips)

kapotte_stofzuiger | 13-01-08 | 13:11

Jeremia 13-01-08 @ 12:29
Ok. Ik geef het toe. Alle Aluhoedjes had ik hier wel verwacht, ook alle vrijheidsstrijders en meeschreeuwers. Maar... de kerk?!? Het enige, maar dan ook enige, enge aspect van dit verhaal is de tracking van mensen. Voor gevangenen interesseert me dat geen drol. Dat doen we namelijk al: we zetten een muur om ze heen en kijken naar ze.
Voor burgers is het verhaal wat anders: als het nou alleen een identificatie was was het precies hetzelfde als je pinpas of credit card: je kunt worden 'gevolgd' doordat je jezelf identificeert door een pin of pas. Dus: hou het bij RFID, en garandeer dat je het kreng niet altijd uit kan lezen. Technisch niet moeilijk, zou ik zeggen.
Bovendien gebeurt het al tijden: er zijn veel clubs en kroegen die hun leden chippen. Simpel en effectief.

uberdude | 13-01-08 | 13:11

Zou Vlunk dan toch gelijk hebben?
-edit je aluhoedje knelt-

sjaakdeslinksesul | 13-01-08 | 13:09

Ik zie geen bezwaar tegen een Tom Tom chip voor vrouwen.....

MichieldeMuiter | 13-01-08 | 13:09

@inquisitra
Vastleggen? De Tweede Kamer en/of EU parlement zorgt toch immers voor controle op de regering.

kapotte_stofzuiger | 13-01-08 | 13:09

@kapotte_stofzuigert,
Ik betaal al slurptax. * schenkt nog een beerenburger in *

fuckje | 13-01-08 | 13:09

@fuckje
Iedereen die vrijwillig wordt gechipt betaalt voortaan 20% vlaktax.

kapotte_stofzuiger | 13-01-08 | 13:07

@G-unite 13-01-08 @ 13:04
Het ongewenst injecteren van een chip in iemand zou als misdaad tegen de menselijkheid gequalificeerd moeten worden met de hoogste mogelijke strafmaat.

Tarak | 13-01-08 | 13:07

Zolang het maar bij de gedetineerden blijft vind ik het best:)

Pfft | 13-01-08 | 13:06

Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen. Alleen moet je wel keihard vastleggen, waarvoor je de gegevens dmv dat chipje mag gebruiken. Ik ben niet zo'n privacy-angsthaas, maar op zijn minst moet je dat erg goed regelen en afspreken. Maar offer je wel pricavy op? Nu weten ze ook al alles over iedereen, dus feitelijk verandert er door zo'n chip helemaal niet veel.
Voor de rest is het tav criminaliteit een mokerslag, als naar aanleiding van een strafrechterlijk onderzoek bijvoorbeeld alle valse alibi's ontmaskerd kunnen worden. Of gevluchte TBS'ers getracked kunnen worden. wat dacht je van alle illegalen die je eruit kan pikken omdat ze OF geen chip hebben OF een andere chip hebben. Ik zit wel te denken waar je dat chipje moet aanbrengen. Je moet het natuurlijk niet met een stanleymes makkelijk weer eruit kunnen wippen.
Als die chip dan ook dienst kan doen als identificatie methode en betaalmiddel, dan wordt het allemaal nog veel handiger.
Doe mij maar zo'n chip. Hoef ik in ieder geval niet meer bang te zijn gerold te worden en bang te zijn dat de dader (mocht ie herkend zijn) vrij en blij rond blijft lopen.

inquisitra | 13-01-08 | 13:05

Ik heb niets te verbergen, maar zo'n chip? Nooit!

fuckje | 13-01-08 | 13:05

@tipo
Inderdaad, veel goedkoper dan kastjes in auto's en rechtvaardiger, jong/oud, iedereen betaalt voor zijn bijdrage aan CO2 uitstoot.
Los nog van alle juridische en sociaal-economische voordelen; geen alibi meer nodig, bewegingsloze bijstandskoningen kunnen op afstand gestimuleerd worden, geen lijken in woningen meer voor 3 maanden, etc. etc.

kapotte_stofzuiger | 13-01-08 | 13:04

Vroeger was Nederland een vrijplaats, juist voor dit soort "groot" overheidsdenken als nu in G-B. Met de ongewenste toetreding tot de vervloekte EU heeft men dit echter verkwanseld.

Tarak | 13-01-08 | 13:04

Is allang aan de gang.
Of dachten jullie echt dat de griepprik tegen de griep was.

*Alcoa grootaandeelhouder*

G-unite | 13-01-08 | 13:04

kapotte_stofzuiger 13-01-08 @ 12:59
Ik wil als illegale asielzoeker geregistreerd worden. Scheelt me een hoop snelheidsboetes.

tipo | 13-01-08 | 13:00

De eerste die hier begint over "ik heb toch niets te verbergen" die mag van mij een permaban krijgen.

azijnseikerT | 13-01-08 | 13:00

Het vreselijke is dat die dingen zo klein zijn, wie weet wat er in een DKTP prik zit? Zelfs de verpleegsters weten dat niet.

Tarak | 13-01-08 | 12:59

Geniaal, iedereen chippen en rekeningrijden kan worden afgeschaft. Je betaalt voortaan per verplaatsing van jezelf.

kapotte_stofzuiger | 13-01-08 | 12:59

Laten we hier maar beginnen met alle TBSers.

Zakrat | 13-01-08 | 12:57

De aanstaande Kilometerheffing en de ov-chipkaart zullen de enkelband voor iedere Nederlander worden. Kom demonstreren op 31 januari 2008 voor de Troelstra-zaal op het Binnenhof. Neem je toeter mee. Dan vindt de hoorzitting tegen kilometerheffing plaats.

tipo | 13-01-08 | 12:57

Ik blijf herhalen;

het wordt eng, heeeel eng ondertussen in de 'vrije' wereld van 1984, ik bedoel 2008

VonHierbisGinder | 13-01-08 | 12:56

DKTP-RFID prikje, lekker makkelijk

Oerkoendoe | 13-01-08 | 12:54

-weggejorist-

KaKeL Kees | 13-01-08 | 12:51

@de honden blaffen... 13-01-08 @ 12:33
Inderdaad, Openbaringen 13:
15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

Tarak | 13-01-08 | 12:49

jeremia @12:31 jep dit hoordt een christelijke partij te verbieden dus of men kent de bijbel niet of vul zelf maar in maar ik zie dat je dat al gedaan hebt het lijkt inderdaad op het spreekwoord waar god een kerk bouwt,bouwt de duivel een kapel overigens dit is wel griezelig ,Het lijkt erop dat die ouwe apostel inderdaad een vooruitziende blik heeft gehad het is nog steeds wel op een menselijke manier te verklaren hoe hij tot zijn inzichten is gekomen maar toch stel dat hij gelijk heeft dan eindigd het hier in een dictatuur met een wrede leider het gaat vrees ik inderdaad geen 100 jaar meer duren de kiem voor een dictatuur is gelegd en weet je wat zo lullig is een hoop mensen hebben de handdoek al in de ring gegooid als dit 30 jaar geleden was voorgesteld dan was er zo ongeveer een volksopstand uitgebroken.
Het lijkt erop dat het beleid van de overheid zorgen dat iedereen zo met zichzelf bezig dat hij/zij geen tijd meer overheeft om tegen bepaalde zaken
te protesteren zijn vruchten heeft afgeworpen .

van de kraats | 13-01-08 | 12:47

Misschien kan het wel, maar het mag niet. Als je zelf niet wil meewerken aan iets dergelijks is diegene die je wil penetreren met die naald strafbaar.
Zo !

fuckje | 13-01-08 | 12:47

* aandelen in fabriek voor aluminium overalls met capuchon koopt *

J-o-d-o-c-u-s | 13-01-08 | 12:44

Hoxha vindt het allemaal heel kewl en niemand mag zeiken. Befehl ist befehl. De NSB'ers schreeuwden ook het hardst voor jodenvervolging, totdat de oorlog voorbij was. Hoxha is ook zo'n geval.

EnigeEchteGSRukker | 13-01-08 | 12:43

Onfris. Maak die dingen wat groter, als een colablikje, en schuif ze die lui in hun eigener reedt!

wingload | 13-01-08 | 12:41

Oh, ik heb zat gasten bij me in de buurt wonen die ik graag dat ding er persoonlijk in zou willen stoppen, komt Cohen misschien weer eens aan echt werken toe...

toytoy | 13-01-08 | 12:40

Er zijn vast wel Poolse chirugen die daar raad mee weten.

van de kraats 13-01-08 @ 12:28 'Dein Körper gehört der Nation' Mag jij raden naar het jaartal en de lokatie.

OhJee | 13-01-08 | 12:39

Chips zijn lekker.

cram | 13-01-08 | 12:39

Ik geloof toch meer in een soort explosieve halsband.

Chiant | 13-01-08 | 12:39

Austria Calling 13-01-08 @ 12:34
dat mag, zolang het maar op het werk gedaan is.

OpenMind | 13-01-08 | 12:37

Eerst TBS'ers constant los laten en vervolgens daarna de oplossing bieden.

EnigeEchteGSRukker | 13-01-08 | 12:37

wat voor geloof heb jij dan, boerngeloof? hahaha

Austria Calling | 13-01-08 | 12:37

Van mijn geloof mag ik geen chip dragen.

fuckje | 13-01-08 | 12:36

freaky ik hoef zo'n ding niet begint een beetje enemy of state freaky te worden iedereen die voor is kijk die film eerst eens alsjeblieft (wat de regering nu dus al kan zonder een chip).

hij doet het alweer | 13-01-08 | 12:35

Morgenvroeg gaat u allen weer aan het werk voor de kwartjes die dit systeem
levend houd, dus niet zeuren doorlopen, er is hier Níks te zien!

LifeCatcher | 13-01-08 | 12:35

@OpenMind: hoezo kun je dat zien? Misschien krikken ze een wijf in je auto?

Austria Calling | 13-01-08 | 12:34

Krijgen de makers van www.zeitgeistmovie.com toch gelijk! (Zie laatste deel film)

_Fly66_ | 13-01-08 | 12:34

Picca Kim Feenstra?

godsammekrake | 13-01-08 | 12:34

hmmm en wat als zo'n afstandbediening in de verkeerde handen valt?! mij niet gezien als die chips voor de gewone burger wordt ingevoerd.

the-shaper | 13-01-08 | 12:34

Tarak 13-01-08 @ 12:28
Het teken van het beest...

de honden blaffen... | 13-01-08 | 12:33

Zo'n kastje hebben mijn werknemers al jaren in de auto's..
kan ik zien waar ze uithangen, of ze wel 8 uur werken..

OpenMind | 13-01-08 | 12:33

In de magnetron gaan die chips stuk.

Mongeaul | 13-01-08 | 12:33

Als die Nathalie zo'n chipje gehad had, was ze nu weer gevonden toch?
Laten we Joran een chipje geven, beter als snorren voor de deur en die paparazi ...

Austria Calling | 13-01-08 | 12:32

Tarak 13-01-08 @ 12:28
De CU heeft gekozen voor de macht in plaats van de vervolging. De dertig zilverlingen hebben ze al aangenomen. De CU gaat echt alleen maar voor het uiterlijke fatsoen en niet voor de inhoud.

Jeremia | 13-01-08 | 12:31

De overheid is de vijand van het individu. Dat blijkt maar weer en weer.

Tarak | 13-01-08 | 12:30

... wilt u ff blaffen ...

Austria Calling | 13-01-08 | 12:30

rokershoest 13-01-08 @ 12:14
Het ziet er wel naar uit dat ze ons in de toekomst allemaal willen chippen. Geen creditcards, papiergeld en pasjes meer nodig. Dit zijn de argumenten die ongetwijfeld gebruikt zullen gaan worden om de burgerij om te krijgen. Er zal wel een van bovenaf geregisseerde campagne aan vooraf gaan die te vergelijken is met het charmeoffensief rond het referendum over Europa tot een 'goed einde' te brengen. Dat de hele zaak aangekondigd wordt in het bijbelboek Openbaring zal natuurlijk niet naar voren gebracht worden door onze gewetensvolle en integere leiders.

Jeremia | 13-01-08 | 12:29

Dood-en doodeng!
De Christenunie had ooit een wetsvoorstel om dit bij mensen te verbieden (hoogstwaarschijnlijk gebaseerd op de passages in het Bijbelboek Openbaringen die enigszins naar het chippen van mensen verwijzen), nu ze in het kabinet zitten lijkt me dit de kans om dit door te voeren!!

Tarak | 13-01-08 | 12:28

Mmmm slechte ontwikkeling een hele slechte ontwikkeling nu is het bij gevangenen straks bij iedereen.men begint te morrelen aan de onaantastbaarheid van het lichaam.wat is de volgende stap?
voor iedereen die begint te roepen goeie zaak ga asjeblieft eens nadenken
Het meest griezelige begint werkelijheid te worden je lichaam wordt zo zachtjes aan eigendom van de staat .

van de kraats | 13-01-08 | 12:28

-weggejorist-

Bloodzone | 13-01-08 | 12:25

Denk eens aan de vele voordelen voor onze overheid en het bedrijfsleven als wij uiteindelijk allen een wandelende chipknip zijn. De overheid en het bedrijfsleven kunnen dan zonder noemenswaardige extra kosten de benodigde belastingen, heffingen en aankopen volautomatisch via de implant-chip van onze bankrekening plukken. Is toch fantastisch? Dat gaat dan het rekeningleven heten.

rokershoest | 13-01-08 | 12:25

Een gps 'zender' lijkt me sterk, zullen we er een ontvanger van maken, prof. hoxha?

verniels | 13-01-08 | 12:24

@Olief 13-01-08 @ 12:16
"waar gaat dat heen? " Die vraag wordt irrelevant.

Willem van Ockham | 13-01-08 | 12:21

Eigen skult dikke bult voor Engelse crimineeltjes.
*Implanteert chip in vriendin*

Ch. Loorkop | 13-01-08 | 12:21

Doe maar niet invoeren in NL, lopen er straks nog meer TBS'ers over straat.
Voor de "gewone mens" is het wel handig, weg met al die pasjes. Gewoon even de pols langs de scanner halen en betalen!

tomtomnogo | 13-01-08 | 12:21

ik doe het lekker toch: 1984! big brother!

Marv007 | 13-01-08 | 12:18

En het is inderdaad makkelijk voor de beheerders van de toekomstige gaskamers. Zijn de ter vernietiging veroordeelde bevolkingsgroepen makkelijk te traceren en dientengevolge snel en goedkoop aus te radieren.

rokershoest | 13-01-08 | 12:18

ja handig... die crimineel haalt dat gewoon zelf eruit en gaat weer verder. En dan heeft dat allemaal een hoop geld gekost en helemaal niks uitgemaakt.

Airwaver | 13-01-08 | 12:17

waar gaat dat heen?

Olief | 13-01-08 | 12:16

Doewn!!!
Maar hakken ze die er niet gewoon zo uit fzeau?

T-Dude | 13-01-08 | 12:15

Binnenkort lopen we allemaal met zo'n ding in ons lijf. Dan zijn we verworden tot wandelende chipkip.

rokershoest | 13-01-08 | 12:14

krijgen ze nu ook een halband en een bot?

cooleman | 13-01-08 | 12:14

En dat links niet copy/pasten, dat is nog zoiets.....

LifeCatcher | 13-01-08 | 12:12

Het is hetzelfde systeem als de jodentelmachines in de kampen, geleverd door IBM en de chip RFID is gepattenteerd door.... IBM!
------------------------------------------------------
The most controversial allegation in Black's book is that IBM punch-card technology was used to generate lists of Jews and other victims who were then targeted for deportation. While there is no question that IBM New York permitted its technology to be used in Nazi census operations, including the German censuses of 1933 and 1939, there is debate over how useful the census data were in locating individuals.
www.liberalslikechrist.org...
-----------------------------------------------------------------
IBM's Patent Application, "Identification and tracking of persons using RFID-tagged items"
www.spychips.com...
----------------------------------------------------------------
Je doet maar wat je niet laten kan Engeland
----------------------------------------------------------------
"but the Holocaust that we know of, the Holocaust of the fantastic numbers, this is the Holocaust of IBM technology. It enabled the Nazis to achieve scale, velocity, efficiency"
-------------------------------
JP in cosmetics????
209.85.173.104...
-------------------------------
de maatschap NL en IBM, 2 handen op 1 (nazi)buikje
www.minocw.nl...
www.greenpeace.nl...
Ik hoop dat ie breekt Jan hihihihi
------------------------------------
BALKENENDE:

Ik heb vertrouwen in het onderzoek. Een onafhankelijk deskundige is ingeschakeld door de heer De Jager, uiteraard met mijn medeweten.

SLOTBOOM:

De heer Lundsqvist, oud- IBM topman.

BALKENENDE:

Het is iemand die ook het nodige weet van ICT. Het is een onafhankelijk iemand en het is ook heel goed dat hij gaat kijken wat is er nu precies gebeurd.

SLOTBOOM:

Wie heeft hem uitgekozen?

BALKENENDE:

Dat is in overleg met mijn ministerie geweest en de heer De Jager heeft daar uiteraard ook het nodige in te zeggen gehad.

SLOTBOOM:

U heeft het initiatief genomen om hem te noemen.
www.minaz.nl...
-----------------------------------

www-05.ibm.com...

LifeCatcher | 13-01-08 | 12:12

Een beetje mannelijke crimineel snijdt zo'n chip er gelijk zelf uit.

Sweeper | 13-01-08 | 12:11

*haalt reisbrochure voor maan*

N=1 | 13-01-08 | 12:11

Alle rijksambtenaren zo'n ding! Kunnen we zien waar al die snoepvliegreizen naar toe gaan.

Willem van Ockham | 13-01-08 | 12:11

Doe mij de bediening/controlers maar.

jopi | 13-01-08 | 12:10

Hup invoeren die hap.

-Seb | 13-01-08 | 12:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl