Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutger bij het sgolierenprotest

scholierengstv.jpgGodzijdank! De Slag om het Museumplein is voorbij. Na het bloedbad eerder deze week verzamelden zich vandaag wederom duizenden hevig gepikeerde sgolieren in Damsko voor een laatste krachtige NEEN tegen de uitbuitende 1040-maatregel. Een wildgroeiend MSN-berichtje was voldoende om de hoofdstad weer te vullen met losgeslagen tieners. Giel Beelen werd ingehuurd en de NOS had een livestream met communistische cameratactieken. Bovendien zorgden slagregens voor extra-dramatische sfeerbeelden. Vuurwerkbommen gingen af. CD-spelers vielen uit. Hoogtepunt waren de sprints tussen de ordehandhavende windjacken en raarpratende relschoppers uit Helmond. Reddingswerkers van het LAKS zoeken momenteel tussen de rokende puinhopen nog naar restanten van kinderen. ME'ers likken hun wonden. Uiteraard bevond Senior War Correspondent Rutger zich achter de vijandelijke linies en maakte het volgende schokkende beeldverslag. FILPMJE!

Reaguursels

Inloggen

Die LAKS dude, heeft die vroeger niet model gestaan voor de campagne "Gnerk de witte gnotor"? (30+ alert)? Damn, wat een shapeshifter.

Mr. Krinkle | 03-12-07 | 08:27

ik walgh van die LAKS ogappel.

profitboy666 | 02-12-07 | 14:16

Ik walgh van die LAKS oogappel.

profitboy666 | 02-12-07 | 14:15

Tolerant kutland vol slappe zakken.

caspert79 | 02-12-07 | 01:20

-weggejorist-

Lizzard | 01-12-07 | 20:04

LekkerAnoniem 01-12-07 @ 17:48

Mijn maatje Ronnie D. heeft het prima begrepen. Maar 28 uurtjes les per week, plus 3 maanden vakantie. Die extra uren hebben ze keihard nodig, gelet op hun gebrekkige kennis!

indogirl | 01-12-07 | 19:53

Weanie_GS 01-12-07 @ 10:56

M&O kan onder reguliere vakken worden behandeld, zoals bijv. economie. Woordje 'economie' vergeten op te nemen in de opsomming, my mistake. Maar is het nu duidelijk verder dan?

indogirl | 01-12-07 | 19:27

Ronnie D. 01-12-07 @ 17:34
Jij hebt het dus totaal niet begrepen waar het over gaat.

LekkerAnoniem | 01-12-07 | 17:48

-weggejorist-

Ronnie D. | 01-12-07 | 17:34

Meesterlijk filmpje haha
Tering wat een dom wijf zeg ik haat dr meteen!
respect voor de muziek dr onder!!

Ouweschool | 01-12-07 | 15:45

Als kleine meisjes kunnen rellen, kunnen ze ook doorslikken.

dr.spin007 | 01-12-07 | 15:03

@indogirl,
Hear, Hear.

Ga eens heel gauw de politiek in en die ruggegraadloze koters de schoolbanken in werken.

Kipz0r | 01-12-07 | 14:15

Wat is die Giel toch een vieze teringjunk zeg. Wat zou ik hem graag in elkaar hoeken.

Ion Susai | 01-12-07 | 14:02

@pica: Kansloze HOERRRRR!!!

Yoman | 01-12-07 | 12:54

Topfilmpje met een paar opvallende dingen:
Ze hebben echt nog veel te leren dit koters. Vooral het type VMBO-slet en VMBO-rif, al ben ik bang dat ze kansloos zijn.
De pedopartij was ook aanwezig en bedacht zich na een paar vragen om toch maar weg te rennen.
De toekomstig leider van een of andere extreem linkse actieclub is gesignaleerd als volleerd knuffelaar.

Mammoth | 01-12-07 | 12:15

een mooi shot van een "Casualtie of War” op het eind. Ach ja, de revolutie eet zijn kinderen. Ook volgens Marga van Praag. De NOS is sowieso altijd aanwezig bij elke demonstratie van 3 man en een paardenkop (al of niet betaalde beroepsdemonstranten) die weer ergens tegen zijn. Vreemd genoeg zijn ze nooit ergens voor.
Toevallig zag ik nog een schot van “de wereld draait door” waarin ëéntje spottend deed over Geert Wilders die beweerde dat de staatsomroepen en het staatshoernaal socialistisch waren. Allemaal aan tafel meeginnegappen. Hoe komen ze erbij, niewaar ?
Hij ging nog net niet zover om te zeggen dat de VARA ook niet socialistisch was, maar dat scheelde een haartje.
En bij de weg, “volksmenner” beweren dat de ene socialistische arbeiderspartij, SDAP wél een socialistische arbeiderspartij was maar een andere socialistische arbeiderspartij NSDAP niet, klinkt niet alleen een beetje onzinnig maar is het ooik. Je moet maar eens je kop uit je kont halen en je neus uit de azijnbode en je eens verdiepen in iets genoemd “geschiedenis”.

saidfred | 01-12-07 | 11:45

Prachtig stukje filmrapportage. Hoe ze de agressie en rel gedrag kunnen omtoveren tot een paar kapotte Cd’s. Wonderbaarlijk dat ze dit gedrag gewoon kunnen maskeren en dan pretenderen dat GEENSTIJL op zoek naar sensatie is. -1 voor LAKS en de vakbonden omtrent en 1+ voor de "eerlijke" portrettering van de relschoppers, zo ver dat kon.

Waarbenik? | 01-12-07 | 11:43

Echt een politicus in spé dat joch aan het eind. Ontzettend nep lachje. Slap, bleek en pappig gezicht. Alles verdraaien alsof het helemaal okay is. Die komt er nog wel in het CDA of PvdA.

harl | 01-12-07 | 11:03

indogirl 01-12-07 @ 00:58

'M&O (Management & Organisatie) kunnen ook weg, omdat deze stof reeds onder de reguliere (examen)vakken als natuurkunde en biologie kan worden behandeld.'

Die snap ik niet. Weet je überhaupt wel wat M&O inhoudt?

Weanie_GS | 01-12-07 | 10:56

@pica: HOERRRRR!

Yoman | 01-12-07 | 09:19

@ Bredase Sjonnie, ik hoop niet dat het jou dochter is ....

Ik wordt niet vrolijk als ik zo mijn dochter zou zien ...
Studie moet je stimuleren, en dat doe je niet met TV en Chips op de bank.

FapMaster | 01-12-07 | 08:46

Hahahahaha, dat meisje. Lekker rellen met de wouten.

krommeteen | 01-12-07 | 07:24

Bredase Sjonnie 01-12-07 @ 01:14

Iemand die het woord 'spiritualiteit' bezigt, neem ik sowieso intellectueel niet serieus. Maar goed: die vakken die ik noemde, kunnen m.i. prima gemist worden. Er is gewoon een te groot vakkenpakket, waardoor vakken nog slechts oppervlakkig kunnen worden behandeld en er geen tijd meer is voor de broodnodige inhoudelijke diepgang. Feit is, dat het middelbare onderwijs onvoldoende aansluit op het hogere onderwijs. Dit omdat door het 'nieuwe leren' de studenten in spe onvoldoende elementaire kennis hebben opgedaan. Het vakkenpakket moet dus afgeslankt en gestroomlijnd worden. Bepaalde (niet-examen)vakken als Verzorging, CKV, Drama, Beeldend Vormen, Muziek, Levensbeschouwing, religieuze prietpraat, LO e.d. kunnen dan prima gemist worden. Deze zaken kunnen in de vrije tijd worden beoefend - hier ligt ook een taak voor de ouders. Bovendien stellen deze vakken in de praktijk vaak weinig voor, door de concrete invulling die eraan wordt gegeven. Beeldend Vormen = kleien & kleuren, CKV = het uitvoeren van een ingestudeerd dansje voor de klas of het bezoeken van een musical, Muziek = klassikaal luisteren naar jumpstyle of hiphop. Kortom: school is géén bezigheidstherapie! School moet kinderen de nodige intellectuele bagage bijbrengen om hen klaar te stomen voor het hoger onderwijs en de maatschappij. Hardcore schoolvakken als wiskunde, Engels, Nederlands, economie etc. zijn daarvoor nodig. Met echte docenten die met aanwijsstok, krijt en schoolbord kennis overdragen, en niet als een paljas met een blokfluit een stom dansje opvoeren ten overstaan van de klas. Jij bent zeker een fan van dat alternatieve onderwijs, zoals Montessori en Dalton? Stuur jij je kind daar dan maar naar toe - ik weet wel beter.

indogirl | 01-12-07 | 02:38

-weggejorist-

indogirl | 01-12-07 | 02:33

GLAS, PLAS, WAS........

koningin beatrix | 01-12-07 | 02:20

-weggejorist-

koningin beatrix | 01-12-07 | 02:19

de spontane protesten van een week eerder waren pakkend én nieuws.
deze, door de politie, scholen, het laks en (last but not least) het ministerie van BIZ, kapotgeregisseerde "protesten" waren een lachertje!
de politie had de zaken zelfs zover onder controle dat ze de tijd hadden om bij kinderen de meegebrachte eieren in hun zak kapot te drukken.
hier zien wij een staaltje bigbrother en maximale controle van het apparaat.

koningin beatrix | 01-12-07 | 02:18

Geniaal filmpje.
En hoe kut sommige studenten zich ook gedragen, geen rellen, geen aandacht van de media...

da wizard | 01-12-07 | 02:08

@Fulgrim 01-12-07 @ 00:12:
Oh daar heb ik eerder in het draadje al antwoord op gegeven. En check ook CoJoNes @ 21:21 en 21:40. De politie is rap bezig met het inperken van burgerlijke vrijheden en aangezien ik die de hoeksteen van dit land vind, vind ik dat verraad aan het land.

koerbagh ® | 01-12-07 | 01:54

Allemaal gelul als de surfurt niet werkt.

nattebever | 01-12-07 | 01:48

@indogirl: bijna gelukt om het scholierenprotest te steunen door net te doen of je het er niet mee eens bent. De volgende keer ook de juiste (tegen-)argumenten gebruiken dus. Maar goed, die van 't gym zijn nooit de snuggersten geweest...

correct | 01-12-07 | 01:42

Een van jullie mindere reportages Rutger en Twan. Dat ingemonteerde warchild-muziekje maakt het bovendien tot een soort bonte-avond video van groep 8,

Volgende keer weer lekker ouderwets knallen graag!

kersenflap | 01-12-07 | 01:28

@ indogirl 01-12-07 @ 00:58

Het zou nog eens wat worden met ons land op die manier! Jammer genoeg dat dit niet eens voor een klein gedeelte doordringt in Den Haag.

lanuu | 01-12-07 | 01:27

indogirl, ik heb 1040 uur nodig om je epistel te verteren. Kga gelijk de straat op met mijn Helmondse snol en een lawinepijl.

Kga geleik de straad op met mn Helmondse snol en un lwaji, lawiene..., lajwin... mee vuurweruk.

OBG Sepp | 01-12-07 | 01:17

indogirl, ik heb 1040 uur nodig om je epistel te verteren. Kga gelijk de straat op met mijn Helmondse snol en een lawinepijl.

Kga geleik de straad op met mn Helmondse snol en un lwaji, lawiene..., lajwin... mee vuurweruk.

OBG Sepp | 01-12-07 | 01:16

@ indogirl 01-12-07 @ 00:58
"Ook vakken als Culturele en Kunstzinnige Vorming, Drama, Beeldend Vormen, Muziek en Levensbeschouwing kunnen prima gemist worden"

Ook ooit iets gehoord over je geest ontwikkelen, over ruimer denken en over spiritualiteit? Van al dat in je kop stampen, daar word je echt een simpel figuur van. Je zou eens iets van Rudolf Steiner moeten lezen... Of heb je daar nog nooit van gehoord?

Bredase Sjonnie | 01-12-07 | 01:14

-weggejorist-

indogirl | 01-12-07 | 01:01

@ FapMaster 01-12-07 @ 00:11
Ik hoop écht oprecht dat je een grapje maakt en dat je helemaal geen papa bent. Je hebt namelijk nog veel te leren op het gebied van opvoeden knul.
Als jij je meisje zó onder druk zet (nu snapt ze het nog niet maar later wel) zal ze doodongelukkig worden, presteren dat is waar het tegenwoordig alleen nog maar om gaat. En of ze gelukkig word? Boeiend, als ze maar carriere maakt. Wat een oppervlakkig persoon ben jij zeg.

Bredase Sjonnie | 01-12-07 | 01:00

Scholieren die demonstreren tegen de 1040-maatregel? Die minderjarige snotneuzen moeten gewoon hun bek houden en braaf doen wat volwassenen voor hen beslissen! Zou toch te gek voor woorden zijn, om ons door kinderen te laten voorschrijven hoeveel lesuren ze willen hebben en hoe die ingevuld moeten worden? Omgerekend zou die 1040-maatregel neerkomen op een minimum van 28 lesuren per week, wat me dunkt toch geen buitensporig aantal is. Toen ik nog op het gymnasium zat, had ik ook weken van dik 30 uur (echte lesuren wel te verstaan, dus tussenuren niet meegerekend). Ik zie vrijwel dagelijks middelbare scholieren aan het begin van de middag of zelfs aan het eind van de ochtend al weer per fiets huiswaarts keren. En natuurlijk een spoor van lege blikjes, snoepwikkels en patatzakken achterlatend langs de gehele route. De mispunten. On topic weer: een harde ondergrens van een minimaal aantal lesuren van 28 per week, lijkt me zéér hard nodig. Al sinds de invoering van de Mammoetwet eind jaren '60, is het onderwijs door de ene na de andere progressieve vernieuwingsgolf systematisch afgebroken. Het linkse motto hierbij was (en is) 'vernieuwen om het vernieuwen', zonder erbij stil te staan of het onderwijs hier ook daadwerkelijk béter van werd (quod non). Het zogenaamde Studiehuis, de invoering van de Eerste en Tweede fase, het fuseren van scholengemeenschappen tot molochs met 1000+ leerlingen, het echec van het vmbo... Het heeft er allemaal fors aan bijgedragen dat het onderwijs is afgegleden naar het huidige bedenkelijke niveau. Vooral het progressieve idee dat het verwerven van kennis ondergeschikt is aan het leren van vaardigheden, is desastreus geweest. Het stampen van rijtjes grammatica en woorden, rekenen zonder zakjapanner, feiten en jaartallen uit het hoofd leren... Doen we niet meer aan. Het 'nieuwe leren', weet u wel? Neen: praktische opdrachten zijn zaligmakend nu. Met behulp van google en copy/paste in elkaar geflanste werkstukken zijn nu bepalend voor het cijfer. Parate kennis, een elementaire intellectuele basis, ontbreekt hierdoor. Dit wreekt zich vervolgens weer in het hogere onderwijs. Vraag een middelbare scholier of student voor de grap eens wie Thorbecke of Domela Nieuwenhuis is, om een staartdeling met decimalen te doen, of drie Nederlandse schrijvers van vóór 1900 op te noemen... Tien tegen één dat men u aankijkt als een schaap dat bekneld is geraakt in prikkeldraad. Ik ben zelf werkzaam in het academisch onderwijs, en ik zie elke lichting nieuwe studenten weer minder onderlegd zijn dan de vorige. Studenten die worstelen met 't kofschip, een zeer beperkte woordenschat hebben, eenvoudige teksten in Frans of Duits niet kunnen lezen, amper belezen zijn, kortom met een algemene kennis die ver beneden universitair niveau ligt. De oplossing is simpel. Aangezien alle vernieuwingen het onderwijs geen goed hebben gedaan, moeten we niet schromen om terug te keren op onze educatieve schreden. We moeten back to basics, waarbij met name kennisoverdracht via klassikaal onderricht weer centraal komt te staan. Hierbij moet vooral aandacht worden besteed aan de traditionele vakken, om de leerlingen van het middelbare onderwijs voldoende parate kennis mee te geven om succesvol door te kunnen stromen naar het hogere onderwijs. Onzinvakken moeten geschrapt worden, of fors ingekort qua uren. De laatste jaren is het onderwijs namelijk overspoeld met opvoedkundige lespakketten die in wezen daar niet thuishoren, omdat dit een taak van de ouders is. Denk bijvoorbeeld aan een vak als 'verzorging'. Ook vakken als Culturele en Kunstzinnige Vorming, Drama, Beeldend Vormen, Muziek en Levensbeschouwing kunnen prima gemist worden. De nieuwe vakken NLT (Natuur, Leven, Technologie), ANW (Algemene Naturwetenschappen) en M&O (Management & Organisatie) kunnen ook weg, omdat deze stof reeds onder de reguliere (examen)vakken als natuurkunde en biologie kan worden behandeld. Lichamelijke Opvoeding: ook weg ermee. Sporten doen ze maar in hun vrije tijd. Door al deze extra, overbodige vakken wordt enkel bereikt dat de leerlingen hun tijd en energie te veel moeten verdelen en dat op geen enkel vak meer dan oppervlakkig kan worden ingegaan. Schrappen van deze zinloze ballast, stelt ons in staat terug te keren naar een harde kern van echt relevante schoolvakken als Nederlands, moderne talen, wiskunde, etc. Dan is er ook ruimte voor verdieping - het niveau van de vakken moet fors omhoog immers. En de minimaal 28 uren per week moeten daarbij ook échte lesuren zijn, geen 'studie-/huiswerkuren' dus. Stampen, buffelen, met de neus in de boeken thuis urenlang huiswerk maken: old school dus :-) Voorts moet het vmbo opgedoekt worden en gesplitst in mavo en ambachtsschool. Er zijn nu een hoop kinderen die verpieteren op het vmbo, omdat ze niet kunnen en/of willen leren, maar wel prima met hun handjes overweg kunnen. Nederland heeft dringend behoefte aan goed geschoolde ambachtslieden als metselaars, timmermannen en metaalbewerkers! Hoeven we daar geen Polen meer voor te halen. Kleinschaliger, meer gedifferentieerd onderwijs met minder bureaucratie en regeldruk. De managerdichtheid moet verminderen: fors snijden dus in dat grote aantal dikbetaalde managers, beleidsmakers en bestuurders in het onderwijs. Het uitvoerende personeel, de leraar voor de klas, moet meer zeggenschap krijgen en een betere salariëring. Wel meer uren voor de klas staan dan nu het geval is!

indogirl | 01-12-07 | 00:58

@Mijzelf 00.12
Laat maar, ik heb alle berichtjes eens even doorgelezen,.. dus je standpunt is me nu wel duidelijk.

Fulgrim | 01-12-07 | 00:55

Dat wijf is zo dom. Dr knuppel moet er keihard overheen. Het verstand kan je er toch niet uit slaan want dat heeft ze niet. Denken dat de ME de slechterikken zijn... Kijken is naar die hoeren om je heen en je pooier nepneger vriendjes.... Een lawinepijl is niet echt standaard demo uitrusting.
Landverraders.... en wouten.... Zeker een halve brabo ofzo.

firecow | 01-12-07 | 00:54

@ FapMaster 00:08
... en naar het VMBO kan natuurlijk echt niet als je een pa hebt die zichzelf FapMaster noemt en 'wordT je' schrijft... ;-)

Nonnes | 01-12-07 | 00:34

Wéér en schitterend stijlloos filmpje, het mot niet geakker worden.
een mooi shot van een "Casualtie of War” op het eind. Ach ja, de revolutie eet zijn kinderen. Ook volgens Marga van Praag. De NOS is sowieso altijd aanwezig bij elke demonstratie van 3 man en een paardenkop (al of niet betaalde beroepsdemonstranten) die weer ergens tegen zijn. Vreemd genoeg zijn ze nooit ergens voor.
Toevallig zag ik nog een schot van “de wereld draait door” waarin ëéntje spottend deed over Geert Wilders die beweerde dat de staatsomroepen en het staatshoernaal socialistisch waren. Allemaal aan tafel meeginnegappen. Hoe komen ze erbij, niewaar ?
Hij ging nog net niet zover om te zeggen dat de VARA ook niet socialistisch was, maar dat scheelde een haartje.
En bij de weg, "volksmenner" lui die beweren dat een SDAP wél een socialistische arbeiderspartij was maar een NSDAP niet, moeten maar eens hun kop uit hun kont halen en hun neus uit de azijnbode en zich eens verdiepen in iets genoemd geschiedenis.

saidfred | 01-12-07 | 00:30

@ koerbagh ® 30-11-07 @ 19:56
Ik zie echt niet in waarom 'wouten' landverraders zijn, de logica daarvan ontgaat mij volledig. Maar je mag mij gerust eens uitleggen waarom wel, want nu ben ik toch wel benieuwd.

Fulgrim | 01-12-07 | 00:12

Moaahhh ... mijn dochtertje van 4 zegt zelfs bij het kijken van het filmpje ... papa wat praat dat meisje dom ...

Haha papa zegt ... als je niet wilt leren kom je ook op het VMBO terecht en dan wordt je als dit meisje toilet juffrouw ... *** En zapt met een gerust hart verder ***

FapMaster | 01-12-07 | 00:11

Moahhh ... mijn dochtertje van 4 zegt zelfs bij het kijken naar het filmpje ... papa wat praat dat meisje dom ...

En papa zegt ... kijk als je niet wilt leren kom je op het VMBO en wordt je toilet juffrouw.... *** en zapt rustig verder ***

FapMaster | 01-12-07 | 00:08

Moahhh ... mijn dochtertje van 4 zegt zelfs bij het kijken naar het filmpje ... papa wat praat dat meisje dom ...

En papa zegt ... kijk als je niet wilt leren kom je op het VMBO en wordt je toilet juffrouw.... *** en zapt rustig verder ***

FapMaster | 01-12-07 | 00:05

@Fred V 30-11-07 @ 22:33

I have to ask a colleague, but that will work out eventually.


My point in this was that the dutch kiddos should know that they are privileged to have education, not to strike against that fact.

somethingbritish | 30-11-07 | 23:59

Tenminste de jeugd gaat nog de straat op.
Ergens voor.

maanmeisje | 30-11-07 | 23:56

In ieder geval gaat de jeugd tenminste nog de straat op.
Ergens voor.

maanmeisje | 30-11-07 | 23:53

Hulde aan Rutger en Twan! Het blijft vermakelijk om naar te kijken. Wanneer zal GeenStijl.tv aan het digitale pakket van UPC toegevoegd worden?

IdealeStartpagina.nl | 30-11-07 | 23:51

@somethingbritish 30-11-07 @ 22:24:
Ja dat mag wel, maar de huisregels zijn vrij duidelijk. Alleen buitenlanders die de taal niet machtig zijn of dyslectici zijn vrijgesteld van correct Nederlands.
Enfin, hier in Nederland betalen wij ook voor het onderwijs hoor. Vergis je er niet in. Een heleboel zelfs.

@Lizzard 30-11-07 @ 23:32:
Abba mag weer hoor. Abba is groots. In de jaren '70 zoog het natuurlijk als een vacuumpomp, maar retrospectief zijn het aardige mopjes muziek.

koerbagh ® | 30-11-07 | 23:50

@somethingbritish 30-11-07 @ 22:24:
Ja dat mag wel, maar de huisregels zijn vrij duidelijk. Alleen buitenlanders die de taal niet machtig zijn of dyslectici zijn vrijgesteld van correct Nederlands.
Enfin, hier in Nederland betalen wij ook voor het onderwijs hoor. Vergis je er niet in. Een heleboel zelfs.

@Lizzard 30-11-07 @ 23:32:
Abba mag weer hoor. Abba is groots. In de jaren '70 zoog het natuurlijk als een vacuumpomp, maar retrospectief zijn het aardige mopjes muziek.

koerbagh ® | 30-11-07 | 23:47

In ieder geval gaat de jeugd tenminste nog de straat op.
Ergens voor.

maanmeisje | 30-11-07 | 23:46

Echt top reportages, ongelooflijk goed steeds weer =) weet niet hoe jullie t steeds flikken +100

leuk99 | 30-11-07 | 23:45

In ieder geval gaat de jeugd tenminste nog de straat op.
Ergens voor.

maanmeisje | 30-11-07 | 23:42

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 23:32

De scholieren van nu zijn het beste bewijs dat er inderdaad wat aan de kwaliteit van het onderwijs gedaan moet worden....

Plaat-O | 30-11-07 | 23:18

De scholieren van nu zijn het beste bewijs dat er inderdaad wat aan de kwaliteit van het onderwijs gedaan moet worden....

Plaat-O | 30-11-07 | 23:16

??

LoL @ Sévèke | 30-11-07 | 23:08

Ok, is die onzin dan nu eindelijk afgelopen, gewoon weer naar school enzo?

Zo jammer! | 30-11-07 | 22:57

De toekomst van Nederland.

vc | 30-11-07 | 22:55

somethingbritish 30-11-07 @ 22:24

Og pa Norsk eller Dansk?

Fred V | 30-11-07 | 22:33

Menig Voetballende Vereeniging zou zo'n meisje moeten hebben bij haar vechtende aanhang! Wat een bijdrage zeg, sjeusus. Hulde voor Rutwan!

De Badtegelzetter | 30-11-07 | 22:28

[email protected] Duidelijk. Zit nog even te denken aan het budget-recht dat dan wel weer. In een oligarchie is dat trouwens ook weer niet van toepassing.

Contra | 30-11-07 | 22:25

In Engeland betalen wij voor ons educatiesysteem, daarom weten we wat educatie waard is. Er is iets mis met ieder educatiesysteem als je dit niet snapt. Ik reageer in de taal die je wil.

somethingbritish | 30-11-07 | 22:24

@ koerbagh 22:05
Kroon = Staatshoofd en ministers. Ministers zijn natuurlijk verantwoordelijk. Gaat dus niet buiten de democratische controle om.

Nonnes | 30-11-07 | 22:23

@somethingbritish 30-11-07 @ 21:58:
Ah, yes... let's debate the "superb" British schools. I have invited Pat Condell for the kick-off, if you don't mind. www.youtube.com/watch?v=uOYje1oJt7Q

koerbagh ® | 30-11-07 | 22:20

somethingbritish 30-11-07 @ 21:58

You ain't much if you ain't Dutch!

De StoorZenDer | 30-11-07 | 22:15

Haha, dat zielige liedje van die Borsato in het begin, prachtig !
En volgens mij was die gozer waarvan Rutger vermoedelijk dacht dat het een leraar was, gewoon een Pedo.
Ik ben een bezorgde burger, jaja... lik me reet !

Mazzeltov | 30-11-07 | 22:15

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 22:13

somethingbritish 30-11-07 @ 21:58
So, your knowledge of Dutch is good enough to read the comments here, but not good enough to comment in the Dutch language. I would recommend having a good look at your own country, if your are British.

Elisabeth2 | 30-11-07 | 22:11

ROFL om Helmondse jeugd.

Ja mensen dat is nou echt.

De StoorZenDer | 30-11-07 | 22:11

Gaat die Rutgert nog serieus lullen met Beelen en die oproerkraaier... nee: WarLord Sywert, het is niet te geloven! Rutger, ga je bek spoelen en je in de hoek staan schamen!

Klukkluk | 30-11-07 | 22:08

Lizzard

Jij hebt geen makkelijke GS-avond vandaag. Sterkte.

Fred V | 30-11-07 | 22:06

@Contra 30-11-07 @ 21:43:
Het bevoegd gezag is in dit geval primair de burgemeester als korpsbeheerder (ook benoemd door de Kroon), de minister van Binnenlandse zaken (ook benoemd door de Kroon). De Kroon zelf heeft die kroon uit een achterlijk soort erfrechtprincipe en benoemt dus zichzelf door later dood te gaan dan erflater en staat buiten democratische controle.
De burgemeester staat weliswaar onder democratische controle van de raad, maar kan niet worden gestuurd door de raad. (Al heeft 'ie wel een bestuurlijk probleem als de raad het vertrouwen in hem op zegt). De minister kan wel door de kamer worden weggestuurd, maar door de gewoonte van een meerderheidskabinet én fractiediscipline zal dat zelden tot gebeuren over een politie-kwestie betreffende 1 korps en 1 hoofd van politie. Dus feitelijk staan de hoofden van politie niet onder democratische controle, ook al lijkt dat pro forma wel zo.
Dat was m'n punt dus.

koerbagh ® | 30-11-07 | 22:05

somethingbritish 30-11-07 @ 21:58

Studenten moeten in NL wel degelijk collegegeld betalen. Verder is het peil van het NL-se onderwijs behoorlijk achteruit gegaan.

Fred V | 30-11-07 | 22:05

De NL-se democratie werkt vreemd. Na de stemming, kun je allerlei coalities maken die een zetelmeerderheid opleveren. Soms is het coalitiepakket nog groter door gedoogsteun van bepaalde partijen.

Fred V | 30-11-07 | 22:03

1. Kudos voor rutger;
2. Hulde voor de free hugs kid.
3. Dat wijf is echt te erg voor woorden. DE defintie van een breezah-slet. Die moet eens een echte rel meemaken, zou goed voor haar zijn.

drscurly | 30-11-07 | 22:00

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 22:00

Why are these spoiled little students striking for what other kids in the world would love to have? Is it not enough that they have a completely free education from the age of 4 through till they complete their university degrees? Most other countries in Europe don't spoil their kids so much. Kids in developing countries rarely have the opportunity to go to school at all. Something is lacking in their education. Someone forgot to tell them how lucky they are.

somethingbritish | 30-11-07 | 21:58

@ Contra 21:43

Nee, hoort niet. En wordt ook niet altijd nageleefd. Vooral bij een paar partijen aan de linkerkant zijn ze streng en word je op het matje geroepen als je afwijkt.
Maar die fractiediscipline is ook weer niet zo heel maf. Als ik stem wil ik ook graag weten waar ik aan toe ben, voor zover mogelijk. Dan moeten de Kamerleden van mijn partij niet onvoorspelbaar zijn in hun stemgedrag. Niet met de dingen die er toe doen.

Nonnes | 30-11-07 | 21:56

CoJoNes 30-11-07 @ 21:40
Kom op. joh, Ik ben de rotste niet. Whiskietje? Met rotsjes? Of gewoon wat lauw water erbij.

Elisabeth2 | 30-11-07 | 21:51

[email protected] De hoofden staan dus wel onder democratische controle.
.
De fractie-discipline is een eigen keuze en hoort niet. Maarja pluch voelt goed dat wel weer. Zegt iets over het niveau.

Contra | 30-11-07 | 21:43

@Elisabeth2 30-11-07 @ 21:27
*kuch*interventieteams*kuch* in geval van twijfel, bepaald door pieten zonder veer, kunnen ze je verplichten je huis te laten doorzoeken, Bij weigering wordt je uitgeschreven in de GBA.
Die openbare weg, beste Elisabethw, dat is jouw en mijn openbare weg, niet die van de politie of een klein clubje controlefraks in Den Haag. Het feit dat jij het normaal vindt dat je gefilmd wordt op straat, geeft perfect hoe ver dit land in verval is.
Jij bent verloren, afgeschreven en doodgeïndoctrineerd. Dit was daarmee dan ook mijn laatste reactie aan je. Met zombies is het slecht communiceren.

CoJoNes | 30-11-07 | 21:40

Wat een geweldig filmpje. Boven verwachting.
Maar die kerel met die regenjas... Ik hoop dat zijn whereabouts worden getipt. Volgens mij zit daar een goed verhaal in. Brrr.

Nonnes | 30-11-07 | 21:40

geniaal filmpje weer, geen enkele aandacht voor het doel vd demonstatie, maar gewoon lekker naaien... heerlijk!

jodeltje | 30-11-07 | 21:35

@Contra 30-11-07 @ 21:27:
Ja? Und?
Dat laatste is overigens een wassen neus, dankzij de heersende fractie-discipline ( *zwaait nog even naar Mark Rutte... Daag!* Nog telefoon gehad van Rita? Of Hans?)

koerbagh ® | 30-11-07 | 21:33

@CoJoNes 30-11-07 @ 21:18

Ik verdedig het niet. Ik heb weinig andere keus dan mee te draaien in de mallemolen. Ik probeer genoeg te verdienen om me vrij te kopen. Ik voed m'n kinderen op naar mijn eigen maatstaven. What else can you do? Het besef komt met de tijd. Ik maak me geen zorgen

Warner | 30-11-07 | 21:28

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 21:28

GS ethisch besef van een pinda.

Mooie soundbite.

G-unite | 30-11-07 | 21:27

CoJoNes 30-11-07 @ 21:21
Das peop. In je eigen huis wordt je niet gefilmd. Op straat, in een winkelstraat misschien wel. Wat is daar het bezwaar tegen?

Elisabeth2 | 30-11-07 | 21:27

[email protected] De hoofden van politie worden benoemd door de Kroon en zijn ondergeschikt aan het bevoegd gezag. (Dat zijn er nogal wat.)
.
De kamerleden stemmen zonder last van of ruggespraak met hen, die (hen) benoemen. Grondwet.

Contra | 30-11-07 | 21:27

@Fleischbaum
Wie heeft jou in godsnaam verteld dat een McGregor trui best kan?
Dude....

CoJoNes | 30-11-07 | 21:22

koerbagh ® 30-11-07 @ 20:52
... tsja, dat coalitie gebeuren... Bertje lijkt me ook wel de meest principiele man op Links.... Maar waar het mij om gaat is het feit dat ze getekend hebben voor een regeerakkoord. Dan sta je toch ergens voor, zou je zo zeggen. Wanneer je een groot deel van de regering dan bestempelt als landverraders, zou die enkele 'patriot' zich toch hebben moeten onderscheiden door op z'n minst op te stappen... In mijn belevingswereld: of ze zijn allemaal landverraders tot het tegendeel bewezen is, of niet...

Bertus Betonsloper | 30-11-07 | 21:22

Ben ik blij dat mijn dochter reeds ruim milf is.

befke | 30-11-07 | 21:22

Haha die aanstaande bijstandsmoeder vond ik geweldig!

Schijnheilig boontje | 30-11-07 | 21:21

Uiteindelijk ben je in Nederland niet eens vrij in je eigen huis, laat staan als je de straat op gaat. Zonder reden wordt je gefilmd, kan er om ID gevraagd worden of word je gefouilleerd. 0031 is al lang geen democratie meer, 0031 is een politiestaat pur sang.

CoJoNes | 30-11-07 | 21:21

Ben ik blij dat mijn dochter reeds ruim milf is.

befke | 30-11-07 | 21:20

@Warner 30-11-07 @ 21:05
Dus... democratie is de dictatuur van de meerderheid. Niks meer of minder dan een totalitair systeem.
Zeker met een coalitiedemoacratie zoals wij die her hebben. Leg me eens uit, Warner, hoe vrij zijn we hier nou werkelijk?

CoJoNes | 30-11-07 | 21:18

@Warner 30-11-07 @ 21:05:
De hoofden van politie worden hier, in tegenstelling tot de meeste staten in de VS niet gekozen en staan dus slechts zeer indirect (in de praktijk niet) onder democratische controle. Bovendien is een kamer en regering die ons land uitlevert aan een supranationale moloch die de facto de grondwet buiten spel zet zonder 2/3e democratisch mandaat zoals diezelfde grondwet voorschrijft wel degelijk te kwalificeren als stelletje landverraders.

koerbagh ® | 30-11-07 | 21:16

Is er nog iemand hier, die na het zien van dit filmpje z'n pensioen niet bij Wilgenhaege onder gaat brengen?
Wat een drama.

CoJoNes | 30-11-07 | 21:16

de alt-tekst bij het plaatje van die domme herpesteef bevat een incorrecte spelling van "sgolieren" ;)

Boetsj | 30-11-07 | 21:15

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 21:12

VanFrikschoten 30-11-07 @ 21:02
Extra attractie in het schuurtje!

Elisabeth2 | 30-11-07 | 21:09

G-unite 30-11-07 @ 21:01
Tou nou toch; ze zijn wat aan het sleutelen. La me niet lachen.

Elisabeth2 | 30-11-07 | 21:06

@koerbagh ® 30-11-07 @ 20:56

Ik ben het nog steeds niet met je eens. we leven in een democratie en kennelijk meent de meerderheid van de stemmers dat we zo met elkaar moeten omgaan.
Ik vind dat niet maar ik ben een minderheid. De meerderheid bepaalt wat voor land we zijn. Landverraad is niet aan de orde dunkt me

Warner | 30-11-07 | 21:05

@
... ukt... Gotcha!

VanFrikschoten | 30-11-07 | 21:05

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 21:04

Ontwaar ik me daar plots naderhand een zelfinvitatie van Giel Beelen in het filmpje... Kondig 'm aan en laat 'm eens plaatjes draaien alhier?

VanFrikschoten | 30-11-07 | 21:02

Had jullie hoger ingeschat, maar vooruit: was edit van de heer von Loghausen.
En ze zijn wat aan het sleutelen aan de serverts.

G-unite | 30-11-07 | 21:01

@G-unite 30-11-07 @ 20:52:
Doe eens liev voor Lizzy... Ok, ze zeurt een beetje te lang door, maar ook over technisch malheur is toch wel handig om feedback te krijgen? Al was het maar om te kunnen identificeren wat het probleem is. (Is daar al iets over bekend trouwens? En zo ja, ook wanneer dat weer verholpen is?)

koerbagh ® | 30-11-07 | 20:56

Hè, en ik wilde zo graag het woord stagiaires eens een keer goed spellen.

Elisabeth2 | 30-11-07 | 20:54

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 20:54

@lam-en-moe 30-11-07 @ 20:29:
De politie is alleen nogal selectief bij het handhaven van wetten. We hebben dankzij de politie -vergis je niet, het zijn de hoofdoficieren die er bij minister voor hebben gepleit- de pasjeswet. Ausweis bitte! Die wet was in de vorige eeuw onmogelijk geweest. En ze willen binnenkort van iedereen de vingerafdrukken in een database (onder dezelfde mantra: als je niks te verbergen hebt...). En er zijn nog wel meer voorbeelden te noemen waarom de politie de kernwaarden van vrijheid in dit land verraad. Zo vinden ze dat ze recht hebben om de filmpjes van rellen van een krant in handen te krijgen. Daar gaat je vrije pers....

@Bertus Betonsloper 30-11-07 @ 20:31:
Dat kan ik niet zeggen, ik zit niet elke week in de Trèveszaal te luisteren naar de ministerraad. Maar ik weet vrij zeker dat datgene wat door Balkenende wekelijks als kabinet-standpunt naar buiten brengt intern niet op 100% steun kan rekenen, maar omwille van de coalitie etc... blablabla... (dat is ook het zieke aan het coalitie-systeem overigens, maar dit terzijde).
Bert Koenders lijkt me een kandidaat voor een principiele tegenspreker. (ik heb het even niet over dat Schokland akkefietje. NB: dit betekent niet dat ik een voorstander van Bertje ben of het zelfs met hem eens zou zijn.)

koerbagh ® | 30-11-07 | 20:52

Teer punt voor von L Lizzard.

G-unite | 30-11-07 | 20:52

Gna gna, staigiaries en Rutger en Twan bij toerbeurten op de fiets om de dynamo weer tot leven te krijgen. Joris zit wanhopig en met zweet op het voorhoofd in het computerhok alle draadjes weer uit de knoop te halen.

Elisabeth2 | 30-11-07 | 20:52

zwart 30-11-07 @ 20:33
Helemaal mee eens. Griezel eerste klas. En zoals jij dat verwoordt, hij wilde niet met die grote haakneus op de film. Te herkenbaar.

Elisabeth2 | 30-11-07 | 20:47

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 20:45

'De wouten'. Volgens mij komt dat heksje wat stijf staat van de oogplamuur niet uit 'damsko' en heeft ze al haar zuurverdiende zakcentjes (lees: verdiend door op het bankje in het park te roken en zakgeld te krijgen van haar ouders) in een treinkaartje te stoppen.

Kom op zeg: loop dan gewoon langs van: TUUT TUUT, **JUUT. Of: ewa sie die scotoe brada ga klappe gefe!

Trieste verpuiste koters.

Prof. Bekverbouwer | 30-11-07 | 20:43

Geweldige reportage van Rutger en Twan. Chapeau!
Knap gedaan sfeervol (Sepia enz.) De kern van het verhaal heeft mij diep
geraakt.
Geenstijl wordt steeds beter.
(Een bewonderaar van 61 lentes)

Dikkepaal | 30-11-07 | 20:41

Die bezorgde burger wat een enge regenjas vent.
Volgens mij stoorde Rutger en was het zo'n kindneuker.
Kan zijn kop niet even door een database gehaald worden,wie was de enge vent

zwart | 30-11-07 | 20:33

broodje gezond 30-11-07 @ 20:21
Jij ziet meer dan ik. Ik post iets en dan ga ik maar even afwassen of de was ophangen, heb de vloer inmiddels gedaan, dan ga ik maar weer ns even kijken, en ja, daar staat die dan. Ga nu even de WC schrobben. Tot straks.

Elisabeth2 | 30-11-07 | 20:32

koerbagh ® 30-11-07 @ 20:19
En een groot gedeelte van de regering.... Wie in de huidige regering zie jij dan niet als landverrader?

Bertus Betonsloper | 30-11-07 | 20:31

wouten zijn landverraders? Politie handhaaft de nederlandse wet ( wat je er ook van mag vinden) en die verraden ze weer??? Contradictie ??
Dit meisje en al dat tuig loslaten boven darfur..... hebben ze daar weer wat soldaatjes en sexspeeltjes bij en heeft warchild weer een nieuwe reden om Marco uit de stal te halen. Zoooo opgelost.

lam-en-moe | 30-11-07 | 20:29

Dutroux was een generatie te vroeg blijkbaar

irritaSies | 30-11-07 | 20:28

UPDATE aan GEENSTIJ-HIj-ij-LLL !!! Doe eens wat aan die tips-knop van jullie. Code invoeren klopt voor geen ruk.

Maar goed, Hier Dan : Is dit wat voor jullie?

edition.cnn.com/2007/POLITICS/11/30/cl...

Is nu bezig dus. Man met bom en zo.

TM | 30-11-07 | 20:28

Tof filmpje. Mooi verslag met een lekker dramatisch sausje. En die studenten woordvoerder for president. Mag een kakkineus kereltje zijn maar vette kudo's for keeping his cool. Hij zou het beter doen als Bos of Rutte, hehe.

Dikr | 30-11-07 | 20:28

@broodje gezond 17-04-05 @ 10:27
Hier geen last van

DrogePoepSteek | 30-11-07 | 20:26

@ broodje gezond 06-09-06 @ 09:13
Ja, wat was het druk he in de McD en de KFC op het Damrak...

VanFrikschoten | 30-11-07 | 20:23

Shit reis steeds weer heen en terug in de tijd, ik typ dit om 20.20 uur, in het verleden. kan reageren op berichten die nog niet zijn geplaatst.

broodje gezond | 30-11-07 | 20:21

@mezelf
*zet hertog jan aan de kant*
minus de eerste "de bedoeling"
*proost*

DrogePoepSteek | 30-11-07 | 20:21

@Warner 30-11-07 @ 20:12:
Jawel hoor, ik noem ze zo. En ik noem ook minstens 76 van de 150 tweede kamerleden zo (maar het zijn er eerder 100). En een groot gedeelte van de regering, koningshuis, Raad van State en een groot gedeelte van de (rijks-)ambtenarij noem ik zo. Die doen ook allemaal hun werk. Er is verder niks ongepasts aan het vaststellen van feiten.

koerbagh ® | 30-11-07 | 20:19

Mijn god dat kind met die blonde haren!
Weet ze wel hoe een school er van binnen uitziet?

Geenstijler99 | 30-11-07 | 20:19

@Warner 30-11-07 @ 20:12
"... deze mensen deden hun werk..."
Beetje raar excuus. Vroeger deden ze ook gewoon hun werk en dat was ook niet de bedoeling helemaal de bedoeling geloof ik.

DrogePoepSteek | 30-11-07 | 20:18

... wat een lelijk plaskutje met d'r grote bek... sensatie? ik hoop dat ze een knuppel op d'r kindergebitje geslagen krijgt, kijken of dat sensatie genoeg is... tyfuswijf...

HennyHenny | 30-11-07 | 20:17

@ broodje gezond 30-11-07: samen met haar zoontjes achmed en hassan.

wijsvinger | 30-11-07 | 20:16

@guinnessdude: op het Rembrandsplein is er een, ben er een aantal jaren niet meer geweest maar was vroeger gezellig.

de schopper | 30-11-07 | 20:16

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 20:15

@koerbagh ® 30-11-07 @ 19:56

U heeft ook het VMBO doorlopen?
Landverraders? Zo noem je heden ten dage niemand meer.
Daarbij, deze mensen doen hun werk.
Zeer ongepast mijn waarde

Warner | 30-11-07 | 20:12

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 20:11

niks meer aan de hand dus als een gemiddeld voetbalwedstrijdje... leuke docudrama.."gaat weer verder zappen"

king of my own world | 30-11-07 | 20:11

@Lizzard 30-11-07 @ 20:07:
Ik beweer dan ook niet dat 't meiske ook weet waarom ze daar gelijk in heeft.
Maar dat leert ze nog wel. Verder zal ze niet veel bijleren denk ik, maar dat kan ik met zekerheid voorspellen.

koerbagh ® | 30-11-07 | 20:11

-weggejorist-

guinnessdude | 30-11-07 | 20:10

Jan de Slager 30-11-07 @ 19:39
Hahaha, ja de kans is vrij groot dat haar pappie en mammie het filmpje te zien krijgen.

sjaakdeslinksesul | 30-11-07 | 20:09

Toptelevisie, beter dan wat ik ook gezien heb op kabeltv over het puistenprotest. Bedankt Rutger, Twan

De Eindbaas | 30-11-07 | 20:08

Elisabeth2 30-11-07 @ 19:55

Heb zelf dochters in die leeftijd en ken dus het kleedgedrag van deze meiden. Maakt niet uit hoe het weer is het uiterlijk is het belangrijkst. Dus dun truitje, jas niet geheel dicht en absoluut geen regenkleding of paraplu! En het was niet extreem koud, maarde wind en de " dunne" regen zorgde er voor dat je snel afkoelde. En je moet maar zo denken, over een jaar of 7 loopt ze achter de kinderwagen en kijkt ze naar As The World Turn of zoiets.

broodje gezond | 30-11-07 | 20:08

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 20:07

guinnessdude 30-11-07 @ 19:58
Vast wel, maar dat hou je toch. Of moeten we ze voor jou allemaal afschieten?

Elisabeth2 | 30-11-07 | 20:03

Nou, de kindertjes hebben gedemonstreerd en het heeft zoals verwacht niks opgeleverd. En niet gaan janken en drammen omdat jullie je zin niet krijgen. Bij pappie en mammie mag dat misschien wel werken om weer een snoepje te krijgen maar in de grote-mensen wereld is dat niet zo.
En nu weer snel naar school en goed opletten bij de juf he!

fzwart | 30-11-07 | 20:01

Hé kijk, een toiletjuffrouw in spe!

4LXS | 30-11-07 | 19:58

-weggejorist-

guinnessdude | 30-11-07 | 19:58

ROFLOL @Fulgrim 30-11-07 @ 19:52
Je pakt nu juist die ene en enige uitspraak van 't kind waar ze wél gelijk in heeft.

koerbagh ® | 30-11-07 | 19:56

broodje gezond 30-11-07 @ 19:49
Misschien heb je gelijk. Maar ik betwijfel het. Zo koud was het vandaag nou ook weer niet. Het is pas goed koud als de bevroren Teckels om je oren vliegen.

Elisabeth2 | 30-11-07 | 19:55

Jemig wat een domme doos die blondie, waar slaat dat 'wouten zijn landverraders' nou weer op? En ook nog denken dat haar vriendjes de ME wel aankunnen, haar mogen ze extra hard neerknuppelen. Dat kind gaat later echt zo falen in het leven...

Fulgrim | 30-11-07 | 19:52

Geen sensatie! Je mag alleen praten met "kontlikjournalisten"!

OneandOnly | 30-11-07 | 19:52

Meisje van plaatje zou ik doen.

Willem Vreedenburgh | 30-11-07 | 19:52

De haargrens van Rutger, schuift met de dag op...

links tuig | 30-11-07 | 19:51

Fascisten.

Gautam | 30-11-07 | 19:50

Ik beproef een fascistisch ondertoontje.

links tuig | 30-11-07 | 19:49

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 19:49

Elisabeth2 30-11-07 @ 19:42

Dat het kind is stevig " opgevoed" moet worden is wel duidelijk. Maar dat rillen kwam gewoon van de kou. Ben je zelf vandaag wel buiten in de regen geweest? Laten we het nu niet overdrijven, dit kind denkt dat ze er pas bij hoort als ze zich zo gedraagt. Is kudde gedrag, je bent toch zelf ook (eens) jong geweest?

broodje gezond | 30-11-07 | 19:49

@sjaakdeslinksesul @19:40
Net als Google geef ik geen exacte plaatsbepaling, maar ik gok op omgeving 013 voor deze kansloze [email protected]

Chiant | 30-11-07 | 19:49

Hehe eindelijk. Een FILPMJE. Terecht hoor, die haast. Alleen slordig.

Wowzers | 30-11-07 | 19:48

ik zeg emigreren als dit de toekomst van Nederland is !

Hartjeuk ® | 30-11-07 | 19:45

Effe complimtenten dat Giel voor de camera wilde komen. Deed ie best netjes.

Mosselprikker | 30-11-07 | 19:43

Geweldig filmpje weer. Sommigen van die kinderen waren hartverwarmend met hun open lach. Toch weer hoop voor hun toekomst. Alleen dat ene meisje dat stond te trillen, van de verboden spullen waarschijnlijk, was niet zo charmant.

Elisabeth2 | 30-11-07 | 19:42

Jan de Slager 30-11-07 @ 19:39
kans is heel groot dat haar pappie haar vanavond een pik te slikken geeft ipv een pak rammel...

Lebowski Achiever | 30-11-07 | 19:42

@sjaakdeslinksesul 30-11-07 @ 19:40
dat wijfie gaat het veel verder schoppen

Marv007 | 30-11-07 | 19:41


Je vraagt je af als je dit ziet waar het met dit land naar toe moet..

Lebowski Achiever | 30-11-07 | 19:40

Toprepo van Rutger!

+10 kudo's

Jan de Slager | 30-11-07 | 19:40

Wat een contrast weer tussen zo'n lief Barlaeus-knuffelmanneke met zijn jeugdig idealisme en het VMBO tis-relluh-of-een-gangbang-zonder-condoom-maar-dat-de-andereline-door-mijn-lichaam-gaat-vloeien-ken-ik-je-verzekeren-pillensletje uit de provincie.

sjaakdeslinksesul | 30-11-07 | 19:40


"Nohdamoetensebijmijdusnieflikkuh..."

"Tegendewouten..."

Woorden schieten te kort bij het zien van zoveel onbenul...
Ik hoop dat haar pappie dat wicht vanavond wel even stevig de natte flapoortjes wast.
Meteen op Youtube knallen dit fragment, dan gaat ze zich hier nog heel, heeeeeeeel lang voor schamen.

Jan de Slager | 30-11-07 | 19:39

-weggejorist-

dom blondje | 30-11-07 | 19:39

Wat een enorm stomme kamerbreezerhoer.. Pfff, ongelofelijk. Moet dat nou onze toekomst zijn? Ik kan me iets bij die loverboys voorstellen. Zo heeft zo'n meid nog enig nut.

PAALman84 | 30-11-07 | 19:37

HAHAHAH ik had een paar van die gasten voor mn camera toen ze in de bus stapten in helmond!

Radicz0r | 30-11-07 | 19:37

Hahaha wat een pracht van een film. Tranen in me onderbroek. Lol ook at die kordaat weglopende Wim Heitinga en dat doorgeslikte snuifkind.
Rutger, dit was echt leuk.

LibertasSimplex | 30-11-07 | 19:36

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 19:36

lekkur wijfiiee

henk westbroekt | 30-11-07 | 19:35

mwahahaha geweldige repo,
precies op niveau.
-----------
ps: mag dat blonde anorexia patientje heel hard worden neer geknuppelt

ijsmannetje | 30-11-07 | 19:34

Goh, voor het eerst vond ik Giel de sympathiekste! Gebeurt me anders nooit, dat dan weer wel!!!

broodje gezond | 30-11-07 | 19:32

@klaas.heitinga 30-11-07 @ 19:24
"Wederrechtelijke vrijheidsberoving" ..... hahahaha, doe eens niet zo dramaqueen.

fzwart | 30-11-07 | 19:32

-weggejorist-

Lizzard | 30-11-07 | 19:32

Chiant 30-11-07 @ 19:30
I agree. Wat een kudtventje.

gideonscience | 30-11-07 | 19:31

LOM-school de gekste
Wat een onnozige kutkoters.
Steun Warchild. LOL

hania82 | 30-11-07 | 19:31

"communistische cameratactieken"?

Marv007 | 30-11-07 | 19:31

school out forever !

dikvoormekaar | 30-11-07 | 19:30

Die woordvoerder van LAKS is een waar natuurtalent! Die kan zo de fractie van de PvdA in!

Chiant | 30-11-07 | 19:30

Wat een prachtige reportage, Rutger en Twan! Prachtig! Ik moet nu ophouden want de tranen staan me in de ogen... verdomme... wat mooi, man... plop

VanFrikschoten | 30-11-07 | 19:29

Die 'undercovers' zijn wel stoer.

De God van Empel | 30-11-07 | 19:28

gevoel voor drama is je niet vreemd Ruktor.

de schopper | 30-11-07 | 19:26

Er waren slechts een paar duizend scholieren. Ik ken minstens 1 school waar de kinderen met hulp van de politie werden binnengehouden, hoewel ze geen les hadden. Wederrechtelijke vrijheidsberoving noemden we dat vroeger, maar goed. Mevrouw Verbijsterdveld heeft intussen gereageerd. Ze heeft (net zoals de rest van dit kabinet) een eikenhouten bord voor de kop. Het zal allemaal wel goed komen met onze kenniseconomie (of toch niet?)

klaas.heitinga | 30-11-07 | 19:24

@OneandOnly 30-11-07 @ 19:20
Hij had eindelijk een fipo?

Agent327 | 30-11-07 | 19:23

@geenstijlzuigt 30-11-07 @ 19:18
Ja wat, lutser?

OneandOnly | 30-11-07 | 19:20

-weggejorist en opgerot-

geenstijlzuigt | 30-11-07 | 19:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken