Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Krakers de pijp uit geslagen

krakerpijp.jpgDat was gezellig vannacht in de Amsterdamse Pijp. Weet u nog dat ongewassen werkschuwe tuig, dat het nodig vond een stuk braakliggend terrein te kraken, omdat bezit nu eenmaal diefstal is. In plaats van zogenaamde yuppen appartementen (alsof een yup belangstelling heeft voor een kippenhok dat slechts € 364.000 moet kosten) zou volgens de linzensoepeters sociale woningbouw moeten verrijzen. Welnu, de kampeeractie heeft weinig effect gesorteerd, want vannacht is het hele zooitje schoongeveegd. Daar ging overigens een curieus voorval aan vooraf. Zo raakten tegenstanders van krakers slaags (foei!) met sympathisanten van de wildkampeerders. De politie besloot daarop, uit angst dat de tegenstanders de krakers zelf de pijp uit zouden slaan, het braakliggende terrein te ontruimen en de aanwezige krakers aan te houden. Respect!

Reaguursels

Inloggen

@ Zeddegeizot 18-11-07 @ 16:01
Dacht niet dat het 'wonen in een zandbak' de eerste keuze van deze gezonden toch arbeidsonwilligen was. Die gingen daar in de winter zitten zodat de absurditeit van hetgene wat daar anders (niet) gebeurt ook ondermeer aan alle reaguurders duidelijk wordt die tegen wil en dank in minder-hip-Almere wonen. Das in ieder geval gelukt.
Wat de leegstand betreft, is dat maar een symptoom van het onderliggende gebeuren: teneinde de grote luchtbakkerij echt rendabel te maken is het namelijk nodig niet alleen maar opstandigers (met of zonder zelfreiniging) de buurt uit te laten slaan, maar ook normale hardwerkende huurders die de luchtprijzen niet kunnen ophoesten. Dat die zouden moeten wijken voor de beste bieder (364.000 of meer voor de kippenhokken), is een eind moeilijker te volgen, zelf voor asociale eigendomsaanbidders.
Wat minder-hip-slotervaart en dergelijke betreft, vraag ik me toch af of men hier echt denkt dat daar autos branden uit 'haat op onze wilderse normen en waarden' of gewoon uit wanhoop. Als je zelf met hardwerken niet eens in zo een buurt een plekkie aan de zon mag innemen, begrijp ik donders goed waarom ze vinden dat de buurman daar niet mag parkeren.

Hassan-I-Sabah | 18-11-07 | 23:23

@Zeddegeizot 18-11-07 @ 16:01
Hear hear.

Newcastle | 18-11-07 | 18:50

So!
Diefstal? Hadden ze zeker nog een stukje gemeentegrond aan hun schoenen hangen?
De huidige onroerend goed situatie maakt de noodzaak tot kraken groter dan ooit, echter de organisatie van mensen zoals destijds ontbreekt.
De repressie van de overheid en overheidsgeweld zijn daar deels debet aan.
Mensen steken liever hun hoofd in een strop voor een hypotheek om te kunnen wonen.
Liever betalen dan strijden tegen onrecht.
Alsof je tegen een straatrover zegt:
"Loop even mee, ik heb ook nog wat op mijn rekening staan.
Dat mag je hebben als je mij met rust laat"....

DocD | 18-11-07 | 17:58

@Hassan-I-Sabah 18-11-07 @ 15:21
Snif snif jank jank, maar bottomline, die grond was niet van de krakertz. En die krakertz zagen er allemaal gezond uit en waren vast in staat een baantje te vinden na bezoek aan kapper, badhuis en tweedehands pakkenwinkel. Verder leegstand mijn anus, er is genoeg woonruimte in Slotervaart, Almere enzovoort. Minder hip, en er moet wat geforensd worden, maar er zijn miljoenen NL-ers die die zich niet te goed voor voelen. Er is geen enkele rechtvaardiging voor deze gedoogde diefstal anders dan misplaatste nostalgie en verouderde drogredenen.

Zeddegeizot | 18-11-07 | 16:01

@ Spacecowboy 18-11-07 @ 09:27
Als er eindeloos grond ter beschikking was, zou ook niemand er wat van zeggen. Het is ook niet zo dat de 'afgunstigen' je je stuk leegstand op de maan niet zouden gunnen. Associaal begint het pas te worden als er nergens meer plek is behalve op deze leegstand en er dan juist uit dit stuk schaarste profijt geslagen wordt. Vooral dan als er niet eens geleverd wordt. Waar zijn de beloofde yuppenkastelen voor 3 ton dan gebleven?
Voor de grond in kwestie (en de woningen die er NIET zijn gekomen) hebben wij inderdaad al eens belasting betaald: das namelijk van een pseudooverheid (de woningbouw), die het vermogen dat wij haar hebben toevertrouwd nu op het grootse casino van het land aan het verspelen is, de zogeten 'woningmarkt', waar de harwerkenden zich ook de luchtkastelen die er (niet) staan niet kunnen veroorloven. Reken eens uit , 3 ton voor een woning, wat moet je daarvoor verdienen dan?
Handig dus, de pliesie verdedigdg daar de huizen die er niet staan die zich ook niemand kan veroorloven ....

Hassan-I-Sabah | 18-11-07 | 15:21

Eigendom blijft een vies woord, en iedere eigenaar is een beetje verdacht. Daarom doet Bos alles om eigendom te reduceren tot een minimum. Wat er overblijft, wordt door krakertz en de hunnen ingenomen. Resistance is futile.

Zeddegeizot | 18-11-07 | 15:06

Krakers op een wad zetten met laag water. Hek eromheen en scheppies uitdelen. Moet je kijken hoe hard ze kunnen werken als het hoogwater eraan komt.

DutchDelight | 18-11-07 | 13:05

Hey! Dat is Jan Vayne op de foto!

Ridder Schransgraag | 18-11-07 | 11:30

een mooi en nobel initiatief van die tegenstanders, hulde.

hoff | 18-11-07 | 10:26

@ Hassan-I-Sabah 17-11-07 @ 23:32

En terecht. Als ik een stuk grond kan kopen, moet ik daar toch mee kunnen doen wat ik wil, zonder dat er gelijk allerlei afgunstige types het innemen en gaan roepen dat dat asociaal is? Volgens mij heb ik er gewoon belasting voor betaald, en heb ik op die manier al bijgedragen aan de samenleving. Eigendom is eigendom, en zolang je iemand anders daar niet direct mee schaadt, moet er niks aan de hand zijn.

Spacecowboy | 18-11-07 | 09:27

Fred V 17-11-07 @ 20:08


Auto's in Brand Steken Ook

Sauron the Great | 18-11-07 | 05:14

@Tarak
Dus een loonslaaf kent de samenleving?
Betere argumenten graag...

DocD | 17-11-07 | 23:35

Nu het stof is neergedaald, blijft over: de zandbak in de Pijp is weer leeg zoals het hoort, en mag leegblijven zolang de rechtmatige eigenaar dat noodzakelijk vindt (desnoods voor eeuwig). Deze toestand is kennelijk zo onwijs wenselijk dat die met gewapende hand verdedigd wordt.

De vastgoedtypes, deze keer in de schaapskleren van een woningbouwvereniging, maken weer eens een duidelijke punt: het waardevolste wat tegenwoordig op de markt bestaat zijn luchtkastelen (309.000 neuro per stuk).

Er stinkt trouwens van alles , daar in de Van Ostadestraat, maar dan ook zo erg dat je de krakerts nauwelijks meer kan ruiken ....

Hassan-I-Sabah | 17-11-07 | 23:32

@DocD 17-11-07 @ 22:18
Meningen gevormd achter een pc-tje? U denkt dat wij geen mensen zijn die die daadwerkelijk met de samenleving in aanraking komen? U vergist zich, in tegenstelling tot de gemiddelde Indymedia poster, heeft het gros hier een baan, waardoor je daadwerkelijk met de samenleving geconfronteerd wordt.

Tarak | 17-11-07 | 23:03

Verbieden is verboden!!!
Want meninkjes die worden gevormd vanachter een pc'eetje
hebben sowieso niets aan te vullen...

DocD | 17-11-07 | 22:18

verbiedt dat kraken nou eens!!!

Tommygunner | 17-11-07 | 21:55

Sociale woningbouw klinkt lekker sociaal, wel jammer dat het resultaat doorgaans asocialiteit doet aanzuigen.

Jan Passant | 17-11-07 | 21:00

Ik heb gisteren weer subsidiegeld in Koos Plee gestort. Ik reed wel 15 km te hard op een volkomen verlaten dijk!!! Daar wordt Koos en zijn belastingdienders wel goed opgelet! Hopelijk wordt het gebruikt als premie voor elke rake klap die een ME-er uitdeeld bij een ontruiming. Overigens wordt daarbij nauwelijks opgetreden, dus zal het wel aan sponsering van een ludiek links clubje met hanekammen en bivakmutsjes opgaan! Lang leve de Kromstaat!

supersniper | 17-11-07 | 20:12

Kraken is tegen de regels en moet gewoon aangepakt worden.

Fred V | 17-11-07 | 20:08

@Muxje: oh dan heb ik niks gezegd.
@Spacecowboy: ja dat zijn ook argumenten.

blikjegrolsch | 17-11-07 | 19:25

Sociale woningbouw... Getverdemme Woningen die betaalbaar zijn voor gewone mensen, ik moet er niet aan denken!!
Gelukkig hebben we Vleesboom, die ons op deze verschrikkelijke misstanden wijst....

klauwkikker | 17-11-07 | 19:17

@mezelf
oh, 020

osgn | 17-11-07 | 19:07

blikjegrolsch, met "knokploegen" bedoelde ik de krakers; met "het vuile werk opknappen" bedoelde ik het annpakken van de leegstand.

Muxje | 17-11-07 | 19:07

weet pliesie 010 dat je iemand gaat uitdeuken, doen zij het voor je. flauw hoor. *weet nog wel wat hufters in zuid, belluhhh*

osgn | 17-11-07 | 19:07

Nee hoor Hannes, van de gemiddelde kraker wordt ik echt niet bang. In m'n werk kom ik erger volk tegen. Ik zie het gewoon als ordinaire diefstal, En van mijn en andermans spullen blijf je gewoon af.

Spacecowboy | 17-11-07 | 19:05

@Hannes en Mucje: de gemeente zou bij een kraakverbod wel zo'n mogelijkheid moeten kunnen hebben ja, anders is het eind echt zoek.

blikjegrolsch | 17-11-07 | 19:04

"Maar hat kan sodeju toch niet zo zijn dat we losgeslagen knokploegen het vuile werk van de overheid laten opknappen?"

Nee, dat kan niet zo zijn nee. Knokploegen is dan ook onetisch en verboden. Waarom jij het "vuile werk vand e overheid" noemt ontgaat me. De overheid is kennelijk niet tegen kraken en heeft derhalve ook geen vuil werk. Die mensen die het recht in eigen hand nemen moet je daarentegen keihard aanpakken. Regels zijn regels, wet is wet. Je wilt toch ook niet dat er straks een rechts extremistisch knopkploegje komt om jou eens even uit te leggen hoe dat zit met interraciale huwelijken? Of een knokploegje van boze buurtbewoners die wel eens even duidelijk komen maken dat tuinkabouters nou eenmaal bij de buurt horen?

Voor de rest: er zijn voorbeelden genoeg van goedwillende krakers die een leegstaand verkrot pand hebben weten om te toveren in iets nuttigs. Lui die de boel slopen hebben het niet begrepen.
Maar als de poltie al met onbewenzen moordaanslagpropaganda komt is het niet zo vreemd dat mensen oorlogje gaan spelen. De poltie heeft dan ook zeker vernatwoordelijkheid als er straks krakers gedood worden door idioten die werkelijk geloven dat krakers boobytraps hebben gezet.

blikjegrolsch | 17-11-07 | 19:03

Muxje 17-11-07 @ 18:56 Ben het volledig met je eens,
Geef gemeenten desnoods de mogelijkheid om bij langdurige leegstand de boel te onteigenen of om dwangsommen op te leggen.

hannes de boender | 17-11-07 | 19:00

"Dat kan niet want kraken is niet verboden." (blikjegrolsch). Wat mij betreft komt daar heel snel verandering in. Geef gemeenten desnoods de mogelijkheid om bij langdurige leegstand de boel te onteigenen of om dwangsommen op te leggen. Maar hat kan sodeju toch niet zo zijn dat we losgeslagen knokploegen het vuile werk van de overheid laten opknappen?

Ik zou voor dat hele kraakgebeuren nog wel iets van sympathie kunnen opbrengen, als ze aan een eenvoudige voorwaarde zouden voldoen: namelijk dat ze gewoon zonder morren vertrekken als de huiseigenaar aankondigt iets met zijn pand te gaan doen, en dat ze de boel netjes achterlaten (dat wil zeggen niet moedwillig slopen). Maar het feit dat ze dat niet doen maakt mij wel duidelijk dat het ze niet gewoon om de leegstand te doen is.

Muxje | 17-11-07 | 18:56

Spacecowboy 17-11-07 @ 18:25
Als je krakers tegen komt in de stad loop je liever een blokje om naar huis om daarna achter je computer te gaan zitten en stoere taal uit te kramen.

hannes de boender | 17-11-07 | 18:53

"En terecht, kraken is niks meer als ordinaire criminaliteit. Als ik een pand heb, en ik heb zin om dat leeg te laten staan, is dat mijn keuze. Ik betaal er immers voor, dus het is mijn goed recht. Types als granaatwerper hebben dan gewoon met hun jatten van MIJN eigendom af te blijve. Wat mij betreft rossen we morgen al die kudthippies uit al krakersholen en stellen we eens even goed orde op zaken."

Leuk, dus als jij toevallig heel rijk bent, en besluit de hele binnenstad van Amsterdam op te kopen om dat vervolgens twee jaar leeg te laten, wil je graag dat wij daar niks aan doen "omdat dat jouw keuze is"?
Ik dacht toch van niet. Dat panden van jou zijn betekent niet dat de hele stad van jou is. Mensen moeten kunnen wonen en leven, anders stagneert een stad. Mensen zoals jij, die bewust panden leeg laten staan, remmen de vooruitgang en de economie. Daar moet je tegen optreden.

"Wat mij betreft rossen we morgen al die kudthippies uit al krakersholen en stellen we eens even goed orde op zaken."

Dat kan niet want kraken is niet verboden. Een kraker in elkaar rossen is net zo dom als een willekeurige voorbijganger in elkaar rossen, beiden zijn even onschuldig.

Dat pandjesbazen dom, leeghoofdig en kortzichtig zijn, dat weten de meeste mensen, maar het is wel pijnlijk om te zien op welke manier jij je leeghoofdigheid etaleert.

blikjegrolsch | 17-11-07 | 18:39

"Pliesies doet niks tegen jatwerk van de krakers"

het tentje opzetten op een braakliggend terrein noem jij jatwerk?
Je had het braakliggende terrein zelf willen hebben om op te kamperen?

blikjegrolsch | 17-11-07 | 18:35

-weggejorist-

gnomidion | 17-11-07 | 18:27

En terecht, kraken is niks meer als ordinaire criminaliteit. Als ik een pand heb, en ik heb zin om dat leeg te laten staan, is dat mijn keuze. Ik betaal er immers voor, dus het is mijn goed recht. Types als granaatwerper hebben dan gewoon met hun jatten van MIJN eigendom af te blijve. Wat mij betreft rossen we morgen al die kudthippies uit al krakersholen en stellen we eens even goed orde op zaken.

Spacecowboy | 17-11-07 | 18:25

EN waarom heten ze nog krakers eigenlijk? Die krakers zijn gesettled na '80, dit is werkschuw volk. Go M.E.!!

Newcastle | 17-11-07 | 18:23

Het curieuze voorval is toch wel gefilmd? Als dat voorval klopt, dan is er toch wel 1 iemand geweest met een mobieltje?
Dumpert staat open, uploaden die handel!

Newcastle | 17-11-07 | 18:17

@granaatwerper 17:41: Wat is nou precies het verschil tussen de krakers van toen en die "kakkerlakken" van nu? De motieven? Daar geloof ik niet zo in; volgens mij willen ze allebei gewoon wonen in het huis van een ander. De moderne kraker gebruikt alleen geen moralistische ronkende flauwekul meer om zijn daden goed te praten.

Muxje | 17-11-07 | 18:10

da wizard 17-11-07 @ 14:25

Zal wel, maar ze zijn wel pleite!
Mooie oplossing toch van mensen die zoals jij zegt hersenloos zijn.
PS hoop voor die krakerts dat ze zo wat 'bijleren'

dutchdane | 17-11-07 | 18:02

Het_leuke_zuiden 17-11-07 @ 17:22

Hoe bedoel je, Vogelaar kwam redelijk over ?
Wat een koe is het, verschrikkelijk mens is het dat totaal alle uitstraling ontbeert die je moet hebben om iets te bereiken in een positie. Schrappen die trut.

En kraken.... doe je maar in je eigen huis. Van andermans handel blijf je af, heb ik altijd geleerd tenminste. Stelletje tuig... afschieten is nog het beste.

Kuup | 17-11-07 | 17:46

op zich is kraken goed. Niks niet andermans bezit bla bla bla, woonruimte leeg laten staan in tijden van woningnood is asociaal en dus hebben de krakers een nuttige functie: druk op de ketel zetten voor de lakse woningcorporaties. Men moet deze menselijke kakkerlakken niet verwarren met de eerlijke echte krakers van weleer (dat soort mensen is nu eerder antikraak dan kraak dankzij de aso's in de kraakbeweging).

granaatwerper | 17-11-07 | 17:41

Slap optreden van justititie werkt eigenrichting nu eenmaal in de hand.... de balans tussen humaan en naar de maan is zoek.

Jokkebrok | 17-11-07 | 17:35

bogus 17-11-07 @ 16:47
Vogelaar kwam redelijk over. Er waren wat kritische noten, maar te weinig. De echte kritiek bleef achterwege. Ik denk dat ze eerder kudo's heeft gescoord bij de kijkers dan dat ze is afgenokt

Het_leuke_zuiden | 17-11-07 | 17:22

leipe shit ouwe!

Patrick Zweedsey | 17-11-07 | 16:58

fuckje 17-11-07 @ 14:45
Helemaal miij eens; mijn bulgaarse schone maakt de lekkerste; ik weet, oost-europese, maar geen kraakster, zelfs tegen, goed geintegreerd, schrijft beter nederlands dan de meeste geen-stijlers

madakantognie?! | 17-11-07 | 16:58

nattebever 17-11-07 @ 16:48
De grote Khan heeft nazaten door heel Europa, het archetype wordt gevonden in de hoofdsteden uit het Ottomaanse rijk (serieus!). Voor wat betreft Cohen: th** lijkt me een beetje overdone, stigmatiserend enzo.

bogus | 17-11-07 | 16:57

Een twaalfde eeuwse Mongoolse leider gaat blijkbaar nu 21 eeuwse problemen oplossen?

El Gouda | 17-11-07 | 16:57

bogus 17-11-07 @ 16:47
Cohen aan de koffie?
Jij hebt heel wat gemist, de laatste tijd...

Wie zijn volgens jou dan wel die nazaten van Khan?

nattebever | 17-11-07 | 16:48

nattebever 17-11-07 @ 16:39
Heb (zoals gewoonlijk, zwakke maag) Pauw gemist. Inmiddels regelmatig spijt van. VogelaarT schijnt daar van de week ook behoorlijk gekortwiekt te zijn. Het vervelende van de vergelijking is dat we veel nazaten van de grote Khan inmiddels op bezoek hebben. Het blijken ook nog blijvertjes te zijn. En waar ik nu m'n zaterdagavonden moet doorbrengen nu YY gesloten is? Op de koffie bij Jobje dan maar....

bogus | 17-11-07 | 16:47

fuckje 17-11-07 @ 16:35

Wat liev van je.
En dat terwijl die Zuiderzeelijn er niet komt. Vind je dat niet erg, of zeg je, welnee BeverT, ik blaas liever 180 km/u in m'n eigen auto als ik zonodig richting 020 moet?
Maar... misschien heb je geen auto, en dan vind ik het wel een beetje sneu voor je, want om al die tijd in Groningen te zitten, dat lijkt mij nou ook niet direkt een pretje.

nattebever | 17-11-07 | 16:46

-weggejorist-

harrydehoer | 17-11-07 | 16:43

nattebever 17-11-07 @ 16:39
Die Dzjengis was een slim kereltje. Niet alleen militair, maar vooral organisatorisch. De juiste mensen aanstellen, onkruid uittrekken en goede dingen laten groeien.

Het_leuke_zuiden | 17-11-07 | 16:42

bogus 17-11-07 @ 16:32
Macchiavelli, Bogus - verwarring zaaien in het kamp van de tegenstander.
'k Zie het al voor me, stemmen op WouterT Bos, moehahahaha. Of blij zijn met Cohen... zag je die humorloze retard gisteravond nog bij Pauw? Wel Yab Yum sluiten, maar niet gericht schieten in Slotervaart. 't Is me 't kwallebakje ook wel hè?
Ben voor versoepeling ontslagrecht. Versoepeling? Afschaffen die onzin, zodat de mensen weer op eigen pootjes leren staan en afstand leren nemen van onze verpamperde samenleving.
Leefde Dzjengis Khan nog maar...

nattebever | 17-11-07 | 16:39

@nattebevert,
Beterschap en wijsheid toegewenscht...

fuckje | 17-11-07 | 16:35

nattebever 17-11-07 @ 16:23

Effe off-topic

Da's btw grappig, u is voor versoepeling ontslagrecht en stemt PvdA. Ik is tegen versoepeling en stem CDA. Volgende keer ruilen?

bogus | 17-11-07 | 16:32

weten = beter 17-11-07 @ 15:55
Ooit waren krakerTs idealisten, intelligent, welsprekend, charmant en soms wel grappig. Nu is het hoofdzakelijk vulles, met naargeestige trekjes en achterhaalde verhalen. Nu is een krakerT iemand die de huidige maatschappij afzeikt en probeert omver te schoppen. Terwijl de BV Nederland er allang achter is dat er tegenwoordig voor (vrijwel) iedereen een betaalbare woning is te vinden. Zelfs de beroepsprotesteerders hebben een stem gekregen in de clubjes van Jan en Femke. Opzouten dus met dat gekraak, doe es werken!

bogus | 17-11-07 | 16:23

miljardeuroman 17-11-07 @ 16:02
Stel je voor, m'n pand staat leeg.
Wat is belangrijk aan die zin? MIJN pand.
Niet het jouwe dus.
Zou jij je daar met je kankersmoel vertonen, dan zou ik je met een loden pijp totaal kapodt rossen. Herstel: kapodt laten rossen.
We blijven wel schone handen houden hè.
Begrijp je dat allemaal, luie uitvreter? De politie moet gewoon gericht gaan schieten op dat krakerstuig, niemand die er een traan om laat.
En begrijp me niet verkeerd, ik stem PvdA. Ook in die partij gaat een andere wind waaien.
Nu GroenLinks nog en de SP. Kwestie van tijd.
You're living in the past, loserT.

nattebever | 17-11-07 | 16:23

Ik heb net weer btw-aangifte gedaan, dus die uitkering is voorlopig weer veilig gesteld. En wat zeg je dan tegen de vriendelijke meneer de belastingbetalert??

sr69 | 17-11-07 | 16:21

@ weten = beter 17-11-07 @ 15:55:De strijd aangaan met de gevestigde klootjes orde: Waarschijnlijk mogen die 's morgens vroeg uit de veren om uw uitkering te bekostigen!

varkenoord | 17-11-07 | 16:11

Beter fokking wel ja

DeParticipant | 17-11-07 | 16:08

willempie84 17-11-07 @ 14:43
Kan er vastgesteld worden dat alles jonger dan 30 per definitie harder kan lopen dan de Pliesie?

bogus | 17-11-07 | 16:07

@15:51
Nee U heb een lekker bekkie.
Kraken gaat door.

miljardeuroman | 17-11-07 | 16:02

het recht in eigen hand wordt het helemaal in 2007

derkcs | 17-11-07 | 16:01

Houzee!

3*links=rechts | 17-11-07 | 15:59

weten = beter 17-11-07 @ 15:55
Inderdaad. En hoe komt dat uit de verf? Niet.

Het Oude Rijden | 17-11-07 | 15:56

Particuliere bewakers... "Zwartwater"? Dan zou het zo maar kunnen dat de krakerts nooit ouder zullen worden dan tussen de 30 en 50.

Het Oude Rijden | 17-11-07 | 15:55

lekker commentaar weer .. waar was het kraken ook weer om te doen?

juist! voldoende betaalde woonruimte creeren voor IEDEREEN!

De strijd aangaan met de gevestigde klootjes orde...... kost wat meer dan alleen op je luie reet voor de computer alles af te zeiken!!

weten = beter | 17-11-07 | 15:55

Krakerts zijn net asielzoekerts, ze willen een uitkering, huisje boompje beestje en autoot en dan lekker niets doen de hele dag, beetje blowen en demonstreren enzo. Als dank krijg je de stank

Klompenboer | 17-11-07 | 15:53

Waarom zien krakers er nou altijd zo smerig, goor, slonzig, ongewassen, slecht geknipt, vaal en afgetakeld uit en is de door hun achtergelaten en gekraakte "woon'" ruimte zo'n afgrijselijke zwijnenzooi dat een echt varkenskot daarbij vergeleken een modelflat lijkt? Hoop binnenkort eens een ontruiming te zien waarbij keurig in kostuum en mantelpak gestoken dames en heren uit een modern en keurig ingericht woonhuis worden gemept! Dat zou pas impact hebben!!!

supersniper | 17-11-07 | 15:51

Nou, voor zoveel geld koop ik liever wat op de Veluwe!

varkenoord | 17-11-07 | 15:49

Krakers zijn altijd alleen geïnteresseerd geweest in het wonen op de 'eerste rang' (en dan voor een dubbeltje natuurlijk). Binnen de grachtengordel dus, of vlak daarbuiten. Het is altijd een elitaire en intolerante beweging geweest. Voor het kraken van een woning in de tuinsteden kwamen ze sowieso hun nest niet uit.

colonnecinco | 17-11-07 | 15:48

Besef heel goed Meneer of Mevrouw Vleesboom.
Amsterdam en andera steden hebben heel veel te danken aan de krakers.
Weet U nog jaren 70en80..
De woningnood en de absurde hoge huren.
De speculanten en huisjesmelkers die probeerde de arbeiders en studenten uit te zuigen.
Daarom is er nu sociale woningbouw huursubsidie enz.
En is er redelijk betaalbaar wonen.
Of wil je liever in Almere wonen.

miljardeuroman | 17-11-07 | 15:47

Kan met Google Earth geen braakliggend terrein vinden aan de Van Ostadestraat straat in Amsterdam. Dus zo lang ligt het nog niet braak blijkbaar, de tijd dat de krakers dingen kraakten die al heel lang leeg stonden ligt kennelijk ook al weer 27 jaar achter ons [1980: Geen woning, geen kroning: de domme actie waarmee krakers definitief hun imago hebben verprutst en hun uitvreters imago hebben bevestigd].

Stropdasje | 17-11-07 | 15:46

Kan met Google Earth geen braakliggend terrein vinden aan de Van Ostadestraat straat in Amsterdam. Dus zo lang ligt het nog niet braak blijkbaar, de tijd dat de krakers dingen kraakten die al heel lang leeg stonden ligt kennelijk ook al weer 27 jaar achter ons [1980: Geen woning, geen kroning: de domme actie waarmee krakers definitief hun imago hebben verprutst en hun uitvreters imago hebben bevestigd].

Stropdasje | 17-11-07 | 15:45

Naar een werkkamp en niet te lui met de zweep erover.

Conan de Rabarber | 17-11-07 | 15:45

Linzensoep=OK!
Zuurdesembrood=OK!
Rechsdraaiendestandbiogardeyoghurt=OK!

blikjegrolsch | 17-11-07 | 15:45

Beginnen ze het het dan eindelijk goed te leren dat dat luie en asociale krakerstuig gewoon hard dient te worden aangepakt. Wel jammer dat eerst de harwerkende burger, die het meeste van zijn zuurverdiende centjes naar de belastingdienst ziet verdwijnen, zelf moet optreden alvorens de burgermeester het inzicht gaat verkrijgen dat het aanpakken van het krakerstuig noodzakelijk is. Zie bijvoorbeeld ook de ontruiming van de Vismarkt te Utreg. www.nieuwsbank.nl/inp/2005/04/09/V040....

onder den dom | 17-11-07 | 15:43

"Kraken" = Kapotmaken

houwezo | 17-11-07 | 15:42

Daar ook koud, kudt regen en een kater?

Reverend Ray | 17-11-07 | 15:41

@hannes de boender
Kan me niet herinneren dat ik ooit een kraker iets heb zien renoveren

godsammekrake | 17-11-07 | 15:39

Zweeft ook nog een “als” achter voor weinig, pendejo, een leftover van wat zelfcensuur. 'k hou er direct weer mee op, het zit er niet in vandaag me dunkt.

Reverend Ray | 17-11-07 | 15:38

Historisch gezien is het altijd zo geweest, dat je meer moest betalen als je op een gewilde plek wilt wonen. Kan iemand mij uitleggen, wat de logica is achter het idee om mensen subsidie te geven zodat ze op een plek kunnen wonen die ze zich niet kunnen veroorloven en waarom mensen die het wel kunnen betalen er niet mogen wonen?
Dit beleid legt de basis voor verloedering.

CoJoNes | 17-11-07 | 15:38

lees dat artikel op AT 5 even en let in het bijzonder even op de zinsnede " Vier krakers, tussen de 30 en 50 jaar," wat zoveel wil zeggen dat er weining animo meer is voor het het nobele anarchistische beroep van welwonennietbetalende hanophouder. Ik denk dat het probleem zich op termijn oplost door versterving als de jongste aanwas al 30 jaar is.

houwezo | 17-11-07 | 15:37

jaar? krijg wat, raar dus.

Reverend Ray | 17-11-07 | 15:36

Niet zo heel erg jaar dat die krakerts agressief worden natuurlijk… Moet je voorstellen, dan ben je dus up to 50 jaar en dan moet je dus neuqen met stinkende mokkels met van die witte vlokken uit de kudt. Met zo een binnen douche lopen ze niet rond, die dozen, neem ik aan. Ga er maar aanstaan als.

Reverend Ray | 17-11-07 | 15:35

Het is gewoon ontzettend leuk om te zien, dat een wijk als “De Pijp” de afgelopen jaren zo ontzettend vooruitgegaan is. Chique coctailbars , waar hard zwoegend Mokum op de vrijdagavond een borreltje gaat drinken. Het lijkt wel alsof krakers qua gedrag en voorkomen een beetje in de jaren 80 zijn blijven hangen. Zo “unfuckable”, zo ”unsexy”!

Pretoria | 17-11-07 | 15:31

@hans 98,
Niets mis mee, zie 14:45u.

fuckje | 17-11-07 | 15:29

zo moet heel nederland preventief opgeruimd worden.... gewoon voor de zekerheid!!!

mr.wrong | 17-11-07 | 15:27

-weggejorist-

hans98 | 17-11-07 | 15:25

Goeie grutten, nog meer sociale woninkies erbij in Amsterdam? De stad bestaat al voor driekwart uit die goedkope zooi. Is er nog plek voor een paar doodgewone middeninkomens?

colonnecinco | 17-11-07 | 15:25

Het ontbreekt de kraakbeweging in dubbel opzicht aan zelfreinigend vermogen. Je hebt een groep lieden die uit idealistische motieven meent te moeten kraken, daar kan je het mee zijn of niet, en je hebt een groep profiteurs (junks, Oost-Europeanen etc) die het voor de eerste groep verpesten. Blijkbaar is de eerste groep te zwak om de tweede groep onder controle te houden, of vinden ze het zielig deze groep te weren. Waarschijnlijk een combinatie van beiden. Hoe dan ook, kraken zorgt voor verloedering, en moet verboden worden. Doe maar op andere ludieke manier aksie voeren....

brutus68 | 17-11-07 | 15:23

Is er ook een Geenstijl-logo gesprayed?
.
In Breda gaan buurtbewoners al preventief kraken om dat tuig voor te zijn (wel uit angst voor dat tuig, dat dan wel weer)!!!
videonieuws.upclive.nl/?page=player&am...

beroepskleier | 17-11-07 | 15:22

Krakerts? Is dat niet iets uit de 60'er jaren? Leven die dan nog? Moet niet gekker worden!

helmpie | 17-11-07 | 15:18

Go knokploeg ! Go knokploeg ! Go knokploeg

Vieze bijdehandjes die krakkers !!!

Skulldagger | 17-11-07 | 15:17

Dat is dus wel allemaal meer dan twintig jaar geleden.

Tarak 17-11-07 @ 15:05

27 om precies te zijn

hannes de boender | 17-11-07 | 15:16

@ hannes de boender 17-11-07 @ 14:58
Maar dat waren de echte idealisten en niet de profiteurs van nu. Toen was het ook nodig om de misstanden aan de kaak te stellen. Over het algemeen genomen is dat nu niet echt meer nodig.

Agent327 | 17-11-07 | 15:11

@ Agent Orange 17-11-07 @ 14:58
Als het kalf verdronken is, dempt men de put. De cavalerie komt altijd te laat. Enz. :p

GelukBijEenOngeluk | 17-11-07 | 15:05

@hannes de boender 17-11-07 @ 14:58 Dat is dus wel allemaal meer dan twintig jaar geleden.

Tarak | 17-11-07 | 15:05

@Superior Bastard 17-11-07 @ 14:56
Wat dacht je van "preventief geruimd" is volgens mij een veel betere (en goedkopere) oplossing, kijk maar naar de kippehoest, even alles afmaken, en je hebt er geen last meer van.

MDE | 17-11-07 | 15:00

Krakers hebben in het verleden ook een hoop misstanden naar voren gebracht. waren er geen krakers geweest dan hadden ze in de jaren tachtig veel oude huizen gesloopt voo lelijke nieuwbouw. Nu zijn ze gerenoveerd en wonen er rechtse yuppen in.

hannes de boender | 17-11-07 | 14:58

Lekker krom weer. Pliesies doet niks tegen jatwerk van de krakers, maar komen wel direct in actie als omstanders dan zelf maar de boel willen recht trekken.
Ik word toch zo moe van deze ongein.

Agent Orange | 17-11-07 | 14:58

Krakers tussen de 30 en de 50 moeten verplicht te werk gesteld worden.

Superior Bastard | 17-11-07 | 14:56

Mooi zo, dan ben je trouwens echt triest, ben je 50 zit je nog in de kraakbeweging. Pliesie had toch zeker wel handschoenen aan, toen ze die gasten aanhielden.

krommeteen | 17-11-07 | 14:53

hier in de buurt is het gewoon chill volk die krakerts (overijsel) m aar volgens mij is het daar in amsterdam gewoon nietdouchend stinkend schorem

ikbenron | 17-11-07 | 14:50

@OneandOnly 17-11-07 @ 14:47
Ja, 1+1=2, ook voor de moffen.

Stijlloos/Superieur | 17-11-07 | 14:50

-weggejorist-

Dundunbanza | 17-11-07 | 14:50

-weggejorist-

OneandOnly | 17-11-07 | 14:47

@Bijstandtrekken
vooruit, een keer dan. Maar nu weer ophouden he?

HitchHiker | 17-11-07 | 14:47

Toch moet ik toegeven dat linzensoep een bijzonder smakelijk gerecht kan zijn, mits goed bereid, dat dan wel weer.

fuckje | 17-11-07 | 14:45

Voor één keer dan : Hulde aan de Amsterdamse politie.
Dat moest even gezegd worden;voor deze ene keer dan.

Bijstandtrekker | 17-11-07 | 14:44

'Vier krakers, tussen de 30 en 50 jaar, werden gearresteerd.' zijn die niet beetje te oud voor dat gedoe.

willempie84 | 17-11-07 | 14:43

@Mortyys 17-11-07 @ 14:34 Ik denk dat de Alliantie voor de particuliere beveiligers betaald. Dus indirect betalen de huurders van de Alliantie daarvoor. Extra huurverhoging voor deze huurders door de kraakbeweging, of wat minder sociale huurwoningen realiseren natuurlijk.

Nou ja, eind goed, al goed. Ik hoorde via via dat er maandag begonnen wordt met de bouw. De krakers hadden netjes gewacht met kraken tot de bouwstroom was geregeld. Zo waren ze ook wel weer, kraken moet wel leuk blijven en het moet niet te primitief worden.

Tarak | 17-11-07 | 14:42

Nou nog het kraken verbieden

MDE | 17-11-07 | 14:41

@ Mortyys 17-11-07 @ 14:34
Waarschijnlijk de projectontwikkelaars als eigenaar van de grond

Agent327 | 17-11-07 | 14:40

Hilarisch, dus als je tegen krakers zegt dat je tegen kraken bent omdat het diefstal is, en dat het kutkrakers zijn, worden ze aggressief. Rutger had gelijk, ze zijn inderdaad een stel verwende, kleine kinderen.

Tarak | 17-11-07 | 14:38

Ik ben benieuwd hoe de heeren projectontwikkelaars een tuin gaan aanleggen op de eerste verdieping... Maar goed, terug op het onderwerp:
Die krakerts hebben gewoon gelijk! Het is volkomen terecht dat ze aan de ene kant schoppen tegen alles wat overheid en regelgeving heet, en aan de andere kant wel elke maand hun uitkering accepteren. Alles wat goed is voor hullie is namelijk een recht, en de rest is fascisme.

joozd | 17-11-07 | 14:37

-weggejorist-

Stijlloos/Superieur | 17-11-07 | 14:35

Kon ik maar op een GeenRedactie-link klikken met die mooie nieuwe layout...

blikjegrolsch | 17-11-07 | 14:34

en wie moet er weer voor die particulier beveiligers betalen, jawel hoor.

ARBEITET EINMAL SCHWEIN

Mortyys | 17-11-07 | 14:34

Geen filmpje. Jammer...

Tingtong | 17-11-07 | 14:34

Geen pliesieagenten omgekomen door de ondraagelijke lucht die ze gebruiken als verdedigingstechniek?

OneandOnly | 17-11-07 | 14:29

Krakerts zijn vies

Dr. Faustus | 17-11-07 | 14:27

Net was het laatste woordje nog Hulde! nu is het Respect! Zelfjoris Fleisch?

Willem Vreedenburgh | 17-11-07 | 14:27

Opgeruimd staat netjes.

Peijnenburg | 17-11-07 | 14:25

In dit land lossen mensen met minder herseninhoud nou eenmaal graag problemen op met geweld...

da wizard | 17-11-07 | 14:25

nice nice dat zijn goeie berichten .

Maar ja de buurt uit slaan helpt dat .

Ze zetten zo ergens anders weer een drum cirkel op.

Mischien is het beter om een eiland op te spuiten in de noordzee en
ze allemaal daar op te pleuren en te heropvoeden .

uchman | 17-11-07 | 14:25

Wel altijd de handen wassen nadien, je weet nooit waar de krakerts allemaal mee in aanraking zijn geweest.

Lobo | 17-11-07 | 14:25

Yeah!

NIN | 17-11-07 | 14:21

Eindelijk. Deaud aan krakerts

Willem Vreedenburgh | 17-11-07 | 14:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken