Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Deze is voor jullie, Partyflockers

rollins.jpgHallo Stampertjes. Hallo ravertjes. Hallo pillenslikkende muzikale analfabeten met jullie zwarte of/of witte uniformpjes. Hallo liefhebbers van jungletrancehiphop. Hallo Tiesto, Dark Raver, Ferry Corsten, Armin van Buren of hoe al die sukkels met hun MacBooks, ProTools en kisten vol met albums ook maar mogen heten. Noemen jullie dj een vak? Ha! Stelletje assholes en fuckheads. Jullie zijn geen muzikanten, nee jullie zijn ordinaire plaatjesdraaiers. Record player players. Prutsers die samples op een 12inch zetten, en dat dan muziek noemen. Mogen wij respect voor mijnheer H. Rollins. I don't know which came first. Shitty rave music or the drugs.

Reaguursels

Inloggen

Global Gathering with Tong, Sanchez, Dyk, Digweed, Fergie << Check deze track op een torrent site.. om 3uur49 minuten... TE GEK!

Blauwdraakje | 17-11-07 | 12:13

Ik vind het een enorrrrme mongeaul!

Blauwdraakje | 17-11-07 | 12:04

Ik luister alleen naar Radio 4 al die andere typhusherrie kan je toch geen muziek noemen!?

Stelletje muziekbarbaren ;)

d0pe | 17-11-07 | 00:04

Kudt, bijna het topic over Rollins gemist. Rollins was mijn held... in 1991.

knutsel | 16-11-07 | 19:11

WeirJack 15-11-07 @ 15:40: Hardcore dj's worden wereldwijd heel vaak geboekt.

LoL @ Sévèke | 16-11-07 | 17:37

Hij heeft het over eenheidsworst in de muziek en dat is ook om te huilen soms. Maar misschien weet ie gewoon niet dat er wel degelijk goeie dance bestaat, of misschien wil hij het niet weten ofzo..
Klinkt een beetje als 'vroeger was alles beter', en dan heb ik al gegeten en gedronken.

Docspot | 16-11-07 | 17:23

vind de muziek persoonlijk ook lelijk, smaken verschillen, maar grappen maken over een muzieksoort is wel erg makkelijk als cabaretier, daarnaast vind ik zijn grappen nogal cliché en voor de hand liggend. 'No talent' zegt ie dan ook nog, terwijl hij zelf met grappen komt van arbeiders-met-bier-op-zaterdagavond-niveau...

!algebranie | 16-11-07 | 16:34

Wat een kortzichtige lutscher eerste klas

crathix | 16-11-07 | 15:12

@ misantroop 15-11-07 @ 21:56
Ja, ik weet ook niet wat ik daar dacht.

Vadsig | 16-11-07 | 14:19

Henry rollins rules!! (black flag!!!)

steenpuist | 16-11-07 | 11:45

Ik vind die Henry Rollins niet om aan te horen. Bagger herrie. Wat een sukkel. Beetje jaloers Henry. Kruip maar weer lekker terug naar de jaren 90 van de vorige eeuw.

krommeteen | 16-11-07 | 06:56

Weer iemand van 40 die klaagt over boemboem muziek. Zo zielig. Als ik ergens een tyfushekel aan heb is het rockmuziek.

zooishettoch | 16-11-07 | 04:40

Juist. Die vent heeft helemaal gelijk. Muziek is inderdaad waardeloze shitzooi tegenwoordig. Donder een eind op met die kudt DJ's. Dat zijn geen muzikanten.

Hardstyle, techno, trance en all die andere bullshit is zo waardeloos dat het niet grappig meer is, maar gewoon zielig. Ik schijt op die onzin.

Dickstar | 16-11-07 | 00:38

@ Hans Teeuwen 15-11-07 @ 20:05

beetje oppervlakkig of niet om iemand die centen verdiend ook meteen te bewonderen
oh duur hotel, nou dan ben je een koning

hermanus | 15-11-07 | 23:16

R-E-S-P-E-C-T
Find out what it means to me

Homer J. Simpson | 15-11-07 | 23:16

Henry Rollins is keul maar jullie moeten echt niet zeiken stelletje eikels, Het produceren van hardcore is wel meer als samples loopuh, als jullie ook maar 1 keer in jullie kortzichtige leven de moeite had genomen om het te proberuh hadden jullie echt niet zo´n grote bek!!!
MVg een vaste lezer....

soiree | 15-11-07 | 23:05

Jeez... zoveel reacties terwijl 1 nummer toch alles zegt:

Panacea - Rave music resurrected [FREAKLP001]

incl. een gesamplede Rollins

ShadowX | 15-11-07 | 22:42

OK... ik peop op dit topic!

Mr Moore | 15-11-07 | 22:11

Markovic89 15-11-07 @ 21:50

Supernummer ;) Moet helaas voor het eerst in 5 jaar Qlimax missen :(

Liekie | 15-11-07 | 21:59

Vadsig 15-11-07 @ 20:33
Je bedoelt natuurlijk UNKLE.

misantroop | 15-11-07 | 21:56

This is what I love, and can stop lovin'
Get wasted of party's from 9 till 7 in the morning
I live for the music, rollin' blunds, feeling high, getting loaded
or take some pilz and go to lala-land
Spending all my money on dope and extreme hi-prised tickets
but in the end it's all worth it!

I like to live in my own world
fuck regular life, Fucking 9 to 5 jobs
I'm total enjoy every moment, every hour, every minute
That's what I do on friday's and saturday's
Why should I take life so seriusly?
I just wanna do what I like to do, beeing far from reality
As I can't stand society, this is my own world
I just wanna hear the music

I think the whole system fucking sucks!
Everybody is working there fucking ass off during the week
Getting totally fucking stressed out
So what's wrong and what's right?
I live for the weekend, I live for hardstyles!
I live for hardstyle baby!!!

Markovic89 | 15-11-07 | 21:50

alle commerciele rotzooi is kut, echte muziek word nog wel gemaakt maar word niet bekend

bouwvakker2 | 15-11-07 | 21:38

Eens @ 4LXS 15-11-07 @ 17:04
*geeft Aril Brikha cd nog eens een duwtje*

pietklomp | 15-11-07 | 21:26

Alle muziek is tegenwoordig ook klote. Boemboem muziek, maar ook rock pop, huppelkutjesballades, en negersinterklaasdichten.
Goede muziek vergt inspiratie, en inspiratie komt voort uit irritatie, frustratie, emotie.
Ik een tijdperk waar kinderen op z'n minst twee spelcomputers op de kamer hebben staan, is het dus voorlopig nog wel even wachten totdat er weer goede muziek gemaakt gaat worden.

King of controversy | 15-11-07 | 21:07

Your a lair,Henry
and you know it

Cor Sleutel | 15-11-07 | 21:04

Kijk het probleem van house muziek is dat deze muziek eigenlijk gemaakt is voor de clubs en events. Er zijn weinig goede tracks die los goed te luisteren zijn. Het mixen zelf is ook een eitje. Maar draai diezelfde plaat in een club met de juiste timing en het is totaal ander verhaal. M.a.w de plaat is niet het belangrijkste maar de hele set van een dj. Mensen zoals Danny Tenaglia, Carl Cox, Jeff Mills, Sven Vath, Sander Kleinenberg, Deep Dish (vroeger toen ze nog goed waren), John Digweed, Raresh (Het grootste DJ talent van dit moment) Sasha e.v.a Zijn zeker briljante artiesten die weten zoals geen ander hoe ze een avond moeten neerzetten en naar een hoogtepunt te brengen.

Verder voor de mensen die zeggen dat house zielloos is nodig ik uit om van de zomer mee te gaan naar Ibiza en dan in de space/amnesia/dc10/pacha een kijkje te komen nemen.

Laatste technische argument: Logic is het meest gebruikte software pakket onder dance producers. Goedkoop, veel virtual instruments en een hele neutrale klankkleur.

bas3507 | 15-11-07 | 21:00

Henry, rollins in je graf

donderop | 15-11-07 | 20:53

*geeft op voor vandaag, wordt mesjogge van de timewarps*

vander F | 15-11-07 | 20:46

H. Rollins is god.

G-unite | 15-11-07 | 20:42

Rollins heeft gelijk, ik heb jaren lopen worstelen met synthesizers, drummodules en hardware sequenzers (geen computers!) en het is verdomd lastig daar wat emotioneels of krachtigs uit te halen, maar het kán wel.
Hoe makkelijker gaat het niet met een paar gasten met drums gitaren en zang..

vander F | 15-11-07 | 20:42

@ misantroop 15-11-07 @ 17:25
Ik heb het over z'n vroegere werk. Endtroducing, de eerste URKEL.

Vadsig | 15-11-07 | 20:33

deze man praat poep

bouwvakker2 | 15-11-07 | 20:31

Psssst, hee Pritt Stift........... Armin van Buuren vangt wel even € 25.000,- (sinds hij Nr. 1 is!!) voor 2 uurtjes draaien, en dan wordt z'n vlucht en hotel (nee, niet Van de Valk) allemaal voor hem betaald. Reken eens uit hoe lang jij daarvoor moet ploeteren????? Das lang he!!! Nou voortaan niet iedereen besmeuren met jouw persoonlijke mening voordat je je research hebt gedaan.........

Hans Teeuwen | 15-11-07 | 20:05

Muziek is een uitvinding van de duivel.
Behalve psalmen natuurlijk.

kuttekrap | 15-11-07 | 20:04

Prachtig, zo'n time-warp. Ik wist om 19:25 al wat Hans Teeuwen om 20:05 zou gaan melden. Schitterend.

koerbagh ® | 15-11-07 | 19:58

Erg jammer dat elke keer maar weer de asociatie gemaakt wordt tussen opleiding, drugsgebruik en housemuziek. Ook het maken van de muziek afdoen als eenvoudig, het bij elkaar jatten van samples en het draaien van andermans plaatjes is weer lekker kort door de bocht. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik vind housemuziek op z'n tijd mooi, heb zelf ook gedraaid en voor mij is Carl Cox een held want iemand die vier samples op verschillende platenspelers gelijktijdig en in het juiste ritme door elkaar mixt is niks minder muzikaal begaan dan een violist of andere muzikant. Voor mij is die Rollins gewoon een zielo! NOT FUNNY!

pieter-jan | 15-11-07 | 19:58

-weggejorist-

010waus | 15-11-07 | 19:58

House Music All Night Long!!!

010waus | 15-11-07 | 19:54

Right! Henry Rollins my all time hero.

Billos | 15-11-07 | 19:35

Henry Rollins zegt iets over DJ's...
Misschien moet hij dan ook maar eens gaan leren acteren!

btw, ik heb precies 0x gelachen om dit filmpje, omdat het gewoon niet grappig is...

Will3r | 15-11-07 | 19:35

@Hans Teeuwen 15-11-07 @ 20:05:
Dat betekent alleen maar dat er dus blijkbaar ontzettend veel idioten zijn die zijn geluidspoep kunnen aanhoren en er zelfs geld voor over hebben.
Het zegt verder niks.

koerbagh ® | 15-11-07 | 19:25

Vadsig 15-11-07 @ 15:37
The Outsider is anders ook verdomd slecht.

misantroop | 15-11-07 | 17:25

protagonist 15-11-07 @ 15:23
Muziek van Rephlex en Warp is dan ook `intelligent` dance music. Niet te vergelijken met al die commerciele trancehardcorediaree welke je op Tmf en Mtv voorbij ziet komen.

misantroop | 15-11-07 | 17:20

who cares, dan ben ik maar geen muzikant. Blijf toch wel plaatjes draaien

De Linkse Lonsdaler | 15-11-07 | 17:04

Ach ach, wat een treurige, zielige, maar vooral bekrompen oude man, die maar o zo graag de kenner wil uithangen. Toevallig Amerikaan ook weer. Als hij zich nou zou verdiepen in de dingen die hij zo puberaal afkraakt, zou hij niet meer zo'n grote bek hebben. (Wellicht drang om iets te compenseren?). Zoek eens verder dan de eurodance en 'cheesy' house die op de Amerikaanse radio wordt gedraaid, goed zoeken, want 98% is allemaal gitaarmuziek en hip-hop/rap. Iedereen kan caberetier worden als hij grappen ten kosten van iemand anders maakt en daarbij, nog even als een flinke jongen en naar Amerikaanse gewoonte, flink wat fuck en kudt ertussen door roept. Simpel klapvee van hetzelfde niveau, misschien nog wat video-editten met een lachbandje eronder, en kijk eens, 'pracht-tv!'. Begrijp me goed, van mij mag hij best de hedendaagse muziek onderschijten (onder het mom van meningsuiting), maar doe dat dan wel met argumenten. Misschien heeft dance-muziek een lagere instapdrempel en wordt er een hoop troep gemaakt, maar een echte kenner haalt er het talent wel tussenuit. Contrasterend ook dat een paar van bovengenoemde dj's naar mijn weten juist beÏnvloed zijn door de oude gitaar- en synthesizermuziek. Jammer ook van Pritt dat hij hier in mee gaat. Toont ook zijn onwetendheid. Wanneer komt er weer iets onthullends en shoquerends op GS?

4LXS | 15-11-07 | 17:04

Rock & Rollings

Zeph... | 15-11-07 | 16:53

De man heeft gelijk, die dj music is vreselijk over het paard getild....

Jajaja blaat blaat @ Patrick Zweedsey 15-11-07 @ 16:21
Rock 'n Roll. Pfff weet JIJ wel waar je over lult.
Hier dan een paar gasten voor je die meer "jou leeftijd hebben" en die Rollins als grote voorbeeld hebben.

www.youtube.com/watch?v=FtiPU73qjRk

WeirJack | 15-11-07 | 16:38

@Kop Kaaz
Kijk, daar ben ik het dan weer wel mee eens.

Watcher | 15-11-07 | 16:30

Haha.. nou wat lachen zeg... altijd lekker makkelijk scoren met steeds weer datzelfde geouwehoer over house en wat het allemaal wel en niet zou zijn. Moet je eens zien wie er allemaal gaan janken als je wat zegt over die veel te over de top en op handen gedragen Beatles en Stones.. donder toch op met die muziek uit de vorige eeuw... Ik dacht trouwens dat Rollins al dood was...?

pietklomp | 15-11-07 | 16:27

rock'n'roll = voor mensen opgegroeid in de 70's till late 90's. dinosauriers dus, HOE OUD IS HENRY OOK ALWEER? 49?

Patrick Zweedsey | 15-11-07 | 16:21

Haha mooie gast! Als die omhooggevallen kut platendraaiertjes moeten is leren relativeren wat ze aan het doen zijn i.p.v. met een arrogante schijtbek achter de tables staan.

baronbreekijzer | 15-11-07 | 16:21

Ach, die boodschap had Morrisey heel lang geleden ook al...
youtube.com/watch?v=H1IIUFazum0
Maar 't is een aardig draadje om de mannen van de jochies te scheiden.

koerbagh ® | 15-11-07 | 16:17

Vind het als houseliefhebber trouwens ook helemaal niet moeilijk om toe te geven dat de DJ's geen muzikanten zijn, dat zijn de producers die de platen maken die ze draaien. beide een kunst opzich imo. Ik zie House dan ook niet als vervanging van de klassieke instrumenten muziek, maar als ik uitga sta ik toch liever tussen allemaal mooie dames te stappen op lekkere minimal techno dan te moshen tussen langharige gasten op een rock/metal concert of tussen de oude lullen (voor mij dan) bij H. Rollins terwijl ik alle 3 genoemde muzieksoorten best kan waarderen.

'TrauMa | 15-11-07 | 16:16

i'm a raver baby, so why don't you kill me?

snikkol | 15-11-07 | 16:13

@ gigi gorgonzola 15-11-07 @ 16:03
.
Pritt Shit is per definitie een hypocriete lamlul, dus waar maak je je druk om?

cynische_kloatxak | 15-11-07 | 16:13

-weggejorist-

Kop Kaaz | 15-11-07 | 16:12

Nee, die zwaar doordachte kudtherrie waar desondanks geen touw aan vast te knopen is, da's mooi, da's goed, da's art. Zeaudemieter op nou Pritt, en dat alleen maar omdat jij dj-muziek nix vindt???

gigi gorgonzola | 15-11-07 | 16:03

@De Vrolijke Kaafir
Daar ga je weer met je smakeloos. Jij vind er niks aan, dat is wat anders dan smakeloos. Zelfs 2girls1cup is voor sommige mensen niet smakeloos. Waarom moeten mensen altijd zo minderwaardig doen als iets niet rete en rete moeilijk is. Wat maakt dat nou uit. Ik vind ook dat iemand die een instrument machtig is een betere muzikant is dan een dj maar ik vind de muziek desalnietemin geweldig.

Watcher | 15-11-07 | 15:51

Beetje met de tijd meegaan jongens.. Elektronische muziek is de toekomst en zeker niet zo makkelijk te maken als jullie het voorstellen.
(tuurlijk zit er bagger tussen, maar je hebt ook zat bandjes die kudt zijn of niet dan?)
.

'TrauMa | 15-11-07 | 15:47

kisss = kicks

Freudiaanse verspreking lijkt het wel.
en @ LoL @ Sévèke 15-11-07 @ 15:22
Daarom ook dat ALLEEN in Nederland onder hardcore die bagger house muziek wordt verstaan. In de rest van de wereld betkent hardcore gewoon wat het ECHT is namelijk New York Hardcore a.k.a. know as New York Punk-Rock

check dit maar eens uit !!!

www.agnosticfront.com/index2.php

WeirJack | 15-11-07 | 15:40

Respect voor Mr. Rollins. Het is wel muziek, maar alleen kutmuziek. Nou zit ik ook op een school waar iedereen naar hardcore (niet het soort dat Black Flag maakte, maar de dance-variat), slechte "Hey jongens kijk een sample/tweederangs zangeres! laten we er wat repetitieve dancebeats onder zetten en het is een hit" Slam FM kudtdance en beroerde hip-hop zoals 'Fiddy' en dergelijke luistert. Het is dan nog net niet zo dan het overgrote gedeelte naar jankbands zoals Fall Out Boy luistert, maar alsnog.

Niet dat ik iets tegen DJs heb, ik ben persoonlijk een groot fan van DJ Shadow, J Dilla/Jay Dee, RJD2, Delic, Bas Bron, Justice, Aphex Twin en Venetian Snares, bijvoorbeeld.

Maarja, hun eigen keuze. Ik luister liever naar muziek die ik beter vind, hoe pretentieus dat ook is.

Vadsig | 15-11-07 | 15:37

Henry kisss ass big time :) Eindelijk ook eens aandacht voor GOEDE muzikanten alhier.
Heb hem al meerdere malen live mogen meemaken al uit zijn "oude" Black Flag periode en na ieder nummer wordt er een dweilpause ingelast.
Kijk dan ga je er toch voor !!!!

WeirJack | 15-11-07 | 15:35

@ protagonist 15-11-07 @ 15:23
.
Toch heeft Rollins Thom Yorke wel op de bank gehad. Ging over het solo-album The Eraser. Volgens mij doelt Rollins echt alleen op de muziek voor de massa. The Eraser is volledig elektronisch, en valt onder het genre "laptop soul" (dat zeg al genoeg, dacht ik). Hij kankert dus niet alle elektronische muziek af. Yorke is daarnaast fan van DJ Shadow, met wie hij samen heeft gewerkt (UNKLE). Niet alle DJ-gerelateerde muziek is slecht. Tiësto is géén DJ.
.
Trouwens, ik hou niet van de muziek van Rollins. Totaal niet. Als persoon mag ik 'm wel.

cynische_kloatxak | 15-11-07 | 15:33

En cabaret is gay.

LoL @ Sévèke | 15-11-07 | 15:29

Aandoenlijk relaas, de nuance is ver te zoeken, maar daarmee krijg je de lachers natuurlijk wel op de hand.

Ik denk dat mensen als Amon Tobin en Richard D. James tegenwoordig meer tijd in 1 album stoppen dan Henry Rollins in zijn hele discografie heeft zitten. Complexe, gelaagde electronische muziek met een stuk sound design waar je U tegen zegt; En dat komt uiteindelijk toch echt allemaal uit de (drum)computer.

Maarrr : www.youtube.com/watch?v=el_LVfoDC-I

Beetje kaf-van-het-koren verhaal, maar dat wisten jullie natuurlijk wel.

protagonist | 15-11-07 | 15:23

Gabber is de enige muziekstijl die in Nederland is ontstaan.
.
Hardcore will never DIE!

LoL @ Sévèke | 15-11-07 | 15:22

De Vrolijke Kaafir© 15-11-07 @ 14:54
Ik kan het niet laten toch nog even te reageren, de namen die je noemt zijn absoluut geen genieen. Er is een verschil tussen populair en goed/geniaal ;)

RauwKotsch | 15-11-07 | 15:20

*zet even lekker een plaatje van Autechre op*

Hodja | 15-11-07 | 15:20

dan is het maar geen muziek, lekker boeiend, ik kan intens genieten van een avondje breakbeats (zoals afgelopen zaterdag in studio80), blijkbaar geniet ik dan niet van muziek.

DualDenz | 15-11-07 | 15:19

@Lelijke aap 15-11-07 @ 15:03 (en Watcher)
Ik wil jouw (en andermans) plezier in die muziek ook zeker niet vergallen. Ik bedoel, wie ben ik om 15000 plezierhebbende mensen tijdens een Dancevalley of weet-ik-het-wat-voor-feest te vertellen dat ze op smakeloze muziek dansen? Geloof alleen niet dat het tijdloze muziek is die over enkele decennia nog altijd zo gewaardeerd zal worden. That's all. Ik zou zeggen: dans lekker verder!

De Vrolijke Kaafir© | 15-11-07 | 15:19

sluit zich al luisterend naar daft punk aan bij *De Vrolijke Kaafir© 15-11-07 @ 14:54*...

(die gasten gebruiken nur samples... klinkt toch erg lekker... plinkie-plonkie-pling)

jodeltje | 15-11-07 | 15:19

@ alles-kapot 15-11-07 @ 15:08
.
Welkom op GeenStijl. Hier wordt niets gespaard, en ALLES afgezeken. Of we het nou over Wilders of Jan Tomaat, over Triësto of Tobin, over Moslims of nazi's hebben... Het maakt godverdomme helemaal niets uit. Alles kan kapot, toch?

cynische_kloatxak | 15-11-07 | 15:18

@ars 15-11-07 @ 14:17
HE Randdebiel!!! Ja, jij ja. Als van Grubbebeck de Maestro vriendelijk verzoekt een redelijk geslaagde symbiose tussen plaatjes makers en plaatjesdraaiers (met dank aan Milosz 15-11-07 @ 14:09) ten gehore te brengen, dan staat het jou nog niet vrij dat op dezelfde manier te doen als van Grubbebeck de zaal even verlaat, JA!? JA!?
En als je dat dan al doet, kom dan met een stukje MUZIEK, en niet met een EMMER vol STRONT die de vermoedelijke staat van je hersens weergeeft, JA!? JA!?
Zo. Hier een pil. Douw 'm door je strot en stuiter maar weer vrolijk verder...
*doet Willibrord Frequin modus weer uit*

van Grubbebeck | 15-11-07 | 15:17

@ De Vrolijke Kaafir©
Wat hier gebeurd is geen twisten over smaak, maar het geven van meningen.

me,myself and IK | 15-11-07 | 15:13

Flauw....

DeEchteWimHeitinga | 15-11-07 | 15:09

jezus wat een meningen allemaal hier
.
ik denk dat er maar erg weinig mensen zijn die er iets van aantrekken wat andere mensen van zijn muziekkeuze vinden.
.
de ene houdt van rap/rock/ska en de ander weer van trance/hardstyle of hardcore, beetje triest om dan te lope huile dat de ene muzieksoort nergens over gaat en kansloos is want dat is immers ook maar een MENING.
.
laat iedereen lekker naar zijn eigen muziek luisteren!!!

alles-kapot | 15-11-07 | 15:08

@De Vrolijke Kaafir
Wil je alles wel in de tijd blijven zien. Zoals een muzikant ooit al zei. Mensen van nu willen geen urenlange liederen horen. Alles moet sneller en korter. Zo ook de muziek. En waarom moet alles een ziel en diepgang hebben. Ik heb geen zin om altijd de diepte in te moeten. Lekker feesten op eenvoudige muziek is veel leuker en vriend, dit heeft ab-so-luut niks met 'geen smaak' te maken. Dit is een kwestie van niet altijd prententieus willen lopen doen. Maak het leven niet moeilijker dan het al is. Muziek (en ook andere kunstvormen) zijn er ook voor ontspanning en dat hoeft niet altijd op de bank met de ogen dicht en een glaasje rood in de hand te zijn, denkend aan de (wellicht geeneens bestaande) diepere achtergrond van een liedje van Chopin (oei, noemde ik het nou een liedje).

Watcher | 15-11-07 | 15:08

@ anke 15-11-07 @ 15:05

Natuurlijk!

*oordopjes zoekt*

kolonel klootoog | 15-11-07 | 15:07

@ kolonel klootoog 15-11-07 @ 15:02

Geen dank! Zullen we dansen? Ik kies de muziek.

anke | 15-11-07 | 15:05

Ik houd het toch bij K3...

Of R. Kelly speciaal voor die negert die dacht dat ie van 7 hoog kon springen.

ijsklont | 15-11-07 | 15:04

De Vrolijke Kaafir© 15-11-07 @ 14:54

Ik weet ook wel dat Mozart en Chopin genialer waren dan Tiesto en Gregor Salto (zeer zeer matige DJ's overigens). Tevens weet ik dat De Geboorte van Venus mooier is dan een schilderij van een zigeneurjong met een traan op z'n wang. Maar daar gaat het helemaal niet om!

Het gaat om het gevoel dat je krijgt bij muziek. Soms heb ik zin om een goeie set techno te luisteren, en dat is dan voor mij eventjes de beste muziek op de wereld. Dat jij daar niets mee hebt, is niet interessant. Je moet zelf iets uit muziek halen. Als je dat niet kunt bij techno, houdt het voor jou op. Maar dan snap jij de muziek gewoon niet. Het is gewoon een kwestie van smaak.

Lelijke aap | 15-11-07 | 15:03

@ anke 15-11-07 @ 15:01

Dank je. Je bent werkelijk te goed, je doet me bijna blozen.

kolonel klootoog | 15-11-07 | 15:02

Ja, Tuinhek Klootoog is natuurlijk een prominent reaguurder die altijd wel met een mening vooraan staat.
En dan moet je hem niet tegenspreken, want dat veegt hij de vloer met je aan.
KolKloot is namelijk verbaal sterk en dat moeten we allemaal weten.
Dus haal het niet in je hoofd om te melden dat je van Dance houdt, want dan stel je je meteen op in de vuurlinie van de Kolonel.
* Gaat schuilkelder in, in afwachting van tegenvuur van de Kol.*

anke | 15-11-07 | 15:01

@ cynische_kloatxak 15-11-07 @ 14:51

Ken ik, heb ik geloof ik ook nog wel eens gezien. De vetste DJ-set die ik ooit heb gezien was in het kader van Solid Steel met DJ Food en DK. Werkelijk elke muzieksoort is die avond door heen gedraaid, en gek genoeg zat daar verdomde weinig house bij.

@ Watcher 15-11-07 @ 14:50

Dan vindt jij dat toch lekker. Boeie.

kolonel klootoog | 15-11-07 | 14:59

Het is inderdaad ook wel erg veel gevraagd om tijd maar vooral bloed zweet en tranen te investeren in het leren te bespelen van een instrument. Sorry hoor, maar iedere vorm van muziek waarbij de geluiden niet door daadwerkelijke instrumenten worden voortgebracht vind ik te bagger voor woorden. Je kunt met de Mc Donalds mentaliteit niet via een instrument emoties aan andere mensen laten voelen (behalve dan misschien de meest oppervlakkige). Dus gewoon weer een oude elpee van Led Zeppelin op die draaitafel flikkeren en dan proberen mee te spelen. Misschien dat er dan over een jaar of 5 wel weer wat interessante nieuwe bandjes het grote publiek bereiken.

houdoe en bedankt! | 15-11-07 | 14:58

Gregor Shampoo... dan noem je ook meteen wat suffe trommeltjeshouse zeg. Kan begrijpen dat je daar weinig talent in ziet :D

Milosz | 15-11-07 | 14:57

Geweldig verwoord, pritt stifft, de prins!

Radicz0r | 15-11-07 | 14:55

Jesus wat is die Henry bekrompen geworden. Iedereen kan nu dus gewoon muziek maken op z'n zolderkamertje met weinig en goedkope middelen en zelfs met of zonder talent. En het probleem is ... ? 'Do-It-Yourself' is toch hartstikke punk? Ja je krijgt dan een hoop bagger maar who gives a shit? Voor de goeie dingen moet je gewoon wat beter zoeken. Ach over 30 jaar staat er zo'n ex-dj op het podium op de dan huidige generatie muziekanten die zeiken.

Pittybrad | 15-11-07 | 14:55

@RauwKotsch en andere dancefans:
Niemand zegt dat er zich geen getalenteerde of muzikale producenten en componisten bevinden in het woud van de dancemuziek. Maar er zit mi ook een grens aan het hele 'over smaak valt niet te twisten'-argument. (Bovendien valt er over smaak juist heel goed te twisten, zo blijkt hier maar weer eens.) Ik vind niet alle dancemuziek per definitie eentonig en zielloos, maar hoe kun je met alle respect het werk van Mozart, Chopin of Puccini vergelijken met... nou ja, ik noem een Benny Rodrigues, Tiesto of Gregor Salto? Sorry - en dit is absoluut niet beledigend bedoeld - maar er is wel degelijk een verschil tussen 'smaak' en 'geen smaak'. Sommige mensen hebben simpelweg géén smaak. Ze zien niet dat De Geboorte van Venus mooier is dan een schilderij van een zigeneurjong met een traan op z'n wang, dat Eco's Slinger van Foucault een beter boek is dan de DaVinci Code en ja, dat Tom Waits mooiere muziek maakt(e) dan Armin van Buuren. Noem het arrogantie of intellectuele hoogmoedswaanzin... feit blijft (zoals anderen hier al hebben geschreven) dat één kunstwerk honderd jaar na z'n conceptie nog tot de verbeelding spreekt en andere werkjes hoogstens een voetnootje in de geschiedenisboeken worden. Zo geloof ik ook dat de dancemuziek zoals die nu bestaat over pakweg twintig jaar slechts een geinige muzikale begeleiding zal zijn van het huidige tijdsbeeld. Meer niet. En tja, als je niet snapt waarom sommige muziekstukken wél ziel hebben en andere niet, dan heeft het ook geen zin om dat uit te leggen. Dat voel je, of je voelt het niet.

De Vrolijke Kaafir© | 15-11-07 | 14:54

@ kolonel klootoog 15-11-07 @ 14:36
.
Amon Tobin. Probeer die 'ns.

cynische_kloatxak | 15-11-07 | 14:51

Geenstijl kom dan zelf ook eens uit de kast, van welke muziek houden de Hooghe Heeren daar in 020 dan wel niet. Beetje makkelijk schreeuwen dit. Filmpje is overigens wel vet, hij brengt het in elk geval nog leuk.

@kolonel klootoog
Je weet duidelijk niet waar je het over hebt, dat blijkt wel uit je comment. Verdiep je eerst eens ergens in voor je denkt je mening te moeten geven.

Watcher | 15-11-07 | 14:50

@ Lelijke aap 15-11-07 @ 14:44

Ja, maar als iedereen elkaar hier een beetje gaat zitten accepteren halen we de 100+ posts op dit topic niet. En volgens de Chef kan ik dan mijn kertsbonus wel op mijn pens schrijven. Het maakt mijn namelijk niets uit dat jij, of iemand anders, graag naar plinkieploinkie-kudt-muziek wil luisteren. Moet je helemaal zelf weten, ik zal er niet van wakker liggen.

kolonel klootoog | 15-11-07 | 14:48

Ware woorden van ome Henry!

JdG | 15-11-07 | 14:47

Dj Kentaro is Godt

El Santo | 15-11-07 | 14:47

Maaier 15-11-07 @ 14:43

Nee, dat maakt het voor jouw zielloos. Hoewel ik van vele muziekgenre's kan genieten, kan ik heel veel halen uit een goede set house, techno of minimal. En wie zegt dat je geen gitaren en violen in elektronische muziek kan betrekken?

Lelijke aap | 15-11-07 | 14:47

Geen flauw idee wie de man is, maar gelijk heeft hij wel.

Tobus | 15-11-07 | 14:47

kolonel klootoog 15-11-07 @ 14:36

Okay, je punt is gemaakt. Jij vind 'dance' niet interessant. Ik vind het alleen zo jammer dat je dan meteen weer kinderachtig gaat lopen generaliseren met zinnetjes als 'ik zie er de lol niet van in om een avondje met eens stel doorgesnoven plofkopjes etc..'. Laat mensen toch lekker in hun waarde man. Wij respecteren jou muzieksmaak ook. Verder is dit onderwerp te kinderachtig om over te discussieren. Het gaat namelijk om PERSOONLIJKE SMAAK. Iedereen ziet iets anders in muziek.

Lelijke aap | 15-11-07 | 14:44

En gelijk heeft die!

DannyW | 15-11-07 | 14:44

Zo te zien heeft die gozer iets te lang aan de crackpijp gehangen. Typisch Amerikaanse stand-up-comedy met een hoop geschreeuw om nix. Beetje andere muziekstijlen afkraken, errug makkelijk weer, terwijl die zich er niet eens in heeft verdiept want dan zou hij deze onzin niet uitkramen. Geeft weer duidelijk aan hoe dom en kortzichtig de meeste Amerikanen zijn en denken.

Mahmoud Ahmadinejad | 15-11-07 | 14:44

Lelijke aap 15-11-07 @ 14:35

Simpel gezeg: alles wat jij uit de computer tovert is mechanisch. Het strijken van een viool, het aanslaan van een gitaar dat zijn dingen waar je 'ziel 'in kan leggen. Hoeveel je ook oop je toetsenbord ramt, het is altijd hetzelfde. Dát maakt het zielloos.

Maaier | 15-11-07 | 14:43

@ Milosz.. Verafgoding en 'fan zijn' is ueberhaupt een beetje weird...

Big Up Yourself | 15-11-07 | 14:41

Ninja Tune ken ik ja. DJ verafgoding is ook iets belachelijks trouwens.

Milosz | 15-11-07 | 14:39

kneusje

ThaClitCommander | 15-11-07 | 14:38

@ Milosz 15-11-07 @ 14:28

Ik voel me helemaal niet aangevallen, dat maak jij, net zoals in dat hilarisch domme comment waarin je zegt dat jij weet waar ik me zoal in verdiep, ervan. Geeft verder niet. Ik vind 'dance' over het algemeen saai en ik zie er de lol niet van in om een avondje met een stel doorgesnoven plofkopjes naar een meneer die onder het plaatjes draaien met zijn handjes staat te zwaaien te gaan kijken en de hele tijd aan de zelfde vierkwartsmaat onderworpen te worden. Luister vooral eens naar Solid Steel van Ninja Tune, die keer op keer bewijzen dat DJ's wél innovatief kunnen zijn en dat het niet allemaal het zelfde hoeft te klinken.

kolonel klootoog | 15-11-07 | 14:36

Maaier 15-11-07 @ 14:09

Ach, voor mensen zoals jij is het kennelijk moeilijk anderen in hun waarde te laten. Dat jij 'pingelepingelpong' muziek zielloos vindt, wil niet zeggen dat het ook zielloos ís. Muziek is geen abstracte wetenschap. De een vindt jazz mooi, de ander geniet van een goeie set minimal of techno. Wie ben jij in godsnaam om mij te vertellen dat die muziek zielloos is?

Lelijke aap | 15-11-07 | 14:35

Ag ja, smaken en meningen verschillen. Boeit niet wat een ander ervan vindt, maar het is wel zoooo leuk om er eindeloos over te praten :)

RauwKotsch | 15-11-07 | 14:34

gelukkig... Rauwkotsch snapt hem ook niet... :)

Big Up Yourself | 15-11-07 | 14:33

Worm van der Waarden.. 14:29. Ik snap de analogie niet helemaal, maar dat zou wel eens aan mij kunnen liggen. Wel vind ik het hoogst opmerkzaam om Beethoven te beschrijven als een man 'die maar wat deed'....

Big Up Yourself | 15-11-07 | 14:32

Worm van der Waarden 15-11-07 @ 14:29
Ehhh? Ik vergelijk paarden meesta ook met bomen! Werkt goed, maar zegt niets.

RauwKotsch | 15-11-07 | 14:31

henry rollins schopt kont

kaasopa | 15-11-07 | 14:31

Henry Rollins Band Eindhoven Dynamo Open Air 7-6-1992

*Denkt terug aan goeie ouwe tijd toen festivals nog festivals waren*

Puntplompzak | 15-11-07 | 14:29

@ RauwKotsch 15-11-07 @ 14:19
Er is iig een overeenkomst. Neem zum beispiel een Beethoven die simpelweg naar zijn piano keek en een abstract geheel zag dat hij begreep en wist te vertalen naar klanken die het al eeuwen volhouden. Beethoven hoefde niet te denken, hij deed gewoon maar wat. Zie daar de overeenkomst met de stampertjesmuzak; Simpel weg kijken en maar wat doen...

Worm van der Waarden | 15-11-07 | 14:29

@ klootoog: Voel je niet meteen zo aangevallen joh. Luister jij lekker naar Rollins, ik weer naar wat anders,.. maar zoals jij naar dancekijk krijg ik toch sterk de indruk dat je alle dance als het zelfde geplink plonk ziet en dus blijkbaar niet ziet dat dance wel iets breder is. That's all. Wil niet belerend doen ofzo,... ik gaat weer verder met m'n werk.

om toch nog ff aan geven dat dance wat breder is dan boozy woozy (wat je zelf ook wel weet, lijkt me) een paar leuke plaatjes van afgelopen jaar die ver uit elkaar liggen:

Justice - Waters of nazareth
Peter, Bjorn & John - Young Folks.

alletwee dance en toch wel iets anders dan bonkbonkbonk

Milosz | 15-11-07 | 14:28

Big Up Yourself 15-11-07 @ 14:24
Mee eens :) Echt Amerikaans.

RauwKotsch | 15-11-07 | 14:27

Trouwens, deze stand up gast is niet echt heel funny. Als ik naar een show van hem zou moeten en 1,5 uur lang in dat geschreeuw zou moeten zitten, dan ga ik liever naar het stadion.

Big Up Yourself | 15-11-07 | 14:24

Yeah, yeah, yeah... Hij zit zelf niet aan de uppers wil hij zeggen? Ik geniet van vele muziekstijlen waaronder ook hetgeen wat meneer zo lieftallig afkraakt. Simpel ook trouwens, afkraken. Iets wat zo ongeveer iedereen wel kan. Muziek is een kwestie van smaak. En een aantal dj's / producers kunnen mij een behoorlijk plezierige avond laten beleven (Sensation, Full on Ferry, Crazyland) en dit geheel zonder drugs. Of men moet red bull als drugs zien.
Daarnaast geniet ik net zozeer van een weekend Rock Werchter of Lowlands en binnenkort weer de Night of the Proms.

PrAn | 15-11-07 | 14:23

Mwah wat een ouwe zeikstraal haha
Wel komisch

Ouweschool | 15-11-07 | 14:22

@ Milosz 15-11-07 @ 14:19

En natuurlijk weet jij uitstekend te benoemen waar ik me allemaal wel en niet in verdiep. Wat een gelul. Doe nog eens een poging.

kolonel klootoog | 15-11-07 | 14:21

@ kolonel klootoog 15-11-07 @ 14:18

Hahaha oke respect voor jou... die had ik neit verwacht :)

Ja je moet die track luisteren als een ei aan het bakken bent.. dan klinkt ie echt rielekst!

@ars | 15-11-07 | 14:21

zoalang ze maar van Frans Bauer afblijven !!!!!!

me,myself and IK | 15-11-07 | 14:20

Pfff... Wat een comments hierop zeg...

Hij maakt zich druk over hedendaagse muziek (alle soorten volgens mij) omdat ie ervoor betaald wordt daar gaef over te doen (wat op zich best een lucratieve reden kan zijn), en vervolgens dondert iedereen hier over elkaar heen en maakt zich minstens net zo druk, of ie wel of geen gelijk heeft... Maar dan onbetaald... Dat is dan wel weer grappig, net zoals wat Rollins is...

Praesidium | 15-11-07 | 14:20

Dance heeft op een stuk 5 cd's na niets opgeleverd wat de moeite van het langer dan een week bewaren waard is.
Rock toch zeker wel een stuk of 500. Is ook logisch, de vibe van het samen musiceren kun je in je eentje met protools niet nabootsen.

ekimov | 15-11-07 | 14:20

Maaier 15-11-07 @ 14:17
Wat is er zo zielloos aan dan? Ik ben erg nieuwsgierig naar een fatsoenlijke uitleg ipv roepen dat het nix is.

RauwKotsch | 15-11-07 | 14:19

@ cynische_kloatxak 15-11-07 @ 14:16:

ik is ook links... en stampert...

jodeltje | 15-11-07 | 14:19

Yep yep Pro Tools is de bom. (Wel grappig trouwens om hier Pro Tools te noemen, Pro Tools staat namelijk in alle grote studio's en is meer audio gerelateerd, terwijl zijn grote 'concurrent' Nuendo (Cubase zeg maar) meer gebruikt wordt in het electronische genre. Om van Fruity Loop nog maar te zwijgen....)
Muziek opnemen is business op zich. Je kunt het niet mooi vinden, maar dat lijkt me geen reden om iemand incapabel te noemen.[clichemode on:] Over smaak valt niet te twisten [clichemode off] Het maken van plaatjes (produceren) is een vak apart. Elke producer ter wereld vindt het laatste album van Madonna (produceertecnisch) een meesterwerk. Ik denk dat er maar een paar zijn die het daadwerkelijk ook 'mooie muziek' vinden. Al deze haat en nijd bestaat eigenlijk niet onder producers, alleen onder de fans, hetgeen het een beetje zielig maakt. Andere muziekstylen bashen is zo ignorant. (Vergeet niet, dat de artiesten die jij goed vindt, waarschijnlijk inspiratie en voorbeelden hebben gehaald uit stylen muziek die jij niet goed vindt...)

Big Up Yourself | 15-11-07 | 14:19

@ klootoog: je vindt dat omdat je je er nooit echt in verdiept hebt. Niks mis mee, maar het is natuurlijk een enorm vooroordeel wat je hebt, eentje die gebasseerd is op top40 dance.

Milosz | 15-11-07 | 14:19

True Legends Never Die - ANDRE

@ars | 15-11-07 | 14:19

RauwKotsch 15-11-07 @ 14:12

Alle poingpingpoingmuziek die nu wordt gemaakt is over een jaar of 20 deaud en begraven, of dacht jij soms van niet?
Denk je dat een artiest met hetzelfde geniale brein als Mozart pingeliedingdingmuziek gaat maken?

monfer | 15-11-07 | 14:19

@ @ars 15-11-07 @ 14:17

De link is stuk, ik hoor allemaal dom gestamp. Kan je misschien die link nog een keer posten?

kolonel klootoog | 15-11-07 | 14:18

Een dancetrackje zet zelfs ik in een paar uur inelkaar,
25 jaar stevig live rocken is andere koek.

vander F | 15-11-07 | 14:18

RauwKotsch 15-11-07 @ 14:12

Inderdaad. pingelepingelepong muziek is á priori zielloos. Dat wil niet zeggen dat er geen goede muzikanten bij kunnen zitten, maar uiteindelijk is het zielloos.

Maaier | 15-11-07 | 14:17

@ jodeltje 15-11-07 @ 14:09
.
Ja, duh. Ik ken geen VVD'ers die naar Rollins luisteren. Henry Rollins is links, en links is kudt. Vroeger sloeg 'ie neo-nazi's in elkaar tijdens zijn optredens. Dat was leuk!

cynische_kloatxak | 15-11-07 | 14:16

@ MasterG 15-11-07 @ 14:10

Naar mijn weten, en zoals in de post van da wizard beschreven, heeft HR helemaal geen dope nodig om een redelijke vorm van genialiteit te bereiken.

@ Milosz 15-11-07 @ 14:09

Ik kan een snaaks stukje DnB of Hiip Hop wel waarderen, daar niet van. Maar ik vind 'dance' voor het overgrote deel suffige, eentonige, saaie muziek zonder inhoud op Teletubbie niveau. Allemaal zeer makkelijk. Wat gepriegel met plinkjes en ploinkjes en wat gestamp in een vierkwartsmaat, hoera!

kolonel klootoog | 15-11-07 | 14:16

LOL @ pingelepingelepong muziek!!

Zoloft | 15-11-07 | 14:15

Naast het gegeven dat Rollins ergens wel gelijk heeft is er niemand die begrijpt dat dit toch een soort cabaret is, dus om te provoceren en een reactie uit te lokken.

Maarre, hobby lekker verder op het zolderkamertje van je moeder met die gare draaitafel...

Klaaswitz | 15-11-07 | 14:14

Wat een mongeaul.

LoL @ Sévèke | 15-11-07 | 14:13

Maaier 15-11-07 @ 14:09

Bowie en Zappa twee genieen!

azijnseikerT | 15-11-07 | 14:13

Maaier 15-11-07 @ 14:09
Waarom niet eigenlijk? Omdat jou smaak anders is en jou referentiekader aan een bepaald beeld/geluid vastgekleefd zit vindt jij dat een pinge ping pingelingeling artiest niet hetzelfde muziekaal geniale brein als mozart kan hebben?

RauwKotsch | 15-11-07 | 14:12

Maaier 15-11-07 @ 14:09
Ja hoor

RauwKotsch | 15-11-07 | 14:10

Henry Rollins ga dead!, en eens heel erg snel lutser!!!

Een pauper zo als hij kan geen goede house niet herkennen.

Heb namelijk zelf te vaak met zijn neus in de kabouter post gezeten.

MasterG | 15-11-07 | 14:10

Lelijke aap 15-11-07 @ 14:03

Phahahahahha,

ja sure, jij wil pingelepingelpong muziek vergelijken met Bach of een genie als Bowie?

Maaier | 15-11-07 | 14:09

wat een comments.

geenstijl blijkt gewoon dezelfde doelgroep te hebben als patyflock, ROFLOL.

oja... EN de 12 vaste commenters...

jodeltje | 15-11-07 | 14:09

@ kolonel klootoog:

Je moet de plaatjesdraaierts en de plaatjesmakerts van elkaar scheiden. Dat zijn in 9 van de 10 gevallen andere mensen. Toch geldt voor beide groepen dat er een flinke lijst van namen is die al jaren aan de top staan. Soms one-hit-wonders,.. soms mensen die 10-15 jaar de grote naam zijn.

Van HR en rockmuziek heb jij misschien meer verstand, ik zal daar dan ook niks over zeggen aangezien ik daar wat minder van weet. Maar om zomaar wat te roepen over dance zonder er echt kennis van te hebben is natuurlijk gewoon dom.

Milosz | 15-11-07 | 14:09

@ars: Je had ook minder woorden kunnen gebruiken, en minder spelfouten. Oh, en je had ook weg kunnen blijven.

Burgemeester | 15-11-07 | 14:08

@ mattie ma pampa 15-11-07 @ 14:05

Dank je!

kolonel klootoog | 15-11-07 | 14:08

Henry Rollins is de Heiland!

3*links=rechts | 15-11-07 | 14:08

Geheel zonder enige toegevoegde waarde en daarom des te vermeldenswaardig is dat Henry (Je een band met hem of niet) niet wars is van enig intellect. Men zou kunnen stellen dat de man verstandelijk begaafd is, om woordjens als belezen en erudiet vooralsnog achterwege te laten. Maar hé de comments zijn pas net van start vermoed ik zo.

Tussenstand Rollins – Afspiegeling Totale Nutteloosheid on speed 28-0.
(Dit zijn toch de momenten dat ik Theo Koomen (VZMH) mis.

Worm van der Waarden | 15-11-07 | 14:08

laatste zinnetje is expres gedaan.. lekker vooroordeelbevestigend!

@ars | 15-11-07 | 14:08

Lelijke aap 15-11-07 @ 14:03
klopt helemaal, dat is ook mijn visie

RauwKotsch | 15-11-07 | 14:08

Over de 40.
Schrijft boeken, doet lezingen, treed op met zijn band, speelt in films, presenteerd TV shows, 2 maal per dag in de fitnis ruimte, drinkt niet, rookt niet, gebruikt geen drugs en slaapt 4 uur per dag.
En nog steeds geniaal...

da wizard | 15-11-07 | 14:06

Rollins heeft gelijk, al was het maar om Draaitafel Demagoog te pesten.

sjaakdeslinksesul | 15-11-07 | 14:06

Hahah ergens heeft ie wel gelijk...

Maar als ik lekker helemaal gek wordt van Hardscore (ja, zonder drugs jah! heb die zooi niet nodig) kan het mij niks schelen wat GeenStijl hiervan vind...

Shit laat iedereen toch in zijn waarde...

Want als ik zeg dat ik van Hardcore houdt, gebruik ik volgens de mensen hier al gelijk pillen, ben ik een racist en rijdt ik in een Opel Calibra of een Volkswagen golf met open uitlaat systeem en heb ik vast een tribaltattooo op mijn arm.
Verder doe ik dan ook geen opleding, werk ik in de bouw en houdt ik mijn petje ook op in de auto...

Jammer dat iedereen altijd meteen zijn vooroodelen heeft...

Als ik van Hardcore houdt en in het weekend mijn zuur verdiende centjes verdiend met mijn bijbaantje uitgeef om lekker los te gaan (jaja zonder drugs... oke bier is ook drugs :) dan heeft helemaal niemand daar over te oordelen...

Buiten dat heeft die gast van dat filmpje wel een beetje gelijk.. iedereen kan dj worden en de meeste com[putermuziek is ook crap! Maar zon zielig nieuwberichtje van GeenStijl... Jammer!

Nu maar hopen dat er snel weer een auto in brand wordt gestoken in Slotervaart dan hebben jullie ook weer iets te doen...
Alle Marookkaanen zijn crimineeel, iedereen die naar Hardcore luistert is een racist... Lekker makkelijk om mensen al;tijd de grond in de trappen als je vroeger nooit ergens bij hoorde... triest van GeenStijl

(en Oja... als er spelfouten in dit stukje zitten.... Boeiend.... of komt er dan weer meteen een reply van.... spelfouten... zal wel zelf een stampert zijn.... Beetje beu die mentaliteit hier.... .. oja dan blijf je toch lekker weg....)

Laaat mensen in hun waarde!

NL_HaRDc0Re 4 LIfe_4 vvaaaaah!_ (<< expres gedaan om alle vooroordelen maar eens even lekker in stand te houden!)

@ars | 15-11-07 | 14:05

@ kolonel klootoog = fout

mattie ma pampa | 15-11-07 | 14:05

wat blafgrap zegt!

Burgemeester | 15-11-07 | 14:04

@RauwKotsch 15-11-07 @ 14:02

Dat geldt toch voor elk muziekgenre? Goede elektronische muziek moet je leren waarderen, dat heeft tijd nodig. Hetzelfde geldt voor het leren waarderen van klassiek en jazz etc.

Lelijke aap | 15-11-07 | 14:03

henry rollins, de wilders van de eigentijdse muziek. zonder peroxidepruik. dat dan weer wel.
*wagt rustig af tot klootoog klaar is met onaneren op rollins en schuimbekkend reaguurt*

baba4oog | 15-11-07 | 14:03

Hij heeft nog gelijk ook, ongeveer 95% procent van de producers maakt ook bagger. Dan blijft er nog 5% over wat wel goed is en dat is VEEEL!

RauwKotsch | 15-11-07 | 14:02

Deze man doet mij denken aan de 40tig 50tigers die nog steeds naar de eagles luisteren en dan roepen dat er nog nooit zoiets goed is geproduceerd. Buiten dat lijkt hij mij ook een liefhebber van de witte sloper.
-
House is lekker op zijn tijd en helemaal los gaan op een house feest ook.
Jammer dat mystryland afgelopen jaar te druk was. Heb toen niet veel gedanst. Hopelijk volgend jaar beter.

sijtje boes | 15-11-07 | 14:01

Hell yeah! Rollins slaat de spijker weer es lekker keihard op zijn kop.
Al denkt de immer hilarische DJ Jean daar weer heel anders over:

www.youtube.com/watch?v=8q0fKqICI84

looprekje | 15-11-07 | 14:01

Zoloft 15-11-07 @ 13:57

Ja, hehe, ik denk dat nogal wat egootjes *knak* deden bij het zien van dat filmpje.

monfer | 15-11-07 | 14:01

@ monfer 15-11-07 @ 13:58:

de remix van dj fuckhead is VEEL beter ;)

jodeltje | 15-11-07 | 14:01

Er gaat niets boven lekkere house, techno of electro!

Je kan alles wel afkraken. Weinig boeiend dus, dit stukje van die Amerikaan.

Lelijke aap | 15-11-07 | 14:01

Hoeveel kudo's mag ik uitdelen? Dit is fantastisch!

Maaier | 15-11-07 | 14:00

haha geen producers, geen bands.

Wat een eikel! Beetje slap lullen over iets waar hij geen reet verstand van heeft. Meneer heeft een paat termen gehoord en gooit daar een paar keer fuck doorheen en allemaal lachen.

Wat betreft scratchen heeft hij dan wel weer een beetje gelijk ;-)

Laffe Zak | 15-11-07 | 14:00

@ El Santo 15-11-07 @ 13:48

"Het feit dat je fan bent van een veertiger die door zijn eigen gezeik het verschil niet meer ziet tussen humor en janken maakt toch wel dat jij zoiezo ouder bent."

Ik ben eind 20 en ik weet gelukkig wel hoe je 'sowieso' schrijft. Dat ten eerste. Daarnaast bewijst HR zich zelf al decennia lang. Iets wat ik de meeste plaatjes draaierts nog moet zien doen. Bovendien kan ik weinig humor in je post bespeuren en doet je treurige gehuil me een aan een puisterig tienertje denken die net zijn laatste breezer heeft laten vallen. Daarnaast dicht ik je geen enkele leeftijd toe, maar vraag ik me, afgaande op de hemeltergende infantiliteit van je comment, af hoe oud je bent.

"Accepteer het nou maar gewoon; je bent een ouwe lul met een uiterst kortzichtige blik op dingen die je niet kent... U stemt wilders?"

Wijsheid komt met de jaren, en als een zot puskudtje zoals jij me een ouwe lul noemen is dat een mooi compliment. En nee, ik stem geen Wilder. Het woest onderbuiken laat ik over aan zielige vmbo gabbertjes. Fijne dag verder.

kolonel klootoog | 15-11-07 | 14:00

Goede club/house/trance/techno/etc. muziek is net zo zeldzaam als goede pop/rock/etc. muziek.

Dat komt allemaal doordat platenmaatschappijen alleen maar voor het geld gaan en niet voor kwaliteit. Jammer alleen dat ze onderweg ergens vergeten zijn dat wij geen problemen hebben met betalen voor GOEDE muziek. Maar neeeee..... Het is de schuld van het downloaden!

Lange Neus | 15-11-07 | 13:59

@ chainless 15-11-07 @ 13:12:
hehe, aangevallen?

ps. op naar thunderdome 15 :bounce:

jodeltje | 15-11-07 | 13:57

Is dit Vanilla Ice ofzo, die gast maakt zich druk man.

Een blanke amerikaan met verstand van muziek.
Right.

Sjeik de Friemel | 15-11-07 | 13:57

Zo te lezen stikt het hier de moord van zichzelf heftig overschattende plaatjesdraaierTs...

Zoloft | 15-11-07 | 13:57

Hehe... Eindelijk zegt iemand het. Maar niets mis met ProTools though! Dat blijft gewoon het fijnste qua opname en mixen. (hear hear @ Big Up Yourself 15-11-07 @ 13:52)

His Goofness | 15-11-07 | 13:56

".... But if you'd give me yust ONE MORE CHANCE, I swear, I never lie to you again. Because now I see the destructive powers of a LIE, the stronger the truth. I can't believe i've EVER HURT YOU. Please, give me one more chance, and I never lie to you again.....
HUHUHOOOOOO HAHAHAAAAAAA!!! SUCKERS SUCKSERS SUCK ERSSSS!!!"

Comrade | 15-11-07 | 13:55

For caps sake: ROLLINS IS KING, HEAVEN & HELL. ROLLINS RULEZZZ /pyamaparty

Worm van der Waarden | 15-11-07 | 13:54

ViagraFalls 15-11-07 @ 13:11

Fuck, eerste waar ik ook aandacht!
Heb geprobeerd te youtuben, maar kon de scene niet vinden.

azijnseikerT | 15-11-07 | 13:54

I wanna fuck on the floor with his momma and brake shit
Qlimax!!!!!!

mattie ma pampa | 15-11-07 | 13:54

Ach ja... Ben zelf ook Pro Tools gebruiker en moet altijd wel een beetje om dit soort dingen lachen. Er zijn een heleboel producers die veel meer talent hebben dan de bandjes die er nu (en vroeger) speelden. Technisch gezien zijn de stones bijvoorbeeld echt enorm KUT. (Iedereen die een beetje een muziekinstrument beheerst weet dat Rolling Stones nummers altijd de makkelijkste zijn om te spelen.) Maar ze klinken wel lekker... hmmm wie zou daar nou voor zorgen? Iets met studio.......

Big Up Yourself | 15-11-07 | 13:52

eerst zeiken op de dj's maar later ook op de producers van danceplaten. Meneer Rollins heeft blijkbaar geen idee wat voor talent je moet hebben om een goede danceplaat in elkaar te zetten. Dan heb ik het natuurlijk niet over top40 dance, niet over jump en alle andere kleuterdance. je moet er gewoon kennis en talent voor hebben en veel tijd in stoppen.

Milosz | 15-11-07 | 13:52

Zaterdag Qlimax, tot dan mensen :D

hetJong | 15-11-07 | 13:49

@Blikje Grolsch
Doe er maar 2 en een blikje Hertogh Jan, aan je biersmaak te zien ben je niet alleen een azijnzeikert, maar betaal je nog graag geld voor slecht tukkerbier ook! Lutser !

@kolonel Klootoog:
Het feit dat je fan bent van een veertiger die door zijn eigen gezeik het verschil niet meer ziet tussen humor en janken maakt toch wel dat jij zoiezo ouder bent. Om mij dan de leeftijd van je (ongewenste)dochter/zoon mee te geven lijkt me iets te voorbarig ouwe!
Accepteer het nou maar gewoon; je bent een ouwe lul met een uiterst kortzichtige blik op dingen die je niet kent... U stemt wilders?

El Santo | 15-11-07 | 13:48

triest.

Milosz | 15-11-07 | 13:48

Zolang smartlappen maar niet in de zeik gezet worden.

*zet plaatje ZZN op en brult mee*

widtvoet... | 15-11-07 | 13:46

Leuk, zo'n mening, maar sinds wanneer doet die er nog toe? Zo kan elke willekeurige Partyflocker op een podium gaan staan en rockmuziek de grond in trappen. What's the difference?

Eagle_Eye | 15-11-07 | 13:44

Zo van wat was er eerder Bier en een minderwaardigheidscomplex of rock

blafgrap | 15-11-07 | 13:43

de voorbeelden die pritt noemt zijn trouwens wel aardig ruq, dat dan weer wel.
maar een dj een ordinaire plaatjesdraaier noemen, terwijl de meeste buiten dj-en ook nog produceren, slaat als een kudt op een varken.

job cohen | 15-11-07 | 13:43

Rollins op .GS je verwacht het niet.
KingSize20 15-11-07 @ 13:41, Rollins heeft al heel veel dingetjes geprobeerd en dat doet hij aardig goed.

Reverend Ray | 15-11-07 | 13:43

Haha, punk toont zich wederom als uiterst conservatief. Dat heb ik nou met die bandjes en dat gepruts met drummers, gitaren en zang. Leuk als memorabilia > muziek uit de vorige eeuw. Er zijn shitloads of lekkerbelangrijk DJ's die niets te melden hebben en denken dat ze god zijn maar die heb je in de rockmuziek evenzogoed. Het ene concept leunt alleen op kijken (visueel) wat de band doet en het andere concept op beleven (namelijk dansen) wat de muziek doet. En als er al een stroming binnen de rock is blijven hangen dan is het wel punk. gaap.

blafgrap | 15-11-07 | 13:41

Rollins is trouwens ook een commerciële fag met weinig muzikaal talent.

Biff Eagleburger | 15-11-07 | 13:41

ja als je een hasbeen bent met telkens hetzelfde album en zelf hebt lopen hoeren op mtv en discoverychannel dan word je wel eens boos op mensen die meer succes hebben,

22grafik | 15-11-07 | 13:41

kansloos nieuwsbericht op geenstijl zeg, echt zijlijn commetaar!

sukkelsss

Deze reactie is niet OK bananenboer henk 15-11-07 @ 13:31

Kon het zelf niet beter zeggen..

geenstijler001 | 15-11-07 | 13:41


laat hem zelf is proberen, dan piept die wel anders.....

KingSize20 | 15-11-07 | 13:41

Sommige mensen vinden housemuziek leuk en andere mensen vinden housemuziek niet leuk.

pepslet | 15-11-07 | 13:40

@ harige bangmaker

Ik kan nu al voor je invullen wat jij vind van de muziek van Arvo Part of de kunst van karel appel.

Simpele ziel.

Blauw | 15-11-07 | 13:40

@Nilo 15-11-07 @ 13:30
Meneer Rollins heeft veel problemen en maakt zich druk over van alles en iedereen... en verdient daar al sinds begin jaren 90 een boel centjes mee.
nl.youtube.com/watch?v=dA0yBFKwe4M&...

Zeurders | 15-11-07 | 13:40

als je geen verstand van muziek hebt pritt, zeg dan gewoon niks.

job cohen | 15-11-07 | 13:39

Die muziek en pillen hoort inderdaad bij elkaar, wat mij betreft heeft ie daar wel gelijk in.
Ik luister het normaal ook nooit maar eens per jaar is het nog steeds heerlijk eens flink uit m'n dak te gaan op mysteryland met die muziek en een pilletje op.
Lekker sfeertje, vrolijke mensen, die puberende gabberneuroten zie je er natuurlijk ook, maar dat is echt niet de meerderheid, het gros is normaal volk, 25+, vaste baan etc, die gewoon zin hebben in een feestje.
En er lopen HEEL wat lekkerdere dames rond dan de trollen op het gemiddelde festival.

Atheisme.nu | 15-11-07 | 13:39

aaaah, zucht... Black Flag, Six Pack e.d. *mijmert.*

superjan | 15-11-07 | 13:38

Wat een ongemakkelijk en opgewonden ventje. " Mannen moeten neuken op de grond en dingen kapotslaan" hmmm...

Deze man showt zijn intellect!

Blauw | 15-11-07 | 13:38

k wacht nog 10 met een hatelijke reactie dan zijn ze zeker dood

Steuntrekker | 15-11-07 | 13:38

Niks mis met house-muziek.

Elke pre-puberale knul kan zoiets op zijn zolderkamertje in elkaar zetten. Daar hoef je geen muzikaal genie voor te zijn.

Het is ook lekker makkelijk toegankelijk. Je hoeft geen moeite te doen om het te begrijpen. Dus zelfs de meest stupide gevallen kunnen zich er op uitleven.

Dat blijkt doorgaans ook wel.

Harige Bangmaker | 15-11-07 | 13:38

Genoeg oldschool dj's die al langer meelopen dan hij. Maar platte zooi moet ik ook niks van hebben. Wel grappig dat hij het woord talent gebruikt .. Dat dan weer wel !

Draaitafel Demagoog | 15-11-07 | 13:38

Rollins poept op jullie middelmatige schijtpubers :)

Klaaswitz | 15-11-07 | 13:36

hij zou eens naar een goed feestje moeten gaan, wordt hij misschien wat losser van

geenschijnvankans | 15-11-07 | 13:36

En eindelijk een topic op GS dat de Echte Waarachtige Mens scheidt van de Chronisch Meejeukende Puberkneus. Genieten!

kolonel klootoog | 15-11-07 | 13:36

Henry Rollins Rulez!!!!!

MasterOfMetal | 15-11-07 | 13:34

Wie is die vent? En waarom heeft ie een rotkop?

AnusGebraad | 15-11-07 | 13:34

Anderen afkraken is natuurlijk wel heel makkelijk, kan ook wel leuk zijn in zo'n cabaret show, maar als je echt zo weinig begrip hebt voor house feesten vind ik je tamelijk kortzichtig.

technofreak | 15-11-07 | 13:34

En zoals gewoonlijk, briljant werk van Rollins.

Irish_Bastard | 15-11-07 | 13:32

Hij zit wel te blerren over drugs, maar zelfs zit ie ook aan de coke zo te zien, aandachtstrekker.

willempie84 | 15-11-07 | 13:32

Wat een kansloos figuur zeg! Anabolenkuurtje teveel gehad? Zo te zien zwaar gesponsord door de hubbabubba-kauwgomfabriek met al die plakplaatjes op zijn armen. Niet dat ik zo'n rave-dj liefhebber ben maar om die humor van hem te begrijpen heb je een drug nodig die nog uitgevonden moet worden.

Mahmoud Ahmadinejad | 15-11-07 | 13:31

kansloos nieuwsbericht op geenstijl zeg, echt zijlijn commetaar!

sukkelsss

bananenboer henk | 15-11-07 | 13:31

@ El Santo 15-11-07 @ 13:25

Hoe oud ben jij? 12?

kolonel klootoog | 15-11-07 | 13:30

Nohnohnoh, wat een probleem maakt die man ervan.... Kan zelf heerlijk losgaan op het soort muziek waar hij het over heeft. Meneer is zelf denk ik nog nooit naar een festival als Decibel, Defqon of Mysteryland geweest denk ik. Dan had hij wel anders gepraat.

Nilo | 15-11-07 | 13:30

"The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you're a god or a total bastard. The Iron will always kick you in the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver, always there like a beacon in the pitch black. I have found the iron to be my greatest friend. It never freaks out on me, never runs. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds."

Klaaswitz | 15-11-07 | 13:29

Hahahaha. Hij heeft gelijk. Er is bijna geen echte muziek meer.
@ magic mike;
Kijk dat is nou muziek

Rest In Privacy | 15-11-07 | 13:29

@El Santo 15-11-07 @ 13:25:
Wil je nog een pilletje, puistenkopje van me?

blikjegrolsch | 15-11-07 | 13:27

Wat een lamlul.

Ik zat te wachten op het grappige stuk, maar dat kwam niet voorbij.

Unknowing | 15-11-07 | 13:26

Goh zegt een uitgerangeerde druggebruiker op leeftijd waar hij eigenlijk een katheter en een looprek nodig heeft.....
Ouwe zak... de jeugd heeft de toekomst *Proest*

ill-Eagle | 15-11-07 | 13:25

-weggejorist-

El Santo | 15-11-07 | 13:25

Wie de fuck is H.Rollins ?

anke | 15-11-07 | 13:23

Hij heb wel een beetje gelijk maar gelukkig hebben we in holland deze nl.youtube.com/watch?v=3XvwuYntYIA nog what he fuck wil je nog meer shitty head ?

magic mike | 15-11-07 | 13:23

Henry Rollins IS GODT!

kolonel klootoog | 15-11-07 | 13:22

Henry rollins heeft makkelijk schreeuwen; hij heeft al vies veel centen binnen en kan min of meer roepen wat ie wil.

Boris Poepnagel | 15-11-07 | 13:19

* begint denkend aan pinkpop '97 alvast met modder te gooien *

maakniesaaknie | 15-11-07 | 13:18

toch haalt ie een paar heel verschillende dingen door elkaar...

Andreas B. | 15-11-07 | 13:18

"No rave, no house, no techno no hip-skip-fucking-hop, just Stones, 24 hours a day"

/Denis Leary

Biff Eagleburger | 15-11-07 | 13:18

Zelden iemand zo gelijk horen hebben. Raves zijn voor zielige conformistische sukkeltjes zonder smaak en zonder kloten. Stiekeme junks die "rave" verwarren met "muziekfstival".
Goeie imitatie van Kane doet Rollins trouwens in de laatste minuut.

blikjegrolsch | 15-11-07 | 13:17

Dit soort muziek is alleen maar ok te vinden onder invloed van drugs.

Zo jammer! | 15-11-07 | 13:17

Black Flag...

vander F | 15-11-07 | 13:16

Over Henry Rollins niets dan goeds.


Ik ben altijd een beetje voor hem.

Teen | 15-11-07 | 13:16

One from none. Satan rules!

widtvoet... | 15-11-07 | 13:14

@chainless: met Henry Rollins wil je echt geen ruzie hebben.

Hodja | 15-11-07 | 13:13

Het zijn allemaal Draaitafel Demagogen.

fuckje | 15-11-07 | 13:13

Hahaha, wat is die vent grappig. ik nodig hem uit om een keer mee te gaan naar Ghost Town :) laat hem dan nog maar eens z'n grote muil opentrekken.

Zelfde geld voor Pritt Stift!

chainless | 15-11-07 | 13:12

Met name dat stuk grauw v.e. Armin van Buuren.

waskuip-admiraal | 15-11-07 | 13:12

Nog steeds aan de anabolen Henry?

Patrick Bateman | 15-11-07 | 13:11

'cause I'm a liar !!
Rollins rules!

r04dki11 | 15-11-07 | 13:11

H. Rollins is cool. Dat hadden die lui van JackAss ook al in de gaten. Briljante "sketch", dat offroad tatooing met H. Rollins :)

ViagraFalls | 15-11-07 | 13:11

Henry Rollins rules!!

Carpa | 15-11-07 | 13:11

REPSECT @ Henry (H) Pearl Jam is oke ole ole

Bono | 15-11-07 | 13:11

Ik ben van mening dat Dhr Rollins doorgaans moet minderen met koffie !
.
Maar in dit geval heeft hij gelijk.

Burgerlijke ongehoor | 15-11-07 | 13:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken