Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

0900 - NOPPES

Er zijn nog 469.584 wachtenden voor uEen grote ergenis is dat je extra moet betalen als je wilt klagen over een slecht geleverde dienst. Een bedrijf heeft je rommel geleverd, maar als je ze er op aan wilt spreken kan dat alleen via een duur 0900-nummer. Zeker sloebers met alleen een prepaid gsm dokken naast de kosten voor een betaalnummer ook nog eens een zak duiten aan hun telefoonprovider. Dan betaal je voor een gesprek al snel anderhalve euro per minuut. Wil je klagen dan laten ze je eerst minuten in de wacht staan. Tegen de tijd dat je aan de beurt bent en dat die achterlijke helpdeskmedewerker eindelijk je klacht begrijpt dan ben je al snel een paar tientjes lichter. Dat is helemaal niet nodig. De meeste bedrijven hebben naast hun bekende betaalnummer ook een strikt geheimgehouden normale telefoonnummer. Hartstikke handig. Zelf even nabellen. Wij rijden net in een tunnel..

Reaguursels

Inloggen

Zijn er al goedkopere alternatieven voor 0906 nummer gevonden?

Pendeho | 12-11-07 | 16:25

OOk handig met antwordnummers: gratis post toesturen: www.antwoordnummer.nl/
Heb trouwens jaren geleden tijden lang in de wacht gestaan bij de studiefinanciering, bleek later dat iedereen aan het eind van middag naar huis was gegaan en niet de wachtrij werd afgewerkt.

knurfie | 12-11-07 | 08:06

@Peter_S 10-11-07 @ 20:53
Hap er in en smul. Heb je het tegen mij dan hep je het ook tegen mijn REET.

monaco | 12-11-07 | 06:35

voegt boekmark toe,en maak lokale copie.
voor het geval dat het CDA de link zal verbieden

teringtubbie | 11-11-07 | 19:08

-weggejorist-

dunpealhunter | 11-11-07 | 18:40

mn oma had deze site al in 1874 gevonden

De Bondscoach | 11-11-07 | 16:33

@dunpealhunter 11-11-07 @ 02:01
Bij mij hangen ze altijd gewoon op als ik zeg

'We zijn niet geinteresseerd, prettige dag verder'

Maar als je langer aan de lijn wil hangen, mij ook best; jullie betalen en ik koop je produkt toch niet. Ik leg wel neer als ik genoeg van je heb.

t_geenstijl | 11-11-07 | 14:46

@dunpealhunter
Heb je goed verwoord! Ik herken mijzelf in jouw verhaal haha!!

mijker | 11-11-07 | 14:18

top zo'n lijst!

mijker | 11-11-07 | 14:15

Jammer geen telefoonnummers van sexlijnen.

vbit | 11-11-07 | 12:56

Multikabel: 1 eurocent per minuut. Wie het alternatief belt, is duurder uit. Bedankt voor de tip, maar wel effe scherp blijven, heren van TraagAlex

jullie ook hier? | 11-11-07 | 10:50

*voegt glimlachend bladwijzer toe*

fapman | 11-11-07 | 10:36

guinnessdude belt altijd met voipbuster.com

guinnessdude | 11-11-07 | 09:50

-weggejorist-

dunpealhunter | 11-11-07 | 02:21

-weggejorist-

dunpealhunter | 11-11-07 | 02:01

@ D. Apeldoorn 10-11-07 @ 23:07
Helemaal me eens. (stonden geen ... trouwens)
Het was filmischer. Je bleef echt met vragen zitten toen. Een "Wat is hier aan de hand"-gevoel. Stukje X-files-erlebniss. Tot die bewuste edit... dat je echt zo'n momentje kreeg van "kut.... DAT is nou echt gewoon hele dikke vette kut: een tunnel..."

VanFrikschoten | 11-11-07 | 01:31

Ik zoek liever het telefoonnummer op van een hoge manager en spam zijn mobiele telefoonbox vol met gratis sms berichten: www.xgratis.nl/sms. Veel efficiënter!

de_buurman | 11-11-07 | 00:03

Vond "we rijden net een tunne..." veul grappiger!

D. Apeldoorn | 10-11-07 | 23:07

Je moet nog steeds betalen voor die nummers.
De echte vrek zoekt op naam van een bedrijf naar een gratis 0800 nummer op de website van de Opta: www.opta.nl/asp/nummers/08000900nummer...

spYder | 10-11-07 | 22:48

Zo gaat het al jaren, express de plug eruit trekken bij duizenden abonnes , en dan de telefoon opnemen met een computertje waar je telkens een nummer moet drukken om te horen dat je wachttijd 20 minuten is, hiermee worden miljoenen verdient.
Veel energiebedrijven en erg veel inetrnetproviders doen deze praktijk.
Bel maar eens met het hulpnummer van Active24.nl , die zijn al jaren bezig met scams, zetten mensen express offline zetten de server uit, verdonkermanen je geld, nemen niet op bij grote problemen etc.
Als je een voorbeeld zoekt van hoe 0900- oplichterij te werk gaat dan zijn zij het voorbeeld hoe het gaat.

En alles mag gewoon doorgaan. Er MOET een wet tegen komen. Slechte service, kapotte spullen, dan moet de leverancier ook de hulp en de hulptelefoonkosten betalen , doen ze dat niet dan over met het bedrijf 2 miljoen euro boete per te laat of slecht geholpen klant.

Herr Oberst | 10-11-07 | 22:39

* Shortcut op desktop aanmaakt *

Is er ook zo'n handig en nuttig overzicht van postbusnummers versus antwoordnummers? Ik heb namelijk een behoorlijke partij eikenhouten spoorbielzen, betonnen klinkerts, oud papier en grof vuil staan...

Chiant | 10-11-07 | 22:24

@ redactie

Graag gedaan he! ;)

Kniftig | 10-11-07 | 21:12

Als GS alleen maar links mocht posten die nog geen enkele reaguurder gezien had konden ze de tent wel sluiten.

Inferi0r | 10-11-07 | 20:58

@monaco
LUL!

Peter_S | 10-11-07 | 20:53

@synchronicity 10-11-07 @ 19:37
Zeikerttttttttttttt
@Peter_S 10-11-07 @ 20:07
Zeurdertttttttttt

monaco | 10-11-07 | 20:30

kan ik op 1820 gratis nummers opvragen? 0_o

Peanutbutter | 10-11-07 | 20:25

Ach, simpel
U betaald geen 0900, maken wij de producten toch gewoon duurder.
Betalen doe je het toch, ha, ha.

Peter_S | 10-11-07 | 20:07

staat in mn favorieten :)

dekac | 10-11-07 | 20:01

Bedankt GS en ook de geen die de link zette voor de gratis antwoordnummers.

monaco | 10-11-07 | 19:59

Bedankt zeg !
zal ik zeker nodig hebben

jorissje | 10-11-07 | 19:57

@ synchronicity 10-11-07 @ 19:37
Doe dan 's zelf een site bouwen.. met uwe wijze neus.

GS.. danku. Erg handig.

Ch. Loorkop | 10-11-07 | 19:41

Zo maakt GS z'n eigen nieuws... deze site is er al een hele poos... ik zie hier bijvoorbeeld op het forum van jullie vrinden van vara's kassa al postings mbt deze site van een half jaar oud en dat in 2 seconden googelen... ik vrees dat ie nog veel ouder is

synchronicity | 10-11-07 | 19:37

voor t eerst heeft GS nut

UPS | 10-11-07 | 19:36

wat een oud nieuws. was ook al eerder bij radarforum te zien en beetje kneus kan toch via google/telefoongids.nl vaak al nummers vinden

superlutser | 10-11-07 | 19:16

Deze tip komt van iemand die geheel toevalligerwijs bij KPN werkt. Een hoax misschien? Om geld in het laatje te brengen voor KPN, iedereen gaat nu massaal via het KPN netwerk bellen.

Neemt niet weg dat bovenstaande aardig klopt je hebt A-nrs, B-nrs, C-nrs e.d.

Spongebabe | 10-11-07 | 19:09

@Geert W... Ging dit over bel spelletjes dan ?
dacht het niet toch

sijtje boes | 10-11-07 | 18:58

Bovendien, mocht je eenmaal je hoofd gestoten hebben door het bellen van welk 0900 nummer dan ook. De volgende keer ff inlichtingen bellen (0900-1888 geloof ik) en voor 1.35 euro verbinden ze je door EN nemen ze de rest van de kosten voor hun rekening)

storingsdienst | 10-11-07 | 18:52

Welke UPC gebruiker kent 0900 1580 nou niet uit zijn hoofd..

gwx-_ | 10-11-07 | 18:48

alex bedankt.

Jantje beton. | 10-11-07 | 18:45

@Geert W 10-11-07 @ 18:33
Waarom wel? Als je die nummers belt wordt je toch genaaid, goedkoop of niet. Gewoon niet bellen. Bovendien worden die spelletjes, hangende een onderzoek, toch stil gelegd

Agent327 | 10-11-07 | 18:43

@ redactie :ik doe mn boodschappen bij de grootste kruidenier en die staat er niet tussen? dit geeft mijn inziens toch wel een vertekend beeld waar de gemiddelde reaguurder zijn boodschapjes doet...

texels schaap | 10-11-07 | 18:41

Mijn 06 schakelt automatisch door naar een 0900 antwoordapp met de vraag op een later tijdstip terug te bellen of het gewenste in voorraad is...

Sikkeneur | 10-11-07 | 18:39

@ Vilmer, www.antwoordnummer.nl/ vermeld ook al jaren gratis telefoonnummers.

* Il Principe * | 10-11-07 | 18:35

Oh eentje voor de vmbo'ers die hun meuk bij Leenbakker kopen: 0162-538100 (is direct hoofdkantoor)

storingsdienst | 10-11-07 | 18:35

Waarom geen alternatief voor die dure belspelletjesnummers?

Geert W | 10-11-07 | 18:33

♪ *kuch*

VanFrikschoten | 10-11-07 | 18:29

@ Traag en Alex en Vilmer,

Bedankt!
Gaarne een update als het 0900-racaille erachter komt.

.

Verder 1 puntje van lichte kritiek:
is er geen wereldnieuws of kleipoldernieuws vandaag?
En is 't waar dat joris opoe is?

wopper | 10-11-07 | 18:26

hmm ik gaat mezelf eevn controleren, want delen door 8 kan ik me niet herinneren.. fijn zo'n wiki.

Dubz | 10-11-07 | 18:24

@sijtje boes 10-11-07 @ 17:13

Ik neem aan dat je weet dat 20MBit iets anders is dan 20MB right ? 8 Mbit = 1 MB, dus op zich niet raar dat je slechts 5 haalt.

Dubz | 10-11-07 | 18:21

@CoJoNes 10-11-07 @ 18:10
Pas op, hoor. De wolven huilen! G- is opoe...

VanFrikschoten | 10-11-07 | 18:13

Dit was me 9 jaar geleden al allemaal duidelijk...

Dit geeft maar weer aan hoe achterlijk ze daar zijn bij de PvdA en dat ze jaren achter lopen en niet weten wat er in de samenleving speelt. En daar stemmen dan "mensen" nog steeds massaal op... :'(

Louise_Frissen | 10-11-07 | 18:11

No offense, Traag, maar een linkje naar deze site stond een maand of 8 geleden al in de paneeltjes. In de tijd dat je zelf nog reaguurder was. Leuk om te zien dat jij hem ook gebookmarked hebt.

CoJoNes | 10-11-07 | 18:10

Ik wilde eindelijk nooit een website met tips voor consumenten bezoeken...
Bedankt Traag!

Pippo van Eenennaam | 10-11-07 | 18:09

geenstijl DOET er wat aan?

Marv007 | 10-11-07 | 18:09

Ik mis alleen de nummers van de nachtelijke belspelletjes. Direct lijntje ofzo.

taakplanner | 10-11-07 | 18:03

@MDE 10-11-07 @ 17:34
Staat er op, maar met mijn hexakosioihexekontahexafobie kan ik dat nummer natuurlijk nooit bellen.

De God van Empel | 10-11-07 | 18:00

@G-unite 10-11-07 @ 17:50
Ik was net klaar. Nu jij weer...

VanFrikschoten | 10-11-07 | 17:56

@G-unite

Hé sinds wanneer werk jij bij 12move?

@home 0900 0730 (Lokaal + mob. kosten) 0800 0620

Hehe 0800nummer leuk, ik denk dat ik eens ga klagen over mijn bankstel bij @homo,hehe.

De Nickname bestaat | 10-11-07 | 17:55

Meneer vanfrikadelschoten
Stop even met zo te F5en.
Je overbelast de servers.

HetSpel | 10-11-07 | 17:54

"Voor overige vragen, toets 4"
4
"Goedemiddag, UPC.."
"Ja, met VanFrikschoten. Wat was optie 2 ook al weer?"

VanFrikschoten | 10-11-07 | 17:52

Ja, altijd leuk zitten zagen en klagen over grote bedrijven.
"Het opnemen voor de hardwerkende burgert."
Terwijl wel even zonder scrupules die k*tcampagne van de mediamarkt overal tussen gooien.
Wedden dat de GS redactie nu zit te vleesbomen voor een grote plasma tv?

HetSpel | 10-11-07 | 17:50

- "Goedemiddag meneer VanFrikschoten, handig die nummerherkenning. We zouden u vriendelijk willen verzoeken ons niet meer lastig te vallen met uw labiele praatjes "
- (...)
- "Fijne avond nog "

G-unite | 10-11-07 | 17:50

Bedank voor de heerlijke Alex-link. Vanuit buitenland is gelukkig geen verbinding te krijgen met 0900 en 0800 nummers. Maar geen nood reaguurders. Als je hier in FR de Orange helpdesk moet hebben heb je dezelfde klootmuziekjes en wordt je door schoolverlaters te woord gestaan. Staat jouw probleem niet op het lijstje dan weten zij het ook niet. Maar ik kan inmiddels al geblinddoekt mijn Livebox resetten. En dan achteraf het bedrag: een hulpvelening van 25 euro per keer is normaal

LoopseTeef | 10-11-07 | 17:49

Het Casema-alternatief is bij deze opgeslagen. Ik heb ze helaas nog al eens nodig voor foutieve facturen, niet-werkende digitale ontvangers en internetstoringen.

fluh | 10-11-07 | 17:48

-"Goedemiddag, met 12move..."
-"Ja, met VanFrikschoten. Hebben jullie ook verstand van auto's?"

VanFrikschoten | 10-11-07 | 17:46

"Ja, met VanFrikschoten nog even... ik bel even om te zeggen dat 'ie het weer doet, hoor!"

VanFrikschoten | 10-11-07 | 17:39

alpha_mannetje 10-11-07 @ 17:10
Leg eens uit, linkje?

IJzervreter | 10-11-07 | 17:35

@De God van Empel 10-11-07 @ 16:41
020-5040666 (niet gekeken op de lijst of ie erop staat, maar dit nummer gebruik ik al jaaaaren)

MDE | 10-11-07 | 17:34

Blijft gelden dat de wachtmuziek beter is dan de "hulp" die de eikels die niets kunnen bij de "help"desk. KPN spant de fukking kroon

KingLear | 10-11-07 | 17:33

Die website bookmark ik en save ik ook even lokaal op mijn HDD hier. Handig!

harl | 10-11-07 | 17:30

Voor dat geld verwacht ik dan ook wel een beetje vieze praat aan de telefoon...

VanFrikschoten | 10-11-07 | 17:30

Helemaal top GS, als ik ooit zo'n nummer moet bellen ga ik eerst effe kijken, bedankt

Jazz87 | 10-11-07 | 17:25

Helpdesks heb je geen ruk aan,..... je belt.... na een tijdje komt dr één of ander typie aan de lijn die na lang doorvragen ook geen oplossing weet....15 euro verder en oververhit gooi de hoorn neer,..... vervolgens pak je t desbetreffende apparaat en ga je aan alles lopen klooien dat niét aan de orde is geweest in het 'help' deskgesprek,....... et voila........
'k Bel niet meer,.......'t heeft géén zin!
(Btw,.. handig lijstje...:))

@xel | 10-11-07 | 17:24

Ah! Da's mooi GS, dit gaat me geld besparen! :) Hij staat in m'n favorieten.

En nu nog een lijst met alle 0906 nummers... ;p

Seth | 10-11-07 | 17:24

Dank u vriendelijk! Heeeel handig!

DannyW | 10-11-07 | 17:23

OneandOnly 10-11-07 @ 16:58

Dorian Gray | 10-11-07 | 17:22

En als je na de helpdeskmedewerker nog steeds niet kwijlend in een hoekje zit......

Dorian Gray | 10-11-07 | 17:21

Goh, da's nou eens een handige GS-service

FlyingSpaghettiMnstr | 10-11-07 | 17:20

So! Eindelijk een keer Speedlinq aan de lijn...

DocD | 10-11-07 | 17:19

[email protected] Grey 16:55... Ik had het niet beter kunnen beschrijven.

sijtje boes | 10-11-07 | 17:16

ha heel fijn, rabofoon is best wel duur en die gebruik ik nogal vaak :)

twinsisterjoyce | 10-11-07 | 17:15

Zeheg GS, hebben jullie al een 0900-nummer voor als de bedrijven uit de Alex-lijst willen klagen over deze publicatie.

colonnecinco | 10-11-07 | 17:14

@Daskapitalist 16:53
Probleem is dat je van te voren niet verteld wordt (en dat je ook eigenlijk nergens goed kan tsjekken) of je rommel aanschaft.
Ik vind dat als je rond de 40 euro per maand voor een internet provider betaalt dat je dan ook gewoon goed werkend spul behoord te krijgen. En niet zoals wat wij nu hebben, er wordt je 20 mb per minuut beloofd en je mag in je handen knijpen als je de 5 haalt.
Als je daar over wilt klagen krijg je 20 zeiksnorren (lees 18 jarige nitwits) aan de lijn die geen van allen weten waar het overgaat. Probleem is dat men wel kan aansluiten maar daarna houdt de service vaak op. Dan beginnen ze over je pc en dat je moet formateren of een nieuwe anmoet schaffen of weet ik het. Het is altijd jouw schuld en het ligt nooit aan hun eigen crappy service.
Ik baal hier gigantisch van en heb mijn buik vol van al die zogenaamde geweldige providers en dan bijgogems die dan gaan roepen dat het je eigen schuld is want had je maar iets beters moeten kopen.

sijtje boes | 10-11-07 | 17:13

Gewoon ff zo'n brits sms spam telefoonnummer nemen met reverse billing en dan lekker allemaal gaan bellen. "Dag meneer, bedankt voor het wachten!". "Niks te danken hoor, zou u me nog even door willen verbinden?"

alpha_mannetje | 10-11-07 | 17:10

Nog goedkoper: niet klagen.....

tinustraveler | 10-11-07 | 17:08

Haha, even die lijst bladwijzeren in Vuurvos. Goede zaak, redactie!

Hertogin v. Pauperen | 10-11-07 | 17:06

Thanx Alex. Hoorde je ook op de radio. Goeie zaak!

De Aankondiging | 10-11-07 | 17:05

Zijn er echt nog mensen die 0900 nummers bellen dan? zucht..

Ik bedoel.. | 10-11-07 | 17:01

Ow ja, bedankt nog GeenStyl redaksie. Kan me voordeel mee doen met die lijst.

Geflipte dokterandus | 10-11-07 | 16:59

@ mezelf
10c/pm bedoel ik natuurlijk.

Kekke sjenkie | 10-11-07 | 16:59

Fantastisch! Even geprobeerd de rabofoon te bellen en jahoor hij doet het.. Niet dat de rabofoon met 10c/p zo duur is, maar het gaat gaat om het idee..

Kekke sjenkie | 10-11-07 | 16:58

Moeah.... nuej... niet allemaal belle, want dat is een denajel of service aanval joh.

Geflipte dokterandus | 10-11-07 | 16:58

Ik bel nooit, ik loop altijd met een shotgun bij ze naar binnen. Werkt ook niet maar je geeft wel een signaal af.

OneandOnly | 10-11-07 | 16:58

@Traag,
Heel erg hartstikke bedankt, ik ga ze maandag allemaal bellen!
Neuqen?

fuckje | 10-11-07 | 16:56

En als je de hemelse muziekjes gehad hebt en nog bij kennis en welzijn die hoorn aan het hoofd hebt wordt het nog leuker.
Dan komt het fenomeen helpdeskmedewerker in beeld.
Meestal volledig incapabele vmbo schoolverlaters met een iq dat schommelt zo rond de gemiddelde kamertemperatuur.
Is echt genieten geblazen.

Dorian Gray | 10-11-07 | 16:55

strakke actie traag!

deFiscus | 10-11-07 | 16:53

Zeker handig:)

Sontax | 10-11-07 | 16:53

Veel 0900 nummers doen het ook niet vanuit he buitenland #!#@!## dus Geen Stijl, van harte bedankt voor deze toch wel stijlvolle hulp!

HerrOttoFlick | 10-11-07 | 16:53

met een beetje social engineering heb je zo de juiste persoon van een bedrijf aan de lijn. helpdesks zijn voor noobs. moet je in de eerste plaast ook maar geen rommel aanschaffen.

daskapitalist | 10-11-07 | 16:53

KPN is effe druk volgende week, nummers van grote klanten wijzigen!

bogus | 10-11-07 | 16:48

lekker hoor

zweedse chef | 10-11-07 | 16:46

Ja, heerlijk 30 minuten naar hetzelfde klote deuntje zitten luisteren.

gisteren zelf meer dan een uur bij Stater in de wacht gestaan. wat een hondenclub. een vraag, een moment aub. en daar gingen we weer.

El_Guapo | 10-11-07 | 16:46

+1 voor de alt-text

the urge to glurge | 10-11-07 | 16:45

Enorm kittig zeg! Handy!

The Pussy Magnet | 10-11-07 | 16:45

Bedankt voor de tip.

willempie84 | 10-11-07 | 16:45

Helpdesks bellen is echt fantastisch, vooral de achtergrondmuizek als je in de wacht staat maakt mijn dag altijd helemaal goed.

Dorian Gray | 10-11-07 | 16:45

Es kijken of die honden van UPC dat andere nummer wel opnemen

Tobi | 10-11-07 | 16:44

l in

kneuterzak | 10-11-07 | 16:43

HP/Compaq 0900 € 0.80 per minuut !!!

De God van Empel | 10-11-07 | 16:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken