Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutger ruikt krakers (2)

kudttiefuskrakers.jpgMinister Ella Vogelaar (Gevels en Kozijnen) leeft! En gelijk gooit mevrouw maar even een de knuppel in het hoenderhok. Zo is zij niet overtuigd van noodzaak van een kraakverbod. Vogelaar reageert hiermee op de meerderheid van de Kamer die een verbod eist op kraken. De bewindsvrouw wees erop dat de grote steden er herhaaldelijk op hebben gewezen dat er meer leegstand komt als het kraken strenger wordt aangepakt. Ja en wat dan nog? Verhuur je het toch antikraak, levert je tenminste nog wat centen op, en scheelt een hoop kostbare en levensgevaarlijke ontruimingen. Maar nee, Ella vindt dat de huidige wetgeving eigenlijk prima voldoet. Beste mevrouwtje de wereldvreemde minister, legt u dat even uit aan dat Amsterdamse gezin dat al sinds deze zomer wordt geterroriseerd door een groep van vijf krakers. U bent natuurlijk een tijdje van de antenne geweest, maar we hebben het hier over een groepje uitvreters dat zelfs een gat in het plafond heeft gemaakt om zodoende in de woning van het gezin te kunnen zeiken. U gelooft het niet? Dachten wij al, daarom hebben we Rutger en Twan maar even langs gestuurd. FILMPJE...

Reaguursels

Inloggen

En wat ik niet snap is dat GS niet even het adres van het gekraakte pand erbij vermelt dan kunnen we even gezellig met zn allen bij krakers wat laten kraken....

abaddon | 05-11-07 | 00:18

@ loudandproud 18:38
Je kunt lullen wat je wilt, maar uiteindelijk is het terug te voeren op een, nouja een paar dan, argument:
Jullie vernielen andermans dingen,
Dingen waar ik voor moet werken, krijgen jullie cadeau..
Die ideen van jullie zijn never nooit niet levensvatbaar, het is alleen maar treiteren en schoppen naar de hand die je voedt!
kan zo nog wel even doorgaan..
Ik krijg het gewoon niet in mijn botte harsens dat iemand zo op de kosten van de samenleving wil teren, dan ontbreekt er echt een stukje zelfrespect bij je...
Zo das eruit, weltrusten

yourassisgrass... | 04-11-07 | 19:28

Tommygunner 02-11-07 @ 22:24

Geweldig! +1 voor de knokploeg. Ik snap echt totaal niet waarom kraken legaal is. het is toch gewoon inbreken en vernielen van andermans eigendom.

www.ravagedigitaal.org/2004+16/rozenst... de knokploeg die de krakers eruit zet word aangeklaagd voor huisvredebreuk.. hoe hypocriet kun je zijn?? zijn het niet de krakers die huisvredebruek plegen

Cadzand | 04-11-07 | 16:27

@ erg loud and proud
"A propos: ook als de anti kraakwet er door komt in de Tweede Kamer dan heeft de Amsterdamse Gemeenteraad al aangekondigd om er niets mee te gaan doen."
niemand is boven de wet gesteld volgens de wet.
behalve dan strontfiguren als onze Cohen en andere leden van de linkse kerk waarvoor wetten en regelingen volgens hunzelf althans alleen gelden als het toevallig zou uitkomt.
men had indertijd ook altijd de mond vol over "proletarisch winkelen". wat simpelweg winkeldiefstal is.
of om van dale er ook maar eens bij te halen voor wat betreft enige trefwoorden die van toepassing zijn ;
.
ide·a·lis·me (het ~)
1 geloof aan een zedelijk ideaal
2 [kunst] voorstelling waarbij de ideeën als inspirerende kracht worden aanvaard
3 [fil.] stelsel waarin de ideeën of grondbegrippen als de ware werkelijkheid worden beschouwd => immaterialisme
.
drog·re·den (de ~)
1 bedrieglijke redenering => schijnreden, sofisme
.
an·ar·chis·me (het ~)
1 leer die alle staatsgezag afwijst
.
so·ci·a·lis·me (het ~)
1 wijze van samenleving gericht op afschaffing van privékapitaalbezit, socialisatie van de productiemiddelen en gemeenschappelijke voorziening in de behoeften van haar leden
.
com·mu·nis·me (het ~)
1 ideologie gericht op een stelsel van gemeenschappelijk bezit van productie- en consumptiemiddelen

saidfred | 03-11-07 | 22:38

Het is daar wel een asociale bende, en die moeten idd eruit, maar de rest van het verhaal bij dat filmpje is gewoon te vaag voor woorden.

Dat er nog antikraak zou bestaan zonder kraak is gewoon een volstrekte misvatting. Het heet voor niets anti-kraak. Vroeger bestond dat nog niet en toen had je duizenden krakers ipv. honderden in Amsterdam.

Verder zou ik Fleischbaum adviseren eens de wetgeving omtrent kraken te gaan lezen. De minister heeft wel gelijk hoor.

Kijk eens <a href="http://wonen-nu.info/archief/kraken-mag-of-niet-de-antikraakwet-bestaat-niet.html>hier</a>

Zou men artikel 138 van het Wetboek van Strafrecht eens toepassen, dan zou het met kraken snel wat minder makkelijk gaan.

Verder is het bijv. ook mogelijk huurders op last van GGD, B&W Toezicht of brandweer te laten ontruimen. Hetzelfde geldt uiteraard ook voor krakers. Als die buurman een beetje assertief zou wezen ipv. alleen te zeuren dan zou hij die krakers daar snel uit kunnen laten zetten.

kat haas | 03-11-07 | 19:36

Mr Gregory, elke kraker in Amstyerdam kent hem wel van de verhalen.Ik heb het filmpje van Rutger niet eens uitgekeken, die verhalen konden we al ruim een jaar geleden op AT5 volgen.
Een groot fantast en verdraaier van feiten deze Gregory- als de goede man echt zo veel plannen met dat huis had of heeft, dan had hij al lang bij de rechter een ontruimingsbevel gekregen en was de ruimte boven hem afgelopen dinsdag in de ontruimingsronde meegepakt.
Maar goed De Telegraaf en andere nieuwsmedia die het niet zo nauw met hoor en wederhoor nemen zijn altijd bereid om hem een platform voor zijn verzinsels te geven.
A propos: ook als de anti kraakwet er door komt in de Tweede Kamer dan heeft de Amsterdamse Gemeenteraad al aangekondigd om er niets mee te gaan doen.
Jammer voor spekulerend Amsterdam, fijn voor de krakers.
Ideen ontruim je niet, kraken gaat gewoon door!

LoudAndProud | 03-11-07 | 18:38

@ VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:10

Een Diepe Buiging mijnerzijds valt U ten deel!

Willianus Wortelus | 03-11-07 | 17:56

gewoon nostalgisch knokploeg op die vuile stinkparasieten

misty pain | 03-11-07 | 16:07

Tip aan Engelsman met krakersprobleem: bel een dojo en nodig wat jongens die toe z'n aan wat real life practice uit. Betalen is waarschijnlijk niet nodig als ze zien hoe je leeft. Ze doen het graag.

Murdockyoufool | 03-11-07 | 13:51

Gaat top met Nederland: Onze soevereiniteit is even verpatst aan Eurocraten (in ruil voor een leuk baantje van JPB?), onze portemonnee's worden snel vakkundig leeggeschud door Wouter Struikrover Bos en ons dierbaarste bezit - je huis - wordt niet door de overheid beschermd. Tijd om deze regering heel snel naar huis te sturen.

Zeddegeizot | 03-11-07 | 13:19

@ preacher 03-11-07 @ 04:41 : Kraken hoort net zo bij Nederland als overstromingen. Het vernachelt je huis, je spullen en als het eenmaal binnen is dan ben je zuur. Het water hebben we wat aan gedaan. Nu dat kraken nog.

Er zijn goede krakers en slechte krakers is geen excuus, want als de regelgeving de slechte soort de kans geeft om op zo'n schaal schade aan te brengen, dan werkt die regelgeving blijkbaar niet. De 'lieve' kraker de kans geven om iets tegen de slechte huisjesmelker uit te voeren mag natuurlijk nooit betekenen dat gewone burgers geen bescherming meer hebben tegen de parasiet zonder respect voor je eigendom. Dan zouden die 'lieve' krakers met goede bedoelingen zelf ook op moeten staan en klagen bij het ministerie dat hun goede bedoelingen misbruikt worden door een groep asociale prutsers, en dat zij zelf ook willen dat dit voorkomen wordt. Maar dat doen ze liever niet, want het krakers wereldje toont net zoveel groeps- en kuddegedrag als al die instanties waar ze zo tegen claimen te zijn, en die slechte kraker is immers ook ‘een van ons’.

“Oh, hebben mijn collega krakers dat huis gesloopt dan? Jeetje… Dat is erg, maar sorry… ich habe es nicht gewusst”

asjemeblieft | 03-11-07 | 12:28

Zonder kraken, geen anti-kraak.

Antikraak levert een eigenaar geen inkomsten op. Alleen de beheerder (bijvoorbeeld AdHoc Beheer BV) verdienen hier aan. Als er voor eigenaren geen risoco vasn kraken meer bestaat hebben zij nauwelijks voordeel bij tijdelijk beheer door een antikraak-constructie.

Tijmen4220 | 03-11-07 | 12:11

Godverdegodver. Als ze mijn huis zouden kraken ging ik toch met een honkbalknuppel en de plaatselijke rugbyclub even een bezoekje brengen..... En een gat boren en in je living zeiken? kan daar geen stroom op?

doe eens niet | 03-11-07 | 11:13

Leer Nederlands, stelletje achterlijke kut Engelsen.

Rovolucion | 03-11-07 | 11:03

Dit is toch intens zielig... Wtf bezielt die mensen...

A Belg | 03-11-07 | 10:43

Herr Oberst 03-11-07 @ 09:17

dat is de nederlandse politiek, kort samengevat

luistukvreten | 03-11-07 | 10:39

De krakers haalden gisteren het slechtste in Witteman naar boven.
Wat een subjectief stuk vreten.

Egerius | 03-11-07 | 10:05

Typisch. Het levert leegstand op en dus mag je andermans spullen inpikken en/of vernielen.
PvDA-principieel of zullen we het gewoon op socialistisch houden.

ekimov | 03-11-07 | 09:27

Vogelaar vult lekker haar eigen zakken, het zal haar rotten wat er verder gebeurd met normale mensen die een beschaafd bestaan op willen bouwen.

Stuitend!

Herr Oberst | 03-11-07 | 09:17

Tobus 03-11-07 @ 08:18
Dus als ik het goed begrijp wil je die krakers laten ontvoeren door hun moeder.

LibertasSimplex | 03-11-07 | 09:10

Ik zou ook niet te beroerd zijn om mede een vuist te maken Tobus.

dr.spin007 | 03-11-07 | 09:08

Ik vraag me af: als gezin Gregory een verzoek doet hier op GS voor de betere verwijderingsbijdrage, liefst met afloop die afschrik doet opwekken in het ongewassen ultralinks wereldje, hoeveel aanmeldingen zouden er dan zijn? Ik zou er één zijn. Oh, and remember Nattelee? Geen lijk, geen moord!

Tobus | 03-11-07 | 08:18

Dit hadden ze bij mij echt niet moeten flikken....

huismerk | 03-11-07 | 07:55

@the seraph

Ja maar krakershuid levert niets op. Is chemisch afval.

Rabarberke | 03-11-07 | 06:42

Misschien ploeg zeehondenjagers daar aan het werk zetten. Neer knuppelen die krakers. Marianne Thieme blij (zeehondjes gered) en die onderburen blij (huis gered)!

The Seraph | 03-11-07 | 06:40

Ga maar eens na wat dat gaat geven als je een kraakmoskee moet ontruimen!

nasenbluten | 03-11-07 | 06:20

Vriendelijke man. Dat hij er toch zo rustig onder blijft. Ik had echt er een paar honderd Euro tegen aangegooid en een knokploeg ingehuurd om die gasten uit mijn eigendom te rammen. Onvoorstelbaar, dat dit mag.

krommeteen | 03-11-07 | 05:12

Euh, nederwiet? Molens en klompen bedoelde ik natuurlijk... ;)

preacher | 03-11-07 | 04:51

Tja, waarschijnlijk heb je gelijk Koerbagh, hoewel de situatie dan wel anders is dan dat je 'n gekraakt pand verkoopt aan iemand anders. Dan maak je zeker geen schijn van kans bij het gerechtshof.

Maar goed, ik speelde even de duivels advocaat. Nu de andere kant.
Ik geloof voor geen meter dat die krakers door het plafond heen pissen, maar denk eerder aan 'n lekkende riolering.
En dat deze mijnheer hoopt te profiteren van de hetze tegen krakers in de media van de laatste dagen.
Kraken hoort bij Nederland, net als haring happen en nederwiet. Imo.

preacher | 03-11-07 | 04:41

Als je nou een pandje had....

vander F | 03-11-07 | 04:26

Nou ja zeg!

vander F | 03-11-07 | 04:18

@preacher 03-11-07 @ 03:54:
Nee, want het gaat om de datum van betrekking van de krakers dan...
Juridische haarkloverij. Wat mij betreft heb je groot gelijk, maar de rechter zal het niet zo zien.

koerbagh ® | 03-11-07 | 04:18

Hoe dan ook... Veeg die krakers eruit! Laat ze eens gaan werken voor hun geld (en huur)! God zegene de Jantjes (of anders de ME)!

Caracalla | 03-11-07 | 04:13

Toevoeging:
Aangezien hij wel in dat pand woont, als het bij het kadaster als een pand staat geregistreerd. Dus is er geen sprake van leegstand.

preacher | 03-11-07 | 03:58

Maar als kraken word verboden is antikraak toch ook niet nodig...
dan zal het huisbeheer moeten heten om je gebouw nie te laten verloedern, maar kraken mag wat mij betreft wel verboden worden, t slaat gewoon nergens op. Anno 2007 moeten we ons toch niet aan die kansloze achterhaalde regels houden?

WoutS | 03-11-07 | 03:54

@Koerbagh
Hoezo niet? Dan zijn het toch inbrekers geworden? Lijkt mij tenminste.

preacher | 03-11-07 | 03:54

@preacher:
Daar ben je de krakers niet mee kwijt als ze er eenmaal in zitten.

koerbagh ® | 03-11-07 | 03:47

Euh, kadastraal en 4000 euro, bedoelde ik dus.

preacher | 03-11-07 | 03:39

Tja, hij had de kadestrale scheiding ongedaan moeten maken. Kost veel geld..,40.000 meen ik, en de gemeente stelt dan verbouw-voorwaarden, kost nog meer geld. En als je niet klaar bent binnen de gestelde tijdslimiet, gaan zij het doen en ben je nog veel meer geld kwijt.
Maar goed, het blijft ook nu nog 'n optie. Lijkt mij tenminste.

preacher | 03-11-07 | 03:31

Dit volk zwicht nu,
het is mij volstrekt helder wat het betekend om Hollander te zijn,
U ookj?

vander F | 03-11-07 | 02:59

en volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

vander F | 03-11-07 | 02:57

Krakers, krakers...
Romantisch en idealistisch in de jaren 70.
Nu een stelletje internationale kloodtzakken.
Ophoeren met dat kudtvolk, net als de Italianen doen met de Roemenen, ook wel zigeuners of gipsy`s genoemd.
www.nu.nl/news/1299419/21/Itali%EB_gaa...
*zo lekker even ongenuanceerd afeageren*

Fuzzy-de-Bear | 03-11-07 | 02:49

@scc 03-11-07 @ 02:46'
ik heb je dan dus niet gezien vandaag, om het vrije woord te vieren.

vander F | 03-11-07 | 02:49

@vander F 03-11-07 @ 02:37

Drie dingen:
-Ik heb -in tegenstelling als jij- nog een ander leven dan alleen achter de pc zitten te reageren.

-Ik geef antwoord op vragen wanneer ik wil, en als ik dat wil.

-Dat jij een reactie wil, wilt nog niet zeggen dat je dat ook perse krijgt, of werk je ook al bij de recherche?

Zo, nu heb ik trouwens toch weer een reactie gegegeven.

scc | 03-11-07 | 02:46

@kuttekrap 03-11-07 @ 02:34
er is hier meer te doen dan het licht rood dan wel groen.

vander F | 03-11-07 | 02:39

@scc 03-11-07 @ 02:33.
wel als ze sloom reageren,
hebben ze iets om te ontkennnen.

Maar op zich hou ik me daar niet mee bezig,
ik wil wel graag een reactie.
Ik hou uiteindelijk van duidelijkheid.,

vander F | 03-11-07 | 02:37

@vander F 03-11-07 @ 02:08
In welke uithoek woon jij dat je nu pas terug bent uit amsterdorp?

kuttekrap | 03-11-07 | 02:34

@vander F 03-11-07 @ 02:31

U houdt ervan om mensen woorden in de mond te leggen?

scc | 03-11-07 | 02:33

@scc 03-11-07 @ 02:28,
en Al-Brussel dan ook niet.
U houdt niet van vrije samenlevingen?

vander F | 03-11-07 | 02:31

prachtig woord overigens, razenede.
Gaat nergens over maar belooft veel.

vander F | 03-11-07 | 02:29

@vander F 03-11-07 @ 02:23

Nee, ook niet in het Zuiderpark, Westerpark, Noorderpark, Oost-Westpark en Zuid-Oostpark.

scc | 03-11-07 | 02:28

@scc 03-11-07 @ 02:11,
laat razenede gezichten vlieden als zandkorrels zo fijn,..

vander F | 03-11-07 | 02:26

Tof Sander,
niet toevallig in het Oosterpark je gezicht laten zien vandaag?

vander F | 03-11-07 | 02:23

Ik ga over verre stranden dromen waar geen vervelende metalen beelden staan of oude wijven in doorgestikte jassen maar iedereen naaqend rondrent in zijn blote reet van je hupsakee en la-la-la...*/PLOP*/

VanFrikschoten | 03-11-07 | 02:22

@vander F 03-11-07 @ 02:14
Aangenaam, ik ben Sander Caspers.

scc | 03-11-07 | 02:20

Mooi, exit scc,
NEXT!

vander F | 03-11-07 | 02:18

*googel maar even schat*

vander F | 03-11-07 | 02:16

@scc 03-11-07 @ 02:11
ik heet Frans Groeliker,
en jij?

vander F | 03-11-07 | 02:14

Ik moet zeggen dat de heaumeausensuele medemensch in ieder geval meer dan goed vertegenwoordigd was.

En dat was hartverwarmend en triest tegelijkertijd.

vander F | 03-11-07 | 02:13

@scc 03-11-07 @ 02:11
Wie is wij?

Herman Flipsen | 03-11-07 | 02:12

vander F 03-11-07 @ 02:02

Wij zijn niet anoniem, we zijn alleen vergeten onze echte naam en adres bij te vermelden. Weet je wat? Geef jij het goeie voorbeeld maar van hoe het wel moet.

scc | 03-11-07 | 02:11

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 02:05,
*zet 3 Burka'sa in, mannen, en niets eronder, ha!*

vander F | 03-11-07 | 02:09

* geboeid*

(terug uit 020, Theo enzeau*

vander F | 03-11-07 | 02:08

@ Teen 03-11-07 @ 01:57
Ik heb nog wat CU fotos met wijven en jitters. ruilen voor kleine kinnEZzjeSz?

VanFrikschoten | 03-11-07 | 02:05

Nog iemand voor de staat van dit land,
of is dat teveel gevraagd?

vander F | 03-11-07 | 02:05

Hallooo, anonieme lafbekjes,
alles kits met de pc?

vander F | 03-11-07 | 02:02

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:56:
Ja, maar ik wil de pret niet meteen voor iedereen bederven.

koerbagh ® | 03-11-07 | 01:58

De meeste vrouwen in de krakersscene zouden verboden moeten worden.

Teen | 03-11-07 | 01:57

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:55
Is koer vrij goed in... die dingen...

VanFrikschoten | 03-11-07 | 01:56

Kraken moet blijven kunnen. Wel met de juiste beweegredenen.
Kraken zou onmogelijk gemaakt moeten worden door een fatsoenseruptie van de speculanten, sjacheraars, huizenmelkers en pseudocriminelen van gelijk allooi.
Dat in de kraakbeweging zich ook extremisten ophouden lijkt me evident, maar betekent niet dat je het kraken daarom moet verbieden.

QZNYWRLD | 03-11-07 | 01:56

Had iemand mijn Peter Jeanesse puzzeltje al klaar?

VanFrikschoten | 03-11-07 | 01:55

@ kuttekrap 03-11-07 @ 01:50
Je krijgt een heel ander beeld van zo'n Willianus, he?

VanFrikschoten | 03-11-07 | 01:52

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:41
Verkeerde timing, ook al heb ik het wel helemaal gelezen, compleet met klikken op links, mooi verhaal en ik ben een stuk wijzer geworden,

kuttekrap | 03-11-07 | 01:50

Goed filmpje.
Erg aardige en sympathieke vent ook. Ik hoop dat een aantal burgers de handschoen oppakken en die krakers er eigenhandig uit timmeren met grof geweld. Bij deze meld ik me aan als vrijwilliger......

kersenflap | 03-11-07 | 01:46

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:41
Kop op kerel, je hebt Ted nog.

Herman Flipsen | 03-11-07 | 01:45

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:33
Ik vind dat best wel knap getypt, hoor... zo veel letters ook...

VanFrikschoten | 03-11-07 | 01:43

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:33
Zijn van die gasten die de volgende dag nalezen wat ze al weer gereaguurd hadden daags er voor... live and let die...

VanFrikschoten | 03-11-07 | 01:41

bottehond 03-11-07 @ 01:33
Lol, mevr, bakoenina ziet me toch iets anders ;-) (meer knuffelbeer enzo)
ga mezelf maar eens uitlaten, en kindertjes, pas op met wat je allemaal gaat verbieden, voordat je het weet mag je alleen nog maar gehoorzamen.

bakoenin | 03-11-07 | 01:38

@bottehond 03-11-07 @ 01:30
LS, of bigi?
Ik was het in ieder geval niet, maar even serieus ik vind het al erg genoeg dat er mensen (ook hier in de panelen) zijn, die denken dat geaardheid een keus, danwel ziekte is. Daarom vind ik de poll niet sterk.
De rationele afweging voor de mogelijke keus heb ik gegeven, lijkt mij verder niet veel op aan te merken.

Herman Flipsen | 03-11-07 | 01:35

Ik had toch wel wat meer verreaguringen verwacht op mijn ontluisterend epistel... lamme knopkloppers...

VanFrikschoten | 03-11-07 | 01:33

koerbagh ® 03-11-07 @ 01:31
gokken op excessief stijgende huurprijzen ;-)

bakoenin | 03-11-07 | 01:33

Je ziet, ik ben in mijn kommaperiode,

kuttekrap | 03-11-07 | 01:32

@bakoenin 03-11-07 @ 01:26:
Nou, ik zou zelfs durven zeggen: Wat is speculatie zonder leegstand?

koerbagh ® | 03-11-07 | 01:31

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:25
Slow down, dude, we hebben niks aan een Frik met gekneusde vingertjes.

kuttekrap | 03-11-07 | 01:30

Ach ja, we worden allemaal burgertjes vervuld van de grijze normen en waarden, productief vol van fatsoen, godsvrezend , hetero, en neuken met licht uit.
de rest is verboten.

bakoenin | 03-11-07 | 01:30

@ Herman Flipsen

Er was een negerT bij de Schreeuw. Slimme man, dat zag ik zo. Een échte NederlanderT.

bottehond | 03-11-07 | 01:30

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:22
Heb jij weer zitten klikken? bWe zijn nog BEZIG!

VanFrikschoten | 03-11-07 | 01:27

koerbagh ® 03-11-07 @ 01:25
Inderdaad, ze zouden leegstand moeten verbieden, maar wat is leegstand zonder speculatie

bakoenin | 03-11-07 | 01:26

@kuttekrap 03-11-07 @ 01:21
Ik heb het met trillende handen getypt ter meerdere eer en glorie van de bij ons in de buurt welbekende verhalenverteller Peter Jeanesse. Mijn cliëntele kleit iedere woensdagmiddag zijn verhalen nog na...

VanFrikschoten | 03-11-07 | 01:25

bakoenin 03-11-07 @ 01:16

Het is het zoveelste teken dat gristenhunden ten eerste revanchistisch wraak plegen op Vrijstaat Nederland, die doorn in hun oog; en anderzijds dat ze nadrukkelijk harmoniseren met de buurlanden. Zeggen ze nota bene zelf. Think twice, ouwe soldaat.

bottehond | 03-11-07 | 01:25

@bakoenin 03-11-07 @ 01:16:
Ik zou zeggen: Dan ga je bestuurders verbieden. Maar dat is natuurlijk een onzinnige gedachte. Want wat is autorijden zonder bestuurders?

koerbagh ® | 03-11-07 | 01:25

Zo vaak, en volgens velen terecht ben ik hier uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is, en bedreigingen zijn ook mijn deel geweest.
Ik hou nu toch ook geen pleidooi om bloggen te verbieden ?

bakoenin | 03-11-07 | 01:25

@kuttekrap 03-11-07 @ 01:13
Ik heb het met trillende handen getypt ter meerdere glorie van de bij ons in de buurt welbekende verhalenverteller Peter Jeanesse.

VanFrikschoten | 03-11-07 | 01:22

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:15
Da's beter Von Frick, kort en bondig, wat moeten jou *kuch* cliënten wel van je denken.

kuttekrap | 03-11-07 | 01:21

Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 01:17

Hierbij zie je de zin toch in de verkeerde context, dus ga maar weer slapen.

bakoenin | 03-11-07 | 01:20

@bakoenin 03-11-07 @ 01:16
Er zijn hoe dan ook vele bestuurders die zich misdragen.

Maar goed, ik lag al in bed.

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 01:17


@ kuttekrap 03-11-07 @ 01:03

god ja, dat lucht op

hermanus | 03-11-07 | 01:17

Tendentieus, er zijn zeker vele bestuurders die zich misdragen in het verkeer, en een gevaar voor anderen vormen, maar daarom ga je autorijden toch niet verbieden ?

bakoenin | 03-11-07 | 01:16

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:10
Krakers van de Kameleon? Waarin Sytse en Hielke het moeten opnemen tegen een woeste bende krakers die zich in het schuurtje van oom Frik hebben verschanst, Morgenavond op Nederland 3.

Al met al een mooi tijdstip om d'r een punt achter te zetten. Ik duik m'n bed in en kraak daar nog even verder. Een krakende lattenbodem is het laatste wat mij rest uit de roerige jaren '80.

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 01:15

Herman Flipsen 03-11-07 @ 01:09

Het blijft een "stel je voor" Flipsen. Loosen up, dude. Stel Flipsen voor: ... poll.

bottehond | 03-11-07 | 01:15

@kuttekrap 03-11-07 @ 01:13
dat het leven sucks en we beter dood kunnen zijn...

VanFrikschoten | 03-11-07 | 01:15

@VanFrikschoten 03-11-07 @ 01:10
Ik dacht al, waar is VanFrikschoten, maar je was een boel letters aan het tiepen. Restecpa.
Kan je een samenvatting geven?

kuttekrap | 03-11-07 | 01:13

Willianus Wortelus (02-11-07) was zijn tijd ver vooruit maar werd in zijn tijd (@ 21:04 ) miskend in zijn genialiteit betreffende het geschreven woord... Deze kleurrijke figuur schreef als reaktie op een artikel over een familie welke gebukt ging onder de last van hun deels gekraakte woning de niets verhullende zinnen:

"Krakerts zijn parasieten.

Parasieten dienen uitgeroeid te worden."

Toch werd er in die tijd geen acht op geslagen hoewel het hier een unieke stijlvorm betreft die we als zodanig niet eerder in de geschiedenis der reaguursels mee maakten. "Hoe kwam dat? Wat bedoelde Willianus", vraag je je af...

We moeten ons verplaatsen in de tijd en de omgeving van Willianus om ons een beeld te schetsen van de in Willianus' wereld geldende omstandigheden. Ik neem u bijvoorbeeld mee naar www.io.tudelft.nl/live/binaries/a9e759...
Het was een blije wereld vol energie en toekomstperspectief.
Maar er waren kapers op de kust, "parasieten" zoals Willianus dat treffend noemde: www.cosmostrading.nl/images/3519%20-%2...
Willianus was de eerste die het woord "parasieten" gebruikte. Het plegen van roofbouw en het illegaal consumeren van andermans goed herinnerde hem aan zijn broer Sietse. "Para", had hij geleerd, betekent "tegen". Willianus was tegen Sietses praktijken en was dus aanvangkelijk "parasietse".
Toen bleek dat niet alleen zijn broer dit gedrag vertoonde maar ook ander volk wat "een deur kraakte" om toegang te verschaffen enig onroerend goed; anders dan in hun eigendom, dan wel in beheer toevertrouwd der rechtmatige eigenaar; gebruikte hij voor het eerst het woord "parasieten" als verzamelnaam voor de betreffende lieden.

"Parasieten dienen uitgeroeid te worden." vervolgd Willianus. We zullen ons moeten bedenken dat in Willianus' tijd de "parasieten" voornamelijk bestonden uit muizen en ratten. Deze dieren klommen via touwen illegaal aan boord van schepen om zich te verschansen in het ruim en aldaar zich te goed te doen aan de proviand der manschappen en zich dus met overlast te vestigen in het verblijf van een ander. De zeelui verdedigden zich daar tegen door de ratten en muizen te vangen en overboord te gooien waarbij menig dier in de reddingsboten viel. Aldaar knaagden ze de touwen door en roeiden naar de wal:
www.cosmostrading.nl/images/3704%20-%2...
Dat is het "uitroeien" van "parasieten". Zo had Willianus Wortelus het vanuit zijn eigen levenservaring beleefd en opgeschreven. Het zou echter nog lang duren voor hij de waardering kreeg die hem toebehoorde.

VanFrikschoten | 03-11-07 | 01:10

@bottehond 03-11-07 @ 01:04
Nee, itt bepaalde mensen, ben ik zonder geloof opgevoed en hoef ik zelfs van de moslims niet van een toren afgedonderd te worden. Die onthoofden mij lliever.

Herman Flipsen | 03-11-07 | 01:09

Herman Flipsen 03-11-07 @ 00:55

Jij wordt van een toren gedonderd. Doe eensch niet zo saai. Het is een "stel je voor dat je kon kiezen"poll. Sjezus. Ben jij gereformeerd opgevoed of zeau?

bottehond | 03-11-07 | 01:04

@Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:52

Goed filmpje, lekkere muziek.
Met dit soort jongelui gaat het helemaal goed komen met 0031!

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 01:03

@hermanus 03-11-07 @ 00:56
Gezellig he? Laten we met z'n allen een groepsknuffel doen en Piquant herdenken.

kuttekrap | 03-11-07 | 01:03

Ik heb ongelovelijk veel respekt voor deze beste man, wat een geduld. Ik heb al bijna slaande ruzie gehad met mijn huisgenoot over wie de afwas moest doen (jaren terug), laat staan als iemand in je huis pist, terwijl jij als een ethiopier moet leven. He, ik kan wel doorgaan ik vind het zo gezellig hier op geen stijl,

nou groetjes dan he

hermanus | 03-11-07 | 00:56

@bottehond 03-11-07 @ 00:43
Echt briljant is die poll niet... Er staat één optie met een absolute keuzevrijheid (afgezien van het feit dat, mits gekozen het loskomen ervan wat lastig is), één optie waar weinigen vrijwillig voor gekozen hebbenen zouden kiezen en één optie waar geen enkele keuzevrijheid is.

Blijf je zitten met twee keuzes Islam, of dwarsleasie. Doe mij dan maar Islam, daar kom je tenminste nog vanaf (erg moeilijk, dat dan weer wel).

Herman Flipsen | 03-11-07 | 00:55

@Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:49
Dat kan beter koekmannetje: www.youtube.com/watch?v=GJ4VYhBRWHw

In de jaren '80 had je overigens ook animal krakers. Hoe zou het daar mee zijn? (André v. D, kom er maar in)

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:52

@van dal 03-11-07 @ 00:42
Ik neem aan dat hij als eigenaar de volle mep moet betalen (tenminste ik betwijfel of dat tuig boven wil betalen en de volledige heffing zal afgewenteld worden op de eigenaar van het pand, mits de bovenwoning al belast zou worden, immers er woont niemand), al zag ik in het filmpje dat de bovenburen geen gebruik maken van het riool...

Herman Flipsen | 03-11-07 | 00:48

@bottehond 03-11-07 @ 00:43
Ik zie dat gregorius een hele nieuwe schare reaguurders heeft. Verfrissend wel.

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:46

Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:30

Ze kunnen best selectief executeren, die krakerTs. Dus dat komt goed. Die boven buren worden morgen door de gastkrakers van Pauw en Pauw in cement en zoutzuur gedompeld.

bottehond | 03-11-07 | 00:45

Wat een ellende met die leuke knusse stadswoninkjes.

Elisabeth2 | 03-11-07 | 00:44

@Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:42
Ceci n’est pas une OZB-aanslag (gebruikersgedeelte)

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:44

Ik had vanavond nog een fietser op een Giant onder mijn auto, kraken dat hij deed. Voor wie hem zoekt, hij ligt in de berm naast de A9.

kuttekrap | 03-11-07 | 00:44

Stille waters hebben diepe gronden, het zou me niet verbazen als er morgen in de Televaag een berichtje staat: Slachting in Amsterdams pand.

kneuterzak | 03-11-07 | 00:43

Die poll. Briljant: liever gay of een dwarslaesie dan islamiet. Doet me denken aan een niet meer zo bekende, maar zeer relevante leuze: "Liever turqs dan paaps". Maar dan omgedraaid. Best een flexibel volkje, die NederlanderTs. Liever paepsch dan turqs? Kan ik aanbevelen omdat je sans probleme uit kunt treden. Haha.

gregoriusnekschot.nl/blog/index.php?ti...

bottehond | 03-11-07 | 00:43

@Herman Flipsen 03-11-07 @ 00:40
Gelijk u heeft, hetgeen mijn opmaat naar de link ik mijn @ 00:40 ietwat surealistisch maakt.

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:42

Herman Flipsen 03-11-07 @ 00:40
nog erger, zou de beste man voor de bovenwoning als zijnde de eigenaar de rioolheffing moeten betalen?

van dal | 03-11-07 | 00:42

@Rabarberke 03-11-07 @ 00:38
Retorische vraag....
Gebruikersgedeelte is sinds 1-1-2006 afgeschaft.

Herman Flipsen | 03-11-07 | 00:40

het valt me altijd op dat als de PVDA om een standpunt word gevraagd het standaard antwoord is ....: Wij willen niet vooruit lopen op de zaak .
dan moeten andere partijen met oplossingen komen , de PVDA gaat schoorvoetend en met tegenzin akkoord . als het een succes blijkt staat de PVDA voorop om de eer te ontvangen . gaat het slecht is het . eigenlijk waren wij al van het begin tegen .
bah wat een klote partij is dat zeg

vicecity | 03-11-07 | 00:39

Die kerel uit het filmpje is natuurlijk psychiatrisch patiënt, omdat hij het zover laat komen. Hij moet de krakers dankbaar zijn, dit is zijn kans om voor zichzelf op te komen.

pek en veren 03-11-07 @ 00:25

Moewhahahahaha!

bottehond | 03-11-07 | 00:38

Ik ben benieuwd of die man ook nog eens de onroerende zaakbelasting voor de krakers moet betalen (gebruikers gedeelte).

(...)

Rabarberke | 03-11-07 | 00:38

Is Job C. eigenlijk al thee wezen drinken bij de bovenburen?

vraagstaart | 03-11-07 | 00:35

@bottehond 03-11-07 @ 00:23
Ik heb de media op dit punt een beetje gemist. Mijn persoonlijk referentiekader m.b.t. krakerts is ook enigsinds gedateerd (ben brave huisvader geworden, wie niet?) Mijn ervaring met een deel, het goede deel, van de kraakbeweging is dat het kritische mensen betreft met een goede burgerzin. Het beeld dat the powers that be daar een beetje angst van hebben en dat zij alles in het werk stellen om een negatieve beeldvorming te bevorderen is ook al enkele decenia oud.
Als ik mij op mijn (enigsinds gedateerde) ervaringen mag beroepen ben ik dan ook pro-kraker. Ook al van wege mijn eerder genoemde punt op het gebied van solidaridad.
Neemt niet weg dat de bovenburen uit dit topic van ander allooi lijken te zijn. Over hen kan (voor zover we een zuiver ordeel kunnen vormen) wat mij betreft een fatwa worden uitgeroepen.

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:30

Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:20

soms doen krakers iets goeds, ik herinner me de pierson in nijmegen, er werden huizen ontruimt omdat er een parkeergarage moest komen, de bewoners gaven de sleutels van hun ontruimde huizen niet aan de verhuurder, maar aan de krakers. die in hun plaats kwamen om in verzet te komen tegen de nodeloze afbraak van goede bewoonbare huizen. de ontruiming monde uit in de grootste militaire operatie in nederland van na de tweede wereldoorlog, dat record staat nog steeds, er is nooit een parkeergarage gekomen, de door het leger ontruimde, en tegelijk afgebroken huizen zijn vervangen door mooie nieuwe huizen. het protest was luid genoeg in dit geval.
wat er nu kraakt doet dat volgens de berlijnse methode, puur en alleen uit anarchisme, niks hogere doelen, niks verzet tegen afbraak en of speculatie. rellen, dat is wat ze willen, naast voor niks wonen natuurlijk. ondertussen kunnen de kids van amsterdammers die uit huis willen gaan wonen eerst een jaar of twintig of zo op een wachtlijst, tenzij ze de peon hebben om een zeer overgewaardeerd huisje te kunnen kopen van een of andere louche projectontwikkelaar.

van dal | 03-11-07 | 00:30

@DT71 03-11-07 @ 00:11
Eigenaar heeft het pand gekocht, toen hij minder kinderen had. Ruimte zal derhalve, toendertijd voldoende geweest zijn voor hem en zijn gezin. Het "oude omaatje" die de bovenwoning huurde is overleden, de eigenaar van het pand wil de woning verbouwen. Door gebrek aan geld, was dat niet mogelijk om te doen binnen een termijn van één jaar, geen reden om een pand te MOGEN kraken lijkt mij. Nu heeft hij meer kinderen en derhalve ook meer spullen in huis, bij gebrek aan ruimte zal het dan al snel een zooitje worden.

Maar los van dat, hoe meneer wenst te wonen, boeit mij werkelijk voor geen meter, ja.. het is een puinhoop, maar maakt dat uit?
Niet iedereen heeft gehaakte kleden op de koffietafel en een schilderij van een huilende zigeunerjongen aan de muur (m.a.w. ik ga niet over de inrichting van de woning en oordeel er niet over)
Dat ellendige tuig dient gewoon te vertrekken, het heeft ook niets meer te maken met de eigenlijke gedachte van de kraakbeweging. Het is gewoon een stel asociale hufters, die genoegen schept uit het pesten van mensen, opbokken met dat tuig.

Eigendom afnemen, vanwege achterstallig onderhoud lijkt mij niet verstandig en ongewenst.

Herman Flipsen | 03-11-07 | 00:29

Die kerel uit het filmpje is natuurlijk psychiatrisch patiënt, omdat hij het zover laat komen. Hij moet de krakers dankbaar zijn, dit is zijn kans om voor zichzelf op te komen.

pek en veren | 03-11-07 | 00:25

@Kalliope2 03-11-07 @ 00:21
Volgens mij weet je er meer dan genoeg van.
Ook uw aanwezigheid is mij dierbaar. Dan is dat maar vast gezegd. Je weet nooit wanneer het niet meer gezegd kan worden.

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:24

@ Cookie

Ik meen het. We worden in de maling genomen. Krakers bezweren dat dat verhaal van die balk en dat dak niet waar is en dat er geen massa's buitenlanders in de echte kraakpanden zitten. Dan komt er plots (oh toeval) een verhaal over terroriserende krakers. Dit stinkt. Naar Cookies die te lang liggen bakken. Die krakerTs: Ik geloof ze. Kennelijk als enige. Ik zag ze bij pauw en Pauw en die lui waren fris ende kosjer. Qua eaugopslag. Dus.

bottehond | 03-11-07 | 00:23

Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:15
Ben toch een beetje verguld. Dank. Of weet ik er niet genoeg van.

Elisabeth2 | 03-11-07 | 00:21

@kuttekrap 03-11-07 @ 00:16
Zo heb ik mijn herinneringen aan een gezellig café, een kunstuitleen, een discussieplek. Om nog maar te zwijgen over het (helaas tijdelijke) behoud van een mooie kerk en een oud statig huis. Tot de fik er door een maffiamaatje van een vastgoedlutser in werd gezet. (033 in de jaren 80)

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:20

@bottehond 03-11-07 @ 00:11 Kraken is goed. Kraken is noodzakelijk. Nou, persoonlijk knap ik meer op van een Thaise bodymassage dan van een sessie bij de krakerT. Kan ik je aanbevelen. En verder mag het tuig waarover dit topic gaat van mij tegen de muur. En daar eens fijn blijven staan, zodat t uitgaanspubliek van 020 weer ens iets anders heeft om tegen aan te pissen. Oog om oog!

vraagstaart | 03-11-07 | 00:19

@bottehond 03-11-07 @ 00:11
in 020 zijn het veelal *enen, *slaven, *echen of van soortelijke uitgang...
hou maar op met je pril ontluikende wens-sympathie...

VanFrikschoten | 03-11-07 | 00:19

bottehond 03-11-07 @ 00:11
krakers en iets beloven..... and never de twain shall meet...

van dal | 03-11-07 | 00:16

@Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:00
Inderdaad, niet alle krakers over één kamp scheren.
Zo kwam ik tot een paar jaar geleden in een voormalige gasfabriek dat al 20 jaar werd gekraakt ( werd vanmiddag nog genoemd op radio 1 btw.) om bandjes en kunst te kijken. Dat was een vrijplaats voor muzikanten en kunstenaars. Er waren goedkope buurtmaaltijden en een kringloopwinkel.
Helaas moesten ze sluiten wegens grondsanering.

kuttekrap | 03-11-07 | 00:16

@Kalliope2 03-11-07 @ 00:14
Ah, ik zat al met smart op uw reactie te wachten.

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:15

@bottehond 03-11-07 @ 00:11
Da's te veel voor op een Loesje poster bottehond. Tot aan de eerste punt klinkt ie goed. Hij had maar zo afkomstig kunnen zijn van een PR-bureau.

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:14

Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:05
Een zeer gedicideerd nee. Jammer, he. Maar het is geloof ik wel goed voor je, hoe meer hoe beter. Antioxidanten enzo met vitaminen B12, B6?

Elisabeth2 | 03-11-07 | 00:14

bottehond 03-11-07 @ 00:11

huurdert.

van dal | 03-11-07 | 00:13

Kraken is goed, kraken is noodzakelijk. Als de krakers beloven de kennelijk door de SStaat ongewenste vreemdeling/krakers, zoals spanjaarden en fransen, én als ze bakoenins' cursus: anarchisme in historisch perspectief en 10 redenen om als anarchist te protesteren tegen de bouw van moskeeën volgen: dan ben ik as of now pro-krakers. Leuke lui bij Pauw en Pauw.

bottehond | 03-11-07 | 00:11

@Herman:
Dan nog. Wat een ongelofelijke tyfusbende. Mensen die zo wonen sporen zelf ook van geen meter. Vandaar mijn analogie met kloddermongeaulen. Dûh.

De eigenaar dient de enige en absolute beschikking te krijgen over zijn pand en de gemeente mag van de eigenaar eisen dat hij het pand niet in deplorabele staat laat verkeren. Klaar. Termijn aan verbinden. Niks meer, niks minder. Met onteigening als dwangmaatregel. Speculeren kan dan nog steeds, mits je het pand niet laat vervallen (anti-kraak contracten met 'huurders'). Als een pand leeg staat, maar in goede staat verkeert waar gordijnen hangen is er voor het straatbeeld niets aan de hand.

De bal ligt volgens mij nu bij de eigenaren/vastgoed-boys. De markt ligt open voor facilitaire dienstverleners die panden gaan bewaken en verzorgen. I smell Big Business. Kraakverbod. Panden restaureren/ onderhouden of je pand verliezen. Opgelost. Next! :)

Rest In Privacy | 03-11-07 | 00:11

Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:08
als je het dan maar niet over 'je schuurtje' gaat hebben..

van dal | 03-11-07 | 00:11

@Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:06
En dan toch nog zo scherp, fijnzinnig, plantaardig en diervriendelijk reagauren? Knap hoor.

Mijn god, ik heb het frikvirus geloof ik.

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:08

Kijk, het Stamcafé is weer open zo te zien. Wat lees ik heeft piquant een ban omdat Kouwes niet wou dat-ie de aldi-peecee van Elisabeth2 kraakte? Biertje, iemand? Gaan we het nog hebben over die kudtkrakerts in 020 of weet iemand nog een leuke witz? Ken je die van pedo Ed van Thijn tegen dat kleine kindje? Nee? "Hee, kindje! Wil jij van mij een snoepje....................... kopen?"

on topic Verdomme triest als de 81's al moet worden aangeroepen om orde in 020 te krijgen. Mooie actie van diepvrieskip maar qua timing lullig - dat legt Unu nu niet meer uit aan de president van de rechtbank, als de angels een verdieping schoonspuiten. Jammer!

vraagstaart | 03-11-07 | 00:08

Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:05
vergeet het o zo gezonde bronwater niet.... samen met gerst en hop uitermate gezond.

van dal | 03-11-07 | 00:07

VanFrikschoten 03-11-07 @ 00:05
je denkt toch niet dat we de nachtdienst kunnen doen als joris steeds meer medereaguurders weghaalt...

van dal | 03-11-07 | 00:06

@Cookie v. eigen deeg 03-11-07 @ 00:05
Daar heb ik namenlijk vandaag wel een emmertje of wat van genuttigd.

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:06

@Elisabeth
Is gerst en hop eigenlijk ook fruit?

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:05

@van dal 03-11-07 @ 00:02
fijn dat jij dat allemaal bijhoudt in je schriftje...*dikke tongzoen in je sterretje*

VanFrikschoten | 03-11-07 | 00:05

van dal 02-11-07 @ 23:59
Ja tien stuks per dag zeg ik altijd maar. *zoekt plastic emmertje*

Elisabeth2 | 03-11-07 | 00:03

VanFrikschoten 02-11-07 @ 23:48

van de week, toen ik des ochtends even ging lezen wat er na mijn ter bedde gaan was bijgekomen..... had ik even het idee dat we langzaamaan afscheid van je moesten gaan nemen.... zelf noemde je het achteraf "ingehaald worden door de joriswagen"....

maar maak je geen zorgen, ook dan had ik me wel uitgesproken voor een unban.
net zoals ik nu vind dat piquant een unban verdient.

van dal | 03-11-07 | 00:02

@DT71 02-11-07 @ 23:58
Nog een keer kijken (en luisteren), dan nogmaals komen met een reaguursel...
Bewoner beneden, is eigenaar van het pand, maar kan het boven niet verbouwen, omdat er krakers in zitten.

Herman Flipsen | 03-11-07 | 00:01

De krakerts waarover het hier gaat zijn natuurlijk ordinair tuig. Wellicht even op z'n plaats om aan enkelen van u uit te leggen: Dat heeft met links of rechts niets te maken.
Vroeger (toen je poep nog met een lange oe schreef) werden er tenminste netjes gebouwen gekraakt die al jaren leegstonden. Om stukjes cultureel erfgoed te behouden, lakse lokale overheden waker te schudden en projectontwikkelaars te dwarsbomen. Hogere doelen zeg maar. Goddank zijn er nog steeds dergelijke groepen krakerts. Helaas hebben veel jongelui maar partieel begrepen waar het om gaat, neplinkserts zijn dat.
Waar het betreft de solidaridad kan menigeen hier nog wat leren van het 'tuig' van weleer.

Cookie v. eigen deeg | 03-11-07 | 00:00

Elisabeth2 02-11-07 @ 23:47
ah, jij verkoopt fruit? preken voor eigen parochie he?

van dal | 02-11-07 | 23:59

Een stel ongewassen kloddermongeaulen die een tyfuszooi van hun huis maken worden ondergezeken door ongewassen kloddermongeaulen die een tyfuszooi van hun huis maken. Als dit mijn huurders waren geweest schopte ik ze er allemaal uit. Paupers.

Rest In Privacy | 02-11-07 | 23:58

@Rabarberke 02-11-07 @ 23:53, Kouwes inhuren, en ieder avond onder dat gat laten voordragen uit eigen werk, met 2 dagen opgelost!

gentle giant | 02-11-07 | 23:56

Rabarberke 02-11-07 @ 23:53
in italie zijn er erg veel roemenen ineens beschikbaar voor werk....

van dal | 02-11-07 | 23:55

Maar goed, kan die man niet een paar van die 2000 cd'tjes verkopen en vervolgens een paar joegoslaven dat tuig het huis uit laten slaan?

Rabarberke | 02-11-07 | 23:53

@VanFrikschoten 02-11-07 @ 23:48
Bescheiden, als hij is, noemt hij zichzelf gemakshalve ook maar even in het rijtje, dus dan weet je meteen waar je staat.

Herman Flipsen | 02-11-07 | 23:53

openbaarminiserie 02-11-07 @ 23:47

mooi man, er zitten heel veel roemenen in de bajes, zoveel dat je zou kunnen generaliseren "alle roemenen zijn crimineel" en dat doet de italiaanse regering nu dan ook, alles wat niet deugt wordt opgepakt en uitgezet, zo erg dat de rest heeft besloten op eigen houtje maar vast te gaan.

van dal | 02-11-07 | 23:52

@VanFrikschoten 02-11-07 @ 23:48
Was kij niet hoe dan ook al dooOOOooomed Frik? Niet zo zeer door mij maar meer door jezelf?

Cookie v. eigen deeg | 02-11-07 | 23:51

VanFrikschoten 02-11-07 @ 23:48
ik trek al mijn polissen al na.....

van dal | 02-11-07 | 23:50

van dal! we zijn er geweest! Cookie heeft ons genoemd! we're dooOOOooomed!

VanFrikschoten | 02-11-07 | 23:48

Heeft Piquant een ban heeft door afgelopen woensdag met Kouwes? Die, hoe heet hij ook alweer, Nico, of zo, was op en top chagrijnig. Misschien moet hij ietsjes meer fruit eten en af en toe vroeg naar bed gaan.

Elisabeth2 | 02-11-07 | 23:47

@van dal 02-11-07 @ 23:40
Nou vooruit, nog 1 reactie dan op dit punt.

Iedereen mag dit onderschrijven!
Sterker nog, de reauze zwerm is opvalend stil op dit punt. Ditmaal ging het om Piquant, onlangs is Azijnzijker ons ontvallen. Ik mis verschillende mensen die ik hier graag zag en graag weer zou willen zien. Wat meer bijval van de medereaguurders zou niet misstaan. Want immers: Wie volgt? vandal? Frik? Nattebevert? Cookie?
GS is nooit de plek geweest om op je tenen lopen. Laat het dat ook niet worden a.u.b. En nogmaals @GS-staf: Wees een beetje mild voor ons, opdat wij mild voor u zijn.

Cookie v. eigen deeg | 02-11-07 | 23:47

van dal @23:40
.
Ik heb alleen maar staartje van nieuws gezien. Was het iets over dat Roemenen allemaal crimineel zouden zijn in Italie en dus allemaal d'r uit gezet worden? Of heel veel? of een paar?
.
Interessant detail was wel dat ze zeiden dat het volkoment wettelijk was onder de europese grondw... ehr statuten omdat de personen die worden verwijderd als 'gevaarlijk' worden gekenmerkt.

openbaarminiserie | 02-11-07 | 23:47

@van dal 02-11-07 @ 23:43
Die grap heb je echt van Ron Brandstederer gejat... zeker weten...

VanFrikschoten | 02-11-07 | 23:44

van dal 02-11-07 @ 23:43
tering, wat was het daar koud....

van dal | 02-11-07 | 23:43

Als heel de geenstijl aanhang nou eens daar naartoe zou gaan om die krakers in elkaar te slaan, plus hun ouders, vanzelfsprekend.

Ion Susai | 02-11-07 | 23:43

VanFrikschoten 02-11-07 @ 23:39
ha die frik, ja maar het was aan "de kouwe kant" en als ze toch niet verwarmen ga ik naar huis.

van dal | 02-11-07 | 23:43

@crixus 02-11-07 @ 23:29
Nu niet de goden verzoeken, voor je get weet lopen Heat en "Who is John Galt" hier weer door de draden.

Herman Flipsen | 02-11-07 | 23:40

Cookie v. eigen deeg 02-11-07 @ 23:35
mag ik dat mede-onderschrijven?

van dal | 02-11-07 | 23:40

@ van dal 02-11-07 @ 23:37
ik wou net zeggen:"Heeft van dal een bruiloft of zo?"

VanFrikschoten | 02-11-07 | 23:39

openbaarminiserie 02-11-07 @ 23:22 ook gezien, ik pleit meteen voor de italiaanse aanpak

van dal | 02-11-07 | 23:37

Dit is even het laatste wat ik er hier over zeg, want heel erg off topic (en dat is ernstig tegen mijn gewoonte en ik vind het zelf ook niet te vaak kunnen):
Het lijkt er op dat er gemakkelijker en sneller bans worden uitegezet dan in het verleden. Ook onder reaguurders die hier langere tijd aanwezig zijn en die normaliter een zinnige bijdrage leveren. Een enkele keer gaat iemand eens over de schreef, vaak door de dynamiek van een draad. Dit ken ik ook uit eigen ervaring. Een tik op de vingers is met regelmaat op de plaats, een ban zou m.i. een uiterste consequentie moeten zijn wanneer een reaguurder niet voor rede vatbaar is.
Lieve @redactie en Jorissen: Kan het een beetje anders af en toe? Als jullie lief voor ons zijn en streng wanneer het moet, dan gaan wij door met lief zijn voor jullie en streng waar het eens een keertje moet.

Cookie v. eigen deeg | 02-11-07 | 23:35

VanFrikschoten 02-11-07 @ 23:28
Volgende keer dan maar over binnenvaarthaaien hebben?

Elisabeth2 | 02-11-07 | 23:35

crixus 02-11-07 @ 23:29
Had ook een vraagteken neergezet achter mijn post van 23:19.

CoffeePatch | 02-11-07 | 23:35

@VanFrikschoten 02-11-07 @ 23:28
Ja, het gastenboek van de Hells Angels met onzin bekladden is ook slim, dude....

VanFrikschoten | 02-11-07 | 23:31

optiefen allemaal godtverdomme met puurberaal gelukudt over niks lelijkkudten

Kouwes 31-10-07 @ 23:00

Kouwes in de penopauze, duidelijk!

gentle giant | 02-11-07 | 23:29

@CoffeePatch 02-11-07 @ 23:19:
Ban...? Wie...? Ik?

crixus | 02-11-07 | 23:29

Oop = Jop = Job = rooibos = links fascisme

derkcs | 02-11-07 | 23:29

Cookie v. eigen deeg 02-11-07 @ 23:25
De ban is overigens wel veeeel later uitgegaan de de post, dat gebeurt wel vaker.

CoffeePatch | 02-11-07 | 23:28

In draden van Kouwes kan je het beste maar op "safe" spelen en je reaguursels beperken tot nautische onderwerpen...

VanFrikschoten | 02-11-07 | 23:28

@ Elisabeth2 23;13:
Mmm, mijn komische noot valt blijkbaar niet goed.
Ik denk dat half Nederland wel een ban zou oplopen als dat Vogelgeval in beeld komt. Maar ik acht haar ook beter in staat dan Bos die pvda tot een dwergpartij te deformeren. Laat ook Wilders niet vergeten dat hij minstens een kwart van zijn aanhang te danken heeft aan dat genie.
Tegen dat licht gezien is ze voor Nederland goud waard geweest.

The eimer | 02-11-07 | 23:28

foute aanpak. zeg dat je een marokkaan bent en dat je wordt gediscrimineerd, dan regel Oop het zo voor je.

derkcs | 02-11-07 | 23:28

@Cookie v. eigen deeg 02-11-07 @ 23:21
De ban is overigens wel veeeel later uitgegaan de de post. Verder ben ik van mening dat enkele reaguurders en dhr Kouwes zelf Piquant erg op d'r vel hebben gezeten.
@Jorissen: Doe eens hand over hart strijken.
@Piquant: Doe een sbeloven dat je braaf zult zijn en kom terug.

Cookie v. eigen deeg | 02-11-07 | 23:25

@ pronto 22:38

Dat Russische font springt er steeds op. Vandaar die joe in het uur, maar dat is wellicht niet zichtbaar. Er zijn wel krakers in Zwitserland. En heel veel druggebruikers, alternatieven en zo. Die zijn wel degelijk een risico. Ik heb ooit even in een huis gewoond van een vriend, die zelf in een ander huis woonde, buiten de stad, dus ik kreeg simpelweg de sleutel van zijn huis in de stad. Geen woningnood, welvaart.

Hammar | 02-11-07 | 23:24

Wat een stelletje vieze idioten trouwens bij elkaar in Nova zeg. Leuk lachen om 'humor' waar kiezer als domme impulsgestuurde vreetbaal wordt geportretteerd. En ondertussen maar blaten over hoe ze 't land ingaan, goed werk verrichten blaat blaat blaat.

openbaarminiserie | 02-11-07 | 23:24

Hmm, 'kdacht 'kzal 'es kijken, zag net na nova een staartje van 'thoernaal en las wat over Italie, uitzetten, Roemenen, etc. Nix gehoord?

openbaarminiserie | 02-11-07 | 23:22

@Herman Flipsen
Ow, das dus die leipe die mij heeft verplicht GS te lezen.
Ik wist niet dat hij Tim heet.

kuttekrap | 02-11-07 | 23:22

crixus had toch ook een ban?

CoffeePatch | 02-11-07 | 23:19

@kuttekrap 02-11-07 @ 23:15
Tim is iemand, met een tanga van leer en een zweep, die mensen verplicht GS te lezen.

Herman Flipsen | 02-11-07 | 23:18

@ pronto 22&#1070;38

Natuurlijk komt dat gajus niet in Zwitserland. En daarom heeft Ella Vogelaar daar haar chaletje - nu met een telefoonlijn heb ik gehoord - en er is haar alles aan gelegen om dat zo te houden.

Hammar | 02-11-07 | 23:18

een KRAKVERBOD en gelijk ook maar een VOGELAAR verbod

wat een knettergek wijf is dat

ptdh | 02-11-07 | 23:18

@piquant
Ik zit even de topics te Ctrl-Fén vanaf de laatste drie van gisteren. Ik kan geen ban vinden. Waar heb je dat gelezen Koer?

Cookie v. eigen deeg | 02-11-07 | 23:17

-edit akkerfietje met Kouwes geloof ik -
@ 23:04:
Och jeses, dat die harem van Kouwes nou onderling even een bitchfight heeft...
Nou ja... jammer. Ik vond vrouwe piquant altijd prikkelend gezelschap als ze het op d'r heupen had.

koerbagh ® | 02-11-07 | 23:17

Waarom hebben krakers maffe kapsels en alleen een voornaam?
En wie is Tim?

kuttekrap | 02-11-07 | 23:15

@ Flabbergast 22:19

Ama nesciri, gnothi seauton.

Hammar | 02-11-07 | 23:15

Elisabeth2 02-11-07 @ 23:13
Maar, waarom vraag je je dan af.

Elisabeth2 | 02-11-07 | 23:14

VanFrikschoten 02-11-07 @ 23:12

Is het heel erg als me dat geen reedt kan schelen?

Captain Orange | 02-11-07 | 23:14

@VanFrikschoten 02-11-07 @ 23:12
Ik hoor net dat piquant een ban heeft... weet jij er wat van?

VanFrikschoten | 02-11-07 | 23:13

The eimer 02-11-07 @ 23:11
Ja, ja, maar we hebben het nu even over Piquant.

Elisabeth2 | 02-11-07 | 23:13

@all
piquant heeft een ban zegt koerbagh ®!

VanFrikschoten | 02-11-07 | 23:12

Volgens mij rest die kruisbestovende en gekierewiete Ella V. niets anders dan haar portefeuille ter beschikking stellen aan wat de gek ervoor geeft.
Dan kan ze, niet gehinderd door wetten en goede gewoonten, zich voegen bij haar doelgroep, de asokrakende binnen- wildplassers om zich vervolgens luidkraaiend te ontlasten door een gat in de vloer midden in de woonkamer van Cohen.

The eimer | 02-11-07 | 23:11

"Piquant een ban"
Wat heb ik gemist?

Cookie v. eigen deeg | 02-11-07 | 23:11

Elisabeth2 02-11-07 @ 23:07
Des Joris wegen zijn hard doch rechtvaardig.

CoffeePatch | 02-11-07 | 23:11

@koerbagh ® 02-11-07 @ 23:04
alweer een ban? Ik heb nog niet eens de kans gehad haar/hem/het tot de enkels toe af te branden.... flauw, hoor....

VanFrikschoten | 02-11-07 | 23:09

Oh. Piquant een ban? Zou ik ook wel willen weten. Des Joris wegen zijn onvoorspelbaar, of zo.

Elisabeth2 | 02-11-07 | 23:07

@ 4LXS 02-11-07 @ 22:57
Tip je ons even als ze onze grappen stelen?

VanFrikschoten | 02-11-07 | 23:06

laat maar zitten dat advies, anders gaan ze ook nog stroom aftappen.

ganzo | 02-11-07 | 23:05

@G-unite 02-11-07 @ 22:20:
Ja, die Lucas... Die was zo gek nog niet. Maar gelukkig heeft Flabbergast na 2 weken al door dat hij tot die 80% behoort. Dat soort zelfkennis zou je meer mensen gunnen. Dat dan weer wel. Kortom, die redt het wel in het corps.
Off-topic: waarom heeft piquant een ban?
-edit akkerfietje met Kouwes geloof ik -

koerbagh ® | 02-11-07 | 23:04

briyes 02-11-07 @ 22:56

Toevallig ook al klaar met de studie?

Captain Orange | 02-11-07 | 23:04

Leegstaande kudt-kantoorpanden kraken wat mij betreft helemaal tof maar blijf met je jatten van particuliere panden af, Anti-kraak is kudtvolk in het zadel geholpen door pappie en na de studietijd nog lekker in dat sjieke pand op toplocatie blijven zitten onder het mom van "de cursus masturberen voor afgestuurde corpsballen". Dat is het rechtse uitzuigvolk wat 's aangepakt mag worden...

Captain Orange | 02-11-07 | 23:01

verhuren? daar moet je dus nooit aan beginnen, zeker niet met deze anti-liberale huurwetgeving. nog advies een advies voor die aardige meneer, gewoon een stekkerdoos met 220 volt onder dat gat in het plafond leggen.

ganzo | 02-11-07 | 23:01

Mooi stukje realiteit jongens. Arme man, kutkrakers, kuddeaus voor die man van de VVD.
Bij de weg, een 'Lama' in de gelijknamige tv-show, deed een 'geenstijl-dans', terwijl hij stiekempjes 'anoniem!' 'Je bent kut!' 'En ga dood!' zei. Tsk Tsk.

4LXS | 02-11-07 | 22:57

Jaa, omdat die paar krakers zo zijn, zijn alle krakers zo. Wat in de media komt is slechts een kleine minderheid van de krakers, een hele kleine minderheid. Rot voor dat gezin hoor, maar iedereen kan een gezin terroriseren. Omdat vijf zielige kutkrakers dat doen, en omdat een paar zielige kutkrakers een booby trap plaatsen, moeten we niet kraken gaan afschaffen. Je hebt altijd ratten tussen het volk zitten, krakers of rechtse ballen.
Wordt er ooit wel eens nagedacht over de voordelen van kraken? Ik woon zelf in een 125jarige oude school. Prachtig pand, echt geweldig, het is een monument. De gemeente heeft momenteel geen geld om het te renoveren, het is nu al een jaar of vijf gekraak. De gemeente is er meer dan blij mee. Want we stoken hier, we houden de kamers warm. In een ruimte waar niet gestookt wordt, zit momenteel schimmel op de muur, op een stuk van zo'n vijf vierkante meter. De gemeente komt af en toe kijken of we de boel niet slopen, wat we natuurlijk niet doen. Zo kunnen zij nog lekker sparen voor de renovatie, en wij betalen netjes voor het gas van onze gaskachels waarmee we de ruimtes niet verder laten rotten. Goed toch?

briyes | 02-11-07 | 22:56

De ervarings deskundige zegt:

Geen probleem !! Knokploeg erop af en die krakers zonder geweld instructies, compromiloos tegemoet treden.
.

Ervarings_deskundige | 02-11-07 | 22:54

@VanFrikschoten 02-11-07 @ 22:44
Kouwes????? In mijn verhaal heb ik helaas geen picca's van tieten nodig. Maar als er wat anders moois is ik stel mijzelf open voor suggesties.

pronto | 02-11-07 | 22:53

Hulde@Rutger. Het laat duidelijk de keerzijde van kraken zien. Het gevecht tegen correct is niet zomaar gewonnen. En daarna onderbuik nog, ook een goeie klus.

Hoen | 02-11-07 | 22:50

Ik moedt van Tim de d en de t alteidt door elkaar halen, of als dad nied lukd de ei en de ij

Cookie v. eigen deeg | 02-11-07 | 22:49

Die man beneden is gewoon ook een krakert. Alleen wel een hele domme want hij betaald er voor.

Tim: Niet meer doen joh!

Cookie v. eigen deeg | 02-11-07 | 22:46

@ pronto 02-11-07 @ 22:38
als je een volgende keer illustraties nodig hebt bij zo'n verhaal weet ik nog wel iemand. Hij zit tegenwoordig in de fotostrips..

VanFrikschoten | 02-11-07 | 22:44

@Hammar 02-11-07 @ 22:19
geloof mij,... dat tuig komt niet in zwitserland. Als je als buitenlander in zwitserland wil wonen moet je gelijk al aan kunnen tonen dat je jezelf en je gezin tot de leeftijd van 110 kunt onderhouden. Die zwitsers hebben het goed bekeken en richten zich gewoon puur op hun eigen tuig. Dat tuig krijgt ook geen kans zoals hier. Niet werken?? Geen geld. Klaar. Dat is zwitserland. En mede door deze opvattingen staan er in de bergen nog gewoon mariakappelletjes onbeschadigd een mariakappelletje te zijn. Nou begin ik dus over iets heel lulligs als een beeld van een vrouw in een hokje. Maar,.. het is niet kapot, niet in de fik gestoken, helemaal niets. *gaat voor de gein morgen eens een beeld met een kerststalfiguur en stalletje boven haar hoofd hier op overvecht neerzetten, kanaleneiland en ook in oost. Overmorgen is het allemaal kapot. Of baldadige tokkies of finnen, oh en laten we niet vergeten dat jongerentuig. Moeilijk opvoedbare kinderen dat gewoon in de duurste panden rondom het centrum wordt gezet. Vliegen ook regelmatig de bierflessen + joints (eerst bierfles dan joint want dat weten ze dan wel weer dat glas glas eerder breekt dan stuk papier met plantjes),... maar das ook heel normaal. Mag niet niets van zeggen, die mensen hebben ook recht op wonen tussen huiseigenaren die dan de schade aan hun pand dan maar zelf moeten betalen. Ach ja , die lui hebben toch geld zat. Kudtministers met zelf optrekje in veilig land hebben en dan die teringzooi hier moeten regeren. Boeien denken ze, als ik maar met mijn mooie zondagse rooie pak op de foto kom en een beetje prominent en belangrijk kan wezen. finnen knuffelen, krakerts en oooooooooh kijk eens rouwvoet hoe goed we allemaal zijn voor de medemens die tenslotte ook maar geschapen is door God. Maar die heaumeaux,.. das vies, bah,. mach nieieieieiee..... en zo sukkelen we gewoon maar door. Als die gasten hun geld maar krijgen. Zijn zelf geen haar beter dan menig crimineel hier.

pronto | 02-11-07 | 22:38

@G-unite 02-11-07 @ 22:34
Er schijnen zelfs mensen te zijn, die -beroepshalve- een dagtaak hebben aan het verblijven op GS, maar dat is enkel een gerucht...

Herman Flipsen | 02-11-07 | 22:37

Knettergek die Vogelaar. En dat is dan minister hier in NL, wat een lachertje..
Pvda stemmerts, nogmaals bedankt he!

baronbreekijzer | 02-11-07 | 22:36

G-unite 02-11-07 @ 22:34
't Is ook allemaal de schuld van Tim.

CoffeePatch | 02-11-07 | 22:36

Ik ben eigenlijk nieuwsgierig hoe je "verplicht " 2 weken op Geenstijl moet doorbrengen.

Gezien het grote aantal indioten op GS de laatste tijd zou het me niet verbazen als een een of ander dispuut GS onderdeel van de ontgroening heeft gemaakt.

In dat geval dankt de teller u.

G-unite | 02-11-07 | 22:34

Als het mijn pand was geweest had ik ze nog de eerste dag eruit getrapt.

Utopiad | 02-11-07 | 22:28

@reaguurders:
mag je wel een pand van Mohammed kraken?

pek en veren | 02-11-07 | 22:28

@Flabbergast 02-11-07 @ 22:19
Nou W., nu je toch ze gezellig bezig bent vandaag, heb je ook nog een Geyle anekdote voor ons?
Als mongoloïde reaguurder, moet ik natuurlijk wel iets te "fappen" hebben vanavond.....

Herman Flipsen | 02-11-07 | 22:27

G-unite

Gna gna

Elisabeth2 | 02-11-07 | 22:24

@Flabbergast 02-11-07 @ 22:19
Ga dan maar weer smileys klikken op flapper, zak om de kont....

VanFrikschoten | 02-11-07 | 22:22

Flabbergast 02-11-07 @ 22:19

Wil je erover praten ?

Wishbone | 02-11-07 | 22:21

Flabbergast 02-11-07 @ 22:19
Zo, ben je dat ook maar even kwijt.

Elisabeth2 | 02-11-07 | 22:21

Lucas, je had gelijk!

G-unite | 02-11-07 | 22:20

Na twee weken "verplicht" meereaguren (Tim, je wordt bedankt!) zonder enige stijl, dus geheel in stijl het volgende : 80-90%, van redactie tot reaguurder, ongeacht ras, afkomst, sexuele voorkeur of genoten opleiding baggert hier in alle kleuren van de regenboog STRONT uit zijn BEK. [x] Ongeschikt dus.
Aan elke sociaal gestoorde lam lul die het hier langer dan twee weken volhoud en uit zijn miserabele kutleven verlost wil worden een welgemeend: STERF! (Festina Lente | Semper Fidelis)

Flabbergast | 02-11-07 | 22:19

Nederland is een maffia tokkie land. Daar krijg je Alla Vogelaars van. Wat je daaraan doet? Anders stemmen of anders weggaan, als je kunt. Als je hier geld genoeg hebt ondervind je geen last. Dat is overal ter wereld zo. Die van die Quote 500 kom jij hier nooit tegen. Hun god is geld. De god van de maffia tokkies is ook geld. Alla Vogelaar heeft ook een optrekje in Zwitserland. Ze weet heel goed wat er hier mis is. Tokkies in allerlei soort. Daarom zit ze in Zwitserland zodra ze kan. Ze weet ook heel goed hoe anders de Zwitsers het gespuis in de maatschappij aanpakken. Maar, als zij als verantwoordelijke minister vervelend gaat doen tegen krakers en ander gespuis, je weet wel wat, dan is Nederland snel te klein en waar gaat dat gespuis dan naar toe? Naar Zwitserland? Waarom is ze meteen tegen een kraakverbod? Omdat ze het rustig wil houden in Zwitserland. Logisch.

Hammar | 02-11-07 | 22:19

Wie begint met het samenstellen van een groep mensen om deze krakers 'te laten verdwijnen'. Ik schrijf me alvast in.

Valtra | 02-11-07 | 22:18

Krakers zijn liev, Amsterdamse politie ziet spoken door Rene Danen (Oud-gemeenteraadslid Amsterdam , nu milieufanaat / milieuterrorist of iets dergelijks dacht ik)
www.indymedia.nl/nl/2007/11/48125.shtm...

CoffeePatch | 02-11-07 | 22:12

Eigen krakers eerst!
Weer de schuld van Europa, niet van de krakers.

kapotte_stofzuiger | 02-11-07 | 22:12

VanFrikschoten 02-11-07 @ 22:08

Wat? ** tuuuuuuttt**

Wishbone | 02-11-07 | 22:11

VanFrikschoten 02-11-07 @ 21:57
Kan hard rennen. Heb lange benen. Geen motorrijbewijs helaas.

diepvrieskip | 02-11-07 | 22:11

*edit*en nou opzoutemn met je offtopic gelul over die aldi laptop van je

Elisabeth2 | 02-11-07 | 22:10

@Wishbone 02-11-07 @ 22:06
Goed zo... it's better to burn out than to fade away...

VanFrikschoten | 02-11-07 | 22:08

VanFrikschoten 02-11-07 @ 21:40

Volgende keer even een hint, ik had mijn boxen voluit staan.......

Wishbone | 02-11-07 | 22:06

Smerige elkaar ondersteunende linkse inbrekers! Dat een minister geen heil ziet in een verbod op deze DIEFSTAL! Ik mijn ogen was ze al geen echte minister maar dat maakt ze nu dan ook van haar kant kenbaar. Het is toch vanm de gekken dat dit tuig gewoon zonder betalen in dit pand kan zitten! Eruit met dat ongedierte!!!!

Tommygunner | 02-11-07 | 22:05

Geert W doe er iets aan!!!!

Graftakkehuis | 02-11-07 | 22:04

@ Elisabeth2 02-11-07 @ 21:31
Excuses moi, ik gaf alleen een tip voor het geluid, weet ik veel dat jij op een laptop zit. Maar als het je wel lukt op volumeregeling te openen (dat bij die klok) probeer dan even schuifje WAVE omhoog te gooien

Back to topic:
Stuur gewoon een anti-kraak team op die woning af, ontruimen die zooi!

Jazz87 | 02-11-07 | 22:04

Rutger ruikt krakers. Lijkt me duidelijk ja, die gasten stinken een uur in de wind. Ze douchen zich namelijk net zo vaak als dat ze werken.

wo ist der bahnhof | 02-11-07 | 22:01

Waarom kraken krakers eigenlijk alleen in het centrum van amsterdam en waarom nooit eens in de bijlmer bijvoorbeeld? Ik vind het niet te geloven dat je zomaar iemands pand, waar hij nota bene al voor een deel in woont en reeds in bezig is, mag bezetten en de boel dan zo mag vernielen. Geld is der niet terug te halen bij die oostblokkers. Het zijn vaak gore junks en/of alcoholisten. Ik zou niet wachten op een oplossing via de reguliere weg denk ik. Maar het lullige is vaak dat je daar ook geen bal mee opschiet... helaas.

sijtje boes | 02-11-07 | 22:00

Vogelaar ontkent alles. Er staat niets in de huidige wet over urineren in andermans huis tijdens het kraken, dus gebeurt het niet.
Cohen ontkent alles. Het gezin en de krakers kunnen beter bij elkaar gehouden worden en gezellig bij elkaar op de thee gaan. Dus is er niets aan de hand.

Zoetwaterpanharing | 02-11-07 | 22:00

Herman Flipsen
Fijn, een medestander.

Elisabeth2 | 02-11-07 | 21:59

whahahaa rutger is aan het reizen geweest.
dit is zeker weten langs het amsterdams rijnkanaal in 030, (als die met die medestander praat)

ijsmannetje | 02-11-07 | 21:58

@diepvrieskip 02-11-07 @ 21:46
Kan jij hard rennen? Of moet ik zo'n Italiaanse motor voor je achterover drukken?

VanFrikschoten | 02-11-07 | 21:57

Kom op mensen.
Als een paar krakers fout zijn, dan zijn ze zeker allemaal fout.
Beetje naïef.
Er zijn slechte en goede krakers.
Jammer genoeg zijn de meeste een stelletje kut-hippies of krusties, maar ik ken zelfs een paar hele aardige met goede bedoelingen die de huisjesmelkers lekker dwars zitten...

da wizard | 02-11-07 | 21:57

@http://www.museumkennis.nl/sites/nnm.dossiers/contents/i003591/schaamluis.jpg 02-11-07 @ 21:22 en nu niet meer over jehttp://i5.photobucket.com/albums/y184/Tassie31/schaamhaar.jpg
het is mooi geweest!

pronto | 02-11-07 | 21:55

@Elisabeth2
Helemaal me eens.

Herman Flipsen | 02-11-07 | 21:54

iemand anders toevallig ook niks zinvols te doen dit weekend?... gaat echt wel bergafwaarts met nederland..

king of my own world | 02-11-07 | 21:53

Zo'n idioot, knettergek wijf als Vogelaar heeft natuurlijk nog zo'n jaren zeventig denkbeeld van krakers. De rest van haar denkbeelden staan immers ook al dertig jaar stil.

Tarak | 02-11-07 | 21:52

Gewoon wat vrienden van sportclub "De IJzeren Vuist" langssturen.
Of misschien een paar vrijwilligers van het Korps...

Remington.223 | 02-11-07 | 21:51

Ik porbeer hier zo vaak een draadje op te pakken en terug te lezen waar iemand op anwoordt. Is altijd leuk. Maar ik zoek me helemaal de pleuris bij iedereen die alleen een @naam vermeldt en geen tijd. Please, pretty please, ook tijd vermelden? Diepe dank.

Elisabeth2 | 02-11-07 | 21:50

geenstijl gaat lekker mee met de Staatsomroepen. Lekker extreem voorbeeld om je gelijk te bewijzen. Volgens mij is die Engelsman ook niet van het daadkrachtige soort. Meer van het zelfde nu op Geenstijl Vandaag!

talpatien | 02-11-07 | 21:50

Als je zo af en toe mee leest , krijg je bepaalde voorstellingen van sommige reaguurders, was dit nu sven31?

caspertje | 02-11-07 | 21:49

Joris, mag je die krakers wel een loodvergiftiging toewensen (oude regenpijp of kogelbiefstuk?? )

hemavijo | 02-11-07 | 21:49

Wat liep FvJ te zeiken over GS? Zag alleen de laatste seconde.

G-unite | 02-11-07 | 21:49

@vanFrikschoten: met zijn allen lief vragen in hun gastenboek? Heb ik net gedaan.

diepvrieskip | 02-11-07 | 21:46

Die hork komt GVD zelf goed en wel uit een kraakpand vandaan gerold, vandaar! Jaren 60 kudt!

Treurig varken | 02-11-07 | 21:43

dapperder dodo 02-11-07 @ 21:32

Ja, ik kende vroeger ook mensen die een gewoon woninkje gekraakt hadden en stipt op tijd de huur betaalden. Gewoon omdat het al lang leeg stond. Dat was toen gedoogd als je de huur betaalde.

Elisabeth2 | 02-11-07 | 21:40

Het is toch ongelooflijk dat dit toch allemaal maar getolereerd wordt hè. überlutser Cohen schijnt al een tijd geleden beloofd te hebben om er wat aan te doen, maar hij zal zich wel bedacht hebben aangezien het hier niet om de daders gaat die hij altijd zo graag van dienst is. Goed filmpje trouwens Rutger + Twan!

Aussie | 02-11-07 | 21:38

de krakersbeweging is gewoon een criminele organisatie

Pilshaas 861 | 02-11-07 | 21:37

@ schaamhaar 02-11-07 @ 21:22

Om je kapot te schamen,.. dat haar.

pronto | 02-11-07 | 21:35

zeg, jullie werden net genoemd in de lama's
lekker anoniem en kudt, geenstijldansen ofzeau

Marv007 | 02-11-07 | 21:35

Die junkies moeten optiefen naar waar ze vandaan komen.

LibertasSimplex | 02-11-07 | 21:33

Krakers van toens waren sosjaal buhtrokkuh, en hielden meestal rekening met de maatschappij. Alhoewel, ik had een vriendin aan de de PH-kade, een van de eerste panden waar anti-kraak huur plaats vond; de krakers hadden voor vertrek het hele, net gerenoveerde pand gesloopt. Marmeren vleoren en muren kapot gelsagen, kranen gejat, noem maar op. En dat was die "goede oude tijd" :( 1981

Dit gaat achterlijk ver, maar ook hier gaan straks de "goeden" lijden onder de autonomen.

dapperder dodo | 02-11-07 | 21:32

Ongeloofelijk dat het nu pas ter sprake komt om te worden verboden dit had 10 jaar terug al gemoeten...

liberanaal | 02-11-07 | 21:32

dit tart gewoon echt elk gevoel van rechtvaardigheid .
en van dit soort dingen zit mijn schaamhaar weer helemaal door de war.

schaamhaar | 02-11-07 | 21:31

Jazz87 02-11-07 @ 21:18
Je hebt het hier wel tegen een doodsimpele laptop. Al die opties inpluggen doen we niet. En trouwens als ik naast de klok rechtsonder klik krijg ik "Synaptics nog wat". Ondoorgrondelijk.

Elisabeth2 | 02-11-07 | 21:31

sympathieke vent... kopje thee job? hou je kopje maar onder dat gat

Sottotteke | 02-11-07 | 21:29

Ongelovelijk dat dit allemaal mag in nederland. Dit is echt zielig voor die arme mensen.

arthur2006 | 02-11-07 | 21:24

-weggejorist-

schaamhaar | 02-11-07 | 21:22

Nu gaat het weer over de rechten van krakers die er niet voor terugdeinzen om dodelijke hinderlagen voor de politie te fabriceren. En natuurlijk wil de PvdA opnieuw niet doorpakken blijkens de uitlatingen van de kopstukken Cohen en Vogelaar. Nederland zakt langzaam maar zeker weg in het moeras. Er wordt steeds minder naar elkaar geluisterd, de wil om respect te tonen voor de andersdenkenden is nagenoeg verdwenen en terwijl de verschillende bevolkingsgroepen elkaar steeds meer naar het leven beginnen te staan worden we geregeerd door politici die geen flauw benul hebben van wat er in de steeds meer desintegrerende maatschappij leeft. Rita Verdonk en Geert Wilders zijn voor mij geen alternatieven. De kans is niet ondenkbeeldig dat ik de volgende verkiezingen voor het eerst van mijn leven geen gebruik zal maken van mijn stemrecht. Ik begin er echt tabak van te krijgen. En alsof dat nog niet genoeg is begint mijn favoriete virtuele hangplek GS steeds meer te lijken op een homo-activisten site.

Jeremia | 02-11-07 | 21:19

@ Elisabeth
tip: Koop speakerset mét volumeknop of klik is op dat ding naast de klok rechtsonderin je beeldscherm

Jazz87 | 02-11-07 | 21:18

Gotskolere, wat een ellende.
Dit Oost-Europese krakerstuig moet toch aangepakt kunnen worden?
Unf*kingbelievable, wat een kudtbeleid.

wopper | 02-11-07 | 21:17

Even de firma"binnen zonder kloppen"bellen(onderdeel van Rentokill)
Nemen we gelijk die trut van Vogelhaar effe mee!
En het schijnen nog Oostblokkers te zijn ook die krakers,daar in het Oostblok staat toch véél meer leeg als hier?Nou dan,pleur op uit dat huis en kraak het voormalig Stasi-gebouw!!

René from the Café | 02-11-07 | 21:14

@Rutger en Twan
Kan het geluid wat harder met jullie filmpjes.

Elisabeth2 | 02-11-07 | 21:12

Ja hoor, knokploeg erheen sturen, allah vogelaar als stormram gebruiken, pand ontruimen en geleden schade verhalen op de riante uitkeringen van deze 5 paracieten. Tevens zijn ze zoals al aangegeven is schuldig aan diefstal en wellicht ook aan huisvredebreuk waardoor er wellicht een basis is om deze k****jochies uit te leveren aan bubba alwaar ze gezellig een maandje of 9 wasknijpers kunnen vouwen. Ze wilden gratis onderdak, dan zullen we ze het geven ook, alleen wel op onze voorwaarden.

storingsdienst | 02-11-07 | 21:11

Hé Fleisch, benne böitenländers weetjewel, weetjeniet, ze hadden net nog geen hoofddoekies om....., anders had je helemaal de bom kunnen maken.

Sikkeneur | 02-11-07 | 21:11

@Kraakverbod bijna een feit
En we gaan na bijna 350 comments hier gewoon gezellig verder.
Iemand?

Albert Pierrepoint | 02-11-07 | 21:07

Krakerts zijn parasieten.

Parasieten dienen uitgeroeid te worden.

Willianus Wortelus | 02-11-07 | 21:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland