Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nigeriaanse boeroepers bekogelen ambulance

lekker togEnkele honderden betaalde boeroepers en gelukszoekers hebben gisteravond in de Amsterdamse prachtwijk Bijlmer flatjumper Michael Osey herdacht. Osey was op de vlucht voor de pliesie en besloot van zeven hoog naar beneden te springen. Osey, die illegaal in Nederland verbleef, overleefde zijn uitstapje niet. U voelt hem al aankomen: racisme! De politie houdt namelijk illegale razzia’s en dat dient gestopt te worden. Dus bekogel je agenten met stenen en blokkeer je de weg voor alles en iedereen. Dus ook voor een ambulance die licht en geluid voert. Dat achterin toevallig iemand met een hersenbloeding tegen de dood ligt te vechten, maakt je geen tiefus uit. Omkeren en omrijden graag, wij zijn hier voor de verruiming van het generaal pardon. Arme patiënt, tijdverlies betekent in het geval van een beroerte hersenverlies. Mogen wij heel Indymedia een scheve mondhoek toewensen. Leggen wij het verkeer wel even plat...

Reaguursels

Inloggen

En de indymedia-hommel vindt het allemaal reuze gemeen hoor, dat jullie roepen dat illegale ganezen niet racist mogen roepen.

holtor | 12-10-07 | 09:58

Een door indymedia gesponsorde kloothommel.

holtor | 12-10-07 | 09:56

Er waart hier een infrarode kloothommel rond.

holtor | 12-10-07 | 09:54

benter 11-10-07 @ 22:23 Tuurlijk. En dat is ook helemaal niet tegen de wet ofzo. Anders doe je even realistisch zijn. Wij hebben ook een exvluchteling (mét verblijfsvergunning) in huis gehad (huurde n kamer). Prima man, hard werken, lekker koken, prima man. Ik ben geen rascist, maar ik vind het onrealistisch om te doen alsof Nederland de enige optie is. Er zijn veel meer, veel grotere landen, waar ze het kunnen proberen en ik denk dat het wél zo is dat het softe beleid daar een rol in speelt. De meeste andere landen zijn veel harder en zeggen sowieso nee.
.
Mensen doen alsof de wereld vergaat omdat ze niet op dat kleine stukje wereld Nederland kunnen blijven. Dat is onzin. Probeer America, Canada, Engeland, probeer alles.

Ohja | 12-10-07 | 09:23

Van zeven hoog naar beneden gesprongen?.... dat is nix man! Sylvester Stallone he, die springt dus even 30 meter omhoog he, UIT STILSTAND!!

Heinz Spaßvøgel | 12-10-07 | 08:45

De politie had zich gewoon moeten terug trekken en het Korps Commando Troepen had moeten uitrukken om de boel schoon te vegen. Alles wat blijft leven: illigalen uitzetten, mensen met een verblijfsvergunning: vergunning intrekken en deporteren, nederlanders: de bak in.

benter | 11-10-07 | 22:23

Ik zit zo eens op die indymedia te kijken..... maar, man, man wat een ongelofelijk slecht geschreven woordenbrij, met een gigantische hoeveelheid spel - en schrijffouten. Misschien teveel traangas gesnoven, dat daardoor de hersencapaciteit achteruit holt? Of uberhaupt nooit veel capaciteit gehad?

RightOfMind | 11-10-07 | 22:08

en wederom,dat wij dit weer pikken als nederlanders,ongelooflijk
ophoeren met die lui!!!waar ze vandaan komen hebben ze niet ambulances

hansjestinkers | 11-10-07 | 21:25

elk uur controleren dus dat geeft 24 doden per dag dat schiet tenminste op weg met dat gajes

p-aard | 11-10-07 | 21:11

Gatverpielekes , dat er een van een flat jumpt zal me nada boeien ,

maar wat een tendendieus gechreven stuk over indymedia , alsof er een causaal verband zou zijn tussen een eventueel overlijden en het blokkeren van een weg.
Bent U tevens verantwoordelijk voor al uw aanhang?

hemaworstje | 11-10-07 | 20:27

David2002 11-10-07 @ 18:15 Als ze niet hier komen omdat het hier fijner zou zijn, waarom komen ze hier dan wel volgens jou? Verder gaat het niet om mensen buiten het volk buitensluiten maar om mensen buiten het LAND buitensluiten, omdat het hier volraakt enzo, dat heeft dus niets met rassen haat te maken. Je trekt m.i. echt onlogische verbanden.

Ohja | 11-10-07 | 19:38

Ok nu zonder taalfouten lol.

@proefme

Heel veel van de Afrikaanse vluchtelingen die in de bijlmer flats wonen werken 120 uur per week voor geen twee euro per uur. Het zijn dus geen mensen die hier zijn "omdat het allemaal zoveel fijner is" het zijn dus geen criminelen en/of uitkering trekkende mensen die denken dat het geld hier aan de bomen groeit.

Daarom vind ik dat die invallen van de politie bij de bijlmerflats te hard en impulsief zijn.

Daar komt ook de term razzia vandaan. Er zijn/waren veel joden die discrimineerde en niet aan diversiteit deden en zo dus mensen buitensloten naast hun eigen volk. Maar niet alle joden waren zo. Er waren ook veel arme joden. Maar het "ironische" is dat juist zij de lul waren.

David2002 | 11-10-07 | 18:15

-weggejorist-

David2002 | 11-10-07 | 18:11

Fly Ghana Air.

Remington.223 | 11-10-07 | 17:51

die ambulance moest 'per ongeluk' een paar van die apen overhoop rijden, dat zal ze leren

stijlloze1988 | 11-10-07 | 17:50

Nee jij kan goed Nederland(s) Barry van Kloothommel.

jopi | 11-10-07 | 17:42

-weggejorist-

Bloodzone | 11-10-07 | 17:25

jopi 11-10-07 @ 17:17

Zo lang ze beter Nederland kunnen dan jij mogen ze wat mij betreft gewoon blijven, lutser!

Barry van Hommel | 11-10-07 | 17:20

iligale kudt volk eruit. wilders nu!!!!

jopi | 11-10-07 | 17:17

@David, ik begrijp je punt, maar toch.... feit blijft dat de regels worden overtreden nl, die van de Nederlandse wet. Het enige dat ik aan wil geven met die voorbeelden is dat we dan toch maar net zo goed schijt aan die regels kunnen hebben. Daarnaast, politieke vluchtelingen, dus mensen die bijv. vervolgd worden in eigen land zijn hier van harte welkom. Mensen die hier komen omdat het allemaal zo veel fijner is (en dat is het ook, in kaasland kan immers alles) dat gaat r niet in. De wet is er niet voor niets, dat bedoel ik.

proefme | 11-10-07 | 16:07

David2002 11-10-07 @ 15:52 Bullshit. Een mening hoeft niet per se een generalisering te bevatten. En btw ik ben ook in een zwarte buurt opgegroeid dus anders doe je even niet zo interessant, tijdens een bijbaantje in een buurthuis met enige regelmaat door ze bedreigd, zo voorzichtig waren 'ze' nou ook weer niet állemáál (kijk, een mening, zonder te generaliseren!) dus.

Ohja | 11-10-07 | 16:02

@degekkekoei verkrachting is versschikkelijk. Alleen heeft dat niets te maken met een brood stelen als je dood gaat van de honger.

Een verkrachter is een verkrachter waar dan ook ter wereld. maar we hebben het niet over verkrachters. Maar over mensen die een wet overtreden omdat ze anders de pijp uit gaan omdat ze letterlijk geen eten hebben.

@Ohjah Positief geneariliseren of negatief generaliseren gebeurt altijd in een discussie. Zoets heet een mening hebben en iedereen heeft er een.

Alleen woon ik als blanke Nederlander 15 jaar in Amsterdam Zuid Oost en ik weet als geen ander dat er ook "slechte" buitenlanders zijn Maar ook weet ik als geen ander dat er goede buitenlanders zijn waar Nederland heel veel aan heeft.

Afrikaanse "illegalen" zijn nogmaals buitengewoon vriendelijk, werken 120 uur!!!!! per week voor nog geen 2 euro per week. En zijn uiterst voorzichitig omdat ze anders letterlijk de dood in worden gezonden. geen kapot achterlicht op hun fiets dus maar alleen 120 uur per week werken voor geen 2 euro per uur.. Daar zitten dus niet veel rotte appels tussen.

David2002 | 11-10-07 | 15:52

Olland is het enige land met een dermate grote zieligheidsindustrie, collectebusmentaliteit en extreme liefde voor underdogs en gelukszoekers, dat het land numero 1 is met de grootste zuigkracht en het afvoerputje van uiropa is geworden.

wopper | 11-10-07 | 15:44

David2002 11-10-07 @ 14:25 Positief generaliseren is ook generaliseren - dat er een aantal tussen zitten die zich normaal of zelfs bijzonder goed kunnen gedragen, wil niet zeggen dat ze als groep op zich allemaal goed zijn. Groepsdenken is sowieso naief of het nou die groep is goed of die groep is slecht is. De wet discrimineert dan ook niet, en is gewoon voor iedereen hetzelfde.
.
Verder begrijp ik niet goed, dat er zoveel naar Nederland komen, terwijl er zo ontzettend veel landen zijn waar ze het beter zouden kunnen hebben. Het is dus niet terecht om te doen alsof Nederland hun enige optie is, en het niet toelaten in Nederland, staat dan ook niet gelijk aan het terug sturen naar hun eigen land. Ze kunnen het ergens anders nog eens proberen. De positie van illegalen is slecht. Ze vallen onder geen enkele regeling. Er moeten m.i. gewoon wereldwijd, dus niet door Nederland op zichzelf, afspraken worden gemaakt over hoe om te gaan met deze situatie. SAMENWERKING dus. Maar volgens mij zitten er dan een paar ego's in de weg.
.
Ik denk dat als alle ontwikkelingshulp organisaties wereldwijd en de politiek een wereld conferentie zouden gaan houden en een groot gezamenlijk plan maken om de armoede, problemen en uitbuiting over de hele wereld aan te pakken zij veel verder zouden komen dan wanneer zij afzonderlijke druppels op een hete plaat blijven.

Ohja | 11-10-07 | 15:30

@ David2002 11-10-07 @ 15:00
Dus verkrachting is helemala niet zo erg?
Jij vind dat iedereen die in zijn eigen land ter dood zal worden veroordeeld hier gewoon mag komen verkrachten, want hem zou een veel erger lot wachten, dus terugsturen is geen optie.
Deaud aan al die kudtillegalen!!! Graag meer razzia's!

degekkekoei | 11-10-07 | 15:28

@proefme

Er is een groot verschil tussen iemand verkrachten en je land uitvluchten omdat je anders dood gaat.

Net zoals er een verschil tussen een brood stelen als je anders dood gaat van de honger en iemand verkrachten.

Dat soort vergelijkingen zijn nergens goed voor in mijn opinie. Plus zijn die mensen echt zo slecht niet hoor voor de economie. Ze werken 6 dagen per week 20 uur per dag voor 2 euro per uur, ze zijn buitengewoon vriendelijk. Ze doen dus echt geen vlieg kwaad.

Geef ze gewoon een brake stuur ze niet terug naar de hel. Ik vind dat je dit soort mensen niet zo hard hoeft aan te pakken.

David2002 | 11-10-07 | 15:00

@David,
Ja David, maar hoe vriendelijk ze ook zijn (ik heb ook geen hekel aan mensen van buitenlandse afkomst) geeft dat hun het recht om de Nederlandse wet te overtreden? Mogen zij daarom gewoon illegaal in Nederland verblijven (als dat in casu het geval is). Dan kan ik net zo goed alvast winkels overvallen, uitkeringsinstanties en verzekeringsmaatschappijen frauderen en alle vrouwen die in me buurt komen gaan verkrachten..... wat maakt het uit? Ik ben toch ook hartstikke aardig en doe niemand kwaad?

proefme | 11-10-07 | 14:39

nog even en IK ben het die mijn paspoort gaat inleveren
* kijkt op funda voor een leuke hacienda onder de zon

Dhr. de Wit | 11-10-07 | 14:35

Illegalen werken 20 uur per dag (serieus) omdat ze niet meer dan 2 euro p.u. verdienen.

Een illegaal wordt terug gestuurd naar de hel als hij fietst met een kapot achterlicht. Je gaat dus niet als een idoot stelen of iets ze zijn juist heel voorzichtig.

Illegalen zijn dus niet de oorzaak van criminaliteit.

Verder vind ik Afrikanen echt vriendelijke mensen. Is een keer had ik de snodder gepakt naar huis in Amsterdam Zuid Oost omdat ik stom dronken van een feest kwam. HAd ik zn taxi peronglijk overgegeven en die gast werd geneens boos ofzo. Gewoon heel vriendelijk bleef hij.

David2002 | 11-10-07 | 14:25

wat n idiote mongolies..... eerst zelf van dat balkon afspringen en dan de hulpdiensten blokkeren... om nog maar niet spreken over het roepen (en schrijven) van razzia's, racisme e.d. Hier zakt mijn broek vanaf... die krijg ik zo ook echt niet meer omhoog. Illegaal is illegaal. Wat mij betreft gaat de politie zo door met het opsporen van illegalen. Dat terzijde... dat balkonspringen scheelt veel politie weer werk (uurloon/papierwerk/evt uitzetting?), gewoon geen hulpdiensten meer sturen en gewoon laten liggen die handel?

amsteldammertje | 11-10-07 | 14:14

Die woordvoerder, is die niet van dezelfde politie die door de demonstranten verantwoordelijk gehouden wordt voor de dood van de bewuste man?

Sinds wanneer is GS zo naief om blindelings af te gaan op gezagsdragers met een duidelijk belang? Dacht dat jullie door schade en schande wel wijzer geworden waren.

Wil absoluut niet beweren dat de politie daadwerkelijk verantwoordelijk was voor de dood van deze man maar om nou klakkeloos hun verhaal over die ambulance over te nemen past toch niet helemaal in de GS traditie, dacht ik zo.

Bel eens rond zou ik zeggen want navraag door mijn vriendin die werkzaam is op een SH in de hoofdstad, heeft voor dit verhaal geen enkel bewijs opgeleverd. Maar misschien hebben jullie betere bronnen. Hoop het van harte...

Faaz71 | 11-10-07 | 14:12

"After racism, what next?" Tja, dat vroeg ik me laatst ook af in Zuid friggin' Afrika. Werkelijk de meest vileine vormen van racisme daar meegemaakt. En niet van blanken jegens gekleurden, maar tussen gekleurden onderling. Maar dat past niet in het zwartwit-denken van de politiek correcte linkse kerk in dit land. Racisme is een verschijnsel dat enkel voorkomt bij blanken jegens andersgekleurden. Dus is er bij dit balkonincident automatisch sprake van racisme, maar kan dat andersom nooit gebeuren. Vreemd.

De Vrolijke Kaafir? | 11-10-07 | 14:04

witwas 11-10-07 @ 13:50

10 jaar geleden aangereden door een dronken onverzekerde automobilist die doorreed terwijl ik bewusteloos op de weg lag.

Het is nog maar net geleden dat hij de laatste betaling heeft gedaan. Elke maand een beetje, des te langer voelt ie het. Het kan wel degelijk!

azijnseiker | 11-10-07 | 14:03

Herr Oberst 11-10-07 @ 13:15
Links is een mentale infectie veroorzaakt door het nastreven van theoretische ideaalsituaties en niet de praktijk.

Het_leuke_zuiden | 11-10-07 | 13:59

Zuma 11-10-07 @ 13:39 Geen letselschade advocaat die daar aan begint. Iets met een kale kip of zo.

witwas | 11-10-07 | 13:50

Herr Oberst 11-10-07 @ 13:15

Indymedia riep NIET ... ik herhaal.... NIET op tot het tegenhouden van ambulances!

Krakers zijn vaak anarchistisch, dat is niet links en niet rechts.

De moord op Van Gogh is gepleegd door een extreem rechts persoon (moslim-extremisten zijn extreem rechts).

Nog meer onzin te melden???

Overigens zijn er ook binnen links 'gradaties', van mensen die gewoon normaal kunnen nadenken tot mensen die alleen maar pure afgunst en haat laten spreken. Net als bij rechts dus.

Barry van Hommel | 11-10-07 | 13:49

Juist, aso's die de politie aanvallen moet je snoeihard aanpakken en zo mogelijk heropvoeden! Dat geldt dus ook voor 'Fleischbaum' en de zijnen.

ich bin unschuldig | 11-10-07 | 13:40

Oké GS doe eens een grote foto publiceren van die mensen die de ambulance hebben gehinderd. Dan kan een letselschade advocaat, na identificifatie van de sujetten, even verhaal halen....

Zuma | 11-10-07 | 13:39

witwas 11-10-07 @ 13:30 Op de kerncentrales na ben ik het met je eens.

Ohja | 11-10-07 | 13:39

Barry van Hommel: Nederland En europa lag na de tweede wereldoorog helemaal in puin. economisch en fysiek. De opbouw is met hard werken van onze oudergeneratie en met steun van amerika tot stand gekomen . Dat heeft niets met het koloniale verleden te maken . de tweede wereldoorlog markeerde het definitieve einde van het koloniale tijdperk in europa. En de grote groep nederlanders heeft zowiezo niet geprofiteerd van het koloniale tijdperk. Die groep is zelf eeuwen uitgebuit en kregen het pas goed na de opbouw na de tweede wereldoorlog, maar krijgt nu wel de schuld van de slavernij en uitbuiting. Van dat koloniale verleden heeft slechts een kleine groep geprofiteerd.
En dat is het trieste. in de jaren veertig en vijftig geen enkele belangstelling vanuit het buitenland om naar nederland te komen en daarna: als bijen naar een potje honing. En de gemiddelde burger wordt uit zijn wijken verdreven en met een onterecht schuldgevoel opgezadeld .

speerpunt | 11-10-07 | 13:36

kwarkoo1 11-10-07 @ 12:42 "Tien regels" was ff uit de losse pols getikt. Ik doelde op o.a. de volgende plannen:
16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (fors lagere tarieven inkomstenbelasting en dus hogere koopkracht voor iedereen, te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp)
Introductie heropvoedingskampen
Preventief fouilleren in het hele land
Afschaffen tweede fase/studiehuis en VMBO, herinvoering ambachts- en tuchtscholen
Bouw nieuwe kerncentrales
Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

witwas | 11-10-07 | 13:30

azijnseiker 11-10-07 @ 11:25 dan zijn we het eens. Zieligheid moet weer zieligheid zijn, i.p.v. een wenselijke situatie (wegens beloning). Het punt dat ik niet snap, is waarom hebben mensen die overlevingsdrang niet? Waarom voelen wij ons niet van nature al zo dat wij zwakkeren direct elimineren? En is het dan wel 'natuur' als we dat gaan faken omdat wij denken dat dat natuurlijk is, terwijl wij, als mensch, met alle beperkingen van dien, misschien de daadwerkelijke natuurlijke werking gewoon niet omvatten. Misschien is het wel de bedoeling van de meer dan mens omvattende natuur, om de mens te laten uitsterven.
.
Ik weet het niet, maar ik vind het gewoon krom dat het eerste wat ik zelf voel als ik een hongerig Afrikaantje zie medelijden is, als dat niet natuurlijk is. Van mezelf weet ik dat ik mij geen gevoelens laat aanpraten en toch is er dat natuurlijk aanvoelende gevoel van zorgen voor. Hoe zou dat komen dan? Ik zeg niet dat we om die reden dat gevoel ook als richtlijn moeten hanteren, maar ik vraag me wel af waar dit gevoel vandaan komt en waarom het toch natuur lijkt. Terwijl de situatie om iets anders lijkt te vragen....

Ohja | 11-10-07 | 13:18

@witwas 9.39: Die post is zeker niet voor Jan 9.33. goed punt.

speerpunt | 11-10-07 | 13:17

Barry van Hommel 11-10-07 @ 13:07

Ga eens nadenken! afgelopen 30 jaar is er niks goeds van links gekomen.
met dit geplande samenlevingontwrichting en pogingen tot moord (ja dat is het , een ambulance tegenhouden is een POGING TOT MOOORD) weer als 1 van de hoogtepunten.
Pim ook kogeltjes van links.. Krakers gooien al het meubelair naar mensen en politie en slopen eigendommen.
Niks anders dan pure narigheid van linkse megolen en idioten en waanzinnigen
Ze geven zelfs de negeroide genocideslachters en moslimwaanzinnigen alle kans om hier mensne te vermoorden (theo) en al hun dood en verderf te verspreiden.
Etc. Etc.

Herr Oberst | 11-10-07 | 13:15

-weggejorist-

ManiacMansion | 11-10-07 | 13:12

Als door dit tering gajes dat slachtoffer met die hersenbloeding erger in dde problemen is gekomen dan moeten ze allemaal opgepakt worden wegens het bewust toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.

Adriaantjeeeeeuh | 11-10-07 | 13:10

Lieve Shalome 11-10-07 @ 11:01,

Maar die bosnegers uit Drietabbetje ZIJN ook echt niet om uit te staan !!
Dat heb ik toch al zo vaak verteld ?

Bigi Bana Boy | 11-10-07 | 13:08

optjokken, zoals herr oberst al zei: erdoorheen!. stelletje klerelijers.

gideonscience | 11-10-07 | 13:08

Bij het volgende vliegtuig dat daar neerplettert worden de ambulances ook tegengehouden ?

Goldfinger | 11-10-07 | 13:07

Herr Oberst 11-10-07 @ 13:01
Bijstandtrekker 11-10-07 @ 13:03

Ja hoor, alles wat tuig is is gelijk weer links... Mensen jullie begrijpen er echt niks van he.

Barry van Hommel | 11-10-07 | 13:07

Met de steun van de linkse multicul kerk kunnen deze mensen rotzooi blijven trappen.
Onder bescherming van deze kerk kunnen ze doorgaan met hun criminele activiteiten.

Bijstandtrekker | 11-10-07 | 13:03

Ik ga mij inschrijven als Ambulancebroeder.
En reken maar dat ik erdoorheen ga RIJDEN !
.
Gore linkse kudtcriminelen, het kan ze geen ruk meer schelen hoeveel doden er vallen door hun toedoen, nou dat zullen ze dan weten ook!

Herr Oberst | 11-10-07 | 13:01

Barry Barry...
Maakt mij niet uit hoe jij het door je fijne roze linkse bril ziet, feit is in ieder geval dat rechtse denbkbeelden steeds meer gewoongoed worden. De ideologie waarmee Drs Hans Janmaat rondliep wordt nu zelfs door de gematigde partijen gehanteerd. Zo zal dat over 10/15 jaar net zo zijn met de denkbeelden van De heer Wilders. Al ben ik het niet met alles eens wat hij zegt, verre van dat, maar het is een geluid wat gehoord moet worden. Anders verliest een steeds groter wordende groep Nederlanders zijn/haar geluid. Dussss......

thenummer | 11-10-07 | 12:56

El-al kom er maar in..

LauruZ | 11-10-07 | 12:53

De Bijlmer, dat zegt toch eigenlijk al genoeg.

Rotzak84 | 11-10-07 | 12:51

Allemaal de betrokkenen uitzetten, inclusief de betaalde Indymedia boeroepers.

ExtremeExtremist | 11-10-07 | 12:49

voorts zou ik graag willen weten wat de etnische afkomst was van diegene in de ambulance scheelt voor mij een hoop weet je

lame dick | 11-10-07 | 12:46

zo ziet links nl maar wat voor tuig van de wereldriggel nu ons land illegaal verbijft en straks allemaal onder het generaal pardon vallen (ipv 26000 zullen het er wel 40000 worden.
totaal waardeloze liegende profiteurs waar ons land nooit meer van zal krijgen dan ellende, hoge criminaliteit en veel uitkerings en zorgkosten
illegaliteit dient strafbaar gesteld te worden.
wanneer politie en leger razzias gaan houden in de zgn prachtwijken zullen er uit die wijken minimaal 10000 illegale criminelen tevoorschijn komen die rijp zijn voor uitzetting binnen 24 uur
wanneer in nl de opsporing en uitzetting van illegalen prioriteit 1 wordt zal de criminaliteit, uitkeringsen zorgkosten behoorlijk dalen in nl
iilegaal betekent illegaal dus geen zorg onderwijs en uitkering en andere knuffelinstaties, maar actief opsporen en uitzetten

tokkie | 11-10-07 | 12:42

witwas 11-10-07 @ 12:34 Hier de eerste 10 regels. En nu?

Nederland is een prachtig land. Maar het staat onder druk. Om tal van redenen. De politieke elite in Nederland negeert stelselmatig de belangen en problemen van de burger.

Het is nog steeds niet veilig op straat door onvoldoende politie en te lage straffen. Het aantal vreemdelingen dat jaarlijks naar ons land komt is nog steeds excessief hoog. De demografische ontwikkelingen zijn ronduit zorgelijk: de meerderheid van de jongeren in de grote steden is nu al van niet-westerse afkomst. De overheid is veel te groot en heft te veel belastingen zowel op landelijk als gemeentelijk niveau zodat burgers iedere maand opnieuw te weinig van hun eigen verdiende geld overhouden.

kwarkoo1 | 11-10-07 | 12:42

Nou, door al dat gedoe van de laatste maanden (referendum Europees verdrag, gezinsvorming met 8 partners) ben ik van links een heel eind opgeschoven naar rechts. Maar na lezing van de eerste 10 regels van Wilders' verkiezingspamflet is wel duidelijk dat hij mijn stem nooit zal krijgen.

witwas | 11-10-07 | 12:34

@ Barry van Hommel 11-10-07 @ 12:25

De verhufterisering van deze samenleving was al begonnen voordat de PVV bestond. Het is slechts een reactie op diezelfde verhufterisering.

Pagan Bastard | 11-10-07 | 12:32

Mensen die andere mensen hun ambulance niet gunnen zouden automatisch onderaan op de donorlijsten moeten eindigen en als laatste behandeld moeten worden in ziekenhuizen...

da wizard | 11-10-07 | 12:32

-weggejorist-

Ronnie D. | 11-10-07 | 12:29

thenummer 11-10-07 @ 12:20

Goed, dat dacht ik natuurlijk al, maar dank je voor de bevestiging dat je stemt op de partij die grotendeels debet is aan de verhufterisering van deze samenleving. Sorry, ik discussieer niet met idioten die niet inzien dat als ze 'VAL DEAUD linkse kleauthommels' zeggen dat ik me dan enigszins aangesproken voel. Al ben ik natuurlijk geen kloothommel, maar dat terzijde.

Barry van Hommel | 11-10-07 | 12:25

Als mijn mening die ik hier ventileer in jouw ogen klootzakkerig gedrag is, dan ben jij wat mij betreft debet aan de naderende ellende in ons land. En ik wensde jou persoonlijk niet ongezien de tyfus, maar de beleidsmakers van de afgelopen jaren. Die hebben het hele zootje behoorlijk uit de klauwen laten lopen. Begrijp me niet verkeerd, mensen die hier asiel aanvragen omdat de situatie in hun land verre van veilig is, zijn hier welkom. Tot een maximum per jaar, en zolang ze als ze hier gevestigd zijn, ze een nuttige bijdrage gaan leveren aan onze maatschappij. In de zin van werk en zich de taal en cultuur eigen maken. Zo niet, donderstraal dan maar weer lekker op, desnoods als dat betekent dat ze bij aankomst van het leven beroofd worden door de eigen staat van het land van herkomst. Die keuze maakten ze dan zelf door zich niet fatsoenlijk te gedragen in het land wat hun veiligheid en geborgenheid biedt. Maar zo zielig en triest hoe die achtelijke apen zich gedroegen, lokt uiteraard boze reacties op van hardwerkende Nederlandse burgers. Die sukkels snappen kennelijk niet dat ze met hun gedrag goede reclame maken voor de PVV, die overigens van mijn stem verzekerd is.

thenummer | 11-10-07 | 12:20

BASinnic 11-10-07 @ 12:11

He ja lekker, communistenjacht! Daarmee lossen we de problemen in dit land op :S

Barry van Hommel | 11-10-07 | 12:16

Holland = hotel! niet alleen voor kansarme nietsnutten!
maar ook voor konig'kloek'e broedkippen

halland | 11-10-07 | 12:16

Wordt tijd om een Gladio 2.0 organisatie op te richten

BASinnic | 11-10-07 | 12:11

Wat een parasieten. Deporteren graag.

zwitser | 11-10-07 | 12:10

'Bij het bureau heeft de politie vijf demonstranten hebben uitgenodigd om binnen over het ongeluk te praten, zegt de woordvoerder. Dit gebeurde niet waarna het protest zich verplaatste naar de Bijlmerdreef.'

Redelijk praten? uhh.. ehh.. nee daar doen wij niet aan, STOP RACISM!!

lutsers..

Ik bedoel.. | 11-10-07 | 12:08

O hogergeleerde mensch, verenig u in een exodus, en laat dezer staat achter met de barbaren der onwetenheid.

listen2bobmarley | 11-10-07 | 12:07

Niet voor Jan 11-10-07 @ 11:57 Dat is toch gewoon wat de door ons gekozen regering doet: wetten uitvoeren als het haar uitkomt? De vraag is alleen of zij daarin de juiste keuzes maakt.

witwas | 11-10-07 | 12:01

Zie Nieuwsnieuws: studenten moeten woekerhuren betalen. Schandalig. Omdat wij al dat Afrikaanse uitschot zo nodig moeten huisvesten laten wij onze eigen studenten, onze toekomst, in de kou staan. Ik ken jongens die loodzware studies moeten zien te bolwerken terwijl ze van hot naar her zwerven. En ondertussen zitten die stinkers uit alle landen in de sociale huurwoningen te niksen, uit te slapen en naar hun schoteltv te kijken. En áls ze dan 's in actie komen is het om racisme te gillen en te rellen. Bah. Stinkvolk.

Shalome | 11-10-07 | 12:00

Oh lieve maar domme schreeuwlelijks allemaal, ga toch eens lekker deaudt! Of liever, ga nou eens samen met je chocobuurvrouw achter je pc zitten, zien wat je dan hier schrijven zult.
(Zure zult, ook errug Neêrlands trouwens.)

troisvierges | 11-10-07 | 12:00

thenummer 11-10-07 @ 11:52

Als klootzakkerig gedrag erfelijk is hoop ik van harte dat jij GEEN kinderen krijgt. En val lekker zelf dood!

Barry van Hommel | 11-10-07 | 11:59

witwas 11-10-07 @ 11:41
.
Opportunisme, gezond verstand. Hogwash ! Wetten zijn er niet om te worden uitgevoerd alleen als jou dat zint; kan nog zo gezond zijn, je slaat de basis onder onze maatschappij weg.

Niet voor Jan | 11-10-07 | 11:57

Zo, nu eerst even happie doen. =out

Pagan Bastard | 11-10-07 | 11:56

Barry van Hommel 11-10-07 @ 11:37

KLopt dankzij hen kennen we in dit land:

Marokkanen: Lover-boys
Turken en Polen: vrouwenhandel
Molukkers: Treinkapingen
Italianen : Maffia en Pizzerias!
Albaniers: huurmoordenaars
...

en meer van dat soort rijkdommen. NICE

azijnseiker | 11-10-07 | 11:55

@ Barry van Hommel 11-10-07 @ 11:51

Ieder volk op de wereld heeft zich daaraan schuldig gemaakt op enig moment in de geschiedenis. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat huilie doen. Haal je broek op, droog je tranen en 'grow the fuck up'!

Even terug OT: onderdrukking van ambulancepersoneel is NOT DONE. Dondert niet wat je culturele achtergond is.

Pagan Bastard | 11-10-07 | 11:54

@Shalome 11-10-07 @ 11:25

Precies, en wat betreft Barry.... jij had het over het feit dat wij in het westen onszelf zo erg verrijkt hebben in het verleden, en dat daardoor de situatie zo uitzichtloos is geworden in Afrika. Ten eerste, als wij (het westen, exclusief 0031) er niet waren geweest, zaten ze nog steeds halfnaakt op een zebra aan hun gat te krabben en andere stammen uit te moorden, en ten tweede, noem een Nederlandse kolonie in Afrika....? Als dat een criterium is, laat ze dan maar lekker gaan goudzoeken in hun voormalige koloniale overheerser.. Maar dat gaat waarschijnlijk niet, omdat ze daar een wat logischer, en dus strenger immigratiebeleid hanteren. Waarom moeten wij als het kleine Nederland altijd het voortouw nemen in dat halfzachte pappen-en-nathouden gedoe. Ongezien de TYFUS en VAL DEAUD linkse kleauthommels. Door jullie zit ik er serieus aan te denken om geen kinderen te nemen later, omdat onze maatschappij door het linkse wanbeleid van de afgelopen decennia helemaal aan het wegrotten is.

thenummer | 11-10-07 | 11:52

Pagan Bastard 11-10-07 @ 11:48

Natuurlijk, dat is ook zo. Kijk maar eens in India. Maar ondanks dat vind ik onderdrukking en uitbuiting nog steeds geen verrijking nee, vind je het raar?

Barry van Hommel | 11-10-07 | 11:51

@Barry van Hommel 11-10-07 @ 11:34

Daar komt nog bij dat al die buitenlandse invloeden die 'al eeuwen deel uitmaken van onze cultuur' hier naartoe zijn gekomen omdat er iets te halen viel. Dat zie je als een verrijking voor onze cultuur. Maar als westerse landen naar Afrika gaan, is het een zonde.... En dat terwijl zij ook vele goede dingen gebracht hebben.

Pagan Bastard | 11-10-07 | 11:48

Onbevlekt blazoen 11-10-07 @ 11:43

Rooibos-thee... GATVER!! Dat is niet eens thee!

En ja: ook Nigerianen kunnen gevaar lopen in hun eigen land. Het is bepaald geen democratisch en fatsoenlijk geregeerd land daar, maar meer een bende die aan elkaar hangt van onderdrukte werknemers van uitbuitende Westerse en Middenoosterse olie-bedrijven.

Barry van Hommel | 11-10-07 | 11:47

Als God gewild had dat we allemaal bij elkaar zouden hokken, had hij de bouwers van de toren van Babylon niet allemaal een andere taal gegeven :-)

witwas | 11-10-07 | 11:46

Barry 11:37:
Nou, de Nigerianen niet hoor.
En als je het zo veralgemeniseert heeft elk volk wel iets aan een ander volk bijgedragen. Zo schijnt het woord 'steunkous' Tsjetsjeense wortels te hebben. Tsjetsjenen, kom er maar in! In huize Van Hommel staat de rooibosthee klaar!
Jongen: er is geen enkele reden waarom we ons schuldig zouden moeten voelen bij het uitzetten van illegale Nigerianen.

Onbevlekt blazoen | 11-10-07 | 11:43

@Barry van Hommel 11-10-07 @ 11:34

En op de rest van mijn betoog reageer je gemakshalve maar niet??

Pagan Bastard | 11-10-07 | 11:43

@Niet voor Jan 11:35 Dat is geen opportunisme maar gezond verstand. Het is tamelijk zinloos paddo's en wiet te gaan verbieden. De nadelen (toenemende criminaliteit) wegen niet op tegen de voordelen (welke?). Maar je moet mij eens uitleggen wat voor ons de nadelen zouden zijn van het oppakken en uitzetten van illegalen?

witwas | 11-10-07 | 11:41

Onbevlekt blazoen 11-10-07 @ 11:33

BETER LEZEN! Ik heb het niet over specifiek 'al die zielige Ghaneesjes en Nigeriaantjes' maar over de buitenlandse invloeden die al eeuwen lang deel uitmaken van onze cultuur. Indonesisch, Italiaans, Spaans, Pools, Turks, Marokkaans... ze hebben allemaal onze huidige samenleving en rijkdom mede bepaald.

Barry van Hommel | 11-10-07 | 11:37

Zoloft 11-10-07 @ 09:59
.
Mijn punt was illegalen; niet per se mensen uit Nigeria. Ook vind ik het saillant dat als we gedoogde paddo's gaan aanpakken, GS op zijn achterste benen staat, maar dat we vooral iets moeten doen aan de, eveneens gedoogde, illegalen. Opportunisme in z'n rauwste vorm; kom niet aan me drugs en kom niet aan me geld.

Niet voor Jan | 11-10-07 | 11:35

Pagan Bastard 11-10-07 @ 11:30

Voordat de Westerse landen uit o.a. Afrika vertrokken hebben ze vaak wel hun boeltje veilig gesteld. Frankrijk profiteert nu bijvoorbeeld nog steeds van de wurgcontracten die ze onder druk hebben 'afgesproken' met verschillende Afrikaanse landen. En een schuld voor meer dan honderdvijftig jaar misbruik en leegroof betaal je ook niet af met een kleine 50 jaar scheve ontwikkelingshulp.

Barry van Hommel | 11-10-07 | 11:34

Het moet niet gekker worden.
Niet alleen hebben we een ereschuld naar al die zielige Ghaneesjes en Nigeriaantjes, omdat we ze in 1508 koffiebonen hebben laten plukken, maar bovendien hebben wij onze cultuur aan ze te danken?
Je zou bijna naar Jan Pronk gaan verlangen met zulke jarenzeventig-Sociale-Academie-taal.

Onbevlekt blazoen | 11-10-07 | 11:33

Barry van Hommel 11-10-07 @ 11:23

Wat het westen heeft gedaan verschilt in niets van wat zich door de gehele menselijke geschiedenis heeft voltrokken. Alleen zijn wij westerlingen zo stom geweest om er 'verantwoording' voor te nemen: terwijl de hele werld bloed aan zijn handen heeft stopt iedereen zijn kop in het zand behalve wij. Onder die zielige negertjes en arabiertjes en turkjes van jou zitten afstammelingen van slavenjagers en slavenhandelaars, monsieur, en van land- en brood- en vrouwenrovers. Alleen houden ze zich van de domme omdat dat ze financieel beter uitkomt en het als excuus kunnen gebruiken om onze zakken leeg te trekken. Ik tuin er niet in want ik ken de geschiedenis. Jij niet, blijkbaar. Dat het stinkendrijke continent Afrika er zo voorstaat is puur en alleen omdat ze te lui zijn om te werken en zich onmogelijk kunnen organiseren.

Shalome | 11-10-07 | 11:32

Blauw had daar in 020 toen die ambulance werd geblokkeerd gewoon met scherp moeten gaan schieten en daarna alle ambulances de opdracht geven niet te helpen........

heel groot hek om de bijlmer heen en af en toe wat kroppen sla en brood over het hek heen........ Dat scheelt een hoop ellende

raimond | 11-10-07 | 11:31

@ Barry van Hommel 11:23 Is 4,6 miljard ontwikkelingshulp niet genoeg?

witwas | 11-10-07 | 11:30

@ Barry van Hommel 11-10-07 @ 11:23

Sinds het vertrek van de westerse landen uit Afrika en andere voormalige kolonien is het er in die landen niet echt beter op geworden. En dit terwijl er toch een behoorlijke blanke erfenis werd achtergelaten in de vorm van ziekenhuizen, scholen, boerenbedrijven, wegen etcetera. Al deze 'westerse' verworvenheden zijn inmiddels vervallen, ondanks de miljarden aan ontwikkelingshulp die de westerse wereld verstrekt. Wanneer is onze 'schuld' afbetaald en wanneer leren deze landen hun eigen broek nu eens op te halen?

Mugabe is lekker bezig, om eens een voorbeeldje te noemen...

Pagan Bastard | 11-10-07 | 11:30

Onterecht racisme roepen vind ik overigens buitengewoon racistisch.

Iko Nal | 11-10-07 | 11:29

In geen enkel land in Europa (en waarschijnlijk de wereld) is het asielbeleid zó tolerant als in Nederland! Worden we als dank voor fascisten uitgemaakt! GodverdeGodver! Wat dat betreft mag de Europese regelgeving doorkomen, én gehandhaafd in Nederland!

hetluis | 11-10-07 | 11:26

Barry van Hommel 11-10-07 @ 10:14

Natuurlijke selectie bestaat al langer hoor.

Ohja 11-10-07 @ 10:16

Wat ik eigenlijk probeer duidelijk te maken is dat we last hebben van onze zieligheidsmaatschappij. In de natuur bestaat zoiets helemaal niet. Dat heeft een reden natuurlijk. Het algemene overleven hangt af van een aantal mechanismen die wij, en die vraag probeer ik eigenlijk te stellen, met voeten treden. Moeten wij daarmee doorgaan? en op welke wijze?
Het is bekend dat hoger opgeleiden steeds minder kinderen krijgen en later en zo zijn er nog een aantal ontwikkeling waardoor we steeds dommer worden.
Deze trend is tegennatuurlijk.

Bodemline: moeten we niet af van het zieligheidsdenken.

azijnseiker | 11-10-07 | 11:25

thenummer 11-10-07 @ 11:22

Welnee. Ze komen hier gewoon heen omdat ze verhalen hebben gehoord dat je hier met niksdoen rijk kan worden. En omdat het hen nog niet is gelukt om die patserige BMW te krijgen met een blond wijf erin, worden de negertjes gefrustreerd en gaan ze anderen de schuld geven en racisme lopen gillen. Verwende apen. Stuur dat schorem terug en laat ze het land bewerken waar ze vandaan komen. Dat is hard nodig en het is ons pakkie-an niet dat ze daar te lui voor zijn.

Shalome | 11-10-07 | 11:25

Shalome 11-10-07 @ 11:17

Door de jarenlange misdragingen en grove mensenrechten-schendingen van de Westerse wereld in de landen die nu 'ontwikkelingsland' worden genoemd zijn wij zeker wel beter geworden. Daarom vindt ik het helemaal niet zo raar dat we nu onze verantwoordelijkheid nemen en ook iets terugdoen voor mensen die mede door deze uitbuiting een in en in slecht leven hebben. Dat we daar zelf nu niet direct beter van worden... ach ja, mag het even? We waren toch zo verlicht tegenwoordig? Daar valt ook solidariteit onder.

Overigens keur ik de actie tegen de ambulance niet goed. Klootzakjes moet je aanpakken, waar ze ook vandaan komen. Maar ik bespeur hier een sterke tendens om het probleem maar weer op te lossen door 'alle buitenlanders het land uit te zetten'. Dat is dus NIET de oplossing in een samenleving die z' n rijkdom en cultuur te danken heeft aan jarenlange buitenlandse invloeden.

Barry van Hommel | 11-10-07 | 11:23

Uitzetten die zooi en we zuiveren het land van intercontinentale koopjesjagers en andere hangmat-hobbyisten.
Want ge me nou niet vertellen dat de politieke situatie in Ghana en Nigiria zo erg is dat die "arme drommels" voor hun leven moeten vrezen als ze op het eerste vliegtuig retour afzender worden gestuurd.

thenummer | 11-10-07 | 11:22

Onbevlekt blazoen 11-10-07 @ 11:18

Sterker nog: immigranten worden hier zo verwend dat ze zich al termen als racisme durven te verwaardigen en levens in gevaar brengen van mensen in ambulances. Belachelijk! Stelletje verwende smeerlappen. Ze doen net alsof het hun grootste recht is om Nederland te overspoelen en de zakken leeg te trekken van mensen met wie ze nog nooit iets te maken hebben gehad.

Shalome | 11-10-07 | 11:21

-weggejorist-

Ronnie D. | 11-10-07 | 11:20

Typische linkse retoriek, Barry: als we door argumenten overdonderd worden, gaan we ons op de verpakking concentreren. Jongen, op weblogs als het onderhavige hoef je geen nuances te verwachten. Wel provocaties, en dat is niet meteen facisme.
Fixeer jezelf niet op enkele inderdaad abjecte termen, maar vraag je eens af waarom we illegalen zouden moeten accepteren en waarom ze nergens veiliger zijn dan in Nederland.

Onbevlekt blazoen | 11-10-07 | 11:18

Barry van Hommel 11-10-07 @ 11:13

Als je over zuiveringen en deportaties wilt praten, kun je beter het achterland van de immigranten onder de loep nemen. Wij doen dat niet: sterker nog, het verblijf van immigranten in Nederland heeft ons al 70 miljard gekost. De immigranten zijn er heel veel beter van geworden, en wij niet. Wat nou, gezanik over deportaties en zuiveringen.

Shalome | 11-10-07 | 11:17

Onbevlekt blazoen 11-10-07 @ 11:11

Wat ik zeker niet van plan nee, maar je moet toch VRDMME wel gewoon inzien dat als je termen als zuivering en deportatie gebruikt je toch wel heel dicht bij fascisme uitkomt he???

Barry van Hommel | 11-10-07 | 11:13

Barrytje Barrytje,
Lul toch niet zo. Het zou zuivering zijn als we mensen met verblijfsvergunningen oppakken en deporteren. Mensen die hier illegaal verblijven overtreden gewoon de wet. Dat die wet linkse fossielen als Jan Pronk en jou niet bevalt, dat is wat anders, maar kom niet aan met termen als zuivering en nazisme.
Ga je Anne Frank er zo ook nog bij slepen?

Onbevlekt blazoen | 11-10-07 | 11:11

Barry van Hommel 11-10-07 @ 11:07
Wat mij betreft wel, als dat soort immigranten over racisme lopen te gillen en levens in gevaar brengen terwijl wij hier massaal inleveren op gebied van geld, ruimte, veiligheid en whatnot en dan nog voor racisten worden uitgemaakt. En ik zei net al: die reltrappers zijn zelf de grootste racisten, en in hun racisme een stuk minder ingetogen en beschaafd dan de westerlingen.

Shalome | 11-10-07 | 11:11

@ Barry van Hommel 11-10-07 @ 11:07

Jij kwam toch net met die bruinhemden-vergelijking? En nu zeg je: Kom op mensen, zijn we echt zo laag gevallen hier dat we het over Nazistische, Stalinistische of Balkanistische praktijken moeten gaan hebben????

Blijkbaar ben je wel zo laag gevallen.

Pagan Bastard | 11-10-07 | 11:09

Shalome 11-10-07 @ 11:03

Ach ja, chargeren mag he, daar zijn we toch niet vies van hier. Het gaat mij gewoon om het principe van ' zuivering' . Kom op mensen, zijn we echt zo laag gevallen hier dat we het over Nazistische, Stalinistische of Balkanistische praktijken moeten gaan hebben????

Barry van Hommel | 11-10-07 | 11:07

Als de ambulance in die buurt op weg was naar een patiënt was dat waarschijnlijk ook een illegaal die dus onverzekerd van onze belastingcenten geholpen moest worden. Laten we alle illegalen gewoon homo's noemen, dan gooiden de moslims ze vanzelf van flats en is iedereen blij...

Hetze Haatstra | 11-10-07 | 11:07

-weggejorist-

Behangdelul | 11-10-07 | 11:06

Beste Barry,
Elk mens dat zonder toestemming in een ander land verblijft is illegaal. Zou wat zijn, als je mag gaan en staan waar je wilt. Dan stromen binnen een week miljoenen Noordafrikanen over noordwest-Europa. Dat wil jij toch ook niet, Barry?
Die miljoenen extra inwoners rijden auto's en hebben huizen nodig, bijvoorbeeld. Dat kun jij als Greenpeace-lid niet goedkeuren.
Dat neemt niet weg dat de PvdA wel zou varen bij versterkte immigratie.

Onbevlekt blazoen | 11-10-07 | 11:05

@fzwart,
De daad van de ambulance denk ik niet dat iemand dat zal goedpraten, verder het illegaal zijn is een dieper onderwerp dan de meesten hier denken.
Waar moet zo'n iemand heen dan? Naar z'n eigen land? om vervolgens gemarteld/doodgeschoten te worden?
Maar hij heeft geen papiertje, want volgens Rita is z'n land vast 1 en al pracht en praal inmiddels.

Nieroth | 11-10-07 | 11:05

Ik kijk nergens meer van op. Het wordt steeds gekker. Kopje koffie dan maar.

krommeteen | 11-10-07 | 11:05

Barry van Hommel 11-10-07 @ 10:32

Voordat die stroom uitvreters deze kant opkwam was Nederland geen land van kaalkopjes.

Shalome | 11-10-07 | 11:03

@BIgi Bana
Racisme onder negers onderling - en naar andere bevolkinsgroepen toe - en racisme én antisemitisme onder moslims.
En dan heb ik het niet over die gezellige Suri-tantes waar iemand anders hier het hier over heeft, maar over die etterige zeikers die ik spuugzat ben omdat ze door ons van kop tot kont worden onderhouden, verzorgd en gehuisvest, en ze nóg gaan lopen reltrappen. Er is geen land ter wereld waar immigranten zó in de watten worden gelegd als in Nederland, en dan presteren ze het nog om over racisme te zaniken. Dus voor hen zeg ik dat we ons dan beter écht als racisten kunnen gaan gedragen en ze terugschoppen naar de kleihompen waar ze vandaan komen.

Shalome | 11-10-07 | 11:01

Ze hadden er een heel erg groot vangnet overheen moeten gooien, en degene die dreigden te onstnappen met de abbatoir-stroomstok bijeen moeten drijven. Was weer een gemiste kans, komt niet vaak voor dat je dat gespuis zo massal op kan scheppen. Illegaal = Oprotten of springen

thenummer | 11-10-07 | 11:00

Onbevlekt blazoen 11-10-07 @ 10:57

Illegalen vallen vaak tussen wal en schip, maar dat wil niet zeggen dat ze veilig zijn als ze uitgezet worden. Ik snap heel goed dat ze vaak onderduiken omdat ze bij uitzetting hun leven niet zeker zijn. Geldt echt niet voor elke illegaal, maar wel voor een behoorlijk percentage.
En daar komt bij:

Geen mens is illegaal !!

Barry van Hommel | 11-10-07 | 10:59

Wat is er in vredesnaam op tegen om illegalen op te sporen en het land uit te zetten?
Daamee gaat een toekomstige PvdA-stemmert verloren, dat is waar. Dat zal verklaren waarom de Amsterdamse politie het probleem met fluwelen handschoenen aanpakt.
En waar wonen al die illegalen? Ze houden huizen bezet voor onze 'eigen' armlastigen, waardoor Amsterdam extra sociale huurwoningen moet bouwen, nieuwe kanslozen de stad binnenstromen, enzovoorts.
Heb zelf in Geuzenveld gewoond, dat in de jaren zestig en begin zeventig een nette blanke arbeiderswijk was. En moet je nu eens zien.

Onbevlekt blazoen | 11-10-07 | 10:57

@WillTRiker 11-10-07 @ 10:36
Dat heb ik ook geprobeerd, maar volgens mij weren ze fascistische bijdragen als de mijne, zie hier:
Beste mensen,
als ik bovenstaand verhaal lees van rasicme, onderdrukking en een onderzoeksrapport wat niet snel genoeg uitkomt (met natuurlijk maar 1 juiste uitslag want owee als het niet in jullie straatje past), komt het op mij over dat deze mensen op een soort roze wolk leven.
Een roze wolk die heel ver weg van de werkelijkheid is.
Het is heel droevig wat er gebeurd is, maar voorlopig lijkt het toch vooral een gevolg te zijn geweest van een paniek reactie.
En om dit voorval dan te gaan misbruiken voor een dergelijke paniek 'demo' vind ik zeer smakeloos.
Het tegenhouden van een ambulance die onderweg is om een ander mens te helpen is tekenend voor een wel heel asociale, zelfs misdadige houding.

ronflon | 11-10-07 | 10:46

Dit is weer dat kut volk dat ons land naar de klote helpt.

flashboy | 11-10-07 | 10:43

Waarom reed die ambulance niet gewoon door ..... ze gaan heus wel aan de kant .... Tip: koeienrammers op de ambulances ...

Fl0r1s | 11-10-07 | 10:41

G-unite 11-10-07 @ 10:38

Doe eens niet WAT???
-edit kies maar, caps, !, next -

Barry van Hommel | 11-10-07 | 10:39

1 down many to go....

banen pool | 11-10-07 | 10:39

Shalome 11-10-07 @ 10:28
Wat lul je nou met je anti-semitisme onder negers ? Hoe kom je daarbij ? Bij mijn weten speelt dit alleen in de VS maar de situatie daar kun je niet vergelijken met onze maatschappij. Met alle respekt maar waar baseer je dat op ? Ik neem het niet waar.

Bigi Bana Boy | 11-10-07 | 10:38

Barry... doe eens niet .

G-unite | 11-10-07 | 10:38

Kan iemand mij uitleggen hoe je in vredesnaam kan reageren op artikelen op indymedia? De lay-out van die site is al net zo klote als hun denkbeelden. Niet dat zo'n aanvulling lang blijft staan, want alles wat niet in hun roze multikul (geen typo) wereldvreemde blik past wordt subiet door hen verplaatst.

WillTRiker | 11-10-07 | 10:36

Eehm.. en is er tegen die ambulancetegenhouders proces verbaal opgemaakt? Want dat is tegen de wet, ambulances tegenhouden. De wet, je weet tog..

holtor | 11-10-07 | 10:35

Nou lekker is dat Steef, deze foto is je menigmaal zuur opgebroken... Door je dansbare ambulance actie wordt je nu ruim twee jaar later weer indirect in verband gebracht met Nigeriaanse ambulance bekogelaars..

Bange Frans | 11-10-07 | 10:34

Shalome 11-10-07 @ 10:28

Het lijkt mij zoooo saai hier als we alleen maar enge kaalkopjes hebben rondlopen en geen enkele gezellige suri-tante meer.

Barry van Hommel | 11-10-07 | 10:32

-weggejorist-

Brabo_Hufter | 11-10-07 | 10:31

Ja hoor, daar is het racisme-stopwoordje weer. Ik heb een goed idee: laten we ons dan maar gewoon als racisten gaan gedragen. Al die illegale en uitkeringtrekkende Afrikanen terugsturen, plus de uitkeringstrekkende, criminele en radicale moslims. Zo, allemaal eruit gezet door ons racisten. Dan wordt het eindelijk weer leuk in Nederland.

Racisme: m'n rug op. Ze kunnen beter het virulente racisme en antisemitisme onder negers en moslims onder de loep leggen. Wat er dan tevoorschijn komt, kan het daglicht niet verdragen.

Shalome | 11-10-07 | 10:28

-weggejorist-

Barry van Hommel | 11-10-07 | 10:19

ach een kwestiew van geduld .. en ik zal de schoonmaker vanavond wel in zijn ogen kijken en heeel hard bidden dat zijn familie blauwtong krijgt

Bill Bixby | 11-10-07 | 10:19

De echte Nigeriaan bestaat wél.

Hammar | 11-10-07 | 10:17

azijnseiker 11-10-07 @ 09:56 Ik snap je gedachtegang wel, maar het is moeilijk om hier praktische uitvoerbare oplossingen voor te bedenken die niet tegen de wet zijn. En het feit dat zuivering altijd iets subjectiefs heeft. We weten allemaal over welke mens we het hebben maar hoe benoem je deze en wijs je hem aan? Kun je zeggen 'de buitenlander'? Nee, daarmee verlies je een hoop goede buitenlanders die wel een positieve bijdrage zijn in onze maatschappij, dus doe je zowel hen als jezelf te kort. Is deze mens, de uitkering trekker? Komt iets dichterbij, maar vergeet niet dat je hiermee ook mensen benadeeld die altijd hard hebben gewerkt, degenen met een terechte uitkering (ook die zijn er, hoewel in de minderheid) en andere schrijnende gevallen.
.
Wie is dan die persoon waarvan wij gezuiverd willen worden? Is het wel die mens, die wij benadelen, als wij keihard optreden, of worden er meer door getroffen? Ik heb ook mijn eigen meningen over wat al zou helpen, maar algehele zuivering, dat weet ik niet. Het slachtoffer is vaak creatief zat en zal steeds nieuwe manieren vinden om zichzelf te manifesteren. Dus of een maatregel ook een oplossing is is nog maar de vraag. Dingen als verplichte opname voor junks, minder luxe gevangenissen en gevangenen laten werken en huur laten betalen in de gevangenis (ja daag moet je thuis ook en je zit er niet voor niets) en laat ze 1 dag in de week leren ofzo (zijn dacht ik al projecten mee) zodat er ook een alternatief is als ze er uit komen, geen uitkeringsverhoging maar dat geld gebruiken voor reïntegratie, buurthuizen wel open maar laat ze maar aantonen wat zij bereikt hebben en geef ze een aantal serieuzere taken, hogere en vooral minder leuke straffen. Laat de boetes voor verkeerd parkeren maar wat zakken en laat criminelen, verkrachters etc. bovenop hun straf maar ook een dikke boete betalen, leveren ze toch nog (ongewild of niet) EEN positieve bijdrage. Kerken en geloofs-sjit niet meer subsidiëren, staat en kerk écht scheiden, religieus gedoe op scholen op z'n minst inperken, armen zelf betrekken bij armoede bestrijding (leer ze zichzelf te helpen). Mensen die tijdelijk werk weigeren terwijl ze een uitkering hebben de uitkering ontnemen, mensen die constant hun baan kwijt raken (maar wel KUNNEN werken) geen uitkering maar begeleiding bieden.
.
Nouja zo kan ik nog wel even doorgaan! Maar mijn punt is wel duidelijk zo denk ik... Ik schrijf er wel een keer een boek over ofzo.

Ohja | 11-10-07 | 10:16

een simpele regel:
Alles wat geen of gebrekkig Nederlands praat; opzouten!.
Ik heb in een winkel in de Bijlmer gewerkt en ik werd gek van al die kudtafrikanen die de taal niet spraken en zelfs bij een supermarkt nog af gaan lopen dingen op een pak koek.
(al zitten er ook wel een paar goed geintegreerde tussen, die mogen blijven)

ijsklont | 11-10-07 | 10:14

azijnseiker 11-10-07 @ 09:56

U zou in de jaren '40-'45 ook zo'n spuuglelijk bruin hemd gedragen hebben???

Barry van Hommel | 11-10-07 | 10:14

Als bijrijder iemand met een riotgun meesturen, knallen en doorrijden. Eventuele slachtoffers wachtten maar op de volgende ambulance.

Days-Of-Wild | 11-10-07 | 10:13

@Niet voor Jan 11-10-07 @ 10:01,
het ging mij meer om haatzaaien, maar dat zei Barry van Hommel 11-10-07 @ 09:46,
mijn fout.

Verder is het natuurlijk zot dat illegalen uitzetten een probleem zou zijn.

vander F | 11-10-07 | 10:08

Fijn. Wie gaat aan de familie van de persoon met beroerte uitleggen dat pappa of mamma voortaan niet meer kan praten of goed kan bewegen, of er helemaal niet meer is omdat een stel prutsers de strijd om gelijke rechten verward met het recht om met oogkleppen op herrie te schoppen. Of was dat juist het oog om oog principe. Man x dood, dan ook random patient y!

Volgens mij zit het in dit geval wel snor met die gelijke rechten.

De goede man had evenveel recht als een random autochtoon hennepkweker om opgepakt te worden, en die hennepkweker heeft evenveel recht om te proberen te vluchten en daarbij stomgenoeg van een balkon te flikkeren. Blijft erg jammer dat 'ie gevallen is en erg stom van hem, maar dat is zijn eigen schuld.

asjemeblieft | 11-10-07 | 10:06

Waarom reaguren bijstandkoning en al die andere lutsers nu niet?.... Alleen als het om posts gaat over hakbarren en zandhazen komen ze erin..

Ik stel voor:

Alle nigerianen en ambulance blokkers --> 7-hoog politiek.

blue fox | 11-10-07 | 10:05

-weggejorist-

fapman | 11-10-07 | 10:05

@cbrdrivert;
hear hear

Rest In Privacy | 11-10-07 | 10:04

Bizar weer: we hebben hier weer eens in een incident legio misstanden in dit land: De politie die roept: er zijn hier wel honderden illegalen maar die willen wij niet oppakken. Nee, je zult per ongeluk eens de wet handhaven. Een groep mensen die een ambulance tegenhoud naar iemand in nood komen er ook gewoon mee weg. Iemand valt door eigen toedoen van een balkon hartstikke deaud, maar onze prachtigste multi-culti wijk is in rep en roer, schreeuwt discriminatie en vraagt tegelijkertijd om meer uitkeringsgeld. En JP\Donner horen we de politie niet commanderen dat ze er toch echt zijn om de wet te handhaven. En dus inderdaad razzia's moeten houden om illegalen op te sporen en het land uit te zetten en\of mensen op te pakken die het in hun zotte kop halen een ambulance te stoppen.

Bah wat zijn wij toch een laf volk. Ik wil een revolutie.

cbrdrivert | 11-10-07 | 10:03

Je rijd jezelf dood na een achtervolging heb je de stomme pech dat het een mocro is die zichzelf plat rijd en hup discriminatie. Word er aan de deur geklopt en jumpt over de balustade en pleur je naar beneden blijkt het een Nigeriaan te zijn en jawel is het weer discrimatie. Jawel stel jezelf zo zwak mogelijk op en je hebt altijd wel een malloot die voor je opkomt en/of loopt te gillen dat er sprake is van discriminatie. Een beter argument hebben ze niet en leidt natuurlijk af.

Mr_Pikibelly | 11-10-07 | 10:02

vander F 11-10-07 @ 09:50
.
De beslissing om controles op identiteit of verblijfsvergunning te houden laat ik gaarne over aan het OM; ik ben daar absoluut niet op tegen. Ik vermoed persoonlijk dat je in moskeeen niet veel illegalen tegen zult komen, aangezien die tegenwoordig met name uit sub-sahara Afrika en Oost Europa komen. Weinig Islam, lijkt me.

Niet voor Jan | 11-10-07 | 10:01

ik wist wel dat die nigerianen goed waren in hardlopen en zo, maar hoogspringen..... nee, dat wist ik niet

laurentius | 11-10-07 | 10:01

man on the edge 11-10-07 @ 09:58 Goed idee ja. Zeuren over het leven van 1 man dat er toch niet meer is (over nutteloos gesproken) en vervolgens daarmee er zowat voor zorgen dat een ander ook doodgaat. Hoe blind kan je zijn?

Ohja | 11-10-07 | 10:00

Nigeriaanse oe-oe-oe-roepers?

Deport | 11-10-07 | 09:59

Niets rascisme het is allemaal de schuld van:
R. KELLY !

Hobbykip | 11-10-07 | 09:59

@ Niet voor Jan 11-10-07 @ 09:45

Ben JIJ wel eens in het Westland geweest?
De goedkope arbeidskrachten komen voornamelijk uit oost europa.

Daarnaast blijkt overduidelijk dat de doelgroep die jij zo hard verdedigt niet werkt, die hangen liever de hele dag rond in portieken, dus je hele verhaal raakt kant nog wal!

Zoloft | 11-10-07 | 09:59

-weggejorist-

man on the edge | 11-10-07 | 09:58

-weggejorist-

azijnseiker | 11-10-07 | 09:56

Stelt een verbod op flatspringen voor.
*mailt Arie Slob*

vander F | 11-10-07 | 09:54

In de oudheid werden er al volkstellingen gehouden.
Hele gebieden werden gecontrolleerd op de aanwezigheid van inwoners.
Dit gebeurde om een juiste belastingafdracht aan de Staat te garanderen en meteen eventueel aanwezige ongewenste elementen onder de bevolking op te ruimen.
Als er tegenwoordig een bom uit WO2 in een woonwijk ligt kan de wijk WEL verplicht afgegrendeld en ontruimd worden om de bom onschadelijk te maken. Die bom is in weze al 60 jaar stil en eigenlijk heeft niemand er last van ; men doet dit om eventuele ongelukken in de toekomst te voorkomen.

Als er binnen een wijk een grote concentratie illegalen leeft die de boel voor de legale bevolking op aktieve wijze verziekt mag de overheid ter voorkoming van een EXPLOSIE van criminaliteit NIETS DOEN ????

Vreemd!

bennietboosmaar verd | 11-10-07 | 09:54

Wtf. Dat is geen racisme. Je hoort hier gewoon niet illegaal te zijn! Simple as that. Ik vind het ook lullig dat waar die mensen vandaan komen armoede heerst, maar als ze dan hier komen, het 20x beter hebben en dan ook nog eens gaan klagen dat ze moeten werken voor hun geld, dan snap ik het niet meer. Als het hier allemaal zo slecht is en je hier niet normaal kan functioneren 'wegens cultuur' en andere excuses, blijf dan daar. Kan daar echt niet bij met m'n hoofd.. Sommige mensen hebben gewoon echt geen gevoel voor verhoudingen.
.
Ik vind Indymedia een niet serieus te nemen zooitje psychische vuilstort plaatsen bij elkaar. Autisten, paranoïde figuren, enorme slachtoffer mentaliteit, persoonlijkheidsstoornissen, schizo's, junks en grotendeels werkelozen met een autoriteits probleem (vandaar de werkeloosheid) die gewoon te weinig eigen doel stellingen hebben (ik heb er een aantal gekend, ja). Het lijkt wel of ze het leuk vinden om te verliezen. Een soort masochisten -die het nog niet weten- ofzo, zoals je ook homo's hebt die het nog niet weten.

Ohja | 11-10-07 | 09:53

Het waren in ieder geval politieagenten die gezag uitstraalden,anders spring je toch niet van de 7e naar beneden?!
Of waren er toch weer exotische champignons in het spel?
Elkeweg, de politie laat te veel over zich heen lopen,aftuigen die gasten.
Dat zijn ze wel gewend!

Nik neem | 11-10-07 | 09:51

De moeder van een 10-jarige ooggetuige, mevrouw Jumbo (sic):
‘Toen ik vorige week thuiskwam, vertelde ze dat ze een man had zien vallen. Ze vertelde dat hij van balkon naar balkon klom. Eenmaal bij het trappenhuis wilde hij de ruit doortrappen. Toen dat niet lukte, klom hij op de reling en stapte vervolgens mis.’
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article469278.ece/Dat_Osey_toen_vluchtte_is_toch_niet_zo_gek

Patrick Bateman | 11-10-07 | 09:50

@Niet voor Jan 11-10-07 @ 09:33,
jij wil razzia's in moskeeën?

vander F | 11-10-07 | 09:50

Man vanochtend moest ik omdat ik blank ben een kaartje kopen voor de trein en die neger naast me had er geen, maar we werden niet gecontroleerd. Racisme!

sjaakdeslinksesul | 11-10-07 | 09:48

Gedroogde paddo's vallen in NL als harddrugs onder de opiumwet. Je gaat mij niet vertellen dat die Francaise gewoon de wei is ingelopen.

Niet voor Jan | 11-10-07 | 09:46

Wat heeft Indymedia hier nu weer mee te maken?? Dit noem ik nu typisch zo'n geval van 'verhalen uit hun verband rukken'.

Lutsers!

Killerwhale 11-10-07 @ 09:40

Wil jij dan voordoen hoe dat moet?

Takenu 11-10-07 @ 09:37

Ik stem voor razzia's tegen mensen die totaal niet onderbouwd oproepen tot haat! Dus maak je borst maar vast nat.....

Barry van Hommel | 11-10-07 | 09:46

Laten we toch blij zijn met onze dappere indy's die opkomen voor de rechten van de illegalen.
We zijn toch allemaal mensch, of niet dan?
Schande dat Cohen wel arme negers van balkons laat vallen maar niets doet aan het crapuul in andere wijken.

Als Bijlmerkenner vinnik dat onze deelraad heel goed werk doet van onze doekoe: pas nog een giga stadsdeelkantoor aan het prachtige Anton de Komplein gebouwd, er komt een nieuw zwembad met doorkijkramen, een voor een gaan de flats tegen de vlakte en komen er prachtige wijkjes zonder troep, het schitterende Kwakoe festival waarna het gras wel bijna 1 jaar plat legt maar we zaaien opnieuw in, de junks bij het pliesiepostje die elke dag gaan schoonmaken in de bermen, en niet te vergeten de talloze soepsidielurkers die eindelijk de fel begeerde mercedes kennen kopen..

Verders zit de Bijlmer toch maar mooi vol met 233 nationaliteiten!
Dusz, waar hebben we 't over: 1 bijna dode in de ambu tegen 1 hele dode... da's nou eenmaal het risico in de mooiste multikulwijk van a'dam.

wopper | 11-10-07 | 09:45

Zoloft 11-10-07 @ 09:35
.
Waar denk jij dat al die goedkope arbeidskrachten vandaan komen ? Ben je wel eens in het westland geweest ? Heb je wel eens van het westland gehoord ? Denk je dat die tuinders in het westland geen invloed hebben binnen het CDA ?
.
Het is een sprookje om te denken dat we het illegalen-gedoogbeleid in Nederland te danken hebben aan links; links heeft er een handje van om te roepen: vervolging, zielig, ervoor zorgen - zoals links wel vaker doet. En rechts wrijft in zijn knuisje en denkt: maar natuurlijk, en je mag ook bij mij komen werken.

Niet voor Jan | 11-10-07 | 09:45

@joopata 11-10-07 @ 09:41
Woon er gelukkig zelf niet, maar moest er regelmatig zijn voor m'n werk. Wat me altijd opviel is dat die Afrikanen zo fokking hard praten. Ook in die mobiele telefoon lopen ze als idioten te schreeuwen alsof ze denken harder te moeten praten omdat ze naar Afrika bellen.

Aussie | 11-10-07 | 09:44

KicKiT 11-10-07 @ 09:36

aan zichzelf te danken = aan zichzelf te wijten.

R@lf | 11-10-07 | 09:44

mischien is er vanavond wel wat open?

KicKiT | 11-10-07 | 09:43

hoe was het geweest als deze [mensen] personen zelf een ambulance nodig hadden gehad????
bv. na een jump van 7 hoog.
lutzers.

Sodommer | 11-10-07 | 09:42

2amazing 11-10-07 @ 09:31

Heb je die bloemen aan het einde van het filmpje nog zien liggen. Er ligt geen 1 fatsoenslijk boeket bloemen tussen. Lijkt meer op zwerfafval.

R@lf | 11-10-07 | 09:42

@ Bigi Bana Boy 11-10-07 @ 09:23

I ain't the worst that you've seen.
Can't you see what I mean ?

hekkesluiter | 11-10-07 | 09:41

Ik woon dus zelf in de bijlmer en er is geen arroganter volk dan afrikanen in het algemeen. er zullen beste goed mensen tussen zitten maar die hangen niet 24/7 op Ganzenhoef en spelen snordertje ( met behoud van uitkering natuurlijk ).Oprotten is mijn motto.

joopata | 11-10-07 | 09:41

-weggejorist-

Killerwhale | 11-10-07 | 09:40

Op de een of andere manier denkt dat volk altijd boven de wet te staan. Mag hopen dat degenen die die ambulance tegenhielden opgepakt zijn of opgepakt worden, maar ik heb er een hard hoofd in.
Veelzeggend eigenlijk ook dat de politie A4tjes gaat lopen uitdelen om uit te leggen wat er gebeurd is ipv dat tuig eens goed duidelijk te maken hoe de wet hier in elkaar steekt.

Aussie | 11-10-07 | 09:40

tyfus volk inclusief die flatvlieger

mr. spock | 11-10-07 | 09:39

Wat ik ook zo raar vind aan het verhaal is dat een Nigeriaanse illegaal uit de gevangenis wordt losgelaten in Amsterdam. Volgens de wet (en minstens 75% van de Nederlanders) moet zo iemand toch terug naar het land van herkomst.

witwas | 11-10-07 | 09:39

Allemaal oppakken en deporteren. Deze mensen hebben geen enkel recht om van ons prachtige land en bijkomende vrijheden te demonstreren. Je kan gvd overal wel racisme bij roepen, f*ckers!

Koekje-dr-bij? | 11-10-07 | 09:37

Ik snap het niet. Waar hebben die lui van Indymedia nou problemen mee? Waar gaat die demonstratie nou over? Ik lees iets van: de man deed niets anders dan illegaal zijn. Ja, en? Over de pedo in Exloërmond: de man deed niets anders dan een kind verkrachten en vermoorden. Moeten ze daar dan ook niet voor demonstreren?

uwesbeki | 11-10-07 | 09:37

Soms zou een militaire junta hier ook niet zo gek zijn. Als je zulk soort demonstraties hebt bijvoorbeeld. Gewoon even de weg "vrijmaken" met een machinegeweer. Heerlijk. En dan lekker doorrijden met die ambulance over de hobbels.

@2amazing

Inderdaad, waar wachten we op. Ik stem voor razzia's op illegalen die demonstreren voor (tegen) flatjumpende Ghanezen.

Takenu | 11-10-07 | 09:37

staat die debiel daar met "Being black is not a crime" nee maar illegaal in Nederland verblijven wel. Opbokken. Hoe kan dit racisme genoemd worden? Dit heeft niets met een ras te maken maar met het feit dat deze persoon illegaal in Nederland verbleef en daardoor (terecht) verwijderd wordt uit Nederland. Als hij dan besluit om (express/per ongeluk) van het balkon te springen heeft hij dit aan zich zelf te danken. En dan nog een beetje over armoede gaan zitten zeiken. Gaan die gekke lutsers ook nog een beetje van de gelegenheid gebruik maken om de sociale uitkeringen om hoog te krijgen. "WIJ KRIJGEN TE WEINIG BETAALD VOOR NIETS DOEN!!!!"

KicKiT | 11-10-07 | 09:36

@Niet voor Jan 11-10-07 @ 09:33,
paddo's groeien gewoon hier in het weiland, wat nou opiumwet?

vander F | 11-10-07 | 09:35

I believe I can fly zal wel gedraaid zijn op zn begravenis

uchman | 11-10-07 | 09:35

Illegalen gedoogbeleid ten behoeve van het bedrijfsleven???
Goffer wat een mega onzin!

Zoloft | 11-10-07 | 09:35

-weggejorist-

witte kuif | 11-10-07 | 09:34

De mentaliteit van indymedia komt voort uit het beginsel dat je mag verwachten dat de overheid je consequent behandelt. Ook als wetten te boek staan, en er wordt niet op ingegrepen, dan mag je als burger op gegeven moment verwachten dat dat de status van de wet is: een dode letter. Zie ook: het drugs-gedoogbeleid. Heel GS stond vol met mensen die schande riepen van het paddo-verbod, terwijl paddo's gewoon onder de opiumwet vallen. En wie A zegt, moet ook B zeggen; dus het jarenlange illegalen-gedoogbeleid (met name ten behoeve van het bedrijfsleven, dus met volle steun van VVD en CDA), vindt Indymedia, kan nu niet opeens omgegooid worden. En het is ook moeilijk als je er over nadenkt: het gaat hier immers om mensen, niet om jointjes; je kunt ze niet zomaar in de prullenbak gooien. Laat ik helder zijn: ik verdedig het niet, maar gezien de geschiedenis in Nederland, is zo'n reactie alleszins te verwachten.
.
Wat betreft het tegenhouden van een ambulance, daar is geen goed woord voor te verzinnen. Foto's maken, politie bellen en in de boeien slaan, die hap.

Niet voor Jan | 11-10-07 | 09:33

Wilders, komt u maar!

Bob Sleeuwijk | 11-10-07 | 09:33

Oh die moest onder een andere. Comp doet eng.

Ohja | 11-10-07 | 09:32

In Amerika krijg je 1 waarschuwing en anders pompt de politie je vol met lood als je een ambulance er niet doorheen laat. In nederland ontwijken we liever de confrontatie en rijden we een blokje om. Eigenlijk veelzeggend over de nederlandse mentaliteit. Treurig.

R@lf | 11-10-07 | 09:32

Is Staatsbosbeheer niet verantwoordelijk voor deze mensen?

MichieldeMuiter | 11-10-07 | 09:31

Zie ook het filmpje.
www.at5.nl/media/at5nieuws_item.asp?ne...

De politie zegt: als het ging om illegalen op te sporen kunnen we er wel honderden oppakken in de Bijlmer.

Dus mijnheer Cohen waar wachten we op.

2amazing | 11-10-07 | 09:31

Wat ongelofelijk lomp. Altijd op komen voor 'de mensen' (...) maar wel een ambulance om laten rijden. Ik word zo moe van die links-kortzichtige lui!! In actie komen tegen dingen die amper of helemaal niet bestaan of gewoon geen probleem zijn of in het allerbeste geval meerdere kanten hebben waarvan hun er 1 kiezen en die aandikken en overdrijven?
.
Volgens mij zijn het gewoon allemaal nooit volwassen geworden kudtpubers met een gigantisch autoriteitsprobleem (wat ook het hoge aantal werkelozen verklaard onder hen). Ik ben zelf trouwens ook eerder links dan rechts maar dit soort lui heeft helemaal NIETS met gezond links te maken.

Ohja | 11-10-07 | 09:31

De echte hollander bestaat niet!

D3fix | 11-10-07 | 09:31

"Zo'n zeven jaar geleden begon mijn zoektocht naar de Nederlandse identiteit. Het was een prachtige en rijke ervaring waarvoor ik enorm dankbaar ben. Maar dé Nederlandse identiteit? Nee, die heb ik niet gevonden. Nederland is veel te veelzijdig om in één cliché te vatten. Dé Nederlander bestaat niet. Als troost kan ik u zeggen dat dé Argentijn ook niet bestaat."

"Dé Nigeriaan", bestaat die dan wel?

Schoorsteenveger | 11-10-07 | 09:30

'‘Iedereen zou vluchten als hij net tien maanden in detentie heeft gezeten. Dat is toch niet gek?’, zegt Owusu.'
Oh ja?

vander F | 11-10-07 | 09:30

Het herdenken van "vrijheidsstrijders" ofwel criminele allochtonen zal hand over hand toenemen. de volgende "herdenking" of wel demonstratie van macht zal gepaard gaan met groene Jihad vlaggen. Het toestaan van demonstraties tergedachtenis van een crimineel door de overheid is in de ogen van deze gemeenschappen het erkennen van tegen hun bestaande discriminatie van de overheid. De overheid zou dan ook dit soort demonstratie moeten verbieden en deze met harde hand uiteenslaan.
Het legitimeert criminaliteit bij allochtonen terwijl dat niet zou moeten. Door het toestaan van dit soort demonstraties draagt in dit geval de PvdA bij aan een verdere polarisatie van de samenleving.

Weisse rose | 11-10-07 | 09:30

Je kan ze binnenlaten, dus dan kan je ze ook weer eruitlaten. Waar wachten we nog op ??

Matisha | 11-10-07 | 09:30

Zouden ze gisteren allemaal vrij hebben gekregen van hun baas??

HetPhantom | 11-10-07 | 09:28

De pliessie moet maar eens vaker een spierinkje uitgooien om wat illegalen te vangen.

kneuterzak | 11-10-07 | 09:28

Zoals die grote filosoof uit Weert het zegt: er moet gewoon meer geneuqd worden (en door sommigen minder).

thispissesmeoff | 11-10-07 | 09:28

waarom tiefen we die illegalen niet gewoon het land uit?

derkcs | 11-10-07 | 09:28

Wat een zieke zieke lui zijn het toch. En alle negerts maar opjutten in de Bijlmer; Racisme! Racisme! De blanke pliesieman is een racist ook al viel Umfufu door eigen toedoen naar benee. Sick fucks,

Rest In Privacy | 11-10-07 | 09:27

ik zeg: op de tsjoekie tsjoekie boot en wegwezen

Babeuf | 11-10-07 | 09:27

stilte

Neptukker | 11-10-07 | 09:27

@ broomstick 11-10-07 @ 09:13

Nou gefeliciteerd hoor! Knappe knul.

kolonel klootoog | 11-10-07 | 09:27

-weggejorist-

Violator[xL] | 11-10-07 | 09:26

@thispissesmeoff
Al waren er 100 ambulances gekomen dan nog, maar ander onderwerp.
Hebben ze wel een paspoort controle gehouden tijdens de demonstratie?

kw_nl | 11-10-07 | 09:24

@bijstandkoning, ik maak me zorgen, de politie heeft een lijk gevonden, het was een klein mannetje met een waterhoofd, een klein piemeltje en 7 soorten sperma in zijn hol, leef jij nog

chok die | 11-10-07 | 09:23

I might as well jump (JUMP !), go ahead and jump !

Bigi Bana Boy | 11-10-07 | 09:23

Best wel dramatisch stukje, niet?
De man lag niet eens achterin: "Maar het is onacceptabel als ze een ambulance met sirenes op weg naar een hersenbloeding tegenhouden." Dat is natuurlijk wel zo. Gewoon door gassen, officieel bestaan ze toch niet.

mennie | 11-10-07 | 09:22

Ik heb maar één vraag en dat is: waar haalt de politie het recht vandaan om zomaar, zonder aankondiging, een huis binnen te vallen? Alleen maar om illegalen te vinden? Dat wil ik nou weten’
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article469278.ece/Dat_Osey_toen_vluchtte_is_toch_niet_zo_gek
Aggossie, de politie die wetten handhaaft, het moet niet gekker worden!

Patrick Bateman | 11-10-07 | 09:22

Mede door dit achterhouden van informatie hebben media tot nu toe nauwelijks over het voorval bericht, hoogstens met een korte vermelding dat een man 'op de vlucht voor de politie' van een balkon is 'gesprongen'.
Geen enkele keer wordt vermeld dat hij niets anders misdaan had dan
illegaal te zijn.

Waarom spring je dan van het balkon? :\ *trekt een scheve mondhoek*

Nilo | 11-10-07 | 09:22

is in iedergeval weer eens wat anders dan de Nederlandse overheid die de ambulance van Pimmetje tegenhield..................

thispissesmeoff | 11-10-07 | 09:21

Allemaal herhuisvesten op 7 hoog ...

Fumando | 11-10-07 | 09:20

Ik heb zelf bijna 5 jaar in De Bijlmer gewoond en ook nog eens in bewust flatgebouw en toevallig ook nog eens bij portiek A. Ik geef het je te doen om daar agent te zijn. Ik had en heb er nog steeds groot respect voor.

kwarkoo1 | 11-10-07 | 09:20

doet de politie een keer iets anders dan automobilisten pesten is het weer niet goed

de schopper | 11-10-07 | 09:17

Ben benieuwd hoe onze vaste links-dragende reaguurders dit nou weer recht gaan zitten praten. En dan het liefst aan het bed van degene die nu op de intensive care ligt met de hersenbloeding.
Bijstandskoning, kom er maar in!

fzwart | 11-10-07 | 09:17

Dit slag figuren past nu echt in de muticul redenatie van Veaugelaar en consorten.
@Hoerensloep, inderdaad is wat je noemt een verrijking van onze identiteit.
Wel te verstaan 'onze niet bestaande Nederlandse identiteit' waar volgens Jeepee NOOIT over gesproken is.

Werner Beinhart | 11-10-07 | 09:16

Een ambulance tegenhouden en dan geen politie die ingrijpt? Kan je dat tuig niet gewoon omver rijden met die ambulance?

MrJ | 11-10-07 | 09:16

"de 'aap' komt uit de mouw" zou ons opa zeggen

Patrick Zweedsey | 11-10-07 | 09:16

Ze hebben bij Indymedia ook een nieuw woord bedacht lees ik: 'ge-illegaliseerde'. Da's kennelijk een illegaal die ook daadwerkelijk als illegaal wordt beschouwd.
Wat een idioten.

noorderling | 11-10-07 | 09:15

Ik snap werkelijk waar niet waar die gore indymedia (klinkt als een lege frauduleuze BV) mensen het gore lef vandaan halen om een actie van de politie waarbij ze ILLEGALEN proberen op te sporen als racisme bestempelen. Er is zelfs geen eens contact geweest tussen de plisie en de ILLEGAAL. En dan zo'n ambulance de weg blokkeren.Ik zeg : Dwars erover heen rijden met een buldozer. Daarna nog een keer achteruit om zeker van je zaak te zijn. Deze mensen hebben eens een beetje gezag nodig.

(il·le·gaal1 (de ~ (m.), -galen)
1 buitenlander die zonder werk- en verblijfsvergunning in een land verblijft

il·le·gaal2 (bn.)
1 onwettig <=> legaal
2 strijdend tegen een niet-erkende heerschappij

BYO | 11-10-07 | 09:15

Wat is hier nieuw aan? Ziekenbroeders aftuigen is zo erg 2006.

DatDus | 11-10-07 | 09:15

Het toont maar weer eens de mentaliteit van deze mensen aan.
En de instroom van dit soort mensen gaat maar door.
Maar ja , Nederlanders pikken ook alles , die laten over zich heen lopen en daar trekken dit soort mensen profijt van.

Bijstandtrekker | 11-10-07 | 09:14

-weggejorist-

Violator[xL] | 11-10-07 | 09:13

Tijd voor Hummer-ambulances en chauffeurs die hun prioriteiten kennen.
Wat nou, omrijden?

hekkesluiter | 11-10-07 | 09:13

Heel Nederland verbieden!

vander F | 11-10-07 | 09:13

Watje - ik heb net na de kerst van 2000 een hersenbloeding gekregen en de diensdoende huisarts zei dat het migraine was. Toen ik net voor oud-en-nieuw naar m'n eigen huisarts ging (want was op vakantie), vond hij dat het toch niet plus was en iets later werd ik in 't ziekenhuis opgenomen, wegens hersenbloeding en verstopte aquaduct naar de bovenste ventrikels.

Heb ik hersenverlies? Of ... wat doe ik ook weer op deze site?

broomstick | 11-10-07 | 09:13

illegaal = illegaal

dus ga deaud, of tief op.

preston spears | 11-10-07 | 09:13

@redactie De ambulance was op weg naar de patient. Maakt verder niet veel uit aan het verhaal. Ga straks verder met mierenneuken.

kwarkoo1 | 11-10-07 | 09:12

Een samenscholingsverbod voor geheel Nederland, dat is de oplossing.

fuckje | 11-10-07 | 09:12

Een verrijking van onze identiteit...

HoerenSloep | 11-10-07 | 09:11

Heel fijn al die bicultureeltjes. Het allerfijnste was nog, dat toen ze op tv mochten ze schelden, ze na een verblijf van 7 jaar het nog steeds in het oerwoudistaans doen i.pv. nederlands.

Hellsmurfje | 11-10-07 | 09:11

Ja, nee dat zien jullie toch allemaal echt verkeerd. De rukkers en rakkers van INDYmedia en hun "sympathisanten" doen dit allemaal voor het hogere doel. Zij hebben gelijk en iedereen die het daar niet mee eens is kan een beroerte krijgen.

robbert jan hendrik | 11-10-07 | 09:10

Waarom al die ambulance-tegenhouders niet opgepakt ? Had vast weer een leuke verzameling illegalen opgeleverd ook. Al moet toegegeven dat de 7-hoog aanpak een stuk kosten-efficienter is.

Fumando | 11-10-07 | 09:10

Wat is dat toch met dat ambulance tegenhouden tegenwoordig?

vander F | 11-10-07 | 09:09

Oppakken en deporteren dat tuig.

Peer de Krijp | 11-10-07 | 09:08

Dus om voor mensen die illegaal in 0031 verblijven op te komen, verhindert men de gezondheidszorg hun werk te doen.. Twee keer fout maakt goed, is dat de logica?

Lobo | 11-10-07 | 09:08

Die lui van Indymedia hebben al jaren een scheve mondhoek alleen valt er voor de ziekte na die functie in die hoofden weinig meer hersenactiviteit te ontdekken.

blafgrap | 11-10-07 | 09:08

kwestie van prioriteiten stellen he...

ed.. | 11-10-07 | 09:06

Niet erg netjes...

eeneind | 11-10-07 | 09:05

Iedere idioot die te pas en te onpast rascisme schreeuwt verdient 2 scheve mondhoeken.

Yard | 11-10-07 | 09:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl