Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

En de Zwarte Piet, dat bent u!

DANK JULLIE WEL!De Nederlandse regering doet er alles aan zich zo geliefd mogelijk te maken buiten de landsgrenzen. Zo trekt het kabinet de komende drie jaar nog eens 125 miljoen euro extra uit voor de verbetering van de gezondheidszorg in ontwikkelingslanden. Let wel, dit bedrag komt bovenop de paar miljard ontwikkelingsgeld die we jaarlijks ons land uitsluizen. En ja, wanneer De Balk 125 miljoen weggeeft, kan Bertje Koenders, als minister van Ontwikkelingssamenwerking, natuurlijk niet achterblijven. Dus heeft meneer als hulpklaas net even 9,5 miljoen gestort in het zielige mensen potje van de Verenigde Naties. Kan allemaal makkelijk. Geld zat. Zoveel geld zelfs dat we de afgelopen 7 jaar 1,5 miljard euro hebben laten liggen bij de EU. En wanneer we het dan toch over Sinterklaas hebben, waar is Zwarte Piet? Ach vult u zelf maar in...

Reaguursels

Inloggen

So what else is new.

jopi | 28-09-07 | 18:29

Als ik dit zo lees kunnen we gewoon de verhogingen schrappen er is toch geld genoeg.

Gerard9503 | 28-09-07 | 13:39

Even nadenken.. Ik ben verantwoordelijk voor het verlies van 311 miljoen..

goh.. zou ik nog steeds op deze postie zitten en poeslief iemands populair laten vertellen dat we het gat niet helemaal dichtrijden.. ze zien me aankomen.. publiekelijk aan de schandpaal, ik roep u allen op.. uitzoeken, en op het hakblok.. ermee..

JP.. bent u alweer in NL?

gorgeousgeorge | 28-09-07 | 06:16

Als je een beetje kan rekenen kan je precies zien hoeveel kinderen weer de hongerdood zullen sterven omdat hun ouders nog net in leven bleven door die griepprik, maar voor de rest niets anders konden doen dan een heel nest bij elkaar neuken, die dan vervolgens weer een hongerdood in het kwadraat zullen moeten sterven. Geef maar eens 125 miljoen uit aan anti-conceptie, dan ben je menslievend en milieubesparend bezig. Maar dat mag je niet verwachten van die gristenhonden en dat socialistentuig.

Tekkeldief | 28-09-07 | 01:44

Achterhoeker 27-09-07 @ 16:47
Hebben ze internet bij jullie ?

Bigi Bana Boy | 27-09-07 | 23:15

@klauwkikker
Bieslog is zó vreselijk belegen.

CJN | 27-09-07 | 22:39

wat heb je nou aan geld? als je de hele dag met zn allen aan het nootjesrapen bent?

Peanutbutter | 27-09-07 | 22:09

en balkenellen de hier maar op de aow -gehandicaptenbezuinigen mooie sier maken in het buitenland is veel belangrijker kinderbijslag naar beneden ook die allogtonen kiezers moeten nu tog inzien dat bos en balk niet hun belangen dient

p-aard | 27-09-07 | 21:29

Ach het is zo makkelijk geld uitgeven van een ander.als ik even een pinpas van jullie mag, dan kijk ik bij de aanschaf van mijn plasma ook niet op een paar honderd euro meer.

pokkeland | 27-09-07 | 20:28

En waar is zwarte piet..?? Kijk 's ff goed om je heen... Dan zie je hem en z'n familie lopen!! Lopen ja en rijden in dure BMW's. Maar werken ho maar!

Sulfuric-Acid | 27-09-07 | 20:22

En nu strafregels schrijven:
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.
Nederland is knettergek.

Bisschop Gijsen | 27-09-07 | 20:13

Bieslog:

Kabinetsmotto 2.0


Samen werken, samen leven, samen dreigen, samen ruziën, samen vallen.

klauwkikker | 27-09-07 | 19:47

inquisitra 27-09-07 @ 19:05
Weet je inquisitra,
dat de overheid zichzelf minacht, daar kan ik nog mee leven. Alleen de Nederlandse burger minacht zichzelf. Hierdoor blijf je in een spiraal zitten.

Het_leuke_zuiden | 27-09-07 | 19:28

Jongens wat maken we ons druk over 125 miljoen, dat is een peuleschil in vergelijking met wat we nu al TE VEEL betalen aan ontwikkelingssamenwerking.
De internationale norm van de VN is 0,7% van het Bruto Nationaal Product (BNP). Volgens de OESO gaf Nederand in 2005 0,82% van het BNP uit aan ontwikkelingssamenwerking. In totaal is dat ruim 3,65 miljard euro op een BNP van bijna 446 miljard euro (bron: Internationaal Monetair Fonds). Dat is 535 miljoen euro meer dan de norm van de VN, waar overigens maar 5 landen op of boven zitten (bron:OESO) incl. Nederland! Dat we aan de internationale norm moeten voldoen is prima, mee eens, maar waarom moeten we weer het beste jongentje van de kas zijn en er boven gaan zitten?

535 miljoen per jaar TE VEEL!!! Dat geld kan beter worden besteed aan verbeteringen openbaar vervoer, verhogen lerarensalaris, uitbreiding van wegennet, teruggave aan de burger of aflossing van de staatsschuld!

Repelend Steeltje | 27-09-07 | 19:18

@het leuke zuiden

Idd, slijmen is iets voor figuren die zich niet machtig genoeg voelen om mee te kunnen spelen op eigen kracht. En de Nederlandse bestuurders slijmen en paaien en aaien en likken, en knikken braaf ja, praten pas nadat grote broer heeft gesproken. Het is een soort geinternaliseerde zelfminachting die alleen te herstellen is als je je lekker voelt door zielige mensen te helpen. En sterker nog, iedereen er mee voor laten opdraaien in die zelfhaat.

inquisitra | 27-09-07 | 19:05

de zoveelste schande van dit kabinet

pimat | 27-09-07 | 19:05

Excuus.

OhJee | 27-09-07 | 19:03

@ da wizard 27-09-07 @ 18:45

Dat bedoel ik. Als ik een Afrikaan en zijn gezin aan een goed bestaan kan helpen door voor mijn part 200 euri per maand naar ze over te maken dan doe ik dat meteen. Maar helaas hebben ze geen Rabo-rekening...

OhJee | 27-09-07 | 19:02

-weggejorist-

OhJee | 27-09-07 | 19:01

inquisitra 27-09-07 @ 17:56
Nederland is het deusje van de klas die denkt dat met uitdelen van snoepjes populair te kunnen worden bij andere klasgenootjes.

Het_leuke_zuiden | 27-09-07 | 19:00

Ik geloof maar in één Sinterklaas en die heet George Bush! Hij gaat tenminste de dividendbelasting afschaffen, tenminste dat roeptie u heel hard

Sjaak Sjaggeraar | 27-09-07 | 18:52

Hoe meer geld we geven aan mensen die het echt nodig hebben, hoe liever. Nederland is rijk genoeg.
Maar kan dat geld aub fatsoenlijk besteed worden en niet gestort worden op de lokale krijgsheren rekeningen...

da wizard | 27-09-07 | 18:45

Zodra de Weldenkende Regenten over solidariteit beginnen te kletsen verdwijnt het geld naar zinloze doelen.

Jan Passant | 27-09-07 | 18:45

"Nederland geeft in 2008 bijna 4,9 miljard euro aan ontwikkelingshulp"

Enig idee hoeveel dat is? Voor hetzelfde geld maak je een stadje miljonair. En het jaar daarna weer, en daarna weer, en daarna weer... Beats de Postcode loterij grote tijd.

OhJee | 27-09-07 | 18:40

Het is godverdegodver te gek voor woorden. Ik moet meer gaan inleveren want er moet bezuinigd worden (tijdens een Economische hoogconjunctuur) en aan de andere kant flikkeren we dat geld zo HOP weer over de Balk(enende).

Erg geloofwaardig dit allemaal.

Adriaantjeeeeeuh | 27-09-07 | 18:28

aar Balkie mocht wel effe aals EERSTE het woord voeren ; Dat MOET toch wel die 125 miljoen Euros waard zijn ! Toch ?

EvertsNL | 27-09-07 | 18:27

Ontwikkelingshulp wordt nu gebruikt om zogenaamd good-will te kweken bij derde wereld landen. Goodwill voor VN doeleinden (en natuurlijk in opdracht van Europa om ook te helpen hun blazoen in de arme landjes hoog te houden) en in de hoop dat onze spulletjes willen kopen. Maar zolang corrupte regimes in landen zitten die ontwikkelingsgelden krijgen, moet je geen stuiver geven. En zeker niet een stuiver die je teveel weghaalt bij de Nederlandse werkende burger. Want als die niet koopt, dan kakt je economie in en dan zijn er minder centjes op weg te sinterklazen. Dat heeft de PvdA NOOIT begrepen. Dat het CDA daaraan meedoet toont gewoon hoe smerig die club ontwikkelingsgeld gebruikt voor politieke spelletjes. *kots*
Volgens mij schommelt het ontwikkelingsgeldbudget rond de 5 miljard Euro (de defensieuitgaven voor opbouw niet meegerekend) Dan laten die sufkutten 1,5 miljard liggen (ook eigen geld eigenlijk als je beseft hoeveel Nederland afdraagt aan Europa) en vervolgens smeer je hier en daar een bonus uit in Afrika. Als wij met zijn allen 1 maand op ons nest blijven liggen ipv te werken, dan is er niet eens geld meer op de begroting om aan zelfzalvend ontwikkelingswerk te doen. Vergeet niet dat achterlijke generaal pardon wat ons nu een slordige 1,5 mld gaat kosten als het niet meer is. Allemaal liefdadigheid met geld van de burger. Veel burgers willen misschien best wat geven, net als een collecte, maar dat lukt ook alleen maar als je toevallig nog wat kleingeld op zak hebt. Maar dit is allang geen kleingeld meer natuurlijk, dit is de eigen bevolking afromen op dingen waar we hard voor werken. Eerst onze welvaart en dan die van anderen. Ik weet zeker dat al die landen met debiele regimes en achterlijke theocraten geen moment zouden twijfelen om zo te handelen als ze in onze schoenen stonden.
Maar we staan er bij en we kijken ernaar, pruilend in onze portemonne, ons afvragend wie dit gaat stoppen. Gezien de aard van de meeste nederlanders komen we toch niet zelf in actie, dus moeten we maar een partij zoeken die onze belangen WEL op de eerste plaats stelt en niet meedoet aan het politiek internationaal geslijm op onze kosten.

inquisitra | 27-09-07 | 17:56

@ mezelf
ik bedoelde continent (afrika)

skulz | 27-09-07 | 17:52

kunnen we niet voor al dat geld gewoon bommen kopen
en dat land plat gooien dan blijft het bij een éénmalige
kosten, kan de belasting ook gelijk omlaag en de b.p.m
kan dan ook worden afgeschaft.

skulz | 27-09-07 | 17:51

Zie Geschiedenis van de Nederlandse slavernij voor het hoofdartikel over dit onderwerp.

In de 17e en 18e eeuw was voor Nederland de slavenhandel een lucratieve bezigheid van met name de West-Indische Compagnie, hoewel pogingen in Nederland zelf slaven op de markt te brengen op weerstand gestoten waren.

VOC?

Zo jammer! | 27-09-07 | 17:40

Bigi Bana Boy 27-09-07 @ 16:03 >
"En weer geen cent voor Langatabbetje dit jaar. Jullie met jullie VOC mentaliteit ook :-( "
.
Inderdaad, deze regeringsfatsoenrakkerts zijn te triest voor (hun eigen) woorden ! De Balk moet weer eens beter in de geschiedenisboeken kijken: vroeger gingen de Hollanders in hun houten scheepjes naar de huidige ontwikkelingslanden om spiegeltjes & kraaltjes te ruilen tegen goud, zilver, tabak, kruiden, 'goedkope werkkrachten' en dergelijke handel. Daar is 0031 stinkendrijk mee geworden in de 17de eeuw...
Nog een keer voor de duidelijkheid voor die lutsers van vak K:
VOC mentaliteit was (en is nog steeds) buiten de landsgrenzen ongelimiteerd roven, moorden, plunderen ende brand stichten ! Succes en ohja, morgen gaat de BTW naar 25%, anders kunnen we de ontwikkelings-wedloop niet fatsoenlijk bijhouden...

Edie Hitler | 27-09-07 | 17:29

Nederland is ziek!
Heel Afrika (en onze regering) lachen zich een breuk om dit domme volk!
En wat krijgen wij? WERELDWINKELSHIT en links gelul!
Kappen met dit HIV experimentele werelddeel, een hek eromheen na 50 jaar eens gaan kijken! er zal geheel niets veranderd zjn met of zonder ontwikkelingsdoekoe!

halland | 27-09-07 | 17:26

Geen Stijl... een en al GROTE top klasse. Blijf het maar aan de kaak stellen tot dat er ECHT iemand in DEN HAAG opstrapt.

Wat een prutsers.

Deepnez | 27-09-07 | 17:23

Werner Beinhart 27-09-07 @ 17:10
Als JP klaar is met de afbraak van NL. Ja dat zal niet lang meer duren.

derkcs | 27-09-07 | 17:16

De wederopbouw premie van Nederland in Aghanistan bedraagt zoon slordige 600 miljoen Euri's! Hoeveel zou er daadwerkelijk aan opbouw gedaan worden, en hoeveel aan het afbreken van gammele dorpshutten? Als onze jongens weer eens op jacht gaan naar de Talibannies?
.
Enne die 1,5 miljard in Brussel, peanuts voor Jeepee. Tzal hem een vette job opleveren in Brussel, als ie klaar is met Nederland.

Werner Beinhart | 27-09-07 | 17:10

Dit jaren 70 gebaar zal totaal niet begrepen worden door de bevolking. Eerst hebben we 7 miljard lastenverzwaring, terwijl het goed gaat met de economie en nu pompen we weer geld onder het mom van ontwikkelingshulp weg, terwijl er een UNHCR en een UNICEF is voor die dingen. Waar Nederland al aan meesponsort trouwens. Maar het zal me niks verbazen als dit een sussende geste is van het Christelijk Dictatoriaal Appèl aan de uitverkopers van de PvdA in ruil voor het intrekken van de steun voor het referendum over de EU-grondwet.
Maar wat gaan deze 2 partijen een pak slaag krijgen de volgende verkiezingen. De CU houdt zich niet voor niets in de luwte. Die staan erbij en kijken ernaar en zoeken alvast dekking om niet meegezogen te worden in de volksfurie tegen deze partijen die aan het ontstaan is.
Maar dit Sinterklaas is te vroeg dit jaar en zal wel het hele jaar hier blijven.
*Zet ook huis te koop*

inquisitra | 27-09-07 | 17:05

Zullen de linkse zakenvrinden van minster Koenders nu van onze belastingcentjes weer een spraakmakend besloten feestje mogen organiseren om deze heuglijke extra donatie aan de arme negertjes te kunnen vieren? Toegang tot het feest uitsluitend voor Pvda stemmerts.

rokershoest | 27-09-07 | 17:04

het hele k vak wil nu natuurlijk een optieregeling op de schatkist, klootzakken.

ganzo | 27-09-07 | 16:57

@nduss
best wel ja, heb een chronische aandoening en een handicap, en een inkomen op bijstandsniveau.
Heb eigenlijk fysiotherapie nodig, maar kan de aanvullende verzekering niet meer opbrengen
ook krijg ik minder hulp dan nodig is, en volgend jaar wordt het allemaal weer slechter. (eigen risico 150 euro, das heel veel voor een minimumlijer, dadelijk ook geen pijnstillers meer)
ben in principe voor ontwikkelingshulp, maar zieken en gehandicapten krijgen niet eens de basiszorg meer, lijkt me dat de regering daar eerst iets aan zou moeten doen.

AdrianA | 27-09-07 | 16:48

Het wordt tijd dat de Zwitserse regering hier de boel overneemt stelletje Robin Hood'n aka Linkse Homo's

Achterhoeker | 27-09-07 | 16:47

Ik roep protesterend Nederland massaal op tot emigratie. De enige effectieve methode is als de betalende middenklasse vertrekt of op zijn minst dreigt te vertrekken.
Betreft de overheid, het laat mij denken aan mijn eigen jeugd. Er was altijd een jongetje die zijn spelcomputer ter beschikking stelde, zijn snoep deelde, en ons huiswerk maakte, maar als we buiten gingen spelen mocht hij niet meedoen.
Mensen, denk maar na over deze metafoor.

Het_leuke_zuiden | 27-09-07 | 16:46

(16:09) Bisschop, en dáár maak je dus de grote vergissing.

Als je ligt te creperen, krijg je zo nodig medische hulp in een ziekenhuis.
Zo snel mogelijk ga je weer naar je thuisnest.
En daar stopt de verzorging die je (vanwege je snelle ontslag) nog nodig hebt.

Tenzij je terminaal bent.
Dan krijg je wél nog hulp...

*nu-ik-het-me-grof-bedenk*

In zekere zin ligt dat in de lijn met het beleid om in Afrika extra zorg te financieren.

Kudtkip | 27-09-07 | 16:41

Hahaha, onze weldoeners/uitdelers/do goodies: zonder onze doekoe stellen ze geen reet voor.
Weldoen van andermans geld is zeau gemakkelijk; het meerendeel van ontwikkelingshulp werkt armoede nog meer in de hand.

OT: nog steeds geen bericht over onze naaister Boskont die dreigt het kabinet op te blazen ivm het ontslagrecht... vreemd stil is 't achter de schermen.

wopper | 27-09-07 | 16:39

@QB (ja die.....) 27-09-07 @ 15:40 Je hebt geen idee hoe gelijk je hebt. Een kennis zit in die hulp-business. Hem werd laatst door zo'n zwarte gevraagd of het geld niet rechtstreeks naar Zwitserland kon, omdat het altijd zo'n gedoe was om het weer het land uit te krijgen. Zat een bonusje voor hem aan, als hij het regelde.

OhJee | 27-09-07 | 16:31

haha ontwikkelingshulp,beetje raar,wij(de westerse wereld) houden afrika lekker arm,met subsidies voor onze boeren,industrie,importheffingen en verdere beperkingen.op eigen,met vliegen bedekte,afrikaanse benen staan,zelf den broek ophouden,dat hebben wij liever niet.
wij sturen bert koenders,die met een harde pielemuis,vele 'druppelopdegloeiendeplaat'-miljoenen mag uitdelen,en met een beetje geluk,komt caroline tensen,je handje vasthouden in je hut,terwijl je zusje van 9,sterft aan hiv.
het is ook wel prettig,mensen met nog minder koopkracht,als wij nederlanders(sorry maxima),ik zeg dat vaak tegen mijn oma,als ze weer loopt te zeuren,over haar doorligplekken,of de maandelijkse douchebeurt;oma,denk eens aan de negertjes met rammelende maagjes!

prowlert | 27-09-07 | 16:20

Ik ben eigenlijk ook best zielig. Kan ik snel 150.000 euri krijgen van minister Koenders om de ergste nood te ledigen?

rokershoest | 27-09-07 | 16:17

@g360 27-09-07 @ 15:58
Socialistische onnozelen geloven misschien in je praatjes, het grote probleem van de Derde Wereld los je niet op met een paar procentjes meer Jan Pronken:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Image:Iran-demography.png
.
Kapitalisme + hard werken is de enige formule voor duurzame ontwikkeling, zeker als de bevolking explosief groeit.

Zware Guy | 27-09-07 | 16:17

ik ga volgend jaar niet meer mijn zorgpremie betalen, ik zal toch wel geholpen worden als ik lig te creperen, neem ik aan, wat kan mij het schelen, je geld wordt toch aan allerlei onzin weggesmeten

Bisschop Gijsen | 27-09-07 | 16:09

boehoe, wat hebben we het weer slecht

nduss | 27-09-07 | 16:09

meer ontwikkelingshulp is meer mensen, is minder eten,bos en schoon drinkwater is meer vervuiling en snellere kans op oorlog.

Fockel und Suckel | 27-09-07 | 16:04

En weer geen cent voor Langatabbetje dit jaar. Jullie met jullie VOC mentaliteit ook :-(

Bigi Bana Boy | 27-09-07 | 16:03

hm... jammer geld. En dat terwijl er in eigen land genoeg bij te schaven zou zijn.
Momenteel haalt men dus wel weer opnieuw geld op bij de inwoners van Nederland "om het dak te repareren wanneer de zon schijnt", en tegelijkertijd pompt men wel overmatig geld in zinloze zaken, zo ook Afghanistan waar wij 'alleen maar' sterfgevallen te betreuren hebben en of de boel zich verbeterd in dit soort 'ontwikkelingslanden'? Ik vraag het me af.
Ik vind het jammer, onze eigen gezondheidszorg, maar vooral ook onderwijsstelsel, zou een flinke 'boost' kunnen gebruiken.

Nunja

Humor ist, wenn man trotzdem lacht.

Hinrichs | 27-09-07 | 16:03

ik vind het stijlloosch!

fapsel.nl | 27-09-07 | 16:02

ipv van roepen dat je gaat verhuizen, gewoon doen en opzouten....

Kerby | 27-09-07 | 15:59

kneuterzak 27-09-07 @ 15:37Anderhalf miljard naar de Filestijnen door het CDA en VEEVEEDEE gepeupel.Bos doet eens schnell zuruck halen die centjes.

Sorry heer kneuterzak, maar mag ik u eventjes van uw geloof halen. De meeste ambtenaren zijn zo links als Rooie Sien en het zij die amtenaren die dat klusje moeten uivoeren, maar ja dat is een ander woord voor werken !!??

eureka | 27-09-07 | 15:59

-weggejorist-

g360 | 27-09-07 | 15:58

overVecht 27-09-07 @ 15:44
Damn, in afrika zitten dus al net zoveel negers als hier. Laat maar, ik blijf wel in 010 zitten dan.

sjaakdeslinksesul | 27-09-07 | 15:57

Ach, voordeel is dat we volgend jaar het Eurovisie Songfestival weer eens winnen.

Tobus | 27-09-07 | 15:56

De post ontwikkelingshulp blijft in handen van iemand van PVDA, een orgie aan geld over de balk smijterij... toch vind ik het vreemd dat, (zal ongetwijfeld met mijn kruideniers mentaliteit te maken hebben) terwijl we een overheidstekort hebben van miljarden euro's, dat we geld uitgeven wat we eigenlijk niet hebben.

Karel Kruizenruiker | 27-09-07 | 15:54

Het eeuwige antwoord van de socialist: meer geld naar zielige mensen. Godverdomme, het gaat er niet om méér geld te besteden, het gaat erom het beter en doelmatiger te besteden. En overheden zijn niet echt de meest doelmatige instituten met de beste methoden om aan ontwikkelingshulp te doen. Balkje heeft Bill Clinton toch niet helemaal begrepen.
www.ted.com/index.php/talks/view/id/85...
En ze zouden in Den Haag iets aan prioritering kunnen doen...
www.ted.com/index.php/talks/view/id/62...

koerbagh ? | 27-09-07 | 15:47

jammer dat je zo overgeleverd bent aan die lui,maar ik zou ook nooit gestemd hebben op zo een club, ik bedoel dit viel te voorspellen en je moet nog maar afwachten wat voor maatregelen er nog meer volgen .ik zou het allemaal nog wel vol kunnen houden in nederland, als dat koningshuis eens opgedoekt zou worden, daar wordt ik nou het meest misselijk van, dat zijn de voorbeeld uitkeringstrekkers van ons land .ik voel me net een loonslaaf uit de middeleeuwen met grootgrondbezitters die alles kunnen flikken, bah, hoe heeft het zover kunnen komen.
schone dame

schone dame | 27-09-07 | 15:47

Well, Its like my friend Ronald Reagan said:

The government's view of the economy could be summed up in a few short phrases: If it moves, tax it. If it keeps moving, regulate it. And if it stops moving, subsidize it.

Elvis Presley | 27-09-07 | 15:45

LOL @ Sjaak.
You make my day.
Nah en Teen ook een bietje, om 15:14.

Maar het blijft kudt, deze 'ontwikkeling'...

Kudtkip | 27-09-07 | 15:42

zwarte piet is dat gedoe wat elke keer tevoorschijn komt als ik op de wc zit.

Karel Aasschaaf | 27-09-07 | 15:41

125M zijn pinda's effectief is dit 5M en die andere 120M verdwijnen op de zwitserse rekeningen van een paar warlords uit Bokkie-Wokkie.

ontwikkelingshulp is prima maar dan wel volgens het Japanse model (bv. Nippon-aid), die smijten gerust een paar Miljard kapot een (1) land, maar de voorwaarde is dat de medicatie, apparatuur en labor door japanse bedrijven geleverd moet worden.

kijk zeau kan het dus ook.

QB (ja die.....) | 27-09-07 | 15:40

Terrorwally, joh, zou je denken?

Kudtkip | 27-09-07 | 15:39

@ Kees Maf 27-09-07 @ 15:14
Ik Fries, Ben jij maf? Ik zei dus, als Friesland en Groningen het nou eens zelf gingen uitzoeken, dan scheelt ons dat weer ontwikkelingshulp (nr 1 en 2 op de lijst van armste provincies).

alpha_mannetje | 27-09-07 | 15:38

Anderhalf miljard naar de Filestijnen door het CDA en VEEVEEDEE gepeupel.
Bos doet eens schnell zuruck halen die centjes.

kneuterzak | 27-09-07 | 15:37

Dat zijn heel wat landrovers met airco en extra gratis bekeerautomaat voor de niets-beters-te-doen-dus-maar-goed-doen clubjes die deze bak ellende aan een herverkiezing moeten helpen. Kunnen die mannen namelijk wel een beetje comfortabel scheuren(..)

nootzaak | 27-09-07 | 15:37

ze kunnen beter het geld in ons zorgstelsel steken.

terrorwally | 27-09-07 | 15:36

Eigen volk laatst! Wanneer komen de hooivorken en fakkels nou eindelijk eens "uit de kast".

ReligionSucks | 27-09-07 | 15:35

Kan er geen poll gestart worden, waar de gemiddeld rechtspopulistische gs-bezoeker naar toe zal verhuizen als het zo door gaat met de nederlandse politiek?

pinguinmic | 27-09-07 | 15:35

Vanaf Brussel (enigszins veilig) verder naar het zuiden wandelen, Sjaak.

*geeft emmetje en lang, lág touw mee - en storneringsopdracht*

Kudtkip | 27-09-07 | 15:34

Weet iemand waar die bodemloze put in Afrika precies ligt? Volgens mij kun je daar zo een paar miljard terughalen. En heeft iemand een heel lang touw en een plastic emmer voor me?

sjaakdeslinksesul | 27-09-07 | 15:30

zwarte piet is toch de leuter van een heaumeau?

overVecht | 27-09-07 | 15:29

Eerlijk gezegd is zonder blikrichtingsdiffuus niet te zien waarom een onderontwikkelde zandneger in Afrika méér aanspraak zou kunnen maken op een deel van de ontwikkelingspoet dan eentje uit zeg Rotterdam.
-
Laat die kerel uit dat moedercontinent danook gewoon hierheen komen. Goede gastheren zorgen eerstens voor hun inpandig gastpubliek!

Vasco de Vazant | 27-09-07 | 15:28

Dat krijg je met dit Grefo Kabinet, en de voorgangers van de Linkse Kerk zoals Geert Mak: "Door onze schuld is het enige dat die mensen nog overhebben hun eer". Het aflossen van die 'ereschuld' is onze plicht. WEG MET ONS!

Kees3382 | 27-09-07 | 15:28

Ondertussen moeten we wel meer belasting betalen. Kunnen we van al dat geld niet gewoon de staatslening aflossen? Want daar ging het toch om met die belastingverhoging?
Of kom ik nou uit een iglo...

Zuurpruim | 27-09-07 | 15:27

ahaa nu begrijp ik hem !
.
Wij houden het zuur en het zoet gaat naar het buitenland !

Burgerlijke ongehoor | 27-09-07 | 15:24

Christenen zijn nou eenmaal barmhartige mensen.
Immer schuldig aan de zonde, hoe braaf ze ook zijn. En die schuld moeten ze afkopen, daar zijn goede doelen voor.

geezzmeteeezzz | 27-09-07 | 15:24

Om die 1,5 miljard binnen te halen moet je meestal ook 1,5 miljard uitgeven. Dat zeggen ze er dan weer niet bij.

Elegast | 27-09-07 | 15:23

In "Trouw" van vanmorgen een heel interessant artikel met de kop:
" Laat België zich maar splitsen". Met de aanbeveling dat de beide Brabanden, de beide Limburgen, en Zeeuws Vlaanderen zich goed bij Vlaanderen zouden thuisvoelen, mede door hun gemeenschappelijke afkeer van " Die Ollanders".

fuckje | 27-09-07 | 15:22

@maaier
Diezelfde despoten geven pas toestemming voor die leuke programma's als de WHO en de NGO's een paar zakken dollars meebrengen. Kijk maar in de van Dale bij de D van despoot.

lono | 27-09-07 | 15:21

gewoon lekker door drinken en roken mensen .. de accijns gaat naar een goed doel !!

L?therT | 27-09-07 | 15:20

wat kudtkip zegt

AdrianA | 27-09-07 | 15:19

Netjes! 1,5 miljard vergeten! Wie was ook alweer de minister van Financiën??
[x] ongeschikt
[ ] geschikt

Kris | 27-09-07 | 15:17

@Maaier 27-09-07 @ 15:01

Al decennia lang word er geld gepompt in dit soort orginasatie's, geloof ook wel dat ze goed werk leveren en levens redden maar zodra ze weer weg zijn word het weer net zo'n puinhoop als dat het ervoor was. Het zijn korte termijn oplossingen.
Buiten dat geloof ik ook niet dat deze orginasatie's geheel corruptie vrij zijn.

En hoe ga je in godsnaam aids bestrijden als ze geloven dat de westerlingen HIV in rubbers stoppen om heel Afrika zo snel mogelijk leeg te maken. Enige die hun kunnen redden zijn zij zelf.

Maar die paar millioen zal mij ook niet wakker houden, geloof alleen niet dat het nuttig is.

Joost Jolijt | 27-09-07 | 15:17

lekker standaard zon opmerking
jou kunnen we ook weer in een hokje zetten

raats-el | 27-09-07 | 15:16

alpha_mannetje 27-09-07 @ 14:49
en dan met ze allen in de randstad in de file gaan staan is ook geen optie

komkommer | 27-09-07 | 15:15

Onbestaanbaar eigenlijk dat er in dit land nog altijd geen directe belasting geheven wordt op de CO2-uitstoot van ademende burgers. Daar is tog prima wat mee te doen?
Maarja, herverdelen is 'n kunst.
-
1.500.000.000 euro... Nee, onze (politieke) vertegenwoordigers weten hoe je als koe een haas melkt.

Vasco de Vazant | 27-09-07 | 15:15

wordt tijd dat wij als Nederland eens gaan uitleggen dat Sinterklaas NIET bestaat

Fockel und Suckel | 27-09-07 | 15:15

Waarom sturen we geld? Wat moeten ze daarmee? Stuur ze in NL geproduceerde kapitaalgoederen zoals landbouwmaterialen enz. Zo geef je en de NL economie en helpt je de mensen echt! Geld sturen.. tss.. we lijken echt een beetje sinterklaas ja!

deejaykoen | 27-09-07 | 15:15

@alpha_mannetje 27-09-07 @ 14:49
Ja ja Groningen en Friesland onafhankelijk... u bent Fries neem ik aan, en wilt alleen onafhankelijkheid mét Groningen erbij? Ja, gasbelletje hè!

Kees Maf | 27-09-07 | 15:14

@raats-el 27-09-07 @ 15:12

Oh sorry braak-sel

Lying Dutchman | 27-09-07 | 15:14

Het buitenland is ook heeeel groot. Niet meer dan logisch dat daar veel geld naartoe gaat.

Teen | 27-09-07 | 15:14

@Maaier:
WHO is zo'n geld verspillende organisatie dat slechts 12% van de inkomsten goed worden besteed.

Bolkestein | 27-09-07 | 15:13

@ DeGriek 27-09-07 @ 15:09
Zelfs dat vissen verhaal werkt niet! Dat proberen ze ook al JAREN! Het is net als in star trek, als je nog niet een bepaald niveau hebt dan moet je het zelf maar uitzoeken... Daar was het warp drive ik zou zeggen: zodra je de verlichting hebt bereikt dan komen wij wel helpen met de techniek .

alpha_mannetje | 27-09-07 | 15:13

Lying Dutchman
zolang je geen idee hebt waar raats-el op slaat kan je ook gewoon een opmerking sturen wat wel ergens op slaat
maar denk er aan he giro 555
lik me reet man

raats-el | 27-09-07 | 15:12

En onder andere daarom ben ik dus tegen systemen die met subsidies werken. En onder andere daarom ben ik tegen het komende EU-verdrag a.k.a. grondwet.

Chiant | 27-09-07 | 15:11

"... Wat we op dit moment onherstelbaar kwijt zijn, is 311 miljoen..." Aldus een zegsman van Bos.
Joeptoededokie! 640 miljoen harde florijnen naar de klote!
Omdat ze te lui zijn in Den Haag om een kudt formuliertje in te vullen.
Whoohahahahahaa!

Lekker Belangrijk? | 27-09-07 | 15:10

@Niet voor Jan 27-09-07 @ 15:08

En nog welbespraakt ook, godsamme man, trek je overall uit en pak je vierde biertje................ figuurmans...............

Lying Dutchman | 27-09-07 | 15:10

DT71, een typootje meer of minder geeft niet.

Maar inderdaad: stóp de tijd.
Laten ze in Den Haag eens kijken naar interne problemen.
Ik snap nog best dat je moeilijk kunt schuiven met, laten we zeggen, budgetten voor extra veilige wandelpaden en budgetten voor zorgverlening.

Maar deze bonusdonatie voor zorg ver buiten de deur is simpelweg kwalijk.

Kudtkip | 27-09-07 | 15:10

ze moeten extra hulp gewoon uit eigen partykas spekken.. en dat alleen de linkse partystemmers geld geven.. wij hebben hier toch niet voor gekozen.. en die studieschuld blijft ook maar stijgen. kunnen we geen generaal pardon kwijtschelding studieschuld krijgen.. lekker bezig hoor.

L?therT | 27-09-07 | 15:09

Die biefstukrax, BTW verhoging, etc. moet toch ergens aan uitgegeven worden?
Leer ze vissen in plaats van vis te geven, het blijft een bodemloze put zo.

DeGriek | 27-09-07 | 15:09

Lying Dutchman 27-09-07 @ 14:53
.
Gast, ik zou zeggen: leg je pik maar op tafel - die van mij is toch langer. Minimumloon verdien ik niet.

Niet voor Jan | 27-09-07 | 15:08

@Breinstein 27-09-07 @ 15:05

Zie first post. En ga je schamen. Shit, het rent hier achteruit............. bergafwaarts.

Lying Dutchman | 27-09-07 | 15:08

1000 euro

Karel Aasschaaf | 27-09-07 | 15:07

slechts 311.000.000 laten schieten?? kortom die extra belasting op vliegtickets van 350.000.000 laten we ook schieten neem ik aan?

OpenDeur | 27-09-07 | 15:06

@ Breinstein 27-09-07 @ 15:05
Twee tientjes en een biertje!

alpha_mannetje | 27-09-07 | 15:06

Geweldig,en sommige mensen in NL kunnen lekker op een houtje knagen. Dat daar es naar gekeken word.

Nifelheim | 27-09-07 | 15:06

Te koop: al bijna geheel gerestaureerde monumentale woon-/werkvilla op absolute A1-lokatie, compleet met inboedel en tevens een bijna nieuwe cabrio. Tegen elk aannemelijk bod.

Breinstein | 27-09-07 | 15:05

Als we nu eens beginnen met onze schulden af te lossen en DAARNA pas sinterklaas gaan spelen. We geven nu geld wat we eigenlijk absoluut gezien niet eens hebben.

Kudtregering, me for president!

ConfuZor | 27-09-07 | 15:05

@raats-el 27-09-07 @ 14:58

Jezus, je spelling is ook een raadsel. Ga eens even snel je schoolgeld terughalen en aan Afrika schenken........ figuurmans..................

Lying Dutchman | 27-09-07 | 15:04

Hodja: eigen volk óók!

Kudtkip | 27-09-07 | 15:04

@Kudtkip; precies. En waar ik 'zij' zei om 14:52 moet 'zei' zijn. Stop de tijd.

Rest In Privacy | 27-09-07 | 15:03

Hallo, ik ben ook nog in ontwikkeling. Graag op de giro aub. Slaafnummer is bekend ..

Matisha | 27-09-07 | 15:03

Dat smerighe linksche tuigh holt ons land uit ! kappen met die linkse kleaute grappen!

Brabo_Hufter | 27-09-07 | 15:02

Joost Jolijt 27-09-07 @ 14:59

Niet als je het rechtstreeks naar de bankrekening van corrupte despoot x overmaakt nee, wel als je het via de WHO gebruikt voor bijv. vaccinatieprogramma's, aidsbestrijding of via NGO's in de ontwikeling van genodheidszorgstructuren gooit.

Maaier | 27-09-07 | 15:01

Is het trouwens europa's schuld dat die afrikanen niets hebben? geloof dat we allemaal hetzelfde waren in het begin van de mensheid. alleen wij (ja wie is wij, wij niet afrikanen) hebben wat opgebouwd. en omdat de afrikaantje dat nu zelf niet doen, moeten wij dat maar voor ze doen zeker. ammehoela!

Karel Aasschaaf | 27-09-07 | 15:00

Eigen volk laatst!

Hodja | 27-09-07 | 15:00

@Iedereen die denkt dat geld wegsturen naar arme landen zin heeft.

Het is dus niet zo.

Joost Jolijt | 27-09-07 | 14:59

wat een gierigheid in nederland
we kunnen vast wel nog meer gaan bezuinigen
en allemaal matriaal sturen om mee te werken maar dan moet je ze wel leren hoe je er mee om moet gaan anders slopen ze het helemaal uitelkaar om er vervolgens wapens van temaken, ja nederland is echt voor ontwikkeling ik vindt het meer je eigen graf graven
ga zo door

raats-el | 27-09-07 | 14:58

@ Maaier 27-09-07 @ 14:55
Wat maakt 125 miljoen uit als het niet helpt? Een euro is nog teveel als het geen een reet helpt... zelfredzaamheid my friend. Hoelang sturen we nou al geld naar Afrika? En nog steeds snijden ze elkaar de strot af... sterker ik denk met elke cent die we sturen wordt het alleen maar erger.

alpha_mannetje | 27-09-07 | 14:57

(14:52) DT71, dat bedoel ik dus ook om 14:47.

Dat er zaken efficiënter aangepakt kunnen worden in de Thuiszorg mag ook best gezegd.
Maar een tekort van 15 miljoen, waarover al bij de overheid aan de bel was getrokken, vind ik een schande.

Zeker als het kennelijk wel kan dat de "Buitenzorg" er extra bijkrijgt.

Kudtkip | 27-09-07 | 14:57

ik weet nog goed toen ik een jochie was (André Hazes titel), dat er een actie was in mijn dorp "Pannekoeken bakken voor Bangladesh".
Toen al snapte ik dat die pannekoeken daar NOOIT heelhuids zouden aankomen, dus daarom heb ik ze toen maar opgevroten...
/jeugdherinnering UIT

Bisschop Gijsen | 27-09-07 | 14:56

Nou dan ga ík die 1.5 miljard maar opstrijken, ik schrijf wel even een briefje.

De God van Empel | 27-09-07 | 14:55

Tsja, wie kijkt er nu op een paar miljard euries meer of minder
Geld zat want de burger betaalt toch wel

Tobi | 27-09-07 | 14:55

ojee, 125 miljoen voor mensen die doodgaan. Ze hebben daar niet eens wachtijsten. Wat gaan we dát missen zeg, vanachter onze breedbandverbinding met 24" monitor.

Maaier | 27-09-07 | 14:55

@Niet voor Jan 27-09-07 @ 14:47

Oh Jan? Je hebt het al zo slecht met je minimum loontje (rode rakker). Stel je voor zeg........ een eurootje voor iemand die niets te drinken of te eten heeft.......... sodemieter toch op zeg, volg een cursus, werk wat harder en verdien zelf eens een paar knaken.

Lying Dutchman | 27-09-07 | 14:53

Ik zag vorige week nog wat interviews met mensen n.a.v. de begroting. De zogenaamde 'volks-begroting'. Daar zij een Marokkaanse jongeman op de markt; 'Ze moeten eens ophouden met al dat geld aan het buitenland te geven. Aardbeving? Hup! Miljoenen er naartoe. Honger? Hup! Miljoenen er naartoe. Ze moeten in Den Haag eens aan hun eigen volk gaan denken!'
-
Die kun je in je zak steken Balkie.

Rest In Privacy | 27-09-07 | 14:52

Die luizige anderhalf miljard is Europa verder van harte gegund.
Zie 't maar als een eindafrekening...

Vasco de Vazant | 27-09-07 | 14:51

Balkende wat een spuis, heeft een auto, een zwembad en een dikke huis. Geld geven doet Nederland graag maar mouwen dat ze niks hebben is dan best wel vaag. Europa is balkellende zijn favoriet. Zo speelt ie nu als de Zwarte piet. Wie vraagt er om problemen,ik in iedergeval niet

Zymagtohic | 27-09-07 | 14:50

REVOLUTIE!

IkBenWeerloos | 27-09-07 | 14:50

En toen had Wilders mijn stem definitief binnen.

Bob Sleeuwijk | 27-09-07 | 14:50

Huppekee, daar gaat Koenders weer.

Zo jammer! | 27-09-07 | 14:50

@ fuckje 27-09-07 @ 14:44
Roep ik ook al jaren! Groningen en Friesland lekker afstoten (scheelt ook weer ontwikkelingshulp), Drenthe tot natuurgebied verheffen en Limburg tot recreatiegebied / seniorenwoonomgeving.

alpha_mannetje | 27-09-07 | 14:49

-weggejorist-

ZDEV | 27-09-07 | 14:49

Leuk dat jullie allemaal lopen te zeuren over die paar knaken. Nog 2.5 miljard m3 (ofzoiets) eten weggegooid in 2006?

Lying Dutchman | 27-09-07 | 14:48

zulke managers worden toch onslagen in het bedrijfsleven? o,nee, die krijgen een gouden handdruk, #boekt enkeltje naar Zwitserland

Fockel und Suckel | 27-09-07 | 14:48

Ik ben een rooie rakker, maar rabiaat gekant tegen ontwikkelingshulp en goede doelen. Ze spenderen het godverdegodver maar gewoon in Nederland, al dat geld. Tot de tijd dat barbaarse despoten ons ontwikkelingsgeld niet gebruiken om hun defensiebudget te verhogen, en tot de tijd dat de baas van de kankerstichting het verschil tussen zijn en mijn salaris ook gewoon vrijwillig afstaat, geef ik persoonlijk niks, en ik zou het leuk vinden als de overheid er ook zo over dacht.

Niet voor Jan | 27-09-07 | 14:47

Wel goedver de goedver de goedverredoemme!

Hier, binnen de grenzen is een zorgstop van kracht.
Want er is een tekort van 15 miljoen voor de Thuiszorg.
www.zorgwelzijn.nl/portal/nieuws/id560...

En dan elders extra cash aan zorg besteden?
Ik ben té link om hier grappen over te kunnen maken.

Kudtkip | 27-09-07 | 14:47

Niet zeiken. Nederland heeft dacht ik toch tégen de EU gestemd in een ref.
Je kan niet alles hebben. Tégen de EU maar wel vóór subsidies. Dat is niet consequent.

Garuda | 27-09-07 | 14:46

Ach ja het is toch maar gestolen geld. Daar hoef je ook niet zuinig op te zijn.

Tomatenketchup | 27-09-07 | 14:46

Wie veel geld heeft, verliest veel. Wie weinig geld heeft krijgt veel

Zymagtohic | 27-09-07 | 14:46

Victor 27-09-07 @ 14:39
Gewoon handen en voetjes geven aan de intenties van deze 'missie'. Dialoogkanjers kunnen daar waarschijnlijk veel meer bereiken dan botte ordetroepen.
Bovendien kunnen de softsectorjongens en -meisjes dan gelijk hun waarheden eens in den verre beproeven.
-
Ontwikkelingswerk dient mijns inziens (eerstens) gefinancierd met ontwikkelingsgeld.

Vasco de Vazant | 27-09-07 | 14:45

Geld over de Balkenende smijten.

superjan | 27-09-07 | 14:45

@ alpha_mannetje 27-09-07 @ 14:40:

nee idd, van al dat geld wat er heen gaat hadden al hele wijken met rijtjeshuizen gebouwd kunnen worden in 'ontwikkelingslanden'. Ik heb er nog niets van gezien? Ik zou dus echt wel eens willen weten wat er met al die miljarden gebeurd.

Karel Aasschaaf | 27-09-07 | 14:45

OntwikkelingsHULP is een hele grote denkfout... in plaats van dat de Afrikanen het beter krijgen komen er alleen maar meer Afrikanen. Die zijn daarmee afhankelijk van hulp van ons en ze laten hun bestaande zelfvoorzieningsstructuren vallen. Ook maken we ze afhankelijk van fossiele brandstoffen. Sowieso heeft de gemiddelde Afrikaan het slechts de helft zo goed als 50 jaar geleden (qua inkomen). We helpen het continent niet, we slopen het, en het kost nog geld ook! Niets doen is uiteindelijk beter voor de mensheid... immers hoe minder Afrikanen, hoe minder consumptie en hoe beter voor onze eigen kinderen. Kortom ontwikkelingshulp is asociaal naar de huidige afrikaan en associaal naar toekomstige generaties hier... en asociaal voor mijn portemonee...

synchronicity | 27-09-07 | 14:44

Dat Nederland geld voor ontwikkelingshulp geeft, ok.
Maar dat de overheid geld in Brussel laat liggen vind ik onverteerbaar.
Dat hele Europa is een loden last voor iedereen, bv die melkquota zijn zo achterhaald als wat, nu hebben we in nederland nauwelijks genoeg melk, omdat China zo nodig alles op moet kopen.
Zonder Europa zijn we beter af. Ook Groningen zou zelfstandig beter kunnen functioneren.

fuckje | 27-09-07 | 14:44

En toch mogen we niet zeiken. Er zijn geen protest marssen geweest in Den-Haag. Dus vinden we het ALLEMAAL okee.

Het is onze EIGEN schuld.

DatDus | 27-09-07 | 14:44

Zou Koenders ook winkelen met de creditcard van zijn vrouw?

Zeddegeizot | 27-09-07 | 14:44

Behalve Oebama Bafrik uit Angola, wat een preuts wijf zeg
en dat op haar twaalfde.

Teen | 27-09-07 | 14:44

Ontwikkelingshulp werkt prima hoor. Wij sturen geld, inboorlingen kopen dikke Benz, Mercedes heeft weer geld voor R&D om nog dikkere Benzen te maken. Vrij simpel eigenlijk.

Biff Eagleburger | 27-09-07 | 14:43

Ja, ja, wat betreft geld binnenhalen overtreft niemand de Ieren, de op 1 na rijkste land van de EU.

viezehetero | 27-09-07 | 14:43

@Teen:
Ze kopen er vast wat moois van..

Lobo | 27-09-07 | 14:43

We moeten ons muil houden want Jan Peter Chavez bepaalt wel voor ons of die grondwet goed is en terwijl het halve land daarover in brand staat deelt hij 125 mio uit. Ik las het gisteren op Teletekst. Deze dieven moeten snel ontruimd worden uit Den Haag!!!

derkcs | 27-09-07 | 14:43

Mijnheer Jan Peter, U is een eikel
(is dit netjes genoeg?)

interjrs | 27-09-07 | 14:42

Ik ga nu zeker weten later naar Australië emigreren.

Maserati | 27-09-07 | 14:42

Volgens mij heeft ontwikkelingshulp nog nooit gewerkt, althans ik zou het eerste voorbeeld nog moeten horen.

alpha_mannetje | 27-09-07 | 14:40

@Vasco de Vazant:
Ja hé, militairen naar huis en die sjakies daar elkaar laten uitmoorden en weer een smerige regio laten worden. Wij hebben daar toch niks te zoeken, ze doen ons toch niks?!

Victor | 27-09-07 | 14:39

Het is ze gegund.

Teen | 27-09-07 | 14:39

Balkenende opent handel op Wall Street

Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Minister-president Jan Peter Balkenende luidt vandaag, om 15.30 uur, de openingsbel van de New York Stock Exchange op Wall Street. Dat staat donderdag op de agenda van de Amerikaanse beurs.

We're all doomed!

El Gouda | 27-09-07 | 14:39

nog ff en rita verdonk stapt in bij de extreem rechtse pvda

Mellorenz | 27-09-07 | 14:39

@ meneer, nee hoor, binnen een half jaar staan we weer gezellig met zn allen voor de stembus. Wel met potlood, net als vroegah. Ga we gezellig rechts stemmen met zn allen.

Karel Aasschaaf | 27-09-07 | 14:37

Kan GeenStijl niet voor een kabinetscrisis zorgen? Motie van wantrouwen moet inmiddels ook lukken met voldoende GD-bezoekers. Waar moet ik tekenen?

mva81 | 27-09-07 | 14:37

Ik heb er niet zoveel problemen mee. Veel geld naar ontwikkelings landen is zo erg nog niet, het mag alleen beter besteed worden. En waarom zouden wij ons meten aan andere donateurs van de VN? Wij moeten zoveel geld als wij zelf goed achten pompen naar landen waar ze ´het minder goed hebben´, alleen beter letten op de bestedingen ervan. Dus niet zo zeiken en vanmiddag weer in je mooie waggie over je mooie A-weg naar je mooie huisje rijden. Stel je voor dat je te laat bij de Appie bent voor je stoommaaltijd

Victor | 27-09-07 | 14:37

Koenders zou eens wat ruimhartiger zijn zak pepernoten aan moeten spreken in dienst van de wederopbouwmissie in Afghanistan. Hoeft die lampamp eauk helemaal niet rechtstreeks over te maken aan Van Middelkoop, we hebben het hier immers over ontwikkelingswerk. Waarom Defensie daar zo zwaar en eenzijdig mee belasten?
-
Militairen terug naar huis en via het geitenwollensokkencircuit welzijnswerkers, dialoogkanjers, socionanisten, respectrakkers en hulphelden recruteren.
-
Een betere wereld begint bij jezelf...

Vasco de Vazant | 27-09-07 | 14:37

Er is toch een tamelijk grote groep Nederlanders die PVDA, CDA of Christen unie heeft gestemd. Willen deze mensen zich nu even gaan schamen. En... NOOIT MEER DOEN.

superjan | 27-09-07 | 14:36

Dit kabinet help NL compleet naar de ratsamadee!
Niet erg, kabinet valt straks, de schuldigen die niet terugkeren in de Kamer een meer dan superstevige wachtgeldregeling, Bos gaat terug naar Shell, en de rest vetbetaalde commissariaatjes bij lokale grootheden en internationals!

En het klootjesvolk kan de veroorzaakte schade betalen.. 't is godgeklaagd toch!

vangodlos | 27-09-07 | 14:36

en ondertussen heeft Nwaku'nwaku nog steeds honger

zuurkool | 27-09-07 | 14:36

Mijn belastinggeld verswijnt in zo veel bodemloze putten :(

fluh | 27-09-07 | 14:36

Wen er maar aan mannen, dit soort links gekloodt krijgen we nog ruim 4 jaar.
(zucht)

Meneer | 27-09-07 | 14:35

Dat geld wat naar die ontwikkelingslanden gaat wordt gestort in logge ontransparante organisaties, die het (na aftrek van lekkere salarissen voor de bestuurders) aan corrupte organisaties in de landen geven.

Die gebruiken het weer voor vette villa's, pornofeesten met champagne en het opzetten van hun drugskartel.

Maar geeft niet hoor! We belasten de burger gewoon extra! Die werken er tenslotte voor.

Lange Neus | 27-09-07 | 14:35

Ach nog een paar jaar en we zijn zelf een ontwikkelingsland

Emiegreerdoor | 27-09-07 | 14:35

Geld zat en bezuinig goed, gierig zijn is hype wat is nederland toch een troep

Zymagtohic | 27-09-07 | 14:34

Geld zat en bezuinig goed, gierig zijn is hype wat is nederland toch een troep

Zymagtohic | 27-09-07 | 14:34

De nederlandse bejaarden drijven in de stront, maar eerst 1,5 miljard naar de boehoe mensen in de rest van de wereld..... net als de konining: heel nederland moet dokken en zij krijgt er weer meer bij...

Top die nieuwe regering!

Wilders, kom er maar in!

Behangdelul | 27-09-07 | 14:33

en wij moeten maar opdraaien voor de kosten. ronduit belachelijk!

egelser | 27-09-07 | 14:33

Whooo lekker geld over de balk smijten, kost wat, maar dan heb je ook NIKS.

De God van Empel | 27-09-07 | 14:32

Eigen volk eerst, Balkje is ook nog niet helemaal ontwikkeld geloof ik. Maar dat zal ook nooit gebeuren. Dus give me my money back(bag)!

Karel Aasschaaf | 27-09-07 | 14:32

Ronald zegt: ontwikkelingshulp naar Europees gemiddelde (1,5 procent), zo houden we ettelijke miljarden over wat terug kan naar de hardwerkende burger in de vorm van lastenverlichting!
En dan bedoel ik niet 'fiscaal sturende maatregelen' maar de tarieven van de inkomstenbleasting naar beneden goedverdoemme!
Fijn om te weten dat ook alle Nederlandse burgers uit 'soldariteit' meer zorgpremie mogen betalen per 1 Januari. Bertje Koenders en de Balk: twee linksige studeerkamergeleerden.
Naiëve linkse wereldverbeteraars. Opstand, en wel nu!

Rechtse Ronald | 27-09-07 | 14:32

ik dacht dat het over wintersport ging

laurentius | 27-09-07 | 14:31

Op deze manier komen onze politici in een goed daglicht te staan bij hun internationale vrienden. Vandaar dat Nederlanders na hun carrière hier altijd van die mooie baantjes krijgen bij de VN enz.
Gebeurd allemaal wel van ons belastinggeld maar ach, there is more where that came from...

Pippo van Eenennaam | 27-09-07 | 14:29

De Dollar staat ook erg laag de laatste tijd, wanneer gaan we geld aan Bush geven ? ?

Mellorenz | 27-09-07 | 14:29

Wanneer gaat de Sint naar Spanje?

Linkshanger | 27-09-07 | 14:28

Welja, als mohammed ( ) niet naar de berg komt, moet de berg (met geld) maar naar mohammed gebracht worden.
Kunnen ze weer nieuwe wapens kopen, en lekker mercedes rijden (regeringsfunctionarissen en ontwikkelingshulpverleners)...

Bisschop Gijsen | 27-09-07 | 14:28

Waarom laten we ze geen ontwikkelingshulp kopen? Dan kan een van die negers iedere week even m'n garage opruimen.

Ereshkigal | 27-09-07 | 14:28

ik voel tranen opkomen :(

Heerlijk_gaby | 27-09-07 | 14:28

Dat mensen dit goed onthouden als we weer stemmen mogen. Dat wij de beurs kunnen trekken zodat onze regering lekker voor Sinterklaas mag spelen.

ExtremeExtremist | 27-09-07 | 14:27

Tog goed wat de Overhead doet.

Vasco de Vazant | 27-09-07 | 14:27

Ach, wat moet je ervan zeggen… ik ga gewoon emigreren, Zwitserland of Oostenrijk klinkt helemaal zo slecht nog niet

DenDuuster | 27-09-07 | 14:26

Te koop;
Rijtjeshuis, nieuwe keuken, incl. 2 auto's voor de deur.

Rest In Privacy | 27-09-07 | 14:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken