Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bizar verhaal op pagina 5 Televaag

hoort u mij?Behoorlijk onthutsende reconstructie van de martelmoord in Pernis vandaag in de Televaag. In een schokkend feitenrelaas komt naar voren hoe Wouter Alagna en zijn snuifvriendje Jeffrey al maanden rondliepen met het plan de sekslijnenexploitant Bjorn Jue een langzame pijnlijke dood te laten sterven. Het verhaal wordt echter pas echt stuitend wanneer het slagvaardig en doortastend optreden van de pliesie die avond aan bod komt. Kentekens noteren, linten uitrollen, Jeffrey doodleuk het huis uit laten wandelen en laten bellen met Wouter, stormram vergeten, bij de buren met een glas tegen de tussenmuur staan luisteren en de ambulance blokkeren. Duidelijk is dat de pliesie op de bewuste avond druk was met van alles, behalve waarvoor ze worden ingehuurd: ingrijpen. Heeft u nog vertrouwen in onze hermandad? Lees de complete reconstructie hieronder en huiver... De comedy capers van Pernis In zijn huis aan de Pastoriedijk in Pernis hebben havensjorder Wouter (25) en zijn vriend Jeffrey (25) rond half twaalf in de avond hun gezamenlijke kennis Björn Jue tegen de grond gewerkt en diens benen en polsen omwikkeld met 'ductape'. Het drietal heeft gedronken, geblowd en coke gesnoven. Volgens justitie wilden Wouter en Jeffrey sekslijnenexploitant Björn Jue van zijn geld beroven en hebben zij hun plannen al maanden eerder voorbereid. Jue verzet zich hevig, maar maakt geen schijn van kans tegen de twee. Jeffrey verklaart later hoe Wouter "vervolgens helemaal doordraait", hoe hij Jue begint te schoppen en schreeuwt "hou je bek, anders maak ik je dood". In het naastgelegen huis horen de buren een angstaanjagend pandemonium aan gegil en gebonk. Uiteindelijk kan de buurman het niet meer aanhoren. Buiten kijkt hij voorzichtig over een muurtje en ontwaart hij een bloedstollend tafereel. De man rent terug en belt om 23.47 uur met de 112-alarmcentrale. Uit de transcripties van gesprekken met de meldkamer van het Rotterdamse korps wordt duidelijk dat de buurman aan de politie een vrij exact beeld schetst van de situatie: er is in het huis waarschijnlijk een vechtpartij aan de gang waarbij aldoor hard om hulp wordt geroepen, een man is vastgebonden met tape en nog twee mannen zijn binnen. Als de meldkamer aan de verontruste buurman vraagt om even te wachten, dringt deze aan met de woorden: "Ja, maar u kunt beter komen!" Luttele ogenblikken later dirigeert de meldkamer vijf surveillancewagens én een eenheid van de Regionale Ondersteunings Groep (ROG) naar de Pastoriedijk. De opgetrommelde agenten doen daar van alles, behalve snel ingrijpen. Twee wagens gaan kentekens noteren, andere politiemannen werpen een afzetting op en omsingelen het huis. Wagen nummer 10.04 meldt even na middernacht te hebben "besloten op 30 meter afstand het pand te observeren en te wachten op beslissingen" van de zogeheten chef van dienst. Van Wouter wordt bekendgemaakt dat hij is gesignaleerd " vanwege vernielingen, een mishandeling en nog een paar kleine dingetjes". Saillant is dat Wouter niet bekendstaat als vuurwapengevaarlijk en dat er géén arrestatieteam wordt gestuurd. Rond 00.10 uur zien de agenten van wagen 10.04 Jeffrey uit het huis komen en de bellende buurman daarnaast hevig naar hen wenken. Zowel deze agenten als de inmiddels aangekomen chef van dienst nemen dan "een kijkje bij het huis" en melden " geschreeuw uit de woning, alsof daar iemand pijn lijdt". Een van de agenten spreekt Jeffrey aan die naar eigen zeggen vertelt dat er binnen géén pistool of andere vuurwapens zijn. Om onbegrijpelijke redenen wordt Jeffrey niet stevig aan de tand gevoeld, laat staan gearresteerd. De politie stuurt hem simpelweg naar een van de afzettingen. Om 00.15 uur geeft de chef van dienst ondanks de voortdurende, ijselijke kreten aan dat hij wil wachten op versterking van de Regionale Ondersteunings Groep. Dat duo arriveert zes minuten later, om 00.21 uur, en krijgt van de chef toestemming het huis binnen te gaan. Opnieuw blijkt er te zijn geblunderd: de versterkingseenheid heeft niet de benodigde materialen (stormram en schild) bij zich. Wéér gebeurt er niets, want er moet een tweede ROG-eenheid mét spullen vanuit Rotterdam-Zuid naar Pernis komen. Onderwijl vecht slachtoffer Jue in het huis van Wouter een afgrijselijke doodsstrijd. De naaste buren laten zelfs een van de agenten met een glas tegen hun muur luisteren naar " geschreeuw dat gekerm en later gekreun wordt". Om 00.36 uur is eindelijk de tweede ROG-eenheid bij de Pastoriedijk, maar de wagen kan er niet door en de agenten moeten met hun stormram en schild naar de plek des onheils rennen. Achter de afzetting gebeurt ondertussen het ongelooflijke: de volledig ongemoeid gelaten Jeffrey voert doodleuk op zijn mobieltje een gesprek met Wouter en vertelt zijn kompaan "dat er allemaal politie buiten staat". Om 00.41 uur kiest Wouter kennelijk eieren voor zijn geld: hij loopt via zijn achterdeur naar buiten om oog in oog met de politie te staan en in de boeien te worden geslagen. Op dat moment vallen de ROG-agenten zijn huis binnen en zien zij de geknevelde Björn Jue levenloos op zijn buik in de woonkamer liggen. De politie doet verwoede pogingen om hem te reanimeren. Fout nummer zoveel? Een ambulance blijkt er op dat moment nog niet te zijn en wordt pas om 00.46 uur door de chef van dienst via de meldkamer opgeroepen. Hoe ernstig de situatie ook daar lijkt te zijn onderschat spreekt uit een van de antwoorden. De meldkamer: "Het slachtoffer heeft geen uiterlijk letsel, toch? Gewoon waarschijnlijk gestikt?" En ja, ook de ziekenwagen loopt tegen één uur in de nacht vast op de muur aan politieauto's op de Pastoriedijk en moet vervolgens omrijden. Voor het slachtoffer is het te laat. Zijn hoofd en lichaam zijn letterlijk overladen met zware kneuzingen en bloeduitstortingen. Fataal zijn de beschadiging van nekwervels, ruggenmerg en de bloedingen in de hersenen. Om 01.15 uur ontvangt de meldkamer het bericht dat Björn Jue is overleden.

Reaguursels

Inloggen

Wamoje waarom neem jij het op voor pedofielen>? Ik zeg niet dat de politie iedereen moet neerschieten... ik heb alleen GEEN respect en medeleven voor pedo's. En als deze man een pedo was dan heeft hij gekregen wat hij verdient!

nerdxxx | 29-09-07 | 02:14

PL.Je hebt een wereldbeeld dat ik niet graag zou willen delen.En als jij vindt dat anderen die dat beeld niet willen delen beperkt of onwetend zijn dan zegt dat veel over jou.

nadenkeniseenkunst | 28-09-07 | 23:39

Tja, dan heb ik toch liever de Amerikaanse politie... die schieten gewoon het slot eraf en springen met z'n 20-en gewoon die flat binnen. Maar ik go zo dat de Franse of Duitse skotoe ook wel wat slagvaardiger is. Eigenlijk is dit zoo typisch voor die slapjanussen van de Nederlandse Politie...

TyfoDeTeringclown | 28-09-07 | 16:06

Is het ook mogelijk om aangifte te doen tegen de politie voor dit soort dingen? Of komt er gewoon een disciplinair onderzoek waaruit blijkt dat niemand er wat aan kon doen?

Farouk | 28-09-07 | 14:24

@nerdxxx:
Jottum. laten we het hele systeem opdoeken en allemaal met een revolver op de heup gaan lopen. En lekker knallen op alles en idereen die je niet aanstaat. Werkt in de JeNaaitHetSteeds ook goed.
Simpele Ziel!!

Wamoje | 28-09-07 | 11:51

Onze politie is machtig stoer.

Tekkeldief | 28-09-07 | 02:37

"De twee verdachten hebben het slachtoffer waarschijnlijk omgebracht omdat die zich veelvuldig heeft vergrepen aan zijn vijfjarige zoontje." Aldus Nu.nl.
De politie is laf en zou nooit zo lang mogen wachten in dit soort gevallen. Maar als bovenstaande beweering waaris dan heeft die man als je het mij vraagt heeft die vent zijn verdiende loon gekregen!

nerdxxx | 28-09-07 | 01:00

moet ff lachen om al deze onwetendheid..... en vooringenomendheid....
Let op, komt ie.. HAHAHAHAHA

pennelikker | 28-09-07 | 00:27

Pennelikker praat in ieder geval zelf wel alsof hij er bij was en dan wel met een pet op buiten al pen likkend nummerplaten noteren :)

proats | 28-09-07 | 00:16

Ik kan helemaal geen begrip opbrengen voor het feit dat iemand langzaam en pijnlijk werd vermoord... Wat ik ermee wil zeggen is dat de feiten niet bekend zijn, bij mij niet en bij jou niet,... Maar feit blijft dat de agenten moeten doen zoals is voorgeschreven en of jij het daar wel of niet mee eens bent, is niet relevant. Net zo min als het relevant is of ik het er mee eens ben.... Dit bedoel ik dus met begrijpend lezen.
Als jij mij een lamlul vindt alleen omdat ik beter lees wat ergens staat en de betekenis ergens van is, dan zegt dat meer over jou..

Feit blijft nog steeds dat jij er niks van weet, en ik ook niet....

pennelikker | 27-09-07 | 23:44

pennelikker 27-09-07 @ 22:53
*begrijpend lezen is moeilijk he jongen*

En doe jij maar eens leren begrijpend nadenken, knul!

Er is iemand doodgemarteld terwijl de politie een uur lang aanwezig was en weigerde in te grijpen vanwege (citaat van jouzelf), 'En de betrokken agenten bij die woning moesten dus ook gewoon doen als voorgeschreven, hoe pijnlijk de afloop ook was.'

Jij kunt dus begrip opbrengen voor het feit dat iemand langzaam en pijnlijk werd vermoord onder oog en oor van een politiemacht die niet ingreep. Dat is een schijtmentaliteit en dat maakt jou een lamlul!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-09-07 | 23:25

tuttut... nadenkeniseenkunst...

Het enige dat ik zeg is dat jij niet, en ik ook niet... de feiten ken. Das alles. Wees niet zo'n meeloper en leer eens voor jezelf denken

pennelikker | 27-09-07 | 23:22

Pl. Er is iemand doodgemarteld daar zijn geen excuses voor. De pliesie heeft de plicht dat altijd te voorkomen als ze in de buurt zijn en niet zelf onder vuur liggen of het slachtoffer niet kunnen bereiken. Ook al is niet eens de helft waar dan hebben ze gruwelijk gefaald en zou er in deze situatie sprake kunnen zijn van dood door schuld. Maar daar zul jij weer een een andere "objectieve" draai aangeven. Je doet maar.

nadenkeniseenkunst | 27-09-07 | 23:17

Heb je geen opleiding en geen ambisie, ga dan bij het spoor of bij de pliesie.

Dr R. Clavan | 27-09-07 | 22:56

Nee, JJJJ... begrijpend lezen is moeilijk he jongen.... Was jij erbij? Ken jij de feiten? Weet jij het enige verhaal? Ik verval in herhaling maar kennelijk is het niet duidelijk voor sommige lezers....

pennelikker | 27-09-07 | 22:53

* geen tekst *

Cookie v. eigen deeg | 27-09-07 | 22:51

Dus zo'n pennelikker vindt het wel begrijpelijk dat iemand een langzame pijnlijke dood moest sterven? Wat een schijtmentaliteit!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-09-07 | 22:43

Wat een stelletje Claude saccen

Kenneth Bestwell | 27-09-07 | 22:37

en dan heb je als nickname nadenkeniseenkunst....
Das een bak...

pennelikker | 27-09-07 | 22:19

Minimaal op staande op staande voet voor alle betrokkenen.Ook al is de helft maar waar.Excuses zijn totaal overbodig. De advocaat van de dader zou het optreden zelfs in zijn voordeel kunnen gebruiken.

nadenkeniseenkunst | 27-09-07 | 22:13

Vasco de vazant: Nogmaals: Ken jij de feiten? Ik kan ook alles uit de kranten voor waar aannemen, maar dat versterkt het geheel niet. Mocht voor de agenten het duidelijk zijn geweest, heldere zaak, naar binnen op grond van artikel 2 politiewet. Maar ik was er niet bij, en ik denk jij ook niet....

Kniftig: Dat vind ik wel heel kort door de bocht. Ik denk niet dat je enig idee hebt van hoe de praktijk voor een politieagent in elkaar steekt. Dat neem ik je ook niet kwalijk, maar het zou je sieren er iets beter over na te denken voor je vergelijkingen gaat trekken met de tweede wereldoorlog.

pennelikker | 27-09-07 | 22:05

Wat een lafaarts. Niet normaal dat zo iets in dit land mogelijk is.Die chef moet hangen.

moskvish | 27-09-07 | 21:45

Dat wordt een dikke 240 uur taakstraf voor de daders vanwege een slechte jeugd, vormfouten, niet toerekeningsvatbaar... Nou ja verzin het maar.

eiss | 27-09-07 | 21:45

We give de pliessie THE FINGERRRR.

Fapdrol | 27-09-07 | 20:56

We moeten als NL volk die lutsers allemaal aanklagen, elke misstap van welke bestuurder dan ook moeten we afstraffen. Ik wil me veilig voelen in dit sompige weiland dat we Nederland noemen. Ik eis voldoening!!!

Leopold | 27-09-07 | 20:31

Iemand de reaktie van Fred Teeve nog gezien op tv,100 Kilo Heroine is er gestolen door Politie,heel normaal volgen's Fredje!

Torquemada | 27-09-07 | 20:13

doet mij toch denken aan de bumpersticker die ik vorige week zag:

'de misdaad is georganiseerd, nu de politie nog!'

Peanutbutter | 27-09-07 | 20:09

FUCK THE POLICE!!!

Wordt tijd dat het politieapparaat eens flink wordt opgeschoond heb totaal geen vertrouwen meer erin. Of het zijn maffiamaatjes of laffaards die niet durven in te grijpen. In de oorlog waren ze anders best wel dapper.

Wordt eens wakker daar in Den Haag? Jullie helpen ze wel, maar ons 'volk'kan letterlijk ongezien of gezien de tyfus genieten.

Kniftig | 27-09-07 | 19:04

Trouwens, wat is anders als het overheidsincident van de schipholbrand? Dit is net zo erg. Kamervragen? Motie van wantrouwen? Val van het kabinet?
Gewoon erdoorheen pushen en arme zieltjes winnen, deed de PvdA ook in de kwestie Verdonk-schiphol.

Het_leuke_zuiden | 27-09-07 | 18:08

Nu snap ik het toch niet meer! Als er hier geschreven wordt over een pedo, roept bijna iedereen dat hij afgemaakt moet worden. Nu doet iemand dat en de politie grijpt niet in (die snappen het blijkbaar wel)en de pedo overlijdt. probleem opgelost toch? Of heeft de overgrote meerdeheid hier een grotere hekel aan de pliesie dan aan pedo's?

broodje gezond | 27-09-07 | 17:51

pennelikker 27-09-07 @ 17:25
Het was voor de agenten ter plekke niet helder dat er iemand in doodsnood verkeerde?

Vasco de Vazant | 27-09-07 | 17:34

@xspalm: Boerenverstand is prima, alleen een inbreker "je huis uitmeppen" is nog steeds strafbaar hoor. Daar kun je dus voor wordenbestraft, je hebt je aan de regels te houden die opgesteld zijn door de vertegenwoordigers van het volk. Dat zijn dus ook jouw vertegenwoordigers, en zolang de meerderheid geen aanstalte maakt om aan te geven dat dit anders moet, blijft dit dus zo. Hetzelfde geldt voor de agenten in Pendrecht: Zij krijgen opdracht, die voeren ze uit.

En de betrokken agenten bij die woning moesten dus ook gewoon doen als voorgeschreven, hoe pijnlijk de afloop ook was. Met als kanttekening dat men er niet klakkeloos vanuit moetgaan dat wat de telegraaf zegt waar is. Want het is doorgaans met een flinke schep zout te nemen wat dat vodje roept.

Ben benieuwd hoe lang deze comment blijft staan voor dat ie weer weggehaald wordt.

pennelikker | 27-09-07 | 17:25

Wat me nog wel het meest tegenstaat is wat dit weer voor geld heeft gekost! In plaats dat de politie gewoon doe waar ze voor betaald wordt, o.a. het bekeuren van wilsonbekwame minderjarige fietsers, gaan ze een beetje hun tijd verdoen met dingen die niets opleveren. Ik neem mijn woorden terug als Wouter Alagna zijn auto dubbel geparkeerd stond en hij daarvoor een bekeuring heeft gekregen, maar als ik het allemaal goed lees was deze politieactie zwaar verliesgevend. En dat is onacceptabel.

Rabarberke | 27-09-07 | 16:27

Wat wil je met hun salarissen...

- teruggejorist - | 27-09-07 | 16:19

Goh dit is dan de eerste keer dat de pliesie niet in het belang van een kleuterneuqer heeft gehandeld.

Mahmoud Ahmadinejad | 27-09-07 | 16:18

Heeft iemand wellicht een linkje te vergeven dat het veronderstelde pedo-verleden van deze onder het toeziend oog van de pliesie doodgemartelde jongeman aannemelijk kan maken?
-
Mistige, ongefundeerde vuilspuiterijen van gefrustreerde eksen volstaan mijns inziens in 't geheel niet.
-
Er is hier een zoon, vader en mens op gruwelijke wijze doodgemaakt onder het zalvende, lankmoedige eaug der ingeroepen gezagsdragers. Er is hier door (godbetere) specifiek aangestelde uniformen verzaakt in te grijpen waar het voor willekeurige burgers nagenoeg strafbaar is je te onttrekken. Deze jongeman verkeerde hemelklaar in doodsnood en de opgetrommelde pliesies deden... niets.

Vasco de Vazant | 27-09-07 | 16:18

Geef het geweldsmonopolie exclusief aan de militairen (ze doen nu stage lopen in Uruzgan) en rust deze burgerdienders uit met potlood & bloknoot... Kunnen de militairen zich binnelands met geweld bezighouden (hebben hiervoor immers de juiste apparatuur in de kazernes) en de nukubu-dienders kunnen zich dan meer richten op de tsunami van gecorrumpeerde witteboorden criminelen in dit prachtland ;)

Edie Hitler | 27-09-07 | 16:08

Ik ruik een complot! Hogerhand wist dat het slachtoffer een pedo was, en verbood de agenten ter plaatse in te grijpen. Immers, mocht deze pedo al worden veroordeeld, dan staat hij binnen 5-10 jaar weer buiten. Als het slachtoffer daadwerkelijk een pedo was, kan ik me wel vinden in het lakse optreden van onze cops.

Nieuwe Limburger | 27-09-07 | 15:53

Zonde van alle papier dat het kost.
De schuldigen zijn al weggepromoveerd en de commandant geniet na dit rapport op uw kosten van zijn vervroegd pensioen. Dat noemen ze bij de overheid verantwoording nemen voor...

nootzaak | 27-09-07 | 15:45

Grrr, doodeng. Als iemand zo duidelijk naar het leven gestaan wordt, braaf afwachten want ja, we moeten procedures volgen he? Nederland gaat kapot aan dit gebrek aan eigen initiatief en gebruik van boerenverstand.

Op dezelfde wijze wordt iemand veroordeeld die een inbreker zijn huis uit mept. BOERENVERSTAND! Weet iemand nog wat dat is?

Lekker ben je trouwens, als je daar als agentje hebt gestaan. Lig je 's avonds in bed naast je vrouw en dan vraagt ze: "maar deden jullie dan niks?". En dan moet je met een serieuze snor zeggen: "ja, we moeten ons wel aan de procedure houden he." Nogmaals: BRRRRRRRR.

xspalm | 27-09-07 | 15:35

maarre,... de daders zijn toch aangehouden...!? Nou dan!
Typisch zo n gevalletje van,.... operatie geslaagd,... patient overleden!...:((

@xel | 27-09-07 | 15:33

Paint me green, call me Kermit, maarreh... als er bij mij een autootje of veel de straat blokkeren, en er allerlei gasten met van die blehrdingen op hun schouder rondhobbelen, die waarschijnlijk niet tegen elkaar fluisteren, dan kan ik nog zo bezig zijn, maar die hoor je toch? Dat merk je toch... Hoe high kun je wezen? En wie dacht dat het een goed idee was om bezopen en stoned een lang uitgedacht plan ten uitvoer te brengen? Hoe uitgedacht was dat dan en hoe vaak waren die idioten stoned dan? We horen nooit het hele verhaal!

RaerWijf | 27-09-07 | 15:32

[Cum infamia mode]
Procedureel gezien heeft de politie volkomen juist gehandeld. Alle protocollen van het handboek voor politie ingrijpen zijn tot op de letter gevolgd en dus is er helemaal niks aan de hand. Nou ja, 't is natuurlijk wel zielig dat Bjorn dood is, maar dat komt niet door de procedures. Dat is nu eenmaal zo.
[/Cum infamia mode]

koerbagh ? | 27-09-07 | 15:32

Oh dat is integer! Binnen 10 minuten na mijn reactie is deze verwijderd en vervangen door: -edit: ff dimmen newbie

Is dat het recht dat wordt voorbehouden? Als men niet meeblehrt met de meute maar een objectieve kijk probeert weer te geven wordt de mond gesnoerd? Grote klasse!

pennelikker | 27-09-07 | 15:20

Maanden lang een misdaad voorbereiden om vervolgens stoned, dronken en strak van de coke een gezamelijke vriend dood te slaan met de politie voor de deur. Goed plan Jongens!!

Een beetje Tarantino-kijkert doet ook duct tape op de mond.

Max Stirner | 27-09-07 | 15:14

Iemand nog een boete voor te hard rijden gekregen in Pernis die avond?

Rabarberke | 27-09-07 | 15:09

-edit: ff dimmen newbie -

pennelikker | 27-09-07 | 15:09

Iemand ooit opgevallen hoe nutteloos de politie hier is (de straat agentjes, niet rechercheurs enzo), en hoe weinig het leger te doen heeft? Ik zie een oplossing...

Black Haze | 27-09-07 | 15:03

Stuur de pliesie anders even op een snelcursus oorlogje voeren in Irak, dan weten ze tenminste hoe je een huis kan binnenvallen zonder aan de procedure ste houden

L?therT | 27-09-07 | 14:54

Ik heb ook weleens een boete gehad voor 7km/u te hard maar dat heeft hier niets mee te maken, ik had gewoon beter moeten opletten.

Dit soort falen van de politie vind ik wel vrij ernstig. In combinatie met de relatief lage celstraf in een cel met tv. en dergelijke luxe zie ik NL op deze manier nog wel een flink stuk doorverloederen.

DEND | 27-09-07 | 14:33

moahaha , en dit is nieuws, knippen plakken uit de meest onbetrouwbare vod van nederland??

wat een luts schrijver , kun je die tenenkrommende zinnen rechtbreien?
bloedstollend geluid, angstaanjagende omstamdigheden, ijselijke geluiden

Is dit de Privé , dat vodje van een krant of een stagiare?

hemaworstje | 27-09-07 | 14:28

Gewoon tekenend voor de politie, Iedereen die daar werkt is volgens mij vergeten wat de burger van de politie verwacht. Als je je auto even ergens neerzet zijn ze er direct. Wordt je in elkaar geslagen door een boer, draaien ze zich om. Het zijn gewoon een stel incompetente nietsnutten, die nergens meer aan de bak kunnen.

blaffer | 27-09-07 | 14:20

@stoorZENder 27-09-07 @ 10:42
Tja, dat de pliesie in BE wel goed functioneert hebben we kunnen zien toen die fijne kleuterneuqer voor de zoveelste keer was ontsnapt!

Mahmoud Ahmadinejad | 27-09-07 | 13:58

Als de pliesies hier hun taak niet hadden verzaakt had Bjorn dus nog geleefd.

Vasco de Vazant | 27-09-07 | 13:55

Dus Jeffrey lieten ze gewoon vrijlopen, maar de ambulance werd aangehouden en moest vervolgens omrijden..... PRACHTIG! Als ik deze gebeurtenissen in een film had gezien, dan was ik halverwege de bioscoop gewoon uitgelopen omdat het allemaal veel te ongeloofwaardig over komt. Maar ja, dit is Nederland anno '07 en helaas de harde realiteit. Gewoon om te huilen.

Doctor Who | 27-09-07 | 13:35

Gehandeld volgens de voorschriften? Waar blijft persoonlijke moed en initiatief? Gatver..... wat een laf zootje!

En uhm waar waren Koos Spee en zijn opletmannetjes toen dit gebeurde? Achter een boom? Op of onder een viaduct? In de berm?In de greppel? In een stiekeme auto? Op het belastingkantoor?
Toe surf ent toe protekt! Gatver.....

supersniper | 27-09-07 | 13:31

*Heeft u nog vertrouwen in onze hermandad?*
Nee natuurlijk niet. Ze kunnen 1 ding en dat is bonnen schrijven. Verder zijn het laffe klootzakken.
Als je echt niets kan dan is er altijd nog werk bij de pliesie. Een beetje vent word geen agent. Het zijn dus mietjes.

monaco | 27-09-07 | 13:28

Geen foto's ? :/

RubberDucky | 27-09-07 | 13:23

Pliesie eerst een borreltje wezen drinken om moed te verzamelen in de kroeg crazy corner recht tegenover het pand waar alles die avond gebeurd is.
Ja en als het dan zo gezellig daar is kom je net effe te laat he.

Maar wat die pedo heeft gedaan is dus duidelijk ook niet wat het zijn moet.Boontje komt om zijn loontje zullen we dan maar zeggen.

FenYar | 27-09-07 | 13:23

Als Allround politiemedewerker voer je in grote lijnen hetzelfde werk uit als de Politiemedewerker, maar je zoekt naar de gemeenschappelijke achtergronden van vergelijkbare situaties. Met die analyse werk je een effectieve en samenhangende aanpak van de problemen uit. Na regelmatige klachten over foutparkeerders in de buurt, ga je kijken en organiseer je een bijeenkomst tussen foutparkeerders en klagers. Voor een opsporingsonderzoek naar ijsjes dieven zet je een paar Politiemedewerkers en Assistent politiemedewerkers in. Samen met collega's en de GG en GD zorg je dat een bejaarde bewoner van een flat, die zijn plantjes niet op tijd water geeft, uit de woning wordt gehaald en wordt opgevangen in een verpleeghuis. Je bemiddelt tussen deelnemers en tegenstanders van een straatfeest op een mooie zomeravond. Maar je schrijft primair bekeuringen uit en maakt na afloop van een actie altijd proces-verbaal op.

Tubifiks | 27-09-07 | 13:21

Het recht in eigen hand nemen kan idd niet..... de pliesie had wat beter zijn werk kunnen doen.... maar als het echt waar is dat meneer Bjorn zijn eigen kind onder aanmoediging van vriendjes stelselmatig uitwoonde kunnen we hier natuurlijk niet spreken van een waar gemis.....

praat de moord niet goed natuurlijk....

BaZisM | 27-09-07 | 13:19

goh, en dan vinden de ministers het gek dat meer en meer nederlanders weg willen... * zucht *

fapsel.nl | 27-09-07 | 13:13

En daar betalen we dan belasting voor. Kutwouten!

D.V. | 27-09-07 | 13:11

De Leiding en deze agenten zouden veroordeeld moeten worden, Plichtsverzaking, oneervol ontslag etc.

thehollander | 27-09-07 | 13:05

Ik stel voor om bij betreffende agenten de helft van hun snor en de helft van hun hoofdhaar kaal te scheren+ een tijdelijk verbod op het dragen van een pet.

loere bats | 27-09-07 | 13:02

De politie heeft goed werk geleverd.
Alle procedures zijn gevolgd en communicatie was optimaal.
Goed, er zijn wat kleine foutjes in de procedures gevonden, maar dat zijn leerpuntjes.
Dan gaat het de volgende keer (HOPELIJK) wat beter.
.
Zet dit touwens in perspectief, vroeger was het slachtoffer dood geweest en waren de daders niet eens gepakt geweest. Nu zijn ze in ieder geval gepakt (en genoeg betrouwbare getuigen dit keer).

fweddy | 27-09-07 | 12:57

@bovenstaande.
Gelieve u comment onderbouwen, wie is een kinderneukert?

snoeff | 27-09-07 | 12:46

Ach ja. Dan gaat het OM in samenwerking met de politie een onderzoekje instellen waar dit nou verkeerd heeft kunnen gaan. En uiteindelijk concluderen ze dan dat het echt niet anders had gekund. En dat iedereen zich netjes aan de regels heeft gehouden. En dat we daar best wel trots op mogen zijn.

Adriaantjeeeeeuh | 27-09-07 | 12:45

Wat een stelletje schapen hier zeg! Iemand zegt BWAHH en iedereen roept gelijk hetzelfde. Wanneer het op pedo's gaat is iedereen oh zo correct en wanneer het om de pliesie gaat is iedereen er tegen.

Hulde voor deze mensen, zij hebben anderhalf uur de zaak zo weten te rekken dat er dus een kinderneuqert van de aardbodem is verdwenen. Scheelt ook weer belastinggeld anders (en dat in deze tijden)...

Ik heb echt helemaal nix met de pliesie, maar dat komt ook door onze regelgeving. Als je nix mag (geen bevoegdheden), verwacht dan ook niet dat er iets kan worden gedaan. Dus!

en voor een ieder: BWAHH!

cybernijntje | 27-09-07 | 12:44

hi hi hi ha ha ha, stond erbij en keek ernaar.

DDNL | 27-09-07 | 12:43

De politie wordt zelf gegijzeld door procedures, regeltjes en targets. Van gekkigheid durven ze niets meer te doen, omdat het misschien helemaal niet MAG.

Het wordt tijd dat de politie weer gewoon de politie wordt, in plaats van een afdeling van de belastingdienst. Ow en kap dan ook meteen met die positieve discriminatie: Goede agenten hebben jullie nodig, niet per se een allochtoon omdat dat 'correct' is.

Lange Neus | 27-09-07 | 12:42

eehm.. ja hier wordt k toch even stil van..
natuurlijk hebben wij voorkennis voor t lezen van dit verhaal en weet de pliesie geen fuck als ze daar aankomen maar towg.. de mensen 'in charge' moeten towg even gekielhaald worden

Bica | 27-09-07 | 12:41

Kijk ook eens bij het verhaal op de Televaag-site, eronder staat een advertentie voor werken bij 'het Rijk'. Zouden ze dat bij de Televaag nou expres doen?

kweettzeker | 27-09-07 | 12:38

@lobo & wingload

Dit soort idiote dingen komen omdat het hier een regeltjescultuur is geworden. Men doet pas wat als het er staat, en anders kun je beter niks doen. Bij inval in huizen zou ik er niet vreemd van opkijken als de politie wordt aangeklaagd wegens huisvredebreuk, om maar eens een voorbeeld te noemen. En zolang de buurman niet hard kan maken of het een noodkreet of een orgasme is, doet de politie ook niks.

OoO | 27-09-07 | 12:36

fascisten!

FCDB | 27-09-07 | 12:33

Kunnen we niet een jaarlijks uittereiken wisselprijs in het leven roepen voor doortastend encordaat politie optreden?
Voor 2007 zijn het overtuigende kandidaten.

sprx | 27-09-07 | 12:27

Procedures. Uw overheid kan u verder informeren.

wingload | 27-09-07 | 12:25

Ik snap niet zo goed wat al die ophef te betekenen heeft. Die gozer, al dan niet met bedenkelijke reputatie, dood. Ok niet netjes. Maar kan iemand mij een voorbeeld geven van laten we zeggen de afgelopen 15 jaar, waarin je na beschouwing van het hele traject kunt zeggen "goed gedaan pliessie en justitie, dit doet mijn rechtsgevoel goed"? Ik kan er zo snel niet 1 opnoemen. Mijns inziens heft het een het ander op. Doet de pliessie iets goed gaat het OM in de fout en andersom.

storingsdienst | 27-09-07 | 12:25

Ik zwijg...
[Bottehond, kom er maar in]

Bernhard Bang | 27-09-07 | 12:24

Scared, ....................................
Maar gewoon Nederlands

goodray | 27-09-07 | 12:24

@Candybunny 27-09-07 @ 12:12

nee hoor, ik had eerst een duits toetsenbord, heb dat vervqngen door een frans toetsenbord ,et belgische layout - dat verkoop ik nog wel als belgie uitelkaar valt.

ganzo | 27-09-07 | 12:21

Wanneer die buur over het muurtje kijkt en het toneelspel zo wat aanschouwd dan kan de plisie toch ook even over dat muurtje kijken en de blaffers zo legen op de twee koppen van die jongens, of zie ik dat fout? Daar hoef je geen versterking voor aan te vragen, enkel een goed oog en een stabiele klauw.

Reverend Ray | 27-09-07 | 12:13

ganzo 27-09-07 @ 11:37
Ik begrijp ook wel dat je een laptop hebt aangeschaft die van de vrachtwagen is gevallen. geeft niks, ze handelen op het bureau toch ook met illegaal vuurwerk etc.
@gs: Meer schandalen aub. dit is smullen.

Candybunny | 27-09-07 | 12:12

Er moeten meer procedures en regeltjes op papier moeten worden gezet om te zorgen dat dit soort missers in de toekomst niet meer voorkomen..

Lobo | 27-09-07 | 12:12

me,myself and IK 27-09-07 @ 11:41
Je geeft het zelf al aan. 2 mensen (vrouwen) die op een gesloten psychiatrische afdeling werken. In het woord 'gesloten' lijkt mij toch al gevangen dat het gaat om ernstig gestoorde patiënten die er niet zitten voor hun zweetsokken.
Van die instelling mag je dan toch verwachten dat ze voldoende personeel op die afdeling hebben om ook de veiligheid zo goed mogelijk te garanderen.
Of mis ik iets vreselijk relevant?
Ik krijg er het zelfde gevoel bij mbt al die andere azijnpissers met een geel bonnetje. Klagen, maar ondertussen wel zelf ook braaf doen wat de baas zegt.

Sikkeneur | 27-09-07 | 12:04

Lutsers...
ff wachten ok... Maar dan een stormram vergeten... Stonden er geen boomen in de buurt ofzow? Zow deden ze het vroeger ook gwoon hoor...

HamburgerUnox | 27-09-07 | 12:01

@ ganzo 27-09-07 @ 11:35:

jij hebt een blauwe hoed op je hoofd?

Karel Aasschaaf | 27-09-07 | 11:49

En had die Marian D. eigenlijk al eens aangifte gedaan van de praktijken die Jue er op na zou hebben gehouden? Of wist ze bij voorbaat al dat dat zinloos was.

Overigens vind ik dat je degenen met een salaris van 1500 euri's niet zoveel kan verwijten. Wel degenen die voor het 3 of 4-voudige het beleid maken en de bevelen geven. Wegjorissen die hap!

witwas | 27-09-07 | 11:48

Het maakt niet uit welk politieburo je binnengaat, tenminste die open zijn na kantooruren, breek je de nek over de posters beter voorkomen dan genezen, tuurlijk, zolang het hun manschaften maar niet zijn die hoeven te genezen. Ik ken die buurman natuurlijk niet maar zoals ik het inschat dan schijnt de beste toch behoorlijk geschreeuwd en gegild te hebben waar m.i de halve straat van mee heeft kunnen genieten en ik kan me dan ergens niet voorstellen dat er iemand een stuk pijp, what ever gepakt heeft en door de voorraam naar binnen is geklommen ( ik besef dit is allemaal achteraf gepraat, maar heeft iemand van jullie echt wel eens ECHTE noodkreten gehoord? ) Dat gaat door merg en been en het is in feite mens eigen om dan op de automatische piloot in actie te komen. Net zoals vele mensen die een lijk vinden meteen moeten kotsen, dit zijn toch oerdriften en dit exces druist daar 100% tegen in. Vandaar dat ik niet begrijp dat het zo knullig is gelopen, en de politie moet zich heel diep schamen en die komen hier ook niet mee weg, dat is een ding wat zeker is, maar daar heeft de beste nu nada meer aan. Anderhalf uur lang machteloos liggen schreeuwen tegen die achterlijke tbs figuren die gewoon kicken op dat soort geluiden. Voor straf erbij 18jaar lang jantje smit luisteren in t hokje. Bah wat een mensen nou mensen is teveel kakkerlakken beter gezegd kruipen er toch rond. Waanzinnig. Ik heb een heel verhaal getikt, meer uit frustratie, want woorden zijn hier overbodig. Kunnen wij old sparkey niet overnemen van de states?

snoeff | 27-09-07 | 11:46

"kentekens noteerde ", hopelijk hadden de daders hun auto goed geparkeerd ,anders hebben ze echt een probleem.

Uw Verzekeringsadvis | 27-09-07 | 11:43

Moet je maar geen kinderen misbruiken. Het was maandenlang zorgvuldig gepland door de pliesie om vooral niet in te grijpen.

Peer de Krijp | 27-09-07 | 11:43

Exact wat je van de Nederlandse politie kunt verwachten. Onze ervaringen hier in Breda zijn fundamenteel dezelfde. De ploerten worden niet aangepakt, de slachtoffers wel. Politie is godvergeten tuig.

Hammar | 27-09-07 | 11:41

@ Sikkeneur 27-09-07 @ 11:09
Waar haal jij die wijsheid vandaan?? Tja, daar sta je dan met twee vrouwen tegenover een boom van een vent in een drugs-psychose. Dan zit er echt niets anders op dan politie bellen.

me,myself and IK | 27-09-07 | 11:41

@ mezelf, wis Engeland, daar hebben ze ook nog 't een en ander te leren.

Kletsmajeaur | 27-09-07 | 11:40

Het blijkt maar weer wat voor laffe zakken het hier in Nederland zijn, ik wil eigenlijk niet generaliseren, maar dit is wel een heel extreem voorbeeld van hoe de Politie (hoofdletter eigenlijk onwaardig) zich profileert.

Het lijkt mij zeer gepast om de familie van Bjorn Jue (ook al heeft hij een dubieus profiel) flink te vergoeden. Bij die vergoeding hoort het ontslag van de betrokkenen. Er moet opgetreden worden in Nederland! Laat ze een voorbeeld nemen aan de buitenlandse pliesiekorpsen, die WEL gezag uitstralen en hebben. In landen als Spanje, Frankrijk, Engeland weten ze wel wat optreden is.

Een ware schande.

Kletsmajeaur | 27-09-07 | 11:38

omgegaan, sorry. heb sinds enkele dagen een frans toetsenbord kan niet meer zo snel posten.

ganzo | 27-09-07 | 11:37

wat een blunders.
maar bonnetjes schrijven en flitsen kunnen ze!

HitchHiker | 27-09-07 | 11:37

[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt

small_town_dude | 27-09-07 | 11:37

@man on the edge 27-09-07 @ 11:25
Dat is nu juist waar ik niet trots op ben. Wel ben ik trots op de PvdA die eenmalig een ruggengraat toont en niet zit te huilen om een Euro-Referendum.
Maar daarme is alle trots op dit file-land verdwenen.
Wist je trouwens dat de Belgen al 100 dagen geen regering hebben, die regering heeft al net zoveel gedaan als de Nederlands in hun eerste 100 dagen. En was onze regering nu maar doorgegaan met niksdoen, dan stonden we er een stuk beter voor. Maar dat geheel of gedeeltelijk terzijde.

Bolkestein | 27-09-07 | 11:36

Brrrr.... dit leest als de fantasie van een vreemde script-schrijver.

kapotte_stofzuiger | 27-09-07 | 11:35

ik vind het kwalijk hoe met deze zaak wordt omgaan, geenstijl ik heb hier geen begrip voor.

ganzo | 27-09-07 | 11:35

misschien moeten ze er de volgende keer maar die politieman heensturen die laatst op tv verkondigde dat Geert Wilders wel eens een lesje kon gebruiken.

Onderbuik | 27-09-07 | 11:33

Stel je nou eens voor dat je de broer of zus of vader of moeder bent van die Bjorn, Hoe zou je je dan nu voelen en wat zou je doen?! Ik denk dat ik kapot zou gaan aan onmachten en elke *uchu* agent op straat zo smerig aankijken en verafschuwen! En wat als je terug komt bij je auto en een agent staat je een prent te geven, wat zou je dan doen? Ik hoop echt dat die agenten onwijs zwaar gestraft worden....

Karnemelk | 27-09-07 | 11:30

Bonnen schrijven is veel belangrijker voor de politie.
Mensen leven telt niet.

gerrit5042 | 27-09-07 | 11:27

@OoO 27-09-07 10:41
Euh, Europees kampioen in 1988.............

man on the edge | 27-09-07 | 11:25

Dit is zo onvoorstelbaar dat het niet verzonnen of gehoaxed kan zijn. Dit geeft aan dat er iets zo erg fundamenteel mis zit bij de Nederlandse hermandad dat dit nooit zonder gevolgen mag blijven.

Dit moet top-down worden aangepakt, de afgrijselijke bureaucratie die in dit relaas naar voren komt moet met alle middelen worden bestreden en alle, alle, verantwoordelijke personen (top-down dus inclusief de minister en staatssecretaris) moeten ter verantwoording worden geroepen en aftreden cq uit hun ambt worden gezet.

Dit is zo fundamenteel fout gegaan, dit ondermijnt de rechtsorde op zo'n enorme manier, hier moeten koppen gaan rollen. Gebeurt dat niet, dan kan het vertrouwen in de Nederlandse rechtsorde definitief worden opgezegd.

stuyterkuycken | 27-09-07 | 11:23

Die buurman is toch wel gearresteerd wegens het illegaal afluisteren? En die genoteerde kentekens zijn toch wel op achterstallige betalingen bij de belastingdienst en het CJIB gechecked? Er zal er toch wel één fout geparkeerd hebben in die straat? Een kapot achterlichtje, te veel spullen op het dashboard wat het zicht ontneemt? En de familie van Jue heeft toch wel de rekening gepresenteerd gekregen voor al die hardnekkige bloedvlekken in het tapijt? Hebben ze dan helemaal niets gedaan? Vragen.... vragen...

VanFrikschoten | 27-09-07 | 11:22

Weet je wel hoe weinig de pliesie verdient? 20% heef een bijbaantje om rond te kunnen komen. Verwacht voor dat geld niet dat ze een HBO niveautje hebben zeg...
M.a.w. we worden "beschermd" door debielen met het IQ van een baviaan en een blaffer op hun heup die ze alleen gebruiken om zichzelf te verdedigen.

Opse Hontjus | 27-09-07 | 11:22

IK lees dat de pliesi ''kentekens heeft staan opschrijven''.
Dan hebben ze zich keurig gehouden aan hun kerntaak dus valt hen verder niets te verwijten....

Amen | 27-09-07 | 11:18

Een goede oplossing van de pliessie. Eerst die kerel laten slachten (want ook die was niet van onbesproken gedrag) en vervolgens de twee cokesnuivende dopedealers oppakken. 3 criminelen van de straat met bijna niks doen. Ik weet niet wie het tactische brein achter deze operatie was, maar kudo's!

ijsklont | 27-09-07 | 11:17

Tipje voor de betrokken pet dragende lafbekjes:
Bij de NS zoeken ze nog kaartjes knippers

doorduiker | 27-09-07 | 11:16

Dus de pliesie ging er eigenlijk voor Jan Lul heen met al die wagens van ze. Wat weer ten koste gaat van het milieu. En wij maar meer betalen voor onze biefstukje.
Ik zeg: Balkenende, kom er eens in?

Karel Aasschaaf | 27-09-07 | 11:15

Had dit niet in een doofpot gestopt kunnen worden? Onbeduidend incidentje dit, jullie weten toch dat de beste dienders snelheidscontroles uitvoeren? Daar is iedereen het toch mee eens?

Mr. Hu | 27-09-07 | 11:11

@stoorZENder 27-09-07 @ 10:42 >

Tja in BE is het allemaal wat minder moeilijk. Ik heb het een keertje mogen aanschouwen. Was een ventje van 16 die helemaal de tering werd geslagen door de politie omdat hij tegen een rubber paaltje schopte. Paaltje had niks, die gozer wel denk ik.

PSZ-E | 27-09-07 | 11:10

me,myself and IK 27-09-07 @ 10:47
Voorkomen en/of couperen van geweld op een psychiatrische afdeling is ook niet de taak van de politie. Is primair een zaak van die instelling zelf om voor voldoende veiligheid te zorgen voor personeel en patiënten.
On topic: schandalig dat dit zo heeft kunnen gebeuren, maar aan de boehoe-roepers met hun gele bonnetje. Get a life ipv veilig achter je schermpje te azijnpissen. Ik wil de eerste de beste nog horen die zo maar een opdracht van zijn baas naast zich neerlegt en eigenmachtig anders handelt.

Sikkeneur | 27-09-07 | 11:09

Fijn zo'n sterk optreden. Vertrouwen in de politie daalt heel hard. Mensen gaan toch weer voor eigen rechter spelen. En wat is de oorzaak vraagt justitie zich af?
Ik hoop dat Hirshi Balin dit ook gelezen heeft, en even wat kopjes gaat laten rollen. Een goed voorbeeld van wat er gebeurd als je faalt je plicht goed uit te voeren.

BeunDeHaas | 27-09-07 | 11:08

heb er de kracht niet meer voor

Platje | 27-09-07 | 11:05

Dienstdoende agenten oneervol ontslaan en, indien mogelijk, vervolgen.
Lafaards horen niet bij de politie.

spelen | 27-09-07 | 11:05

Wie stuurt al deze reacties even richting www.politie.nl ?

Karel Aasschaaf | 27-09-07 | 11:05

*schaamt zich diep om nederlander te zijn*

Dat de politie er alleen maar is om je lastig te vallen als je 3km/h te hard rijd was me al wel langer duidelijk maar van dit soort dingen word ik toch nog steeds wel even stil.
Laffe Kutwouten.

panadol | 27-09-07 | 11:04

Dit is het trieste gevolg van 30 jaar lang de politie een softe benadering opleggen. Uiteraard begonnen in de jaren 70 waar de beruchte Babyboom generatie de macht heeft gegrepen en op (s)linkse wijze een anti-autoritair beleid heeft afgedwongen. Dit alles heeft na al die jaren langzaamaan geresulteerd in een angsthazige softe hermandad.

Het helpt natuurlijk ook niet dat de gemiddelde platte pet niet hoger opgeleid is dan MAVO/VMBO en dat de politie opleiding politie mensen oplevert die kwa kennis en kunde niet veel beter zijn dan de gemiddelde stadswacht.

Over voor de goede orde: er zijn wel degelijk politie ambtenaren die van wanten weten en die je om een boodschap kan sturen, maar die willen zo snel mogelijk van de straat af en komen terecht bij de ME of andere terzake doende arrestatieteams. Daar zit het potentieel dat we eigenlijk op straat willen zien.

FlyingSpaghettiMnstr | 27-09-07 | 11:02

Wat moet ik bedenken bij havensjorder iets met sex in de haven?

befke | 27-09-07 | 11:01

www.nu.nl/news/1251346/14/%27Politie_b...

"De twee verdachten hebben het slachtoffer waarschijnlijk omgebracht omdat die zich veelvuldig heeft vergrepen aan zijn vijfjarige zoontje. De 24-jarige ex-vriendin van het slachtoffer, de eveneens aangehouden Marian D., zou de twee daarover hebben ingelicht."

Hulde voor dit dadkrachtige optreden, weer een kleuterneuqert minder!

deprofeet | 27-09-07 | 10:57

Belachelijk!
Toen ik laatst iemand liep te martelen stond er binnen 10 minuten een arrestatieteam in mijn kamer en in de Randstad mag dat allemaal maar.

Teen | 27-09-07 | 10:56

Deze pluten hebben heel verstandig afgewacht. Eerst even rustig kijken wat er loos is. Niet zomaar met gevaar voor eigen leven naar binnen gaan. Je weet nooit wat voor gestoorde je aantreft. Kijk en dat er dan een kleine boef komt te overlijden dat is absoluut vreselijk, maar in eerste instantie niet de pluten aan te rekenen. En kom nou niet met gelul dat pluten voor dit risco kiezen. Een pluut kiest ervoor om na iedere dienst lekker thuis bij vrouw en koters een bakkie senceo te bekomen.
Tja en als dan toch blijkt dat het handelen fout was. Bij iedereen op het werk gaat wel eens iets fout, of hadden zaken anders / beter aangepakt moeten worden. Op mijn werk is het op te lossen met appeltje-z. Bij de pluten gaat er iemand mol. Een leer-momentje.

mooie meneer | 27-09-07 | 10:53

Ondanks dat het allemaal wel kansloos is, volgens mij is het geen gewoonte om bij een gijzelingssituatie binnen te stormen

Wout0r | 27-09-07 | 10:48

poepoe!
maar wat gebeurt er nu met die sexlijnen?

apekop | 27-09-07 | 10:48

@krommeteen het planbord op mijn werk is offline; kan dus ff geen datum prikken...

salonsocialist | 27-09-07 | 10:47

mijn vriendin werkt op een gelsoten psychiatrische afdeling. Er is daar niet een soort van bewaking. Als er iemand door het lint gaat en exsesief geweld gebruikt, wordt de politie gebeld, en ja, dan is het maar afwachten of de heren zin hebben om te komen. (werd laatst letterlijk tegen haar gezegd 'we hoeven helmaal niet te komen').

Nog een voorval met de politie wat ik laatst meemaakte, savond op straat in centrum van Haarlem. Een meisje gaat flink onderuit met haar scooter, de politieauto achterhaar stopt, de agent stapt uit en zegt 'kan je niet even aan de kant gaan, je blokkeert het verkeer' Een paar mensen hielpen toen het meisje naar de kant, en ik hielp met haar scooter. ze zat onder de schrammen, maar was verder oke...
Politie reed gewoon door zonder een hand uit te steken!

me,myself and IK | 27-09-07 | 10:47

Wouter en Jeffrey zijn ook een stelletje domme lutsers. De gehandicapte arm der wet geeft je een half uur om te ontsnappen en wat doe je.... Lekker blijven staan tot het hele korps is gearriveerd...

ijsklont | 27-09-07 | 10:46

Hulde voor deze helden! Nederland word weer een stukje leefbaarder.

Tomatenketchup | 27-09-07 | 10:46

@ Salonsocialist

Wanneer is de betoging ?*sluit zich gaarne aan en haalt al een laken uit de kast teneinde een spandoek te vervaardigen*

krommeteen | 27-09-07 | 10:43

@salonsocialist 27-09-07 @ 10:40

"Neem eens een voorbeeld aan Myanmar"

Nee, en ga es deaudt, spamhoerrr!

KaiserSoza | 27-09-07 | 10:42

[email protected] 27-09-07 @ 10:40
Het wordt inderdaad hoog tijd dat Wouter Bos huisarrest krijgt en het leger met scherp gaat schieten op demonstranten.

sjaakdeslinksesul | 27-09-07 | 10:42

Naar analogie van de Belgenmop, is dit dan een Nederlandermop?

Niet dat dit verre van grappig is, maar dit getuigt hier toch wel van een bekrompen, zichzelf tegenwerkende en falende ordedienst.

Het is hier gewoon zo, dat geen enkele van die agenten hun verantwoordelijkheid heeft durven nemen...
In BE trappen ze zo de deur in, wat heeft dat nu voor zin om te wachten tot het bevel tot inval helemaal van bovenaf komt?
Het is dat ze in 0032 voor elke overtreding of aangifte de papiermolen moeten voeden, anders konnen ze de NLse flikken eens een opleiding geven...

stoorZENder | 27-09-07 | 10:42

tuig hoor de politie van pernis, zelfs mijn dooie oma heeft meer moed.

weedo | 27-09-07 | 10:42

@Kaizersoza
Ja, als ik die buur was en ik hoor een doodstrijd een deurtje verder, zou ik toch echt niet wachten op de slappe arm der wet, maar een paar kerels uit me buurt erbij halen en naar binnen stappen. Zeker als die buurman al zag dat er de pleuris uit was gebroken, maar slechts door TWEE gasten.
Kom op... beter een goede buur dan een verre vriend? Balkenende zou willen dat die dude zijn burgerplicht uit had gevoerd... zesjesmentaliteit...

GrantFeeder | 27-09-07 | 10:42

JanPeter, noem eens 1 ding in Nederland waar we trots op kunnen zijn?

OoO | 27-09-07 | 10:41

Dit is geen blunder, dit was gewoon expres, ze hebben die man moedwillig dood laten gaan. De definitie van het woord Politieagent mag wat mij betreft wel een beetje bijgesteld worden...

TaLoN.NL | 27-09-07 | 10:41

als ik hier die reacties zo lees,dan vraag ik mij af waarom jullie nog reageren.elk stukje wat over de pliesie gaat bevat dezelfde reacties.get a life.de politie is gewoon een dienst die geen toegevoegde waarde heeft voor de samenleving behalve het assisteren van de minister van financien in het vullen van de schatkist. zo is het al jaren en zo zal het ook blijven tot het einde der tijden.Neem eens een voorbeeld aan Myanmar.Die mensen daar hebben net zo min een democratie als wij(1x per jaar naar de stembussen(onder balkie tenminste) vind ik niet echt een democratie).wij mogen ook niet meestemmen over belangrijke zaken zoals de oorlog in afghanistan,het generaal pardon,de nieuwe eugrondwet,enz.Maar die mensen in Myanmar gaan tenminste de straat op wanneer de benzine prijzen verhoogd worden en wat doen wij??? F5-en op geenstijl en wat zinloos reacties tikken.... balkie en boslim zijn echt onder de jindruk van jullie hoor...

salonsocialist | 27-09-07 | 10:40

Geweldig!
Maar de politie zou de politie niet zijn als ze dit niet eens keihard gaan ontkennen!

XSdenied | 27-09-07 | 10:40

@krommeteen 27-09-07 @ 10:37
well spoken.

.kapitein k | 27-09-07 | 10:39

@NoahHafra

Het gaat niet of die boetes al of niet terecht zijn. Het gaat om prioriteiten, en hoe de pliesie niet meer competent genoeg is om met situaties zoals in Pernis om te gaan. De organisatie is te veel gericht op het innen van boetes.

krommeteen | 27-09-07 | 10:37

Ik begrijp die buurman ook niet, hoor, in plaats van dat hij de bewuste agenten die Jeffrey zien bellen, aan de hand meeneemt en even voorstelt aan buurman en vriend Jeffrey, gaat hij een beetje mysterieus staan wenken, maar ondertussen allemaal schijten op de sterke arm der wet, ja, dat dan weer wel.

KaiserSoza | 27-09-07 | 10:37

Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen!

Zoloft | 27-09-07 | 10:36

Gaan deze mongaulen ook nog klagen over te weinig salaris.
Ze zijn zo dom en bevel is bevel. Dat hebben we vaker gehoord?
De burger begrijpt er al lang niets meer van.

John Lemon | 27-09-07 | 10:36

Weer een reden om je te schamen dat je Nederlander bent. De overheid heeft het geweldsmonopolie. Alleen jammer dat ze er niets mee doen.

Shani | 27-09-07 | 10:36

Snap ik dat ze geen stormram en schild bij zich hadden.
tegenwoordig hoort alleen een lasergun en een bonneboekje tot de standaard uitrusting.

man on the edge | 27-09-07 | 10:35

Waarschijnlijk hadden de heren keurig muntjes in hun parkeermeter gegooid, dan krijgt een en ander geen prio, he?

alpha_mannetje | 27-09-07 | 10:35

@KaiserSoza 27-09-07 @ 10:27 Ben ook een keer in de boeien geslagen door een misverstand. Ben geen negert zoals jij dat zegt. Toen omstanders begonnen te protesteren werd ik ff voor het gemak aan een busstang vastgezet zodat oom agent het even kon uitzoeken. Aparte ervaring hoor. Dat kan ik je wel zeggen.

Maarreh voor al die mensen die dat Pernis verhaal aangrijpen om over hun verkeersboetes te gaan zeieken moet even allemaal hun zeik bakkes houden stelletje small minded MotherFuckers! Alsof er niets belangrijkers is dan dat jij waarschijnlijk een terechte boete hebt gekregen. Just take it like a fucking man!

NoahHafra | 27-09-07 | 10:34

Allemaal, van hoog tot laag, zonder uitzondering, aanklagen voor dood door schuld en met oneervol ontslag sturen.

@ ViagraFalls 27-09-07 @ 10:23
Dat verhaal schijnt een hoax te zijn.

Tobus | 27-09-07 | 10:33

Tsja. Dat krijg je als je mavo-volk een deel van het geweldsmonopolie van de staat laat uitoefenen.

.kapitein k | 27-09-07 | 10:32

Zo snel mogelijk promoveren, die dienders - dat doen ze overal. Die gasten die in Londen een onschuldige loodgieter met zijn kop negen keer tegen de vloer van een metrostel nietten - weggepromoveerd. Kom je ook niet meer op straat en loop je het risico niet dat je zomaar een journalist of een nabestaande tegenkomt. Je gaat gewoon een jaar of tien achter de computer en je collega's houden alle vervelende telefoontjes tegen. Er moet wel vertrouwen in de uitvoerende macht overblijven.

Niet voor Jan | 27-09-07 | 10:32

als je het zo leest is het haast te surrealistisch. Meer een script voor een slechte film ofzo. Pliesies bedankt: het wordt nog wel een keer wat met dit land....

need i say more | 27-09-07 | 10:31

@Telegraafhoerrr,
Die pliessie heeft dus eigenlijk wel gelijk;-)

fuckje | 27-09-07 | 10:30

Ik snap niet dat iedereen de politie nu de schuld geeft. Die Jeffrey had toch ook beter kunnen weten toen hij allemaal politie voor de deur zag staan?

sjaakdeslinksesul | 27-09-07 | 10:30

Wat een stelletje onbekwame, kansloze kudtpaupers, het is toch niet te geloven. Het enige wat me nog verbaasd in positieve zin is dat er überhaupt nog uitgerukt werd met meerdere wagens. Maar goed, op dat tijdstip van de dag (nacht) valt er dan ook weinig te roven, in de struiken aan de kant van de weg.

Hertogin v. Pauperen | 27-09-07 | 10:29

Nog mazzel dat er geen fietser voorbij kwam zonder licht want dan had het allemaal nog wat langer geduurd. Het is toch te gek voor woorden hier in dit land!
Als ik zaterdag avond op weg van de kroeg naar huis in een portiekje sta te schuilen voor de regen (alleen) krijg ik een boete van 55 euro, want ik ben zwaar in overtreding door me daar op te houden, maar ondertussen wel iemand een langzame pijnlijke dood laten sterven. Mijn vertrouwen in het zogeheten "gezag" was al niet veel meer maar is nu toch wel naar het absolute nulpunt gedaald.
Politie: GROTE KLASSE HOOR!

Alfred E. Neuman | 27-09-07 | 10:28

[email protected] Green*Machine 27-09-07 @ 10:19

Het leven van den negerT gaat niet over rozen??

KaiserSoza | 27-09-07 | 10:27

fuckje 27-09-07 @ 10:19

voor die 1500 euri per maand zou ik ook geen gevecht aangaan met twee psychisch gestoorden eigenlijk

Telegraafhoerrr | 27-09-07 | 10:26

Die helden zijn dan ook niets anders gewend dan vanachter een struik mensen bekeuren voor 3km/u te hard rijden, logisch dat die schijtbakken niet durven in te grijpen

Opzeker | 27-09-07 | 10:26

Als ze hadden ingegrepen zouden ze niet volgens de regels hebben gewerkt en dan krijg je als agent een heleboel gedoe over je heen.

kwarkoo1 | 27-09-07 | 10:25

Gelukkig is de pliesie hier heel secuur met snelheid meten en boetes uitdelen, dus er gaat ook wel eens wat goed.

krommeteen | 27-09-07 | 10:24

Dit moet wereldwijd bekend worden, deze nederlandse schaamte

Het_leuke_zuiden | 27-09-07 | 10:24

Dat menneke dat deaud is, was er toch zoeentje die z'n zoontje graag uitscheurde? Ik hoop dat waar hij ook is, hij als maatje een enorme bubba heeft die hem dagelijks een paar keer zeepjes laat rapen.

ViagraFalls | 27-09-07 | 10:23

GS plaatst geen achternamen van de verdachten. Een redactionele afweging!
.
Sue die Karremansesque commandant, want nalatigheid is toch wel heel zwak uitgedrukt. Hij was gewoon te bang om bloed te zien. Het resultaat is triest.

KrankindemKopf | 27-09-07 | 10:22

@The Green*Machine,
Ja, dan zal je zien dat ze de plantjes omploegen, en het onkruid laten staan.

fuckje | 27-09-07 | 10:21

Al die politieagenten aanklagen voor een delict met dodelijk gevolg. Dat zal ze leren. Wedden dat ze nu allemaal zeuren over een trauma, hadden we maar ingegrepen, oh wat zijn we zielig. Nee gewoon je werk doen en dat is beschermen van de burger tegen criminelen, verkrachters en moordenaars. Dat is best wel schrikken om tot de conclusie te komen dat jezelf een van de slechterikken bent geworden. Ik zeg dat is alvast een klein deeltje van de straf die je eigenlijk verdient.

Zuma | 27-09-07 | 10:20

Nou en....? Soms kan je complexe situaties nou eenmaal niet direct overzien [grijns].

NLCircle | 27-09-07 | 10:20

Wel met z'n 4en ongelofelijk mans komen doen als ik twee meter buiten de rookzone een shagje sta te roken, ik ben zelfs eens een keer voor niks in m'n kraag gegrepen en 5 minuten staande gehouden in Haarlem toen ik naar het station sprinte (!!) omdat ze dachten dat ik iets in m'n schild voerde. En nu dit!! grrr Ik eis een degradatie naar de Plantsoenendienst!

The Green*Machine | 27-09-07 | 10:19

En aan het eind van de maand wel lekker 1500 Euri beuren, dat dan weer wel.

fuckje | 27-09-07 | 10:19

Typisch Nederlands. De politie voldoet aan haar target: Meer blauw op straat. Als ze dat huis waren binnengegaan was er dus minder blauw op straat geweest. Bovendien is het onaanvaardbaar dat een politieagent risico´s zou moeten lopen. Of initiatief zou moeten tonen. Of een slachtoffer zouden moeten beschermen.

Iko Nal | 27-09-07 | 10:19

Maar was het slachtoffer nou wel of geen kinderverkrachter? In beide gevallen een heel slecht optreden van de pliesie, maar als het om een kleuterneukert gaat vind ik het niet zo erg dat ze juist hier blunderden.

Rest In Privacy | 27-09-07 | 10:18

Jezus. Lekker Kordaat jongens! :S

ReinDeVos | 27-09-07 | 10:18

Goh, die boete die ze me onlangs hebben opgestuurd was anders *wel* goed verwerkt zeg, hoe heeft dat nu kunnen gebeuren? Op het gele briefje wel gewoon de overschreiding en de feitcode voor 10km/u te weinig genoteerd, maar op het transactievoorstel natuurlijk alles keurig netjes gecorrigeerd voor een dikke boete. Dus ze kunnen echt wel iets hoor, de pliesies!

padjakker deluxe | 27-09-07 | 10:17

Nou ja, de ambulance is niet geflitst, dus dat valt weer mee.

Pierke Smulders | 27-09-07 | 10:17

wat had die jongen nu precies verkeerd gedaan?

Matt D | 27-09-07 | 10:16

Het lijkt gvd police academy wel. Wordt tijd om bij de hermandad wat koppen te laten rollen lijkt me zo. Maar waarschijnlijkt wordt dir weer met een evaluatie en hoogstens een rollenspel conflictsituaties voor de agenten afgedaan. Jezusmina zeg.

Cappuccino | 27-09-07 | 10:16

'.. dit land kan zoveel beter..

cram | 27-09-07 | 10:16

De pliesie, voor al uw bekeuringen! Maar niet voor ingrijpen bij geweld, dat mag u lekker zelf uitzoeken.

Simon Sez | 27-09-07 | 10:15

De politie zijn gewoon een bende lafaards die gewoon beter langs de weg kunnen gaan struikroven. Wat we nodig hebben is een Dirty Harry en niet van die slappe lutsers.

ExtremeExtremist | 27-09-07 | 10:15

Unf*kkin'believable; en dat noemt zich pliesie.
Wat een kutmentaliteit, wat een softe klootzakken.
Met dank aan slinkse maffia die binnen 30 jaar het land naar de kloten heeft geholpen met zijn stinkende etterende 'do good' mentaliteit.

wopper | 27-09-07 | 10:14

Er moest eens iets echt ergs gebeuren!

fuckje | 27-09-07 | 10:14

Meneer Balkenende ... van u moesten we toch trots zijn op Nederland?
Man, man, man wat ben ik trots op dit land!

James Lastig | 27-09-07 | 10:14

Gelukkig woon ik in Amsterdam. Daar is de politie een stuk slagvaardiger!

DC-Friek | 27-09-07 | 10:13

Acht van de tien huisartsen adviseren hansaplast.

sjaakdeslinksesul | 27-09-07 | 10:13

Belachelijk.. Dat zijn nou de mensen waar je op 'kunt rekenen'..

Alcoholic | 27-09-07 | 10:13

hebben ze ook parkeerbonnen uitgeschreven? , dat kunnen ze namelijk wel heel goed....

gatti | 27-09-07 | 10:12

Onwaarschijnlijk. Lijkt me een typisch geval om deze lutsers eens aan te klagen voor dood door nalatigheid.

Hellsmurfje | 27-09-07 | 10:12

Deaud aan de pliesie!

Bob Sleeuwijk | 27-09-07 | 10:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken