Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opkomst en ondergang van Ehsan Jami

bangerikArme Ehsan. En het ging zo goed met onze Gay Luther. Zo ben je de ene dag WERELDNIEUWS en zo lig je de andere dag bij het oud vuil. Gisteren stond meneer een paar duizend journalisten te woord en ging zijn naam en faam de gehele wereld over. Iedereen sprak met bewondering over die knappe jongeman die het in zijn eentje ging opnemen tegen dat leger van miljoenen woeste baardmannen. Grote denkers hadden al eens aangestipt dat de renaissance van de Islam in Europa moet beginnen, en toen verscheen opeens Ehsan ten tonele met zijn ex-moslim klup. Oké, op de persconferentie leek het een beetje alsof een brugklasser een spreekbeurt over zijn cavia hield. Maar goed. De boodschap sloeg aan. De bellen bij Google News gingen rinkelen. Maar het kan verkeren. Zo ben je wereldnieuws, en zo ben je tweedehands troep.

Reaguursels

Inloggen

Tja, ik schreef het al eens. Jami en Rutte zijn vier handen in één broek..
Het lijkt steeds meer op Hirsi..

smooth | 13-09-07 | 13:46

Nou, op live TV mag Ehsan Jami dan een stoethaspel zijn, ik heb zijn boek vanmiddag gekocht en in een uurtje uitgelezen (vandaar dat het zo snel in de tweedehands kan...), maar dat boek zit prima in elkaar.

Als al die kansarme lutsers in Den Haag al die rapporten over moslims, islam en integratie die in hun lades liggen te beschimmelen eens zouden wegflikkeren om vervolgens Ehsan's handzame boekje te lezen en de adviezen in praktijk zouden brengen, dan zou Wilders binnen de kortste keren op wachtgeld staan.

Maar ik ben bang dat dat niet gaat gebeuren. Ten eerste zijn de dames en heren niet bij echte oplossingen gebaat en ten tweede zitten ze nog in de ontkenningsfase t.a.v. het gevaar dat Islam heet. Dus voorlopig stem ik, als er ooit weer eens iets te stemmen valt in deze schijndemocratie, nog maar even op Wilders....

Brouhaha | 13-09-07 | 02:55

Ach, hij heeft zijn Moslim fanatisme/extremisme gewoon omgeruild voor een ander fanatisme. Kom jonge, gooi wat peroxide in je haar en solliciteer bij Geertje, Knettergek, van de Gekke en veel Gekker moet het niet Worden, Wilders.

Boeddhi | 12-09-07 | 19:42

Ehsan Jami verdient ons alle aller steun tegen de lange tenen van de islamieten.

quasi modo | 12-09-07 | 19:23

@Rabarberke 12-09-07 @ 16:14
Niet waar, de Kiwi's zijn een goed volk, Co en Mrs. Jones hebben een voortreffelijke keuze gemaakt!

TheDiplomat | 12-09-07 | 17:06

Wat heb ik gelachen om het 'optreden' van professor president Jami de grote bij Pauw&Witteman. Hij legde uit aan de gasten over de renaissance, Kant, Nietsche. Verder was het een groot geheim of hij 9/11 alleen had gezien of dat zijn ouders in de buurt waren toen het gebeurde.

Rechtse_Rukker | 12-09-07 | 17:03

Trouwens, wat is dat voor geneuzel over dat prul van Hitler? Hoezo verbod opheffen? Je toetst meinkampf.pdf in op Google en de eerste hit is het boek al helemaal gratis van jou.

Rabarberke | 12-09-07 | 16:17

@cojones

Nieuw Zeeland? Daar waait het altijd en zijn de mensen onnoemelijk saai. De natuur is wel heel mooi, maar met die wind ben je het snel zat. Ik geef je een jaar.

Rabarberke | 12-09-07 | 16:14

Over media gesproken: wat een ratjetoe is die 'idealen' site van Trouw :-/
Ik zweef er rond als een trippende Astronaut in Wonderland. Geen touw aan vast te knopen.

Shalome | 12-09-07 | 15:56

Heb Ehsan Jami gisteren gezien bij Pauw en Witteman.

Geef die man een mediatraining, misschien kunnen we dan bezuinigen op de beveiligingskosten.

De man kan zich nu niet goed verweren tegen haaien zoals Paul en Witteman. Toen Rutte af en toe even hielp, ging het een stuk beter.

Of wordt hij juist gehyped omdat hij zich zo ongelukkig uitdrukt, en de (s)linkse media kritiek op de knuffelmohammedanen zo als dom en ongenuanceerd kan afdoen?

barrtt | 12-09-07 | 15:51

Wat een Hirsi Ali wannabe!

Carlos Cojones | 12-09-07 | 15:51

slecht verhaal, niet eens lekker kort

tiepmachientje | 12-09-07 | 15:16

@gideonscience 12-09-07 @ 14:59
Volgens hullie dan.

CoJoNes | 12-09-07 | 15:13

@Potjiekos! 12-09-07 @ 14:59
Je hebt absoluut gelijk. Begrijp me goed: Ik ben tegen het verbieden van boeken. Boekverbrandingen zijn de ernsigste vorm van geestelijke armoe.

CoJoNes | 12-09-07 | 15:07

@Tray Hornay 12-09-07 @ 14:54
Oef: dan moeten we ook een behörlijk groot clubje moslims steunen. Er zijn een hoop lieden nogal onverdraagzaam tegen deze bevolkingsgroep.

-edit | 12-09-07 | 15:00

CoJoNes 12-09-07 @ 14:52
"Punt is nu jiust dat de Koran het letterlijke woord van Allah (lada) is"

fictie kan vervelend zijn.

gideonscience | 12-09-07 | 14:59

CoJoNes 12-09-07 @ 14:52
Het OT bevat wel degelijk de verheerlijking van geweld t.o.v. ongelovigen. Die passages zijn ook in de geschiedenis vaak genoeg gebruikt om ongelovigen aan het zwaard te rijgen.

Natuurlijk is de opstelling van menige Moslim t.o.v. de Westerse maatschappij een probleem. Alleen faal ik nog steeds om in te zien hoe het verbieden van de Koran deel gaat zijn van een oplossing. Dat weet jij ook, dat weet Wilders ook, dus is het een onzinnig initiatief, alleen gericht op goedkoop puntjes scoren, en dat was het begin van deze discussie.

Potjiekos! | 12-09-07 | 14:59

Oh ja het belangrijkste VOLLEDIGE STEUN aan hen die slachtoffer zijn of dreigen te worden van onverdraagzaamheid. Voor hen die van onze vrijheid willen genieten, die hun eigen levenskeuzes maken; degenen die werkelijk onze support verdienen en die beschermd moeten worden om onze cultuur te beschermen.

Tray Hornay | 12-09-07 | 14:54

lol
-wegejorist-

ibi | 12-09-07 | 14:53

@Potjiekos! 12-09-07 @ 14:46
Fout: Het OT predikt niet zo zeer geweld, het beschrijft geweld. Net zo achterlijk, maar een wezenlijk verschil.
De Koran stelt zeer expliciet dat een goede moslim zich schuldig dient te maken aan geweld. Joden dienen te worden gedood, evenals Kafirs en homo's.

Als de moslims dezelfde verlichting hadden doorgemaakt als de christenen en de Koran vrij interpreteerbaar zou zijn, was er geen probleem. Punt is nu jiust dat de Koran het letterlijke woord van Allah (lada) is en de bijbel simpel mensenwerk.

CoJoNes | 12-09-07 | 14:52

Zoals meerderen van zijn geaardheid is Jami mediageyl. Neemt niet weg dat hij natuurlijk wel gelijk heeft. Maar dat heeft iedereen tegenwoordig.

Zo jammer! | 12-09-07 | 14:51

@potjiekos,
Gaaaaappp, ik had deze drogreden eerder verwacht. Pietje gooit met propjes naar Marlies en wordt uit de klas gestuurd maar Paultje deed dat ook en die kon blijven zitten da's niet eerlijk.... Ga toch weg. Kwaadaardige passages uit het oude testament zijn ook slecht en moeten ook niet worden goedgepraat. Maar dat doet niets af aan de kwaadaardigheid van de koran/salafistisch islam. Geen respect dus maar openlijke distantiering. Géén subsidies, géén thee drinken en desnoods strafrechterlijk vervolgen indien wordt opgeroepen tot geweld.

Tray Hornay | 12-09-07 | 14:51

Potjiekos! 12-09-07 @ 14:46
Blijft raar zoiets te lezen. Dus het feit dat al dan niet ergens anders ook voorkomt maakt dat het niet meer telt. Het is alleen bij exclusiviteit van belang?

sockpuppet | 12-09-07 | 14:51

@Tray Hornay 12-09-07 @ 14:40
Ik mis helemaal hoe het verbieden van de Koran gaat helpen aan het bestrijden van de misstanden die een aantal gekken uit naam van Islam zegt te plegen.

Potjiekos! | 12-09-07 | 14:49

@Tray Hornay 12-09-07 @ 14:32

"Respect voor wat, voor een religie die geweld predikt... pfff."
Ga het oude testament eens lezen en vertel me dan nog een keer dat dit een probleem specifiek voor de Koran is.

Potjiekos! | 12-09-07 | 14:46

Wat een lutser en snotaapje is het toch ook die Jami.
Hij viel gisteren tijdens de internationale persconferentie lelijk op zijn bek.
Nog genanter was zijn vertoning bij paul en witteman. Zo beschamend slecht.
Hij had niet echt iets te vertellen, maar bleef wat ingestudeerde oneliners herhalen en gaf nergens een concreet antwoord op de vragen.

Seedorf | 12-09-07 | 14:44

@Potjiekos,
Zwaar kudt, aha en helemaal niet nou en. Hoe kan je een cultuur verdedigen waar kernwaarden haaks staan op de Westerse? Waarom zou je hier geen kritiek op moeten hebben? En waarom zou je de slachtoffers van de barbaarse daden die uit naam van de koran worden gepleegd niet in bescherming nemen, waarom is dit geen topprioriteit? Nee, er moet thee gedronken worden met listige imams die hun woorden als een Moszkovitch kiezen en die alleen hun rechten opeisen.
.
De strijd moet aangegaan worden tegen onverdraagzaamheid en aanvallen op onze kernwaarden.

Tray Hornay | 12-09-07 | 14:40

en zo is het maar nedt;)

gideonscience | 12-09-07 | 14:39

@Potjiekos! 12-09-07 @ 14:36
dus als er een mongeaul een feauteauboek (of cartoon) met kinderpr0n wil uitbrengen vind je dat ook prima?

overVecht | 12-09-07 | 14:38

@gideonscience 12-09-07 @ 14:29
wordt een ingewikkeld verhaal wat ik nu ga zeggen, maar als je dat aan gelovigen wilt overbrengen krijg je als tegen argument dat het niet gecreëerd is door de mens maar door hun desbetreffende god. Daarmee kom je wel op het punt dat jij maakte dat daar de discussie stopt. Om het gesprek open te houden met mensen die geloven kun je beter gewoon dat onderwerp ook niet benoemen omdat je het daar nooit over een zult worden. goedver ik volg me zelf niet meer..... ben er wel in de basis achter dat ik op een aantal punten hetzelfde denk als jij...... volgens mij.

overVecht | 12-09-07 | 14:36

Tray Hornay 12-09-07 @ 14:32
Ik beantwoord je vraag wel. Ik vind dat boeken helemaal nooit verboden mogen worden. Als we alle boeken gaan verbieden die tegen onze zogenaamde NL cultuur (die helemaal niet bestaat, maar andere discussie) in gaan blijven we bezig.
Wat ik van die passages vind? Zwaar kudt. Nou en?

Potjiekos! | 12-09-07 | 14:36

@potjiekos,
Ja jongen, je beantwoordt mijn vraag helemaal niet! Ik zeg helemaal niet dat de koran verboden moet worden. Ik vraag JOUW mening omtrent deze passages. Omdat dit juist de kern van de discussie is. Deze passages zijn kwaadaardig en haaks op onze samenleving en dat moet onderkent worden.... Op het moment dat je zegt dat je respect moet hebben voor de koran dan vraag ik mij af waarom? Respect voor wat, voor een religie die geweld predikt... pfff.

Tray Hornay | 12-09-07 | 14:32

Ikzelf ben bijvoorbeeld bezig met emigratie naar Nieuw Zeeland, ik geef toe het is een langdurig traject aan het worden, maar dan verdiep je je alvast in dat land.
Zo vroegen mijn vriendin en ik ons bijvoorbeeld af, of je daar makkelijk zo'n Maori vrouwtje in dienst kan nemen om het huis schoon te maken. En mag je haar dan ook slaan?
Of een tuinman, het leek ons wel lekker authentiek om dan zo'n getatoueerde ex-krijger met een schoffel door de moestuin te jagen, maar je moet dan wel weten of ze op een matras slapen of dat een baal stro voldoende is.
Kijk, je kunt daar natuurlijk wel een beetje je eigen cultuur blijven aanhangen, maar ik ben dan toch meer van 'lands wijs, 's lands weer.
Gewoon een kwestie van respect, dat doe je voor elkaar.

CoJoNes | 12-09-07 | 14:29

Kant.... Nietsche....
Jami's streven is op zich bewonderendswaardig en vergt zeker moed alleen de gebrekkige toonzetting waar hij het mee brengt werkt niet en kan, op termijn m.i. zelfs averechts effect hebben.
Hij wil zo graag verhullen dat ie eigenlijk een hele domme lul is dat ie woorden gaat gebruiken waarvan hij de betekenis zichtbaar niet kent en daarmee haalt hij z'n hele betoog onderuit. Jammer. Laat s.v.p. snel een heldhaftig iemand opstaan uit die wereld die deze zware en zeer noodzakelijke taak wel behoorlijk weet uit te voeren. Jami is, om met de woorden van bottehond te spreken,....'n vlieggewicht

JdG | 12-09-07 | 14:29

overVecht 12-09-07 @ 14:18
ten eerste had ik het niet over gelovigen, maar over geloof an sich. mensen hoor je tot op een bepaalde hoogte te respecteren, punt. geloof als concept en als levensstructuur vind ik niet reeel en bovendien een voortvloeing uit de honger naar macht en orde(gebaseerd op de grote gevestigde religies).
gelovige mensen (punt 3) respecteer ik net als elk ander organisme. het verschil is alleen dat zij iets aanhangen wat is gecreeerd door mensen zonder enig bewijs van feitelijke vaststelling. ik respecteer de gelovige als mens, maar het geloof daarentegen... de ideologie, hoef ik naar mening niets aan te respecteren.

gideonscience | 12-09-07 | 14:29

@ CoJoNes 12-09-07 @ 14:22

*Achter leiders en windbuilen aanlopen is overigens ook meer iets voor onze ongewassen vrienden aan de linkerkant van het politieke spectrum.*

Aha! Hitler was dus toch links.....!!! Altijd al geweten.

@Tray Hornay 12-09-07 @ 14:22

Als je dan zo nodig de Koran wil verbieden, vergeet dan niet om gelijk even hetzelfde te doen met de bijbel.
Ik geloof namelijk niet in boekverbranding of het beperken van de vrijheid van menings uiting
*iets met karaktertrekjes van repressief bewind*

Potjiekos! | 12-09-07 | 14:27

Dom artikel over een dom weblog. Jami is goed bezig, en is nog langer niet naar de ondergang. Allochtonen in NL : assimileren of opkrassen. Welterusten

Hesje | 12-09-07 | 14:25

Mooi. Volgend jaar te bewonderen bij sterren flikkeren op het ijs.

Biff Eagleburger | 12-09-07 | 14:23

@Potjiekos
Nee man, repressie is socialisme. Dat weet ieder kind.
Achter leiders en windbuilen aanlopen is overigens ook meer iets voor onze ongewassen vrienden aan de linkerkant van het politieke spectrum.

CoJoNes | 12-09-07 | 14:22

@Potjiekos,
Wat vind jij dan van die passages in de koran die het doden van ongelovigen, homo's etc. prediken? Die het slaan van vrouwen adviseren? Wat vind jij daar nu van?

Tray Hornay | 12-09-07 | 14:22

@Flodder 12-09-07 @ 14:20
nja nah das precies inderdaad ook mijn mening! Een sterker persoon met een iets 'betere' achtergrond mbt dit probleem, had veel meer indruk gemaakt.

overVecht | 12-09-07 | 14:21

overVecht 12-09-07 @ 14:14

Vergis je niet in de steun die hij achter de schermen krijgt, daar krijg je snel dingen mee voor elkaar. Tot nu toe vind ik het maar een lichtgewicht die in geen velden in de buurt komt van Ayaan Hirshi Ali die wel werkelijk moslima is geweest met jihadistische denkbeelden en heeft geleden onder de excessen voortkomend uit culturele en islamitische tradities. Ehsan Jami: goede boodschap, slecht pleitbezorger.

Flodder | 12-09-07 | 14:20

CoJoNes 12-09-07 @ 14:11

Ja, nee, het verband dat je maakt is volkomen duidelijk ?!?

Repressie, is dat niet zoiets als het verbieden van het heilige schrift van een van de grootste geloven ter wereld.

Maar je hebt gelijk, blijf lekker achter je goedkoop puntjes met onmogelijke plannen scorende windbuilen aanlopen. Het denken vooral aan andere overlaten.

Potjiekos! | 12-09-07 | 14:19

Straks zijn er zoveel ex-moslims die je vertellen hoe je je als ex-moslim moet gedragen dat je er weer moslim van zou worden.

Rabarberke | 12-09-07 | 14:18

@gideonscience 12-09-07 @ 14:11
1. ik respecteer gelovigen en natuurlijk binnen bepaalde grenzen.
2. overVecht 12-09-07 @ 13:56
3. noem mij eens één probleem cq. argument die jij dagelijks ondervindt van gelovigen?

overVecht | 12-09-07 | 14:18

@behang 13.37

"Hij deed het best redelijk gister"?
Als Eshan wil dat zn boodschap overkomt, zal ie toch echt beter voor de dag moeten komen. Gisteravond bij pauw&wit hakkelde hij het hele verhaal bij elkaar en ging 'ie niet (of onvoldoende) in op inhoudelijke vragen. Gisteravond is mijn beeld van die ex-moslim alleen maar bevestigd: een publiciteitsgeil mannetje.

Overigens heeft 'ie wel een nieuw beste vriendje.... die Rutte zat bijna bij Eshan op schoot.

mofo | 12-09-07 | 14:17

Wanneer houden we nou eens op dat lieve jongetje de aandacht te geven waar hij zo om schreeuwt? Te weinig moederbost gekregen vroeger, denk ik zo. Daarom hoeven we hem NU niet aan te horen. Dumpen die vent!

agentorange | 12-09-07 | 14:15

@Flodder 12-09-07 @ 14:10
moet je mij nu niet ineens klem gaan lullen lutser!kudtzooi.Dank je!

overigens lijkt het mij dat hij weldegelijk een lange aanlooptijd voor dit hele gebeuren heeft genomen (langer dan vijf maanden). Anders was er iig niet gelijk een boek en dat soort onzin, jammer dat hij geen goede mediatraining heeft gevolgd, waren de puntje op de i geweest.

overVecht | 12-09-07 | 14:14

@ Dr-Faustus 12-09-07 @ 14:07
Ik denk dat je meer (en levendigere) leden trekt met een comité voor oud LPF-ers...
Gezellig samen ruzie maken en elke dag in de krant, net als Jami!

Patrick Bateman | 12-09-07 | 14:12

overVecht 12-09-07 @ 14:04
Je vroeg om inhoud en die geef ik je(copy/paste heeft daar weinig mee te maken). tot nu toe heb ik weinig productiefs gelezen van jou overvecht.
tevens bin laden is ook 'gewoon' een mens en gelooft ook in zijn overtuiging, dat is net zo een krom-door-de-bocht-vergelijking die jij maakt. ik had het over geloof en niet over de mensen die het volgen, wel even erbij blijven he.

gideonscience | 12-09-07 | 14:11

@Potjiekos! 12-09-07 @ 14:08
Inderdaad! Dat laffe stel schreeuwers. Nee, dan de veel wol, weinig geschreeuw lieden: Honecker, Lenin, Pol Pot, kijk, dat zijn de mannen. Repressie werkt zo veel beter dan de discussie.

CoJoNes | 12-09-07 | 14:11

overVecht 12-09-07 @ 14:08

Mijn punt staat nog steeds overeind. Batavia toont alleen even aan dat ik er ook niet toe doe.

Flodder | 12-09-07 | 14:10

@batavia 12-09-07 @ 14:04
moeten we nog wel even ook bij mij een hek om het huis laten bouwen.
@Flodder
volgens mij heeft iemand jou zowat met een goed punt in één keer klatsboem klem gelult en is je hele inhoudelijke punt weer op eenzelfde hoogte als de grond.

overVecht | 12-09-07 | 14:08

batavia 12-09-07 @ 14:07

Touché

Flodder | 12-09-07 | 14:08

Hup, op het hoopje "veel geschreeuw, weinig wol" samen met Voortuin, Vedronk, Wilgers.

Potjiekos! | 12-09-07 | 14:08

Ik ben bezig een comité op te richten voor ex pvda leden heeft volgens mij een ontzetend breed grondvlak.
Mensen die nooit lid zijn geweest van de pvda mogen uiteraard ook lid worden zoals de oprichter.

Dr-Faustus | 12-09-07 | 14:07

Flodder 12-09-07 @ 14:06
en jou tijd

batavia | 12-09-07 | 14:07

Patrick Bateman 12-09-07 @ 14:00

Juiste analyse imo, diegene die zich zouden moeten uitspreken over die boodschap zijn de moslims zelf. Die zullen echter niet zo snel het opgestelde manifest van Jami ondertekenen vanwege zijn toon en aanvallen op hun geloof. Gevolg; een hoop ophef door mensen die er allemaal niet toe doen. Ach ja, het vult de bladen, tv en de weblogs.

Flodder | 12-09-07 | 14:06

overVecht 12-09-07 @ 14:01
als je dat zou doen heb mijn onverbiddelijke steun

batavia | 12-09-07 | 14:04

@gideonscience 12-09-07 @ 14:01
Ik respecteer mensen die geloven wel, waarom zou ik die niet respecteren? zijn toch ook 'gewoon' mensen.
.
ps. let even op je spelfouten tijdens het copy-pasten.

overVecht | 12-09-07 | 14:04

Tray Hornay 12-09-07 @ 13:5
Nee de ex van mijn ex, die overigens weer een relatie heeft met de ex van mijn andere ex.

sjaakdeslinksesul | 12-09-07 | 14:03

overVecht 12-09-07 @ 13:57
nogmaals, wat valt er nog meer te begrijpen (en te doorgronden) aan twee culturen die haaks op elkaar staan qua opvattingen?
vertel me dat eens... de opvattingen zijn absoluut, ga jij maar is aan religie uitleggen wat water bij de wijn is of hoe je concessies moet maken in een maatschappij als deze. romantisch geleuter over hoe hoe het zou moeten of een verdwaalde opmerking als "elkaar leren te begrijpen" of toon respect naar elkander. nee zeg ik, ik respecteer ( wat een vervelend woord, hebben moslims het toch altijd over?) verfoeilijke geloven niet. het gene waar ze voor staan, wat zij prediken en bovenal wat zij onderdrukken. ik zeg nee (met betrekking tot Ehsan Jami in dit artikel)

gideonscience | 12-09-07 | 14:01

Wat een extreem knorrige manier om Eshan af te zeiken. Okee, hij vindt de aandacht leuk. So what?! Hij staat tenminste voor een prijzenswaardig ideaal.

Klaverjas | 12-09-07 | 14:01

@batavia 12-09-07 @ 13:57
hehe das waar. Ik woon ook niet echt in de juiste buurt om me als nieuwe ´ik ben tegen de islam´ persoon op te werpen. ;)

overVecht | 12-09-07 | 14:01

@ Flodder 12-09-07 @ 13:44
Juist omdat er over zijn boodschap met goed fatsoen geen discussie mogelijk is (alleen rare fundamentalisten zullen die betwisten) gaat het over de vorm bij Jami.
En natuurlijk omdat hij uiterst handig de media bespeelt zodat hij bijna elke dag wel 'nieuws' is.
Ik vraag me af wie zijn pr-adviseur is...

Patrick Bateman | 12-09-07 | 14:00

@sjaak,
is dat een ex van je?

Tray Hornay | 12-09-07 | 13:59

Ik heb veel bewondering voor Ehsan Jami's dapperheid. Dat moet ik echt zeggen. Chapeau!

Bob Paalhout | 12-09-07 | 13:59

Ik ken een ex-moslim die al door drie comite's gepolsd is: het ex-moslim-comite van Ehsan Jami, het ex-moslim-comite dat tegen het ex-moslim-comite van Ehsan Jami is, en het gisteren opgerichte comite van ex-moslims die tegen dat ex-moslim-comite dat tegen het ex-moslim-comite van Ehsan Jami zijn. Overigens schijnt er alweer een nieuw comite van ex-moslims opgericht te zijn die zich tegen het ex-moslim-comite dat zich tegen het ex-moslim-comite dat zich tegen het ex-moslim-comite van Ehsan Jami richt gaat richten.

sjaakdeslinksesul | 12-09-07 | 13:58

Pfff ik lach om de propaganda tacktieken die nu weer massal worden ingezet tegen Eshan. Maar ook tegen de demostratie in Brussel (niks van op tv gezien trouwens). De werkelijke problemen worden niet opgelost door kritische geluiden in de kiem te smoren.

Tray Hornay | 12-09-07 | 13:57

overVecht 12-09-07 @ 13:56
daarom hebben wij allemaal een nickname

batavia | 12-09-07 | 13:57

@gideonscience 12-09-07 @ 13:53
wat heb je inhoudelijk dan te melden waar ik op in kan gaan?

overVecht | 12-09-07 | 13:57

@ Pippo van Eenennaam 12-09-07 @ 13:50
Precies, geen directe of afwijkende antwoorden op vragen. Verder erg vaag en totaal niet overtuigend. Hij heeft wel een boodschap, maar alles wordt zwaar overdreven. Het is vooral de vorm (zoals) zo vaak wat weer indruk maakt: een Moslim die roept dat Moslims evil zijn, tjaa... de media maar happerdehap doen...

DenDuuster | 12-09-07 | 13:56

Pippo van Eenennaam 12-09-07 @ 13:50

Inderdaad, vond het redelijk beschamend om te zien, maar je moet ook rekeningschap houden met zijn onervarenheid en leeftijd. Het is eigenlijk triest dat er zo'n gewicht op een 22 jarige jongen wordt gelegd. Al kan ik me niet aan de indruk ontwekken dat hij al die aandacht toch ook wel heerlijk vind.

Flodder | 12-09-07 | 13:56

LOL@CoJoNes 12-09-07 @ 13:49
goed gevonden :)
@Tray
Mee eens! Het enige waar ik wel es bang voor ben is dat sommige personen het alleen maar gebruiken voor naamsbekendheid. Hoe dan ook is het naar mijn mening een punt waar een groot taboe op heerst en waar niet over gepraat wordt uit angst voor tegenacties en/of het kwetsen van bv. moslims. Taboes zijn er om te doorbreken en wil dat niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Ik vind Ehsan daarom puur kijkend naar de boodschap, goed bezig. qau persoon vraag ik me af of zo'n snotneus zulke grote dingen moet aanpakken, alhoewel het anders helemaal niet aangepakt wordt misschien.
@Pippo van Eenennaam
Ik denk dat u aan de borrel zat

overVecht | 12-09-07 | 13:56

De GS strip, die willen we...

CoJoNes | 12-09-07 | 13:56

Kerby 12-09-07 @ 13:44
tja mensen kunnen af en toe spreek- en schrijftaal door elkaar halen. ikzelf weet ook donders goed dat het eens is. maar inhoudelijk, ga daar is op in... is namelijk veel interessanter.

gideonscience | 12-09-07 | 13:53

Da's helemaal niet zo'n mysterie. Ik heb voor m'n werk een tijdlang recensie-exemplaren van boeken gekregen en die bracht ik na lezing (als ik ze niet wilde houden) ook gewoon naar de Slegte. Zoveel boekenkast ruimte heb ik nu ook weer niet, en boeken weggooien vind ik zonde.

koerbagh ® | 12-09-07 | 13:52

Dat jochie zat gisteravond ook bij Flauw en Pitteman maar ik kon er geen touw aan vast knopen. Of hij was onder invloed of ik.

Pippo van Eenennaam | 12-09-07 | 13:50

Eshan's boodschap is:
Iedereen moet in Nederland van zijn geloof kunnen afstappen en vrij kunnen leven zonder daarvoor geintimideerd, bedreigd, mishandeld of gedood te worden. Dan kan je van alles roepen maar ik denk dat we deze boodschap heel serieus zouden moeten nemen in ons land. Een land waar een mening of een geoorloofde daad (bijv. een scheiding) dodelijk kan zijn.

Tray Hornay | 12-09-07 | 13:49

Volledig eens met Tray. Dit stukje is van een ontzettend Café de Wereld nivo. Triest, makkelijk en meedeinend op de golven van schijnredenering van de massa. Jami is eng en is al vaker op TV geweest dan GS-tv, dat steekt. Vandaar dit zure stukje. Zal wel te maken hebben met een pseudo-onbezoldigd programmamaker die voor onbepaalde op de loonlijst staat.
Een tweedehandsboekje, tssss, en deze dan?
www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfini...
of deze
www.marktplaats.nl/index.php?sref=http...

CoJoNes | 12-09-07 | 13:49

NLCircle 12-09-07 @ 13:41
Okay, dan ga jij even huilen om die extreme fout die ik heb begaan. Ondertussen schrijf ik even een ander stukje en zal ik je emotionele betrokkenheid even laten voor wat het is. GIJ ZAL GEEN FOUTEN TOLEREREN!
next.

gideonscience | 12-09-07 | 13:47

Waarom hoor je nooit eens iets over blote tieten op tv? Daar mag best meer aandacht voor zijn.

Teen | 12-09-07 | 13:46

Ehsan Jami zijn boodschap is ok, al kun je vraagtekens zetten bij zijn integriteit of aanpak. De discussie wordt in Nederland echter weer klein gemaakt. Het gaat over poppetjes, je bent goed als je het commité ondertekent, je bent fout als je dat niet doet, je bent een dhimmi als je het niet met de toonzetting van Jami eens bent, etc. Wanneer de discussie nu eens met een gezonde rede gevoerd zou worden en al die hysterici eens hun muil zouden houden, zou de discussie een heel stuk meer inhoudelijk worden. Vond dat Albayrak het wel aardig verwoordde bij P&W.

Flodder | 12-09-07 | 13:44

@gideonscience
ik val niet over typofouten, maar dat zijn geen typefouten meer. met "es", ook lelijk, was je nog weggekomen.

spreek jij zo? welke straat is (= dus niet eens) dat?
er was eens.... er was is....
jij bent het niet eens met iemand maar jij bent het is?

Kerby | 12-09-07 | 13:44

Nog ff en ik wordt voorzitter van de Ex-Geenstijlers. Wederom wordt er een flutonderwerp aangeroerd. Ik heb echt het gevoel dat de redaktie nu al weer aan vakantie toe is. Nu snap ik waarom zoveel mensen enthousiast zijn over het nederlands elftal. Zelfs daar valt tegenwoordig meer te beleven

Neptukker | 12-09-07 | 13:44

jami sterk? heb alleen gedraai en gestotter gehoord om vragen waar hij geen antwoord op wist.. kon verder ook weinig echt hard maken .. wat een enorm gay ego die gast

Sizzla Kalonji | 12-09-07 | 13:42

Volgens mij istie ten onder gegaan aan zijn gesprek met Pauw en Witteman gisteren... poe. Ik ben nog steeds aan het bijkomen. Wat is die Ehsan toch een domme jongen. Hij heeft het taalgevoel van een kanarie (maakt op zich niet uit, maar maak dan korte zinnetjes en gebruik geen dure woordjes!), hij hanteert de redenaties van een ongestelde vrouw met een kilo chocolade achter haar kiezen, en hij heeft volgens mij echt niet door dat hij zo onwaarschijnlijk poep zit te praten... (dat gelul over Kant en Nietzsche, ik heb er nachtmerries van gehad!) Afserveren die gast, en heel gauw op zoek naar een begaafdere ex-moslim.

AdolfJoling | 12-09-07 | 13:42

@gideonscience

ik ben het helemaal met je eens als het gaat om religie. Het zou allemaal verboden moeten worden. Helaas is dit niet het geval. Daarom hebben wij een beginsel zoals godsdienstvrijheid. Het verbieden van enkel en alleen één godsdienst druist daar linea recta tegen in. Mensen moeten blijkbaar ergens bang voor zijn om zichzelf te kunnen verenigen en de angst voor moslims is niet nieuw. Vervang moslims door socialisten en we hebben de angst van 1920 te pakken.

joop-dirk | 12-09-07 | 13:42

Goh, dit is echt wel een post op geenstijl waardig ja.

Schele Japie | 12-09-07 | 13:42

Dit is werkelijk van een zeer bedenkelijk niveau, Chileen.
Als het al waar is, kan de waarde van een boek worden afgeleid van de vraag of dit boek al dan niet tweedehands wordt aangeboden?

Schoorsteenveger | 12-09-07 | 13:41

Het lijkt erop alsof Jami zijn 'five minutes of fame' denkt te beleven op dit moment. Hij gedraagt zich alsof hij de incarnatie van Ajaan Magan is, inclusief de ambities om films te maken en boeken te produceren. Zijn enige verdienste is echter een officiele verklaring dat hij geen moslim meer is en een aangfite tegen bedreiging en geweld. Dat laatste lijkt toch heel erg mee te vallen, maar hij zelf mag daar nu in het kader van zijn beveiliging helemaal niets meer over zeggen. How convenient....

Vervelend mannetje dat weinig te melden heeft, zijn naam maakt door het op slimme wijze gebruik maken van de polarisaties in onze maatschappij en dus over niet al te lange tijd in de vergetelheid zal belanden. Wat mij betreft zo snel mogelijk, trouwens.

/OT @gideonscience

Niet helemaal met je eens, want fout = fout. Geen reden waarom je fouten zou moeten tolereren.

NLCircle | 12-09-07 | 13:41

Heel simpel:kerk en staat zijn gescheiden in Nederland, derhalve staat het mij vrij om tegen een ieder te zeggen dat hij zijn/haar geloof thuis moet beleiden en mij er niet mee lastig moet vallen. Ik heb er niets aan, doe er niets mee en zal het niet meenemen in een of ander "genuanceerd" standpunt waar ik aan mening dien in te boeten.

Zeg je zoiets tegen een ongeïnformeerde geloofsbelijder (!, moslimman, jeaud of gristen), heb je meteen geen respect, ga je naar de hel of ben je Kaffar en mag je volgens sommigen van hen deaudt...

Ik zeg: laat me met rust en alles komt goed!

Count Ochnipov | 12-09-07 | 13:41

dat verhaal van de huismeester van het WTC op dezelfde site vind ik stukken interessanter. Weer iemand die bewijs heeft dan niet Bin Laden maar Bush opdracht heeft gegeven. Shit, waar is nou de aluminiumfolie weer gebleven?

jan-lul-de-behanger | 12-09-07 | 13:39

Vooral dit soort huichelachtige stukjes blijven plaatsen, dan kom je niet op het zwarte lijstje van Joep Dohmen en kom je van je rechtse imago af, wellicht kunnen jullie dan wel op tv komen.

Tray Hornay | 12-09-07 | 13:39

Ik vind tweede hans niks.

Jo de Jong | 12-09-07 | 13:39

Geenstijl hoaxed er nu zelf eens op los. Dit gebeurt namelijk bij zo goed als alle nieuwe boeken, zeker bij boeken waarvan er een groot aantal als recensieexemplaar naar de verschillende media gaan. Journalisten verpatsen hun exemplaren dan weer aan tweedehandsboekwinkels, en die hebben weer een connectie met Bol.com.

Donderpreek | 12-09-07 | 13:38

@Tray Hornay 12-09-07 @ 13:36
kvind hem dat hoedje best wel Noterig staan heur..

overVecht | 12-09-07 | 13:38

Wie?

* | 12-09-07 | 13:37

Ik vond hem overigens gisterenavond best sterk bij Paul en Witteman.....

Behangdelul | 12-09-07 | 13:37

Ehsan gaat het verliezen van Van Bommel. Die loopt daar stomdronken in Jordanie rond. En daar zijn die moslims nog minder blij om; oftwel de opkomst en ondergang van de SP?

Gezellig he? | 12-09-07 | 13:36

@Behangdelul 12-09-07 @ 13:32
hahaha lutser! begrijp je het dan niet??
Het zit zeau, er zit een linkje in het topic en als je dan daar op klikt kom je op een andere site, waar je dan nog een keer op een linkje kunt klikken en dan uhm ja, heb je een heel lang verhaal die niet de moeite waard is om te lezen. ;)

overVecht | 12-09-07 | 13:36

Oh ja, dit is schokkend nieuws zeg.

huetter | 12-09-07 | 13:35

Ik blijf erbij, het is een om aandacht vragende wannabee. NEXT.

kneuterzak | 12-09-07 | 13:34

sorry... ik ben waarschijnlijk niet goed genoeg geintegreerd meneer kerby.
zonder gekheid, typfout moet kunnen ... spreektaal/schrijftaal.

gideonscience | 12-09-07 | 13:34

Zuur stukje Chileen. Doe je ook mee om Eshan te ridiculiseren met stomme details die er niet toe doen en hem op te man te spelen. Na de walgelijke uitzending op de staatstv ben ik deze demonisering echt zat aan het worden. *kots*Hij is buikspreekpop, hij is grof, hij wil in de schijnwerpers staan, hij dit hij dat. Zijn boodschap... ga daar eens inhoudelijk op in.

Tray Hornay | 12-09-07 | 13:34

uhm ja.... dus....

Behangdelul | 12-09-07 | 13:32

@gideonscience
iemand die "eens" als "is" spelt is niet serieus te nemen....

Kerby | 12-09-07 | 13:30

nogmaals, wat valt er nog meer te begrijpen (en te doorgronden) aan twee culturen die haaks op elkaar staan qua opvattingen?
vertel me dat is... de opvattingen zijn absoluut, ga jij maar is aan religie uitleggen wat water bij de wijn is of hoe je concessies moet maken in een maatschappij als deze. romantisch geleuter over hoe hoe het zou moeten of een verdwaalde opmerking als "elkaar leren te begrijpen" of toon respect naar elkander. nee zeg ik, ik respecteer ( wat een vervelend woord, hebben moslims het toch altijd over?) verfoeilijke geloven niet. het gene waar ze voor staan, wat zij prediken en bovenal wat zij onderdrukken. ik zeg nee.

naja zoiets dus.

gideonscience | 12-09-07 | 13:28

nl.bilgibog.org/Ehsan_Jami

Voor Ehsan, zoon van een atheïst en een christen kan het toch niet al te ingrijpend zijn geweest om zich los te maken van de islam?

Afghaan | 12-09-07 | 13:28

negatieve aandacht is ook aandacht.......... waarom dus zoveel aandacht?

overVecht | 12-09-07 | 13:27

Staan geen plaatjes in.

Jan Aaldrik | 12-09-07 | 13:27

En daar trappen jullie in? lol.

ILT | 12-09-07 | 13:26

Leest lekker snel weg zeker

Harry Turtle | 12-09-07 | 13:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken