
"Over een week begint de Tweede Kamer weer. Rumoer alom, inmiddels. Als D66-er wil ik me vandaag even bezighouden met de PvdA. Een van de kandidaten voor het voorzitterschap van de PvdA is Jan Pronk. Ik denk dat hij zijn ambities moet bijstellen, en zich warm moet lopen voor het lijsttrekkerschap. Want alleen met een 'oudje' als Pronk lijkt de PvdA kans te maken tegen Marijnissen."
Jan Pronk nieuwe lijsttrekker PvdA?
Hoe kan de PvdA weer winnen? De PvdA-kopstokken breken hun hoofd er op stuk, en niet voor de eerste keer. De afgelopen 15 jaar heeft de partij al een paar keer deze discussie moeten voeren. In 1994 was het niet de SP, maar D66 die de partij leeg at. Toenmalig PvdA-voorzitter Felix Rotterberg vond de oplossing in het drastisch veranderen van de PvdA-kamerlijst met allerhande sociaal-liberalen. Ook liet hij partijleider Wim Kok in 1995 een toespraak houden waarin hij de 'ideologische veren' van de PvdA afschudde. De operatie leek geslaagd want Wim Kok won de verkiezingen van 1998.
In 2002 was er een nieuw probleem. Pim Fortuyn kwam op en opnieuw was de PvdA in gevaar. Nadat Ad Melkert het schip had verlaten en Wouter Bos het roer overnam, kwam er weer een nieuwe koerswijziging. Om de kiezers op de LPF terug te winnen werden de standpunten over immigratie en integratie aangescherpt. In 2003 haalde de PvdA zo goed als alle zetels terug. Toch bleef het CDA de grootste. Dus ging de PvdA opeens ook spreken over 'normen en waarden', om zo wat meer op het CDA te lijken. Niettemin raakte de partij in 2006 weer veel zetels kwijt. Nu weer aan de SP. En hup, meteen sprongen er weer types op die een
'linksere' koers eisten voor de partij . Het ontslagrecht moet blijven; de topinkomens afgeroomd, enzovoort. "De rooie veren moeten weer terug!"
Een van de mensen die een linksere koers voor de PvdA voorstaat is oud-minister Jan Pronk. Hij wil zelfs de nieuwe partijvoorzitter worden. Door een aantal van zijn medekandidaten is hij inmiddels als 'te haags' weggezet, anderen stellen juist weer dat hij te lang in het buitenland heeft gezeten, en anderen noemen Pronk 'te oud'. Dat zijn zwakke argumenten, want hierdoor heeft Jan Pronk naar mijn mening veel vóór op de anderen. Deze eigenschappen maken niet alleen tot een goede kandidaat voor het partijvoorzitterschap, maar misschien nog méér als reservekandidaat voor het lijsttrekkerschap.
De grootste fout van Wouter Bos bij de laatste verkiezingen was dat hij zo weinig als 'premier' overkwam. Hij legde het daarin af tegen zowel premier Balkenende als de oudere en wijzere Marijnissen. Misschien lukt het hem in zijn functie als minister van Financiën uit te groeien tot een potentiële Vader des Vaderlands, en kan hij het bij de volgende verkiezingen nog eens proberen. Maar er is ook een kans dat 'm dat niet lukt, bijvoorbeeld door vervroegde verkiezingen. Wat dan? Daarnaast moet je je afvragen of hij ook inhoudelijk in staat is een linksere PvdA te leiden: Bos is in zijn hart een echte sociaal-liberaal, en het lukt hem slecht dat te verbergen. Wat moet er dan gebeuren? Gaat de PvdA dan weer op zoek naar een nieuw 'jong talent'? Ik denk dat ze er verstandiger aan zouden doen juist een oude vertrouwde op het affiche te zetten. En waarom dan niet Jan Pronk?
* Jan Pronk hoef je geen rooie veren meer op te prikken, want hij heeft ze nooit afgedaan.
* Jan Pronk is tegelijk in staat om bestuurlijke betrouwbaarheid uit te stralen. Immers: hij zou van alle lijsttrekkers het meeste ervaring hebben. Het feit dat hij ook vaak compromissen heeft gesloten kan hij juist in zijn voordeel laten werken; hij is wel links, maar ook praktisch.
* Jan Pronk kan Balkenende makkelijk aan. Balkenende is dan wel een aantal jaar premier geweest, maar Pronk heeft nog steeds meer ervaring. Waar Balkenende zich wat hobbymatig op het internationaal podium begeeft is Pronk er als een vis in het water.
* Jan Pronk heeft van alle lijsttrekkers het meeste ervaring met milieubeleid (als oud minister van Milieu) en doet Groenlinks-leider Halsema verdwergen.
* Jan Pronk is een van de weinig politici die het ook van Jan Marijnissen kan winnen. Marijnissen heeft veel van zijn aantrekkingskracht te danken aan reflectie waarmee hij in de politiek staat. Pronk staat echter sterker. Pronk reflecteert niet alleen, hij was ook bereid zijn handen uit z'n mouwen te steken, iets dat Marijnissen nooit heeft gedurfd. Marijnissen probeert vaak de filosoof uit te hangen en schreef wat boekjes; Pronk schrijft beter en substantiëler. Waar Marijnissen spreekt over solidariteit en de ondergang van de beschaving, kan Pronk hem fijntjes wijzen op de echte ellende die hij in de wereld heeft gezien. En waar Marijnissen zich heeft begraven in een heilloos provincialisme, kan Pronk uit ervaring vertellen hoe belangrijk internationale samenwerking is voor de 'verworpenen der aarde'. Daarnaast kan Pronk ook op microniveau makkelijk de concurrentie aan met Marijnissen bij het knuffelen van mensen in achterstandswijken.
Het belangrijkste wat Pronk vóór zou hebben op al zijn voornaamste concurrenten is dat hij een stuk ouder is dan de rest. Roodlinkse kiezers (die zich schuilhouden rond SP, GL, PvdA en soms ook CDA) hebben naar mijn inschatting niet zozeer interesse in 'puntjes' als het ontslagrecht en de topinkomens. Roodlinkse kiezers hebben behoefte aan een mate van paternalisme die veel letterlijker genomen moet worden; Ze hebben behoefte aan een wijze, oude, rooie 'pater familias'. Dat was Drees, dat was Den Uyl en dat was Kok (met zijn vakbondsverleden) uiteindelijk ook. Vijftien jaar geleden was het Van Mierlo die hierin voorzag, toen weer even de rijzige Wim Kok, toen de populaire professorale Fortuyn en nu de volkswijsgeer Marijnissen. Met Pronk is er een kans die behoefte weer bij de PvdA te bevredigen. Tuurlijk zal dat de sociaal-liberalen rond de PvdA afschrikken (ze zijn van harte welkom bij D66!), maar ze zouden een veel grotere groep kunnen terugwinnen. Het zou me niets verbazen als Jan Pronk al van dit scenario droomt.
Boris van der Ham
Reaguursels
InloggenIk denk aan een nieuwe verzuiling:
- PvdV - isolationisten
- CDA - rechts liberaal
- VVD - links liberaal
- PvdA - niet-westerse allochtonen lobby
- SP - socialistisch
- GL - milleulobby
- CU - christenen
Als politieke partijen meer zouden gaan voor hun standpunten en minder voor pluche, dan zou het politieke landschap meer tot rust komen. En hoewel iedereen uit Pronk op elk moment van de dag minstens 17 maten alcohol kan persen en hij derhalve meer wauwelt dan praat is hij wel iemand die met standpunten durft te komen. En het aantal partijen dat nu een standpunt durft in te nemen over iets is op 1 vinger te tellen.
Kort: Pronk heeft het kaliber van boer Koekoek, maar is mogelijk in het huidige politieke landschap een grote verrijking.
Jan Pronk als lijsttrekkerT van de PvdA vind ik ook een heel goed idee.
Maar ja, ik heb dan ook een schurfthekel aan de PvdA.....
Pronk is de man van 6 miljoen..... of was het nu 6 miljard? Ach, ik zit in de elektronica, dus een paar nullekes maken ook niet uut.
Tja, dan kan de PvdA bij de volgende verkiezingen aan de stoeprand worden gezet. Eindelijk! Het illustreert het machtsvacuum binnen de partij. Nee dat wordt gelukkig niks meer, nu alleen die kale SP'er nog de laan uit met zijn cryptocommunistische partij.
Jan Pronk? Het was toch JanK Pronk? Die gast die altijd zoveel dikke BOEHOE doet met zielige negertjes op de achtergrond?
Maar goed, met die politieke dinosaurier aan het hoofd is de Partij van de Ambtenaren, Allochtonen en Armoedzaaiers pas echt "heading vor extinction", dus het is allemaal prima wat mij betreft....
-weggejorist-
-weggejorist-
@Bottehond
www.trouw.nl/deverdieping/religie_filo...
.
Pronk wil het tegenovergestelde van Monasch. De PvdA gaat in 2-en uiteenvallen deze herfst. Tenzij Pronk D66-er wordt.
Papa Boris, waarom stap je als opportunist niet over naar de PVDA. Dan zijn tenminste 3 zetels ggarandeerd.
Wat een gebrabbel van Boris. Het lijkt godverju op een samenvatting van politieke borrelprietpraatpraat in een muffe Tokkie-kroeg.
Hij dus... www.dumpert.nl/mediabase/24543/422dd16...
Ach.. een windvaan of een drankbak aan het roer, wat maakt het uit.
De pvda zwalkt toch alle kanten op.
huppelkudtje 26-08-07 @ 23:34
Hehehehehe. Heel geestig.
Lang leve Opa Pronk.
Redder van de PvdA en toekomstig Vader des Vaderlands.
Nadat hij afgerekend heeft met baby Bos.
Hoera, eindelijk gerechtigheid,
@wereldzenders
Jij als maroc gaat er alles aan doen on Nederland mooi te houden?
Wanneer vertrek je dan naar die heilstaat in Afrika?
Gaap. Boris heb je ook al zo'n briljante visie voor je eigen partij op de plank liggen?
Ach.. een windvaan of een drankbak aan het roer, wat maakt het uit.
De pvda zwalkt toch alle kanten op.
Natuurlijk vindt Boris Achterham dat Jan Pronk voorzitter van de Pee van de Aaa moet worden. Het schept kanzen zelfs voor het microscopisch kleine D'66 (de lul van Nawijn is groter) om de SGP bij de volgende verkiezingen in te halen.
De redactie van GS moet er maar even onderzoek naar doen als ze daar zin in hebben. Maar ik denk dat we in Nederland met een (gewezen?) zuipschuit ook niet veel verder komen!
Maar goed, volgens hetzelfde geld vergis ik me hoor ;-)
Wedden dat de voorgenomen verhoogde accijns bier en wijn binnen niet al te lange tijd weer van de tafel is? :-)
Of ik lees er even snel overheen natuurlijk (heeft iemand anders het al gemeld), maar volgens mij hebben we het hier over Jan Dronk!! Jaja, geen typefout. Jan Dronk dus!! Mijnheer lustte hem in het verleden erg graag en aan zijn uiterlijk te zien is daar nog niet veel aan veranderd!
Krijgen we straks een alcoholist aan het linkse roer???
-weggejorist-
Lizzard 26-08-07 @ 22:18
Hij dook daar onder.Maar meneer had zijn idieeen toch echt uit zijn vaderland en uit een reli hoek.
Laat de PVDA vooral Pronk als leider aannemen. Hoe eerder we nooit meer iets van die lui horen, hoe beter.
De PvdA sucks nogal op het moment, maar een meer integere politicus dan Pronk ken ik niet, zou dus wel op hem stemmen.
mooi verhaal maar inmiddels is de pvda ondanks (of juist door) liberale aspiraties niet meer links en ook niet rechts dus uiteindelijk niets meer.
amen.
-weggejorist-
Lizzard 26-08-07 @ 21:59
Met een gevorkte tong en twee keer scherp.
Hoe zit het dan met de kapers van 9-11?Gevoed en onderwezen door SA en USA samen. Is dat ook links zijn schuld.Wat mij betreft kan een deel van die schuld zo bij het CDA gelegd worden met hun weigering om speciaal onderwijs af te schaffen en het in de eerste plaats in te voeren.
nl.wikipedia.org/wiki/Schoolstrijd_%28...
-weggejorist-
@ Boris
Je zelfbeeld is ridicuul. De wereld volgens Boris: Provincialisten versus (ingebeelde) kosmpolieten.
En waar Marijnissen zich heeft begraven in een heilloos provincialisme, kan Pronk uit ervaring vertellen hoe belangrijk internationale samenwerking is voor de 'verworpenen der aarde'.
Iedereen die Jan Pronk een goeie PvdA Partijvoorzitter vindt, wil de PvdA kapot hebben. Ik zeg: Go Jan!
sorry, echt teveel tekst om te lezen... En de PvdA interesseert me toch geen kont! Evenmin als D'66.
@vander F
Liefhebber is een groot woord, zijn idee over de staatsinrichting lijkt wat dat betreft ook niet echt op dat van Plato
Lizzard 26-08-07 @ 20:22
Maar de reden dat hij The O omlegde was toch enkel en alleen geinspireerd op het feit dat The O de O profeet had beledigd.Zelfs in de rechtzaal heeft Mo B. dat beweert of het nu zijn broer was of iemand anders.Nooit iets van bevrijding ,links voorwaarts islamieten staat whatever.
Als elke beroerde uitkering cq messen trekker een PVDA,er is en daarom Wouter Bos verantwoordelijk voor al het kwaad in deze wereld dan mag heel even de doodstraf weer ingevoerd worden en moet Wouter boeten voor de zonde van zijn achterban.
*wast zijn handen in een schaal water*
leuk stukje boris maar je mist hier en daar de plank de nederlanse bevolking wil nu zelf wel eenbeter worden van de welvaart geen 8 miljart naar ontwikkelinggs hulp en miljarden aan zinloze sybsidies aan iedereen die er om vraagt de oudjes en de gehandicapten worden genaaid men heeft genoeg van het lingse gelul
Lizzard 26-08-07 @ 20:59
Mezcal, mijn waarde.
The real stuff.
Wel een lekker pijpbekkie, die Linda. Alleen al daarom de moeite waard. Denk dat het posten op GS dramatisch zou afnemen als er meer slurfgrage Linda's waren.
En Bevertanden in die tepels, wat dacht je!
-weggejorist-
En waarom kijken wij niet naar Linda de Mol, bij Zomergasten? Komt zomaar opeens Mies Bouwman voorbij!
Mijn avond kan niet meer stuk!
So de metier!
Die Boris....
Met zulke vrienden heeft onze Jan geen vijanden meer nodig!
-weggejorist-
omg in herhaling vuistdiep in die internationaal gefaalde Pronk. Den Uyl knuffelaar van achterstandswijken??? Hij heeft juist achterstandswijken gecreerd. Aub dus niet int zelfde rijtje van Pim....
@bottehond getver wat een shockende foto. *maaltijd eruit braakt*
bottehond 26-08-07 @ 20:36
Ah dit verklaart natuurlijk alles. Dus dit zijn de plaatjes die we van een sfeerreportage van het D'66 partijcongres in pak hem beet 2010 kunnen verwachten.
@ounge01 26-08-07 @ 20:14,
Plato, die ouwe oerconsevatief?
tsss.
u is zeker ook een liefhebber van Hegel?
@ Jeremia
Dat van die toren is een aperte leugen!
beforeithappens.files.wordpress.com/20...
"De achterban van correct links, PvdI en GL wel te verstaan"<br>
* PROEST *
@Lizzard 26-08-07 @ 20:22
Nou, nee...
Is Jan Pronk nu eindelijk van zijn drankverslaving af ???
bottehond 26-08-07 @ 20:11
Het zou mij niet eens verbazen als je hierin gelijk hebt. Nog meer dan de PvdA vecht D'66 om haar bestaansrecht. Probleem voor de PvdA is dat als ze tot haar nek in de islam zit met al die wethouders en raadsleden. Dus als de nieuwe koers anti islam wordt dan zal de partij ernstig gekortwiekt worden in het middenkader. Toch lijkt het mij verstandig dat ze deze koers inzetten om zo weer de echte vertegenwoordiger te kunnen zijn van de sociaal democratische stroming in ons land. Dat Dhimmy 66 de partij voor de moslims wordt is prima. Dan staan die lui ook weer ergens voor en kunnen het tweetal D'66 politici met de naam Boris als operatie islamificatie geslaagd is na bewezen diensten alsnog met het hoofd naar beneden van een flatgebouw geflikkert worden.
Lizzard 26-08-07 @ 20:22
Correctie ,De achterban van correct links, PvdI en GL wel te verstaan, Maorijnissen heeft niet zoveel op met de profeet en aanhangers en wil zelfs Turkije niet in de Eussr
@Redactie & @Telegraaf
Wellicht wat offtopic, maar ik heb mij dit weekend nog verscheidene malen in gedachten verzonken lopen opwinden over het NRC met hun publicatie over *kuch* "extreem rechtse" websites, zoals flabber, pvv, geenstijl, degezonderokert, etc.
Dit vraagt, nee schreeuwt toch werkelijk om een stevige repliek die de extreem linkse websites zoals nosheadlines, novatv, indymedia, groenlinks, milieudefensie, etc. eens stevig op de middenpagina positioneert als zeer fout en Staatschgevaarlijk?
-weggejorist-
Goeie genade, moet een fossiel voorstellen om een bejaarde een lijk te laten redden.
Boris... ga eens gauw naar het museum
CoJoNes 26-08-07 @ 17:38
vlinderreisjes, popconserten, werkgroep blabladiebla,parlementaire enquetes mits ze niets opleveren, en niet te vergeten publieke omroepen en politieke partijen!
henkiedenkiedenkie 26-08-07 @ 19:16
Theo is toch vermoord wegens het beledigen van de profreet ??Krijgt links nu ook al de schuld van het relidwaas geweld? Het moet niet gekker worden. Gekke Henkie.
@klauwkikker 26-08-07 @ 20:06
Nee klauwkikker,met de besten bedoelt Plato ook "de besten". Een "top"- bestuurder zoals jij zegt hoeft natuurlijk ook niet per definitie de beste te zijn. Overigens zijn de top-bestuurders waar jij op doelt een stuk capabeler dan een groot deel van de personen die nu in de regering zitten.
@Engeltje58 26-08-07 @ 19:58,<br>
De TEIGENPAGTè daah haure wè bè
Boris doet net zo aan censuur als het huisblad van alle stropdasloze linksige dromers en stiekeme, links liberale (contradictio in terminis) carrierejagers, de Azijnbeaude. Het lijkt overigens wel een plaag, dat "uniform" van die laffe ruggengraatloze talking heads. Vreselijk: ik zou me gewoon te kakken voelen staan als ik anno 2007 met het eigen kopvodachtige statement van die stiekeme links liberale mannetjes.
Anyway: Boris doet hetzelfde als zijn ene clubblaadje (NSB Handelsblatt is het andere) inzake de rode veren van Monasch. De azijnbeaude beweerde gisteren dat de twee belangrijkste punten uit het manifest van Monasch waren: heldere standpunten over sosjaal democratische items (topinkomens afromen bv) en de interne partijdemocratie. Wat zowel de azijnbeaude als boris (pinokkio zonder stropdas, zie pica) bewust verzwijgen is dat Monasch wil dat de PVDi zich distantieert van de islam. Dát is de werkelijk belangwekkende boodschap van Monasch. How bloody typical, Boris, dat je dát nou weer vergeet te melden. Je mot vroeger opstaan als je hier je columns wilt plaatsen, lichtgewicht. Hier vind je namelijk een kritisch publiek.
Deze column lezend is helder dat Boris wil dat de PVDi en de SP de linksige kiezer motten verdelen. Zijn kirrend geflirt met de andere stropdaslozen is kolderiek: die schimmel van de Nederlandse politiek vindt een thuis in vrijwel alle partijen. De vraag rijst: en waar heeft D22T11 haar zinnen dan op gezet? Het kereltje, die judas die in de troebele vijver van de islamistenstemmen vist, gaf vandaag het antwoord bij de islam-omroep. Dus: alle linksen naar de PVDi en de SP, Dhimmi66 is voor de islamisten. Dat lijkt de enig mogelijke conclusie na vandaag. Leuk 1-2-tje met het kereltje, Boris. Zie hier landverraad in actie.
www.uitzendinggemist.nl/index.php/seri...
(uitzending van 26- 8 aanklikken)
@koerbagh ? 26-08-07 @ 19:47,<br>
Maar op het Curry Erbij? topic staat 'ie er wél weer bij... Snap jij het, snap ik het..??
de meeste SP stemmers zijn toch anti-stemmers? misschien al hun meerderheid anti-pronk is maakt de partij van de kansen hiermee een kans :-?
@lounge01 26-08-07 @ 20:01
Met "de besten" bedoel je zeker de zich zelfverrijkende bovenlaag van "top"bestuurders die onze bedrijven naar de kloten helpen...
Waarom mensen na al die jaren wanbeleid toch pvda blijven stemmen... Plato (428-347 vChr) schreef in zijn "politeia" al dat in een democratie de domme macht van de meerderheid heerst, zij die zich richten naar de waan van de dag.
Hij stelde dan ook dat sommige mensen (in dit geval een groot deel van oa. de Pvda stemmers "Bos heeft zo'n lief koppie" en Sp'ers "ja die Marijnissen is zo'n sympathieke man") tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen, hij was dan ook voor een aristocratie(letterlijk een regering door de besten).
Hier in NL. mag elke persoon met een iq van boven de 75 echter gewoon vrolijk meebeslissen, evenals een groot deel van onze criminele (en ik bedoel ook autochtone) medemens vrolijk meestemmen.
Het is wat dat betreft dus ook geheel niet vreemd dat zoveel mensen vrolijk op de verkeerde manier verder blijven gaan...
*pvda'ers kom er maar in*
ik heb liever boterhamworst
-weggejorist-
Geen gezeik: Allemaal rijk. De TEGENPARTIJ daar horen wij bij. P.S. Wel op z'n Haags uitspreken!
@Sulfuric-Acid 26-08-07 @ 19:32:
Ik had het al gemerkt. Wellicht moet ik echt elke keer uitloggen en weer inloggen ofzo, in plaats van de browser dicht en PC uitzetten en ingelogd blijven. Ik zal 't eens proberen.
Enfin, na de meeste reaguursels hier kan Boris wel inpakken en wegwezen (hopelijk)... niemand die op zijn columns zit te wachten.
Wel hoop ik v Bommels column hier weer te zien..... het is toch niet echt serieus hè van de redactie, dat ze Harry even in de ijskast hebben gezet ?
Vooral als hij hier even uit de doeken gaat doen wat hij nu tegen dat Libanese mokkel heeft gezegd!
@koerbagh ? 26-08-07 @ 17:44,<br>
ff iets geheel off-topic, maar je bent je r weer kwijt in je nick...
CoJoNes 26-08-07 @ 18:48
Dat is een feit. Feit is ook dat veel specialisten beter zouden functioneren als electricien en loodgieter. Ze zijn er intelligent genoeg voor en het horkengedrag bezitten ze vaak ook al.
van linkse kant is de pvda de enige partij die in een kabinet kan functioneren.zowel de sp al groenlinks zouden alle mooie beloftes nooit waar kunnen maken,waardoor de kiezers zich belazert voelen en dus als tegen reactie een partij als cda gaan stemmen die minder beloven maar meer daarvan waarmaken.
ik zeg dus: SP in de regering, kan ik een half jaar later tegen iedereen zeggen "ik zei het toch!!"
en over de d66 ...... naja .... laat maar...
CoJoNes 26-08-07 @ 18:48
Beter te veel dokteren dan van andere dingen te veel. Maar wat ik zie valt het echt wel mee. Die 50% neem ik met een korreltje zout.
Boris, als het niet lukt met die column over kereltje Pechtold, schrijf dan maar over de erotische escapades van Laurens Jan Brinkhorst.
Doe je mevrouw kwakbol een plezier mee, die leest namelijk graag stukjes over het koningshuis.
Gadverdamme, linkse oplichters allemaal weer. PvdA met hun achterlijke regeltjes, dingen die ze beloven maar nooit waarmaken, noem maar op. Een groot deel van de bevolking staat eigenlijk lijnrecht tegenover de ideeën van de PvdA maar blijft stemmen. Waarom? Is het Wouter Bos die zo gemaakt sympathiek overkomt? Is het dat men rechts associeert met extreem rechts geweld? Grappig om dan eens te bedenken dat in Nederland in de afgelopen jaren twee belangrijke personen zijn vermoord, Pim Fortuyn en Van Gogh. Beide rechtse ideeën, beide vermoord door personen met linkse ideeën.
Pronk heeft ons op het gebied van biotechnologie totaal verneukt, toen hij minister speelde van milieu.
Vergeet ook niet dat al die miljarden die Pronk aan zijn buitenlandse vriendjes gaf, de bevolking aldaar nul hebben geholpen. Hij is dus verkwister nummer 1.
Drees heeft juist de PvdA verlaten toen lieden als Pronk zich gingen roeren.
Ben het met CoJoNes eens mbt. het handje ophouden, kom mij ook te vaak voor dat mensen een of andere arty-farty,vreemde studie volgen en vervolgens klagen dat er geen werk is (het type ik studeer dus ik kraak student). Prima dat je een studie kiest die je ligt/ interesseert, maar het is wel heel naief om vervolgens iets te kiezen waarvan je weet dat de kans groot is dat je niet of moeilijk aan de bak komt en dat je dan vervolgens het bekende handje op gaat houden, omdat iets anders doen dan waarvoor je gestudeerd hebt beneden je niveau is...
@Cojones helemaal mee eens!!
Joodse wijsheid: Kies een beroep waar je overal ter wereld mee uit de voeten kan.
@doe eens niet 26-08-07 @ 18:59
Toch wel. In onze socialistische heilstaat is het not-done om het bedrijfsleven in die zin te betrekken bij gesubsidieerd onderwijs. Stel je toch eens voor dat zelfontplooiing in het geding zou komen. Begrijp me goed, ik vind het prima als iemand kunstgeschiedenis wil gaan studeren maar dan wel onder de voorwaarde dat ie op basis van die studie niet z'n hand op kan houden, laat staan dat de belastingbetaler voor de kosten op moet draaien.
@Cojones Ik neem aan dat je gelijk hebt met die 50%. Ik ben niet goed op de hoogte van de aantallen. Arbeidsmarkt en aanbod studies zouden goed op elkaar aan moeten sluiten maar ik verbaas me er al jaren over dat dit niet het geval is. Dan hebben we weer een overschot dan weer een tekort. Zou meer overleg moeten zijn tussen werkgevers en onderwijsinstellingen, is toch niet zo moeilijk te regelen?
PvdA = Pronk voor de Alcoholisten.
Laat Pronk in vredesnaam de PvdA gaan leiden! Dat is de enige manier om van dat politieke gezwel voorgoed af te komen.
Nou Boris de peniskokert,dan word het dus tijd om jezelf op te knopen,en Hans van Mierlo op te graven.Maar ik vind inderdaad ook dat Pronk de laatste nagel in de PvdA kist moet rammen,het boeit namelijk niet wie de linkse stemmetjes krijgt,er zijn nu eenmaal nog niet voldoende parasieten om links een echte meerderheid te laten behalen.
@doe eens niet 26-08-07 @ 18:42
Is niet mijn punt. Een artsenopleiding kost tonnen. In Nederland leiden we mensen op waarvan we weten dat ze een kans hebben van minder dan 50% dat ze met hun studie (in Nederland) geld kunnen verdienen. Dat noem ik geld in de gracht flikkeren.
Zet deze calvinist zonder God achter het stuur en wacht af tot hij met zijn zatte harsens de PvdA touringcar het ravijn in laat storten. En D'666 gaat als het aan mij ligt mee op de imperial van de bus. Ik stel als eventuele bijrijder Patrick Kluivert voor. Foute allochtonen, daar zijn ze bij de PvdA dol op. Patrick is dan wel geen moslim, maar je kunt niet alles hebben.
@Cojones je maakt mij niet wijs dat het merendeel aan artsen in de bijstand zit. Intelligente mensen -wat je van een arts toch mag verwachten- kunnen best op een andere creatieve manier aan hun brood komen: zoek dan iets wat daar een afgeleide van is. Ga desnoods yogalessen of coaching (=vrij beroep) geven. Of weet ik veel wat van die mensen verwacht ik juist dat ze het geestelijke vermogen hebben om creatief naar de arbeidsmarkt te kijken en zich aan te bieden.
Als we behoefte hebben aan elektriciens dan moeten we de VMBO dropouts bij hun kladden grijpen.
En gedwongen omscholen zou moeten kunnen m.i. mits mensen ergens wel enige gerichte kwaliteiten voor hebben. Wil geen autist voor een schoolklas met kinderen zien.
Ook gek dat je niet mag studeren als je thuis zit met een uitkering, is verboten.
Jarenlang vervolgens het boeiende groeigedrag van een geranium bestuderen mag dan weer wel.
wereldzenders 26-08-07 @ 17:55
"ook vechten tegen de baardapen die misbruik maken van mijn geloof."
Hulde,jaag ze de moskeeen uit.
Feit is dat we in Nederland een grotere behoefte hebben aan elektriciens dan aan chirurgen. Er is hier een overschot aan artsen.
@doe eens niet 26-08-07 @ 18:21,
Heb je er wel eens bij stil gestaan, dat het in Nederland vloeken in de kerk is om mensen gedwongen om te laten scholen?
Hoe wil jij het enorme aantal studenten communicatiewetenschappen, psychologie of Kunst en kunstbeleid anders verklaren?
@ doe eens niet: paarlen voor de zwijnen jongen, paarlen voor de zwijnen...
@doe eens niet 26-08-07 @ 18:21,
beste oplossing lijkt me in jou geval: emigreren.
@wereldzenders 26-08-07 @ 17:55
tja, maar beste wereldzenders, als wij Nederlanders de fundering onder de multiculturele hel vandaan slopen, blijft er dan voor jou en de jouwen dan nog wel zo'n prachtig mooi landje over?
En dat slopen bedoel ik niet letterlijk hoor. De kansrijken gaan gewoon emigreren en dan blijft hier een leuke verzameling van Tokkies, Mocro's, Antillo's, Turken en ander allochtoon gespuis over. Hebben jullie je al een beetje verdiept hoe je de dijken moet ophogen en onderhouden?
nou veel suc6 dan maar.
@Contra waarom nou weer zo zwart wit?
Ik begeleid mensen met psychiatrische stoornissen -die dus een uitkering hebben- de meesten daarvan willen graag werken (en proberen dit ook regelmatig) maar kunnen niet of moeilijk een ongesubsidieerde plek vinden in de maatschappij waar ze welkom zijn. Wel willen veel werkgevers deze mensen graag in dienst als vrijwillige kracht. Dus als productieverlies, ziektekosten en loonkosten middel van de uitkering worden opgevangen. Deze mensen dragen dus wel degelijk hun steentje bij. Echter als dit omgezet zou worden naar een regulier salaris dan gaan de verminderde productie uren tellen en dan komt daar geen inkomen uit waarvan iemand in zijn levensonderhoud kan voorzien. Er moet dan sowieso geld bij.
Met tokkies en andere uitvreters die misbruik maken van het systeem heb ik overigens helemaal niets op, die mogen er acuut uitgeflikkerd worden. Maar ik lees op GS/NN vaak enkel maar comments over hoe het systeem zo misbruikt wordt en geen oplossingen voor degenen die het vangnet echt nodig hebben. Het klinkt dan meer als een holle frase.
Wat is dan wel de oplossing? Geldt vrijheid enkel voor het gezonde individu? Impliceert niet gezond dat je geen bijdrage levert aan de maatschappij? of is die bijdrage enkel niet zichtbaar in betaalde arbeid? En kunnen we voor alle zwart/wit denkers dan even de definities bepalen voor wie er wel mee mag draaien want dat is dan wel zo duidelijk. Weten we gelijk aan wie allemaal een Drion pil kunnen verstrekken. Want dat ruimt zo lekker op.
Bedenk alleen wel dat dan ook de grenzen weer opschuiven. Een IQ van 140 is dan al laag. Mooie mensen moeten nog mooier. 80 uur werken per week kan 100. Rood haar is uit dus ruim die ook maar op? Het ligt nou eenmaal in de aard der mensheid om te kankeren en wie weet komt u dan ook aan de beurt..
Ik ben meer liberaal dan socialist want ik vind een socialist over het algemeen een zakkenvuller die zich anders voordoet. Maar zou graag een humaan liberaal beleid zien. Strenger voor degenen die de boel verzieken en oplichten (zowel bijstand als bouwfraude), criminaliteit, uitbuiting.
Lonend voor degenen die creatief zijn en inzet hebben door middel van belastingverlichting en het creëren van een goed ondernemersklimaat. Waarom halen we goedkope Polen uit het buitenland als we bijstandgerechtigden hebben? Kunnen die geen muurtje stucken of asperges steken of een opleiding volgen tot onderwijzer(es) - waarvan ze de kosten bijvoorbeeld terugbetalen als ze weer aan het werk zijn.
Er moet toch genoeg mogelijk zijn om dit land weer leefbaar te krijgen...
@AppletjeQut Oppleuren naar de woestijn waar je vandaan komt, mag niet meer gezegd worden, maar dat is toch eigenlijk het beste voor hem.
Ondernemend zat imho.
Apotheekjes?
Goed stuk over 'n goeie vent, Boris. Maar moeten we dit niet als een sollicitatie opvatten?
Scooterhandeltjes?
Westermoskeetjes?
@wereldzender: knap grote bek heb je. De heren Fortuyn en Van Gogh wegzetten als respectievelijk 'kale pedo' en 'vetzak'. En passant de rest van de Nederlanders als 'verwende kutkinderen'. Toe maar. het kan niet op. In dit specifieke geval zou ik zegen: pleurt lekker op naar een land (Marokko?) waar volgens jouw ideeën wel 'fijne mensen' wonen en vergete Nederland maar snel!
Belwinkeltjes?
@Het_leuke_zuiden 26-08-07 @ 18:07
Reisbureautjes enzo..
wereldzenders 26-08-07 @ 17:55
Ik denk dat de huidige Islam wel te doen is in Nederland. Alleen globaal gezien zijn een flink aantal gasten de Islam ook door te pushen in de politiek, kwaadschiks of goedschiks.
Als je je aan de geboden houd is het oke, maar de rest is gewoon de Nederlandse wet en de bijbehorende mentaliteit. Dat is punt 1
Het loonstrookje is idd belangrijk in Nederland, maar je krijgt alleen een loonstrookje als je werkt. Dus werken is net zo belangrijk is dat dingetje dat je god noemt. En dat is punt 2.
Uit ervaring weet ik wel dat de meeste marokkaanse jongeren wel willen werken. Alleen het werk word je niet aangereikt. Als je geen opleiding doet moet je genoegen nemen met klote-werk. Oftewel werken in een fabriek. Maar de omgeving die ik ken vind dat niet goed genoeg voor ze, waarop ik antwoord: ga naar school dan. Krijg je terug: Nee heb ik geen zin in.
Tel daarbij eens op dat ze ook nog eens niet hun beste beentje voortzetten bij een sollicitatie( je eerste indruk) en je hebt een coctail voor een probleem. Positief zijn Turken, die beginnen veel sneller een eigen zaakje, hebben toch die ondernemersmentaliteit, misschien te maken met de zijde route?
@wereldzenders
Mag ik je er even aan laten herinneren dat het vaak de moslims zelf zijn die hun geloof misbruiken, vecht daar maar lekker tegen... genoeg te doen zou ik zo zeggen.
Jan Pronk ten voeten uit:
www.youtube.com/watch?v=v08kakPGwXo
"Als D66-er wil ik me vandaag even bezighouden met de PvdA. "
En toen las ik dus al niet verder!!!! Ga je alsjeblieft bezighouden met wat er in je eigen partij leeft en bij de mensen waarvan D66 nog een stem heeft gekregen.
@wereldzenders 26-08-07 @ 17:55:
Tsja, het punt is dus een beetje dat je jezelf geen Nederlander maar "maroc" noemt. Nederland is mooi en willen we een beetje mooi houden. Als het even kan nog ietsjes mooier maken. Dat heeft verder met je afkomst of huidskleurtje niks te maken. Het heeft zelfs niet eens te maken tegen welk sprookjesfiguur je babbelt in de beslotenheid van de huiselijke kring. Dus als je er alles aan wilt doen hou je je afgodje privé, noem je jezelf Nederlander en geen "maroc" en zul je er beter aan doen die boodschap op marokko.nl, maroc.nl mahgreb.nl en dergelijke fora te verspreiden dan hier. (Oorzaak en gevolg, weet je wel...)
Volgens mij heeft van der Ham in eigen partij nog het nodige te regelen. En in zijn algemeenheid: de roep om Pronk binnen de PvdA komt voort uit pure armoe. Oplossingen (en personen) uit de vorige eeuw vormen niet het antwoord op de vragen waar de partij nu niet uitkomt. 't Is de hoogste tijd voor links realisme en daar voorzien Pronk cs niet in...
@wereldzenders
Begin eens eerst met normaal praten, daar wordt het land een stuk leuker van.
Boris, Pronk is overal mislukt... Maar je geheime agenda zal dan ook wel zijn dat D66 misschien een zetel kan houden als Jan Pronk de PvdA verziekt.
Is vd Ham aan het trollen?
Overigens hoef ik niet zonodig van de PvdA af, veel liever heb ik dat de SP kleiner wordt.
Als iemand in Den Haag had opgelet met engels dan hadden ze misschien de discussie over partijvernieuwing, new labour, politieke verhoudingen en leiderschap kunnen kopiëren c.q. overslaan. Maar ja, ander land, andere gewoontes, en veel te integer voor Nederlandse begrippen. Daar treden in noodgevallen nog plucheklevers af, en er wordt er af en toe eentje uitgeschopt.
Jullie hollanders zijn verwendekut kinderen!!!het loonstrookje is jullie god.
jullie geheugen rijkt niet verder dan jullie laatste werkgever.
en maar zeiken ! en oooh wat hebben we toch een last van de islam! dagelijks aanslagen en die kale pedo is ook nog eens vermoord door links. en laten we niet hebben over die vetzak van theo hebben. het is heel erg in nederland ! zeik kots zeik! Nederland is nog steeds een van de mooiste landen in de wereld!!! en ik als maroc en moslim zal er alles aan doen om dit prachtige land prachtig te houden! ook vechten tegen de baardapen die misbruik maken van mijn geloof.
@LibertasSimplex 26-08-07 @ 17:48:
Dat was gisteren. De meiskes hebben de finale verloren van de Deutsche Mädel. Nu zijn het de jongetjes (inmiddels 3-1) en die gaan wel winnen, denk ik zo.
- De PvdA-kopstokken
- Felix Rotterberg
- Om de kiezers op de LPF
- als 'te haags'
- gezeten, en anderen
- maken niet alleen tot
- proberen. Maar
- Jan Pronk heeft van alle lijsttrekkers het meeste ervaring
- te danken aan reflectie waarmee hij in de politiek staat
- Het belangrijkste wat
Zomaar even wat aandachtspuntjes, Boris, neem het mee, als je ooit de neiging voelt je op te winden over het onderwijsniveau in Nederland.
koerbagh ? 26-08-07 @ 17:44
dameshockey?
*afstandsbediening zoekt*
* Jan Pronk hoef je geen mijter meer op te zetten, want die is altijd al Sinterklaas geweest
Ik zou als ik D66 was ook pleiten voor een linkser PvdA. Daar profiteert D66 tenslotte alleen maar van. Zodra de PvdA linkser wordt, gaan de wat 'rechtsere' socialisten weer D66 stemmen en de wat rechtsere SP-stemmers weer PvdA. En zo houdt het schorriemorrie daar in Den Haag zichzelf aan het werk.
Off topic tussenstand:
Hockey: Nederland tegen Spanje *geeuw*: 2-1
Hoor es Boris Clitoris. Het stuk staat vol met taalvauten!
De PvdA-kopstokken.... moet dat geen kupstokken zijn? :-)
Iedere keer denk ik: misschien gaat hij nou eens iets zeggen waar ik het mee eens ben. Helaas .........
Waarom nou steeds deze man, die zelf deel uit maakt van een kansloze partij, laten vertellen hoe het zou moeten.
Iemand als Jan Pronk moest al jaren geleden de politiek uit. Die man kan niets, doet niets (behalve met geld van een ander smijten) en is te oud.
Maar aan de andere kant; als we nou (althans ik wel) van de PVDA af willen dan zouden ze het juist wel moeten doen.
Zou hij dat bedoelen?
@miko 1734
multiculturele instellingen, verslaafdenzorg, kinderopvang, consultatiebureaus, belastingambtenaren, cliniclowns en zeehondencrêches niet te vergeten.
"de oudere en wijzere Marijnissen"....*braak*
Oh de grootsmoel populist uit het messentrekkerTs-dorp Oss bedoel je....?
Boris, joh ga fietsen stelen ofzo, wat dit is wel zo kansloos.
Hakbarrr 26-08-07 @ 17:25
wegenbouw onderwijs de betuwelijn de delta werken schiphol voetbal clubs en stadions.
CoJoNes 26-08-07 @ 17:12
Sharp as razorblade.
Tsja, als je als tweede man van het zieltogend clubje hemelbestormers dat ooit (toen Hans van Mierlo nog net ietsjes vaker nuchter dan dronken was) nog tot ideaal had om het Nederlands staatsbestel van binnenuit op te blazen, je gaat bezig houden met de partijpolitiek van een andere dan je eigen partij dan ben je erg ver heen. Dat je je überhaupt met partijpolitiek bezighoudt als pseudo-liberaal ben je al een beetje fout bezig, maar dan ook nog met een totaal niet inhoudelijke discussie in een andere partij over het voorzitterschap en de "te varen koers" dan heb je het niet helemaal begrepen.
In plaats van dat je dit podium, deze unieke gelegenheid nu bij de kop pakt om je eigen partij een beetje te promoten en wat intellectuele arbeid steekt in het herdefiniëren van de uitgangspunten, het bestaansrecht van D'66 én de problemen die de rotte staatsinrichting van dit land teweegbrengt alsmede wat mogelijke oplossingen daarvoor aandraagt, dan ben je goed bezig. Dan heb je eventueel kans dat D'66 (en misschien jijzelf ook wel) bij de volgende verkiezingen ook nog in de kamer blijft. Kortom Boris: doe eens wat nuttigs in plaats van dat geneuzel over partijpolitiek van de Eerste Nederlandse Moslim- en Allochtonen Partij.
Hakbarrr 26-08-07 @ 17:25
Je vergeet kunstsubsidie.
Haar defenitie van socialisme is: "wanneer alle voordelen uit menselijke arbeid verkregen worden verdeel"
Verdelen prima, MITS het vrijwillig gebeurd. Iedereen die dit andere mensen dwingt, gebruikt GEWELD.
Verdelen in haar boekje zal wel dwangmatig zijn. Dan is het dus AFPERSING met dreiging van geweld (opsluiting). Probeer maar eens niet je belasting te betalen en kijk wat er dan gebeurd!
@ miko 26-08-07 @ 17:11
Voor echte collectieve goederen heb je belasting nodig. Zeg 10% (in het totaal dus, alle belastingen bij elkaar opgeteld). Zoals politie, (klein) leger, dijkonderhoud.
Ik pleit ook voor Pronk, dan kan de electorale en definitieve genadeklap voor deze club, van wie de geest Nederland al decennialang naar de verdoemenis aan het helpen is, niet ver meer.
Boris, ga gewoon in moskou demonstreren. Zul je zien wat ze daar van homo's denken !
Beauris van der Ham moet z'n bek houden in plaats van zo te stoken in de interne PvdA sores, 't is al erg genoeg dat Wouter er zo'n puinhoop van maakt, maar tenminste is 't ZIJN puinhoop.
@ Contra 26-08-07 @ 17:10
Hahaha! Dat moet je de Bijstandskoning eens vertellen! Die vindt zichzelf altijd zo'n socialist!
@CoJoNes 26-08-07 @ 17:12
ja, ik denk als je Jan Pronk in zijn duivenpoepert prikt hij ook nog wel in zijn tena-lady kan squirten
Ziende blind en horende doof blijft links maar doordraaien in het eigen beperkte kringetje. Ach, bij de volgende verkiezingen zullen we ze wel eens mores leren, want als de aankondiging van Pronk dat hij wel voorzitter worden, alleen maar wordt begroet met een nog verdere daling in zetels, dan zegt dat wel genoeg. Net zo als links een enorm bord voor de kop heeft en het vertikt om naar die zeteldaling te kijken.
VanFrikschoten 26-08-07 @ 16:59
Als hij er nog een beetje gezond uit zag had je hem beter de nek af kunnen trekken, pluimen ,buikje eruit en een soepje van kunnen trekken.
CoJoNes@17.12 (Lol)
*kuch* Ayn Rand*kuch*
Ann Rayn is een squirtende pronactrice.
Hakbarrr 26-08-07 @ 16:44
Toch ontkom je haast niet aan het dwingen van afdrachten doe je dat niet dan krijg je anarchistisch-liberaal. :)
@frik
Ah, de badjas?
www.hostingfiles.net/files/20061127100...
Hakbarrr@16.44 Lees eens het boek van Ann Rayn titel "Kapitalisme een niet begrepen ideaal". Haar defenitie van socialisme is: "wanneer alle voordelen uit menselijke arbeid verkregen worden verdeel". Vrij vertaald. Het is dus belangrijk dat een ieder menselijke arbeid verricht. Het wegnemen (diefstal???) van de werkende om het vervolgens te schenken aan de niet werkende is dus geen socialisme. Sterker nog socialisme bestaat nergens ter wereld en is een loze kreet zonder inhoud.
@ VanFrikschoten 26-08-07 @ 17:07
Een leuk kooitje en een beetje voer en de duif is tevreden hoor.
@van frikschoten> had je ook een vinger in zn duivenpoeperd gestoken?
CoJoNes 26-08-07 @ 17:01
Ik voelde me anders net Freddie Mercury toen ik die duif losliet. Had toevallig ook net zo'n pakje aan....
Boris. wedden dat je heel hard heb gelachen toen je dit stukje tikte?!
@VanFrikschoten 26-08-07 @ 16:59
leuk, misschien was het een wedstrijdduif die even wilde uitrusten, of een gewone duif.
Der Icebear 26-08-07 @ 16:56: Nothing wrong with alcoholism. Burp .* laat gecamoefleerde scheet*
@VanFrikschoten 26-08-07 @ 16:59,<br>
Stom... : www.xs4all.nl/~stoyan/nejkov.com/kookb...
@VanFrikschoten 26-08-07 @ 16:59
Een bijna religieus moment. Mooi hoor.
Jan Pronk is een van de weinige politici die kunnen winnen van marijnissen??. In your dreams. Jan is your biggest NIGHTMARE. huiver en shuddap.
Gadverdamme, Frik, kun je die sentimentele Viva troep op de daarvoor geëigende fora droppen?
misschien kan Hans van Mierlo voorzitter worden van de pvda, of anders het andere fossiel: A. Hitler, die is ook tégen joden, homo's en bovendien socialist.
(waargebeurd!) Er vloog net een duif mijn huis binnen. Ik heb 'm met beide handen van de vensterbank gepakt en wierp 'm vanuit het open raam de lucht in... en de duif vloog! Net zoals je in films wel ziet... Dit is een teken Gods! Vrijheid! Dus tief maar op met je stukje, Boris!
@Tobi 26-08-07 @ 16:52,<br>
Ik vraag het me ook af. Weinig tieten gezien de laatste tijd op GS!<br>
<br>
* Stem verheft en zegt *<br>
TIETUH, TIETUH, TIETUH, TIETUH!!!!
Another baldheaded clown? Jesus christ, Close the circus down.
Als mensen bevlogen zijn is dat mooi. Bij Pronk is echter meer sprake van bezetenheid. De combinatie met virulent alcoholisme en sociale hufterigheid is nauwelijks te verteren. Klein pluspunt is dat hij mbt Srebrenica de verantwoordelijkheid wat meer heeft genomen, al slaat verantwoordelijkheid bij PVDA'ers vrijwel nooit op de eigen persoon.
@ Sulfuric-Acid 26-08-07 @ 16:52
Ach, VVD, SP, GL, PVDA, noem me één poltieke partij die ooit eens heeft waargemaakt wat ze het volk beloofden... Dat laat wel zien in wat voor een situatie we beland zijn
Dat is de reden waarom echte liberalen voor een veel kleinere overheid zijn. Maar ja, zit je eenmaal in Den Haag, dan is het wel gemakkelijk geld verdienen, en verdwijnen deze idealen snel hoor...
Sociaal-liberaal is hetzelfde als een beetje zwanger.
@Hakbarrr 26-08-07 @ 16:45,<br>
Ach, VVD, SP, GL, PVDA, noem me één poltieke partij die ooit eens heeft waargemaakt wat ze het volk beloofden... Dat laat wel zien in wat voor een situatie we beland zijn.<br>
De laatste jaren is het inderdaad slechter en slechter geworden in Den Haag. In mijn ogen omdat er mensen op posities worden gezet waar ze geen ene donder verstand van hebben. Dit kost alleen maar geld en dat wordt uiteraard weer bij de burgert vandaan getrokken.
Waar is het zondagse tietentopic?
Ik zie er maar een op de picca en die bevalt me niet
@ Sulfuric-Acid 26-08-07 @ 16:43
En je geeft nu precies aan waarom we nog nooit een liberaal beleid gehad hebben. Bekijk het program van de VVD, en of ze liberaal zijn. In de zin van: geen subsidies, structureel lagere belastingen. Dan is er maar een conclusie: de VVD is NIET liberaal.
Vogelbeest 26-08-07 @ 16:29
leg me uit alstublieft ik snap waarom ze gevaarlijk zijn.
ik persoonlijk vind geerwildhaar gevaarlijk.van de sp vrees ik niets.
De PvdA is het bewijs dat macht corrumpeert en Pronk is een solonsocialist. Sinterklaas spelen in Afrika en in de dikste dienstauto rijden als minister van milieu.... Nouja, ik heb toch al niet veel op met de PvdA. Elkaar leuke baantjes toeschuiven daar zijn ze goed in .. in al hun socialisme. Ook ben ik het eens met objectief191. Ik blijf trouwens wel D66 stemmen, want beter stemmen op een partij die (het meest) aansluit bij mijn ideeën dan stemmen op Pronk(yak!) of rutte(gat-ver-damme!).
@miko
"Waarom zou sociaal niet samen kunnen gaan met liberaal??Zolang ik de vrijheid krijg om mijn medemens vanuit mijn eigen beslissing te helpen met het verbeteren van zijn levens omstandigheden dan denk ik toch sociaal liberaal ??"
Nee, je denkt dan liberaal. Want je dwingt niemand anders om ook mee te betalen aan de prachtwijken van Vogelaar.
Socialisme: is andere mensen dwingen met geld om sociaal te zijn
Liberaal: is mensen de vrijheid te geven om wel of niet sociaal zijn
Aangezien je solidariteit niet af kan dwingen (want iemand met gevangenisstraf dreigen om geld te geven aan een bepaald doel, = diefstal), bestaat socialisme bij de gratie van diefstal en geweld.
@CoJoNes 26-08-07 @ 16:37,<br>
Klinkt leuk, maar geen van beide kanten (socialisme en liberalisme) hebben nooit iets gedaan met puntje 1 uit die vandale link van je :"bewustzijn van saamhorigheid en bereidheid om de consequenties daarvan te dragen"<br>
De consequenties kwamen altijd weer op de schouders van de burgers terecht door allerlei verkapte belastingen, zodat de poltiek niet hoefde toe te geven dat ze fout zaten.
Het is opvallend hoeveel niet-pvda-ers Pronk graag als partijvoorzitter of partijleider van de pvda zouden willen zien. Dat zou je als pvda-er toch te denken geven.
Het socialisme gaat uit van gedwongen solidariteit, het liberalisme van vrijwillige solidariteit.
www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?z...
Volgens van Dale bestaat gedwongen solidariteit helemaal niet, lagten we dat voor het gemak dus maar gewoon diefstal noemen.
Leuk stukkie van iemand die zijn eigen partij kleiner en kleiner ziet worden. Da's nu écht weer een advies wat de PVDA serieus gaat nemen. NOT.<br>
<br>
Wat ik wel leuk vond was dat dit: <br>
"Om de kiezers op de LPF terug te winnen werden de standpunten over immigratie en integratie aangescherpt. In 2003 haalde de PvdA zo goed als alle zetels terug."<br>
Beloftes, maar GEEN daden. Typische eigenschappen van elk kabinet van de afgelopen jaren. Alsof Jan Pronk nu de PVDA uit de shit kan helpen. Het enigste wat hij kan doen is het nietig verklaren van dat Generaal Pardon, maar daar gaat Wouter Boslim weer een stokje voor steken. En dan vinden wij het raar dat er nu zoveel op de gezondheidszorg wordt bezuinigt... Er moet toch ergens geld vandaan worden gehaald voor al die asielzoekers. Laat dat maar ten koste gaan van de mensen die hun gehele leven hebben gewerkt én belasting hebben betaald én premies hebben betaald voor hun oude dag. En wat krijgen ze... En schop onder hun reedt en ze worden finaal afgedankt, door de PVDA... Bedankt voor jullie jarenlange inzet en ga nu maar lekker deaud! Met vriendelijke groet, Wouter Bos, Minister van Financieen.<br>
<br>
Boris, doe ook eens zo'n veer in je reet verhaaltje schrijven over de kwaliteiten van kereltje Pechtold.
@ hakbarr
SOCIALISM: You have two cows. State takes one and give it to someone else.
COMMUNISM: You have two cows. State takes both of them and gives you milk.
FASCISM: You have two cows. State takes both of them and sell you milk.
NAZISM: You have two cows. State takes both of them and shoot you.
BUREAUCRACY: You have two cows. State takes both of them, kill one and spill the milk in system of sewage.
CAPITALISM: You have two cows. You sell one and buy a bull.
@miko 26-08-07 @ 16:23
"Zolang ik de vrijheid krijg om mijn medemens vanuit mijn eigen beslissing te helpen met het verbeteren van zijn levens omstandigheden dan denk ik toch sociaal liberaal ??"
Klopt, dat is op sociaal vlak liberaal. Maar het is op geen enkele manier socialistisch. En het woord sociaal in sociaal-liberaal staat voor socialistisch.
miko 26-08-07 @ 16:23
Het sociaal liberaal is echt een misbruikt woorrd idd. Een etiket dat je jezelf graag opplakt als politicus om een grote groep mensen aan te spreken.
In mijn ogen hebben momenteel alleen de partij van de dieren, pvv en de sp een zeer duidelijk standpunt. Het CDA heeft een suc6volle 2de agenda en profiteert van het wanbeleid van de PvdA. En groenlinks heeft de naiviteit van een kind dat door een man in een regenjas een lolli krijgt aangeboden s avondslaat op straat.
We kunnen hier wel met zijn allen gaan zitten zeiken over de pvda, maar die soepjurken van de sp zijn nog veel gestoorder en nog veel gevaarlijker!
Allemaal leuk en aardig alleen snapt het masaal aanwezige stemmende klapvee er allemaal geen moer meer van en wacht gewoon weer af tot er iemand opstaat die in normaal nederlands kan zeggen dat
a. We wat gaan doen aan het feit dat van het woord gastarbeiders het gedeelte arbeiders afgevallen is
b. Strafbare feiten ook alszodanig behandeld dienen te worden ipv een knuffelcursus en 2 weekjes straatvegen
c. Het belastbare deel van hun hardverdiende centjes verlaagd word en dat wat wel betaald moet worden terug komt in de vorm van zichtbare onderdelen waar zij zelf ook iets aan hebben
Om maar eens een paar open deuren in te trappen
Na het lezen van dit stukje is mijn zondagmiddag nog tragischer. Dankje boris.
Lagonda is natuurlijk een veel scherpere analyticus en columnist. Boris is meer de man van de vluchtige boeketreeksen. Altijd al geweest.
.
Maar dat maakt het niet minder leuk om Boris zijn bijdrages te lezen. Al was het alleen maar om te kunnen controleren of het politieke esthablishment nog steeds zwelgt in haar eigen inhoudsloze gezapigheid.
.
Er woedt namelijk een 'spannende' strijd tussen Pechtold en Van der Ham, wie de meest onbelangrijke politicus van deze eeuw gaat worden. Van der Ham ligt met deze column weer aan kop. Nu is het afwachten of Pechtold een standpunt kan formuleren, dat in betekenisloosheid bovenstaande column overtreft. Pechtold gaat waarschijnlijk een persbericht van Geert Wilders 'grondig' analyseren. En dan trapt hij een open deur open. Daar zijn ze beiden heel bedreven in.
Boris, maak jij je nu maar druk om de nabije toekomst van D66, met een linkse lul als Pechtold die niks anders kan dan Wilders bekritiseren... maar totaal geen oog heeft voor wat er in ons land op dit moment aan de hand is.
De PVDA maakt zichzelf wel belachelijk, daar hebben we geen columns als die van jou voor nodig.
Volgens mij vergeet Boris dat hier vrijwel niemand op de PvdA stemt en met Pronk als lijsttrekkert zal dat zeker niet in hun voordeel veranderen. Gelukkig geeft hij in de laatste alinea grif toe de liberaleren onder de sociaal-democraten zeer welkom te willen heten bij D66. Alsof er nog toekomst voor D66 is. *proest*
Hakbarrr 26-08-07 @ 16:07
Waarom zou sociaal niet samen kunnen gaan met liberaal??Zolang ik de vrijheid krijg om mijn medemens vanuit mijn eigen beslissing te helpen met het verbeteren van zijn levens omstandigheden dan denk ik toch sociaal liberaal ?? Het is echter al jaren zo dat de gevestigde politieke partijen molochen zijn die er een eigen agenda op na houden die al jaren niks meer te maken hebben met hun idealen. Politiek is een carriere mogelijkheid waar in je je naar boven toe likt zonder je te bekommeren om de politiek maar meer het behagen van partij vrinden.De VVD liberaal??CDA gristendemocratisch?? Laat me niet lachen.
Die uitleg is nog steeds te moeilijk voor Boris, Hakbarrr.
Je moet het simpel houden:
Liberalisme dat zijn Kwik, Kwek en Kwak en socialisme dat zijn de Zware Jongens.
Het_leuke_zuiden 26-08-07 @ 16:17
Hij haalt de dingen door elkaar.
Hij zegt socialisme maar bedoelt religie.
Hij zegt liberaal maar bedoelt democratisch.
@nattebever 26-08-07 @ 16:17
Nee, wel van Jan Pronk met de tekst 'Rehab is for quitters'
Als ik net als Boris concurent was van de PVDA zou ik ook zeggen dat Pronk het moet worden.
Hakbarrr 26-08-07 @ 16:07
wat the fuck spam jij onzin uit?
Brengt GS nog t-shirtjes uit met de kop van Wouter Bos met eronder de tekst: "Born to win"?
@objectief191
Saillant detail is dat kereltje Pechtold in z'n tijd als minister een projectje heeft opgezet, dat een voorzetje voor directe(re) democratie moest worden. Blijkbaar heeft Alexje toch wat moeite met het principe 'democratie' en blijkt het gewoon een opportunistische NSB-er. Alles voor de stemmen, principes moet je je kunnen veroorloven.
Nog erger is, dat ie één van z'n vriendjes van BZK hier op GS enkele reaguurders laat stalken, uit persoonlijke rancune. Erg trieste figuur, die Pechtold.
objectief191 26-08-07 @ 16:11
Jij hebt 'm dus ook gezien. Met die voor hem te grote boekenkast op de achtergrond, alsof-ie ook nog snapt waar hij is, wat voor dag het is, hoe laat het is en waar hij het over heeft.
CoJoNes 26-08-07 @ 15:48
En hadden de italianen geen tomaten gehad en de indonesiers geen chili pepers.Wij geen aardappels en de duitsers geen peperkorrels voor de zuurkool.
Ham kan zich beter druk maken over kereltje Pechtold.
Die probeert zich in te likken bij de moslims door bij iedere gelegenheid tegen Wilders te keer te gaan ,zonder op de argumenten in te gaan.
Zit zeker om stemmers verlegen.
Maar ja, ook D66 zit bij de club van linkse landverraders die liever de andere kant opkijken.
Gaaaaaaaap, wordt ik in mijn spaarzame vrije tijd hiermee lastig gevallen.
Ik zou het leuker vinden als iedereen in de regering doet waarvoor die is aangenomen ipv stukkies op gs te kwakken. Hup aan het werk luie honden.
Wie is Boris van den Ham nou weer?
Lieve Boris,
Ik wil je adviseren, voordat je het woord LIBERAAL in de mond neemt, eerst eens te onderzoeken wt dit betekent!
Je lult constant over: een sjosjiaal-liberale partij (die D66 zou zijn). Maar dan begrijp je er helemaal NIKS van.
Sosjiaal en liberaal gaat niet samen. Ik zal je een lesje geven:
Sosjiaal:
1. Voor het stelen van ander mans bezittingen (diefstal)
2. Geweld gebruiken om dit voor elkaar te krijgen. Maar ook geweld om allerlei domme regels te handhaven.
Liberaal:
1. Gij zult niet stelen.
2. Geen geweld gebruiken. Alleen hard optreden tegen mensen die ander mans vrijheden aantasten.
wereldzenders 26-08-07 @ 15:45
Niet zo bits doen.
Voordat de multiflauwekul in Nederland werd geintroducceerd kenden we al verschillende import artikelen uit de koloniën zoals:
Koffie,
Thee,
De nederige aardappel,
Tabak,
Peper,
Nootmuskaat,
Maïs,
Gember,
Foelie,
De tulpenbol, in een bepaalde periode gewild voedsel,
De rijst tafel van de NL marine was en is wereld beroemd
Chinees eten was al aan het einde van de 19e eeuw verkrijgbaar in Nederland,
Mijn groot vader introduceerde in het interbellum al indisch voedsel in de plaats waar hij studeerde en bij zijn schoonfamilie.
Dat jij je eten bij een afhaal chinees, turk, marokkaan, iranees, italiaan, of surinamer gaat halen chapeau.
Karel kwakbol 26-08-07 @ 16:03
LOL.
Bedoelde 'proest', maar 'Proost' is in dit geval beter, en meer on topic.
Sorry Jan.
nattebever 26-08-07 @ 16:01
Proest* of is het Proost*
CoJoNes 26-08-07 @ 15:57
De rest van dit 'vies columpje' is ook zeker het lezen waard!
hilarische column, denk ik
Je hebt gelijk Boris. Roodlinkse kiezers hebben een ingebakken behoefte aan een dictatoriaal typje, iets wat de hersenloze in het algemeen kenmerkt.
*Nu weer terug naar de successen van D'66- doet Van Mierlo het nog steeds met Brigitte Bardot Palmen? Proest*
Zo'n D66 verhaal....... Heb je nog zelf een mening over je eigen partij???
Domme vraag aan een D66-er...
objectief191 26-08-07 @ 15:40
Nee de kolonie suriname had behouden moeten blijven aan den Nederlanden dan had je kunnen lachen.
Noem een politici op die geen miljoenen weg heeft gegeven aan nutteloze zaken.Momenteel hebben we zo een geweldig project in Afghanistan en anders toch wel de Betuwelijn
Volgens mij was het toch de PVDA die geen rood zag in die eneorme stroom gastarbeiders die de industrie over liet komen.
Een goed asiel beleid kan geen kwaad wil niet zeggen dat je je grenzen ongecontroleerd open moeten gooien maar immigratie heb je toch nodig.
Als politiek vertegenwoordiger heb je altijd dictators als vriend.Die mafkees uit Pakistan is nu toch onze vriend??Pronk hier van betichten is makkelijk.
Wat ik wil zeggen is dat je. imo jou lijstje op 95% van de politici los kunt laten.
"... als minister van Financiën" natuurlijk.
Wouter Bos als minsiter financien de status van Vader des Vaderlands bereikt?
"Als ik aan de PvdA denk, dan gaan mijn gedachten uit naar mietjehomow Wouter Bos, die er met zijn lekkere kontje steeds meer achter begint te komen wat voor een betekenisloze natte scheet hij eigenlijk is. Dit vreselijke besef krijgt met de dag meer vorm te krijgen in het hoofdje van Wouter, en aan de getergde krampkop die hij inmiddels heeft, zou ik een aparte column kunnen wijden. Bij elke kritische vraag die hij krijgt voorgeschoteld, zie je hoe hij helse pijnen lijdt, en hoe de machteloze verontwaardiging door zijn ogen schiet --- als een brugpieper die toeziet hoe zijn boekentas op het fietsenhok wordt gegooid. Zuchtend en smalend kijkt Wouter naar de grond, stelt zich voor hoe hij op de schoenen van zijn interviewer spuwt, en trekt zijn lippen nog wat strakker naar beneden. Je hóórt hem haast denken: 'Waarom moet ik dit nu weer uitleggen? Waarom gaat het allemaal niet vanzelf, omdat ik zo geweldig ben? Waarom dwingt mijn intelligentie niet volautomatisch autoriteit af? Ik was toch ooit het slimste jongetje van de klas? Waar is het mis gegaan? Was ik maar dood!'."
lagonda.blogspot.com/2007/08/vuilnis.h...
"De PvdA-kopstokken breken hun hoofd"
kopstokken??????
wat? "de oudere en wijzere Marijnissen"? een goedkope onopgeleide populist is die man!
@Weisse rose 26-08-07 @ 15:41
agree, daarom is het cda ook de grootste partij en is balkenende mp
@wereldzenders 1545
OK, maar kom eens met een andere 'verrijking' dan al die dubieuze vreetschuurtjes. Zonder de VOC was shoarma een laffe hap geweest.
Felix Rotterberg.... hehehe, zeer gemeen, Beauris, zeer gemeen.
Boris heeft een punt, al zou hij deze analyse beter kunnen loslaten op z'n eigen partij. Wat hij vergeet, is dat Pronk bijkans nog minder uitstraling heeft dan Ad Melkert.
objectief191 26-08-07 @ 15:40
zonder allochtonen vrat jij nog steeds konijnen voer gekookt in water.
muliti culti heeft rotte appels maar heeft nederland wel mooi gemaakt!!!
dus ga es ophouden met azijn pissen en geniet van het mooie nederland!
Eh.. hierboven wordt gezegd dat in de column wordt beweerd dat de schrijver fan is van Pronk. Volgens mij staat dat er niet. Met Pronk wordt de PvdA gewoon weer de PvdA, en dat is minder gunstig voor de SP, maar wel voor bijvoorbeeld D66.
toch liever boris dan niceau...
Boris, als ik jou was zou ik me meer druk maken om hoe Pechtold om zich heen slaat. Zag 'm vandaag toevallig op TV voorbijkomen in een of ander moslim-emancipatie-integratie-programma en ontzettend vinden dat die Wilders toch eigenlijk helemaal niet deugt. Kwam echt over als een leider die D'66 er weer he-le-maal bovenop gaat helpen!
Pronk, van Dam, en Vredeling ( leeft die nog?) als Triumviraat!
Pronk is inderdaad bevlogen, emotioneel betrokken. Maar een 'pater familias' nee, in mijn ogen niet. Hij is een opgejaagd vogeltje. Maar de grootste handicap van Jantje is de partij waarmee hij is opgezadeld. De pvda of i is de belichaming van het adagium van Lenin maar tegelijkertijd compleet achterhaald. een elite die de weg moet wijzen naar de revolutie. Een partij van losers, fraudeurs, criminelen, profiteurs, slap janussen, nepotisten, clientilisme en hypocrieten. Waar solidariteit zich beperkt tot de umma (de nieuwe doelgroep).
Men zou een heldere rechtlijnige aanpak van het grootste maatschappelijke vraagstuk sinds de schoolstrijd moeten formuleren. Ongeacht de politieke gevolgen hiervan. Als de trend doorzet is de PvdA over een paar jaar een partij met een allochtone islamitische achterban gerund door een stel blanke doctorandici die omwille van hun achterban het oor naar Islamitische wensen laat hangen (dhimmitude). Zoals nu ook al gebeurd.
Het zijn vooral de vertegenwoordigers van de nieuwe achterban op lokaal niveau die de nodige steekjes laten vallen op gebieden als integriteit, inlevingsvermogen, daadkracht en competentie. (een volksvertegenwoordiger die de taal niet machtig is)
Als de trend zich doorzet heeft de PvdA dadelijk een achterban van 10% van de bevolking en is daarmee vergelijkbaar met D66 een paar jaar geleden. Salonfähig maar eigenlijk de risee van de Nederlandse politiek.
Zekers, pronk. Of misschien moet de pvdallochtonen den uyl gaan opgraven.
Waarom geen Pronk;
1. heeft ervoor gezorgd dat de helft van de Surinaamse bevolking naar Nederland is gekomen.
2. Heeft vele miljoenen aan afrika gegeven zonder enig resultaat .
3. Is in grote mate verantwoordelijk voor het mulitculturele drama en is nog steeds een doorgewinterde multicult.
4. Wil een ruimhartiger asielbeleid.
5. Heeft een aantal dictators als vriend.
Kortom ,deze man heeft veel functies gehad , maar dat heeft zelden tot enig resultaat geleid.
Daarom begrijp ik ook niet waarom de pers deze man zo ophemelt.
Voor Boris de zaterdagcolumn van Felix Rottenberg
.
Ach, Jan Pronk. Ik hoorde van de kaasboer dat hij het ging doen. Ik wist niet wat hij bedoelde. Gaat hij terug naar Darfoer, nu voor een particuliere hulporganisatie? Moedig, prevelde ik nog. Thuis stond een rits berichten in de mail: U bent niet bereikbaar, wat is uw commentaar op Pronk? In Het Parool las ik dat Pronk zijn ambities om PvdA-voorzitter te worden, had bevestigd. Dat vond ik een daad die van weinig wijsheid getuigde, van een man die ik soms als een staatsman beschouw.
Zondag zag ik op televisie een andere staatsman schitteren als Zomergast: Alexander Rinnooy Kan. Wat een allemachtig mooie uitzending was dat. De allemansvriend Rinnooy Kan liet verrassend onbekende kanten van zichzelf zien: zijn nieuwsgierigheid naar de raadselachtigheid van de mens, zijn fascinatie voor tovenaars, wiskundigen en zoekende denkers. Hoogtepunt was ook de sympathieke manier waarop hij de kortzichtige en drammerige onderhandelingskunde van Ed van Thijn en Joop den Uyl fileerde, toen ze het in 1977 finaal aflegden tegen de slimme capriolen van Dries van Agt.
Politieke partijen die bestuursverantwoordelijkheid dragen en vuile handen maken, schieten altijd tekort. Ze moeten meer doen dan de tijdgeest begrijpen, namelijk moedig gedrag vertonen en tegen de mode in lastige, onpopulaire maatregelen treffen. Als de opiniecijfers lange tijd grote winst voorspellen, ondervinden de leiders weinig problemen. Als het dan bij verkiezingen tegenvalt, begint de langzame sloop van de leider. Al honderden jaren wachten bekwame intriganten op het juiste moment om, nooit rechtstreeks, toe te slaan.
Ik kan het niet meer serieus nemen als de interne partijstrijd weer de kop steekt, gedragen door steeds dezelfde querulanten, die zelf kilos boter op hun hoofd hebben. Allemaal professionals die óf twaalf jaar ja, ja, twaalf jaar gedeputeerde waren in Friesland óf let op de krankzinnige titulatuur campagnestrateeg ten tijde van Ad Melkert, toen de PvdA de vernederendste nederlaag ooit leed. Hebben ze toen de moed gehad om op te staan of achteraf werkelijk inzicht gegeven in hun eigen falen?
Net als de VVD wordt de PvdA gehinderd door haar oude cultuur. Die zit zo diep in de partij verankerd, dat de dreiging reëel lijkt dat de PvdA volledig verstrikt raakt in rituelen, dogmas en oude klassieke conflicten. Dat is erg jammer, omdat grote, zeer ingewikkelde vraagstukken van nu bemoeienis van progressieve en libertaire politici vragen.
Jan Pronk reken ik daar zeker toe. Hij is nu vrij van lasten en plichten, beschikt over een schat aan ervaring en inzichten. Maar waarom verbindt hij zich, als aanstormende wijze, oude heer, niet aan het wetenschappelijk bureau van de PvdA? Hij weet toch als ervaren rot dat een PvdA-voorzitter, niet meer dan een bedrijfsleider is, dienend aan de PvdA-leider, Wouter Bos.
Het is nooit anders geweest.
Het hoort bij politiek en zeker bij sociaaldemocraten, de fascinatie voor het opstoken van interne twisten. Het is wel verschrikkelijk achterbaks. Eerst op een partijcongres Wouter Bos toejuichen als hij met de nodige vernederingen zijn partij een door het CDA gedomineerd kabinet in loodst. Tja, en dan wordt het natuurlijk moeilijk, zakken die nietszeggende opiniecijfers nog verder omlaag en gaan de oude pseudo-dominees en akelas van de PvdA zoeken naar, zoals dat heet, links, rood profiel.
Dus dan schuif je Jan Pronk naar voren, die dan van binnenuit eindeloos, oeverloos, de linkse druk op Bos gaat opvoeren. Dat is een werkwijze uit een vorige eeuw.
@ Me: Gigs 26-08-07 @ 15:21
Het belangrijkste was ik nog vergeten: D'66 moet laten zien dat het een LIBERALE partij is en niet (om proberen de linkse kiezer binnen te halen) koketteren met het socialisme. D'66 zou zich dus niet moeten afficheren als "sociaal liberaal" maar bijvoorbeeld als "liberale midden"-partij.
De enige goeie manier om met het socialisme om te gaan is het AFBRANDEN!
jantje pronk krijgt toch wel z'n eigen glasbak en tankwagen drank voor hij weer bij de pvda aan het roer gaat staan?
In dit geval staan de beste stuurlui zeker aan wal omdat als pronkje aan de macht is je het beroerdste op het schip hebt zitten.
Go pronk! (ja ik ben een rasechte pvda liefhebber, klein is fijn)
@cookie
wat mij opviel is dat er laarzen bestaan van 172,=!
*denkt met weemoed terug aan zijn eigen groene rakkers*
@Tami?s
www.google.nl/search?hl=nl&q=boris...
mooi stukkie tekst, jammer dat ze moeten teruggrijpen naar de reddingsboei uit vervlogen tijden maar slechter als met bos git t nie.
Boris kan beter voor de Elsevier gaan schrijven. (ZZZZsssnurk)
*Boris slijmen bij Jan, Jan vriendje van Boris, Jan naar PvdA, Jan nog steeds vriendje van Boris, Boris naar PvdA*
*Mmm heb ik toch nog een kans*
Gaap, Boris moet je niet voor de homo;s opkomen zoals de hele linkse media de laatste weken doet? Dat pvda gezeik ga ik mn zondag niet mee verpesten hoor.... Boris ooit op een dag pikt ons volkje al die laffe nietsdoende politici niet meer, ga maar vast een plekje onder de zon zoeken jongen.
Boris, ik zit eigenlijk te wachten tot er een stukje van je verschijnt waarin je concludeert dat D'66 moet ophouden te bestaan. Er is immers allang geen electoraat meer een zwalk-partij. En aangezien je niet naar de PvdA of de VVD zal gaan, hou er gewoon mee op. Stop ermee. je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk.
-weggejorist-
Ik zeg: haal dan ook Hans van Mierlo of die burgemeester uit Nijmegen terug en we kunnen de volgende verkiezingen misschien wel 2 rooie partijen opdoeken! Hoe mooi zou dat zijn?
D66 is zeau jaren zestig! En wat Boris van der Ham vindt? Lekker belangrijk! En dan inderdaad zo'n lap tekst. Over Pronk nog wel! De Nederlandse MISTER BEAN! Echt, hoe grappig dit allemaal. En onbelangrijk. Maar ja, het houdt je bezig zo, de zondag. Ik verveel me toch te pletter... Heel de dag een beetje F5'en hier zo...
@Van der Ham,
Kunt u niet een nieuwe partij met Pronk beginnen? De Voorpartij.
Met als leus: "Samen tegen ons eigen" of "Alle anderen eerst."
PvdA zuigt enorm...
Tis een partij waarbij je je kan aansluiten en dan een leuke functie ergens in het land kan krijgen.Subsidies trekken en dergelijke...
Heer Boris. Misschien is het U wegens Uw drukke werkzaamheden een beetje ontgaan. Er is een verschil tussen toen en nu. Op dit moment worden politici massaal uitgekotst. De Heer Pronk is een man die jarenlang belastinggeld heeft gegeven aan corrupte dictators die er vervolgens wapens van konden kopen om hun bevolking af te slachten. Is dit de man die de PvdA moet redden? Nee toch hoop ik.
@chrizzzt... uz 26-08-07 @ 15:24
Alleen die ellenlange reaguursels van jou, daar kom ik bijna niet doorheen :)
Pffft met die katert van gisteren die ik toch eigenlijk niet heb, is dat veel te veel tekst...
@wereldzenders
Wanneer kom je me step terug brengen joh?
Goed Boris, en dan moeten jullie naar cookie luisteren.
Het gebrek van de PVDA is de strijd. Al jaren is er niemand die goed uit zijn woorden komt noch dat hij een duidelijke idealistische koers heeft.Niet als lijsttrekker of partij voorzitter.
goed verhaal, lekker kort
Kom op Boris, je hebt je eigen partij zien afzinken maar weet hoe een andere boot beter kan varen. Iets met stuurlui, iets met wal...
Kijk eens naar de sh*t die de laatste 40 jaar tolerantie en softheid ons land hebben gebracht. Ministrafjes, gedogen, tolereren. Knuffel nog een boom of wat of fuseer met Femke H.
Foeifoeifoei, wanneer maak je je eens druk over het failliet van je eigen partijtje, Boris. Je maakt je druk over de kleur van de kozijnen van je buurman, terwijl je eigen huis in de fik staat.
Hmm ik deel Boris zijn bewondering voor Pronk wel een beetje. Ben benieuwd wat hij van zijn eigen grote leider *kuch* Alexander Pechtold vind.
@ Cookie v. eigen deeg 26-08-07 @ 15:03
Helemaal mee eens Cookie!
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Hier nog een paar tips voor D'66
D'66 zou in z'n statuten moeten opnemen dat het geen links of rechts kabinet mogelijk maakt maar alleen nog een centrumkabinet! (Al was het alleen maar voor de herkenbaarheid!)
D'66 moet zijn hoge idealen van bestuurlijke hervorming niet als belangrijkste programmapunten naar voren brengen; keer eens terug naar de aarde!
D'66 moet de democratie uitdragen! Niet alleen in woorden maar ook in daden! Het was mijns inziens beter geweest als ze voor de Uruzgan-missie hadden gestemd.
D'66 moet zich eens heeeeeeeeeeeeel hard maken voor het terugdringen van de inkomensverschillen!
Ik garandeer je dat als jullie bovenstaande punten tot speerpunt maken dat je nog eens heel groot gaat worden; misschien wel zo groot dat je de grootste partij in een coalitie kunt worden!
Ugh... Ik heb gesproken.
@wereldzenders 26-08-07 @ 15:16
Hebben ze jouw step? Aangifte doen dan, terug die step. Zijn ze nou helemaal gek geworden.
@wereldzenders,
Dat jij je op je stepje verplaatst verbaast niemand hier.
Pronk? Welke necrofiel heeft hem nu weer opgegraven? Succes met reanimeren.
Boris geylt op Jan, Boris is een gerontofiel.
mijn step hebben ze! go pvda!
Ach, links volk kan toch meestal nooit helder nadenken, ze kijken niet naar punten, maar zoals je het hier mooi beschrijft naar een leider omdat ze zelf zwakke linkse schapen zijn.
@ Tami?s 26-08-07 @ 15:06
Beauris is zelfs de officiële huishomo van GeenStijl
www.geenstijl.nl/mt/archieven/880811.h...
Ach gut, over een week begint de Kamer weer! Is dat niet een beetje te snel? Ik bedoel maar; hebben die heren- en damers-politici zich wel een beetje goed kunnen ontspannen?
Het lijkt mij een beetje een erg korte vakantie, maar goed...
Boris heeft gelijk als hij stelt dat de gemiddelde "roodlinkse kiezer" behoefte heeft aan een pater familias. Bos is en zal dat nooit worden, of Pronk dat kan (worden) is maar zeer de vraag. Je hoeft het niet met Pronks wereldvisie eens te zijn, feit is wel dat Pronk een bevlogen iemand is. Wellicht te bevlogen en te emtioneel voor een dergelijke functie.
Het is ronduit ongepast van een D66-er om een mening te hebben over de crisis bij de PvdA als net hun eigen kiezers nog veel harder gillend wegrenden.
Afgezien daarvan is Pronk natuurlijk een lijsttrekker van niks: als je een partij een gezicht moet geven, klop je niet aan bij iemand met het gezicht van een Neanderthaler.
@dr. faust en zo is het maar net dat wil ik ook
Verpakt als advies is dit een doem-scenario voor de PvdA. Logisch, want dan zou een deel van die kiezers wel eens over kunnen stappen naar D66.
Leuk geprobeerd, Boris. Hoop dat het ook werkt.
D'66?? Wat is dat ook alweer? Beetje lijkenpikken van de PvdA?? hehe. Hoe diep kun je vallen. Straks kunnen we D'66 ook uitmaken voor landverraders omdat ze wat PvdA-volk hebben kunnen aantrekken. Make my day!
Ja fijn, dan kunnen al die brommende, shagrokende, besnorde FNV havenarbeiders weer mooi terug van de SP naar de PvdA. Daar zit die moslimpartij echt op te wachten.
Wie zit er in vredesnaam te wachten op de mening van een D66-er, zeker over dit onderwerp?
Dat is als Johan Derksen verslag laten doen over vrouwentennis...
Vreemde conclusies trek jij. Sinds wanneer zorgt een partijvoorzitter voor zetels? En hoezo kan hij makkelijk JPB aan? Wanneer moet Pronky met hem in discussie dan? Het klinkt alsof hij de nieuwe lijsttrekker moet worden ipv de voorzitter.
En door al dat juist opgemerkte gedrentel van de PvdA wordt het toch nooit meer iets met deze partij. Ze weten niet of ze linksom, rechtsaf, rechtdoor of terug moeten. De peilingen bepalen, en dat is nooit een goede raadgever geweest...
@ debilo
Boris Dittrich is toch n homo?
-weggejorist-
@Boris
Grappig. Als jij zo goed in de gaten hebt hoe je een partij uit het slop trekt dan is er wellicht werk voor je aan de winkel in je eigen clubje. Ik wacht in spanning af wat het overweldigende resultaat daarvan zal zijn. *gniffel*
Zeau, das een lang stuk tekst. Ik heb liever plaatjes met veel tieten.
REAGEER OOK