Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aluhoedjes zeggen: GeenStijl werkt!

atomen bestaan uit ruimteschepen Kijk eens aan. Steun uit onverwachte hoek. Het gezaghebbende en *kuch* strikt wetenschappelijk onderlegde E-zine grenswetenschap.nl heeft lovende woorden (mirror) over voor de naming and shaming hier op GS: "Met Geenstijl in de buurt komt niemand meer weg met strapatsen die anders bedekt worden met de mantel der liefde of anderzins aan het oog onttrokken. En dat zint niet iedereen, zeker niet de reguliere media". Als grenswetenschappers het zeggen, dan is het waar. Of dacht u soms ook dat graancirkels fake waren, chemtrails onschadelijk zijn en Elvis al 30 jaar dood is? Onder het mom: De vijand van onze vijand is onze vriend debunken onze gezond achterdochtige collegabloggers de werkwijze van de conventionele oude media: "Het hele debacle toont ons perfect hoe de media, in de vorm van Netwerk, een perfect staaltje van beeldvorming neerzet. Een paar feitjes weglaten, wat boude uitspraken en een dreigend decor zijn voldoende om de argeloze toeschouwer op het verkeerde been te zetten". Niets aan toe te voegen. The truth is out there!

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Hesje | 26-08-07 | 13:50

-weggejorist-

Hesje | 26-08-07 | 13:47

Toch heb ik het idee dat de aandacht van netwerk weer een hoop nieuwe reaguurders heeft opgeleverd. Netwerk,.. bedankt.

schaerer | 25-08-07 | 06:03

Wat ik jammer vind van GS is dat zij met berichtgeving komen die af en toe tandenknarsend irritant is (bv. een paar honderd miljoen belastinggeld kwijt wat niet verklaard kan worden). Het gevolg is alleen zo miniem. Er worden wat kamervragen gesteld en verder praat niemand er meer over. Als belastingbetaler zou ik graag willen dat dit tot de bodem wordt uitgezocht, maar een echte follow-up komt er (meestal) niet. Het lucht natuurlijk lekker op om er even over te zaniken en je mening te geven, maar daardoor gaat het probleem nog niet weg. Verder een prima site (en goed dat die stomme smileys weg zijn idd).

Day.Of.The.Triffids | 25-08-07 | 04:27

Ik weet niet hoe de redactie het opvat, maar die aluhoedjes hebben een goed punt.

LoL @ S?v?ke | 25-08-07 | 01:29

Jammer dat de reaguurder toch altijd weer wordt ingekaderd tussen RTL4 en De Telegraaf! Weleens de reacties op de Telegraaf-site gelezen? Echt niet te vergelijken met de, alhoewel vaak ronkende, meestal goed doorwrochte en correct gespelde reaguursels op GeenStijl! En o ja: met het nieuws van RTL4 is niets mis. Vele malen objectiever dan het staatshoernaal!

Brouhaha | 24-08-07 | 23:03

Ik ben de GeenStijl site gaan bezoeken na een artikel in HP/De Tijd. Met eigen ogen eens zien hoe schandelijk deze site is. Blijkt dat het een site is die absoluut niet politiek correct is en geen feiten onder het tapijt foezelt. Onomwonden stelt waar het op staat. Jaren geleden was er een VARA-programma "Zo is het toevallig ook nog eens een keer". Daar werden heilige huisjes aan de kaak gesteld (of wat doe je ook weer precies met heilige huisjes?). Maar de VARA werd al gauw een club die de eigen heilige huisjes ging hoeden.
De Nederlandse dagbladen druipen van de politieke correctheid. Bovendien komen ze bijna allemaal uit een stal. Wat je in het NRC aan commentaren leest, lees je ook in De Volkskrant en in Trouw. Een paar jaar terug na 20 jaar abonnee te zijn geweest de NRC opgezegd, vanwege dat politiek correcte. De reden ook in mijn opzegbrief vermeld. Nooit wat op gehoord. Hoe zo: Slijpsteen voor de geest????????????
Zeer verfrissend de GeenStijl site, soms een beetje rauw, maar dat houdt ook iedereen scherp.
Ik moet HP/De Tijd nog een ingezonden brief sturen met dank voor het attent maken op GeenStijl.

jacciedekadt | 24-08-07 | 22:09

"... Een paar feitjes weglaten, wat boude uitspraken en een dreigend decor..." Ja, en dat niet alleen. Netwerk laat dikke politiekmevrouw huppeldepup verklaren dat haar mobiele telefoonnummer op GeenStijl is gepubliceerd. Dit wordt door GeenStijl terecht als leugen bestempeld, want such is not the case. Netwerk checkt dus kennelijk niet wat de geinterviewden allemaal "op camera" beweren. Dat is tegen elke vorm van journalistieke ethiek, mevrouw van de RvdJ! Die zelf ook onzin lult trouwens en feiten door elkaar husselt (haar verhaal brief/uitspraak klopt niet). GeenStijl, ik zeg nogmaals: dien een klacht in tegen Netwerk bij de Raad voor de Journalistiek. En tegen de Raad voor de Journalistiek zelve, ook leuk. Dat zou nog eens een verrassende en aardige wending zijn. Een kijken hoe de RvdJ dan reaguurt....

Reykjavik | 24-08-07 | 21:35

Ja de traditionel media is eenrichting verkeer en uitermate schikt om meningen te manipuleren en dat doet ze ook onder een demagogische paraplu.
Internet is een interactief medium waarbij de kijker/gebruiker een inbreng kan en mag hebben. en als is de leugen nog zo snel geenstijl achterhaalt hem wel.

protonplof | 24-08-07 | 19:23

@ bra-brand
Scrollwieltje stuk?

Bernhard Bang | 24-08-07 | 18:21

"Geen lappen tekst alstublieft! Voor wie meer wil lezen heb je de links, en lange teksten maken het inladen van een blog stukken trager. Voor mensen met langzame internetaansluitingen kan dit heel vervelend zijn. Voor mensen die van praktisch houden ook."

??

bra-brand | 24-08-07 | 18:10

@ Tray Hornay 24-08-07 @ 15:12
Ja, wel even d'r bij blijven hè... er worden vragen gesteld!

Bernhard Bang | 24-08-07 | 18:04

Benieuwd welke reaguurderT die schrijverT is.

bottehond | 24-08-07 | 17:53

-weggejorist-

klaas.heitinga | 24-08-07 | 16:48

-weggejorist-

klaas.heitinga | 24-08-07 | 16:47

Wil GS klikspanen kweken?

damemetpit | 24-08-07 | 16:46

-weggejorist-

gnomidion | 24-08-07 | 16:42

@hannes de boender 24-08-07 @ 15:12:
Toen mocht dat nog. Net als negerzoenen.

@Tray Hornay 24-08-07 @ 15:12:
Zie vorige topic, in antwoord op Bernhard Bang

koerbagh ? | 24-08-07 | 16:05

Algophobia - Fear of pain.
Alliumphobia - Fear of garlic.
Alliuminaxphobia- Fear of alliuminum hats.
Allodoxaphobia - Fear of opinions.
Altophobia - Fear of heights.

leuterkabeuter | 24-08-07 | 15:52

@aardt 15:25

Een taxus in GB is vandaag de respektabele leeftijd van 2050 gepasseerd. Om maar es wat te noemen.

widtvoet | 24-08-07 | 15:51

-weggejorist-

vmk | 24-08-07 | 15:49

zozo intressant zeg, is er vandaag ook nog normaal nieuws?

aardt | 24-08-07 | 15:25

"Tongen zijn er om af te snijden!"

widtvoet | 24-08-07 | 15:23

@koerbagh,
van wie is die reclame dan met dat zuipen in die sportkantine? En sinds wanneer heb jij een vraagteken achter je naam?

Tray Hornay | 24-08-07 | 15:12

koerbagh ? 24-08-07 @ 14:55
blanke vla?

hannes de boender | 24-08-07 | 15:12

Voor eens moet ik die lui eens enorm hard gelijk geven.

ik ben die feitenverdraaiende opsmeuende pers ook wel eens goed zat

FrAgFo0d | 24-08-07 | 15:08

Lang leve de revolutie!!!!!
Ik zit pas 3 weken op geenStijl, ik ergerde mij de afgelopen jaren aan de selectieve berichtgeving en nu met geenstijl is dit deftig opgelost.

Het_leuke_zuiden | 24-08-07 | 15:08

@redactie; toppiejoppie!!!!

stretched.truth | 24-08-07 | 15:02

koerbagh ? 24-08-07 @ 14:55

je hebt gelijk. Zat ik er mooi even naast. vooral het laatste woord. Ik ga me schamen

hannes de boender | 24-08-07 | 14:59

@hannes de boender 24-08-07 @ 14:49:
FOUT!
Moemoe, blabla, we maken Domo vla,
Moemoe, blabla, hopjes, vanille en chocola,
Aardbeien en blanke vla,
Lekker houdbare vla,
moemoe blabla, we maken Domo vla
In die makkelijke pakken
Moe-aaah...

koerbagh ? | 24-08-07 | 14:55

koerbagh ? 24-08-07 @ 14:38
moe moe bla bla We drinken domo vla
moe moe bla bla We drinken domo vla
hopjes, vanille en chocola
In die makkelijke pakken
moeeeee

hannes de boender | 24-08-07 | 14:49

helemaal toppiejoppie die jongens bij grenswetenschap

Boskaboutert | 24-08-07 | 14:39

@VanFrikschoten 24-08-07 @ 14:11:
Als je beroepshalve jarenlang elke dag de televaag leest (en die mini-advertenties zijn mijn hobby in elke krant) en je ziet het dagelijks... dan onthou je dat. Ik wel.
Net als Theo Maassen dat met Domo-vla heeft. (Die heb ik ook nog steeds in het hoofd trouwens...)

koerbagh ? | 24-08-07 | 14:38

Nou Netwerk kom er maar in...!!!

D3fix | 24-08-07 | 14:35

Boeglul... goebul... fuck jij bent een trol van de overheid. Laat Grenswetenschap met rust... zij hebben de waarheid.

Tray Hornay | 24-08-07 | 14:33

[OT] Ag wat leuk. Een uitnodiging van kafé de Bier. Om hun nieuwe gebruikersruimte te komen inwijden. "Biertjes aan de bar, maar konsumeren doet u elders." Wat leuk. Maar donderdag tog eerst even langs de sigarenzaak annex leesvoerboer waar ze met veel tamtam 'n apart lokaal openen (dé Bertus van Gerven doet 't lintje knippen) om de dooie bomenlezerTs de gelegenheid te bieden hun nieuws etc. te konsumeren en te bediskusseren...

Zal allemaal wel weer in verenigingen gegoten worden. Lid worden voor 'n euro, huisregels, pasje erbij.[/OT]

widtvoet | 24-08-07 | 14:32

@boeglul 24-08-07 @ 14:28
Doe je er de volgende keer een inhoudsopgave bij?

VanFrikschoten | 24-08-07 | 14:30

TaLoN.NL 24-08-07 @ 13:42
Je was ongetwijfeld het slimste jongetje van de klas.

Schoorsteenveger | 24-08-07 | 14:29

"17-04-2007: In de normale omgang met mensen gelden er over het algemeen bepaalde omgangscodes. Zo sla je je baas niet (te vaak) zonder reden op zijn bek, en ga je je partner niet uitgebreid verwennen tijdens de paasdienst in de locale kerk.
Internet is wat dat betreft net de werkelijke maatschappij. Het kent vele verschillende plekken om te verblijven, elk met zijn eigen omgangsvormen. Zo mag/mocht je op geenstijl.nl iemand met het grootste gemak deaudt wensen, en word je op Paltalk, bij zwaar-gristelijke praatgroepen al ge-red-dot (virtueel eruitgegooid of geband) bij de eerste de beste iets minder volgzame vraag...

Grenswetenschap.nl heeft zich in de afgelopen tijd ook zijn eigen niche gevormd op het wereldwijd afgeluisterde web. Ook wij merken dat zich een eigen “cultuurtje" begint te vormen, en zo willen we het ook.

Laat het vooral niet uigroeien tot sekte-achtige vormen. Helaas hebben we ook regelmatig te maken met gasten die het niet zo nauw nemen met de mores en sores van een site, en denken dat het een “open” medium is, waar alles kan en mag. Nu is het simpel om als redactie zo’n bericht te verwijderen, of nog radicaler, de bezoeker te bannen. Wij staan echter als site voor een paar basale vrijheden van de mens, zoals de vrijheid van het woord, dus hamers en bijlen zijn middelen die we slechts in uiterste gevallen willen hanteren.

We willen de discussies op Grenswetenschap voor iedereen, voor zover mogelijk, prettig houden. Vandaar dat we enkele richtlijnen opgesteld voor het reageren op blogs op deze site. Zie ze ook als richtlijnen. Zo strak in de leer zullen we in de praktijk niet altijd zijn, maar het geeft ons wel de mogelijkheid om écht irritante reacties of reageerders te weren, zonder dat er meteen hele discussies ontstaan over het waarom van een eventuele ban. Want deze discussies gaan al snel gepaard met verwijzingen naar activiteiten van enkele van de grootste dictators in de moderne tijd. De grondleggers Frank Barkel en Jurgen Deleye hebben geen indicatief snorretje.

De richtlijnen zijn duidelijk, en zeg niet dat je het niet wist… Die smoes hebben “we” in het verleden vaak genoeg gehoord.

De 7 GW-Geboden:
Respecteer de andere bezoekers op deze site, en respecteer hun mening, hoe afwijkend die ook is van de jouwe. We leven nu eenmaal met zo’n 6 miljard verschillende meningen op deze aarde. Mocht je denken dat het uiten van je eigen mening belangrijker is dan het tonen van respect voor een ander, zoek dan een andere plek op het internet.
Onder respect voor andere bezoekers verstaan we ook dat je andermans (nick-)naam NIET zult misbruiken!
Vrijheid van meningsuiting eindigt daar waar het respect voor anderen verdwijnt.
Gooien met ernstige ziektes of doodsverwensingen wordt niet getolereerd. Zélfs een persoon als Bush heeft recht op een leven, al maakt iemand als hij het begrip doodstraf relatiever.
Het gooien met plaatjes die totáál off-topic zijn (smakeloos bloot of anderszins (té) aanstootgevend) wordt ook niet gewaardeerd.

Houd je reacties on-topic. Voor off-topic-reacties hebben wij wekelijks een Zeepkist-blog.
Natuurlijk houden wij van een in de buurt van de gordel geplaatste kwinkslag hier en daar, maar wees er zeker van dat je boodschap dan ook als zodanig overkomt.

Wij zijn erg gecharmeerd van onderbouwde reacties. Meningen spuien is zó makkelijk, maar levert zo weinig op.
Probeer welles-nietes-discussies te vermijden. Ze leveren meestal maar weinig nieuwe informatie op, zijn vervelend voor andere bezoekers, en geven alleen maar blijk van je eigen gebrek aan inlevingsvermogen in een ander. Bedenk: "C'est le ton qui fait la musique." Het gaat niet alleen om wat je schrijft, maar ook om hoe je het schrijft.
Zoek liever naar nieuwe inzichten of overeenkomsten. (Menings-)verschillen zijn er al voldoende.
Wees zuinig met knippen en plakken. Vermeld liever de bron-link en vertel met eigen woorden waarom je die link post. Of knip en plak een paar citaten uit die internetpagina. Geen lappen tekst alstublieft! Voor wie meer wil lezen heb je de links, en lange teksten maken het inladen van een blog stukken trager. Voor mensen met langzame internetaansluitingen kan dit heel vervelend zijn. Voor mensen die van praktisch houden ook.
Natuurlijk geldt dat de direxie zich het recht voorbehoudt om in gevallen waarin dit “reglement” niet voorziet naar eigen wijsheid te beslissen.

Zo staat het geschreven, zo staat het gedrukt.
Tenzij u een vinger uit de wolken wilt zien neerdalen vragen wij u om onze normen en waarden, voor zover mogelijk te omschrijven, in acht te nemen.

Opgesteld op: 01-04-2007

Updeet 1 op 13-04-07: Omdat er de laatste dagen enkele malen enkele pik-nickers (mensen die reageren onder de (nick-)naam van iemand anders) actief zijn geweest, willen we nog even de licht gewijzigde (punt 1) zeven geboden van Grenswetenschap.nl onder uw ogen brengen.

Updeet 2 op 17-04-07: In verband met de uitbreiding van de reageermogelijkheden, u kunt vanaf heden plaatjes toevoegen, willen wij u even wijzen op een toevoeging aan Gebod 2."

Aldus GW.

boeglul | 24-08-07 | 14:28

@ immerzusp?t 24-08-07 @ 14:23
Dat je "ä" niet door komt ligt aan de utf masten las ik hier van de week...

VanFrikschoten | 24-08-07 | 14:27

Ik wil Toshke aangeven als niet ok want heeft discussie niet gevolgd en stelt vragen die andermans tijd verspillen en ten onrechte een comment vullen en niet terzake doende is terwijl de rest van de welwillende commenters geweaun gevatte en leuke reakties geven die on topic zijn en ook in lijn zijn met de redaktie mening en dat leidt dan weer de aandacht of van de kwestie dat E-zine zeaun buitengeweaun genuanceerd stuk publiceren en ik voel me dan gegrieft want ik kom hier eauk om het geweaun naar mn zin te hebben en dan heb het niet neaudig dat ik en iedereen afgeleid worden door dat soort onzinnige vragen. Maar je kan natuurlijk ook gewoon op het uitroepteken klikken...

zooishettoch | 24-08-07 | 14:27

ik ben dan toch voor de nieuwe media. de oude is te ondoorzichtig

hannes de boender | 24-08-07 | 14:24

staat het bier al koudt?

immerzusp?t | 24-08-07 | 14:23

ah, dat hadden we nog niet gehad: dat oude en nieuwe media dermate veel over elkaar heen kwijlen dat je door het gelik en geslijm de echte nieuwsfeiten niet meer ziet. Terug naar E-zine en over en uit.

JudgeJuly | 24-08-07 | 14:23

chafeur= chauffeur

miko | 24-08-07 | 14:19

minderwaardigheidscomplex Overvecht? Ik rook trouwens niet en anders dan jij heb ik gewoon werk. en nou hou ik op want dit is zinleaus.

hannes de boender | 24-08-07 | 14:18

toshke 24-08-07 @ 14:13
Druk s op t uitroepteken

zooishettoch | 24-08-07 | 14:18

GS word de laatste tijd wel gedemoniseerd. Nog even en een oude media fundamentalist legt de site om.
*belt de chafeur van Pin om hulp*

miko | 24-08-07 | 14:17

@lachspier 24-08-07 @ 14:14
Nee ik heb haar nodig.

Tray Hornay | 24-08-07 | 14:17

@toshke 24-08-07 @ 14:13
Je bent net te laat... we hebben er net met dik 60000 reaguurders over gechat..

VanFrikschoten | 24-08-07 | 14:15

@overVecht 24-08-07 @ 13:45
Dit is het punt:
"Waarom plaatst geenstijl een transcript van het telefoongesprek en niet gewoon het gesprek. Denk je nu echt dat het gesprek zoals GenStijl zegt heeft plaatsgevonden of zal GeenStijl het weer eens met een mooier sausje overgoten hebben? "

En daar zit wel iets in. Normaal gesproken wordt het in de dumper geplaatst, dit keer echter niet.
Hoef je geen aluhoedje voor op te zetten om dat vreemd te vinden...

et voil? | 24-08-07 | 14:15

@ Tray Hornay 24-08-07 @ 14:12: Ja die 's goed he.... doekje nodig?

lachspier | 24-08-07 | 14:14

heb ik iets gemist ? waar zijn die kl*te-iconen ineens naartoe ?

toshke | 24-08-07 | 14:13

@koerbagh ? 24-08-07 @ 14:08
dan kom je tenminste nog in de buurt van sport. Ik ben bang dat Hannes de boender niet veel anders doet dan met een pluk zware shag in zijn bek en hollandia in de hand, de gehele dag naar een scannert luisterend of er ergens anders WEL iets gebeurt.

overVecht | 24-08-07 | 14:12

@lachspier,
Thanks voor de link, was hem alweer vergeten.
Wat een heerlijke ass, gebruinde huid, strak broekje en wat een lekkere heupen,hmmmmmmm

Tray Hornay | 24-08-07 | 14:12

lol @ LibertasSimplex 24-08-07 @ 14:00

zooishettoch | 24-08-07 | 14:12

Wel goed van Netwerk dat ze pleiten voor het bombarderen van dorpspompen trouwens. Die verzopen kalveren hebben tog eauk niks aan al dat gelul gehad. Of wel soms? Nou dan.

*snelt zich naar de reakersruimte van huize widtvoet (onze interieurverzorgster heeft haar recht op 'n reaukvrije werkplek met succes afgedwongen gekregen bij de rechterT)*

widtvoet | 24-08-07 | 14:12

@koerbagh ? 24-08-07 @ 14:08
Had je die advertentie echt helemaal onthouden? Legendarisch!

VanFrikschoten | 24-08-07 | 14:11

Verrek zouden ze de comment van www.geenstijl.nl/mt/archieven/1002601.... gelezen hebben?.. Hun conclusies klinken aardig bekend, maar evengoed een *kuch* wetenschappelijke bevestiging is nooit weg...

lachspier | 24-08-07 | 14:11

@hannes de boender 24-08-07 @ 14:05:
Je hoeft niet te sporten om in de voetbalkantine te gaan zitten zuipen. (Overigens een sport op zich, maar dat terzijde)

koerbagh ? | 24-08-07 | 14:08

Ik begin nu toch ook wel rare dingen te zien in dat achtergrond plaatje van GS... Ik hoop dat ik de aftiteling nog haal vannacht...

VanFrikschoten | 24-08-07 | 14:08

@hannes de boender 24-08-07 @ 14:05
Ga lekker ergens anders de lolbroek uithangen mongeaul. Wat is je punt nou? waarom kun je niet gewoon reageren op het antwoord dat je kreeg op je kudtvraag?

overVecht | 24-08-07 | 14:07

ik sport niet

hannes de boender | 24-08-07 | 14:05

@azijnseiker 24-08-07 @ 14:01
das nou precies mijn punt ja ;)

overVecht | 24-08-07 | 14:03

@azijnseiker 24-08-07 @ 14:00
ja nog steeds dit en dat en zus en zeau. veel lijntjes, nog steeds last van ze heupen.... en..... ow das wel grappig........ hij is dus al die mongeaulen die hem na doen He-le-maal zat! In het begin vond ie het wel leuk maar langzamerhand verkrachten ze zijn muziek etc. steeds meer.

overVecht | 24-08-07 | 14:02

overVecht 24-08-07 @ 13:57

Ja, dat wij bij de 10 minst polulaire reaguurders horen, hoeven we toch niet de hele dag in beeld te hebben!

azijnseiker | 24-08-07 | 14:01

Als je die Dijkshoorn's tsacdop achterstevoren monteert in mp3 formaat en je zet er een quadrutylfiltertje overheen moet je dat es afluisteren.
Pure sodomie
Te ranzig

LibertasSimplex | 24-08-07 | 14:00

@hannes de boender 24-08-07 @ 13:57
doe es ff niet zo bijdehand lutser............... die GEHELE discussie. Niet alleen op GS of voor jou Fok!maar ook in de kroeg, terras, sportclub overal!
Begrijp je nu wat ik bedoel??zo niet mag je lekker deaudt vallen..

overVecht | 24-08-07 | 14:00

overVecht 24-08-07 @ 13:40

Hoe ging het met hem? Al een tijdje niet meer gesproken.

azijnseiker | 24-08-07 | 14:00

@Shalome 24-08-07 @ 13:55
ja ik heb die smileys nie gezien maar van het idee ga ik al walgen. Krijg je op een gegeven moment lijstjes elke maand met Minst en Meest populaire reaguurder ofzeau.

overVecht | 24-08-07 | 13:57

@overVecht. IK zie geen discussie

hannes de boender | 24-08-07 | 13:57

Die filters zitten overigens verborgen in de audio columns van Dijkshoorn, voor diegenen die nieuw zijn.

..zapper | 24-08-07 | 13:57

Ach, het blijft toch altijd weer leuk. Van die mensen met genoeg verstand om niet meer in een god te geloven, maar wel met zoveel angst en zoekend naar een verklaring voor hun Weltschmerz, niet willen accepteren dat de mens een dolend wezen in een chaotisch universum is, dat ze dan maar van alles willen geloven als er een pseudo-wetenschappelijk sausje overheen is gegoten. Ik kan me er althans uren mee vermaken, met die complottheorieën en goddeloze gelovigen.
O brave new world that has such people in it.

koerbagh ? | 24-08-07 | 13:57

Is dit een complot?

M299 | 24-08-07 | 13:57

@kotelet,
Dat GS niet gewoon het gesprek in audio op Dumpert heeft gezet vind ik ook verdacht. In wezen vechten ze met dezelfde wapens als Netwerk (bagger). Om daadwerkelijk de kettingzaag in Netwerk te zetten moet je het fair and square spelen. De bagger die zij gooien maakt dan alleen nog maar duidelijker wie er "gelijk" heeft.
.
Dat Netwerk zo'n zwarte achtergrond en onheilspellend muziekje draait bij de interviews. En dan zo'n beeld van een martelwerktuig uit de middeleeuwen: de schandpaal... dat is gewoon pure propaganda.
.
Goede journalistiek is in NL net zo ver te zoeken als goede politici. Echter op GS kan je lekker reaguren, joepie!
.
Wat ook journalistiek zeer onjuist is is dat Netwerk niet zegt in zijn rapportage dat Geenstijl zware kritiek op de publieke televisie en Netwerk specifiek heeft. Maar ik heb ook nooit in het NRC gelezen dat Theo van Gogh hun kwaliteitskrant een broddelvod vond.

Tray Hornay | 24-08-07 | 13:56

@kotelet, dat komt omdat jij geen alu-ontvanger heb. Die decodeert de uitzendingen die worden meegestuurd door de beeldregels en radiogolven door met een bmov filter. Ook kun je daar alle geposte (ietwat grotere) foto's doorheen trekken, om de boodschappen welke Geenstijl uitzend te kunnen lezen. Ik dacht dat iedereen daar wel bekend mee was?

..zapper | 24-08-07 | 13:56

@de grote Anti 24-08-07 @ 13:47
jup mee eens.
@TalonN.NL
goedverdoemme rot op met je gezever. Die hele kudt discussie over chemtrails ben ik wel zo verrekte zat!

overVecht | 24-08-07 | 13:55

@redactie
Dank u voor het opvolgen van mijn advies door die duizelingwekkende smileys weg te halen, en een onopvallend tekentje als +/- rechts in het naambalkje te zetten. De betekenis is nog steeds prut, maar nu valt het minder op. :S

Shalome | 24-08-07 | 13:55

de vijand van mijn vijand is de vriend van de vijand van me moeders vijand aan vaders zijde ... maaaaaaruh waar ken ik een alu hoedje bestellen plaats is op geenleefstijl paar aluhoedjes ontwerpen

yhk | 24-08-07 | 13:54

@kotelet

ik zou het ook niet weten, maar zoals er boven staat: ik quote het ook en is afkomstig van iemand van de alu-hoedjes-site en niet mijn tekst!

Simon Sez | 24-08-07 | 13:51

bedankt TaLoN.NL . Ik had het eigenlijk ook wel kunnen weten.

hannes de boender | 24-08-07 | 13:50

zouden de hoedjes ook weten dat aluminium heel errug neurotoxisch is?

panadol | 24-08-07 | 13:49

@ Simon Sez,
hahahahaha, welke flater heeft GS dan op tv en radio geslagen?
Ik heb nog nooit een programma van GS op tv gezien omdat dat werd tegengehouden door linkse Roek Lips van de publieke omroep. Ook een radio-rubriek is er nog nooit geweest.

kotelet | 24-08-07 | 13:48

Ah wat een heerlijk zinnetje is dat toch 'de vijand van mijn vijand is mijn vriend'..(props trouwens voor de smilies weghalen @joris)

de grote Anti | 24-08-07 | 13:47

chemtrails ???????

hannes de boender | 24-08-07 | 13:47

Altijd lekker een bos veren in je eigen reeT steken.

kneuterzak | 24-08-07 | 13:45

Op het wasvoorschrift staat "koken", pop.

*trekt Netwerk-shirt uit en laat mevr. widtvoet haar gang gaan*

widtvoet | 24-08-07 | 13:45

"You know.... this is all some kind of wacked-out conspiracy..." - The Penguins, Madagascar...

Lebowski Achiever | 24-08-07 | 13:45

@Simon Sez 24-08-07 @ 13:41
en nu even je punt?
*weet inmiddels hoe het uitroep tekentje werkt en denk, Handig*

overVecht | 24-08-07 | 13:45

het pikje van GS is kennelijk zo lang dat ze nu zelfs grenswetenschap.nl nodig hebben in hun prive oorlog tegen netwerk. Je kunt ook eens stoppen. We weten nu wel dat die gasten niet deugen

finnish humor | 24-08-07 | 13:44

Geenstijl werkt... aan nutteloze maatregelen zoals die uitroeptekens. Joris, ga godverredomme wat nuttigs doen met je tijd. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om voor 1 eurie de gebruikersnaam van iemand anders te wijzigen... Zijn jullie zo een paar honderd per maand rijker.

dlseth | 24-08-07 | 13:44

Maar moeten we nou ook meteen in graancirkels gaan geloven...
Schoorsteenveger 24-08-07 @ 13:30
---
Uhh, draait het er niet om wie ze maakt? ipv of ze bestaan?

TaLoN.NL | 24-08-07 | 13:42

quote uit een comment van die zogenaamde link:

''Michel zei:

GeenStijl meldt helemaal niets dat 'verborgen' blijft. geenStijl maakt klein nieuws onzinnig groot en drijft op het beschadigen van mensen. Wow, een minderjarige dochter van een BN'er doet iets verkeerd? Laten we dat publiekelijk kenbaar maken; dat is nog meer riooljournalistiek dan Telegraaf, Prive en Story samen.

Intussen hebben ze op internet een stoere houding, maar slaan ze op tv/radio steeds een flater.

Waarom plaatst geenstijl een transcript van het telefoongesprek en niet gewoon het gesprek. Denk je nu echt dat het gesprek zoals GenStijl zegt heeft plaatsgevonden of zal GeenStijl het weer eens met een mooier sausje overgoten hebben?

Bericht quoten » Gepost op: 24-8-2007 11:34:08
GeenStijl meldt helemaal niets dat 'verborgen' blijft. geenStijl maakt klein nieuws onzinnig groot en drijft op het beschadigen van mensen. Wow, een minderjarige dochter van een BN'er doet iets verkeerd? Laten we dat publiekelijk kenbaar maken; dat is nog meer riooljournalistiek dan Telegraaf, Prive en Story samen.

Intussen hebben ze op internet een stoere houding, maar slaan ze op tv/radio steeds een flater.

Waarom plaatst geenstijl een transcript van het telefoongesprek en niet gewoon het gesprek. Denk je nu echt dat het gesprek zoals GenStijl zegt heeft plaatsgevonden of zal GeenStijl het weer eens met een mooier sausje overgoten hebben? ''

Is dat zo?

Simon Sez | 24-08-07 | 13:41

De NCRV-bejaarden trappen natuurlijk wel in die Netwerk knip-en-plak propaganda. Maar goed, in de loop van de tijd komen we daar wel op een natuurlijke manier vanaf. Het recht van de sterkste zal uiteindelijk overwinnen.

FlyingSpaghettiMnstr | 24-08-07 | 13:41

www.niburu.nl nog zo'n stelletje mafkezen

clint | 24-08-07 | 13:41

Als je werkelijk niets kunt, word je journalist. Dat was vroeger zo, dat geldt nu nog steeds. Op een gegeven moment zijn journalisten zichzelf echter heel belangrijke meneren en mevrouwen gaan vinden. Waakhonden van de democratie! Tegellichters! Onverschrokken gravers! Sluiswachters van de informatiestroom! Het is dan ook heel vervelend voor ze dat allerhande websites en blogs deze 'exclusieve taken' uit handen nemen. Extra pijnlijk is dat de sites en blogs vaak nog beter werk leveren, want ze worden niet gehinderd door lobbygedrag, afhankelijkheidsrelaties, redactieregels en misplaatste ethische superioriteitsgevoelens.
Hulde voor E-zine.

Murdockyoufool | 24-08-07 | 13:41

Geenstijl verdient wat mij betreft veel respect vanwege haar reportages!!!

Kudos GS, ga zo door!

TaLoN.NL | 24-08-07 | 13:40

@azijnseiker 24-08-07 @ 13:35
ja ik begrijp opawimpie ook nie helemaal. Is allang bekend, gister nog een lijntje samen met um gedaan.

overVecht | 24-08-07 | 13:40

If Elvis was still alive he would be dead by now.

hannes de boender | 24-08-07 | 13:40

Niks nieuws onder de zon..... GS uiteraad ongefundeerd, tendieus en buitengewoon kwetsend.... Bang voor de waarheid zullen we maar zeggen. E-zine hulde!!!!

Gabri?l | 24-08-07 | 13:35

opawimpie 24-08-07 @ 13:25

de Nieuwe rapporteerde daar al jaren geleden over

azijnseiker | 24-08-07 | 13:35

lang leven aluminium

1_grote_mening | 24-08-07 | 13:34

Dat weten wij toch al lang?

Hammar | 24-08-07 | 13:34

Met zo'n vriend heb je geen vijand meer nodig!

supersniper | 24-08-07 | 13:33

"GeenStijl" + graancirkel : 26.700

Schoorsteenveger | 24-08-07 | 13:32

Sterk staaltje Guerilla Marketing.

Alert | 24-08-07 | 13:31

Maar moeten we nou ook meteen in graancirkels gaan geloven en met z'n allen vinden dat de overheid contacten met buitenaardse wezens voor ons achter houdt?

Schoorsteenveger | 24-08-07 | 13:30

Ik ga maar eens een paar fabrieken in China aanschrijven voor de massaproductie van Aluhoedjes, kijken wat voor deal ze kunnen doen voor, laten we zeggen, aanvankelijk 250.000 eksemplaren?

bello | 24-08-07 | 13:29

Is grenswetenschap nu down trouwens?
"Potverdorie, wat vervelend, er zijn databaseproblemen ([Microsoft][ODBC SQL Server Driver][DBNETLIB]General network error. Check your network documentation.) in /permalink.asp...
Druk op F5, dat kan helpen..."

3*links=rechts | 24-08-07 | 13:29

Alle steun is welkom hoor, maar dit slaat alles...

Huub Huub | 24-08-07 | 13:29

Nadert het einde van de politiek correctheid ?

rentenier | 24-08-07 | 13:27

De vijand van onze vijand is niet onze vijand...... o.k.

gekkeneger | 24-08-07 | 13:27

* zet E-zine in favorieten *

zooishettoch | 24-08-07 | 13:26

ik heb strapatsen altijd al een superwoord gevonden. daarvoor hulde.

panadol | 24-08-07 | 13:26

Name and shame is de kracht van GS!!!!!

Karel de Vries | 24-08-07 | 13:26

Wakker worden kan op meerdere manieren? De shocklog voor wakker Nederland zul je bedoelen

_nwanko_ | 24-08-07 | 13:25

Elvis leeft!!!

opawimpie | 24-08-07 | 13:25

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland