GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Webcare @KPN vraagt of we zijn lul kunnen likken

Oh, wat een verdomd origineel concept. Mensen lezen aan hun gerichte haattweets voor en reageren dan laconiek. Jimmy Kimmel doet dat al sinds 2005 met Amerikaanse celebrities, maar de webcareteams van Nederland hebben het nu ook ontdekt. Sommige van de tweets die voorgelezen worden, zijn niet eens te vinden. Zoals die van "jullie kankermoer" die door VodafoneNL wordt voorgelezen. En andere voorgelezen tweets zijn gewoon terecht. Zoals die van Transavia, waarbij een tweet wordt voorgedragen die letterlijk een copy-paste is uit een GeenStijltopic. Een topic dat we schreven omdat iemand het webcareteam van Transavia had benaderd met de vraag wat hij met het vliegticket van zijn zojuist overleden vrouw moest doen, waarna het webcareteam van Transavia hem meedeelde dat hij maar met iemand anders moest vliegen. In die context is de opgelezen 'haattweet' ineens een nogal genuanceerd verwijt. Afijn, sowieso moeten webcareteams niet zeiken, want ze hebben niks te zoeken op Twitter. Alleen een sadomasochistisch bedrijf begint een webcareteam op Twitter. Het enige wat die webcareteams daar doen, is mensen zo snel mogelijk afschepen, klagers niet serieus nemen en volwassen mensen benaderen met compleet infantiele taal, in de hoop dat de klagers zo snel mogelijk hun muil houden. De 'care' staat niet voor nazorg voor klagers, maar voor 'taking care of' klagers in de hoop dat ze verdwijnen. Zie ook ons overzicht van wat Webcareteams zeggen en wat ze eigenlijk bedoelen. Kortom, niemand heeft medelijden met jullie. Maar de Bert Brussen met Jeroen Mirck-bril van @KPN vinden we wel leuk, dus die knippen we nog even apart uit.

Reaguursels

Het rechter ING meisje op 1.47

anuniempje | 15-06-15 | 13:05

Twitter is voor rare mensen.

Kaas de Vies | 15-06-15 | 13:05

En al deze bedrijven delen een pand in Groningen.

Maxime_Hartmand | 15-06-15 | 13:07

Dit is niet alleen voor webcare het geval. Dit gebeurt ook zeker voor telefonische klantenservice en ook aan balies in winkels. Anyway: laten we met z'n allen eens normaal gaan doen. Gewoon. Normaal.

Hem | 15-06-15 | 13:07

-weggejorist-

Meneert | 15-06-15 | 13:08

"Een topic dat we schreven omdat iemand het webcareteam van Transavia had benaderd met de vraag wat hij met het vliegticket van zijn zojuist overleden vrouw moest doen, waarna het webcareteam van Transavia hem meedeelde dat hij maar met iemand anders moest vliegen."


Dan heb je toch het strategisch vermogen van een fruitvlieg? Als je zů dom bent om daadwerkelijk gefundeerde klachten semi-grappig te projecteren in een filmpje. Godverdomme. Fuck KPN, Vodafone, SNS, NN en al die andere too big to fail debielen met hun corporate 'Vervelend om te lezen, bel even met 0800-NIEMANDLUISTERT en dan helpt mijn collega u verder.'

Balzakius | 15-06-15 | 13:15

Wtf links ING meisje

Sosti | 15-06-15 | 13:21

maar wel leuk.

Hypno2050 | 15-06-15 | 13:21

De piemol, kutje, poep, plas humor van Quid.

nerugaer | 15-06-15 | 13:25

Dat hele Twitter is van den duivel. Ergo: twitteraars moeten subiet op den brandstapel gegooid ende geworpen worden

MyCatIsDoingThis | 15-06-15 | 13:25

Wat vervelend voor u. Nou, dat weet ik zo niet hoor. Heeft u een momentje. Dat moet ik even aan mijn collega vragen. Nee, dat is niet mogelijk. U moet eerst betalen. Nee, dat kan ook niet. Heb ik u zo goed geholpen? Heeft u nog verdere vragen? Dan wens ik u nog een prettig dag.

Bad Karma | 15-06-15 | 13:27

Allemaal de moeder!

eerstneukendanpraten | 15-06-15 | 13:29

Dat ING-vrouwtje is de zus van Adje?

leo de pejo | 15-06-15 | 13:29

Volgens mij is de belangrijkste opdracht van webcareteams de klacht zo snel mogelijk offline te halen (stuur mij even een PM, vul even dit formulier in Ebru Umar etc.). Dit om de imagoschade te beperken. Vervolgens krijg je nietszeggende antwoorden als ... "die foutmelding op de website hoeft u zich niets van aan te trekken" (ABN AMRO). Of ... bedankt voor uw suggestie "blabla" duidelijker aan te geven op de website. Het staat helemaal onderaan bij de kleine lettertjes. Voor verdere vragen zie onze FAQ. (CZ).

Simon_GS | 15-06-15 | 13:30

Nu Twitter langzaam aan het sterven is en de relevantie verdwijnt durven de bedrijven er wel aan te beginnen.

Binnenkort is twitter slechts nog een collectie dreigtweets en webcareteam-reacties. Ad infinitum.

rara | 15-06-15 | 13:33

Eens met all of the above... maar bij het kijken via joeptjoep kwam het filmpie van de ns_online voorbij... als je nu eens echt lekker spontaan over je nek wil gaan dan moet je die eens checken.... bahbah...

neufke | 15-06-15 | 13:34

Fout, ING is niet de NSB maar de SNS bank. Want alle SNS IBAN nummers bevatten de letters "NSB".

Suerte Piet | 15-06-15 | 13:35

Maar wat voor bandje heeft de lik me luuuul meneer nou om zijn linker arm?

saidnowomanever | 15-06-15 | 13:40

Wat een faalbedrijf dat KPN. Veel marketing en weinig tot geen kwaliteit. "De consument is een snelle beslisser geworden en stapt over om niets" Dat hebben Jullie dus zelf gedaan. PN is niet aLleen hoor, genoeg andere korte-termijn-denkende kutbedrijven.

Bluebook | 15-06-15 | 13:44

Mensen die klachtenlijnen, webcareteams, helpdesks etc. bellen,mailen, schrijven( jaja die zijn er nog) zijn bij voorbaat kansloos dus inderdaad grote kneuzen.
En die vent met dat ticket voor zijn wijf moet al helemaal niet denken om een paar centen terug tevangen voor dat ticket wat een mongool ben je als je daar aan denkt als je duwdoosje dood is.

miko | 15-06-15 | 13:47

Dit moet nodig geremixed worden.

Nietvoordekat | 15-06-15 | 13:48

Waarom wordt er zo'n filmpje gemaakt?


In een heuse studio. Iemand zet daar een camera neer. Iemand regelt mensen voor de camera te verschijnen. Iemand monteert alles.


Is dit van de branchevereniging Webcare ofzo? Om die arme mensen een hart onder de riem te steken.

Bart_Geenstijl | 15-06-15 | 13:51

@saidnowomanever | 15-06-15 | 13:40
Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat het een soort van locale (zie opmerkingen over het delen van een pand) variant van een LiveStrong-bandje is???

hes, MD | 15-06-15 | 13:53

Mijn ervaring met webcare is opvallend goed anders? Maar ja, ik ben dan ook gewoon netjes :)

Go fuck yourself! | 15-06-15 | 13:57

Alsof Geenstijl recht van spreken heeft. Zi hebben niet eens een klantenservice. Laat staan dat die zouden luisteren naar de wensen van de individuele kutburger.

Joris Draaksteker | 15-06-15 | 13:57

Niet om het een of ander maar dat mag zij van T-mobile gerust, geen probleem.

Ingpe | 15-06-15 | 14:01

De infantiele maatschappij, dat zijn wij...

bijdehans | 15-06-15 | 14:05

Dat Ikea meisje komt wat te kort zo te zien.. Kun je in dr ogen aflezen

miknic | 15-06-15 | 14:08

Volledig eens met die van ING.
Zal nooit meer iets doen met die ongelofelijke huichelaars.
Vieze vuile hypocriete honden zijn het.
Pas na dreigen met de AFM bonden ze in en kwamen ze alsnog met mijn geld over de brug.
Zo, frustraties dr uit, heerlijk.
En oh ja, Kudt ING!
De oranje tyfus voor je!

Maya de Blij | 15-06-15 | 14:18

Maar laten we wel wezen, de klantonvriendelijkheid is bij veel bedrijven nog nooit zo hoog geweest als nu. Met name in de financiŽle dienstverlening wordt klantcontact vooral als een kostenpost gezien. Kun je dus wachten op ongelukken.

LJBrinkhorst | 15-06-15 | 14:35

Ook nog dezelfde achtergrondmuziek als bij Kimmel. Hoe duidelijk kunnen ze zeggen dat ze zelf geen spat creativiteit hebben?

Karin5 | 15-06-15 | 15:51

Anoniem schelden op internet, dat gaat nog eens heel groot worden. Oh wacht.

Captain Pervert | 15-06-15 | 15:53

weer een topictopper.

miko | 15-06-15 | 16:05

niks mis mee om op onmiskenbare wijze je ongenoegen te laten blijken.

ganzo | 15-06-15 | 16:38

Als je zulke gaal gaat gebruiken neemt niemand je meer serieus, dan is het schelden om het schelden, maakt op geen enkel bedrijf indruk.

Alweer pappie ? | 16-06-15 | 00:55

Tja, als "webcare" inhoud dat je alleen maar kunt zeggen; "We begrijpen dat u ontevreden bent meneer, maar WIJ van de webcare kunnen daaraan zelf niets veranderen". Ik begrijp die bloeddorstige tweets soms wel.

Mac The Ripper | 16-06-15 | 09:50

Tja, als "webcare" inhoud dat je alleen maar kunt zeggen; "We begrijpen dat u ontevreden bent meneer, maar WIJ van de webcare kunnen daaraan zelf niets veranderen". Ik begrijp die bloeddorstige tweets soms wel.

Mac The Ripper | 16-06-15 | 09:50

Beetje teveel van het goede...

Mac The Ripper | 16-06-15 | 09:50

Die van de ANWB is sowieso 142 characters. Wat dus teveel is voor Twitter.

lijpeeijpe | 16-06-15 | 11:54
Tip de Redactie