GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Schulden? Gemeente Rotterdam betaalt ze graag!

slowclap1000.gifHallo goedemorgen en welkom wederom in de buitengewoon wondere wereld van het gemeentelijk bestuur. Ditmaal zijn we weer eens te 010, alwaar het de directie van de Sociale Dienst bekoord heeft om op eigen houtje een miljoen pegels taxpoet stuk te slaan op de schulden die Rotterdamse minima bij hun zorgverzekeraar hebben. In 2011 spendeerde de gemeente al het geld ZONDER de gemeenteraad te informeren, aldus het AD. GeenStijl belde met Leefbaar Rotterdammer Maarten Struyvenberg: "Ik ben hier helemaal niet voor. De gemeenteraad heeft hier nooit over gesproken en het is van de zotte dat men bang is voor 'het imago'. De minima krijgen 90 euro zorgtoeslag, nog 10 euro van de gemeente en een collectieve verzekering voor een hele goede prijs, en dan nog krijgen ze het voor elkaar om een achterstand op te bouwen die de gemeente dan maar bijpast, zonder de gemeenteraad in te lichten. Bovendien zitten deze mensen niet in een schuldhulptraject, dat zou wat mij betreft een minimale voorwaarde moeten zijn." De woordvoerder van wethouder Florijn (PvdA) is ontwijkender tegen De GeenStijl: "De gemeente schiet bij om achterstanden van minima op te lossen zodat ze kunnen overstappen naar de collectieve verzekering van de gemeente, de zogeheten leenbijstand. Hoe het zit met terugbetalen? Dat kan ik zo snel niet zeggen, dat moet ik uitzoeken." Wethouder Florijn stelt op Twitter dat het bericht onjuist is, maar hoe dan blijft onduidelijk. Volgens het AD wil het beleid niet echt werken. "Volgens Zilveren Kruis zijn er inmiddels weer 7000 Rotterdamse minima met grote betalingsachterstanden." Heeft u zelf ook een achterstand bij de zorgverzekeraar? Kom naar Rotterdam, de gemeente past wel bij!

Reaguursels

Van de zorgtoeslag worden sigaretten gehaald, iemand moet toch zorgen dat de zorg blijft draaien?

EllaRouvoet | 21-11-13 | 08:38

Overheidsbeleid: actie en reactie.

bottlebaby | 21-11-13 | 08:40

Het is toch al van de gekke dat de Gemeente een collectieve verzekering aanbiedt..

Overheid moet faciliteren, dat is het enige.. Maar dit slaat wel erg door..

We moeten beter kunnen door de overheid, niet ondanks de overheid, zoals het nu is...

NogSteedsNiet | 21-11-13 | 08:40

En allemaal wel de nieuwste Eifoon.
Gadverdamme...

General Dripple | 21-11-13 | 08:42

Mensen die niet met geld om kunnen gaan meer geld geven, is als een alcholist het beheer van de biertap geven. Als die mensen inderdaad niet met geld om kunnen gaan, dan kun je de schulden toch betalen met de voorwaarde dat ze onder een vorm van curatele komen te staan? Elke week wat zakgeld en dat langzaam opbouwen totdat ze laten zien dat ze wel met geld om kunnen gaan.

steven paul | 21-11-13 | 08:43

Zorgtoeslag zou direct naar de juiste zorgverzekeraar moeten worden overgemaakt. Nu is het voor de allerdomsten (of gezien de mega subsidies de allerslimsten) in onze samenleving een gratis maandelijks sinterklaascadeautje waar je leuk andere dingen van kan doen.

Dima Beeline | 21-11-13 | 08:44

Die mensen zijn allemaal heel zielig, zijn slachtoffer van het systeem, kunnen niet meekomen met de maatschappij moeten dus geholpen worden.

Willianus Wortelus | 21-11-13 | 08:46

Je moet jezelf toch verzekeren van voldoende kiesvolk

T2000 | 21-11-13 | 08:46

Het wordt derhalve eens tijd dat we het voorbeeld van de democratische heilstaat en rechts voorbeeldmodel Zwitserland gaan volgen, namelijk een basisinkomen van 2000 euro voor iedereen.

Dit bureaucratisch getouwtrek is voor niemand leuk.

Bakito | 21-11-13 | 08:48

heb even "het formulier" doorgenomen. Als je dat correct kan invullen behoor je niet tot de doelgroep vanwege het hebben van skills. Dus formulier zal ook wel weer worden ingevuld door ingehuurde of misschien wel beroepskrachten..... ik weet niet wanneer :) dit soort regelingen gaan veranderen maar dat het moet is zeker.... ben bang dat het nooit gaat gebeuren

oblix | 21-11-13 | 08:49

Het verhaal heeft de ronde gedaan bij de Rotterdamse uitkeringstrekkers en er zijn inmiddels weer 7000 personen met een betalingsachterstand.

Doet me een beetje denken aan de jaren zeventig en tachtig. Toen vond de PvdA dat minima bij betalingsachterstand niet afgesloten mochten worden van gas en licht. Dat leidde bij het GEB tot een afboeking van 153 miljoen gulden.


Ulle Ruttelflut | 21-11-13 | 08:49

Nog is de kist met geld niet leeg.
Snel weer aan het werk heren reaguurders.

waffefucq | 21-11-13 | 08:50

Griekse toestanden in NL?

--sql error-- | 21-11-13 | 08:51

Al zou ik zoveel schulden hebben dat er bountyhunters op me loeren, dan zou ik nog niet terug naar Rotterdam verhuizen. Ik heb liever schulden dan tussen dat niet-westerse tuig in te moeten wonen.

IJzervreter | 21-11-13 | 08:52

Moeite met het invullen van de formulieren voor de ziektekostenverzekering maar een kei zijn in het aanvragen van subsidie. Dit is meer een gevalletje zorg en toeslag ontvangen maar rekeningen niet betalen omdat men al verhuisd is. Zet Danny erop, de enige journalist die nog durft te roeren waar het stinkt!

Sadomassochristus | 21-11-13 | 08:53

Dit gebeurt allemaal over onze hoofden. En we beralen ook dubbel hieraan mee, niet alleen als belastingbetalers, maar ook als dokkers van de premies:
"Dat geld is opgebracht door alle andere zorgverzekerden, legt een woordvoerder van Zilveren Kruis uit. Alle zorgverzekeraars heffen namelijk een opslag op de premie om dit soort gevallen te kunnen opvangen."
Lees en huiver. "..om dit soort gevallen op te kunnen vangen..". We betalen allemaal mee om de gemeenten en zorgverzekeraars in staat te stellen zonder overleg miljoenendealtjesaf re sluiten, voornamelijk om bestuurlijke incompetenties te camoufleren.

Schoorsteenveger | 21-11-13 | 08:53

Toeslagen moet je direct overmaken aan de organisatie waar het voor bedoeld is.
Zorgtoeslag maak je direct over aan de zorgverzekeraar.
Huurtoeslag maak je direct over aan de woningbouwvereniging.
Dit leid er voor de begunstigde toe dat hij lagere rekeningen krijgt.

Osdorpertje | 21-11-13 | 08:54

Het enige wat hiermee bereikt wordt is dat deze zogeheten minima zich er van bewust worden (en volgens mij al zijn) dat je nooit en te nimmer je verkregen geld moet besteden aan GLW, verzekeringen, huur, zorg en bijv zelfs een wasmachine. Leef er op los, en de instanties springen wel bij als je tekort komt.

NerdAlert | 21-11-13 | 08:58

Dan moet het in 020 ook zeker gebeuren.
*Stopt de automatische incasso van de zorgverzekeraar.*

Willem VanDer Decken | 21-11-13 | 08:58

Nivelleren is een feest!
* Slingers ophangen doet *

Chiant | 21-11-13 | 08:58

Formulier Gemeente Rotterdam
=============
Omcirkel

Ik heb geld nodig: ja/nee

=============
Heeft U ja ingevuld, dan heeft U recht op geld. Neem het ingevulde formulier mee naar het loket. Een identificatiebewijs is niet nodig. Vergeet ook vooral niet om Uw kinderen ook een formulier in te laten vullen.

Boris Poepnagel | 21-11-13 | 08:59

@Bakito | 21-11-13 | 08:48
Ja best, maar dan ook alle Zwitserse plichten erbij hè? Niet alleen de rechten cherry picken.

Chiant | 21-11-13 | 09:00

Discriminatie van allen werkenden in Nederland.
Een gros deel van minima zijn gelukszoekers die nu bovenop al het gratis geld nog eens extra zakken geld krijgen.
En dan vreemd opkijken als ze niet willen werken.

Man man man, dit land gaat kapot aan dit soort zieligheidsindoctrinatie.

lion@night | 21-11-13 | 09:01

@Boris Poepnagel | 21-11-13 | 08:59
De tekst is te moeilijk. In Rotterdam is een formulier nodig met uitsluitend pictogrammen. En onderaan niet een handtekening, maar gewoon een vingerafdruk.

steven paul | 21-11-13 | 09:01

Een wethouder die Florijn heet, nou dan weet je het wel.

perdido | 21-11-13 | 09:02

@Bakito | 21-11-13 | 08:48
Dat lost het bovenstaande probleem niet op: mensen die niet met geld kunnen omgaan, gratis geld geven.

Petrus de Rewa | 21-11-13 | 09:02

Compleet met o.a. Osdorpertje eens.
.
Alle subsidies en toeslagen naar de betreffende instantie overmaken.
Nu wordt dat op de rekening van de persoon gestort en mensen met schulden staan natuurlijk veelal rood op de rekening waarop het wordt gestort. Dus al zouden ze willens zijn hun rekening te betalen dan kan het niet omdat ze (teveel) rood staan.
Of het wordt gebruikt voor nog belangrijkere zaken zoals eten kopen voor je kinderen (of sigaretten, dat dan ook) want als je te weinig hebt, moet je keuzes maken.
.
Nog beter zou zijn om al die subsidies/toeslagen onzin af te schaffen. Dit scheelt miljoenen en miljoenen in beheerkosten (lees: ambtenaren), fraude en oneigenlijk gebruik.
Verlaag de belasting navenant en verwerk al het andere wenselijke in de belastingaangifte.

DeSjaak1000 | 21-11-13 | 09:03

@steven paul | 21-11-13 | 09:01

Wellicht heb je gelijk.

Boris Poepnagel | 21-11-13 | 09:03

Dit gebeurt natuurlijk in alle (PvdA) steden. De oplossing is simpel schulden gewoon inhouden van de uitkering. Als we al dit soort misstanden eens aanpakken, dan hoeven we ook helemaal niks te bezuinigen.

WaarDeWindWaait | 21-11-13 | 09:04

Ahmed heeft behoefte aan nog meer vrienden...binnenkort gemeente verkiezingen weet je...

duitse herder | 21-11-13 | 09:04

Zelfde verhaal bij de voedselbank: kreeg een vraag bij de Jumbo of ik een blik tonijn of zalm wil doneren aan de behoeftigen. Sinds wanneer behoort dit tot de basisbehoeften? In mijn jeugd aten we dit met kerst.

Petrus de Rewa | 21-11-13 | 09:05

Maar wel een Playstation en LED tv in bezit. Ik werk me de pleuris om de eindjes aan elkaar te houden. Zal wel weer zo'n PVDA stunt zijn voor de komende verkiezingen

Kazango | 21-11-13 | 09:06

Gelukkig hebben deze mensen wel allemaal:
'n eifoon,
'n fletskreen,
'n brommert,
'n bontkraagjasje,
'n audie
enz. enz.

meneer Q | 21-11-13 | 09:06

Mininma maken ook gewoon winst op een hun ziektekosten:

premie(zonder extra eigen risico) 1002 euro
zorgtoeslag (max) 1060
bijdrage gemeente Rottedam 120 euro.

1180 - 1002 = 178 WINST

Schrödinger | 21-11-13 | 09:07

Ik heb al een torenflat in Rotterdam aangevraagd.

jasser | 21-11-13 | 09:08

Ik voel een Mercedes C200 diesel uit 1980 wegenbelasting compensatie aankomen..... De MDWC. Af te halen in R'dam. Regelelement is ook in het Turks en Marokkaans te verkrijgen

ikdenkwat | 21-11-13 | 09:11

de grootste graaiers zitten aan de onderkant van de samenleving.

DerKaiser30 | 21-11-13 | 09:11

Het is wachten op het moment dat de netto-belastingbetalers zich verenigen en hun geld gaan terugeisen van de PvdA.

Professor Superhirn | 21-11-13 | 09:11

Chiant | 21-11-13 | 09:00 | + 2 -
Vanzelfsprekend. Je moet het Zwitsers beleid niet plukraak overnemen.

Bakito | 21-11-13 | 09:12

Professor Superhirn | 21-11-13 | 09:11 | + 0 -
Sorry, maar dit is toch echt de schuld van Leefbaar Rotterdam/Pim Fortuyn/Geert Wilders

Bakito | 21-11-13 | 09:14

Dat hele toeslagen systeem moet weg.
Wie heeft die onzin bedacht?

gutgutgut | 21-11-13 | 09:15

Als je je kind geld geeft en een boodschappenlijstje en het komt terug met een zak snoep en zonder geld, dan geef je hem natuurlijk gewoon nog een keer geld en het boodschappenlijstje mee.
Want als het de 1e keer niet lukt, lukt het de 2e keer vast wel toch?

P.A. van der Werff | 21-11-13 | 09:15

@Petrus de Rewa | 21-11-13 | 09:05

Ik zag gisteren op campingzender SBS in HvNL zelfs een mafketel die het nodig vond om geld op te halen bij ondernemers 'zodat minima ook eens van wat vuurwerk konden genieten'. I shit you not! www.hartvannederland.nl...
Deze zeloot wist het te verwezenlijken dat er nu vuurwerk in de voedselbank wordt uitgedeeld. Waar leven we in Godsnaam?
Investeer in gezond eten. Of in een fiets, zodat ze op tijd bij hun sollicitatie(s) kunnen zijn. Maar toch geen vuurwerk?

Boris Poepnagel | 21-11-13 | 09:15

Dit is meer een vorm van zorg-zorg-zorg-toeslag.
toeslag van het rijk, toeslag van de gemeente, toeslag van nogmaals de gemeente. Ach wat maakt het uit Jan Lul betaalt wel.

stellig | 21-11-13 | 09:17

De PVDA bewijst hiermee toch gewoon een criminele organisatie te zijn.
Het gaat hier gvd om gemeenschapsgeld en is niet bedoelt voor een bepaald groepje kanslozen.

sodeja | 21-11-13 | 09:21

Wij pompen tientallen miljarden rond met het toeslagensysteem.
En dat gaat uiteraard overal mis.
Het biedt de gelegenheid tot fraude en wanbetaler.
Vroeger werden de zorgkosten ingehouden.
Voor rijkere lui was er de particuliere verzekering.
Er werd geen geld rondgepompt via armelui en vals ingeschrevenen.
Dat werkte. Terug naar dat systeem is de enige oplossing.

gutgutgut | 21-11-13 | 09:21

Reken maar dat dit probleem in meer gemeenten speelt
en niet alleen in Rotterdam.
sodeja | 21-11-13 | 09:21 |
Het is fout maar wat is er crimineel aan?
Kan zijn, maar er kom dan even met feiten.

gutgutgut | 21-11-13 | 09:24

Lekker shoppen van je zorgtoeslag, de samenleving betaalt wel.

Muggenmepper | 21-11-13 | 09:25

PVDA koopt zijn kiezers voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2014

dirty dirk | 21-11-13 | 09:28

-weggejorist-

dirty dirk | 21-11-13 | 09:30

Rotterdam, dat was toch altijd de stad van handen uit de mouwen en opzomeren?

Ars Vivendi | 21-11-13 | 09:30

Als ex medewerker achmea kan ik u allen vertellen dat in Nederland 800.000 mensen zorgtoeslag krijgen deze opmaken en structurele wanbetalers zijn. Is het jaar voorbij bellen ze gerust om te melden dat ze geen zorg hebben genoten dus waarom nog betalen achteraf.
Schande schande. Vooral hey feit dat het in het geniep moet.
Laffe bestuurders houden hun dromen met leugens overeind en een zooi poen van de burger die wel het besef heeft zijn verzekering te betalen.

Veel Vaak | 21-11-13 | 09:30

Nee, ik heb geen achterstanden. Ik betaal netjes op tijd. Waar blijft mijn beloning??!
 
Of wordt in Nederland alleen slecht gedrag beloond?

ZoltarTheMagnificent | 21-11-13 | 09:32

Ik kan me niet voorstellen dat dit zonder gevolgen blijft. Of nou ja, ik kan het me wel voorstellen in onze socialistische heilstaat, maar ik wil koppen zien rollen.

niic | 21-11-13 | 09:33

Schuld van de overheid: Weet je wat een pakkie shag tegenwoordig kost? Daar moet je minimaal 3x modaal voor hebben.
/PvdA modus uit/

funkyd | 21-11-13 | 09:33

@ZoltarTheMagnificent:
En jij als verantwoordelijke betaler betaalt nog dubbel ook. Eénmaal voor hun zorgtoeslag (elke maand een nieuw paar schoenen!) en dus blijkbaar ook nog eens voor hun zorgkosten zelf.

Muggenmepper | 21-11-13 | 09:34

@Veel Vaak | 21-11-13 | 09:30


Cijfers CVZ oktober 2013.... er zijn 319.000 wanbetalers in de zorg, uw bewering klopt dus niet!

Fatwabuster | 21-11-13 | 09:35

Ik vind het vooral zorgelijk dat die vergoedingen ondemocratisch tot stand zijn gekomen. En dat men het 'stil' wilde houden.

Ars Vivendi | 21-11-13 | 09:36

En dit is nog maar het topje van de ijsberg valt te vrezen.

watazooi | 21-11-13 | 09:36

Er is bij de overheden werkelijk geen énkel besef meer dat het geld wat zij uitgeven ergens vandaan moet komen.

'Government is a disease masquerading as its own cure.'

niic | 21-11-13 | 09:37

De PVDA moet hun achterban natuurlijk tevreden stellen voor de volgende stemronde, niks meer niks minder.

joyriders | 21-11-13 | 09:38

Zo hou je je kiezers bij je. He PvdA.

bas ooms53686289 | 21-11-13 | 09:40

.. kwetsbare minima zijn ook niet naar Nederland gekomen om ergens voor te betalen. Zij zijn hier om onze cultuur te verrijken. Om ons de islam te brengen. Om wat overbodige geworden oudjes te ruimen. Om resspect voor kwetsbare minima te eisen. Om Zwarte Piet te regenbogen. En nog zo wat dingen wat kwetsbare minima doen, om hun tijd te doden.

Jan Passant mk2 | 21-11-13 | 09:40

Probeer eens je gemeentebelastingen een dag te laat te betalen en je hebt administratiekosten te betalen en binnen 3 weken de deurwaarder. Ik voel een ernstige vorm van discriminatie over mij als werkende.

TheseDays00 | 21-11-13 | 09:41

En het zijn lui waarschijnlijk die door hun vaak ongezonde levenswijze ook nog het meest in de wachtkamers vertegenwoordigd zijn.

watazooi | 21-11-13 | 09:44

Rotterdam onder curatele plaatsen had misschien een oplossing voor deze waanzin kunnen zijn, ware het niet dat de nationale overheid door dezelfde waanzin is getroffen.
.
Die waanzin heet overigens "gevestigde politiek"

Parel van het Zuiden | 21-11-13 | 09:46

de vriend van Marco Florijn zal wel een baantje hebben bij Zilveren Kruis. Heeft iemand daar al eens naar gekeken?

--sql error-- | 21-11-13 | 09:46

Stemmenkoperij. Cliëntelisme mag wat mij betreft opgenomen worden in het Wetboek v Strafrecht.

Russ Meyer | 21-11-13 | 09:46

@watazooi | 21-11-13 | 09:44
Volgens het CBS is hetgeen jij 'waarschijnlijk' noemt een statistisch feit...
www.cbs.nl...

Ars Vivendi | 21-11-13 | 09:47

Fatwabuster | 21-11-13 | 09:35 | + 1 
Dat zijn ze niet allemaal je wordt pas na veel te lange tijd aangemeld. Waarom zou ik overdrijven? 800.000 was destijds ook een schatting op basis van situatie bij alle merken van achmea.
Maar ook al was het de helft wat is je punt. Het systeem werkt niet je hoeft nog maar tientje pm zelf te betalen dat doe je niet maar maakt wel de zorgtoeslag op. Handig hoor.

Veel Vaak | 21-11-13 | 09:47

En ik ga mijn polis bij Zilveren Kruis opzeggen.

Russ Meyer | 21-11-13 | 09:48

gewoon een verzekering aanbieden en de geldstromen opheffen. dit hele toeslagencircus dient er slechts toe om ambtenaren bezig te houden en zorgmanagers bonussen toe te kennen. nederlandse samenleving is volstrekt verziekt door een combinatie van pvda clientèle politiek en nep neo-liberalisme waarbij zogenaamd iedereen voor zichzelf moet beslissen. alleen grote delen van de bevolking kunnen die beslisssingen niet eens maken en geven hun geld uit aan shag en krasloten. dat de volksgezondheid, tenslotte een socialistisch ideaal van volksverheffing, daarbij ondersneeuwt vinden de uitvretende regenten geen enkel probleem. er is een merkwaardige samenhang tussen nederland in de 18e eeuw een in de 21ste eeuw. een uitvretende oranje familie aan het hoeft van een uitvretende regentenkliek die de bevolking dom houdt, uitperst en op achterstand zet. tijd voor een revolutie!

minimá-armezusvan.. | 21-11-13 | 09:50

Veel jongeren gebruiken hun uitkering als zakgeld. Als Pa of Ma niet bijspringen om ze verzekerd te houden doet de gemeente dat wel

Islamofiel | 21-11-13 | 09:50

hoofd. sorry

minimá-armezusvan.. | 21-11-13 | 09:51

De maatschappij is wel verziekt hoor... Krijg je o.a. door al die uitwassen.. Inteelt... Tweede kamer.. Eerste kamer.. Ik zeg genoeg schoon te maken hier in dit land.

All_Anonymous | 21-11-13 | 09:51

Als die gemeenteverzekering kostendekkend is, waarom bieden ze hem dan niet aan alle Rotterdammers aan? Als hij niet kostendekkend is, is het dus verkapte steun en moet je je afvragen of de gemeente dat wel moet doen, bovenop alle andere toeslagen.

In dat licht is het helemaal van de gekke wat er nu gebeurt: de stad lost schulden in met steun zodat mensen met een betalingsachterstand een andere steun kunnen ontvangen. Volgt u het nog?

Muxje | 21-11-13 | 09:55

Feit, hoe achterstanden in zorgpremies landelijk worden aangepakt resulteert in grotere achterstanden. Ik ben er van onder de indruk dat Rotterdam in ieder geval probeert hier iets aan te doen.

* | 21-11-13 | 09:58

Voor mensen die in de schuldsanering gaan wordt de achterstand overigens sowieso gekwijt als ik mij niet vergis.

* | 21-11-13 | 09:59

Als die gemeenteverzekering kostendekkend is, waarom bieden ze hem dan niet aan alle Rotterdammers aan? Als hij niet kostendekkend is, is het dus verkapte steun en moet je je afvragen of de gemeente dat wel moet doen, bovenop alle andere toeslagen.

In dat licht is het helemaal van de gekke wat er nu gebeurt: de stad lost schulden in met steun zodat mensen met een betalingsachterstand een andere steun kunnen ontvangen. Volgt u het nog?
Muxje | 21-11-13 | 09:55 | + 0 -.
Mensen die hier die hun normale betalingen niet kunnen doen en hulp aanvragen bij de gemeente krijgen een simpel antwoord: verkoop eerst je huis maar.
.
Of heel heel heel misschien een voorschot met gelijktijdig een aflossingsregeling.
Wij zijn hier -Denemarken- wel goed maar niet gek...

duitse herder | 21-11-13 | 10:00

En aangezien voor schuldsanering maandelijks een bewindvoerder moet worden betaald, lijkt mij dit een goedkopere oplossing als het probleem zich alleen bij de zorgpremies voordoet.

* | 21-11-13 | 10:00

We moeten er maar rekening mee houden dat hoe dichter de landelijke verkiezingen naderen het PvdA - GL en D66 cliëntelisme nog veel verder zal stijgen.
Er wordt steeds brutaler, als zijnde de gewoonste zaak van de wereld, mee omgegaan.

Boy Cot | 21-11-13 | 10:02

Hieruit blijkt maar weer eens te meer dat werken in dit land niet loont. Naast de uitkering betaalt de gemeenschap nu ook nog eens de zorgpremie van deze mensen. En ik vraag me af hoeveel echte Nederlanders daarbij zitten en hoeveel er ook echt niet kunnen werken. Kan iemand mij het adres doorgeven waar ik als werkende mijn facturen kan afgeven zodat de gemeenschap die kan betalen

Peter ter Linden | 21-11-13 | 10:05

Ja, ja, geld hebben ze zat en gul zijn ze ook maar zat. De werkenden uitknijpen voor de onrendabelen. Of zoals de PvdA het noemt " de zwakkeren". En de "zwakkeren" hebben altijd geld tekort. Want als de uitkering en subsidies zijn gestort gaat het allemaal op aan de zware lasten:
Upc- abonnement
Noodzakelijke inkopen bij zalando en neckerman
Stappen
Drugs
Bios
Verkansie
Dikke audi, mercedes of bmw
Peukies
En als er dan nog wat geld over is,
Gas
Elektra
Huur
Eten en drinken
Ziektekosten.
Het is niet goedkoop allemaal hier Nederland.
Want ja, je moet wel leven hè?

ratelaar | 21-11-13 | 10:06

Met het systeem van de bestuursrechtelijke premie komen mensen echt niet meer uit de bagger ...
www.rijksoverheid.nl...

gentle giant | 21-11-13 | 10:08

Het AD gaat dus verder dan GS hier verslaat..
Roffa past maar 1 miljoen bij van de vele miljoenen die openstaan. De rest wordt door ons allemaal opgehoest. Omdat er in de premie een stukje opslag zit, speciaal om de kosten van dit soort uitvreters op te vangen. En dat is enkel Rotterdam. Om hoeveel het totaal per jaar gaat? Het Eigen Risico kan vermoedelijk gehalveerd? En als de graaiende apothekers en bigpharma worden aangepakt vermoedelijk naar 0?
Van boven en van onderen wordt er gespuugd naar hardwerkende mensen. En heel soms komt er bagger bovendrijven, zoals het AD hier laat zien. Maar liefst houdt men het verborgen voor u. Want u zou er toch maar om gaan liggen zaniken. Tja.

Shareholder II | 21-11-13 | 10:11

Rotterdam, ooit eens het hart van de economie van NL. Een mooiere en meer welvaren stad kon je niet wonen, dus gingen alle kanslozen, gelukszoekers, golddiggers en kansenparels daar wonen. Rise of the PvdA en kijk hoe de stad er nu bij ligt... Vrachtschepen gaan nu liever naar A'dam en Antwerpen.


Bedankt PvdA!

LangeTijdGeleden | 21-11-13 | 10:14

Liever een smartphone dan een zorgverzekering heb ik er 1 horen zeggen, ze laten me toch niet stikken. Nou dat klopt !

1,2,tja,tja,tja | 21-11-13 | 10:15

Sprakeloos.

Rico den Hollander | 21-11-13 | 10:16

Ik heb trouwens nooit het fenomeen begrepen van "Vakantiegeld" voor uitkeringstrekkers. Elk jaar krijgen ze een (best wel fors) bedrag van de overheid aan vakantiegeld... Terwijl je als uitkering trekker het HELE GOD GANZE JAAR VAKANTIE kan vieren op een paar verplichtingen na. Maarja, verschijn in een bontkraag jas en sneakers of een boerka en je hebt je sollicitatie plicht weer gehad en wordt niet aangenomen, maar wel lekker in de bijstand blijven.

LangeTijdGeleden | 21-11-13 | 10:18

Als dit stiekeme duistere gedoe jatten is van een werkende burger dan schaart de gemeente Rotterdam zich hiermee bij de Rotterdamse criminelen.
In ieder geval heeft de werkende burger zich niet akkoord verklaard over deze transactie. Er is hem niets gevraagd.

duitse herder | 21-11-13 | 10:19

Waarom krijgt bottlebaby minnetjes? Als de overheid je schulden aflost ga je toch niet de moeite doen om het zelf op te lossen?

WieIsDeChef | 21-11-13 | 10:25

Als we nou een soort van fonds oprichten voor personen met weinig centjes , en dat wordt dan betaald
door mensen met een dikkere portomonnee , die krijgen in ruil daarvoor wel een uitgebreider pakket.
Zullen we dat eens proberen ? ;]

nemeton | 21-11-13 | 10:39

Waarom niet de simpele oplossing van inhouden van de uitkering, dat gebeurt toch ook met de premies, wat is hier nou zo moeilijk aan? Het is een schandaal in optima forma dat dit gebeurt over de rug van de belastingbetaler, Leefbaar Rotterdam zou direct een motie van wantrouwen moeten indienen tegen deze idiote besluiten, deze wanbetalers krijgen nota bene honderd euro netto toegeschoven van de gemeente als bijdrage, als je geen aanvullende verzekering hebt maak je nog winst, lachwekkend is het!

lanexxx | 21-11-13 | 10:40

Als alle verplichte premies en lasten nu eens gewoon eerst door de uitkering verstrekkende instantie worden betaald ? Als er dan nog over is, kun je dat als uitkering uitkeren. Ben je het hier niet mee eens als beroepssteuntrekker.... zoek je maar een baan. Heeft niets met racischie of niets gunnen te maken.
En mensen die echt niet kunnen werken, door ziekte of gebrek een verhoging van 10% geven. Dit zal miljarden opleveren. Maar ook de bedoelde en gewenste prikkeling om te gaan werken geven.

Het leven is zwaar | 21-11-13 | 10:42

Ik heb geen schuld bij de zorgverzekeraar. Nergens niet overigens. Maar dat gaat ik misschien eventueel nu wat aan veranderen. Ik ben wel een beetje klaar met deze maatschappij. Tot op het naadje.

No Mames | 21-11-13 | 10:43

Compleet belachelijk dit. Ik ben op zoek naar een goede manier om hier tegenin te gaan. De cultuur in dit land van rechten en krijgen in plaats van werken en verdienen is verrot tot op het bot.

Wie kan hier iets tegen doen?

dg2 | 21-11-13 | 10:44

Het was 7 miljoen, 1 miljoen is afgetikt. Waar denk je dat die andere 6 miljoen verrekent wordt. Over mijn toekomstige schuld bijvoorbeeld.

No Mames | 21-11-13 | 10:44

@Boris Poepnagel | 21-11-13 | 09:15
Het klopt echt en het is niet het enige bedrijf dat dit doet:
voxvuurwerk.nl...

Petrus de Rewa | 21-11-13 | 10:47

dg2 | 21-11-13 | 10:44 |


Je kunt beginnen met zorgen dat je niets op je rekening hebt. Althans de rekening die bekent is. Cashen elke maand en onder het matras bijvoorbeeld.
Loopt het op tot loonbeslag, dan een uitkering regelen, en zwart aan de slag.
Dit is ongeveer het carrière plan uitgedacht door de overheid hiero in de NL.


Of je dondert net als ik binnen 5 maand op naar betere oorden. En die zijn er inmiddels plenty, dat was vroeger anders. Ook landen met "donkere" mensen komen in aanmerking, sterker nog, het zal je verbazen hoe leuk die gasten kunnen zijn als ze niet in Nederland wonen. Anyways, plenty keuze. Voor vrijheid en lage belastingtarieven kan ik je Zuid- Midden- Amerika aanbevelen. Maar dat is aan jezelf natuurlijk. (krijg je er ook nog eens helemaal gratis een pakket niet feministische lekker meiden bij)

No Mames | 21-11-13 | 10:53

In Rotterdam wordt het geld verdiend,
In Den Haag wordt het geld verdeeld,
En in Amsterdam wordt het geld uitge..oh wait.
En in Rotterdam wordt het geld ook over de balk gesmeten.

íbice ibérico | 21-11-13 | 10:55

Wat wil je ook.
Geld uitdelen aan lui die, voor het grootste deel, nog nooit het gevoel hebben ondergaan wat het is om te werken voor je munten.
Mensen die, als er wat te kort gekomen wordt waarvan men vindt dat ze er "recht" op hebben, gewoon aanspraak kunnen maken op weer een of ander vaag potje.

Je moet de poen niet naar dat soort overmaken en dan hopen dat ze het gebruiken waarvoor het bedoeld is.

Ikdus | 21-11-13 | 11:04

Toeslagen verstrekken op deze manier trekt strontvliegen aan.
Tijd dat er wat gaat veranderen, want ik voel me als braaf premiebetaler flink genomen.
Stop eerst eens met het storten van geld op de rekeningen van de wanbetalers.

De wanbetaler kan ongestoord zijn rekeningen laten liggen en leuke dingen doen van dat geld.
Al klopt maar de helft van dit verhaal....het is gewoon misdadig.

Schietmijmaarlek | 21-11-13 | 11:04

Weer z'n overbodige overheidsbemoeienis. Verplicht verzekerd zijn. Laat dat de mensen toch zelf bepalen. Geen Obamacare in Nederland.

de euro middenweg | 21-11-13 | 11:14

In Rotterdam wordt slecht betalingsgedrag beloond.

Bataaf | 21-11-13 | 11:26

@de euro middenweg:
Gek genoeg verwacht toch iedereen dat ze geholpen worden bij dokter of ziekenhuis..

Muggenmepper | 21-11-13 | 11:26

Veel Vaak | 21-11-13 | 09:30 | + 16 -

Ik heb er ook gewerkt.. Wordt er nog misselijk van als ik eraan denk ...

All_Anonymous | 21-11-13 | 12:42

Nee, dat is dé manier om ze te leren aan hun betalingsverplichtingen te voldoen. Daarnaast is het ronduit diefstal; stelen van de brave belastingbetaler. Het blijft steeds gekker worden.

Ornoisliefde | 21-11-13 | 12:52

Ben benieuwd hoeveel van deze mensen een tv + tv abbo in huis hebben. Ik gok allemaal. Waarschijnlijk nog grote tv's ook. Waarom zoekt geen journalist dat eens uit??!

jappertje | 21-11-13 | 13:07

We zouden collectief moeten stoppen met premie betalen. Gewoon de boel laten klappen. Achmea is onderdeel van een investering maatschappij die er voor gaan 10 tot 15 procent te verdienen. Dat zijn heeeeel veel centjes en dat gaat dus niet de pot in dat is winst en wordt als dividend uitgekeerd. Dat zijn nog eens leuke investeringen die zorghoek. Zorg moet geheel van de staat zijn in een sobere vorm waar kwaliteit voorop staat. Mensen de kans geven wel toeslag te geven die geen premie afdragen is ziek en dan zeggen dat ze deze mensen in staat willen houden nieuwe financiële verplichtingen aan te gaan. Ik wil wel graag een keer wakker worden en zien dat dit alles slechts een droom was of beter gezegd nachtmerrie.

Veel Vaak | 21-11-13 | 13:33

jappertje | 21-11-13 | 13:07 | + 0 -
Noem jij er een dan stuur ik de journalist. Deze mensen zijn niet te vinden ze dragen geen ster en worden afgeschermd door de gemeente wat gewoon crimineel is als je er even bij stil staat. We zouden denhaag op straat moeten zetten het leger orde laten handhaven en de tijd nemen alles wat krom is anders te gaan doen.
Het kan echt winst wordt er nu gemaakt op zorg en energie. Niet zo'n klein beetje ook. Tel daar alle subsidies bij op en we zijn instant uit de zogenaamde crisis.

Veel Vaak | 21-11-13 | 13:40

Veel Vaak | 21-11-13 | 13:40 |
Omdat ze zo beschermd worden is wel duidelijk wie dit betreft. Er staat straks nog een leger die niet gaat betalen, maar onze PvdA zal het een worst zijn het is namelijk hun stemvee, en de Nederlandse burger is er wel goed voor om te betalen!

lanexxx | 21-11-13 | 13:48

Zo hebben we een wet in Nederland die mediamarkt /saturn de gelegenheid geeft product met verlies te mogen verkopen.
Dit doet de Metro groep graag om marktaandeel te kopen en zo de expert, block, scheer en fopper en bcc dood te maken. Dat lukt ze aardig en zodra ze de macht hebben blijven ze voor ons plezier verlies maken. Hahaha dacht hey niet ze maken nu aleen soort van winst. Dat verlies maken doen ze met pallets tegelijk maar dr accessoires zijn 400 % te duur bijvoorbeeld. In duitsland mag dit niet waarom geven wij een metro groep met haar miljarden de kans andere ondernemers te nekken.

Veel Vaak | 21-11-13 | 13:48

Eigenlijk wordt het draagvlak voor verplichte collectieve verzekering ondermijnd door links. Dat is pas asociaal. Maar wees niet bang PVDA boefjes einde is in zicht. Hoeveel geduld wij ook hebben jullie disrespecteren de mensen die de kar wel moeten trekken. Schaamte kennen jullie in iedergeval niet.

Veel Vaak | 21-11-13 | 13:59

@Bakito | 21-11-13 | 08:48
Goed idee! Dan ook de Zwitserse manier van werkloosheid omzetten in werk. Verplicht werken. De staat zuivert een half jaar je loon aan tot het laatst verdiende salaris.
Werkgevers zijn verplicht vacatures aan te melden en je aan te nemen. Wil je niet meedoen? Dan geen uitkering en achteraan aansluiten.
Kom je niet uit Zwitserland? Ben je 9 maanden welkom om te werken. 3 maanden ben je het land weer uit. Daarna mag je weer terugkomen. Werkeloze Zwitsers gaan ten alle tijde voor.

ristretto | 21-11-13 | 14:08

Lekker dan , betaal bij DSW al 6% van de premie aan die pipo's die NIET betalen. Via de gemeentelijke belastingen dan OOK nog een keer ophoesten voor die Paria's gaat mij tever ! Trek het vooraf maar af van de uitkering , komt alles goed , denk ik .....

Dappere dildo | 21-11-13 | 18:11

Proberen ze de sloebers te helpen is het weer niet goed omdat mensen niet lezen maar graag willen klagen.
Dit is een lening en die word gewoon ingehouden van de uitkering dus dat geld komt zeker terug.
Wanbetalers van zorgpremie krijgen een premie van 130% en dus betalen ze helemaal niet meer. Nu is het netto resultaat dat iemand uit de schulden komt, het ook netjes terug betaalt en dat heeft een maatschappelijk nut. Het voorkomt en/of lost problemen op. Verbeterpuntje zou moeten zijn om die zorgpremie gelijk van de uitkering in te houden en zo nieuwe achterstand te voorkomen maar verder is het een goede actie naar bescheiden mening.
Twee kanten aan ieder verhaal, klagen is zo makkelijk.

BootleggersSmurf | 21-11-13 | 18:52

Een 'woordvoerder' van een 'wethouder' in een dorp zoals rotterdam. Sorry hoor. We waren laatst in Sao Paulo. rotterdam is niet meer dan een poepsliertje. Wat-een-farce dit trieste overleden landje.

BellaBella | 21-11-13 | 19:08

Nee, de kleine graaiers zitten aan de onderkant maar het zijn er wel heel erg veel, de grote zitten aan de top maar zijn met beduidend minder. De middeninkomens zitten van twee kanten in de tang want betalen uiteindelijk voor beide groepen.

Borakh | 21-11-13 | 19:40

DerKaiser30 | 21-11-13 | 09:11
Klopt niet, de grootste graaiers zitten aan de bovenkant, de kleine graaiers zitten aan de onderkant maar zijn met beduidend meer. De werkende middenklasse is hoe dan ook de lul want wordt van twee kanten uitgeknepen.

Borakh | 21-11-13 | 19:57

BellaBella | 21-11-13 | 19:08 |
Misschien hebben wij het niet over hetzelfde Rotterdam?
Het Rotterdam dat ik ken is de op 3 na grootste haven van de wereld.

gutgutgut | 21-11-13 | 20:00

Dus als belastingbetaler betaal je niet alleen je eigen zorgverzekering, maar ook die van iemand anders erbij. Ja gek he dat wij minder besteden in winkels en aan auto's of huizen!

Moonwarrior | 21-11-13 | 22:27

bier drinken, shag roken en TV kijken! allemaal door je klauw op te houden, en maak je schulden dan wordt dat ook nog opgelost! Dat betekent maar 1 ding, nog meer schulden maken!!

poelepetaat | 21-11-13 | 22:57

Zomaar een woeste, ongeïnformeerde en stijlloze gok:
-
De meeste mensen meteen betalingsachterstand bij zorgverzekeraars zijn Turken, Marokkanen en Antillianen .
-
De burgemeester(Aboutaleb) en de meest invloedrijke wethouder (Karakus) zijn beiden van de PvdA. Marco Florijn is zelfs lid van het PvdA bestuur.
-
De PvdA zit niet helemaal meer lekker op het pluche.
-
En stemmen kosten nu eenmaal geld.

azoturie | 22-11-13 | 00:18
Tip de Redactie