GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

EINDELIJK! Greet spreekt

hoebahoebhoebahop100.jpgGisteravond mocht een volledig met baby-olie ingesmeerde minister-president drie kwartier glibberen in een emmer omroepsnot, met dank aan Paling & Co van de VARA. Wat een historische vuist-op-tafel monoloog van de premier van Alle Nederlanders had kunnen worden, waarin Rutte onze crisisnatie groots en meeslepend uit het dal der consumentenvertrouwen had kunnen trekken met een sologesprek annex donderspeech, verwaterde tot een jolig onderonsje van een stelletje off piste debaters. Met als enig hoogtepuntje de bevestiging dat Rutte bij het klappen van het Catshuis Wilders de Wegloper idd had toegebeten hem bij de komende verkiezingen te decimeren met een electorale roundhouse low kick in de meeuwenballen van de PVV-leider. (Of zoals onze @MinPres het gisteravond ietwat vergoeilijkend verwoordde: "Ach, je hebt van de momenten dat je even PFFFFFFF boos bent op elkaar, en dan flap je er in alle hectiek wel eens wat uit, waar je dan eigenlijk niks mee bedoelt, maar achteraf erop terugkijkend viel het bij nader inzien reuze mee en kunnen we natuurlijk heel professioneel met elkaar omgaan. *lacht*). Geert Wilders reageerde daar vanochtend via twitter op, waarop iedereen ging twitteren dat Wilders weer iets getwitterd had. Goed, tijd voor duidelijke taal nu. De PVV trapt de verkiezingscampagne vanavond af op de vermaledijde NPO. Riedel: Het is allemaal de schuld van Brussel, wat uiteraard ook zo is & Rutte is een intimiderend dreigkloodtzakje. Bluf of Huilie? Intunen maar op EENVANDAAG.

Reaguursels

De zeemeeuwenpartij stopt met krijsen en schijt nu alles onder. Uiterste houdbaarheidsdatum: zie onderkant zak.

Joe Speedboot | 12-05-12 | 18:17

Ik zit toevallig net zijn boek te lezen.

vetkleppert | 12-05-12 | 18:17

Vorm vóór inhoud. Kleuterfittie eigenlijk.


"Ja... maaarrr.... hij is begonnen, mama! (snik,traan, huil)"


Emo-politics. Het gaat nog eens héél groot worden!

Reinaert | 12-05-12 | 18:19

Greet is een aandachtshoer die dit land naar de knoppen helpt. Zeg of doe eens iets verstandigs in plaats van jezelf steeds maar weer in de underdog-rol te proppen.

Lijkt me logisch... | 12-05-12 | 18:19

Ach, in oorlog en verkiezingsstrijd is alles geoorloofd. Na de verkiezingen begint het liefdesspel tussen potentiële coalitiepartners weer van voor af aan.

rara | 12-05-12 | 18:19

Dit wordt een keiharde campagne met verwijten over en weer....... de 'darkhorse' van de verkiezingen wordt overigens in mijn ogen die jongedame van het CDA die nu Buma al op de hielen zit.

Fatwabuster | 12-05-12 | 18:20

Ach gut Geert heeft weer getwitterd. Natuurlijk moet GS daar over schrijven. Ik denk dat de meeste mensen wel beseffen dat Rutte gelijk heeft en dat tenzij de PVV 76 zetels alleen haalt er niemand met Blonde Geert wil regeren.

wiza | 12-05-12 | 18:24

Elke partij die actief het "kontneukakkoord" bestrijdt, verdient een stem.

kapotte_stofzuiger | 12-05-12 | 18:25

Tim Kuik is een lul.

Prins Fontainebleau | 12-05-12 | 18:25

@Fatwabuster | 12-05-12 | 18:20


Yup. En laat die (niet meer zó jonge dame) maar lekker begaan. Misschien wordt het CDA dan toch óóit nog een keer wakker, al vermoed ik dat ze toch weer voor de 'betrouwbare' BuMa gaan. Mag van mij. Op naar de drie zetels met die vertegenwoordiger van alles wat antiek en vastgeroest is. Who cares? Ik niet in elk geval.

Reinaert | 12-05-12 | 18:28

Wat is dat toch met dat gedweep van sommigen met die Mona Keizer?
Een 13 in een dozijn blonde troela uit een inteeltdorp met ervaring als wethouder in het reservaat voor Amsterdamse Tokkies?
Verder vraag ik me af waarom we op de PO al een aantal avonden worden lastiggevallen met het lijsttrekkerdebat van een Christelijk splinterpartijtje tussen haar en 5 andere kleurloze Pipo's.

Paulus Pretletter | 12-05-12 | 18:29

Het komt hier op neer pro VVD geenstijlerts: Als jullie NU op de VVD stemmen is dat een stem TEGEN èchte politieke vernieuwing. Dat VVD hoort net zo bij de gevestigde elitaire orde als de rest van de kliek.

Ik wacht vol spanning op een ander alternatief maar tot die tijd roep ik. In naam van het vaderland: stem aub wat PIM zou hebben gestemd.

wakkere_nederlander | 12-05-12 | 18:31

@kapotte_stofzuigert
Dus ook het PvdA van Didi? kweetnie hoor...

GiovanniDanilo | 12-05-12 | 18:31

hmm dit klinkt een beetje als "Ja maar mama, Mark sloeg mij eerst". Wilders is nu de laatste in het rijtje die reageert op het klappen van het Catshuisoverleg/kabinet. Als ie eerder dit interview had gegeven, was het misschien geloofwaardiger geweest. Ennieweetje, ben benieuwd.

falert | 12-05-12 | 18:32

@Prins Fontainebleau | 12-05-12 | 18:25
Om gek van te worden he, al die tabbladen.

OT
12-09, dan maak ik wel weer even tijd voor de politiek.
Voor moddergooien zijn er veel betere programma's.
www.downloaddreams.com...

Jackanders | 12-05-12 | 18:32

@GiovanniDanilo | 12-05-12 | 18:31
"De vijand van mijn vijand is mijn vriend", zelfs de PvdA in dit geval.

kapotte_stofzuiger | 12-05-12 | 18:32

Mark Rutte is eindelijk uit de kast gekomen het is een HOMO.

haatpoedels | 12-05-12 | 18:33

Rutte en Wilders slaan een modderfiguur.
Widers loopt weg voor zijn verantwoordelijkheid, Rutte vindt Europa heel belangrijk.
Gesubsidieerd met je poten in de modder staan dankzij subsidie van de EU!
Voelt u zich ook genaaid?
www.youtube.com...

drs.Nee | 12-05-12 | 18:33

Vanaaovond in het poooonuuuuews: Geert Wilders gaat vreemd: twitter.com...

En Job Cohen is een lul. Tot morgen.

MindControl | 12-05-12 | 18:34

"als je zo doorgaat maak ik dat partijtje van je kapot" lol

ganzo | 12-05-12 | 18:35

Een fijn nieuw geblondeerd permanentje, gladde volle wangetjes: zielepiet Geert W. laat zich eindelijk eens zien.
Hij blijft hameren: het gaat om de inhoudAlleen hoor je niets inhoudelijks van hem. Ook als hij praat lijkt het wel of hij in tweets denkt.
Brrrr, een geest die niet dieper kan denken dan 140 tekens.

Maar feit blijft dat huiliehuilie (het is allemaal hullies schuld, ze zijn allemaal tegen mij, ik ben zielig) na de verkiezingen geen rol zal spelen. Twee maanden in achterkamertjes, verborgen voor het volk, onderhandelen. En dan allemaal voor niks. Geen enkele serieuse partij die Nederland wil besturen kan toch met zo iemand in zee gaan?

martje666 | 12-05-12 | 18:35

Nederland is nu een provincie van de EU. Vroeger een provincie van Duitsland. Het is maar wat u leuker vindt.

El Gouda | 12-05-12 | 18:35

@kapotte_stofzuiger
Maar ga je zover dat je op de vijand zou kunnen stemmen in september?

GiovanniDanilo | 12-05-12 | 18:36

Geert is de enige die snapt dat het ESM ons regelrecht aan de bedelstaf brengt. 40 Miljard in het ESM deze zomer. Spanje dat 200-400 Miljard in de bank van Real Madrid pompt. Mag u gaan betalen. Lust u nog peultjes?

La Bailaora | 12-05-12 | 18:36

Mark en Geert, allebei maken ze het land totaal kapodt.
Kunnen deze heren niet aansprakelijk worden gesteld wegens wanbeleid?

Banana-Hollandia | 12-05-12 | 18:37

Het is absoluut de schuld van Brussel dat we al tijden veel meer uitgeven dan we hebben. Het is ook de schuld van Brussel dat we überhaubt nog een Nederlandse land- en tuinbouw hebben en dat bedrijven geen 50 internationale keurmerken hoeven te halen om hun waren in Europa te slijten. Zucht. Mensen die over Brussel zeuren moeten een keer een boekje lezen over wetgeving en handel.

uberdude | 12-05-12 | 18:38

@El Gouda | 12-05-12 | 18:35
Ik heb liever meer snelwegen, zomertijd en een ziekenfonds, dan Roemenen, Bulgaren en Polen.

kapotte_stofzuiger | 12-05-12 | 18:39

Ik verheug me echt op na 12 September. Als de grijns van Rutte veranderd in een huilie huilie bek.

Banana-Hollandia | 12-05-12 | 18:40

Greet: "Op 12 september de grootste of de op één na grootste"

i-Wonder | 12-05-12 | 18:41

Je kan lullen wat je wilt, maar Geert heeft natuurlijk gewoon gelijk door te zeggen "steek dat akkoord maar in je liberale en christelijke reet".

Het was een goed optreden bij Eén Vandaag. Helder!

Mokum Kosher | 12-05-12 | 18:42

Ik lach mijn penis uit mijn pantalon als de PVV zoals ik verwacht inderdaad alleen maar groter wordt.
Hebben al die hoernalisten en die PO types al die tijd voor niks gestampvoet en gegodwind.

vetkleppert | 12-05-12 | 18:43

Wat zijn sommige mensen toch weer rancuneus bezig.
Het is natuurlijk allemaal de schuld van Geert.
Dat andere partijen hem wilde dwarsbomen bij alles wat hij deed (of juist niet, denk aan Sap en Kunduz) is natuurlijk veel constructiever....

necrosis | 12-05-12 | 18:44

@wakkere_nederlander: Pim zou nooit Wilders gesteund hebben. Wat een onzin. Daar was Pim veel te slim voor, om op zo'n onbetrouwbare windbuil te stemmen.
Leuk dat je de medeoprichters van de LPF nu juist bij Hero Brinkman vindt....

Overigens was Wilders alweer aan het zielig doen dat hij al zeven jaar beveiligd moet worden? Ja? En wie betaald dat? Omdat Geertje iedereen uitscheldt moeten wij betalen voor zijn beveiliging. Wie breekt betaalt!

martje666 | 12-05-12 | 18:44

Wat een flapdrol ben je dan : Ik loop niet weg voor... Ik ben weg gelopen voor een pakket aan maatregelen. Wilders FLAPDROL !

Supermatthijs | 12-05-12 | 18:45

Geert for Minister President. Lekker rustige toon ondanks dat er de heletijd door hem heen wordt gekletst om hem te irriteren. Bovendien vertelt hij een duidelijk en eerlijk verhaal. Rancune lijkt hem ook vreemd. Op zo'n man wil iedereen wel stemmen. Ik wel tenminste.

Hanxie | 12-05-12 | 18:46

@uberdude | 12-05-12 | 18:38
Maar dan mag ik zeker wel even weten welke instantie al die kudt keurmerken door de strot van ondernemend Nederland heeft geduwd?

deraderendraaien | 12-05-12 | 18:46

GW vertelt niets inhoudelijks maar wel iets anders.
De anderen vertellen/herhalen alleen maar oude standpunten.
Daar verandert er helemaal niets.

wakker worden | 12-05-12 | 18:46

@La Bailaora | 12-05-12 | 18:36 | + 5 -

ING zit voor 40 miljard in Spaans vastgoed. Nederland heeft niet eens een keus wel of niet mee betalen aan Europa.

El Gouda | 12-05-12 | 18:46

Hoe gaat Rutte Wilders aanpakken dan? Rutte moet maar zorgen dat hij zijn liberale achterban gaat uitleggen waarom hij als een socialist aan het bezuinigen is: met lastenverzwaringen...

Moonwarrior | 12-05-12 | 18:46

martje666 | 12-05-12 | 18:44
Geldt dat ook voor linkse politici? Toen Kok of Rosenmuller beveiligd moest worden hadden ze zelf moeten betalen?

i-Wonder | 12-05-12 | 18:47

@martje666 | 12-05-12 | 18:44: Je lult uit je nekt.

1. Hij beledigt niet iedereen.
2. Mensen bepalen zelf of zij beledigt worden of niet.
3. En als hij iedereen beledigt dan nog komt de dreiging om hem te vermoorden uit een klein select groepje van al die mensen die zich zogenaamd beledigd voelen.
4. Wederom, je lult uit je nek!

Mokum Kosher | 12-05-12 | 18:48

wiza | 12-05-12 | 18:24
Ik merk dat je nieuw bent in de politiek. Zoals de mensen weten die al langer meedraaien, de vijanden van vandaag zijn de coalitiegenoten van morgen. Politici draaien alle kanten op en de VVD zal zeker graag weer met de PVV in zee gaan als ze dat een mooie regering oplevert. Zitten op het pluche gaat boven elke vorm van partijpolitiek!

Moonwarrior | 12-05-12 | 18:48

@Banana-Hollandia | 12-05-12 | 18:40
Zal Rutte niet alvast een goed betaalde baan voor zichzelf hebben geregeld?
Volgens mij zijn de enige twee partijen die straks flink kunnen scoren, de SP en PVV!

necrosis | 12-05-12 | 18:48

@Mokum Kosher | 12-05-12 | 18:48
Ik zou me pas zorgen maken als de chronisch beledigden niet meer beledigd zouden zijn.

vetkleppert | 12-05-12 | 18:49

2. t=d.

Mokum Kosher | 12-05-12 | 18:49

Volgens mij werd PenW flink ge0wned door Markie Mark en wist hij m.i. prima voor de buhne te brengen dat economische groei en NL als export en handelsnatie ons uit de stront kan trekken. Maar goed, het is maar net wat je wilt horen.

GVR | 12-05-12 | 18:50

necrosis | 12-05-12 | 18:48
Toch is het logischer als de VVD iets naar links opschuift en Greet het rechtse deel pakt. Dan alleen kan je een rechtse regering krijgen na 12 september.

i-Wonder | 12-05-12 | 18:50

Wilders probeert te redden wat er te redden valt ... en dat is bar weinig :)

kingorgasmo | 12-05-12 | 18:50

Goed dat we nog een baken van licht hebben in de duisternis. Hoe meer geopenbaard worden van deze Kunduzfarce, hoemeer de hele zaak stinkt.

smdyasc | 12-05-12 | 18:50

@vetkleppert | 12-05-12 | 18:49: Dat zou wat zijn zeg.

Mokum Kosher | 12-05-12 | 18:51

Volgens mij gaan mensen niet wezenlijk anders stemmen dan de vorige keer. Er is nog steeds een crisissituatie vergelijkbaar met 2010. De peilingen laten v Geert een teruggang tov kamerzetels nu zien, maar men vergeet continue Geerts gordijnfactor. Aan eenvandaag laat een hoger opgeleide & carrièregericht persoon niet snel weten o Geert te stemmen, zo'n uitgesproken keuze kan als t op straat komt te liggen nog steeds makkelijk je carrière schaden, (zeker bij de overheid) maar in de anonimiteit vh stemhokje speelt dat niet mee.

seven | 12-05-12 | 18:51

@El Gouda | 12-05-12 | 18:46
Geen medelijden mee. Dan moet ING gewoon op de blaren zitten. Dat moet niet de burgerT betalen. ING wist waar het aan begon. En kom niet aan met jamaar dan gaan ze failliet. Failliet gaan is heel normaal in de boze wereld. Bij failliesement betaalt de Nederlandse staat gewoon direct aan de spaarders. ING laten branden, of hebben ze volgend jaar gewoon weer miljoenen nodig voor de bonussen van deze directeuren die het zo geweldig doen? *kots*.

La Bailaora | 12-05-12 | 18:51

@Paulus Pretletter | 12-05-12 | 18:29
keijzer had de sarah palin van het cda kunnen worden: 5 kinderen opvoeden en toch een baan (okay, bij de overheid helaas) aanhouden. dat is een persoonlijk verhaal wat kan resoneren bij de kiezer.

cumshaft | 12-05-12 | 18:52

Dat gaan straks leuke verkiezingsdebatten opleveren tussen die twee...

brutus68 | 12-05-12 | 18:52

@Supermatthijs | 12-05-12 | 18:45
Neh neh,,neh neh neh!

Schuim jij nou echt alle blogs af om op Wilders topics te kunnen bashen op Wilders?
Lutser!..ga terug naar de Joop en Powned!

deraderendraaien | 12-05-12 | 18:52

seven | 12-05-12 | 18:51
Kijk de laatste peilingen voor de afgelopen verkiezingen er maar eens op na. Een zetel of 5 te laag voor Greet.

i-Wonder | 12-05-12 | 18:52

De SP gaat als grote winnaar uit de bus komen. Let maar op.

Banana-Hollandia | 12-05-12 | 18:52

@deraderendraaien | 12-05-12 | 18:52

Nee.

Supermatthijs | 12-05-12 | 18:53

De SP gaat als grote winnaar uit de bus komen. Let maar op.
Banana-Hollandia | 12-05-12 | 18:52 | + 1 -

.
Als je dat maar weet ..

kingorgasmo | 12-05-12 | 18:53

Ik mag hopen dat tegen 12 september bij mensen is doorgedrongen wie 'mensen wegzet' en wie niet. Alle gifpijlen die op de PVV worden afgevuurd door napraters zonder eigen mening moeten beseffen, dat de werkelijk gevaarlijkste partij GroenLinks is. Ga eens even de Kamerleden af en Google eens wat!

dubbert | 12-05-12 | 18:54

@Banana-Hollandia | 12-05-12 | 18:52


En wat schieten we daarmee op? Juist: niks. Noppes. Nada. Niente.


Dit land drijft op (werkbare) coalities. Da's het SP-probleem.

Reinaert | 12-05-12 | 18:56

Zelfs mijn moeder vond Rutte een gluiperd bij P&W en dit zegt heel wat.

Eurotokkie | 12-05-12 | 18:56

Bij de Nederlandse europarlementariërs in Brussel is de campagne voor de Nederlandse Kamerverkiezingen alvast begonnen, een debat tussen Barry Madlener (pvv) Wim van de Camp (CDA), Bas Eickhout (GL)
-
nos.nl...

janneman1977 | 12-05-12 | 18:57

Resumerend, Wilders is een softie die zich heeft laten wegsturen van het schoolplein. Hij mag nu in de oppositie gaan spelen met de nerds Samsom en Roemer die ook bang zijn voor Europa.

WaarDeWindWaait | 12-05-12 | 18:58

@Banana-Hollandia | 12-05-12 | 18:5
beetje naar rechts, beetje naar links, het maakt toch allemaal niet uit, europa beslist, en u moet bukken.

Dagobert D. | 12-05-12 | 18:58

Geert had wel héél véél gelijk zojuist bij Twee Vandaag.!!!

poezekontje4321 | 12-05-12 | 18:59

Het zal op 12 september gaan zoals het moet gaan. Henk en Ingrid zeggen na het stemmen tegen Maurice Statistiek SP of GL of CU maar hebben het bolletje van de PVV rood gemaakt. Laat CDA, VVD, CU, Geen Idee66, en GL maar denken dat ze Wilders langs de zijdeur af kunnen voeren. De kiezer weet beter, die zwijgt of liegt tegen Maurice Statistiek want de kiezer weet dat hij op 12 september helemaal anoniem aan de knoppen mag draaien. Mooi hé.

Djilleke Spoker | 12-05-12 | 18:59

Goed te horen dat Rutte nog enigszins ballen heeft, sla er maar mee om de oren van Wilders, Rut, zou verdomme tijd worden.
Maar het was weer eens niet echt een erudiet hoogstandje van Rut, helaas, dan is Bolkestein toch echt van een ander kaliber.

Causa Sui | 12-05-12 | 18:59

Ik merk dat de meeste mensen niet weten wat het ESM-verdrag inhoudt.
Daarmee legt Rutte onze kloten op het hakblok en geeft hij Brussel de macht over onze schatkist.
Ieder normaal denkend mens, dus ook Wilders, zou zich daar tegen moeten verzetten.
Terwijl wij in Nederland met modder aan het gooien zijn in de voortuin, wordt door de achterdeur het hele huis leeggeroofd.

Cuyahoga | 12-05-12 | 19:00

Banana-Hollandia | 12-05-12 | 18:52 | + 0 -

Ja dit is ook niet moeilijk te voorspellen , de SP is tegen alles waar de bevolking ook tegen is dus reken je winst maar uit .

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:00

@i-Wonder | 12-05-12 | 18:50
Ik zou graag een regering willen die zich bezighoud met noodzakelijke dingen als zorg en infrastructuur, en mij m'n geld laat verdienen zonder dat ik afgeroomd wordt door ontwikkelingshulp, Griekenland en Brussel.
Het Kunduz-akkoord is een gedrocht dat zijn weerga niet kent, daarmee sloop je het land.

necrosis | 12-05-12 | 19:01

@Paulus Pretletter | 12-05-12 | 18:29

Als de PO er geen aandacht aan zou besteden zouden ze helemaal geen lijsttrekkerdebatten houden.
Het gaan puur om de aandacht, en de PO werkt daar lekker aan mee.

Koninging Beatricks | 12-05-12 | 19:01

Boehoe, heb ik maandenlang mijn middelvinger opgestoken tegen iedereen van kijk mij eens mee gedogen en nadat ik de boel heb laten klappen in een crisis geven ze me allemaal de schuld omdat ik altijd weg loop voor debat en verantwoording. Het is niet eerlijk want hun zijn groot en ik ben klein en dat vind ik gemeen.

Supermatthijs | 12-05-12 | 19:01

Geert doet huilie huilie!

DerWaarheid4 | 12-05-12 | 19:02

Bij de VVD krijgt ieder serieus lid, en publiek kandidaat helemaal, zijn of haar meester, leraar.


Wilders was die van Rutte.


Wonder dat beiden hoog zitten?
Drama dat het eerste gedoogkabinet (met hun gescheiden inzet) klapte?


Mijn antwoord?
Neuh...
(En deze co-production is ook nog niet voorbij).

Kudtkip | 12-05-12 | 19:02

@Eurotokkie | 12-05-12 | 19:00
Nee, de SP is niet tegen alles waar de bevolking tegen is. Ze missen een aantal essentiële zaken, zoals: islam, milieuhysterie, "ontwikkelings""samenwerking", linkse hobbies en subsidiecircus.

vetkleppert | 12-05-12 | 19:03

@cumshaft
resoneren??

www.vandale.nl...

zo teruggggg....

Paulus Pretletter | 12-05-12 | 19:04

@Dagobert D. | 12-05-12 | 18:58
En glijmiddel moet je zelf betalen, ondanks de stijgende premies en toenemend eigen risico.
En aambeien?
Tja, had u maar SGP moeten stemmen....

necrosis | 12-05-12 | 19:04

@Supermatthijs | 12-05-12 | 19:01: Zelfs de oorspronkelijke Calimero zij geen "hun zijn". En Calimero was een kuiken!

Als jij dat al fout doet en Calimero niet en Calimero is een kuiken, wat maakt dat jou dan?

Mokum Kosher | 12-05-12 | 19:04

vetkleppert | 12-05-12 | 19:03 | + 0 -

Bijna dan.

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:05

@Mezelf: Ik ben lekker bezig... zij = natuurlijk zei.

Mokum Kosher | 12-05-12 | 19:05

"huilie" snap ik wel, maar wat heeft "bluf" met deze fittie te maken?

Ronald Waterneus | 12-05-12 | 19:05

Lees alsjeblieft dit prachtige stuk van Hafid Bouazza. Geert zit niet fout wat wat Europa betreft en zeker ook niet wat de islam betreft:

loorschrijft.blogspot.com...

mrska | 12-05-12 | 19:05

OK vuile was buitenhangen. Prima! Rutte moet maar eens laten zien of hij werkelijk OK is of zich verschuilt achter allerlei bestuurslagen met trekpopjes om te manipuleren.
Zou er dan meer transparantie komen in de beerput. Of wordt het tidig toegedekt door de hofdienaren? Ik ben bang dat Greet een ongelukje gaat krijgen als hij zo doorgaat.
Hij heeft verdomme lef. En dat mag ik wel. Ik ben geen PVV stemmer en nooit geweest maar de regentenkliek verdient het om een stevige tegenwind te krijgen en wij het volk om eens met liefde behandeld te worden.

ecologiste | 12-05-12 | 19:05

Maar wie is Greet?

Bert M. | 12-05-12 | 19:06

necrosis | 12-05-12 | 19:01
In de periode tot de verkiezingen zal het Kunduzakkoord nog wel aan bod komen. Als ik de VVD was zou ik naar links kijken om te groeien, rechts hebben ze denk ik weinig te winnen. Als VVD + PVV samen op ongeveer 70 zetels kunnen uitkomen doen ze het niet slecht.

i-Wonder | 12-05-12 | 19:06

OT. Krijg nou tieten!? Op d'n Vlaming, het Journaal, komen ze plots met hun eigen Mouro, zo'n echte zwarte. Een behoorlijk zielig kereltje dat weg moet of toch niet. Of Wel? Dat wordt knokken tussen Nederland en Vlaanderen maar onze Mouro is de beste.

Hanxie | 12-05-12 | 19:06

@Mokum Kosher | 12-05-12 | 19:04
Calimero zei wel "zei"i.p.v "zij"....

Jeff Hawke | 12-05-12 | 19:08

pak ze Geert .. die marktkooplui die ons land verkwanselen aan BRUSSEL !
-
De 'liberalen' moeten zich kapot schamen met dat papventje als premier.

(c)ZWITSUL | 12-05-12 | 19:09

@Supermatthijs | 12-05-12 | 19:01
Kijk nog even naar VVD en CDA die via (oa) GroenLinks opnieuw een missie in Afghanistan hebben opgezet waar het merendeel van de NL bevolking NIET achterstaat!
Maar ja, luisteren naar de kiezer doet men doorgaans totdat het stembiljet is ingevuld, daarna mag u weer bukken....

necrosis | 12-05-12 | 19:09

Wilders is echt een genie. Hij weet zijn bullshit zo te verwoorden dat je het nog gaat geloven ook. Briljant.

pius | 12-05-12 | 19:09

Bert M. | 12-05-12 | 19:06 | + 1 -

De zus van ?

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:09

@Jeff Hawke | 12-05-12 | 19:08: Ik had mij zelf al verbeterd en gecorrigeerd, zoals je kan zien hierboven voordat jij mij er op wees. Wat overigens geheel terecht was natuurlijk.

Mokum Kosher | 12-05-12 | 19:10

pius | 12-05-12 | 19:09 | + 0 -

Zeker geleerd van master yoda Rutte .

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:10

Nederland wil heel graag de komende 5 jaar ruim DERTIG miljoen per jaar uitgeven in en aan Afghanistan. Ruim 150 miljoen euro dus.

Maar hier is niets meer mogelijk.

Mokum Kosher | 12-05-12 | 19:11

Maat dat is toch zielig weer, dat Wilders zo eenvoudig te intimideren is via een aanval op z'n zeteltjes.
Dat verwacht je dan weer niet van een man met zo'n grote bek.
Slecht geënsceneerd, Wilders.

Causa Sui | 12-05-12 | 19:12

Causa Sui | 12-05-12 | 19:12 | + -2 -

Misschien is Rutte dan toch een wolf in schaapskleren .

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:14

@Eurotokkie | 12-05-12 | 19:10

Volgens mij niet. Ik heb Wilders altijd al een briljant strateeg gevonden en een eloquent demagoog.

pius | 12-05-12 | 19:15

GVR | 12-05-12 | 18:50
De VVD kezer trapt niet in die EU-exportpraat met muntjes aan de grens. Betalingen gaan al decennia elektronisch en de WTO regelt open grenzen. Dat valse frame dat export lastiger is in andere munten is onzin. Genoeg bedrijven die ook naar non-eurolanden GB of DK of Zweden exporteren. (Of naar de US of Azië)
En omgekeerd, waarom kunnen anders landen als Groot-Brittannië, Denemarken, Zweden, Noorwegen & Zwitserland ook eenvoudig in Europa exporteren?
Face it, de euro brengt geen grote voordelen.
Noorwegen verdiende in 1999 per inwoner* net zoveel als Nederland, nu zit Noorwegen (geen euro, geen EU-lidver boven NL. Beide hebben gondstoffen, wij gas ze olie, en onze geo positie i beter. Hoe kan dat? www.indexmundi.com...

(*per inwoner is het enige wat telt, een zogenaamd groeiende economie klinkt leuk, maar als je die moet delen met veel meer (ge-immigreerde) inwoners boek je geen welvaartstijging voor de inwoners zelf)

seven | 12-05-12 | 19:16

@i-Wonder | 12-05-12 | 19:06
Vanochtend las ik op de digitale Telegraaf dat men werknemers die een busje van de zaak rijden, willen 'pakken' als ze vanaf huis direct naar de eerste klus rijden, onder de noemer 'privékilometers'.
Zo kan ik ook politiek bedrijven, ik laat (verplicht) een weegschaal in je toilet installeren, en je gaat per kilo betalen!

necrosis | 12-05-12 | 19:16

Strax is GW de enige politicus die nog de kans heeft standvastig te blijven op de eerder ingenomen standpunten. Zou zich kunnen vertalen in veel ++
Alle overige kopstukkende politici hebben inmiddels zoveel gedraaid en gelogen dat ze eigenlijk niet meer serieus genomen horen te worden.

pennestront | 12-05-12 | 19:17

@Eurotokkie | 12-05-12 | 19:14
Het zich zo eenvuodig geïntimideerd voelen door zo'n opmerking maakt Wilders een schaap, in wolfskleren.

Causa Sui | 12-05-12 | 19:19

Wat een zielig mannetje is blonde Greet toch. Hij, die er prat op gaat een doorgewinterd politicus te zijn huilt nu als een andere politicus zijn zetels wil afpakken. Is de politiek varanderd ? Is dit nu voor het eerst ?

Door de strijd om de zetels nu ineens "bedreiging"te noemen toont Wilders nogmaals aan een ontiegelijke slappe zak te zijn. (denk dat zijn door zichzelf zo geroemde rechte rug in feite een verschoven plaat voor de kop is)

exkoppijn | 12-05-12 | 19:19

wat een kleuter die Geert

Stijlloos84 | 12-05-12 | 19:21

Rustig naar Griekenland kijken daar gaat de eerste dominosteen vallen en dan is er geen houden meer aan , dag Euro dag Europa.

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:21

@Mokum Kosher | 12-05-12 | 19:10
Je hebt gelijk, niet gezien. Ik moet mijn taalnazi-instincten iets meer zien te beheersen, maar dat is soms moeilijk. Maar ik erger me constant dood aan ei-ij, d-t en overige fouten, ook bij premium reaguurders...
"Ïk richtte mijn peilen op". Nou ja..
Zal wel komen omdat ik een oude lul ben en een ouderwets degelijke HBS opleiding heb gehad.

Jeff Hawke | 12-05-12 | 19:21

Wat is stemmen tog makkelijk,Als je Geert hoorden
Praten.

yes | 12-05-12 | 19:21

Tot het moment dat ome gReedt uit het Catshuis wegliep had hij nog een beetje functie als gedoger van het kabinet.
Nu is hij met zijn PVV verworden van een marginale boeroeper tegen islam tot een marginale boeroeper tegen Europa.
Er zit niks in, er komt niks uit (maar wat mag je verwachten van iemand wiens boodschap maximaal 140 karakters per tweet is)
.
gReedt toont zijn integriteit bij iedere nieuwe kiezerspoll...flip-floppen over het podium zijn apendansje doende (als het zetels zou opleveren om tegen de Belgen aan te pissen zou hij het niet laten)
.
Ik hoop dat hij electoraal wordt gesloopt, uitgewoond, weggehoond en uitgelachen. Thanks for playing...en nou opgerot!

fweddy | 12-05-12 | 19:23

@Paulus Pretletter | 12-05-12 | 19:04
weerklank vinden? ies gewoon nederlands hoor...

cumshaft | 12-05-12 | 19:23

@ Causa Sui | 12-05-12 | 19:12
Ach het loopt niet zo'n vaart.
VVD en PVV worden beide behoorlijk groot. Dit is verkiezingspraat straks hebben ze elkaar weer nodig.

solidstate | 12-05-12 | 19:23

fweddy | 12-05-12 | 19:23
Boeoeoeoe!

Vigil | 12-05-12 | 19:24

necrosis | 12-05-12 | 19:16
Ik ben daar bozer over dan jij en ik hoef niet meer naar kantoor. Kan mij slecht voorstellen waarom Rutte dit doet, verkiezingbelofte breken, Jan Modaal de rekening van de crisis laten betalen en de overheidsuitgaven niet beperken. Wil hij de VVD naar links opschuiven?

i-Wonder | 12-05-12 | 19:24

@cumshaft

Ontken ook niet dat het Nederlands is maar valt niet mee voor een VMBO drop out met dyslexie.

Paulus Pretletter | 12-05-12 | 19:25

fweddy | 12-05-12 | 19:23 | + 0 -

Boe -roepen tegen Europa is heel wat en hij krijgt steeds meer steun zowel uit binnen als buitenland .

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:25

@Kudtkip | 12-05-12 | 19:24

Brinkman is net zo geloofwaardig als Kim Holland zou zijn als ambassadrice voor strengere zeden.

pius | 12-05-12 | 19:26

Wat is het weer superdruk in de draden hè, alle spindocs zijn wakker&stoffen hun nick af. Campagnetijd!

seven | 12-05-12 | 19:27

@Jeff Hawke | 12-05-12 | 19:21: Geeft niet hoor. En juist in het heetst van de strijd, omdat we snel willen reageren, maken we fouten. Zoals jij deze keer ook als je "peilen" zegt waar je "pijlen" bedoelt. ;-)

Vaak zie je wel in de reacties of iemand enigszins behoorlijk kan schrijven en dat een fout door snelheid er in is geslopen of niet.

Maar "hun zijn" is gewoonweg onvergefelijk.

Mokum Kosher | 12-05-12 | 19:28

Ik ben een beetje laat, maar Pritt, die eerste zin zegt alles wat er te zeggen valt. Ge-ni-aal.

tokelau | 12-05-12 | 19:29

Pritt krijgt zo'n harde plasser van onze peroxide indo dat hij het niet kan laten om bij iedere poep en scheet van die gast een hijgerig topic te beginnen. Beetje genant.

Trash | 12-05-12 | 19:29

@Paulus Pretletter | 12-05-12 | 19:25
ik denk alles in het engels en moet het dan in het nederlands opschrijven, dat helpt ook niet echt haha.

cumshaft | 12-05-12 | 19:30

@vetkleppert | 12-05-12 | 18:17

Is het al uit dan in nedrland?

pius | 12-05-12 | 19:30

Kudtkip | 12-05-12 | 19:24 | + 0 -

Van Burger mag hij wel bezopen maken

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:30

Ik stem altijd voor onder; nooit voor links, rechts of het centrum..

*Iets over natuurwetten kennen doet mompelen*

jant0nius | 12-05-12 | 19:31

solidstate | 12-05-12 | 19:23
Zoals ik zei, op 19:02.


Of het 12 september nog wat uitmaakt, laat ik los.

Kudtkip | 12-05-12 | 19:31

@solidstate | 12-05-12 | 19:23
Ik zou willen dat de overheid zich bemoeid met zaken die voor burgers onbetaalbaar zijn, zoals infrastructuur en zorg.
De 'maatregelen' die ik nu zie of hoor, zullen mensen doen besluiten om een uitkering te gaan trekken.
Nederland is een doorvoerland, daar worden miljarden op verdiend.
Maar als je de prijs van Diesel zo hoog houdt als NL. doet, zullen we niet langer mee kunnen komen in de top.

necrosis | 12-05-12 | 19:33

@Eurotokkie | 12-05-12 | 19:25
Zeker, hij krijgt 'steun'. Dat komt natuurlijk omdat dat zo'n 'uniek' idee is waar niemand anders op gekomen was (en niet omdat er altijd wel iemand is die over Europa kan pissen zonder zelf met een oplossing te komen)?
Ik dacht dat hij meer geïnteresseerd was in veiligheid en voorkomen van islamisering? Vanwaar die verandering van koers?
De geschiedenis zal het ons leren, maar ik vermoed dat hij in het lijstje van top-economen onderaan zal eindigen (net boven Emiel Roemer)

fweddy | 12-05-12 | 19:35

@pennestront | 12-05-12 | 19:17
Standvastig blijven is niet bepaald iets waar Geert zich druk om maakt. Als populist pur sang waait hij gewoon met de stinkende wind mee die het PVV-plebs op dat moment toevallig verspreidt.

18konijn | 12-05-12 | 19:35

Mooi, ik ben eruit. Als ik - anti-EU zijnde - de keuze heb tussen een met zichzelf spelende eurofiele incrowd, kansloze splinterpartijen en een onbetrouwbare opportunist die niets maar dan ook niets concreets heeft gepresteerd voor dit land hou ik de eer aan mezelf.
o)+ stemt voor het eerst niet want er is niemand die mijn stem verdient.
*verklaart het politieke systeem voor dood en gaat over tot de orde van de dag*

o)+ | 12-05-12 | 19:35

@Supermatthijs | 12-05-12 | 19:01
Hoeveel middelvingers jij na 12 september kan verwachten weet ik ongeveer wel!

deraderendraaien | 12-05-12 | 19:37

Eigenlijk wel lachen... Geert Wilders die vanwege louter populistische motieven de juiste beslissing heeft genomen...
Het leven is soms best ingewikkeld voor zwart-wit denkers.

De Treinende Rechter | 12-05-12 | 19:37

@fweddy | 12-05-12 | 19:23
Wie er hier -opgerot- wordt, is nog altijd een zaak van Joris-de-Almachtige......
Daar kan elke politicus nog een flinke punt aan zuigen!

necrosis | 12-05-12 | 19:37

Hebben al die hoernalisten en die PO types al die tijd voor niks gestampvoet en gegodwind.
vetkleppert | 12-05-12 | 18:43

?? Dus als Wilders de grootste partij zou worden, dan was het ineens *niet* meer een cryptopfascitsische partij? 1 zetel of 150: het blijft een onfrisse club.

Djong | 12-05-12 | 19:38

@deraderendraaien | 12-05-12 | 19:37

16 tot nu toe, dat kan stukken beter.

Supermatthijs | 12-05-12 | 19:39

El Gouda | 12-05-12 | 18:46
dat bericht is 2 jaar oud. denk je nou echt dat ze stil hebben gezeten sindsdien? dat hebben ze vast en zeker grotendeels doorverkocht of geld voor gereserveerd.

damnschreeuwer | 12-05-12 | 19:39

pius | 12-05-12 | 19:26
Dat niet alleen.

On-af-han-ke-lijke-bur-ger-par-tij?
OBP.
Alsof je tampons in alle winkelvriendelijke lichaamsopeningen schuift!

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:30
Da willie dus nie!

Kudtkip | 12-05-12 | 19:39

fweddy | 12-05-12 | 19:35 | + 0 -

Islamisering en Europa zijn twee grote problemen , je kunt ze ook niet meer los van elkaar zien .

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:40

@DerWaarheid4 | 12-05-12 | 19:02
Wie het laatst huilt..huilt het hardst!

deraderendraaien | 12-05-12 | 19:40

o)+ | 12-05-12 | 19:35
Hoe lang heb je nagedacht over deze redenatie? Niet teveel hoop ik.

i-Wonder | 12-05-12 | 19:41

Islamisering en Europa zijn twee grote problemen , je kunt ze ook niet meer los van elkaar zien .
Eurotokkie | 12-05-12 | 19:40

Ik heb het net even geprobeerd, en dat gaat heel goed, hoor.

Djong | 12-05-12 | 19:42

Nog ff over Keynes, of Hayek / Friedman welk econoom van welke school je ook spreekt, over een ding zijn ze t eens. Geld met belastingen (of schuldtoename) uit je eigen economie halen om het aan Afrika of Griekenland te geven heeft op zeker een negatief effect op de economie& groei in Nederland. Hooguit 1% van dat geld zal vanuit die verre landen ooit besteed worden aan Nederlandse goederen of diensten.

seven | 12-05-12 | 19:42

@Kudtkip | 12-05-12 | 19:02
Ik denk ook dat deze samenwerking nog best een vervolg kan hebben, maar dan buiten het verder weg afzakkende CDA.

deraderendraaien | 12-05-12 | 19:43

@deraderendraaien | 12-05-12 | 19:37
Hopelijk zonder glijmiddel!
*horentjes voelt groeien, ende grinnik*

necrosis | 12-05-12 | 19:43

Djong | 12-05-12 | 19:42 | + 0 -

Goed kijken , Euroislamisering

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:44

Goed kijken , Euroislamisering
Eurotokkie | 12-05-12 | 19:44

En als je Euro-islamering zegt zeg je ook vast Eurabie.
En dan zeg ik: Anders Breivik.

Djong | 12-05-12 | 19:46

Djong | 12-05-12 | 19:46 | + 0 -

Dan zeg ik , u drinkt teveel.

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:47

wat een zielig gedrocht wat een hullie hullie wat een zure traantjes wat een....

istawa | 12-05-12 | 19:48

Die schaterlach van Rutte begint steeds meer op die van Zalm te lijken nadat hij ons aan de Euro heeft gerommeld en aan de EU heeft verkwanseld.
Een vent om nooit te vertrouwen.

Barbertjehangt | 12-05-12 | 19:49

Eén ding is wel duidelijk: Mark Rutte is niet een premier van het kaliber wat dit land nodig heeft. Geen visie. Geen flair om partijen te binden in goede compromissen. Overdreven eurofiel. Liberale principes gaan gemakkelijk overboord. Hij verlaagt zich tot zwartepieten, natrappen en intimideren. En met het Kunduz-akkoord heeft hij de regie in handen van De Jager, Pechtold, Sap en Slob gegeven. Hij was zo onzichtbaar als toen Balkenende de show tijdens de ABN-AMRO/Fortis-crisis liet stelen door Wouter Bos.

Fijnstoffer | 12-05-12 | 19:49

istawa | 12-05-12 | 19:48 | + 1 -

watje is die Rutte toch .

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:49

Fijnstoffer | 12-05-12 | 19:49
Ze moeten jou de prijs geven voor de meeste leugens in een paar zinnen. Petje af!

tokelau | 12-05-12 | 19:50

deraderendraaien | 12-05-12 | 19:43
Rutte en Wilders hebben, ongeacht vermeend verschil, het grote roer in handen.
Nu nog - just see.

Kudtkip | 12-05-12 | 19:51

Het is allemaal de schuld vasn Europa. Tot na de verkiezingen en tot het volk besluit dat het toch maar weer de schuld van iets anders is. Want zo rolt Geert. Stemmenwinst boven alles.

Bigi Bana Boy | 12-05-12 | 19:51

Eurotokkie | 12-05-12 | 19:47

En dan zeg ik: een mens kan nooit te veel drinken.

Djong | 12-05-12 | 19:52

@tokelau | 12-05-12 | 19:50
Hou je petje maar op. Je reageert niet inhoudelijk, met je lulkoek. Zwakkeling.

Fijnstoffer | 12-05-12 | 19:52

@pius | 12-05-12 | 19:30
Nee, besteld via Amazon.

vetkleppert | 12-05-12 | 19:55

Alle EU verdedigers en Wilders bashers, verplicht kijken:

www.youtube.com...

doskabouter | 12-05-12 | 19:57

Goed verhaal maar waarom zit dat kleine vette mannetje er steeds doorheen te praten, dat is toch niet normaal zeg.

Onderbuik | 12-05-12 | 19:57

Geniaal. Drieëntwintig minkudo's so far voor een cynisch comment.


Zegt weer genoeg over het abstraherend niveau van de aanwezige gluurders dan wel reaguurders. VMBO-kudten! Leer toch eens lezen en neem niet alles letterlijk maar probeer ook tussen de oneliner door te lezen.


Of zoek anders een website waar je wel terecht kunt. #Joop.nl

Reinaert | 12-05-12 | 19:58

@Djong | 12-05-12 | 19:52
Drink dan 20 liter water binnen kwartiertje..

WatWilNederland | 12-05-12 | 19:58

@seven | 12-05-12 | 19:27
Over nicks gesproken!..Zie ik nou spoken of hebben alle Wilsers bashers een ij in hun nick verwerkt.
Super MathIJs
KonIJn
StIJloos84
En ook nog een paar met y.


Vreemd...of toeval?

deraderendraaien | 12-05-12 | 19:58

@Bigi Bana Boy | 12-05-12 | 19:51
Mensen als Tutu willen dat Nederland een gidsland blijft (maw; betalen, ook al zitten we zelf in de stront).
Europa wil dat we blijven 'schuiven' om de Grieken met 50 jaar te laten pensioneren.
En wat wil de Nederlander?
Heb je je dat wel eens afgevraagd?

necrosis | 12-05-12 | 19:59

I stand corrected: zevenentwintig.


Het kan niet op. Ga door zou ik zeggen, toon je een onbenul!

Reinaert | 12-05-12 | 19:59

Alle mensen, die het gedoogkabinet wel zagen zitten moeten zich schamen want wij, de kiezers, zijn dus anderhalfjaar puur in de maling genomen! Dit kansloze experiment heeft dus bijna € 50 miljard gekost (€ 90 miljoen per dag). Kunnen we dit op de "3 Stooges" verhalen? O ja; een deel dient ook bij eikel Lubbers te worden geïnd worden want uiteindelijk heeft ook hij "het" laten gebeuren! Rutte nooit meer m.p. en Wilders trouwens ook niet!

Gerard7441 | 12-05-12 | 19:59

@deraderendraaien | 12-05-12 | 19:58
Wilsers= Wilders.

deraderendraaien | 12-05-12 | 19:59

@seven | 12-05-12 | 19:27
Sssssssstttt.

Art Vandelay Ultor | 12-05-12 | 20:00

Fijnstoffer | 12-05-12 | 19:49
Fair enough.


Wie gaat dan na 12 september in NL de boel runnen?

Kudtkip | 12-05-12 | 20:01

Europa zo als het nu is
www.zdf.de...
-
Farage: We face the prospect of mass civil unrest, even revolution
www.youtube.com...

De europese unie en de euro kunnen in deze vrom niet blijven bestaan, er zal gekozen moeten worden tussen twee kwaden

1) de EUSSR europese unie van socialistische sovjet republieken
Dan gaat alle macht naar de europese commissie, deze gaan dan alle belastingen heffen
Noord-europa zal dan welvaart in leveren voor zuid-europa, door middel van jaren lange steun en dan hebben we het over vele miljarden
Dit zal gebeuren door middel van het esm-verdrag en eurobonds en dat nieuwe plantje een groeifonds en maatregelen van de ECB
-
2) We stappen er uit
Graag samen met de Duisters, misschien met nog een paar andere landen
Misschien kunnen we een nieuwe EEG beginnen?
Terug naar een eigen munt of een samen met de Duisters
Dan moeten we maar zien wat we kunnen redden aan geld de al naar Zuid-europa is gegaan
-
Er zijn natuurlijk mensen die zeggen Nederland is een handelsland en zuid-europa zit en deel van onze klanten
Maar mensen deze klanten hebben in noord-europa geld gelent en daar bij ons wat voor gekocht, nu kunnen deze de lenning niet terug betalen
Om handel te drijven heb je wel klanten nodig die zelf afrekenen, want nu moet noord-europa nu voor het zuiden doen

janneman1977 | 12-05-12 | 20:02

prima.. helder en duidelijk.. laat de kiezer zich uitspreken over dat onbestuurbare gedrocht de EU.

(c)ZWITSUL | 12-05-12 | 20:03

@Reinaert | 12-05-12 | 19:59
Laat glijden, die kudtkudo's.
Doen er niet toe, koop je niets voor.

Jackanders | 12-05-12 | 20:04

De Nederlandse politiek heeft (weer) een goede crisis nodig, en ik geloof dat die er gaat komen ook.

Vanaf 1945 t/m de Lubbers-periode kregen politici ook daadwerkelijk iets voor elkaar omdat diezelfde politici wisten en VOELDEN wat een crisis was.
Het huidige zootje zit wat op het pluche alsof het haar jaartjes in de schoolbankjes wat uit moet zitten. Niet in de laatste plaats door de grote privatiseringsgolf die de Paarse constellaties doorvoerden. 'Op naar betere tijden', denkt men, terwijl de toewijding niet verder reikt dan het aanknopen met kostbare contacten voor de toekomst. Op naar de +4 ton.

De Nederlandse politiek is dood.

Boris Poepnagel | 12-05-12 | 20:04

hop, hop, hop cataclystische gebeurtenis in galop

jant0nius | 12-05-12 | 20:05

@janneman1977 | 12-05-12 | 20:02
Ik kreeg acuut kromme tenen van je spelling!

necrosis | 12-05-12 | 20:06

deraderendraaien | 12-05-12 | 19:58

Hoe zit het dan met Hölzenbijn?

doskabouter | 12-05-12 | 20:06

Overigens bizar dat een land als Polen die gigantisch verdient aan de EU geen euro als munt heeft en daarom niet garant hoeft te staan via het ESM?? WTF??

doskabouter | 12-05-12 | 20:09

@doskabouter | 12-05-12 | 20:06
Ik ken wel een Hölzenbein, maar die zit op water en brood....

necrosis | 12-05-12 | 20:10

@Jackanders | 12-05-12 | 20:04


Laat ik ook hoor. Alleen is het wel pijnlijk om te moeten constateren dat -sommigen- velen niet kunnen lezen. Mijn comment was cynisch bedoeld en niet gericht tegen één persoon edoch ik doelde daarmee op zowel Rutte die zich een slecht Minister-President toont door zijn voormalige gedoogpartner zó maar door het slijk te trekken alswel Wilders die zich een slecht verliezer toont door daar vervolgens ook nog een item van te willen maken.


Maar goed, kennelijk heeft een deel van de gluurders alhier niet door wat ik bedoel. Het zal me waarlijk den anus oxyderen. Klik vooral op dat minnetje, maak jezelf onsterfelijk zonder ooit zelf een zinnig comment te plempen, mij heb je er absoluut niet mee. Kudt-VMBO'ers!


Geniet vooral van de kinderachtige politiek die er anno tegenwoordig in dit land bedreven wordt en zeur vervolgens niet wanneer ook uw lasten omhoog gaan. Uw keuze. Omdat u uw bek houdt. Ere wie ere toekomt!

Reinaert | 12-05-12 | 20:11

Rutte, Wilders. Over een tijdje lult er niemand meer over. En zijn ze verzopen in de vergetelheid. Verworden tot voetnoten in de vaderlandsche geschiedenis.

Montgomery Burns | 12-05-12 | 20:12

necrosis | 12-05-12 | 20:10

Die bedoelde ik ook, was een klein woordgrapje. Hopenlijk met dwangbuis en zonder internets.

doskabouter | 12-05-12 | 20:12

janneman1977 | 12-05-12 | 20:02 | + 2 -

En toch blijft de Jager volhouden dat we alles terug krijgen met rente .

Eurotokkie | 12-05-12 | 20:13

@ Kudtkip | 12-05-12 | 19:31

Denk ik ook niet. PVV heeft wel wat socialistische programma punten maar is gestoeld op individueele vrijheid in een markteconomie die wel europa bestrijkt maar die NIET van ons vraagt Nederland op te heffen.

De VVD wil dat ook maar is iets teveel op het opheffen van onze soevereiniteit gericht. De EU is niet zaligmakend. Goede vrije handelsbetrekkingen tussen europese landen oké maar GEEN politieke unie.

solidstate | 12-05-12 | 20:13

Wilders neemt zijn verantwoordelijkheid niet... De verantwoordelijkheid nemen voor grootschalige herverdeling van kapitaal binnen Europa? Wat een waanzin. Niemand hier kan beweren dat het ESM en de crisis binnen de EU niet de redenen achter de oneindige stroom van bezuinigingen zijn. Informeer je eerst eens over het ESM voordat al die slaapverwekkende kwalificaties weer voorbij komen. En dat soort mensen zegt dat de PVV de samenleving splijt en populistisch is; hypocriete lutsers.

Desmoulins | 12-05-12 | 20:15

@doskabouter | 12-05-12 | 20:06
Limburgers kunnen niet spellen. Overigens is het verboden om over iemand te praten die er niet is. Volgens Hölzenbijn dan, en dan alleen als het over Hölzenbijn gaat. Dus als hij er niet is mag je niet over hem praten.
Dat je het even weet. Voor de toekomst. (Mocht hij ooit terugkeren.)

Stormageddon | 12-05-12 | 20:15

@Reinaert | 12-05-12 | 20:11
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik blijf toch bij mijn vorige tegel aan jou gericht.

Jackanders | 12-05-12 | 20:16

Reinaert | 12-05-12 | 20:11 |

'Ze' vinden mijn plempsels niet leuk, dus 'ze' moeten wel VMBO'ers zijn. Nog vaker zeggen dat u zich er niets van aantrekt, dan geloven 'ze' het vast.

Desmoulins | 12-05-12 | 20:18

Er is maar 1 partij echt tegen Europa en dat is de PVV.... Roemer wil veel te graag regeren en begint steeds vaker te roepen dat ze helemaal niet tegen Europa zijn maar dat het allemaal anders moet... hoe, dat verteld hij er gemakshalve niet bij....


Geert heeft donders goed gezien dat Europa de inzet van de verkiezingen wordt en ziet met veel leedvermaak, dat Griekenland steeds verder afglijd tot een anarchie en weldra uit de Euro wordt geschopt, net als Spanje die inmiddels boven het ravijn hangt en het definitieve duwtje geeft tot de algehele ontmanteling van de 'euro droom'.......

Geert hoeft slechts achterover te hangen en naar het nieuws te kijken en af en toe een scherpe uithaal te doen naar de rest.

Mark my words.... of Geert gelijk heeft of niet, opportunist of niet, racist of niet.... hij staat op 12 september met een grote grijns de "Kunduz coalitie" uit te lachen!

Fatwabuster | 12-05-12 | 20:18

@Reinaert | 12-05-12 | 20:11
Kinderachtige politiek?
We worden vakkundig leeggezogen door de EUSSR.
Maar wat gaan ze doen als WIJ straks een derde-wereldland zijn door het stelselmatig leegzuigen van onze portemonnee?
NL is nog steeds de grootste netto-betaler, maar ooit is het geld op, en dan moeten de eurofielen wellicht hun budget bijstellen...
En dan gaat het licht in Brussel uit!

necrosis | 12-05-12 | 20:19

@Jackanders | 12-05-12 | 20:16


De negatieve constateringen in mijn laatste plemp waren dan ook niet aan jou gericht, ik neem aan dat duidelijk is, zo niet: bij deze!


De Pavlov-teckels alhier moeten eerst maar eens leren lezen dunkt me. Of, wanneer het ze het niet begrijpen, er maar eens een reaguursel aan wagen, het is toch tenslotte een nogal open blog dus wat let hen?


Ik ben best bereid om in Jip- en Janneke-taal uit te leggen wat ik bedoel. Alleen zul je zien dat ik dat nooit zal hoeven doen want geen enkele minkudominkukel is in staat om een vraagje te stellen. Ze zijn allemaal te druk met hun negatieve préoccupatie: klikken, omdat het kan! Wat het: klikken omdat het moet!


Pavlov roeleert! Kwispel! Kwijl!

Reinaert | 12-05-12 | 20:24

Boris Poepnagel | 12-05-12 | 20:04


Niet alleen de Nederlandse politiek heeft in relatie tot het grotere geheel van de wereld haar onderspit gedelfd.
Het parlement in Brussel, duur heen en weer reizend naar Strassburg, heeft dit op haar geweten.


Ik stop voor nu. Vreselijk veel om zin te neuqen.
*out*


Kudtkip | 12-05-12 | 20:25

@Fatwabuster | 12-05-12 | 20:18
Ik hoop dat Geert in ieder geval genoeg zetels haalt om het Kunduz-akkoord de nek om te draaien.
Ik snap dat anderen graag spreken over het Lente-akkoord, maar de naam en verpakking zijn bijzaak.
BakEllende had het over zuur en zoet, ik vraag me af of mensen weten hoe gal smaakt....

necrosis | 12-05-12 | 20:26

Europa. AOW. Europa. AOW. Europa. AOW. Europa. AOW. Europa. AOW. Europa. AOW. Het verkiezingsprogramma van de PVV is in ieder geval twitter-proof.

Flippo | 12-05-12 | 20:29

Ps.
solidstate | 12-05-12 | 20:13
Eensch, dus...

Kudtkip | 12-05-12 | 20:29

@MindControl | 12-05-12 | 18:34
Iemand die Bachmann een geweldige vrouw vind moet per direct opgesloten worden.Greet wil 'onze' homo's beschermen tegen de haatbaarden maar prikt lekker een vorkje met dit kudtwijf en der vent die homo's omvormen.een wijf dat trots is op haar durp omdat john wayne er vandaan komt. Foutje het was John Wayne Gacy.
en.wikipedia.org...

miko | 12-05-12 | 20:32

@Banana-Hollandia | 12-05-12 | 18:40
Maar van Greet ook. Want ik denk,niet tot mijn genoegen,dat de linkervleugel het gaat winnen.

miko | 12-05-12 | 20:35

@Reinaert | 12-05-12 | 20:11
Tip voor heul veul pluskudo's: Als je helemaal in het begin van een topic reaguurt dan moet je ondubbelzinnig zijn. Geen ironie of sarcasme gebruiken. Dat begrijpt men niet. Althans niet onmiddellijk. Daar moeten ze over nadenken en dan is intussen het minnetje al uitgedeeld. Hyperbolen of parabolen mogen wel. Die worden óók letterlijk opgevat, maar daarvan is de boodschap tenminste helder.
Succes.

Stormageddon | 12-05-12 | 20:37

@Reinaert | 12-05-12 | 20:24
Sommige mensen trekken aan de bel, anderen bellen de kliklijn. Het zal allemaal wel, ik word er niet warm of koud van.

Jackanders | 12-05-12 | 20:39

Heerlijk dat Geertje 7 weken heeft onderhandeld en tegen alles is dat daar onderhandeld is. Erg fijn hoor dat hij nu weer met nieuwe beloftes komt.

denk.toch.eens.na | 12-05-12 | 20:41

@deraderendraaien | 12-05-12 | 19:58
Dat is maar sinds houtenbeen een ban heeft.Of is die al weer opgeheven?

miko | 12-05-12 | 20:43

Je bent een natte tosti als je je laat intimideren door Mark Rutte.

Willem VanDer Decken | 12-05-12 | 20:53

@ miko | 12-05-12 | 20:32 |
Nee met hoofddoek moslima's in zee gaan die nog 10x conservatiever en achterlijker zijn dan bachman, die wat komische zwaar aangezette opmerkingen maakte om democratische schreeuwers op de kast te krijgen. Dat is haar wel gelukt, me dunkt.

solidstate | 12-05-12 | 20:56

Aardige vent Rutte maar helaas eurofiel. Jaren geleden tegen Europa gestemd en dat doe ik nu weer.

frisenfruitig | 12-05-12 | 20:58

18konijn | 12-05-12 | 19:35

Is best wel waar. GW heeft ook al behoorlijk wat gedraaid met al dat gedoog.
Maar als leider van een politieke stroming is hij tot nu toe de enige actuele politicus van wie een duidelijke koers bekend is. Blijkbaar eerst tegen de eu en daarna tegen de islam.

pennestront | 12-05-12 | 20:59

@solidstate | 12-05-12 | 20:56
Laat ik het anders stellen Jij zou een deal sluiten met fatima Elatik want er zijn ook wijven die in Burka's lopen?
Donder op.Bachmann is net zo een reli freak als die halal wijven.Daar wil je niet mee samenwerken als vrijheid je doel is.Wat maar weer aantoont dat Greetje een grote hypocriet is.In de tijd van Fortuyn deelde hij de kritiek op de islam niet.Want dat was een vreedzaam geloof blahblah.Maar toen er electoraal gewin in zat begon meneer limburgse vuvuzuela te roeptoeteren.Dat we er tot op heden geen oplossingen voor gekregen hebben door de partij van de vrijheid *proest* doet er niet toe.Middelmatige man met middelmatige mensen om hem heen. Kroegvriendjes en schoolmaatjes.

miko | 12-05-12 | 21:04

Mjn stem gaat 'gewoon weer' naar Geert Wilders. En ik hoop dat iedereen dat nou es doet. De PVV moet 80 zetels krijgen.

grote haas | 12-05-12 | 21:08

@ miko | 12-05-12 | 21:04 |

De meest extreme conservatieve christen is nog altijd minder extreem, vooral als het om religieuze geweldsverheerlijking gaat, dan de meest gematigde islamiet.

solidstate | 12-05-12 | 21:10

grote haas | 12-05-12 | 21:08 | + 0 -
Jazeker de pvv moet 80 zetels halen dan weten we een dag later iedereen waarom ze dat niet hadden moeten doen.

denk.toch.eens.na | 12-05-12 | 21:11

@denk.toch.eens.na | 12-05-12 | 21:11

Vertel...

Koninging Beatricks | 12-05-12 | 21:15

Geert is 'n kleuter. Is zielig. Is een aandachtshoer. Geert heeft zijn haar geverfd. Enz. Het is net zo min origineel als dat het overtuigend is.
Wel de echo van PO: voorlopig even geen fascisme en racisme tot .... we straks weer in paniek raken.
Overigens bedankt voor die link naar het debat van Madlener van de PVV, Van de Camp (CDA) en Eickhout (GL
).
nos.nl...
Madlener veeg de vloer aan met die andere twee. Als bijzaak is het ook leuk om het gezicht van Van de Camp te bekijken als Madlener hem weer eens in zijn hemd zet.
Prima vent die Madlener. Zeker geen afschuivertje als Van de Camp of die Von Baalen. Liefst in Den Haag zodat we hem wat vaker kunnen horen. Maar ja, je moet nu eenmaal ook potige debatteerders in Brussel. Zeker de PVV met haar plannen voor Brussel.

WirMachenMusik | 12-05-12 | 21:15

Koninging Beatricks | 12-05-12 | 21:15 | + 3 -
De pvv is een anti partij (nodig in elk land) die geen geheel doel voor Nederland heeft. Hij zal dan proberen uit de EU te komen en dat zal Nederland bakken met geld kosten en de economische positie enorm schaden, daarnaast zal hij alle Nederlanders tegen elkaar opzetten en daarmee het integratie probleem totaal niet oplossen.
Met Fortuyn was ik het ook niet eens maar die had wel een visie/plan, dat heeft Geert totaal niet.

denk.toch.eens.na | 12-05-12 | 21:33

Complimenten voor de leider van debat Chris Ostendorf (NOS Brussel), zoals het hoort, laten uitspreken en neutraal.

nightwish | 12-05-12 | 21:57

@DerWaarheid4 | 12-05-12 | 19:02
Net als u.

Cor Rupteling | 12-05-12 | 21:58

@Hanxie | 12-05-12 | 19:06
Ook die mag blijven vanwege een studie, begreep ik net van teletekst. Same shit, different nagger.

Cor Rupteling | 12-05-12 | 22:00

Ah, zo te zien worden te kritische geluiden over het huilgedrag van Geert wat minder gewaardeerd hier...maar zeg 'ns eerlijk; wat is De Grote Blonder Leider waard als hij zich geïntimideerd voelt door...eh...Mark Rutte?

Jammer genoeg heeft Mark "Terminator" Rutte zelf de toon gezet in dit steekspel door toe te geven dat hij af en toe met een deur slaat, in een oor gilt en inderdaad lelijke dingen heeft gezegd tegen de PVV. Wij huilen zachtkens met Geert mee die in het middagrubriekje even de ruimte kreeg voor wat traumaverwerking.

Donkersloot | 12-05-12 | 22:06

Dat hele EU gedoe gaat alleen maar over munten die jij en ik nooit zullen zien. Grieken weten dit en de Spanjaarden ook.

Neem alleen de verkeerswetgeving, in bijna elk EU land mag je 11kw (125cc) 2-wielers rijden met een B-rijbewijs. In Nederland niet, maar je mag je wel helmloos op het fietspad begeven met een snorfiets. Dat kan elders in de EU dan niet.

En dan de NL wapenwet, owee als je in een ander EU land een alarm of luchtdruk pistool koopt dat lijkt op een echt wapen, mag niet en kan je een flinke juridische douw opleveren. Maar enkelschots luchtdrukwapens met een enorme loop-ontlading zijn dan weer geen enkel probleem in NL, in de rest van de EU dan wel weer.

It's all about the money.


Bo Dreksma | 12-05-12 | 22:17

Waar twee vechten zal er een lachende derde winnen: SP! Ik verwacht dat PVV minimaal 20 zetels wint dus het vormen van een coalitie gaat moeilijk worden!

demichael | 12-05-12 | 22:27

Ja! Gewoon VVD stemmen jongens, krijg je weer 4 jaar PvdA, D66, GL en CDA in het kabinet

funkyd | 12-05-12 | 22:30

@demichael | 12-05-12 | 22:27

20 zetels erbij ? Na zijn Judas- gedrag van de afgelopen maanden ? Dat denk ik toch niet.

Supermatthijs | 12-05-12 | 22:36

-weggejorist-

drenkeling69 | 12-05-12 | 22:38

Bo Dreksma,

Heel vooral links Nederland is gek geworden.

Barbertjehangt | 12-05-12 | 22:40

@Supermatthijs ik denk dat hij minimaal 20 zetels haalt. En Wilders een Judas? De andere Partijen niet dan? Wilders wilde al eerder breken maar werd gepaaid... De breuk was toch geheel volgens verwachting?! Bij mij wel tenminste!

Ik heb navraag gedaan bij de Rijksoverheid wat er gebeurt als 51% (meerderheid) blanco stemt omdat zij niet eens zijn met welke partij of diens programma dan ook of TEGEN het huidige systeem willen stemmen. Nou jammer dan, de zetels worden gewoon verdeeld op basis van de mensen die wel hebben gestemd (zelfs als het een minderheid is)

Viva de Nederlandse democratie!.... NOT!!

demichael | 12-05-12 | 22:42

@demichael | 12-05-12 | 22:42

Als democratie wil zeggen dat 15 % xenofoben het hele land 1,5 jaar in gijzeling nemen en dan weer de schuld op een ander schuiven nadat ze zelf weg gelopen zijn zeg ik ook: Not. Maar dat hebben we gehad nu en het spel van de grote gedoger is wel uit. Vooruit kijken en daarbij kunnen we Wilders missen als kiespijn.

Supermatthijs | 12-05-12 | 22:53

Overigens zijn de heren en dames die de regeltjes maken al een tijdje van het padje af. Bijtelling personen leasewagen op basis van nieuwwaarde is al van den zotte, maar een busje/vrachtwagen belasten op bijtelling is blijk geven er niets van te snappen als plucheklever.

Op vakantie gaan met de caravan achter een gijskenteken auto werd destijd (2004) gesignaleerd door een of ander kamerlidmokkel. In notime werd de wetgeving aangepast en kon je als particulier de teri ng krijgen met je aan de voormalige wetgeving voldoenende grijskenteken auto.

En nu kunnen ook degenen die een busje/vrachtwagen mee naar huis krijgen de tering krijgen van de wetgever (bijtelling).

Wellicht heeft 1 der kamerleden last van een bedrijfsbus voor zijn/haar raam..

Denk het niet, want de voeling met het volk is allang verdwenen bij de dikbetaalde volksvertegenwoordigers.

Bo Dreksma | 12-05-12 | 22:58

@Supermatthijs
Ik denk dat er meer mensen uit protest voor Wilders stemmen dan om zijn vreemdelingen beleid. Waarom denk je dat de SP nu zo hoog in de peilingen staat? Omdat Roemer precies zegt wat vele willen horen.

Ik vind het te makkelijk om alleen naar Wilders te wijzen want die heeft slechts 1,5 jaar mee geregeerd..
Wilders word nu als pispaaltje neergezet.

Vanaf 2003 hebben de volgende partijen ons land bestuurd en keihard gefaald gezien waar we nu staan: CDA, VVD, PVDA, CU, D66.

Waarvan het langste CDA & VVD.... En we moeten daar weer op stemmen?!?!

nl.m.wikipedia.org...

demichael | 12-05-12 | 23:01

Even ter info: ik ben NIET voor Wilders.
Meer tegen ons huidige systeem en de valse democratie dat ons word voorgehouden!

demichael | 12-05-12 | 23:06

@demichael | 12-05-12 | 23:01

Uit protest voor Wilders stemmen ? Uit protest tegen dat we nog steeds één van de rijkste landen van de wereld zijn ofzo ? Dat gezeik allemaal, besef toch eens hoe goed we het hier hebben en helemaal niet op een haatzaaier als Wilders zitten te wachten.

Supermatthijs | 12-05-12 | 23:10

@Supermatthijs
Eens wij in NL hebben niks te klagen maar het verschil tussen arm en rijk neemt elk jaar toe waardoor de sociale problemen ook groter zullen worden.

Dit is erg interessant om te kijken:
www.uitzendinggemist.nl...

3 afleveringen. Beginnen bij Vrijheid dan Gelijkheid en eindigen met Broederschap.

Veel kijkplezier! Een echte aanrader voor iedereen ;)

demichael | 12-05-12 | 23:14

-weggejorist-

allah snackbar | 12-05-12 | 23:33

necrosis | 12-05-12 | 19:04

* Biedt slagroom aan *
#aambeien met slagroom

Blob | 12-05-12 | 23:48

Las er net weer één op de televaag. "Ik en mijn 173 familieleden blijven je trouw hoor en stemmen op je Geert". Zo schattig.

Groucho Marx | 13-05-12 | 01:10

griekenland verkeerd in een situatie,als na de wederopbouw na een oorlog,het tragische,ze hebben het zelf gedaan,met behulp van goldman sachs.
wij worden meegesleept in de europese draaikolk
miljarden,waar komt dat geld vandaan,vers van de pers.
spanje zit ook als een drenkeling die een strohalm zoekt in de problemen,komt er ook niet uit.
en van de rest maar te zwijgen.
er is geen vooruitgang,we worden meegesleept,en gaan geleidelijk kopje onder.
de zich zelf gekozen regeerders,brussel marionetten.
wat hebben die te bieden,geen enkel perspectief.
bezuinigen,enz.
de salami tactiek wordt toegepast,3% norm,daar komen nog heel wat staartjes achter aan.
het is niet alleen wilders die niet over de schaduw wil stappen,er zijn meer partijen,die niet zo vuistdiep in de banken wereld zitten.
de bevolking zal 12 septemper zijn stem uitbrengen.
misschien moeten we dan weer commissie geld betalen,als we het geld moeten omwisselen in griekenland,dat wordt vast een hele goedkope vakantie


soledad | 13-05-12 | 01:13

Laten we niet vergeten dat Nederland haar welvaart te danken heeft aan het lidmaatschap van de EU. En een partij die zo kortzichtig is om argumentloos, of met argumenten die belachelijk zijn tegen de EU in te gaan (PVV) kan je toch niet serieus nemen?

Wopwops | 13-05-12 | 02:01

Weet je, wat ik waardeer van Greet?
Hij sluit geen partijen uit en laat het over aan de kiezers.
En of je hem nou mag, of niet.....dát is democratie.

Schietmijmaarlek | 13-05-12 | 02:44

@Wopwops | 13-05-12 | 02:01
Iemand die denkt dat onze welvaart aan de EU is te danken neem ik niet serieus;-)

INH.30CL | 13-05-12 | 03:12

Wat ik echt niet begrijp is dat als politici als reactie op Wilders voor de duizendste keer aantoonbare onzin uitkramen door het uit de EU stappen gelijk te stellen aan het afbreken van de handel met de betreffende EU landen, de journalisten hen nooit eens corrigeren door bijvoorbeeld aan te voeren dat Engeland ook niet in de EU zit en daar de economie ook niet bepaald aan de grond zit, om maar te zwijgen over dat we voor de EU toch ook prima handel met elkaar hebben kunnen drijven.

suvois | 13-05-12 | 04:55

Rutte heeft bewezen, dat hij in ieder geval op dit ogenblik ongeschikt is als onze Minister-president.

Johannes D. | 13-05-12 | 07:58

Dat er nog mensen zijn die ondanks de duidelijk toegenomen politieke spanningen in Europa, de invasie van Oostblokcriminelen en het kontneukakkoord, geloven in de EU, is opvallend. Hoeveel bewijs tegen dit idealistische fopproject is er nodig? In feite kun je niet om de PVV heen, als je enig realiteitsbesef hebt.

caspert79 | 13-05-12 | 09:02

@suvois
Engeland zit al heel lang in de EU. Je bedoelt misschien dat Engeland geen euro heeft?
Betere voorbeelden van Europese landen die wel succesvol zijn maar niet in de EU zitten, zijn Zwitserland en Noorwegen.

Mopperstein | 13-05-12 | 09:36

Wie de PVV nu al afschrijft, begrijpt niets van het politieke klimaat in dit land. Een kleine nederlaag is te verwachten, maar ik schat de PVV toch wel in op 21 zetels.

poepaanmijngaatsie | 13-05-12 | 09:58

Geert spreekt steeds over zijn alternatief, maar zijn plannen leiden tot niets. Ze zijn niet goed voor Nederland en uiteindelijk ook slecht voor Henk & Ingrid.
Omdat Geert te stom is om dat te snappen vindt hij dat hem onrecht is aangedaan. Net zoals hij denkt dat beledigen en bedreigen éénrichtingverkeer is....

exkoppijn | 13-05-12 | 10:21

Geert blijft mijn stem krijgen.

De-Realist | 13-05-12 | 10:53

Ik ben als VVD-er onze Greet meer dan spuugzat, en gelukkig is Rutte met mij.

OrgulloTulipano | 13-05-12 | 11:06

aan de plusjes en minnetjes kun je zien, dat geenstijl inmiddels is afgezakt tot partij blog van de PVV. mensen die elkaar naar de mond praten. bah.

LangeBerry | 13-05-12 | 11:17

Wopwops | 13-05-12 | 02:01 |
Pff haha... Doe niet zo grappig! Wij hebben onze welvaart aan Europa te danken?!! Ik weet niet hoe oud u bent maar voordat wij een provincie van Brussel waren ging het zo slecht nog niet met ons land en hadden we bijna alles zelf in de hand... En hoe gaat het nu? Juist driewerf kudt. Ik wil de gok wel nemen zonder Brussel, kan alleen maar beter zijn.

Doc Damage | 13-05-12 | 11:17

geert sluit een samenwerking met de SP niet uit. ik heb 2 keer op de PVV gestemd, maar kan niet voor een partij zijn die met de marxistisch socialisten samen wil werken. we krijgen met die 2 partijen een anti-hervormingen en anti-export coalitie. einde en exit PVV.

LangeBerry | 13-05-12 | 11:21

LangeBerry | 13-05-12 | 11:17 |
Lastig he dat je hier niet in een warm communistisch bad zit met collega communisten...? Een meerderheid die niet meer gelooft in uw zelf toegekende patent op de waarheid.

Doc Damage | 13-05-12 | 11:21

@Doc Damage | 13-05-12 | 11:21
Jij bent duidelijk hersendood. Geert Wilders is net zo communistisch links als Emile Roemer of Jan Marijnessen. Zijn teksten over Europa zouden net zo goed direct uit Athene kunnen komen. Zoek de verschillen. De SP is voor ontwikkelingshulp en immigratie. De PVV er tegen. That's it. Verder zijn ze het bij alles met elkaar eens.

LangeBerry | 13-05-12 | 11:30

@ Doc Damage | 13-05-12 | 11:17 | + 4 -

Er is van alles mis met de EU, maar de oorsprong van deze crisis bevind zich tot echt in de Amerikaanse huizenmarkt en niet in de bureaucratische wandelgangen van Brussel. Dat de EU dan geen passende uitweg vinden voor deze crisis klopt, maar je kan haar moeilijk verantwoordelijk houden voor een crisis die zijn oorsprong vindt bij malafide Amerikaanse bankiers die op subprime leningen liepen te gokken.

OrgulloTulipano | 13-05-12 | 11:48

Greetje komt nooit met enig inhoudelijk argument of betoog. Hij twittert zij hele partijprogram bij elkaar. Dat er überhaupt nog mensen zijn die deze clown serieus nemen. Wilders is alleen maar boos op alles en iedereen behalve op zijn eigen clubje. Het is alleen maar gericht tégen alles. Hij zal nooit of te nimmer met een degelijk uitgewerkt plan komen om de problemen die we hebben op te lossen. Hij wil een grote muur rondom Nederland opbouwen en dan maar met de vingertjes gekruist afwachten wat er gaat komen. Als die 1 punt nog wat miljoen kiezers dat ook willen dan hebben ze boter op hun hoofd en poep in hun oren.

borderliner | 13-05-12 | 11:49

ik zou het gemiddelde IQ van de SP en PVV kiezer wel eens willen weten. Ik citeer "Onder kiezers met een lage opleiding stemt volgens De Hond bijna de helft (48 procent) SP of PVV." www.telegraaf.nl...

LangeBerry | 13-05-12 | 11:51

Er is een nieuw politiek correct geluid gekomen op GeenStijl: de EU is kut, Geert Wilders is de enige politicus die ons voor die kutheid kan behoeden en de Kunduz-coalitie is een groot drama. Nou ben ik als liberaal in mijn nopjes met partijen als GL en D66 die eindelijk wel eens durfden te hervormen en liberaler beleid durfden te maken dan ik ooit ook maar uit Geert zijn mond heb horen komen. Dat nationale overheden net zo machteloos staan ten opzichte van deze mondiale crisis als de EU (kijk naar een GB bijvoorbeeld) zal in die geesten ook niet opkomen. De PVV verdient het predikaat rechts helemaal niet, het economisch beleid van Geert groepeert prima samen met de linkse afbraak politiek van Roemer en Samsom. Protectionistisch en dogmatisch links noem ik die drie partijen. Klagen over het buitenland dat er alleen maar geld naar toe moet maar ondertussen geen stap vooruit willen zetten wat betreft je eigen verzorgingsstaat wat inmiddels een anachronisme op zich is geworden.

OrgulloTulipano | 13-05-12 | 11:57

@ OrgulloTulipano | 13-05-12 | 11:57

' Nou ben ik als liberaal in mijn nopjes met partijen als GL en D66 die eindelijk wel eens durfden te hervormen '

nog zo een die ordinaire lastenverzwaringen 'hervormingen' noemt .. en dat zonder te blozen ?
-

(c)ZWITSUL | 13-05-12 | 12:30

@ c)ZWITSUL | 13-05-12 | 12:30 | + 2 -

Jij leeft in de illusie dat een Catshuis-akkoord met de PVV al die lastenverzwaringen niet zo hebben gehad? Of dat Geert de benodigde miljarden wel bij elkaar had gesprokkeld door symboolbezuinigingen door te voeren op Europa en ontwikkelingshulp.
Ik vind de afspraken op gebied van woningmarkt en arbeidsmarkt inderdaad hervormingen. Lastenverzwaringen op btw zijn niet fijn en moeilijk te verkopen maar wel een van de weinige dingen waarmee je op korte termijn de schatkist op orde kan krijgen.

OrgulloTulipano | 13-05-12 | 12:52

Ik heb jaren geleden tegen Europa gestemd en dat doe ik op 12 september weer. Ik vaar mijn eigen vaste koers.

frisenfruitig | 13-05-12 | 12:57

Meer dan ooit overweeg ik nu de PVV...

brabant altijd -1 | 13-05-12 | 12:58

'Van de hoger opgeleiden stemt zo'n 69 procent op een van de partijen uit de Kunduz-coalitie, op de VVD, CDA, D66, GroenLinks of de ChristenUnie. Zo’n 31 procent van kiezers met een lagere opleiding is geïnteresseerd in de Kunduz-coalitie.
SP en PVV Uit de peilingen blijkt dat deze laatste groep voor een groot deel (48 procent) kiest voor de SP of de PVV. Wilders lijkt hiermee, ondanks het stuklopen van de Catshuis-onderhandelingen, zijn eigen doelgroep goed vast te houden.'
Blijkt uit onderzoek Maurice de hond gepubliceerd op nu.nl.

'Als ik bekijk hoeveel minnetjes er worden gegeven op elke (licht) kritische opmerking richting Wilders. En je daarnaast inhoudelijk kijkt naar de pro-Wilders opmerkingen, waarbij deze man in de ogen van deze 'fanatiekelingen' als boegbeeld tegen de gevestigde orde niks fout kan doen en alles wat Wilder vindt wordt klakkeloos door deze 'fanatiekelingen' wordt overgenomen. Zelfs in zijn eeuwig veranderende opvattingen gaan deze mensen mee. Dan begin ik toch te twijfelen of GeenStijl nog wel de juiste plek is, aangezien ik met schaamte dit allemaal lees.
Laten we tenminste met zijn allen eerlijk zijn en dan is het afbreken van de onderhandelingen in het Catshuis door Wilders een grove fout, waaruit blijkt dat Wilders zijn eigen partij niet onder controle heeft en er tegen landsbelang in is gehandeld. En zo is er nog een hele optelsom van foute beslissingen en veranderende opvattingen door Wilders met daarbij opgeteld het continue gemormel binnen zijn eigen partij. Wilders geeft mij zodoende vaker een misplaatst schaamtegevoel dan het gevoel dat hij Nederland daadwerkelijk vooruit kan helpen.
Ben jij echter wel populistisch ingesteld of net als Wilders boos in het algemeen, even goede vrienden. Ook ik ben het eens met bepaalde standpunten. Maar laten we ten minste met zijn allen proberen om kritisch en objectief te blijven, ook naar je eigen partij toe, ongeacht of je rechts of links bent. Iemand of iets op een voetstuk zetten waarbij alles gerationaliseerd wordt in het kader van de volgzaamheid is een teken van dom kudde gedrag. Dat is ook hetgeen de anti Wilders mensen zorgen baart. Dat fanatisme van zijn kudde volgelingen.

rabauw | 13-05-12 | 13:02

waarmee je op korte termijn de schatkist op orde kan krijgen.
@OrgulloTulipano | 13-05-12 | 12:52
Als een boot lek is moet je eerst het lek (ESM) dichten voordat je gaat hozen. Jij gaat hozen je dan maar afvragen waarom er water in blijft staan.

Komt bij dat lastenverzwaringen idd. geen bezuinigingen zijn. Verhogen van de BTW gaat helemaal de schatkist niet vullen met wat men denkt. Mensen gaan minder uitgeven dus er komt dan ongeveer de helft binnen van het te verwachten bedrag. Dan gaat men weer lastenverzwaren en dan komt er weer maar de helft binnen. Totdat de middenstand massaal failliet gaat en uitkeringen moeten worden betaald door diezelfde overheid. Weg winst van je lastenverzwaringen. Een kind kan dat begrijpen.

En jij noemt je liberaal? Groot fan van de grote overheid zo te zien. Je hebt het of helemaal niet begrepen of je vormt onderdeel van het oplichterscircuit.

La Bailaora | 13-05-12 | 13:02

Hirsi Ali: 'Wilders biedt geen oplossingen'
www.ad.nl...

LangeBerry | 13-05-12 | 13:34

HAHAHA Wilders doet huilie huilie. Wat verfrissend het is eens niet de denkbeeldige terror-moslim die onze kelen door komt snijden. Nee het is een korpsballetje wat zich voordoet als liberaal. OH NOES.

Niekler | 13-05-12 | 13:42

Mij baart meer zorgen het fanatisme waarmee de anti Wilders 'fanatiekelingen' anti Wilders kritiek uit. Met als laatste hoogtepunten Bleker (ik zal de naam van de PVV niet meer noemen) en Slob (vindt dat de VVD en het CDA moeten toegeven dat ze samen met de PVV onverantwoord gedrag hebben vertoond.)

Boy Cot | 13-05-12 | 14:31

Voor anti-wilders fanatiekelingen gaat hetzelfde op als pro-Wilders fanatiekelingen. De inhoud dient beoordeeld te worden. Niet op voorhand alles afwijzen omdat je gekozen hebt om bij een bepaald 'clubje' te horen. Echter zien zowel de pro-Wilders- als de anti-Wilder-fanatiekelingen niet dat zij beide precies hetzelfde zijn.

rabauw | 13-05-12 | 15:13

altijd grappig als mensen hier de "anti-wilders fanatiekelingen" kritiseren. nergens worden mensen die een kritische stem over geert wilders durven te laten horen zo fanatiek afgebrand als op dit blog. jullie zouden je eigen teksten een keer moeten teruglezen.

LangeBerry | 13-05-12 | 16:30

LangeBerry | 13-05-12 | 16:30

altijd grappig die ant-wilders fanatiekelingen (de joopers onder de reaguurders zeg maar) die mensen eerst 'hersendood' of gewoon 'laag opgeleid' noemen als ze PVV stemmen, en wanneer ze dan kritiek krijgen huilie huilie gaan doen, je zou je eigen teksten een keer moeten teruglezen.

(c)ZWITSUL | 13-05-12 | 16:59

Blabla bla bla bla.
PVV weer een zeteltje erbij in de peiling.
Vandaag dus op 20.

P5ycH0 | 13-05-12 | 18:00

Hopelijk realiseert Geert zich nu dat hij in den ganschen politiek GEEN vrienden heeft. Geert had nog een lesje te leren of beter gezegd moest nog wat naieviteit kwijtraken. Hij dacht WERKELIJK dat Markie en Maximpie rechtse politici waren met wie hij wel ff op 1 lijn zou komen en stapte monter het Catshuis in, hoewel hij al zn water voelde borrelen. Gezien, de misselijk makende exercitie van de linkse omroepen die nu ALLES uit de kast trekken en hun gewoonlijke 24/7 Linkse LEUGENPROPAGANDA, zeg maar methode de Hond, met hun knip en plak leugens, waarin Wilders Rutte zou bewonderen? 1e opdracht is het Goebbelspark in Hilversum zuiveren oftewel het "werk" van T. Huis& F Mengele, die hebben VEEL te veel invloed op de "laag geschoolde" PVV stemmer..
Markie is niet meer dan mongolide koorbal die in zn studententijd is blijven hangen en de politiek benaderd en interpreteert als een studentensoos waarin hij de feuten verwelkomt. Schreeuwen en intimideren hoort daar bij als je het spelletje niet meespeelt en Geert werd ontgroend. Maar weet nu OOK tegen welke vijand hij vecht, dat wist Breivik iets eerder. De hele economie is in overgens HEEL Europa GEEN doel maar een middel van de oligarchie voor hun megalomane nepo en kleptokratie ( Verhagen, cda mastodonten). De burger wordt daarbij letterlijk de dood in gejaagd want die bestaat niet in de visie van Mark. Gelukkig wel bij Geert, die er nuchter onder bleef: "een "MP" onwaardig". Klopt Geert, maar dat is hij HELEMAAL NIET....

zoisut | 13-05-12 | 18:42
Tip de Redactie