Reaguren is leuk, alleen is dit aan een aantal regels gebonden. Wie meent zich hier niet aan te hoeven houden, krijgt te maken met Joris en zijn hulpklazen.
Ontluisterende beelden van een stamelende minister die haar aan het wankelen brachten. Snap je?
Wij zijn de baas. We wilden dat WC Eend als beste reclame ooit werd gekozen. Zo geschiedde.
Dankzij een defect bvmol-filtertje kon onze hackunit de reclameborden in de Arena voorzien van ons logo.
Stijlloze creaties, betreffende een actueel onderwerp, kunnen hierrr worden geupload. Niet zelden halen de inzendingen de media. Oh ja, feauteau schrijf je zeau!
Rutger & Twan filmden dankzij een defect trappenhuis onder rokjes en werden terstond in de boeien geslagen. De persconferentie die hierop volgde haalde het wereldnieuws.
Een stukje karton, bewerkt met kruiden en chemicaliën zodat je hersens denken dat je het lekker vindt. Gelukkig wordt het niet meer onder onze naam verkocht.
Ene internetarcheoloog genaamd Van Jole heeft altijd commentaar op GeenStijl. Wij vroegen, zoals het gezien journalistiek hoort, om wederhoor. Nou, dat hebben we geweten. Wat een aso...
Meurders stelde op televisie dat internet en weblogs onbetrouwbaar zijn. Waarvan akte. Wij verklaarden hem dood, alle oude media namen dit bericht over. Hoezo onbetrouwbaar...
GeenStijl kreeg een afgekeurd reclamefilmpje waarop Paulusma werd doodgereden. We knipten de adverteerder eruit en hadden de dag van ons leven. Piet niet...
VVD-raadslid slikte het rode zaad van een PvdA-wethouder. GeenStijl ontdekte het schandaal, schreef erover en uitgerekend de ontvangende partij moest het veld ruimen.
Tik je postcode in en je weet precies hoeveel allochtoonse buren je hebt. Handig voor recepten uitwisselen en het vinden van een schoonmaakster dicht bij huis!
Nijmegen 2007: beroemd geworden beelden waarop agenten zich verstoppen achter een muurtje om zoveel mogelijk fietsers te naaien...
Betrapt! Onze nationaalprins koopt een iPhone in een Apple Store te New York. Lekker illlegaal en toch goedkoop. De RVD meteen BOOS op GeenStijl. Want het was WimLex niet, het was New York niet en het was geen iPhone. Tuurlijk joh!...
Milf Manon kreeg herpositionering én een rebranding. Van saaie doos tot aantrekkelijk en geadoreerd seksbeest in één muisklik...
Laat maar branden dat huis. veel belangrijker is: hoe zit mijn haar... Inderdaad: smile, je staat op GeenStijl...
De raad voor journalistiek zegt het, dus is het waar. Wij hebben hoor- en wederhoor hoog in het vaandel staan en nemen nooit stelling. Kom maar op met die perskaart! Of weet je wat, steek hem maar gewoon in je reedt...
Weer iemand die in het stof bijt. GeenStijl op drie van de vier punten in het gelijk gesteld door fossielenclub. job Knoester eet je hart uit...
Moszko, Moszko, Moszko & Moszko trekken namens Ruud de Wild aan de bel en dreigen met kort geding. Eindelijk voor het hekje.NOT...
Rutger maakte een episch verslag van zijn avonturen met de landmacht. Meneer mocht mee op koudetraining in Noorwegen en vreemd genoeg overleefde hij dit ook nog. Het gehele overzicht van zijn avontuur staat hier...
Vara-mastodont werd overvallen door mocro's maar dat mocht niet gezegd worden. Rutger noemde het beestje bij de naam en kreeg ruzie. Met een bloemetje kwam alles toch nog goed.
Raar maar waar. Een miljoen mensen keken naar EEN foto en vonden 'm enorm geil Hierrr het hoorcollege kamelentenen...
Zijn lied 'Het Vrije Woord', gezongen tijdens de Van Gogh-herdenking, werd meer dan 1 miljoen keer bekeken in onze Dumpert. Reden voor Rutger om de cabaretier de Vergulde USB Stick te overhandigen. Klik hierrr voor de audioversie.
De Volkskrant wilde een of andere snob als Nederlander van het Jaar. Het werd Rachel Hazes. Dankzij GeenStijl...
We haalden zowaar het woordenboek met ons 'unieke lexicon'. De dag daarop begonnen we normaal Nederlands te schrijven. En of dat nog niet genoeg was kwam het tijdschrift Onze Taal, een vakblad voor corduroy dragende pijprokers met een ringbaard, met een omslagartikel over ons. Gerard Reve meets Swiebertje...
In het pre-Rutger-tijdperk ging Hoxha zelf maar met de camera op pad. Hij bezocht Pedo Ad, de drijvende kracht achter de pedopartij.
We hadden een format, een concept, adverteerders en zelfs een zender. Maar de 'zendercoordinator' wilde GeenStijl opeens niet op primetime televisie. Wij onderhandelen niet met lafbekken en bliezen de boel op.
De Grootste Rotterdam aller Tijden was natuurlijk de pugilist Bep van Klaveren. Alweer een internetverkiezing gekaapt door GeenStijl & Achterban. Gewoon, omdat het kan.
Gast jat Duitse kentekenplaat, zet 'm op zijn auto en scheurt langs flitspalen. Hilarisch! Totdat meneer herkend werd natuurlijk...
Wilders schreef een column voor NieuwNieuws, maar weigerde op Tweede Kerstdag door te komen met zijn schrijfsel. De Stijlloze directie ontsloeg Wilders op staande voet.
De meester was even de klas uit. En meteen gingen bij de christelijke scholieren uit Aalten de rechterhandjes omhoog. Geen idee waarom, maar voor ons was het Sieg Heil und Smile, jullie staan op GeenStijl.
Boertje van buuten deed heel Nederland versteld staan door een dikke drol op te vreten. Toine werd wereldberoemd en nog dagenlang spraken diverse deskundigen over de gevaren van het verorberen van excrementen. Hoe het nu met Toine gaat? Who gives a shit?
Hoe een filmpje dat verscheen op Dumpert, uiteindelijk FoxNews en al die andere zenders beheerste en de US Marines in verlegenheid bracht
Twee Hollandsche rechterhandzwaaiertjes worden in een treincoupe in elkaar getikt door Noord-Afrikaanse capuchonnetjes. Moreel dilemma! Voor wie ben je dan? Linksmensen wisten niet meer waar ze het zoeken moesten. Zelfs bij Sargasso trokken ze blikjes Hollandia open.
AH gaf zuigende Wuppies weg. De plastic items werden zo ontzettend gehaat door u dat er een spontane vernietiginsactie op gang kwam.
Lee Towes is een grootheid. Hier vindt u de indrukwekkende lijst met feiten over Leendert. En Leen zag dat het goed was...
Extreem populair fototopic op GeenStijl en daarom in de klassiekers.
Mevrouw Olga Urashova, het wereldberoemde Russische Playboy-model (maten: 100-65-95) kwam eens gezellig bij ons langs. Voor een babbeltje natuurlijk, want jongens zijn wij, maar aardige jongens...
In het tv-programma De Leugen Regeert mocht Vpro-fossiel Chris Kijne zijn licht laten schijnen over de rol van de media in zake de Nijmeegse FietsenHok Affaire. Kijne kleine hersentjes produceerden bovenstaande volzin, en deed ons daarmee een groot plezier. Liever dat dan met je reedt omhoog liggen voor de man met de subsidielul.
Reacties
Ah, al is de telling nog zo snel, de waarheid achterhaalt het wel.
Ghehe.
Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:06
*Al niet snapte waarom van Heemst die 'Jeroen-Krabbe-premiere-lach' had tijdens de uitslagen.*
Einde van de Domheid | 12-03-10 | 09:07
wie kan die grafverkiezingen in 010 nou bommen. het is niet zo dat er een premier wordt gekozen door de grootste partij, dus waar de neuk hebben we het over
Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:08
Ik snap er geen reedt van, je gaat zo'n put toch niet opentrekken als je je hier de vorige keer nog schuldig aan hebt gemaakt ? Strategische onbenullen..
Balzakius | 12-03-10 | 09:08
In juni toch maar weer gewoon met de computer? Of moeten we mensen van de VN in gaan zetten om te kijken of het wel eerlijk verloopt.
Dauthi | 12-03-10 | 09:09
@Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:08
Als je het zo beredeneerd, kan je net zo goed naar Rusland verhuizen..
Balzakius | 12-03-10 | 09:09
Ik faal om het nut van hertellen te zien. Het water is al over de dam. of zoiets.
Randy McRanderson | 12-03-10 | 09:09
www.wijvertrouwenstembiljettenniet.nl
niet voor de hond | 12-03-10 | 09:09
Zijn we nog niet klaar met PvdA bashen? Aanmoedigen tot actief ronselen is heel wat minder erg dan een passief linkje op je site. Politici zijn overal incompetent en arrogant genoeg om te denken dat de regels niet voor hun gelden, da's echt geen PvdA exclusieve ziekte!
fresh | 12-03-10 | 09:10
ik zie een spook...bel de Ghostbusters
HalalBal | 12-03-10 | 09:10
Van Pruisen, wat ging er nu eigenlijk precies door je heen op het moment je besloot geschikt te zijn voor dit vak of welk vak dan ook dat enigszins schrijftalent en creativiteit vergt?
Klaaswitz | 12-03-10 | 09:10
De Pvda wandelt samen met de nieuwe Nederlander, hand in hand kameraden, wel netjes uitspreken nieuwe N., naar de middeleeuwen.
topsporter | 12-03-10 | 09:10
Als dit soort mongolen nou eens accepteerden dat het volk eerlijk wil stemmen, dan kunnen we over 12 jaar gewoon thuis via de DigiD stemmen. Dat scheelt een hoop benzine, dus Halsema weer blij! Balzakius 4 prez. Gehe
Balzakius | 12-03-10 | 09:10
Helemaal afschaffen die democratie, het zet aan tot misdaad. Allemaal onder toezicht van hare majesteit, gewoon korte lijntjes en duidelijkheid.
..zapper | 12-03-10 | 09:11
Met één belangrijk verschil: PvdA bood de mogelijkheid om een volmachtstem te laten uitbrengen (passief dus), terwijl Leefbaar actief de boer opging om stemmen te ronselen.
MorkieMork | 12-03-10 | 09:12
PvdA er Van Heemst is een rat en onbetruwbaar politicus en regent (als je dat politicus mag noemen). Heeft van Rotterdam een afvoerput gemaakt.
Boomschade | 12-03-10 | 09:12
@..zapper | 12-03-10 | 09:11
Jij wil dus geen keuzes hebben, en iemand de macht geven die de mazzel had geboren te worden binnen het "blauwe bloed" ? Als dat zou gebeuren, zou je niet eens meer kunnen reaguren zonder een attachment van je paspoort bij je reaguursel te doen.
Balzakius | 12-03-10 | 09:13
Die van Heemst; volg die man eens een tijdje in het nieuws en concludeer: een typische PvdA-löl.
Overigens, Capelle aan de Eicel dient m.i. te worden geschreven als Capelle aan den IJssel.
Fijnstoffer | 12-03-10 | 09:13
@Klaaswitz | 12-03-10 | 09:10 vooralsnog vind ik hem daarin een stuk geschikter voor het tikken van content dan jou voor tikken van comments.
..zapper | 12-03-10 | 09:13
Helmond-Mierlo-Geldrop... Ik zeg Axe Of Evil!
ChillBill | 12-03-10 | 09:13
@Balzakius | 12-03-10 | 09:13 nee, ik wil dingen gewoon bij naam noemen. Als we in een dictatoriale monarchie wonen zijn verkiezingen helemaal niet nodig. Al dat democratisch geleuter kost handenvol geld waar het koningshuis leuke dingen mee zou kunnen doen.
..zapper | 12-03-10 | 09:14
Maak van Bea maar een soort van Mugabe.
Zijn we gelijk van het stemmen af.
Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:14
Toch geweldig, tegenwoordig in elk bericht van de pvda komt weer naar voren wat voor een lutsers het zijn. Andere beschuldigen terwijl ze zelf hetzelfde doen!
Net als in den haag de PVV uitsluiten met de slogan ''iedereen telt mee'' omdat de pvv mensen wil uitsluiten?
Nu beschuldigen van volmachten werven en het zelf ook hebben gedaan. Geen goede campagne voor de komende verkiezingen!
sjonkanon | 12-03-10 | 09:16
Schandalig dat de vrouw op dat plaatje mag stemmen. We moeten ons democratisch proces niet laten sturen door mensen die op klaarlichte dag met lakens op hun hoofd lopen.
Randy McRanderson | 12-03-10 | 09:17
Opnieuw stemmen nu !
We laten de democratie toch niet verkrachten door machtsgeile corrupte regenten verdomme.
bakoenin | 12-03-10 | 09:18
Balzakius | 12-03-10 | 09:09
je moet toch in ieder geval vragen bij het systeem durven stellen: de hele campagne mag je mensen de grootst mogelijke stront voorhouden, maar god verbid als je dat in de buurt van een stemlokaal doet. 'want dan kan het stemmen beïnvloeden'. ja hehe, dat is de bedoeling van zo'n campagne.
zelfde geldt voor het werven van een volmacht, de kiezer bepaalt uiteindelijk wat met zijn stem gebeurt toch. wat is daar ondemocratisch aan?
Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:18
"schouwtoneel waarbij Wit-Rusland afsteekt als lichtend baken van democratie"
LOL!
Ollecram | 12-03-10 | 09:19
@OllecraM
Idd geniale opmerking LOL.
PFST | 12-03-10 | 09:20
@ Von Pruisen.
Goed stukkie !
Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:20
Van Pruisen heeft begrijpelijk een hekel aan de PvdA. Maar waarom dan de Azijnbode gebruiken als de bron van weinig journalistieke knip en plak acties? Ga zelf eens wat onderzoeken!
lieverdeauddanreaud | 12-03-10 | 09:21
Sukkels
BRootje | 12-03-10 | 09:22
@ ChillBill | 12-03-10 | 09:13
de bijl van het kwaad ja??? of bedoel je de deo van het kwaad?
inglorious furcollar | 12-03-10 | 09:22
Herstemmen, NU.
Leefbaar zetels erbij, PvdA zetels eraf en Abu Taleb die het dun door de broek loopt.
Wat een prachtige gedachte, zo vroeg op de dag.
necrosis | 12-03-10 | 09:22
Dit kan toch voor niemand een verrassing zijn? We worden al jaren beflikkerd door de politiek en nu wordt wederom aangetoond dat we niet veel beter zijn dan een slechte Bananenrepuliek. En dan toch een grote bek hebben in de internationale gemeenschap en het vingertje opheffen richting andere demoncratieen als het beste jongetje in de klas. BRAAK.
*VN bellen gaat voor toezicht op verkiezingen 9 juni*
DeRoyVanZuipensteijn | 12-03-10 | 09:22
@..zapper | 12-03-10 | 09:14
Nou sorry. Maar ik ga echt niet in op een dictatoriale monarchie. Volkomen onzin.
Balzakius | 12-03-10 | 09:22
@ Sjonkanon | 09:16
PVV moet beter politiek leren bedrijven. PvdA sluit Nederlanders uit omdat ze buitenlanders niet wilen uitsluiten, daar verbaas ik me allang over. PVV moet echter niet jammeren dat ze worden verketterd, maar juist dit soort statements naar voren brengen.
Bovendien heeft PvdA het immigratie/islamitische probleem 30 jaar laten voortwoekeren, en nu opeens werpen ze zich op als hoeders van de sociale cohesie. Dat is opportuun en vals politiek spel, maar zo is politiek: PVV is helaas nog niet bedreven genoeg om dit te pareren.
*zich als PVV-adviseur aanbiedt*
Shalome | 12-03-10 | 09:22
Haha, sommigen beweren hierboven dat de PvdA passief zou zijn geweest en niet ronselde, maar laat dit nu juist de partij zijn die het actiefst is in thee- en bejaardentehuizen, zo vlak voor verkiezingen.
De aardige man met de rode sjaal: "Weet u misschien nog mensen die een stempas ontvingen en niet gaan? Zou u ze dan voor mij willen verzamelen, want wij weten er wel raad mee."
absoloetlie | 12-03-10 | 09:23
Laten we de volmachten afschaffen. Als je niet in staat bent om jezelf naar een stembureau te slepen en een vakje in te kleuren dan zijn we niet geïnteresseerd in je politieke voorkeur.
Randy McRanderson | 12-03-10 | 09:25
Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:18
Niets. Er is niets democratisch aan.
Ik reageerde op je comment dat je het geen reedt kan schelen, dus ik begrijp de vraag niet helemaal.. Maar het is nog vroeg, misschien komt het zo wel.
Balzakius | 12-03-10 | 09:25
Het lijkt me ook wel een goede om een leestest uit te voeren voor er gestemd kan worden. Kom je daar niet doorheen, dan kun je ten eerste de steminstructies niet leven, en ten tweede heb je je niet in de verschillende partijen kunnen verdiepen, dus geen gewogen stem uitbrengen.
Nlz® | 12-03-10 | 09:25
010 is door de jarenlange PvdA-terreur toch niet meer te redden. Om over 020 nog maar te zwijgen...
der Wunderhund | 12-03-10 | 09:25
@Balzakius | 12-03-10 | 09:22 als jij niet doorhebt dat je bent geboren in een dictatoriale monarchie moet je je vooral bij je geloof houden.
..zapper | 12-03-10 | 09:25
@Randy McRanderson | 12-03-10 | 09:25
Maak dan ook de niet ingekleurde velletjes een blanco stem. Dan zit je goed.
Balzakius | 12-03-10 | 09:25
Dat krijg je ervan als je de tel kwijt raakt.
Sjeng de helle | 12-03-10 | 09:25
Politici zijn betrouwbaar, integer, eerlijk en kun je geloven op hun woord en verkiezingsbeloftes. Politici hebben het beste voor met de kiezers. Politici hebben lak aan machtswellust, veeleer vinden ze het belangrijk om goed te besturen, daadkrachtig, efficient. Ze nemen zelf verantwoordelijkheid en proberen nooit collega politici zwart te maken. Politici dat zijn fijne mensen met een liefhebben menselijk hart. Ik wil natuurlijk niet generaliseren, maar het moest toch maar eens gezegd worden.
drie kinderen | 12-03-10 | 09:26
Laten we dat ene woordje maar ombuigen tot kromzwaard, dekt de lading beter.
Ashtrey | 12-03-10 | 09:26
En gelijk maar eens uitzoeken welke kandidaten in Feijenoord de kiezers naar de stemhokjes duwden. En waarom gesubsidieerde jongeren op pad moesten om de PvdA, de PvdA, de PvdA en niet te vergeten ook andere partijen te promoten.
www.hetverraadvanlinks.nl...
Moos Lambiek | 12-03-10 | 09:26
Dit soort voorvallen vind je in elke grote gemeente, daar ben ik van overtuigd. Dit zal ook niet stoppen als je de stemmen laat tellen door gemeenteraadsleden zelf. Ze moeten hier gewoon externe partijen voor inzetten. Daarnaast moet je ook deugdelijke beveiliging inzetten bij stembureaus, die er op toezien dat er maar 1 persoon tegelijk in een hokje staat en dat er buiten de deur niemand bedreigd of anderszins beinvloed wordt (want ook dat gebeurt in de afvoerputjes van grote gemeenten).
.
Onbegrijpelijk dat ze voor de "Gerda" miljoenen uitgeven, maar dat er voor het belangrijkste proces dat een democratie kent, namelijk het stemmen, niets goed georganiseerd wordt.
Brandje | 12-03-10 | 09:26
die van heemst is natuurlijk wel de grootste rat binnen de pvda.
010ert | 12-03-10 | 09:26
@Balzakius | 12-03-10 | 09:10
Vanuit het buitenland mochten we de vorige keer al via internet stemmen. Wel zo makkelijk. Als dat gewoon wordt ingevoerd kan de kiezert ook niet meer zo makkelijk bij het stemhokje worden beinvloed.
lieverdeauddanreaud | 12-03-10 | 09:27
@..zapper | 12-03-10 | 09:25
Blijkbaar heb ik er nog een beetje vertrouwen in. Er is wel degelijk invloed vanuit het volk, alleen heeft de laatste jaren een groot aantal mensen alleen nog maar oog voor de negatieve aspect. Zuurpruimen noem ik ze.
Balzakius | 12-03-10 | 09:27
@lieverdeauddanreaud | 12-03-10 | 09:27
Jep. Ik pleit nu twee jaar voor het stemmen via de DigiD. Het scheelt enorm veel geld, en hij wordt verplicht.. (geloof ik ?)
Balzakius | 12-03-10 | 09:28
Wat een kinderachtig verhaal met een hoog ‘sliep uit’ gehalte. Niveau daalt gestaag!
Jan Vlag | 12-03-10 | 09:29
OT
Nico op BNR.
Nou nou, het is me wat.
Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:29
En Aboulaadklep maar roepen dat er niks aan de hand is. Wederom faalt deze lutsert.
Kotsende lama | 12-03-10 | 09:29
Goh de azijnbode laat zijn voorkeur wel weer blijken. " Het gevolg kan zijn dat de rollen tussen PvdA en Leefbaar Rotterdam worden omgedraaid. Het initiatief voor de collegeonderhandelingen komt dan bij de partij van Marco Pastors te liggen.
Hoe spijtig misschien ook, het kan geen argument zijn twijfels te laten bestaan over de uitslag van 3 maart"
rn1970 | 12-03-10 | 09:29
Handig joh, stemcomputers. Scheelt een hoop geld.
Popiejopie79 | 12-03-10 | 09:29
@drie kinderen 9:26
Kon je dat typen zonder van je stoel te pleuren van het lachen?
necrosis | 12-03-10 | 09:30
Balzakius | 12-03-10 | 09:25
ook hier is het vroeg, dus misschien ben ik wat inconsistent. iig bedoel ik aan te geven dat er een hoop te relativeren valt aan deze hele kwestie en dat er een hoop heisa wordt gemaakt om formaliteiten die feitelijk maar weinig invloed zullen hebben op de verkiezingsuitslag. bovendien zal een hertelling niet helpen om 'bij het stembureau beïnvloedde mensen' alsnog hun juiste stem te laten uitbrengen.
.
daarnaast vraag ik mij af waarom iemand die in vrijheid zijn volmacht geeft aan een persoon die daartoe werft, minder democratisch handelt dan een persoon die zijn stem zelf uitbrengt
Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:30
-weggejorist-
ouwe_trekpop | 12-03-10 | 09:33
Haha, sommigen beweren hierboven dat de PvdA passief zou zijn geweest en niet ronselde, maar laat dit nu juist de partij zijn die het actiefst is in thee- en bejaardentehuizen, zo vlak voor verkiezingen.
De aardige man met de rode sjaal: "Weet u misschien nog mensen die een stempas ontvingen en niet gaan? Zou u ze dan voor mij willen verzamelen, want wij weten er wel raad mee."
absoloetlie | 12-03-10 | 09:23
natuurlijk gaan ze dáár werven waar ze het meeste kans hebben, maar ze werven stemmen, geen volmachten. Dat heet campagne voeren, en dat mag gewoon. Waar het om gaat is het ronselen van volmachten. PvdA deed dat 4 jaar geleden kennelijk passief (op het randje, klein beetje stout, en dus dom) en LR deed het actief, en kennelijk nog slecht ook (strafbaar, oerstom en ineffectief).
fresh | 12-03-10 | 09:34
Nederland is onder leiding van de pvda afgegleden naar een gemiddeld bananenrepubliekje.
Karel Kruizenruiker | 12-03-10 | 09:35
daarnaast vraag ik mij af waarom iemand die in vrijheid zijn volmacht geeft aan een persoon die daartoe werft, minder democratisch handelt dan een persoon die zijn stem zelf uitbrengt
Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:30
je weet nooit wat voor druk er gebruikt is om dit te doen. Als dit mag kan je dalijk stempassen kopen van elke zwerver, en verdienen grote gezinnen ook nog een centje bij.
fresh | 12-03-10 | 09:36
Als íemand het allerslechtse van een judas-katholiek belichaamd is Van Heemst het !
Een Soort Iets | 12-03-10 | 09:36
Graag ook een zwaard voor alle pvda-stemmers. Kunnen die zich ook meteen uit hun eigen lijden verlossen...
Bill le Koek | 12-03-10 | 09:37
We moeten niet te moeilijk doen, we leven tenslotte in een geleide democratie.
Het beste is terug te gaan naar de stemcomputer, deze is onopvallend te manipuleren en dat scheelt dan mogelijk weer een politieke moord middels een gesubsidieerde huurmoordenaar.
Portemonnee van de A | 12-03-10 | 09:38
@Jan Vlag 9:29
Kinderachtig verhaal?
Van Pruisen roert waar het stinkt, een goed topic dus.
necrosis | 12-03-10 | 09:39
@fresh | 12-03-10 | 09:34 Ja de pvda deed het op het randje,zoals ze nooit wat fout doen,en doen ze het wel fout.Komt de aloude"wij zijn ook maar mensen"
Pvda heeft ook nu weer volmachten geronseld in koffiehuizen,moskeeën ed.
Is alleen moeilijker te bewijzen omdat een hoop lijsttrekkers van de pvda dit in hun eigen taal deden. Beetje hetzelfde verhaal van de dame op het stemburo die toegaf machtigingen te hebben ingevuld voor allochtone kiezers en dit normaal vond omdat dat toch menselijk is. Maar ondertussen wel de regels overtreden.
rn1970 | 12-03-10 | 09:40
@Popiejopie79 09:29: Dit hele gedoe toont eerder het gelijk aan van mensen die voor papieren stemmen zijn (met de hand stemmen dan wel een paper trail uit een stemcomputer). We kunnen achteraf netjes nagaan of er fout is geteld, en vooral ook hoeveel dat is voorgekomen en of een bepaalde partij daardoor benadeeld of bevoordeeld is. Met de computers die wij hadden kan dat allemaal niet. Maar je kan er prima mee frauderen, en hoe "foutloos" zelfs rigoreus geteste software is weten we ook allemaal wel.
Vraagje: is er de vorige keer met de stemcomputers gefraudeerd? En zeg geen nee: jij weet het namelijk niet. Ik ook niet. Niemand weet het, niemand kan het weten. En we kunnen het niet achteraf nog eens controleren, en als er uit andere bronnen blijkt dat er fraude is gepleegd kunnen we niet eens zien of het om tweehonderd of 2 miljoen stemmen ging. Kortom, het papier is nodig om fraude op te sporen, dat is het hoofdargument tegen papierloze stemcomputers. Dat afluisteren was maar een onbenulluge bijzaak.
Muxje | 12-03-10 | 09:40
Herstemmen is een slecht idee. Ik heb de eerste keer geen PvdA gestemd, maar nu ik weet dat het een spannende strijd tussen de Leefbaren en de PvdA is, zal ik nu toch voor de PvdA gaan stemmen. En ik zal niet de enige zijn die nu door andere motieven wordt geleid dan de eerste keer.
Kiegie | 12-03-10 | 09:40
De hertelling zal volgens mij echt geen grote verschuivingen laten zien. Misschien een paar honderd stemmen verschil. Ook wel erg natuurlijk, maar het zal in zetels weinig schelen. Gebeurt dit wel, dan is er overduidelijk gefraudeerd en moet er dus een strafrechtelijk onderzoek volgen. Ben wel nieuwsgierig....
Quacka | 12-03-10 | 09:40
Ongeldige verkiezingen dus. Gaan wij ook in het vervolg met inkt en AK47's stemmen dan? Leuk!
Stroopdoos | 12-03-10 | 09:41
Na beëindiging missie Uruzgan zal de VN ook geen waarnemers willen sturen naar Nederlandse verkiezingen, terwijl dit inmiddels wel noodzakelijk is geworden, toch?
Droppie12 | 12-03-10 | 09:41
@Teun, OT Doe Maar op Q-Music.
..zapper | 12-03-10 | 09:41
De PvdA heeft met een krachtige strakke straal zichzelf in de schoenen gepiest!
*Zit schuddebuikend achter z'n toetsenbordje*
Frederik Puntdroad | 12-03-10 | 09:42
Quacka | 12-03-10 | 09:40
600 stemmen was het verschil tussen de grootste en de runner-up.
Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:42
@Kiegie 09:40: Dat is precies het probleem, en het wordt ook wel onderkend door de kiescommissie: als we gaan herstemmen wordt het voor vrijwel iedereen een keuze tussen PvdA en LR.
Muxje | 12-03-10 | 09:44
..zapper | 12-03-10 | 09:41
Thanks.
Da's beter.
Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 09:44
Het is toch echt te bizar voor worden met die pvda. Zolang ze macht hebben is er niets aan het handje maar word het ze te heet onder de voeten dan schuwen ze geweld niet. Is geweld geen optie omdat er al teveel gebruik van is gemaakt dan komt er wel een 1 of andere smerige streek boven drijven.
Martijn12345 | 12-03-10 | 09:44
Quacka | 12-03-10 | 09:40
Je hebt gelijk, maar uitsluitend omdat je met hertellen niets naar boven haalt van de échte fraude die is gepleegd.
- Door kiezers ingevulde stemformulieren weggooien.
- Blanco gestemde formulieren die "verwdenen" en dus achteraf ingevuld zijn.
- Stapels met blanco formulieren die vand e tafel van de commissie gejat zijn.
Merlot | 12-03-10 | 09:44
Toch ook wel apart, volgens mij was Henny al een jaartje of dertig toen ie dit zong.
♪Zoals je naast me ligt te slapen
Je bent opeens geen kind meer
en minstens 17.♪
Die goeie oude tijd. Deetman op onderwijs en demonstreren in Den Haag, ik mis het wel.
..zapper | 12-03-10 | 09:45
Volgende keer maar betrouwbare internationale waarnemers uit Kongo en de Bananen Republiek laten komen. Wat een afgang weer in de mooie multiculti die Nederland heet.
Sebnalak | 12-03-10 | 09:45
@ Quacka | 12-03-10 | 09:40
Klopt, in aantal zetels zal het waarschijnlijk niets schelen, dat zal 14 om 14 blijven. Maar het aantal stemmen bepaalt wel nog altijd de 'grootste' partij.
Nlz® | 12-03-10 | 09:46
@Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:30
Ik heb inderdaad ook niet het gevoel dat er veel wijzigingen zullen plaatsvinden bij het uiteindelijke resultaat. De manier van propageren zal ook niet de juiste worden bij een herstemming.
.
Inderdaad. Als je een volmacht geeft omdat je zelf niet in de mogelijkheid bent om te stemmen, sta ik er volledig achter.
Mensen die een volmacht geven uit politieke onbenulligheid, zijn grote idioten die beter hun stembiljet als onderzetter voor hun blik Schültenbrau kunnen gebruiken.
Het probleem is dat het lastig te onderscheiden is.
Balzakius | 12-03-10 | 09:48
@Nlz® | 12-03-10 | 09:46 en dat is de partij die de formatie mag leiden.
..zapper | 12-03-10 | 09:48
Deze fraude is een verschijnsel welke parallel loopt aan de vrije import van ongeletterden uit de woestijnlanden waar fraude bij verkiezingen een normaal verschijnsel is. De PvdA heeft dit nimmer een strobreed in de weg gelegd.
Dat juist dit soort toestanden in Rotterdam plaatsvinden is dan een logisch gevolg van het eerder genoemd verschijnsel.
lion@night | 12-03-10 | 09:49
@ Quacka | 12-03-10 | 09:40
Het verschil bedroeg 474 stemmen. Ik denk dus dat het wel degelijk verschil maakt. Nog beter zou zijn: herstemmen. Met eenduidige instrukties aangaande volmachten, 1 persoon in een stemhokje en geen beinvloeding van keizers in nabijheid van het stembureau.
leef!! | 12-03-10 | 09:49
Het hele VS kiesstelsel is toch op het werven van volmachten gebaseerd? Daar geef je een kiesman de volmacht om jouw stem uit te brengen.
..zapper | 12-03-10 | 09:49
@Nlz De vijf stemmen meer voor de PvdA die ergens boven water kwamen leverde die partij al een extra restzetel op.
witwas | 12-03-10 | 09:49
@absoloetlie | 12-03-10 | 09:23
Natuurlijk. De PVV propageert in achterstandswijken waar veel autochtonen wonen die van de overlast af willen, en de PvdA propageert binnen bejaardentehuizen onder het mom van "meer geld naar de ouderenzorg".
Ik ga m'n zaakje ook niet onder de aandacht brengen binnen een markt waar het helemaal niet interessant is.
Balzakius | 12-03-10 | 09:50
ROFLOL!!!! Dat OM is ook werkelijk onnavolgbaar! Zou me niets verbazen dat deze aktie is ingezet omdat inmiddels de irritatie is gewekt van de OSCE.
Nederland heeft bij de TK-verkiezingen 2006 voor het eerst in de landsgeschiedenis internationale waarnemers over de vloer gehad, op uitnodiging nota bene van 0031 zèlf. Het internationale team voerde een Electoral Assessment Mission uit onder de vlag van de OSCE/ODIHR. Blijkt dat stemmen bij volmacht tien tot twintig procent van het totaal aantal uitgebrachte stemmen is, èn dat het een typisch Nederlands cultureel verschijnsel is. Dat volgens de OSCE dient te verdwijnen omdat het in strijd is met het -overigens niet bindende- Kopenhagen Document, 1990. Nederland heeft zich aan dat Document verbonden.
Uiteraard ga je als je uitgenodigd wordt niet je gastheer na afloop met je recensie over het feessie vol in de bek rochelen, dus diplomatiek werd er slechts lichtjes in de eindrapportage geadviseerd toch nog 'ns naar die volmachtstemming te kijken... Hoe dat is gebeurd, ontrolt zich nu in 010, ergo: 0031 heeft de OSCE nogal geschoffeert door ze uit te nodigen te komen controleren en vervolgens he-le-maal niks te doen met de uitkomst van daarvan... Het OCSE-verslag staat hierrrr www.osce.org... Het complete lijstje van 'internationale documenten', verdragen enzo, waar 0031 zich maar aan te houden heeft, staat daarrrr www.kiesraad.nl...
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 09:51
Balzakius | 12-03-10 | 09:48
das de zwakte en de kracht van het systeem: iedere stem is evenveel waard, en dus ook ieder argument om een volmacht uit te geven. in werkelijkheid is dat natuurlijk niet zo en kan je inderdaad spreken van tokkies zonder benul, maar zo werkt het nu eenmaal. volgens het systeem kan je daar geen waardeoordeel over hebben
Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:51
Verrassend, een nieuw PvdA-bashtopic en geen topic over de domme horken die na 9 juni zoveel kamerzetels gaan bezetten.
nos.nl...
Dat wordt me een genante bedoeling.
Ps. Er is een groot verschil tussen actief ronselen en een linkje op de site plaatsen.
Flodder | 12-03-10 | 09:52
Volmachten afschaffen, pvda veroordelen als criminele organisatie, herstemmen en zoals muxje zo perfect uiteen heeft gezet gewoon met papier en potlood
repulse | 12-03-10 | 09:52
Ik zeg: herverkiezingen in 010, 020, 030, en 070.
En dan met het Israelische leger, gewapend en wel, in de stemlokalen om toezicht te houden.
Want een Israelische jood met een uzi in zijn hand, dat is aantoonbaar het enige waar the main culprits ontzag voor hebben.
Merlot | 12-03-10 | 09:52
Shalome | 12-03-10 | 09:22
Zullen we er een duo baan van maken?
Merlot | 12-03-10 | 09:52
JuisT
repulse | 12-03-10 | 09:54
Ik sluit niet uit dat Azijnbodes en aanverwanten een herstemming thans opportuun achten omdat achter de schermen inmiddels duidelijk is geworden dat Leefbaar Rotterdam heeft gewonnen.
stoomloc | 12-03-10 | 09:55
@Beau ter Ham | 12-03-10 | 09:51
En dat is logisch. Een tokkie is moreel gezien niets minder dan een bankdirecteur.
Wij zouden namelijk ook van een schande spreken als een bankdirecteur meer invloed zou hebben met zijn stem dan een middenklasser.
Ik ben eruit Beau, ik ben tegen volmacht. Als je je stem wilt laten gelden, kom je maar stemmen anders blanco. Desnoods verspreiden we het stemmen over 2 of 3 dagen. Mits het stemmen via de DigiD kan gebeuren. Dit bespaart echt een hoop geld.
Balzakius | 12-03-10 | 09:55
In gemeente Stein worden de stemmen trouwens ook herteld. En in Maastricht ook. Woeha.
negers zijn zwart | 12-03-10 | 09:55
@Merlot | 12-03-10 | 09:52
Één kogel en we krijgen een onderzoek waar je drie keer het complete electoraat mee uit eten van kan nemen. Ik bedank.
Balzakius | 12-03-10 | 09:56
Net zolang herstemmen tot de leefbaren wel gewonnen hebben dan maar?
wilmeister | 12-03-10 | 09:59
Wat een onzinnig gedoe ....gevoed door de polarisatie in Nederland.
Bodde | 12-03-10 | 09:59
Balzakius | 12-03-10 | 09:55
met dien verstande dat je het stemmen dan uit de openbaarheid haalt, en je dus niet kan controleren of mensen onder druk zijn gezet. Dat kan natuurlijk ook niet als iemand thuis met een pistool op je vrouws hoofd staat, maar de controleerbaarheid in een stemlokaal is wel groter dan thuis vanachter de computer..
.
maar dat volmacht is inderdaad een vreemd systeem, behalve voor zieke mensen. die zouden thuis moeten kunnen stemmen, desnoods met een stembureauambtenaar aan de deur of zoiets
Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:00
1 woord (twee eigenlijk, maar klinkt niet zo blits):
.
opnieuw stemmen!
Astronaut Arnuff | 12-03-10 | 10:00
yep mag van mij ook wel opnieuw
Abugreip | 12-03-10 | 10:01
trololololololololololo.com...
Bakito | 12-03-10 | 10:03
Zolang er geen waterdichte stemcomputer is - en die is er niet - moeten we handmatig stemmen. Daar is het te belangrijk voor.
Gisteren ook zo'n dorpsburgemeester in het Journaal die apetrots zei het Ei van Columbus te hebben met een stemcomputer die een barcode print die je dan weer in een bus moet stoppen. Dan kun je als stemmer dus nog niet zien of je stem klopt en is er weer fraude mogelijk.
We moeten automatisering niet aan burgemeestertjes overlaten, want dan zijn we echt verloren.
Bos Hout | 12-03-10 | 10:04
*zich afvraagt of de A in PvdA voor Incompetentie staat*
Geile Markeerstift | 12-03-10 | 10:05
@Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:00
Ik ben niet bang dat dat gebeurt. Natuurlijk zullen er incidenten plaatsvinden, daar ben ik van overtuigd. De vraag is of dat opweegt tegen de enorme groei van participatie binnen het volk aan de democratie. Ik zie liever een groeiend bewustzijn en politiek besef binnen Nederland. Ook ben ik niet tegen het stemmen in andere talen (trouwens).
.
Een stembureauambtenaar aan de deur ? Nee, doen dan een deel-electoraat dat wel digitaal kan stemmen.
Balzakius | 12-03-10 | 10:05
Waarom bekruipt me toch het gevoel dat Van Pruisen geen PvdA aanhanger is?
Cortes | 12-03-10 | 10:06
En in Den Haag doet men alsof de neus bloedt. Terwijl er beeldmateriaal van onregelmatigheden te vinden zijn, vindt Jozias het niet nodig om dit te onderzoeken (want het beeldmateriaal kwam te laat binnen). Zou Jozias dat ook hebben gezegd als de onregelmatigheden iets meer onregelmatig waren? Bv. stemmen onder pistoolschot?
polt | 12-03-10 | 10:06
Balzakius | 12-03-10 | 10:05
denk je werkelijk dat er meer bewustheid komt bij mensen die digitaal kunnen stemmen? ik zie niet waarom. eerlijk gezegd denk ik dat tokkie-city dan juist meer gaat stemmen, terwijl die nu te belazerd lijken om naar het stemlokaal te gaan
Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:08
en ik maar denken, dat ik in een beschaafd dorp woon.
* zich voorbereiden gaat op een tweede sessie met het rode potlood *
baba4oog | 12-03-10 | 10:08
Van Pruisen roert waar het stinkt, een goed topic dus.
necrosis | 12-03-10 | 09:39
Jij bent echt met heel weinig tevreden he? Van Pruisen kopieerd hooguit stank, maar zal zelf nooit iets orgineels toevoegen. Onderdeel van het oude roeren waar het stinkt op GS was nieuwe beerputten opentrekken en daar heb ik Van Pruisen nog helemaal nooit op kunnen betrappen.
lieverdeauddanreaud | 12-03-10 | 10:09
Van Pruisen en een espresso, dat is lekker wakker worden op de vroege ochtend.
Petrus de Rewa | 12-03-10 | 10:10
@Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:08
Dus meer participatie. Kijk Beau, als er 3 van de 4 mensen tokkies zijn, moet je het respecteren dat Tokkies de boventoon voeren. Dat is democratie. Hoe erg wij het er ook mee oneens zijn.
Tenzei we ze aflsuiten van het internet MUHAHAH.
Balzakius | 12-03-10 | 10:11
Balzakius | 12-03-10 | 10:11
@Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:08
TENZIJ lul..
Balzakius | 12-03-10 | 10:11
Muxje | 12-03-10 | 09:40
Yup. Je maakt mij niet wijs dat met de afgelopen geruchten over gerommel in de stembureaus en gekloot met volmachten er geen gezeik was geweest als er electronisch gestemd was. Alleen dan was er niets geweest om eens goed naar te kijken. Niet te geloven dat mensen dat soms niet willen snappen. Ik wil best op een knoppie douwen, maar ik wil een papierspoor ernaast!
Achterdocht | 12-03-10 | 10:11
@lieverdeauddanreaud | 12-03-10 | 10:09
Nee, daar was de Fleisch de Grote beter in.
Balzakius | 12-03-10 | 10:13
Balzakius | 12-03-10 | 10:11
precies de reden waarom ik nog wel tevreden ben met stoffige schooltjes en athanse gymlokaaltjes ;-)
Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:13
Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:13
Balzakius | 12-03-10 | 10:13
afthanse.....
Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:14
@ F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 09:51
Dus hier heb je waar het om draait. Vandaar ook dat het OM nu toch maar even 2006 in het onderzoek meeneemt. Nederland is kennelijk al op het matje geroepen door de OSCE en moet nu als de sodemieter met een goed antwoord komen. Daarbij is het verdomd lastig dat de pers de regie over de beeldvorming al in handen heeft en die daar niet meer uit zal laten slaan zoals bij de GR in 2006 gebeurde (zie verslaggeving over Sörensen/Opstelten en Cohen/onderzoek onregelmatigheden. Slechts enkele journalisten wijdde nog een verhaal aan de uitkomsten van het onderzoek dat de gemeentelijke ombudsman van Amsterdam deed. Terwijl zijn conclusie op z'n minst voor journalisten spannend te noemen was: "De onderzochte gedragingen zijn niet behoorlijk." Maar ja, wat wil je met een hoernalistengoegemeenschap die zich liever lekker laat naaien door de (lokale) overheid en "Zum Befehl!" roept als er weer eens gedreigd wordt met het kapodt maken van je persmuskieten-carriëre of daar al een poging toe gedaan wordt. Ook een beproefd middel is (dreigen met) een informatie-ban. Met andere woorden, de Nederlandse nieuws-journalistiek zit netjes stil alstie geschoren word, en vraagt vervolgens zelf of de barbier-ambtenaar daarbij het riempje van de muilkorf nog even wat strakker wil aantrekken. Tegen die achtergrond is het prettig te merken dat de pers de zaak nu anders aanpakt. Maar nog steeds wordt de overheid veel te lief behandeld...
Nieuwsartikel van de Ombudsman staat hiero www.gemeentelijkeombudsman.nl... en het onderzoeksrapport lees je daaro www.gemeentelijkeombudsman.nl...
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:15
Balzakius | 12-03-10 | 10:11
Tokkies krijgen gratis internet. Want anders zijn ze nog zieliger. En dan raken ze nog geisoleerder. En dan worden de kansen in de maatschappij nog kleiner. En dat moet ook nog mobiel, want anders horen ze er zometeen met vast internet nog steeds niet bij. Kan dus allemaal niet.
.
En het wachten is dus op de eerste gemeentelijke subsidies voor een gratis HTC Touch phone met onbeperkt internet abo erbij. Anders hebben ze noooooooit gelijke kansen.
Cortes | 12-03-10 | 10:15
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 09:51
Als ik inderdaad de executive summary lees dat 10% volmachtstem is dan is dat echt veel teveel. Ik zeg: schaf dat volmacht stemmen maar af. 10% van alle stemmen is bij volmacht, ongelooflijk zeg. Proxy voting is handig voor NL-ers in het buitenland.
En als ik het zo bekijk is proxy voting toch wel OK maar dan niet voor de moslims. Zij hebben weer aangetoond democratie niet aan te kunnen dus verliezen ze in mijn ogen ook hun stemrecht. Sowieso bij iedereen waar fraude aangetoond is voor eeuwig het stemrecht ontnemen.
ecologiste | 12-03-10 | 10:16
..zapper | 12-03-10 | 09:45
Vergeet de buttons niet.
Teun van het Tuinpad | 12-03-10 | 10:17
@ Van Pruisen:
*burps* ;)
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:17
@Cortes | 12-03-10 | 10:15
Jep. Klopt. En dat zal niet veranderen ook.
Balzakius | 12-03-10 | 10:19
@ ecologiste | 12-03-10 | 10:16
Wist je dat Turken die buiten TR wonen keihard helemaal niet kunnen stemmen als er daar verkiezingen zijn? De enige mogelijkheid is om op het vliegveld van Istanbul of Ankara te komen en daar dan even te stemmen. Voor de rest steekt de Turkse kieswet z'n middelvinger op naar de miljoenen Turkse stemgerechtigden im Ausland...
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:20
Van Pruisen. Wat is dat toch met jou. Alleen de titel zegt mij tegenwoordig genoeg dat er weer een stukje door jou is geschreven.
Beter ga je voor de azijnbode werken, want jij pist al net zo zuur.
Pr0phet | 12-03-10 | 10:21
Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:14
aftandse....
brienenoord | 12-03-10 | 10:22
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:20
Erdogan is zeker bang dat de Turken in het buitenland nog net even seculierder zijn dan de thuisblijvers.
ecologiste | 12-03-10 | 10:22
@ ecologiste | 12-03-10 | 10:16
Dus vandaar dat de 0031-Ottomanen helemaal geyl worden dat ze hier wel mogen stemmen. Maakt ze niet uit waarop, als ze maar mogen kleuren. Liefst zoveel en zovaak mogelijk. Handig ook vooral dat die beleefde kaaskoppen van het stembureau ze ook nog even in het stemhokje komen helpen met het vasthouden van het stempotlood...
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:22
heheh gelukkig weer een rel over de verkiezingen, ik vond het al wat magertjes...
naatholweg | 12-03-10 | 10:23
Ach hadden we maar weer die oude stem computers.... dan konden we het volk tenminste eenvoudiger belazeren.
Slappehap | 12-03-10 | 10:23
@ ecologiste | 12-03-10 | 10:22
Is al een oude regel, maar het komt de Grote Koerdenvrind niet slecht uit nee....
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:23
Vechten! Jeeeeeeuuuuuujjjj
Uni-burger | 12-03-10 | 10:24
LOL. Het corrupte Limburg is nog netjes vergeleken bij de Randstad, vanwege de angst van de onderklasse voor de machthebbers. In Rotterdam is de onderklasse voor niemand bang.
juriste | 12-03-10 | 10:24
Het probleem Rotterdam valt met kunst- en vliegwerk zoals een herstemming nog wel tijdelijk te repareren. Het onderliggende probleem, het probleem PVDA als 'enemy of the state', dat zal alleen maar groter worden. Maak je borst maar nat.
van Maerlant | 12-03-10 | 10:25
Herstemmen maakt niet uit. PvdA blijft de grootste. Mwoehahaahaa
Hölzenbein | 12-03-10 | 10:25
!@ Slappehap | 12-03-10 | 10:23
Het is de schuld van Aletta Jacobs. Ze hadden nooit kiesrecht moeten geven aan vrouwen. Tis net als met filerijden. Want je ziet het bij die Euraziatische stemmers, het zijn nog steeds wéér die vrouwen die het niet snappen: www.youtube.com...
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:27
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:27
*snel naar onderduikIPadres vertrekken doet*
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:28
ik moest mijn ID laten zien om te mogen stemmen, is die slaapzak op de foto uitgegaan voordat ze het hokje inliep met haar manlief,neef oom en zoon? of is de pasfoto op het ID ook in slaapzak?
Maen | 12-03-10 | 10:30
Mogen Leefbaar EN PVDA alsjeblieft deaud in Rotterdam, zodat er normale partijen aan de macht kunnen komen alhier. (desnoods CDA GVD!) Die 2 zijn samen zo druk bezig de stad te vernietigen, daar was de Luftwaffe niks bij.
realinkst | 12-03-10 | 10:32
stoomloc | 12-03-10 | 09:55
Ik dacht precies hetzelfde. Wat weten ze bij de Volkskrant wat wij nog niet weten? Is het dat LR toch nipt groter is geworden dan de PvdA? In dat geval is de oproep tot herverkiezingen te verklaren. Je kunt niet wantrouwend genoeg zijn ten aanzien van de PvdA. Hun macht zit in vrijwel elke haarvaat van de samenleving.
Kei van de Aanstoot | 12-03-10 | 10:32
@ juriste | 12-03-10 | 10:24
Wat niemand nog weet is dat Emiel Curlings anticipeert op het opzomeren van Aboutaleb en op 15 juni 2010 bekend zal worden dattie de eerste Limbiaanse burgemeester van 010 zal worden. Belangrijkste reden daarvoor de landelijke politiek te verlaten voor Kameel: "tis wel een roteind varen vanaf Maastrich, maar het voelt op de Coolsingel nu zó ontzettend net zo aan als op het altijd gezellige Limburgse provinciehuis... Bovendien kan ik André Rieu ieder jaar blijven zien. In de Doelen!"
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:33
Jezuschristus... die hele politiek-correcte wijsmentaliteit moet gewoon ophouden...
natuurlijk gebeurt er veel rondom verkiezingen dat misschien een vorm van 'grens opzoeken' is .... maar de als alle partijen dat doen, is er verder juist weinig benadeling daardoor.
Wat pas erg zou zijn als er daadwerkelijk een vorm van fraude is die een duidelijk bevoordeling kan scheppen, of waarin een partij werkelijk een de uiteindelijk uitslag in hun voordeel manipuleert ...
dat is juist niet zo als iedereen het in gelijke, maar beperkte mate doet en dan is dat hertellen vooral werkverschaffing voor ambtenaren en vrijwilligers...
Hooguit kun je wel de les trekken dat er meer geld beschikbaar moet komen voor de organisatie en het bouwen op 'vrijwilligers' en alles goedkoop willen doen werkt gewoonweg niet
RM-rf | 12-03-10 | 10:34
@ Maen | 12-03-10 | 10:30
Je weet toch, die slaapzakken staan uiteraard geweaun op de ID-picca. Géén oor te zien. Moet je 'ns als Batavierenzoon of -dochter proberen, linker-oor (kan ook rechter- of middenoor zijn, uit beeld te houden als je een ID-picca laat maken!
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:36
F. von Zeikhoven | 12-03-10 | 10:33
Ssssst, er kijken mensen mee ;
Sliptong | 12-03-10 | 10:38
Ofwel, we kunnen teruggaan tot 20 jaar geleden, want toen werd het ook al gedaan.
Dus het OM kan wel stoppen met onderzoeken. Of gelijk alle partijen een boete geven.
Veel kwalijker is dat er meer dan één persoon in een stemhokje staat. Of dat politieke partijen buiten het stemlokaal staan te flyeren of te bewegen om op iemand of een partij te stemmen.
Je kunt wel zeggen dat analfabeten ook moeten kunnen stemmen en dus mag er iemand mee het hokje in, maar ik vind dat ze eerst maar moeten leren lezen en schrijven. Of anders iemand een volmacht geven. Dan ben je van het geziek af.
borderliner | 12-03-10 | 10:39
Onverwachte persconferentie Wouter Bos www.ad.nl...
CoffeePatch | 12-03-10 | 10:41
Dit land is een bananenrepubliek...
da wizard | 12-03-10 | 10:44
Gaat Wouter ook stoppen?adres.nl...
de honden blaffen... | 12-03-10 | 10:45
CoffeePatch | 12-03-10 | 10:41
Niet gezien.
de honden blaffen... | 12-03-10 | 10:45
brienenoord | 12-03-10 | 10:22
ah, dubbel schaam. kennelijk dat woord nog nooit goed geschreven.
zal je altijd zien
Beau ter Ham | 12-03-10 | 10:47
Direct komt Bos in een persconferentie vertellen dat hij lijsttrekkerT is voor de PvdA.
Zo kort na de dood van van Mierlo en het vertrek van kroonprins Eurlings een misselijk makend moment. Enkel bedoeld om D66 (mogelijk gewin) en CDA (verlies) te beschadigen. Maar zo zijn onze socialisten.
knight03 | 12-03-10 | 10:49
LOL @ valt in eigen zwaard. Welk zwaard wordt hier bedoeld?
[A} Het zwaard van Damocles
[B} Het zwaard van Mohammed de woestijnbarbaar
[C] Het zwaard van koning Arthur
[D] Zwaardvis
[E] Verzwaard
[F] Het zwaard van Griffioendor
[G] Jobs zwaard
[H] Jan van der Zwaard bderijfswagens b.v.
Wees toch eens duidelijk van Pruisen!
Sliptong | 12-03-10 | 10:58
De PvdA en LR hebben natuurlijk precies hetzelfde gedaan, alleen is het bij LR 1 overenthousiaste medewerker die het doet en heeft de PvdA als veel grotere partij een heel legertje juristen om het volmachten rondselen juridisch net wat beter te vermommen.
Ook mag er wel eens gekeken worden naar de PvdA praktijk om hele bussen bejaarden te rondselen, ik geloof nooit dat die aan boord van de bus niet geadviseerd (lees geintimideerd) worden om PvdA te stemmen.
WaarDeWindWaait | 12-03-10 | 11:13
Nu nog even die verkiezingen in 010 over doen. Niet met die lokaloos bij de bussen, maar gewoon even wat provinciale in die stembureaus dan kan men weer een keertje ordelijk stemmen daar.
Gorgias | 12-03-10 | 11:24
Nee, dan de GS-Poll:
Wouter Bos Weg
Goed begin van het weekeinde! .....469 62.9%
Jammer de pammer ......................136 18.2%
Boeie .........................................133 17.8%
.....................................................3 0.4%
.................................................... 5 0.7%
........................................Totaal 746
.
Tijd voor een hertelling denk ik zo....
illuvatar | 12-03-10 | 11:30
Mijn wens is al 20 jaar om List en Bedrog van Heemst een corrigerende tik (..schop) te geven. Dat had de PvdAll al 20 jaar geleden moeten doen. Toen presteerde meneer het zelfs om als mislukte gedeputeerde ZH dit ambt als zomaar een baantje te betitelen. Verschil tussen vakkenvuller (echt een baantje) en zakkenvuller. Ik zal overigens mijn actie beperken tot rode limonade in de listige broek te gieten.
wimclim | 12-03-10 | 11:46
www.wijvertrouwenstembiljettenniet.nl
Met de 2e kamer verkiezing maar waarnemers uit Kabul en Harare laten komen.
jip_86 | 12-03-10 | 11:53
pruisje is een zure zoutzak, past goed bij de PvdA
Bukoswski | 12-03-10 | 12:03
Van Heemst. De PvdA kent vele ratten maar hij is een van de grootste.
echt niemand | 12-03-10 | 12:20
Ben zeker geen Leefbaar aanhanger maar zie niet in wat er verkeerd is aan om mensen te motiveren volmachten af te geven als ze toch al op de partij in kwestie hadden willen stemmen. Er wordt gezegd dat de politici falen om stemmers naar de stembureau's te krijgen en doet iemand er iets aan dan mag dat weer niet omdat er een zinnetje in de kieswet staat die waarschijnlijk bedoelt is om het strafbaar te stellen dat mensen onder dwang een machtiging afgeven aan mensen die niet van plan waren om op de partij te stemmen waarop nu gestemd gaat worden..... Misschien is het tijd om het Belgische voorbeeld te volgen en opkomst voor verkieizingen verplicht te maken... geen tijd? onzin! maak maar tijd!
TijnZ | 12-03-10 | 12:53
"schouwtoneel waarbij Wit-Rusland afsteekt als lichtend baken van democratie"
LOL!
Ollecram | 12-03-10 | 09:19
Tss... niet zo minderwaardig. We hebben hier 110 zetels en 110 kandidaten. Beter kan toch niet? Ook geen gezeik over coalities vormen enzo
BLR | 12-03-10 | 16:03
ben benieuwd of die pvda praktijken ook in den nederlandschen media worden behandeld, ik vermoed van niet.
Onderbuik | 12-03-10 | 17:01
feitelijk was de volgorde: pastors maakt een hoop gezanik over accidenteel gehannes in het hokje. daarna blijkt leefbaar betrokken bij ronselen met opzet. pasors probeert nu hetzelfde bij anderen aan te wrijven.
Eigenlijk is er al jaren trammelant met volmachten bij rebelpartijen en eenmansondernemingen. De echte media hebben daar al lang verslag van gedaan. Daarom zijn de regels ook al een aantal malen veranderd.
antizanic | 12-03-10 | 18:35
waarom niet stemmen via de pc, digid?
Die is toch wel goed beveiligd?
sapjes | 12-03-10 | 20:14