GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Autoslooppistool komt er aan

straaldp.jpgIedereen weet het als sinds de jaren 50. Met een sterke elektromagnetische golf kan je elektronica slopen. Een Amerikaanse uitvinder heeft een 'handzamer apparaat' gemaakt om auto's met een druk op de knop, van enige afstand compleet te laten doorbranden. Check het filmpje als deze uitleg te moeilijk is. Het apparaat is handig voor het beëindigen van politieachtervolgingen, en over een paar jaar is het ding in pistoolvorm verkrijgbaar. Dat gaat dus helemaal fout. Elke nerd weet namelijk dat je zo'n apparaat in een paar seconden zelf in elkaar kan sleutelen. Gewoon spanningsomvormertje, antenne, magnetrononderdeeltje of een flux-generator (no joke), een paar draadjes en klaarrr. Kan je politieauto's uitschakelen, laptops mollen. Mobiele telefoons mee opblazen en ga maar door. De mogelijkheden zijn eindeloos! We brengen hopelijk niemand op ideeën.

Reaguursels

Ah, iets om de kilometer-heffing mee te omzeilen!

Mark Levinson | 31-01-10 | 12:31

Daar sta je dan met je hippe Audi Q4 of je ekologiese Toyota Pruts.

kapotte_stofzuiger | 31-01-10 | 12:32

Dan wel goed mikken op dat kleine kastje!

Petskast | 31-01-10 | 12:32

Zou het wat voor Hirsch Ballin zijn om die dingen naast de traject controle camera's te plaatsen, en als je te hard rijdt, je van de weg af te schieten?

Skinkie | 31-01-10 | 12:32

*lijmt plakken lood om de auto heen*

ZDEV | 31-01-10 | 12:32

Je zou maar een pacemaker hebben......

RoodMutsje | 31-01-10 | 12:33

Werkt het ook bij een bermbom?

Kruiddamp | 31-01-10 | 12:33

@Mark Levinson | 31-01-10 | 12:31
*zucht* Leest u nu nooit mijn goedbedoelde adviezen?
www.dealextreme.com...

kapotte_stofzuiger | 31-01-10 | 12:33

Revolutie!
A bas les systeem-aristocrates!
Allons enfants de la Patrie, contre nous la Tyrannie!

Merlot | 31-01-10 | 12:33

Even door de parkeerplaats hier om de hoek lopen hoor.

kokusmatroos | 31-01-10 | 12:34

ZDEV | 31-01-10 | 12:32

Neenee, geen lood.
Altijd aluminiumfolie.
Heel veel aluminiumfolie.
Helpt ook op het hoofd!

Kapitein Sjaak Mus | 31-01-10 | 12:34

Gelukkig heb ik een oldtimer zonder een processor aan boord. Je zal maar een pacemaker hebben en zo'n ding gaat af.

reade romke | 31-01-10 | 12:35

@kapotte_stofzuiger | 31-01-10 | 12:33
Ach weet je, het was ooit een mode-tip van miss Piggy.
Maar de bruikbaarheid is universeel: "Too much is never enough!"


Mark Levinson | 31-01-10 | 12:35

Dit had M.Knight al in zijn K.I.T.T. zitten, oud nieuws doorlopen mensen!!

Theun | 31-01-10 | 12:36

Wordt een dure reparatie voor die Toyota meneer !

0611 beller | 31-01-10 | 12:36

:) daar rij ik dan met mn jetta uit '88 :)

molekuul | 31-01-10 | 12:36

Dus Halsema heeft niks te vrezen met haar old-timer Mercedes? Draadje van gaspedaal naar de carburateur, diesel dus geen ontsteking, geen airbags of stuurbekrachtiging. Enige elektronische is de sigarettenaansteker.

DavidC | 31-01-10 | 12:37

Kapitein Sjaak Mus | 31-01-10 | 12:34
Ik kan dat woord niet uitspreken. Alumim... alunumi... alumniminum... aluminima... gdvrrr... LOOD! ;)

ZDEV | 31-01-10 | 12:37

Doe mij maar een loopauto dan.

groengeel | 31-01-10 | 12:39

mooi verhaal GS, maar doe nou niet alsof jullie weten hoe je zo'n ding bouwt.
btw, even kooi van Farayday om je auto maken en dit probleempje is ook weer opgelost.

Gias | 31-01-10 | 12:40

DavidC | 31-01-10 | 12:37 Precies, een oude dieselauto zonder elektronische brandstofpomp. Die blijft gewoon doorrijden.

zeg maar jansen | 31-01-10 | 12:40

He! leuk HAARP(lmgtfy.com... maar dan in het klein.

De kantonnier | 31-01-10 | 12:42

Pff, jaja GeenStijl, natuurlijk. Hebben jullie de enorme spoel gezien die op dat apparaat zit? Dat zit over een paar jaar echt niet in een pistooltje hoor. Natuurkundewetten veranderen niet (of heeeeel langzaam).

mzzia | 31-01-10 | 12:43

Wat mij betreft mogen alle politieauto's met een snelvuurkanon worden uitgerust. Niet stoppen op herhaaldelijk verzoek is vuur openen.

Bigi Bana Boy | 31-01-10 | 12:43

Alle elektronica wordt gesloopt?
Is dit filmpje dan gefilmd met een 16mm filmcamera met handbediening?

Hoe kan die auto instant gesloopt zijn terwijl de camera die het filmt het nog steeds doet?
--> HOAX

MacMC | 31-01-10 | 12:43

*gaat op zoek naar oude atmosferische diesel*

Cryonic Devil | 31-01-10 | 12:44

Overigens krijg je met een FIAT al die elektronische effekten gratis. Een natte koude winterochtend is alles wat je daarvoor nodig hebt. Hoef je niet zo'n pistool voor te hebben.

Bigi Bana Boy | 31-01-10 | 12:45

Interessanter zou het zijn als je auto kapot is en je zet hem ervoor en dan doetieut weer.

Bunkspam | 31-01-10 | 12:45

Voeg dit er aan toe en je weet wat je straks te wachten staat:
www.vandaag.be...
o, ja de pliesie zal u wel op snelheid controleren verscholen achter een viaduct.

Je Verzint Het Niet | 31-01-10 | 12:45

Heel handig. Zal ook vast niet in de verkeerde handen terecht komen.

die ene van daarzo | 31-01-10 | 12:47

Bigi Bana Boy | 31-01-10 | 12:45 Ha, ik reed eens met een collega mee in een Fiat Croma. Onder het rijden ging de centrale deurvergrendeling aan en uit. Grappig gezicht wel, die pennetjes in de deur omhoog en naar beneden te zien gaan.

zeg maar jansen | 31-01-10 | 12:47

@MacMC

Helemaal mee eens.....HOAX!

Theun | 31-01-10 | 12:47

Ach, je ertegen beschermen is nou ook weer niet zo moeilijk...
cryptome.org...
Dan kun je zelfs tegen nucleaire EMP.

manmanman | 31-01-10 | 12:47

Handig voor als de buren weer eens irritant mobiel zitten te chatbellen of te laptoppen in de tuin van de zomer.
* bouwen gaat *

Fijnstoffer | 31-01-10 | 12:47

De beste aanval op de auto-pesters is VVD of PVV stemmen.

Merlot | 31-01-10 | 12:48

Ik wil er een keer mee naar Ab Klink z'n serverruimte.....
*bezwaarschrift EPD niet genoeg vind*

Bakschuif | 31-01-10 | 12:50

Het enige addertje onder het gras is dat er vrij weinig bekend is van de gevolgen van een dergelijk sterke puls op het menselijk lichaam. Maar voor de rest, natuurkunde ftw!

Heau even | 31-01-10 | 12:52

zeg maar jansen | 31-01-10 | 12:40
Ik wist dat ik iets vergeten was! Kunnen we hier nog iets op verzinnen dan? Schoepenrad in de tank aangedreven via de wielen?

DavidC | 31-01-10 | 12:52

Ik voorspel een run op oude barrels waar alles nog mechanisch werkt door criminelen..... wellicht met "zolderkamer-contra-EMP"

de_nuance-ridder | 31-01-10 | 12:54

zeg maar jansen | 31-01-10 | 12:47
Het kan nog erger. Ik heb een collega waar de ABS in zijn Multipla gewoon random begon te werken op de snelweg. Is echt wat je wil als je rond de 120 rijdt. True story here.

Bigi Bana Boy | 31-01-10 | 12:55

Oude vervuilende diesels van voor de electronisch geregelde inspuiting zijn standaad al onkwetsbaar?
Kan nog een leuke worden.
"Oldtimer/Klassieker gestoken voor ontsnapping aan politie"

Dezenaamhier | 31-01-10 | 12:56

*lada aanschaffen gaat*

verraad van links | 31-01-10 | 12:57

@Heau even | 31-01-10 | 12:52
Ach, dan heb je een iets verhoogd risico op kanker, maar dan slik je toch gewoon een pilletje;
www.telegraaf.nl...

kapotte_stofzuiger | 31-01-10 | 12:59

Dus met 120+ op de snelweg (je rijdt te hard), de politie meet dat en denkt "kassa!" (ohja, en misschien nog iets met veiligheid ofzo...maar toch vooral KASSA!)
Vervolgens gaan ze in de achtervolging, je stopt niet direct en whoppa, ze beschieten je met dat pistool. Je auto die enkele seconden geleden nog prima reed, is nu een met 120+ Km/u scheurend projectiel...lekker veilig lijkt me.
Daarnaast: hoe groot is de garantie dat enkel die auto getroffen wordt door die EMP?
Tot slot: apparaat past prima bij NL politie; nog minder moeite hoeven doen.

poepstoer | 31-01-10 | 12:59

@kapotte stofzuiger
www.dealextreme.com...
. Bedankt voor u tip misschien ook leuk voor als we dat kilometerkastje in onze auto krijgen geduwt...? Kunnen we het signaal daarmee blokken dan?

Maxyaeroxy | 31-01-10 | 13:02

Lijkt me handig om politie-auto's van je af te schudden. Aangenomen dat de boeven wel zo slim zijn een bank te overvallen met een oerdegelijke auto zonder teveel electronische poespas.

Jan Gordelroos | 31-01-10 | 13:02

Is het nu al 1 April?

eerstneukendanpraten | 31-01-10 | 13:02

lekker handzaam dingetje

crankshaft | 31-01-10 | 13:04

ik ga fietsen

steile helling | 31-01-10 | 13:06

Gaaf dingetje. Ook te gebruiken op treinen?

Vieze Tonnie | 31-01-10 | 13:07

Onvermijdelijke nieuwe stap in nooit stoppende wapenwedloop. Maar claim dat het de verkeersveiligheid ten goede komt is hoog-visceuze feacalie natuurlijk. Zoals poepstoer | 31-01-10 | 12:59 al aangeeft: beeld je eens in hoe het is om op hoge snelheid in een auto te zitten waarvan niet alleen de motor het ineens niet meer doet, maar ook de stuurbekrachtiging niet, en de rembekrachtiging. Da's nog veel onveiliger dan klem rijden. Mooi voor de military, absoluut niet geschikt voor de pliesie.

TireHaut | 31-01-10 | 13:07

keertje mikken op pin supermarkt, hele straat zonder vreten

k-schaaf | 31-01-10 | 13:07

Diesel.

koerbagh ® | 31-01-10 | 13:07

Briljant! Maar inderdaad: als de politie/het leger die dingen krijgt zullen de criminelen/ vijanden gauw volgen.

Hobbykip | 31-01-10 | 13:08

Gewoon 30 jaar oude LADA kopen. Russen wisten toen al heel goed wat een EMP was. Toen lang geleden een MIG 25 in Taiwan deserteerde lachten de Amerikanen zich een rotje om de oude elektronische technologie tot ze tot hun verbijstering ontdekten dat die EMP bestendig was. Het ding bleef gewoon doorvliegen terwijl hun F14's, F15's en F16's als rotte appels uit de lucht zouden vallen.

Happy Middelfinger | 31-01-10 | 13:09

Ik voorzie toch problemen, ook met oudere wagen zonder veel electronica..
Je hebt ALTIJD stroom nodig.. als je accu doorbrand, en/of je dynamo heb je geen vonk meer.. dus ook geen verbranding meer.
-
dus welke HTS'r Autotechniek komt ff met een oplossing?

de_nuance-ridder | 31-01-10 | 13:09

www.answers.com...

sigh : ga naar de gamma koop wat fijnmazig gaas en bouw dit rond je Motor managment systeem investering max 10 euro ofzo ?? en EMP proof voor de slimme crimineel

ik vraag mij af of de puls zo sterk is dat deze magneten ook kan demagnetiseren anders moet je je HAL sensor en startmotor etc etc namelijk ook shielden met een mini kooi van farraday

Amigo1973 | 31-01-10 | 13:09

Leuk idee. Hebben ze ook een impulsabsorbeerder om te voorkomen dat de uitgeschakelde auto een ongeleid en onbestuurbaar projectiel wordt? Joost mag immers weten hoe diep de elektronica ingrijpt in de besturing. En wat is de nauwkeurigheid van zo'n ding? Je wilt natuurlijk niet hebben dat alle auto's om die van de verdachte heen ook opeens uitvallen. Of dat mensen met pacemakers een 'tikje' krijgen, want dan heb je wel meer aan je hoofd dan alleen een op hol geslagen verdachte.

daniel37 | 31-01-10 | 13:10

Goed nieuws voor tegen RFID chippies.

Zzzzooooffff | 31-01-10 | 13:11

"1.21 gigawatts? 1.21 gigawatts? Great Scott!"

Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-10 | 13:11

Heel leuk voor bumperkleverts!

1nfidel | 31-01-10 | 13:12

Dus Halsema heeft niks te vrezen met haar old-timer Mercedes? Draadje van gaspedaal naar de carburateur, diesel dus geen ontsteking, geen airbags of stuurbekrachtiging. Enige elektronische is de sigarettenaansteker.
DavidC | 31-01-10 | 12:37
--
Tuurlijk joh. Oh en natuurlijk nog :
De bobine, lampjes (heel veel), knipperlichtrelais, grootlichtrelais, achterruitverwarmingrelais, ontstekingsmodule, benzine- en andere meters, enz.

Het_Genie | 31-01-10 | 13:12

Ook leuk voor Formule 1 fans.

irriducibili79 | 31-01-10 | 13:13

Kan iemand me ff helpen. Ik heb mijn magnetron al uit elkaar gesloopt...en nu?

fender05 | 31-01-10 | 13:14

@de_nuance-ridder
Mag een V.A.G. Technish specialist ook ?
De slimme crimineel rijd voortaan in een klassieke dieselmotor die hebben geen electro nodig om te drasaien , enige electrische component is de afsluiter om hem te kunnen stoppen anders draait hij door tot de brandstof op is :-)

Amigo1973 | 31-01-10 | 13:17

@Het_Genie | 31-01-10 | 13:12
Bobine en benzine-meter? In een dieselauto?

kapotte_stofzuiger | 31-01-10 | 13:18

Wat zou Kafka hiervan gevonden hebben?

Confusion | 31-01-10 | 13:18

@fender05 | 31-01-10 | 13:14
Een Pringle-busje eromheen en mikken maar!
Wel even je alu-hoedje opzetten.

manmanman | 31-01-10 | 13:23

ik rij wel door in mijn oude brik gniffel, maar ik zie de bui al hangen als ze dat hier voor het raam gaan doen met die stapel computers. *kooi bouwen gaat*

sufkut | 31-01-10 | 13:25

Ongelofelijk ouwe koek dit. Al twintig jaar geleden was men hiermee bezig en ook toen voorspelde men al dat deze techniek binnen enkele jaren inzetbaar was. Ik meen me zelfs te kunnen herinneren dat de toenmalige prototypes al kleiner waren dan dit geval. Het is gewoon totaal niet praktisch en het gaat het nooit worden ook. Was electronica 20 jaar geleden nog zo dun gezaaid dat dit eventueel nog haalbaar zou zijn; tegenwoordig is er zoveel electronica dat je echt geen auto's kan gaan zappen zonder flinke schade aan te richten bij onschuldige voorbijgangers. Beetje jammer als bij alle auto's binnen een straal van 50 meter tegelijkertijd de airbags klappen en de ABS uitvalt: worden verzekeringsmaatschappijen vast heel blij van.

Lomp | 31-01-10 | 13:25

Even een tribute aan de Flux capacitor als het mag?

www.youtube.com...

1.21 gigawatts? 1.21 gigawatts!!!!

Nacho_Vidal | 31-01-10 | 13:26

Lomp | 31-01-10 | 13:25
Evt. mobieltjes die klappen in de zak bedoelt u?

Nacho_Vidal | 31-01-10 | 13:26

Kunnen we dat pistool niet beter eerst een langdurige periode testen op scooters.

irriducibili79 | 31-01-10 | 13:28

*op de eerste generatie lightsabres wacht*

En-el Hak | 31-01-10 | 13:29

Dan maar weer een auto met 'buizen'.

donjon | 31-01-10 | 13:31

Ik zie het nut er niet van als iedere malloot toegang krijgt tot EMP.
Terrorisme zou dan nog nooit zo makkelijk geweest zijn.
Gelukkig dat dit filmpje zoals Macmc al zegde een hoax is.

metalj | 31-01-10 | 13:31

@Poepstoer.

Dat is nu precies wat ik ook als eerste dacht.
Als die auto even wordt gekillswitched kan hij nog een hoop schade doen aan medeweg gebruikers omdat het stuur slot waarschijnlijk ook meteen aan staat alsmede de remmen over de jank gaan en de deurtjes pot discht blijven zitten. Dus moet meneer de pliesie weer aan de slag met hamers (lees pistool) om het raam in diggelen te slaan, wat weer rommel geeft op de weg en de agent mischien au doet..

We wachten het maar weer af.

"Oh sorry we hebben de verkeerde auto geraakt.. shit alweer.. kut!! nog een keer de verkeerde... Er staat een file van auto's met kappotte CPU's op de ***." Claim van alle kantoor types waarvan hun laptops plots niet opstarten. etc etc...

pleijpje | 31-01-10 | 13:32

Alle microcomputers gaan dan stuk.

Ikweetni | 31-01-10 | 13:33

pleijpje | 31-01-10 | 13:32
vodpod.com...

zeker als het deze agent in kwestie betreft.

Nacho_Vidal | 31-01-10 | 13:34

Werkt dit ook op oude auto's waar geen microchips e.d. inzitten?

hondow | 31-01-10 | 13:35

Dus moet je een auto rijden zonder een motormanagement, iets met echte carbs......

Sinclair | 31-01-10 | 13:38

Voor uit de hand gelopen zaken hebben ze de upload.wikimedia.org... Binnenkort ook in verdraaid handige meeneemverpakking.

lichtpunt | 31-01-10 | 13:39

Het_Genie | 31-01-10 | 13:12 Het verschil tussen elektrisch en elektronisch, kunt u me dat uitleggen?
Elektrische apparaten zullen het gewoon blijven doen, elektronische apparaten zijn er vatbaar voor.
Heb je een oude Volvo of Ford, een Kadettje wellicht? die zullen het gewoon blijven doen hoor.

zeg maar jansen | 31-01-10 | 13:39

Ik had vroeger een Kuifje strip waar eenzelfde soort apparaat in voorkwam. De titel weet ik zo niet meer. Maar de strekking van het verhaal was dat de dictator in Bordurië (fictieve Balkandictatuur) de plannen voor zo'n apparaat van professor Zonnebloem liet stelen om New York in de as te leggen... Hoe profetisch!!! Het apparaat leek er zelfs op! Ik zal de zolder eens uitpluizen. Verplichte kost!

Der alte Fritz | 31-01-10 | 13:40

Nacho_Vidal | 31-01-10 | 13:34

Lol!! Oh nee! Oh nee!

pleijpje | 31-01-10 | 13:40

Sinclair | 31-01-10 | 13:38 Heel veel van die oude brikjes zijn door de eigenaar al voorzien van een elektronische ontsteking bij gebrek aan aankoopmogelijkheden van contactpuntjes.
Die hebben dus pech.

zeg maar jansen | 31-01-10 | 13:41

Het was alleen een joke als het ding een "flux capacitor" heette ;)

PhantomR32 | 31-01-10 | 13:44

Nacho_Vidal | 31-01-10 | 13:26
Heb ik ooit in een vertaling gezien als 1.21 Jigowatts, het is al snel te moeilijk voor die alfa's he.

dalimens | 31-01-10 | 13:44

Ook leuk: je kunt mensen gewoon naar een andere dimensie zappen, als je maar genoeg magnetische flux opwekt! Zie onderstaande link over het Philadelphia Experiment.
.
Misschien een ideetje om een zapper te bouwen waar je haatbaarden en andere aanhangers van Middeleeuwse ideologieen naar hun zo fel verlangde heilstaat terug kunt sturen, 14 eeuwen terug. Point and click...
.
en.wikipedia.org...

Brouhaha | 31-01-10 | 13:46

dalimens | 31-01-10 | 13:44
Klopt, op Veronica vertalen die kneuzen het inderdaad in Jiggowats. Of Jigawats. Of Ziggowatts. Oh nee dat is weer wat anders.

Nacho_Vidal | 31-01-10 | 13:46

Las ik laatst een verhaal dat Iran van plan is een kernbom op grote hoogte tot ontploffing te brengen boven de vs of europe, schijnt dat je dan zo'n groot elektromagnetisch veld krijgt dat in zo ongeveer heel Amerika geen enkel elektrisch apparaat meer werkt.

neemjemoederindemali | 31-01-10 | 13:46

DavidC | 31-01-10 | 12:37
Dat van die sigarettenaansteker is al een drama op zich voor Halsema.

plastic zakje | 31-01-10 | 13:48

Zo schijn je simpel een generator te kunnen maken waarmee je elektronica van een flitsapparaat van slag kan maken. Kom je langs met je Dacia ziet de struikrover dat je met 576 km/u langs komt hobbelen.

vandezijlijn | 31-01-10 | 13:49

Het lijkt wel een railgun, altijd al willen hebben. Werkt overigens niet bij een 2CV

doskabouter | 31-01-10 | 13:50

Brouhaha | 31-01-10 | 13:46
Klopt, mooie fantasie is dat. Ik heb laatst nog een film gezien waarin een groepje soldaten (amerikaan, rus etc.) Op een plek komt waar vroeger een experiment was gedaan door de Nazi's.
Het was iets met een apparaat en iets met dimensie's, kut ik ben de naam vergeten. Een klein beetje een b film, maar wel goed gemaakt. Echt ontzettend leuk

Nacho_Vidal | 31-01-10 | 13:51

Pfff, auto's met microchips en computers zijn voor mietjes.

von sokkenstopfen | 31-01-10 | 13:52

Concept bestaat al een tijdje. Wordt door de nerds een Pinch genoemd. Niets bijzonders mensen, gewoon doorleven.

Gregovic | 31-01-10 | 13:52

Brouhaha | 31-01-10 | 13:46
www.moviemeter.nl...
Aah deze is het! Kijken als je de mogelijkheid hebt! Geweldige film!

Nacho_Vidal | 31-01-10 | 13:52

kapotte_stofzuiger | 31-01-10 | 12:33 Heb me maanden geleden zo'n ding aangeschaft. Moet bekennen werkt perfect in de trein. Nooit meer ergernissen van irritant gevoerde telefoon aanhoorgesprekken.

reageerbuis | 31-01-10 | 13:56

dat beloofd niet veel goeds met de richt kunsten van onze hermandat! Voor je het weet schieten ze die electronic death ray zo je huis binnen, ipv op de voorbij snellende autodief, zo je 42" plasma scherm naar de filistijnen....

double d | 31-01-10 | 14:05

@kapotte_stofzuiger
Bobine en benzine-meter? In een dieselauto?
kapotte_stofzuiger | 31-01-10 | 13:18
--
Wie zegt dat het een diesel is? Niet dus, het is een benzine uitvoering, omgebouwd naar LPG. Ga eerst de feiten na voor je commentaar levert zou ik zeggen.
--
De auto is gekocht bij Oldtimermercedes.nl in Westervoort. Om de benzineslurpende Duitse oldtimer een milieuvriendelijke glans te geven, zo schrijft De Telegraaf, hebben Halsema en Oey voor duizend euro een lpg-installatie laten inbouwen. Zes jaar geleden had Halsema ook zo'n oude Mercedes. Die katalysatorloze stationwagen uit 1984 deed ze na kritiek van de hand.

Het_Genie | 31-01-10 | 14:05

Handig, voor als de TV van de buren te hard staat.

Zo jammer! | 31-01-10 | 14:09

Heeft de politie in noord- en oost-nederland dit op de eigen servers getest?

rechtsheeftvoorang | 31-01-10 | 14:11

OT:
In Da Name Of Love - www.youtube.com...
Ray kan nog steeds niet dansen
Had toch graag wat meer tetten van MILF Anita gezien

Je Verzint Het Niet | 31-01-10 | 14:12

Eindelijk! Rust!
Onze ouwe rammelbak blijft lekker rijden en de bakkeliete telefoon blijft heerlijk rustig omdat niemand meer kan bellen.

Granaatappel | 31-01-10 | 14:13

Bestaat al heel lang, in ocean's eleven deden ze het met een complete stad.

aardt | 31-01-10 | 14:19

Op een aanhanger zal zo'n kanon goede diensten kunnen verrichten tegen kilometerheffingcontroleportaaltjes. Nu nog een paar katvangers vinden die ermee rond willen rijden en een liefdadigheidsstichting oprichten om de financiering rond te krijgen.

BombieDeZombie | 31-01-10 | 14:21

Flux-capacitor kopen? kun je aansluiten op je accu, en niet klagen als je er niet mee kan tijdreizen, je hebt toch geen plutonium!

Ploertendodert | 31-01-10 | 14:21

OT:
Die reclame die GS vorige week maakte voor 'Van Zon op zaterdag' heeft geholpen:
www.kijkonderzoek.nl... (+106.000)

Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-10 | 14:22

off-topic:
weet iemand waar je die groen-rode 3D brilletjes kunt kopen? Heb zojuist Lesbian 3D porn 720p gedownload maar zonder brilletje zie het er niet uit.

BombieDeZombie | 31-01-10 | 14:22

De mogeloosheden zijn eindelijk!

OoO | 31-01-10 | 14:26

BombieDeZombie | 31-01-10 | 14:22
Hahaha schitterend! U kunt ze zelf maken met een rood en groen glaasje.

Heau even | 31-01-10 | 14:28

ja maar waar haal ik die glaasjes
@Nacho_Vidal | 31-01-10 | 14:26
thx; op 3dstore.nl heb ik ze inmiddels los gevonden, voor 5 euries

BombieDeZombie | 31-01-10 | 14:30

gewoon alu hoed op en doorrijden.

FredReset | 31-01-10 | 14:32

BombieDeZombie | 31-01-10 | 14:30
Geen probleem, als het mogelijk moet je eens iets betere versie kopen. Volgens mij kan dat ook namelijk.
Dat kijkt beter.
www.stereo3d.com...
Geen idee of het alleen voor bepaalde games kan.

Nacho_Vidal | 31-01-10 | 14:33

Mocht de crimineel in de auto een pacemaker hebben dan spaart het dus ook meteen proceskosten uit?

Gummibrösel | 31-01-10 | 14:36

@BombieDeZombie | 31-01-10 | 14:22
Gewoon downloaden - stereo.gsfc.nasa.gov...

Je Verzint Het Niet | 31-01-10 | 14:36

Maak 'm zelf...

Rfiddler - A SciFi-Gun that works in the real world
codeninja.de...

prekert | 31-01-10 | 14:38

nou, er gaat een hele nieuwe wereld voor me open, ben vanaf morgen waarschijnlijk een poosje niet bereikbaar

BombieDeZombie | 31-01-10 | 14:38

@Nacho_Vidal | 31-01-10 | 13:52
Danks voor de link! Totdat de technologie er echt is om haatbaarden richting het jaar 600 te zappen, moeten we het maar met de films doen...

Brouhaha | 31-01-10 | 14:40

@BombieDeZombie | 31-01-10 | 14:22

Dank! Ik ben het nu ook aan het leechen. Benieuwd. Ik moet ergens nog zo'n brilletje hebben liggen van 20 jaar terug.

Gummibrösel | 31-01-10 | 14:40

Brouhaha | 31-01-10 | 14:40
Have fun!

Nacho_Vidal | 31-01-10 | 14:41

Mmh. Het zoveelste putje dempen nadat 't kalf verdronken is. Techniek is niet de oplossing. Je moet ellende bij de wortel aanpakken. Dus zodat niemand op het idee komt om dingen te gaan doen waarbij dit soort spul nodig is. Maar omdat de wetshandhaving in dit slappe landje zich nog louter concentreert op burgertje pesten i.p.v. serieus werk maken van het aanpakken van de échte ellende, wordt de inzet van dit type 'oplossing' ogenschijnlijk gelegitimeerd. Van kwaad tot erger, omdat de keten van wetshandhaving al minimaal tien jaar achterloopt op de feiten en zelfs met deze sense of urgency nog immer jammerlijk blijft falen. What's next..? Een .50 op patrouillewagens in Culemborg..?

Jerry Nick | 31-01-10 | 14:42

Dit is eigenlijk gewoon een gerichte EMP.
Dit wapen is levensgevaarlijk. De huidige maatschappij is compleet afhankelijk van elektronica geworden.

Als een paar snotjochies dit in handen krijgen gaat alle apparatuur eraan.
Denk hierbij aan bijvoorbeeld peperdure VRI's (VerkeersRegelInstallaties) of wanneer je 's ochtends in je wagen stapt om naar werk te gaan, is je complete boordcomputer doorgebrand.

Geloof me, dit gaat echt gevaarlijk worden.

Mastermattie | 31-01-10 | 14:48

Btw, de "pistool" versie is er al: www.plans-kits.com... even omlaag scrollen naar "DMEMPR Directional Microwave EMP Rifle". De vraag zal nu dus zien, wie is eerder de politie of de burger.

Mastermattie | 31-01-10 | 14:56

zelfs zijn prototype past al goed in een busje.
veel bankovervallen gebeuren ook met een busje.
Bankovervallers gaan dit ZO veel eerder gebruiken dan de politie...
Want overvallers zitten er niet mee als er hele tritsen onschuldige automobilisten zonder stuurbekrachtiging ABS en vonkende bedrading over de weg zwalken.
Vormen een mooie barričre voor de achtervolgende wouto's.
En de helicopter moet ook een beetje uit de buurt blijven zal ik maar zeggen.
Licht aangepaste oude dieselauto's hebben er natuurlijk helemaal geen enkele last van..

vriendhenk | 31-01-10 | 14:57

De tekst welke erbij staat spreekt dan ook boekdelen:
"This partial kit will include a 50,000W (yes it says 65KW) Watt X-band military microwave magnetron with complete spec sheets from two manufacturers and operational information to make it work (about 30 pages), EMP rifle plans (over 49 pages), and qty:3 (12KV @ 1A) rectifiers. A device such as this can be made the size of a super soaker water gun, it operates at 9.2GHz and with a properly tuned horn antenna will have an effective range of over 300 yards (possibly more with larger antenna). Such a device could possibly cause semiconductors to burn out, microprocessors to malfunction, inductors to counter induce and create CEMF, induce RF noise, cause ionization of air or gases, cause junction rectification and erase computer data on hard drives, disk and solid state device. Operating such a device may be in violation of State or Federal Laws, consult your Local authority before operating such a device. "

Mastermattie | 31-01-10 | 14:58

@Bakschuif | 31-01-10 | 12:50 | www.geenstijl.nl...
En dan ook meteen even langs het CJIB!

Mastermattie | 31-01-10 | 15:08

fok eauteau´s

Bichon Frisé | 31-01-10 | 15:18

Niet alleen bruikbaar om auto's te immobiliseren, ook om het beveiligingssysteem van banken e.d. uit te schakelen.

rootkapje | 31-01-10 | 15:20

@Het_Genie | 31-01-10 | 14:05
Moet u mij niet aanvallen, maar degene waarop uw reaguurt (in dit geval DavidC | 31-01-10 | 12:37).

kapotte_stofzuiger | 31-01-10 | 15:38

@rootkapje | 31-01-10 | 15:20
Kelly's Heroes 2.0 ?

HY78. | 31-01-10 | 15:45

-weggejorist-

Dr von Doom | 31-01-10 | 15:57

-weggejorist-

Dr von Doom | 31-01-10 | 16:02

Gewoon een ander soort auto kopen.

andywattbulb | 31-01-10 | 16:08

Ach. Over een paar jaar doet de zon dat in het groot, en dan gaan we allemaal dood.
(www.newscientist.com...
Hoewel. De Nederlandse ministeries van Binnenlandse en Economische Zaken hebben een "rampenplan voor grote ict-verstoringen" wat ze eind dit jaar gaan testen (tweakers.net... dus dan komt het allemaal toch nog goed.

Watler | 31-01-10 | 16:12

ook handig om boeings uit de lucht te schieten...of om je baas te pesten...
waar kan ik een exemplaar bestellen?

sapjes | 31-01-10 | 16:26

Gebruikte Bush die dingen een aantal jaren geleden al niet?
Zo'n E-bom is niets nieuws hoor, en met al die electronica van tegenwoordig is iedereen fucked up, hele samenleving ontregeld.
Misschien toch maar een ouderwetse auto kopen met carburateur e.d. die zijn tenminste opgewassen tegen zo'n EMP

yokiamy | 31-01-10 | 16:45

Ik koop wel een diesel uit 1970 die je aan moet drukken, daar valt weinig elektronica aan te verbranden.

hamkaes | 31-01-10 | 16:45

ff paar rollen aluminiumfolie om auto heen rollen?

lptjah | 31-01-10 | 16:58

Ach, had ooit een Seat Toledo 1.9D en daar zat nul electronica in, die heeft hier dus geen last van (brandstofpomp mechanisch aangedreven door de krukas; geen combuter-bus, geen electronische ontsteking, geen electronische inspuiting).
Inderddad dus: vroeguh was alles idd beter...

FW Ta-183 Huckebein | 31-01-10 | 17:42


Hč jammer. Is er een keer een Willianus-topick, ben ik niet thuis. Maargoed.

Hooks. Mag ik dat zeggen? Ja, Willie mag dat zeggen. De huidige electronica is zo zwaar beveiligd tegen EMC, RFI en EMI dat het welhaast onmogelijk is om d.m.v. een electromagnetische puls apparatuur plat te leggen. De canbus die je tegenwoordig in bijna alle auto's ziet is ook erg goed afgeschermd. Moet ook wel want met al die mobiele telefoons op 1 en 2 GHz moet je wel extreem goed aan het afschermen slaan.

Aan de helical antenne in het filmpje te zien is de gebruikte frequentie erg laag. Ik gok ergens rond de 100 MHz. Het vermogen wat je nodig hebt bedraagt enkele KILOwatts ERP. Vandaar dat meneer ook maar meteen een dikke klystron uit de kast heeft getrokken voor het benodigde vermogen. Dat de frequentie zo laag is heeft te maken met de hersenen van de bestuurder. Zou je een kiloWatt op 2 GHz op iemand loslaten is dat nogal schadelijk...

Een kleinere opstelling als in het filmpje is trouwens niet mogelijk. De antenne blijft even groot evenals de klystron. Oftewel: handheld dingetjes komen er NOOIT.

Willianus Wortelus | 31-01-10 | 17:57

Zal niet werken op mijn 1975 Chevy Camaro... er zit welgeteld 0 electronica in deze pracht bak. Uit de tijd dat autos nog automobielen waren. Je hebt geen microprocessor nodig om een auto te rijden.

mazarax | 31-01-10 | 17:59

Kun je er ook vliegtuigen mee uit de lucht schieten?

wintergreens | 31-01-10 | 18:03

Zodra dit commercieel beschikbaar word zullen er heeeeeeeeel veel doden vallen.

Cobra6 | 31-01-10 | 18:05

Dit krijg je nooit in de vorm van een pistool, dat KAN gewoon niet. Wetten zijn niet voor niets wetten, die kan je niet zomaar verbreken. En als die er wel is zou die niet mogen worden gebruikt, want ze zullen maar iemand met een pacemaker raken, dan is die gewoon deaud, trouwens als je een auto die 140 km/h rijdt uitschakelt remt die ook netjes op de weg, dan slingert die onbestuurbaar door, daar kunnen nog meer doden bij vallen.

Valentijn1685 | 31-01-10 | 18:14

EMP, da's handig voor als de robots de macht grijpen.

fjordman | 31-01-10 | 19:20

@Hoxha
'Kan' is natuurlijk 'kun'.

jekalemoeder.nl | 31-01-10 | 19:21

Ideaal voor als dr weer eens zon bontkraagje met zijn muziek op de speaker van zijn telefoon langs fietst...

Robin20 | 31-01-10 | 19:51

Yep, site, prijs en levertijd graag.

Hompiekurkie | 31-01-10 | 19:55

mazarax | 31-01-10 | 17:59

Vandaar ook die draaikolken in je tank als je gas geeft .......... 1 op 5 ofzo?

doskabouter | 31-01-10 | 20:02

Gewoon crossen met een ouderwetse bak! Daar zit geen stukje computer zooi in.

Necramonium | 31-01-10 | 20:26

@Hompiekurkie | 31-01-10 | 19:55 | www.geenstijl.nl...
Zie mijn reaguursel van 14:56

Mastermattie | 31-01-10 | 20:27

damn... ik moet zo'n ding hebben... kan ik eindelijk al die kaalkopjes met hun boom-car, irri pubers met hun koptelefoonloze gsm's uitschakelen... iemand al een stap voor stap handleiding ergens??

nadastilo | 31-01-10 | 20:48

hahahaha! vooral comment #2 onder dat filmpje
"Actually, Toyotas are proving to be very difficult to stop."
ROFLOL

zeiksmurf | 31-01-10 | 22:32

@Mastermattie | 31-01-10 | 14:56
Hmm... Ik zou het niet doen, klooien met een 65kW klystron. Voor je het weet lijken je oogbollen op een hardgekookt kwarteleitje en komen je hersens uit je oren in grote witte klodders, zo ongeveer als een gebarsten ei in kokend water.

Brouhaha | 01-02-10 | 00:49

vet oud dit, maar wel lache, vorig jaar onder de rook van schiphol nog zo'n kist vol turken mee uit de lucht gehaald..

dugo | 01-02-10 | 01:46

het heet flux-capasetor, geen flux-generator. (zie: Back to the future)

oedivats | 01-02-10 | 05:31

Scootertjes slopen!!!

zeefert | 01-02-10 | 10:40


Mastermattie | 31-01-10 | 14:56 ROFL. Heb die link bekeken. Rotzooi!

Als je zo gek bent om een oude magnetron en een stapel stencils te kopen voor 500 dollar spoor je niet. Je krijgt zo'n ding trouwens never nooit niet aan de gang als leek. Gelukkig maar. Want als het wél zou lukken en je richt zo'n 9-gieg beam op een mens istie meteen dood.

Bovendien: die dingen zijn 65 kilowatt PULSE bedrijf. Niet CW. Da's een heel groot verschil. Die pulse dingen zijn bedoeld voor radar.

Vriend, met linkjes smijten kan iedereen. Maar er verstand van hebben is een tweede. Je zet jezelf compleet voor schut. Ik zou voortaan mijn mond maar dichthouden.

Willianus Wortelus | 01-02-10 | 11:28

leuk zo'n pocket ding. kan ik in de bus, of trein, mooi die verdraaide mobiel schreeuwers laten ophangen.

Nalare | 01-02-10 | 13:12

dat ding doet geen ruk bij mijn '55 Buick Special...

evilbanaan | 01-02-10 | 13:59

Voor een paar tientjes bouw je zelf een oplaadbare 'RFID zapper', die geschikt is om alle stiekeme monitoring en apionage apparatuur onklaar te maken. www.youtube.com...

Milton Friedman | 01-02-10 | 14:13


Milton Friedman | 01-02-10 | 14:13 Nee vriend. Je blaast alleen maar de ingangskring van de demodulator waaraan de antennespoel vastzit kapot.

Sukkel. Aan je huiswerk. Ga leren. Je hebt het nodig.

Willianus Wortelus | 01-02-10 | 15:00

wel knap dat ze dit dan filmen of deze camera is super afgeschermd er er zit iemand stiekem het de contact sleutel om te draaien

baasco | 01-02-10 | 15:36

Ik denk meteen "LACHEN" Plsie achtervolgt hyper moderne auto en schiet waardoor in een klap alle lampjes in e plsie auto aangaan en er rook uit de motor komt :P

TijnZ | 01-02-10 | 17:14
Tip de Redactie