GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Alle Welpies terugbrengen

ikwilnaarhuis.jpgLeg ze tussen de komkommers, leg ze tussen de appels. Keil die teringlijertjes tussen de sinaasappelen en in het schap met rookworsten. Strooi ze los in de vriesvakken bij de cocktailgarnalen. Leg ze bij de champignons, stop ze in de emballagemachine. Prop ze tussen de pizza's en de kipsate. Gooi ze tussen de zakken soep en in de bak met gallia-meloenen. Frommel ze tussen de luiers en tussen de zakken chips. Verstop ze onder de pakken basmati-rijst en achter de blikken knakworst. Stop ze in de kratten bier en achter de eieren. Of smijt ze in het koelvak bij die 345 soorten Optivla. Tussen de tulpen, rozen en boeketjes mag ook, of geef ze aan die aardige filiaalchef. Als u maar meedoet. Alle mensen meehelpen. Breng de welpies weer NAAR HUIS.

Reaguursels

Wanneer is de grote welpies-verbrand dag ?

Prikker | 22-06-08 | 16:31

Eigenlijk vond ik die welpjes het enige leuke aan dat hele gedoe. En nu zijn ze pas echt leuk. Ik laat ze nog een maand staan, denk ik.

Pierre Moustache | 22-06-08 | 16:31

wederom mooi geschreven

Apollos | 22-06-08 | 16:32

Gelukkig had ik die troep niet. Dat is weer het voordeel van een arme student zijn, dat je nooit meer dan 10 euro per keer te besteden hebt.

mr. whisky | 22-06-08 | 16:33

Goed idee!: achter in het vriesvak!

cugel | 22-06-08 | 16:33

Vond ze wel leuk.

woutertje_bos | 22-06-08 | 16:34

Heb er slechts een, maar oké.

Rammstein | 22-06-08 | 16:34

ach... mooi voor in de kerstboom... En ik nog wel geld uitgeven voor een mega welpie voor het extra schepje geluk! what about de brulshirts? die dingen stonken al... maar was in ieder geval in naam van het vaderland nog praktisch! wat doen we daar nu mee??

Stezzerret | 22-06-08 | 16:34

Laten we ze met wat pek aan NSB-Guus vastplakken!

Dundunbanza | 22-06-08 | 16:35

@Dundunbanza 16:35 Slik jij ze maar door. Is beter.

Rammstein | 22-06-08 | 16:37

Stuur ze allemaal maar naar versevelt

hmmgood | 22-06-08 | 16:38

sneu...

Marv007 | 22-06-08 | 16:39

Dundunbanza | 22-06-08 | 16:35
Kan je een beetje slecht tegen je verlies of niet? Volgens mij hebben de Russen meer dan verdiend gewonnen. Gisteren een Nederlands elftal zien 'voetballen' dat geen schim meer was van die ploeg uit de groepsfase. Maar ja, bespaart ons weer een trauma voor als we in de finale WEER van Duitsland zouden hebben verloren.

wo ist der bahnhof | 22-06-08 | 16:39

Goed idee, gooien we gelijk de kerstboom in de glasbak.

fuckje | 22-06-08 | 16:40

Ze als buttplug gebruiken mag ook.

G-unite | 22-06-08 | 16:41

Te laat ik heb ze gisteren al in de fik gezet

misswhateverdude | 22-06-08 | 16:41

Zielig, dit.
Leer als volk eens tegen je verlies te kunnen.
Misschien komt het winnen dan ook weer een keer.

CynicalBastard | 22-06-08 | 16:44

@ Prikker | 22-06-08 | 16:31

niet, is slecht voor het milieu.

bodo | 22-06-08 | 16:45

Ik ben voor. Maar alleen als het ludiek beeldmateriaal in de Dumpert oplevert.

Cookie v. eigen deeg | 22-06-08 | 16:45

@Dundunbanza

Kansloze opmerking.
Zoals ik al in een ander topic heb gepost. Guus Hiddink heeft gisteren gewoon perfect laten zien wat coachen is. Hij heeft alle zwakheden van het nederlands elftal bestudeerd en zijn team daar perfect op in laten spelen.

Persoonlijk vind ik dat van Basten gisteren avond zijn taak als coach verzaakt heeft, de spelers hun taak als Elftal.. en de supporters beschamend hun taak als supporter. Die naam waren ze echt niet eens waardig gewoon.

Ontopic: wederom een geslaagd idee van Albert Heijn wat ze een flinke omzet heeft bezorgt. Succesvol gedaan hoor. Lijkt me wel lollig om die dingen terug te brengen...Ik denk niet dat albert heijn er mee zit.
Die hebben hun winst allang binnen

hrothgar | 22-06-08 | 16:47

@ Pritt Stift

Moehahah. Briljante tekst!
Strakke actie trouwens . Ik doe mee.

bottehond | 22-06-08 | 16:47

Die welpies blijven, ik ben er ondertussen aan gehecht, de vlaggetjes zijn wel meteen in de prullebak gegaan.

de modelburger | 22-06-08 | 16:49

hrothgar | 22-06-08 | 16:47
Blijft zuur dat een Nederlander heel Nederland een kutavond heeft bezorgd.

de modelburger | 22-06-08 | 16:51

@ Rammstein: Wanneer half-Turkse of half-Poolse voetballers voor een ander land scoren, wordt er gepast of helemaal niet gejuichd. Onze Guus ging (3 keer) door het lint toen er tegen Nederland werd gescoord. Must be the money.... Pek en veren voor Guus. En ja, we hebben verdiend verloren.

Dundunbanza | 22-06-08 | 16:52

Mijn welpies in een koud vriesvak? Never!!

T@ Riest | 22-06-08 | 16:53

Als Italië zich vanavond ten koste van Spanje plaatst liggen alle poulewinnaars eruit. En mijn twee welpies blijven net zoals de drie wuppies van het vorige WK.

Jeremia | 22-06-08 | 16:54

Wij hebben nog 3 Super de Boer - Melchiot poppetjes, gratis af te halen.

fuckje | 22-06-08 | 16:54

de modelburger | 22-06-08 | 16:51

volgens mij zei ie dat niet hoor....

huppeltje | 22-06-08 | 16:55

@hrothgar | 22-06-08 | 16:47
Vergeet ook niet te overgepsychologiseerde rouwverwerking die Oranje van deze wedstrijd had gemaakt, met rouwbandjes en ziekenhuisbezoekjes creëer je geen winnaars.
Oranje had Boulahrouz naar huis moeten sturen, en zich veel meer moeten vastbijten in de tegenstander. Maar goed, da's het verschil tussen 4 jaar voor je vaderland vechten, of 5 dagen.

Zware Guy | 22-06-08 | 16:55

Kom mensen,niet zo zeuren. Het EK is voor Nederland over en uit. Jammer maar het is niet anders. Dat is nu sport en neem het dus sportief. Je hebt verliezers en winnaars. Die Russen waren gister de winnaars. Klaar.

Brakovich | 22-06-08 | 16:56

Hahahaha LEUK verhaal...... lekker kort!

bozzwachter | 22-06-08 | 16:58

guus heeft geen vaderland ,zijn vaderland staat op een us dollar dat is zijn vaderland ,als je een hele natie in de rouw dompelt en je dollarhersens zijn al zo verrot dat je met je botte harses zo ongegeneerd juicht is er iets niet zuiver,ik hoop dat men in nederland dit ook opneemt want als iemand anders iets doet wat tegen onze morele waarden ingaat wordt ie ook geslacht,ik begrijp dat ie blij was maar hij veegde nog net niet zijn bolle reet af met de nederlandse vlag,ik had m hoog zitten maar hij zit nu in het riool

bakstra | 22-06-08 | 16:58

@Dundunbanza | 22-06-08 | 16:52
Goes Khiddink is goed geïntegreerd in Rossiya, prima toch dat hij hard juicht. Het getuigt juist van een trieste halfslachtigheid als je als half-Turk of half-Pool niet durft te juichen bij eigen goals. Met dubbele loyaliteiten kom je niet ver in het leven.

Zware Guy | 22-06-08 | 16:59

Waarom staat die tank van Rufter en dat van die trots nog wel op de site dan?

Pierre Moustache | 22-06-08 | 16:59

nl.youtube.com...


Jammer.

--
*Disclamer: bovenstaande opmerking mag geensinds worden beschouwd als een oproep tot het opblazen van Welpies, de auteur van bovenstaande opmerking wil alleen een licht gevoel van teleurstelling uitdrukken*

G-unite | 22-06-08 | 17:02

@bakstra | 22-06-08 | 16:58
Tsja, had de financiële overheidsmaffia (aka Nederlandse fiscus) maar Hiddink niet zo moeten piepelen. En het is maar een spelletje heur.

Zware Guy | 22-06-08 | 17:05

hrothgar | 22-06-08 | 16:47
Nederland heeft drie fantastische wedstrijden gespeelt die door de andere coaches goed zijn geanalyseerd. Dus als ze tegen een ander team hadden moeten spelen (bijvoorbeeld Zweden), dan had het ook over en uit kunnen zijn. Dit doet niet af aan het vakmanschap van Hiddink. Ik denk dat wij (of in ieder geval ik) de capaciteiten van onze bondscoach van Basten hebben overschat. Nu er werkelijk geïmproviseerd moest worden ontspoorde de Oranjetrein. Aan de kwaliteit van de spelersgroep kan het niet liggen. Wat dat betreft kan Nederland moeiteloos mee met de wereldtop.

Jeremia | 22-06-08 | 17:06

@Pierre Moustache | 22-06-08 | 16:59
Laten we die ook in het diepvriesvak verstoppen!

Cookie v. eigen deeg | 22-06-08 | 17:07

Is het niet beter om naar oud hollandia's gebruik alle overgebleven welpies te voorzien van een lichtblauwe ster, met de witte letters AH erin

-Michiel Meer- | 22-06-08 | 17:07

@Dundunbanza 16:52 Ja. En ???

Rammstein | 22-06-08 | 17:07

Laat die welpjes maar inslapen
Wel zo humaan

Tobi | 22-06-08 | 17:08

Achteraf gezien, ik denk dat ik alle rode aan de Turken ga geven en alle witten ongefrankeerd naar een wild vreemde in Rusland stuur

-Michiel Meer- | 22-06-08 | 17:08

bakstra | 22-06-08 | 16:58
Kom, kom Bakstra, het is maar een spelletje.De heer Hiddink is geen generaal van het russische leger geworden.

T@ Riest | 22-06-08 | 17:09

We kunnen ze inderdaad ook en masse naar Rusland sturen, een soort koude oorlog all over again....

Fleauxe | 22-06-08 | 17:12

Hiddink kan een Russisch paspoort krijgen. Zo langzamerhand heeft hij toch al een hele verzamiling. NL, Korea, Australie en nu ook Russisch.

Agent327 | 22-06-08 | 17:13

En voor de mensen die geen genoeg kunnen krijgen van de overwinning zijn er altijd nog de satelietbeelden uit Moskou! www.campus.tv...

stoofstraat | 22-06-08 | 17:14

Guus zijn paspoort moet afgepakt worden.....

nèh gewoon knap van um wat hij wederom met een land heeft gepresteerd. Ben gewoon beetje jaloers denk ik.....en ik voel me zwaar kudt, maarja...

overVecht | 22-06-08 | 17:15

hrothgar | 22-06-08 | 16:47
Het is idd geen toeval als Guus overal waar hij komt een echt gemotiveerd team maakt. Na een tijdje moet je tot de conclusie komen dat'ie wellicht gewoon een retegoeie trainer is.

uberdude | 22-06-08 | 17:17

Ik vind het ook wel wat hebben om ze in ieder geval eerst een hemd aan te doen...

Vigil | 22-06-08 | 17:18

@bakstra 16:58 & Dundunbanza 16:52 En U bent de integerheid zelve ? Weet je wat ook nog een leuk verschil is ? De Russen hadden bij verlies evengoed een paar veren in de reet gekregen. Hier moet het Nederlands elftal en vooral Marco van Basten via een achterdeur weer terug naar binnen om te voorkomen dat er op ze gespuugd wordt. En dát is de Nederlander waar Maxima naar zoekt: de veroordelende, hypocriete, opprtunistische NSB'er roeperts. Uiteraard niet alle Nederlanders.

Rammstein | 22-06-08 | 17:19

@Rammstein: Niets menselijks is ons vreemd...

Fleauxe | 22-06-08 | 17:22

Welpies naar de Ruskies sturen zou je kunnen proberen. Ik ben alleen bang dat daar net bij de grens alle Welpies zwaar gedemonteerd gaan worden en er een uitgebreide inspectie van elk lichaamsdeeltje op spionageapparatuur plaats vindt... Nee, dan liever terug naar Appie!

RoyalFlusher | 22-06-08 | 17:22

@uberdude | 22-06-08 | 17:17
Een topstrateeg, Oranje kregen geen cm ruimte mee.

Framoes | 22-06-08 | 17:24

@Fleauxe 17:22 Het is toch zo, je gaat hier van Jezus naar stront in een paar uur tijd. Nederlanders zijn net vrouwen: they just won't let things gooooooooo.

Rammstein | 22-06-08 | 17:24

@ Zware guy

Precies, eerst hebben ze van hem geprofiteerd in zuid - korea, alwaar ze met een complete handelsdelegatie de door Guus geopende deuren binnenwandelden. Vervolgens naaien diezelfde vieze mannetjes hem een geweldig oor aan. Guus heeft ze nu keihard in hun oranjester teguggepakt. En juist voor dat soort mannekes die zich hier ook op gs bevinden vind ik het heerlijk en kan Guus voor mij niet hard genoeg juichen.

de nakketikker | 22-06-08 | 17:24

Wat zijn Welpies?

black sparrow | 22-06-08 | 17:26

@Rammstein: Ja helaas is het zo, maar het kan ook geen kwaad als er een beetje passie door het Nederlandse bloed stroomt hoor. Kunnen ze wel lullen over die pizzabakkers, maar qua temprament doen 'we' niet onder geloof ik. Ik ben er al weer overheen, als we niet kunnen feestfeesten dan maar een rouwfeestje. Het waren fan-tas-tische dagen, ben ik ze nog steeds dankbaar voor...

Fleauxe | 22-06-08 | 17:28

@ Dundunbanza | 22-06-08 | 16:35

Goed plan, als je hulp nodig hebt hoor ik het wel. Laat de rest maar lullen.

Gineau | 22-06-08 | 17:32

Voor Heineken is het altijd feest, of er nou geabsorbeerd wordt uit vreugde of uit verdriet. Ben trouwens benieuwd wanneer dat verboden wordt.

Pierre Moustache | 22-06-08 | 17:32

Hiddink vernederde Oranje voor de ogen van prins Pils en Maxima. Dus eigenlijk verwacht ik wel dat Guus binnen niet al te lange tijd tot ridder in de orde van de bottehond wordt geslagen.

Jeremia | 22-06-08 | 17:33

@Fleauxe 17:28 Right! En ik heb ook genóten zover en daar ga ik nog even mee door. Maar ik zag geen passie, ik zag een hoop mensen met een hoop bier, en als er passie was geweest hadden ze wel wat harder gegild op de tribune, één-nul achter en ik heb alleen nog Russen gehoord. Zonnesteken, alcohol, maar passie ??
Neh.

Rammstein | 22-06-08 | 17:34

Rode welpies naar de Turken
Blauwe welpies naar de Italo boys
Witte welpies naar de Russen

Zitten we alleen nog met die Oranje krengen... Denk dat WA van Buuren die wel wil hebben... ;-)

Chicka | 22-06-08 | 17:34

Je had die welpiesactie vanaf het begin al moeten boycotten, zit je ook niet met dit soort problemen..

toni kukoc | 22-06-08 | 17:36

Als je de spanning er in wilt houden, kun je ook nog altijd hattrick gaan spelen :p

Goedenacht.web-log.n | 22-06-08 | 17:36

@Rammstein : Net als kwark komt passie in vele vormen en smaken, zo ook de Nederlandse. Als ik al die uitgedoste mensen zag op tv en gisteravond op het Rembrandsplein dan maak je me niet wijs dat daar niet enige vorm van passie in te bespeuren viel. Dat waren mensen die vol vuur zaten en bij de achterstand werd er ook zeer enthousiast aangemoedigd, was echt gezellig en er heeft zich bij mijn weten geen incident voorgedaan.

Fleauxe | 22-06-08 | 17:39

Je kunt ook diesel maken van je welpies dmv depolymerisatie. Volgens mij kan parkeerbeheer Amsterdam daar nog jaren Lupo van rijden.

Rabarberke | 22-06-08 | 17:41

Als voetbal oorlog is en een landgenoot leidt het vijandelijke leger, dan past er maar één straf: Publieke steniging met Welpies tot de dood erop volgt.

Bopje | 22-06-08 | 17:42

Ik heb alle welpies op e bay internationaal gedumpt. Het lijkt wel de Anne Frank kastanjes, slaaaaapend rijk word ik hiervan, vooral de Russen bieden giga.

piquant | 22-06-08 | 17:43

@Fleauxe 17:39 Ik heb het alleen op de tv mogen aanschouwen en dat was daar niet best ter plaatse. Ik zei het vanmorgen al, het had stoer geweest als iedereen evengoed was gaan feestvieren na de wedstrijd. Gewoon, omdat het kan.

Rammstein | 22-06-08 | 17:44

ging gelukkig nooit naar Appie Heyn

BroodjeKroketMayo | 22-06-08 | 17:44

@Rammstein | 22-06-08 | 17:44
Volgens mij moet je feestvieren als er een feest te vieren valt.

piquant | 22-06-08 | 17:47

Voor menig oranjesupporter volgende keer gewoon een oranje winterpeen, daar naait elkaar een stuk makkelijker.

Rabarberke | 22-06-08 | 17:48

Welpies helpen? Onzin!!! Welpies zijn verraders!
www.makaske.nl...

fotograaf | 22-06-08 | 17:48

Alle welpies hebben toch geholpen?? Gelukkig zijn we nou weer van dat gezeur af. 'We worden kampioen': ik hoor het iedere twee jaar, maar "we" worden het nooit.
In het Songfestival halen we tenminste de halve finale nog....

Brutus Grootbek | 22-06-08 | 17:50

En wie een open haard heeft..
youtube.com...
Ik heb goffedomme geen welpies gehad bij de AH..'anders had ik die nu mooi met mijn lawinepijl de tering in kunnen knallen.Shidt.

@bottehond @17:13
www.googlefight.com...

de grote Anti | 22-06-08 | 17:50

Kunnen we na dat qutvoetbal eindelijk weer over gaan naar de belangrijke zaken des levens en ons voorbereiden op den Tour de Doping ?

Sinar | 22-06-08 | 17:54

@Fleauxe Vergeet vanavond niet Staphorst in Tegenlicht te kijken, even kijken hoe het met die jongens gaat *uche*
Zeau, en dan nu aan de Wiener Schnitzel. Laterz

Rammstein | 22-06-08 | 17:55

De gemiddelde Nederlander laat zich weer van zijn beste gloryhunters-kant zien.

Hodja | 22-06-08 | 17:55

Prima, halen jullie dan die Kolote Tank uit jullie banner? Of verf 'm rood met een hamer en een sikkel enzo..

OnnoOneens | 22-06-08 | 17:56

In tegenstelling tot marco van Basten, begrijpt Guus Hiddink de psyche van de sporter. Waar van Basten zo'n beetje elke fout heeft gemaakt die hij kon maken, heeft Hiddink zich gedragen als een leider van een nationale ploeg.

Van Basten heeft Nederland verneukt, door het toestaan van die rouwbandjes en de toon van zijn persconferentie. Hij had een korte verklaring moeten voorlezen en Boulahrouz naar huis moeten sturen, in plaats van met een depressief hoofd en een gedempt stemvolume tranentrekkend te blijven doorzagen over dit persoonlijke leed van één speler.

Een team moet een gezamenlijk doel hebben, geen gezamenlijk verdriet. Van Basten had zich op moeten stellen als een leider en niet als een begrafenisondernemer. Hiddink was de coach van Rusland en handelt in het belang van de nationale ploeg. Dan ben je dus de juiste man op de juiste plek.

CoJoNes | 22-06-08 | 17:57

We kanne nog troostweltmeister worden als onze turken 't redden.
Turken zijn tulpen-broertjes-en-zusjes met de Nederlanderli.
Eventueel wederzijds tegen wil en dank, maar onweerlegbaar zeau :-D
*festiviteiten overschildert in rood*
Prachtig dat breaud en spelen, ondanks dat voetbal een kudtspelletje is.

hallevvezool | 22-06-08 | 17:57

"Als u maar meedoet. Alle mensen meehelpen."
.
Nee, doen we dus niet. Ik heb m'n welpies speciaal voor deze heugelijke gelegenheid bewaard. Ze gaan op de moterkap en ik laat hun manen vrolijk wapperen, ondertussen genietend van de zure koppen van de koningshuisaanbidders die ik daarmee herinner aan de geweldige wedstrijd van gisteravond.
.
Gun mensen hun pleziertje.
Als je mijn welpies niet wil zien, kijk je toch lekker ergens anders naar? Huh, huh, huh?

Knuckle Sandwich | 22-06-08 | 18:01

@ Crna Guy
Rusland wint op alle fronten, nu blij ?
Aldaar geen discussies over cartoonisten, inperking van de vrijheid van meningsuiting, vrijheid van publicatie, demonstratie, ultra nationalisten als parlementvoorzitter, ecologische rampen in wording inzake nucleaire duikboten, vermenging van 'veiligheidsdiensten' met gerechtelijke instanties, laagste levensverwachting van mannen in de westerse wereld etc. Al met al een leuk alternatief voor als de tyfus hier goed uitbreekt.

DirtySomething | 22-06-08 | 18:03

Sinar | 22-06-08 | 17:54
Hè ja, gezellie. Nu Michael Paardebek met pensioen is kunnen we weer gaan genieten.

Knuckle Sandwich | 22-06-08 | 18:09

Hyves? Zucht.....

die hofstadtgruppe | 22-06-08 | 18:14

m'n duitse buurman lacht zich een deuk, ik ook.

Sodommer | 22-06-08 | 18:18

@bottehond
Nee dude,daar krabbel je niet onderuit,ik ben gewoon veul populairderder op google..

de grote Anti | 22-06-08 | 18:19

Botte, dude...tip: "naam " ..

G-unite | 22-06-08 | 18:29

Knuckle Sandwich | 22-06-08 | 18:01
dank u wel.

Pierre Moustache | 22-06-08 | 18:29

@Rammstein | 22-06-08 | 17:55 : Alsof ik zoiets zou willen missen, o nee niets liever dan dat op de vrije zondagavond. En gelijk heb je, feesten moet je altijd doen, anders worden we zo zuur. Eet smakelijk voor straks.

Fleauxe | 22-06-08 | 18:32

@CoJoNes
Ja,dat komt door al die stierenvechters die op google cojones zitten te zoeken de hele tijd..
Maar kijk,de wereld kent geenstijl vooral als GS..
www.googlefight.com...

de grote Anti | 22-06-08 | 18:40

Holy Shit!
Ik had alleen de speler fout, maar de quote heb ik al 5 dagen geleden bijna letterlijk voorspeld:

''Op voetbalgebied is dit natuurlijk verschrikkelijk, maar we hebben de afgelopen week weer gezien dat er veel ergere dingen zijn.'' Rafael van der Vaart berust op zijn website in de uitschakeling van Oranje.

CoJoNes | 22-06-08 | 18:48

@CoJoNes | 22-06-08 | 18:48 :
Dus Van der Vaart leest ook GS.... Nou, Rafael, maak je maar bekend. Onder welke nick reaguur je?

koerbagh ® | 22-06-08 | 18:50

Ik heb m'n smurfen en wuppies van de afgelopen jaren opgezocht die ik morgen samen met de welpies ritueel in de anus van de plaatselijke filiaalhouder zal stampen

Klukkluk | 22-06-08 | 18:50

"Alle Welpies terugbrengen" geweldig initiatief en;
Klukkluk | 22-06-08 | 18:50 creatieve invulling, met nadruk op in en vulling.

Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 18:53

Nee, ik heb mijn eerste Welpie vrijdag bij AH gekregen.
Die plak ik vandaag op mijn auto.
Leuk toch?

Zo jammer! | 22-06-08 | 18:53

Druk die Welpies maar in die belachelijk dure taarten troep van Appie.

CoJoNes | 22-06-08 | 18:55

Ik heb helemaal geen Welpie. Mijn hond heeft nog wel een Wuppie, zonder oogjes en pootjes inmiddels, maar hij is er toch vrij zuinig op.

Grasgriezel | 22-06-08 | 18:55

CynicalBastard | 22-06-08 | 16:44 Vertel dat aan alle haatturken die hun maatschappelijk ondergeschikte positie verwijten aan hun gastheer en zelf liever bankzitters zijn dan in actie te komen om hun status te verbeteren door werk of studie.

Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 18:57

Die miljoenen welpjes geven bij verbranding een aardige stoot CO2. Naast de bierscheten van alle oranjesupporters is dat een niet te onderschatten invloed op het broeikaseffect.

Rabarberke | 22-06-08 | 18:57

Kan me overigens totaal niet vinden in de verwijten naar Guus met puberale kreten als 'NSB-er"en in "pek en veren". Ik hoop dat die opmerkingen satirisch bedoeld zijn, voetbal is oorlog, maar er vallen geen 6 miljoen doden bij. Vergelijking trekt zich zelf dus zwaar in het belachelijke. Guus heeft zijn werk goed gedaan, punt. Op het laatste WK waren geloof ik wel 5 nederlandse trainers actief, als je niet meer op hun onpartijdigheid kan vertrouwen, als je ze in dienst neemt is het einde oefening voor de successen van trainers van nederlandse komaf. Want niet alleen voetballend is Nederland een geweldige kweekvijver (naar verhouding van het aantal inwoners), maar de export van trainers lijkt deze soms wel haast te overtreffen. Het is te flauw om grappig te zijn om te stellen, dat Guus Nederland had moeten laten winnen. En O ja, Rusland was beter, maar niet zoveel beter, na 90 minuten was het nog steeds 1-1, de nekslag kwam pas in de verlenging. Pas toen was Rusland echt veel beter.

Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 19:06

@draaibaar

Rusland was de hele wedstrijd de sterkere ploeg. Dankzij van der Sar werd het niet 5-1. De hele verdediging van Oranje lag op zijn gat en de aanval kwam niet tot stand.

Rabarberke | 22-06-08 | 19:09

Of dump ze bij de Turq op de hoek als ze er straks uit liggen - er kon het hele EK geen gratis brood shoarma van af. En maar wel rondturqen door de buurt...

erp | 22-06-08 | 19:10

@ BroodjeKroketMayo | 22-06-08 | 17:44

Laat me raden: te duur? U is arm?

erp | 22-06-08 | 19:11

Rabarberke | 22-06-08 | 18:57 Zal wel milieutechnisch aftrekbaar zijn, aangezien Oostenrijk en Zwitserland vrijwel iedere wedstrijd nieuwe grasmatten hebben laten aanleggen; Kijk dat is nog een investeren in groen; de milieu-invloeden van iedere wedstrijd compenseren met de aanleg van bijna een hectare grasmat. (vergeten even details, zoals wat met de oude grasmat gebeurt, we blijven opportunistisch)

Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 19:12

@ Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 19:06
Guus is een NSB-er, een landverrader, een Judas: met pek en veren door Amsterdam zodra hij op Schiphol aankomt...

erp | 22-06-08 | 19:12

Rabarberke | 22-06-08 | 19:09 Precies, dankzij van der Sar, en van der Sar is één van de 11. Net zo goed als een sterke spits het verschil uit kan maken, was voor NL het verschil een sterke keeper en die wist in zijn eentje tig fouten van verdediging, middenveld te compenseren en natuurlijk het ontbreken van doelpunten door de aanval.

Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 19:15

Grasgriezel | 22-06-08 | 18:55

Geestig comment....

bottehond | 22-06-08 | 19:15

Wel wil ik nog eens een keer horen wat onze Guus van de russische dames vindt..
'Ben erg benieuwd of hij dan weer gaat stotteren.

de grote Anti | 22-06-08 | 19:15

erp | 22-06-08 | 19:12 Grappig!

Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 19:16

Nah, heb deze vrolijke kleintjes bovenop mijn flatscreen geplakt (werk pc), en ook op mijn deurbel, en vreemd genoeg: nog steeds niet gejat.

Wingwoman | 22-06-08 | 19:18

@ Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 19:16

Maar waarom niet naar AH? Ik vind het toch prettige supermarkten. Baal ervan als ik naar zo'n pauper winkel als de Coop moet (of de Super de boer - mega LOL, noodwinkels).

erp | 22-06-08 | 19:20

Hiddink verdient belastingverlaging

websenior | 22-06-08 | 19:24

Kom op zeg, eens gegeven blijft gegeven.....

Oh, @CJN: Afallay was gisteren niet goed, evenals die andere 13.
Voor zover ik verstand van verzekeren heb;

1 - NL had tegen de Roemenen met hetzelfde elftal moeten spelen als de eerste 2 wedstrijden, winning mood enzo
2 - Idd Boula had naar huis gemoeten ipv het elftal collectief mee laten rouwen
3 - Alles zat tegen gisteren; door onderschatting, een katatone coach, het spel, de scheids, de suffe supporters, de Russen waren gewoon te goed gemotiveerd en speelden wel voor een EK.

Sikkeneur | 22-06-08 | 19:24

erp | 22-06-08 | 19:20 Volgens mij is er sprake van miscommunicatie, ik refereerde naar erp | 22-06-08 | 19:12 waarin u vergeefs herhaalde wat al tig keer gezegd is en ik trachtte te weerleggen door uit te leggen dat onze Guus (ja nu NL is uitgeschakeld, is ie wwer van ons) geen NSB-er is als ie zijn werk doet. Ik heb overigens niets tegen AH, nooit gezegd overigens. Prijstechnisch vind ik het wel zinvol om niet al mijn boodschappen er te kopen, ieder nadeel heb zijn voordeel zullen we maar zeggen.

Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 19:29

Sikkeneur | 22-06-08 | 19:24 Helemaal eens met het oordeel van de "suffe supporters", op internet zijn al tal van artikelen te lezen, waarbij het verwijt wordt geuit dat het stadion vol met suffe bobo's en sponsors zat, terwijl de echte fans geen plekje konden krijgen. 25.000 pseudo-fans konden op geen enkel moment de 5.000 russen overstemmen. In alle opzichten ontbrak de twaalfde man, Nederland speelde niet voor een publiek van supporters maar voor de High Society, en dat heeft zeker invloed op het spel gehad. Natuurlijk ook de Calimero-stadions van amper 30.000, daar speel je toch geen EK in. Stel je voor een stadion met 100.000 ECHTE fans, die brullen voor hun ziel en hun leven, zou Nederland dan ooit kunnen verslappen zoals ze gisteren deden, dacht het niet. maar de bobo's hebben hun kwartfinale gehad, ik hoop dat ze nog zieker zijn dan de echte fans, maar ik ben bang van niet. Voor hen een 5sterren diner achteraf, en zonder wachttijden binnen 2 uur 1eklas per vliechtuig in hun eigen bedje. dat tegenover de echte fans, die een nacht op betonnen vloeren moeten slapen en nog 6-8 uur terug moeten rijden op eigen kosten. Fck de KNVB-elite.

Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 19:38

Heeft AH geen antwoordnummer waarnaar we ze kunnen terugsturen?
Kost AH dan 1,40 voor de portokosten.

Geen4 | 22-06-08 | 19:42

@Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 19:38
Helemaal mee eens. Daarbij ook nog de 1500 lege plekken in het stadion. Terwijl de wedstrijd wel uitverkocht was.

DrogePoepSteek | 22-06-08 | 19:42

Dr.Draaibaar | 22-06-08 | 19:38

Het is elk evenement, waar er hoge verwachtingen van Nederlandse sportlui zijn, hetzelfde liedje.
De BoBo's, gulle sponsors en andere hoogwaardigheidsbekleders * scrabble bonus * zitten vooraan of hangen aan de bar. Het gepeupel bevolkt de straten en pleinen, maar een revolutie....? Ho maar!

Sikkeneur | 22-06-08 | 19:52

En zal je zien, wordt de wereldkampioen ook nog eens Europees kampioen, gewoon omdat het kan....

Sikkeneur | 22-06-08 | 19:55

Verbranden die welpen, goed voor het milieu...

knerf | 22-06-08 | 19:59

@Sikkeneur | 22-06-08 | 19:52
Eén kleine opmerking op uw overigens correcte post. Het woord "hoogwaardigheidsbekleders" past niet op het scrabble bord.

DrogePoepSteek | 22-06-08 | 20:00

Bij de 'krabbels' op die hyves zie je maar hoe kansloos de meeste reaguurders zijn.

De Nickname bestaat | 22-06-08 | 20:01

Tering. De eerste debielen zijn al terug.

Stijlneuqert | 22-06-08 | 20:06

Take the Welpies back home...

da wizard | 22-06-08 | 20:23

We kunnen de welpjes ook netjes verpakt naar AH
Opsturen onder vermelding van:
Welpjes retouractie
Antwoordnummer 250
1500VC Zaandam
Albert Heij kan ze dan even naar de kapper sturen en schoon en droog bewaren tot het volgende kampioenschap.

Misschien kan geenstijl deze actie in samenwerking met AH gaan doen? Is ook beter voor het milieu.

boengar | 22-06-08 | 20:26

@DirtySomething | 22-06-08 | 18:03
Als U mij op de schouders tikt: Crna is 'zwart' (nog effe goed vervoegen, maar vooruit), niet 'zwaar'.

Je toont je vooral een slecht verliezer: Rusland heeft nog heel veel losse eindjes, ik heb nooit anders beweert, maar de potentie is zeer groot. Volgens de huidige prognoses halen ze het welvarende Duitsland in 2050 in met het BNP per hoofd, dus ze zullen niet altijd de sloebers van Europa blijven. West-Europa moet de komende jaren een keuze maken: of verder op de ingeslagen pseudo-socialistische weg, of weer echt vooruit met de maatschappij.

Die lage levensverwachting voor mannen is trouwens een prima zaak: dit creëert een groot vrouwenoverschot, en lage kosten voor de pensioenen. Over het democratische gehalte van zowel Nederland als Rusland zou ik me zorgen maken, al gebeurt het in Nederland wat subtieler.
www.elsevier.nl...

En Moskou heeft geen last van de apparatsjiki in Bruxelles die met 'Europa' een zeer troebel plan voorhebben.

Zware Guy | 22-06-08 | 20:39

@ erp | 22-06-08 | 19:11
Nee...Super de Boer is dichterbij

BroodjeKroketMayo | 22-06-08 | 20:47

Ben me daar gek, het heeft me 90€ gekost om me beide kinderen een super welpie te geven, waar ik ook nog eens 3€ per stuk voor heb betaald, dat is 96€ en dan zal ik ze nu geheel gratis terug brengen, dan hebben we over 2 jaar weer de welpie waar we dan weer voor mogen betalen..

Neee ben benieuwd waar meneer AH over twee jaar weer mee komt, wuppie, welpie hebben we gehad..

MiMaLe | 22-06-08 | 20:54

Zonder die Welpies waren we nooit zo ver gekomen...


Wat zouden ze voor de Olympische spelen in petto hebben?

taxidermist | 22-06-08 | 20:58

@ Zware Guy


Dit russisch elftal deed me denken aan het oude Dynamo Kiev.
OT
De paniek slaat toe in Bruxelles. Begrijp trouwens niet goed hoe zo'n centralitische kliek gevestigd is in een enclave tussen meerdere islamisten-enclaves.


www.telegraaf.nl...

bottehond | 22-06-08 | 21:00

bottehond | 22-06-08 | 21:00

Welja, net als de Ieren stemden met hun premier voorop (nooit gelezen dat verdrag, waarom zou je ook?)

BTW: je begrijpt wel meer niet, behalve je eigen riedeltje.

Sikkeneur | 22-06-08 | 21:15

Sikkeneur | 22-06-08 | 21:15


Zoek je ruzie, luchtfietsende cynicus langs de lijn?

bottehond | 22-06-08 | 21:17

@ tjazolyj Guy,
Beter een slecht verliezer, dan een onuitstaanbare glory boy, over dubbele loyaliteiten gesproken. Vraag me wel af waarom Europa het moet ontgelden bij jou, dit is toch het dream vehicle voor elke neo liberaal, ik ken geen ander globaal platform dat zo voor een verruiming van het corporatisme ijvert. En neen ik ben geen linksch persoon, maar er bestaat meer dan enkel share holder value en return on investment, namelijk een onvervangbaar door historie bedingt systeem van collectieve waarden i.e. onze westerse, onorthodoxe, cultuur.
Oost Europeanen zijn weliswaar Europeanen, but not as we know them.

DirtySomething | 22-06-08 | 21:40

Zoonlief heeft vanmiddag de welpies kaalgeknipt,
en die gast weet nog niets van WOII...

vander F | 22-06-08 | 21:47

@ van der F.


www.googlefight.com...


Gelezen wat eurocraatje viesiets schrijft? Go get him, boy.

bottehond | 22-06-08 | 21:53

@bottehond | 22-06-08 | 21:00
Als we aannemen dat de bureaucraten in Bruxelles aan een politiek-correcte superoverheid voor Europa werken, zullen ze zich voorlopig wel thuis voelen tussen hun multiculti stormtroepen.

Is dit een vlucht naar voren van Joncker, of heeft hij de moed al opgegeven?

Zware Guy | 22-06-08 | 21:53

@vander F | 22-06-08 | 21:47
Toch al onbewust historisch besef.

piquant | 22-06-08 | 21:56

Whahaha!!!!!!!!!!!!!!!!Huylebaelcken!

Workingclass Heroe | 22-06-08 | 21:58

@piquant | 22-06-08 | 21:56 ,
blijkt iets universeels te zijn,
koppen kaalknippen.

Marco was ons dus allemaal reeds voor.

vander F | 22-06-08 | 22:05

85.17.151.69...

Te laat, baksmurf bakt een eitje

CT Surgeon | 22-06-08 | 22:08

gallia meloenen ja? Die dingen heten altijd nog galia meloenen... Wat een moeite om een keer op F7 te drukken of niet?

chewhakbar | 22-06-08 | 22:10

@bottehond | 22-06-08 | 21:00 ,
nee, wie?
viesiets?

Maar op het moment ligt het hele EUSSR circus even op z'n gat,
nu de Tsjechen nog even voor de deur graag.

Idioten, instemmen met iets wat vrijwel geen hond (no pun intended) begrijpt.

vander F | 22-06-08 | 22:11

@Workingclass Heroe | 22-06-08 | 21:58 ,
en, wat vind jij er van?
Dat die hele Eurocratische grondwetswijziging nu knarsend tot stilstand is gekomen?

vander F | 22-06-08 | 22:15

@ Zware Guy


Juncker is een echte eurocraat. Ik zou hem niet vertrouwen tot de goederen geleverd zijn. Hij gokt hoogstwaarschijnlijk op een JA bij zo'n referendum. Maar in paniek zijn ze. Leve Vaclav Klaus!
www.telegraph.co.uk...

bottehond | 22-06-08 | 22:33

Nederland fuckt Hiddink (belastingdienst), Hiddink fuckt Nederland. Niettemin gaan de welpies gewoon terug, ik vind het een strakke actie.

Flap Drol | 22-06-08 | 22:36

Wat een gelul

baaderraf | 22-06-08 | 22:36

Mijn welpies zitten nog allemaal met Bisonkit op de buren hun auto's geplakt, die moeten dan met auto en al terug naar de AH. Wat zou dat kosten naar het antwoordnummer?

Elisabeth2 | 22-06-08 | 22:39

vander F | 22-06-08 | 22:11

Net zo goed als de Nee-stemmers die niet weten waar het over gaat, maar dat hou je toch.
In oktober zullen we meer weten hoe ze met de EU verder willen en dat zullen ze niet aan jou of mij vragen, vrees ik.

Sikkeneur | 22-06-08 | 22:42

Zit er ook een verwijderingsbijdrage op Welpies? Zo niet, terug dan die trollebolletjes en statiegeld vragen.

AntiSoof | 22-06-08 | 22:46

@DirtySomething | 22-06-08 | 21:40
Dude, kom eens met feiten. Wat is er niet Europees aan de Ossies? Over onorthodoxe culturen gesproken: de Tsjechen hebben de sociale gelijkheid en het collectivisme zo'n beetje uitgevonden in Europa, lang voordat de revolutie in Frankrijk Vrijheid, Gelijkheid en Broederschap predikte. In de middeleeuwen werkten de Hussieten in Moravië al aan een utopia, waarbij Jan Tomaat goedkeurend zou knikken
findarticles.com...
Overigens werkten ook toen socialistische utopieën niet, maar gelukkig hebben we niks van de geschiedenis geleerd.

Je plempt tijdens de nachtelijke uurtjes simpele en populistische beschrijvingen neer over de Russen: "het blijven slavische alco-proletatiers met een afkeer voor het Westen" en "Russen zijn moffen die de finale van Berlijn"45 gewonnen hebben, erger kan niet". Totaal voorbijgaand aan de snel veranderende werkelijkheid, daar wees ik je even op. En nu kom je met het gelegenheidsargumentje dat economie niet alles is. Dat klopt (zie de Hussieten), maar de economie stuurt wel de menselijke voortgang aan door het financieren van kunst, onderwijs en onderzoek.

Misschien zijn de Ossies geen Europeanen as YOU know them, maar dat ligt meer aan je gebrekkige kennis. Mij van glory boy beschuldigen is totaal ridicuul, ik heb waar nodig altijd stevige kritiek op Russische politiek en samenleving gehad. Wees blij dat het in Rusland nu de goede kant op gaat, de Ruskies zijn al vaak genoeg gemangeld door de historie.

En zoek de oorzaak van het verlies eens aan Nederlandse kant, Oranje bleek tijdens de laatste wedstrijd een stelletje overgepsychologiseerde watjes.

Zware Guy | 22-06-08 | 22:50

Ik bewaar ze, ik heb ook de pet en de mega welp :D De wuppies inclusief mega wuppie heb ik ook nog. Ik plak mijn vensterbank over twee jaar weer gewoon vol! Ik heb ze netjes in vuilniszak gepropt inclusief de vlaggetjes (en daar heb ik over twee jaar weer spijt van want dan zijn die krengen gekreukt) en ze staan nu te stikken op zolder.

Wat zou AH over twee jaar verzinnen? Smurfe?

Cindy1974 | 22-06-08 | 22:56

De snelwegen liggen er bezaaid mee!

astra | 22-06-08 | 23:02

Ik zat al te denken wat ik met die rommel moest doen. Ik dacht aan verbranden maar dit is een aardig alternatief.

kanjerrrr | 22-06-08 | 23:04

@Cindy1974 | 22-06-08 | 22:56
Als ik dát wist zou ik niet zeggen, het is een miljoenenindustrie. Maar het is vast iets heel voor de hand liggends, dat denk ik wel.

AntiSoof | 22-06-08 | 23:04

@ Zware

Nu we toch off topic zijn: briljant artikel van Bruce * while Europe slept * Bawer.


www.standpointmag.co.uk...

bottehond | 22-06-08 | 23:06

@Rammstein 17:34 : Ik was zelf in Basel gister, geen passie? de stad was helemaal oranje en ook de tocht naar het stadion was 1 en al passie, het was alleen snik heet en er werd veel gezopen idd.
Ik zat ook in het stadion en idd waren de russen vaker te horen dan wij hollanders, maar als we iets van ons lieten horen dan deden we dat ook goed.
Je had er zelf bij moeten wezen, had je niet zo gepraat.

Pyronix | 22-06-08 | 23:08

Seau. Als daed fan verzet hab ik meyn welpie in diene aers gepaekt.
*bottehond modus off*

BloedendMaandverband | 22-06-08 | 23:10

www.scholieren.com...
Botte, t is nog waar ook, maar niet heus, lees maar goed.

AntiSoof | 22-06-08 | 23:11

@bottehond | 22-06-08 | 23:06
Zouden ze bij standpoint soms achterlijk zijn ?

AntiSoof | 22-06-08 | 23:12

@Sikkeneur | 22-06-08 | 22:42 ,
weet ik, maar zo blijft het onderwerp tenminste nieuws, en dus weer discussie etc.

vander F | 22-06-08 | 23:12

Cindy1974 | 22-06-08 | 22:56
Ik heb ook twee Welpies waar ik erg aan gehecht geraakt ben. Ze mogen nog heel lang op de afzuigkap staan.

Elisabeth2 | 22-06-08 | 23:14

AntiSoof | 22-06-08 | 23:11

Ken je het "chilling effect" ? Bawer heeft wel degelijk gelijk. Hij refereert aan de schemerzone waar de junta van Hirsch in opereert.

bottehond | 22-06-08 | 23:18

Zeg, het zuid europese schorum is strafschoppen aan het nemen....

vander F | 22-06-08 | 23:18

@Bottehond
Nee dat kende ik niet, nu dus wel. Maar je begreep wel dat het een HOAX was van standpointmag, ze lezen waarschijnlijk niet goed Nederlands.

AntiSoof | 22-06-08 | 23:21

@ Antisoof


aanvulling:

Én de bruinhemden van het MDI én ook de islamisten. Maar da's wellicht te abstract veaur je?

bottehond | 22-06-08 | 23:22

@bottehond | 22-06-08 | 23:22
Waarom katten tegen mij?

AntiSoof | 22-06-08 | 23:23

AntiSoof | 22-06-08 | 23:21


Sla dat stukje maar over. Je kunt zelf heus meerdere andere voorbeelden noemen van het fenomeen waar hij op doelt.

bottehond | 22-06-08 | 23:24

AntiSoof | 22-06-08 | 23:23

Ik kat nooit, heur.... Ik daag je een beetje uit, hehehe....

bottehond | 22-06-08 | 23:25

Woooow, dan ben je aan t juiste adres.

AntiSoof | 22-06-08 | 23:26

España!

vander F | 22-06-08 | 23:26

AntiSoof-Bottehond één-nuuul

Elisabeth2 | 22-06-08 | 23:27

De poule des deauds was er een in etappe....

Sikkeneur | 22-06-08 | 23:27

Maar ik verdom het me mee te laten slepen in een of andere denktrant dan ook, ik denk liever zelfstandig na.

AntiSoof | 22-06-08 | 23:27

Elisabeth2 | 22-06-08 | 23:27


Bij jou sta ik per definitie al achter.


@ Antisoof

Laat je niet uitspelen door elisabethje, die zit te steauken.
Ik ben benieuwd naar je antwoord op mijn uitdaging.

bottehond | 22-06-08 | 23:35

@bottehond | 22-06-08 | 23:06
Het wordt interessant te zien hoeveel zelfhaat de Europese autochtonen nog zullen verdragen, hoeveel ellende met de mantel van "verrijking" kan worden bedekt. Net als iedere socialistische stroming, zal ook de politieke correctheid bezwijken door het grote verschil tussen theorie en praktijk, en door de inherente onvrijheid.

Hoewel dat proces erg traag gaat, onder het reëel existerende socialisme lachte 90% van de burgers om het Marxisme, toch hebben de kameraden decennialang overleeft. Hopelijk leert West-Europa wat sneller.

Zware Guy | 22-06-08 | 23:37

@bottehond | 22-06-08 | 23:35
Graag, maar hoe luidde je uitdaging precies, want je schreef veel.

AntiSoof | 22-06-08 | 23:37

AntiSoof | 22-06-08 | 23:27

Logica is een puike leidraad qua denken. Ockham's Razor als lakmoesproef er bij en je bent er.


@ Sikkeneur 23 37


Grinnik.... smart.

bottehond | 22-06-08 | 23:37

AntiSoof | 22-06-08 | 23:37

De chilling factor, bruinhemden van het MDI, islamisten en de privémilitia van Hirsch. Of je het verband begrijpt. De modus operandi, zeg maar, slome.

bottehond | 22-06-08 | 23:39

@bottehond | 22-06-08 | 23:37
Ik ben bijna de vleesgeworden logica (25 jaar analist&computer programmeur)

AntiSoof | 22-06-08 | 23:39

Scussi voor ontbrekende break.

Zware Guy | 22-06-08 | 23:43

Zware Guy | 22-06-08 | 23:37

De fase van totalitair gedrag van het establishment komt meestal vlak voor de implosie van het stelsel. Ik waarschuw voor een aantal zaken, meer omdat ik me zorgen maak over die bijna onafwendbare implosie dan iets anders. Deze twee volstrekt mislukte eksperimenten, de EUSSR (volkenbond anno 2008) en de multikulturele samenleving, hebben hun eigen falen ingebakken. En als het implodeert gaan er rare dingen gebeuren. Uiterst gevaarlijk. De Balk heeft gelijk: Nederland is een vuurwerkpakhuis. De Balk is echter de vleesch-geworden Biedermann (van Max Frisch).

bottehond | 22-06-08 | 23:44

AntiSoof | 22-06-08 | 23:39

Dat betekent geenszins dat je logica uitgebreid genoeg is. Maar wat doet het er toe? Zie je het verband dat ik bedoel?


* popelt *

bottehond | 22-06-08 | 23:46

@bottehond | 22-06-08 | 23:39
Ik zie het verband wel, maar ik zie meerdere verbanden, het is maar net welk perspectief je kiest. Daarmee bedoel ik dat jij vast gelijk kunt hebben in je ongerustheid en je mij van vaagheid zult betichten, en terecht, want het aantal variabelen in het spel van ons leven is ontelbaar, dus eigenlijk is de discussie zinloos. De LIefde daar gaat het om, willen we proberen er sámen wat van te maken, das pas Liefde en dat durven de meeste mensen niet, dus grijpt men naar iets makkelijrs, de haat, de afgunst, of wat dies meer zij. Laat je niet verlijden door geslepen lieden tot lagere hartstochten, want die zijn ook mij niet vreemd, maar laten wij voor de liefde kiezen, tegen de meerderheid in.

AntiSoof | 22-06-08 | 23:48

das mijn antwoord incluis spelfouten ;)

AntiSoof | 22-06-08 | 23:51

AntiSoof | 22-06-08 | 23:48

Dude..... okay, ik ga er in mee. Je kunt overigens onmogelijk op mij doelen in je post over gebrek aan liefde etc. Dat drijft me zonder meer ook.
Je acht het onderwerp kennelijk irrelevant, maar nu klink je als de domme zenmonnik die meende dat de meester bedoelde dat Zen neerkomt op luieren.
Ik bedoel: we hebben smeerlappen nodig, zei Hans Jansen. Ik ben het met hem eensch. Liefde komt later wel weer.

bottehond | 22-06-08 | 23:53

@bottehond | 22-06-08 | 23:53
LIefde is, en is niet later. Ha

AntiSoof | 22-06-08 | 23:55

Hans Jansen is ook maar een mens, hoewel zeer intelligent en capabel.

AntiSoof | 22-06-08 | 23:55

@bottehond | 22-06-08 | 23:53
En ik acht het onderwerp zeker niet irrelevant, anders was ik er niet op ingegaan.

AntiSoof | 22-06-08 | 23:56

@bottehond | 22-06-08 | 23:44
Us Tsjechoslowaken lukte het afzetten van de kameraden met een fluwelen revolutie. Maar wij zitten hier met een demografisch probleempje (als gevolg van de multiculti doctrine) dat zich niet zo makkelijk laat oplossen. Hoewel jij daar als één van de weinigen binnen GS wel heel consequent in bent.
De ironie van de socialistische geschiedenis is dat moedertje Rossiya van zowel de Volkerenbond als de multicultuur geen last heeft.

Die onstabiele samenleving, da's toch eigenlijk een stiekem doel van de politiek-correcten? Zodat de bureaucraten hun rol als onmisbaar cement op zich kunnen nemen, multicultuur vraagt een grote, dwingende overheid.

Zware Guy | 22-06-08 | 23:58

haha Zen en Luieren, misschien had de leerling wel gelijk ;)

AntiSoof | 22-06-08 | 23:58

AntiSoof | 22-06-08 | 23:55

Hans Jansen en Lee Harris zijn wat mij betreft de intellectuele capi van mijn seaurt. Maar helaas gaat hun bijdrage aan het intellectueel en politiek debat ten onder met de teloorgang van mijn lijfblad Opinio.

bottehond | 22-06-08 | 23:59

@bottehond | 22-06-08 | 23:59
ff wat anders, je informeerde je dus al wat betreft de mystiek?

AntiSoof | 23-06-08 | 00:02

AntiSoof | 22-06-08 | 23:58


Niet als het een excuus is om lui te zijn in plaats van vruchtbaar luieren. Beiden hebben derhalve gelijk, maar de leerling heeft niets geleerd.


Zware Guy | 22-06-08 | 23:58

Boeiende post. Heb je ook een mening over mijn idee dat het nieuwe hart van Europa in het oosten ligt? En wat dan te doen met de Russen, tenslotte ook echte Europeanen itt de turqen..... Daar liggen mogelijkheden voor Tsjechië, Peaulen en Slowakije en zeker ook Hongarije. Wat denk jij?

bottehond | 23-06-08 | 00:03

AntiSoof | 23-06-08 | 00:02

Natuurlijk. Vanwaar de vraag?

bottehond | 23-06-08 | 00:04

Zomaar, dan is het goed.

AntiSoof | 23-06-08 | 00:05

Misschien ís er nix te leren...

AntiSoof | 23-06-08 | 00:17

*out, dank voor de discussie;)*

AntiSoof | 23-06-08 | 00:20

@zware Guy
Dat jij je slavofiele preferenties niet toets op hun realiteitwaarde, kan ik je niet kwalijk nemen passies verbloemen vaak hiaten tijdens het omarmen van een subjectiviteit die wellicht de waarheid geen dienst bewijst.
Leuk dat je op de hoogte bent van de Hussitische oorlogen, het behoort echter niet tot mijn parate kennis, ik vraag me overigens af bij wie wel alhier? Alhoewel ik er wel over gelezen heb, je krijgt in Tsjechie nauwelijks de kans om niet nieuwsgierig te worden naar het hoe en waarom omtrent Jan Hus, overigens raad ik je bij een volgend bezoek in Tsjechie,Polen,Estland,Letland etc je spontane goedbedoelde discours omtrent de Russische Lente te matigen. Het kan namelijk zijn dat hun weerwoord , onderbouwt door een significante feitelijke bewijslast het door jou geschetste beeld van de Russen als slachtoffers van de geschiedenis, niet met veel begrip reciproceert. Of ze jou daarna ook als dude zullen betitelen, waag ik te betwijfelen.
Met name in Estland zal je met veel meewarigheid geconfronteerd worden, er was daar onlangs een zaak van monumenten en een expansionistisch buurland, en een volksdeel welk slechts drie generaties in Estland vertoeft, maar zich in deze zaak duidelijk liet gelden.
Dat je de val van Byzantium, en de rol van Venetie hierin als duidelijk keerpunt in de Oost West relatie niet volledig onderkent is echter niet gemakkelijk te accepteren, vooral daar er onlangs een soort reenactment van plaatsvond bij de onafhankelijkheid van Kosovo. rest mij nog te vermelden dat het door jouw opgesomde feitenrelaas ontdaan van zijn speculatieve karakter, een case study tussen Duitsland en Rusland en iets met 2050 (dacht ik) good reading stuff is, maar puur amateurisme.

DirtySomething | 23-06-08 | 00:21

@bottehond | 23-06-08 | 00:03
Daar komt ook m'n Eurofilie vandaan, desnoods op grassroot niveau, ver weg van de bureaucraten in het Brusselse.
Als net bevrijd landen schaam je je niet voor je nationaliteit, en hoewel er wat strubbelingen zijn op dat vlak (bijvoorbeeld de Hongaarse minderheid in Slowakije), zijn die onschuldig gebleven. Verder wordt er zonder peperduur sociaal vangnet hard opgebouwd.

De Ruskies hebben grote potentie, maar koesteren achterdocht tegen het Westen, of misschien heeft het Kremlin af en toe een vijandbeeld nodig. Toen de lokale baardmannen vanwege instabiliteit op de Kaukasus niet meer mochten worden verketterd (zelfs Beslan zou zijn bestormd door "buitenlanders" en "Arabieren"), greep Putin naar anti-Westerse retoriek.
Rustig vertrouwen winnen dan maar, met Iwan met de pet is het prima wodka drinken, deze heeft ook veel bewondering voor het vrijgevochten zooitje hier.

Gezegende nacht allen.

Zware Guy | 23-06-08 | 00:32

@DirtySomething | 23-06-08 | 00:21
Er is wel een essentieel verschil tussen kleurrijk en potsierlijk taalgebruik, of heb je net iets tot je genomen?

Sommige ex-satelliet staten van de SSSR hebben inderdaad een hekel aan de Russen (politiek heb ik ook een hekel aan het socialisme en bepaalde politiek van het Kremlin), maar tijdens het zongfestival stemmen ze wel weer allemaal op elkaar. Zelfs Serven en Kroaten, dus intermenselijk loopt het met het nationalisme wel los.

Bovendien gooi allerlei economische ontwikkelingen en nationalisme op één hoop: het gaat in Rusland prima met de economie, af en toe zijn er nog strubbelingen met andere republieken uit de SSSR, is allemaal oplosbaar. Ze hebben voorlopig twee belangrijke handicaps niet: multiculti en bemoeienis van Brussel.

De Russische burger is zeker slachtoffer van de geschiedenis, hoewel ze vooral zichzelf veel leed hebben aangedaan. Daarbij was de Russische politiek wel dader - het socialisme kent vele slachtoffers, vooral de eigen bevolking. Dit laatste zien we overigens in milde vorm ook in West-Europa.

Maar Hongarije of Tsjechië zijn uiteindelijk net zo Europees als Spanje of Griekenland. Misschien kan een verkennend bezoekje geen kwaad.

Zware Guy | 23-06-08 | 00:58

Tis een beetje terughaalactie voor falende producten eigenlijk.

mevrouwIK | 23-06-08 | 01:47

Maar wie van ons HEEFT dan gvd die "welpies"??? Ikke NIET, gelukkig maar! En als ik ze wel zou hebben, dan zou ik ze rood verven en opsturen naar Guus Geluk, maar ik ben bang dattie ze evengoed niet vindt passen in de voorbereiding naar "zijn" volgende wedstrijd...Die hebben als voorbereiding namelijk altijd een misplaatst "calimero-effect"! Zij zijn groot en wij zijn klein, etc. !!

Biomassa | 23-06-08 | 03:21

"Maar wie van ons HEEFT dan gvd die "welpies"??? Ikke NIET"

Ik ook niet :)

[[[Mad.doC]]] | 23-06-08 | 08:48

Als je het onbenul hebt gehad om die welpjes te sparen -en wat zit er nu meer in ons bloed dan sparen?- (wat heb ik een hekel aande naar spruitjeslucht meurende gewoonte), dan hou je ze maar lekker zelf en ga je er niet die griezelige grootgrutter uit frustratie mee lastig vallen. Ik ben blij dat die oranjegekte afgelopen is, want zeg nou zelf, hoeveel niveau (nivo) straalde het hele voetbalgebeuren nou eigenlijk uit, afgezien van het feit of er nou goed werd gevoetbald of niet. Veel meer culturele uitingen dan "Hup Holland" en "Daar moet een piemel in" (wat dat nou weer met voetbal te maken heeft begrijp ik niet, maar ik ben dan ook geen deskundige) heb ik niet vernomen.

Dr.Zeldenrust | 23-06-08 | 11:14

Leave de Welpies alone!

LJBrinkhorst | 23-06-08 | 16:31

nu net op 538, geenstijl en welpieretour

Bismarck | 23-06-08 | 16:39

De geefdewelpiesterughyves is NIET oke......AH zeker boos of kan de actie niet waarderen? ZIELIG...

H.A. Ram | 23-06-08 | 21:00

hmm.. hyve is niet ok..

derka | 23-06-08 | 23:38

'asjemenou!'

Bezorgde Buurtvader | 24-06-08 | 00:07
Tip de Redactie